Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.021.058 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383121

spacy schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:23:
[...]

PPP? SPP? kan ik deze afkortingen/documenten als NL ook ergens terugvinden in de email of portal ?
Profit Participation Plan (PPP)
Share Purchase Plan (SPP)

Als je op intranet zoekt naar: CGI Incentives Benefits‎ vind je de presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:46
Aandelenplannen in Nederland kun je zonder enig probleem de waarde van bepalen. Er is namelijk niets magisch aan noch wordt er significante waarde uit het niets gecreeerd. Onder Nederlands belastingrecht is de enige mogelijkheid namelijk een beperkte korting op het kopen van aandelen (15%) mogelijk, waarbij dat voordeel wel weer belast wordt (IB: 42% / 52%) en er tevens sprake moet zijn van een lockup periode (6mnd afaik).

Bovenstaande kadert exact de waarde van een eventueel aandelenplan van CGI af!
Eventueel rendement op aandelen CGI kun je geheel buiten beschouwing laten voor wat betreft arbeidsvoorwaarden, want op dat vlak zou je als rationele belegger aandelen CGI moeten vergelijken met het gehele universum van beleggingen.

Mijn persoonlijke mening na jaren dit bedrijf te hebben gevolgd (en af te zien glijden) is dat CMG/Logica/CGI heel goed is in het creeren van distractors om te verhullen dat de arbeidsvoorwaarden (met name primair) jaar na jaar uitgehold worden. Aandelenplannen, leaseauto's, pensioen, vrije dagen (, maar ook reistijd als consultant!) kun je prima terugrekenen naar een maat: bruto maandelijkse pegels per geinvesteerde tijd.

Hier beperkt tot aandelenplannen. Optieplannen werken iets anders, maar zijn fundamenteel niet anders vanuit het perspectief van werknemer.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 02-05-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Rukapul schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:42:
Aandelenplannen in Nederland kun je zonder enig probleem de waarde van bepalen. Er is namelijk niets magisch aan noch wordt er significante waarde uit het niets gecreeerd. Onder Nederlands belastingrecht is de enige mogelijkheid namelijk een beperkte korting op het kopen van aandelen (15%) mogelijk, waarbij dat voordeel wel weer belast wordt (IB: 42% / 52%) en er tevens sprake moet zijn van een lockup periode (6mnd afaik).

Bovenstaande kadert exact de waarde van een eventueel aandelenplan van CGI af!
Eventueel rendement op aandelen CGI kun je geheel buiten beschouwing laten voor wat betreft arbeidsvoorwaarden, want op dat vlak zou je als rationele belegger aandelen CGI moeten vergelijken met het gehele universum van beleggingen.

Mijn persoonlijke mening na jaren dit bedrijf te hebben gevolgd (en af te zien glijden) is dat CMG/Logica/CGI heel goed is in het creeren van distractors om te verhullen dat de arbeidsvoorwaarden (met name primair) jaar na jaar uitgehold worden. Aandelenplannen, leaseauto's, pensioen, vrije dagen (, maar ook reistijd als consultant!) kun je prima terugrekenen naar een maat: bruto maandelijkse pegels per geinvesteerde tijd.

Hier beperkt tot aandelenplannen. Optieplannen werken iets anders, maar zijn fundamenteel niet anders vanuit het perspectief van werknemer.
_/-\o_

De hele regeling met voor ons relevante (voor- en) nadelen in een notedop. Ik zal binnenkort eens een column beginnen over het cafetariamodel, want daar bestaan ook nog wat misverstanden over.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgi170
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02-2021
Motrax schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:58:
Ik zag vandaag voor het eerst een "Bel mij" CGI auto rijden *O*

Reed als een dwijl verder, dat was dan weer jammer ;)
Hoorde in de wandelgangen dat alle teamleaders verplicht met zo'n sticker moeten rijden. Hoop dan wel dat je een zakelijke nummer ter beschikking krijgt en het niet moet doen met je prive nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cgi170 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:35:
[...]

Hoorde in de wandelgangen dat alle teamleaders verplicht met zo'n sticker moeten rijden. Hoop dan wel dat je een zakelijke nummer ter beschikking krijgt en het niet moet doen met je prive nummer.
De Team leads worden niet gedwongen, maar ze hebben wel een 'contractje' getekend waarin staat dat ze actief mee moeten doen met de wervingscampagnes... (Als ik het me goed herinner). Dus ze kunnen wel nee zeggen, maar dat word vast niet in dank af genomen.
Verder moet het gewoon met de privé telefoon...

Zolang het maar niet, door het overweldigende succes..., ingevoerd word bij de 'gewone' members O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

Hier wordt inderdaad het werktelefoonnummer voor gebruikt. Hier op kantoor kreeg ik namelijk mee dat er perongelijk een privé nummer geplaatst was op de sticker, en die sticker wordt nu opnieuw besteld zodat er toch het correcte nummer op staat.

Als je het mij vraagt vind ik het wel een leuke actie. Als ik zo hoor in wat voor situaties je terecht komt (mensen bellen je, en je ziet ze zwaaien in de binnenspiegel etc), en er schijnen toch wel wat belletjes binnen te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497512

CGI verhoogt bespaardoelstelling Logica
http://www.computable.nl/...espaardoelstelling-logica

Hmmm.... waarop zouden ze gaan besparen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 09:46
Heb op het moment een aanbod van cgi binnen. Op zich goed, op de vakantiedagen na, maar die zijn bij te kopen. Moet een en ander nog ff doorrekenen. Wat me wel opvalt is dat ik personeelsgids van juli 2012 heb ontvangen (dus niet de nieuwe regeling gok ik) en dat die veel openlaat in de teksten.
Heb wat vragen extra gesteld na aanleiding hiervan. Ff afwachten wat het antwoord gaat zijn en dan ga ik beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275330

Jullie maken me echt chagrijnig met de negatieve berichten. Ik heb na 2 jaar in dienst te zijn bij Logica/CGI nog steeds 2150 bruto salaris.

Wat t dan een beetje leuk maakt is de zorgvergoeding en leaseauto. Als ze daar in gaan snijden hou ik toch niets meer over man.

Gaat toch nuet echt gebeuren?

Straks voor niets een goedkopere lease auto genomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 275330 op 03-05-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Anoniem: 497512 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:20:
CGI verhoogt bespaardoelstelling Logica
http://www.computable.nl/...espaardoelstelling-logica

Hmmm.... waarop zouden ze gaan besparen....?
Vergeet niet dat Computable altijd al graag ons bedrijf in een slecht daglicht heft proberen te plaatsen via "biased berichtgeving". Dus ik wil eerst vanuit CGI horen wat dit precies inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 14:24
Perenor schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:42:
[...]

Vergeet niet dat Computable altijd al graag ons bedrijf in een slecht daglicht heft proberen te plaatsen via "biased berichtgeving". Dus ik wil eerst vanuit CGI horen wat dit precies inhoudt.
Onzin.
Computable roept in dat hele artikel niks over maatregelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Roadman op 03-05-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:52
Inderdaad. Misschien is de synergie van de merger groter dan verwacht. Het artikel benoemt geen redenen of achtergronden, slechts het feit dat men een post in de boekhouding heeft aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Anoniem: 275330 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:35:
Jullie maken me echt chagrijnig met de negatieve berichten. Ik heb na 2 jaar in dienst te zijn bij Logica/CGI nog steeds 2150 bruto salaris.

Wat t dan een beetje leuk maakt is de zorgvergoeding en leaseauto. Als ze daar in gaan snijden hou ik toch niets meer over man.

Gaat toch nuet echt gebeuren?

Straks voor niets een goedkopere lease auto genomen.
Er gaat wel wat gebeuren, zoveel is duidelijk. Dat bleek wel uit de mail van Sake en ook uit het verhaal op de townhall meet gisteren van Ron. Ze zijn jaren aan het proberen een cafetaria model voor arbeidsvoorwaarden binnen te fietsen (ik zie ze het nog vol trots presenteren in de Kuip), CGI komt binnen en legt het vervolgens gewoon op. Dan kan het wel.

Of het slechter wordt, is dan vervolgens de cynische aanname van heel veel "veteranen" hier.... misschien valt het mee ;)

De enige hoop die ik uitspreek is, is dat als je level voor een deel de hoogte van arbeidsvoorwaarden gaan bepalen, dat er dan ook eindelijk een duidelijk en objectief promotiebeleid komt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In principe is een cafetariamodel gunstig, omdat je meer flexibiliteit hebt om het budget toe te kennen aan die arbeidsvoorwaarden die voor jou belangrijk zijn. Er gaat minder geld verloren aan irrelevante arbeidsvoorwaarden en bij gelijkblijvend budget is de werknemer beter af.

Helaas wordt het nooit zo flexibel als je zou willen. Bepaalde mogelijkheden worden meestal niet aangeboden door de werkgevers (youngtimer lease bijvoorbeeld). En als hoogopgeleide IT-er zou je ook beter af zijn met particuliere dekking tegen werkloosheid en arbeidsongeschiktheid dan de UWV regelingen, maar die keuze is wettelijk beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Winstdeling, aandelenparticipatie, flexibilisering, individualisering van onze voorwaarden zullen betaald moeten worden uit de beschikbare middelen. Die zullen eerder krimpen dan toenemen. Dan is de vraag wie het gaat betalen. In zijn mail geeft Sake het antwoord al. Ze willen de beschikbare middelen anders gaan verdelen. Dat betekent voor velen een verslechtering.

En als je daar niet aan meewerkt door het nieuwe contract niet te tekenen ontvang je direct een paria status met bijbehorende behandeling. Het is een geschiedenis die zich herhaald.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275330

Voor mij een verbetering dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 09:26:
In principe is een cafetariamodel gunstig, omdat je meer flexibiliteit hebt om het budget toe te kennen aan die arbeidsvoorwaarden die voor jou belangrijk zijn. Er gaat minder geld verloren aan irrelevante arbeidsvoorwaarden en bij gelijkblijvend budget is de werknemer beter af.
no way dat dat behalve het eerste halfjaar (je bent blij van je keuze, en je hebt tijdelijk lucht in voor jou belangrijke items) ooit gunstig wordt.

Even een voorbeeld, de bedragen zijn arbitrair.
Jaar 0:
  • Leasebudget : 700
  • ziektekosten : 300
  • pensioen : 300
  • vakantie : 5 dagen keer 200 = 1000
  • Laptop, telefoon, onkosten : 200
Jaar 1: halleluja! cafetariamodel ter grootte van 700+300+300+1000+200=E2500

Jaar 4: inflatie ~2% jaarlijks (conservatief, kijk maar wat bovengenomende kostenposten wekelijk zijn gestegen!! totaal ~10% in 4 jaar) --> catetariamodel is niet geindexeerd, E2500

totale kosten 2750. Ik zie een gat. Dat moet gedicht worden.

Zoals het nu ligt, worden de afzonderlijke zaken zoals hierboven genoemd met de werkgever afgesproken en onderhandeld. Omdat ze behalve het variable leasebudget individueel zijn vastgelegd in je contract ontkomt je werkgever er niet aan die te onderhandelen met maatschappijen (uit -belangrijk!- eigenbelang) of te indexeren. Dat is straks dus niet meer zo, als het als een containerbegrip aan je contract hangt.

Je kiest er na vier jaar nog steeds voor die kleine goedkope auto, die ineens een stuk duurder is geworden. Omdat het cafetariabudget niet met de werkelijke inflatie is meegestegen moet je ergens op bezuinigen. Linksom of rechtsom gaat dat gebeuren. Dat kun je maar heel kort volhouden, zelfs als je loon stijgt.

Ga me nou niet aankomen met "Dan moeten we ervoor zorgen dat het WEL geindexeerd wordt". Als dat al gebeurt ligt dat beslist onder het werkelijke nivo. Dat is namelijk precies wat ik zou proberen. Wat zegt de baas dan? " hee, jij wilde toch een leaseauto in plaats van met de trein?" of " tja, als jij al je kinderen wilt meeverzekeren gaat dat pensioen kosten.." Bovendien zal de meeste twintigers toch jeuken wat ze inleggen in hun pensioen, die gooien dat bedrag zonder besef van de gevolgen liever in het potje voor die Audi. Laat dat nou net de doelgroep zijn van de gemiddelde detacheerder...

Cafetariamodel keuzevrijheid? Keuzestress zul je bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Twee zaken vallen me op in je post over het cafetariamodel:

1. Je gaat bij voorbaat uit van een probleem met de indexatie. Ik zie dat een beetje als "calimero-denken"; het redeneren vanuit een veronderstelde zwakke positie tegenover een sterkere partij. Natuurlijk zou een werkgever graag wat extra verdienen door zijn werknemers op deze manier uit te knijpen. Maar een werkgever kan daar maar tot een bepaalde hoogte in gaan als hij ook in de toekomst voldoende personeel wil hebben. De werknemers waar het hier over gaat, IT consultants, hebben meer dan voldoende mogelijkheden om ergens anders te werken. Zo klein is Calimero niet. En zo groot is CGI niet. Idem voor Cap, Atos of welk ander bedrijf.

2. Moet je nou hoogopgeleide, volwassen mensen tegen zichzelf beschermen door hun arbeidsvoorwaarden vast te leggen? De gedachte dat de werkgevers het samen met de colelctieve vertegenwoordiging van de werknemers het allemaal beter weten dan de individuele werknemer, komt mij over als de jaren '60 op herhaling :) Als een twintiger liever een RS3 rijdt dan een pensioen opbouwt, moet hij dat anno 2013 toch zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Je gaat bij voorbaat uit van een probleem met de indexatie.
CGI heeft een broertje dood aan indexering. Daarmee moet je goed oppassen!

Eén onderdeel uit de arbeidsvoorwaarden is geïndexeerd. De Zorgbijdrage zou jaarlijks een index moeten volgen. Maar het gebeurt helaas niet. CGI kan het naar eigen believen nalaten.

Ook de lease-norm is geïndexeerd. Hier wordt de index wel juist toegepast. Echter, verhogingen worden nog wel eens uitgesteld. Omdat in die periode van uitstel nieuwe contracten worden afgesloten, krijg je in dat geval vier jaar lang een te lage norm toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ESPACE schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:07:
[...]

CGI heeft een broertje dood aan indexering. Daarmee moet je goed oppassen!
Okee, goed punt. De zorgvergoeding was eerst op basis van zorgkosten geindexeerd (gemiddeld een procent of 7 per jaar over de afgelopen 10 jaar als ik me de cijfers goed herinner). Toen kwam er een zorgbijdrage met indexatie op basis van CBS prijsindex (wat vaak neerkomt op 1.5 procent per jaar). En ook die indexatie heeft men tussen 2006 en 2010 tenminste eens overgeslagen, iets waarvoor ook geen verklaring kwam.

Als je een flexbudget hebt, kun je dat het best afspreken als percentage van je brutoloon. Ben je van het gezeur over indexatie af. Alleen moet je rekening houden dat pensioenpremie met de jaren een groter deel van je flex gaat opeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ook bij afspraken met CGI moet je goed oppassen!

Hetzelfde voorbeeld, de indexering van de Zorgbijdrage. De afspraken over de indexering van de Zorgpremie zijn begin 2006 tweemaal letterlijk gecommuniceerd. "Voor de toekomst wordt een loon- of prijsindex afgesproken; de vergoeding van LogicaCMG volgt niet automatisch de kosten van de zorgverzekeringpremie."

Het heeft heel lang geduurd voordat de Gele Gids werd bijgewerkt en bijbehorend reglement Zorgbijdrage werd gepubliceerd. Daarin staat het volgende: "Ieder jaar kan een loon- of prijsindex worden afgesproken waarmee de zorgbijdrage wordt gewijzigd."

Het woordje KAN is toegevoegd en men doet dus gewoon geen indexering. Omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:27:
2. Moet je nou hoogopgeleide, volwassen mensen tegen zichzelf beschermen door hun arbeidsvoorwaarden vast te leggen?
Ja. Kijk maar waar eenzijdige kennis toe heeft geleid met woekerpolissen en de huizenmarkt. "U wist toch voor welke polis u tekende?" Ik heb t letterlijk door een adviseur horen zeggen. Kom je aan met je hoge opleiding. Wat denk je dat mensen met een aflossingsvrije hypotheek te wachten staat als hun aftrekbare periode afloopt? Je had niks en je hebt niks behalve een restschuld. Had u allemaal kunnen weten. Maar ja, dertig jaar is wel ver weg he? Zo geldt dat ook voor arbeidssparen.
De gedachte dat de werkgevers het samen met de colelctieve vertegenwoordiging van de werknemers het allemaal beter weten dan de individuele werknemer, komt mij over als de jaren '60 op herhaling :)
Dus de jaren 60-70 waren een grote sosjale poel des verderfs? Verdeel en heers. Dat is wat het neo-liberalisme nastreeft. Ikke-ikke-ikke. En het dan vooral gek vinden dat de maatschappij verhardt.

OT: Wat ik wel vind overigens is dat de Babyboomers en langstudeerders die ons al die impopulaire maatregelen door de strot bezuinigen nodig eens zelf aangepakt moeten worden, maar dat terzijde
Als een twintiger liever een RS3 rijdt dan een pensioen opbouwt, moet hij dat anno 2013 toch zelf weten.
Is dat zo? Een twintiger is daar financieel ervaren genoeg voor? Als een twintiger nu niet begint met sparen legt ie later een grote druk op de voorzieningen. Alleen omdat dat lekker ver weg is, ziet geen enkele twintiger dat. Had ik vroeger ook niet. Boeiuh, dat pensioen. Als hadden komt is hebben te laat.

Sommige dingen moeten gewoon goed geregeld zijn: Pensioen, Gezondheidszorg en Onderwijs. De rest mag je wat mij betreft binnen bepaalde grenzen flexibeler maken en keuzevrijheid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:29
SunnieNL schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:59:
Heb op het moment een aanbod van cgi binnen. Op zich goed, op de vakantiedagen na, maar die zijn bij te kopen. Moet een en ander nog ff doorrekenen. Wat me wel opvalt is dat ik personeelsgids van juli 2012 heb ontvangen (dus niet de nieuwe regeling gok ik) en dat die veel openlaat in de teksten.
Heb wat vragen extra gesteld na aanleiding hiervan. Ff afwachten wat het antwoord gaat zijn en dan ga ik beslissen.
Als dat het 2012 contract nog is met de bonus regeling, Zou ik even navraag doen over die bonus regeling en of je daar uitkerings-data en percentages zwart op wit kan krijgen. Sinds september wordt dat bij mij eigenlijk elke maand nog wel door geschoven.
En realiseer je even dat die bonus niet terug te zien is in je bruto salaris, iets waarmee je voor bank / huur een stukje lager uitkomt wat vervelend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Sleepkever schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:17:
[...]

Als dat het 2012 contract nog is met de bonus regeling, Zou ik even navraag doen over die bonus regeling en of je daar uitkerings-data en percentages zwart op wit kan krijgen. Sinds september wordt dat bij mij eigenlijk elke maand nog wel door geschoven.
En realiseer je even dat die bonus niet terug te zien is in je bruto salaris, iets waarmee je voor bank / huur een stukje lager uitkomt wat vervelend kan zijn.
Wel vreemd overigens, omdat ik inmiddels een contract getekend heb zonder die regeling ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92616

Iemand misschien enig idee waar ik nu het laatste nieuws kan bekijken van CGI?
Normaal kon ik via nlportal naar MYsite gaan, nu ga in naar CynerGI maar daar kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

mmm...Word niet blij van dat ene zinnetje in de OR-update. Harmonisatie is gebonden aan wettelijke regels, maar dit gaat over een Transformatie... WTF? ik heb toch niet om die overname gevraagd?

met andere woorden: Je hangt er een andere naam aan en eenzijdig opgelegde arbeidsvoorwaarden kunnen er zomaar doorheen gedrukt worden...waarom tekenen we in godesnaam nog een arbeidscontract als dat door een werkgever eenzijdig de nek kan worden omgedraaid? :(

*Rechtsbijstand checken doet op arbeidsrecht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

peter00 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:41:
mmm...Word niet blij van dat ene zinnetje in de OR-update. Harmonisatie is gebonden aan wettelijke regels, maar dit gaat over een Transformatie... WTF? ik heb toch niet om die overname gevraagd?

met andere woorden: Je hangt er een andere naam aan en eenzijdig opgelegde arbeidsvoorwaarden kunnen er zomaar doorheen gedrukt worden...waarom tekenen we in godesnaam nog een arbeidscontract als dat door een werkgever eenzijdig de nek kan worden omgedraaid? :(

*Rechtsbijstand checken doet op arbeidsrecht*
Ik weet niet of je het zo moet interpreteren. In de Town Hall Meeting met Ron (kantoor Eindhoven was dit afgelopen dinsdag), zei hij letterlijk over de nieuwe arbeidsvoorwaarden:
'Het zal een pakket worden wat net zo aantrekkelijk wordt. Op een aantal punten beter, op een aantal punten minder. We streven er naar om een pakket aan te kunnen bieden wat anders is, maar waar iedereen toch eigenlijk wel ja op zegt. Maar als je het oude pakket wilt behouden is dit natuurlijk ook toegestaan, omdat we je niet kunnen verplichten'.

Dat laatste zinnetje lijkt me toch wel relevant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Niekk schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:54:
[...]
Maar als je het oude pakket wilt behouden is dit natuurlijk ook toegestaan, omdat we je niet kunnen verplichten'.

Eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik zie niet staan dat een transformatie wel zomaar eenzijdig doorgevoerd mag worden?

Daarbij vindt ik eerlijkgezegd de laatste zin uit de alinea daarna veel sprekender.

Eerst wordt met veel tam-tam verteld hoe geweldig goed SPP (en PPP) is...
komt dan nu de sigaar uit eigen doos tevoorschijn?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niekk schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:54:
[...]

Ik weet niet of je het zo moet interpreteren. In de Town Hall Meeting met Ron (kantoor Eindhoven was dit afgelopen dinsdag), zei hij letterlijk over de nieuwe arbeidsvoorwaarden:
'Het zal een pakket worden wat net zo aantrekkelijk wordt. Op een aantal punten beter, op een aantal punten minder. We streven er naar om een pakket aan te kunnen bieden wat anders is, maar waar iedereen toch eigenlijk wel ja op zegt. Maar als je het oude pakket wilt behouden is dit natuurlijk ook toegestaan, omdat we je niet kunnen verplichten'.

Wat denk je dan dat Ron gaat roepen? We zoeken naar de minst opvallende manier om iedereen wat in te laten leveren voor het grotere goed genaamd CGI?
Het behouden van oude voorwaarden is al vaker als 'niet slim' bewezen. Het word je op zijn minst niet in dank afgenomen... vaak zie je dit terug in geen loonsverhoging of het moeten reageren op jobs ver uit de buurt...

Ik kijk wel eens terug op de tijd dat ik nog jong en goedgelovig was 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

[..]
Ik kijk wel eens terug op de tijd dat ik nog jong en goedgelovig was 8)
:F

Ook al was het een mondelinge 'belofte', denk ik wel dat het positief dat Ron zegt dat:
  • Het een ander pakket wordt, maar wel in totaal gezien mooi
  • Niet verplicht is.
Het eerste punt is natuurlijk relatief. Voor de ene persoon kan iets altijd beter of slechter uitpakken, maar er even vanuitgaande dat er geen maffe dingen gebeuren....
Het laatste punt is wettelijk, lijkt mij, ook gewoon zo geregeld.

Time will tell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben dan wel echt benieuwd wanneer we het gaan horen hoe het er voor ons uit komt te zien.
Dus wat betekend het voor mij, wat zit er allemaal in het nieuwe pakket?

Wil best er eens goed voor gaan zitten om te kijken of ik er beter / slechter van ga worden. Maar wat ik nu lees is het allemaal nog steeds vaag.
- Mag ik bijv. boetevrij mijn leaseauto inleveren als ik voor die andere voorwaarden kies??
- Salaris omhoog met een X bedrag??
- enz enz

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 92616 op 13-05-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niekk schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:07:
[...]

:F

Ook al was het een mondelinge 'belofte', denk ik wel dat het positief dat Ron zegt dat:
  • Het een ander pakket wordt, maar wel in totaal gezien mooi
  • Niet verplicht is.
Het eerste punt is natuurlijk relatief. Voor de ene persoon kan iets altijd beter of slechter uitpakken, maar er even vanuitgaande dat er geen maffe dingen gebeuren....
Het laatste punt is wettelijk, lijkt mij, ook gewoon zo geregeld.

Time will tell...
Tuurlijk zullen er mensen zijn die blij zijn met de nieuwe vooraarden. Die heb je altijd. De zaken die ik tot nu toe in de roddelgangen hoor zijn het invoeren van aandelen en geruchten over een junioren pakket waarbij er weinig tot niets in het pensioen gaat maar er wel een hoog lease bedrag is.

Wat ik denk over het aanbieden van aandelen heb ik al eens verteld...
Het invoeren van een zogenaamd junioren pakket waarbij de toekomst van de nieuwe collega niet gewaarborgd word maar waar als 'trekpleister' een hoog lease bedrag word aangeboden vind ik geen goede ontwikkeling... Is dat wat we moeten willen met ze alle?

Niets staat nog vast, maar waar rook is is meestal ook vuur. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Anoniem: 383121 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:32:
[...]

Tuurlijk zullen er mensen zijn die blij zijn met de nieuwe vooraarden. Die heb je altijd. De zaken die ik tot nu toe in de roddelgangen hoor zijn het invoeren van aandelen en geruchten over een junioren pakket waarbij er weinig tot niets in het pensioen gaat maar er wel een hoog lease bedrag is.

Wat ik denk over het aanbieden van aandelen heb ik al eens verteld...
Het invoeren van een zogenaamd junioren pakket waarbij de toekomst van de nieuwe collega niet gewaarborgd word maar waar als 'trekpleister' een hoog lease bedrag word aangeboden vind ik geen goede ontwikkeling... Is dat wat we moeten willen met ze alle?

Niets staat nog vast, maar waar rook is is meestal ook vuur. -O-
Ik begrijp je punt. Echter, het 'juniorenpakket' zoals je het beschrijft: wat is daar mis mee ?
Eerste lease auto, of de eerste twee lease auto's, zijn dan leuke bakken. Vanaf dan begin je je pensioen op te bouwen en heb je meer als genoeg tijd om een pensioen te kweken. Op dat moment verdien je dan ook meer, en kan je dus leuke auto's blijven rijden.

Ik ben bang dat we eigenlijk niets anders kunnen doen - op dit moment - als afwachten. Sake gaf geloof ik aan dat het voor de maand Juli duidelijk zou zijn? Dus nog een maandje wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@niekk, zijn dat de voorwaarden die we kunnen vinden op de HR portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Anoniem: 92616 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:59:
@niekk, zijn dat de voorwaarden die we kunnen vinden op de HR portal?
Geen idee. Voor mij is het ook nieuw. Ik ging puur in op de reply van Stofkonijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Vanaf dan begin je je pensioen op te bouwen en heb je meer als genoeg tijd om een pensioen te kweken.
Daarbij kun je je behoorlijk in vergissen. Bij de huidige regeling betaald CGI de pensioenpremie. Maar realiseer je dat de huidige beschikbare premie slechts 70% is van wat nodig is om een redelijk pensioen op te bouwen. Bij de huidige situatie is het dus al van groot belang dat je op tijd begint en zelf ook een flink aandeel in de pensioenpot stopt. Veel CGI'ers kampen met een behoorlijk pensioengat. Helaas zijn de meesten zich daar nauwelijks van bewust.

Ik hoop dat ze wat gaan doen aan het kostenniveau van Zwitserleven. Zij hanteren tarieven die horen bij woekerpolissen. Ook de strijkstok van Kröller Boom is gruwelijk. Maar liefst 4,5% van alle premie gaat naar KB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

ESPACE schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:54:
[...]

Daarbij kun je je behoorlijk in vergissen. Bij de huidige regeling betaald CGI de pensioenpremie. Maar realiseer je dat de huidige beschikbare premie slechts 70% is van wat nodig is om een redelijk pensioen op te bouwen. Bij de huidige situatie is het dus al van groot belang dat je op tijd begint en zelf ook een flink aandeel in de pensioenpot stopt. Veel CGI'ers kampen met een behoorlijk pensioengat. Helaas zijn de meesten zich daar nauwelijks van bewust.

Ik hoop dat ze wat gaan doen aan het kostenniveau van Zwitserleven. Zij hanteren tarieven die horen bij woekerpolissen. Ook de strijkstok van Kröller Boom is gruwelijk. Maar liefst 4,5% van alle premie gaat naar KB.
Ik begrijp dat je goed moet opletten dat je voldoende pensioen opbouwt, maar ik bedoel meer: stel je komt als 22 Jarige in dienst, draait 4 jaar een lease-auto, dan ben je 26 als je eventueel zou beginnen met een pensioen opbouwen. Er zijn genoeg mensen die pas op hun 26e (of later) beginnen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ESPACE schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:54:
[...]

inderdaad!

wil je weten wat je nou echt overhoudt? kijk eens op www.mijnpensioenoverzicht.nl
staat gewoon wat je NETTO iedere maand overhoudt als je met pensioen mag. Met ons huidige woekerpensioen, zou ik, als ik niks had bijgespaard, zo ongeveer aan de bedelstaf raken. En ik heb al 25 jaar gewerkt. Deels in de goede tijd. Dat geeft dus te denken voor de jongeren die hun pensioen in hun auto stoppen.

Even een indicatie: 1620 euri netto. Da's inclusief AOW. Mag je hopen dat je huis is afbetaald. Vraag ook eens aan je ouders hoeveel die krijgen nu ze gepensioneerd zijn. Dan ga je helemaal huilen.

owja nog een bummer: dit is nog los van de inflatie, die die 1620 euri reduceert tot een fractie daadwerkelijke koopkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niekk schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:02:
[...]

Ik begrijp dat je goed moet opletten dat je voldoende pensioen opbouwt, maar ik bedoel meer: stel je komt als 22 Jarige in dienst, draait 4 jaar een lease-auto, dan ben je 26 als je eventueel zou beginnen met een pensioen opbouwen. Er zijn genoeg mensen die pas op hun 26e (of later) beginnen te werken.
Ik zou nog niet eens voor een maand kiezen om mijn pesioen niet op te bouwen. Het is al niet best en elke maand 'extra' is mooi meegenomen.

Die auto kan me gestolen worden... Het kunnen betalen van de rekeningen als ik straks met mijn 75e met pensioen mag vind ik toch echt belangrijker.

Maar precies de instelling van jongeren dat die paar jaar toch niet uitmaken.. Daar moeten ze tegen beschermd worden imho en dit moet niet als een trekplijster gebruikt worden. :+

Maar hej niets staat nog vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik vind dat de OR ons kinderachtig behandeld. Alsof we een stel kleuters zijn dat op goed geluk moet geloven in het sprookje dat de arbeidsvoorwaarden moeten veranderen.

Waarom worden de ideeën van de bestuurder omtrent de nieuwe arbeidsvoorwaarden niet met de achterban (zoals beloofd!) gedeeld? Wat is hier geheim aan? Of, wat heb je te verbergen? Waarom wordt direct belanghebbenden informatie en daarmee de mogelijkheid van beïnvloeding onthouden?

Waarom wordt er niet na elke overleg verslag gedaan van de inhoud en voortgang? Het gaat om onze arbeidsvoorwaarden en het zijn onze vertegenwoordigers. Toon ons het plaatje en neem ons mee in het proces en laat je mede sturen door de achterban. Dan neem je ons serieus en hoef je ons niet als kleuters te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

ESPACE schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:39:
Ik vind dat de OR ons kinderachtig behandeld. Alsof we een stel kleuters zijn dat op goed geluk moet geloven in het sprookje dat de arbeidsvoorwaarden moeten veranderen.

Waarom worden de ideeën van de bestuurder omtrent de nieuwe arbeidsvoorwaarden niet met de achterban (zoals beloofd!) gedeeld? Wat is hier geheim aan? Of, wat heb je te verbergen? Waarom wordt direct belanghebbenden informatie en daarmee de mogelijkheid van beïnvloeding onthouden?

Waarom wordt er niet na elke overleg verslag gedaan van de inhoud en voortgang? Het gaat om onze arbeidsvoorwaarden en het zijn onze vertegenwoordigers. Toon ons het plaatje en neem ons mee in het proces en laat je mede sturen door de achterban. Dan neem je ons serieus en hoef je ons niet als kleuters te behandelen.
Volgens mij staat er duidelijk in dat ze niet alles openbaar mogen maken.

Ik vind dat je ook heel makkelijk de OR de zwarte piet blijft toespelen, terwijl ik je niet op de verkiezingslijst heb zien staan bij de laatste verkiezingen.
En buiten dat, je kan zeuren op de OR, zeur op onze werkgever. Zij weerhouden ons informatie en hullen zich in nevelen.

[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 14-05-2013 17:25 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avotar schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:57:
[...]

Volgens mij staat er duidelijk in dat ze niet alles openbaar mogen maken.

Ik vind dat je ook heel makkelijk de OR de zwarte piet blijft toespelen, terwijl ik je niet op de verkiezingslijst heb zien staan bij de laatste verkiezingen.
En buiten dat, je kan zeuren op de OR, zeur op onze werkgever. Zij weerhouden ons informatie en hullen zich in nevelen. En doen in sprookjes. Met twee hele kleine kinderen is het spitsuur tussen 17.30 en 18.30.
Tuurlijk zal de OR over bepaalde zaken geheimhouding hebben, maar ik viel vooral over dit stukje:
We hebben afgesproken dat we gedurende de onderhandelingen niet veel over de inhoudelijke kant zullen publiceren. Als je niet het hele plaatje kent, omdat nog niet alles besproken is, geven we mogelijk een verkeerd beeld. Daarmee willen we voorkomen dat geruchten en misverstanden ontstaan.
-Met wie is dit afgesproken?
-Als we niet het hele plaatje kennen.. Wij zijn toch het plaatje? Wij zijn de gene die er direct mee te maken hebben.
-Dat er misschien een verkeerd beeld geschept word vind ik geen reden om dan maar niets naar buiten te brengen.
-Geruchten en misverstanden zijn er nu ook al

Hier zeggen ze niet dat ze niets naar buiten MOGEN brengen, maar dat ze toch hebben afgesproken om dit niet te doen. Ik vind dit een vreemde keuze. 8)7 Ik maak hier ook uit op dat wij pas informatie krijgen wanneer alles al besproken en afgesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
avotar schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:57:
[...]
...
En buiten dat, je kan zeuren op de OR, zeur op onze werkgever. Zij weerhouden ons informatie en hullen zich in nevelen.
Correctomundo! Alleen waar nodig wordt de OR geraadpleegd, alleen waar nodig wordt instemming gevraagd. Volgens de regels, maar netjes?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Hoe in de wereld verwacht je dat een OR effectief kan onderhandelen namens werknemers wanneer het niet vrij is in het onderhandelen zelf omdat werkgever (en OR) selectief een beroep doen op de andere verantwoordelijkheid van de OR, namelijk het belang van de onderneming en daarmee de makkelijk in te roepen geheimhoudingsbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik vind het bezwaarlijk dat de OR geheimhouding afspreekt daar waar het gaat om de directe belangen van de medewerkers en waar andere vertegenwoordiging niet tot het proces wordt toegelaten. Het is de OR die hier de invloed van achterban buiten het proces houdt. De werkgever heeft een eigen belang en speelt het sluw met geheimhouding.

Zo zijn de OR-regels omtrent geheimhouding niet bedoeld. Het is de bedoeling van de wet dat men terughoudend is met geheimhouding. Zegt de OR vooraf, dat zij bepaalde informatie alleen wenst te ontvangen wanneer deze niet geheim is, dan zal de werkgever toch met informatie moeten komen als hij wat wil met arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:42
Ik ben het er mee eens dat het op zijn zachts gezegd slordig is dat de OR zo terughoudend is met informatie omtrent zo'n belangrijk onderwerp.

Op het intranet is echter een discussie pagina opgezet waar je (niet anoniem) je mening kan geven over de arbeidsvoorwaarden (link in laatste CommunicatOR). Hier staat tot nu toe slechts 1 reactie op, maar dat lijkt me dé plek om hierover met de OR/werkgever in discussie te gaan. Desnoods ook over de geheimhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516625

Heeft iemand eigenlijk al iets gehoord ivm de salaris ronde? Het is immers alweer bijna juni en ik heb er nog 0.0 over gehoord/gelezen/gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504237

Ja waar blijft die salaris verhoging?! Ben er wel een beetje klaar mee.

En dat achterhouden van informatie van het OR begint me ook een beetje de strot uit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Kom jongens, natuurlijk krijg je dit jaar niks extras. Moet ik dat echt uitleggen? :F
  • Er wordt hard gewerkt aan nieuwe arbeidsvoorwaarden. De ruimte die er eventueel is wordt gebruikt voor het oppoetsen van het geheel. Acceptatie van het nieuwe systeem door de goegemeente is veel meer waard dan die paar snuiters die een verhoging willen tijdens een economische crisis. Die ruimte ga je echt niet in een verhoging van het oude systeem stoppen. Geeft bovendien alleen maar weer extra overhead die ze nu echt even niet kunnen gebruiken
  • Als er al iets verhoogd wordt (primair of secundair) , zal dat een schijnverhoging blijken te zijn door invoering van keuzestress keuzevrijheid in het cafetariamodel. De verhoging zal een verschuiving blijken. Voorbeeld: het aandelenplan. Pyramidespel dat leuker lijkt dan t onder de streep is. Ander voorbeeld: flexibel salaris, 80% vast, rest afhankelijk van de eigen- en bedrijfsprestatie. Eerste jaar 100% (en een beetje om ons over de streep te halen, overigens een sigaar uit eigen doos, betaald uit de verminderde pensioenafdracht - die gaat immers over de 80% vast..), tweede jaar 90%, vergezeld van de een of andere k-smoes.
  • We zitten niet bij een CAO dus een periodiekje kun je vergeten.
  • Kijk even op de fora van de concullega's. Wordt daar uitgedeeld? Waarom bij ons dan wel?
  • We hebben net een ronde van kostenreductie achter de rug. Om die dan weer meteen teniet te doen zal niet de intentie van Slot Keesomlaan zijn
dus ja: je hebt t fetaaaaaaasties gedaan en nee, je krijgt er niets bij. Zie mn onderschrift. Of je moet een "schrijnend geval" zijn, maar die normen worden ook voortdurend aangescherpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Een cynicus is iemand die van alles de prijs en van niets de waarde kent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-04-2024
optimist + ervaring + steen + ! ezel = cynicus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ESPACE schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:35:
[...]

Een cynicus is iemand die van alles de prijs en van niets de waarde kent. ;)
mooi hoor. niet van jezelf. Voorlopig krijg ik nog iedere keer gelijk. Ik ben pas cynisch geworden nadat ik een paar keer ten onrechte heb vertrouwd op een goede uitkomst. Cynisme is een vorm van realisme.

"Ervaringen uit het verleden bieden wel degelijk uitzicht op de toekomst"

En nu ga ik naar huis. Heb er alweer dik tien uur opzitten waarvan twee uur gratis. Want het werk dat ik doe is ont-zet-tend leuk, bij een net zo leuke klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peter00 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:05:
Kom jongens, natuurlijk krijg je dit jaar niks extras. Moet ik dat echt uitleggen? :F
  • Er wordt hard gewerkt aan nieuwe arbeidsvoorwaarden. De ruimte die er eventueel is wordt gebruikt voor het oppoetsen van het geheel. Acceptatie van het nieuwe systeem door de goegemeente is veel meer waard dan die paar snuiters die een verhoging willen tijdens een economische crisis. Die ruimte ga je echt niet in een verhoging van het oude systeem stoppen. Geeft bovendien alleen maar weer extra overhead die ze nu echt even niet kunnen gebruiken
  • Als er al iets verhoogd wordt (primair of secundair) , zal dat een schijnverhoging blijken te zijn door invoering van keuzestress keuzevrijheid in het cafetariamodel. De verhoging zal een verschuiving blijken. Voorbeeld: het aandelenplan. Pyramidespel dat leuker lijkt dan t onder de streep is. Ander voorbeeld: flexibel salaris, 80% vast, rest afhankelijk van de eigen- en bedrijfsprestatie. Eerste jaar 100% (en een beetje om ons over de streep te halen, overigens een sigaar uit eigen doos, betaald uit de verminderde pensioenafdracht - die gaat immers over de 80% vast..), tweede jaar 90%, vergezeld van de een of andere k-smoes.
  • We zitten niet bij een CAO dus een periodiekje kun je vergeten.
  • Kijk even op de fora van de concullega's. Wordt daar uitgedeeld? Waarom bij ons dan wel?
  • We hebben net een ronde van kostenreductie achter de rug. Om die dan weer meteen teniet te doen zal niet de intentie van Slot Keesomlaan zijn
dus ja: je hebt t fetaaaaaaasties gedaan en nee, je krijgt er niets bij. Zie mn onderschrift. Of je moet een "schrijnend geval" zijn, maar die normen worden ook voortdurend aangescherpt.
Jammer, maar ik neig ook erg in deze richting te denken.
Daarbij komt nog dat het klaarblijkelijk veel belangrijker is om nieuwe mensen binnen te halen dan om de oude members binnen te houden... We hebben waarschijnlijk allemaal de prachtige brief thuis gehad die hier een goed voorbeeld voor is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Anoniem: 383121 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 07:34:
[...]

Jammer, maar ik neig ook erg in deze richting te denken.
Daarbij komt nog dat het klaarblijkelijk veel belangrijker is om nieuwe mensen binnen te halen dan om de oude members binnen te houden... We hebben waarschijnlijk allemaal de prachtige brief thuis gehad die hier een goed voorbeeld voor is |:(
de vraag is of je je vrienden/studiegenoten wilt adviseren in het onzekere bestaan van de IT uitzendkrachten te stappen... :X

wat me overigens wel opviel in de brief was dat de lease-auto regeling er expliciet als optie genoemd staat. En dat valt me dan weer niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

peter00 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:19:
[...]

de vraag is of je je vrienden/studiegenoten wilt adviseren in het onzekere bestaan van de IT uitzendkrachten te stappen... :X

[...]
Waar doel je precies op met 'het onzekere bestaan' ? Het feit dat de arbeidsvoorwaarden nog niet vrijgegeven zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Niekk schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:02:
[...]

Waar doel je precies op met 'het onzekere bestaan' ? Het feit dat de arbeidsvoorwaarden nog niet vrijgegeven zijn ?
Helaas ligt het wat fundamenteler. Iets waar je je m.i. beter op had kunnen orienteren voor je je in je eerste baan had gestort.

Er zijn namelijk een aantal verschillende soorten werkgevers in het IT-landschap met fundamenteel andere carriere karakteristieken, verwachtingen, arbeidsvoorwaarden en zekerheden. Heel grof gezegd kun je wel stellen dat met name de grotere IT-dienstverleners zijn afgegleden tot pure mensenverhuurders/uitzenders.

De andere grote categorien zijn industrie en andere werkgevers met in-house IT, en IT-dienstverleners die nog wel ook als organisatie zelf een intrinsieke meerwaarde proberen te bieden. De laatste jaren is ook wel gebleken dat de laatste 2 groepen over het algemeen zuiniger op hun menselijk kapitaal zijn dan de eerste categorie.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 16-05-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Rukapul schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:15:
[...]

Helaas ligt het wat fundamenteler. Iets waar je je m.i. beter op had kunnen orienteren voor je je in je eerste baan had gestort.

Er zijn namelijk een aantal verschillende soorten werkgevers in het IT-landschap met fundamenteel andere carriere karakteristieken, verwachtingen, arbeidsvoorwaarden en zekerheden. Heel grof gezegd kun je wel stellen dat met name de grotere IT-dienstverleners zijn afgegleden tot pure mensenverhuurders/uitzenders.

De andere grote categorien zijn industrie en andere werkgevers met in-house IT, en IT-dienstverleners die nog wel ook als organisatie zelf een intrinsieke meerwaarde proberen te bieden. De laatste jaren is ook wel gebleken dat de laatste 2 groepen over het algemeen zuiniger op hun menselijk kapitaal zijn dan de eerste categorie.
ik had t niet beter kunnen formuleren. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Rukapul schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:15:
[...]

Eens... maar, en wellicht heb ik vandaag een te naïeve 8) op, ik wil wel geloven dat CGI op termijn in deze laatste categorie zal gaan vallen.

We moeten niet vergeten dat we nog steeds in een overgangssituatie zitten, die mij overigens persoonlijk ook al veel te lang duurt maar zo gaat dat nu eenmaal.
Ik geloof wel degelijk dat CGI een veel betere organisatie is en cultuur heeft, maar dat we met z'n allen nog behoorlijk moeten switchen.

Ik denk dat de oud-CMGers hetzelfde proces hebben doorlopen ("vroegâh") toen Logica om de hoek kwam kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekk

Niekk

Ik vind het tot nu toe allemaal reuze meevallen. Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat ik hier eigenlijk geen recht van spreken over heb.

Maar m.i. is dat niet het enige belangrijke. Tot nu toe heb ik leuke dingen gezien van CGI (leuke mensen, leuke projecten, leuke werk-sfeer). Dit is allemaal misschien erg afhankelijk van bedrijfstak en/of uiteindelijke klant, maar tot nu toe valt het me allemaal niets tegen.

Verder is het niet mijn eerste baan. Ik heb hier voor ook al een andere baan gehad. Dit was bij een kleiner bedrijf, wat een eigen IT afdeling had maar geen Software bureau was. (Een telco wat software nodig heeft in dit geval).
Ontzettend leuk bedrijf, maar ik denk wel dat voor mezelf het een goede zet is geweest om bij CGI te werken. Puur vanwege:
- Meer afwisseling
- Ik kan meer kennis opdoen
- Ja, sorry, maar de arbeidsvoorwaarden + salaris zijn hier (bij CGI) toch echt beter
- Uitdaging. Dit laatste was mijn belangrijkste punt. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar simpele websites/web-portals moeten bouwen.

Voor mij speelt er meer mee als alleen primaire & secundaire -arbeidsvoorwaarden...... Het is ook echt wel een weloverwogen keus geweest, ben daar maar niet bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja, toen ik 6j geleden binnen kwam was het ook een lucratieve overstap. Nu 6 jaar en 8 managers verder ben ik eigenlijk weinig opgeschoten.....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niekk schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:34:
Ik vind het tot nu toe allemaal reuze meevallen. Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat ik hier eigenlijk geen recht van spreken over heb.

Maar m.i. is dat niet het enige belangrijke. Tot nu toe heb ik leuke dingen gezien van CGI (leuke mensen, leuke projecten, leuke werk-sfeer). Dit is allemaal misschien erg afhankelijk van bedrijfstak en/of uiteindelijke klant, maar tot nu toe valt het me allemaal niets tegen.

Verder is het niet mijn eerste baan. Ik heb hier voor ook al een andere baan gehad. Dit was bij een kleiner bedrijf, wat een eigen IT afdeling had maar geen Software bureau was. (Een telco wat software nodig heeft in dit geval).
Ontzettend leuk bedrijf, maar ik denk wel dat voor mezelf het een goede zet is geweest om bij CGI te werken. Puur vanwege:
- Meer afwisseling
- Ja, sorry, maar de arbeidsvoorwaarden + salaris zijn hier (bij CGI) toch echt beter
- Uitdaging. Dit laatste was mijn belangrijkste punt. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar simpele websites/web-portals moeten bouwen.

Voor mij speelt er meer mee als alleen primaire & secundaire -arbeidsvoorwaarden...... Het is ook echt wel een weloverwogen keus geweest, ben daar maar niet bang voor.
Het feit dat je je af vroeg wat bedoeld werd met het onzekere bestaan, duid er wel op dat je dat aspect van het detacheer wereldje niet goed bekeken hebt... De members van CGI die de afgelopen jaren het einde van Logica hebben meegemaakt kunnen je alles vertellen over het onzekere bestaan. Hopelijk hoef jij dit niet meer mee te maken. Tijd zal het leren.

Het probleem tussen jou kijk op CGI en de kijk van de mensen die langer in dienst zijn is dat jij niet weet hoe het eerder was. Wij kunnen vergelijken. Als je niet anders gewend bent dan denk je waarschijnlijk dat dit helemaal top is.

Je bent afgestudeerd bij CGI toch? Dus dan neem ik aan dat je vorige baan een bijbaan was? Dat is niet te vergelijken met een fulltime baan. Ik denk dat daar op gedoeld werd.

Toen ik logica binnen kwam dacht ik tot op zekere hoogte de zelfde dingen als jij, maar nu weet ik beter ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

aan de andere kant, je hebt idd meer afwisseling. Dat is waar. Velen van ons zijn om die reden ingestapt. Op het moment dat je je draai hebt gevonden gaat die gedwongen afwisseling een beetje tegen staan, en zeker als je na vier jaar nog steeds net zoveel verdient als een medewerker van de Mediamarkt (met alle respect). Het alternatief is overigens dat je na drie jaar nog steeds de suffe sites bouwt / ondersteunt, dat kan OOK bij ons gebeuren. Er is namelijk gewoon geen carriereplanning. Dat is wel ooit geprobeerd na de overname van CMG door Logica, maar is een stille dood gestorven

Waar het mbt de omgang met werknemers om draait is dat de horizon (lees: tijd dat je in dienst bent) tegenwoordig iets van 4 jaar is. Daar wordt het beleid ook op afgestemd lijkt het, zowel het belonings- opleidings- als het aannamebeleid. Het is tevens de houdbaarheidsdatum van de gemiddelde manager. Duitsers weten nog wel hoe het moet. Iemand 25 jaar in dienst is daar heel normaal.

Wil je je verdiepen, bij- of omscholen? zelf betalen. Kijk maar naar de skills die er nu gevraagd worden. Hoezo kunnen die niet van de bank geplukt worden? Omscholen is veul duurder dan recruteren. QED

De wal zal het schip keren, want de arbeidsmarkt vergrijst en banen naar India verplaatsen komen de meeste klanten gillend van terug. De eerste stap is dat joiners-in-spe hard lachend weglopen als ze hun salarisbod horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497512

Kunnen we aub stoppen met dat belachelijke `members` ? Dat heet in goed Nederlands collega's, of anders: werknemers, medewerkers, CGI´ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497512 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:32:
Kunnen we aub stoppen met dat belachelijke `members` ? Dat heet in goed Nederlands collega's, of anders: werknemers, medewerkers, CGI´ers.
Ik gebruik het graag om aan te tonen hoe belachelijk het klinkt. Het liefst met een rare uitspraak of intonatie (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij betekent 'members' in goed Nederlands 'leden'. Op zich draagt dat wel een prettige klank van "met elkaar", een minder hierarchisch model dan het aloude werkgever/werknemer model. Nu nog zien dat CGI de daad bij het woord voegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
De term members is m.i. niet verenigbaar met hameren op aandeelhouderswaarde.

Members zou je verwachten bij een Rijnlands model, niet bij een Angelsaksich model.

Als het CGI menens was dan was het triviaal geweest om bestaande werknemers een geste te doen om te bewijzen dat het het beste voor heeft met de memberswerknemers.

Wil je verder bewijs dat de keizer geen kleren aangeeft? Kijk dan eens op CGI Investment profile waar het woord member of employee niet eens voorkomt, laat staan waarom hun medewerkers zo bijzonder of belangrijk zijn.

Vergelijk dat eens met een ander bedrijf wat ook actief is in de IT dienstverlening, bijvoorbeeld Accenture Core Values.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
avotar schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:26:
[...]

Eens... maar, en wellicht heb ik vandaag een te naïeve 8) op, ik wil wel geloven dat CGI op termijn in deze laatste categorie zal gaan vallen.

We moeten niet vergeten dat we nog steeds in een overgangssituatie zitten, die mij overigens persoonlijk ook al veel te lang duurt maar zo gaat dat nu eenmaal.
Ik geloof wel degelijk dat CGI een veel betere organisatie is en cultuur heeft, maar dat we met z'n allen nog behoorlijk moeten switchen.

Ik denk dat de oud-CMGers hetzelfde proces hebben doorlopen ("vroegâh") toen Logica om de hoek kwam kijken.
Ik zie het als buitenstaander niet hoor. Sterker nog, wat CGI in de kern aanbiedt lijkt me behoorlijk generiek.

En waar zit de echte waarde toevoeging van CGI? Alleen als er intrinsiek zoiets is wat waarde toevoegt buiten het lomp verhuren van mensen kan er ook meerwaarde voor de medewerkers geboden worden (naast de beloofde sterke cash flow voor de aandeelhouders). Als ik terugdenk aan CMG van begin deze eeuw dan denk ik niet aan een bedrijf wat lomp mensen verhuurde, maar aan een bedrijf wat trots z'n kunnen op het gebied van SMS gateways (oid) naar voren schoof.

Als ik denk aan Atos dan denk ik aan Atos wat actief naar buiten treedt in de media met innovatie. (Hoop op af te dingen, maar het is meer dan niets.)

Als ik denk aan onze toeleveranciers denk (kleinere IT detacheerders) dan denk ik aan medewerkers die met lol bij hun werkgever zitten, veelal tevreden zijn met de kansen en arbeidsvoorwaarden etc.

Wat biedt CGI?
Niekk schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:34:

- Meer afwisseling

Natuurlijk zijn er ook voordelen, maar weegt dat op als je bij een werkgever effectief maar een toekomst/horizon van een paar jaar hebt omdat groei op inhoud, arbeidsvoorwaarden, etc. beperkt zijn en risico steevast op werknemer wordt afgewenteld met als grootste risico nog wel dat de persoonlijke kostenbasis te hoog wordt? Persoonlijk vind ik dat behoorlijk mager.

Afwisseling en kennis opdoen kan ook bij andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vroeger bij CMG en LogicaCMG was de decentraliteit een kenmerk. Je had heel verschillende soorten handel (van uur-factuur tot managed services tot producten).
En er lag heel veel autonomie binnen de competences. Dat gaf wel een prettige betrokkenheid van de consultants bij de business.

In mijn ogen is de afbraak al onder directie van meneer Green ingezet, ruim voor CGI. Alles centraliseren en steeds mee focus op uur-factuur werk heeft de betrokkenheid van en uitdaging voor de consultants uitgehold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:38:
Vroeger bij CMG en LogicaCMG was de decentraliteit een kenmerk. Je had heel verschillende soorten handel (van uur-factuur tot managed services tot producten).
En er lag heel veel autonomie binnen de competences. Dat gaf wel een prettige betrokkenheid van de consultants bij de business.

In mijn ogen is de afbraak al onder directie van meneer Green ingezet, ruim voor CGI. Alles centraliseren en steeds mee focus op uur-factuur werk heeft de betrokkenheid van en uitdaging voor de. onsultants uitgehold.
dat denk ik ook. Onder Andy kwamen er vooral T's en V's, en werden de B's naar de bekende Ivoren Toren verhuisd. Dat maakte alles een stuk bureaucratischer en minder uitdagend. CGI heeft dat beter begrepen, zoveel mag duidelijk zijn. TVB's liggen nadrukkelijk lager in de organisatie, wat ik een uitstekend model vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stil hier op het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Stilte voor de storm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha iedereen zit in volle spanning te wachten op ons nieuwe top pakket *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05 16:10

Reneger

Wie? IK?

Nog een maandje, ofzo, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 15:32
Er vanuit gaande dat er wat af gaat en er wat voor terugkomt: Wat zou je dan bijvoorbeeld uit het huidige pakket willen schrappen/verminderden en wat zou je dan hier voor terug willen? Misschien allemaal terug naar de wettelijke 20 vakantiedagen en de dagen die je dan nu over hebt 'cashen' en meer pensioen of meer lease/mobiliteitsbudget? Of alle toeters en bellen omzetten naar extra bruto-salaris+SPP+PPP en je regelt het zelf maar? Zelf heb ik geen idee waar 'ze' aan denken en bij wie de OR toetst of er binnen de werknemers wel draagvlak of begrip voor bepaalde voorstellen is. Of krijgen we een slikken-of-stikken voorstel? An offer you can't refuse.... no serious, you can't refuse! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcelmg2 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:32:
Er vanuit gaande dat er wat af gaat en er wat voor terugkomt: Wat zou je dan bijvoorbeeld uit het huidige pakket willen schrappen/verminderden en wat zou je dan hier voor terug willen? Misschien allemaal terug naar de wettelijke 20 vakantiedagen en de dagen die je dan nu over hebt 'cashen' en meer pensioen of meer lease/mobiliteitsbudget? Of alle toeters en bellen omzetten naar extra bruto-salaris+SPP+PPP en je regelt het zelf maar? Zelf heb ik geen idee waar 'ze' aan denken en bij wie de OR toetst of er binnen de werknemers wel draagvlak of begrip voor bepaalde voorstellen is. Of krijgen we een slikken-of-stikken voorstel? An offer you can't refuse.... no serious, you can't refuse! >:)
Er is in mijn ogen maar weinig ruimte voor verandering, maar ik denk dat CGI dit anders ziet :P

- Die aandelen wil ik gewoon niet... Dat kunnen ze nog zo in line met de 'American way' vinden. Ik krijg gewoon liever geld.
- Ik ga er volledig van uit dat we een lager lease bedrag krijgen waardoor een hoop mensen gedwongen worden een eigen auto te gaan rijden.
- Dat de vakantiedagen terug worden geschroefd naar 25 of 20 dagen lijkt me ook een wezenlijk aanwezige optie. Dit zal dan in bruto loon gecompenseerd moeten worden. Ik zou het erg slim vinden als CGI dit doet. 1 vakantiedag opnemen = geen inkomsten voor CGI 1 vakantiedag uitbetalen = een volle dag inkomsten.
- Ziektekosten vergoeding zal bruto loon worden denk ik. Zouden ze 1 op 1 over kunnen nemen.
- Misschien gaan ze ook wel het vakantiegeld elke maand storten. Dit ziet er nog leuker uit voor het maand salaris. Het valt me op dat er meer bedrijven zijn die dit doen.

Wanneer dit alles vertaald is in bruto loon zullen veel van de collega's denken dat ze nu toch wel een mooi bedrag op de bank gestort krijgen, echter vrees ik dat achter de streep het of slechter of nagenoeg het zelfde is als daarvoor.

Speculatie for the win }:O Je moet toch wat op de vrijdag ochtend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Voor wat betreft draagvlak heb ik begrepen dat er in elk geval een groep van PM's en TL's meedenkt over het nieuwe pakket. Of dit klopt kan iemand anders misschien bevestigen.

Het hele idee is flexibiliseren. Daarvoor moet je zaken uitwisselbaar maken het gemakkelijkste kan dat in de vorm van euro's. Dus een versobering van de "basic" secundaire arbeidsvoorwaarden moet volgens mij verwacht worden in ruil voor meer bruto salaris of een budget voor secundaire arbeidsvoorwaarden, waar je vervolgens je secundaire arbeidsvoorwaarden pakket mee kunt vullen.

Mijn persoonlijke hoop is dat we ongeveer hetzelfde pakket als nu kunnen samenstellen met behoud van dezelfde netto storting op de bankrekening. Ik ben namelijk best tevreden met het huidige pakket (m.u.v. wat in te halen inflatie). Ik ben echter bang dat dat niet haalbaar is omdat onze CEO iedereen aan de PPP en SPP wilt krijgen en dat ook ergens van betaald moet worden.

Maar ik laat me verrassen. Misschien zijn de SPP en PPP regelingen wel interessant genoeg om andere zaken voor in te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anoniem: 383121 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 07:57:
[...]
- Dat de vakantiedagen terug worden geschroefd naar 25 of 20 dagen lijkt me ook een wezenlijk aanwezige optie. Dit zal dan in bruto loon gecompenseerd moeten worden. Ik zou het erg slim vinden als CGI dit doet. 1 vakantiedag opnemen = geen inkomsten voor CGI 1 vakantiedag uitbetalen = een volle dag inkomsten.
Precies de reden waarom ik nooit vakantiedagen heb verkocht toen ik daar werkte.

De vergoeding per dag zou slechts 3/4 zijn van mijn BCR per dag. Terwijl je intussen een veelvoud van dat bedrag verdient voor de baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:54:
[...]

Precies de reden waarom ik nooit vakantiedagen heb verkocht toen ik daar werkte.

De vergoeding per dag zou slechts 3/4 zijn van mijn BCR per dag. Terwijl je intussen een veelvoud van dat bedrag verdient voor de baas.
Nou ik vond de extra centjes altijd mooi meegenomen. Ben ik al twee keer leuk een lang weekend van weg gekund...
Met principes alleen is het een stuk lastiger betalen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Anoniem: 383121 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 07:57:
- Die aandelen wil ik gewoon niet... Dat kunnen ze nog zo in line met de 'American way' vinden. Ik krijg gewoon liever geld.
precies. in geen honderd jaar accepteer ik uitruil van aandelen voor salaris. Alleen als EXTRA, en dan wil ik ook nog zelf de keuze houden.
- Ik ga er volledig van uit dat we een lager lease bedrag krijgen waardoor een hoop mensen gedwongen worden een eigen auto te gaan rijden.
Dat denk ik dus ook. Eerlijk gezegd heb ik ook wel gehad met die wurgcontracten van Leaseplan. Achterlijke afkoopsommen en ieder kudtkrasje die je bij een eigen auto gewoon meeverkoopt komt op je resume. Ik heb recent gemerkt dat zelfs een sterretje in je voorruit als SCHADE wordt opgevoerd. eikols. En als je dan vraagt wat het kost om m over te nemen vragen ze meer dan de ANWB. Mn zus is wagenparkbeheerder en heeft t me uitgelegd. Er worden vieze spelletjes gespeeld met auto-export en BPM over onze rug heen. Voor hetzelfde geld als een ex lease Passat kan ik ook een audi A6 kopen.

ik denk dat leasen zn langste tijd gehad heeft bij de detacheerders. je ziet t ook aan de cijfers van die maatschappijen. leasen wordt meer een uitzondering dan een regel.
jep. gaan ze zeker doen. Weet inmiddels via een extra pensioenstorting van vakantiedagen die ik over had wat ze waard zijn >:)
- Ziektekosten vergoeding zal bruto loon worden denk ik. Zouden ze 1 op 1 over kunnen nemen.
- Misschien gaan ze ook wel het vakantiegeld elke maand storten. Dit ziet er nog leuker uit voor het maand salaris. Het valt me op dat er meer bedrijven zijn die dit doen.
dat mag ik niet hopen...daar wordt niemand blij van...welke bedrijven doen dat al? ik heb wel gehoord dat er dat soort plannen zijn, maar niet dat ze al uitgevoerd worden...
Wanneer dit alles vertaald is in bruto loon zullen veel van de collega's denken dat ze nu toch wel een mooi bedrag op de bank gestort krijgen, echter vrees ik dat achter de streep het of slechter of nagenoeg het zelfde is als daarvoor.
hear,hear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
peter00 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:56:
dat mag ik niet hopen...daar wordt niemand blij van...welke bedrijven doen dat al? ik heb wel gehoord dat er dat soort plannen zijn, maar niet dat ze al uitgevoerd worden...
Philips bijvoorbeeld. (Daar zijn een paar jaar geleden alle losse vergoedingen zoals vakantiegeld, eindejaarsuitkering, levensloopbijdrage en zelfs ADV-dagen omgezet in persoonlijke budget wat maandelijks wordt uitgekeerd tenzij iemand zelf anders aangeeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Rukapul schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:03:
[...]

Philips bijvoorbeeld. (Daar zijn een paar jaar geleden alle losse vergoedingen zoals vakantiegeld, eindejaarsuitkering, levensloopbijdrage en zelfs ADV-dagen omgezet in persoonlijke budget wat maandelijks wordt uitgekeerd tenzij iemand zelf anders aangeeft.)
ah..ok. gelukkig "tenzij iemand anders aangeeft". Ik zou mn vakantiegeld & de virtuele eindejaarsuitkering graag gescheiden willen houden van mn basissalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peter00 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:56:

Een goed voorbeeld hiervan is Ordina. Zij betalen zowel vakantiedagen (boven de 20) als vakantiegeld maandelijks uit. Ze zeggen hier dan bij dat je dit bedrag kunt gebruiken om je vakantiedagen naar de 27 dagen te brengen, om je pensioen aan te vullen of je hebt een leuk extra zakcentje.

Door dit grapje lijkt je maandloon heel wat, maar in mei/juni heb je niets extra's te makken. Ik denk dat je al snel gewend raakt aan die maandloon en dat je dan vergeet dat hier ook je vakantiegeld bij in zit. Als je onverwacht aan het eind van het jaar meer vakantiedagen nodig hebt dan heb je het geld voor deze vakantiedagen waarschijnlijk al opgemaakt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 15:32
Het is nu een stuk minder stil hier! Misschien kunnen meelezende OR leden hier wel inspiratie opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marcelmg2 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:08:
Het is nu een stuk minder stil hier! Misschien kunnen meelezende OR leden hier wel inspiratie opdoen.
Ik geloof dat het halve MT hier mee lurkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe ze alle scheef lopers qua salaris recht gaan trekken.
Je gaat wel een niveau omhoog, er wordt verwacht dat je dan ook presteert op dat niveau maar je wordt nog betaald als een junior.

Als ik het overzicht erbij pak waar de salaris schalen en niveau's op staan kom ik al meer dan 300 euro tekort op het minimale bedrag van dat niveau.
Hoor al 2 jaar dat ze dit recht gaan trekken maar tot op heden niets gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
.. meelezende OR leden ...
Ik zou graag een beetje met de OR willen meelezen. Maar helaas, alles is geheim en ik mis al maanden de verslaglegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92616 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:18:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd hoe ze alle scheef lopers qua salaris recht gaan trekken.
Je gaat wel een niveau omhoog, er wordt verwacht dat je dan ook presteert op dat niveau maar je wordt nog betaald als een junior.

Als ik het overzicht erbij pak waar de salaris schalen en niveau's op staan kom ik al meer dan 300 euro tekort op het minimale bedrag van dat niveau.
Hoor al 2 jaar dat ze dit recht gaan trekken maar tot op heden niets gezien
Ik vraag mij daarnaast het volgende af.
Stel de scheeflopers worden nu recht getrokken? Komt dit dan uit het summiere potje dat eventueel beschikbaar komt voor de salaris ronde? Zo ja dan blijft er, denk ik, niets over voor de rest. Hierdoor creëren ze dan wederom scheve ogen. Het gevolg hiervan zal waarschijnlijk weer een uitloop zijn.

Enige optie om dit te voorkomen is om een grote zak geld beschikbaar te stellen om nu iedereen recht te trekken en tevreden te stellen, maar ik denk dat het nog eerder gaat vriezen in de hel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om het eerlijk te doen moet dit niet uit dat potje komen maar moet dit een extra potje worden.
Maar om eerlijk te zijn zie ik dit niet gebeuren.

Misschien moet ik meer ja en amen zeggen en elke week bij mijn manager aan het bureau staan misschien lukt het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92616 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:25:
Om het eerlijk te doen moet dit niet uit dat potje komen maar moet dit een extra potje worden.
Maar om eerlijk te zijn zie ik dit niet gebeuren.

Misschien moet ik meer ja en amen zeggen en elke week bij mijn manager aan het bureau staan misschien lukt het dan wel.
Dan kom je in een speciaal level terecht. Soort bonus level. Dit resulteert ook in het ontvangen van champagne op het erepodium oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahaha, dat is echt te erg! Dat ze ook naar voren gingen....... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Sake heeft aangegeven dat ze de beschikbare middelen willen herverdelen en vanzelfsprekend een aantrekkelijke werkgever willen zijn. Omdat het personeelsbeleid buiten de directe korte termijn onduidelijk is vraag ik me af voor wie hij een aantrekkelijke werkgever wil zijn en wat de houdbaarheidstermijn daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ESPACE schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:02:
Sake heeft aangegeven dat ze de beschikbare middelen willen herverdelen
Sake gaat ook inleveren? :+
... en vanzelfsprekend een aantrekkelijke werkgever willen zijn. Omdat het personeelsbeleid buiten de directe korte termijn onduidelijk is vraag ik me af voor wie hij een aantrekkelijke werkgever wil zijn en wat de houdbaarheidstermijn daarvan is.
houdbaarheid 3 jaar, afhankelijk van je hoe naief je bent nog een jaartje extra:

1e jaar tijdelijk contract.
2e jaar vast contract, zonder verhoging, met de belofte dat je VANAF dit jaar in de molen meeloopt
3e jaar kom je erachter hoe de vork nou echt in de steel zit.
4e jaar krijg je een tegenbod / verhoging (ja echt, het gebeurt weer), maar alleen als je het aanbod van je nieuwe werkgever op tafel legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Wat ik enigzins vreemd vind is dat ze wel nieuwe mensen aan het werven zijn met allerlei 'recruit a friend' acties (post van laatst). Maar dat ze ondertussen nog steeds geen duidelijkheid scheppen naar de al aanwezige werknemers. Wie zou hier nu CGI aanraden aan een vriend? Met deze maandenlange onduidelijkheid en achterkamertjespolitiek zou ik het zeker aan niemand aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt en ik weet niet hoeveel je krijgt maar volgens mij kan je daar ook wel een loonsverhoging van betalen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
How about een corporate telefoon abonnement, met de kosten overdag betaald door t bedrijf, en in de avonduren op eigen kosten?

Ik hoef trouwens ook niet zo nodig van die aandelen, heb liever mijn geld per direct uitbetaald. En verlofdagen, betaalde pensioenregeling en ziektenkostenverzekering en m'n leaseauto wil ik zeker niet kwijt, waarbij verlofdagen en leaseauto voor mij zwaarder tellen. Zo'n gestaffelde lease vergoeding (afhankelijk van level) vind ik overigens niet verkeerd.

B.t.w. dat ze maar s wat doen aan de administratieve kosten bij Kröller Boom en Zwitserleven. Belachelijk. Die vangen een aardig percentage van wat CGI er voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Belachelijk. Die vangen een aardig percentage van wat CGI er voor betaald.
Het is niet CGI, maar het zijn de medewerkers die het betalen!

CGI heeft alle administratie omtrent verzekeringen uitbesteed aan tussenpersoon Kröller Boom. Nu is de grap dat CGI daar helemaal niets voor betaald! Zodoende heeft CGI een betrekkelijk kleine HR afdeling tegen lage kosten. Volgens de arbeidsvoorwaarden stelt CGI pensioenpremie beschikbaar. Dat is een onderdeel van de beloning. Maar omdat bij Kröller Boom ook de schoorsteen moet roken wordt van de beschikbare premie van de medewerker eerst 4,5% afgeroomd als onkostenvergoeding voor de diensten van KB aan CGI.

De keuze voor Zwitserleven met hoge woekerkosten voor de medewerkers dienen met name de reciprociteit van CGI naar Zwitserleven.

Aanbestedingen zouden de medewerkers heel veel extra pensioenkapitaal kunnen opleveren. Gezien de belangen heeft CGI daar al vele jaren geen oren naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Perenor schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:28:
How about een corporate telefoon abonnement, met de kosten overdag betaald door t bedrijf, en in de avonduren op eigen kosten?

Ik hoef trouwens ook niet zo nodig van die aandelen, heb liever mijn geld per direct uitbetaald. En verlofdagen, betaalde pensioenregeling en ziektenkostenverzekering en m'n leaseauto wil ik zeker niet kwijt, waarbij verlofdagen en leaseauto voor mij zwaarder tellen. Zo'n gestaffelde lease vergoeding (afhankelijk van level) vind ik overigens niet verkeerd.

B.t.w. dat ze maar s wat doen aan de administratieve kosten bij Kröller Boom en Zwitserleven. Belachelijk. Die vangen een aardig percentage van wat CGI er voor betaald.
Daar is de onkosten vergoeding van 91 euries netto toch voor? Voor de geringe belkosten die je maakt. Als je veel moet bellen dan kan je het of declareren of een telefoon krijgen in sommige gevallen. Dacht ik...

Ik vraag me af of ze nog gaan rommelen met het pensioen. Stel je voor minder hoge pensioen stortingen, maar zelfde administratie kosten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@avotar: als ik nu een avond overwerk (laten we het op 3 uur houden) levert dat me in ieder geval meer dan 100 euro netto op. Genoeg voor eem bosje bloemen voor mevrouw kaptein en een keertje met ons tweetjes uit eten om het goed te maken. Dezelfde exercitie in dienst van Logica had me indertijd 30 of 35 euro netto opgeleverd. Dat dekt eigenlijk de schade niet :)

Als je baas vervolgens wel een extra marge van 200 euro maakt, is het ergens uit verhouding. Het staat je natuurlijk vrij om er anders over te denken, maar dit was mijn conclusie.

@kevert: hebben ze de schalen dan geindexeerd waardoor je onder het minimum terecht bent gekomen? Of heb je levelverhoging zonder loonsverhoging gehad en zijn het nog steeds dezelfde schalen (ad 2007)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:20:
@avotar: als ik nu een avond overwerk (laten we het op 3 uur houden) levert dat me in ieder geval meer dan 100 euro netto op. Genoeg voor eem bosje bloemen voor mevrouw kaptein en een keertje met ons tweetjes uit eten om het goed te maken. Dezelfde exercitie in dienst van Logica had me indertijd 30 of 35 euro netto opgeleverd. Dat dekt eigenlijk de schade niet :)
overwerken doe ik wekelijks. onbezoldigd, overigens niet met tegenzin. Er zijn een hoop contracten zoals die waar ik voor werk, die geen rekening houden met over- en weekendwerk. Lastig factureren. In een aantal gevallen gevallen doen we of tijd-voor-tijd of als ik tussendoor eens weg moet doet ook niemand moeilijk. Het saldo is onder de streep in het voordeel van de opdrachtgever, maar ik heb plezier in wat ik doe en deze mentaliteit houdt me al heeeeel lang aan het werk.

in onze branche is 9 tot 5 sowieso niet echt haalbaar. Kijk maar naar de tijd die je kwijt bent met reizen, extra druk vanwege fixed price projecten etc. Lijnfuncties zijn redelijk zeldzaam.

Het enige waar ik me op dit moment een beetje druk over maak is het op de dag exact inplannen van je vrije dagen, zeker in relatie tot bovenstaande flexibiliteit. Als het mooi weer is en mn werk laat t toe neem ik morgen vrij. Daar ga ik niet een maand vantevoren PSA invullen of mn manager consulteren.

prettige werkdag iedereen 8)

Pagina: 1 ... 6 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.