Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.757 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Uit het Arbeidsvoorwaardenprotocol versie 2.1:
De bruto waarde van anciënniteitsdagen wordt berekend door, uitgaande van een fulltime dienstverband, het bruto jaarsalaris (inclusief vakantietoeslag), zoals van toepassing op het moment van uitkeren van de bruto waarde, te delen door 222 *0,8

Hier staat toch dat er moet worden gedeeld door 177,6?
Bij mij is er gedeeld door 277,5!
;)

Uit alle voorgaande correspondentie heb ik natuurlijk wel begrepen dat we slechts 80% van de A-dagen vergoed krijgen, maar voor zo'n belangrijk document is dit wel een beetje slordig opgeschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 16:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:08:
Wat hoor ik nu steeds over een GPS app? Wat is CGI nu weer van plan? Stiekum controleren of je je lease auto gebruikt op een dag dat je je ziek gemeld hebt? :?
Je hebt je alluminium hoedje nog op konijntje :P

Het gaat om de app die ze gebruiken in de mobiliteitspilot.... ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:32:
[...]

Daar heb ik minder moeite mee omdat de grens tussen level 2 en level 3 volledig willekeurig lijkt te zijn.
Ik weet uit eigen ervaring dat het promotiebeleid tussen deze twee levels is de laatste jaren totaal willekeurig gebleken is en de promotie van 2 naar 3 eigenlijk alleen maar werd gebruikt om mensen wat extra's te kunnen geven in de vorm van waardering.

Ik hoop ook van harte dat dit voor de levels 2 met een beetje ambitie in de toekomst beter zal zijn.

Ik zie het maar meer als een van de vele lijken uit de Logica kast. Eén van de redenen dat ik recentelijk mijn conclusies getrokken heb en dit bedrijf zal gaan verlaten (hoewel ik wel een nieuwe berekening heb gehad)
ik zit ook al jaren op lvl2 en heb daar nooit een issue van gemaakt, (al 14 jaar in dienst), ik heb altijd aangegeven dat ik in de technische hoek wil blijven werken, ik zit nu 100% op mijn salaris, dus vanaf volgend jaar krijg ik niets meer erbij, als ik lvl2 blijf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:20:
[...]

Je hebt je alluminium hoedje nog op konijntje :P

Het gaat om de app die ze gebruiken in de mobiliteitspilot.... ;)
Oh, sorry. Het was weer vroeg vanmorgen en dat hoedje is ook zo licht! Je merkt het bijna niet he B)

Maar die GPS blijft alleen tijdens de pilot neem ik aan? :P Ben je dus wel verplicht om je gps op je mobiel aan te houden... zeg maar dag dag tegen je batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 17:57
het is te hopen dat het alleen tijdens de pilot is.

Ik zou het behoorlijk ver vinden gaan als CGI de kmregistratie en verhouding van het zakelijk/prive-gebruik gaan controleren dmv een gps-app, waarmee ze je volledige gaan en staan kunnen volgen.

Het gaat mijn werkgever niets aan of ik de lease-auto gebruik om tig rondjes op de Nurburgring te rijden, elke maand naar denemarken rijdt, als ik ziek ben de auto uitleen aan mijn vrouw om boodschappen te doen of gewoon braaf van/naar klant rijdt en in het weekend even een boodschapje doe,

[ Voor 8% gewijzigd door Metaalhoofd op 14-10-2013 09:49 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Heren, ik ga uitgebreid testen met de app en zal van me laten horen. Overigens, ik gebruik voor fotografie ook wel een logger en na 6 uur elke 30 seconden een waypoint loggen heb ik alsnog 40% batterij.

Verder ga ik me precies laten uitleggen hoeveel infromatie er bij CGI terecht komt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:50:
Heren, ik ga uitgebreid testen met de app en zal van me laten horen. Overigens, ik gebruik voor fotografie ook wel een logger en na 6 uur elke 30 seconden een waypoint loggen heb ik alsnog 40% batterij.

Verder ga ik me precies laten uitleggen hoeveel infromatie er bij CGI terecht komt.
Mijn batterij vind een dag aanstaan al behoorlijk inspannend :{

Ben toch wel benieuwd naar wat ze je gaan vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ook, hoop volgende week mijn login te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Metaalhoofd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:47:

Ik zou het behoorlijk ver vinden gaan als CGI de kmregistratie en verhouding van het zakelijk/prive-gebruik gaan controleren dmv een gps-app, waarmee ze je volledige gaan en staan kunnen volgen.

Het gaat mijn werkgever niets aan of ik de lease-auto gebruik om tig rondjes op de Nurburgring te rijden, elke maand naar denemarken rijdt, als ik ziek ben de auto uitleen aan mijn vrouw om boodschappen te doen of gewoon braaf van/naar klant rijdt en in het weekend even een boodschapje doe,
Persoonlijk zou ik ook verwachten dat je hem alleen gebruikt bij het zakelijke gebruik van je auto.. en dat het prive gebruik hieruit afgeleid wordt.. nameljik km-stand minus alles wat je niet zakelijk gelogd wordt. Hiermee dwing je gelijk af dat je hem gebruikt tijdens de zakelijke ritten... hoewel je natuurlijk weer discussie krijgt als de techniek je om wat voor reden dan ook in de steek laat.

Maar niet zakelijk gebruik... tja .. lastig..
Ik heb er zelf niet zo heel veel problemen mee, ik doe er niets mee wat niet mag. Maar wellicht ben ik daar wat te onbezorgd over.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 23:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

..
..
Het lijkt me dat alleen zakelijke km gelogd hoeven te worden. De prive km krijg je door de zakelijke km van de kmstand af te trekken. Zo werkte dat ook altijd al in timenet. Ik zou niet weten waarom ze dat nu anders zouden doen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

De meest voor de hand liggende oplossing lijkt me om gewoon alleen de zakelijke ritten te administreren, dat i.c.m. de KM stand zou genoeg informatie moeten zijn om een sluitende administratie bij te houden.

Dan valt het privacy gebeuren ook wel mee IMHO. Maar voor een daadwerkelijke uitrol zou CGI wel voor de hardware moeten zorgen, want ik zou niet snel mijn privé telefoon daar voor gebruiken. Tevens zou het ook mogelijk moeten zijn om correcties achteraf uit te voeren, want het kan natuurlijk zomaar zijnd at je telefoon leeg is op het moment dat je een rit moet uitvoeren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:08:
[...]

De meest voor de hand liggende oplossing lijkt me om gewoon alleen de zakelijke ritten te administreren, dat i.c.m. de KM stand zou genoeg informatie moeten zijn om een sluitende administratie bij te houden.

Dan valt het privacy gebeuren ook wel mee IMHO. Maar voor een daadwerkelijke uitrol zou CGI wel voor de hardware moeten zorgen, want ik zou niet snel mijn privé telefoon daar voor gebruiken. Tevens zou het ook mogelijk moeten zijn om correcties achteraf uit te voeren, want het kan natuurlijk zomaar zijnd at je telefoon leeg is op het moment dat je een rit moet uitvoeren.
Of stel je vergeet die app uit te zetten? Of je vergeet hem aan te zetten? Dan heb je pech? Dan worden je zakelijke km van die dag gewoon privé? Of er gaat weer eens wat mis aan cgi kant, km'etjes zijn niet doorgekomen, dus jammer de bammer?

Ik voorzie een hoop problemen met zo'n app. Daarbij hou ik er helemaaaaal niet van dat er zulke informatie gelogd word. Of ze er nu iets mee kunnen of niet.

Maar on the bright side, ik heb er niets meer mee te maken >:)

Ha ik zie het al voor me.. tijdens je review:
Dus mevrouw X u heeft goed gewerkt en bent niet idle geweest, maar na het analyseren van uw km gegevens hebben wij geconcludeerd dat u veel harder naar huis rijd als wanneer u naar uw werk gaat. Kunnen wij hier uit concluderen dat u geen plezier heeft in uw werk?
Daarbij willen we u nog een tip meegeven om binnendoor te rijden hiermee bespaart u km's.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:21:
[...]
Ik voorzie een hoop problemen met zo'n app. Daarbij hou ik er helemaaaaal niet van dat er zulke informatie gelogd word. Of ze er nu iets mee kunnen of niet.
Als het goed geimplementeerd is, en eigenlijk alleen een invulassistent is zie ik er niet veel problemen mee. Dus gewoon een app die bij een registratie Beginpunt->Eindpunt:xxKM invult als regel, die je gewoon ook handmatig kunt invullen/wijzigen.

Op zo'n moment is het gewoon een hulpmiddel. Als er meer gegevens verzameld worden word het twijfelachtiger.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de billables die dagelijks op dezelfde plek moeten zijn natuurlijk overkill om dat via een GPS-app te doen. Maar ja, zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik voorzie wel enkele problemen, ik zie nu een hoop discussie over iets waar we allemaal geen idee hebben hoe het in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:29:
Ik voorzie wel enkele problemen, ik zie nu een hoop discussie over iets waar we allemaal geen idee hebben hoe het in elkaar zit.
Maar zo rollen we hier toch altijd? En ik maar denken dat dit een soort ongeschreven regel is B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

Woy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:25:
[...]

Als het goed geimplementeerd is, en eigenlijk alleen een invulassistent is zie ik er niet veel problemen mee. Dus gewoon een app die bij een registratie Beginpunt->Eindpunt:xxKM invult als regel, die je gewoon ook handmatig kunt invullen/wijzigen.

Op zo'n moment is het gewoon een hulpmiddel. Als er meer gegevens verzameld worden word het twijfelachtiger.
Dat lijkt mij ook, dat soort apps zijn er dacht ik ook al wel. Ik variëer mijn route nogal afhankelijk van het verkeersaanbod dus ik zou er wel blij mee zijn, nu boek ik standaard de korte route die niet altijd de snelle route is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:29:
Zijn aannames Jeroen, je kan pas discusieren als je weet waar je het over hebt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
snelkeuze0017 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:15:
Ik heb een vraag uitstaan bij De Unie over het koppelen van de loonsverhoging aan de nieuwe AV.
Op vrijdag een mail sturen en op maandagochtend gebeld worden. Dang! _/-\o_

Maar het antwoord is minder:
Aangezien er geen CAO is en loonsverhogingen willekeurig zijn (de werkgever mag zelf besluiten of en hoeveel) heeft het geen zin om stennis te schoppen over het koppelen van de loonsverhoging aan het accepteren van de AV. De WG is vrij om iemand een verhoging aan te bieden. Dat kan op basis van functioneren/prestaties zijn. Maar ook als incentive voor het accepteren van de nieuwe AV.
De WG is dus ook vrij om jou te komende jaren stil te laten staan als je niet tekent. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
snelkeuze0017 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:42:
[...]
De WG is dus ook vrij om jou te komende jaren stil te laten staan als je niet tekent. |:(
Dat is toch logisch. Aangezien er geen CAO is ( Zoals bij veel bedrijven in de IT ) is het salaris gewoon vrij individueel onderhandelbaar. Dat kan zowel een nadeel zijn als een voordeel, immers kan je ook makkelijk een betere deal maken in goede tijden.

Maar net zoals het de WG vrij staat om geen verhoging aan te bieden, ben jij net zo vrij om daar in te onderhandelen, en als je daar niet uitkomt ergens anders je heil te gaan zoeken.

In het beoordelen van het aanbod dat je krijgt moet je voor jezelf dus ook gewoon meerekenen dat dit inclusief de verhoging van 2013 is. Het is jammer dat het op deze manier wat minder transparant is geworden wat er compensatie is en wat loonsverhoging, maar dat is redelijk makkelijk voor jezelf te bepalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Woy op 14-10-2013 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelkeuze0017 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:42:
[...]

Op vrijdag een mail sturen en op maandagochtend gebeld worden. Dang! _/-\o_

Maar het antwoord is minder:
Aangezien er geen CAO is en loonsverhogingen willekeurig zijn (de werkgever mag zelf besluiten of en hoeveel) heeft het geen zin om stennis te schoppen over het koppelen van de loonsverhoging aan het accepteren van de AV. De WG is vrij om iemand een verhoging aan te bieden. Dat kan op basis van functioneren/prestaties zijn. Maar ook als incentive voor het accepteren van de nieuwe AV.
Ondersteping is van mij, daar gaat mijn reactie ook over:
Negatieve gedachte: dat kan de WG ook als je wel tekent.
Positieve gedachte: als ik het goed doe en goed wordt beoordeelt, dan krijg ik toch een loonsverhoging, ondanks het feit dat ik niet teken (dit laatste is niet dus niet perse op mijzelf van toepassing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Als ik nou kijk naar de voordelen en nadelen voor de werknemer van deze nieuwe AV, zie ik het volgende:

Voordelen (in grote delen onzeker):
* Dit jaar extra bruto loon
* SPP (Flexibel)
* PPP (Flexibel)

Nadelen (zeker):
* Onkostenvergoeding (Na 1 jaar, -61 euro)
* Pensioen (kan alleen nog maar meer worden dan de 18%)
* Annuïteit dagen (80%) Als je niet tekent, kan je ze verkopen voor 100%.
* Parkeergeld, 10 euro (geldt niet voor iedereen)

Zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57

franssie

Save the albatross

Pensioen bijdrage neemt toe met leeftijd.
A-Dagen nemen in waarde toe mocht je salaris stijgen, de afkoop niet.
Beide dus nadelig in de tijd.
Lease is wel uit de nieuwe arbeidsvoorwaarden gehaald, maar niet noodzakelijkerwijs uit de oude ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
franssie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:10:

A-Dagen nemen in waarde toe mocht je salaris stijgen, de afkoop niet.
Dat is niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Klopt, rest wel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
En mensen die nog niet aan hun volledige aantal a-dagen zitten lopen deze in de toekomst ook mis.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
franssie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:10:
Lease is wel uit de nieuwe arbeidsvoorwaarden gehaald, maar niet noodzakelijkerwijs uit de oude ;)
In de nieuwe Arbeidsvoorwaardengids waarvoor we gaan tekenen, staat al een stukje over de leaseregeling, met daarin keihard de grens van 16.000 km.
Maar de mobiliteitsregeling is wel uit het arbeidsvoorwaardenprotocol gehaald. We tekenen dus zogenaamd voor nieuwe arbeidsvoorwaarden EXCLUSIEF mobiliteit.

Wat zou er nu gebeuren als ik het nieuwe contract zou tekenen (wat ik in werkelijkheid uiteraard niet ga doen zonder een forse compensatie voor alle nadelen):
* Behoud ik dan de leaseregeling zoals ik die bij het tekenen van mijn contract met CMG heb afgesproken, óf
* Heb ik dan stiekem toch al getekend voor de nieuwe leaseregeling incl. 16,000-km grens, omdat die nu eenmaal in de Arbeidsvoorwaardengids vermeld staat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Lurker1 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:26:
[...]

In de nieuwe Arbeidsvoorwaardengids waarvoor we gaan tekenen, staat al een stukje over de leaseregeling, met daarin keihard de grens van 16.000 km.
Maar de mobiliteitsregeling is wel uit het arbeidsvoorwaardenprotocol gehaald. We tekenen dus zogenaamd voor nieuwe arbeidsvoorwaarden EXCLUSIEF mobiliteit.

Wat zou er nu gebeuren als ik het nieuwe contract zou tekenen (wat ik in werkelijkheid uiteraard niet ga doen zonder een forse compensatie voor alle nadelen):
* Behoud ik dan de leaseregeling zoals ik die bij het tekenen van mijn contract met CMG heb afgesproken, óf
* Heb ik dan stiekem toch al getekend voor de nieuwe leaseregeling incl. 16,000-km grens, omdat die nu eenmaal in de Arbeidsvoorwaardengids vermeld staat???
Not to burst your bubble, maar die grens heb je nu ook al.

In paragraaf 3.6 van de huidig geldende Logica Gele Gids staat letterlijk:

"De Lease-Autoregeling staat open voor alle medewerkers mits zij aan een aantal voorwaarden
voldoen. Een lease-auto wordt in beginsel ter beschikking gesteld indien ten minste 16.000 km per
jaar (Norm)
wordt gereden in verband met woon- werkverkeer en zakelijk verkeer. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Heel vluchtig, we hadden het te druk met andere dingen. Het krijgt zeker de aandacht zodra er aan mobiliteit begonnen wordt en er duidelijk is wat er aan gegevens overgezet wordt.
Het is duidelijk dat eerst andere zaken afgerond dienden te worden. Maar, daarna kan toch via de 'Koninklijke weg' een instemmingsverzoek ‘Pilot Mobiliteit’ in behandeling worden genomen. Dit om een idee te krijgen hoe het in elkaar zit en welke waarborgen er gelden. Daarna kan de OR instemmen met de pilot en kan de pilot al dan niet van start gaan. Ik had het graag in die volgorde gezien. Vind je niet?

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:49:
Als ik nou kijk naar de voordelen en nadelen voor de werknemer van deze nieuwe AV, zie ik het volgende:

Voordelen (in grote delen onzeker):
* Dit jaar extra bruto loon
* SPP (Flexibel)
* PPP (Flexibel)

Nadelen (zeker):
* Onkostenvergoeding (Na 1 jaar, -61 euro)
* Pensioen (kan alleen nog maar meer worden dan de 18%)
* Parkeergeld, 10 euro (geldt niet voor iedereen)

Zie ik nog iets over het hoofd?
de aai over je bol van ome Ron, onbetaalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
avotar schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:33:
[...]
In paragraaf 3.6 van de huidig geldende Logica Gele Gids staat letterlijk: <...>
Dat weet ik uiteraard wel, maar ik heb hier op het forum veelvuldig gelezen dat er mensen zijn die net als ik in het CMG-tijdperk in dienst zijn getreden, en die nergens in contract + Personeelsgids iets kunnen terugvinden over de 16.000-km grens.

Helaas heb ik zelf de toenmalige Personeelsgids nog niet kunnen terugvinden, dus ik weet niet wat er voor mij geldt.
Mijn contract zelf (getekend bij de overgang naar "modernere" arbeidsvoorwaarden in 2000) bevat alleen een relatiebeding en een geheimhoudingsclausule. Voor alle overige arbeidsvoorwaarden wordt verwezen naar de CMG Personeelsgids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
sattertje schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:49:
Geldt dat niet alleen als je je hypotheek via CGI hebt afgesloten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:54:
[...]

Geldt dat niet alleen als je je hypotheek via CGI hebt afgesloten? ;)
Als we toch in de bankzaken gaan ..... mogelijk kunnen degenen die hun leaseauto kwijtraken en geld moeten lenen voor een eigen auto een goedkope lening afsluiten bij de CGI-bank? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:57:
[...]

Als we toch in de bankzaken gaan ..... mogelijk kunnen degenen die hun leaseauto kwijtraken en geld moeten lenen voor een eigen auto een goedkope lening afsluiten bij de CGI-bank? :+
Ben je gek. Als dat gebeurt ga ik wel met de 12 jaar oude Twingo van mijn vrouw naar het werk. Plak ik er nog een CGI sticker voor ze op ook.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Wat me een beetje opvalt is dat er geen reactie komt van bepaalde mensen als er iets negatiefs is en het klopt.

Maar wel (felle) reacties als het negatief is en het klopt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:57:
[...]
En komt er ook een CGI-voedselbank voor degenen die na overgang naar de nieuwe voorwaarden niet meer kunnen rondkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik ga tekenen wordt het sowieso na 31 december, ik heb alle dagen al op, en dan moet ik opeens 20% bij betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALS je 10 jaar blijft spaar je toch een half maandsalaris = 4% erbij, dat is zeker bij niet tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik merk dat de druk om te tekenen nu al opgevoerd wordt. In opdracht van Sake moet zo snel mogelijk geïnventariseerd worden wie niet gaat tekenen. De teamleiders moeten met spoed iedereen bellen. Dan blijft het niet bij de vragen of je alles in goede orde hebt ontvangen en of je alles begrijpt.
Ook komt de vraag of je wel of niet gaat tekenen. Ik heb gezegd dat ik volgens de brief tot 1 november bedenktijd heb en het nog niet weet. Dat was niet de bedoeling en men probeerde met behoorlijk aandringen bij mij toch een ja of nee los te krijgen. Dat is niet gelukt. Dat worden gezellige gesprekken, de toon is gezet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
ESPACE schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:47:
Ik merk dat de druk om te tekenen nu al opgevoerd wordt. In opdracht van Sake moet zo snel mogelijk geïnventariseerd worden wie niet gaat tekenen.
Hoezo dat nu? Moet hij ruimte in zijn agenda gaan maken voor al die gesprekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
sattertje schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:51:
[...]

Hoezo dat nu? Moet hij ruimte in zijn agenda gaan maken voor al die gesprekken?
Ik denk dat die agenda voor de rest van het jaar wel vol zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 15:02

elsinga

=8-)

Ook hier een TL aan mijn buro met de vraag of ik de mail had gekregen en hoe ik er over denk.

Was de oplopende pensioenpremie vergeten en kom nu uit op hoogstens minus 4 euro netto (incl. 100% PPP en SPP) en anders minus 34 euro (geen PPP/SPP). Met een dalende lijn in de toekomst, ivm pensioenpremie.

Ben benieuwd wat voor mogelijkheden er nog zijn om dit wat te corrigeren.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:01
Heb mijn TL ook gesproken en het was geen prettig gesprek. Heb aangegeven dat ik moeite heb met tekenen voor een achteruitgang na een paar jaar stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Montifaud schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:04:
Heb mijn TL ook gesproken en het was geen prettig gesprek. Heb aangegeven dat ik moeite heb met tekenen voor een achteruitgang na een paar jaar stilstand.
Mag toch hopen dat de TL (eigenlijk ook gewoon consultants met een full-time assignment) jou niet onder druk heeft gezet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lurker1 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:17:
[...]

En komt er ook een CGI-voedselbank voor degenen die na overgang naar de nieuwe voorwaarden niet meer kunnen rondkomen?
Als je op een salaris van gemiddeld genomen 3k+ per maand bij verlies van een paar tientjes netto per maand geen geld meer hebt voor eten dan is misschien een CGI-cursus budgetteren praktischer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ah, vandaar dat ik morgen een afspraak heb om een kop koffie te drinken met mijn TL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
pagani schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:07:
[...]

Als je op een salaris van gemiddeld genomen 3k+ per maand bij verlies van een paar tientjes netto per maand geen geld meer hebt voor eten dan is misschien een CGI-cursus budgetteren praktischer ;)
Die zat in het 700 euro/2 dagen trainingspakket dat ze hebben geschrapt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Laatst online: 22-09 10:01
pagani schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:07:
[...]

Op zich wel, ware het niet dat die 700 euries weer eruit zijn gehaald :+
Logiecaan was me net voor...

Mijn TL ook aan de telefoon gehad.
Was geen onprettig gesprek. Hij liet zelfs doorschemeren dat hij de gang van zaken 'niet fijn' vond.
Het is maar net hoe een TL ermee omgaat denk ik.
Het zijn inderdaad ook maar gewoon consultants, dus onder druk zetten of geen begrip kunnen opbrengen zou ik als zeer irritant ervaren.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat een TL druk legt tijdens zijn inventarisatie vandaag en morgen is zijn/haar eigen keus. Het is niet gebracht als "overhaalronde", ik inventariseer simpelweg de ja/nee/twijfel en peil een beetje hoe het gevoel zit (maar dat wist ik van m'n team eigenlijk al wel). Verder kun je al peilen waar de pijnpunten zitten en kijken of daar oplossingen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Kan ook bevestigen dat mijn teamlead graag wilde weten wat ik zou doen, maar geen druk uitgeoefend heeft toen ik mijn pijnpunten vertelde en daardoor neigde naar optie 3. Zal wel per TL verschillen...

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik weet eerlijk niet wat hier de opdracht is geweest maar ik heb in het verleden wel vaker meegemaakt dat er aan de top werd gezegd "goh, kunnen jullie je mensen 's vragen of ... " wat vervolgens her en der op 2 niveaus lager werd uitgelegd als een hele strikte opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Laatst online: 22-09 10:01
pagani schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:14:
Dat een TL druk legt tijdens zijn inventarisatie vandaag en morgen is zijn/haar eigen keus. Het is niet gebracht als "overhaalronde", ik inventariseer simpelweg de ja/nee/twijfel en peil een beetje hoe het gevoel zit (maar dat wist ik van m'n team eigenlijk al wel). Verder kun je al peilen waar de pijnpunten zitten en kijken of daar oplossingen voor zijn.
Fijn om te horen dat 'jullie' niet de opdracht hebben gekregen om mensen over te halen.

Leuk vind ik de transitie allerminst, al kan ik wel begrip opbrengen voor het feit dat er iets moet gebeuren.
Zelf wacht ik met spanning af hoe het mobiliteits stuk wordt ingevuld. Het kwijtraken van mijn leasebak en worden afgescheept met een veel te mager mobiliteitsbudget zal me financieel veel harder raken dan de paar euri die ik er nu op achteruit ga.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:01
Logiecaan schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:06:
[...]

Mag toch hopen dat de TL (eigenlijk ook gewoon consultants met een full-time assignment) jou niet onder druk heeft gezet :-(
Nee geen druk, gewoon een gesprek over wat ik er van vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een gesprek is gepland. Mededeling: optie 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 16:16
Ik word er wel een beetje moedeloos van hoor.
Ophogen naar minimum van schaal niet van toepassing op members die onder het startersbeleid vallen
3x raden wat mijn persoonlijke berekeking dus wel doet?....

Ik vertrouw het hele zaakje voor geen meter meer, ik kom constant dingen tegen die niet kloppen, aanbod is nog steeds slechter als ik opnieuw zou solliciteren, en mailen naar HR met vragen over dit gaat over een paar weken pas antwoord op leveren waarschijnlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Sleepkever schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:52:
Ik vertrouw het hele zaakje voor geen meter meer
Is het geen idee om gewoon een jaartje te wachten met tekenen, af te wachten tegen wat voor problemen wel tekenende collega's aanlopen, en dan alsnog de beslissing te nemen of je voor de nieuwe arbeidsvoorwaarden gaat?
Wellicht veranderen er in de tussentijd nog wat zaken ten goede.

[ Voor 7% gewijzigd door Lurker1 op 14-10-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghurt114
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11-2022
Sleepkever schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:52:
Ik word er wel een beetje moedeloos van hoor.

[...]

3x raden wat mijn persoonlijke berekeking dus wel doet?....

Ik vertrouw het hele zaakje voor geen meter meer, ik kom constant dingen tegen die niet kloppen, aanbod is nog steeds slechter als ik opnieuw zou solliciteren, en mailen naar HR met vragen over dit gaat over een paar weken pas antwoord op leveren waarschijnlijk....
Precies.

Ik krijg nu dus na 2 jaar na 'starten' een schamele 100 euro erbij door het startersbeleid (wat 300 zou moeten zijn volgens dat document), terwijl de salarisverhoging volgens de schaal ~130 zou moeten zijn - wat je dus niet krijgt.

Als ik op dit moment opnieuw zou solliciteren verdien ik over 6 maanden evenveel als ik zou verdienen als ik het contract nu zou ondertekenen, en over een jaar nog eens 200 euro daarbovenop. En dat is aangenomen dat er niks te onderhandelen valt tijdens een sollicitatie.

Het is je reinste onzin. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Yoghurt114 op 14-10-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
avotar schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:33:
[...]

In paragraaf 3.6 van de huidig geldende Logica Gele Gids staat letterlijk:

"De Lease-Autoregeling staat open voor alle medewerkers mits zij aan een aantal voorwaarden
voldoen. Een lease-auto wordt in beginsel ter beschikking gesteld indien ten minste 16.000 km per
jaar (Norm)
wordt gereden in verband met woon- werkverkeer en zakelijk verkeer. "
Van welke datum is die gids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Lurker1 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:51:
[...]

Dat weet ik uiteraard wel, maar ik heb hier op het forum veelvuldig gelezen dat er mensen zijn die net als ik in het CMG-tijdperk in dienst zijn getreden, en die nergens in contract + Personeelsgids iets kunnen terugvinden over de 16.000-km grens.

Helaas heb ik zelf de toenmalige Personeelsgids nog niet kunnen terugvinden, dus ik weet niet wat er voor mij geldt.
Mijn contract zelf (getekend bij de overgang naar "modernere" arbeidsvoorwaarden in 2000) bevat alleen een relatiebeding en een geheimhoudingsclausule. Voor alle overige arbeidsvoorwaarden wordt verwezen naar de CMG Personeelsgids.
Er is nog niemand die aan heeft kunnen tonen dat deze grens van 16.000 voor 2012 ergens is vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
t_captain schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:24:
@CAvE @chrisboers

Volgens mij was dat formulier inderdaad om een benzine te mogen rijden. De eis daarvoor was dat verwachte totale km/jaar < 32.000. Kwam je hoger uit, dan moest het een diesel worden.
Ik kan me herinneren dat je in eerste instantie de mogelijkheid had om bv prive 10.000 + zakelijk 20.000 = totaal 30k in te vullen. Later werd de uitvoering iets strikter en moest je altijd tenminste 13.500 privekilometers opnemen (ook als je minder reed).

Het feit dat ik indertijd dergelijke formulieren heb ingevuld en desondanks gewoon een leaseauto mocht bestellen, toont inho aan dat er in ieder geval in 2006 geen naleving van de "16.000 km regel" was.
Kan je die laatste alinea uitleggen? Als je uitgaat van 13.500 prive en je haalt deze van de 32.000 km af, kom je op 18.500 zakelijk. Dat is nog altijd meer dan 16.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Verder kun je al peilen waar de pijnpunten zitten en kijken of daar oplossingen voor zijn.
Zeg je hiermee dat er ruimte is voor verbeteringen bij persoonlijke pijnpunten? Valt er individueel wat te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Er is nog niemand die aan heeft kunnen tonen dat deze grens van 16.000 voor 2012 ergens is vastgelegd.
Naast het feit dat de leaseauto in de jaren negentig als 'primair' werd aangeboden bestaat de 16.000 km norm al sinds ver in de vorige eeuw in de toenmalige CMG Arbeidsvoorwaarden. In de negentiger jaren was het al vastgelegd in een document met normen voor de lease-regeling. Later in de Personeelsgids zoals het er nu nog in staat.

Echter, het was altijd een dode letter die nooit gehandhaafd werd. Sterker, er werd collectief en structureel bewust van af geweken. De lease-auto werd decennia lang bewust geboden als arbeidsvoorwaarde. Nu de 16.000 norm gaan handhaven kan dus niet zomaar.

[ Voor 16% gewijzigd door ESPACE op 14-10-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
@K.123

De kilometeronderbouwing ging over de keuze tussen verplicht diesel (>32k), of vrije brandstofkeuze (<32k). Niet over het wel of niet toekennen van een auto.

Ik heb in 2006 zo'n verklaring ingevuld, met een laag aantal zakelijke kilometers. Het aantal kan ik me zo niet herinneren, maar het zal me niet verbazen als ik 10k had opgegeven ofzo. Ik reed er toen pakweg 5000 woon-werk, daar zal ik een bepaalde marge op hebben gezet voor zakenreizen en cursussen. En ik kreeg gewoon een nieuwe leaseauto naar mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
ESPACE schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:46:
[...]

De 16.000 km norm bestaat al sinds ver in de vorige eeuw. In de negentiger jaren was het al vastgelegd in het document met normen voor de lease-regeling.
Waarom heeft niemand dat tot op heden ingescanned? heb meerdere scans gezien van regelingen waar alleen in staat PRIMAIR RECHT OP EEN LEASEAUTO.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:49
Wie van de OR kan er eens een uitspraak doen over de discussie rondom PRIMAIR RECHT OP EEN LEASEAUTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Mail de or of een van de leden direct. Die vraag zul je hier niet beantwoord krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
... een uitspraak doen ...
Waarschijnlijk zul je daarvoor binnen afzienbare termijn naar de rechter moeten stappen!

[ Voor 5% gewijzigd door ESPACE op 14-10-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik teken gewoon niet omdat je via mobiliteit nog keihard gepakt kan worden, als tegendruk dus niet tekenen, ik laat me niet onder druk zetten door Sake en co en de rest van de meeeters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Mobiliteit veranderd net zo hard als je niet tekent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:23
Wijnands schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:23:
Ik weet eerlijk niet wat hier de opdracht is geweest maar ik heb in het verleden wel vaker meegemaakt dat er aan de top werd gezegd "goh, kunnen jullie je mensen 's vragen of ... " wat vervolgens her en der op 2 niveaus lager werd uitgelegd als een hele strikte opdracht.
Ik heb in de wandelgangen vernomen dat elke TL morgen in Rotterdam bij Sake een vuurwapen moet afhalen. Dat mag tijdens het 'inventarisatiegesprek' niet gebruikt worden, maar mag wel gewoon op tafel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prima ze mogen dreigen, dan doe ik aangifte bij de politie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:34:
[...]

Zeg je hiermee dat er ruimte is voor verbeteringen bij persoonlijke pijnpunten? Valt er individueel wat te onderhandelen?
...ooooops ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wordt een leuk gesprek met mijn TL morgen. Hij weet al maanden niet zo goed wat 'ie met me aan moet. >:) Nou ja, ik hou 't vriendelijk, mag 'm wel en ben niet zo van schieten op de boodschapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.123 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:04:
er is één verschil, nu staat in mijn contract dat ik recht heb op een lease auto
Dat is dan primaire arbeidsvoorwaarde...
bovendien met een OR die zich vervreemd van de achterban, zal de rechter ook redelijk naar een beslissing in het voordeel van de werknemer neigen. Mocht het tot een rechtsgang komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:19:
Wordt een leuk gesprek met mijn TL morgen. Hij weet al maanden niet zo goed wat 'ie met me aan moet. >:) Nou ja, ik hou 't vriendelijk, mag 'm wel en ben niet zo van schieten op de boodschapper
Jij zei toch dat je zou tekenen voor dit 2e voorstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
er is één verschil, nu staat in mijn contract dat ik recht heb op een lease auto
Dat is dan primaire arbeidsvoorwaarde...
Als je al sinds de vorige eeuw bij het bedrijf werkt, heb je zeer waarschijnlijk in het voorjaar 2000 een nieuwe arbeidsovereenkomst getekend in het kader van de wijziging (modernisering) van CMG Arbeidsvoorwaarden per 1 april 2000. Dan val je onder de Gele Gids en ben je nu de l*l. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.123 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:04:
klopt maar dan gaat het voor iedereeen gelden, je kan beter nu niet tekenen (ook al ga je vooruit) om ervoor te zorgen dat er een goed mobiliteitsregeling komt.

Ergens in de FAQ staat dat je huidige AV blijft als je niet tekent, ik ga zeggen dat ik daar gebruik van wil maken,
K.123 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:45:
Als je wel tekent heb je in elk geval een paar maanden salarisverhoging + ppp + mogelijk geen auto . Is beter dan geen verhoging en geen bonus :) + mogelijk geen auto
onkostenvergoeding -
pensioen -
A dagen -

salarisverhoging 0

SPP kan niet (uit geloofsovertuiging, serieus), PPP is eenmalig gegarandeerd

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Als je wel tekent heb je in elk geval een paar maanden salarisverhoging + ppp + mogelijk geen auto . Is beter dan geen verhoging en geen bonus :) + mogelijk geen auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:22:
[...]

Jij zei toch dat je zou tekenen voor dit 2e voorstel?
Jawel maar dat hoeft toch niet meteen. En als er meteen iemand in mijn nek gaat hijgen in opdracht van een zeker persoon met initialen S.A. dan word ik toch een klein beetje recalcitrant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:40:
klopt maar dan gaat het voor iedereeen gelden, je kan beter nu niet tekenen (ook al ga je vooruit) om ervoor te zorgen dat er een goed mobiliteitsregeling komt.
Ik blijf het niet begrijpen. De hele mobiliteitskwestie is door Marcel losgetrokken, maar het staat nog steeds in de nieuwe AV :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zeg... niet tekenen om druk te zetten voor een goede mobiliteitsregeling....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Dat ga je als individu nu niet meer bereiken. Deze week alles maar eens goed op een rijtje zetten. Vooralsnog teken ik zeker niet. Begrijp ik goed dat 1 december de deadline is om in aanmerking te komen voor die salarisverhoging en PPP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de salarisverhoging die jezelf betaalt hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Wat ik bedoel is, je hebt niet tot 1 november (dat is streefdatum) maar tot 1 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Lurker1 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:26:
[...]

Staat daar ook bij hoe die grens wordt vastgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:52:
Een gesprek is gepland. Mededeling: optie 4
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:47:
[...]

Jawel maar dat hoeft toch niet meteen. En als er meteen iemand in mijn nek gaat hijgen in opdracht van een zeker persoon met initialen S.A. dan word ik toch een klein beetje recalcitrant.
Nu maar hopen dat je TL dit forum niet leest he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:08:
[...]

Nu maar hopen dat je TL dit forum niet leest he.
Doet 'ie volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mumbers, realiseer je dat dit ook een moment is dat je in je voordeel kunt draaien. CGI wil iets van jou en je managers worden er op korte termijn op afgerekend. Dus als je ook maar enigszins de indruk hebt dat CGI je niet kwijt wilt, dan heb je een goede onderhandelingspositie, en is dit pas het begin van het onderhandelingsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weet hij/zij dus dat je toch wel gaan tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
En, al mensen lid geworden van de vakbond ondertussen? Of iets gedaan richting een voorlichtingssessie van de Unie?

Ik ga morgenvroeg nog eens bij de collega's bij mij op de vestiging polsen. V.w.b. een mogelijke interesse in zo een voorlichtingssessie.

En dan met name vanuit het licht van een eventuele juridische ondersteuning bij een collectieve procedure vanuit een grote groep CGI medewerkers om tegen de nieuwe plannen omtrent de leaseregeling in te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp ook niet waarom een leaserijder oneindig veel zakelijk mag rijden en een eigen rijder niet,

ik weet niet of ik me schuldig moet voelen, maar heb onlangs met mijn neefje zitten babbelen, cumlaude afgestuurd wo informatica.... beter bij de kleinere bedrijven kan kijken, en sowieso never bij cap atos cgi enz moet gaan solliciteren
Rudolphus schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:26:
[...]
De leaserijders moeten straks ook weer een kilometeradministratie bijhouden, net als vroeger in TimeNet.
ja klopt maar je wordt nooit afgerekend op zakelijke km's, ik heb een tijdje dagelijks 250km zakelijk gedaan, stel ik doe dat met mijn eigen auto en nieuwe regeling, krijg ik maar max 350 euro neto uitgekeerd
huidige regeling minimaal .19ct netto = 1045 netto

met een leaseauto zijn zakelijke kms sowieso nooit een issue geweest

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:22:
ik begrijp ook niet waarom een leaserijder oneindig veel zakelijk mag rijden en een eigen rijder niet
De leaserijders moeten straks ook weer een kilometeradministratie bijhouden, net als vroeger in TimeNet.

En, by the way... Ligt het aan mij of zijn de discussies op de OR webspace ineens helemaal verstomd?

[ Voor 14% gewijzigd door Rudolphus op 14-10-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
[quote]Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:22:
ik weet niet of ik me schuldig moet voelen, maar heb onlangs met mijn neefje zitten babbelen, cumlaude afgestuurd wo informatica.... beter bij de kleinere bedrijven kan kijken, en sowieso never bij cap atos cgi enz moet gaan solliciteren
[...]
/quote]

Natuurlijk niet. Ik dacht er vroeger ook anders over. Maar tegenwoordig zou ik ook kennissen eerder adviseren om de grote beursgenoteerde multinationals ver naast zich te laten liggen, en eerder voor een middelgroot bedrijf te kiezen. En daar zijn er genoeg van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Bij het einde van de Arbeidsovereenkomst worden niet opgenomen vakantiedagen in geld uitgekeerd, tenzij de Member gedurende de opzegtermijn geen werkzaamheden verricht." [AV Gids.]

Hoe moet ik dit begrijpen? Is dit een normale regeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd. In de AV gids staat dat de gegarandeerde PPP in de eerste 4 jaar van toepassing is indien er volgende de standaard PPP regeling geen uitkering zou plaatsvinden. Dus als er wel een geringe uitkering zou plaatsvinden is de gegarandeerde PPP uitkering niet van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:11:
Beste mumbers, realiseer je dat dit ook een moment is dat je in je voordeel kunt draaien. CGI wil iets van jou en je managers worden er op korte termijn op afgerekend. Dus als je ook maar enigszins de indruk hebt dat CGI je niet kwijt wilt, dan heb je een goede onderhandelingspositie, en is dit pas het begin van het onderhandelingsproces.
Die onderhandelingspositie heb je m.i. alleen als je jonger bent dan 35, minder verdient dan modaal en in een technische beroepsgroep zit. Ouwe lullen, dikbetaalden en business consultants of projectmanagers schijnt men liever te zien vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinook
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:03
Rudolphus schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:30:
[...]
Die onderhandelingspositie heb je m.i. alleen als je jonger bent dan 35, minder verdient dan modaal en in een technische beroepsgroep zit. Ouwe lullen, dikbetaalden en business consultants of projectmanagers schijnt men liever te zien vertrekken.
}:O

Stemmingmakerij! Als CGI de zaken zo zwart wit zou zien blijft er niet veel meer over dan een technisch uitzendburo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:19:
"Bij het einde van de Arbeidsovereenkomst worden niet opgenomen vakantiedagen in geld uitgekeerd, tenzij de Member gedurende de opzegtermijn geen werkzaamheden verricht." [AV Gids.]

Hoe moet ik dit begrijpen? Is dit een normale regeling?
Ja en ook die staat er al jaren. Als je gemist kan worden maak je dagen op, als dat niet zo is werk je door en worden je dagen uitbetaald. Is geen member pesten, doen heel veel bedrijven zo.

Pagina: 1 ... 85 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.