Nee, gaat 'm niet worden. Ik word weer witheet dat ik mijn eigen PPP en SPP moet financieren. Zo krom dat dit als vaste post per maand wordt opgenomen, terwijl dat helemaal niet het geval is!
Er wordt een VAST bedrag per maand voorgespiegeld, dat er wellicht nooit komt. Ik vraag me af wat de bank hiervan zegt als je ermee aanklopt voor een hypotheek (
"PPP over 2014? euh, geen idee. Koers van de aandelen CGI in 2014? euh, geen idee").
- PPP is niks maandelijks; als ik al 'iets' krijg (dit jaar wel als lokkertje, maar als ik een gok mag wagen voor volgend jaar), dan is dat een bruto bedrag per jaar waar ik deze maand netto niets mee kan.
- SPP - dan moet ik zelf 'iets' inleggen' (=geld dat ik kwijt ben netto per maand) en dan met een of andere constructie ervoor zorgen dat ik 'iets' per maand weer terug uitgekeerd krijg. Moet ik dan iedere maand de beurs op/formulieren invullen om shares te kopen/verkopen om zodoende hetzelfde netto salaris te behouden? Als ik dat een keer vergeet dan? Hoe werkt dat? Hoe moet ik me dat voorstellen? Nee dank je, geen zin in en geen tijd voor. Voor mij persoonlijk maakt 50E netto per maand in het handje (zonder gedoe en gespeculeer) wel degelijk een verschil.
Ik snap echt niet dat iemand uberhaupt zou overwegen om hiervoor te tekenen (en dan heb ik het nog niet over de onkostenvergoeding, A-dagen en pensioen gehad).
Vraag je onder de streep af "
What's in it for me?" bij deze deal -
niks, noppes, nada! Tja, angst om de straat op geschopt te worden? In zo'n geval is angst altijd een hele slechte raadgever.
Ook al is het mobiliteits verhaal er schijnbaar uit; als ik dit teken, dan weet ik zeker dat ik deze kwijt ben:
En dan die laatste zin in het aanbod "
Wij vertrouwen erop dat je met behulp van deze bijlage de keuze voor de nieuwe arbeidsvoorwaarden kunt maken".
Niet dus! Waar is dat vertrouwen op gebaseerd dan? De laatste raadpleging v/d achterban? Ben ik nu zo bijzonder of zijn zij nu zo wereldvreemd? Ik popel om dat in een optie3 gesprek ook uit te leggen.
[
Voor 76% gewijzigd door
cftbl op 12-10-2013 05:26
]