Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.021.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383121

peter00 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:30:
[...]

Het enige waar ik me op dit moment een beetje druk over maak is het op de dag exact inplannen van je vrije dagen, zeker in relatie tot bovenstaande flexibiliteit. Als het mooi weer is en mn werk laat t toe neem ik morgen vrij. Daar ga ik niet een maand vantevoren PSA invullen of mn manager consulteren.

prettige werkdag iedereen 8)
Ja, dat was een leuk puntje tijdens een van mijn team meetings. Daar riepen ze ongeveer dat als CGI geen goedkeuring gegeven heeft via LPS dat jij dan niet vrij mag nemen. Dus bv klant zegt ja hoor en je hebt genoeg vakantiedagen.. dan mag je pas vrij nemen als het in lps goedgekeurd is.

Dat je die dag toch op het werkt komt en de klant moet vertellen dan CGI geen goedkeuring gegeven heeft, lijkt mij niet echt het beeld wat je de klant wil meegeven.

We zijn allemaal 'members' (lees ZZP'ers zonder de baten). We moeten het allemaal samen doen en zelf verantwoordelijkheid nemen, maar je moet niets van CGI willen/verwachten verder. :/

Jij ook fijne werkdag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05
Ik weet niet anders dan dat gewoon geldt dat je in overleg met de klant/collegae verlof opneemt. En dat je dat verlof dan keurig in LPS hebt staan. Dus niet pas 4 maanden later met terugwerkende kracht nog even je LPS invullen. En ook dat je in LPS het verlof dat je nog gaat opnemen (velen weten al maanden van tevoren welke weken ze verlof willen) alvast inplannen. Dat komt de betrouwbaarheid van de cijfers ten goede en maakt het voor CGI makkelijker besluiten te nemen. Ikzelf heb nog nooit gehoord dat je pas verlof mag opnemen nadat het in LPS goedgekeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155

Ondanks dat ik al langer dan een jaar geleden bij Logica uit dienst ben gegaan, volg ik dit topic met veel interesse. Waarom? Omdat ik nog steeds niet snap dat blijkbaar iedereen ontevreden is over Logica/CGI, maar blijkbaar niemand durft weg te gaan.

Bang voor inkomstenverlies? Ik heb ook een vrouw, twee kinderen en een hypotheek te verzorgen, maar dat hoeft geen reden te zijn om krampachtig aan je oude werkgever vast te houden. Er is meer dan voldoende werk in de IT! En er zijn ook heel wat betere werkgevers. Ik heb bij mijn nieuwe werkgever al salarisverhoging gehad, cursussen in (gedeeltelijk) werktijd en nog een heleboel zaken die bij Logica onbespreekbaar waren. En een duurdere leasebak die me netto minder kost, een telefoon, een (goede!) laptop, beter pensioen en nog een groot aantal verbeteringen. Onder de streep ben ik er netto zeker 400 euro per maand op vooruit gegaan.

CGI zou echt een groot probleem hebben als alle goede mensen op korte tijd overstappen naar andere bedrijven. Wellicht zou het NL MT zich dan eens achter de oren krabben en gaan nadenken wat ze nou fout hebben gedaan, want momenteel is dat besef er totaal nog niet. En dat wordt wat mij betreft alleen maar bevestigd door het gerommel aan de arbeidsvoorwaarden, wat ik hier vrijwel wekelijks lees. Ongelooflijk dat jullie dit slikken. En zolang jullie dit slikken, blijft Amstelveel jullie uitknijpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

marcelmg2 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:11:
Ik weet niet anders dan dat gewoon geldt dat je in overleg met de klant/collegae verlof opneemt. En dat je dat verlof dan keurig in LPS hebt staan. Dus niet pas 4 maanden later met terugwerkende kracht nog even je LPS invullen.
Volgens mij is de essentie van LPS "vooraf". Terugwerkende kracht invullen heeft geen enkele zin
En ook dat je in LPS het verlof dat je nog gaat opnemen (velen weten al maanden van tevoren welke weken ze verlof willen) alvast inplannen.
klopt. je zomervakantie van drie weken (hier is 2 the max these days..) kun je er in zetten. Die weten de meeste mensen lang vantevoren
Dat komt de betrouwbaarheid van de cijfers ten goede en maakt het voor CGI makkelijker besluiten te nemen.
Welke besluiten moeten worden genomen dan..? Met onze wekelijkse registratie van uren, is het IMHO snel genoeg bekend wat er geboekt is/moet worden aan korte afwezigheid.
Ikzelf heb nog nooit gehoord dat je pas verlof mag opnemen nadat het in LPS goedgekeurd is.
Ik wel. En ik doe dr niet aan mee zolang ik niet op de bank zit (want dan heeft t bijhouden van absentie wel toegevoegde waarde). Zolang het maar bekend/geregeld is bij de klant, en binnen mn quotum vakantiedagen valt. Ben verdorie geen kleuter.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Eensch met ^^ Valcon. Ook ik lees dit topic nog wel eens door en lees eigenlijk niets nieuws tov de jaren dat ik er zat. Ja, ik had een fijne manager en prettige collega's en ook zat leuke klussen, maar als ik kijk naar de arbeidsvoorwaarden, dan ben ik nog steeds blij dat ik een stap heb genomen naar een andere werkgever. Cursussen tijdens werktijd, goede vergoedingen, een goede pensioenverzekeraar (en niet op basis van beschikbare premieregeling die Logica hanteert en écht niet super is).
Ik kan jullie niet anders als sterkte en veel wijsheid toewensen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1155 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:14:
Ondanks dat ik al langer dan een jaar geleden bij Logica uit dienst ben gegaan, volg ik dit topic met veel interesse. Waarom? Omdat ik nog steeds niet snap dat blijkbaar iedereen ontevreden is over Logica/CGI, maar blijkbaar niemand durft weg te gaan.

Bang voor inkomstenverlies? Ik heb ook een vrouw, twee kinderen en een hypotheek te verzorgen, maar dat hoeft geen reden te zijn om krampachtig aan je oude werkgever vast te houden. Er is meer dan voldoende werk in de IT! En er zijn ook heel wat betere werkgevers. Ik heb bij mijn nieuwe werkgever al salarisverhoging gehad, cursussen in (gedeeltelijk) werktijd en nog een heleboel zaken die bij Logica onbespreekbaar waren. En een duurdere leasebak die me netto minder kost, een telefoon, een (goede!) laptop, beter pensioen en nog een groot aantal verbeteringen. Onder de streep ben ik er netto zeker 400 euro per maand op vooruit gegaan.

CGI zou echt een groot probleem hebben als alle goede mensen op korte tijd overstappen naar andere bedrijven. Wellicht zou het NL MT zich dan eens achter de oren krabben en gaan nadenken wat ze nou fout hebben gedaan, want momenteel is dat besef er totaal nog niet. En dat wordt wat mij betreft alleen maar bevestigd door het gerommel aan de arbeidsvoorwaarden, wat ik hier vrijwel wekelijks lees. Ongelooflijk dat jullie dit slikken. En zolang jullie dit slikken, blijft Amstelveel jullie uitknijpen!
Er is een groot deel, van de medewerkers van CGI, die in de wacht stand staan. Zij denken dat het wel mee gaat vallen of dat ze anders tegen die tijd nog wel eens om zich heen gaan kijken. Hier doel ik op de veranderingen binnen de arbeidsvoorwaarden.

Een ander deel is druk bezig met het zoeken naar een nieuwe werkgever. Onder het mom van verlaat het schip. Ik zelf was hier al begin dit jaar mee bezig... met succes :*) In de afgelopen weken heb ik van veel collega's vernomen dat ze weg gaan op korte termijn.

De rest zit in de groep die of een erg leuk project hebben en daarom niet weg willen of die het allemaal wel prima vinden. Denk hier ook aan de oudere medewerkers die niet zo lang meer hoeven werken. Die gaan echt niet overstappen.

Ik denk dat CGI over een paar maanden alleen nog oudere ervaren werknemers heeft en er jonge joiners.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92616

t_captain schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:20:

@kevert: hebben ze de schalen dan geindexeerd waardoor je onder het minimum terecht bent gekomen? Of heb je levelverhoging zonder loonsverhoging gehad en zijn het nog steeds dezelfde schalen (ad 2007)?
Ik ben een level omhoog gegaan vanwege mijn werkzaamheden maar ze konden mij geen loonsverhoging geven want dit was alleen voor uitzonderlijke gevallen. Maar als ik dan zie wie die uitzonderlijke gevallen zijn dan begrijp ik het allemaal niet meer. Blijkbaar word je hier afgerekend op het aanwezig zijn op meeting ipv hoe jij je werkzaamheden doet.

Ja dit is volgens mij het schalen overzicht uit 2007

Voor wat betreft de reden dat ik hier nog werk:
1. zit nu op een erg leuke externe klus.
2. ik had mij vrijwillig opgegeven voor de vertrekregeling maar ik mocht toen niet weg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Anoniem: 383121 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:05:
[...]

Er is een groot deel, van de medewerkers van CGI, die in de wacht stand staan. Zij denken dat het wel mee gaat vallen of dat ze anders tegen die tijd nog wel eens om zich heen gaan kijken. Hier doel ik op de veranderingen binnen de arbeidsvoorwaarden.

Een ander deel is druk bezig met het zoeken naar een nieuwe werkgever. Onder het mom van verlaat het schip. Ik zelf was hier al begin dit jaar mee bezig... met succes :*) In de afgelopen weken heb ik van veel collega's vernomen dat ze weg gaan op korte termijn.

De rest zit in de groep die of een erg leuk project hebben en daarom niet weg willen of die het allemaal wel prima vinden. Denk hier ook aan de oudere medewerkers die niet zo lang meer hoeven werken. Die gaan echt niet overstappen.

Ik denk dat CGI over een paar maanden alleen nog oudere ervaren werknemers heeft en er jonge joiners.

:)
uitstekende analyse! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Iedereen heeft zo zijn/haar redenen om bij CGI te blijven. Dat mag.
Wat ik dan niet snap is dat er dan zo negatief gedaan wordt over CGI door de blijvers.
Zo te zien vind je het dan nog steeds leuk genoeg om er te werken en zijn dus de negatieve aspecten minder belangrijk dan de postieve.
Hoe lang ga je dan wachten? Wachten tot je pensioen. En alleen om je heen kijken is niet echt een spannende activiteit.
Voorlopig betaalt CGI mijn hypotheek, vakanties, gadgets, eten en beleg. En niet mijn klant of een andere werkgever.
Maar er moet altijd geklaagd worden in dit topic, dus klaag ik ook: Koud he, voor de tijd van het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik kan mijn vakanties niet eens invullen in LPS omdat ik 4 uur per week ouderschaps verlof heb. Zodra ik op 'next' druk krijg ik de melding dat de uren niet kloppen en dat er overlap is met een andere absence, of de uren worden aangepast dat ik ineens 40 uur vakantie per week op neem ipv 36. Ik heb al sinds februari een overzicht van elke vrije dag die ik dit jaar op ga nemen en tot nu toe zijn daar maar een paar kleine wijzigingen in geweest. Ik vulde het altijd keurig in in de anticipated billing en heb het ook al aan mijn teamlead doorgegeven. Ze zoeken in Manilla maar uit hoe ze die brut er in krijgen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anoniem: 92616 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:13:
Voor wat betreft de reden dat ik hier nog werk:
1. zit nu op een erg leuke externe klus.
2. ik had mij vrijwillig opgegeven voor de vertrekregeling maar ik mocht toen niet weg 8)7
Precies hetzelfde hier :D

Enige verschil is dat ik al drie jaar om de level verhoging loop te zeuren ipv hem gekregen te hebben, maar dat heeft meer te maken met 5 verschillende managers in 3 jaar waardoor er eigenlijk geen afspraak te maken viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

marcelmg2 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:41:
Wat ik dan niet snap is dat er dan zo negatief gedaan wordt over CGI door de blijvers.
Leg jij me dan maar eens uit waarom we in NL alleen maar kleiner worden in plaats van groter, ondanks de recruitment. Da's vast omdat iedereen het zo naar zn zin heeft.

Zoals Stofkonijn al aangaf, de ouderen blijven vooralsnog, mede omdat ze gegroeid zijn in de goede periode en het daar prima mee redden. De jongeren komen omdat "je alles aanneemt" aan het begin van je carriere. Wat daartussen zit ziet geen perspectief qua opleiding, inkomensgroei of carriereplanning. De nieuwe arbeidsvoorwaarden worden het 'Piece de Resistance'. Daarin gaat het voor 'ouderen' bijzonder onaantrekkelijk worden te blijven is mijn verwachting. Exit ouwelullendagen,enter variabel loon, magere leasevergoeding, exit ziektekosten (gezin!), etc etc. Ik hoop dat het meevalt, want ik heb t inderdaad arbeidstechnisch nog naar mn zin. Maar ik ben niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcelmg2 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:41:
Ik had na de aankondiging van de overname door CGI gelijk mijn twijfels, maar ik heb niet gelijk alles uit mijn handen laten vallen. Ik heb de afgelopen jaren erg prettig bij Logica gewerkt en mijn stage was helemaal top. Ik had hierdoor best een sterk loyaliteitsgevoel ontwikkeld. Echter is die in de afgelopen maanden steeds verder afgebrokkeld. Ik zag het steeds somberder in en alles waar ik bang voor ben geweest is tot nu toe uitgekomen. Dit deed mij het besluit maken om weg te willen.

Hoe langer je ergens gewerkt hebt hoe liever je wil geloven dat het wel goed komt, denk ik. Tweakers is nou eenmaal een laagdrempelig medium om lekker je zorgen op te spuien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Wat ik niet snap is dat iemand blijft werken voor een bedrijf waar je beperkt vertrouwen in de toekomst hebt, waarvan je vind dat het de medewerkers niet genoeg respecteert, en waarover je op publieke fora klaagt.

Zolang je bij CGI werkt vind je het dus allemaal niet erg genoeg om weg te gaan.
Ik heb in mijn werkzame carriere 3x zelf ontslag genomen en van werkgever veranderd en er 3x beter (leuker werk, betere voorwaarden) van geworden.

En je (Peter00) opmerking over de redenen waarom men wel blijft bij CGI (gegroeid in goede periode, of alles aannemen omdat je beginner bent) is een diskwalificatie van je collegae die gewoon wel graag bij CGI werken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:43

Bozevkwa

The Falcons have landed

Janoz schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:29:
Ik kan mijn vakanties niet eens invullen in LPS omdat ik 4 uur per week ouderschaps verlof heb. Zodra ik op 'next' druk krijg ik de melding dat de uren niet kloppen en dat er overlap is met een andere absence, of de uren worden aangepast dat ik ineens 40 uur vakantie per week op neem ipv 36. Ik heb al sinds februari een overzicht van elke vrije dag die ik dit jaar op ga nemen en tot nu toe zijn daar maar een paar kleine wijzigingen in geweest. Ik vulde het altijd keurig in in de anticipated billing en heb het ook al aan mijn teamlead doorgegeven. Ze zoeken in Manilla maar uit hoe ze die brut er in krijgen.
Daar is een workaround voor. Stuur me maar een DM als je interesse hebt.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
marcelmg2 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:28:
En je (Peter00) opmerking over de redenen waarom men wel blijft bij CGI (gegroeid in goede periode, of alles aannemen omdat je beginner bent) is een diskwalificatie van je collegae die gewoon wel graag bij CGI werken. :/
Zo één ben ik: een makkelijk en voor redelijk tarief n te zetten medior met beperkte kosten.

Je hebt nu eenmaal satisfiers en optimizers. Ik ben een satisfier. Woon in een huis met een te krappe gang en klaag daar graag over. Liever dat dan de shit van verhuizen.
"Satisfiers have some level of performance that they require when they make a choice, and as long as the product meets their expectation, they are satisfied, without spending a lot of time worrying about whether something else might be better. Optimizers, on the other hand, always want to make the best choice"
(source:Sorensen,H. (2009) Inside the mind of the shopper , Wharton School Publishing, New Jersey)

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92616

Mensen die klagen hebben juist meer feeling met het bedrijf omdat het ze wat doet dat het zo gaat.
Dit is net zoals met klanten, klanten die klagen lopen "bijna" nooit weg.
Je kan ook voor de makkelijkste oplossing kiezen en direct je biezen pakken.

Ten tweede je hebt chronische klagers en mensen die af en toe wat te klagen hebben, hier zit een heel groot verschil tussen.

Ik klaag alleen omdat ik graag wil weten waar ik aan toe ben en niet omdat cgi zo'n #$%@% bedrijf is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92616 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:18:
Mensen die klagen hebben juist meer feeling met het bedrijf omdat het ze wat doet dat het zo gaat.
Dit is net zoals met klanten, klanten die klagen lopen "bijna" nooit weg.
Je kan ook voor de makkelijkste oplossing kiezen en direct je biezen pakken.

Ten tweede je hebt chronische klagers en mensen die af en toe wat te klagen hebben, hier zit een heel groot verschil tussen.

Ik klaag alleen omdat ik graag wil weten waar ik aan toe ben en niet omdat cgi zo'n #$%@% bedrijf is ofzo.
Daar ben ik he helemaal mee eens. Als het bedrijf mij niet jarenlang een fijne werkplek had verzorgd, dan was ik hier al lang niet meer geweest.

Nu dat het allemaal zo lang aanhoud (de ellende) is voor mij de maat wel vol. Daarbij ben ik gewoon een chronische klager .. maarja daar ben ik vrouw voor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Anoniem: 383121 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:14:
[...]

Daar ben ik he helemaal mee eens. Als het bedrijf mij niet jarenlang een fijne werkplek had verzorgd, dan was ik hier al lang niet meer geweest.

Nu dat het allemaal zo lang aanhoud (de ellende) is voor mij de maat wel vol. Daarbij ben ik gewoon een chronische klager .. maarja daar ben ik vrouw voor :*)
Ook helemaal mee eens. Ik zeik een hoop, maar ook ik heb vele leuke klussen gehad, prima collega's en dankzij mn verleden een goed basissalaris. Daar is inderdaad weinig aan veranderd de laatste jaren, maar dat is dan ook niet waar ik ECHT op zit te wachten zoals vele ondergewaardeerde collega's zonder uitzicht op verbetering. Meer salaris is voor mij geen satisfier. Sowieso prijs ik mezelf met hoger salaris uit de markt met de huidige ORR. De manier waarop met ons is omgegaan de laatste jaren daarentegen is wel een dissatisfier geworden.

ik had ooit een manager die zei: "Het enige waar we in verschillen is het basissalaris. Voor de rest hebben we dezelfde regelingen, van lease-auto tot pensioen". Wat mij betreft is dat precies waar je het "wij" gevoel mee kweekt. Bedrijven overnemen is leuk voor de aandeelhouders, maar de nekslag voor een bedrijfscultuur. Ik ben meer voorstander van organische groei. Wat dat uniformeren betreft pakt CGI wel door, vandaar dat ik benieuwd ben hoe ze iedereen blij denken te houden. Nog een maandje wachten.

Ennu...hoef je geen vrouw voor te zijn hoor.. O-) Voor mij zijn er twee momenten waarop ik me ga afvragen of ik door wil met CGI:

1) als ik op de bank kom
2) als de nieuwe arbeidsvoorwaarden een verslechtering blijken en me door de strot geduwd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:43

Bozevkwa

The Falcons have landed

peter00 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:37:
[...]

2) als de nieuwe arbeidsvoorwaarden een verslechtering blijken en me door de strot geduwd worden
Op de laatste Townhall meeting zei Ron dat CGI jou niet kan dwingen een nieuw contract te tekenen. Dus er wordt niets door de strot geduwd.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Bozevkwa schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:53:
[...]

Op de laatste Townhall meeting zei Ron dat CGI jou niet kan dwingen een nieuw contract te tekenen. Dus er wordt niets door de strot geduwd.
dat zeiden ze ook bij de overname van CMG door Logica.

ze kunnen je het wel heeeeeel moeilijk maken als je je vast houdt aan je oude contract. Trust me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bozevkwa schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:53:
[...]

Iets door iemands strot duwen hoeft niet te betekenen dat iets zwart op wit verplicht is. Ook door het blijven aandringen of de situatie extra lastig maken voor iemand zorgt er uiteindelijk voor dat ze overstag gaan. Dit zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurd.

Ik ben benieuwd wanneer we concrete dingen gaan horen vanuit de OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Anoniem: 383121 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:02:
Ik ben benieuwd wanneer we concrete dingen gaan horen vanuit de OR.
Ik denk dat het eerste wat we horen niet van de OR zal zijn maar van CGI zelf, en dat is een definitieve uitonderhandelde set van arbeidsvoorwaardekeuzes.
Ik ga er niet vanuit dat we 'iets' krijgen waar wij dan nog wat over mogen roepen, en dat de OR dan terug gaat naar de onderhandelingstafel om er nóg meer uit te slepen. De OR haalt toch al het maximale voor ons eruit? Ik neem aan dat ze niet voor minder dan dat onze zielen verkopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcelmg2 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat het eerste wat we horen niet van de OR zal zijn maar van CGI zelf, en dat is een definitieve uitonderhandelde set van arbeidsvoorwaardekeuzes.
Ik ga er niet vanuit dat we 'iets' krijgen waar wij dan nog wat over mogen roepen, en dat de OR dan terug gaat naar de onderhandelingstafel om er nóg meer uit te slepen. De OR haalt toch al het maximale voor ons eruit? Ik neem aan dat ze niet voor minder dan dat onze zielen verkopen >:)
Maar hoe kunnen ze alles wat wij willen er uit slepen, of een deel, als ze nooit gevraagd hebben wat wij willen? Ik neem niet aan dat tweakers als pol gebruikt word om te zien wat men, binnen CGI, wil. :+

*Edit

Dat was niet helemaal eerlijk, aangezien ze wel om input vragen via mail en dergelijken. Maar toch vind ik dit niet genoeg. Aangezien wij niet weten in welke richting we moeten schieten. Wat gaat er veranderen, waar moet ik precies een mening over hebben. Daarbij gaat denk ik niet meer al 10% ook echt mailen. Wanneer er informatie naar buiten komt kunnen mensen pas echt een mening vormen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 383121 op 28-05-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 17:37
marcelmg2 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:13:
[...]

Volgens mij is de OR een vertegenwoordiging van de medewerkers.
En het zijn niet allemaal juniors die in de OR zitten.
Er zitten collega's in die vast ook eerder bij andere bedrijven hebben gewerkt en dus ervaring hebben met andere arbeidsvoorwaarden

Ik vertrouw er op dat de OR prima in staat is om over de arbeidsvoorwaarden te onderhandelen aangezien ze niet 'van gisteren' zijn.
Maar ik blij wel kritisch benieuwd naar wat er gepresenteerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Anoniem: 1155 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:14: Er is meer dan voldoende werk in de IT! En er zijn ook heel wat betere werkgevers. Ik heb bij mijn nieuwe werkgever al salarisverhoging gehad, cursussen in (gedeeltelijk) werktijd en nog een heleboel zaken die bij Logica onbespreekbaar waren. En een duurdere leasebak die me netto minder kost, een telefoon, een (goede!) laptop, beter pensioen en nog een groot aantal verbeteringen. Onder de streep ben ik er netto zeker 400 euro per maand op vooruit gegaan.
En waar kunnen we met z'n allen gaan solliciteren? :)

Ik denk dat het grootste gedeelte van de 'members' de ' nieuwe arbeidsvoorwaarden' aan het afwachten is alvorens een keuze te maken om te blijven of te vertrekken (including me!).

Waar ik wel een beetje gek van wordt is al die 'Friends@work'-reclame. Hoe kan ik iemand overtuigen om bij CGI te komen werken als ik zelf nog niet weet dat ik wil blijven werken voor CGI. Overtuig mij eerst om te blijven werken bij CGI en dan kan ik andere 'Friends' overtuigen om te komen werken voor CGI.

En hoe moet ik die 'Friend' nou vertellen wat voor arbeidsvoowaarden CGI heeft, want de huidige zal in grote lijnen veranderen.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Donde schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:17:
[...]

En waar kunnen we met z'n allen gaan solliciteren? :)
Inderdaad. Dat er genoeg werk in de IT is, is volgens mij wat te nuanceren. Denk bijvoorbeeld eens aan geografische beperkingen. In de Randstad ok, maar Noord en Zuid NL? Hoe is het aanbod daar? Daarnaast hangt het ook af van jouw profiel. Ben je technisch onderlegd dan heb je meer keuze, de zogeheten 'overhead' rollen een stuk minder.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Donde schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:17:
[...]
<>
Waar ik wel een beetje gek van wordt is al die 'Friends@work'-reclame. Hoe kan ik iemand overtuigen om bij CGI te komen werken als ik zelf nog niet weet dat ik wil blijven werken voor CGI. Overtuig mij eerst om te blijven werken bij CGI en dan kan ik andere 'Friends' overtuigen om te komen werken voor CGI.

En hoe moet ik die 'Friend' nou vertellen wat voor arbeidsvoowaarden CGI heeft, want de huidige zal in grote lijnen veranderen.
Heel herkenbaar. Ik geef dus ook steeds bij mijn manager aan als ie erover durft te beginnen dat ik mijn goede naam niet wil gebruiken om Logica/CGI op deze manier te promoten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richarddendulk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-05-2024
Af en toe lees ik dit forum en heb dan de neiging om op alles te reageren. Dat geeft wel aan dat alle punten die benoemd worden ook bij mij aandacht hebben.

Waarom bij CGI blijven werken
1) Ik werk nog bij CGI omdat ik er steeds leuke klussen vind én ik nog steeds vertrouwen heb dat het goed komt. Natuurlijk wordt ook ik moe wanneer er weer geroepen wordt dat 'wij als members' het bedrijf maken en veel uit jezelf moet komen, maar met de Droom van CGI, kunnen ze niet anders dan ook de Leiderschapstijl aanpassen. Dat programma heb ik trouwens nog niet gezien. Als het leiderschap binnen CGI niet verandert, blijft het gewoon same-old Logica.
2) Het contact met collega's is altijd 'top'. We werken met z'n allen voor de klant. Soms hebben we dan te maken met dilemme's tussen 'goed voor de klant' of 'goed voor CGI' en het valt me dan op dat we allemaal het klantbelang hoog hebben zitten.

Waarom CGI aanprijzen bij Friends
Ik heb twee Friends aangemeld bij CGI. Eigenlijk allebei omdat ze een stap nodig hadden in hun carriere. Beginnen bij CGI is voor allebei belangrijk geweest voor hun ontwikkeling. We zijn allemaal grote jongens/meisjes, die zelf kunnen bepalen wanneer het weer tijd is om te vertrekken.

Ga weg en kom terug
In de afgelopen jaren heb ik een aantal rejoiners gekend, die 'goed' waren vertrokken en ook weer 'goed' zijn terug gekomen. Als je je professioneel gedraagt, dan hoeft een vertrek niet definitief te zijn. Als een verdiende salarisverhoging er niet in zit, kun je best vertrekken, om later met nog meer bagage terug te komen.

Heeft Time & Material zijn beste tijd gehad?
95% van mijn tijd ben ik op T&M ingezet. Ik zie dat CGI meer behoefte heeft aan project inzet en ik zie dat T&M steeds minder geld oplevert. CGI en ik worden er dus samen beter van als ik op projecten inzetbaar ben. Dat betekent dat ik me voor mijn houdbaarheid bij CGI moet aansluiten bij proposities. Die zijn er voldoende.
Als T&M op een bepaald moment weer aantrekt in de markt, dan ben ik daar weer inzetbaar. Ik ben tenslotte Consultant!

Nieuwe arbeidsvoorwaarden...
De nieuwe arbeidsvoorwaarden kunnen een enorme kans zijn. Misschien is het wel mogelijk dat de voorwaarden voor Mij én CGI beter zijn. Mischien zijn er zaken die CGI minder kosten en mij meer opleveren. NB: Ik ben 'eigen rijder' (km-vergoeding) als dat verandert, wil ik wel een lease auto kunnen bestellen.
Als de nieuwe arbeidsvoorwaarden voor mij niet beter uitpakken laat ik mij niet dwingen. Ook niet als daar 'informeel' nadruk op wordt gelegd.

Al met al ... heb ik het nog steeds naar mijn zin bij CGI en wordt er elke maand genoeg geld gestort om goed van te leven. Als dat uit balans raakt, dan ga ik ergens anders werken.
Voor degene die moeite hebben met het bepalen van die balans: verdiep je eens in Happiness at Work. Daar heb ik in Pacemaker ooit een workshop voor opgezet. Op internet is daar genoeg over te vinden.

Werkze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Mooi verhaal Richard ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Inderdaad Richard, goed verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275330

Ik vraag me zo af wat jullie nou een goed maandsalaris vinden, kan iemand dat vertellen?

Hoeveel euro is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 17:37
Anoniem: 275330 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 08:06:
Ik vraag me zo af wat jullie nou een goed maandsalaris vinden, kan iemand dat vertellen?

Hoeveel euro is dat?
Ik denk als je aan het eind van de maand nog wat salaris overhoudt en niet andersom.

Soms moet je de tering naar de nering zetten.
Dat moet een bedrijf in deze tijd van crisis ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OutofFocus schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:39:
[...]

Ik denk als je aan het eind van de maand nog wat salaris overhoudt en niet andersom.

Soms moet je de tering naar de nering zetten.
Dat moet een bedrijf in deze tijd van crisis ook doen.
Ja uhh....je kan ook een kleinere/goedkopere auto nemen, kleiner huis, goedkopere sportschool of whatever..........

Ik ben eigenlijk gewoon erg benieuwd naar wat gemiddeld in euro's een marktconform maandsalaris is voor wat wij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Dan moet je specifieker zijn, ligt aan je functie, dienstjaren, leeftijd, ervaring, performance, etc. Ik geloof niet dat je kunt spreken van wij in die zin / of in die mate kan generaliseren dat je kunt spreken van als je bedrag X is marktconform voor heel CGI NL populatie.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 22:53
Dat is natuurlijk ook weer een enorm ontwijkend antwoord. Per functieniveau (startend/junior, medior, senior consultant, ...) zou je best een bandbreedte aan moeten kunnen geven.

Bij vacatures op de CGIWe-Are-Logica (8)7) website staat die bandbreedte in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Anoniem: 275330 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:27:
[...]
Ik ben eigenlijk gewoon erg benieuwd naar wat gemiddeld in euro's een marktconform maandsalaris is voor wat wij doen.
Zou zeggen: Kijk even bij Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat wordt ik in de maling genomen als ik daar kijk.

Ik ongeveer 2 jaar werkervaring 10 certificaten verder en verdien 2150 bruto, m'n baas zal wel hard lachen :)

De bank moest ook al lachen toen ik om een hypotheek vroeg 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 275330 op 01-06-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Dat heb je zelf in de hand.

De salarissen in dat topic geven voor starters t/m een jaar of 10 werkervaring wel een redelijk goed beeld (uitschieters negeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:58:
Dat heb je zelf in de hand.

De salarissen in dat topic geven voor starters t/m een jaar of 10 werkervaring wel een redelijk goed beeld (uitschieters negeren).
Door weg te gaan (heb studiecontract)? Review is boven v,of om erom te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Rukapul schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:46:
Dat is natuurlijk ook weer een enorm ontwijkend antwoord. Per functieniveau (startend/junior, medior, senior consultant, ...) zou je best een bandbreedte aan moeten kunnen geven.

Bij vacatures op de CGIWe-Are-Logica (8)7) website staat die bandbreedte in elk geval niet.
Als je medior tester,business consultant bent of medior tibco specialist, kan bij CGI op dit moment wereld van verschil uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 275330 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:53:
[...]

wat wordt ik in de maling genomen als ik daar kijk.

Ik ongeveer 2 jaar werkervaring 10 certificaten verder en verdien 2150 bruto, m'n baas zal wel hard lachen :)

De bank moest ook al lachen toen ik om een hypotheek vroeg 8)7
komt mij toch wel behoorlijk kloppend over eigenlijk.
misschien heb je onder een steen geleefd de laatste jaren, maar het gaat niet zo goed met de economie en zo...
Maar wat wil je horen.... dat je 3k hoort te verdienen?

Maar in dat topic zie je inderdaad vaak alleen de excessen... waarom zou je daar ook wat zetten als je iets anders betaald krijgt dan veel te weinig cq veel te veel.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3k is wel erg veel maar 2.5 past meer denk ik.

De grote bedragen zitten bij de oudjes, niet de jonkies. Vandaar dat ik graag wil weten wat jullie gangbaar vinden.

Dat durven jullie zelf ook niet te vertellen lijkt t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Als jij jezelf 2.5 waard vindt, moet je het daar eens met je manager over hebben. Dan kun je dat vast wel uitleggen. En anders hij wel waarom hij vindt van niet. Als je het daar niet mee eens bent, kun je het altijd ergens anders proberen te krijgen, weet je meteen wat je marktwaarde is.

Ik zou toch mezelf wel eens afvragen of 2 jaar ervaring nou wel zoveel is (voor iemand uit '80?). En zoals eerder gezegd, je vraagstelling is erg algemeen. Zonder specifiek te benoemen wat je kenmerken zijn, kun je daar ook geen waarde aan toekennen. Waar probeer je nu eigenlijk naar te vissen? Vraag anders eens bij wat directe collega's om je heen. Of zoek eens wat cao's op, daarin staan loonschalen en andere extra's benoemd, sommige functies zijn ook voor ict profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275330 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:49:
3k is wel erg veel maar 2.5 past meer denk ik.

De grote bedragen zitten bij de oudjes, niet de jonkies. Vandaar dat ik graag wil weten wat jullie gangbaar vinden.

Dat durven jullie zelf ook niet te vertellen lijkt t
Het hangt erg van je prestaties af. Als jij jezelf niet laat zien en alleen stilletjes je werk doet dan word je snel overgeslagen. Als je dan nog steeds stil blijft dan ligt het echt aan je zelf. Wanneer ik minder krijg als een ander dan vraag ik waarom en wat ik kan doen om dit te verbeteren.

Ik zou als ik jou was dit onderwerp aankaarten tijdens je mid year. Dit is het ideale moment om eens te vragen waarom jij er niets bij gekregen hebt de afgelopen jaren en anderen wel. Ik heb er elke ronde nog bij gehad tot nu toe.

2,5k met 2 jaar werk ervaring is voor CGI termen wel erg hoog hoor... 2,3k tot 2,4k is meer in de richting, mits je er zelf voor hebt gevochten.

Daarbij moet je niet vergeten dat CGI (nu nog) een erg mooi secundaire arbeidsvoorwaarden pakket heeft. Dit moet je ook vertalen naar je loon... Denk bijvoorbeeld aan ordina, ik heb een aanbod gekregen van hen waarbij ze mij 450 euro bruto er bij gaven... maar na de streep hield ik 80 euro netto over omdat die secundaire arbeidsvoorwaarden zo 'anders' zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaahl schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:34:
Als jij jezelf 2.5 waard vindt, moet je het daar eens met je manager over hebben. Dan kun je dat vast wel uitleggen. En anders hij wel waarom hij vindt van niet. Als je het daar niet mee eens bent, kun je het altijd ergens anders proberen te krijgen, weet je meteen wat je marktwaarde is.

Ik zou toch mezelf wel eens afvragen of 2 jaar ervaring nou wel zoveel is (voor iemand uit '80?). En zoals eerder gezegd, je vraagstelling is erg algemeen. Zonder specifiek te benoemen wat je kenmerken zijn, kun je daar ook geen waarde aan toekennen. Waar probeer je nu eigenlijk naar te vissen? Vraag anders eens bij wat directe collega's om je heen. Of zoek eens wat cao's op, daarin staan loonschalen en andere extra's benoemd, sommige functies zijn ook voor ict profielen.
Waaruit concludeer jij of ik dat wel/niet gedaan heb?

Mijn manager zegt, je hebt gelijk maar er is geen budget.

Een ander bedrijf betaald, meer maar die zegt: ja sorry, maar je studieschuld gaan we niet aflossen.

Wat ik gewoon graag wil weten is wat jullie een normaal salaris vinden voor wat wij doen. Je kan me echt niet vertellen dat een java programmeur verschrikkelijk veel meer verdient dan een tester, het zal altijd om een paar 100 euro gaan?

Ik denk:

Junior : 2100 - 2400
Medior : 2500 - 2700
Senior: 2800 - 3200

Speciale gevallen: 100-500 euro meer. En alles wat hierboven valt is naar mijn mening belachelijk hoog.

En dan niet op leeftijd ingedeeld, maar op kennis en ervaring.

Concreet zo he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275330 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:05:
[...]

Wat ik gewoon graag wil weten is wat jullie een normaal salaris vinden voor wat wij doen. Je kan me echt niet vertellen dat een java programmeur verschrikkelijk veel meer verdient dan een tester, het zal altijd om een paar 100 euro gaan?

Concreet zo he?
Nee een java programmeur verdient vaak minder als een tester :P In ieder geval de junioren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehehe,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Anoniem: 383121 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 10:57:
[...]

Het hangt erg van je prestaties af. Als jij jezelf niet laat zien en alleen stilletjes je werk doet dan word je snel overgeslagen. Als je dan nog steeds stil blijft dan ligt het echt aan je zelf. Wanneer ik minder krijg als een ander dan vraag ik waarom en wat ik kan doen om dit te verbeteren.
Mooi geformuleerd. Het gaat er niet om wat je nu verdient, dat is een vast gegeven. Jij moet meer (positief :) ) gaan opvallen, bijvoorbeeld in teammeetings en actief deelnemen aan je 'practice' door bijvoorbeeld kennis te delen etc. En inderdaad in overleg met je teamlead concrete objectives formuleren en die ook halen. En gedrag vertonen wat boven je level zit. Dan stijg je vanzelf op het lijstje. Er vanuit gaande dat de kwaliteit van je werk en je inzet ook bovengemiddeld is. Als je maar gewoon je werk doet dan zul je ook maar gewoon beloond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou mannen,

Wat nou afwachten op salarisronde, gewoon wat meer voor de practice doen.

Zonder dat verdienen jullie geen euro meer, nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275330 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:14:
Nou mannen mannen en vrouwen,

Dit moet geen verrassing voor je zijn. Aangezien Logica geen CAO hanteert was vanaf het begin al bekend dat je salaris verhoging van jou afhangt en niet van je dienstjaren. Daar ben ik me vanaf dag één heel bewust van geweest. Ben tot nu toe nooit teleur gesteld :*) (op dat vlak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Anoniem: 275330 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:14:
Nou mannen,

Dat sarcasme gaat je niet verder helpen.
Mocht je deze ronde overgeslagen worden, probeer dan eens wat met Stofkonijns en mijn adviezen te doen. Zij heeft er geregeld wat bij gekregen, en ik ook. Misschien doen wij dan toch iets goed, naast natuurlijk goed werk leveren en tevreden klanten en collegae hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hypo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:26
Anoniem: 275330 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:05:
[...]

Junior : 2100 - 2400
Medior : 2500 - 2700
Senior: 2800 - 3200

Concreet zo he?
Ik denk dat je vrij laag zit met je schatting.

Als junior/medior engineer in de industrie verdiende ik 2600-3100. Dat was tussen de 1 en 5 jaar werkervaring. Zonder leaseauto, wel met 13e maand.
Toen ben ik bij Logica gaan werken, die hebben 3100+13e maand gematcht met 2950+auto+onkostenvergoeding+zorgverzekering. In enkele jaren (medior->senior) kwam daar een euro of 500 bij; daarna was het crisistijd en hielden de loonsverhogingen op. Feit is dat ik met 8 jaar werkervaring (en dus slechts enkele jaren in het senior niveau) al boven je 3200 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Die getallen van macfanaat zijn te laag. Maar ook wat t_captain beschrijft is niet ruim.

Ter vergelijk pak ik er even een CAO bij van een typische industrie werkgever:
• startschaal HBO: 2100-3600 bruto/mnd +25% pers.budget (bv software developer)
• startschaal WO / doorgroei HBO: 2600-4400 (bv senior software engineer, project leider)
• doorgroei WO: 3400-5600 (bv systeem architect, senior project leider)
(etc met senior system archtiect, principal, director)
(theoretisch lopen de schalen nog verder door, maar dit is de 100% max)

Met 8 jaar werkervaring zat ik als doorgegroeide WO-er toch ruim boven de 4k. Had ik geen promotie gemaakt dan zal het rond de 4k hebben gezeten (boven 90% in een schaal groei je minder hard, bij (zeer) goede beoordeling groei je met een gemak jaarlijks een paar procent in een schaal, bij voldoende groei je langzamer naar het schaalmax).

En vanuit een andere sector, waar mijn partner consultant is, de schalen:
• junior consultant (starter WO):2300-3800 +9% vak.geld etc, bij 37.5u/wk (verdeeld over 3 schalen, maar die zijn snel te doorlopen)
• consultant: 3300-4400
• senior consultant:3700-5000
(etc met senior manager, managing consultant)

Een WO-er kan in beide gevallen doorgroeien naar 4k+ door gewoon goed werk af te leveren en zonder door rare hoepels te hoeven springen.

Even heel lomp gesteld met bovenstaande in het achterhoofd: kan je als senior consultant bij CGI 5600 binnen harken? En zo niet, wel 5000?

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 02-06-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien bij de deur, maar wat ik om mij heen zie met gewoon doorgroeien iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De officielevschalen van CGI zijn best in orde, de praktijk is helaas dat ze veijwel iedereen in de onderste helft (tussen start- en ijkpunt) hebben zitten. En sommige mensen na een promotie zonder bijpassende loonsverhoging zelfs onder het startpunt. Hier voel je de pijn van het ontbreken van een normale CAO. Vakbonden zouden de situatie met argusogen bekijken.

Ik ben nog steeds blij met de jaren die ik bij Logica(CMG) heb gewerkt. Leuke, leerzame tijd. Goed voor de ontwikkeling. Voor het geld hoef je het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:14:
Die getallen van macfanaat zijn te laag. Maar ook wat t_captain beschrijft is niet ruim.

Ter vergelijk pak ik er even een CAO bij van een typische industrie werkgever:
• startschaal HBO: 2100-3600 bruto/mnd +25% pers.budget (bv software developer)
• startschaal WO / doorgroei HBO: 2600-4400 (bv senior software engineer, project leider)
• doorgroei WO: 3400-5600 (bv systeem architect, senior project leider)
(etc met senior system archtiect, principal, director)
(theoretisch lopen de schalen nog verder door, maar dit is de 100% max)

Met 8 jaar werkervaring zat ik als doorgegroeide WO-er toch ruim boven de 4k. Had ik geen promotie gemaakt dan zal het rond de 4k hebben gezeten (boven 90% in een schaal groei je minder hard, bij (zeer) goede beoordeling groei je met een gemak jaarlijks een paar procent in een schaal, bij voldoende groei je langzamer naar het schaalmax).

En vanuit een andere sector, waar mijn partner consultant is, de schalen:
• junior consultant (starter WO):2300-3800 +9% vak.geld etc, bij 37.5u/wk (verdeeld over 3 schalen, maar die zijn snel te doorlopen)
• consultant: 3300-4400
• senior consultant:3700-5000
(etc met senior manager, managing consultant)

Een WO-er kan in beide gevallen doorgroeien naar 4k+ door gewoon goed werk af te leveren en zonder door rare hoepels te hoeven springen.

Even heel lomp gesteld met bovenstaande in het achterhoofd: kan je als senior consultant bij CGI 5600 binnen harken? En zo niet, wel 5000?
Was dit maar waar.... Ik denk dat de junioren die midden in de crisis gestart zijn verre van dit krijgen. CGI moet het voornamelijk hebben van de andere arbeidsvoorwaarden. Bruto loon op zich zegt niets.

Zoiezo maakt het CGI niet veel uit of je HBO of WO hebt het Masterclass start salaris is het zelfde. Als je nu in je 3e jaar bij CGI zit heb je niet lang meer te gaan voor de studie regeling. Ik zou kijken of je misschien een contract kan krijgen dat start op de datum waarop de regeling eindigd. Of als je een mooie klap kan maken bij een ander bedrijf, kan je ook die 4,5k betalen aan CGI en nu al gaan. Die 4,5k heb je dan op den duur wel weer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotboy
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2014
Ik ben benieuwd hoe het is om jouw cursussen te combineren met consultancy werk. Ik neem aan dat zodra je klaar bent met een project of time and materials klus dat er wordt verwacht dat je zo snel mogelijk naar een nieuwe klant gaat. Voor mij is het belangrijk om door te ontwikkelen om steeds leuke en uitdagender opdrachten te mogen doen.

Kan iemand hun ervaringen delen hoe het combineren van werk en cursussen bij CGI gaat? Krijg je soms de vrijheid om bv een week een cursus te volgen of zelf studie te doen ipv alleen in je vrije tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe, eindelijk wat cijfertjes.....

Ik vindt het hypocriet om te zeggen dat je maar extra stappen moet zetten voor de organisatie omdat je het zelf ook doet.

Ik denk dat ik in de 2 jaar tijd veel gestoken heb in studie, ook in mijn vrije tijd, hierdoor ben ik wel altijd billable geweest, is toch ook belangrijk?

Vanaf mn 3e jaar ga ik inderdaad maar weg, wel jammer, het is een vet leuk bedrijf verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275330 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:57:
Hehe, eindelijk wat cijfertjes.....

Ik vindt het hypocriet om te zeggen dat je maar extra stappen moet zetten voor de organisatie omdat je het zelf ook doet.

Ik denk dat ik in de 2 jaar tijd veel gestoken heb in studie, ook in mijn vrije tijd, hierdoor ben ik wel altijd billable geweest, is toch ook belangrijk?

Vanaf mn 3e jaar ga ik inderdaad maar weg, wel jammer, het is een vet leuk bedrijf verder.
Nou ja ik weet niet wat daar hypocriet aan is :F Het zijn alleen voorbeelden van hoe wij het wel voor elkaar hebben gekregen. Haal er je voordeel uit.. of niet.

Het probleem binnen CGI is dat het management je wil zien. Elk stapje dat jij meer doet dan een ander is een pluspunt voor jou en daarmee sta jij voor op een ander. Iedereen is bilable en doet cursussen dus wat is hier beter aan als een ander? In tijden waar de salarisrondes alleen genoeg geld hebben voor uitschieters moet je nou eenmaal beter je best doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hotboy schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:56:
Ik ben benieuwd hoe het is om jouw cursussen te combineren met consultancy werk. Ik neem aan dat zodra je klaar bent met een project of time and materials klus dat er wordt verwacht dat je zo snel mogelijk naar een nieuwe klant gaat. Voor mij is het belangrijk om door te ontwikkelen om steeds leuke en uitdagender opdrachten te mogen doen.

Kan iemand hun ervaringen delen hoe het combineren van werk en cursussen bij CGI gaat? Krijg je soms de vrijheid om bv een week een cursus te volgen of zelf studie te doen ipv alleen in je vrije tijd?
Elke cursus die voorbij komt en die mij interesant lijkt grijp ik aan. Het is echter wel elke keer zo dat dit in eigen tijd en in de avonduren valt.

Begin dit jaar heb ik even idle gezeten. Tijdens de idleness meetings werd er erg op gestuurd dat de consultants tijdens een klus ook gewoon cursussen moeten doen. Hierdoor denken ze de idleness periode te verkorten. Nu kan ik mijn tijd af en toe wel opofferen voor de zaak, maar ik kan me voorstellen dat wanneer jij een gezin en kinderen thuis hebt zitten dat je dit veel minder aantrekkelijk vind. Dit is dan jammer voor je, volgens CGI. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Anoniem: 383121 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:04:
[...]

Nou ja ik weet niet wat daar hypocriet aan is :F Het zijn alleen voorbeelden van hoe wij het wel voor elkaar hebben gekregen. Haal er je voordeel uit.. of niet.

Het probleem binnen CGI is dat het management je wil zien. Elk stapje dat jij meer doet dan een ander is een pluspunt voor jou en daarmee sta jij voor op een ander. Iedereen is bilable en doet cursussen dus wat is hier beter aan als een ander? In tijden waar de salarisrondes alleen genoeg geld hebben voor uitschieters moet je nou eenmaal beter je best doen. :)
Volgens mij is het in ieder bedrijf zo dat je positief moet opvallen. Simpelweg je werk doen is meestal niet goed genoeg. Ook als je in een bedrijf werkt met een cao, houdt het op als je aan het einde van je schaal zit. Ook dan moet je zorgen dat je in een volgende schaal komt door buiten de gebaande paden te treden.

@macfanaat: Met deze instelling kom je er niet, tenzij je de goede vrienden hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou stofkonijn,

Laat CGI zich ook maar inzetten voor de jonkies. Ik spreek hier namens heel veel masterclassers die al 2 jaar voor het bedrijf werken en nooit een extra euro hebben gekregen en die klagen. Ik kan het wetwn, ken er genoeg. Doen we het allemaal niet goed? Waarom dan wel een ver boven verwachting op je review?

Feit is wel dat als je bijna niet rond komt van je salaris je je niet extra wil inzetten. Wel voor de klant, maar niet voor de werkgever.

Laten ze maar eerst een marktconform salaris geven, dan komt mijn extra inzet vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 275330 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:23:
Nou stofkonijn,

Laat CGI zich ook maar inzetten voor de jonkies. Ik spreek hier namens heel veel masterclassers die al 2 jaar voor het bedrijf werken en nooit een extra euro hebben gekregen en die klagen. Ik kan het wetwn, ken er genoeg. Doen we het allemaal niet goed? Waarom dan wel een ver boven verwachting op je review?
Dat zal elke groep roepen als je het ze vraagt. Als ik het zo zag kun je nog het beste idle zitten. Dan wordt je bijgespijkerd.
Laten ze maar eerst een marktconform salaris geven, dan komt mijn extra inzet vanzelf.
Leuk, maar zo gaat het niet werken. Natuurlijk heeft de laatste periode Logica qua motivatie bij heel veel collega's heel veel kapot gemaakt. Maar één ding moet je niet over het hoofd zitten: Logica is niet meer. Nieuw bedrijf, nieuwe kansen.
En als je hard gaat roepen wat je hierboven zegt, kom je al binnen met een achterstand.
Iedereen loopt achter, iedereen heeft er de laatste tijd minder bijgekregen dan ze willen. De jonkies, de ouderen en de mensen er tussen. Uiteraard de uitzonderingen daargelaten.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotboy
@Stofkonijn, thx voor de feedback. Ik kan me voorstellen dat de meesten liever op normale tijden cursussen willen volgen ipv 's avonds. Maar het is goed om te weten hoe CGI hierin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

hotboy schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:05:
@Stofkonijn, thx voor de feedback. Ik kan me voorstellen dat de meesten liever op normale tijden cursussen willen volgen ipv 's avonds. Maar het is goed om te weten hoe CGI hierin staat.
Ik heb veel vrije tijd in training gestoken. Ik beschouw dat vnl. als een investering in mezelf en heb dat er graag voor over. Ik zie ook dat dat gewaardeerd wordt, ja ook financieel.

Maar vergis je niet, ook tijdens werktijd heb ik al diverse trainingen kunnen doen! Gewoon van 9 tot 5, een volle week lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotboy
@Vandaahl dat is goed om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275330 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:23:
Nou stofkonijn,

Feit is wel dat als je bijna niet rond komt van je salaris je je niet extra wil inzetten. Wel voor de klant, maar niet voor de werkgever.

In een ideale wereld word iedereen hetzelfde behandeld en kijken managers niet alleen naar de puntjes die zij belangrijk vinden. Maar helaas zit het bij ons nou eenmaal anders. Je moet actief bezig zijn met salaris verhoging anders krijg je niets.
Dat je een ver boven verwachting hebt gekregen is een ideaal iets om mee te slaan op je volgende gesprek en het argument dat er geen geld is, is gewoon onzin. Ik ken er genoeg die wel er bij gekregen hebben en dan bedoel ik mensen in dezelfde positie als die van jou. Dan moet je vragen waarom anderen wel wat krijgen en jij niet. Laat ze dat maar eens goed uitleggen.

Maar als je eens zou vragen wat de mensen mij Atos/Ordina/enz verdienen dan zul je zien dat dit zeker niet ver van onze lonen ligt. Overal gaat het slecht en dan kun je jezelf niet meer vergelijken met de marktconforme lonen uit de gouden tijden. Het feit dat wij 91 netto onkosten vergoeding krijgen, 150 bruto voor de verzekering, goed lease bedrag en redelijk veel vakantiedagen moet je ook meetellen. Dat krijgen ze bij andere bedrijven niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
t_captain schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:23:
Ik ben nog steeds blij met de jaren die ik bij Logica(CMG) heb gewerkt. Leuke, leerzame tijd. Goed voor de ontwikkeling. Voor het geld hoef je het niet te doen.
Fair enough. Het houdt echter wel in dat het geen werkgever is om naief, onbezorgd en lange termijn in te stappen. Feitelijk moet je met een plan binnenkomen en binnen een paar jaar eruit stappen dan. Dat is echter niet wat de gemiddelde werknemer in gedachten heeft bij het zoeken naar een werkgever.
Wat trek je in twijfel uit mijn post? Ik postte de salarisschalen van 2011/2012 van twee CAOs die nu gelden. Of doel je op CGI?
Ik denk dat de junioren die midden in de crisis gestart zijn verre van dit krijgen. CGI moet het voornamelijk hebben van de andere arbeidsvoorwaarden. Bruto loon op zich zegt niets.
Kom op. Ga je nu echt jezelf en anderen voor de gek houden met die onkostenvergoeding, ziektekostenvergoeding en werkgeversbijdrage van het pensioen? De meeste werknemers hebben wel van die posten (bovenstaande aangehaalde CAOs in elk geval wel). Het meest significante verschil is wel/niet leaseauto, maar met de aantekening dat de waarde daarvan sterk afhangt van de persoonlijke situatie.
Vandaahl schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:15:
[...]

Volgens mij is het in ieder bedrijf zo dat je positief moet opvallen. Simpelweg je werk doen is meestal niet goed genoeg. Ook als je in een bedrijf werkt met een cao, houdt het op als je aan het einde van je schaal zit. Ook dan moet je zorgen dat je in een volgende schaal komt door buiten de gebaande paden te treden.
Positief opvallen (zeg tot de 5% behoren die in the picture zit) bovenop goed en degelijk werk afleveren voor een stevig groeipad danwel promotie ja, maar puur als voorwaarde voor een fatsoenlijke groeiverhoging binnen de functie is het belachelijk. Dat leidt geheid tot achterstand op de redelijke marktwaarde op basis van ervaring en kunde. Tussen een nullijn (beter gezegd: negatief-lijn aangezien zelfs inflatie niet gecorrigeerd wordt) en stevig groeien danwel promotie zit een wereld van verschil.
Anoniem: 383121 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:04:
In tijden waar de salarisrondes alleen genoeg geld hebben voor uitschieters moet je nou eenmaal beter je best doen. :)
Je neemt het verkeerde perspectief. Ten eerste het concept van de rat-race, wat jij krijgt krijgt een ander niet. Hoewel een logisch argument op eerste gezicht is het een drogreden om te verhullen dat de totale pot te klein is. Ergo, de populatie als geheel loopt achterstand t.o.v. een redelijke marktwaarde op.

Ten tweede is de winnaar van vandaag de loser van morgen. Er zijn weinig mensen die in staat zijn zich telkens weer tot de winnende groep te behoren. Consequentie is dat ook de initiele winnaars uiteindelijk gemiddeld mager uitkomen.

Tenslotte, als je diezelfde moeite had gedaan bij een andere werkgever (met een grotere pot) dan was je beter afgeweest.
@macfanaat: Met deze instelling kom je er niet, tenzij je de goede vrienden hebt!
Hij staat er inderdaad niet goed in. Ik zie grofweg twee mogelijke categorien die zich tot deze reacties laten verleiden:
• puur gefocused op krijgen wat men verdient met marginale inspanning
• verkeerde persoon in verkeerde organisatie (op verkeerde tijd)
Het eerste is vaak puur een leerproces wat voorkomt bij jonge professionals, maar trekt wel bij. Het tweede lijkt me hier aan de hand. Niets is dodelijker dan ergens werken waar je oneerlijk behandeld denkt te worden en beloftes niet ingelost worden.

Bedrijven als CGI met een gaaropportunistisch beloningsbeleid zoals hier geschetst roepen een kolonne van die laatste categorie over zich af door intransparant beleid, beloftes voor de toekomst en gouden ketenen in de vorm van studiekostenregelingen en leasecontracten. En zolang dat beloningsbeleid niet opschuift richting het laten volgen van de marktconforme groei voor individuele medewerkers dan is de enige uitflow uit die groep door mensen die uit dienst treden. Dit relateert ook aan de eerder in dit topic opgeworpen 3-jaars theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Rukapul schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:57:
[...]

Positief opvallen (zeg tot de 5% behoren die in the picture zit) bovenop goed en degelijk werk afleveren voor een stevig groeipad danwel promotie ja, maar puur als voorwaarde voor een fatsoenlijke groeiverhoging binnen de functie is het belachelijk. Dat leidt geheid tot achterstand op de redelijke marktwaarde op basis van ervaring en kunde. Tussen een nullijn (beter gezegd: negatief-lijn aangezien zelfs inflatie niet gecorrigeerd wordt) en stevig groeien danwel promotie zit een wereld van verschil.
Helemaal mee eens. In iedere fatsoenlijke cao wordt ieder jaar wel een procent of 1 a 2 ter inflatie correctie toegepast. Verder ga je bij normaal functioneren ieder functiejaar een trede omhoog. Ook gauw een paar procent.
Bij ons wordt wel eens gezegd dat je in de slechte jaren niet veel groeit, maar in de betere jaren des te meer. Dat waag ik te betwijfelen!
[...]

Je neemt het verkeerde perspectief. Ten eerste het concept van de rat-race, wat jij krijgt krijgt een ander niet. Hoewel een logisch argument op eerste gezicht is het een drogreden om te verhullen dat de totale pot te klein is. Ergo, de populatie als geheel loopt achterstand t.o.v. een redelijke marktwaarde op.

Ten tweede is de winnaar van vandaag de loser van morgen. Er zijn weinig mensen die in staat zijn zich telkens weer tot de winnende groep te behoren. Consequentie is dat ook de initiele winnaars uiteindelijk gemiddeld mager uitkomen.

Tenslotte, als je diezelfde moeite had gedaan bij een andere werkgever (met een grotere pot) dan was je beter afgeweest.
Ook hier sla je de spijker aardig op zijn kop.
[...]

Hij staat er inderdaad niet goed in. Ik zie grofweg twee mogelijke categorien die zich tot deze reacties laten verleiden:
• puur gefocused op krijgen wat men verdient met marginale inspanning
• verkeerde persoon in verkeerde organisatie (op verkeerde tijd)
Het eerste is vaak puur een leerproces wat voorkomt bij jonge professionals, maar trekt wel bij. Het tweede lijkt me hier aan de hand. Niets is dodelijker dan ergens werken waar je oneerlijk behandeld denkt te worden en beloftes niet ingelost worden.

Bedrijven als CGI met een gaar beloningsbeleid zoals hier geschetst roepen een kolonne van die laatste categorie over zich af door intransparant beleid, beloftes voor de toekomst en gouden ketenen in de vorm van studiekostenregelingen en leasecontracten. En zolang dat beloningsbeleid niet opschuift richting het laten volgen van de marktconforme groei voor individuele medewerkers dan is de enige uitflow uit die groep door mensen die uit dienst treden. Dit relateert ook aan de eerder in dit topic opgeworpen 3-jaars theorie.
Hoop voor hem dat het elders beter voor hem is. De meesten die tot type 2 behoren voelen zich overal te kort gedaan en zijn notoire klagers. Ik heb ze zien komen en gaan bij talloze bedrijven, maar het ligt altijd aan een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:57:

Wat trek je in twijfel uit mijn post? Ik postte de salarisschalen van 2011/2012 van twee CAOs die nu gelden. Of doel je op CGI?
Ik trek niets in twijfel. Ik bedoel alleen te zeggen dat CGI zich hier verre van houd. Deze bevind zich enkel in de lagere regionen. Dit kun je al zien aan het minimum lvl2 salaris van 2750 bruto... Waar veel van de lvl 2 consultant nog (lang) niet aan zitten.
Kom op. Ga je nu echt jezelf en anderen voor de gek houden met die onkostenvergoeding, ziektekostenvergoeding en werkgeversbijdrage van het pensioen? De meeste werknemers hebben wel van die posten (bovenstaande aangehaalde CAOs in elk geval wel). Het meest significante verschil is wel/niet leaseauto, maar met de aantekening dat de waarde daarvan sterk afhangt van de persoonlijke situatie.
Ik hou niemand voor de gek. Ik zeg dit uit ervaring en uit ervaring van anderen. Vooral de zorgkosten vergoeding van 150 euro zie je bijna nergens en deze kan je dan ook linea recta bij je bruto loon optellen. Ook een verschil van 50 euro netto onkosten vergoeding is omgerekend zo'n 100 euro bruto, iets wat je bij bv ordina in mindering krijgt. Ik klets echt niet zomaar uit mijn nek. Dat er ook bedrijven zijn die alles wel netjes doen spreek ik niet tegen. Maar om je dood te staren op je bruto loon vind ik te makkelijk. Anders zat ik nu bij ordina met 550 euro meer bruto loon, maar waar ik achter de streep ongeveer 80euro netto extra van overhield.

Ik neem het perspectief waarin wij nu zitten. Of dit nou fair is of niet, maakt niet uit het is de werkelijkheid. De afgelopen jaren heb ik er altijd genoeg bij gekregen. Of ik dat de komende jaren ga merken? Daar ga ik niet op wachten aangezien ik eind dit jaar ga overstappen naar een ander bedrijf. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met je opmerking over brutoloon heb je gelijk, het is maar 1 van de elementen.

Uiteindelijk zijn er maar twee factoren die ertoe doen qua arbeidsvoorwaarden:

1. de totale omvang van wat je werkgever voor je betaalt
2. de mate waarin de met dit budget betaalde arbeidsvoorwaarden aansluiten op je persoonlijke wensen.

In mijn optiek laat CGI op beide onderwerpen wel wat punten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Bij CGI moet je gewoon geluk hebben met de Unit waar je zit en je manager. Als je manager jou niet op je waarde inschat ben je de pineut. Bovendien moet je bij CGI altijd schreeuwen om duidelijke te maken dat je onder wordt gewaardeerd. Kan subjectief zijn natuurlijk, maar als je dan gaat praten met collega's van hetzelfde level, niveau en leven en je verteld dat er een scheve verhouding in zit, kijken ze je raar aan. Ik ben level 3 en verdien nog geen 3000 euro.
Het bedrijf gaat nu ook een totale andere koers aan. Begon eigenlijk al toen CMG Logica veranderde. Het wordt een meer technisch gericht bedrijf. Ze hebben er nu honderden uitgegooid en willen weer mensen aannemen die een technische achtergrond hebben.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
IndoBoy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:41:
Bij CGI moet je gewoon geluk hebben met de Unit waar je zit en je manager. Als je manager jou niet op je waarde inschat ben je de pineut.
En dat wordt nu met de micro-managers alleen maar erger. Vroeger kon een manager nog een groep van 40-70 mensen met elkaar vergelijken en dan een 'onderlinge' ranking opstellen. Je viel dan op als je qua ervaring heel hoog zat, maar qua salaris onder de maat.

Nu kan een manager alleen op persoonlijk niveau kijken naar zijn eigen 10 teamleden. Het niveau daarboven wordt het al cijfertjes-management, omdat je de onderlinge ranking van team 1 niet kan vergelijken met team 2.

Dus het enige dat je nu nog kan doen om op te vallen, is zorgen dat je een level omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
.......
Ik ben level 3 en verdien nog geen 3000 euro.
.......
-O- iets met een dubbeltje en een bepaalde rij.... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:26
@TS:

Krijg ik een laptop van de zaak?
Ja, uitzonderingen daargelaten. Standaard leasetermijn is 3 jaar. Huidige laptop is een Toshiba Tecra S11, 2.4Ghz Dual Core, 4GB mem en 320GB harddisk.

Klopt niet meer, nieuwe laptops die deze maand komen:

Specifications:

Model DELL Lattitude E5530
Processor Intel Core i7 (3.0 Ghz 4MB Cache, Dual Core) 64Bits
Memory 8 GB (1600MHz) DD3
Screen 15.6" Full HD (1920 x 1080)
Graphics Intel HD Graphics 4000
Harddisk 500GB 7.200 RPM
Optical DVD RW Drive
Bluetooth YES
WIFI YES
Webcam YES, integrated + microphone

OF

DELL Lattitude E6230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
ging niet helemaal goed, of de:

Specifications:

Model DELL Lattitude E6230
Processor Intel Core i5 (2.7 Ghz 3MB Cache, Dual Core) 64Bits
Screen 12.5" HD (1366 x 768)
Harddisk 320GB 7.200 RPM
Optical NO
Bluetooth YES
WIFI YES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Mag ik zo onbeschoft zijn te vragen hoeveel ervaring je hebt en welke tak van sport je zit?
t_captain schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:16:
Met je opmerking over brutoloon heb je gelijk, het is maar 1 van de elementen.

Uiteindelijk zijn er maar twee factoren die ertoe doen qua arbeidsvoorwaarden:

1. de totale omvang van wat je werkgever voor je betaalt
2. de mate waarin de met dit budget betaalde arbeidsvoorwaarden aansluiten op je persoonlijke wensen.

In mijn optiek laat CGI op beide onderwerpen wel wat punten vallen.
En daar zit de grote crux.

Wat ik eerder al probeerde naar voren te halen is dit: We zijn weliswaar in naam nu CGI, maar eigenlijk zijn we momenteel een soort tussenvorm van LogicaCGI of hoe je het verder ook noemen wil.
Ik was erg pessimistisch het laatste jaar, maar ik begin langzaam maar zeker wel overtuigd te raken van het verhaal van CGI. Het snijdt echt hout, hoewel het nog moet blijken op de Europese markt.
En een deel van het dat verhaal zijn de arbeidsvoorwaarden.

Je merkt aan alles dat dat een van de dingen zijn die nog geregeld moeten worden. En dat is jammer. Deels komt dit vast doordat Logica op sterven na dood was en ze flink hebben moeten sleutelen om de patiënt weer iets op de been te helpen. Maar daarbij voelt het alsof ze de huidige werkmembers uit het oog hebben verloren. Misschien ook niet, maar zeker voor een halve buitenstaander (zoals de meeste members bij de klant toch zijn) voelt dat als meer van hetzelfde.

Ik ga bewust naar allerlei meetings toe (in mijn eigen tijd) om het CGI gevoel te proberen te krijgen. Het werkt, maar het kost moeite. Maar veel hangt af van deze maand.
Wat gaan ze doen met de arbeidsvoorwaarden? Wordt het beter, blijft het hetzelfde, of wordt het minder.
En wordt de timing gebruikt om de nul-lijn nog een jaar te handhaven?

[ Voor 6% gewijzigd door avotar op 03-06-2013 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat betekent dat je anderhalve ton moet omzetten en zelf maar net 60k mag kosten (all-in waarde van je arbeidsvoorwaarden incl premies werknemersverzekeringen etc). Ik vind die verhouding erg scheef. Naar interne maatstaven word je een euro of 700 onderbetaald, als je ook buiten de deur kijkt is het gat ergens tussen de 1000 en 1500 euro vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377903

Als die 3000 bruto is dan is er inderdaad wel iets erg scheef. Of je bent heel erg snel op die level terecht gekomen, maar ken zat mensen die nog een level lager zitten en meer verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377903 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:21:
Als die 3000 bruto is dan is er inderdaad wel iets erg scheef. Of je bent heel erg snel op die level terecht gekomen, maar ken zat mensen die nog een level lager zitten en meer verdienen.
Ik zou de lvl up niet aan nemen als mijn salaris zo schreef blijft. Nu heeft hij wel alle plichten maar geen van de baten. Erg jammer dat zulke gevallen gehandhaafd worden binnen CGI. Je zou toch denken dat je na een overname met een schone lei wil beginnen en dat ze deze gevallen recht zouden trekken. Wie weet komt het nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
Kom op zeg… Je kunt toch van een junior niet veel meer verwachten dan dat ze hun klus naar tevredenheid uitvoeren en zich ontwikkelen dmv training? Als ze dat boven verwachting uitvoeren verdienen ze zeker een loonsverhoging. Iemand met 3 jaar ervaring is vele malen makkelijker op een opdracht te plaatsen dan een starter, de kans op idleness is daarmee veel lager en de tarieven zullen dus hoger kunnen zijn (lees: de kortingen achterwege blijven).

Ik zit niet te wachten op presentaties van collega’s die presentaties willen geven omwille van hun imago.

Mag zelf niet klagen, maar van collega’s weet ik dat die onderbetaald worden. Er zit hier één op de kamer goed werk te verrichten die in mijn ogen evenveel zoveel zou moeten verdienen als ik, maar er 5 meier onder zit… Ondertussen niet meer zo happig op het assessed worden tav level 3, laat maar zitten. De objectives werden wel concreter, boter bij de vis blijft uit.

Eigenlijk heb ik mijn doel bij dit bedrijf wel bereikt: een beeld krijgen van de automatiseringswereld & de nodige bagage verzamelen om vervolgstap te overwegen.

@ T-captain > En bij een omzet van een ton? Want ik denkt dat dat realistischer is.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een ton komt ruw genomen overeen met een uurtarief van 60 a 65. Ik mag hopen dat CGI voor een L3 rol (PM, architect etc) een beter tarief vangt dan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Testert schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:19:
Kom op zeg… Je kunt toch van een junior niet veel meer verwachten dan dat ze hun klus naar tevredenheid uitvoeren en zich ontwikkelen dmv training? Als ze dat boven verwachting uitvoeren verdienen ze zeker een loonsverhoging. Iemand met 3 jaar ervaring is vele malen makkelijker op een opdracht te plaatsen dan een starter, de kans op idleness is daarmee veel lager en de tarieven zullen dus hoger kunnen zijn (lees: de kortingen achterwege blijven).

Ik zit niet te wachten op presentaties van collega’s die presentaties willen geven omwille van hun imago.
Ook een junior kan aanwezig zijn op team meetings, kan input geven bij een manager over verschillende zaken, kan naar bv testnet gaan, actief deelnemen tijdens een cursus (vaak zitten ze onderuit geschoven te wachten tot het over is), initiatief tonen ten opzichte van eigen prestaties, meedenken over welke cursussen je nog mist en dit aangeven bij je manager, enz. Een presentatie geven over iets waar niemand op zit te wachten valt in mijn opzicht ook niet onder de noemer 'iets nuttigs doen voor je practice'. :P

Wanneer je je proactief opstelt valt dat echt wel op bij de meeste managers. Actief bezig zijn met je eigen groei ipv reactief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
t_captain schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:28:
Een ton komt ruw genomen overeen met een uurtarief van 60 a 65. Ik mag hopen dat CGI voor een L3 rol (PM, architect etc) een beter tarief vangt dan dat :)
Hmmm... Is erg afhankelijk van de klant, maar je hebt gelijk. Voor een L3 rol zou dat 75+ moeten zijn.
Anoniem: 383121 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:31:
[...]Ook een junior kan ...knip... voor je practice'. :P

Wanneer je je proactief opstelt valt dat echt wel op bij de meeste managers. Actief bezig zijn met je eigen groei ipv reactief :)
Beter dan Rukapul kan ik het niet verwoorden:
Tussen een nullijn (beter gezegd: negatief-lijn aangezien zelfs inflatie niet gecorrigeerd wordt) en stevig groeien danwel promotie zit een wereld van verschil.
Die wereld van verschil is de 80% starters die groeien on-the-job en een goede beoordeling krijgen.Voor de streber, ambitieuze, workaholic en fanatiekeling was er altijd de mogelijkheid tot extra beloningen in de vorm van een bonus of anomaly. Laten we dat asjeblieft niet tot norm verheffen.

Edit: En anders moet je ze bij de reviews als 'onder verwachting' beoordelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Testert op 03-06-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:22
Testert schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:07:

Beter dan Rukapul kan ik het niet verwoorden:

[...]

Die wereld van verschil is de 80% starters die groeien on-the-job en een goede beoordeling krijgen.Voor de streber, ambitieuze, workaholic en fanatiekeling was er altijd de mogelijkheid tot extra beloningen in de vorm van een bonus of anomaly. Laten we dat asjeblieft niet tot norm verheffen.

Edit: En anders moet je ze bij de reviews als 'onder verwachting' beoordelen.
Ik werk niet bij CGI (of heb dat ooit gedaan), maar dit is iets dat niet alleen daar gebeurt. Zelf ken ik meerdere mensen in een dergelijke situatie en heb ik er zelf ook mee te maken gehad. Als de klant tevreden is+je een goede beoordeling krijgt+je goed inzetbaar bent geweest dan is het heel zuur als je maar geen verhogingen krijgt. Of verhogingen die worden aangeprijsd als een goede, mooie verhoging, maar neerkomen of een grijpstuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 27-05 16:10

Reneger

Wie? IK?

NeP2013 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:04:
ging niet helemaal goed, of de:

Specifications:

Model DELL Lattitude E6230
Processor Intel Core i5 (2.7 Ghz 3MB Cache, Dual Core) 64Bits
Screen 12.5" HD (1366 x 768)
Harddisk 320GB 7.200 RPM
Optical NO
Bluetooth YES
WIFI YES
Van wat ik hoorde is deze alleen voor de Executives. Beetje jammer, ik ben erg blij met de 13" toshiba, scheelt me een breuk sjouwen.
Ik heb geen zin om met 2 stoeptegels te lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Reneger schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:50:
[...]

Van wat ik hoorde is deze alleen voor de Executives. Beetje jammer, ik ben erg blij met de 13" toshiba, scheelt me een breuk sjouwen.
Ik heb geen zin om met 2 stoeptegels te lopen...
Nee, deze kan je beide kiezen :) ligt er maar net aan welke je fijner vind natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

prutser387 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 07:17:
[...]

En dat wordt nu met de micro-managers alleen maar erger. Vroeger kon een manager nog een groep van 40-70 mensen met elkaar vergelijken en dan een 'onderlinge' ranking opstellen. Je viel dan op als je qua ervaring heel hoog zat, maar qua salaris onder de maat.

Nu kan een manager alleen op persoonlijk niveau kijken naar zijn eigen 10 teamleden. Het niveau daarboven wordt het al cijfertjes-management, omdat je de onderlinge ranking van team 1 niet kan vergelijken met team 2.

Dus het enige dat je nu nog kan doen om op te vallen, is zorgen dat je een level omhoog gaat.
Micromanagement had je ten tijde dat het CMG was ook. Een level omhoog is alleen een administratieve notering. Financieel doet het niets. Opvallen heeft ook geen nut mijn beoordeling vanuit de klant waren in de meeste volgens verwachting of boven verwachting. Hetzelfde geldt voor mijn interne reviews.
Het probleem is alleen als je een technische kant wordt opgeduwd je heel moeilijk de business gerelateerde opdrachten krijgt. Verder maakt dat het moeilijk om werk te krijgen die jezelf ambieerd.
De mensen met de grootste mond krijgen het meest gedaan, alleen wordt je daar na jaren ook moe van.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

avotar schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:10:
[...]

Mag ik zo onbeschoft zijn te vragen hoeveel ervaring je hebt en welke tak van sport je zit?

[...]
9 jaar evaring en Business consultant, loop al tegen de 40 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

t_captain schreef op maandag 03 juni 2013 @ 08:17:
[...]

Dat betekent dat je anderhalve ton moet omzetten en zelf maar net 60k mag kosten (all-in waarde van je arbeidsvoorwaarden incl premies werknemersverzekeringen etc). Ik vind die verhouding erg scheef. Naar interne maatstaven word je een euro of 700 onderbetaald, als je ook buiten de deur kijkt is het gat ergens tussen de 1000 en 1500 euro vrees ik.
Naar interne maatstaven en prestaties zou ik al tegen 5000 of meer moeten verdienen. Een level 2 zit op 2750. Een level 2 in de eind range zit op 4700. Een beginnend level 3 zit op 3600. Buiten zou ik inderdaad minimaal 2000 meer verdienen. Het is een samenloop van omstandigheden dat je maar niet weg komt. Crisis, drukte bij de klant en een leuke job en ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

t_captain schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:28:
Ik zit boven dat uurtarief. Sterker nog, projectleiders geven soms aan dat ik een koopje ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

celshof schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:33:
[...]
Ik werk niet bij CGI (of heb dat ooit gedaan), maar dit is iets dat niet alleen daar gebeurt. Zelf ken ik meerdere mensen in een dergelijke situatie en heb ik er zelf ook mee te maken gehad. Als de klant tevreden is+je een goede beoordeling krijgt+je goed inzetbaar bent geweest dan is het heel zuur als je maar geen verhogingen krijgt. Of verhogingen die worden aangeprijsd als een goede, mooie verhoging, maar neerkomen of een grijpstuiver.
Bij CGI kijken ze niet naar het bedrag wat je krijgt als loonsverhoging, maar procentueel. Als je ontevreden bent over de verhoging dan wordt er gezegd, ja maar je hebt wel 10% verhoging gekregen. Maar 10% van niets is weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Heb je wel is gehoord van meerdere quotes in 1 bericht? ipv 4/5 keer op jezelf te reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het stuk business consultant en in een technische rol geduwd worden kan ik niet helemaal rijmen. Alle BC-ers die ik ken werken in het vision/shape domein en niet in change/deliver. Business consultants worden ook geranked op de vision/shape domeinen en sales bij mijn weten, dat een klant dan tevreden is met je technische werkzaamheden is minder van belang (dat is als BC-er immers niet je primaire rol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

pagani schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:44:
Het stuk business consultant en in een technische rol geduwd worden kan ik niet helemaal rijmen. Alle BC-ers die ik ken werken in het vision/shape domein en niet in change/deliver. Business consultants worden ook geranked op de vision/shape domeinen en sales bij mijn weten, dat een klant dan tevreden is met je technische werkzaamheden is minder van belang (dat is als BC-er immers niet je primaire rol)
Careerpad hadden eerst SD van gemaakt, na veel pushen en escalatie BC gemaakt. Alleen what's in de name. Ze kijken naar je CV bij matching,als je zelf niet voet bij stuk houdt dat geen technische functie's meer doet dan heeft het careerpad BC ook geen nut. Je bent een eigen BV letterlijk binnen het bedrijf. Wat ik al eerder zei, je valt of staat met de manager die je krijgt.

Een bedrijf als CGI is niet aan te bevelen voor juniors. Er is te weinig structuur daarvoor qua carrierepad- en ontwikkeling. Dat heeft zijn voor- en nadelen. Je hebt redeijk veel vrijheden als je die opeist. Wie zijn mond dichthoud heeft pech. In een later stadium zijn de vrijheden wel fijn. Echter, als er iets geregeld moet worden dan kan het onstructurele tegen je werken, omdat het bedrijf niet alles op orde heeft.
Zoals elk groot bedrijf loopt CGI ook tegen de logheid van het bedrijf aan, waardoor iedere afdeling en zelf team zijn eigen regels erop nahoud.

Als junior moet je zorgen dat je een helder doel voor ogen hebt. Zorg dat je een (goeie betrouwbare) senior krijgt die je kan helpen om stappen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
IndoBoy schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:51:
Naar interne maatstaven en prestaties zou ik al tegen 5000 of meer moeten verdienen. Een level 2 zit op 2750. Een level 2 in de eind range zit op 4700. Een beginnend level 3 zit op 3600. Buiten zou ik inderdaad minimaal 2000 meer verdienen. Het is een samenloop van omstandigheden dat je maar niet weg komt. Crisis, drukte bij de klant en een leuke job en ziekte.
Die eindrange van 4700 voor level 2 is alleen als je qua ervaring niet doorgroeit naar level 3 en bijvoorbeeld 15 jaar blijft hangen in level 2.

In principe is het ijkpunt (van de oude schalen) het niveau waarop je overgaat naar level 3. Ik dacht dat dat rond de 3800 lag voor level 2. (lig altijd iets boven de ondergrens van het volgende level).

Ik heb overigens een vergelijkbare situatie. Ben een paar jaar geleden level 2 geworden en heb 2 jaar lang onder het minimum niveau gezeten. Zit nu met ruim 8 jaar ervaring op 3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor het bepalen van de financiële resultaten op alle niveaus is CGI grotendeels afhankelijk van de ingevulde time reports. Daarom vind CGI het ook zo belangrijk dat iedereen, elke week, op tijd is met het indienen daarvan en zal CGI vanuit Corporate de business units ook maandelijks belasten met $100 per niet ingediend time report per member.
Weer typerend voor de manier waarop CGI mensen wil motiveren. Deze manier van werken snap ik echt niet :/
Pagina: 1 ... 7 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.