Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.764 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de niet tekenaars zullen toch later opsturen,
ik wacht ook even met opsturen, ik heb al laten weten dat ik niet ga tekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Met NetNietNerd
Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:15:
[...]

Dat klinkt als een heldere weergave. Zeker dat van die druppel lijkt me relevant.

[...]

Het is ook een totaal ander bedrijf geworden dan waar we bij in dienst zijn gekomen, ook niet gek na 2 overnames en een enorme verandering in markt. Besef je wel trouwens wel dat het voor veel mensen geen loonoffer is. Heb je al 's nagedacht of jij en het bedrijf nog bij elkaar passen? Of dat jullie uit elkaar gegroeid zijn?
Als ik de verhalen hoor die CGI rondbazuint, wordt ik enthousiast. Die droom pas bij mij!
Helaas zijn de akties niet in lijn met het verhaal.
Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:21:

[...]

Maar ligt dat kapot aan wat er nu als voorstel ligt? Of hoe dat gebracht is?
Het voorstel. Hoe het gebracht is, heeft vertrouwen geschaad en diep beledigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:15:
Heb je al 's nagedacht of jij en het bedrijf nog bij elkaar passen? Of dat jullie uit elkaar gegroeid zijn?
Ik doe niet anders dan daar over nadenken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Beide.
Het lijkt dat alleen het eerste zou moeten tellen en je emoties zoveel mogelijk opzij zou moeten zetten maar dat is helemaal niet waar. Misschien is het gebrek aan vertrouwen zelfs nog wel veel belangrijker.
Het is mij inmiddels volkomen duidelijk dat men alleen nog maar zoveel mogelijk aan mij wil verdienen en dat is geen goede basis tot samenwerking.

Het is niet zo dat het eerste voorstel alleen maar slecht gebracht werd; het was al het gevolg van maandenlange onderhandelingen. Men heeft de felheid van de reacties onderschat en heeft toen een iets andere toon aangeslagen maar ik ervaar de achterliggende bedoelingen nog steeds als hetzelfde (ondanks de onmiskenbare verbeteringen),

Je zegt trouwens dat je m'n stilstand kunt motiveren. Doe dat eens, ajb.

Ik breng chronisch 3 x zo veel binnen als ik kost en groei technisch nog voortdurend en word steeds makkelijker inzetbaar (T&M of op welke manier dan ook).

Ik wil geen commerciële of leidinggevende rol (waar we er naar mijn menig nog steeds veel te veel van hebben) en daarom zou ik niet meer hoeven te stijgen (of zelfs maar inflatiecorrectie hoeven krijgen)?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:15:
[...]

Er zijn absoluut angsthazen, bashers en azijnzeikers. Geef die gewoon geen antwoord meer.

Maar er zijn ook mensen die niet tot deze 3 categorieën behoren en die de nieuwe av ook niet zien zitten.

Ik persoonlijk sta al jarenlang op een paar tientjes na stil en ga er nu substantieel op achteruit terwijl ik voortdurend m'n best doe en veel binnenbreng voor de club. Ook is volkomen duidelijk dat ik in de huidige situatie de nooit meer ga stijgen, al heb ik iedere keer een boven verwachting. Daarenboven vertrouw ik de leiding sowieso absoluut niet meer.

Ik ben ontzettend teleurgesteld en er is echt iets kapot gemaakt. Ik laat me nergens toe dwingen en kijk uiteraard om me heen,

Ik ga dus niet tekenen en dat zal ongetwijfeld voor een substantieel aantal mensen het geval zijn. Ook dat zijn ongetwijfeld voor een flink deel rendabele mensen want de onrendabelen zijn de laatste jaren/maanden zolangzamerhand echt wel weggebankwachterd, en ik zie verder wel wat er gebeurt. Het gesprek zal vast vervelend zijn maar als je maar niet zo dom bent om iets te tekenen is er niets aan de hand.
Ik weet zeker dat wanneer e.e.a. een keer ophoudt (hopelijk op mijn initiatief maar zelfs al het niet mijn keuze zal zijn) ik een enorme opluchting zal ervaren dit bedrijf achter me te laten. En dat is triest...
Verwoord ook precies mijn gedachten/mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Lurker1 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:25:
[...]

Ik doe niet anders dan daar over nadenken! ;)
Hoewel ik er zelf ook over nadenk. Denk ik dat het een bedrijf niet goed doet om alle critici weg te jagen. Niet iedereen ziet de nadelen als er een mooi verhaal opgestoken wordt.

Ook al lijkt het wel lekker makkelijk, het is niet goed om alleen maar ja knikkers en sprookjes vertellers in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
[...]
Beide. Zowel de inhoud van het voorstel, de wijze waarop het gebracht is, wat ik begin te merken aan de organisatie (wat ik al eerder zei, minder openheid, ook vanuit het directe management, hierarchie, bureaucratie - erger dan logica). Dus inderdaad stel ik mij de vraag of ik nog wel pas bij hetgene tot wat deze organisatie verworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:30:
[...]

Ik breng chronisch 3 x zo veel binnen als ik kost en groei technisch nog voortdurend en word steeds makkelijker inzetbaar (T&M of op welke manier dan ook).

Ik wil geen commerciële of leidinggevende rol (waar we er naar mijn menig nog steeds veel te veel van hebben) en daarom zou ik niet meer hoeven te stijgen (of zelfs maar inflatiecorrectie hoeven krijgen)?
Ik weet niet welk level je bent. Maar in principe zou je zeker tot level 4 nog op de inhoud moeten kunnen doorstijgen. En zeker tot level 3, voor het geval je dat nog niet bent. Dat vond ik nou juist een verbetering van het voormalige functiehuis, en ik mag toch hopen ook het nieuwe - dat je niet alleen op leidinggevende of commercieel niveau in level en bijbehorend salaris kunt stijgen. Zo hoort het ook te zijn, naar mijn mening. En b.t.w. het zijn de mensen die (technisch) op de inhoud bezig zijn, die nog steeds het geld binnen brengen, zeker in tijden van crisis. Dat was in 2002 zo, en is nu nog steeds zo. Projectleiders, projectmanagers, zelf informatie analysten zijn moelijker aan de man te brengen.

Wat ik trouwens wel kwalijk vind in het nieuwe voorstel, is dat je erg moelijk nog voorbij het ijkpunt kunt geraken qua salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Perenor schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:54:
<> En b.t.w. het zijn de mensen die (technisch) op de inhoud bezig zijn, die nog steeds het geld binnen brengen, zeker in tijden van crisis. Dat was in 2002 zo, en is nu nog steeds zo. Projectleiders, projectmanagers, zelf informatie analysten zijn moelijker aan de man te brengen.

Wat ik trouwens wel kwalijk vind in het nieuwe voorstel, is dat je erg moelijk nog voorbij het ijkpunt kunt geraken qua salaris.
Dat zijn precies mijn redenen om niet te tekenen, en ook om weg te gaan als het met die schalen zo blijft. Groei lijkt als je aan het einde van je schaal zit niet meer mogelijk (maar daar ga ik nog een gesprek over hebben), ik breng erg veel op & ga dus niet inleveren op AV als ik geen zicht heb om dat weer in te halen. Als ik (al is het maar een half jaar tot mijn project afloopt) blijf zitten bij CGI doe ik dat niet voor minder geld en vrije dagen dan nu, ik zou wel gek zijn ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Er is een zekere vrijheid om niet te tekenen.
Freudiaanse verspreking?

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Wijnands zegt in die post specifiek: "Niet allemaal mijn mening maar dat is wel wat ik inmiddels gehoord heb." (wel zo handig als je voortaan de link naar de gequote reactie ook laat staan)
Lijkt mij eerder een freudiaanse verlezing (als in je leest wat je wilt lezen).
offtopic:
freud was fraud, een Stapeltje zeg maar

Dat gezegd hebbende; gehoord zal best wel, maar versie 1.0 was slecht, 1.1 nog steeds dus ik wacht (en niet ik alleen merk ik ook buiten dit topic) op 2.0 of het blijft gewoon 0.9b die wel al hebben ;)

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 18-10-2013 00:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 09:54

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik kan je zeggen dat de grootste speerpunten om je te laten overwegen toch te tekenen: de maatschappelijke verantwoorde wijzigingen zijn (lees: mobiliteit) die eraan zitten te komen, het PPP (dat de laatste 5 jaar ondanks de crisis altijd is uitbetaald), de kansen die CGI biedt, de dankbaarheid die we moeten hebben dat ze Logica gered hebben, de sterke organisatie waarbij de TL midden tussen de consultants staan en veel en intensief contact hebben, het feit dat we roepen dat we veel meer projecten gaan doen, maar het dit keer ook echt menen, de openheid en transparantie, het mooie nieuwe HQ en het algemene feit dat alles veel en veel beter is dan vroeger.

Ik ben te cynisch geworden om er nog voor te klappen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Overigens, wat ik ook de nodige mensen heb horen zeggen, is dat ze wellicht zullen tekenen maar vervolgens gewoon de duur van hun leasecontract zullen uitdienen, en dan in die tijd rustig naar iets anders gaan zoeken. Dat zou betekenen dat de leegloop tussen nu en ca. twee jaar gewoon zal blijven voortduren. Er zijn genoeg mensen die wel tekenen, maar die net zo ontevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
Serge & Mike zijn tevreden als zoveel mogelijk mumbers tekenen een aandelen kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Perenor schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 06:58:
Overigens, wat ik ook de nodige mensen heb horen zeggen, is dat ze wellicht zullen tekenen maar vervolgens gewoon de duur van hun leasecontract zullen uitdienen, en dan in die tijd rustig naar iets anders gaan zoeken. Dat zou betekenen dat de leegloop tussen nu en ca. twee jaar gewoon zal blijven voortduren. Er zijn genoeg mensen die wel tekenen, maar die net zo ontevreden zijn.
dat onderschrijf ik.

Het huidige management zal binnen die termijn al vertrokken zijn gezien hun cv, danwel het idee hebben dat de populatie aan de onderkant wel weer aangevuld zal zijn. Gezien de demografische ontwikkelingen in mijn ogen een utopie.

dat is niet cynisch, dat is extrapolatie.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Laatst online: 09-10-2021
DeZaag schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:19:
[...]

100 Euro netto per maand minder niet kunnen opvangen betekent eigenlijk dat er op te grote voet wordt geleefd. In individuele gevallen kunnen hier natuurlijk uitstekende redenen voor zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dit voor veel collega's geldt.
Dat vind ik nogal een arrogante uitspraak als je niet bekend bent met iemands persoonlijke situatie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
@Wijnands, je zegt dat de EB pensioen tientjes werk is. Dat klopt voor die 18%. Wat nu als CGI eenzijdig besluit om de EB volgend jaar naar 23% te brengen en het jaar erop naar 30% Dan wordt het een heel ander verhaal.

Als je niet tekent heb je daar geen zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Laatst online: 09-10-2021
Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:54:
[...]
  • Veel mensen krijgen een (kleine) loonsverhoging
  • Er vind een zekere mate van achterstallig onderhoud plaats (starters beleid, in schaal brengen)
  • Aanspraak op ancienniteitsdagen blijft gehandhaaft
  • 18% bruto EB pensioen is veelal tientjes werk
  • Eerste uitbetaling PPP is een leuke extra
  • SPP kan een leuk spaarpotje worden
  • Niet meer dat verborgen gedoe met ranking
  • Pijnpunten uit v 1.0 zijn verzacht of weggenomen, er is geluisterd naar mensen
  • Er is een zekere vrijheid om niet te tekenen.
Hoe kun je een drol lekker laten ruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41

Da's apart. Wat ik nogal 's zie is dat mensen die aan de top van 2 zitten en ook wel bij de top van level 3 salaris dat ze bij lange na niet 3x binnen brengen en sommige nog niet eens de 2 keer. Daar is het nieuwe salarisbeleid op gericht.
K.123 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:18:
@Wijnands, je zegt dat de EB pensioen tientjes werk is. Dat klopt voor die 18%. Wat nu als CGI eenzijdig besluit om de EB volgend jaar naar 23% te brengen en het jaar erop naar 30% Dan wordt het een heel ander verhaal.

Als je niet tekent heb je daar geen zorgen over.
Ja. En wat nou als er uit de groep van niet tekenaars er 10 publiekelijk worden ontslagen op het plein voor het hoofdkantoor? Zo kan ik ook nog wel wat onzinnige dingen bedenken.

[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 18-10-2013 07:27 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 09:54

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Als dat je dwars zit, moet je ZZP'er worden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeZaag schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:19:
[...]

Dag zomervakantie, wintersport of extra weekje weg? >:)

Daarnaast blijft het brutosalaris in het voorstel gelijk, dus minder subsidie en dergelijke is geen argument.

100 Euro netto per maand minder niet kunnen opvangen betekent eigenlijk dat er op te grote voet wordt geleefd. In individuele gevallen kunnen hier natuurlijk uitstekende redenen voor zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dit voor veel collega's geldt.

Dit staat overigens los van het voorstel, want daar kan ik me ook niet in vinden.
Dit vind ik een beetje een schunnige uitspraak... Gezien de crisis waar heel van de voormalige twee verdieners het nu nog moeten stellen met 1 salaris omdat de ander er uit gegooid is, waar alles duurder word, waar mensen bijna niet meer rond komen zonder de spaarrekening aan te spreken en waar niemand weet waar onze kleurrijke overheid straks weer mee aan komt zetten...

100 euro netto vind ik nogal wat. Ik vrees dat er meer mensen zijn die dit niet (goed) kunnen opvangen dan mensen die dat wel kunnen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-man
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-01-2023
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Ik vind het nogal denigrerend en weinig doordacht om aan te nemen dat 100 euro in de maand netto altijd wel opgevangen kan worden. Veel van onze collega's leefden een paar jaar terug niet op te grote voet, maar door meerdere jaren stilstand in salarisontwikkeling, terwijl vaste en variabele lasten gewoon door stijgen kan die situatie wel ontstaan. Veelal zonder dat onze collega's daar voor gekozen hebben.

Er zijn veel posten waarop niet te bezuinigen valt binnen een gezin. Hypotheken lopen gewoon door, kinderopvang kosten stijgen, onderhoud van woningen moet gewoon gedaan worden, verzekeringen betaald . Zeker t.o.v. collega's bij wie partners/echtgenoten hun baan verloren hebben zijn dit soort opmerkingen schofferend...

Voor de collega's die hier rondhangen die zich niet kunnen voorstellen dat dit zo'n groot probleem is wil ik zeggen: 8.6% van de beroepsbevolking is werkeloos. Bijna 700.000 mensen op een groep van 7.3 miljoen. Natuurlijk is een significant deel van onze collega's geraakt door de economische neergang.

In mijn persoonlijke situatie is dit overigens geen issue, ik preek dus niet voor eigen parochie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:15:
[...]

Maar er zijn ook mensen die niet tot deze 3 categorieën behoren en die de nieuwe av ook niet zien zitten.

Ik ben ontzettend teleurgesteld en er is echt iets kapot gemaakt. Ik laat me nergens toe dwingen en kijk uiteraard om me heen,

Ik ga dus niet tekenen en dat zal ongetwijfeld voor een substantieel aantal mensen het geval zijn.
Ik weet zeker dat wanneer e.e.a. een keer ophoudt (hopelijk op mijn initiatief maar zelfs al het niet mijn keuze zal zijn) ik een enorme opluchting zal ervaren dit bedrijf achter me te laten. En dat is triest...
Spijtig om dit te lezen maar in individuele gevallen wel begrijpelijk.
De vraag die die individuele gevallen zich wel moeten stellen is of niet tekenen inderdaad nu wel zo handig is.
Wel tekenen betekent immers op korte termijn een aantal voordelen als PPP en loonsverhoging (indien van toepassing).
Als je toch overtuigd bent van je marktwaarde kan het misschien handiger zijn om die nog mee te pakken.

Maar dit kan natuurlijk ieder individu alleen zelf afwegen door kans op vertrek en percentage verhoging en andere factoren voor zichzelf op een rij te zetten.

Veel wijsheid bij die afweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Wat ik vreemd vind is dat er zaken in de nieuwe AV zitten die alleen voor de belastingdienst voordeel opleveren.
Denk bv aan de onkostenvergoeding verlaging, die mag de werkgever netto uitbetalen.
Zij betalen 91, jij kreegt 91 euro
Door die te verlagen met 60 euro is CGI 60 euro goedkoper uit, en krijg jij 60 euro minder.
Maar men had bv ook je bruto salaris kunnen verlagen met 60 euro.
Voor CGI hetzelfde effect, maar nu kost het jou maar 29 euro en de belasting 31 euro (bij een tarief van 52%)
Voor mij op deze manier een onbegrijpelijk actie waarbij slechts de werknemer de klos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killerbee1958 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:25:
[...]
Wel tekenen betekent immers op korte termijn een aantal voordelen als PPP en loonsverhoging (indien van toepassing).
Ik heb er groot bezwaar tegen dat er sprake is van een zogenaamde loonsverhoging als je tekent voor de nieuwe voorwaarden.
Als je het loonsverhoging noemt heb je daar gewoon ook recht op onder de oude voorwaarden, zo niet spreek dan over looncompensatie :(.
Al meermalen gememoreerd, maar inleveren zodat hogere levels meer uit de ruif kunnen meepikken en de echte aandeelhouders (dus niet de 'member' met 2,5 aandeel) tevreden worden gesteld met een winst van 16% dat is gewoon schofferen van je medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:23:
[...]

Da's apart. Wat ik nogal 's zie is dat mensen die aan de top van 2 zitten en ook wel bij de top van level 3 salaris dat ze bij lange na niet 3x binnen brengen en sommige nog niet eens de 2 keer. Daar is het nieuwe salarisbeleid op gericht.
Van oudsher was 2x de norm (let wel, 2x je totale directe kosten en niet alleen je salaris). Met 2x bracht je voldoende op om je eigen loonkosten, de overhead en de T&M target-marge te betalen. Sinds alle bezuinigingen en reorganisaties in de overhead moet die factor nog wat zijn gedaald. Dat betekent dat iemand die bijvoorbeeld 1.8 of 1.9x zijn kosten opbrengt al voldoende kan bijdragen aan de organisatie.

Als je structureel een factor 3x haalt, wordt je ernstig onderbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds mijn start bij Logica ben ik altijd ingezet geweest voor tussen de 65 tot 70 euro per uur. Toen had ik gewoon nog een start loon. Geen idee wat de factor dan is ,maar ik vond het toch een beetje oneerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lvl3 uurtarief verschilt nauwelijks van lvl2 uurtarief
lvl2 lvl3 enz is voor cgi zelf, de klant heeft daar niets aan...

van kleinere bedrijven hebben we hier specialisten zitten voor 65,-, projectleiders voor 75,-
allemaal lvl3 mensen als ze bij cgi zouden zitten,

ik zit er zelf voor 87,-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nooit lvl2 geworden bij Logica :P Net daarvoor vertrokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
t_captain schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:43:

Als je structureel een factor 3x haalt, wordt je ernstig onderbetaald.
Bij onze organisatie werken ook mensen die < 1.8/1.9/2.0 zitten.
Gelukkig hebben we dan medewerkers die >2.0 zitten en zo verdelen we de lusten en de lasten.
Want ook iemand die jaren >3 zit, kan wel eens idle worden. En dan ben je blij dat er anderen zijn die >3 zitten opdat je salaris gewoon doorbetaald wordt en je een training kunt volgen en je autootje nog gewoon voor de deur staat.
Solidariteit werkt beide kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 14:36
De financiële situatie van collega’s is blijkbaar minder rooskleurig dan ik dacht. Mijn excuses als mensen beledigd waren door mijn woorden.

Overigens zie ik persoonlijk wel een verschil in level 2 en 3 functies en tarieven bij de klant. Maar goed, dat is afhankelijk van de klant en de daarbij geldende raamconstructie.
marcelmg2 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:10:
[...]

Ik vraag me af of die mensen nog toekomst hebben binnen het bedrijf...

[ Voor 28% gewijzigd door DeZaag op 18-10-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Gelukkig hebben we dan medewerkers die >2.0 zitten en zo verdelen we de lusten en de lasten.
Want ook iemand die jaren >3 zit, kan wel eens idle worden. En dan ben je blij dat er anderen zijn die >3 zitten opdat je salaris gewoon doorbetaald wordt en je een training kunt volgen en je autootje nog gewoon voor de deur staat.
De laatste tijd zeker nog geen 3 maanden idle gezeten ;), bankwachter procedure.
So far solidariteit :( :( :( :( :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel me zo betrokken bij het bedrijf dat ik deze maand mijn salaris terug ga storten. Het bedrijf.heeft het erg zwaar. Ik vind het allemaal maar erg sneu voor het management.
Ik hoop dat meer mensen mijn voorbeeld volgen zodat we Serge en het armlastige management door de winter heen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Als iemand claimt dat hij bijvoorbeeld 2x zijn loonkosten verdient, dan neem ik aan dat zijn uurtarief 2 maal zo hoog is als de volledige jaarlijkse loonkosten gedeeld door de nominale declarabele uren. Je kunt jezelf rijk rekenen met een jaar waarin je geen leegloop of ziekte had, maar dat is natuurlijk iets anders dan structureel een bepaalde omzet behalen.

Een structurele factor 2 is bijvoorbeeld het geval bij een consultant die 60k per jaar kost en een T&M tarief van 75 euro doet. De nominale omzet van deze consultant is 75*1600 = 120k = 2x directe kosten.

Als je netjes op deze manier rekent dan is er al gereserveerd voor vakantie, ziekte, leegloop etc. Dat zit namelijk in het verschil tussen 1600 uur per jaar en 2088 uur per jaar.

Edit: met DeZaag. Als het ondanks echte inspanningen van werkgever en werknemer niet wil lukken om iemand op het gewenste omzetniveau te krijgen, dan zijn demotie en uitdiensttreding de enige oplossingen. Bleeders aan boord houden is echt geen optie. Het holt een organisatie financieel uit, wat uiteindelijk ten koste gaat van de meer lucratieve consultants. Die krijgen het gevoel om elke keer voor de problemen van hun werkgever te moeten opdraaien, vinden elders meer waardering, stappen op, en laten het bedrijf uiteindelijk achter met steeds meer verlieslatende consultants en steeds minder winstgevende.

[ Voor 18% gewijzigd door t_captain op 18-10-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
marcelmg2 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:00:
Misschien moet er een quotum afgesproken worden. Als CGI NL er zo van overtuigd is dat het pakket wat er ligt erg graag door iedereen getekend wordt, dan leggen ze de lat gewoon bij 90%.
Als op 1-10 niet 90% heeft getekend dan gaat het plan van tafel en vliegen Ron en Sake op 2-10 naar Canada. En leggen uit dat dat kleine dorpje in Noordwest Frankrijk dat dat kleine landje aan de Noordzee nog even tijd nodig heeft.
_/-\o_

Heb te horen gekregen van mijn TL dat de lat daadwerkelijk op 90% ligt. Vandaar de druk waarschijnlijk.

De ouderen (pensioen issue) tekenen vaak niet. Jongeren vaak wel (Startersbeleid) en de overige twijfelen. Waarbij ze te horen krijgen dat ze anders in de toekomst een loonsverhoging/promotie kunnen vergeten.
Alsof we de laatste jaren zo lekker structureel loonsverhogingen hebben gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door sattertje op 18-10-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:15
never mind.................... :(

[ Voor 95% gewijzigd door Montifaud op 18-10-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:24:
Ik voel me zo betrokken bij het bedrijf dat ik deze maand mijn salaris terug ga storten. Het bedrijf.heeft het erg zwaar. Ik vind het allemaal maar erg sneu voor het management.
Ik hoop dat meer mensen mijn voorbeeld volgen zodat we Serge en het armlastige management door de winter heen helpen.
Het hele salaris terugstorten gaat me een beetje te ver... maar misschien kunnen we ombeurten het management thuis uitnodigen voor het avondeten. Dat bespaart Ron en de zijnen toch 365x de kosten van een maaltijd, en je komt misschien nog eens tot een goed gesprek over de arbeidsvoorwaarden.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo een gesprek over de AV is toch wel een beetje Ron de MOSterd na de maaltijd..... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ :+ :+ CGILEAKS Template van HR uit het archief van Marcel :+ :+ :+

:+ :+ :+ Omdat mumbers ook nog wat willen kunnen lachen :+ :+ :+

Beste Marcel,

Langs deze weg wil ik je hartelijk bedanken voor de transparante professionele onzelfzuchtige en inspirerende wijze waarop je met een ongelooflijke persoonlijke inzet de transformatie van de huidige naar de nieuwe significant betere AV begeleidt.

Dolgraag wil ik de nieuwe AV ondertekenen met optie 1 om zodoende volop van de vele verbeteringen gebruik te kunnen maken; je zou een dief van je eigen portemonnee zijn indien je een dergelijk prachtig aanbod niet over de volle breedte zou willen benutten en omhelzen!

Persoonlijk wil ik je bedanken voor de meer dan fantastische rol die je hebt gespeeld in het hele verbeteringsproces, zelfs toen je de hulp moest ontberen van onze onvolprezen SVP die op dat moment welverdiend genoot van een kleine en luxueuze vakantie.

Uiteraard gun ik jou het prachtige uurtarief van € 159 exclusief BTW en waardeer ik in het bijzonder de geste dat je daarmee ruimschoots onder het marktconforme tarief zit dat via een recentelijk niet gepubliceerd onderzoek is bepaald.

Ik hoop dat je het aanbod om Director HR NL CGI te worden niet afslaat, ondanks de geringe beloning van slechts € 200.000 die daar tegenover staat. Gelukkig kun je als ruimschootse compensatie van dat schrijnende bedrag waarmee je maar net de ondergrens van jouw level haalt profiteren van een iets hogere leasevergoeding en iets meer ppp% dat ik je vanzelfsprekend gun en recht doet aan jouw fabuleuze inbreng om alle members volop te laten meedelen in de revenuen van CGI.
De run van nieuwe members op ons bedrijf, nu duidelijk wordt hoe marktconformonderscheidend wij zijn met de nieuw AV, zal exploderen dus ga nog even snel met vakantie nu het nog kan. Dat gedoe van LPS geldt natuurlijk niet voor jou want iedereen gunt het je,

Ik vertrouw er ten volle op dat in januari ook nog eens de mobiliteitsregeling een sterke verbetering zal bevatten ten opzichte van de huidige leaseautoregeling. Argumenten als een significant terugdringen van de CO2 uitstoot en een vermindering van de filelast in Nederland zijn voor mij nu al doorslaggevend, naast het feit dat ik er volledig op vertrouw dat met de beoogde transparante op voorhand breed gedragen en overeengekomen SMART-evaluatiecriteria recht zal worden gedaan aan een nog verdere verbetering van de nieuw AV.

Ook een heel groot woord van dank aan onze OR die intensief betrokken is geweest in het AV verbeteringsproces. Ook hen komt alle eer en een vette pluim toe dat ze goed hebben geluisterd naar de achterban, de rug recht hebben gehouden en mede hebben voorkomen dat de AV niet nog lucratiever werd opgepompt om zodoende de schijn van een graaicultuur te voorkomen.

Het kan niet anders dan dat 100% van de medewerkers gaat tekenen, tenzij er gewetensbezwaarden tussen zitten die vinden dat zij in deze tijd van recessie er niet dik op vooruit mogen gaan.

Verder wil ik niet nog meer mooie woorden wijden aan dit fantastische aanbod dat mede gesteund wordt door onze dierbare Canadese vrienden terwijl ze al een enorm bedrag hebben geschonken om onze gezamenlijke droom waar te maken in een tijd dat andere bedrijven de broekriem aanhalen want dat kun jij veel beter dan wie dan ook.

Ik ben er trots op Member te mogen zijn van ons CGI dat ondanks de wereldwijd heersende recessie ons dit prachtige AV pakket biedt dat niet alleen kostenneutraal is maar zelfs extra geld kost. Ik kan niet anders dan een devoot dankjewel uitspreken.

Vol spanning zal ik binnenkort mijn salarisspecificatie bekijken en prettig verrast worden door wat daar netto onder de streep zal staan.

Vanzelfsprekend hieronder mijn kruisje bij optie 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:19:
Zo een gesprek over de AV is toch wel een beetje Ron de MOSterd na de maaltijd..... ;-)
Wat zou Ron lekker vinden? MOSselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOSkovische tulband ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los Santos
  • Laatst online: 11-05-2023
Lees ik nou goed op de Discussie site dat de TL's alle ratings over 2013 al hebben doorgeven naar boven en dat de reviews de komende periode nog plaats moeten vinden? Iemand die hier meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is correct en tevens juist! Althans dat nieuws heeft mij deze week bereikt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Welke discussie site is dat? Ik kan het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor deze discussie weer start: Dat betreft de proposed score en zo gaat het al járen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ :+ :+ CGILEAKS Uit het overvolle postvak van Sake gevallen en opgeraapt en pagina 1 van de 23 ter beschikking gesteld aan CGILEAKS door een passerende mumber :+ :+ :+

:+ :+ :+ Of het postvak overvol is door de vakantie van Sake die het goede voorbeeld van Ron volgt of door de grote hoeveelheid opties 2 en 3 of door de enorme berg aanvragen voor cv’s en projecten als resultaat van ons productieve salesapparaat kon onze man ter plekke niet bevestigen. Hij vermoedt een van de drie. :+ :+ :+

Beste Marcel,

Dolgraag wil ik de nieuwe AV ondertekenen met optie 1 om zodoende volop van de vele verbeteringen gebruik te kunnen maken; je zou een dief van je eigen portemonnee zijn indien je een dergelijk prachtig aanbod niet over de volle breedte zou willen benutten en omhelzen!

Helaas heb ik voor nu even optie 2 aangevinkt. Hieronder licht ik dat graag toe.

In mijn geval heeft het er alle schijn van dat er wat foutjes zijn gemaakt in het persoonlijke voorstel. Ik vertrouw erop dat deze foutjes fluks weggepoetst kunnen worden op dezelfde vertrouwde, adequate en snelle wijze die ik al gewend ben geraakt van de perfect opererende HR-afdeling, wat ongetwijfeld alleen maar te danken is aan jouw begeesterende leiding.

Als eerste breng ik onder de aandacht dat de salarisverhoging die mij bij mijn sollicitatie vijf jaar geleden werd toegezegd en jaarlijks door achtereenvolgend zeven managers is beloofd maar vanwege ongetwijfeld hele goed maar bij mij onbekende redenen niet is gehonoreerd iets achter blijft bij wat ik in het voorstel vind. Waarschijnlijk is er een nul weggevallen achter het bruto maandbedrag van €50? Of zelfs een cijfer > 5 ervoor? Ik laat mij graag prettig verrassen hoe HR dit foutje corrigeert.

Als tweede ben ik nu al anciënniteitdagen kwijt en komen ze er ook niet meer bij terwijl volgens een gewaardeerde ex-OR-adviseur de aanspraak op anciënniteitdagen blijft gehandhaafd. Kan dit in het arbeidsprotocol versie 1.5.378.c.II worden gecorrigeerd?

Als derde lijkt het erop dat CGI niet helemaal op de hoogte is van fiscale wetgeving en zich door een verkeerd argument heeft laten overtuigen om de netto onkostenvergoeding in twee stappen met 65% te verlagen en ook nog minus € 10 per maand aan parkeerkosten.
:) CGI mag 1,5% van de totale loonsom voor netto onkostenvergoedingen gebruiken. Indien daarin de loonsom van het management (inclusief vakantiegeld) wordt betrokken, kan het (de vergoeding, voordat dit weer leidt tot vervelende opmerkingen van een enkele azijnp.) zelfs verhoogd worden. Dat lijkt mij nog meer goed nieuws voor members, Serge en Ron! :)

Als vierde, waarschijnlijk geldt dat alleen voor mij anders was het HR wel opgevallen en aangepast want mij is opgevallen is dat ze een uitstekend oog hebben voor kleine lettertjes net als voor het belang van de members, meld ik dat de eigen bijdrage pensioen significant hoger is dan een paar tientjes en na enige jaren (want wie wil er nu weg bij een bedrijf dat het belang van haar members zo hoog in het vaandel heeft staan) steeds verder oploopt. Indien dit op een vast bedrag wordt gefixeerd van zeg € 20 per maand en alle hierboven en op de volgende bladzijden genoemde foutjes zijn gecorrigeerd, dan zou ik ongeveer gelijkspelen met de door mij zelf verwachte PPP. Heel graag zou ik gebruikmaken van SPP maar

Pagina 1 van 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:58:
:+ :+ :+ CGILEAKS Uit het overvolle postvak van Sake gevallen en opgeraapt en pagina 1 van de 23 ter beschikking gesteld aan CGILEAKS door een passerende mumber :+ :+ :+

:+ :+ :+ Of het postvak overvol is door de vakantie van Sake die het goede voorbeeld van Ron volgt of door de grote hoeveelheid opties 2 en 3 of door de enorme berg aanvragen voor cv’s en projecten als resultaat van ons productieve salesapparaat kon onze man ter plekke niet bevestigen. Hij vermoedt een van de drie. :+ :+ :+

Beste Marcel,

Helaas heb ik voor nu even optie 2 aangevinkt. Hieronder licht ik dat graag toe.

In mijn geval heeft het er alle schijn van dat er wat foutjes zijn gemaakt in het persoonlijke voorstel. Ik vertrouw erop dat deze foutjes fluks weggepoetst kunnen worden op dezelfde vertrouwde, adequate en snelle wijze die ik al gewend ben geraakt van de perfect opererende HR-afdeling, wat ongetwijfeld alleen maar te danken is aan jouw begeesterende leiding.

Als eerste breng ik onder de aandacht dat de salarisverhoging die mij bij mijn sollicitatie vijf jaar geleden werd toegezegd en jaarlijks door achtereenvolgend zeven managers is beloofd maar vanwege ongetwijfeld hele goed maar bij mij onbekende redenen niet is gehonoreerd iets achter blijft bij wat ik in het voorstel vind. Waarschijnlijk is er een nul weggevallen achter het bruto maandbedrag van €50? Of zelfs een cijfer > 5 ervoor? Ik laat mij graag prettig verrassen hoe HR dit foutje corrigeert.

Als tweede ben ik nu al anciënniteitdagen kwijt en komen ze er ook niet meer bij terwijl volgens een gewaardeerde ex-OR-adviseur de aanspraak op anciënniteitdagen blijft gehandhaafd. Kan dit in het arbeidsprotocol versie 1.5.378.c.II worden gecorrigeerd?

Als derde lijkt het erop dat CGI niet helemaal op de hoogte is van fiscale wetgeving en zich door een verkeerd argument heeft laten overtuigen om de netto onkostenvergoeding in twee stappen met 65% te verlagen en ook nog minus € 10 per maand aan parkeerkosten.
:) CGI mag 1,5% van de totale loonsom voor netto onkostenvergoedingen gebruiken. Indien daarin de loonsom van het management (inclusief vakantiegeld) wordt betrokken, kan het (de vergoeding, voordat dit weer leidt tot vervelende opmerkingen van een enkele azijnp.) zelfs verhoogd worden. Dat lijkt mij nog meer goed nieuws voor members, Serge en Ron! :)

Als vierde, waarschijnlijk geldt dat alleen voor mij anders was het HR wel opgevallen en aangepast want mij is opgevallen is dat ze een uitstekend oog hebben voor kleine lettertjes net als voor het belang van de members, meld ik dat de eigen bijdrage pensioen significant hoger is dan een paar tientjes en na enige jaren (want wie wil er nu weg bij een bedrijf dat het belang van haar members zo hoog in het vaandel heeft staan) steeds verder oploopt. Indien dit op een vast bedrag wordt gefixeerd van zeg € 20 per maand en alle hierboven en op de volgende bladzijden genoemde foutjes zijn gecorrigeerd, dan zou ik ongeveer gelijkspelen met de door mij zelf verwachte PPP. Heel graag zou ik gebruikmaken van SPP maar

Pagina 1 van 23
Fantastische samenvatting gegoten in een zeer amusant stukje prosa _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:58:
Goed werk van CGILEAKS! Is er toevallig ook een optie-3-brief uitgelekt? Ik heb gisteren begrepen dat er daar ook heel wat van zijn ingeleverd, voornamelijk ingegeven door angst voor Sake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:15:
[...]

De laatste tijd zeker nog geen 3 maanden idle gezeten ;), bankwachter procedure.
So far solidariteit :( :( :( :( :(.
Ik weet niet wat de bankwachterprocedure inhoudt, maar als dat is dat je min of meer al naar de uitgang gedirigeerd wordt dan vind ik dat een extreme uitvoering (lees: uitzendbureauniveau).

Van nabij heb ik wel aanschouwd hoe in een consultancy organisatie in een andere sector opdrachten ineens sterk afnamen in een bepaald gebied. Toevallig de specialisatie van iemand die ik ken en daar jarenlang on-target of daarboven draaide (met >130% inzet). Het heeft toch echt wel iets van 9 maanden geduurd om weer declarabel richting on-target te komen vanaf het moment dat door werknemer en werkgever werd vastgesteld dat verbreding/verandering nodig was omdat nieuwe opdrachten uitbleven: richting bepalen, inlezen, meelopen, wachten tot eigen opdracht, etc. Die persoon is nu inzetbaar op 3 gebieden ipv 1, maar dat kost dus echt wel meer dan 3 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 08:57

elsinga

=8-)

De bankwachterprocedure is een gestructureerde procedure (in elk geval in tijd), waarin acties die CGI en de medewerkers dienen te plegen zijn genoemd. Een Intake training is er eentje bijvoorbeeld. Ergens in de procedure staat ook iets dat als afscheid nemen van elkaar gezien kan worden, maar da's VZIW pas na heel veel maanden (op de bank zitten). En de procedure is niet star, als je voor de derde keer binnen 2 jaar (even) op de bak komt te zitten tussen twee opdrachten dan hoef je echt niet elke keer weer die Intake training te doen. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
Ben ik nou gek, of is het artikel mbt de reiskostenvergoeding voor niet leaserijders komen te vervallen in de laatste versie van de AV (ik vind er ook niks over in het protocol)?

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nou gek of lijkt de OR discussie site op hol geslagen?

Ik zie ineens een ruim aantal berichten binnen een tijdsbestek van 2 minuten toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Lurker1 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:13:
[...]

Goed werk van CGILEAKS! Is er toevallig ook een optie-3-brief uitgelekt? Ik heb gisteren begrepen dat er daar ook heel wat van zijn ingeleverd, voornamelijk ingegeven door angst voor Sake.
Het schijnt dat PostNL de schuld krijgt dat er tot nu toe weinig tot geen optie-3-brieven zijn aangekomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:02:
Ben ik nou gek of lijkt de OR discussie site op hol geslagen?

Ik zie ineens een ruim aantal berichten binnen een tijdsbestek van 2 minuten toegevoegd.
Ja, merkte ik ook. Dat waren voor een groot deel allemaal oude berichten. Heb de notificaties in outlook maar allemaal verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Markieman schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:43:
Ben ik nou gek, of is het artikel mbt de reiskostenvergoeding voor niet leaserijders komen te vervallen in de laatste versie van de AV (ik vind er ook niks over in het protocol)?
Of je gek bent kan ik niet beoordelen maar ongeveer een maand geleden is besloten om mobiliteit in de vorm die het toen had uit het protocol te halen en eerst de pilot af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:05:
[...]
Ja, merkte ik ook. Dat waren voor een groot deel allemaal oude berichten. Heb de notificaties in outlook maar allemaal verwijderd.
Het lijkt erop alsof iemand geautomatiseerd voor vulling heeft gezorgd op basis van een x-aantal oudere berichten in omgekeerde volgorde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Het valt op dat al die berichten van dezelfde persoon zijn. Zou de censuur-wall zijn open gezet?

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:
[...]

Of je gek bent kan ik niet beoordelen maar ongeveer een maand geleden is besloten om mobiliteit in de vorm die het toen had uit het protocol te halen en eerst de pilot af te wachten.
Ik weet het, maar in het document CGI Arbeidsvoorwaardengid v1.5 (4) op de HR Transformation site staat niets over een reiskostenvergoeding, terwijl dit wel in de Logica Gele Gids stond (Art. 3.9.2)

Dit lijkt toch sterk op een wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje is het de bedooeling dat we het oude formuliertje gebruiken, optie 3 aankruisen en mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:16:
even een vraagje is het de bedooeling dat we het ....., optie 3 aankruisen en mailen
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Zie dat wel even in perspectief.... Een lvl 1 die voor 3x zijn kosten bij de klant zit levert CGI minder op dat een lvl 3 die voor 1,8x wordt verhuurd. Sommige lvl 3 en 4 leveren genoeg op om 2 man op lvl 1 op de bank te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Vandaahl schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:05:
[...]
Het schijnt dat PostNL de schuld krijgt dat er tot nu toe weinig tot geen optie-3-brieven zijn aangekomen. :+
Eh... even serieus: het is toch de bedoeling dat we de opties 3 via de E-MAIL versturen?
(En eventuele opties 1 of 2 uiteraard ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

_/-\o_

Heb te horen gekregen van mijn TL dat de lat daadwerkelijk op 90% ligt. Vandaar de druk waarschijnlijk.

De ouderen (pensioen issue) tekenen vaak niet. Jongeren vaak wel (Startersbeleid) en de overige twijfelen. Waarbij ze te horen krijgen dat ze anders in de toekomst een loonsverhoging/promotie kunnen vergeten.
Alsof we de laatste jaren zo lekker structureel loonsverhogingen hebben gehad.
Ik heb 6 jaar niks gehad en wat ik eigenlijk er bij had moeten krijgen willen ze me nu ook nog afpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:25:
[...]

Eh... even serieus: het is toch de bedoeling dat we de opties 3 via de E-MAIL versturen?
(En eventuele opties 1 of 2 uiteraard ook)
Opties 1 worden persoonlijk door Ron, Marcel of Sake opgehaald 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:40:
[...]
Heb te horen gekregen van mijn TL dat de lat daadwerkelijk op 90% ligt.
In de zin van: als we de 90% optie 1 niet halen gaat het hele "feest" niet door en gaat het arbeidsvoorwaardenpakket terug naar de tekentafel?
Of in de zin van: als we de 90% optie 1 niet halen zullen we de niet-tekenaars toch een beetje respectvol moeten blijven behandelen, en kan de exit-procedure voor deze mensen nog even niet worden gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:28:
[...]

Opties 1 worden persoonlijk door Ron, Marcel of Sake opgehaald 8).
Voor optie 3 zijn de jongens van sportschool Wodan ingehuurd.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de optie 3 al klaar staan namelijk, en al naar mijn TL gemaild bij de vorige poging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
elsinga schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:40:
De bankwachterprocedure is een gestructureerde procedure (in elk geval in tijd), waarin acties die CGI en de medewerkers dienen te plegen zijn genoemd. Een Intake training is er eentje bijvoorbeeld. Ergens in de procedure staat ook iets dat als afscheid nemen van elkaar gezien kan worden, maar da's VZIW pas na heel veel maanden (op de bank zitten). En de procedure is niet star, als je voor de derde keer binnen 2 jaar (even) op de bak komt te zitten tussen twee opdrachten dan hoef je echt niet elke keer weer die Intake training te doen. ;)
De bankwachterprocedure gaat voorbij een een elementair verschil tussen onderneming en werkgever. Het risico voor het al of niet inzetten van een werknemer is 100% een ondernemersrisico. Men kan de werknemer daar niet voor verantwoordelijk stellen, hoogstens kan men van de werknemer verwachten dat deze zorgt voor een zo groot mogelijke inzetbaarheid door scholing, zelfstudie, intake-training, etc. Men is als consultant bij CGI maar beperkt in staat om zijn eigen inzet te regelen. Iemand via de bankwachtersprocedure af laten vloeien omdat het marketing & sales even niet uitkomt het betreffende vakgebied bij klanten te verkopen, dat kan de medewerker niet kwalijk worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:14:
Het valt op dat al die berichten van dezelfde persoon zijn. Zou de censuur-wall zijn open gezet?
Van censuur lijkt me geen sprake daar er niets verwijderd lijkt. Het lijkt er dan eerder op dat het systeem overspoeld wordt met onzin zodat de effectiviteit afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Rukapul schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:23:
[...]

Ik weet niet wat de bankwachterprocedure inhoudt, maar als dat is dat je min of meer al naar de uitgang gedirigeerd wordt dan vind ik dat een extreme uitvoering (lees: uitzendbureauniveau).

[...]
De skillset van je werknemers kun je actueel houden op twee manieren: door training&ontwikkeling of door hire&fire. We zien al jaren een stagnatie van initialieven op het 1e gebied, waarmee alleen optie 2 overblijft.
Het past imho in een bredere trend waarin de grote detacheerders afglijden richting uitzendbureaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen enkel idee hoeveel mensen optie 3 zullen kiezen, maar ik vind wel dat als er 40% of meer niet tekent de OR z'n biezen moet pakken en plaats moet maken voor mensen die nog wel een beetje feeling met de rest van het personeel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En die gaan dan op magische wijze de bestuurder overtuigen dat het geheel anders moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
LowLevel schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:32:
[...]
Voor optie 3 zijn de jongens van sportschool Wodan ingehuurd.
Nou, stuur maar langs, daar maak ik dan ook korte metten mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Soms lijkt superl*l op Superman.

Ik bedoel dan dat ie van een andere planeet komt. ;)
Elke ander vergelijking gaat mank (pun not intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem sowieso mijn honkbalknuppel mee, in het kader van vitaliteit uiteraard,
even vragen waarom die uit het pakket is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:16:
even een vraagje is het de bedooeling dat we het oude formuliertje gebruiken, optie 3 aankruisen en mailen
Lees de mail nog even goed na.
LowLevel schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:14:
Nee. Die persoon heeft niet vaak tijd om te reageren op dit soort discussies dus hij heeft wat in te halen.

[ Voor 39% gewijzigd door Wijnands op 18-10-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:46:
Ik heb geen enkel idee hoeveel mensen optie 3 zullen kiezen, maar ik vind wel dat als er 40% of meer niet tekent de OR z'n biezen moet pakken en plaats moet maken voor mensen die nog wel een beetje feeling met de rest van het personeel hebben
Ik zal op je stemmen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik door het startersbeleid een van de mensen ben waarbij het voorstel aardig positief uitpakt. Maar ik ben wel benieuwd waar alle klagers over de OR dan het geld heen hadden geschoven om er een beter voorstel uit te krijgen. Het is een gegeven dat PPP en SPP ingevoerd moeten worden en dat dat budget neutraal moest gebeuren. Natuurlijk is het huidige pakket niet perfect en zeker niet voor iedereen ideaal, maar zien mensen nou echt mogelijkheden tot een veel beter pakket. (En dan voor iedereen, niet alleen voor je eigen situatie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zie dat al helemaal voor me bij de volgende verkiezingen drie kandidaten die allemaal claimen superlul te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Coocoocachoo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:58:
[...]

Het is een gegeven dat PPP en SPP ingevoerd moeten worden en dat dat budget neutraal moest gebeuren.
Het is een gegeven dat de bestuurder graag budgetneutraal de lonen wil flexibiliseren. Daarmee is het nog geen gegeven dat het moest gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:00:
Zie dat al helemaal voor me bij de volgende verkiezingen drie kandidaten die allemaal claimen superlul te zijn.
Ik wil NIET weten HOE het bewijs geleverd moet worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:56:
[...]

Lees de mail nog even goed na.

[...]

Nee. Die persoon heeft niet vaak tijd om te reageren op dit soort discussies dus hij heeft wat in te halen.
staat op het intranet thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Het is een gegeven dat PPP en SPP ingevoerd moeten worden en dat dat budget neutraal moest gebeuren.
Ja, zo kan ik er nog wel een paar noemen:
Het is een gegeven dat we 16% winst moeten halen.
Het is een gegeven dat we oude afspraken niet gaan respecteren.
...
Als de uitgangspunten ertoe leiden dat de maatregelen niet verdedigbaar zijn, moet je misschien de uitgangspunten heroverwegen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:53:
Soms lijkt superl*l op Superman.

Ik bedoel dan dat ie van een andere planeet komt.
Elke ander vergelijking gaat mank (pun not intended)
he, dan kent superl*l ons hele management persoonlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zo te zien is er wat anders mis gegaan. Ik kwam namelijk een bericht van hem tegen dat eigenlijk van mij was. Blijkbaar zijn alle berichten in de thread opnieuw door hem gepost, maar dan onder zijn naam.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brigges
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 21:00
[...]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik door het startersbeleid een van de mensen ben waarbij het voorstel aardig positief uitpakt.
Misschien ben ik te simpel... maar ik snap niet waarom de middengroep moet bloeden voor zowel de starters als het hogere management.
Werknemers krijgen loon naar werken..... toch? Als de verhoging van starters moet worden betaald door de anderen dan zou ik denken dat het uurtarief van starters niet voldoende is om deze een marktconform tarief te betalen. Wat doen we dan met deze groep? Er moet blijkbaar geld bij. Ze kunnen niet zichzelf bedruipen middels het uurtarief.
Over het hogere management maar te zwijgen .....

Waarschijnlijk wil CAN de winst behouden en zijn ze niet genegen om in werknemers te investeren.... sja ... beetje korte termijn gedachte lijkt me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:
[...]

Daar heb ik 1 zorgpuntje; wat gaat er tegen die tijd over blijven van de uitspraak dat L2 consultants met een oud contact de oude leasevergoeding blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
Ik hoop dat daar niets van overblijft.

Dat er bezuinigd gaat worden is helder.
Persoonlijk lever ik dan liever 100 euro leasebudget in, dan dat ik mijn auto in moet leveren ivm <16k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg, als er een goede mobiliteitsbeleid komt dan teken ik, zo niet dan teken ik niet
dan sla ik alle argumenten van de heer Sake meteen over, en zeg ik indirect heb geen zin in een gesprek met jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:54
Lurker1 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:31:
[...]

In de zin van: als we de 90% optie 1 niet halen gaat het hele "feest" niet door en gaat het arbeidsvoorwaardenpakket terug naar de tekentafel?
Of in de zin van: als we de 90% optie 1 niet halen zullen we de niet-tekenaars toch een beetje respectvol moeten blijven behandelen, en kan de exit-procedure voor deze mensen nog even niet worden gestart?
Of er volgt een grote exit-procedure voor de minst rendabele niet-tekenaars, zodat er uiteindelijk max 10% niet tekenaars overblijven die het meest rendabel zijn

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:11:
[...]

Of er volgt een grote exit-procedure voor de minst rendabele niet-tekenaars, zodat er uiteindelijk max 10% niet tekenaars overblijven die het meest rendabel zijn
en ook de managers die erbij horen, bijvoorbeeld Sake, Marcel, Eric, want overhead hé. te weinig mensen
enz

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

Zo te zien is er wat anders mis gegaan. Ik kwam namelijk een bericht van hem tegen dat eigenlijk van mij was. Blijkbaar zijn alle berichten in de thread opnieuw door hem gepost, maar dan onder zijn naam.
Ik vraag me af wie verantwoordelijk is voor het frustreren van de interne communicatie (lees: OR discussiesite) en ook welk doel de verantwoordelijke voor ogen had...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:54
tenzij ze tekenen, want dan vallen ze al onder de 90%

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
[...]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik door het startersbeleid een van de mensen ben waarbij het voorstel aardig positief uitpakt. Maar ik ben wel benieuwd waar alle klagers over de OR dan het geld heen hadden geschoven om er een beter voorstel uit te krijgen. Het is een gegeven dat PPP en SPP ingevoerd moeten worden en dat dat budget neutraal moest gebeuren.

Natuurlijk is het huidige pakket niet perfect en zeker niet voor iedereen ideaal, maar zien mensen nou echt mogelijkheden tot een veel beter pakket. (En dan voor iedereen, niet alleen voor je eigen situatie?)
Het gegeven is inderdaad al verkeerd: Hoe kan je ermee instemmen dat een onzeker stukje salaris (PPP en SPP) een zeker stuk salaris moeten gaan vervangen.

Hoe voor een ieder idealer:
Annuiteitdagen niet 80% maar 100% uitbetalen tot eind contract
Parkeergeld van 10 euro niet invoeren
Pensioen en onkostenvergoeding compenseren met extra loon/WKR

Daarnaast kan je als je als bedrijf echt in moeilijkheden zit, transparant communiceren en vragen om een loonoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Heb je de discussiesite bekeken? Dit lijkt meer op sabotage omdat het gaat om (geautomatiseerde?) kopieën van bestaande posts.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:16:
[...]

Daarnaast kan je als je als bedrijf echt in moeilijkheden zit, transparant communiceren en vragen om een loonoffer.
Dat zou wel de sympathieke manier zijn.

Overigens is het accepteren van een loonoffer als je bedrijf in de problemen zit meestal af te raden.
Een bedrijf in de problemen heeft een verhoogd risico om om te vallen, of werknemers te moeten ontslaan. Heb je jarenlang een dikke WW-premie betaald, worden de uitkeringsrechten om de valreep omlaag getrokken door een loonoffer te accepteren. Ik zou werknemers eerder aanraden om een gedeelte van hun loon als krediet of zelfs schenking aan het bedrijf te doen toekomen. In het eerste geval kun je nog wat terugkrijgen als de zaak op de rails komt, en in beide gevallen verspeel je niet een stuk van je WW rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:21
sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:16:
[...]

Het gegeven is inderdaad al verkeerd: Hoe kan je ermee instemmen dat een onzeker stukje salaris (PPP en SPP) een zeker stuk salaris moeten gaan vervangen.

Hoe voor een ieder idealer:
Annuiteitdagen niet 80% maar 100% uitbetalen tot eind contract
Parkeergeld van 10 euro niet invoeren
Pensioen en onkostenvergoeding compenseren met extra loon/WKR

Ik snap dat dat voor iedereen idealer is, maar je schuift alleen maar geld bij, waar komt dat vandaan?

Mijns inziens is vooral dat laatste verkeerd gegaan, ze hadden inderdaad transparant moeten communiceren dat het helemaal niet zo goed ging (jarenlang slecht gedraaid als NL) en dat er daarom wat offers moet komen. Dat hebben ze dan niet in de brutolonen gedaan, maar door alles te herorganiseren.
Ik vraag me af hoeveel mensen er meer tevreden waren geweest als ze PPP en SPP hadden ingevoerd door puur een loonoffer te vragen...

En wat was het alternatief voor de OR om niet akkoord te gaan met PPP en SPP, dat is iets wat nou eenmaal binnen CGI moet. Dan had iemand anders maar met een buidel geld moeten wapperen en het bedrijf over moeten nemen en alle werknemers extra geld geven, maar ja, dat is niet gebeurd...

Er moet onderhandelsruimte zijn om tot de oplossing te komen die veel mensen hier willen. Verwachten jullie nou echt dat als de OR zijn kont tegen de krib had gegooit ze in Canada hadden gezegd "Je hebt helemaal gelijk, hier heb je extra geld om PPP en SPP in te voeren"? Ik heb geen idee hoe goed de OR heeft onderhandeld en of ze het onderste uit de kan hebben gehaald, maar ik heb zeker niet de illusie dat er veel meer te bereiken was...

[ Voor 12% gewijzigd door Coocoocachoo op 18-10-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Coocoocachoo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:27:
[...]

Ik snap dat dat voor iedereen idealer is, maar je schuift alleen maar geld bij, waar komt dat vandaan?

Mijns inziens is vooral dat laatste verkeerd gegaan, ze hadden inderdaad transparant moeten communiceren dat het helemaal niet zo goed ging (jarenlang slecht gedraaid als NL) en dat er daarom wat offers moet komen. Dat hebben ze dan niet in de brutolonen gedaan, maar door alles te herorganiseren.
Ik vraag me af hoeveel mensen er meer tevreden waren geweest als ze PPP en SPP hadden ingevoerd door puur een loonoffer te vragen...

En wat was het alternatief voor de OR om niet akkoord te gaan met PPP en SPP, dat is iets wat nou eenmaal binnen CGI moet. Dan had iemand anders maar met een buidel geld moeten wapperen en het bedrijf over moeten nemen en alle werknemers extra geld geven, maar ja, dat is niet gebeurd...

Er moet onderhandelsruimte zijn om tot de oplossing te komen die veel mensen hier willen. Verwachten jullie nou echt dat als de OR zijn kont tegen de krib had gegooit ze in Canada hadden gezegd "Je hebt helemaal gelijk, hier heb je extra geld om PPP en SPP in te voeren"? Ik heb geen idee hoe goed de OR heeft onderhandeld en of ze het onderste uit de kan hebben gehaald, maar ik heb zeker niet de illusie dat er veel meer te bereiken was...
Oftewel de communicatie had moeten zijn:
PPP en SPP moeten ingevoerd worden ivm de overname, echter dit zal wel gecompenseerd worden door dagen of loon in te leveren.

En dus niet een leuk verhaal opsteken dat we er bruto niet op achteruitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
[...]
Een loonoffer vragen heeft alleen kans van slagen als:
(1) mensen hart voor het bedrijf hebben, of
(2) mensen het idee hebben dat ze niet zo gemakkelijk ergens anders aan de slag zullen komen.
Met punt 1 zit het op dit moment niet zo best bij CGI. Dus zullen alleen de mensen die je misschien liever kwijt zou zijn, mogelijk een loonoffer brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Mijns inziens is vooral dat laatste verkeerd gegaan, ze hadden inderdaad transparant moeten communiceren dat het helemaal niet zo goed ging (jarenlang slecht gedraaid als NL) en dat er daarom wat offers moet komen.
Ik word hier zo boos van :( :( :(, en dat op de vrijdag middag.

Als de AV echt tot doel hebben om een loonoffer te vragen, dan voor IEDEREEN.
Dan ga je bepaalde groepen dus niet MEER geven.

Het lijkt erop of veel mensen al accepteren dat er ingeleverd moet worden door het voetvolk, omdat het slecht ZOU gaan.
Pagina: 1 ... 89 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.