Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.021.118 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Iemand enig idee waar ergens een simpele beknopte handleiding psa expenses te vinden is? Dit systeem is zo vreselijk primitief, snap er geen bal van!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Op goto/psa staan elearing voor Time reporting en ook voor expenses.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:56:
Iemand enig idee waar ergens een simpele beknopte handleiding psa expenses te vinden is? Dit systeem is zo vreselijk primitief, snap er geen bal van!
Ik heb de training-pdf, zoals hij destijds tijdens de webcast getoond werd, nog in mijn mail staan. Dus mocht je er nog niet uit zijn, stuur me maar even een DM.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Wijnands schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:56:
Met die e-learning modules kom je in ieder geval best ver. Het is helemaal niet zo moeilijk als je weet welke stappen je allemaal moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
NeP2013 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:03:
@TS:

Krijg ik een laptop van de zaak?
Ja, uitzonderingen daargelaten. Standaard leasetermijn is 3 jaar. Huidige laptop is een Toshiba Tecra S11, 2.4Ghz Dual Core, 4GB mem en 320GB harddisk.

Klopt niet meer, nieuwe laptops die deze maand komen:

Specifications:

Model DELL Lattitude E5530
Processor Intel Core i7 (3.0 Ghz 4MB Cache, Dual Core) 64Bits
Memory 8 GB (1600MHz) DD3
Screen 15.6" Full HD (1920 x 1080)
Graphics Intel HD Graphics 4000
Harddisk 500GB 7.200 RPM
Optical DVD RW Drive
Bluetooth YES
WIFI YES
Webcam YES, integrated + microphone

OF

DELL Lattitude E6230
Een collega krijgt een nieuwe laptop en die heeft nog gevraagd naar een DELL laptop, maar die worden pas begin 2014 uitgerold. Heb je eventueel meer info via DM?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05 16:10

Reneger

Wie? IK?

Ik gok dat de oude batch op moet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497512

Waar kan ik vinden hoe ik mijn CGI mail kan doorsluizen naar mijn iPhone?
En wat is de stand van zaken kwa versleuteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Staat op oneis intranet pagina. Je moet simpel password instellen of ingesteld hebben (4 cijfers) dan versleuteld je iPhone vanzelf je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Anoniem: 383121 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 19:28:
[...]

In een mailtje van Sake:

[...]

Hoorde via via wel dat er tijdens een townmeeting gezegd is dat ze dit niet gaan halen, maar verder weinig concrete informatie gekregen. B)
Nou volgens de laatste OR notulen is de globale planning 'begin juli', waarbij de OR aangeeft dit zeer ambitieus te vinden. Lekker dan, we wachten 'rustig' af :(

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 11:32
Donde schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:44:
[...]

Een collega krijgt een nieuwe laptop en die heeft nog gevraagd naar een DELL laptop, maar die worden pas begin 2014 uitgerold. Heb je eventueel meer info via DM?
Jep, zie DM. De eerste batch rotaties beginnen deze maand. Als je nu een nieuwe aanvraagt krijg je idd nog een Toshiba, maar per juli niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
JohnnyBravo schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:43:
[...]

Nou volgens de laatste OR notulen is de globale planning 'begin juli', waarbij de OR aangeeft dit zeer ambitieus te vinden. Lekker dan, we wachten 'rustig' af :(
Goeie dingen hebben tijd nodig. Suggesties en opmerkingen zijn altijd welkom via het bekende adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:35:
Goeie dingen hebben tijd nodig.
die ga ik bij mn klant ook eens proberen als we het over voortgang hebben. gevolgd door de opmerking
"we mailen wel als t klaar is, dan mag u er op schieten"

|:(

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92616

die ga ik bij mn klant ook eens proberen als we het over voortgang hebben. gevolgd door de opmerking
"we mailen wel als t klaar is, dan mag u er op schieten"
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 23:26
Wijnands schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:35:
[...]

Goeie dingen hebben tijd nodig. Suggesties en opmerkingen zijn altijd welkom via het bekende adres.
Nou, over een GOED voorstel hoef ik meestal niet zo lang na te denken.
Meestal moet ik veel langer nadenken over slechte voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDiamond
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 22:47
hebben jullie die video op youtube gezien van cgi- you are the magic ?

YouTube: CGI you are the magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 16:49
MDiamond schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:29:
hebben jullie die video op youtube gezien van cgi- you are the magic ?

YouTube: CGI you are the magic
YouTube: Logica song

Volgens mij zijn we er op vooruit gegaan :+

Wow, zelfs nog covers van ook: YouTube: CGI You Are The Magic - Bluegrass style
En Dansauditiefilmpjes:
YouTube: CGI Dance Audition1
YouTube: CGI Dance Auditions2
YouTube: CGI Dance Audition3
YouTube: Dance rehearsal miniclip

Gezellige collega's!

[ Voor 40% gewijzigd door Coocoocachoo op 11-06-2013 17:11 . Reden: Extra CGI filmpjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotboy
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2014
Is het zo dat de dresscode bij CGI wat minder formeel is geworden in vergelijking met voormalige Logica? Ik snap dat je altijd moet aanpassen bij de klant. Maar op de CGI hoofdkantoor wordt het op prijs gesteld als je met een nette broek/spijkerbroek en overhemd komt werken? Beschouwen ze dit business casual genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Suggesties en opmerkingen zijn altijd welkom via het bekende adres.
Ik heb wel een suggestie. Vraag nu het nog kan wat de behoefte is aan nieuwe arbeidsvoorwaarden. Een onafhankelijke OR enquête of poll bijvoorbeeld:

Zou je nieuwe arbeidsvoorwaarden willen?
• Ja, ik wil een deel van mijn vaste salaris inleveren en krijg daar variabel loon, aandelen en een heel flexibel, maar flink versoberd, secundair arbeidsvoorwaardenpakket voor terug;
• Nee, ik wil mijn vaste salaris behouden en de secundaire arbeidsvoorwaarden voorlopig zo houden.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
ESPACE schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:42:
[...]

Ik heb wel een suggestie. Vraag nu het nog kan wat de behoefte is aan nieuwe arbeidsvoorwaarden. Een onafhankelijke OR enquête of poll bijvoorbeeld:

Zou je nieuwe arbeidsvoorwaarden willen?
• Ja, ik wil een deel van mijn vaste salaris inleveren en krijg daar variabel loon, aandelen en een heel flexibel, maar flink versoberd, secundair arbeidsvoorwaardenpakket voor terug;
• Nee, ik wil mijn vaste salaris behouden en de secundaire arbeidsvoorwaarden voorlopig zo houden.
Beetje suggesties he, want je kan er ook een keuze bij doen:

• Ja, ik wil een deel van mijn vaste salaris inleveren en krijg daar variabel loon, aandelen en een heel flexibel secundair arbeidsvoorwaardenpakket voor terug; Ik ga er netto niet op achteruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
hotboy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:06:
Is het zo dat de dresscode bij CGI wat minder formeel is geworden in vergelijking met voormalige Logica? Ik snap dat je altijd moet aanpassen bij de klant. Maar op de CGI hoofdkantoor wordt het op prijs gesteld als je met een nette broek/spijkerbroek en overhemd komt werken? Beschouwen ze dit business casual genoeg?
Toen ik 9 jaar geleden in dienst kwam, liep iedereen in pak MET stropdas. Tegenwoordig lopen er zelfs mensen op kantoor in spijkerbroek en t-shirt. En dan bedoel ik niet op casual friday.

Geen idee hoe CGI hier over denkt. Maar een nette broek en overhemd vind ik toch wel minimaal voor werken voor dit soort bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

prutser387 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:11:
Ik ga er netto niet op achteruit
...na het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
prutser387 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:11:
[...]

Beetje suggesties he, want je kan er ook een keuze bij doen:

• Ja, ik wil een deel van mijn vaste salaris inleveren en krijg daar variabel loon, aandelen en een heel flexibel secundair arbeidsvoorwaardenpakket voor terug; Ik ga er netto niet op achteruit
Als je je inkomen flexibiliseert moet je er netto op vooruit gaan. Anders zou het geen nut hebben toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 08:07:
[...]

Als je je inkomen flexibiliseert moet je er netto op vooruit gaan. Anders zou het geen nut hebben toch? :)
goed punt! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Beetje suggestief he, want je kan er ook een keuze bij doen:
Geloof je echt dat de secundaire arbeidsvoorwaarden NIET versoberd zullen worden in het nieuwe contract? Omdat nu een aantal belangrijke componenten geïndexeerd zijn en omdat nu extra beloning wordt opgebouwd op basis van anciënniteit is een vergelijking op basis van lange termijn ook noodzakelijk.

Terug naar de enquête, belangrijk is dat mensen ‘Nee’ kunnen zeggen en dat zichtbaar wordt of er draagvlak bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Maak dat dan ook kenbaar op de Discussion site van de OR Workspace!

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Testert schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:45:
Maak dat dan ook kenbaar op de Discussion site van de OR Workspace!
Volgens mij durft bijna niemand daar wat neer te zetten, misschien bang om hun baan kwijt te raken ofzo.
Het is nou niet echt een levendige discussie site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

prutser387 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:13:
[...]

Geen idee hoe CGI hier over denkt. Maar een nette broek en overhemd vind ik toch wel minimaal voor werken voor dit soort bedrijven.
Dat staat in het framework van CGI benoemd, hoe ze hierover denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotboy
SithWarrior schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:49:
[...]

Dat staat in het framework van CGI benoemd, hoe ze hierover denken.
Zou je dat heel kort kunnen samenvatten naar aanleiding van mijn post alsjeblieft? Aanpassen bij de klant qua kleding en op de CGI kantoor zelf zou je gewoon een nette broek kunnen dragen met overhemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 11:32
Developer laptops:

DELL Precision M4700

Core i7-3720QM
nVidia Quadro K1000M 2GB video ram
15,6" Full hd
1920*1080
16 or 32 GB RAM
320GB SSD

Wordt wellicht het developer model. (onder voorbehoud nog, maar toch even kijken wat jullie ervan vinden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
hotboy schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:01:
[...]

Zou je dat heel kort kunnen samenvatten naar aanleiding van mijn post alsjeblieft? Aanpassen bij de klant qua kleding en op de CGI kantoor zelf zou je gewoon een nette broek kunnen dragen met overhemd?
Volgens mij was het zoiets als: Op kantoor moet je je zo kleden, dat je erop gekleed bent dat de klant onverwacht langs kan komen.
Ik vertaal dat als: Geen spijkerbroek en geen t-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
ESPACE schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:22:
[...]
Terug naar de enquête, belangrijk is dat mensen ‘Nee’ kunnen zeggen en dat zichtbaar wordt of er draagvlak bestaat.
Hiermee suggereer je dat er een keuze is OF er een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket komt. Het nieuwe arbeidsvoorwaardenpakket komt er. Punt. Je hebt daarna (volgens mij) de keuze om over te stappen. Die keuze kan iedereen individueel maken. Daar hoef je geen enquete voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

prutser387 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Hiermee suggereer je dat er een keuze is OF er een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket komt. Het nieuwe arbeidsvoorwaardenpakket komt er. Punt. Je hebt daarna (volgens mij) de keuze om over te stappen. Die keuze kan iedereen individueel maken. Daar hoef je geen enquete voor te maken.
ik wil een ledenvergadering. stemrecht overdragen iemand? O-)

Of schiet ik nou door ? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

NeP2013 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:54:
Developer laptops:

DELL Precision M4700

Core i7-3720QM
15,6" Full hd
1920*1080
16 or 32 GB RAM
320GB SSD

Wordt wellicht het developer model. (onder voorbehoud nog, maar toch even kijken wat jullie ervan vinden) :)
Ziet er goed uit. Wat is het gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Reneger schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:11:
Ziet er goed uit. Wat is het gewicht?
Zie volgende website van Dell met de nodige informatie rondom de specificaties van deze machine:
Afmetingen en gewicht6
Breedte: 376 mm (14,8")
Hoogte: (voor-/achterzijde) 32,7 mm (1,29") tot 36,5 mm (1,44")
Diepte: 256 mm (10,08")
Streefbasisgewicht: 2,87 kg (6,33 lbs) (met 6-cel batterij en airbay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
NeP2013 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:54:
Developer laptops:

DELL Precision M4700

Core i7-3720QM
15,6" Full hd
1920*1080
16 or 32 GB RAM
320GB SSD

Zoals ik je al persoonlijk schreef, denk ik dat touch mogelijkheden ook belangrijk zijn. Zeker met de levensduur van drie jaar. En de nadruk die microsoft legt op touch v.w.b. de user experience. Om op de toekomst voorbereid te zijn (als Microsoft technology consultant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Woudloper schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:32:
[...]

Zie volgende website van Dell met de nodige informatie rondom de specificaties van deze machine:

[...]
Valt me alles mee. Ontloopt niet echt de "non-cgi" laptop die ik in gebruik heb. (2,5kg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

prutser387 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:59:
[...]

Volgens mij was het zoiets als: Op kantoor moet je je zo kleden, dat je erop gekleed bent dat de klant onverwacht langs kan komen.
Ik vertaal dat als: Geen spijkerbroek en geen t-shirt
CGI Global vertaald dit naar iets meer ;) als in de zin van op CGI kantoor stropdas klaar hebben liggen (voor als de klant komt) en tot die tijd business casual, en bij de klant formal business (inclusief stropdas) behalve als de klant ander beleid heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door SithWarrior op 12-06-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotboy
SithWarrior schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:28:
[...]

CGI Global vertaald dit naar iets meer ;) als in de zin van op CGI kantoor stropdas klaar hebben liggen (voor als de klant komt) en tot die tijd business casual, en bij de klant formal business (inclusief stropdas) behalve als de klant ander beleid heeft.
Goed om te weten thx! Maar zou je geloven dat ik 2 keer een sollicitatiegesprek heb gehad zonder pak? Beide gesprekken gingen goed, en ik begin binnenkort. Zou dan apart zijn als ik werd aangesproken op mijn kledingsstijl vind ik. Maar voor de zekerheid zal ik me netjes aankleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
hotboy schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:27:
Goed om te weten thx! Maar zou je geloven dat ik 2 keer een sollicatiatiegesprek heb gehad zonder pak? Beide gesprekken gingen goed, en ik begin binnenkort. Zou dan apart zijn als ik werd aangesproken op mijn kledingsstijl vind ik. Maar voor de zekerheid zal ik me netjes aankleden. :)
Ik ben aangenomen bij LogicaCMG. Het was die dag 30 graden buiten. Ik kwam in een nette broek en overhemd (met lange mouwen). Toen werd mij gevraagd of ik bezwaar had om op kantoor in pak te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Het hangt ook een beetje van de vestiging af. Arnhem is van oudsher vrij formeel qua kleding, Groningen vrij casual. Overdressed ben je niet snel. Pantalon, overhemd & jasje is altijd goed.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
En in Heerlen (waar een Developer Center is), loopt vrijwel iedereen er casual bij, zelfs in Jeans en t-shirt. Feitelijk zijn we al lang niet meer zo formeel. Eigenlijk al sinds we zijn gefuseerd met Logica en nadat ene Engelse Dame het bedrijf verlaten heeft. Ik noem even geen naam. Maar iedere collega die al bij het bedrijf werkte in de tijd van CMG weet wie ik bedoel, en kent vast ook de anecdote van de doorgeknopte stropdas :).

[ Voor 7% gewijzigd door Perenor op 12-06-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 08:35
Ja leuke anecdote.
Maar er is een variant van deze anecdote.

Ik heb gehoord dat Serge Godin je 10 dollar geeft als hij langskomt en je hebt geen stropdas om.
Hij geeft daarbij dan wel even heel sarcitisch aan dat hij dit doet omdat hij denkt dat het dus het geld was dat ontbrak om een stropdas te kopen. :)
Is misschien iets sympathieker dan het doorknippen maar aan de andere kant kan ik de parallel met CMG wel zien, (Ik zie er wel meer overigens maar dat is een ander onderwerp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
killerbee1958 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:45:
Ja leuke anecdote.

Ik heb gehoord dat Serge Godin je 10 dollar geeft als hij langskomt en je hebt geen stropdas om.
Hij geeft daarbij dan wel even heel sarcitisch aan dat hij dit doet omdat hij denkt dat het dus het geld was dat ontbrak om een stropdas te kopen. :)
Is misschien iets sympathieker dan het doorknippen maar aan de andere kant kan ik de parallel met CMG wel zien, (Ik zie er wel meer overigens maar dat is een ander onderwerp)
Hmmm. Dan is het handig om van tevoren te weten wanneer meneer Godin je kantoor komt bezoeken. En je daar "fysiek" op voorbereiden :D.

Ik was trouwens van de oude stempel, en liep altijd in pak, ook nog in de Logica tijd. Tegenwoordig hou ik me daar heel wat minder aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotboy
Bij sommige klant infrastructuren mag je jouw eigen laptop niet joinen op het netwerk. Je zou wel een guest account kunnen krijgen voor internet maar je zou niet bij shares kunnen komen bv. om je werk uit te voeren. De klant zou je dan een bedrijfslaptop aanbieden om op hun interne netwerk aan de slag te gaan.

Dus als je gedatacheerd wordt bij de klant heeft het eigenlijk nut om jouw eigen laptop mee te nemen? Behalve om soms mail binnen te halen enzo, maar dat kan je op jouw mobiel binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:45

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Eigenlijk helemaal niet aangezien je mail lezen nog makkelijker via OWA kan. Laptop is voornamelijk handig voor interne projecten, cursussen en workshops.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Vroegah was t makkelijk kleding kiezen : Donkerblauw, grijs of zwart pak. Als je eens "wild" deed droeg je een overhemd met streepje.Daffy-duck stropdassen werden afgeknipt en aan t plafond gehangen.

Toen kwam LogicaCMG, met de "techneuten" benadering. Spijkerbroek. Bruin (gadver) ribfluwelen colbertje

Daarna Logica: geeeeeeen idee, dan maar gewoon om je heen kijken wat de anderen doen

Nu CGI, stuk formeler. Ik zeg: nette broek en dito overhemd. Jas en das in de auto voor als je op gesprek moet of er een BoBo langs komt. Als je idle zit sowieso een must. Stel dat je op gesprek moet. En inderdaad : overdressed is moeilijk, underdressed is makkelijk. Ook bij de klant hoef je er niet bij te lopen als de schoonmaker of de liftmonteur.

Aanvulling Anekdote: Tante Babs stuurde ook te blote secretaresses gewoon naar huis, zomer of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesiebo1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-03 14:22
Als je naar de klant op gesprek moet, dan is een pak een must. Maar als de klus binnen is hangt het heel sterk af van wat bij de klant gebruikelijk is. Ik heb pas geleden bij de belastingdienst gezeten. Nou, daar moet je echt niet met een pak rondlopen. Ik zie daar in de zomer mensen met korte broek en sandalen rondlopen. Je valt dan heel erg uit de toon.Ik werk nu al vrij lang bij Logica/CMG/CGI en ik heb tot nu toe alleen een pak nodig gehad bij intake-gesprekken. Als je idle bent is het niet nodig. Heeft iemand ooit wel eens meegemaakt dat als je idle bent dezelfde dag opeens op gesprek moet bij een klant? Meestal reageer je op LARA en dan gaan er de nodige dagen overheen en wordt een afspraak gemaakt. Tijd genoeg om te douchen, scheren en pak aan te trekken :-). De oude CMG-tijd van de pakken vond ik altijd belachelijk. Toen ik in dienst kwam bij LogicaCMG was dat een van mijn breekpunten tijdens sollicitatie: Iedere dag een blauw pak met rode stropdas, bekijk het dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De pakkencultuur was leuk, maar had niet altijd een toegevoegde waarde. In het verleden wel eens kabels moeten trekken onder bureaus in pak, maar daar snel mee gestopt. Gaat naar mijn idee vooral om de kwaliteit van de medewerkers en de meerwaarde die de CGI collega's bieden bij de klanten en daar zegt een pakkencultuur niets over. Er zijn voldoende grappige annecdotes rondom Logica, CMG, LogicaCMG, Logica en CGI te vinden. Denk ook aan de oude cellenstructuur van CMG met de diverse functies: AD, MD, SD, ND, etc.
  • AD = Alles Doen
  • MD = Minder doen
  • SD = Stom doen
  • ND = Niks doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Waar is de winkel waar je voor 10 dollar een rode CGI stropdas kunt kopen? De company stropdas waar je heel mooie kleding combinaties mee kunt maken is tegenwoordig vreemd genoeg alleen maar voorbehouden aan het management!

Speciale gelegenheden als Group Home Visit kennen speciale kleding protocollen. Vergelijk het met een bezoek van de koning. Dit is ter meerdere eer en glorie van de gast! Dat is wat anders dan onze dresscode, die is nog steeds business like. Dat biedt veel ruimte, is niet generiek en betekent dat het bij de specifieke klant/kantoor/werk moet passen. Ik kleed me bijvoorbeeld wel eens om bij een verplaatsing naar een andere locatie. Maar kies binnen dat kader qua styling vooral iets dat bij je persoonlijkheid past en reflecteer je keuzes. Zo heb ik in de CMG jaren nooit een blauw pak gedragen maar wel een zakelijke modieuze kledingstijl en zo kreeg ik op een review te horen de best geklede consultant te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Woudloper schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:18:
De pakkencultuur was leuk, maar had niet altijd een toegevoegde waarde. In het verleden wel eens kabels moeten trekken onder bureaus in pak, maar daar snel mee gestopt. Gaat naar mijn idee vooral om de kwaliteit van de medewerkers en de meerwaarde die de CGI collega's bieden bij de klanten en daar zegt een pakkencultuur niets over.
Ken dat uit de CMG tijd, wij moesten op een school voor een project kwartier maken. Elk lokaal nog zo'n out krijtboord en wij moesten in onze pakken kabels trekken. Kruipen over de vloer en dus je pak naar de kl....

Sloeg helemaal nergens op, Pakken zijn leuk maar een stropdas is wel het meeste nutteloze stukje stof wat mensen ooit verzonnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het dragen van een pak bij het kabels trekken is natuurlijk niet business like. Maar bijvoorbeeld het dragen van sneakers met een swoosh bij Nike is zeker dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
rikoos schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:37:
[...]

maar een stropdas is wel het meeste nutteloze stukje stof wat mensen ooit verzonnen hebben.
daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.
Ik heb het al meerdere keren in mijn carriere meegemaakt dat de klant een betere eerste indruk had met een net pak en stropdas tov casual.
Dit effekt is overigens ook algemeen erkend en vandaar dat CGI (en mijn vorige werkgevers) er dus op staan dat je ook inderdaad bij zo een eerste gesprek zakelijk gekleed gaat. Zoals anderen ook al aangaven je bent niet snel overdressed maar wel gemakkelijk underdressed. De stropdas is een belangrijk deel van het zakelijk/professioneel overkomen.

En ik weet ook wel dat ik niet een ander persoon ben/was met die stropdas. Maar first impressions zijn nu eenmaal first impressions en als ik het mezelf makkelijk kan maken door hier een stropdas voor te dragen dan zal ik dat niet nalaten.

Ik merk ook graag op dat, zoals anderen hier ook aangegeven hebben, het na deze first impression je aanpassen aan de klant (zie voorbeeld belastingdienst) ook professioneel is.

Maar het ging om het reageren op de opmerking dat de stropdas het meest nutteloze stukje stof ooit uitgevonden is. Ik wou met deze reactie daar toch even mijn mening tegenover zetten.

(en misschien je helpen om in te zien dat zo een stukje stof je zelfs een voordeel kan bezorgen).
Maar goed iedereen zijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383121

Wat ik me afvraag is:
Waarom zien de vrouwen bij CGI er altijd zo slonzig uit? Ik loop ook niet altijd in pak, maar vaak wel en zeker als ik naar kantoor moet.

Wij kunnen geen stropdas om, maar om dan maar gewoon je huis kloffie aan te trekken vind ik ook weer een beetje raar. Dit zie ik ook vaak bij de klant. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30
Als uiterlijk vertoon zo belangrijk is dan zullen de auto's en apparatuur van de baas binnenkort zeker ook wel een upgrade krijgen, en natuurlijk het salaris :+

M.i. gaat het om een totaalplaatje. Prima dat iemand een pak draagt, maar een pak is ook maar een pak en als het uit de toon valt bij de rest van de verschijning en verwachting dan zijn er ook risico's aan verbonden. Iedereen kent toch wel het beeld van de junior consultant in het vierkante pak.

De eerste indruk kun je ook op andere manieren verzorgen. Exemplarisch vind ik wel de keren dat m'n partner (consultant, vrouw) op de motor op acquisitie bij klant is gegaan (uiteraard representatieve kleding eronder) en zonder uitzondering was blijven hangen waarbij de inhoud eenvoudig gekoppeld kon worden aan de persoon. Kwestie van een balans vinden tussen authentiek, onderscheidend en professioneel opstellen.

Zeker bij een bedrijf wat ook domweg 'handjes' verkoopt (of lijkt te verkopen) is een standaard 'pak'-beleid niet per definitie de beste aanpak. Een pak wordt dan eerder een suf uniform net zoals een taxichauffeur, receptionist of portier iets dragen. Daar kun je dus veel beter mee omgaan, want in plaats van professionaliteit kan het ook medelijden opwekken.

[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 13-06-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:27:
Als uiterlijk vertoon zo belangrijk is dan zullen de auto's en apparatuur van de baas binnenkort zeker ook wel een upgrade krijgen, en natuurlijk het salaris :+

M.i. gaat het om een totaalplaatje. Prima dat iemand een pak draagt, maar een pak is ook maar een pak en als het uit de toon valt bij de rest van de verschijning en verwachting dan zijn er ook risico's aan verbonden. Iedereen kent toch wel het beeld van de junior consultant in het vierkante pak.

De eerste indruk kun je ook op andere manieren verzorgen. Exemplarisch vind ik wel de keren dat m'n partner (consultant, vrouw) op de motor op acquisitie bij klant is gegaan (uiteraard representatieve kleding eronder) en zonder uitzondering was blijven hangen waarbij de inhoud eenvoudig gekoppeld kon worden aan de persoon. Kwestie van een balans vinden tussen authentiek, onderscheidend en professioneel opstellen.
Als zij gewoon in gepaste kleding binnenkomt dan maakt het toch niet uit dat zij de motor als vervoersmiddel genomen heeft en daarbij gepaste kleding aangetrokken heeft? Ze loopt nogsteeds in gepaste kleding rond binnen het pand.
Ik denk ook niet dat de klant uit het raam aan het staren is om te zien met wat voor vervoer de consultant aan komt rijden. Dat vind ik ook eigenlijk een raar concept. Je hoort collega's wel eens zeggen dat je pas een echte consultant bent als je een mooie auto en een mooi pak hebt. Die auto van mij is nog nooit bekeken door een nieuwe klant en het is maar net wat je verstaat onder een mooi pak. Sommigen voegen hier nog aan toe dat er nog een lekker wijf aan de arm bij moet, maar dit lijkt voor mij niet van toepassing. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

@Stofkonijn: Lekker wijf mooie vrouw aan de arm zou ik niet vervelend vinden. ;-)

Een klant heeft bij mij nog nooit eigenlijk gevraagd of gekeken naar de auto. Nou ja, ze hebben hem wel eens gezien, en verwonderd. De kleur is nogal excentriek.

Over kleding etc:
Ik doe veel (95% denk ik) van mijn werk vanuit een CGI kantoor. Ik zit veelal in Amstelveen, heb daar ook een vaste werkplek.
Sommige dagen loop ik gewoon in een polo + spijkerbroek, andere dagen is het nette spijkerbroek + overhemd. Mocht ik bij een klant langs moeten, of we hebben een demosessie, etc, met externen, dan gaat het pak wel aan, zonder strop want ik haat die dingen. (Maar als het moet, dan moet het.)

Overigens peil ik vaak wel bij, bij klant aanwezige collega's, wat de dresscode er is. De ene klant moet je toch echt in volledig pak aankomen, andere klant ben je al overdressed als je je colbertje aantrekt. Het komt dus eigenlijk op het aanvoelen van neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Bij Shell, een van onze grootste klanten mogen de werknemers geen motor gebruiken. Dit heeft alles te maken met hun Goal Zero (doden) policy. Ik raad je aan er rekening mee te houden! Je krijgt er, op kosten van Shell, o.a. leuke rijvaardigheidstrainingen voor terug. Verdiep je dus in de klant!

www.etsc.eu/documents/Road_safety_in_Shell.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

ESPACE schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:30:
Bij Shell, een van onze grootste klanten mogen de werknemers geen motor gebruiken. Dit heeft alles te maken met hun Goal Zero (doden) policy. Ik raad je aan er rekening mee te houden! Je krijgt er, op kosten van Shell, o.a. leuke rijvaardigheidstrainingen voor terug. Verdiep je dus in de klant!

www.etsc.eu/documents/Road_safety_in_Shell.pdf
Shell is hier sowieso heel streng in. Ook moet je de safety cursus gedaan hebben om uberhaupt een pasje te krijgen. Ze mogen overigens ook niet (handsfree) bellen in hun auto.

(en dat accepteren we als we daar een klus krijgen.. moet je de reacties eens peilen als CGI hetzelfde zou voorstellen... Alles is relatief)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Op Shell terreinen en tijdens Shell ritten neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Road safety van Shell zegt niks over het gebruik van een motor.

Van en naar je opdrachtgever (Shell) mag je zelf bepalen met welk vervoer je gaat zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Viper® schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:06:
Road safety van Shell zegt niks over het gebruik van een motor.

Van en naar je opdrachtgever (Shell) mag je zelf bepalen met welk vervoer je gaat zover ik weet.
Jawel, het schrijft voor dat je voor zakelijke ritten geen motor mag gebruiken. Of woon- werkverkeer als zakelijk beschouwd kan worden wordt in het voorschrift ontweken. Contractors kunnen ze niet verbieden met de motor naar een Shell kantoor te komen. Dat staat er wel bij. Maar het vervolgt met de boodschap dat wanneer je dat doet, je niet past in de cultuur van Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Hm, beetje hypocriet van Shell. Want ik heb nergens gezien dat ze bij de pompstations motorrijders weigeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Dat valt wel mee. Ik heb gezien dat een dode Chinees aanleiding was om een Production Plant tijdelijk te sluiten en reden was voor ontslag van het management ter plaatse. Gebruik je verbeelding om te beseffen wat in dit geval een mensenleven (en natuurlijk het imago van Shell, dat moet je er bij zeggen) waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:33:
Ze mogen overigens ook niet (handsfree) bellen in hun auto.
hoe zit dat met die stickers achterop je auto als je bij Shell zit?
"Bel me XXXnu maar even nietXXX" O-)

Leuke discussie inmiddels over de dresscode. interessante betogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ESPACE schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Jawel, het schrijft voor dat je voor zakelijke ritten geen motor mag gebruiken. Of woon- werkverkeer als zakelijk beschouwd kan worden wordt in het voorschrift ontweken. Contractors kunnen ze niet verbieden met de motor naar een Shell kantoor te komen. Dat staat er wel bij. Maar het vervolgt met de boodschap dat wanneer je dat doet, je niet past in de cultuur van Shell.
Ik denk dat dit nog een uitvoerige discussie zou kunnen worden.

Motoren als vervoer bieden namelijk ook weer heel veel voordelen, zowel economisch als ecologisch.
De vraag is in hoeverre je dit af kan zetten tegen het hogere risico op ongevallen en blijvend letsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 15:18

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

ESPACE schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Viper heeft gelijk: dit geldt niet voor woon-werk-verkeer, ongeacht of je contractor bent of niet. Er zijn ook Shellers die met de motor naar hun werk gaan. Maar het wordt zeker niet aangemoedigd, en als je bv naar een aannemer of boorlocatie moeten, dan moet je wel met de auto.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ben ik de enige, of worden er meer mensen gek van NL Portfolio de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe kun je nu gek worden van vrijblijvende uitnodigingen om je bedrijfsportfolio beter te leren kennen? Pik diegenen eruit die je interessant vindt of voor jou van belang zijn en negeer de anderen...

[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 13-06-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Het is meer dat de meeste afspraken niet eenmalig ingeschoten worden, en in batches. Mn telefoon + outlook lopen te stuiteren. Erg verstorend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik vind het juist leuk en ik probeer het zoveel mogelijk te volgen. Het heeft niet altijd met mijn vakgebied te maken maar het zijn wel zaken die bij mijn klanten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Het valt voor mij gewoon op het meest onhandige moment van de dag. Dat is erg spijtig. Maar tegelijk, het is niet anders. Jammer genoeg kreeg ik van de laatste paar pas de uitnodiging toen het al halverwege was (en aangezien ik de mail op mijn telefoon niet aan de gang krijg).
Dat lijkt nu beter te zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ik zit al een tijdje te zoeken naar die Portfolio Webinars. Ze worden opgenomen en beschikbaar gesteld via het intranet, maar ik kan ze niet vinden. Ik kan ze ook niet altijd volgen maar wil wel terug kunnen kijken, iemand enig idee waar ze staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 17:37
peter00 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 06:43:
Vroegah was t makkelijk kleding kiezen : Donkerblauw, grijs of zwart pak. Als je eens "wild" deed droeg je een overhemd met streepje.Daffy-duck stropdassen werden afgeknipt en aan t plafond gehangen.
..

Aanvulling Anekdote: Tante Babs stuurde ook te blote secretaresses gewoon naar huis, zomer of niet.
Nog een aanvulling: Tante Babs sprak een collega aan op het feit dat hij een donkergroen pak met bijpassende das droeg i.p.v. één van de bovengenoemde kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Jammer dat er mensen zijn die de uitnodigingen als last ervaren.

Het feit dat wij als CGI nu juist een beweging aan het maken zijn naar meer portfolio gerichte dienstverlening is volgens mij een hele goede zaak. De klant heeft steeds minder geld over voor sec inhuur en vraagt om meer voor minder.
het hebben van standaard oplossingen die waarde voor de klant toevoegen zijn mi een absolute randvoorwaarde voor de lange termijn winstgevendheid van CGI (en daarmee voor ons als medewerkers voor onze werkgelegenheid)

Omdat elke member dagelijks in contact is met klanten en mogelijk sales opportunities kan spotten is het dus ook mi noodzakelijk dat we allemaal op de hoogte zijn van deze offerrings.
Dus geweldig dat deze seminar er zijn.

Dat het niet altijd uitkomt om ze te volgen begrijp ik ook nog en daarom vind ik de vraag van marcelmg2 heel goed en die beantwoord ik dan ook bij deze graag

Je kan bij de recording komen via de link
https://www.livemeeting.com/cc/logica

vervolgens kun je uit de orginele uitnodiging de conference id en password halen.

Veel plezier met het bekijken van de presentatie op een voor jou geschikt moment

PS: ik ben dus geen onderdeel van marketing of solutions team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Bedankt voor de link, die staat inderdaad ook in de originele uitnodiging. Als je dan bij de 'Opnames' de gegevens correct invult dan kun je de sessie terugzien of downloaden. Werkt ook prima vanaf mn eigen PC.

Ook je overige opmerkingen zijn terecht. Van T&M naar Services is beter voor de langere termijn en biedt ook meer zekerheid. Vaak kijken we niet verder dan onze huidige opdracht en weten we niet wat CGI allemaal kan en waar we goed in zijn. Het is lastig goed op de hoogte te blijven als je al >40h bezig bent voor de klant. Met die webinars kun je dan in relatief korte tijd toch bijgepraat worden.

[ Voor 14% gewijzigd door marcelmg2 op 14-06-2013 12:43 . Reden: Nieuwe situatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

@Killerbee: Ja en nee. Er zijn een aantal onderwerpen waar ik bij betrokken ben geweest, interessant vind, etc. Maar het overgrote deel is voor mij niet van toepassing. Plus, ik krijg in de wandelgangen en via BC toch wel veel mee over portfolio zaken.
Daarnaast ben ik actief in een redelijk "vreemde" markt binnen CGI, en doe ik veel projecten vanuit kantoor. Ergo, ik heb niet de mogelijkheid om zaken uit de portfolio bij klanten te slijten.
Misschien ben ik een vreemde eend in de bijt, maar gisteren was de trillende telefoon + stuiterende outlook een irritatiefactortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Overspoelen met informatie werkt bij mij niet, dan komt het niet meer door het filter heen.

Zou ook fijn zijn als er wat meer informatie over de solution in de uitnodiging zou staan. Puur, om een beetje de interesse te wekken. Van een paar onderwerpen heb ik eens wat proberen te vinden in de portfolio catalogus op het intranet.... niks dus, ik kan het niet vinden op de voor mij logische plek.

Dan nog de tijd. Na een dagje buffelen bij de klant, hoop ik die tijd in de auto te zitten richting huis. Nog even een gezins momentje, ben ik dan ook wel weer aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
killerbee1958 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:45:
Ja leuke anecdote.

Eerste keer dat ik met Mike samen zat ik netjes een pak met das aan, tweede keer niet. Was geen punt. Julie Godin loopt trouwens in waar ze zin in heeft en stoort zich niet aan dresscodes geloof ik.
Als ik naar een klant toe moet probeer ik uit te vissen hoe de dresscode is en ga ik daar het eerste gesprek net wat netter naartoe. Denk dat ik bij de huidge opdracht niet was aangenomen in pak of in ieder geval veel meer moeite in de intake had moeten doen.

Portfolio... goed dat er zo veel werk in gestoken wordt en uitnodigingen maken dat ik echt nadenk of ik misschien toch kan. Wat ik wel mis, en die suggestie moet ik nog even droppen, is een boekje met een elevator pitch per portfolio onderwerp.

[ Voor 23% gewijzigd door Wijnands op 14-06-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0kawa0o
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-02 00:56
Morgen ochtend heb ik de assessment bij CAP.
Ik ben aan het oefenen gegaan en de Scales CLS (dat met die ruiten) gaat me erg goed af bij de oefen-assessment op de website van CAP.

Waar ik moeite mee heb is het Scales Verbal gedeelte, zo veel tekst, zulke vervelende vragen!

Heeft er iemand nog tips voor me?
Oh en ik zag ooit ergens een link waar ik de Scales FX kon oefenen, maar die ben ik kwijt.
Die laatste wordt een hele opgave, want ik snap de truc nog niet.

*EDIT*
Ik heb net even naar de uitleg gekeken die hier staat en daarmee snap ik al iets meer.

[ Voor 27% gewijzigd door o0kawa0o op 16-06-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Laatst online: 03-03 05:57
o0kawa0o schreef op zondag 16 juni 2013 @ 23:04:

Heeft er iemand nog tips voor me?
Gouden tip! Vergeet CAP en solliciteer bij CGI... ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0kawa0o
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-02 00:56
Haha hoe stom, ik had 2 topics open staan en heb het bericht in het verkeerde topic geplaatst 8)7
Donde schreef op maandag 17 juni 2013 @ 00:35:
[...]

Gouden tip! Vergeet CAP en solliciteer bij CGI... ;)
Als ik zo de reacties lees van de mensen lijken ze niet heel erg tevreden hoe alles gaat bij CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

o0kawa0o schreef op maandag 17 juni 2013 @ 01:23:
Haha hoe stom, ik had 2 topics open staan en heb het bericht in het verkeerde topic geplaatst 8)7

[...]

Als ik zo de reacties lees van de mensen lijken ze niet heel erg tevreden hoe alles gaat bij CGI.
dat valt qua werk & collega's enorm mee hoor. En vwb bedrijfsvoering denk ik dat CGI op de goede weg is, alleen al die veranderingen van de laatste jaren en de manier waarop wordt niemand blij van.

Wel eens het Cap draadje helemaal doorgelezen? Ga je leasen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 24-05 20:59

spacy

+++

o0kawa0o schreef op maandag 17 juni 2013 @ 01:23:
Joh, we mopperen allemaal graag een beetje, de werksfeer is verder erg fijn en er is genoeg wel prima in orde, bovendien ben ik zelf erg blij met de nieuwe koers van het bedrijf, sinds het CGI is.

En zoals hierboven ook al wordt aangegeven, bij Cap kom je dezelfde of wel weer andere bedenkingen tegen qua voorwaarden of gang van zaken. Het blijven tenslotte dezelfde soort bedrijven.
Dus loop idd ook een langs bij CGI en vergelijk het aanbod dat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ben best kritisch op het bedrijf en heb een kijk erop die niet veel mensen hebben denk ik. Mijn mening is dat we sinds de overname echt weer de goede weg op zijn gegaan. We zijn er nog niet maar ik heb een stuk meer vertrouwen in de toekomst dan in mei 2012. Als ik kijk naar de voornaamste onderwerpen hier dan snap ik dat mensen zich er druk om maken maar ik vind het toch van een andere orde dan wat er vorig jaar speelde.

Dat gezegd hebbende, ga bij alletwee praten en kies voor de aanbieding waar je het beste gevoel bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Wijnands: op welke punten zie je de meeste vooruitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat mij betreft is er toch een beetje meer zekerheid gekomen. We hoeven niet meer bang te zijn voor ons voortbestaan. We zijn een flink aantal dingen een stuk eenvoudiger aan het doen en we richten ons meer op weer succesvol worden ipv interne aangelegenheden.

Anyway, http://ws3.global.logica..../Discussions/default.aspx staan nu een paar stellingen waar jullie reacties welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje inhoudsloos antwoord!

Maargoed, ik heb ook wel het idee dat we de goede kant opgaan.
Ben alleen erg benieuwd naar het nieuwe pakket maar denk tegelijk dat bijna niemand de nieuwe voorwaarden gaat accepteren (op een enkeling na dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92616 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:19:
Beetje inhoudsloos antwoord!

Maargoed, ik heb ook wel het idee dat we de goede kant opgaan.
Ben alleen erg benieuwd naar het nieuwe pakket maar denk tegelijk dat bijna niemand de nieuwe voorwaarden gaat accepteren (op een enkeling na dan)
Al denk ik dat het je niet makkelijk gemaakt word om je oude pakket te houden. Er loopt vast iemand in het MT rond die als target heeft om iedereen over te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Een ieder die me een beetje kent weet dat ik niet alles hier zeg. En, dat moet ik toegeven, het is ook een gevoel en dat is soms lastig te verwoorden.

De nieuwe voorwaarden gaat deze maand nog heel veel over gepraat worden. Als we uiteindelijk een situatie gaan krijgen waarin slechts een enkeling tekent dan kunnen we stellen dat de OR gefaalt heeft maar ook het bedrijf schiet daar niets mee op.

Toen de OR aan de discussie begon was het uitgangspunt dat een nieuw pakket arbeidsvoorwaarden aantrekkelijk genoeg moet zijn dat de overgrote meerderheid wil tekenen. Mocht dat gehaald worden dan zal er heus nog wel een actie komen om de laatste "weigeraars" over de streep te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt mij sterk dat ze je gaan tegenwerken enz.
Hoewel ze kunnen natuurlijk moeilijk doen met de "jaarlijkse" salarisronde.

Ok maar stel ze willen mij overhalen.
Wat doen ze dan met mijn opgebouwde vakantiedagen.
Het mobiliteitsbudget is niet toereikend als je meer dan 150km per dag rijdt
Gaan ze mijn salaris dan ook nog eerst een stukje omhoog doen zodat ik geen terugval heb???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al met al sta ik er wel voor open!

Ben gewoon erg benieuwd welke kant we op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijnands schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:24:
Een ieder die me een beetje kent weet dat ik niet alles hier zeg. En, dat moet ik toegeven, het is ook een gevoel en dat is soms lastig te verwoorden.

De nieuwe voorwaarden gaat deze maand nog heel veel over gepraat worden. Als we uiteindelijk een situatie gaan krijgen waarin slechts een enkeling tekent dan kunnen we stellen dat de OR gefaalt heeft maar ook het bedrijf schiet daar niets mee op.

Toen de OR aan de discussie begon was het uitgangspunt dat een nieuw pakket arbeidsvoorwaarden aantrekkelijk genoeg moet zijn dat de overgrote meerderheid wil tekenen. Mocht dat gehaald worden dan zal er heus nog wel een actie komen om de laatste "weigeraars" over de streep te trekken.
Ik zou het raar vinden als ze de "weigeraars" meer gaan bieden. De mensen die wel netjes gelijk overstappen krijgen dan geen extratje en de mensen die moeilijk doen krijgen dan wel wat? Lijkt me niet de juiste manier.

Ik vermoed dat ze met de weigeraars aan tafel gaan en ze blijven staken tot ze over gaan. Zou me niets verbazen of ze het ook terug zullen zien in reviews en salarisrondes. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Anoniem: 92616 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:26:

Ok maar stel ze willen mij overhalen.
Wat doen ze dan met mijn opgebouwde vakantiedagen.
Het mobiliteitsbudget is niet toereikend als je meer dan 150km per dag rijdt
Gaan ze mijn salaris dan ook nog eerst een stukje omhoog doen zodat ik geen terugval heb???
Wat wil jij?
Anoniem: 383121 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Ik zou het raar vinden als ze de "weigeraars" meer gaan bieden. De mensen die wel netjes gelijk overstappen krijgen dan geen extratje en de mensen die moeilijk doen krijgen dan wel wat? Lijkt me niet de juiste manier.
Eens.
Ik vermoed dat ze met de weigeraars aan tafel gaan en ze blijven staken tot ze over gaan. Zou me niets verbazen of ze het ook terug zullen zien in reviews en salarisrondes. :X
Dat is ook niet de bedoeling. Verleiden mag, dwingen niet is mijn idee.

[ Voor 24% gewijzigd door Wijnands op 17-06-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
... kies voor de aanbieding waar je het beste gevoel bij hebt.
Dan mag CGI wel iets aan de arbeidsvoorwaarden voor nieuwe medewerkers gaan doen. Ruim xx% van diegenen die een aanbieding krijgt wijst het af. Van de af wijzers geeft xx% als reden arbeidsvoorwaarden. De cijfers werden genoemd tijdens een meeting en kun je opvragen bij recruitement. Er was ook een lange lijst met leavers waarvan een deel gedwongen. En je kunt je voorstellen dat de aangekondigde arbeidsvoorwaardenwijzigingen tot veel ongeruste vragen leidden.

Business wise zijn we zeer zeker op de goede weg. Omdat te realiseren moeten we wel groeien. Met onrust door gedoe omtrent arbeidsvoorwaarden wordt dat heel lastig.

[ Voor 4% gewijzigd door ESPACE op 17-06-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ESPACE schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:45:
ESPACE in "Ervaring werken bij CGI (deel 5)"

[...]

Dan mag CGI wel iets aan de arbeidsvoorwaarden voor nieuwe medewerkers gaan doen. Ruim xx% van diegenen die een aanbieding krijgt wijst het af. Van de af wijzers geeft xx% als reden arbeidsvoorwaarden. De cijfers werden genoemd tijdens een meeting en kun je opvragen bij recruitement. Er was ook een lange lijst met leavers waarvan een deel gedwongen. En je kunt je voorstellen dat de aangekondigde arbeidsvoorwaardenwijzigingen tot veel ongeruste vragen leidden.

Business wise zijn we zeer zeker op de goede weg. Omdat te realiseren moeten we wel groeien. Met onrust door gedoe omtrent arbeidsvoorwaarden wordt dat heel lastig.
Het voornaamste probleem van CGI is de wagenwijde open achterdeur. Er gaan veel mensen weg en er zijn er nog meer aan het solliciteren. Het MT wil het alleen niet echt zien…

Minder geld/tijd besteden aan recruitment en iets meer tijd/geld besteden aan de bestaande populatie. Dan zou ik misschien niet per 1 sep weg zijn gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ESPACE schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:45:
ESPACE in "Ervaring werken bij CGI (deel 5)"

[...]

Business wise zijn we zeer zeker op de goede weg. Omdat te realiseren moeten we wel groeien. [...]
Hangt van je doelstellingen af. Je zou ook kunnen richten op groei in zeer specifieke activiteiten terwijl je andere activiteiten afstoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Toen de OR aan de discussie begon was het uitgangspunt dat een nieuw pakket arbeidsvoorwaarden aantrekkelijk genoeg moet zijn dat de overgrote meerderheid wil tekenen.
Zou je dat uitgangspunt willen kwantificeren met een percentage? Dit om het OR proces transparant te maken. Goed dat we erover gaan praten! Maar, wordt de bereidwilligheid daarna - voordat alles definitief is - ook gemeten en kan het leiden tot een No-Go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05 14:26
Anoniem: 383121 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Vaak krijgen degene met een grote mond nu net sneller opslag als de brave stille medewerker.

Dus er zomaar van uitgaan dat ze weigeraars gaan dwingen is nogal kort door de bocht - dat gaat er echt van afhangen wie ze zeker nog willen houden en wie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chime schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:37:
[...]

Vaak krijgen degene met een grote mond nu net sneller opslag als de brave stille medewerker.

Dus er zomaar van uitgaan dat ze weigeraars gaan dwingen is nogal kort door de bocht - dat gaat er echt van afhangen wie ze zeker nog willen houden en wie niet.
Gezien vroegere escapades van het management om mensen 'aan te moedigen' om over te gaan op nieuwe regelingen lijkt het mij niet ver gezocht dat deze mensen het moeilijk gaan krijgen. Ik zei niet dat ze iemand letterlijk gaan dwingen om over te stappen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
OutofFocus schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:18:
[...]

Nog een aanvulling: Tante Babs sprak een collega aan op het feit dat hij een donkergroen pak met bijpassende das droeg i.p.v. één van de bovengenoemde kleuren.
1997 :-) ik ben toen ook naar huis gestuurt ivm een heel mooi donker groen pak. Ik kreeg als opmerking mee, als je groen wilt dragen moet je boswachter worden!!
Pagina: 1 ... 9 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.