Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.753 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pebbeles
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-01 07:49
Helemaal mee eens, maar die grote bedrijven hebben wel een kostendekkende mobiliteistvergoeding, minimaal gelijk aan de leasevergoeding, en juist dat zie ik hier niet in de voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik heb ook geen probleem met afschaffen lease, maar wel met de selectieve, oneerlijke en licht hypocriete manier waarop het nu gebeurt.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik mis nog steeds de publicatie van de nieuwe versie van het arbeidsvoorwaardenprotocol op de HR- en OR-site. Alleen een samenvatting in een news item is gepubliceerd.

Ik het kader van transparantie zou ik graag een het hele protocol met alle kleine lettertjes willen lezen. Ook zonder achterbanraadpleging heb ik behoefte aan een nabeschouwing van de volledige overeenkomst tussen bestuurder en OR.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:00
Wijnands schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:33:

Wat groen gras betreft, veel van de andere grote bedrijven in onze markt hebben ook geen leaseregeling voor iedereen meer, dat is meer iets voor de kleinere spelers
Als je dor gras met dor gras vergelijkt, zul je gauw tevreden zijn.

Mijn perceptie is dat de grote IT bedrijven (misschien uitgezonderd Accenture) zich de afgelopen jaren duidelijk negatief hebben onderscheiden van de rest van de arbeidsmarkt. Als je slechts kijkt naar CGI, Atos, Cap en Ordina, dan lijkt het net of het gras overal dor is. Gelukkig zijn er ook andere werkgevers :)
Privelease. "We doen net alsof we een leaseauto aanbieden". Als je het niet erg vindt om een registratie van 40.000 euro bij het BKR op je naam te krijgen kun je toch alijd een privelease aangaan? Daarvoor hoef je niet biuj Atos te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
killerbee1958 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:34:
[...]

Ik vraag me af of we hier iets van kunnen leren. Deze bedrijven (HP en Yahoo) zijn dus terug aan het komen op iets wat wij willen invoeren.
Is het misschien toch niet zo een goed idee?
Heeft vooral te maken met het Amerikaanse arbeidsethos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
ESPACE schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:42:
Ik mis nog steeds de publicatie van de nieuwe versie van het arbeidsvoorwaardenprotocol op de HR- en OR-site. Alleen een samenvatting in een news item is gepubliceerd.

Ik het kader van transparantie zou ik graag een het hele protocol met alle kleine lettertjes willen lezen. Ook zonder achterbanraadpleging heb ik behoefte aan een nabeschouwing van de volledige overeenkomst tussen bestuurder en OR.
Ik weet uit betrouwbare bron dat je dit zeer binnenkort kan verwachten.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
t_captain schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:47:
[...]

Als je dor gras met dor gras vergelijkt, zul je gauw tevreden zijn.
Ik zeg niet tevreden te zijn, ik signaleer slechts dor gras ook bij de buren.
Mijn perceptie is dat de grote IT bedrijven (misschien uitgezonderd Accenture) zich de afgelopen jaren duidelijk negatief hebben onderscheiden van de rest van de arbeidsmarkt. Als je slechts kijkt naar CGI, Atos, Cap en Ordina, dan lijkt het net of het gras overal dor is. Gelukkig zijn er ook andere werkgevers :)
Accenture... ja... dus... vind daar 's een techneut boven de 35?
[...]

Privelease. "We doen net alsof we een leaseauto aanbieden". Als je het niet erg vindt om een registratie van 40.000 euro bij het BKR op je naam te krijgen kun je toch alijd een privelease aangaan? Daarvoor hoef je niet biuj Atos te werken.
Da's een nadeel. Voordeel is dat je (voorlopig) geen bijtelling hebt op die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
ESPACE schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:15:
In de wandelgangen heb ik vernomen dat Sake Algra zelf aan de 'optie 3' gesprekken gaat deelnemen. Power play!?
Ik adviseer de betreffende collega's dan ook om zich bij zo'n gesprek door iemand te laten bijstaan, het gesprek integraal op te nemen (meld dat wel even bij aanvang van het gesprek) en vervolgens een schriftelijk verslag van het gesprek aan de deelnemers te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wijnands schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:58:
Da's een nadeel. Voordeel is dat je (voorlopig) geen bijtelling hebt op die dingen.
Tja, bijtelling heb je in principe al omdat je het al uit je netto salaris moet betalen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:55
[...]

Dat is een hele belangrijke. Vergelijken met Accenture is heel makkelijk, maar hun populatie is totaal anders opgebouwd dan die van CGI. Gemiddelde leeftijd Accenture: 31. Gemiddelde leeftijd CGI: 42

Als CGI ernaar zou streven om op Accenture te willen lijken, dan moet dus een aanzienlijk deel van de seniore populatie eruit, of enorm aangejongd worden aan de onderkant. Dat is op korte termijn onmogelijk.

Het beeld over Accenture is misschien wel dat ze hoger op de ladder staan dan CGI, maar dat is eigenlijk raar, want het merendeel van hun populatie is veel minder ervaren dan CGI-ers. Bovendien is hun interne structuur anders. Die lijkt veel meer op bijvoorbeeld Deloitte.

==

Aanvullend: Jongere populatie betekend: Minder ancienniteitsdagen, minder pensioenafdracht, lagere kosten van het personeel. Dus ja, dan is het makkelijk om hogere salarissen te bieden als je overige kosten lager zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Eddo-79 op 10-10-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:36:
[...]

Mooi, kan hij gelijk persoonlijk zijn excuses aanbieden.
_O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Mij valt trouwens op dat een hele hoop onvrede hier komt uit een mobiliteitsregeling die al lang en breed ingetrokken is. Ik denk dat de nieuwe versie lang niet zo vervelend zal zijn als de eerste.
Het is helemaal niet ingetrokken, het is uitgesteld! Dit in een poging om ons het arbeidsvoorwaardenpakket dat is aangeboden te laten beoordelen zonder het aspect mobiliteit daarin te betrekken. Marcel Hermsen heeft ons gevraagd om te doen alsof mobiliteit even niet bestaat. In januari pakt hij ons binnen dezelfde kaders alsnog keihard. En de OR heeft al ingestemd met de kaders van de bestuurder!

Marcel Hermsen (13-9-2013): "Die pilot is bedoeld om de uitgangspunten van het beleid te toetsen en daar waar nodig, binnen de budgettaire grenzen die we hebben gesteld, bij te stellen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
snelkeuze0017 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:49:
[...]

Ik vind dat CGI zelf zou moet inzien wat dit betekent voor diegene van de medewerkers die in een lease gedwongen worden.
Wat mij er aan doet herinneren dat ik nog een leasewagen ter overname heb tegen de oude voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
avotar schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:44:
[...]
Dat vind ik dan nogal kort door de bocht.
Er werd duidelijk gesteld dat er standaard auto's klaar stonden voor mensen die in een dergelijke situatie komen en daarbij, dan kom je dus weer boven je afstand en kom je dus weer in aanmerking voor een leasewagen.
In zo'n geval word je dubbel genaaid want je hebt EN de vaste lasten van je privévervoermiddel en de bijtelling van die (al dan niet tijdelijke) standaardauto. Ik neem ten minste niet aan dat iemand zijn 6dehands Fiat Panda verkoopt als hij even een standaardauto toegewezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Wijnands schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:33:
- een uitdagend F2014 waar we geen mensen moeten willen wegjagen om iets als dit.
Voor velen is daarin het point of no return al gepasseerd. Velen willen niet werken voor een bedrijf wat bij de overname met mooie beloften komt en binnen een jaar gewoon netto geld uit je portemonnee trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Ik zeg niet tevreden te zijn, ik signaleer slechts dor gras ook bij de buren.
Het is imho een sector-probleem. De marges in de detachering nemen af en bedrijven die sterk leunen op detachering en daarnaast een redelijke marge nodig hebben zijn de dupe. Dit lijkt een ontwikkeling van structurele aard.
Als je die boodschap eerlijk bij je werknemers neerlegt, trekken ze hun conclusies en gaan ze ergens anders werken. En zoals altijd, de mensen die je het liefst aan boord zou houden zitten bij de groep die het snelst een andere baan heeft gevonden.

Dus moet de boodschap wat aangepast worden. Ten eerste moet de werknemer ontmoedigd worden om over te stappen, hij moet dus geloven dat het gras bij de buren net zo dor is. Een sectorprobleem wordt tot een globaal probleem opgeschaald. De truc is om de juiste buren te kiezen voor deze vergelijking. De betreffende werkgevers (CGI, Cap, Atos, Ordina) wijzen dan ook graag naar elkaar om te illustreren dat het "overal slecht gaat". Als je iets breder kijkt, dus ook naar organisaties buiten de consultancy en naar kleine bedrijven daarbinnen, dan is de positie van de IT-er niet zoveel veranderd. Dat deel van de boodcshap zul je van de bovengenoemde "big four IT bedrijven" natuurlijk niet horen.

Een tweede deel vcan de communicatie is dat "de werknemers dit jaar door de zure appel heen moeten bijten, maar dat het volgend jaar beter wordt". Een structureel probleem wordt tot een conjunctureel probleem verklaard. Het tijdelijke karakter van de zure appel maakt hem immers wat lichter verteerbaar. Naast communicatie helpt het op dit gebied om risicodragend inkomen aan te bieden. Als je succes hebt op dit onderdeel, accepteren je werknemers de voorgestelde propositie en blijft je organisatie gevuld met hardwerkende werknemers die hoopvol de koersexplosie van hun personeelsaandelen afwachten.

Ik klink misschien een beetje cynisch, excuses 8)
[...]

[...]
Accenture hanteert volgens mij een strikte "up or out" filosofie. Dat maakt het misschien tot een "hard" bedrijf. Aan de andere kant voorkomt het de situatie waarin Logica haar personeel heeft gemanouvreerd. Ik noem met opzet Logica en niet CGI, omdat imho de focus op een T&M markt waarin de marges sneller zijn gedaald dan de reorganisaties de overheadkosten konden verlagen, een keuze van Logica is geweest.
(over prive lease en de bijbehorende schuld die dat bij de werknemer neerlegt)
Dat lijkt me een algemene constatering. Het voordeel van minder loon betalen is dat er minder inkomstenbelasting betaald hoeft te worden. Eigenlijk is het dus in het voordeel van de werknemer :+

Een nuance van mijn kant: in het specifieke geval van auto's liggen de belastingen veel minder lineair dan bij ander inkomen. Een paar gram CO2 per kilometer kan een enorm verschil maken, terwijl een flink aantal extra privekilometers helemaal geen verschil maakt op de bijtelling. Afhankelijk van het aantal zakelijke en privekilometers en de keuze van de auto kan een auto van de zaak heel gunstig of juist heel ongunstig zijn. Een werkgever die echt wil samenwerken met de werknemer om fiscale optimalisatie aan te bieden, biedt de keuze om een auto op de zaak danwel in prive te rijden. "Plug-in hybride? Zt maar op de zaak, salarisadministratie verwerkt de bijtelling voor je.". "CLK 430 van 10 jaar geleden? Kun je beter prive rijden, hier is je mobiliteitsbudget".

[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 10-10-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:31:
Het is imho een sector-probleem. De marges in de detachering nemen af en bedrijven die sterk leunen op detachering en daarnaast een redelijke marge nodig hebben zijn de dupe. Dit lijkt een ontwikkeling van structurele aard.
Daarbij mag je je de vraag stellen of het marge-target (of winst target) van 15% in de huidge conjunctuur (of überhaupt) reëel is. En dit dan, samen met deels hogere vergoedingen voor hogere levels, over de ruggen van de billables is wat mij betreft ronduit schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Woudloper schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:58:
sarcastische humor in het topic
Bemerkt dat de grote boosheid en sarcasme grotendeels verdwenen. De berichten van CGI-Nieuws, sersju n.a. ief, PCAxxxx, K.123, Advocaat van de Duivel, etc. etc. beginnen steeds minder te worden.
Ik persoonlijk merk ook dat mijn boosheid een beetje naar de achtergrond is verdwenen (gelukkig maar, anders zou ik nooit meer normaal kunnen functioneren). Maar zodra ik weer over de nieuwe arbeidsvoorwaarden begin na te denken, laait hij vanzelf weer op.
Als de persoonlijke brieven binnen zijn, zul je ongetwijfeld merken dat er meer mensen zijn die weldegelijk nog steeds boos zijn, maar zich op het forum even rustig hebben gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:30
of de boze mensen zijn te druk met solliciteren

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:38:
[...]

Daarbij mag je je de vraag stellen of het marge-target (of winst target) van 15% in de huidge conjunctuur (of überhaupt) reëel is. En dit dan, samen met deels hogere vergoedingen voor hogere levels, over de ruggen van de billables is wat mij betreft ronduit schandalig.
Met "marge" bedoelde ik eigenlijk de hele ruimte tussen klanttarief en loonkosten van de declarabele werknemer. Dat valt uiteen in overheadkosten en winstmarge.

Voor dat tweede deel, wordt vaak een target van 15 a 25% gehanteerd (en waarschijnlijk <0-15 gerealiseerd). Met zulke getallen zit je al in het "hoog volume, lage marge" segment, waarin bijvoorbeeld ook supermarkten, webshops en MNVO telefoonaanbieders opereren.

De sleutel tot succes in deze hoek van de markt is rigoreuze kostenbeheersing. Dat betekent aan de ene kant de kosten laag houden en aan de andere kant de onzekerheden aan de inkomstenkant zoveel mogelijk doorleggen naar de uitgavenkant. Ahold heeft een afdeling inkoop om deze doelen te verwezelijken. CGI en haar concurrenten hebben afdeling HRM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:23:
De sleutel tot succes in deze hoek van de markt is rigoreuze kostenbeheersing. Dat betekent aan de ene kant de kosten laag houden en aan de andere kant de onzekerheden aan de inkomstenkant zoveel mogelijk doorleggen naar de uitgavenkant.
Eens. Door aandeelhouders opgedrongen winstmarge, non-billable- en management kosten vormen meer dan de helft van je tarief. Het vroegere BCR is wat je echt kost. Het waterhoofd leeg laten lopen zet meer zoden aan de dijk dan personeel uitknijpen. Dat is ook de kracht van kleine bedrijven. Die hebben die enorme dure overhead niet.
Ahold heeft een afdeling inkoop om deze doelen te verwezelijken. CGI en haar concurrenten hebben afdeling HRM :)
Onderschat de HR afdeling van Ahold niet, zo weet ik van heel dichtbij. De vakbond en OR houden daar de grootste rattenstreken buiten de deur.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:33:
[...]

Eens. Door aandeelhouders opgedrongen winstmarge, non-billable- en management kosten vormen meer dan de helft van je tarief. Het vroegere BCR is wat je echt kost. Het waterhoofd leeg laten lopen zet meer zoden aan de dijk dan personeel uitknijpen. Dat is ook de kracht van kleine bedrijven. Die hebben die enorme dure overhead niet.

[...]

Onderschat de HR afdeling van Ahold niet, zo weet ik van heel dichtbij. De vakbond en OR houden daar de grootste rattenstreken buiten de deur.
bij ons gaat de OR heel anders om met rattenstreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Lurker1 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:17:
[...]

Ik persoonlijk merk ook dat mijn boosheid een beetje naar de achtergrond is verdwenen (gelukkig maar, anders zou ik nooit meer normaal kunnen functioneren). Maar zodra ik weer over de nieuwe arbeidsvoorwaarden begin na te denken, laait hij vanzelf weer op.
Als de persoonlijke brieven binnen zijn, zul je ongetwijfeld merken dat er meer mensen zijn die weldegelijk nog steeds boos zijn, maar zich op het forum even rustig hebben gehouden.
Ook voor mij geldt dat ik met stomheid geslagen ben en er nu maar even het zwijgen toe doe. Het valt me wel op dat er op dit moment op dit forum een sfeer geschapen wordt van: "Je moet gewoon tekenen, want iedereen tekent en anders kan je beter opkrassen".
Ik vraag me af of dit niet bewust wordt gedaan door ????

Ik heb niet zoveel zin om daar tegenin te gaan want ik kan mijn energie beter besteden aan andere zaken. Bijvoorbeeld mijn werk, of studie. Of nog belangrijker, aan mijn gezin. Die hebben allemaal te lijden onder het circus wat er, met ons als clowns in de hoofdrol, speelt omtrent de arbeidsvoorwaarden.

De OR heeft de belangen van CGI hoger geacht dan die van de achterban. Daar zullen ze vast goede redenen voor hebben gehad. Ik heb die echter nog niet gehoord. Maar goed, het is nu eenmaal zo en we staan voor het feit dat we nu zelf de onderhandelingen moeten ingaan. Laten de mensen die niet akkoord gaan echter niet gaan denken dat ze alleen staan. Er zijn er meer die gewoon pislink zijn over deze gang van zaken.

Ik wil iedereen die boos is dan ook aanraden om juist zijn bezwaren kenbaar te maken en niet zonder strijd ten onder te gaan. Reken maar dat je niet de enige bent die voor optie drie kiest. En waar het schip dan strand zie ik wel na het gesprek.

Angst is een slechte raadgever en een gesprek ontwijken omdat je bang bent voor de gevolgen is het domste wat je kan doen. Daar hou je voor je rest van je carrière bij CGI een vieze smaak in je mond van over.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Laatst online: 09-10-2021
LowLevel schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:41:
[...]

Ook voor mij geldt dat ik met stomheid geslagen ben en er nu maar even het zwijgen toe doe. Het valt me wel op dat er op dit moment op dit forum een sfeer geschapen wordt van: "Je moet gewoon tekenen, want iedereen tekent en anders kan je beter opkrassen".

Ik heb niet zoveel zin om daar tegenin te gaan want ik kan mijn energie beter besteden aan andere zaken. Bijvoorbeeld mijn werk, of studie. Of nog belangrijker, aan mijn gezin. Die hebben allemaal te lijden onder het circus wat er, met ons als clowns in de hoofdrol, speelt omtrent de arbeidsvoorwaarden.

De OR heeft de belangen van CGI hoger geacht dan die van de achterban. Daar zullen ze vast goede redenen voor hebben gehad. Ik heb die echter nog niet gehoord. Maar goed, het is nu eenmaal zo en we staan voor het feit dat we nu zelf de onderhandelingen moeten ingaan. Laten de mensen die niet akkoord gaan echter niet gaan denken dat ze alleen staan. Er zijn er meer die gewoon pislink zijn over deze gang van zaken.

Ik wil iedereen die boos is dan ook aanraden om juist zijn bezwaren kenbaar te maken en niet zonder strijd ten onder te gaan. Reken maar dat je niet de enige bent die voor optie drie kiest. En waar het schip dan strand zie ik wel na het gesprek.

Angst is een slechte raadgever en een gesprek ontwijken omdat je bang bent voor de gevolgen is het domste wat je kan doen. Daar hou je voor je rest van je carrière bij CGI een vieze smaak in je mond van over.
Hear hear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:33:
[...]

Inderdaad. De oude BCR waren gewoon je integrale loonkosten per jaar, gedeeld door het aantal beschikbare werkuren in een jaar (standaard aantal waarmee bijvoorbeeld UWV rekent voor de werknemersverzekeringen: 21.75 * 8 * 12).

Je kosten per declarabel uur liggen iets hoger. Persoonlijk reken ik graag met 1600 uur billable. Dat betekent een factor 1.3 tussen kosten per declarabel uur en kosten per uur.

Van oudsher (en daarmee bedoel ik de kostenstructuur van bedrijven als Cap, CGI etc van voor de recente bezuiningingen en reorganisaties) moest je uurtarief tenminste twee keer de loonkosten per declarabel uur zijn (dus voor de members 2.6*BCR). Dan waren directekosten, overheadkosten en target-marge betaald.

Als je anno 2013 nog steeds die factor 2 in je tarief hebt, ben je aardig winstgevend geworden ;)
[...]

Ik stelde juist de afdeling inkoop van Ahold op 1 lijn met de afdeling HRM van een IT-bedrijf. De supermarkt heeft zijn grootste kostenpost bij de inkoop zitten, bij het IT-bedrijf zijn loonkosten dominant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de stemming onder de medewerkers:

Poll: CGI Arbeidsvoorwaarden V2.0
Ik vind de nieuwe AV prima, dus ik teken
Ik teken, want ik heb geen zin in gesprek
Ik wacht de brief af
Ik denk niet dat ik teken
Ik teken zeker niet
Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387981&layout=1&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Laatst online: 09-10-2021
Moet er niet nog een optie bij?

"Ik teken zsm omdat ik al een andere baan heb, maar wel nog graag de PPP uitgekeerd wil hebben"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cftbl schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:17:
[...]

"Ik teken zsm omdat ik al een andere baan heb, maar wel nog graag de PPP uitgekeerd wil hebben"
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lol :) Overigens wel zo netjes dat PPP ook uitkeert na vertrek.

Toen ik een half jaartje bij LogicaCMG werkte kreeg ik ook nog een stukje winstdeling van mijn vorige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik denk wel dat ik teken, omdat ik als lvl 1 netto erop vooruit ga, excl mobiliteitsbudget, maar ja, ik denk niet dat ik op dat laatste veel invloed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
t_captain schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:02:

Ik stelde juist de afdeling inkoop van Ahold op 1 lijn met de afdeling HRM van een IT-bedrijf. De supermarkt heeft zijn grootste kostenpost bij de inkoop zitten, bij het IT-bedrijf zijn loonkosten dominant.
maw. We zijn het product.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Goede vergelijking en je hebt geen inspraak over of je als ovenschotel wordt opgediend, gefrituurd of anderszins wordt opgediend. En welke mest gebruikt wordt bepaald de boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Eddo-79 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:04:
[...]

Dat is een hele belangrijke. Vergelijken met Accenture is heel makkelijk, maar hun populatie is totaal anders opgebouwd dan die van CGI. Gemiddelde leeftijd Accenture: 31. Gemiddelde leeftijd CGI: 42

Als CGI ernaar zou streven om op Accenture te willen lijken, dan moet dus een aanzienlijk deel van de seniore populatie eruit, of enorm aangejongd worden aan de onderkant. Dat is op korte termijn onmogelijk.

Het beeld over Accenture is misschien wel dat ze hoger op de ladder staan dan CGI, maar dat is eigenlijk raar, want het merendeel van hun populatie is veel minder ervaren dan CGI-ers. Bovendien is hun interne structuur anders. Die lijkt veel meer op bijvoorbeeld Deloitte.

==

Aanvullend: Jongere populatie betekend: Minder ancienniteitsdagen, minder pensioenafdracht, lagere kosten van het personeel. Dus ja, dan is het makkelijk om hogere salarissen te bieden als je overige kosten lager zijn.
Ik ben wel 's gebeld door een recruiter van accenture. Hadden via/via mijn CV gekregen en wilde me dolgraag hebben. Tot ze m'n leeftijd vroegen, ik was 6 jaar te oud voor de functie die ze voor ogen hadden.
Heb daarna wat gesproken met mensen die er gewerkt hadden. Chronisch onbetaald overwerk is mijn ding niet.
[...]

De OR heeft de belangen van CGI hoger geacht dan die van de achterban. Daar zullen ze vast goede redenen voor hebben gehad. Ik heb die echter nog niet gehoord.
Wat? Ook niet in het persoonlijke gesprek dat je met je OR lid hebt gehad? Schande! ;)
In T&M is dat zo. Geld ook voor onze collega's bij Ordina, atos, etc.

[ Voor 76% gewijzigd door Wijnands op 10-10-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het nog steeds vreemd dat CGI zich vergelijkt met slecht lopende toko's zoals atos en cap.
veel interessanter is het om je te meten met bedrijven waar het wel goed gaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik weet niet of CGI dat doet. Ik weet dat ik het doe omdat het bedrijven zijn die meer vergelijkbaar zijn met ons bedrijf van een VOF met 45 man in dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Wijnands schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:41:

Wat? Ook niet in het persoonlijke gesprek dat je met je OR lid hebt gehad? Schande! ;)
In elk geval niet als antwoord op de mail die ik ze heb gestuurd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik heb het idee dat er dusdanig veel mensen zijn die niet gaan tekenen, dat je door je manager niet raar zult worden aangekeken als je niet tekent.
Optie 3 voelt voor mij nog steeds als de beste optie. Voorlopig houd ik dan het "betere" pensioen en mijn anciënniteitsdagen, en dat weegt wat mij betreft wel op tegen de geringe loonsverhoging die ik in het voorstel krijg. Intussen kan ik dan op mijn gemak uitkijken naar een andere werkgever. (Voor de sollicitatiegesprekken kan ik dan mooi mijn anciënniteitsdagen gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Metaalhoofd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:28:
Ik denk wel dat ik teken, omdat ik als lvl 1 netto erop vooruit ga, excl mobiliteitsbudget, maar ja, ik denk niet dat ik op dat laatste veel invloed heb
Ik kan wel begrijpen dat je gaat tekenen, maar bedenk wel dat de salarisverhoging die je nu krijgt een éénmalig snoepje kan zijn om je tot het nieuwe pakket te verleiden.
Ben je nog onder de oude voorwaarden aangenomen (met anciënniteitsdagen en "100%" pensioenpremie) of kun je daar in de toekomst sowieso niet van profiteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:55
Even tussendoor, wie weet wat de huidige regeling (contracten van 2013) is wat betreft ziektekosten vergoedingen? Word dat nog deels vergoed of niet? Ik kom wat tegenstrijdige berichten tegen en de gele gids staat voor zo ver ik kan zien niets concreets in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
Het is niet zo nuttig om een gesprek te hebben met een OR lid als de OR reeds besloten heeft om akkoord te gaan met de nieuwe AV vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triodefreak schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:30:
[...]

Het is niet zo nuttig om een gesprek te hebben met een OR lid als de OR reeds besloten heeft om akkoord te gaan met de nieuwe AV vind je niet?
Als je het waarom wilt weten lijkt het mij juist een zeer nuttig gesprek. Dan kan je erachter komen. Lowlevel geeft aan de vraag per e-mail gesteld te hebben, maar neem van een 'oudere rot' (in het vak) maar aan dat een gesprek sneller tot antwoorden leidt dan een getypte e-mail die in de lange lijst van e-mails ondersneeuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:36:
[...]

Als je het waarom wilt weten lijkt het mij juist een zeer nuttig gesprek. Dan kan je erachter komen. Lowlevel geeft aan de vraag per e-mail gesteld te hebben, maar neem van een 'oudere rot' (in het vak) maar aan dat een gesprek sneller tot antwoorden leidt dan een getypte e-mail die in de lange lijst van e-mails ondersneeuwt.
Als oudere rot (meer dan 25 jaar) weet ik ook de waarde van het geschreven woord. Zaken die mondeling gezegd zijn zijn maar al te vaak de volgende dag weer volkomen vergeten of verdraaid.
Daarom dat ik dus de voorkeur geef aan mail. Ook vanwege het feit dat een vraag in persoon meer dan een uur kost, alleen al om iemand van de OR in real life te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:36:
[...]

Denk dat een lastige vraag in een mailtje vanuit het management minder snel zal ondersneeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Lurker1 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:21:
[...]

Ik heb het idee dat er dusdanig veel mensen zijn die niet gaan tekenen, dat je door je manager niet raar zult worden aangekeken als je niet tekent.
Ik heb persoonlijk van twee TL's en twee managers gehoord dat eigenlijk niet willen tekenen maar dat bij monde van RdM van hen verwacht wordt dat ze "het goede voorbeeld geven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:41:
[...]

Denk dat een lastige vraag in een mailtje vanuit het management minder snel zal ondersneeuwen.
Als Lowlevel onderdeel van het management is misschien wel, maar dat valt niet te herleiden uit de alias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Rudolphus schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:44:
Ik heb persoonlijk van twee TL's en twee managers gehoord dat eigenlijk niet willen tekenen maar dat bij monde van RdM van hen verwacht wordt dat ze "het goede voorbeeld geven".
Dat herken ik. Het lagere management is zelf ook helemaal niet blij met de nieuwe arbeidsvoorwaarden, en zal er dus moeite mee hebben ze bij de consultants te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolphus schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:44:
[...]
Als je daarvoor zwicht :'(, wat voor manager ben je dan?
Dan geef je toch gewoon aan dat je een verlengstuk bent van hoger management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

Als je daarvoor zwicht :'(, wat voor manager ben je dan?
Dan geef je toch gewoon aan dat je een verlengstuk bent van hoger management.
Ze hebben voor een onbetaalde, volgens mij in meeste gevallen ondankbare extra functie gekozen.
Die gaan echt wel zwichten, zeker met hun "onbereikbare?" ambitie om door te stromen naar het hogere management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:49:
[...]

Ze hebben voor een onbetaalde, volgens mij in meeste gevallen ondankbare extra functie gekozen.
Die gaan echt wel zwichten, zeker met hun "onbereikbare?" ambitie om door te stromen naar het hogere management.
TL's krijgen één dag per week (dus, slecht, 'betaald'). Kan me nog iets voorstellen ivm 'ambitie'.
Maar er staat ook dat 2 managers hebben aangegeven liever niet te gaan tekenen. Ik zou zeggen, teken dan niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
De OR heeft een communicatie commissie. Kunnen ze echt niets beters verzinnen dan telkens 3.500 medewerkers verwijzen naar individuele communicatie, persoonlijk of via email?

Over zaken als het proces en standpunten kan de OR zich bedienen van broad casting en discussie forum. Van verantwoording in de breedte naar de achterban komt weinig terecht. Het lijkt er op dat de OR dit vermijdt ter voorkoming van ontevreden reacties van een grote groep collega's. Ook wettelijk verplichte communicatie zoals het publiceren van agenda’s en verslagen laat men na. Niemand kan kennis nemen waarover de OR het afgelopen half jaar vergaderd heeft en welke afwegingen zij daarbij gemaakt heeft?!

In het belang van de onderneming, bij de bestuurder op schoot, het stuur even mogen vasthouden. Dat is het beeld dat bij mij naar boven kwam in een persoonlijk gesprek met een lid van de OR. :-(

[ Voor 3% gewijzigd door ESPACE op 10-10-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:21

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Ik wilde net zeggen.... als ik met iemand geen medelijden heb...

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update (nog vroeg dag, maar aantal opties 1 blijft laag):

Ik wacht de brief af
Ik teken zeker niet
Tussenstand:

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387981&layout=1&sort=org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Sleepkever schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:25:
Even tussendoor, wie weet wat de huidige regeling (contracten van 2013) is wat betreft ziektekosten vergoedingen? Word dat nog deels vergoed of niet? Ik kom wat tegenstrijdige berichten tegen en de gele gids staat voor zo ver ik kan zien niets concreets in.
Ziektekosten is heel kort over gesproken en toen gezegd "daar gaan we het niet over hebben". Dat is dus niet gewijzigd. Of is dat je vraag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
[...]

Denk het ook. Een team manager met eenzelfde mening als zijn teammembers, die hij ook daadwerkelijk uitdraagt richting hoger management, zie je helaas niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:01:
[...]

. Ook wettelijk verplichte communicatie zoals het publiceren van agenda’s en verslagen laat men na. Niemand kan kennis nemen waarover de OR het afgelopen half jaar vergaderd heeft en welke afwegingen zij daarbij gemaakt heeft?!
Agenda's zijn bij tot en met 28-8. Zie dat de publicabele notulen achterlopen. Zal de secretaris 's vriendelijk vragen of 'ie da tniet vergeten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

sattertje schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:26:
[...]

Denk het ook. Een team manager met eenzelfde mening als zijn teammembers, die hij ook daadwerkelijk uitdraagt richting hoger management, zie je helaas niet veel.
En waarom zou hij ook..... hij is de baas, niet de vertegenwoordiger.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usenditto
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Heeft iemand een digitale kopie van de CMG-Arbeidsvoorwaarden (Versie maart 1996) ? Ik ben op zoek waar zwart op wit staat vermeld dat ik primair recht heb op een lease-auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
avotar schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:29:
[...]

En waarom zou hij ook..... hij is de baas, niet de vertegenwoordiger.
Maar zelfs een baas kan een eigen mening hebben die gelijk is aan zijn medewerkers ipv het hoger management.
Ik weet komt niet vaak voor, maar wellicht zijn er nog enkele te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:55
Wijnands schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:26:
[...]

Ziektekosten is heel kort over gesproken en toen gezegd "daar gaan we het niet over hebben". Dat is dus niet gewijzigd. Of is dat je vraag niet?
Ik ben stiekem wel benieuwd naar wat de huidige joiners als ziektekosten vergoeding krijgen. Als daar tegenwoordig nog wat voor geregeld is is het waarschijnlijk voor mij nog steeds voordeliger om een nieuw CV in te sturen naar recruitment (wel mezelf even als friends@work mee-maker aandragen natuurlijk voor een leuk extratje) . Dan het nieuwe contract te tekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47

elsinga

=8-)

Wijnands schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:41:
In T&M is dat zo. Geld ook voor onze collega's bij Ordina, atos, etc.
Ik noem mezelf wel eens (gekscherend) "de hoer van de IT", omdat wij ook door een soort pooier als warm vlees per uur worden verhuurd. 8)7 Zie je mensen eerst raar kijken, totdat ze het door hebben. :+

En bij T&M klopt dit aardig, al mogen wij onze kleren aanhouden en duurt het genot van ons werk meestal (hopelijk) wat langer dan in de pees-industrie. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Sleepkever schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:39:
[...]

[...] nog steeds voordeliger om een nieuw CV in te sturen naar recruitment (wel mezelf even onder friends@work aandragen natuurlijk voor een leuk extratje). Dan het nieuwe contract te tekenen...
Jezelf aandragen als friend@work. Ik weet niet of het geniale creativiteit is, of een uiting van schizofrenie ;) Als je dat gaat proberen, niet je baan opzeggen. Ga 's morgens samen met je alter ego naar het werk en geniet aan het einde van de maand van dubbel salaris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Agenda's zijn bij tot en met 28-8. Zie dat de publicabele notulen achterlopen.
Kijk eens naar de publicatiedatum van de Agenda's in relatie tot de vergaderdata. Verslagen ontbreken of zijn maanden na dato (soms meer dan een jaar) gepubliceerd. Leg deze feiten eens naast het eigen reglement en de WOR en durf hier je conclusie te delen.

[ Voor 6% gewijzigd door ESPACE op 10-10-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:00:
[...]

TL's krijgen één dag per week (dus, slecht, 'betaald'). Kan me nog iets voorstellen ivm 'ambitie'.
Maar er staat ook dat 2 managers hebben aangegeven liever niet te gaan tekenen. Ik zou zeggen, teken dan niet.......
Officieel krijgen ze zelfs slechts een halve dag per week. Veel te weinig om een team van gemiddeld 14 a 15 man goed aan te kunnen sturen. Laatst staan daarnaast ook nog andere zaken op te kunnen pakken. Ze moeten dus voor 90% billable zijn. De teamleaders die ik ken moeten zich kapot werken om al hun werk, m.a.w. dat voor CGI en dat voor de klant, af te krijgen. En dat lukt ze zeker niet binnen de 40 uur. Daarbij geldt ook nog eens dat de nodige teamleaders zelf ook nog level 3 zijn. Dus zo veel meer dan ons verdienen niet.

Overigens is mij opgevallen dat veel teamleaders zich nogal neutraal uitlaten over de arbeidsvoorwaarden. En dat doen ze ook over andere zaken. Dat was vroeger toch effe anders. Vreemde ontwikkeling vind ik dat.

Laatste gerucht dat ik overigens opving was dat ook practice leaders billable zouden moeten worden (werd niet bij vermeld voor hoe veel procent). Ook dat vind ik bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:52:
[...]

Kijk eens naar de publicatiedatum van de Agenda's in relatie tot de vergaderdata. Verslagen ontbreken of zijn maanden na dato (soms meer dan een jaar) gepubliceerd. Leg deze feiten eens naast het eigen reglement en de WOR en durf hier je conclusie te delen.
Ik begin onderhand een vermoeden te krijgen wie er achter dit alias schuil gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Wijnands schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:36:
[...]
Ik begin onderhand een vermoeden te krijgen wie er achter dit alias schuil gaat. :)
Ik weet het al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

usenditto schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:33:
Heeft iemand een digitale kopie van de CMG-Arbeidsvoorwaarden (Versie maart 1996) ? Ik ben op zoek waar zwart op wit staat vermeld dat ik primair recht heb op een lease-auto.
Als je vindt dat je er primair recht op hebt, staat dat in je contract.
Staat het niet vermeld in je contract, dan valt het dus onder de secundaire voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mbt de aankondiging dat we nu een email krijgen ipv een brief en even los van de (retorische) vraag waarom CGI niet gewoon normaal een brief kan sturen; mag CGI dit juridisch gezien wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:50:
Mbt de aankondiging dat we nu een email krijgen ipv een brief en even los van de (retorische) vraag waarom CGI niet gewoon normaal een brief kan sturen; mag CGI dit juridisch gezien wel doen?
men kan een voorstel via de mail sturen. Ik zet mijn handtekening alleen onder een compleet contract, als ik al een handtekening zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
usenditto schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:33:
Ik heb dit Usenditto al laten weten via een DM. Maar voor iedereen die bij CMG een arbeidsovereenkomst heeft ondertekent. Die bestond o.a. uit volgende zaken: een arbeidsovereenkomst van drie pagina's welke alledrie geparafeerd moesten worden. Daarnaast moest een bijlage cmg arbeidsvoorwaarden ondertekend worden met de afwijkingen op de arbeidsvoorwaarden uit 1996. En verder zat er dus dat ene blad bij genaamd "bijlage vergoedingen". Helaas is dat niet geparafeerd. Wel staat het CMG logo erboven. Daarin staat dat CMG "primair" een leaseauto aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:53:
[...]

men kan een voorstel via de mail sturen. Ik zet mijn handtekening alleen onder een compleet contract, als ik al een handtekening zet.
Misschien moet je je de moeite besparen en je handtekening zetten onder het contract van een nieuwe werkgever in plaats van alleen maar dreigen met het niet tekenen van dit contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldkorn schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:56:
[...]

Misschien moet je je de moeite besparen en je handtekening zetten onder het contract van een nieuwe werkgever in plaats van alleen maar dreigen met het niet tekenen van dit contract?
ik dreig helemaal niet. Het is naar mijn mening normaal dat als je ergens je handtekening onder zet je ook weet wat je tekent. Om een compleet beeld te krijgen wil ik gewoon alles op papier hebben ook als naslagwerk.
Of ik dan teken is afhankelijk van de inhoud van het contract.......gezien de vorige aanbieding heb ik daar geen hoge verwachtingen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
@superlul: Dat geldt voor iedereen lijkt me.
Is er iemand die gezegd heeft dat je een niet-compleet contract krijgt opgestuurd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldkorn schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:22:
@superlul: Dat geldt voor iedereen lijkt me.
Is er iemand die gezegd heeft dat je een niet-compleet contract krijgt opgestuurd dan?
ik heb bij het vorige voorstel geen compleet contract gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56
Ik zie het optie 3 gesprek met veel plezier tegemoet.

Daarin ga ik eens haarfijn uitleggen dat ik mijn anciennititeitsdagen volledig wil behouden of netto gecompenseerd wil zien worden. Bovendien wil ik 500 euro bruto erbij omdat een collega die 2 jaar geleden in dienst kwam (en inmiddels al weer weg is) startte op dat salaris. En ik ben minstens even goed als hij is.
Bovendien ben ik uitermate goed inzetbaar en ik heb de afgelopen 10+ jaar veel geld verdiend voor CMG/LogicaCMG/Logica/CGI.
Een netto achteruitgang is daarom onacceptabel. Wat zeg ik nu? Stilstand is ook onacceptabel. Ik wil loon naar werken, en waardering. Ik laat mij dus niet afschepen met een belediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Montifaud schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:58:
Ik zie het optie 3 gesprek met veel plezier tegemoet.

Daarin ga ik eens haarfijn uitleggen dat ik mijn anciennititeitsdagen volledig wil behouden of netto gecompenseerd wil zien worden. Bovendien wil ik 500 euro bruto erbij omdat een collega die 2 jaar geleden in dienst kwam (en inmiddels al weer weg is) startte op dat salaris. En ik ben minstens even goed als hij is.
Bovendien ben ik uitermate goed inzetbaar en ik heb de afgelopen 10+ jaar veel geld verdiend voor CMG/LogicaCMG/Logica/CGI.
Een netto achteruitgang is daarom onacceptabel. Wat zeg ik nu? Stilstand is ook onacceptabel. Ik wil loon naar werken, en waardering. Ik laat mij dus niet afschepen met een belediging.
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ron de Mos komt met boek

Voorburg, 1 december 2018

Tijdens een congres van topmanagers werd vorige week met veel tromgeroffel aangekondigd dat Ron de Mos, tot voor kort de grote man van CGI Nederland, volgend jaar een boek zal uitbrengen. Grote afwezige bij deze happening was De Mos zelf. Reden voor onze verslaggever om hem deze week thuis op te zoeken.

Meneer de Mos, u ziet er gezond uit.
“Dank u. Een maandje Caribische zon doet een mens goed. Ik kan het iedereen aanraden.”

Wat is het onderwerp van het boek dat u gaat schrijven?
“Het zal gaan over de successen die ik heb geboekt in mijn tijd bij CGI. Ik hoop een inspiratiebron te zijn voor vakgenoten die voor soortgelijke uitdagingen staan als ik enkele jaren geleden.”

Voor welke problemen zag u zich geplaatst?
“In 2013 ging het helemaal niet goed met CGI Nederland. Steeds meer klanten liepen weg vanwege onze torenhoge CO2-uitstoot. Onze medewerkers klaagden steen en been over hun inflexibele arbeidsvoorwaarden. En we hadden geen enkele financiële ruimte om te investeren in verbeteringen, want we maakten maar 12% winst.”

Bent u tevreden over de resultaten die u hebt behaald?
“Zeer tevreden. We hebben onze arbeidsvoorwaarden op een aantal punten een stuk flexibeler gemaakt. Om een voorbeeld te noemen: de starre component Pensioenpremie is deels vervangen door het zogenaamde Profit Participation Plan, dat voor onze members een uiterst flexibel inkomen genereerde. Of neem de afschaffing van de jaarlijks gegarandeerde anciënniteitsdagen: voor het terugkopen van deze dagen werd men voortaan afhankelijk van de nukken van zijn manager. Ook daar zijn we tegemoet gekomen aan de schreeuw om flexibiliteit.”

En de reductie van CO2-uitstoot?
“We hebben daar een zeer grote slag geslagen door gebruik van fiets en openbaar vervoer te stimuleren. Dat collega’s daardoor niet altijd acht uur op hun werkplek aanwezig konden zijn, namen onze klanten voor lief: met de dreigende zeespiegelstijging in het achterhoofd deden ze niet moeilijk over een paar te veel gefactureerde uurtjes.”

Een andere doelstelling van CGI Nederland was groei. Die is niet gerealiseerd: het aantal medewerkers is in vijf jaar tijd tot nul gereduceerd. Neemt u zichzelf dat kwalijk?
“Ik heb hier de afgelopen maanden lang over nagedacht. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er bij elke reorganisatie nu eenmaal dingen gebeuren waar je geen invloed op hebt. Om mensen aan ons te binden hebben we enorm veel tijd en energie gestoken in de ontwikkeling van een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost om alles tot in het kleinste detail te benchmarken. Als vervolgens blijkt dat negentig procent van de concurrentie doodleuk boven-marktconform blijft betalen, kun je jezelf niets verwijten.”

Welke les hoopt u de lezers van uw boek mee te geven?
“Bij grote verandertrajecten draait alles om goed luisteren. Luisteren naar deskundigen die vaker met het bijltje hebben gehakt, luisteren naar wat klanten van je verwachten, maar vooral: luisteren naar je medewerkers. Als topman moet je jezelf uiterst bescheiden opstellen.”

Weet u al wat de titel van uw boek gaat worden?
“Dat is nog niet helemaal zeker, maar de werktitel is Ik, Ron de Mos.”

Gerelateerde artikelen:
28 -09-2018: Ron de Mos sluit laatste kantoor CGI
21 -09-2017: CGI heeft meest fitte medewerkers
28 -05-2016: CGI-topman wint jackpot
06 -09-2015: CGI wint milieuprijs
08 -10-2014: RTL sluit inschrijving “Dubbeltje”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:58:

Ron de Mos komt met boek

<>Het heeft bloed, zweet en tranen gekost om alles tot in het kleinste detail te benchmarken. Als vervolgens blijkt dat negentig procent van de concurrentie doodleuk boven-marktconform blijft betalen, kun je jezelf niets verwijten.<>
Dank, you made my day again :)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cftbl schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:17:
[...]

wel interessant deze optie😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie ervan dat CGI ons niet eens een fatsoenlijke brief stuurt met het 2e voorstel maar ervoor kiest ons te informeren middels een email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
sattertje schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:26:
[...]

Ik ken er zeker twee die dat WEL doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:04:
Wat vinden jullie ervan dat CGI ons niet eens een fatsoenlijke brief stuurt met het 2e voorstel maar ervoor kiest ons te informeren middels een email?
CO2 / milieu besparing, scheelt papier en verzendkosten.
Pas bij de 3e of 4e brief zou ik een geprinte contact verwachten. ;)
Dus wanneer ook de impact van de lease regeling bekend is. Ik denk dat veel members daarop zullen wachten.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

Agenda's zijn bij tot en met 28-8. Zie dat de publicabele notulen achterlopen. Zal de secretaris 's vriendelijk vragen of 'ie da tniet vergeten is.
IK heb daarin nooit iets van enige informatiewaarde aangetroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:58:

Ron de Mos komt met boek

Voorburg, 1 december 2018

Tijdens een congres van topmanagers werd vorige week met veel tromgeroffel aangekondigd dat Ron de Mos, tot voor kort de grote man van CGI Nederland, volgend jaar een boek zal uitbrengen. Grote afwezige bij deze happening was De Mos zelf. Reden voor onze verslaggever om hem deze week thuis op te zoeken.

Meneer de Mos, u ziet er gezond uit.
“Dank u. Een maandje Caribische zon doet een mens goed. Ik kan het iedereen aanraden.”

Wat is het onderwerp van het boek dat u gaat schrijven?
“Het zal gaan over de successen die ik heb geboekt in mijn tijd bij CGI. Ik hoop een inspiratiebron te zijn voor vakgenoten die voor soortgelijke uitdagingen staan als ik enkele jaren geleden.”

Voor welke problemen zag u zich geplaatst?
“In 2013 ging het helemaal niet goed met CGI Nederland. Steeds meer klanten liepen weg vanwege onze torenhoge CO2-uitstoot. Onze medewerkers klaagden steen en been over hun inflexibele arbeidsvoorwaarden. En we hadden geen enkele financiële ruimte om te investeren in verbeteringen, want we maakten maar 12% winst.”

Bent u tevreden over de resultaten die u hebt behaald?
“Zeer tevreden. We hebben onze arbeidsvoorwaarden op een aantal punten een stuk flexibeler gemaakt. Om een voorbeeld te noemen: de starre component Pensioenpremie is deels vervangen door het zogenaamde Profit Participation Plan, dat voor onze members een uiterst flexibel inkomen genereerde. Of neem de afschaffing van de jaarlijks gegarandeerde anciënniteitsdagen: voor het terugkopen van deze dagen werd men voortaan afhankelijk van de nukken van zijn manager. Ook daar zijn we tegemoet gekomen aan de schreeuw om flexibiliteit.”

En de reductie van CO2-uitstoot?
“We hebben daar een zeer grote slag geslagen door gebruik van fiets en openbaar vervoer te stimuleren. Dat collega’s daardoor niet altijd acht uur op hun werkplek aanwezig konden zijn, namen onze klanten voor lief: met de dreigende zeespiegelstijging in het achterhoofd deden ze niet moeilijk over een paar te veel gefactureerde uurtjes.”

Een andere doelstelling van CGI Nederland was groei. Die is niet gerealiseerd: het aantal medewerkers is in vijf jaar tijd tot nul gereduceerd. Neemt u zichzelf dat kwalijk?
“Ik heb hier de afgelopen maanden lang over nagedacht. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er bij elke reorganisatie nu eenmaal dingen gebeuren waar je geen invloed op hebt. Om mensen aan ons te binden hebben we enorm veel tijd en energie gestoken in de ontwikkeling van een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost om alles tot in het kleinste detail te benchmarken. Als vervolgens blijkt dat negentig procent van de concurrentie doodleuk boven-marktconform blijft betalen, kun je jezelf niets verwijten.”

Welke les hoopt u de lezers van uw boek mee te geven?
“Bij grote verandertrajecten draait alles om goed luisteren. Luisteren naar deskundigen die vaker met het bijltje hebben gehakt, luisteren naar wat klanten van je verwachten, maar vooral: luisteren naar je medewerkers. Als topman moet je jezelf uiterst bescheiden opstellen.”

Weet u al wat de titel van uw boek gaat worden?
“Dat is nog niet helemaal zeker, maar de werktitel is Ik, Ron de Mos.”

Gerelateerde artikelen:
28 -09-2018: Ron de Mos sluit laatste kantoor CGI
21 -09-2017: CGI heeft meest fitte medewerkers
28 -05-2016: CGI-topman wint jackpot
06 -09-2015: CGI wint milieuprijs
08 -10-2014: RTL sluit inschrijving “Dubbeltje”
Hi-hi-hi-larisch, _/-\o_ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPee schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:39:
[...]

CO2 / milieu besparing, scheelt papier en verzendkosten.
Pas bij de 3e of 4e brief zou ik een geprinte contact verwachten. ;)
Dus wanneer ook de impact van de lease regeling bekend is. Ik denk dat veel members daarop zullen wachten.
Zulk soort zaken communiceer je toch op een professionele manier via een brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Zoiets noemen ze een 'plubliek geheim'. 8)

Individueel, volgens OR style, kun je me negeren. Maar durf publiekelijk eens inhoudelijk te reageren. *knip smiley* nergens voor nodig

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 11-10-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Gezien de prestatie die postnl de vorige keer heeft geleverd vind ik dat een prima idee!
ESPACE schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:32:
[...]

Zoiets noemen ze een 'plubliek geheim'. 8)

Individueel, volgens OR style, kun je me negeren. Maar durf publiekelijk eens inhoudelijk te reageren. [mbr]*knip smiley* nergens voor nodig[/]
Ik heb een hoop publiekelijk gereageerd de laatste maanden. Op de een of andere manier vind jij dat nooit voldoende. Daar kan ik weinig aan doen, op een aantal dingen hou ik me aan artikel 20, een aantal andere zaken vind ik niet nodig om buiten de deur op te hangen.

De laatste maanden ben ik hier geweest om tekst en uitleg te geven waar dat kon en daarbij altijd mijn best gedaan om mensen met respect te benaderen. Ik heb echter geen zin meer om allerlei posts die gedaan zijn uit frustratie en boosheid te pareren.

[ Voor 55% gewijzigd door Wijnands op 11-10-2013 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Logisch en onbegrijpelijk dat ze dat niet eerst ook hebben gedaan met het eerste voorstel.
Complete verspilling van papier als je je achteraf bedenkt hoeveel fouten er wel niet instonden en hoeveel mensen de brief uiteindelijk niet hebben ontvangen.

Opvallender vind ik dat de FAQ al weken niet gewijzigd is en dat er nog geen nieuws is over de goedkeuring vanuit Canada.

[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 11-10-2013 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
  • Laatst online: 02-01-2022
avotar schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:13:
[...]
Opvallender vind ik dat de FAQ al weken niet gewijzigd is en dat er nog geen nieuws is over de goedkeuring vanuit Canada.
Transparant heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Meh.... ik zou het eerder slordig willen noemen.

Ik verwacht de brief overigens ergens eind van de middag. Dit soort dingen moet je op vrijdagmiddag versturen he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 00:01:
[...]

Zulk soort zaken communiceer je toch op een professionele manier via een brief?
Het is toch 2013? :)

Door het via de mail te versturen zorg je ervoor dat iedereen tegelijkertijd het nieuwe voorstel ontvangt. Naast de kostenbesparing, is dat wat mij betreft een groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik heb echter geen zin meer om allerlei posts die gedaan zijn uit frustratie en boosheid te pareren.
Sorry, je hebt gelijk! Ik liet me teveel leiden door boosheid. Aan jou was het ook aan de verkeerde persoon gericht. Het klopt dat juist jij veel tekst en uitleg geeft. Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* CGI NEWS *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Sleepkever schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:39:
[...]

Ik ben stiekem wel benieuwd naar wat de huidige joiners als ziektekosten vergoeding krijgen.
25% van basisverzekering vd werknemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het geen officiële achterban raadpleging is, en hier ook niet-CGI-ers de stemming kunnen beïnvloeden. Maar ruim de helft die niet gaat tekenen, dat worden veel gesprekken.

Ik wacht de brief af
Ik teken zeker niet
Tussenstand:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:13:
[...]

Sorry, je hebt gelijk! Ik liet me teveel leiden door boosheid. Aan jou was het ook aan de verkeerde persoon gericht. Het klopt dat juist jij veel tekst en uitleg geeft. Sorry!
Het is al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:12:
[...]

Gezien de prestatie die postnl de vorige keer heeft geleverd vind ik dat een prima idee!

[...]

Ik heb een hoop publiekelijk gereageerd de laatste maanden. Op de een of andere manier vind jij dat nooit voldoende. Daar kan ik weinig aan doen, op een aantal dingen hou ik me aan artikel 20, een aantal andere zaken vind ik niet nodig om buiten de deur op te hangen.

De laatste maanden ben ik hier geweest om tekst en uitleg te geven waar dat kon en daarbij altijd mijn best gedaan om mensen met respect te benaderen. Ik heb echter geen zin meer om allerlei posts die gedaan zijn uit frustratie en boosheid te pareren.
Het is alleen de schuld van PostNL? PostNL is weet ik uit ervaring inderdaad soms niet betrouwbaar maar is het ook niet CGI die te laat was met versturen? Ik vind het persoonlijk niet kunnen een email. Zaken mbt contracten zijn privacygevoelig en daarnaast hoor je gewoon een nette brief te ontvangen met logo en al voor je eigen administratie. Ik vind dit geen professionele actie van CGI, maar ik kijk er niet van op eigenlijk. Zo lopen we ook met een afgeplakte toegangspas en zelfs moet ik bij de klant nog schrijven met een Logica (!) pen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:33:
[...]

Het is alleen de schuld van PostNL? PostNL is weet ik uit ervaring inderdaad soms niet betrouwbaar maar is het ook niet CGI die te laat was met versturen? Ik vind het persoonlijk niet kunnen een email. Zaken mbt contracten zijn privacygevoelig en daarnaast hoor je gewoon een nette brief te ontvangen met logo en al voor je eigen administratie. Ik vind dit geen professionele actie van CGI, maar ik kijk er niet van op eigenlijk. Zo lopen we ook met een afgeplakte toegangspas en zelfs moet ik bij de klant nog schrijven met een Logica (!) pen..
Oh, ik heb anders een mooie CGI pen gekozen bij die presentjes actie van een aantal maanden terug.

Voordelen van email zijn wel dat we de informatie krijgen zodra die beschikbaar is. Verder is het vanuit milieu oogpunt prettig (scheelt een aantal collega's toch oud papier), is het kosten efficiënt (geen postzegels likken). Vanuit het oogpunt van zorgvuldigheid denk ik ook dat de kans heel groot dat er altijd een paar brieven niet aankomen. Indien je tekent zal er echt wel een papieren versie op officieel papier komen voor de administratie, heeft CGI namelijk zelf ook nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:33:
[...]

Het is 2013, we zijn een IT bedrijf. Een email is wat mij betreft een prima manier om dit te versturen. Iedereen op dezelfde manier en op zo goed als hetzelfde moment geïnformeerd. En goed voor de CO2 want geen bomen kappen, postbezorgers op brommers, etc :P

Daarnaast, als je de informatie wilt delen met een rechtsbijstand/vakbond dan is een email makkelijk om door te sturen. Scheelt weer tijd met scannen en bij elkaar zoeken. Pas wanneer je uiteindelijk besluit om te tekenen (er vanuit gaande dat je dat wil) is een papieren versie naar mijn idee noodzakelijk.

Laten we ons liever druk maken over wat de AV voor jou als werknemer/member betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het is al goed.
Die fles whisky hebt je nog steeds tegoed. Het schijnt naar mate het langer duurt de whisky beter wordt. :)

Pagina: 1 ... 81 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.