Wat is eigenlijk de policy voor je account gelocked-out wordt?
Volgens mij moet je met je laptop minimaal eens per half jaar aan het netwerk hangen (op kantoor danwel via remote inloggen). Met mijn laptop kom ik het netwerk niet meer op. Ik kan niet remote inloggen en wanneer ik hem aan het netwerk hang is mijn account gelocked. Volgens India is de enige manier dit op te lossen om een nieuw image op mijn laptop te zetten
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Punt is als volgt:
Ik gebruik een niet-standaard systeem binnen het normale netwerk (Wat officieel niet mag, maar ik kan niet anders, ik moet mn werk toch kunnen doen).
Ik ben vandaag al 2x gelocked, terwijl ik netjes de correcte wachtwoorden gebruik. Ik heb het vermoeden dat de policies zijn aangescherpt op dit vlak.
Ik gebruik een niet-standaard systeem binnen het normale netwerk (Wat officieel niet mag, maar ik kan niet anders, ik moet mn werk toch kunnen doen).
Ik ben vandaag al 2x gelocked, terwijl ik netjes de correcte wachtwoorden gebruik. Ik heb het vermoeden dat de policies zijn aangescherpt op dit vlak.
Vraag voor de mede-CGI'ers rondom Exchange synchronisatie op de smartphone. Momenteel synchroniseer ik met een iPhone 3Gs, echter krijg ik sinds 12:00 uur vandaag ineens de melding om mijn toeganscode te wijzigen.
Momenteel is mijn toeganscode 4 cijfers lang en in de melding komt het verzoek dit aan te passen naar minimaal 6 cijfers. Iemand dezelfde ervaring hiermee?
Momenteel is mijn toeganscode 4 cijfers lang en in de melding komt het verzoek dit aan te passen naar minimaal 6 cijfers. Iemand dezelfde ervaring hiermee?
Ja, ze hebben policy gewijzigd..... Ook het aantal keren dat je kan proberen voor je Iphone gewiped is is dik naar beneden bijgesteld. persoonlijk ben ik hier niet zo heel blij mee....
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ook hier over naar 6 karakters...
Erase all data staat nog steeds op 8 pogingen hier.
Overigens, bij mij vraagt de telefoon pas om mijn passcode na 5 minuten scherm uit. (iPhone)
Erase all data staat nog steeds op 8 pogingen hier.
Overigens, bij mij vraagt de telefoon pas om mijn passcode na 5 minuten scherm uit. (iPhone)
Het erge is dat ze je telefoon ook nog willen encrypten. Totaal geen communicatie hierover, dus impact ook niet bekend. Kan op dit moment mijn telefoon niet gebruiken voor mail.......
Encryptie werd al langer voor een groot aantal telefoons afgedwongen. Voor iOS geldt dat je telefoon encrypted wordt zodra je een passcode instelt.
Op mijn Android phone vanaf nu ook 6 karakters pin. Had leuk geweest als ze dit vooraf hadden gecommuniceerd...
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Heb dus ook een Android telefoon. Even gezocht, ze hebben blijkbaar de policy gewijzigd, maar niets gecommuniceerd. Document is niet duidelijk voor wat betreft de impact van de encryptie.
Heb ook een Android telefoon. Maar nog niks ontvangen op de mijne over wijzigingen op het aantal cijfers voor de pincode. Noch over encryptie. Is wel een beetje over the top, dit? En inderdaad, wat zijn de gevolgen van die encryptie? En mag dat zo maar? Op een privé toestel. Ook gezien het feit dat niet iedereen standaard een telefoon van de zaak krijgt.
Bij mij is alleen de CGI mail geëncrypt (Via de app touchdown). De rest van de phone dus niet.Perenor schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:43:
Heb ook een Android telefoon. Maar nog niks ontvangen op de mijne over wijzigingen op het aantal cijfers voor de pincode. Noch over encryptie. Is wel een beetje over the top, dit? En inderdaad, wat zijn de gevolgen van die encryptie? En mag dat zo maar? Op een privé toestel. Ook gezien het feit dat niet iedereen standaard een telefoon van de zaak krijgt.
En ja, ze mogen dat doen, je bent immers akkoord gegaan met de voorwaarden van het ontvangen van CGI email op je smartphone?
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Ben level 3 sinds... 08 ofzo.. mijn salaris zit een ietsepietsje boven ijkpunt voor 2.prutser387 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:04:
Ik heb overigens een vergelijkbare situatie. Ben een paar jaar geleden level 2 geworden en heb 2 jaar lang onder het minimum niveau gezeten. Zit nu met ruim 8 jaar ervaring op 3000.
Da's inderdaad ruk, duurde op mijn S2 tochwel 90 minuten voordat alles encrypted was. Communicatie was inderdaad prettig geweest, morgen maar 's uitzoeken wie ook alweer chef is van oneIS tegenwoordig en even zeuren.Perenor schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:43:
[ Voor 47% gewijzigd door Wijnands op 04-06-2013 22:10 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Deze specs zijn niet indrukwekkend. Is het mogelijk om jouw eigen laptop mee te nemen en hangen aan het netwerk ongeacht type besturingssysteem(Linux,OSX)?NeP2013 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:04:
ging niet helemaal goed, of de:
Specifications:
Model DELL Lattitude E6230
Processor Intel Core i5 (2.7 Ghz 3MB Cache, Dual Core) 64Bits
Memory 8 GB (1600MHz) DD3
Screen 12.5" HD (1366 x 768)
Graphics Intel HD Graphics 4000
Harddisk 320GB 7.200 RPM
Optical NO
Bluetooth YES
WIFI YES
Webcam YES, integrated + microphone
Die ranges zijn een aantal jaren bekend gemaakt. De ranges overlappen elkaar allemaal. Er wordt echter niet één lijn getrokken door alle units heen. Voorheen had je gewoon een lijst die je kon opvragen bij je manager. Daar stonden alle salarissen en rankings op van iedere collega. Als jij dan vond dat je een vergelijkbaar persoon was kon je om meer salaris vragen.prutser387 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 07:04:
[...]
Die eindrange van 4700 voor level 2 is alleen als je qua ervaring niet doorgroeit naar level 3 en bijvoorbeeld 15 jaar blijft hangen in level 2.
In principe is het ijkpunt (van de oude schalen) het niveau waarop je overgaat naar level 3. Ik dacht dat dat rond de 3800 lag voor level 2. (lig altijd iets boven de ondergrens van het volgende level).
Ik heb overigens een vergelijkbare situatie. Ben een paar jaar geleden level 2 geworden en heb 2 jaar lang onder het minimum niveau gezeten. Zit nu met ruim 8 jaar ervaring op 3000.
Ik loop echter al tegen de 40 en heb op hoger management en directienivieau gewerkt. Daarbij heb ik buiten mijn ervaring in de ICT ook al gewerkt, maar besloot daarna te gaan studeren.
Het bedrijf is flink aan veranderen. Na 1 of 2 maanden Idle wordt je gevraagd vrijwillig te vertrekken en anders zijn daar natuurlijk wel manieren voor. Je ziet de consultants nu nog bij bosjes vertrekken.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Hoewel ik geen voorstander ben van BW, moeten we dit niet zwaarder aanzetten dan hoe het het in realiteit is. De tijdsduur waarna je gevraagd wordt te vertrekken is heel wat langer, en zeker niet die 2 maanden.IndoBoy schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 01:02:
[...]
Het bedrijf is flink aan veranderen. Na 1 of 2 maanden Idle wordt je gevraagd vrijwillig te vertrekken en anders zijn daar natuurlijk wel manieren voor. Je ziet de consultants nu nog bij bosjes vertrekken.
Anoniem: 383121
Helaas zijn er wel gevallen voorbij gekomen waar na 2 maanden al gevraagd is om weg te gaan. Ook al is de procedure officieel anders.Perenor schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:35:
[...]
Hoewel ik geen voorstander ben van BW, moeten we dit niet zwaarder aanzetten dan hoe het het in realiteit is. De tijdsduur waarna je gevraagd wordt te vertrekken is heel wat langer, en zeker niet die 2 maanden.
Dit lijkt me toch wat cru. Wellicht heeft het dan te maken met de voorgeschiedenis van die gevallen?Anoniem: 383121 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:38:
[...]
Helaas zijn er wel gevallen voorbij gekomen waar na 2 maanden al gevraagd is om weg te gaan. Ook al is de procedure officieel anders.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dat denk ik ook. Het had, geloof ik, te maken met de ingeschatte inzetbaarheid van die persoon(en). Dan denk ik nogsteeds dat het niet volgens het boekje is gegaan... maarja zo gaan die dingen blijkbaar. De afgelopen maanden heb ik niet meer van zulke dingen gehoord. Dus wie weet waren dit uitzonderingen.avotar schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:40:
[...]
Dit lijkt me toch wat cru. Wellicht heeft het dan te maken met de voorgeschiedenis van die gevallen?
Ja en nee. "Vreemde" apparaten mogen alleen ontsloten worden via het byod netwerk, groupinfra-i.hotboy schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:26:
[...]
Deze specs zijn niet indrukwekkend. Is het mogelijk om jouw eigen laptop mee te nemen en hangen aan het netwerk ongeacht type besturingssysteem(Linux,OSX)?
Nadeel dan: geen outlook, geen communicator, geen netwerkshares.
Voordeel: open pijp naar buiten.
Groupinfra-c mogen alleen de cgi laptops op aangesloten worden. Tuurlijk, je kan een kabel erin prikken, maar je hebt kans dat je dan een waarschuwing kan oplopen.
Overigens noem jij daar de 12,5" laptop. De 15,4" is toch wat beter.
Nee, policy is niet gewijzigd. Als je problemen hebt gehad of nog hebt, stuur me een DM dan lossen we het op. De "oude" policy is teruggezet.SithWarrior schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:04:
Ja, ze hebben policy gewijzigd..... Ook het aantal keren dat je kan proberen voor je Iphone gewiped is is dik naar beneden bijgesteld. persoonlijk ben ik hier niet zo heel blij mee....
Is wel mogelijk op GROUPINFRA-I, zijn we mee bezigReneger schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:52:
[...]
Ja en nee. "Vreemde" apparaten mogen alleen ontsloten worden via het byod netwerk, groupinfra-i.
Groupinfra-c mogen alleen de cgi laptops op aangesloten worden. Tuurlijk, je kan een kabel erin prikken, maar je hebt kans dat je dan een waarschuwing kan oplopen.
Klopt. Tevens zijn we aan het kijken naar "developer" modellen, met bv 32gb ram.Reneger schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:52:
[...]
Ja en nee. "Vreemde" apparaten mogen alleen ontsloten worden via het byod netwerk, groupinfra-i.
Toen de policy bij mijn werkgever veranderde was het voor de standaard Android mailapp ook nodig om de hele telefoon te encrypten (bij gebrek aan applicatieniveau encryptie). Ik heb toen Touchdown aangeschaft wat op applicatieniveau de data encrypt.Bozevkwa schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:00:
[...]
Bij mij is alleen de CGI mail geëncrypt (Via de app touchdown). De rest van de phone dus niet.
Ik vind het echt een gotspe dat mensen onder een schaalminimum beloond worden. Een gaarder salarishuis kun je niet hebben. Mijn partner werkt ook in een consultancyfunctie maar heeft bij opeenvolgende promoties in elk geval de sprong naar het nieuwe schaalminimum gemaakt zoals het hoort (en vastgelegd per bedrijfs-CAO waarbij die bedrijfs-CAO wordt onderhandeld met zowel OR (!) als vakbondvertegenwoordiging).Wijnands schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:08:
[...]
Ben level 3 sinds... 08 ofzo.. mijn salaris zit een ietsepietsje boven ijkpunt voor 2.
[...]
Confirmed! Ik heb mijn pin weer op 4 cijfers terug kunnen zetten.NeP2013 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:33:
[...]
Nee, policy is niet gewijzigd. Als je problemen hebt gehad of nog hebt, stuur me een DM dan lossen we het op. De "oude" policy is teruggezet.
Niet voor mijzelf, maar hoe zit het mensen die hun phone moesten encrypten? Kunnen ze dat terug draaien?
Jep, dan mij even een DM sturen, dan laat ik het regelen.Bozevkwa schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:28:
[...]
Confirmed! Ik heb mijn pin weer op 4 cijfers terug kunnen zetten.
Niet voor mijzelf, maar hoe zit het mensen die hun phone moesten encrypten? Kunnen ze dat terug draaien?
Als de policy niet gewijzigd was, dan krijg je toch ook geen 6 cijfers ipv 4, dat gebeurd toch alleen als er een gewijzigd policy gepushed is?NeP2013 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:33:
[...]
Nee, policy is niet gewijzigd. Als je problemen hebt gehad of nog hebt, stuur me een DM dan lossen we het op. De "oude" policy is teruggezet.
Klopt, de policy was tijdelijk gewijzigd, maar niet definitief, dat bedoelde ik er mee. Helaas was dat tijdelijk een foutje van iemand (not me)SithWarrior schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:38:
[...]
Als de policy niet gewijzigd was, dan krijg je toch ook geen 6 cijfers ipv 4, dat gebeurd toch alleen als er een gewijzigd policy gepushed is?
Hier overigens de details op intranet:
http://info.global.logica...ges/ActiveSync-Issue.aspx
Alleen jammer dat er geen reactie op een servicecall nav dit issue wordt gestuurd.... Heb mijn pincode gelukkig weer terug kunnen zetten en het encrypten had ik niet gedaan gelukkig (mail deed het gistermiddag opeens ook weer).NeP2013 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:41:
[...]
Klopt, de policy was tijdelijk gewijzigd, maar niet definitief, dat bedoelde ik er mee. Helaas was dat tijdelijk een foutje van iemand (not me)
[ Voor 16% gewijzigd door ed73 op 05-06-2013 10:56 . Reden: extra info ]
ik heb zojuist de Servicedesk geinformeerd dat al dit soort problemen naar IN CUBE Central Mogen, zie ook hier :ed73 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:55:
[...]
Alleen jammer dat er geen reactie op een servicecall nav dit issue wordt gestuurd.... Heb mijn pincode gelukkig weer terug kunnen zetten en het encrypten had ik niet gedaan gelukkig (mail deed het gistermiddag opeens ook weer).
excuses voor het ongemak
Geweldig, ik wil het liefst iets zelfs aanschaffen met minstens een SSD, en 16GB RAM.NeP2013 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:33:
[...]
Is wel mogelijk op GROUPINFRA-I, zijn we mee bezig
En met resultaat! Binnen 5 minuten inhoudelijke reactie op mijn mailtje naar die collega's.NeP2013 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:03:
[...]
ik heb zojuist de Servicedesk geinformeerd dat al dit soort problemen naar IN CUBE Central Mogen, zie ook hier :
excuses voor het ongemak
Alleen als ik het bericht lees vraag ik me af of we niet te vroeg juichen? Als ik het goed begreep is dit slechts uitstel?
Top!Wijnands schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:53:
[...]
En met resultaat! Binnen 5 minuten inhoudelijke reactie op mijn mailtje naar die collega's.
Tja, dat is inderdaad de vraag. Het is een CGI policy die gematched wordt op de Legacy Logica policy. We gaan zien wat ze er van gaan maken, gaat vast iets veranderen, maar wat staat nog niet vastSithWarrior schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:57:
Alleen als ik het bericht lees vraag ik me af of we niet te vroeg juichen? Als ik het goed begreep is dit slechts uitstel?
Lijkt me ook onderdeel van een grotere policy. Ik vermoed dat we het daar nog over gaan hebben.
Is het niet vreemd dat jullie het daar nog niet over gehad hebben, maar er wel al iemand mee bezig is om het zo aan te passen?Wijnands schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:29:
Lijkt me ook onderdeel van een grotere policy. Ik vermoed dat we het daar nog over gaan hebben.

Voorbereiden kan altijd en dit soort fouten kunnen voorkomen. Had ooit 's een klant die zelf een flink stuk van z'n AD had weg gegooid. Hebben we opgelost tegen een aardig tarief en meteen wat van geleerd ook.
Dat is als bouwen zonder specs of overleggen over iets wat al vast staat.Wijnands schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:41:
Voorbereiden kan altijd en dit soort fouten kunnen voorkomen. Had ooit 's een klant die zelf een flink stuk van z'n AD had weg gegooid. Hebben we opgelost tegen een aardig tarief en meteen wat van geleerd ook.
Breek me de bek niet open over bouwen zonder specs. Ik zit nu bij een klant die erg weinig grip heeft op z'n non-functionals. Als die allemaal netjes ga afhandelen ben ik over een jaar nog niet klaar!
[ Voor 36% gewijzigd door Wijnands op 06-06-2013 07:04 ]
Anoniem: 92616
Hebben jullie al in de release excelsheet gekeken?
staat al een overzicht van nieuwe leasenormen (mobiliteitsbudget), ik dacht dat dit er nog niet doorheen was??
staat al een overzicht van nieuwe leasenormen (mobiliteitsbudget), ik dacht dat dit er nog niet doorheen was??
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 92616 op 06-06-2013 08:28 ]
Ik hoor net iemand zeggen: "Voorbereiden kan altijd en dit soort fouten kunnen voorkomen." Maar bij twijfel kun je navragen welke regeling voor jou van toepassing is!... ik dacht dat dit er nog niet doorheen was??

It always seems impossible until it's done.
Huh, wat?ESPACE schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:37:
[...]
Ik hoor net iemand zeggen: "Voorbereiden kan altijd en dit soort fouten kunnen voorkomen." Maar bij twijfel kun je navragen welke regeling voor jou van toepassing is!
Laatste update van de sheet is van 14-05. Blijkbaar is het al even bekend.
Maar ik schrik toch wel even van de bedragen. Als level 2 ga je er toch behoorlijk op achteruit zeg.
Blij dat ik al die tijd ben tegengehouden voor promotie.
Maar ik schrik toch wel even van de bedragen. Als level 2 ga je er toch behoorlijk op achteruit zeg.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Nieuwe contracten hebben wel een mobiliteitsbudget.Anoniem: 92616 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:26:
Wat zou je zeggen van Level 1? Nu ben ik zelf wel in een hoger level, maar tochavotar schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:02:
Laatste update van de sheet is van 14-05. Blijkbaar is het al even bekend.
Dat klopt ook maar volgens mij stonden de levels daar nog niet in.Nieuwe contracten hebben wel een mobiliteitsbudget.
Voor zover ik het begrepen heb inmiddels niet meer. Wijnands moet dit maar bevestigen of ontkrachten, maar tot 1 maart j.l. was er een mobiliteitsbudget. Hierna is men over gegaan op een contractvorm met 'altijd' een leaseauto (conform recruiting folder) op basis van een levelafhankelijke bijdrage die hier weergegeven wordt. Dit is dus niet noodzakelijkerwijs ook wat wij voorgeschoteld gaan krijgen per 1 juli, al zou het wel heel bijzonder zijn om nog een nieuwe contractvorm te introduceren,,,Reneger schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:05:
[...]
Nieuwe contracten hebben wel een mobiliteitsbudget.
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
en waar is dit overzicht dan precies te vinden?Anoniem: 92616 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:26:
Hé wat goed, die discussion site op de OR Workspace!
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
ben wel benieuwd hoe men denkt een L1 voor dat bedrag het hele land rond te sturen. Dat zijn bij uitstek de collega's die veel reizen.. Wat me ook niet duidelijk is, is of de Leasenorm onafhankelijk is van het mobiliteitsbudget of juist rechtstreeks gekoppeld.
Dus: kun je kiezen, of krijgt ieder level een eigen leasenorm?
Dus: kun je kiezen, of krijgt ieder level een eigen leasenorm?
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Waar baseer je dat nou weer op????peter00 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:56:
ben wel benieuwd hoe men denkt een L1 voor dat bedrag het hele land rond te sturen. Dat zijn bij uitstek de collega's die veel reizen..
Dus als level 2 ga je er doodleuk even 175 euro op achteruit. Ben benieuwd hoe ze dit goed gaan maken... ik mag hopen niet met het SPP...
Tuurlijk wel met dat SPP. Dat is toch de grote nieuwkomer. Dat zal de boel moeten redden.Demoric schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:17:
Dus als level 2 ga je er doodleuk even 175 euro op achteruit. Ben benieuwd hoe ze dit goed gaan maken... ik mag hopen niet met het SPP...

Als je nou gewoon 50k mag inleggen voor de aandelen en ze dat nou eens verdubbelen, dan is het een goed plan!
Ik gok dat dat afhangt van je lvl/salaris. Er zal ook zeker een max op zittenAnoniem: 92616 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:20:
Als je nou gewoon 50k mag inleggen voor de aandelen en ze dat nou eens verdubbelen, dan is het een goed plan!
Anoniem: 377903
Dat lijkt er inderdaad op voor de leaserijders. Degenen met een eigen auto of die met het openbaar vervoer gaan zouden er misschien in sommige gevallen op vooruit kunnen gaan.Demoric schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:17:
Wat betreft de aandelen...zo'n regeling hadden we bij Logica ook al, dus wat mij betreft is dat helemaal geen nieuwe regeling/iets extra's en helemaal geen reden om op andere zaken te besparen.
Het is een compleet andere regeling met winstdeling en het verdubbelen van aandelen. Het is niet toegespitst op snelle winst, maar op langdurig behouden van je aandelen. Deze regeling is ook afhankelijk van je eigen functioneren begreep ik uit het mid year review mailtje?Anoniem: 377903 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:24:
[...]
Dat lijkt er inderdaad op voor de leaserijders. Degenen met een eigen auto of die met het openbaar vervoer gaan zouden er misschien in sommige gevallen op vooruit kunnen gaan.
Wat betreft de aandelen...zo'n regeling hadden we bij Logica ook al, dus wat mij betreft is dat helemaal geen nieuwe regeling/iets extra's en helemaal geen reden om op andere zaken te besparen.
Je hebt 2 bonusregelingen straks (voor zover ik begrijp):
1. Een aandelenregeling (koop een aandeel, krijg er 1 gratis), die is standaard voor iedereen die wereldwijd bij CGI werkt. Je mag echter slechts een klein deel van je salaris hieraan besteden. (Mag wel meer, maar dan krijg je niet die gratis aandelen erbij)
2. Een winstdeling. Deze is waarschijnlijk afhankelijk van een aantal zaken (zoals eerdere bonusplannen bij Logica).
Dus zoiets als: percentage winst NL x team profit x eigen beoordelingsfactor.
Dus de tweede bonus wordt hoger als je boven verwachting scoort.
1. Een aandelenregeling (koop een aandeel, krijg er 1 gratis), die is standaard voor iedereen die wereldwijd bij CGI werkt. Je mag echter slechts een klein deel van je salaris hieraan besteden. (Mag wel meer, maar dan krijg je niet die gratis aandelen erbij)
2. Een winstdeling. Deze is waarschijnlijk afhankelijk van een aantal zaken (zoals eerdere bonusplannen bij Logica).
Dus de tweede bonus wordt hoger als je boven verwachting scoort.
[ Voor 62% gewijzigd door prutser387 op 06-06-2013 10:56 ]
Waar baseren ze die beoordeling op, 2 maanden dat je nu die manager hebt?prutser387 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:52:
1. Een aandelenregeling (koop een aandeel, krijg er 1 gratis), die is standaard voor iedereen die wereldwijd bij CGI werkt.
Dus de bonus wordt hoger als je boven verwachting scoort.
En daarbij ... ken je die mop van die Logicaan die een bonus zou krijgen..
kijk maar om je heen. L1/L2 maken de meeste kilometers. Misschien bij jou anders, maar hier de praktijk.
Slecht geslapen trouwens?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Zover ik weet wel. Laatste solli waar ik bij betrokken was (1 mei begonnen) had gewoon een mobiliteitsbudget, welke gekoppeld is aan je level. Voor een level2 zit dat rond de 700nogiets. Geen idee wat het exact is.JohnnyBravo schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:13:
[...]
Voor zover ik het begrepen heb inmiddels niet meer. Wijnands moet dit maar bevestigen of ontkrachten, maar tot 1 maart j.l. was er een mobiliteitsbudget. Hierna is men over gegaan op een contractvorm met 'altijd' een leaseauto (conform recruiting folder) op basis van een levelafhankelijke bijdrage die hier weergegeven wordt. Dit is dus niet noodzakelijkerwijs ook wat wij voorgeschoteld gaan krijgen per 1 juli, al zou het wel heel bijzonder zijn om nog een nieuwe contractvorm te introduceren,,,
Misschien is het inmiddels weer omgekat, maar dat is wat ik weet.
Het valt me hier op dat heel veel mensen ergens een klok horen slaan, en beginnen te roepen als gekken. Assumption is the mother of all fuckups, en zoals ik het hier lees, wordt er erg veel op aannames gebaseerd.
Wil je meer weten, ik heb bijvoorbeeld een mail gehad van NL NEXT of ik een mening heb bij de arbeidsvoorwaarden, meld je dan daar voor aan.
Ik wacht het rustig af, ik zie wel hoe het komt. Vallen de komende zaken (Salarisronde / Arbeidsvoorwaarden) niet prettig uit voor mijn gevoel, trek ik dan wel mijn conclusie.
De lease-norm van 797 euro (die men 'Logica Norm' noemt) is en redelijk bedrag waarvoor je een eenvoudige Golf, Focus of soortgelijke auto op diesel kunt rijden. Deze norm is geïndexeerd. Wie een beetje bekend is met de geschiedenis, kent de noodzaak van een afspraak over indexering.
Als je in een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket kunt kiezen voor de nieuwe level gebonden lease normen, ben ik heel benieuwd waar je het verschil t.o.v. de huidige norm er bij krijgt. En zullen deze mooie ronde bedragen geïndexeerd worden? Vast niet!
Verdubbelen van aandelen blijkt een sigaar uit eigen doos te worden. Ik vond de term piramidespel wel heel toepasselijk bij aandelenplannen zoals bij CMGCGI. Het stort in als grootaandeelhouders over hun pensioen gaan nadenken en hun risico’s gaan zeker stellen door hun beleggingen te spreiden.
NL NEXT = NLYoungLogica@Logica.com
Zit het bestuur van deze club ook aan de onderhandelingstafel? Worden hun leden wel betrokken bij het tot stand komen van de nieuwe voorwaarden?
Als je in een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket kunt kiezen voor de nieuwe level gebonden lease normen, ben ik heel benieuwd waar je het verschil t.o.v. de huidige norm er bij krijgt. En zullen deze mooie ronde bedragen geïndexeerd worden? Vast niet!
Verdubbelen van aandelen blijkt een sigaar uit eigen doos te worden. Ik vond de term piramidespel wel heel toepasselijk bij aandelenplannen zoals bij CMGCGI. Het stort in als grootaandeelhouders over hun pensioen gaan nadenken en hun risico’s gaan zeker stellen door hun beleggingen te spreiden.
Zit het bestuur van deze club ook aan de onderhandelingstafel? Worden hun leden wel betrokken bij het tot stand komen van de nieuwe voorwaarden?
[ Voor 10% gewijzigd door ESPACE op 06-06-2013 12:26 ]
Ook de CGI Next leden vallen onder de normale members. De OR is de vertegenwoordiging van de members, lijkt me dus niet dat er nog een ander groepje naast gaat zitten zoals CGI Next. Anders moeten we ook een CGI previous opzetten die de belangen van de 35+ers in het oog houdESPACE schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:13:
Ik meende dat het maximum 3% van je brutosalaris is. Meer besteden mag, maar voor het deel boven de 3% krijg je er geen gratis aandelen meer bij.prutser387 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:52:
edit:typo
Nee het CGI NEXT bestuur zit niet aan de onderhandelingstafel, dat is iets tussen Bestuurder en OR. Alleen de OR heeft NEXT de vraag gesteld of deze een sessie kon organiseren tussen een aantal van hun members/doelgroep en de OR om is te horen wat de jongeren binnen de organisatie er van denken.ESPACE schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:13:
De lease-norm van 797 euro (die men 'Logica Norm' noemt) is en redelijk bedrag waarvoor je een eenvoudige Golf, Focus of soortgelijke auto op diesel kunt rijden. Deze norm is geïndexeerd. Wie een beetje bekend is met de geschiedenis, kent de noodzaak van een afspraak over indexering.
Dat was ikavotar schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:54:
[...]
En daarbij ... ken je die mop van die Logicaan die een bonus zou krijgen..

/me heeft een paar keer een bonus gehad
[ Voor 22% gewijzigd door t_captain op 06-06-2013 13:14 ]
De enige bonus die ik ooit gezien heb waren wat chocolaatjes van CGI
Vergeet de pen niet!!!Demoric schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:16:
De enige bonus die ik ooit gezien heb waren wat chocolaatjes van CGI
Goed dat de OR de achterban raadpleegt! Fijn dat er voor NEXT een info sessie georganiseerd wordt. Jammer dat de overige achterban niet wordt uitgenodigd voor dergelijke sessies en dat de achterban niet gelijk behandeld wordt.
Discriminatie!!!!11!!!!oneone!ESPACE schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:18:
Goed dat de OR de achterban raadpleegt! Fijn dat er voor NEXT een info sessie georganiseerd wordt. Jammer dat de overige achterban niet wordt uitgenodigd voor dergelijke sessies en dat de achterban niet gelijk behandeld wordt.
Je kan het misschien ook via de OR mailbox aankaarten, dat er alsnog een sessie georganiseerd kan worden? Of zie ik de wereld dan te positief?
Ik vraag me af wat zo'n sessie nog kan uithalen zo laat in de onderhandelingen. Moet alles niet rond zijn voor 1 juli?Reneger schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:56:
[...]
Discriminatie!!!!11!!!!oneone!
Je kan het misschien ook via de OR mailbox aankaarten, dat er alsnog een sessie georganiseerd kan worden? Of zie ik de wereld dan te positief?
Ik heb nergens gehoord of gezien dat het voor 1 juli rond moet zijn. Lijkt me ook stug als ze op 10 juni nog een inspraakavond organiseren.
Het is geen inspreekavond...Reneger schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:16:
Ik heb nergens gehoord of gezien dat het voor 1 juli rond moet zijn. Lijkt me ook stug als ze op 10 juni nog een inspraakavond organiseren.
het is een avond dat je als CGI Next'er de OR aan nieuwe inzichten kunt helpen. (letterlijk citaat)
[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 06-06-2013 18:14 ]
In een mailtje van Sake:Reneger schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:16:
Hoorde via via wel dat er tijdens een townmeeting gezegd is dat ze dit niet gaan halen, maar verder weinig concrete informatie gekregen.Op dit moment wordt er vanuit HR, samen met de klankbordgroep en de OR gewerkt aan de verdere uitwerking van de plannen. Insteek is om voor 1 juli 2013 het gehele proces afgerond te hebben.
Dan was ik abuis, excuses. Met al die mailtjes en zut wat verspreidt wordt, hou ik het soms ook niet meer bij
De avond van CGI next is een leuk initiatief maar inderdaad een vrij beperkte doelgroep op dit moment. Mocht er echt een concept liggen dan wordt er heus nog wel meer georganiseerd.
Ondertussen zou ik iedereen willen oproepen om op de stellingen op de OR site te reageren. Er staat er nu een, er komen er meer.
http://ws3.global.logica....7/Lists/Mei/overview.aspx
Ondertussen zou ik iedereen willen oproepen om op de stellingen op de OR site te reageren. Er staat er nu een, er komen er meer.
http://ws3.global.logica....7/Lists/Mei/overview.aspx
Pushen, pushen, dat iedereen tijdig uren registreert... Fatsoenlijke performance ho maar...
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
PSA werkt bij mij op het lokale netwerk, via nlweblinks op een pc én op een Android device via nlweblinks en 3G anders bijzonder rap?
(met andere woorden, misschien eerst uitzoeken of het een lokaal issue is voor je met modder gooit)
(met andere woorden, misschien eerst uitzoeken of het een lokaal issue is voor je met modder gooit)
Dit is toch niet zo gek? Waar we in de oude organisatie daar wellicht flexibeler mee omgingen is het vanuit de CGI cultuur gebruikelijk om dit zo snel mogelijk op orde te hebben. Wanneer je vrijdag aan de slag gaat bij je opdrachtgever/klant kan je direct je time report invullen waardoor CGI sneller de facturatie kan afronden (vandaar ook de deadline van 11:59 in NL). Wanneer je een ZZP-er bent zou je ook zorgen dat je dit op tijd afrond om je geld te ontvangen.Testert schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:29: Pushen, pushen, dat iedereen tijdig uren registreert... Fatsoenlijke performance ho maar...
Heb ook geen problemen met performance van thuis uit. Misschien een langzame internetverbinding thuis
? Wel moest ik vanmorgen op mijn laptop de compatibility view weer eens aanzetten in IE om de menu links te kunnen open klappen om zo een nieuwe timesheet toe te kunnen voegen.
Overigens is zo'n timesheet in 5 minuten ingevuld. Kopiëren van vorige week, uren invullen, controleren, saven, submitten en klaar is kees.
Overigens is zo'n timesheet in 5 minuten ingevuld. Kopiëren van vorige week, uren invullen, controleren, saven, submitten en klaar is kees.
[ Voor 6% gewijzigd door Perenor op 07-06-2013 14:17 ]
Wat wel irritant is als je in het weekend moet werken, moet ik eerlijk zeggen.
Jammer dat wat collega's het liefste wensen in de keuzes van de huidige stelling ontbreekt:
- De oude manier, met meer flexibiliteit.
EDIT: Laat de rest maar achterwege.
- De oude manier, met meer flexibiliteit.
EDIT: Laat de rest maar achterwege.
[ Voor 81% gewijzigd door ESPACE op 07-06-2013 15:41 ]
Ik vond de rest ook wel relevant anders 
Pastte ook wel een beetje wat bij me opkwam toen ik hierboven over dat aandelenplan (kopen, verdubbeld krijgen, lang vasthouden) las: met zo'n plan commit je je als werknemer, maar hoe commit de werkgever zich? En dan specifiek: is het symmetrisch?
Pastte ook wel een beetje wat bij me opkwam toen ik hierboven over dat aandelenplan (kopen, verdubbeld krijgen, lang vasthouden) las: met zo'n plan commit je je als werknemer, maar hoe commit de werkgever zich? En dan specifiek: is het symmetrisch?
[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 07-06-2013 16:03 ]
Dat op zich is wel een relevante vraag.
Natuurlijk is het niet zo dat het onderhandelingstraject geheel aan de invloed van de achterban onttrokken wordt. Er moet eerst een plaatje gemaakt worden en dan wordt dat plaatje gedeeld met die achterban. Anders krijg je alleen maar gebakkelei over elk lijntje in dat plaatje.ESPACE schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:03:
[...]
Mijn bezwaar hiertegen is dat het onderhandelingsproces en medezeggenschap hiermee geheel aan de invloed van de achterban wordt ontrokken. De OR is ook geen belangenbehartiger van de medewerkers. Maar een instemming van de OR legt wel een zwaar juridisch gewicht in de schaal waarbij het de bestuurder enorm op weg helpt om de contracten eenzijdig te kunnen wijzigen.
En ook je verdere argumentatie houdt geen steek: bij CGI werkt iedereen op zijn eigen individuele contract. Als men wil dat je overstapt naar een nieuw contract (want dat is waar deze verandering toe leidt), dan heb je nog steeds de keuze om dat niet te doen. Eenzijdig wijzigen kan alleen als de rechter ook vindt dat het belang dat daarmee is gediend, zwaarwegend genoeg is.
Wat ik me kan voorstellen is dat CGI de OR wel als een 'reclame-uiting' wil gebruiken: "Kijk mensen, de OR geeft groen licht (let wel, da's niet het zelfde als 'is akkoord'!!). Zij vinden het een pakket dat goed genoeg is, dus kom erbij en teken ook" iets in die trant...
.
Het is in de belang van de werkgever als zoveel mogelijk mensen op hetzelfde contract zitten, dat is gewoon lekker makkelijk. De makkelijkste en meest positieve manier om dat te realiseren is het nieuwe contract gewoon erg aantrekkelijk maken. Zwaarwegend belang staat in het wetboek om ernstige bedrijfsproblemen te kunnen voorkomen. Lees je de jurisprudentie er op na dan gaat dat eigenlijk alleen maar op bij bedrijven die er erg slecht voor staan. Ik zie dat hier niet gebeuren.
Naast het reclame potentieel is het voor de werkgever gewoon het makkelijkst om met de OR te praten. Overigens staat de OR geheel open voor standpunten en suggesties. Dat kan via de normale kanalen maar eventueel ook via een prive bericht hier.
Naast het reclame potentieel is het voor de werkgever gewoon het makkelijkst om met de OR te praten. Overigens staat de OR geheel open voor standpunten en suggesties. Dat kan via de normale kanalen maar eventueel ook via een prive bericht hier.
@Sphermy
Wow, je citeert uit een bijdrage van begin dit jaar. Je bent het niet met me eens. Dat mag!
Het is waarschijnlijk aan je voorbij gegaan. Maar binnen drie weken na mijn bijdrage is de eerste arbeidsvoorwaarde (anciënniteit=beloning) al gewijzigd. Eenzijdig, met instemming van de OR en zonder enige betrokkenheid van de achterban. Over wat het nieuwe geheel inhoudt en hoe men het wil gaan invoeren is nog niets bekend gemaakt.
Vind je echt dat de OR reclame moet maken om mensen te bewegen hun contract open te breken.
@Wijnands
Je kunt beter het dak vervangen als de zon schijnt.
Wow, je citeert uit een bijdrage van begin dit jaar. Je bent het niet met me eens. Dat mag!
Het is waarschijnlijk aan je voorbij gegaan. Maar binnen drie weken na mijn bijdrage is de eerste arbeidsvoorwaarde (anciënniteit=beloning) al gewijzigd. Eenzijdig, met instemming van de OR en zonder enige betrokkenheid van de achterban. Over wat het nieuwe geheel inhoudt en hoe men het wil gaan invoeren is nog niets bekend gemaakt.
Vind je echt dat de OR reclame moet maken om mensen te bewegen hun contract open te breken.
@Wijnands
Je kunt beter het dak vervangen als de zon schijnt.
[ Voor 8% gewijzigd door ESPACE op 07-06-2013 21:20 ]
Anoniem: 275330
De oude, bij een nieuwe werkgever 
Grapje, ik ben voor de pool met elektrische autos, laten we dan ook maar gelijk goed voor het milieu zijn
Grapje, ik ben voor de pool met elektrische autos, laten we dan ook maar gelijk goed voor het milieu zijn
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 275330 op 07-06-2013 21:35 ]
Nou, 1 poging danESPACE schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:25:
Nee, ik vind dat de OR hooguit de aandacht moet vestigen op waar mensen voor zouden kunnen tekenen.
Op dit moment wordt er vanuit HR, samen met de klankbordgroep en de OR gewerkt aan de verdere uitwerking van de plannen. Insteek is om voor 1 juli 2013 het gehele proces afgerond te hebben.
De salarisronde van 1 juli aanstaande, met de beloning van de reviewperiode 2012, staat toch wel los van de nieuwe arbeidsvoorwaarden? O, OR, let op uw zaak!Als men wil dat je overstapt naar een nieuw contract (want dat is waar deze verandering toe leidt), dan heb je nog steeds de keuze om dat niet te doen.
Salarisronde zou leuk zijn, maar om hem nou op de totaal inhoudsloze reviewperiode 2012 te baseren. Lijkt me niet erg praktisch, toch?ESPACE schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:12:
[...]
[...]
De salarisronde van 1 juli aanstaande, met de beloning van de reviewperiode 2012, staat toch wel los van de nieuwe arbeidsvoorwaarden? O, OR, let op uw zaak!
Mijn inmiddels ontslagen manager heeft november jl. een verre van inhoudsloos review geschreven. De salarisronde kan naast kleine verhogingen voor de prestaties van 2012 ook gebruikt worden om alles wat scheef zit in het salaris eerst recht te trekken.
Het lijkt me wel zo fair/transparant om het salaris op orde te hebben voordat je het in de mix gooit van een cafetaria model en een deel inruilt voor aandelen.
Het lijkt me wel zo fair/transparant om het salaris op orde te hebben voordat je het in de mix gooit van een cafetaria model en een deel inruilt voor aandelen.
Van wie heb je gehoord dat alles recht getrokken gaat worden? Dit zou namenlijk nogal een kostenpost zijn en ik heb hier en daar iets andere geluiden gehoord.ESPACE schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:34:
Mijn inmiddels ontslagen manager heeft november jl. een verre van inhoudsloos review geschreven. De salarisronde kan naast kleine verhogingen voor de prestaties van 2012 ook gebruikt worden om alles wat scheef zit in het salaris eerst recht te trekken.
-- laat ook maar --
[ Voor 97% gewijzigd door avotar op 09-06-2013 10:42 ]
Ik zeg niet dat ze dat gaan doen. Het is wel achterstallig onderhoud als gevolg van verwaarlozing. Het lijkt me heel redelijk dat je dat eerst oplost. Anders wordt het een heel duistere koppelverkoop.
Mijn nieuwe manager beloont me met champagne. Ik zie liever salaris voor bewezen diensten.
Mijn nieuwe manager beloont me met champagne. Ik zie liever salaris voor bewezen diensten.
Geld om 6, 7 jaar prutswerk in een keer recht te trekken is er niet ben ik bang. Dusdanig grote budgetten heb ik deze eeuw nog niet gezien.
Dit topic is gesloten.