Inderdaad. Laten we niet te naief zijn over de mogelijkheden om iemand "over te halen".Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:44:
[...]
Gezien vroegere escapades van het management om mensen 'aan te moedigen' om over te gaan op nieuwe regelingen lijkt het mij niet ver gezocht dat deze mensen het moeilijk gaan krijgen. Ik zei niet dat ze iemand letterlijk gaan dwingen om over te stappen.
Even de belangrijkste kul-quote uit het verleden om je onder druk te zetten:
"Je bent erg duur. je tarief is gebaseerd op het oude contract, en dat levert nou eenmaal veel hogere kosten op, en die moeten doorberekend worden. Dus je bent duurder dan je collegas, en moeilijk te plaatsen", ofwel je wordt niet meer ingezet, en we weten allemaal wat Bankwachter tegenwoordig met je doet. Zolang je jezelf verkoopt is er niks aan de hand, sterker nog: het is gunstig voor de baas, meer marge. Maar in Lara ben je de sjaak met je "hoge" BCR.
Heb ik t nog niet eens over andere niet langer gecontinueerde/geindexeerde afspraken met verzekeraars en leasebedrijven. Want ook die lopen af samen met de collectiviteit.
dus rechtstreeks dwingen, nee dat niet, maar indirect wordt wel gekeken hoe lang je je adem kunt inhouden. Slikken of stikken, tenzij we collectief weigeren.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.