Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:44:
[...]

Gezien vroegere escapades van het management om mensen 'aan te moedigen' om over te gaan op nieuwe regelingen lijkt het mij niet ver gezocht dat deze mensen het moeilijk gaan krijgen. Ik zei niet dat ze iemand letterlijk gaan dwingen om over te stappen. B)
Inderdaad. Laten we niet te naief zijn over de mogelijkheden om iemand "over te halen".

Even de belangrijkste kul-quote uit het verleden om je onder druk te zetten:

"Je bent erg duur. je tarief is gebaseerd op het oude contract, en dat levert nou eenmaal veel hogere kosten op, en die moeten doorberekend worden. Dus je bent duurder dan je collegas, en moeilijk te plaatsen", ofwel je wordt niet meer ingezet, en we weten allemaal wat Bankwachter tegenwoordig met je doet. Zolang je jezelf verkoopt is er niks aan de hand, sterker nog: het is gunstig voor de baas, meer marge. Maar in Lara ben je de sjaak met je "hoge" BCR.

Heb ik t nog niet eens over andere niet langer gecontinueerde/geindexeerde afspraken met verzekeraars en leasebedrijven. Want ook die lopen af samen met de collectiviteit.

dus rechtstreeks dwingen, nee dat niet, maar indirect wordt wel gekeken hoe lang je je adem kunt inhouden. Slikken of stikken, tenzij we collectief weigeren.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
peter00 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:10:
[...]

Even de belangrijkste kul-quote uit het verleden om je onder druk te zetten:

"Je bent erg duur. je tarief is gebaseerd op het oude contract, en dat levert nou eenmaal veel hogere kosten op, en die moeten doorberekend worden. Dus je bent duurder dan je collegas, en moeilijk te plaatsen", [...]
Als je onder het oude contract duurder bent dan onder het nieuwe, dan kan het maar 1 ding betekenen: het nieuwe contract is vor jou een achteruitgang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik moet zeggen dat het veranderende arbeidsvoorwaardenpakket natuurlijk spannend is, maar laten we eerlijk wezen. Het kan geen achteruitgang over de gehele linie betekenen anders zou niemand het tekenen. Dus dat betekent dat het minstens net zo goed moet zijn, zo niet beter.

Waar ik me meer druk om maak is of de salarissen dit jaar nu ook extra vooruit getrokken worden voor de met name junioren die toch best wel uitgemolken worden. Vorig jaar was zeer karig. Dit jaar ben ik zelf naar level 2 gegaan, maar verdien ruim onder het level 2 minimum salaris. Ik verwacht daarom dan ook zeker een flinke verhoging, maar of dat ook gerealiseerd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:18:
[...]

Als je onder het oude contract duurder bent dan onder het nieuwe, dan kan het maar 1 ding betekenen: het nieuwe contract is vor jou een achteruitgang ;)
...of er worden andere/oude rekenregels toegepast voor het bepalen van je tarief. Maar inderdaad, ook dan ga je er dus onder de streep op achteruit. En dat is dus precies wat ik wil zeggen.

neemt niet weg dat ik met een open mind zal kijken naar het gebodene. Ben niet op voorhand afwijzend. Wil alleen even wijzen op de gevaren van een nieuw contract en de instrumenten om je toch zover te krijgen als het niet voordelig voor je is, ik heb er per slot van zake niet voor gekozen om voor de tweede keer voor het blok gezet te worden. ik heb er toch niet voor gekozen voor een andere werkgever te gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar laten we nou eerlijk wezen, we weten toch allemaal dat arbeidsvoorwaarden worden aangepast omdat het bedrijf er dan beter van wordt niet de werknemers.

Misschien in een hoogconjunctuur maar zeker niet in laagconjunctuur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:46:
Maar laten we nou eerlijk wezen, we weten toch allemaal dat arbeidsvoorwaarden worden aangepast omdat het bedrijf er dan beter van wordt niet de werknemers.

Misschien in een hoogconjunctuur maar zeker niet in laagconjunctuur!
je hebt een punt, maar gewoon uniformering kan ook een doel zijn. Een nobel doel zelfs. Scheelt zooooveel discussie. Iets wat Logica/LogicaCMG nooit heeft begrepen.

ik ben dan ook voor organische groei. Dan heb je dit soort ellende niet. Overnames zijn alleen leuk voor de aandeelhouders, en alleen nog op korte termijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders nog misselijk geworden van het mailtje "everyone does sales" van Sake?
Ik ga er wel vanuit dat de OR flink benadrukt heeft bij CGI dat wanneer sales van ons verwacht word dat er dan ook een goede bonus regeling tegen over staat.
Ik kan niet wachten op dat nieuwe contract:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
ESPACE schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:22:
[...]

Zou je dat uitgangspunt willen kwantificeren met een percentage? Dit om het OR proces transparant te maken. Goed dat we erover gaan praten! Maar, wordt de bereidwilligheid daarna - voordat alles definitief is - ook gemeten en kan het leiden tot een No-Go?
Percentage moet ik even over nadenken, voor mezelf heb ik dat wel.

Rest weet ik niet of ik dat hier nu wil opschrijven, als je het bij de koffieautomaat vroeg kun je gewoon antwoord krijgen.
Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:46:
Dit vind ik zelfs cynisch. :)

Er zijn 2 dingen die erin moeten van hoofdkantoor. Verder... je kan wel willen versoberen (niet zeggende dat dat zo is) maar hou je dan de mensen die je nodig hebt? En trek je ze aan?

[ Voor 29% gewijzigd door Wijnands op 17-06-2013 20:22 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48

franssie

Save the albatross

lijkt mij ook, met de huidige voorwaarden (de nieuwe gele gids) ga ik echt niet een bekende laten solliciteren bij CGI, dat doe ik mijn goede reputatie gewoon niet aan (ik ben redelijk senior, voor starters kan het anders liggen).
Dus is verwacht dat er iets goeds komt & anders is het wachten wie CGI-EU weer overneemt (maar daar ben ik dan niet bij).

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 17-06-2013 21:19 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:19:
lijkt mij ook, met de huidige voorwaarden (de nieuwe gele gids) ga ik echt niet een bekende laten solliciteren bij CGI, dat doe ik mijn goede reputatie gewoon niet aan (ik ben redelijk senior, voor starters kan het anders liggen).
Dus is verwacht dat er iets goeds komt & anders is het wachten wie CGI-EU weer overneemt (maar daar ben ik dan niet bij).
We worden nooit meer verkocht, dat heeft onze grote baas zelf gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:47:
We worden nooit meer verkocht, dat heeft onze grote baas zelf gezegd ;)
de alternatieven voor verkoop zijn
  • opheffen
  • koppelen aan de verkoop van een produkt (Telecom, SMS)
  • fuseren (CMG is ook "gefuseerd" met Logica)
  • verzelfstandigen
  • hernoemen (en dan toch verkopen)
  • gewoon toegeven dat dat niet houdbaar is "in het licht van de huidige marktsituatie"
  • Serge krijgt een midlife of gaat met vroegpensioen, net als Andy, Wilbert, Cor en Martin
allemaal lood om oud ijzer. Een beetje manager verzint wel een list. Dus ook hier geldt: maak je maar geen illusies.

[/cynimode]

[ Voor 6% gewijzigd door peter00 op 18-06-2013 06:34 . Reden: pensionado's vergeten toe te voegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:20:
Er zijn 2 dingen die erin moeten van hoofdkantoor.
gokje:
  1. variabele, prestatie-afhankelijke component van het salaris van xx%
  2. vast percentage van basiscomponent voor secundaire voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:36:
Iemand anders nog misselijk geworden van het mailtje "everyone does sales" van Sake?
Ik ga er wel vanuit dat de OR flink benadrukt heeft bij CGI dat wanneer sales van ons verwacht word dat er dan ook een goede bonus regeling tegen over staat.
Ik kan niet wachten op dat nieuwe contract:)
Nee, niet misselijk. :+

Maar ik vind het wel opvallend dat als het weer net even een paar weken iets minder gaat door ogenschijnlijk aanwijsbare en wellicht zelfs te verwachten redenen, men gelijk weer in de oude Logica paniek modus springen.
Wat ik me daarbij afvraag is, als deze redenen in dat mailtje kloppen, hoe gaat men dan met de komende maanden om?

Maar de zwaar in herhaling vallende posts hierboven geven wel aan dat 1 juli met rasse schreden nadert en iedereen toch vooral erg benieuwd is naar hoe het nieuwe pakket eruit komt te zien. En hoe het vertrouwen van "iedereen" de laatste jaren toch behoorlijk wat deuken heeft opgelopen.
Het nadeel van deze instelling is wel dat je jezelf de kans niet meer geeft om positief verrast te worden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
peter00 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:53:
[...]
je hebt een punt, maar gewoon uniformering kan ook een doel zijn. Een nobel doel zelfs. Scheelt zooooveel discussie. Iets wat Logica/LogicaCMG nooit heeft begrepen.
Doe dan ook gelijk een uniformeringsrondje in de salarissen. Ik wordt er een beetje troosteloos van dat ik met een collega 'samenwerk' (waarbij ik de collega eigenlijk onder mijn hoede heb in een senior/medior verhouding, waarbij ik de senior ben) en dat hij elke maand met 950 euro meer naar huis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 06:50:
[...]

gokje:
Je zit maar een heel klein beetje in de richting. Ga maar 's de framework presentaties bekijken over hoe CGI met z'n leden om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser387 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:20:
[...]

Doe dan ook gelijk een uniformeringsrondje in de salarissen. Ik wordt er een beetje troosteloos van dat ik met een collega 'samenwerk' (waarbij ik de collega eigenlijk onder mijn hoede heb in een senior/medior verhouding, waarbij ik de senior ben) en dat hij elke maand met 950 euro meer naar huis gaat.
Dat zou nummer 1 op het to do lijstje van de MT moeten zijn. Zo enorm veel schreef groei... Alles recht trekken en met een verse start beginnen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:30:
Je zit maar een heel klein beetje in de richting. Ga maar 's de framework presentaties bekijken over hoe CGI met z'n leden om gaat.
Ik heb onder leiding van Sake de frameworks van Logica en LogicaCMG al over me heen gehad. Waarom zou dat onder CGI veel veranderen? omdat het hoofdkantoor in Canada staat ipv de UK?

"Ervaringen uit het verleden bieden wel degelijk een blik op de toekomst"

maar nogmaals: het is een gokje. Ik ben er beslist VOOR, dat uniformeren, en ook ik ben oprecht benieuwd naar de nieuwe voorwaarden. Geloof me, ik sta er echt niet bij voorbaat negatief tegenover, maar ik blijf wel kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 07:44:
[...]

Ik heb onder leiding van Sake de frameworks van Logica en LogicaCMG al over me heen gehad. Waarom zou dat onder CGI veel veranderen? omdat het hoofdkantoor in Canada staat ipv de UK?
Het is wat simpeler. En er zit een sneak preview in voor nieuwe AV.
maar nogmaals: het is een gokje. Ik ben er beslist VOOR, dat uniformeren, en ook ik ben oprecht benieuwd naar de nieuwe voorwaarden. Geloof me, ik sta er echt niet bij voorbaat negatief tegenover, maar ik blijf wel kritisch.
Dat weet ik dat je kritisch bent, daar reken ik ook op. Ja-knikkers en nee-schudders kan ik niet zo veel mee, een kritische houding wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
peter00 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 06:50:
[...]

gokje:
Wat dacht je van PPP en SPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of de mensen die bv per 1 sep. weg gaan toch nog over moeten/mogen op de nieuwe regeling. Of vallen die nu overal buiten schot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt trouwens wel op dat telkens als we in de buurt van 1 juli komen (voorgaande jaren ook) dat we weer doelen niet gehaald hebben en alles minder is dan we hadden gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 19:53
Mei t/m september zijn traditioneel moeilijkere maanden voor detacheerders. Dat mensen vakantie opnemen hakt flink in de omzet en daar moet rekening mee gehouden worden. Vandaar dat Logica altijd zei: Pas in de laatste 2 maanden van het jaar maak je de winst. En dat is precies wat CGI dus niet wil, winst maak je het hele jaar.

Nou is het an sich geen verrassing dat mensen in die tijd op vakantie gaan, maar wanneer mensen "onverwacht" op vakantie gaan kan wel eens voor tegenvallende resultaten zorgen.

In mei bijvoorbeeld waren standaard van de 22 werkbare dagen al 2 dagen afgevallen (hemelvaart en pinksteren). Veel mensen namen echter ook de dag na hemelvaart vrij. Als dat niet vooraf was aangegeven in LPS, maar achteraf pas zichtbaar wordt in PSA scheelt dat dus 1/20e op de omzet van die maand. En dat is nou net het verschil tussen een goede en minder goede maand.

Vanwege die voorspelbaarheid wordt zo hard geduwt op het tijdig en correct doorgeven van de vakantieplannen.En in mijn mening is dat ook niet heel complex, het is een kwestie van discipline om netjes en tijdig te registreren.

Overigens is mijn indruk van CGI wel degelijk veel positiever dan die van Logica. Zaken zijn simpeler, de boodschap is krachtiger en er zit weer energie in de zaak. Het onderbuikgevoel is goed en mijn "trots"-gevoel begint sinds jaren weer te groeien. Iets wat ik voor het laatst bij PinkRoccade had voor het door Getronics werd overgenomen.. Ik zie mijn vertrouwen in de CGI-organisatie groeien en dat geeft dus ook een goed gevoel over de aanstaande arbeidsvoorwaarden aanpassingen.

===

En om mijzelf even aan te vullen: Voorspelbaarheid is ook 1 van de redenen om meer te willen sturen op het verkopen van projecten en services, naast de detacheringsverkoop. Op die manier zijn seizoensinvloeden beter onder controle te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door Eddo-79 op 18-06-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eddo-79 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:39:
Mei t/m september zijn traditioneel moeilijkere maanden voor detacheerders. Dat mensen vakantie opnemen hakt flink in de omzet en daar moet rekening mee gehouden worden. Vandaar dat Logica altijd zei: Pas in de laatste 2 maanden van het jaar maak je de winst. En dat is precies wat CGI dus niet wil, winst maak je het hele jaar.

Nou is het an sich geen verrassing dat mensen in die tijd op vakantie gaan, maar wanneer mensen "onverwacht" op vakantie gaan kan wel eens voor tegenvallende resultaten zorgen.

In mei bijvoorbeeld waren standaard van de 22 werkbare dagen al 2 dagen afgevallen (hemelvaart en pinksteren). Veel mensen namen echter ook de dag na hemelvaart vrij. Als dat niet vooraf was aangegeven in LPS, maar achteraf pas zichtbaar wordt in PSA scheelt dat dus 1/20e op de omzet van die maand. En dat is nou net het verschil tussen een goede en minder goede maand.

Vanwege die voorspelbaarheid wordt zo hard geduwt op het tijdig en correct doorgeven van de vakantieplannen.En in mijn mening is dat ook niet heel complex, het is een kwestie van discipline om netjes en tijdig te registreren.

Overigens is mijn indruk van CGI wel degelijk veel positiever dan die van Logica. Zaken zijn simpeler, de boodschap is krachtiger en er zit weer energie in de zaak. Het onderbuikgevoel is goed en mijn "trots"-gevoel begint sinds jaren weer te groeien. Iets wat ik voor het laatst bij PinkRoccade had voor het door Getronics werd overgenomen.. Ik zie mijn vertrouwen in de CGI-organisatie groeien en dat geeft dus ook een goed gevoel over de aanstaande arbeidsvoorwaarden aanpassingen.
Ik denk vast te simpel, maar de vakantiedagen van werknemers zijn toch ingecalculeerd. Of ik mijn vrije dag nu in februari opneem of in december, over het hele jaar gezien blijft de vergelijking hetzelfde.

Als je vakantie planning niet correct invult krijg je inderdaad een afwijking in je trend van schatting en daadwerkelijke omzet, maar over het hele jaar gezien maakt dit toch niet uit.

Vaak was het zo dat de werkgever liever wilde dat je vakantiedagen opnam in lastige periodes en op het moment dat er weer meer opdrachten waren dat iedereen weer fulltime aan het werk kon.

Overigens was mij altijd duidelijk gemaakt dat een vrije dag opnemen niet zo'n probleem is, ook al staat hij niet vermeld in je forecast. Als je 3 weken op vakantie gaat is het een ander verhaal.
Iedereen heeft wel eens een moment waarop ze denken het is deze week mooi weer, ik denk dat ik morgen maar vrij neem. Zolang de klant het geen probleem vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

n "onverwacht" op vakantie gaan kan wel eens voor tegenvallende resultaten zorgen.

Vanwege die voorspelbaarheid wordt zo hard geduwt op het tijdig en correct doorgeven van de v
Je doelt neem ik aan op de geforcaste omzet, het scheelt namelijk hoe dan ook op de omzet, of je het nou jaar van te voren aangeeft of niet.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Over het jaar genomen heb je gelijk, maar zoals ik al aangaf: CGI streeft ernaar om elke maand voorspelbaar te zijn.

Overigens zijn stuwmeren aan uren ook heel ongunstig omdat de werkgever dan continu een reservering aan moet houden voor het geval die dagen worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

===

En om mijzelf even aan te vullen: Voorspelbaarheid is ook 1 van de redenen om meer te willen sturen op het verkopen van projecten en services, naast de detacheringsverkoop. Op die manier zijn seizoensinvloeden beter onder controle te houden.
De dag na hemelvaart was een van de keuze dagen, het lijkt me dan dat het niet als verrassing moet komen dat er veel mensen die dag niet werken.

Verder het opnemen van vakantiedagen die niet in LPS geregistreerd staan, mocht toch niet meer? Als dat nu toch nog gebeurd...krijgen we daar straks ook 100 euro boete voor?

En als het allemaal zo verklaarbaar is waarom mei geen toppertje was, waarom is het MT dan weer in de paniek modus mailtjes aan het rond sturen? Ik denk dat er meer aan de hand is dan een vakantie dag hier of daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
... als je het bij de koffieautomaat vroeg kun je gewoon antwoord krijgen.
Het gaat iedereen aan die jullie vertegenwoordigen. Zet daarom jullie uitgangspunten concreet in een Nieuwsbrief. Zeg wat je gaat doen en doe wat je gezegd hebt! Als bereidwilligheid voor jullie doorslaggevend is moet je er wel op tijd wat mee doen.

P.S. Aan welke mail van Sake wordt gerefereerd?
De laatste die ik en collega's ontvangen hebben is van 31 mei over training en ontwikkeling.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
SithWarrior schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:56:
[...]

Je doelt neem ik aan op de geforcaste omzet, het scheelt namelijk hoe dan ook op de omzet, of je het nou jaar van te voren aangeeft of niet.
Klopt :) De mail van Sake zie ik dan ook dat de maand mei tegenviel tov de voorspelling. Of we feitelijk winst/verlies hebben bereikt wordt niet over gesproken.

Neemt niet weg dat de idleness nog steeds hoger is dan verwacht en recruitment achter blijft bij de verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:01:
[...]

Klopt :) De mail van Sake zie ik dan ook dat de maand mei tegenviel tov de voorspelling. Of we feitelijk winst/verlies hebben bereikt wordt niet over gesproken.

Neemt niet weg dat de idleness nog steeds hoger is dan verwacht en recruitment achter blijft bij de verwachtingen.
Maar wat ik me afvraag: als we met de bestaande club al te hoge idleness hebben waarom dan nog steeds zo focussen op het groeien. Dit hebben we een aantal jaar geleden ook gedaan. We hadden een groei target dus we houden stug vol! Bij stellen ho maar.

Toen werden alle nieuwe mensen voor het einde van de proeftijd weer weggestuurd -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:59:
[...]

De dag na hemelvaart was een van de keuze dagen, het lijkt me dan dat het niet als verrassing moet komen dat er veel mensen die dag niet werken.

Verder het opnemen van vakantiedagen die niet in LPS geregistreerd staan, mocht toch niet meer? Als dat nu toch nog gebeurd...krijgen we daar straks ook 100 euro boete voor?

En als het allemaal zo verklaarbaar is waarom mei geen toppertje was, waarom is het MT dan weer in de paniek modus mailtjes aan het rond sturen? Ik denk dat er meer aan de hand is dan een vakantie dag hier of daar :P
Natuurlijk is er meer aan de hand, het was ook maar een voorbeeld en reactie op de post van Kevert.

Wat ik denk:

Begin FY2013 heeft CGI NL een verwachte bijdrage aan de omzet en winst afgegeven aan CGI Canada. Gebaseerd op een aantal medewerkers in dienst, met verwacht gemiddeld tarief en een verwachte inzet + verwachte omzet en winst van projecten en services.

De realiteit: Het aantal medewerkers blijft achter bij de verwachting en de gemiddelde inzet is iets lager / idleness is hoger.

Dus blijft de omzet achter en de absolute winst dus ook. Relatief gezien doen we het kwa winst trouwens goed, als ik het townhall-verhaal van Ron de Mos hoor.

We blijven dus achter bij de verwachtingen en dus wordt iedereen opgeroepen om de bijdrage te verhogen zodat we weer meer in lijn met de verwachtingen komen. Wat weer ten goede komt aan winst van de groep en het SPP en PPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:04:
[...]

Maar wat ik me afvraag: als we met de bestaande club al te hoge idleness hebben waarom dan nog steeds zo focussen op het groeien. Dit hebben we een aantal jaar geleden ook gedaan. We hadden een groei target dus we houden stug vol! Bij stellen ho maar.

Toen werden alle nieuwe mensen voor het einde van de proeftijd weer weggestuurd -O-
Idleness is alleen hoog op bepaalde competentiegebieden. Waar nu op gewerft wordt zijn mensen met technische competenties die snel inzetbaar zijn en dus vrij snel omzet en winst genereren. De uitdaging zit meer in proces, project en consultancy profielen, daar is de idleness te hoog.

Ook dat is een trend. Er zijn jaren waarin proces, project en consultancy mensen niet aan te slepen zijn en techneuten een hoge beschikbaarheid hebben en nu is het weer andersom. Daarom is detachering ook zo'n irritante business ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:14:
[...]

Idleness is alleen hoog op bepaalde competentiegebieden. Waar nu op gewerft wordt zijn mensen met technische competenties die snel inzetbaar zijn en dus vrij snel omzet en winst genereren. De uitdaging zit meer in proces, project en consultancy profielen, daar is de idleness te hoog.

Ook dat is een trend. Er zijn jaren waarin proces, project en consultancy mensen niet aan te slepen zijn en techneuten een hoge beschikbaarheid en nu is het weer andersom. Daarom is detachering ook zo'n irritante markt ;)
Geen pijl op te trekken inderdaad...

Ik hoop maar dat er dit keer een balans gevonden word en dat CGI snel genoeg inziet wanneer het genoeg is. Ik gun het niemand om op zo'n manier weer buiten de deur gezet te worden.

Ik vraag me af om hoeveel opportunity’s het gaat waarop we momenteel niet kunnen leveren. Zijn dat er 10/20/100? Ik heb echt geen idee. Heb wel het idee dat ze tientalle nieuwe collega's binnen slepen. Hoe is dat in verhouding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:18:
[...]

Geen pijl op te trekken inderdaad...

Ik hoop maar dat er dit keer een balans gevonden word en dat CGI snel genoeg inziet wanneer het genoeg is. Ik gun niemand om op zo'n manier weer buiten de deur gezet te worden.

Ik vraag me af om hoeveel opportunity’s het gaat waarop we momenteel niet kunnen leveren. Zijn dat er 10/20/100? Ik hen echt geen idee. Heb wel het idee dat ze tientalle nieuwe collega's binnen slepen. Hoe is dat in verhouding :P
Helder: Afscheid nemen van mensen die net zijn aangenomen is niet gaaf en dat gun je inderdaad niemand. Het voelt gewoon niet eerlijk en onrechtvaardig. Ook ik hoop dat dit niet meer gebeurd, al weet ik dat het helaas nooit 100% uit te sluiten is.

De hitrate van opdrachten zal je aan je Team Lead of Practice Lead moeten vragen, dat verschilt per practice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:18:

Ik vraag me af om hoeveel opportunity’s het gaat waarop we momenteel niet kunnen leveren. Zijn dat er 10/20/100? Ik heb echt geen idee. Heb wel het idee dat ze tientalle nieuwe collega's binnen slepen. Hoe is dat in verhouding :P
Klant waar ik nu zit zitten we met 3 man van CGI. Telkens als er vraag was naar uitbreiding van het team hebben we ervoor gezorgd dat CGI ook gevraagd werd. Helaas konden we bar slecht leveren. Ondanks dat ik 100% ingezet ben ben ik afgelopen maand ook 2 keer gebeld of ik alsjeblieft bij een andere klant ook kon komen helpen.In mijn specifieke vakgebied lijken we dus wel wat goede mensen tekort te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij verbaast aan dat mailtje van Sake is dat het in schril contrast staat ten op zich van de mail van Ron de Mos over de CGI celebration. Balonnen in het ene mailtje, een negatief gevoel in het andere. Beetje mixed message...we gaan wat vieren, maar de resultaten zijn niet zoals verwacht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 07:33:
Wat mij verbaast aan dat mailtje van Sake is dat het in schril contrast staat ten op zich van de mail van Ron de Mos over de CGI celebration. Balonnen in het ene mailtje, een negatief gevoel in het andere. Beetje mixed message...we gaan wat vieren, maar de resultaten zijn niet zoals verwacht....
De ballonnen zijn voor het 1e half jaar (oktober '12 - maart '13). Mei is negatief.

Wat me meer verbaasd is dat niet iedereen deze mail heeft ontvangen. Ik niet in ieder geval (een collega heeft 'm laten zien).

Lijkt erop dat de mail is teruggetrokken, wat impliceert dat iemand op een voldoende hoog niveau dezelfde gedachte had als jij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:15:
[...]

De ballonnen zijn voor het 1e half jaar (oktober '12 - maart '13). Mei is negatief.

Wat me meer verbaasd is dat niet iedereen deze mail heeft ontvangen. Ik niet in ieder geval (een collega heeft 'm laten zien).

Lijkt erop dat de mail is teruggetrokken, wat impliceert dat iemand op een voldoende hoog niveau dezelfde gedachte had als jij :+
Ik hoorde ook al dat niet iedereen hem gekregen heeft. Misschien alleen de vakgebieden die hier de schuld voor dragen? :P

Alles wat ik denk als ik mail krijg van Sake is dat ik de foto's in de banner mis. Was toch elke keer weer een verrassing in wat voor pose hij zou staan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:18:
[...]

Ik hoorde ook al dat niet iedereen hem gekregen heeft. Misschien alleen de vakgebieden die hier de schuld voor dragen? :P

Alles wat ik denk als ik mail krijg van Sake is dat ik de foto's in de banner mis. Was toch elke keer weer een verrassing in wat voor pose hij zou staan B)
Ik zou het wel leuk vinden om Sake in de volgende mail in de praying mantis pose te zien.
Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-cyk9UfhZjAs/Tb9QokfOQfI/AAAAAAAAAns/Ow71weO6tvk/s1600/DSC_0765.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoric schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:35:
[...]

Ik zou het wel leuk vinden om Sake in de volgende mail in de praying mantis pose te zien.
Zoiets als dit:

[afbeelding]
Zodat je weet dat je tekstueel een klap op je kop krijgt bedoel je? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:39:
[...]

Zodat je weet dat je tekstueel een klap op je kop krijgt bedoel je? 8)7
Daar is deze ideaal voor:
Afbeeldingslocatie: http://gb.cri.cn/mmsource/images/2010/12/22/23/15819463737166459827.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
Demoric schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:35:
[...]

Zoiets als dit:

[plaatje]
Ik zeg dat we ervoor moeten zorgen dat we in de nieuwe arbeidsvoorwaarden de optie hebben om voor elke mail van Sake zijn pose kunnen kiezen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En dat is uiteraard een must-have, anders tekenen we niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Must-Have! Ik henk m! Afbeeldingslocatie: http://s3.kiva.org/img/s100/355961.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Coocoocachoo schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:22:Ik zeg dat we ervoor moeten zorgen dat we in de nieuwe arbeidsvoorwaarden de optie hebben om voor elke mail van Sake zijn pose kunnen kiezen. :+
Zou een grappige knipoog zijn naar dit topic :) Heb je meteen de boodschap vanuit MT dat ze ook hier meelezen met wat er besproken wordt rondom de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reken maar dat ze mee lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijpend lezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als het goed is hebben we degene die dat niet kunnen er inmiddels uitgezet dus laten we maar uitgaan van wel. :)

Iemand trouwens enig idee waarom wij in zoveel vergaderkamers zulke vreselijke stoelen hebben staan? Zat gisteren weer 's een aantal uur om tafel en ik kom gewoon krakend uit die rotdingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Wijnands schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:18:
[...]
Als het goed is hebben we degene die dat niet kunnen er inmiddels uitgezet dus laten we maar uitgaan van wel. :)

Iemand trouwens enig idee waarom wij in zoveel vergaderkamers zulke vreselijke stoelen hebben staan? Zat gisteren weer 's een aantal uur om tafel en ik kom gewoon krakend uit die rotdingen!
Als ik meerdere uren in zo'n kamer moet zitten, pak ik altijd mijn bureaustoel mee :). Maar ik heb daar ook last van, inderdaad. Heeft misschien ook met onze leeftijd te maken wellicht? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

@Wijnands: 4.004, oude International Boardroom. Heerlijke lederen stoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:18:
[...]

Dat is modern he.
Je moet vergaderingen zo oncomfortabel mogelijk maken, des te korter duren ze.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:00:
@Wijnands: 4.004, oude International Boardroom. Heerlijke lederen stoelen ;)
Lederen stoeln ... zweet dat niet met dit weer? Eigenlijk: zweet dat niet altijd?

Zelf heb ik het liefst zo'n stoel waarbij zowel rugdeel als zitdeel van dat mesh/gaasmateriaal is ... lekker luchtig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:25:
[...]

Dat is modern he.
Je moet vergaderingen zo oncomfortabel mogelijk maken, des te korter duren ze.
Staand vergaderen is dan nog beter in dit opzicht, hoef je ook geen stoelen te kopen. En de hogere vergadertafels zijn dan meteen inzetbaar als er een feestje is.

Ik zie een win-win situatie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:28:
[...]

Staand vergaderen is dan nog beter in dit opzicht, hoef je ook geen stoelen te kopen. En de hogere vergadertafels zijn dan meteen inzetbaar als er een feestje is.

Ik zie een win-win situatie 8)
Staan + hakken = lose
Dus nee dank u! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:29:
[...]

Staan + hakken = lose
Dus nee dank u! :P
Heb net gisteren tijdens de Safety Day bij Shell een "personal commitment" voorbij horen komen om hoge hakken helemaal uit te bannen ivm verhoogde risico's ...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:31:
[...]

Heb net gisteren tijdens de Safety Day bij Shell een "personal commitment" voorbij horen komen om hoge hakken helemaal uit te bannen ivm verhoogde risico's ...... 8)7
Kans op zwaar lichamelijk letsel door hak? :P Death by hak?

Shell is niet goed snik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Shell is een van onze grootste, zo niet de grootste key-account. Dus niet goed snik...tja, misschien kun je beter zeggen dat je het beleid daar niet snapt of het niet eens bent met hun ideeen. En ze hebben zoals de meeste oil/gas companies een zero fatality target. (Bijvoorbeel ExxonMobil idem.) Overigens gaan deze bedrijven dit soort dingen niet roepen zonder onderbouwing, het zal dus wel met een zekere regelmaat voorkomen binnen de wereldwijde workforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:33:
[...]

Kans op zwaar lichamelijk letsel door hak? :P Death by hak?

Shell is niet goed snik...
Ik heb het niet over zwaar lichamelijk letsel gehad, maar als ik de James Bond films van de wereld mag geloven kan je ze gebruiken als werp-voorwerp, je kan er mee meppen, en in het kader van Shell kan je wat makkelijker zwikken over die losse tegel die er in Shell's opinie helemaal niet had mogen zijn (want gemeld, afgezet met linten en waarschuwingsborden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empheron schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:40:
Shell is een van onze grootste, zo niet de grootste key-account. Dus niet goed snik...tja, misschien kun je beter zeggen dat je het beleid daar niet snapt of het niet eens bent met hun ideeen. En ze hebben zoals de meeste oil/gas companies een zero fatality target. (Bijvoorbeel ExxonMobil idem.) Overigens gaan deze bedrijven dit soort dingen niet roepen zonder onderbouwing, het zal dus wel met een zekere regelmaat voorkomen binnen de wereldwijde workforce.
zowaar een serieuze reactie in een ietwat ironisch draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empheron schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:40:
Ik zou het bizar vinden als ze een regel zouden invoeren waardoor vrouwen niet zelf mogen kiezen wat voor schoenen ze dragen. Om mijn mening hierover bij te stellen alleen omdat het een key account is vind ik niet oprecht.

Er is zo veel wat men doet wat tot een fatality zou kunnen leiden. Laten we zulke regeltjes nou niet goed gaan praten... Anders drinken we straks allemaal gebenderd voedsel door een rietje om verstikking te voorkomen.

*edit: Maar vooruit ik had iets subtieler kunnen reageren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:26:
[...]

Lederen stoeln ... zweet dat niet met dit weer? Eigenlijk: zweet dat niet altijd?

Zelf heb ik het liefst zo'n stoel waarbij zowel rugdeel als zitdeel van dat mesh/gaasmateriaal is ... lekker luchtig :+
Gezien de stoelen in andere kamers, prefereer ik dan toch deze maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Tja, je moet ook als je de trap op loopt altijd een leuning vast houden. Handsfree bellen in de auto is ook verboden (indien geconstateerd kan CGI door Shell verplicht worden personele maatregelen te nemen), etc etc... Is natuurlijk flauw, je kan ook stikken in je kauwgom terwijl je deze thread zit te lezen... Of met één hand aan leuning van de trap af lazeren omdat je naar de benen loopt te staren die in die hoge hakken staan. Klant is never the less koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

empheron schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:11:
Tja, je moet ook als je de trap op loopt altijd een leuning vast houden. Handsfree bellen in de auto is ook verboden (indien geconstateerd kan CGI door Shell verplicht worden personele maatregelen te nemen), etc etc... Is natuurlijk flauw, je kan ook stikken in je kauwgom terwijl je deze thread zit te lezen... Of met één hand aan leuning van de trap af lazeren omdat je naar de benen loopt te staren die in die hoge hakken staan. Klant is never the less koning.
als je dat flauw vindt, heb je de essentie van HSE niet begrepen. Vind ik persoonlijk een behoorlijke diskwalificatie als je voor zo'n klant werkt. Veel ernstiger dan inderdaad een keer vergeten die leuning beet te pakken. Wel eens op een produktielocatie geweest? Of de resultaten van een ongeluk waar iemand zat te bellen/sms-en/whatsappen tijdens het rijden? Is deze week nog een echtpaar doodgereden in Zeeland. Zal je op je geweten hebben. Ik conformeer me aan de regels van de klant. Niet omdat ik een paar bruine armen wil halen, maar omdat ze een reden hebben. Bij de ABN Amro, Rabo, Aegon, Achmea voldoe je aan anti-trust en anti-corruptie richtlijnen met een reden. Bij Shell, DSM, BAM, Philips, TATA voldoe je aan HSE richtlijnen. En als je ECHT begrepen hebt,ga je er ook zo in je eigen tijd mee om. Kwestie van ethics. punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:33:
[...]

En als je ECHT begrepen hebt,ga je er ook zo in je eigen tijd mee om. Kwestie van ethics. punt.
Dus straks mogen we ook al in onze vrije tijd niet meer op hakken lopen, moet je werkschoenen aan (als monteur bij shell) als je toevallig met een hamer of schroevendraaier loopt. 8)7 8)7
Ja we gaan het allemaal zo doen zodat we ook in ons prive leven geen rechtzaken aan ons broek kunnen krijgen want dat is natuurlijk 1 van de oorzaken waarom dit ook allemaal is opgesteld, lekker amerika achterna ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

als je dat flauw vindt, heb je de essentie van HSE niet begrepen. Vind ik persoonlijk een behoorlijke diskwalificatie als je voor zo'n klant werkt. Veel ernstiger dan inderdaad een keer vergeten die leuning beet te pakken. Wel eens op een produktielocatie geweest? Of de resultaten van een ongeluk waar iemand zat te bellen/sms-en/whatsappen tijdens het rijden? Is deze week nog een echtpaar doodgereden in Zeeland. Zal je op je geweten hebben. Ik conformeer me aan de regels van de klant. Niet omdat ik een paar bruine armen wil halen, maar omdat ze een reden hebben. Bij de ABN Amro, Rabo, Aegon, Achmea voldoe je aan anti-trust en anti-corruptie richtlijnen met een reden. Bij Shell, DSM, BAM, Philips, TATA voldoe je aan HSE richtlijnen. En als je ECHT begrepen hebt,ga je er ook zo in je eigen tijd mee om. Kwestie van ethics. punt.
Voor mij zouden deze, in mijn ogen pietluttige regels, een reden zijn om niet bij deze klant aan de slag te gaan.
Handsfree bellen is niet meer of minder als een gesprek hebben met iemand die bij jou in de auto zit. Eigenlijk is praten met iemand in de auto nog 'gevaarlijker' omdat mensen de neiging hebben om deze persoon af en toe aan te kijken. Moeten we dat dan ook verbieden?

Ik krijg jeuk van deze regeltjes cultuur waar we nu in zitten. Niet alleen de regering, maar nu ook bedrijven slaan door in hun regeltjes. Licht mensen voor leg uit waarom iets 'gevaarlijk' is en laat ze dan zelf een keuze maken.

Maarja zo denk ik er over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:37:
[...]

Dus straks mogen we ook al in onze vrije tijd niet meer op hakken lopen, moet je werkschoenen aan (als monteur bij shell) als je toevallig met een hamer of schroevendraaier loopt. 8)7 8)7
Ja we gaan het allemaal zo doen zodat we ook in ons prive leven geen rechtzaken aan ons broek kunnen krijgen want dat is natuurlijk 1 van de oorzaken waarom dit ook allemaal is opgesteld, lekker amerika achterna ;w
je kunt het anders zien. In Makkinga is recent een viertal door Darwin uit de genepoel verwijderd omdat ze dachten het beter te weten. Acht het maar mest, en daar werken we al jaaaaaaaaren mee.
  • Afgekeurde silo
  • Geen PPE (beschermingsmiddelen)
  • Hoog risico door hoge temperaturen
  • Geen ontsnappingsroute of -middelen
Als ik mn kruipruimte inga, de hamerboor hanteer of ik ga hoger dan 2 meter schilderen, denk ik HEEL goed na over wat ik ooit bij Shell & Tata heb geleerd over PPE, net als de aanwezigheid van blusmiddelen en rookmelders in huis. En nee, ik bel ook niet in de auto. Ever.

Noem dat maar flauwekul, moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:48:
[...]

je kunt het anders zien. In Makkinga is recent een viertal door Darwin uit de genepoel verwijderd omdat ze dachten het beter te weten. Acht het maar mest, en daar werken we al jaaaaaaaaren mee.
  • Afgekeurde silo
Als ik mn kruipruimte inga, de hamerboor hanteer of ik ga hoger dan 2 meter schilderen, denk ik HEEL goed na over wat ik ooit bij Shell & Tata heb geleerd over PPE, net als de aanwezigheid van blusmiddelen en rookmelders in huis. En nee, ik bel ook niet in de auto. Ever.

Zo zijn er altijd voorbeelden te verzinnen en het is natuurlijk heel erg wat daar is gebeurd maar als we nou gewoon eens ons gezonde verstand gebruiken dan is misschien de helft van die regels niet eens nodig.
Grotendeels gaan dingen fout omdat we te snel wat willen, mag niet teveel kosten en ga zo maar door.

btw je weet dat je niet in je eentje de kruipruimte in mag he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

peter00 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:48:
[...]

• Afgekeurde silo

Persoonlijk vind ik je gegeven voorbeelden nog al afwijken van triviale zaken als de leuning vasthouden, maar goed.

En over handsfree bellen, dit mag gewoon van de Nederlandse wetgever. Als een bedrijf/opdrachtgever dan gaat bepalen dat jij dit niet mag, waar houd het dan op? Als ze bij klant bedenken dat je thuis altijd op sloffen moet lopen omdat dit veiliger is voor je voeten, conformeer jij je hier dan ook aan?

[ Voor 14% gewijzigd door SithWarrior op 20-06-2013 15:30 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
[...]

Ik heb de essentie van HSE natuurlijk wel begrepen, evenals andere regels, richtlijnen en standaarden van andere accounts. Ik wilde enkel even wat minder serieus doen. As er bij een account van CGI regels zijn en ik ga daar aan de slag dan houd ik me daar gewoon aan. Punt. Kwestie van respect voor de klant, voor CGI en ook voor jezelf. Indien een account namelijk constateerd dat een CGI-er zich niet aan de regels houd, dan krijgt CGI dat te horen. En hebben we daar uiteindelijk allemaal (in)direct last van. Hetzij door beeldvorming, hetzij door maatregelen... en in het ergste geval door er door schade en schande achter te komen dat die regels toch niet zo onzinnig waren.

Ik heb zelf overigens gelukkig geen hoge hakken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Groot voordeel van Shell. Regels zijn duidelijk, je wordt er meteen goed over geinformeerd en ze gelden voor iedereen. Prettige klant om bij te werken vond ik.

Overigens verwacht ik dat er hooguit een max hakhoogte komt, al die kleine Aziatische dames voelen zich al zo klein in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:06

spacy

+++

Wijnands schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:34:
Groot voordeel van Shell. Regels zijn duidelijk, je wordt er meteen goed over geinformeerd en ze gelden voor iedereen...
Ik bedacht me ook dat hoewel je even vreemd opkijkt van sommige regels, het wel erg fijn werken is voor Shell, en denk dat je gelijk hebt dat juist die duidelijke communicatie en geen uitzonderingen maken daarin meespeelt. Het volgen van de regels is eenvoudig en zal zo een deel van je dagelijkse routine worden.
En waar ik nu ergens anders een trap oploop, zoek ik vaak onbewust al naar de trapleuning ;-)

Er zijn internationaal trouwens wel wat verschillen, niet overal is het even makkelijk het personeel zover te krijgen bepaalde regels te laten opvolgen. In andere landen heb je bijvoorbeeld een dekseltje op je koffiebeker, maar rijden ze zonder gordels in het verkeer. En in Nederland is men weer beter in achteruit inparkeren.

De bouwwereld is wat dat betreft best een beetje jaloers hoever de veiligheids cultuur is doorgevoerd bij oil&gas, maar daar zie je ook weer het grote verschil in budget wat er te besteden is om deze regels niet aleen in te voeren, maar ze ook te blijven promoten en consequent toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Shell is een geweldig bedrijf om als contractor voor te werken! Een goede mentaliteit en inzet wordt zeer gewaardeerd. Het bedrijf zorgt heel goed voor haar medewerkers (ook in sociaal opzicht) en behandeld contractors op dezelfde wijze. Qua veiligheid wil men iedereen onbewust bekwaam maken? En als je er over wilt discussiëren begin dan bij de uitgangspunten: Goal Zero en Life Saving Rules!

Het heeft mij vaak positief verrast. Bijvoorbeeld, wanneer je intercontinentaal vliegt MOET je business class vliegen omdat je in een krappe stoel trombose kunt oplopen. Verder heb ik op kosten van Shell rijvaardigheidstrainingen gevolgd. Een bepaalde periode kreeg ik, op voorstel van Shell, dagelijks een paar uur zorgverlof terwijl CGI volledige dagen mocht factureren. Bij welke andere klant komt dat voor? En als je het goed gedaan hebt wordt je voor een volgende opdracht op naam gevraagd. Eens Shell, altijd Shell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Was ESPACE zegt over Shell is waar. Zeer goede klant om voor te mogen werken.Heb in het verleden ook een opdracht bij Shell gedaan en bij diverse Europese vestigen geweest. Alles werd door het eigen reisbureau geregeld en dat was erg netjes met daarbij een ruime dagelijkse vergoeding aldaar om te eten en te reizen tussen hotel/pension en kantoorlokatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Laatste keer dat ik via shell travel reisde was het een ongeregeld zooitje maar dat is al heel wat jaren geleden.

Meest recente opdracht bij shell was lastig, later bleek ook dat een technisch PL veel beter op die job kon dan een techneut als ik. Desalniettemin, werksfeer was prima, faciliteiten waren heerlijk. En ja, dat veiligheidsdenken is even wennen maar ik heb er nooit problemen mee gehad.
Als er een job langs komt bij de Shell zou ik er zeker weer voor gaan.

Hmmm...

http://www.bbc.co.uk/news/technology-23000071

Die was ik even vergeten

[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 22-06-2013 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
= kleine ingreep =

Het topic heet: werken bij CGI...toch? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Eddo-79 op 24-06-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ben persoonlijk wel benieuwd wat jullie verwachting is rondom de (in principe) jaarlijkse salarisronde van 1 juli.
  • Gaat deze nog door of wordt deze helemaal afgeblazen?
  • Wordt deze verplaatst naar het voor CGI geschikte moment (november,december?)
  • Wordt deze vervangen door de afbeidsvoorwaardendiscussie?
  • etc.
Ben erg benieuwd naar jullie reactie en mening hieromtrent. Wat is jullie wens/verwachting als het gaat om de salarisronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Deze maand praten alle practice leads met de team leads om elke individuele member te beoordelen kwa arbeidsvoorwaarden. Eventuele aanpassingen gebeuren enerzijds op basis van de review 2012 en anderzijds op basis van een vergelijk met de peer-groep. Per member komt er dan een verdeelsleutel.

Hoe groot de pot is die centraal beschikbaar wordt gesteld is nog niet bekend. Afhankelijk van de totale pot en de verdeelsleutel krijgt een ieder er dan X bij.

Natuurlijk is het wel zo dat over 1 week ook de CGI-arbeidsvoorwaarden pakketten aangeboden gaan worden. Dus voor de daadwerkelijk doorvoer van de salaris-aanpassingen kan ik mij voorstellen dat ervoor gekozen wordt om dat een maand later te doen, dat is administratief misschien wel handig.

Dat zal allemaal de komende 1,2,3 weken helder gaan worden, best spannend. Ik zou het wel gaaf vinden als alle positieve signalen kwa omzet en winst enzo, zich ook gaan vertalen in euro's voor de individuele medewerker.

[ Voor 3% gewijzigd door Eddo-79 op 24-06-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Eddo-79 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:45:
Deze maand praten alle practice leads met de team leads om elke individuele member te beoordelen kwa arbeidsvoorwaarden. Eventuele aanpassingen gebeuren enerzijds op basis van de review 2012 en anderzijds op basis van een vergelijk met de peer-groep. Per member komt er dan een verdeelsleutel.

Hoe groot de pot is die centraal beschikbaar wordt gesteld is nog niet bekend. Afhankelijk van de totale pot en de verdeelsleutel krijgt een ieder er dan X bij.

Natuurlijk is het wel zo dat over 1 week ook de CGI-arbeidsvoorwaarden pakketten aangeboden gaan worden. Dus voor de daadwerkelijk doorvoer van de salaris-aanpassingen kan ik mij voorstellen dat ervoor gekozen wordt om dat een maand later te doen, dat is administratief misschien wel handig.

Dat zal allemaal de komende 1,2,3 weken helder gaan worden, best spannend. Ik zou het wel gaaf vinden als alle positieve signalen kwa omzet en winst enzo, zich ook gaan vertalen in euro's voor de individuele medewerker.
ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 13:30

Natuurlijk is het wel zo dat over 1 week ook de CGI-arbeidsvoorwaarden pakketten aangeboden gaan worden.
Is dat zeker? Of gebaseerd op een oude uitspraak dat het in juli zou zijn? Want ik heb ook gehoord dat het juli/augustus kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Dus voor de daadwerkelijk doorvoer van de salaris-aanpassingen kan ik mij voorstellen dat ervoor gekozen wordt om dat een maand later te doen, dat is administratief misschien wel handig.
Dat soort administratieve handigheid kennen we inmiddels. Het vervelende van uitstel van salarisverhoging is dat de bijbehorende pensioenpremie pas op 1 juli volgend jaar in 2014 verhoogd wordt.
Een paar jaar geleden was de salarisverhoging drie maanden uitgesteld naar 1 oktober. Bijbehorende verhoging van de pensioenpremie werd niet op 1/10 doorgevoerd, maar op pas op 1/7 in het volgende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Grappig dat je bijna zeker weet dat er een verhoging komt obv een verdeelsleutel, maar ook denkt dat we binnen drie weken een nieuw pakket arbeidsvoorwaarden te zien krijgen...die arbeidsvoorwaarden presentatie komt volgens mij pas eind juli, begin augustus, vlak voor het management op vakantie gaat.

ik herhaal trouwens mijn stelling dat we onder de streep er niets bijkrijgen, en de arbeidsvoorwaarden door alle geschuif een sigaar uit eigen doos blijken. Dat kan ook bijna niet anders want de markt ligt op zn gat. Er is geen klant waar je op dit moment kunt aankomen met tariefsverhogingen. Dus salarisruimte? waar moet dat uit betaald worden dan?

Mijn belangrijkste aandachtspunt overigens is het schrappen van concurrentie- en relatiebeding. Dat levert CGI ook de juiste prikkel om aantrekkelijker te zijn dan de klant waarvoor gewerkt wordt. In deze tijd van eenzijdig flexibiliseren van arbeidsvoorwaarden moeten we het daar maar eens over gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit het schrijven van de OR vandaag:

Dit jaar vinden de verkiezingen weer plaats volgens het reguliere schema. De periode waarin de stemronde nu gepland staat, is begin september 2013. Dat is in verband met de vakantieperiode. Ook hopen we dat dan de onderhandelingen over de nieuwe set van arbeidsvoorwaarden in een vergevorderd stadium zijn.

Dat gaat dus nog een hele tijd duren met die nieuwe arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:33:
Uit het schrijven van de OR vandaag:

Dit jaar vinden de verkiezingen weer plaats volgens het reguliere schema. De periode waarin de stemronde nu gepland staat, is begin september 2013. Dat is in verband met de vakantieperiode. Ook hopen we dat dan de onderhandelingen over de nieuwe set van arbeidsvoorwaarden in een vergevorderd stadium zijn.

Dat gaat dus nog een hele tijd duren met die nieuwe arbeidsvoorwaarden?
Dat las ik daar ook uit ja :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn belangrijkste aandachtspunt overigens is het schrappen van concurrentie- en relatiebeding. Dat levert CGI ook de juiste prikkel om aantrekkelijker te zijn dan de klant waarvoor gewerkt wordt. In deze tijd van eenzijdig flexibiliseren van arbeidsvoorwaarden moeten we het daar maar eens over gaan hebben.
Wat wat?
Zat erover te denken om eventueel voor het OR op te geven, maar als dit misschien gaat gebeuren, moet ik nog even hard nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:39:
[...]

Wat wat?
Zat erover te denken om eventueel voor het OR op te geven, maar als dit misschien gaat gebeuren, moet ik nog even hard nadenken.
geen paniek. Oude contracten (niet-Logica) hebben nogal vaak dat beding erin staan. Ik hoop vurig dat die uit de arbeidscontracten blijven cq gehaald worden

Gewoon doen, dat OR lidmaatschap. Goed voor je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In mijn tijd (LogicaCMG contract) hadden de gewone consultants wel een relatiebeding, maar geen concurrentiebeding. Dat laatste hadden managers wel.

Een relatiebeding is vrij gangbaar bij de IT dienstverleners. Ik weet alleen van TMC dat ze het (principieel) niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
peter00 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:09:
[...]

Grappig dat je bijna zeker weet dat er een verhoging komt obv een verdeelsleutel, maar ook denkt dat we binnen drie weken een nieuw pakket arbeidsvoorwaarden te zien krijgen...die arbeidsvoorwaarden presentatie komt volgens mij pas eind juli, begin augustus, vlak voor het management op vakantie gaat.

ik herhaal trouwens mijn stelling dat we onder de streep er niets bijkrijgen, en de arbeidsvoorwaarden door alle geschuif een sigaar uit eigen doos blijken. Dat kan ook bijna niet anders want de markt ligt op zn gat. Er is geen klant waar je op dit moment kunt aankomen met tariefsverhogingen. Dus salarisruimte? waar moet dat uit betaald worden dan?

Het zijn 2 processen (de een over afgelopen jaar, de ander voor de toekomst), ook al hebben ze natuurlijk enorm raakvlak met elkaar. Die kunnen dus best tegelijk plaatsvinden.

Ik zeg niet dat er een verhoging komt, ik zeg wel dat het proces in gang is gezet.
1: er wordt een verdeelsleutel per persoon bepaald
2: er wordt een pot landelijk bepaald.

Als de pot 0 is heb je gelijk en krijgt niemand er niets bij.
En als je individuele verdeelsleutel 0 is krijg je er ook niets bij.

Ik heb niets anders gehoord dan dat er begin juli helderheid is. Als men binnen nu en 1 week de keutel gaat intrekken of 1-2 maanden wil uitstellen zou ik dat bijzonder slecht verwachtingsmanagement vinden.

Er is inderdaad gesproken over het relatiebeding, iemand opperde bij de laatste CGI Management Sessie in de jaarbeurs: Als CGI de aantrekkelijkste werkgever is, heb je helemaal geen relatiebeding nodig....En dat idee werd positief ontvangen. Wat er verder mee gedaan wordt geen idee, maar er zit een grote kern van waarheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Eddo-79 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:15:
[...]

Er is inderdaad gesproken over het relatiebeding, iemand opperde bij de laatste CGI Management Sessie in de jaarbeurs: Als CGI de aantrekkelijkste werkgever is, heb je helemaal geen relatiebeding nodig....En dat idee werd positief ontvangen. Wat er verder mee gedaan wordt geen idee, maar er zit een grote kern van waarheid in.
In het verleden hield (toen nog) LogicaCMG er de nodige drempels op na om mensen binnenboord te houden:

* leaseregeling:
- eigen rijder optie was aanwezig, maar voor de meesten niet interessant
- geen optie tot verzekeren van contractbreuk in je leasebedrag (ik meen dat Ordina of Cap die mogelijkheid heeft)
- afkoop o.b.v. leasebedrag i.p.v. normoverschrijding, waardoor het leasen binnen budget geen mogelijkheid is om een afkoopsom te vermijden

* masterclass:
- amortisatie van studiekosten

* vakantiegeld:
- systeem van uitbetalen waarbij je negatief kunt staan (juli - december)

En natuurlijk het relatiebeding. Ik kan alleen maar toejuichen als een bedrijf het blijven zo aantrekkelijk wil maken dat je dergelijke drempels niet meer nodig hebt. Bovendien is het verhaal naar je T&M klanten ook veel beter. "onze consultants werken graag voor ons, maar mochten jullie wederzijds liever verder gaan in een direct dienstverband dan staat jullie niets in de weg". Voor een klant is dat inderdaad prettig; het kan dat een ingeleende consultant zich tijdens een inzet tot een onmisbare resource ontwikkelt en dan wil je misschien samen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Eddo-79 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:15:
Als de pot 0 is heb je gelijk en krijgt niemand er niets bij.
ik zeg ook niets anders. Waar zou die pot uit betaald moeten worden? dr is gewoon geen marge die aan ons ten goede KAN komen: lagere omzet, want groei zit er volgens de laatste berichten nou niet bepaald in, lagere tarieven door de crisis, iets grotere marge door de reductie van de overhead. Maar eerst moet wel de afvloeiingsregeling van dat waterhoofd nog worden gefinancierd uit de eventuele winst van 2013. Daar zou eventueel de loonsverhoging ook nog vandaan kunnen komen zonder die extra kosten.

Daarnaast gat de invoering van het nieuwe stelsel het eerste jaar gewoon geld kosten. Dan kun je je vanuit bedrijfsoogpunt gewoon niet permitteren ook nog eens "extra" geld te spenderen aan een loonsverhoging. Bovendien heeft het management helemaal geen tijd/prioriteit op dit moment om NAAST de harmonisatie ook nog te gaan vergaderen over een extra uitgave aan het OUDE stelsel. Maakt de transitie ook nog eens complexer.

Ziehier een aantal argumenten waardoor je volgens mij nog minimaal een jaar moet wachten op structurele verbetering van je inkomen. De pot is volgens bovenstaande redenering 0. Maar ik laat me graag positief verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Maar er is wel geld om nieuwe mensen aan te nemen? Misschien moeten ze eens gaan nadenken hoeveel kennis en ervaring waard is en hoeveel geld er nu dus wordt weggegooid.

Want er is nu bijvoorbeeld een tekort aan java developers. Ik weet van zeker 5 mensen op mijn project die zijn weggegaan omdat ze te weinig betaald kregen. We zijn nu op zoek naar seniors voor het project, die zijn dus niet te vinden binnen CGI. Dit heeft weer tot gevolg dat de klant ontevreden is omdat de opgeleverde producten niet goed functioneren...

En omdat ik nu dus met veel minder bekwame mensen werk, zit ik er zelf ook over te denken om wat anders te gaan doen. Af en toe wordt je er echt moedeloos van. Dan bekijk je de lijst van 50 mensen uit je eigen team en dan zijn er eigenlijk maar 2 of 3 geschikt. De rest is qua ervaring/zelfstandigheid te junior (qua salaris vaak senior ;( )

Dus het is wat mij betreft geen kwestie van een apart potje, maar het besef dat ervaring wegloopt als je constant geen salarisverhoging geeft. (If you pay peanuts, you get monkeys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
prutser387 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:25:
Maar er is wel geld om nieuwe mensen aan te nemen? Misschien moeten ze eens gaan nadenken hoeveel kennis en ervaring waard is en hoeveel geld er nu dus wordt weggegooid.

[...]
In je vraag zit het antwoord.

Mensen vasthouden heeft kosten (je moet ze goed betalen en op andere manieren naar de zin maken) en baten (je houdt je ervaring en klantrelaties in stand). Mensen vervangen heeft kosten (recruitment, training, initiele idleness) en baten (het geeft mogelijkheden om te sturen op skillset en leeftijdsopbouw).

Welke van de twee opties voordeliger is, hangt af van de karakteristieken van je bedrijf. Als je een detacheerder vergelijkt met een bedrijf dat zijn eigen producten maakt, heeft de detacheerder waarschijnlijk minder kosten en meer baten bij personeelsverloop. Zolang CGI sterk in de T&M markt zit, vrees ik dat je dit geluid blijft horen.
Want er is nu bijvoorbeeld een tekort aan java developers. Ik weet van zeker 5 mensen op mijn project die zijn weggegaan omdat ze te weinig betaald kregen. We zijn nu op zoek naar seniors voor het project, die zijn dus niet te vinden binnen CGI. Dit heeft weer tot gevolg dat de klant ontevreden is omdat de opgeleverde producten niet goed functioneren...
Je zou je kunnen afvragen wat de financiele consequenties zijn van deze ontevredenheid. Meestal moet het behoorlijk uit de hand lopen voordat het de leverancier (CGI) serieus geld gaat kosten. Bij lichte gevoelens van ontevredenheid is het aan de accountmanager op de klant op zijn gemak te stellen en dat kost naar verhouding niet zoveel :)

Je hebt het over de kwaliteit van een opgeleverd product. Als je geen urenlijsten maar producten oplevert, zit je op een project en niet op een T&M inzet. In projecten ligt de afweging tussen retention en recruitment iets anders dan in detachering. En dan kom je in een spanningsveld tussen wat goed is voor jouw project en wat goed is voor de hele organisatie.
[...] Dan bekijk je de lijst van 50 mensen uit je eigen team en dan zijn er eigenlijk maar 2 of 3 geschikt. De rest is qua ervaring/zelfstandigheid te junior (qua salaris vaak senior ;( )
Kennelijk betaalt CGI dus niet zo slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
t_captain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:34:
[...]
Kennelijk betaalt CGI dus niet zo slecht ;)
Klopt. Voor iedereen die al meer dan 12-15 jaar in dienst is, zijn de salarissen best aardig.(als ik het zo hoor) Ik geef nu leiding aan iemand die 750 meer krijgt per maand en ik heb zelfs tijdelijk leiding gegeven aan iemand die 1300 euro meer kreeg. Maar die ging snel weer weg, want was niet senior genoeg..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat de achterdeur zo ver open staat begin ik steeds beter te merken.
Ik zie de mensen, waar ik wel een hoge pet van op had, allemaal vertrekken.
De oude rotten blijven zitten aangezien het pensioen in de buurt is. Wil natuurlijk niet zeggen dat deze groep niet competent is, maar soms merk je wel dat deze groep iets minder snel mee kan komen. Tevens zie ik af en toe aanvragen voorbij komen voor consultants van +/- 30 jaar…. Dan valt deze groep af.
De werkvloer word overstroomd met jonge onervaren collega's. Deze hebben dan weer moeite om een job binnen te halen omdat jobs steeds specifieker afbakenen welke kennis er nodig is en dit als een must opgeven.
Af en toe zie ik nu ook mensen voorbij komen die ik nog geen pinda zou laten doppen zo onbekwaam vind ik ze. Dit vind ik de meest kwalijke zaak. We vervangen de 'goede' leavers met onbekwame of onervaren joiners. Is dit hoe CGI zich wil laten zien?
}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ten dele is de vergelijking tussen een leaver en zijn/haar vervanger een beetje oneerlijk. Als je streeft naar een constante leeftijdsopbouw, dan zullen de joiners per definitie minder ervaringsjaren hebben dan de leavers. Om precies te zijn, het gemiddelde verschil is in deze statische situatie gelijk aan de gemiddelde duur van het verblijf bij CGI.

Het ligt dus voor de hand dat de joiner in eerste instantie minder capabel zal zijn dan de leaver. De teneur die ik wel opmerk (zowel op dit forum als in contacten met ex-collega's) is dat CGI de grenzen van haar werknemers verkent. Je hoort vaak dat de trots om voor CGI te werken een beetje in het gedrang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:02:
Ten dele is de vergelijking tussen een leaver en zijn/haar vervanger een beetje oneerlijk. Als je streeft naar een constante leeftijdsopbouw, dan zullen de joiners per definitie minder ervaringsjaren hebben dan de leavers. Om precies te zijn, het gemiddelde verschil is in deze statische situatie gelijk aan de gemiddelde duur van het verblijf bij CGI.

Het ligt dus voor de hand dat de joiner in eerste instantie minder capabel zal zijn dan de leaver. De teneur die ik wel opmerk (zowel op dit forum als in contacten met ex-collega's) is dat CGI de grenzen van haar werknemers verkent. Je hoort vaak dat de trots om voor CGI te werken een beetje in het gedrang komt.
Daar heb je wel een punt.
Vraag me nu wel af of er een gat ontstaat door de leavers. Normaal heb je een groot deel dat langer bij een bedrijf blijft werken. Nu gaan heel erg veel mensen van +/- 30 jaar weg. Deze categorie zal hierdoor veel minder vertegenwoordigd worden. Dit is echter wel een belangrijke groep. De snelle/redelijk ervaren consultant.

Het lukt CGI geloof ik nog niet erg om ook deze groep aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

prutser387 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:25:

En omdat ik nu dus met veel minder bekwame mensen werk, zit ik er zelf ook over te denken om wat anders te gaan doen. Af en toe wordt je er echt moedeloos van. Dan bekijk je de lijst van 50 mensen uit je eigen team en dan zijn er eigenlijk maar 2 of 3 geschikt. De rest is qua ervaring/zelfstandigheid te junior (qua salaris vaak senior ;( )

Dus het is wat mij betreft geen kwestie van een apart potje, maar het besef dat ervaring wegloopt als je constant geen salarisverhoging geeft. (If you pay peanuts, you get monkeys)
Wat je hier aansnijdt is wat ik bedoel als ik het heb over gebrek aan langetermijnvisie. Ik heb in een aantal posts al eerder het volgende aangehaald:
  • maximale horizon van een manager 4 jr, je carriere bij dit bedrijf dus ook. "Baan voor het leven is iets van vroeger". Yeah right. Mijn hart voor de zaak dan ook. We noemen dit het flexibliseren van de arbeidsmarkt in goed VNO-NCW's.
  • Aannemen is goedkoper dan opleiden. En zeker flexibeler. Ja, er is dus geld om (goedkoop) aan te nemen.
  • We zijn (nog steeds) een detacheerder, geen consultancy- of produkten bedrijf. We hebben als CGI dus (nog) geen specifieke toegevoegde waarde voor klanten, anders dan personal skills en bedrijfskennis van individuen. Laat dat nou net het kind zijn dat je met het badwater weggooit bij verversing van je populatie
  • We zijn een margebedrijf, geregeerd door shareholder value. Topmanagement legt verantwoording af aan investeerders, niet aan de "ledenraad" (wat een gotspe is het ook). Beursgang is de doodsteek voor werknemersbelangen, behalve als je bij de uitgifte erbij was.
Het resultaat:
"Je volgende carrierstap is bij je volgende baan" zogezegd. Om marges te maximaliseren moet je goedkope mensen hebben die je duur kunt wegzetten; zoals je weet is "goedkoop" een synoniem voor "junior", niet voor "minder marge".

Al CGI echt iets aan deze situatie wil doen, wordt het tijd om de members serieus te nemen als het gaat om bedrijfsbinding zonder juridische clausules in je contract, carriereplanning en beloningsbeleid. Dan komt de trots vanzelf wel weer. En leren om lateraal te denken. Inlevingsvermogen. Wat willen mn members nou echt? Met trainingen en gerichtheid op produkten lijkt het inmiddels beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:09:
[...]

Daar heb je wel een punt.
Vraag me nu wel af of er een gat ontstaat door de leavers. Normaal heb je een groot deel dat langer bij een bedrijf blijft werken. Nu gaan heel erg veel mensen van +/- 30 jaar weg. Deze categorie zal hierdoor veel minder vertegenwoordigd worden. Dit is echter wel een belangrijke groep. De snelle/redelijk ervaren consultant.

Het lukt CGI geloof ik nog niet erg om ook deze groep aan te trekken.
Je hebt het over werknemers van ongeveer 30 jaar. Die hebben doorgaans 5 a 7 jaar werkervaring.
Juist bij die groep zit een heel groot gat tussen het salaris dat CGI betaalt (veel mensen hebben inmiddels bijna 5 jaar genoegen moeten nemen met geen of minder loonsverhoging) en wat de andere werkgevers betalen (vooral die met CAO's tenminste).

Een goede sofware engineer met een jaar of 6 ervaring moet een aanbod van 3500 a 4000 euro bruto kunnen scoren. Ik vrees dat er veel mensen binnen dat profiel bij CGI rondlopen die pakweg 1000 euro onder die range zitten. Tel daarbij dat veel mensen in die leeftijd bezig zijn met trouwen, verhuizen en voortplanten; dan zit je in een fase waarin je salaris belangrijker wordt dan de leaseauto waarvan misschien afscheid moet nemen.

Ik denk dat dit zowel de outflow van de "+- 30" generatie als het gebrek aan inflw verklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
prutser387 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:42:
[...]
Klopt. Voor iedereen die al meer dan 12-15 jaar in dienst is, zijn de salarissen best aardig.(als ik het zo hoor) Ik geef nu leiding aan iemand die 750 meer krijgt per maand en ik heb zelfs tijdelijk leiding gegeven aan iemand die 1300 euro meer kreeg. Maar die ging snel weer weg, want was niet senior genoeg..... |:(
Leiding geven is niet meer moeten verdienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:21:
Een goede sofware engineer met een jaar of 6 ervaring moet een aanbod van 3500 a 4000 euro bruto kunnen scoren.
ik weet niet op welke planeet dit soort salarissen worden uitgedeeld, maar ik kan je verzekeren dat zelfs voor de bubbel barstte dit niet betaald werd.

6 jaar ervaring, 4000 ballen? Als dat zo is heb ik een paar afslagen gemist op het pad van mn carriere. Wat moet je dan beuren na pakmbeet 20 jaar (dan ben je ~45) ? 7000 ? Iedereen mennadzjer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
peter00 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:47:
[...]

ik weet niet op welke planeet dit soort salarissen worden uitgedeeld, maar ik kan je verzekeren dat zelfs voor de bubbel barstte dit niet betaald werd.

6 jaar ervaring, 4000 ballen? Als dat zo is heb ik een paar afslagen gemist op het pad van mn carriere. Wat moet je dan beuren na pakmbeet 20 jaar (dan ben je ~45) ? 7000 ? Iedereen mennadzjer.
Startsalaris WO: 2700
6 gemiddeld goede beoordelingen: 6x 4% erbij -> ca 3500 euro
6 (zeer) goede beoordelingen: 6x 6% erbij -> ca 4000 euro (ok, die vind ik straf voor een developer)
Aftopping op 4500 trouwens. Daarboven promotie nodig.

Dit zijn percentages die ik in de industrie gewoon heb waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:55:
[...]

Startsalaris WO: 2700
6 gemiddeld goede beoordelingen: 6x 4% erbij -> ca 3500 euro
6 (zeer) goede beoordelingen: 6x 6% erbij -> ca 4000 euro (ok, die vind ik straf voor een developer)
Aftopping op 4500 trouwens. Daarboven promotie nodig.

Dit zijn percentages die ik in de industrie gewoon heb waargenomen.
Ons beeld is zo vertekend dat we het bijna normaal beginnen te vinden hier bij CGI :P
Pagina: 1 ... 10 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.