de niet tekenaars zullen toch later opsturen,
ik wacht ook even met opsturen, ik heb al laten weten dat ik niet ga tekenen
ik wacht ook even met opsturen, ik heb al laten weten dat ik niet ga tekenen
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Als ik de verhalen hoor die CGI rondbazuint, wordt ik enthousiast. Die droom pas bij mij!Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:15:
[...]
Dat klinkt als een heldere weergave. Zeker dat van die druppel lijkt me relevant.
[...]
Het is ook een totaal ander bedrijf geworden dan waar we bij in dienst zijn gekomen, ook niet gek na 2 overnames en een enorme verandering in markt. Besef je wel trouwens wel dat het voor veel mensen geen loonoffer is. Heb je al 's nagedacht of jij en het bedrijf nog bij elkaar passen? Of dat jullie uit elkaar gegroeid zijn?
Het voorstel. Hoe het gebracht is, heeft vertrouwen geschaad en diep beledigd.Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:21:
[...]
Maar ligt dat kapot aan wat er nu als voorstel ligt? Of hoe dat gebracht is?
Ik doe niet anders dan daar over nadenken!Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:15:
Heb je al 's nagedacht of jij en het bedrijf nog bij elkaar passen? Of dat jullie uit elkaar gegroeid zijn?
Verwijderd
Beide.Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:21:
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 22:46 ]
Verwoord ook precies mijn gedachten/mening.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:15:
[...]
Er zijn absoluut angsthazen, bashers en azijnzeikers. Geef die gewoon geen antwoord meer.
Maar er zijn ook mensen die niet tot deze 3 categorieën behoren en die de nieuwe av ook niet zien zitten.
Ik persoonlijk sta al jarenlang op een paar tientjes na stil en ga er nu substantieel op achteruit terwijl ik voortdurend m'n best doe en veel binnenbreng voor de club. Ook is volkomen duidelijk dat ik in de huidige situatie de nooit meer ga stijgen, al heb ik iedere keer een boven verwachting. Daarenboven vertrouw ik de leiding sowieso absoluut niet meer.
Ik ben ontzettend teleurgesteld en er is echt iets kapot gemaakt. Ik laat me nergens toe dwingen en kijk uiteraard om me heen,
Ik ga dus niet tekenen en dat zal ongetwijfeld voor een substantieel aantal mensen het geval zijn. Ook dat zijn ongetwijfeld voor een flink deel rendabele mensen want de onrendabelen zijn de laatste jaren/maanden zolangzamerhand echt wel weggebankwachterd, en ik zie verder wel wat er gebeurt. Het gesprek zal vast vervelend zijn maar als je maar niet zo dom bent om iets te tekenen is er niets aan de hand.
Ik weet zeker dat wanneer e.e.a. een keer ophoudt (hopelijk op mijn initiatief maar zelfs al het niet mijn keuze zal zijn) ik een enorme opluchting zal ervaren dit bedrijf achter me te laten. En dat is triest...
Hoewel ik er zelf ook over nadenk. Denk ik dat het een bedrijf niet goed doet om alle critici weg te jagen. Niet iedereen ziet de nadelen als er een mooi verhaal opgestoken wordt.Lurker1 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:25:
[...]
Ik doe niet anders dan daar over nadenken!
Beide. Zowel de inhoud van het voorstel, de wijze waarop het gebracht is, wat ik begin te merken aan de organisatie (wat ik al eerder zei, minder openheid, ook vanuit het directe management, hierarchie, bureaucratie - erger dan logica). Dus inderdaad stel ik mij de vraag of ik nog wel pas bij hetgene tot wat deze organisatie verworden is.Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:21:
[...]
Ik weet niet welk level je bent. Maar in principe zou je zeker tot level 4 nog op de inhoud moeten kunnen doorstijgen. En zeker tot level 3, voor het geval je dat nog niet bent. Dat vond ik nou juist een verbetering van het voormalige functiehuis, en ik mag toch hopen ook het nieuwe - dat je niet alleen op leidinggevende of commercieel niveau in level en bijbehorend salaris kunt stijgen. Zo hoort het ook te zijn, naar mijn mening. En b.t.w. het zijn de mensen die (technisch) op de inhoud bezig zijn, die nog steeds het geld binnen brengen, zeker in tijden van crisis. Dat was in 2002 zo, en is nu nog steeds zo. Projectleiders, projectmanagers, zelf informatie analysten zijn moelijker aan de man te brengen.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:30:
[...]
Je zegt trouwens dat je m'n stilstand kunt motiveren. Doe dat eens, ajb.
Ik breng chronisch 3 x zo veel binnen als ik kost en groei technisch nog voortdurend en word steeds makkelijker inzetbaar (T&M of op welke manier dan ook).
Ik wil geen commerciële of leidinggevende rol (waar we er naar mijn menig nog steeds veel te veel van hebben) en daarom zou ik niet meer hoeven te stijgen (of zelfs maar inflatiecorrectie hoeven krijgen)?
Dat zijn precies mijn redenen om niet te tekenen, en ook om weg te gaan als het met die schalen zo blijft. Groei lijkt als je aan het einde van je schaal zit niet meer mogelijk (maar daar ga ik nog een gesprek over hebben), ik breng erg veel op & ga dus niet inleveren op AV als ik geen zicht heb om dat weer in te halen. Als ik (al is het maar een half jaar tot mijn project afloopt) blijf zitten bij CGI doe ik dat niet voor minder geld en vrije dagen dan nu, ik zou wel gek zijn ...Perenor schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:54:
<> En b.t.w. het zijn de mensen die (technisch) op de inhoud bezig zijn, die nog steeds het geld binnen brengen, zeker in tijden van crisis. Dat was in 2002 zo, en is nu nog steeds zo. Projectleiders, projectmanagers, zelf informatie analysten zijn moelijker aan de man te brengen.
Wat ik trouwens wel kwalijk vind in het nieuwe voorstel, is dat je erg moelijk nog voorbij het ijkpunt kunt geraken qua salaris.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Freudiaanse verspreking?Er is een zekere vrijheid om niet te tekenen.
It always seems impossible until it's done.
[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 18-10-2013 00:09 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
dat onderschrijf ik.Perenor schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 06:58:
Overigens, wat ik ook de nodige mensen heb horen zeggen, is dat ze wellicht zullen tekenen maar vervolgens gewoon de duur van hun leasecontract zullen uitdienen, en dan in die tijd rustig naar iets anders gaan zoeken. Dat zou betekenen dat de leegloop tussen nu en ca. twee jaar gewoon zal blijven voortduren. Er zijn genoeg mensen die wel tekenen, maar die net zo ontevreden zijn.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Dat vind ik nogal een arrogante uitspraak als je niet bekend bent met iemands persoonlijke situatie......DeZaag schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:19:
[...]
100 Euro netto per maand minder niet kunnen opvangen betekent eigenlijk dat er op te grote voet wordt geleefd. In individuele gevallen kunnen hier natuurlijk uitstekende redenen voor zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dit voor veel collega's geldt.
Hoe kun je een drol lekker laten ruiken.Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:54:
[...]
- Veel mensen krijgen een (kleine) loonsverhoging
- Er vind een zekere mate van achterstallig onderhoud plaats (starters beleid, in schaal brengen)
- Aanspraak op ancienniteitsdagen blijft gehandhaaft
- 18% bruto EB pensioen is veelal tientjes werk
- Eerste uitbetaling PPP is een leuke extra
- SPP kan een leuk spaarpotje worden
- Niet meer dat verborgen gedoe met ranking
- Pijnpunten uit v 1.0 zijn verzacht of weggenomen, er is geluisterd naar mensen
- Er is een zekere vrijheid om niet te tekenen.
Da's apart. Wat ik nogal 's zie is dat mensen die aan de top van 2 zitten en ook wel bij de top van level 3 salaris dat ze bij lange na niet 3x binnen brengen en sommige nog niet eens de 2 keer. Daar is het nieuwe salarisbeleid op gericht.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:30:
Je zegt trouwens dat je m'n stilstand kunt motiveren. Doe dat eens, ajb.
Ik breng chronisch 3 x zo veel binnen als ik kost en groei technisch nog voortdurend en word steeds makkelijker inzetbaar (T&M of op welke manier dan ook).
Ja. En wat nou als er uit de groep van niet tekenaars er 10 publiekelijk worden ontslagen op het plein voor het hoofdkantoor? Zo kan ik ook nog wel wat onzinnige dingen bedenken.K.123 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:18:
@Wijnands, je zegt dat de EB pensioen tientjes werk is. Dat klopt voor die 18%. Wat nu als CGI eenzijdig besluit om de EB volgend jaar naar 23% te brengen en het jaar erop naar 30% Dan wordt het een heel ander verhaal.
Als je niet tekent heb je daar geen zorgen over.
[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 18-10-2013 07:27 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Als dat je dwars zit, moet je ZZP'er worden.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:30:
[...]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Dit vind ik een beetje een schunnige uitspraak... Gezien de crisis waar heel van de voormalige twee verdieners het nu nog moeten stellen met 1 salaris omdat de ander er uit gegooid is, waar alles duurder word, waar mensen bijna niet meer rond komen zonder de spaarrekening aan te spreken en waar niemand weet waar onze kleurrijke overheid straks weer mee aan komt zetten...DeZaag schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:19:
[...]
Dag zomervakantie, wintersport of extra weekje weg?![]()
Daarnaast blijft het brutosalaris in het voorstel gelijk, dus minder subsidie en dergelijke is geen argument.
100 Euro netto per maand minder niet kunnen opvangen betekent eigenlijk dat er op te grote voet wordt geleefd. In individuele gevallen kunnen hier natuurlijk uitstekende redenen voor zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat dit voor veel collega's geldt.
Dit staat overigens los van het voorstel, want daar kan ik me ook niet in vinden.
Spijtig om dit te lezen maar in individuele gevallen wel begrijpelijk.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:15:
[...]
Maar er zijn ook mensen die niet tot deze 3 categorieën behoren en die de nieuwe av ook niet zien zitten.
Ik ben ontzettend teleurgesteld en er is echt iets kapot gemaakt. Ik laat me nergens toe dwingen en kijk uiteraard om me heen,
Ik ga dus niet tekenen en dat zal ongetwijfeld voor een substantieel aantal mensen het geval zijn.
Ik weet zeker dat wanneer e.e.a. een keer ophoudt (hopelijk op mijn initiatief maar zelfs al het niet mijn keuze zal zijn) ik een enorme opluchting zal ervaren dit bedrijf achter me te laten. En dat is triest...
Verwijderd
Ik heb er groot bezwaar tegen dat er sprake is van een zogenaamde loonsverhoging als je tekent voor de nieuwe voorwaarden.killerbee1958 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:25:
[...]
Wel tekenen betekent immers op korte termijn een aantal voordelen als PPP en loonsverhoging (indien van toepassing).
Van oudsher was 2x de norm (let wel, 2x je totale directe kosten en niet alleen je salaris). Met 2x bracht je voldoende op om je eigen loonkosten, de overhead en de T&M target-marge te betalen. Sinds alle bezuinigingen en reorganisaties in de overhead moet die factor nog wat zijn gedaald. Dat betekent dat iemand die bijvoorbeeld 1.8 of 1.9x zijn kosten opbrengt al voldoende kan bijdragen aan de organisatie.Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 07:23:
[...]
Da's apart. Wat ik nogal 's zie is dat mensen die aan de top van 2 zitten en ook wel bij de top van level 3 salaris dat ze bij lange na niet 3x binnen brengen en sommige nog niet eens de 2 keer. Daar is het nieuwe salarisbeleid op gericht.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 09:53 ]
Bij onze organisatie werken ook mensen die < 1.8/1.9/2.0 zitten.t_captain schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:43:
Als je structureel een factor 3x haalt, wordt je ernstig onderbetaald.
Ik vraag me af of die mensen nog toekomst hebben binnen het bedrijf...marcelmg2 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:10:
[...]
Bij onze organisatie werken ook mensen die < 1.8/1.9/2.0 zitten.
[ Voor 28% gewijzigd door DeZaag op 18-10-2013 10:12 ]
Verwijderd
De laatste tijd zeker nog geen 3 maanden idle gezetenmarcelmg2 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:10:
[...]
Gelukkig hebben we dan medewerkers die >2.0 zitten en zo verdelen we de lusten en de lasten.
Want ook iemand die jaren >3 zit, kan wel eens idle worden. En dan ben je blij dat er anderen zijn die >3 zitten opdat je salaris gewoon doorbetaald wordt en je een training kunt volgen en je autootje nog gewoon voor de deur staat.
Solidariteit werkt beide kanten op.
Verwijderd
Als iemand claimt dat hij bijvoorbeeld 2x zijn loonkosten verdient, dan neem ik aan dat zijn uurtarief 2 maal zo hoog is als de volledige jaarlijkse loonkosten gedeeld door de nominale declarabele uren. Je kunt jezelf rijk rekenen met een jaar waarin je geen leegloop of ziekte had, maar dat is natuurlijk iets anders dan structureel een bepaalde omzet behalen.marcelmg2 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:10:
[...]
Gelukkig hebben we dan medewerkers die >2.0 zitten en zo verdelen we de lusten en de lasten.
Want ook iemand die jaren >3 zit, kan wel eens idle worden. En dan ben je blij dat er anderen zijn die >3 zitten opdat je salaris gewoon doorbetaald wordt en je een training kunt volgen en je autootje nog gewoon voor de deur staat.
[ Voor 18% gewijzigd door t_captain op 18-10-2013 10:42 ]
marcelmg2 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 19:00:
Misschien moet er een quotum afgesproken worden. Als CGI NL er zo van overtuigd is dat het pakket wat er ligt erg graag door iedereen getekend wordt, dan leggen ze de lat gewoon bij 90%.
Als op 1-10 niet 90% heeft getekend dan gaat het plan van tafel en vliegen Ron en Sake op 2-10 naar Canada. En leggen uit dat dat kleine dorpje in Noordwest Frankrijk dat dat kleine landje aan de Noordzee nog even tijd nodig heeft.
[ Voor 26% gewijzigd door sattertje op 18-10-2013 11:10 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Montifaud op 18-10-2013 11:48 ]
Het hele salaris terugstorten gaat me een beetje te ver... maar misschien kunnen we ombeurten het management thuis uitnodigen voor het avondeten. Dat bespaart Ron en de zijnen toch 365x de kosten van een maaltijd, en je komt misschien nog eens tot een goed gesprek over de arbeidsvoorwaarden.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:24:
Ik voel me zo betrokken bij het bedrijf dat ik deze maand mijn salaris terug ga storten. Het bedrijf.heeft het erg zwaar. Ik vind het allemaal maar erg sneu voor het management.
Ik hoop dat meer mensen mijn voorbeeld volgen zodat we Serge en het armlastige management door de winter heen helpen.
Verwijderd
Wat zou Ron lekker vinden? MOSselen?Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:19:
Zo een gesprek over de AV is toch wel een beetje Ron de MOSterd na de maaltijd..... ;-)
Verwijderd
Fantastische samenvatting gegoten in een zeer amusant stukje prosaVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:58:
![]()
![]()
CGILEAKS Uit het overvolle postvak van Sake gevallen en opgeraapt en pagina 1 van de 23 ter beschikking gesteld aan CGILEAKS door een passerende mumber
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of het postvak overvol is door de vakantie van Sake die het goede voorbeeld van Ron volgt of door de grote hoeveelheid opties 2 en 3 of door de enorme berg aanvragen voor cv’s en projecten als resultaat van ons productieve salesapparaat kon onze man ter plekke niet bevestigen. Hij vermoedt een van de drie.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Omdat mumbers ook nog wat willen kunnen lachen
![]()
![]()
![]()
Beste Marcel,
Dolgraag wil ik de nieuwe AV ondertekenen met optie 1 om zodoende volop van de vele verbeteringen gebruik te kunnen maken; je zou een dief van je eigen portemonnee zijn indien je een dergelijk prachtig aanbod niet over de volle breedte zou willen benutten en omhelzen!
Helaas heb ik voor nu even optie 2 aangevinkt. Hieronder licht ik dat graag toe.
In mijn geval heeft het er alle schijn van dat er wat foutjes zijn gemaakt in het persoonlijke voorstel. Ik vertrouw erop dat deze foutjes fluks weggepoetst kunnen worden op dezelfde vertrouwde, adequate en snelle wijze die ik al gewend ben geraakt van de perfect opererende HR-afdeling, wat ongetwijfeld alleen maar te danken is aan jouw begeesterende leiding.
Als eerste breng ik onder de aandacht dat de salarisverhoging die mij bij mijn sollicitatie vijf jaar geleden werd toegezegd en jaarlijks door achtereenvolgend zeven managers is beloofd maar vanwege ongetwijfeld hele goed maar bij mij onbekende redenen niet is gehonoreerd iets achter blijft bij wat ik in het voorstel vind. Waarschijnlijk is er een nul weggevallen achter het bruto maandbedrag van €50? Of zelfs een cijfer > 5 ervoor? Ik laat mij graag prettig verrassen hoe HR dit foutje corrigeert.
Als tweede ben ik nu al anciënniteitdagen kwijt en komen ze er ook niet meer bij terwijl volgens een gewaardeerde ex-OR-adviseur de aanspraak op anciënniteitdagen blijft gehandhaafd. Kan dit in het arbeidsprotocol versie 1.5.378.c.II worden gecorrigeerd?
Als derde lijkt het erop dat CGI niet helemaal op de hoogte is van fiscale wetgeving en zich door een verkeerd argument heeft laten overtuigen om de netto onkostenvergoeding in twee stappen met 65% te verlagen en ook nog minus € 10 per maand aan parkeerkosten.
CGI mag 1,5% van de totale loonsom voor netto onkostenvergoedingen gebruiken. Indien daarin de loonsom van het management (inclusief vakantiegeld) wordt betrokken, kan het (de vergoeding, voordat dit weer leidt tot vervelende opmerkingen van een enkele azijnp.) zelfs verhoogd worden. Dat lijkt mij nog meer goed nieuws voor members, Serge en Ron!
![]()
Als vierde, waarschijnlijk geldt dat alleen voor mij anders was het HR wel opgevallen en aangepast want mij is opgevallen is dat ze een uitstekend oog hebben voor kleine lettertjes net als voor het belang van de members, meld ik dat de eigen bijdrage pensioen significant hoger is dan een paar tientjes en na enige jaren (want wie wil er nu weg bij een bedrijf dat het belang van haar members zo hoog in het vaandel heeft staan) steeds verder oploopt. Indien dit op een vast bedrag wordt gefixeerd van zeg € 20 per maand en alle hierboven en op de volgende bladzijden genoemde foutjes zijn gecorrigeerd, dan zou ik ongeveer gelijkspelen met de door mij zelf verwachte PPP. Heel graag zou ik gebruikmaken van SPP maar
Pagina 1 van 23
Goed werk van CGILEAKS! Is er toevallig ook een optie-3-brief uitgelekt? Ik heb gisteren begrepen dat er daar ook heel wat van zijn ingeleverd, voornamelijk ingegeven door angst voor Sake.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:58:
![]()
![]()
CGILEAKS Uit het overvolle postvak van Sake gevallen en opgeraapt en pagina 1 van de 23 ter beschikking gesteld aan CGILEAKS door een passerende mumber
![]()
![]()
![]()
Ik weet niet wat de bankwachterprocedure inhoudt, maar als dat is dat je min of meer al naar de uitgang gedirigeerd wordt dan vind ik dat een extreme uitvoering (lees: uitzendbureauniveau).Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:15:
[...]
De laatste tijd zeker nog geen 3 maanden idle gezeten, bankwachter procedure.
So far solidariteit![]()
![]()
![]()
![]()
.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
Verwijderd
Het schijnt dat PostNL de schuld krijgt dat er tot nu toe weinig tot geen optie-3-brieven zijn aangekomen.Lurker1 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:13:
[...]
Goed werk van CGILEAKS! Is er toevallig ook een optie-3-brief uitgelekt? Ik heb gisteren begrepen dat er daar ook heel wat van zijn ingeleverd, voornamelijk ingegeven door angst voor Sake.
Ja, merkte ik ook. Dat waren voor een groot deel allemaal oude berichten. Heb de notificaties in outlook maar allemaal verwijderd.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:02:
Ben ik nou gek of lijkt de OR discussie site op hol geslagen?
Ik zie ineens een ruim aantal berichten binnen een tijdsbestek van 2 minuten toegevoegd.
Of je gek bent kan ik niet beoordelen maar ongeveer een maand geleden is besloten om mobiliteit in de vorm die het toen had uit het protocol te halen en eerst de pilot af te wachten.Markieman schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:43:
Ben ik nou gek, of is het artikel mbt de reiskostenvergoeding voor niet leaserijders komen te vervallen in de laatste versie van de AV (ik vind er ook niks over in het protocol)?
Verwijderd
Het lijkt erop alsof iemand geautomatiseerd voor vulling heeft gezorgd op basis van een x-aantal oudere berichten in omgekeerde volgorde...Perenor schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:05:
[...]
Ja, merkte ik ook. Dat waren voor een groot deel allemaal oude berichten. Heb de notificaties in outlook maar allemaal verwijderd.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Ik weet het, maar in het document CGI Arbeidsvoorwaardengid v1.5 (4) op de HR Transformation site staat niets over een reiskostenvergoeding, terwijl dit wel in de Logica Gele Gids stond (Art. 3.9.2)Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:
[...]
Of je gek bent kan ik niet beoordelen maar ongeveer een maand geleden is besloten om mobiliteit in de vorm die het toen had uit het protocol te halen en eerst de pilot af te wachten.
Verwijderd
LOLVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:16:
even een vraagje is het de bedooeling dat we het ....., optie 3 aankruisen en mailen
Zie dat wel even in perspectief.... Een lvl 1 die voor 3x zijn kosten bij de klant zit levert CGI minder op dat een lvl 3 die voor 1,8x wordt verhuurd. Sommige lvl 3 en 4 leveren genoeg op om 2 man op lvl 1 op de bank te laten zitten.marcelmg2 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:10:
Eh... even serieus: het is toch de bedoeling dat we de opties 3 via de E-MAIL versturen?Vandaahl schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:05:
[...]
Het schijnt dat PostNL de schuld krijgt dat er tot nu toe weinig tot geen optie-3-brieven zijn aangekomen.
Ik heb 6 jaar niks gehad en wat ik eigenlijk er bij had moeten krijgen willen ze me nu ook nog afpakken.sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:40:
[...]
Heb te horen gekregen van mijn TL dat de lat daadwerkelijk op 90% ligt. Vandaar de druk waarschijnlijk.
De ouderen (pensioen issue) tekenen vaak niet. Jongeren vaak wel (Startersbeleid) en de overige twijfelen. Waarbij ze te horen krijgen dat ze anders in de toekomst een loonsverhoging/promotie kunnen vergeten.
Alsof we de laatste jaren zo lekker structureel loonsverhogingen hebben gehad.
Verwijderd
Opties 1 worden persoonlijk door Ron, Marcel of Sake opgehaaldLurker1 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:25:
[...]
Eh... even serieus: het is toch de bedoeling dat we de opties 3 via de E-MAIL versturen?
(En eventuele opties 1 of 2 uiteraard ook)
In de zin van: als we de 90% optie 1 niet halen gaat het hele "feest" niet door en gaat het arbeidsvoorwaardenpakket terug naar de tekentafel?sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:40:
[...]
Heb te horen gekregen van mijn TL dat de lat daadwerkelijk op 90% ligt.
Voor optie 3 zijn de jongens van sportschool Wodan ingehuurd.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:28:
[...]
Opties 1 worden persoonlijk door Ron, Marcel of Sake opgehaald.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
De bankwachterprocedure gaat voorbij een een elementair verschil tussen onderneming en werkgever. Het risico voor het al of niet inzetten van een werknemer is 100% een ondernemersrisico. Men kan de werknemer daar niet voor verantwoordelijk stellen, hoogstens kan men van de werknemer verwachten dat deze zorgt voor een zo groot mogelijke inzetbaarheid door scholing, zelfstudie, intake-training, etc. Men is als consultant bij CGI maar beperkt in staat om zijn eigen inzet te regelen. Iemand via de bankwachtersprocedure af laten vloeien omdat het marketing & sales even niet uitkomt het betreffende vakgebied bij klanten te verkopen, dat kan de medewerker niet kwalijk worden genomen.elsinga schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:40:
De bankwachterprocedure is een gestructureerde procedure (in elk geval in tijd), waarin acties die CGI en de medewerkers dienen te plegen zijn genoemd. Een Intake training is er eentje bijvoorbeeld. Ergens in de procedure staat ook iets dat als afscheid nemen van elkaar gezien kan worden, maar da's VZIW pas na heel veel maanden (op de bank zitten). En de procedure is niet star, als je voor de derde keer binnen 2 jaar (even) op de bak komt te zitten tussen twee opdrachten dan hoef je echt niet elke keer weer die Intake training te doen.
Verwijderd
Van censuur lijkt me geen sprake daar er niets verwijderd lijkt. Het lijkt er dan eerder op dat het systeem overspoeld wordt met onzin zodat de effectiviteit afneemt.LowLevel schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:14:
Het valt op dat al die berichten van dezelfde persoon zijn. Zou de censuur-wall zijn open gezet?
De skillset van je werknemers kun je actueel houden op twee manieren: door training&ontwikkeling of door hire&fire. We zien al jaren een stagnatie van initialieven op het 1e gebied, waarmee alleen optie 2 overblijft.Rukapul schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:23:
[...]
Ik weet niet wat de bankwachterprocedure inhoudt, maar als dat is dat je min of meer al naar de uitgang gedirigeerd wordt dan vind ik dat een extreme uitvoering (lees: uitzendbureauniveau).
[...]
Verwijderd
Nou, stuur maar langs, daar maak ik dan ook korte metten meeLowLevel schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:32:
[...]
Voor optie 3 zijn de jongens van sportschool Wodan ingehuurd.
Verwijderd
Lees de mail nog even goed na.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:16:
even een vraagje is het de bedooeling dat we het oude formuliertje gebruiken, optie 3 aankruisen en mailen
Nee. Die persoon heeft niet vaak tijd om te reageren op dit soort discussies dus hij heeft wat in te halen.LowLevel schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:14:
Het valt op dat al die berichten van dezelfde persoon zijn. Zou de censuur-wall zijn open gezet?
[ Voor 39% gewijzigd door Wijnands op 18-10-2013 13:58 ]
Ik zal op je stemmen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:46:
Ik heb geen enkel idee hoeveel mensen optie 3 zullen kiezen, maar ik vind wel dat als er 40% of meer niet tekent de OR z'n biezen moet pakken en plaats moet maken voor mensen die nog wel een beetje feeling met de rest van het personeel hebben
Het is een gegeven dat de bestuurder graag budgetneutraal de lonen wil flexibiliseren. Daarmee is het nog geen gegeven dat het moest gebeuren.Coocoocachoo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:58:
[...]
Het is een gegeven dat PPP en SPP ingevoerd moeten worden en dat dat budget neutraal moest gebeuren.
Ik wil NIET weten HOE het bewijs geleverd moet worden.....Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:00:
Zie dat al helemaal voor me bij de volgende verkiezingen drie kandidaten die allemaal claimen superlul te zijn.
Verwijderd
staat op het intranet thanksWijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:56:
[...]
Lees de mail nog even goed na.
[...]
Nee. Die persoon heeft niet vaak tijd om te reageren op dit soort discussies dus hij heeft wat in te halen.
Verwijderd
Ja, zo kan ik er nog wel een paar noemen:Coocoocachoo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:58:
[...]
Het is een gegeven dat PPP en SPP ingevoerd moeten worden en dat dat budget neutraal moest gebeuren.
Verwijderd
he, dan kent superl*l ons hele management persoonlijkmarcelmg2 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:53:
Soms lijkt superl*l op Superman.
Ik bedoel dan dat ie van een andere planeet komt.
Elke ander vergelijking gaat mank (pun not intended)
Zo te zien is er wat anders mis gegaan. Ik kwam namelijk een bericht van hem tegen dat eigenlijk van mij was. Blijkbaar zijn alle berichten in de thread opnieuw door hem gepost, maar dan onder zijn naam.Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:56:
Nee. Die persoon heeft niet vaak tijd om te reageren op dit soort discussies dus hij heeft wat in te halen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Misschien ben ik te simpel... maar ik snap niet waarom de middengroep moet bloeden voor zowel de starters als het hogere management.Coocoocachoo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:58:
[...]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik door het startersbeleid een van de mensen ben waarbij het voorstel aardig positief uitpakt.
Daar heb ik 1 zorgpuntje; wat gaat er tegen die tijd over blijven van de uitspraak dat L2 consultants met een oud contact de oude leasevergoeding blijven houden.Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:
[...]
Of je gek bent kan ik niet beoordelen maar ongeveer een maand geleden is besloten om mobiliteit in de vorm die het toen had uit het protocol te halen en eerst de pilot af te wachten.
Verwijderd
Of er volgt een grote exit-procedure voor de minst rendabele niet-tekenaars, zodat er uiteindelijk max 10% niet tekenaars overblijven die het meest rendabel zijnLurker1 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:31:
[...]
In de zin van: als we de 90% optie 1 niet halen gaat het hele "feest" niet door en gaat het arbeidsvoorwaardenpakket terug naar de tekentafel?
Of in de zin van: als we de 90% optie 1 niet halen zullen we de niet-tekenaars toch een beetje respectvol moeten blijven behandelen, en kan de exit-procedure voor deze mensen nog even niet worden gestart?
Verwijderd
en ook de managers die erbij horen, bijvoorbeeld Sake, Marcel, Eric, want overhead hé. te weinig mensenMetaalhoofd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:11:
[...]
Of er volgt een grote exit-procedure voor de minst rendabele niet-tekenaars, zodat er uiteindelijk max 10% niet tekenaars overblijven die het meest rendabel zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 14:13 ]
Verwijderd
Ik vraag me af wie verantwoordelijk is voor het frustreren van de interne communicatie (lees: OR discussiesite) en ook welk doel de verantwoordelijke voor ogen had...Janoz schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:05:
[...]
Zo te zien is er wat anders mis gegaan. Ik kwam namelijk een bericht van hem tegen dat eigenlijk van mij was. Blijkbaar zijn alle berichten in de thread opnieuw door hem gepost, maar dan onder zijn naam.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 14:15 ]
Het is een gegeven dat PPP en SPP ingevoerd moeten worden en dat dat budget neutraal moest gebeuren.Coocoocachoo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:58:
[...]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik door het startersbeleid een van de mensen ben waarbij het voorstel aardig positief uitpakt. Maar ik ben wel benieuwd waar alle klagers over de OR dan het geld heen hadden geschoven om er een beter voorstel uit te krijgen. Het is een gegeven dat PPP en SPP ingevoerd moeten worden en dat dat budget neutraal moest gebeuren.
Natuurlijk is het huidige pakket niet perfect en zeker niet voor iedereen ideaal, maar zien mensen nou echt mogelijkheden tot een veel beter pakket. (En dan voor iedereen, niet alleen voor je eigen situatie?)
Verwijderd
Heb je de discussiesite bekeken? Dit lijkt meer op sabotage omdat het gaat om (geautomatiseerde?) kopieën van bestaande posts.Wijnands schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:56:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 14:27 ]
Dat zou wel de sympathieke manier zijn.sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:16:
[...]
Daarnaast kan je als je als bedrijf echt in moeilijkheden zit, transparant communiceren en vragen om een loonoffer.
Ik snap dat dat voor iedereen idealer is, maar je schuift alleen maar geld bij, waar komt dat vandaan?sattertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:16:
[...]
Het gegeven is inderdaad al verkeerd: Hoe kan je ermee instemmen dat een onzeker stukje salaris (PPP en SPP) een zeker stuk salaris moeten gaan vervangen.
Hoe voor een ieder idealer:
Annuiteitdagen niet 80% maar 100% uitbetalen tot eind contract
Parkeergeld van 10 euro niet invoeren
Pensioen en onkostenvergoeding compenseren met extra loon/WKR
Daarnaast kan je als je als bedrijf echt in moeilijkheden zit, transparant communiceren en vragen om een loonoffer.
[ Voor 12% gewijzigd door Coocoocachoo op 18-10-2013 14:30 ]
Oftewel de communicatie had moeten zijn:Coocoocachoo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:27:
[...]
Ik snap dat dat voor iedereen idealer is, maar je schuift alleen maar geld bij, waar komt dat vandaan?
Mijns inziens is vooral dat laatste verkeerd gegaan, ze hadden inderdaad transparant moeten communiceren dat het helemaal niet zo goed ging (jarenlang slecht gedraaid als NL) en dat er daarom wat offers moet komen. Dat hebben ze dan niet in de brutolonen gedaan, maar door alles te herorganiseren.
Ik vraag me af hoeveel mensen er meer tevreden waren geweest als ze PPP en SPP hadden ingevoerd door puur een loonoffer te vragen...
En wat was het alternatief voor de OR om niet akkoord te gaan met PPP en SPP, dat is iets wat nou eenmaal binnen CGI moet. Dan had iemand anders maar met een buidel geld moeten wapperen en het bedrijf over moeten nemen en alle werknemers extra geld geven, maar ja, dat is niet gebeurd...
Er moet onderhandelsruimte zijn om tot de oplossing te komen die veel mensen hier willen. Verwachten jullie nou echt dat als de OR zijn kont tegen de krib had gegooit ze in Canada hadden gezegd "Je hebt helemaal gelijk, hier heb je extra geld om PPP en SPP in te voeren"? Ik heb geen idee hoe goed de OR heeft onderhandeld en of ze het onderste uit de kan hebben gehaald, maar ik heb zeker niet de illusie dat er veel meer te bereiken was...
Een loonoffer vragen heeft alleen kans van slagen als:Coocoocachoo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:27:
[...]
Ik vraag me af hoeveel mensen er meer tevreden waren geweest als ze PPP en SPP hadden ingevoerd door puur een loonoffer te vragen...
Verwijderd
Ik word hier zo boos vanCoocoocachoo schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:27:
[...]
Mijns inziens is vooral dat laatste verkeerd gegaan, ze hadden inderdaad transparant moeten communiceren dat het helemaal niet zo goed ging (jarenlang slecht gedraaid als NL) en dat er daarom wat offers moet komen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq