Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.753 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:33:
[...]
zelfs moet ik bij de klant nog schrijven met een Logica (!) pen..
Wat een onzin :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Dan laat je de pen toch gewoon graveren, zodat er ",now part of CGI" achter komt te staan? :P

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pen hoort een bedrijf gewoon te leveren en niet onder het mom van we zijn blij met je prestatie dus als dankjewel mag je een presentje uitkiezen.

Verder welke reden Dan ook, contractinformatie hoort via een nette brief. Dat is professioneel, respectvol, gebruikelijk, beter voor privacy etc. CO2, Slaan we niet een beetje door hiermee? Zorgvuldigheid, als CGI op tijd verstuurt komt het uiteindelijk heus wel aan en wat te denken van de privacygevoeligheid door email te gebruiken?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:02:
Een pen hoort een bedrijf gewoon te leveren
Er staat op onze afdeling gewoon een enorme bak met BIC-pennen, ik zie het probleem niet. Daarnaast hoeven we toch geen koerier te sturen naar de klant om je pen te komen brengen? Ik mag toch aannemen dat de klant ook een bak pennen heeft staan.

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 11-10-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pagani schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:07:
[...]

Er staat op onze afdeling gewoon een enorme bak met BIC-pennen, ik zie het probleem niet.
Kan bij dragen aan de naamsbekendheid van CGI bij de klant. De naam Logica is bekend maar CGI moet ik steeds uitleggen. Sogeti bijvoorbeeld komt met mokken, pennen en zelfs drop met hum logo. Management van de klant drink koffie uit zo'n mok soms, slim toch van Sogeti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ach, ik drink mn koffie bij de klant ook dagelijks uit een CMG mok.

boeiuh.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:11:
[...]

Kan bij dragen aan de naamsbekendheid van CGI bij de klant. De naam Logica is bekend maar CGI moet ik steeds uitleggen. Sogeti bijvoorbeeld komt met mokken, pennen en zelfs drop met hum logo. Management van de klant drink koffie uit zo'n mok soms, slim toch van Sogeti?
Ik heb nog wel een CGI sticker liggen voor op je achterruit. Zo kun je 24x7 aan onze naamsbekendheid werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:11:

boeiuh.
Ja op eerste gevoel inderdaad boeiuh snap ik, maar als je verder kan denken is dit zeker ook een gemiste kans voor CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:15:
[...]

Ja op eerste gevoel inderdaad boeiuh snap ik, maar als je verder kan denken is dit zeker ook een gemiste kans voor CGI.
Ik zeg ... CGI lijft BIC in en renamed zichzelf naar BIC.

Meteen klaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:16:
[...]
Ik zeg ... CGI lijft BIC in en renamed zichzelf naar BIC.
Meteen klaar O-)
Of fuseren met Coca Cola... naamsbekendheid 99,99% en eindelijk de gratis frisdrank weer terug op onze kantoren! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
[...]

Zo lopen we ook met een afgeplakte toegangspas en zelfs moet ik bij de klant nog schrijven met een Logica (!) pen..
Die Logica-pennen, dat was pas anti-reclame. Wat een rotdingen Pas toen ik er een goede vulling in had gedaan en her en der een paar druppeltjes superlijm was er goed mee te werken.
Dat soort dingen wil je niet uitdelen.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Lurker1 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:20:
[...]

Of fuseren met Coca Cola... naamsbekendheid 99,99% en eindelijk de gratis frisdrank weer terug op onze kantoren! :D
Dan ga ik toch voor die fusie met Grolsch >:)

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch al die CGI zooi reclame spulletjes bestellen? We kregen toen ooit een mailtje met daarin de uitleg en een link B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:24:
Je kan toch al die CGI zooi reclame spulletjes bestellen? We kregen toen ooit een mailtje met daarin de uitleg en een link B)
Ok, Als dit zo is heb je misschien die link voor mij? Ik neem aan wel gratis bestellen want anders laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Damn krijg ik weer een mail over die Mee Makers gezocht in mijn mailbox... Dit is gewoon bijna asociaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:27:
[...]

Ok, Als dit zo is heb je misschien die link voor mij? Ik neem aan wel gratis bestellen want anders laat maar.
Graties? Wat is dat? Nee, je mocht daar wel je buidel voor trekken. Ik zal eens kijken of ik dat mailtje nog kan vinden tussen de rest van de spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
[...]

Het is alleen de schuld van PostNL? PostNL is weet ik uit ervaring inderdaad soms niet betrouwbaar maar is het ook niet CGI die te laat was met versturen? Ik vind het persoonlijk niet kunnen een email. Zaken mbt contracten zijn privacygevoelig en daarnaast hoor je gewoon een nette brief te ontvangen met logo en al voor je eigen administratie.
De eerste ronde brieven zijn inderdaad laat eruit gegaan dat klopt. Ik heb persoonlijk staan te kijken hoe alles keurig gesorteerd en geadresseerd klaar werd gezet voor de post.
Volgens mij heb ik toen een niet wetenschappelijke steekproef gedaan en heb ik geconcludeerd dat 4% niks had gezien na 48 uur. Dat vind ik geen goede prestatie!

Wat privacy betreft, gisteren is een mail uitgegaan om iedereen te helpen herinneren dat eventuele delegates op de mailbox tijdelijk aangepast kunnen worden. Lijkt me toch een hele mooie stap om ervoor te zorgen dat er niemand mee kijkt. Ik weet niet hoe jij met je mail om gaat maar die van mij is toch echt vertrouwelijk.
Ik vind dit geen professionele actie van CGI, maar ik kijk er niet van op eigenlijk
. Zo lopen we ook met een afgeplakte toegangspas en zelfs moet ik bij de klant nog schrijven met een Logica (!) pen..
Toen A'veen dicht ging heb ik ook nog wat Logica pennen mee genomen. Ze schrijven er niet minder om. Pasjes en pennen direct vervangen omdat we anders heten vind ik zonde van het geld. Wel 's in de Nordics geweest? Lopen nog zat mensen met WMData spullen.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:11:
[...]

CGI is inderdaad nog geen naam bij het grote publiek. Niet zo heel gek in een jaar waarin er een hoop gebeurde.
Als we spullen gaan uitdelen zie ik liever wat van die beker draagdingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Wijnands op 11-10-2013 10:30 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:15:
ja kan t ook anders zien. Zolang deze AV ellende aan de gang is, zijn een groot deel van de leden op zn zachtst gezegd niet echt reclame voor het bedrijf. Ga je nu prullaria uitdelen bij de klant heeft deze meteen de verkeerde associaties.

ik zou even wachten tot het nieuwe jaar voor ik een campagne start waar medewerkers het bedrijf moeten uitdragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:02:
Een pen hoort een bedrijf gewoon te leveren en niet onder het mom van we zijn blij met je prestatie dus als dankjewel mag je een presentje uitkiezen.

/quote]
Daar heb je de onkostenvergoeding voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:27:
[...]

even in je CGI mail zoeken:
"Welcome to the CGI PromoShop"
Dan zou je de mail + link moeten vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:28:
[...]

De eerste ronde brieven zijn inderdaad laat eruit gegaan dat klopt. Ik heb persoonlijk staan te kijken hoe alles keurig gesorteerd en geadresseerd klaar werd gezet voor de post.
Volgens mij heb ik toen een niet wetenschappelijke steekproef gedaan en heb ik geconcludeerd dat 4% niks had gezien na 48 uur. Dat vind ik geen goede prestatie!
Als bedrijf kan je kiezen voor 'basis bestelling' en 'snelle bestelling' (weet ff niet de TNT termen uit mijn hoofd).

Basis = binnen 72 uur (en is dus afhankelijk van de lokale bezorgdagen)
Snel = binnen 1 dag

Prijs basis < prijs snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Medione1210 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:27:
Damn krijg ik weer een mail over die Mee Makers gezocht in mijn mailbox... Dit is gewoon bijna asociaal....
Je hebt hopelijk wel door dat we om de business (en dus jouw baan) te kunnen waarborgen moeten groeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Die oude pasjes ed zijn wel degelijk een blamage. Een aantal maanden, ok. Maar nu zijn we toch echt al een tijdje CGI. En wat is nou een betere ondersteuning van de stelling dat 'dit de laatste keer is dat jullie overgenomen zijn', zoals Canada riep? Die toegangspassen moeten gewoon versneld vervangen worden. Sommigen lopen nog met een CMG logo, en zijn er nog trots op ook!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisboers schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:35:
Die oude pasjes ed zijn wel degelijk een blamage. Een aantal maanden, ok. Maar nu zijn we toch echt al een tijdje CGI. En wat is nou een betere ondersteuning van de stelling dat 'dit de laatste keer is dat jullie overgenomen zijn', zoals Canada riep? Die toegangspassen moeten gewoon versneld vervangen worden. Sommigen lopen nog met een CMG logo, en zijn er nog trots op ook!
Alle logo's moest je af laten plakken bij de receptie :P Dus als jou logo nog zichtbaar is, dan FOEI! B)
Is ook een soort van uniform maken van de pasjes toch? Overal witte stickers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:55
Metaalhoofd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:47:
[...]

25% van basisverzekering vd werknemer
Heh, dan word het voor mij bij deze ook optie 3. Laat ze eerst maar eens zorgen dat mijn contract minstens zo goed is als een nieuwe joiner, dan kan er daarna mooi gepraat worden over die belachelijke nietsdoende loonsverhoging voor het optrekken naar het minimum van de lvl 1 schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
pagani schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:34:
[...]
Je hebt hopelijk wel door dat we om de business (en dus jouw baan) te kunnen waarborgen moeten groeien?
Het is net als bij een pyramidespel: om je eigen hachje te redden moet je zoveel mogelijk andere mensen erin luizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
@Stofkonijn: daar weet ik niks van, en zo'n sticker zou wmb een goede tijdelijke oplossing zijn (maar geen definitieve!). Ik loop nu met 'Logica', en daar wil ik eigenlijk ook vanaf...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Lurker1 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:39:
[...]

Het is net als bij een pyramidespel: om je eigen hachje te redden moet je zoveel mogelijk andere mensen erin luizen...
Welkom in het kapitalisme/de westerse wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:37:
[...]

Alle logo's moest je af laten plakken bij de receptie :P Dus als jou logo nog zichtbaar is, dan FOEI! B)
Is ook een soort van uniform maken van de pasjes toch? Overal witte stickers?
4 keer op kantoor geweest, 3 keer eraan gedacht om er om te vragen, 3 keer waren ze net op.

Ze moeten ook afgeplakt worden, zodat onverlaten, schelmen, schavuiten én onguur boeventuig niet kan zien bij welk kantoor een pasje hoort.

[ Voor 4% gewijzigd door avotar op 11-10-2013 10:43 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:42:
[...]

4 keer op kantoor geweest, 3 keer eraan gedacht om er om te vragen, 3 keer waren ze net op.

Ze moeten ook afgeplakt worden, zodat onverlaten, schelmen, schavuiten én onguur boeventuig niet kan zien bij welk kantoor een pasje hoort.
Ow ow ow! Bij mij werd het netjes gedaan (met wel een hoop geklaag maar ok).

Stel je voor dat dat boeventuig ziet waar je werkt... Dan ben je wel gelijk een stuk veiliger. Tis voor hun de moeite niet waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:37:
Kun je nagaan wanneer mijn laatste bezoek aan een kantoor was.... Van de klant heb ik wel al een vernieuwing gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
Stel je voor dat dat boeventuig ziet waar je werkt... Dan ben je wel gelijk een stuk veiliger. Tis voor hun de moeite niet waard :P
Ja, want niemand kan die sticker eraf trekken?

In het land waar ik werk hebben we trouwens wel direct nieuwe pasjes gekregen, rood/witte achtergrond, pasfoto en volledige naam en het woord member zonder aan te geven welk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n1els schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:53:
[...]

Ja, want niemand kan die sticker eraf trekken?

In het land waar ik werk hebben we trouwens wel direct nieuwe pasjes gekregen, rood/witte achtergrond, pasfoto en volledige naam en het woord member zonder aan te geven welk bedrijf.
Het was een grapje :{ Ik doelde op dat je van een kale kip niets kan plukken :{ Dus dat het niet zo erg is dat boeventuig ziet dat je bij CGI werkt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n1els schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:53:
Jammer dat CGI waarschijnlijk het enige bedrijf ter wereld is dat de term member gebruikt, dus hadden ze ook net zo goed de naam van het bedrijf er op kunnen zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag over de nieuwe campagne. Als het voetvolk mee makers wordt genoemd(zo lees ik het in ieder geval) hoe noemen we dan het management? Meeëters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:55:
[...]

Het was een grapje :{ Ik doelde op dat je van een kale kip niets kan plukken :{ Dus dat het niet zo erg is dat boeventuig ziet dat je bij CGI werkt :p
Nou, had toch gekund dat het een officiele CGI veiligheidssticker was natuurlijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:57:
Ik heb nog een vraag over de nieuwe campagne. Als het voetvolk mee makers wordt genoemd(zo lees ik het in ieder geval) hoe noemen we dan het management? Meeëters?
Ik moet hier toch wel om lachen _/-\o_ >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Logiecaan op 11-10-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in biologie termen heet dat parasitair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logiecaan schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:00:
[...]

Ik moet hier toch wel om lachen _/-\o_ >:)
Sorry maar dit is wel een leuke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Het woord manager is toch ook afgeleid van het Franse woord "manger" wat eten betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Sleepkever schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:38:
[...]

Heh, dan word het voor mij bij deze ook optie 3. Laat ze eerst maar eens zorgen dat mijn contract minstens zo goed is als een nieuwe joiner, dan kan er daarna mooi gepraat worden over die belachelijke nietsdoende loonsverhoging voor het optrekken naar het minimum van de lvl 1 schaal.
Minimum van de level 1 schaal? Hopelijk bedoel je de level 2 schaal?
avotar schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:42:
[...]

Hoe komen de werknemers dan op hun werk?

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:14:
[...]

Hoe komen de werknemers dan op hun werk?

>:)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
peter00 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:11:

boeiuh.
Na een overname is zoiets achterhaald. Na de 2e overname wordt het nostalgisch.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
@PCA2013, ik zie in Hoofddorp genoeg rood witte pennen waar CGI op staat. Ik zou maar snel langskomen voor dat ze in januari je leaseauto 'afpakken' en je met de elektrische fiets, OV, luchtballon, etc.. langs moet komen om een CGI pen te bemachtigen. En ze zijn GRATIES!

@Mee-makers, ik wil mijn netwerk graag heel houden en ze niet beledigen met een CGI aanbod. Niet alleen mumbers hebben toegang tot CGI nieuws op internet... ;)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Testert schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:53:
[...]

Na een overname is zoiets achterhaald. Na de 2e overname wordt het nostalgisch.
da's anders niet wat mn manager me inwreef. "mag niet, kan niet, ouwe rommel, zo heten we niet" , etc.

ik vind m gewoon precies de goede maat hebben voor een dubbele espresso, dus blijf ik m ook gewoon gebruiken. Er zit inderdaad inmiddels wel een stukje nostalgie bij. Mag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vintage heet dat toch? Heb begin vorig jaar nog een Lotus mok weg gedaan van voor de overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Iemand al de nieuwe versie van het AV protocol gelezen wat op de HR site staat? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door SithWarrior op 11-10-2013 13:28 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ah? Is 'ie online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ja al vanaf vanmorgen 8 uur, ik vind het hier verdacht stil nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vreemd, ik keek om een uur of 9 en zag niks. Moet m'n IE maar weer 's een grote beurt geven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op mensen, de 100 moet toch wel te halen zijn :) .

Poll: CGI Arbeidsvoorwaarden V2.0
Ik vind de nieuwe AV prima, dus ik teken
Ik teken, want ik heb geen zin in gesprek
Ik wacht de brief af
Ik denk niet dat ik teken
Ik teken zeker niet
Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387981&layout=1&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SithWarrior schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:26:
Iemand al de nieuwe versie van het AV protocol gelezen wat op de HR site staat? ;)
Nu wel dank u!
Trouwens wat ik wel heel frappant vind is punt 4 in de FAQ, dat dit eigenlijk al meteen punt 4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertussen ben ik het woord member gaan haten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:35:
ondertussen ben ik het woord member gaan haten
Sinds de term "mee-maker" vind ik member nog best okay klinken eigenlijk. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-man
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-01-2023
Wijnands schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:29:
Vreemd, ik keek om een uur of 9 en zag niks. Moet m'n IE maar weer 's een grote beurt geven denk ik.
Wat is een IE? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat zielige excuus voor een webbrowser wat standaard met de laptop wordt meegeleverd. Intranet is het enige waar ik het voor gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of wie is IE? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, maar hij gaat 'm een grote beurt geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
@jari1: iedereen van een CGI locatie krijgt de melding dat vanaf hun IP al gestemd is, dus dat schiet niet echt op...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch nog kunnen lachen deze vrijdagmiddag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:47:
[...]

Dat zielige excuus voor een webbrowser wat standaard met de laptop wordt meegeleverd. Intranet is het enige waar ik het voor gebruik
* Reneger aait Mac

Intranet werkt gelukkig ook aardig in Safari. Alleen LARA zuigt kamelenballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisboers schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:50:
@jari1: iedereen van een CGI locatie krijgt de melding dat vanaf hun IP al gestemd is, dus dat schiet niet echt op...
Vanavond even van thuis uit inloggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Inderdaad, alle documenten van het nieuwe arbeidsvoorwaarden protocol staan er nu. Sinds 13:39 om precies te zijn :).

Een vraag overigens - heeft iemand van jullie nog uit het oude protocol het PDF bewaard met de CO2 boetes? En wil mij dat eventueel via interne mail sturen? Stuur me een DM, en dan laat ik je mijn ECHTE naam weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Perenor schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:56:
Inderdaad, alle documenten van het nieuwe arbeidsvoorwaarden protocol staan er nu. Sinds 13:39 om precies te zijn :).

Een vraag overigens - heeft iemand van jullie nog uit het oude protocol het PDF bewaard met de CO2 boetes? En wil mij dat eventueel via interne mail sturen? Stuur me een DM, en dan laat ik je mijn ECHTE naam weten :).
Dat is op de OR site, ik had het over de HR site en daar staan ze vanaf 8:18 ;) Daar staan ook nog de oude versies trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door SithWarrior op 11-10-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog Ron de Mos nieuws vandaag. voordat we de weekend in gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Heb je dat nodig, om je weekend (goed) in te gaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Perenor schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:56:
Een vraag overigens - heeft iemand van jullie nog uit het oude protocol het PDF bewaard met de CO2 boetes?
Is die er geweest dan? Die CO2 boetes waren toch nog nergens uitgewerkt...
In de PDF van Arbeidsvoorwaardenprotocol 03.09.2013 is deze niet te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door bakkerl op 11-10-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:36
Op de OR-site stond tijdelijk een versie van het protocol waarin dit wel stond. Te betalen percentages van het leasebudget waren afhankelijk van level en uitstoot. De plaatsing hiervan betrof een foutje van de OR, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

DeZaag schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:03:
Op de OR-site stond tijdelijk een versie van het protocol waarin dit wel stond. Te betalen percentages van het leasebudget waren afhankelijk van level en uitstoot. De plaatsing hiervan betrof een foutje van de OR, vermoed ik.
Die heb ik gemist of niet belangrijk genoeg gevonden op te slaan.. Maar heeft SharePoint geen (versie)history? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Een van de puntjes wat me nog niet eerder op gevallen was is punt 13 (salaris jaarlijks opnieuw zal worden beoordeeld en vastgesteld) van de Faq's en dan vooral het antwoord op de vraag of dit ook naar beneden bijgesteld zou kunnen worden:
"Nee, in principe niet"

Oftewel die mogelijkheid hebben ze nu wel zodra we tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Demotiebeleid denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

sattertje schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:19:
Een van de puntjes wat me nog niet eerder op gevallen was is punt 13 (salaris jaarlijks opnieuw zal worden beoordeeld en vastgesteld) van de Faq's en dan vooral het antwoord op de vraag of dit ook naar beneden bijgesteld zou kunnen worden:
"Nee, in principe niet"

Salarisverlaging kan niet afgedwongen worden. Ze kunnen dat dus enkel doen wanneer jij er mee akkoord gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Tsurany schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:29:
[...]

Salarisverlaging kan niet afgedwongen worden. Ze kunnen dat dus enkel doen wanneer jij er mee akkoord gaat.
Dit geldt overigens ook voor een salarisverhoging, maar dat levert meestal geen problemen op. Al ken ik wel iemand die ooit een bonus weigerde. Hij heeft heel veel moeite moeten doen om dat teruggedraaid te krijgen. Hij was het namelijk niet eens met het niet verkrijgen van een loonsverhoging wat in feite werd afgekocht door het geven van een bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:29:
[...]

Dit doen ze volgens mij dan ook om je juist geen salaris verhoging te hoeven geven. Krijg er best een naar gevoel bij al deze smerige dingen die je ziet als je is goed leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:33:
[...]

Dit doen ze volgens mij dan ook om je juist geen salaris verhoging te hoeven geven. Krijg er best een naar gevoel bij al deze smerige dingen die je ziet als je is goed leest.
mijn ervaring is dat als iets niet goed voelt, het meestal ook niet goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:10
In ieder geval staat de mee-makers campagne hier niet bij. Het kan dus erger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
sattertje schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:19:
"Nee, in principe niet"

Die mogelijkheid is er nu ook door je een demotie te geven. Daar verandert eigenlijk niks aan.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:33:
Krijg er best een naar gevoel bij al deze smerige dingen die je ziet als je is goed leest.
Benoem ze 's dan? Kan best zijn dat je er een paar ontdekt hebt maar van de vorige ronde is me ook bijgebleven dat mensen liepen te mopperen over regelingen die al jaren oud waren en waar alleen de bedrijfsnaam gewijzigd was.

[ Voor 29% gewijzigd door Wijnands op 11-10-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:49:
[...]

Die mogelijkheid is er nu ook door je een demotie te geven. Daar verandert eigenlijk niks aan.

[...]

Benoem ze 's dan? Kan best zijn dat je er een paar ontdekt hebt maar van de vorige ronde is me ook bijgebleven dat mensen liepen te mopperen over regelingen die al jaren oud waren en waar alleen de bedrijfsnaam gewijzigd was.
1. basis loon naar beneden bijgesteld
Andere moet ik nog even zoeken, maar check alleen wanneer ik even koffie pauze heb, zal erop letten dat ik geen oude regelingen benoem. Maar ga er zaterdag toch is voor zitten, wil namelijk wel is een keuze gaan maken, blijven, gaan, conformeren of vechten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dan vind ik dat je die keuze op juiste informatie moet kunnen baseren en daar wil ik best bij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Stel dat ik bij de oude voorwaarden blijf.

* Kan CGI dan in 2015, mijn onkostenvergoeding verminderen naar 30 euro of 0 euro zonder daar iets tegenover te stellen?
* Mag CGI op 1 of andere manier aan mijn anciënniteit dagen komen?
* Moet CGI mijn anciënniteit dagen blijven verhogen zoals in de huidige AV staat?
* Moet ik de anciënniteit dagen ook als bovenwettelijke vakantiedagen zien, die na 5 jaar verjaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
nee
nee
ja
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

De FAQ op de HR transformatiepagina is ook weer geupdate. Met de bekende spel- en zetfouten.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Als je wettelijke dagen verjaren, worden deze dan uitbetaald of verlopen ze gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
JohnnyBravo schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:24:
De FAQ op de HR transformatiepagina is ook weer geupdate. Met de bekende spel- en zetfouten.
We kunnen in elk geval niet klagen over een inconsequente manier van communiceren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Laatst online: 09-10-2021
Perenor schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:55:
[...]
Ik heb dit Usenditto al laten weten via een DM. Maar voor iedereen die bij CMG een arbeidsovereenkomst heeft ondertekent. Die bestond o.a. uit volgende zaken: een arbeidsovereenkomst van drie pagina's welke alledrie geparafeerd moesten worden. Daarnaast moest een bijlage cmg arbeidsvoorwaarden ondertekend worden met de afwijkingen op de arbeidsvoorwaarden uit 1996. En verder zat er dus dat ene blad bij genaamd "bijlage vergoedingen". Helaas is dat niet geparafeerd. Wel staat het CMG logo erboven. Daarin staat dat CMG "primair" een leaseauto aanbiedt.
Da's precies wat ik en CMG/LogicaCMG/Logica/CGI ook ondertekend heben met een referentie naar de personeelsgids van die tijd (zonder een referentie naar de 16000 kilometers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
sattertje schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:12:
Stel dat ik bij de oude voorwaarden blijf.

* Kan CGI dan in 2015, mijn onkostenvergoeding verminderen naar 30 euro of 0 euro zonder daar iets tegenover te stellen?
Ik zie daar nog wel een eenzijdige wijziging een kans maken om eerlijk te zijn Maar goed, 2015 is ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Woudloper schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:47:
[...]

Members only: linkje naar spreadsheet
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
@Woudloper
Zou jij de sheet kunnen wijzigen met de wijzigingen vanuit de vernieuwde AV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:31:
Ik zie daar nog wel een eenzijdige wijziging een kans maken om eerlijk te zijn Maar goed, 2015 is ver weg.
Bij het oude contract, is er in het contract een verwijzing naar de op dat moment geldende vergoedingen opgenomen (net als de primaire lease auto). Al was dat soms nog een bedrag in guldens, zou dat bij houden van bestaande contract niet zomaar eenzijdig aangepast moeten kunnen worden.

Misschien vanwege wettelijke regels die veranderen, maar naar 0 lijkt me dan zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, zeker niet naar 0, absoluut niet. Maar naar WKR acceptabel niveau zie ik wel een kans maken. Maar goed, zo ver is het nog lang niet en wat er in de laatste maanden van 2014 gaat gebeuren is nu moeilijk te voorspellen.

Nou, even wachten nog en dan gaan de mails eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47

elsinga

=8-)

@Jeroen: ik weet niet of dat een kans maakt. In mijn contract staat duidelijk "€90,- netto". Dat CGI dan over alles boven 1.5% een boete van 80% moet betalen is niet mijn probleem. ;)

Overigens las ik in de nieuwe documenten dat CGI gaat kijken hoe ze de ruimte tussen €30,- en de 1.5% nog leuk kan uitkeren. Ik gok dat je het verschil nog steeds bruto-voor-netto kunt uitkeren als werkgever, mits maar in overeenstemming met een onkostenvergoeding. Zo wordt bij mijn vrouw op het werk de eindejaarsuitkering (deels of geheel) bruto uitbetaald, als je nog (deels) onvergoedde reiskosten hebt. Wat in de zorg (waar mijn vrouw werkt) heel aannemelijk is. :) Misschien is daar nog een voordeeltje te halen voor de members met een mobiliteitsbudget en te lage uitkering (of te hoge kilometeraantallen)?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
elsinga schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:37:
@Jeroen: ik weet niet of dat een kans maakt. In mijn contract staat duidelijk "€90,- netto". Dat CGI dan over alles boven 1.5% een boete van 80% moet betalen is niet mijn probleem. ;)
Pak wat uitspraken erbij over ziektekosten uit 2005/6.
Overigens las ik in de nieuwe documenten dat CGI gaat kijken hoe ze de ruimte tussen €30,- en de 1.5% nog leuk kan uitkeren. Ik gok dat je het verschil nog steeds bruto-voor-netto kunt uitkeren als werkgever, mits maar in overeenstemming met een onkostenvergoeding. Zo wordt bij mijn vrouw op het werk de eindejaarsuitkering (deels of geheel) bruto uitbetaald, als je nog (deels) onvergoedde reiskosten hebt. Wat in de zorg (waar mijn vrouw werkt) heel aannemelijk is. :) Misschien is daar nog een voordeeltje te halen voor de members met een mobiliteitsbudget en te lage uitkering (of te hoge kilometeraantallen)?
Probleem is ook een beetje dat wat er precies in WKR valt, wat niet en hoever je dingen kunt regelen met de belasting op dit moment niet 100% duidelijk is. Ik zie die 30 euro ook nog wel iets stijgen in het najaar van 2015 maar dat is gebaseerd op de prut onderin m'n kop koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Wijnands schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:43:
[...]

Pak wat uitspraken erbij over ziektekosten uit 2005/6.

[...]
Situatie is deels vergelijkbaar. In beide gevallen is er een wettelijke wijziging als zwaarwegend bedrijfsbelang.

Het verschil is wel dat de ZVW een stevige werkgeverspremie introduceerde, wat excuus maakte voor LogicaCMG om de vergoeding van werknemer+partner om te zetten in een tegemoetkoming t.h.v. 1*totale premie + 1*aanvullende premie.

Een dergelijk excuus is er nu niet. Je zou kunnen stellen: "de wet maakt 91 euro netto onmogelijk, maar het is nog altijd mogelijk om 30 netto + 61 bruto uit te keren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het mooi dat hier vaak over mogelijke oplossingen/verbeteringen wordt gesproken,terwijl er vanuit de werkgever totaal niet bewogen is, maar alleen hier en daar wat geschoven met geld dat al van jouw was.
Ik vrees dat de gesprekken( het zijn gesprekken, geen onderhandelingen) ook erg teleurstellend zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Wijnands schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:37:

Nou, even wachten nog en dan gaan de mails eruit.
Hoe lang is even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Toen ik keek waren ze heel druk aan het mergen. Had de eerste mailtjes inmiddels wel verwacht eigenelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
d:)b _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Net een nieuwe tankpas gekregen voor een lease auto die inmiddels 5 jaar en 4 maanden oud is. Iemand eennog oudere leasebak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Schandalig!
Pagina: 1 ... 82 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.