Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.754 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 14:36
Bimmeralso25 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:52:
Ben ik te pessimistisch als ik denk dat iedereen die voor optie 3 gaat, pas na 1 december een gesprek heeft zodat de salarisverhoging met terugwerkende kracht en uitkering PPP niet hoeft plaats te vinden, mocht je alsnog overstag gaan...
Dat is dan toch gewoon een voorwaarde om akkoord te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:08:
Ik ben benieuwd of die 25 man die roepen weg te gaan dat ook echt zullen doen.
waar ik meer benieuwd naar ben is het aantal dat weg gaat zonder het aan te kondigen..... Dat zouden er best wel eens veel kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:30
mail inmiddels binnen. incl ppp/spp ga ik er als Masterclasser 120 netto op vooruit.
Ik vraag me echter af of ik wel ppp krijg, want dat gaat toch over 2012?

excl ppp/spp ga ik er ca 62 netto op vooruit (55 onkosten vergoeding die ik eerst niet kreeg en 12% minder eigen pensioen bijdrage).
daarnaast krijg ik wat meer vrije dagen tov mijn huidige av (was 21 + 2 cgi dagen, wordt volgens mij 25 + 2 cgi dagen).
en volgens mij krijg ik ook meer CGI bijdrage als ik van hun collectieve zorgverzekering gebruik maak (was 25% voor mezelf, wordt 100%).

Afgezien van de mobiliteit ga ik er dus wel op vooruit. Dat is voor mij natuurlijk hardstikke mooi, maar het geeft wel een beetje een wrange smaak dat mijn vooruitgang eigenlijk betaald wordt door al de pre-CGI collega's die er op achteruit gaan.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Als ze daadwerkelijk een beter voorstel krijgen wel ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:13:
[...]
Als ze daadwerkelijk een beter voorstel krijgen wel ;-).
Ik hoef niet eens een beter voorstel te krijgen. Wel een eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
Van zeker 3 deelnemers (buiten mijzelf) in deze thread denk ik zeker te weten dat ze inderdaad vertrekken.

Ik kreeg deze e-mail:

Rotterdam, 11 oktober 2013

Beste member,

Naar aanleiding van de Town Hall meeting op 3 september jl. heb je een brief en bijlage gekregen over de harmonisatie arbeidsvoorwaarden.

We hebben inmiddels begrepen dat je CGI zult gaan verlaten. Daarmee is harmonisatie van je arbeidsvoorwaarden niet meer aan de orde.

Voor de goede orde geven we hierbij aan dat je geen nieuwe bijlage zult ontvangen. Je huidige arbeidsvoorwaarden blijven van kracht tot het moment van datum uit dienst.

Met vriendelijke groet

Ron de Mos

Ja :Y ik mag dus officieel ophoepelen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Ben ik te pessimistisch als ik denk dat iedereen die voor optie 3 gaat, pas na 1 december een gesprek heeft zodat de salarisverhoging met terugwerkende kracht en uitkering PPP niet hoeft plaats te vinden, mocht je alsnog overstag gaan...
Ik denk dat je een realistische inschatting maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:17:
[...]

waar ik meer benieuwd naar ben is het aantal dat weg gaat zonder het aan te kondigen..... Dat zouden er best wel eens veel kunnen zijn
Volgens een niet nader te noemen bron bij HR is het aantal leavers niet hoger dan in voorgaande jaren, waarbij opgemerkt dat het hier gaat om het daadwerkelijk aantal vertrekkers en niet om het aantal ingediende ontslagbrieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghurt114
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11-2022
Maar....

Is dit nou een verbetering op het vorige voorstel?

Na een rekenslag concludeer ik het volgende:

(Verschil vorig voorstel / huidig voorstel)

- Komend jaar een éénmalige 'bonus' van bij mekaar (startersbeleidcompensatie + onkostenvergoeding) zo'n 800 euro.
- 5 euro p/m netto minder kwijt aan pensioen.
- Geen jaarlijkse 700 euro opleidings/training/cursus budget met 2 trainingsdagen.

In welk universum is dat een verbetering waar het OR wél zonder raadpleging mee instemt, en wat we wel ineens zouden moeten accepteren?

(edit: ik geloof dat deze changes gelden voor vrijwel iedereen die 1-3 jaar geleden binnen is komen stromen)

[ Voor 9% gewijzigd door Yoghurt114 op 12-10-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoghurt114 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:49:
Maar....

Is dit nou een verbetering op het vorige voorstel?

Na een rekenslag concludeer ik het volgende:

(Verschil vorig voorstel / huidig voorstel)

- Komend jaar een éénmalige 'bonus' van bij mekaar (startersbeleidcompensatie + onkostenvergoeding) zo'n 800 euro.
- 5 euro p/m netto minder kwijt aan pensioen.
- Geen jaarlijkse 700 euro opleidings/training/cursus budget met 2 trainingsdagen.

In welk universum is dat een verbetering waar het OR wél zonder raadpleging mee instemt, en wat we wel ineens zouden moeten accepteren?

(edit: ik geloof dat deze changes gelden voor vrijwel iedereen die 1-3 jaar geleden binnen is komen stromen)
dat is nu juist het grote probleem, de OR geeft tot nu toe geen duidelijk hoe zij tot haar besluit is gekomen.
Gezien de reacties die tot mij zijn gekomen, heeft de OR zich aardig vervreemd van de achterban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:53:
Nee, dat past wel aardig in de paranoide trend hier.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik hoef zo'n aanbod niet met terugwerkende kracht.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:53:
Nee, dat past wel aardig in de paranoide trend hier.
De trend hier bleek echter behoorlijk in de juiste richting te gaan, lees je eigen tekst van de brief van de OR aan het bestuur er nog eens op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Het nieuwe voorstel verschilt niet veel van het vorige. Het verschil zit hem voornamelijk in de onkostenvergoeding die als tijdelijk snoepje nog even iets hoger blijft. Na aftrek hiervan, en de onzekere component PPP (bij SPP ga ik uit van het onhandige scenario van maandelijks aandelen kopen en direct weer verkopen) kom ik gewoon weer in de min. En dan heb ik het verlies door het slechts gedeeltelijk compenseren van anciëniteitsdagen nog niet eens meegeteld.

Kortom: dit is zonder enig spoor van twijfel nog steeds een optie 3 (of 4, als zich een mooie kans aandient).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He metaalhoofd wat verdien jij nu als startende masterclasser? Pm t anders ff ben erg benieuwd. Ondanks dat ze iets aan startersbeleid zouden doen heb ik er niets bij gehad of geïnformeerd over of ik dit nog ga krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 16:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Rudolphus schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:36:
[...]
Van zeker 3 deelnemers (buiten mijzelf) in deze thread denk ik zeker te weten dat ze inderdaad vertrekken.

Ik kreeg deze e-mail:

Rotterdam, 11 oktober 2013

Beste member,

Naar aanleiding van de Town Hall meeting op 3 september jl. heb je een brief en bijlage gekregen over de harmonisatie arbeidsvoorwaarden.

We hebben inmiddels begrepen dat je CGI zult gaan verlaten. Daarmee is harmonisatie van je arbeidsvoorwaarden niet meer aan de orde.

Voor de goede orde geven we hierbij aan dat je geen nieuwe bijlage zult ontvangen. Je huidige arbeidsvoorwaarden blijven van kracht tot het moment van datum uit dienst.

Met vriendelijke groet

Ron de Mos

Ja :Y ik mag dus officieel ophoepelen oOo
Grappig... die heb ik niet gehad..
Maar goed... ze zijn nog volop bezig mij alsnog binnen te houden 8) (terwijl ik formeel opgezegd heb)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:33:
[...]

De trend hier bleek echter behoorlijk in de juiste richting te gaan, lees je eigen tekst van de brief van de OR aan het bestuur er nog eens op na.
Jeroen, als het nieuwe voorstel voor jou wel een verbetering is dan hebt je niks te klagen maar voor velen hier niet. Sowieso heeft de OR voor mij afgedaan. Eerst een goed onderbouwde brief richting het management en vervolgens het tweede voorstel accepteren, waarbij alleen met het budget is geschoven. Het is dat de OR verplicht is voor onze organisatie maar eigenlijk is het zonde van de tijd en geld. Ze hebben nooit maar dan ook nooit hun rug recht gehouden als het erom ging.
En nu kan je wel weer zeggen dat ik een zeikerd ben, maar ik heb niet alleen plichten maar ook rechten, die helaas te grabbel worden gegooid door de OR. Als je iets niet wilt vertellen omdat je een gewezen OR lid bent geweest dan doe je dat niet (niemand die je daarop afrekent) maar houd die cynische opmerkingen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:20:
Het nieuwe voorstel verschilt niet veel van het vorige. Het verschil zit hem voornamelijk in de onkostenvergoeding die als tijdelijk snoepje nog even iets hoger blijft. Na aftrek hiervan, en de onzekere component PPP (bij SPP ga ik uit van het onhandige scenario van maandelijks aandelen kopen en direct weer verkopen) kom ik gewoon weer in de min. En dan heb ik het verlies door het slechts gedeeltelijk compenseren van anciëniteitsdagen nog niet eens meegeteld.

Kortom: dit is zonder enig spoor van twijfel nog steeds een optie 3 (of 4, als zich een mooie kans aandient).
bedenk dat als je je "enigzins" kunt vinden in de PPP-variabele component van je salaris het best *kan* meevallen, als dat samen op 100% uitkomt. Met mijn goede beoordeling-->+2% heb ik tezamen ongeveer 100%, zonder SPP. Die laatste moet gewoon uit de berekening gehouden worden, het is vrijwillig

die ancienniteitsdagen afschrijven, tja, daar heb ik al vaker over georeerd. Korte termijnvisie. Loyaliteit is goud waard voor iemand met visie. De compensatie die nu echter geboden wordt (80% mandje-->pensioen) is voor mij acceptabel, dat was toch al de praktijk, ik werk me de tiefus (letterlijk zelfs), kreeg ze al niet op en stortte ze in mn pensioen.

Waar ik me nog zorgen over maak zijn de volgende zaken, in volgorde van prioriteit:
  • Mobiliteit. Wat ik begrijp uit de pilot, word ik NIET blij van. HELEMAAL niet blij zelfs. Als ik zeg GPS, waar denken jullie dan aan? Navigatie valt af. Verder is het zoals toegepast een reeele achteruitgang van honderden euro's voor me. Ik zie mezelf al verregend in pak op een electrische scooter naar mn werk. Volgende dag week ziek. En mij zeker dwingen een auto te hebben...Gaat nie gebeure nie.
  • Afbouw PPP. Verminderde garantie is hetzelfde als verminderd. Punt. Draai er niet omheen. Om die 2% te compenseren moet ik wel 2% erbij krijgen volgend jaar.
  • SPP. Pyramidespel waar ik niet aan ga meewerken. Iets met ezels en stenen, twee keer wedden op t zelfde paard. Is gelukkig vrijwillig. Een short-positie wil ik echter wel overwegen als risicodekking ;-)
  • Vakantieplanning. Het nieuwe regime van drie maanden vooruit melden inclusief weigeren van vakantie als je met de klant al akkoord bent zal bij mij leiden to recalcitrant en ongewenst gedrag, tot ziekmelding aan toe.
ik kan het nieuwe aanbod (of het oude) wel een jaartje lijden, zodat ik de afkoopbedragen en -bonussen nog even kan incasseren, en in geval van twijfel de kans heb iets anders te zoeken. Ik zal dan echter bij mn exit gesprek niet nalaten te herhalen dat deze excercitie the root of all evil was.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rescue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-05 13:10
avotar schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:57:
[...]

Maar goed... ze zijn nog volop bezig mij alsnog binnen te houden 8) (terwijl ik formeel opgezegd heb)
Apart weer dit. Ik heb de vorige keer geen brief gehad en dacht dat dit kwam omdat ik al had aangeven CGI te willen verlaten, maar nu ik formeel heb opgezegd, opeens wel een "aanbieding" in de e-mail. 8)7

(Die weer onderstreept dat ik de juiste keuze heb gemaakt....).

... My cheese has moved.... Dag CGI :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
peter00 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:48:
[• Mobiliteit. Wat ik begrijp uit de pilot, word ik NIET blij van. HELEMAAL niet blij zelfs. Als ik zeg GPS, waar denken jullie dan aan? Navigatie valt af. Verder is het zoals toegepast een reeele achteruitgang van honderden euro's voor me. Ik zie mezelf al verregend in pak op een electrische scooter naar mn werk. Volgende dag week ziek. En mij zeker dwingen een auto te hebben...Gaat nie gebeure nie.
Mobiliteit staat los van deze AV en gaat sowieso veranderen, of je nu tekent of niet, of je nu wilt of niet. Dus waarom je daar nu druk over maken? je kan beter constructief meedenken in oplossingen voor het nieuwe mobiliteitsbeleid en deze met CGI en de OR delen. Alle input is welkom.
• Afbouw PPP. Verminderde garantie is hetzelfde als verminderd. Punt. Draai er niet omheen. Om die 2% te compenseren moet ik wel 2% erbij krijgen volgend jaar.
CGI maakt al jaren lang winst en keert ook al jarenlang winstdeling uit. Ik weet dat PPP niet gegarandeerd s, maar toch maak ik me er geen zorgen over.
• SPP. Pyramidespel waar ik niet aan ga meewerken. Iets met ezels en stenen, twee keer wedden op t zelfde paard. Is gelukkig vrijwillig. Een short-positie wil ik echter wel overwegen als risicodekking ;-)
Zie hierboven. En samen met de regeling vanuit CGI kan je hier toch leuke extraatjes uit halen.
CGI koers
• Vakantieplanning. Het nieuwe regime van drie maanden vooruit melden inclusief weigeren van vakantie als je met de klant al akkoord bent zal bij mij leiden to recalcitrant en ongewenst gedrag, tot ziekmelding aan toe.
[/list]
Als je al weet wanneer je met vakantie gaat en dit met de klant hebt afgestemd, waarom dan niet even ook bij CGI melden? Kleine moeite om even na te denken wanneer je op vakantie gaat. Iederen weet wel ongeveer wanneer je met (zomer)vakantie gaat en je mag er best wat naast zitten, zolang je het maar boekt. BIj heel veel bedrijven moet je bij het begin van het jaar je vakanties opgeven. Bij Logica hebben we altijd de vrijheid gehad om dit redelijk flexibel te doen. CGI is echter geen Logica en men wil meer inzicht in de vakantieplanning. Je kan natuurlijk je hakken in het zand steken maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:41:
He metaalhoofd wat verdien jij nu als startende masterclasser? Pm t anders ff ben erg benieuwd. Ondanks dat ze iets aan startersbeleid zouden doen heb ik er niets bij gehad of geïnformeerd over of ik dit nog ga krijgen....
een doorsnee startende masterclasser krijgt 2150.
Ik ben echter geen echte 'starter'. misschien wel op gebied van java, maar niet elders, dus ik heb er iets meer uit weten te slepen (ben gewoon lvl 1).
Ik vraag me dan echter af of dat voor CGI mogelijk weer een argument is om de startersregeling (met de potentiele salarisverhogingen) niet op mij van toepassing te verklaren, omdat ik technisch gezien geen starter ben.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
avotar schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:57:
[...]

In West-Friesland zegt men "Als je beter kunt dan moet je beter gaan" en dat advies geef ik je ook. Tenzij blijven een significant voordeel biedt, maar bedenk je terdege dat zo'n voordeel waarschijnlijk maar zeer kort een voordeel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Microkid schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:33:
[...]

Mobiliteit staat los van deze AV en gaat sowieso veranderen, of je nu tekent of niet, of je nu wilt of niet. Dus waarom je daar nu druk over maken? je kan beter constructief meedenken in oplossingen voor het nieuwe mobiliteitsbeleid en deze met CGI en de OR delen. Alle input is welkom.
weet ik, maar in mn huidige (CMG) contract is het een onderdeel ervan. honderden euri achteruitgang is voor mij een breekpunt. Ik moet een gezin te vreten geven. Dus ik zal wel misschien wel tekenen, maar als ik bij wijze van toetje voor mn vervoer op kosten gejaagd wordt, zijn we klaar.
[...]

CGI maakt al jaren lang winst en keert ook al jarenlang winstdeling uit. Ik weet dat PPP niet gegarandeerd s, maar toch maak ik me er geen zorgen over.
ik zou me er geen zorgen over maken als het langjarig gemiddelde uitkwam op 100%, niet de maximale uitkering
[...]

Als je al weet wanneer je met vakantie gaat en dit met de klant hebt afgestemd, waarom dan niet even ook bij CGI melden? Kleine moeite om even na te denken wanneer je op vakantie gaat. Iederen weet wel ongeveer wanneer je met (zomer)vakantie gaat en je mag er best wat naast zitten, zolang je het maar boekt. BIj heel veel bedrijven moet je bij het begin van het jaar je vakanties opgeven. Bij Logica hebben we altijd de vrijheid gehad om dit redelijk flexibel te doen. CGI is echter geen Logica en men wil meer inzicht in de vakantieplanning. Je kan natuurlijk je hakken in het zand steken maar daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee.
DAAR heb ik dus structureel een probleem mee. Ik neem geen lange aaneengesloten vakanties (boffen voor de baas!), maar af en toe een dagje, Als het mooi weer is. Daar kom ik met de klant wel uit, al twintig jaar. En nu moet ik drie maanden vantevoren plannen. "Ach dan plan je gewoon 4 dagen in de maand en neem je dr drie op". Ja hoor. 35 dagen gedeeld door 12 is ook drie. Al sinds t begin van mn carriere. Ik zeg tegen de werkgever: iedereen dwingen (bijna) alles op te nemen over het jaar. En dan gewoon middelen. Iedereen blij. Hoe moeilijk is dat ? We hebben een fiscaal JAAR en geen kwartaal.

ik heb al eerder voorstellen gedeeld voor het eerlijker maken van pensioen en mobiliteit, dus ideeen genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:14

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
peter00 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 19:58:
DAAR heb ik dus structureel een probleem mee. Ik neem geen lange aaneengesloten vakanties (boffen voor de baas!), maar af en toe een dagje, Als het mooi weer is. Daar kom ik met de klant wel uit, al twintig jaar. En nu moet ik drie maanden vantevoren plannen. "Ach dan plan je gewoon 4 dagen in de maand en neem je dr drie op". Ja hoor. 35 dagen gedeeld door 12 is ook drie. Al sinds t begin van mn carriere. Ik zeg tegen de werkgever: iedereen dwingen (bijna) alles op te nemen over het jaar. En dan gewoon middelen. Iedereen blij. Hoe moeilijk is dat ? We hebben een fiscaal JAAR en geen kwartaal.
Het gaat niet om het opnemen, het gaat dat CGI weet hoeveel vakantiedagen er per maand gepland zijn ivm inzet. Het idee van 3 dagen per maand plannen en opnemen indien het mooi weer is, lijkt me idd een prima idee. Jij kan gaan wanneer je wilt, en de boel is gepland. Iederen tevreden toch? :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Daar krijg ik onderhand ook wel een sik en kromme tenen van, dat geneuzel over vakantiedagen om een zeker persoon's forecast fetish te bevredigen!

[ Voor 22% gewijzigd door Wijnands op 12-10-2013 20:33 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 09:47
Ik hoor trouwens verhalen dat indien je ze in LPS pland en achteraf op andere momenten opneemt je ook LPS moet wijzigen omdat ze anders dus 2x van je balance afgaan? Iemand de indruk dat LPS achteraf bijgewerkt wordt met de uren die je ook ECHT opgenomen hebt?

[ Voor 6% gewijzigd door Gehakt op 12-10-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vakantiedagen planning betreft bij sommige practices niet alleen echte vakantie, maar ALLE vrije dagen maanden vooruit gepland, zo begrijp ik van collega's.

De mensen die hun geld op het PPP zetten met het idee dat CGI al jaren vette winst maakt: realiseer je dat je PPP uitkering wordt bepaald door de resultaten van je eigen BU en SBU, dus niet die van CGI USA, Canada of wereldwijd. En de eisen zijn behoorlijk streng. Daarnaast wordt de uitkering mede bepaald door je eigen beoordeling via de performance rating factor die nog moet worden vastgesteld voor 2013 (zie het extra bijgevoegde PPP toelichting document).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehakt schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:42:
Ik hoor trouwens verhalen dat indien je ze in LPS pland en achteraf op andere momenten opneemt je ook LPS moet wijzigen omdat ze anders dus 2x van je balance afgaan? Iemand de indruk dat LPS achteraf bijgewerkt wordt met de uren die je ook ECHT opgenomen hebt?
Onzin, dat wat je schrijft in PSA is leidend. Zelf doe ik overigens helemaal niets met LPS, als iets slecht en onduidelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehakt
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 09:47
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:57:
[...]

Onzin, dat wat je schrijft in PSA is leidend. Zelf doe ik overigens helemaal niets met LPS, als iets slecht en onduidelijk is...
Ik snap ook wel dat PSA leidend is maar de forecast vul je in in LPS en daar wordt ook in bijgehouden hoeveel dagen je nog zou hebben. Ik ben dus benieuwd of dit in sync loopt met PSA en de je vrije dagen balance dus klopt aangezien ook wij gevraagd zijn om vakantiedagen te "plannen" in LPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe blij is Canada straks als 500 man weggaat dit jaar, 500 tekenen omdat ze erop vooruit gaan, en de rest niet tekent? Dan is het niet kostenneutraal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehakt schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:04:
[...]

Ik snap ook wel dat PSA leidend is maar de forecast vul je in in LPS en daar wordt ook in bijgehouden hoeveel dagen je nog zou hebben. Ik ben dus benieuwd of dit in sync loopt met PSA en de je vrije dagen balance dus klopt aangezien ook wij gevraagd zijn om vakantiedagen te "plannen" in LPS.
Ik heb de ervaring dat opgenomen dagen inderdaad worden gesyncd met PSA. Enige wat blijkbaar niet wordt gedaan en wettelijk wel moet is rekening houden met tegen welk saldo je dagen opneemt in die vakantiedagen administratie (opnemen tegen volgorde van wettelijke vervaldagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
In welk document kan ik de nieuwe regel terugvinden dat vrije dagen drie maanden van tevoren moeten worden gepland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 15:51
Wettelijk gezien hoef je pas 2 weken van tevoren aangeven dat je op vakantie gaat. En de werkgever mag dit pas na zwaarwegend belang weigeren.
Dus daar zou ik mij niet om druk maken.

De lease regeling zit mij wel dwars.
En ook de a-dagen. Na 9 jaar in dienst, verwachte ik volgende jaar er weer 3 bij te krijgen. Dat wordt dus niet meegerekend. Die loonsverhoging is dusdanig hoog _O- dat ik dat met een eventuele verkoop ook zou hebben. Dus dan liever een jaar wachten.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik merk dat er toch wel wat mensen van plan zijn te gaan tekenen. Is dat omdat het tweede voorstel voor sommigen écht beter is, of tekent men maar om eindelijk van gezeur af te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Laatst online: 09-10-2021
[...]

Dat is de wereld op zijn kop: ben ik zeker de boeman als ik niet meewerk en zomaar 'even' honderden euro's netto achteruitgang accepteer en dan van me verwachten dat ik constructief in een kringgesprek aan een mooie toekomst werk??? Zeker maak ik me druk daarover - wat dacht jij dan? Beide partijen hebben destijds met volle verstand hun handtekening onder het arbeidscontract gezet. Als ik nu eens eenzijdig zou besluiten dat ik geen zin heb om 40 maar 30 uur per week te werken, wat zou CGI dan zeggen? "Kom op, laten we er eens over praten, we komen er vast wel uit".

Het is voor mij 'exit, dat weet ik nu al'. Dat 'exit' zal ik ze echter niet gemakkelijk maken...

[ Voor 38% gewijzigd door cftbl op 12-10-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
cftbl schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:10:
[...]

Gaat ook niet gebeuren. Het is voor mijn inderdaad leaseauto of 'exit'. Dat 'exit' zal ik ze echter niet gemakkelijk maken; incl hulp van de rechtsbijstand en dito recalcitrant gedrag mijnerzijds.
Recalcitrant gedrag zet niet alleen kwaad bloed bij je werkgever, ook collega's hebben er last van. En dat zijn wel de mensen die je in de toekomst zeker weer eens tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Lurker1 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:03:
Ik merk dat er toch wel wat mensen van plan zijn te gaan tekenen. Is dat omdat het tweede voorstel voor sommigen écht beter is, of tekent men maar om eindelijk van gezeur af te zijn?
Ik denk dat men het gedoe zat is en gewoon weer aan het werk wil O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Als ex ...

volg ik uiteraard belangstellend deze groep. Ik vind het jammer om te zien hoe mensen in een spagaat terecht komen.

Misschien is het volgende artikel op intermediar wel wat voor je :

http://www.intermediair.n...denen-om-ontslag-te-nemen

Mocht dat nog niet genoeg zijn overweeg dan het volgende :
  1. Komt de liefde van een kant ?
  2. Ben je masochist ?
  3. Wil je zo samen oud worden (oops verkeerd forum }) )
  4. Er zijn niet veel technische carriere paden hoger dan 3, en zelfs dan zit je meer te overleggen en vergaderen dan lekker bezig zijn ! En het aantal plaatsen is zeer beperkt.
  5. Wil je GEEN spreadsheet terrorist/manager zijn/worden? :+
Mocht je op meerdere van de vragen in het intermediar artikel of op de bovenstaande ja scoren, gebruik je volgende A-dagen voor een samenspraak met jezelf en je levensloop consultant en overweeg of blijven een optie is.

Voor mij is die vraag beantwoord, en geld alleen is niet zalig makend ! O-)

Gezondheid en een goede band met je partner/kinderen of sociaal leven weegt niet op tegen .....

Veel succes ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Rudolphus schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:13:
[...]
Ik denk dat men het gedoe zat is en gewoon weer aan het werk wil O-)
Zou dat niet precies zijn waarop CGI heeft aangestuurd: het proces net zo lang rekken tot mensen murw zijn en alsnog voor het pakket tekenen dat ze aanvankelijk een aanfluiting vonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitPull56
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2013
Geen dilemma's hier......
Onkostenvergoeding in de min
Pensioenbijdrage in de min
(Waarde) AC-dagen in de min
Inflatiecorrectie 0

Mijn "no thanks" ligt al bij mijn TL en mijn PL....

En dat aanbod doen aan een medewerker (is wat anders dan een meemaker, want ik ga dit niet meemaken)
die al jaren 2x zoveel binnenbrengt dan dat-ie kost, is gewoon een regelrechte aanfluiting. 8)7

Allen, verder een goed weekend en hoop wijsheid toegewenst.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56
Lurker1 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:18:
[...]

Zou dat niet precies zijn waarop CGI heeft aangestuurd: het proces net zo lang rekken tot mensen murw zijn en alsnog voor het pakket tekenen dat ze aanvankelijk een aanfluiting vonden?
Tja zoals ik eerder de these, antithese, synthese theorie van Hegel aanhaalde. Het werkt wel. Mensen kiezen dan maar het minder slechte aanbod, de synthese.
Ikzelf wil echt niet tekenen. Als ik wel teken zal dat alleen zijn omdat ik min of meer gedwongen word en even niks anders kan vinden...ben de detachering en ver reizen een beetje beu. Of als ik toch nog een goed tegenbod krijg.
Als ik teken zonder netto vooruitgang dan doe ik buiten 9to5 geen fuk meer voor cgi en ga uiteraard met veel interesse buiten de deur kijken.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik eigenlijk nog steeds bizar vind, maar waar niemand het meer over heeft: waarom heeft de OR in godsvredesnaam ermee ingestemd om de salarisverhoging over 2013 integraal onderdeel te laten uitmaken van het AV voorstel ?! Hierdoor wordt een misleidende persoonlijke berekening gemaakt, en zijn alle medewerkers die niet tekenen bij voorbaat uitgesloten van een salarisverhoging. Ook op dit punt heeft de OR een fuckup gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik persoonlijk moeite mee heb is de afkoop van A-dagen voor 80%. Ik weet nu al dat ik volgend jaar 5 dagen moet kopen. Voelt niet goed dat ik ze nu verkoop voor 80% en ze terug moet kopen voor 100% :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:33

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:32:
Daar krijg ik onderhand ook wel een sik en kromme tenen van, dat geneuzel over vakantiedagen om een zeker persoon's forecast fetish te bevredigen!
Dat, en dat zeker in combinatie met sommige fatwa's over niet meer mogen boeken van vakantie (maar wel zeuren over stuwmeren) doet de geloofwaardigheid grote schade aan. Ondertussen weet niemand meer welke excel leidend is, welke afspraken er gelden of wat dan ook.
Dat had CGI kunnen oplossen met een duidelijk beleid, dat is er helaas niet echt van gekomen. Misschien dat het management er wel een beeld van heeft, maar mij is het compleet onduidelijk en wordt er redelijk ziek van, ik heb geen idee waar ik nu aan toe ben, alles zal wel goed komen maar betrouwbaarheid is nog altijd (1) weten waar je aan toe bent dus duidelijke communicatie en (2) als het eerste niet lukt - afspraken nakomen - snel en helder communiceren.
Gôh, twee maal communicatie ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
SPee schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 21:58:

En ook de a-dagen. Na 9 jaar in dienst, verwachte ik volgende jaar er weer 3 bij te krijgen. Dat wordt dus niet meegerekend. Die loonsverhoging is dusdanig hoog _O- dat ik dat met een eventuele verkoop ook zou hebben. Dus dan liever een jaar wachten.
Dus even een jaartje wachten met tekenen. Het je de extra a-dagen wel, zullen ze die bij tekenen ook moeten afkopen.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30

[...]

Zie hierboven. En samen met de regeling vanuit CGI kan je hier toch leuke extraatjes uit halen.
[afbeelding]
Jij hebt het over CGI in het algemeen. Zover ik weet geldt het voor ons alleen over de resultaten in Nederland. En dat was de laatste jaren nou niet echt om te juichen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:32:
Wat is jouw visie hoe CGI met vakantiedagen zou moeten omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:37:
Wat ik eigenlijk nog steeds bizar vind, maar waar niemand het meer over heeft: waarom heeft de OR in godsvredesnaam ermee ingestemd om de salarisverhoging over 2013 integraal onderdeel te laten uitmaken van het AV voorstel ?! Hierdoor wordt een misleidende persoonlijke berekening gemaakt, en zijn alle medewerkers die niet tekenen bij voorbaat uitgesloten van een salarisverhoging. Ook op dit punt heeft de OR een fuckup gemaakt.
Een van de trucs van meneer Hermsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
Zijn er mensen die lid zijn van de vakbond en advies hebben gekregen inzake dit nieuwe voorstel en dit willen delen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Ik heb een vraag uitstaan bij De Unie over het koppelen van de loonsverhoging aan de nieuwe AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.123 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:44:
Zijn er mensen die lid zijn van de vakbond en advies hebben gekregen inzake dit nieuwe voorstel en dit willen delen hier?
Deze vraag en oproep hier herhaald maar dan voor een rechtsbijstandsverzekering.
Alvast dank voor de reactie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:05:
[...]

Wat is jouw visie hoe CGI met vakantiedagen zou moeten omgaan?
Dat je vakantie van een week of meer tenminste een maand van te voren in moet plannen snap ik wel maar laat iedereen gewoon de ruimte om 2, 3 vrije dagen in de maand op te nemen als de klus het toe laat. Door het krampachtige gedoe werk je ziekmeldingen in de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:10:
[...]

Dat je vakantie van een week of meer tenminste een maand van te voren in moet plannen snap ik wel maar laat iedereen gewoon de ruimte om 2, 3 vrije dagen in de maand op te nemen als de klus het toe laat. Door het krampachtige gedoe werk je ziekmeldingen in de hand.
Waarom is dit dan niet door de OR aan de orde gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:39:
[...]

Waarom is dit dan niet door de OR aan de orde gesteld?
Dat is een goede vraag! Waarom stel je hem niet aan de OR ipv aan Wijnands en deel je het antwoord hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldkorn schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:48:
[...]

Dat is een goede vraag! Waarom stel je hem niet aan de OR ipv aan Wijnands en deel je het antwoord hier?
daar is het discussieforum voor, vragen stellen, meningen geven en reacties geven op wat andere zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldkorn schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 13:48:
[...]

Ik reageer op een opmerking van Jeroen, en aangezien hij meerdere jaren in de OR gezeten heeft vraag ik mij af waarom dat daar niet geadresseerd is of als wel, wat daar dan de uitkomst van was. Ik moet verder eerlijk zijn dat ik CGI inmiddels in gedachten al verlaten heb, en geen zin meer heb om te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Ik moet me er ook niet mee bemoeien maar het valt me wel op dat de (wijlen) OR leden nogal vaak zich moeten verdedigen over (niet) gemaakte keuzes terwijl ik tegelijkertijd verneem dat de OR vergaderingen amper bezocht zijn het laatste half jaar. Dit forum is gewoon niet de juiste plek om dit soort zaken te bespreken lijkt me.

En ja, ik heb CGI ook al definitief vaarwel gezegd, voor één oktober al dus ik loop mijn extraatjes als PPP en afkoopregelingen mis maar dat had ik er graag voor over om zo snel mogelijk ergens anders te kunnen starten.

[ Voor 25% gewijzigd door waldkorn op 13-10-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar komt toch die misvatting vandaag dat je geen oordeel mag hebben of uiten over de OR als je niet hun vergaderingen bezoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:57:
Waar komt toch die misvatting vandaag dat je geen oordeel mag hebben of uiten over de OR als je niet hun vergaderingen bezoekt?
Ik zeg toch niet dat het niet mag? Ik zeg alleen wat ik constateer. Ik vind het gewoon raar. Maar in het kader van 'blaffende honden bijten niet' zal ook hier wel gelden dat de hardste schreeuwers straks braaf hun contract tekenen en dan weer verder gaan met mopperen.

[ Voor 20% gewijzigd door waldkorn op 13-10-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:37:
Salarisverhoging? Ik heb alleen een compensatie van de nieuwe AV gezien. En dan mag ik nog blij zijn begrijp ik. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56
Gaius schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:20:
[...]

Salarisverhoging? Ik heb alleen een compensatie van de nieuwe AV gezien. En dan mag ik nog blij zijn begrijp ik. :|
Je bruto salaris zal wel verhoogd zijn, dat je er netto op achteruit gaat is alleen pro forma toch ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47

elsinga

=8-)

Zojuist toch maar even mijn persoonlijke bijlage bekeken. Daarin vallen me een aantal dingen op:
- ze hebben nog steeds niet mijn Level 3 als basis genomen
- door hierboven genoemde fout krijg ik geen 3.75% maar 2,0% salarisverhoging
- de 80% parttime is nu wel netjes meegenomen
- als ik PPP en SPP *niet* meereken ga ik er 20 euro netto per maand op achteruit
- reken ik 50% PPP en 75% SPP mee, dan kom ik op een voorzichtige netto plus uit van 21.41 euro
- reken ik beide 100% mee, dan ga ik er netto 47,27 euro op vooruit
- ze doen geen uitspraak (meer) over het aantal dagen in mijn verlofmandje. ;)
- van mijn 8 anciëniteitsdagen hou ik er 3*80% = 2.4 over. De resterende 5.6 dagen worden elk jaar 80% uitbetaald. Dat had ik niet verwacht, ik raak dus wel de dagen kwijt, maar krijg 100% van het verschil vergoed. Ik rekende tot nu toe er mee dat ik die 20% van de overgebleven 3 dagen *niet* uitbetaald zou krijgen. Ik raak dus nu netto niet 1,6 maar 1,22 dagen kwijt. Kleine verassig in mijn voordeel (maar nog steeds niet leuk). Afkoop van de A-dagen kost me dus ruim 250 euro bruto per jaar, oftewel 20 euro bruto per maand.

Alles meegerekend is de berekening nu zo dat ik brake-even uitkom. Wat ik aan de ene kant krijg (PPP, SPP) lever ik aan de andere kant weer in (onkostenvergoeding, pensioen, A-dagen maar 80%). En de onkostenvergoeding gaat nog naar beneden en de pensoionpremie nog omhoog, dus het wordt er niet beter op. Verder is ook de zogenaamde "co2-bijdrage" nog onzeker, die gaat me vast nog enkele tientjes per maand kosten.

Heb nog wel 1 pluspuntje ontdekt: door mijn verkeerde level-uitgangspunt krijg ik nog 1,75% extra loonsverhoging, die ik nog niet heb meegerekend. Dat gaat me nog zo'n 30 eypo netto per maand opleveren. En dat dekt dan de achteruitgang in onkostenvergoeding weer.

Tja, mixed feelings... Ik ga er nu nog niet op achteruit. Sterker nog, het eerste jaar is positief. Maar daarna loopt het riching brake-even tot negatief af. Als je puur alleen naar de cijfertjes kijkt zou het dus met alleen het eerste jaar in gedachten zin hebben om te tekenen, daarna ben je een dief van je eigen portemonee. Aan de andere kant kan het PPP en SPP voor een positieve invloed zorgen.

Ik weet het dus nog niet... En door de fouten in de berekening zit ik minimaal in optie 2. Ga maandag wel even met mijn TL praten, die zit bij dezelfde klant als ik. ;) Eens zien hoe hij hier tegenaan kijkt.

Maar: ten opzichte van de vorige "aanbieding" is mijn stemming wel verbeterd. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:49:
Zojuist toch maar even mijn persoonlijke bijlage bekeken. Daarin vallen me een aantal dingen op:
- ze hebben nog steeds niet mijn Level 3 als basis genomen
- door hierboven genoemde fout krijg ik geen 3.75% maar 2,0% salarisverhoging
- de 80% parttime is nu wel netjes meegenomen
- als ik PPP en SPP *niet* meereken ga ik er 20 euro netto per maand op achteruit
- reken ik 50% PPP en 75% SPP mee, dan kom ik op een voorzichtige netto plus uit van 21.41 euro
- reken ik beide 100% mee, dan ga ik er netto 47,27 euro op vooruit
- ze doen geen uitspraak (meer) over het aantal dagen in mijn verlofmandje. ;)
- van mijn 8 anciëniteitsdagen hou ik er 3*80% = 2.4 over. De resterende 5.6 dagen worden elk jaar 80% uitbetaald. Dat had ik niet verwacht, ik raak dus wel de dagen kwijt, maar krijg 100% van het verschil vergoed. Ik rekende tot nu toe er mee dat ik die 20% van de overgebleven 3 dagen *niet* uitbetaald zou krijgen. Ik raak dus nu netto niet 1,6 maar 1,22 dagen kwijt. Kleine verassig in mijn voordeel (maar nog steeds niet leuk). Afkoop van de A-dagen kost me dus ruim 250 euro bruto per jaar, oftewel 20 euro bruto per maand.

Alles meegerekend is de berekening nu zo dat ik brake-even uitkom. Wat ik aan de ene kant krijg (PPP, SPP) lever ik aan de andere kant weer in (onkostenvergoeding, pensioen, A-dagen maar 80%). En de onkostenvergoeding gaat nog naar beneden en de pensoionpremie nog omhoog, dus het wordt er niet beter op. Verder is ook de zogenaamde "co2-bijdrage" nog onzeker, die gaat me vast nog enkele tientjes per maand kosten.

Heb nog wel 1 pluspuntje ontdekt: door mijn verkeerde level-uitgangspunt krijg ik nog 1,75% extra loonsverhoging, die ik nog niet heb meegerekend. Dat gaat me nog zo'n 30 eypo netto per maand opleveren. En dat dekt dan de achteruitgang in onkostenvergoeding weer.

Tja, mixed feelings... Ik ga er nu nog niet op achteruit. Sterker nog, het eerste jaar is positief. Maar daarna loopt het riching brake-even tot negatief af. Als je puur alleen naar de cijfertjes kijkt zou het dus met alleen het eerste jaar in gedachten zin hebben om te tekenen, daarna ben je een dief van je eigen portemonee. Aan de andere kant kan het PPP en SPP voor een positieve invloed zorgen.

Ik weet het dus nog niet... En door de fouten in de berekening zit ik minimaal in optie 2. Ga maandag wel even met mijn TL praten, die zit bij dezelfde klant als ik. ;) Eens zien hoe hij hier tegenaan kijkt.

Maar: ten opzichte van de vorige "aanbieding" is mijn stemming wel verbeterd. ;)
De min is zeker, de plus onzeker, dat moet je niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Klopt. Dat is ook mijn grootste zorg/twijfel/onzekerheid.

Wil dus eerst graag een berekening zien op basis van level 3 en dan ga ik inschatten hoe groot de kans op de plus (PPP/SPP) is. Dat zal de basis vormen voor mijn rationele deel van de beslissing om te tekenen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:27:
[...]

Ik reageer op een opmerking van Jeroen, en aangezien hij meerdere jaren in de OR gezeten heeft vraag ik mij af waarom dat daar niet geadresseerd is of als wel, wat daar dan de uitkomst van was.
Vaak genoeg over gestreden en gewonnen. Laatste tijd de handen vol gehad met andere dingen.

[ Voor 70% gewijzigd door Wijnands op 13-10-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andersom kun je zeggen dat de OR ook gewoon maling heeft aan wat de achterban van dingen vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
De OR leden zijn zelf ook members, hun treffen deze nieuwe AV net zo hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
Tja ik wil toch wel een lans breken voor alle ex-OR en OR leden die naar eer en geweten geprobeerd hebben de belangen van het bedrijf en de MEDEWERKERS te dienen. Dat de bestuurder ze als Champignons behandeld (feed them .... and keep them in the dark) helpt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vakantiedagen.
In het arbeidsvoorwaardenprotocol en FAQ 38 staat dat men kijkt naar het openstaande saldo van 30/9/2013 jl. Dat is het aantal af te kopen stuwmeerdagen. In de Arbeidsvoorwaardengids bij paragraaf 3.5.1 wordt letterlijk gezegd: "De aanspraak op wettelijke vakantiedagen vervalt zes maanden na de laatste dag van het vakantiejaar waarin de aanspraak is verworven, tenzij de Member tot aan dat tijdstip redelijkerwijs niet in staat is geweest vakantie op te nemen".

Spreekt CGI zich hier niet tegen? Hoe kun je zomaar zeggen van ik kijk naar het aantal openstaande dagen per 30/9 en dat hanteren we als het aantal af te kopen stuwmeerdagen, terwijl je volgens paragraaf 3.5.1 dus deze dagen nog mag meenemen naar 2014 en moet opmaken voor 30/9 plus 6 maanden is 31/3/2014? Wat in 3.5.1 staat is ook de wet, dus leuk en aardig dat CGI zegt we hanteren 30/9 als leidraad en dat saldo gaan we afkopen, maar dat kan toch helemaal niet?

Mobiliteit.
1. Wat is de huidige status mbt de CO2 bijdrage? Is dit bedrag bekend voor de komende jaren ondanks dat er nog een pilot loopt? Ik vraag dit uiteraard omdat dit van invloed is op mijn netto berekening voor de komende jaren.
2. in FAQ 71 wordt gezegd dat CGI de uitkomsten van de pilot eerst nog zal bespreken met de OR alvorens deze met ons te delen. Heeft de OR nu wel of niet het mandaat om hier eventueel niet mee akkoord te gaan? Ik las eerder communicatie op dit forum dat CGI geen instemmingsverzoek hoeft te doen aan de OR, maar waarom dan eerst bespreken met de OR? Krijgen we hier ook als member de mogelijkheid hiermee akkoord te gaan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik reken in elk geval met de uitgelekte percentages uit de eerste versie van de voorwaarden, in mijn geval voor een Ford Mondeo TDci (A-label) 4%. Zou in mijn geval om zo'n 30 euro bruto gaan.

Om die 16k grens maak ik me niet zo druk, met al jaaaaaaren 50k+ per jaar (en dus minimaal 35k zakelijk). Wel om de manier waarop ze denken te gaan administreren.... een GPS logger in de auto is voor mij om reden van privacy niet acceptabel. Tenzij zo'n ding alleen bij zakelijke ritten aan hoeft (en dan nog met frisse tegenzin).

Oh: en +1 voor de OR-leden. Ondankbare taak, die ik niet zou willen. Dat ze nu akkoord zijn hoeft niet te betekenen dat ze op de hand van CGI zijn. Kan ook heel andere redenen hebben, zoals een nu maximaal mogelijke uitkomst voor ons.

[ Voor 18% gewijzigd door elsinga op 13-10-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
Hmm volgen s mij wordt er in de wet vanaf 1 januari gerekend maar vraag dat even na bij je vakbond.

http://tenholternoordam.n...-vervallen-per-1-juli-a.s

Volgens mij ging de wet in op 1 januari, en kan de werk gever niet beslissen nee bij ons is dat per september.

[ Voor 54% gewijzigd door erinaceus op 13-10-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

elsinga schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:06:

Om die 16k grens maak ik me niet zo druk, met al jaaaaaaren 50k+ per jaar (en dus minimaal 35k zakelijk). Wel om de manier waarop ze denken te gaan administreren.... een GPS logger in de auto is voor mij om reden van privacy niet acceptabel. Tenzij zo'n ding alleen bij zakelijke ritten aan hoeft (en dan nog met frisse tegenzin).
Ik denk dat we daar vanuit de TSE hoek wel het een en ander mee kunnen ;-)

Ik ving iets op dat er met de pilot een app op de smartphone wordt gebruikt... Dat zou betekenen:
Voor sommige mensen de prive-telefoon hiervoor moeten toepassen. Of uberhaupt een smartphone kopen
Accu-slurpende applicaties. Kabelgeneuzel, etc, etc.
Worden alleen zakelijke ritten geregistreerd? Hoe veilig is het systeem? Privacy?

Ik ben niet geheel overtuigd. De oude manier binnen TimeNet vond ik goed werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 16:40:
[...]

andersom kun je zeggen dat de OR ook gewoon maling heeft aan wat de achterban van dingen vind.
Dat zou je kunnen zeggen ja. Maar gezien de hoeveelheid vrije tijd die OR leden in deze exercitie hebben gestoken zou een dergelijke opmerking niet getuigen van bijster veel respect en intelligentie uwerzijde :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:15:
[...]

Ik denk dat we daar vanuit de TSE hoek wel het een en ander mee kunnen ;-)
Die gedachte kwam ook bij me op.
Ik ving iets op dat er met de pilot een app op de smartphone wordt gebruikt... Dat zou betekenen:
Voor sommige mensen de prive-telefoon hiervoor moeten toepassen. Of uberhaupt een smartphone kopen
Zo heel veel mensen zonder smartphone zijn er niet binnen ons bedrijf. En heel veel mensen met een eigen telefoon gebruiken 'm ook om werk mail op te lezen.
Accu-slurpende applicaties. Kabelgeneuzel, etc, etc.
Worden alleen zakelijke ritten geregistreerd? Hoe veilig is het systeem? Privacy?

Ik ben niet geheel overtuigd. De oude manier binnen TimeNet vond ik goed werken...
Uiteraard werkte de oude manier beter.

Ik hoop er vanaf volgende week mee proef te kunnen draaien en dit soort dingen duidelijk te hebben. Documentatie is tot nu toe erg gebrekkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik hoop er vanaf volgende week mee proef te kunnen draaien en dit soort dingen duidelijk te hebben. Documentatie is tot nu toe erg gebrekkig.
Wanneer er in de proef gebruik wordt gemaakt van een App met een GPS-logger en registratie van deze persoonlijke gegevens, had de OR instemming moeten verlenen voor de proef. Alles wat met een GPS-logger geregistreerd wordt en welke waarborgen er gelden m.b.t. privacy is een onderwerp van de Wet op de ondernemingsraden en de Wet bescherming persoonsgegevens. Ik heb gelezen dat de OR hier training over heeft gehad.

Het zou dus tot in detail bekend moeten zijn. Onder welke voorwaarden van de OR loopt de proef?

[ Voor 9% gewijzigd door ESPACE op 13-10-2013 18:32 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Gewoon elke dag op FB inchecken bij je klant. Klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:32:
[...]

Zo heel veel mensen zonder smartphone zijn er niet binnen ons bedrijf. En heel veel mensen met een eigen telefoon gebruiken 'm ook om werk mail op te lezen.
Ja en nee. Er zijn ook mensen die de prive-foon echt niet zakelijk willen gebruiken...
[...]

Uiteraard werkte de oude manier beter.
Waarom dan nu weer een wiel opnieuw uitvinden? Tuurlijk, je zit straks ook met de mobiliteitszaken, maar nog.
Ik zou nu al blij zijn met een mobile app waar ik mn uren op een handige manier kan invoeren, en evt later de KM's in kan voeren. Waarom is iets als LARA niet mobile beschikbaar? Men wil toch graag dat we snel reaguren op aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:09:
[...]

Wanneer er in de proef gebruik wordt gemaakt van een App met een GPS-logger en registratie van deze persoonlijke gegevens, had de OR instemming moeten verlenen voor de proef. Alles wat met een GPS-logger geregistreerd wordt en welke waarborgen er gelden m.b.t. privacy is een onderwerp van de Wet op de ondernemingsraden en de Wet bescherming persoonsgegevens. Ik heb gelezen dat de OR hier training over heeft gehad.

Het zou dus tot in detail bekend moeten zijn. Onder welke voorwaarden van de OR loopt de proef?
Hear hear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:35:
[...]

Waarom dan nu weer een wiel opnieuw uitvinden? Tuurlijk, je zit straks ook met de mobiliteitszaken, maar nog.
Omdat timenet uit staat
Ik zou nu al blij zijn met een mobile app waar ik mn uren op een handige manier kan invoeren, en evt later de KM's in kan voeren. Waarom is iets als LARA niet mobile beschikbaar? Men wil toch graag dat we snel reaguren op aanvragen?
Goeie vragen!
ESPACE schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:09:
[...]

Dit komt toch anders over dan:

Zeg Wijnands, toen jij nog in de OR zit is er toen gesproken over de privacy aspecten van die gps app? Volgens mij zou de OR daar namelijk iets over moeten zeggen.

[ Voor 44% gewijzigd door Wijnands op 13-10-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
elsinga schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:06:
Ik reken in elk geval met de uitgelekte percentages uit de eerste versie van de voorwaarden, in mijn geval voor een Ford Mondeo TDci (A-label) 4%. Zou in mijn geval om zo'n 30 euro bruto gaan.
[..]
Ik blijf het vreemd vinden. Je betaalt genoeg om 7.5 ton CO2 per maand te compenseren, terwijl je hooguit een tiende daarvan uitstoot. Wat gebeurt er met de rest van het geld? komt dat op een of andere manier de werknemers te goede, of het goede doel? Zo niet dan kun je het eigenlijk maar op 1 manier zien en dat is een verkapte salarisverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik bedoel meer: Het werkte op die manier. Misschien zoiets opnieuw gebruiken? Hoeft geen timenet te zijn, t kan eventueel ook gewoon interfacen op PSA
[...]

Goeie vragen!
De ideeen bestaan al langer. Er is toen zelfs over gesproken om een PoC op te zetten voor LARA. Er is zelfs een mobile website gebouwd voor TimeNet.

Helaas kwamen toen de reorganisaties en overname, en is er niks meer mee gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:04:
[...]

Ik blijf het vreemd vinden. Je betaalt genoeg om 7.5 ton CO2 per maand te compenseren, terwijl je hooguit een tiende daarvan uitstoot. Wat gebeurt er met de rest van het geld? komt dat op een of andere manier de werknemers te goede, of het goede doel? Zo niet dan kun je het eigenlijk maar op 1 manier zien en dat is een verkapte salarisverlaging.
nee joh, het is gewoon een extra membership fee. BTW% wordt bij cgi ook opgehoogd naar 42% :+
en als er niet genoeg neutraal bespaard wordt, wordt de co2 bijdrage gewoon opgehoogd want daar gaat de or niet over :+ co2 = tr.ans.pa.rant :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:04:
[...]

Hear hear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Stopzinnetje, MumberTwo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:02:
[...]

daar is het discussieforum voor, vragen stellen, meningen geven en reacties geven op wat andere zeggen
De kwestie aankaarten bij de persoon of organisatie die er wat mee kan is significant effectiever dan er over blijven zeiken het te bepraten in een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:27:
[...]

Ik reageer op een opmerking van Jeroen, en aangezien hij meerdere jaren in de OR gezeten heeft vraag ik mij af waarom dat daar niet geadresseerd is of als wel, wat daar dan de uitkomst van was. Ik moet verder eerlijk zijn dat ik CGI inmiddels in gedachten al verlaten heb, en geen zin meer heb om te vechten.
Wijnands heeft geen OR functie en houdt daarom terecht zijn mond over OR-zaken. Vraag het eens aan zijn opvolger, al zou ik niet weten wie dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Opinions are like arseholes. Everybody has one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
elsinga schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:49:
Bedenk je terdege dat jouw TL door zijn baas zwaar onder druk wordt gezet om jou vooral te laten tekenen. Beschouw wat hij zegt dus bij voorbaat als uiterst subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Rudolphus schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:12:
[...]
Bedenk je terdege dat jouw TL door zijn baas zwaar onder druk wordt gezet om jou vooral te laten tekenen. Beschouw wat hij zegt dus bij voorbaat als uiterst subjectief.
Dat laatste kan ik beamen. Weet al van een TL die mede daarom ook zijn ontslag heeft ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Wijnands schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:50:
Zeg Wijnands, toen jij nog in de OR zit is er toen gesproken over de privacy aspecten van die gps app? Volgens mij zou de OR daar namelijk iets over moeten zeggen.
In de tijd dat wij nog de naam Logica droegen is er een Corporate GDPP (General Data Protection Policy) uitgevaardigd, die na enige aanpassingen vanwege de Nederlandse privacyregels, door de OR is geaccepteerd en bij de toenmalige Compliancy Officer is belegd.

GDPP beschrijft onder andere hoe het bedrijf met persoonsgegevens van medewerkers dient om te gaan, wat acceptabele criteria voor gerichte monitoring van e-mail en webverkeer zijn en in hoeverre het bedrijf de gangen van zijn medewerkers mag volgen. GDPP gaat er van uit dat monitoren en volgen van individuele medewerkers is toegestaan onder zeer specifieke omstandigheden en in de meeste gevallen alleen na instemming van de OR.

Bij overgang naar CGI is de GDPP niet vervangen door een vergelijkbare CGI policy, en GDPP is daarom nog steeds van kracht.

Het gebruik van een aan individueel werknemers gekoppelde GPS logger lijkt mij derhalve volledig onder de GDPP vallen en het inzetten van een dergelijk middel vereist daarom instemming van de OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Rudolphus schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:27: en in de meeste gevallen alleen na instemming van de OR.
Dat klopt niet, de rest wel.
Het gebruik van een aan individueel werknemers gekoppelde GPS logger lijkt mij derhalve volledig onder de GDPP vallen en het inzetten van een dergelijk middel vereist daarom instemming van de OR.
Ik ga de OR niet aansporen/opjagen tot ik goed zicht heb op wat er aan gegevens wordt overgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:10:
[...]

exact het voorstel dat ik heb ingediend bij mijn PL.

Hij begrijpt het en gaat er coulant mee om, gelukkig. Het zou echter formeel geregeld mogen worden wat mij bestreft. Zoals je het zelf al formuleerde, forecast fetisjisme; nergens goed voor, behalve de spreadsheetridders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik ga de OR niet aansporen/opjagen tot ik goed zicht heb op wat er aan gegevens wordt overgedragen.
Zeg Wijnands, toen jij nog in de OR zat, is er toen gesproken over de privacy aspecten van die gps app? Volgens mij zou de OR daar namelijk iets over moeten zeggen.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Even hardop denkend, past het GPS idee wel in de hele mobiliteits gedachte.
Zo gek is het nog niet als je je bedenkt dat men de leaseauto echt al een stuk gereedschap van CGI ziet en daarmee ook wil zien waar het gereedschap zich bevindt.

Persoonlijk heb ik er niet zo heel veel op tegen... ik heb niets te verbergen. MITS het uiteraard alleen maar gebruikt wordt binnen een zakelijke toepassing.
Uiteraard verwacht ik wel dat ik de juiste tools krijg hiervoor, dus een smartphone/gps apparaat van CGI.

Grote transportbedrijven doen het ook met containers. Daar hangen ze ook een GPS module aan om te zien waar ze zijn.
En met ons is het dus niet anders, we zijn gewoon allemaal stuks voorraad voor CGI. Dat hele GPS is gewoon een manier om aan voorraad-beheer te doen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
avotar schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 06:49:
Even hardop denkend, past het GPS idee wel in de hele mobiliteits gedachte.
Zo gek is het nog niet als je je bedenkt dat men de leaseauto echt al een stuk gereedschap van CGI ziet en daarmee ook wil zien waar het gereedschap zich bevindt.
Klopt, maar bovenstaande in combinatie met een eigen bijdrage voor privégebruik van de leaseauto zorgen er dan ook voor dat de leaseauto geen interessante arbeidsvoorwaarde meer is. Met andere woorden, de leaseauto kan weggelaten worden uit de berekeningen van een marktconform salaris. Het is tenslotte slechts een stuk gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 06:37:
[...]

Zeg Wijnands, toen jij nog in de OR zat, is er toen gesproken over de privacy aspecten van die gps app? Volgens mij zou de OR daar namelijk iets over moeten zeggen.
Heel vluchtig, we hadden het te druk met andere dingen. Het krijgt zeker de aandacht zodra er aan mobiliteit begonnen wordt en er duidelijk is wat er aan gegevens overgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

DeZaag schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:06:
[...]

Klopt, maar bovenstaande in combinatie met een eigen bijdrage voor privégebruik van de leaseauto zorgen er dan ook voor dat de leaseauto geen interessante arbeidsvoorwaarde meer is. Met andere woorden, de leaseauto kan weggelaten worden uit de berekeningen van een marktconform salaris. Het is tenslotte slechts een stuk gereedschap.
Dat zal ik niet tegenspreken. Maar HR zal dat ook niet doen denk ik. Anders zouden ze niet zo makkelijk die 16k grens hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
avotar schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:21:
[...]

Dat zal ik niet tegenspreken. Maar HR zal dat ook niet doen denk ik. Anders zouden ze niet zo makkelijk die 16k grens hanteren.
Dan kan ik de ondergrens van bijvoorbeeld het level 3 salaris moeilijk rijmen met een marktconform salaris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

DeZaag schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 07:25:
[...]

Dan kan ik de ondergrens van bijvoorbeeld het level 3 salaris moeilijk rijmen met een marktconform salaris...
Daar heb ik minder moeite mee omdat de grens tussen level 2 en level 3 volledig willekeurig lijkt te zijn.
Ik weet uit eigen ervaring dat het promotiebeleid tussen deze twee levels is de laatste jaren totaal willekeurig gebleken is en de promotie van 2 naar 3 eigenlijk alleen maar werd gebruikt om mensen wat extra's te kunnen geven in de vorm van waardering.

Ik hoop ook van harte dat dit voor de levels 2 met een beetje ambitie in de toekomst beter zal zijn.

Ik zie het maar meer als een van de vele lijken uit de Logica kast. Eén van de redenen dat ik recentelijk mijn conclusies getrokken heb en dit bedrijf zal gaan verlaten (hoewel ik wel een nieuwe berekening heb gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hoor ik nu steeds over een GPS app? Wat is CGI nu weer van plan? Stiekum controleren of je je lease auto gebruikt op een dag dat je je ziek gemeld hebt? :?
Pagina: 1 ... 84 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.