Kom kom! 't Is maar werk hoor...
Geweldig geschreven inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:54:
[...]
GEWELDIG, JE HEBT SCHRIJFTALENT.![]()
HIERNA EEN BOEK? 'Mos en Hermsen zetten CGI op stelten'
Het maakt wel een groot deel uit van je dag, dus een beetje naar je zin hebben helpt wel. En die paar ongeleide projectielen maken het er niet leuker op....waldkorn schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:07:
Kom kom! 't Is maar werk hoor...
Dat is zeker waar. Ik bedoel maar gewoon dat als een baantje me niet bevalt ik wel weer wat anders zoek. Geen enkel bedrijf is het me waard om me moe voor te strijden. Zo royaal is mijn salaris meestal nieted73 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:09:
[...]
Het maakt wel een groot deel uit van je dag, dus een beetje naar je zin hebben helpt wel. En die paar ongeleide projectielen maken het er niet leuker op....
Ik heb al ontslag genomen.... ondanks futile pogingen mij te behouden, ben ik gelukkig de boosheid eindelijk te boven.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:50:
[...]
waar blijft jouw boosheid over de waardeloze voorstellen vanuit HR en het schandalige gedrag van de OR?
(antwoorden over professioneel gedrag worden genegeerd)
En je stelde vorige week dat je wat anders had.. dus vandaar dat ik het me afvroeg.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
ik denk dat je iemand anders bedoelt, ik heb dat nooit gezegdavotar schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:18:
[...]
Ik heb al ontslag genomen.... ondanks futile pogingen mij te behouden, ben ik gelukkig de boosheid eindelijk te boven.
En je stelde vorige week dat je wat anders had.. dus vandaar dat ik het me afvroeg.
Verwijderd
1. Ik blaas niet hoog van de toren, ik stelde een vraag.waldkorn schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 07:48:
[...]
Dat je dingen goed doorleest lijkt me duidelijk. Dat had je bij het initieel in dienst treden bij CMG/Logica/CGI ook moeten doen natuurlijk! Maar neem dan ook even de moeite om te kijken of er op bepaalde punten daadwerkelijk iets veranderd is met de oude situatie in plaats van meteen hier hoog van de toren te blazen over iets waar je al jaren geleden mee akkoord bent gegaan. Marcel (en Ron ook wat mij betreft) ongeloofwaardig noemen is één (ik geef je geen ongelijk) maar ga dan ook niet lopen miepen over dingen die al jaren zo zijn, anders ben je nét zo ongeloofwaardig in deze discussie.
2. Als je je contract >10 jaar geleden hebt getekend weet jij ook vast niet meer precies wat er in staat.
Yup, gisteren gebeld, vandaag zeer interessant gesprek gehad. To be continued......Reneger schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:26:
Jeuh. T kan aan mij liggen, maar de recruiters beginnen ook weer agressiever te worden, bellen via de telefooncentrale etc... 2e keer in 2 weken, deze keer vanuit Johannesburg..
1. Ik bedoel spreekwoordelijk natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:00:
[...]
1. Ik blaas niet hoog van de toren, ik stelde een vraag.
2. Als je je contract >10 jaar geleden hebt getekend weet jij ook vast niet meer precies wat er in staat.
2. Klopt. Daarom zou ik het ook eerst ff nakijken voor ik wat zou roepen.
... De CO2 boete die je wist dat zou komen...sattertje schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:49:
Als ik nou kijk naar de voordelen en nadelen voor de werknemer van deze nieuwe AV, zie ik het volgende:
Voordelen (in grote delen onzeker):
* Dit jaar extra bruto loon
* SPP (Flexibel)
* PPP (Flexibel)
Nadelen (zeker):
* Onkostenvergoeding (Na 1 jaar, -61 euro)
* Pensioen (kan alleen nog maar meer worden dan de 18%)
* Annuïteit dagen (80%) Als je niet tekent, kan je ze verkopen voor 100%.
* Parkeergeld, 10 euro (geldt niet voor iedereen)
Zie ik nog iets over het hoofd?
Stuur die s door? Lijkt me een leuker gesprek dan de Indiase cv afdeling van Cap
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Hallo, weet je wat dat kost aan CO2 emissie? Zo maar een mail doorsturen uit Z-Afrika...
Ai, breng ik ze nog op een idee ook...
Ai, breng ik ze nog op een idee ook...
Verwijderd
Misschien is het een nieuwe lading TL's ? Kan me voorstellen dat er hier en daar een gaatje is gevallen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:54:
Nou dit was een foto bv waarvan ik dacht: Die zijn niet meer piepjong allemaalhttps://twitter.com/ericb...84987144986849281/photo/1
Dat wilde ik van het trainingsbudget doen eigenlijk maar dat gaat niet meer door...Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:46:
Zeg Waldkorn, leer lezen.
Bullshit. Met het bedrijf gaat het prima goedkomen. Of dat met jou is of zonder jou, met mij of zonder mij, en of iemand hiervoor een hoge prijs moet betalen staat daar helemaal los van.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:02:
Met het bedrijf gaat het niet meer goed komen en dat vind ik klote. Mijn boosheid weerspiegelt mijn betrokkenheid, kun je nagaan.
Je loopt gewoon te zeiken (al heel lang) omdat jij aan het kortste eind trekt binnen CGI. Dat dat vervelend was/is begrijp ik. Dat is het voor velen. Ik vind het ook niet lollig. Maar dat heeft niets met de toekomstige gezondheid van CGI te maken.
Verwijderd
Ik heb mensen ook vaak horen roepen dat het wel goed zou komen met Logica.......snelkeuze0017 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:54:
[...]
Bullshit. Met het bedrijf gaat het prima goedkomen. Of dat met jou is of zonder jou, met mij of zonder mij, en of iemand hiervoor een hoge prijs moet betalen staat daar helemaal los van.
Je loopt gewoon te zeiken (al heel lang) omdat jij aan het kortste eind trekt binnen CGI. Dat dat vervelend was/is begrijp ik. Dat is het voor velen. Ik vind het ook niet lollig. Maar dat heeft niets met de toekomstige gezondheid van CGI te maken.
Oh, ik verwacht ook niet dat CGI een aflopende zaak is. Maar de vraag is inderdaad, over wiens rug. En CGI Nederland, dat is wel een heel andere kwestie. Als er te veel mensen gaan lopen, of als om welke reden dan ook de winst weer te laag gaat worden (of weer in verlies omdraait), denk ik dat de heren in Canada heel makkelijk CGI Nederland van zich af zullen stoten of opdoeken, net zoals ze al net zo makkelijk in het verleden met CGI België gedaan hebben (in 2011 klaarblijkelijk).snelkeuze0017 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:54:
[...]
Bullshit. Met het bedrijf gaat het prima goedkomen. Of dat met jou is of zonder jou, met mij of zonder mij, en of iemand hiervoor een hoge prijs moet betalen staat daar helemaal los van.
Misschien betreft dit wel dat doemscenario waar de OR bang voor was.
Zie ook: http://datanews.knack.be/...article-4000108823661.htm
(lees dat artikel maar eens goed door, vooral de voorlaatste alinea)
[ Voor 10% gewijzigd door Perenor op 15-10-2013 22:08 ]
Hier lezen we ook een verhaal dat hier niet is verteld
http://datanews.knack.be/...article-4000234090166.htm
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
Oud nieuws. Tegengesproken door RonLowLevel schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:18:
Hier lezen we ook een verhaal dat hier niet is verteld
Waren wel maar 12 werknemers en uiteindelijk maar één klant, niet geheel vergelijkbaar.Perenor schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:04:
[...]
<>Misschien betreft dit wel dat doemscenario waar de OR bang voor was.
Maar het is wel illustratief dat CGI ergens een grens trekt en dat beter lijkt te doen dan Logica deed.
Voor mij persoonlijk verandert het weinig
/edit://
[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 15-10-2013 22:21 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En weer bekrachtigd door de huidige voorstellen.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Ik deel je gevoelens.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:02:
[...]
ik houd er niet van besodemieterd te worden door twee nieuwe 'top'managers na zoveel jaar energie in het bedrijf te hebben gestoken. Ik Ben moegestreden en heb het opgegeven; met het bedrijf gaat het niet meer goed komen en dat vind ik klote. Mijn boosheid weerspiegelt mijn betrokkenheid, kun je nagaan.
Ja, in 2011 waren er nog maar 12 werknemers over. Maar de vraag is hoe groot AMS is geweest. En hoe veel er sinds 2004 het bedrijf hebben verlaten. Daar heb ik zo een twee drie nog niks over kunnen vinden... Ik vind ook typisch hoe ze met die resterende mensen om gingen. Ga maar in Duitsland werken. Als ik me goed herinner hebben we nu zelf ook zo'n clausule in het protocol staan, over verplicht in het buitenland werken.franssie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:20:
[...]
Waren wel maar 12 werknemers en uiteindelijk maar één klant, niet geheel vergelijkbaar.
Maar het is wel illustratief dat CGI ergens een grens trekt en dat beter lijkt te doen dan Logica deed.
[...]
Was telefonisch. Heb nog wel ergens de naam + link in de mail hangen. Heb ze helaas niet gesproken, hadden al opgehangen voordat de telcentrale ze kon doorverbinden...Wijnands schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:15:
[...]
Stuur die s door? Lijkt me een leuker gesprek dan de Indiase cv afdeling van Cap
Heb tevens nog wel een aantal Britse en Nederlandse headhunters in de handel. Ik spaar ze allemaal, nu gratis bij de jumbo/appie/plus/etc.
Verwijderd
• Zolang de voorraad strekt je bij CGI werktReneger schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:14:
[...]
Was telefonisch. Heb nog wel ergens de naam + link in de mail hangen. Heb ze helaas niet gesproken, hadden al opgehangen voordat de telcentrale ze kon doorverbinden...
Heb tevens nog wel een aantal Britse en Nederlandse headhunters in de handel. Ik spaar ze allemaal, nu gratis bij de jumbo/appie/plus/etc.
Nu dat ik over gestapt ben heb ik gelukkig nergens meer last van
Ronduit stuitendPerenor schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:04:
[...]
Misschien betreft dit wel dat doemscenario waar de OR bang voor was.
En in mijn optiek strijdig met goed werkgeverschap"De betrokken CGI-werknemers - de meeste met een lange anciënniteit (vaak zelfs nog vanuit de periode van AMS, dat in 2004 door CGI werd overgenomen) - kregen van het Canadese bedrijf naar verluidt de keuze om ofwel hun opzegtermijn in Duitsland uit te doen (aangezien in de arbeidscontracten een clausule was opgenomen dat tewerkstelling in het buitenland mogelijk was), ofwel hun tegenopzeg te geven.
Verwijderd
Of verder terug.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:58:
[...]
Ik heb mensen ook vaak horen roepen dat het wel goed zou komen met Logica.......
Ik heb vorig jaar veel mensen horen zeggen (en ik dacht het zelf ook) dat CGI net CMG was. De laatste tijd is dat veel minder...
Maar misschien is CGI wel gewoon als CMG vlak na de overname van Admiral...
Ik dacht dat ook vorig jaar na de annual tour. Maar daar ben ik toch ook van teruggekomen de laatste tijd...Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:20:
[...]
Of verder terug.
Ik heb vorig jaar veel mensen horen zeggen (en ik dacht het zelf ook) dat CGI net CMG was. De laatste tijd is dat veel minder...
Maar misschien is CGI wel gewoon als CMG vlak na de overname van Admiral...
Het is wel dat die sluiting ook wel niet echt "proper" is verlopen.franssie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:20:
[...]
Waren wel maar 12 werknemers en uiteindelijk maar één klant, niet geheel vergelijkbaar.
[...]
Ofwel de opzegperiode (minstens 3 maanden) even gaan liggen uitdoen in Duitsland ... ofwel zelf een tegenopzeg geven (lees: halvering van de opzeg)
Sinds die tijd heeft CGI een hele hoop geleerd over zaken doen in Europa en met Europeanen. Er is ook een hoop geinvesteerd om de vestiging in Belgie terug op de rails te krijgen.Perenor schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:41:
[...]
Ja, in 2011 waren er nog maar 12 werknemers over. Maar de vraag is hoe groot AMS is geweest. En hoe veel er sinds 2004 het bedrijf hebben verlaten. Daar heb ik zo een twee drie nog niks over kunnen vinden... Ik vind ook typisch hoe ze met die resterende mensen om gingen. Ga maar in Duitsland werken. Als ik me goed herinner hebben we nu zelf ook zo'n clausule in het protocol staan, over verplicht in het buitenland werken.
Dat is niet zo heel lang geleden. Ik ben heel benieuwd hoeveel ze hebben geleerd. Als ik de manier zie waarop ze in de avw wijziging zitten dan lijkt het er op dat ze nog een hoop hebben te leren,Wijnands schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:29:
[...]
Sinds die tijd heeft CGI een hele hoop geleerd over zaken doen in Europa en met Europeanen. Er is ook een hoop geinvesteerd om de vestiging in Belgie terug op de rails te krijgen.
De grootste tegenstelling van Europa en Noor-Amerika is dat je als bedrijf hier in (West-)Europa ook echt rekening moet houden met je werknemers als zijnde stakeholders.
Dat besef dringt steeds beter door.LowLevel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:03:
,
De grootste tegenstelling van Europa en Noor-Amerika is dat je als bedrijf hier in (West-)Europa ook echt rekening moet houden met je werknemers als zijnde stakeholders.
Aan de dialoog die ik heb met group, aan het feit dat men zich bij beleid ook afvraagt hoe de stakeholders betrokken worden.
Duh. Wat zou jij zeggen als je op die stoel zat? "Wat in Belgie gebeurde kan ook hier" ?

CGI heeft met de overname van Logica klanten gekocht. Die mumbers waren part of the deal, net als toen Logica delen van ING overnam. Had niet eens gehoeven. Dat arbeidsrecht verhoudingen in de EU iets anders in elkaar steken dan in de US/CN is ook helemaal geen issue in dat licht. De goede naam die wegloopt met de leavers zie je pas als klanten ons links laten liggen. Dat duurt nog wel even.
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
LowLevel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:03:
[...]
Van wat ik in de diverse presentaties heb gezien, is dat de members ook als stakeholders worden gezien. Lijkt mij dat door SPP en PPP hier uiting aan wordt gegeven.
Of is dit pas sinds de komst naar de EU/overname Logica
let the past be the past.
Ik vond dat de manier waarop xPP wordt ingevoerd juist een duiding van dat ze nog een lange weg te gaan hebben op dit gebied. De toon komt op mij over als zijnde "Je moet en en je zal".SPee schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:56:
[...]
[...]
Van wat ik in de diverse presentaties heb gezien, is dat de members ook als stakeholders worden gezien. Lijkt mij dat door SPP en PPP hier uiting aan wordt gegeven.
Of is dit pas sinds de komst naar de EU/overname Logica
Dat lijkt mij niet de manier om met je stakeholders om te gaan.
Persoonlijk wordt ik altijd behoorlijk recalcitrant van zo'n toon.
is die erger dan die van WIPRO ?Wijnands schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:15:
[...]
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Dat ligt meer aan de "kostenneutraal". Als het als aanvulling is, dan zal vrijwel niemand er tegen zijn.LowLevel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:15:
[...]
Ik vond dat de manier waarop xPP wordt ingevoerd juist een duiding van dat ze nog een lange weg te gaan hebben op dit gebied. De toon komt op mij over als zijnde "Je moet en en je zal".
Dat lijkt mij niet de manier om met je stakeholders om te gaan.
Persoonlijk wordt ik altijd behoorlijk recalcitrant van zo'n toon.
Maar nu het ten koste gaat van andere voorwaarden; ja, dan krijg je tegenstand.
Zoals eerder door iemand werd geroepen: de PPP moet van de winst af gaan, niet van het personeelsbudget.
let the past be the past.
SPee schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:57:
[...]
Zoals eerder door iemand werd geroepen: de PPP moet van de winst af gaan, niet van het personeelsbudget.
sattertje schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:46:
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door Lurker1 op 16-10-2013 16:09 ]
Wie heeft er al sommetjes gemaakt op de poolsize van de PPP en de PPP zelf?
Als je naar de CGI aandelen overzichten kijkt op BNN http://www.bnn.ca/Stock.aspx?pi_symbol=GIB.A-T , lijkt de kans op uitbetaling mij niet rooskleurig. De lopende 12 maanden profit is nogal sneu. $147M op een omzet van $9B dus iets van 1,6%. Target zou volgens de PPP presentatie zo'n 6.5% zijn.
En de PPP begint met: "distributes a portion of our profits above the minimum required"
Dat voorbehoud geldt voor zover ik 't snap ook voor de 2013 "gegarandeerde" PPP. Er moet eerst voldoende winst gemaakt worden door CGI, SBU en BU, dan pas is er een uitbetaling.
Die uitbetaling is dan de beloofde 100% on target: Of te wel 2%, 5% of 10% van je salaris afhankelijk van je level.
Als je naar de CGI aandelen overzichten kijkt op BNN http://www.bnn.ca/Stock.aspx?pi_symbol=GIB.A-T , lijkt de kans op uitbetaling mij niet rooskleurig. De lopende 12 maanden profit is nogal sneu. $147M op een omzet van $9B dus iets van 1,6%. Target zou volgens de PPP presentatie zo'n 6.5% zijn.
En de PPP begint met: "distributes a portion of our profits above the minimum required"
Dat voorbehoud geldt voor zover ik 't snap ook voor de 2013 "gegarandeerde" PPP. Er moet eerst voldoende winst gemaakt worden door CGI, SBU en BU, dan pas is er een uitbetaling.
Die uitbetaling is dan de beloofde 100% on target: Of te wel 2%, 5% of 10% van je salaris afhankelijk van je level.
Als je geen lineaire winstdeling krijgt, maar slechts boven een bepaalde drempel, is je winstdeling meer volatiel dan de ondernemingswinst. Die volatiliteit moet je meenemen in je waardering van PPP.
Ik reken zelf met een factor 0.7 voor ondernemingsrisco in IT dienstverlening. Een winstafhankelijk inkomen met verwachting 100 is in mijn model gelijkwaardig aan een vast inkomen van 70. Als je door toepassing van een drempel de volatiliteit verhoogt, moet die factor iets anders.
Dat komt bovenop de "drietrapsraket" (winst CGI & winst SBU & winst BU). Bij pro rato winstdeling zou de waardering 0.7^3 = 0.34 zijn. Maar de volatiliteit van de 1e factor is verhoogt waardoor je misschien slechts 0.25 of 0.3 zou kunnen waarderen.
Ik reken zelf met een factor 0.7 voor ondernemingsrisco in IT dienstverlening. Een winstafhankelijk inkomen met verwachting 100 is in mijn model gelijkwaardig aan een vast inkomen van 70. Als je door toepassing van een drempel de volatiliteit verhoogt, moet die factor iets anders.
Dat komt bovenop de "drietrapsraket" (winst CGI & winst SBU & winst BU). Bij pro rato winstdeling zou de waardering 0.7^3 = 0.34 zijn. Maar de volatiliteit van de 1e factor is verhoogt waardoor je misschien slechts 0.25 of 0.3 zou kunnen waarderen.
En de PPP is afhankelijk van je eigen resultaat. Langdurige leegloop en ziekte kunnen ook nog een keertje roet in het eten gooien.
Verwijderd
Mumbers,
Vandaag vernam ik in de wandelgangen dat bij de "optie 3 gesprekken" er (ook)
op het gevoel zal worden ingespeeld.
In de trant van je hulp (lees: [loon]offer) is nodig om te helpen het bedrijf gezond
en toekomstvast te maken / het gaat slecht, ook bij de con-collega's / etc.
Tja, laat ik nou net m'n gevoel te hebben uitgeschakeld
In de trant van je hulp (lees: [loon]offer) is nodig om te helpen het bedrijf gezond
Die is makkelijk onderuit te halen. Ze spiegelen je toch een plaatje voor waarop je meer zou krijgen?
Ik pas daar voor dus help ik juist het bedrijf.
Ik pas daar voor dus help ik juist het bedrijf.
Verwijderd
dan is deze AV actie wel een hele domme, want in de FAQ zeggen ze dat het meer kostVerwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:35:
Mumbers,
Dat hoor ik al 3 jaar......Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:35:
Mumbers,
Waarom is de ESS en ISS niet in het vergelijk meegenomen? Snap dat niet. Dat is toch ook vergelijkbaar met de xPP?Surpherman schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:12:
Wie heeft er al sommetjes gemaakt op de poolsize van de PPP en de PPP zelf?
Je bedoelt ook nul? Zo heb ik steeds mijn vergelijk gemaakt.brigges schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:45:
[...]
Waarom is de ESS en ISS niet in het vergelijk meegenomen? Snap dat niet. Dat is toch ook vergelijkbaar met de xPP?
[ Voor 7% gewijzigd door LowLevel op 16-10-2013 16:46 ]
De gezinnen van de werknemers zijn ook stuk voor stuk kleine bedrijfjes die gezond gehouden moeten worden. Je zou dus ook andersom kunnen redeneren: CGI moet nu even iets over hebben voor de mensen die al zo lang zonder loonsverhoging loyaal zijn aan het bedrijf.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:35:
Ik persoonlijk voel op dit moment zo weinig binding met CGI dat ik er geen loonoffer voor over heb om het bedrijf overeind te houden.
Nee ik doel op de berekening oud/nieuw die we ontvangen hebben. Daarin is voor de nieuwe situatie wel de xPP opgenomen in de berekening. Maar waarom is de xSS (oude optie regelingen) niet bij het 'oude' salaris geteld. Dit is toch hetzelfde.... of ben ik nu gek?[b]
Je bedoelt ook nul? Zo heb ik steeds mijn vergelijk gemaakt.
Dat is precies wat ik bedoel. De oude regelingen hebben de afgelopen jaren ook niets opgeleverd. Als ik zie hoeveel dobbelstenen er in de xPP regelingen zitten dan moet ik nog zien of die gaan uitkeren wat ons wordt voorgeschoteld.
Ik heb in mijn vergelijkingen dus steeds de xPP regelingen erbuiten gehouden. En dan zie je gewoon een loonoffer, ondanks de zeer geringe loonsverhoging die ze erbij bieden. In mijn geval 1,5 procent, dus bij lange na niet genoeg om de inflatie te dekken.
En nu weet ik ook wel dat de tarieven de laatste jaren onder druk staan, dus een inflatiecorrectie is geen automatisme, maar ik wil dan wel mijn complete plaatje zien.
Ik heb in mijn vergelijkingen dus steeds de xPP regelingen erbuiten gehouden. En dan zie je gewoon een loonoffer, ondanks de zeer geringe loonsverhoging die ze erbij bieden. In mijn geval 1,5 procent, dus bij lange na niet genoeg om de inflatie te dekken.
En nu weet ik ook wel dat de tarieven de laatste jaren onder druk staan, dus een inflatiecorrectie is geen automatisme, maar ik wil dan wel mijn complete plaatje zien.
Verwijderd
Canada heeft denk ik niet alleen geeist dat de PPP kostenneutraal moet worden ingevoerd, maar ook dat het hele kostennivo x% omlaag moet.[
Verwijderd
Kan Wijnands dit bevestigen?En de PPP begint met: "distributes a portion of our profits above the minimum required"
Kan er in ieder geval een reactie op geven. Weet alleen niet of ik dat hier wil doen en wordt sowieso niet meer vandaag
Verwijderd
Als het niet het geval was geweest was een "nee" voldoende. Die "gegarandeerde uitkering" stinkt drie uur tegen de wind in.
De 'cijfers' zijn voor 1 oktober al ingediend, ja.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:10:
Ik lees op het OR discussie forum dat de TL's de End Year 2013 performance reviews van hun teamleden al gerapporteerd zouden hebben aan HR. Terwijl de reviews nog moeten plaatsvinden. Klopt dat?
Verwijderd
Zonder enige input dus van mumber, klant, 360gr etc. Wie houden we eigenlijk voor de gek?
*Proest*!!! Dat meen je niet??? Wat een poppenkast! Blijk dat ik geen input heb gevraagd en tijd eraan gespendeerd heb...
Verwijderd
Nou ja, billability, uurtarief, level en salariskosten zijn bekend. En meer is er niet nodig, toch?
Even langs de gebensjmarkte salarismatrix halen en alles blijft zoals het wasVerwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:08:
Nou ja, billability, uurtarief, level en salariskosten zijn bekend. En meer is er niet nodig, toch?
Verwijderd
Een "ballentent" vind ik wel op de kermis, daar kost het ook geld voor spiegeltjes en kraaltjes
Maar ff serieus: weet de gemiddelde mumber wel waar de letters CGI voor staan?
Bij CMG werd je "verplicht blauw gespoten": bedrijfscultuur en missie werden je bijgebracht/ingeënt.
En nu? Overname na overname, en net als de maatschappij vervagen de normen en waarden...
Graaien wie graaien kan en zoveel als mogelijk naar beneden trappen. Lijkt wel de politiek.
Is dat nu wat wordt bedoeld met "marktconform"?
Wil CGI niet de werkgever van het jaar worden door zich ECHT te onderscheiden v/d markt?
En dat bedoel ik in hele positieve zin!
Een duidelijk bewijs dat interim management aan de NL top NIET werkt... wake up CGI Canada,
this is NOT a dream!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 20:54 ]
Ik ben er achter dat ik als L3 onder marktconform verdien....
Verwijderd
Join the club!Montifaud schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:47:
Montifaud schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:47:
Waarom blijven jullie dan nog voor CGI werken?
Dat doe ik niet. Ontslag is al voor oktober ingediend.
[ Voor 54% gewijzigd door waldkorn op 16-10-2013 21:12 ]
Na 2 jaar stilstand en nu een achteruitgangsaanbod is het idd tijd voor iets andersDeZaag schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:09:
[...]
[...]
Waarom blijven jullie dan nog voor CGI werken?
Wil je nou wel of niet een PPP for dummies post op de OR discussie site? Wil er best een uurtje in steken maar niet voor niks.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:54:
Als het niet het geval was geweest was een "nee" voldoende. Die "gegarandeerde uitkering" stinkt drie uur tegen de wind in.
Volgens mij is de vraag redelijk simpel. Is die PPP 100% gegarandeerd voor 2013 of niet? Antwoord kan alleen ja of nee zijn.
Onder marktconform? Het kan dus echt waar zijn dat diverse vertrekkende collega's elders 8% tot wel 30% meer gaan verdienen? Bluf? Of stappen die over naar een ander marktsegment?Montifaud schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:47:
[ Voor 8% gewijzigd door Rudolphus op 16-10-2013 23:10 ]
Nee. Zoals ik het lees zijn de corporate factor en en team factor wel gegarandeerd maar hangt het van je eigen performance af of men jou uiteindelijk een PPP uitbetaalt.waldkorn schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:08:
Volgens mij is de vraag redelijk simpel. Is die PPP 100% gegarandeerd voor 2013 of niet? Antwoord kan alleen ja of nee zijn.
Lijkt me logisch eigenlijk. Er werd al vanaf juli geroepen dat de reviews uitgevoerd moesten zijn VOOR 1 oktober.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:10:
Ik lees op het OR discussie forum dat de TL's de End Year 2013 performance reviews van hun teamleden al gerapporteerd zouden hebben aan HR. Terwijl de reviews nog moeten plaatsvinden. Klopt dat?
[cynisch]
Maar laten we wel wezen, een verschil maakt het toch niet. Je wordt beoordeeld door iemand die je een keer of 4 gesproken hebt het afgelopen jaar. Dan maakt die proza die je normaal schrijft toch heel weinig meer uit? Als jij schrijft dat je goed gewerkt hebt, zal hij toch niet ineens denken.... "ooooooh hij heeft goed gewerkt zegt hij... dan boven verwachting."

[/cynisch]
Precies... volgens mij is de 100% garantie op 3 van de 4 voorwaarden. De laatste, je eigen performance, is de enige die het nog op 0 kan zetten.Rudolphus schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:16:
[...]
Nee. Zoals ik het lees zijn de corporate factor en en team factor wel gegarandeerd maar hangt het van je eigen performance af of men jou uiteindelijk een PPP uitbetaalt.
Maarrrrrr het goede nieuws is (zie boven), je TL zal je al wel kunnen zeggen hoe dat dus zit
[ Voor 3% gewijzigd door avotar op 17-10-2013 07:10 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik heb mijn TL een keer of 5 gesproken dit jaar en toch heeft 'ie een review geschreven waar ik me best in herken
Verwijderd
Conseillers en Gestion et InformatiqueVerwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:41:
[...]
Maar ff serieus: weet de gemiddelde mumber wel waar de letters CGI voor staan?
Laten we het dus op CGI houden...
Wel vervelend als de klant vraagt waar CGI voor staat en ik als enige antwoord kan roepen iets in het frans
CGI stands for Conseillers en Gestion et Informatique in French, which translates to "Information Systems and Management Consultants", in English. However, the official English meaning is "Consultants to Government and Industry" (bron: wikipedia).
Kun je ook iets in het Engels roepen
.
In de "company history" op cgi.com is de betekenis trouwens niet meer terug te vinden. Volgens mij is de afkorting tegenwoordig gewoon de naam, zonder verdere betekenis.
Kun je ook iets in het Engels roepen
In de "company history" op cgi.com is de betekenis trouwens niet meer terug te vinden. Volgens mij is de afkorting tegenwoordig gewoon de naam, zonder verdere betekenis.
Verwijderd
Hij stond wel ergens op cgi.com Misschien hebben ze het weg gehaald, maar half jaartje terug stond het er nogk-man schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:45:
CGI stands for Conseillers en Gestion et Informatique in French, which translates to "Information Systems and Management Consultants", in English. However, the official English meaning is "Consultants to Government and Industry" (bron: wikipedia).
Kun je ook iets in het Engels roepen.
En die garantie is alleen voor de eerste paar jaar. Afbouwend van 100% naar nul.Rudolphus schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:16:
[...]
Nee. Zoals ik het lees zijn de corporate factor en en team factor wel gegarandeerd maar hangt het van je eigen performance af of men jou uiteindelijk een PPP uitbetaalt.
Gelukkig. Je boft.Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:19:
Ik heb mijn TL een keer of 5 gesproken dit jaar en toch heeft 'ie een review geschreven waar ik me best in herken
Maar hoe moet je met die garantie omgaan.... is het afbouwend bv 80% van het bedrag gegarandeerd.. of gaat men met een (voor de kenners 1d100) dobbelsteen werken..LowLevel schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:48:
[...]
En die garantie is alleen voor de eerste paar jaar. Afbouwend van 100% naar nul.
[ Voor 25% gewijzigd door avotar op 17-10-2013 09:22 ]
Een soort horoscoop. Daar herkent iedereen zich ook meestal wel in.Wijnands schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 07:19:
Ik neem aan dat deze reviewstappen dan ook niet meer worden uitgevoerd?Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:55:
Zonder enige input dus van mumber, klant, 360gr etc. Wie houden we eigenlijk voor de gek?
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast.t_captain schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:28:
[...]
Ik neem aan dat deze reviewstappen dan ook niet meer worden uitgevoerd?
Het is ook nog een beetje vroeg voor een koud biertje. Ik ging voor het espressoapparaat 
Ik zou me wel afvragen wat men wil bereiken om zoveel manuren te verstoken aan het reviewproces als het klaarblijkelijk een farce is.
Ik zou me wel afvragen wat men wil bereiken om zoveel manuren te verstoken aan het reviewproces als het klaarblijkelijk een farce is.
of 2d10 ;-)avotar schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:02:
Maar hoe moet je met die garantie omgaan.... is het afbouwend bv 80% van het bedrag gegarandeerd.. of gaat men met een (voor de kenners 1d100) dobbelsteen werken..
Dat klopt, en dat wordt gedaan om een eerste inventarisatie te krijgen. De uiteindelijke beoordeling wordt gewoon gedaan op basis van de selfreview, peer reviews, klantevaluaties, de eigen waarnemingen van de beoordelaar en het beoordelingsgesprek. En dat is dan de definiteve rating die in ePMS komt en die de basis zal zijn voor de salarisaanpassing 2014 en de PPP over 2013.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:10:
Niks spannends, de alu hoedjes kunnen weer af.
Hoezo, hebben jullie in Nederland dan nog ePMS? Hier is dat volgens mij al helemaal afgeschaft.
Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.
Wat overigens niks anders is dan alle voorgaande jaren.marcelmg2 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:27:
[...]
Dat klopt, en dat wordt gedaan om een eerste inventarisatie te krijgen. De uiteindelijke beoordeling wordt gewoon gedaan op basis van de selfreview, peer reviews, klantevaluaties, de eigen waarnemingen van de beoordelaar en het beoordelingsgesprek. En dat is dan de definiteve rating die in ePMS komt en die de basis zal zijn voor de salarisaanpassing 2014 en de PPP over 2013.
Niks spannends, de alu hoedjes kunnen weer af.
Nope. Gewoon ePMS. Heb vorige week mn selfreview er nog in moeten kalken en collegareview aan moeten vragen.n1els schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 10:32:
Hoezo, hebben jullie in Nederland dan nog ePMS? Hier is dat volgens mij al helemaal afgeschaft.
Verwijderd
Ron, ik ben toch duidelijk geweest wat je target is voor 2014? Hoe je het doet doe je het maar je bespaart jaarlijks €10M, ik wil 4,000 members , een omzet van €600M en 16% winst.
Uh, Michael, dat is een ietsiepietise net niet helemaal ongeveer realistisch. Het lijkt erop dat eind van het jaar er nog maar 2,500 medewerkers over zijn. Daarvan tekenen er hopelijk heel misschien een kleine 500 gildebroeders de nieuwe AV en het lijkt erop dat het juist die arbeiders zijn die er op vooruitgaan, dus de kosten gaan eventueel als het niet meezit iets omhoog in plaats van fors omlaag als je begrijpt wat ik niet bedoel of zoiets. Ennuh, de tarieven staan onder druk omdat we haast alleen nog maar onervaren knechten in de schappen hebben. Ennuh-
Ronnie, Ronnieboy, waarom denk je dat we jou zo'n dikke SBB (noot van de dienst: salaris, bonus en BMW) geven? Zal ik Marcel bellen of hij nog een kandidaat heeft als SVP?
Neenee, niet Marcel bellen, alsjeblieft. Als ik terugben van vakantie zal ik een nieuw transparant kostenneutraal plan uitwerken om fors te besparen op de leasekosten van onze vakgenoten en dan komt alles weer goed e-
ttttuuuuuuuuuuuuuuuuuuttttttttttttttt
Lief dagboek,
De wanhoop grijpt mij zo langzamerhand klemvast bij de keel. Ik meende in een gespreid bedje terecht te komen als SVP met SBB als AV bij CGI. Maar alles zit tegen. De pijplijn droogt op, het aantal tegen-makers loopt op, de garage wordt met de dag leger en iemand - ik verdenk Sake ervan, maar het kan ook die rat van een Hermens zijn - heeft een houdbaarheidsdatum op mijn bureau gestempeld. En Wil is zo pissed vanwege het gezeik van de buren en kinderen dat ze geen boterhammen meer voor mij smeert zodat ik vanmorgen mij in de vingers sneed toen ik zelf een bammie pindakaas wilde klaarmaken.
In plaats van dat mijn oude vriendjes mij leuke lucratieve opdrachten gunnen als ik gezellig langskom, kijken ze zuur naar mijn auto en chauffeur en houden ze hun stoel heel goed vast. Zouden ze van mijn plan B weten?
Bah, life sucks. Ik ben toe aan een echte lange vakantie.
Ach, weet je, lief dagboek, met een beetje geluk is de recessie voorbij als ik terugkom van vakantie, trekt de omzet zomaar ineens aan, loopt de winst spontaan op, staan er nieuwe loonslaven te dringen voor het hek om die prachtige AV te ondertekenen, zijn Marcel en Sake zonder enig gezeur ineens weg, en kan ik dat mooi op mijn conto schrijven. WTF, is die fles nu al weer leeg?
Dag lief dagboek, ik ga nu naar een cursus Excel voor SVP's en dan als een haas naar het reisbureau want internet vind ik maar eng.
Ik hoorde in de wandelgangen dat na de inventarisatie van de teamleiders is gebleken dat ongeveer de helft van de medewerkers niet wil tekenen. In de gesprekken wil men alles uit de kast halen. Inclusief Sake die iedereen wil spreken die niet wil tekenen.Vandaag vernam ik in de wandelgangen dat bij de "optie 3 gesprekken" er (ook)
Sake zegt niet voor niets dat hij met iedereen wil praten die niet tekent. Daar gaat al een dreiging vanuit. Ik heb gemerkt dat verschillende collega's 'Ja' gezegd hebben omdat ze simpelweg geen 'Nee' durven te zeggen.
[ Voor 16% gewijzigd door ESPACE op 17-10-2013 14:10 ]
It always seems impossible until it's done.
Dit topic is gesloten.