Lidmaatschap vakbond
Vanuit de collectiviteit is er inderdaad meer te bereiken. Regelmatig verhalen gehoord van collega's die alsnog hun lidmaatschap beëindigd hebben bij een vakbond omdat er op individuele basis niets voor hun betekend kon worden. Benieuwd naar de ontwikkeling, persoonlijk zie ik er in een organisatie waar geen CAO's zijn en de vakbonden niet aan tafel zitten niet heel veel mogelijkheden in.
Wederom kiezen voor optie 3!?
Heb begrip voor het 'tegengeluid' zoals dat hier te horen is en weet dan ook wel dat vanuit de anonimiteit het makkelijker reageren is. Echter vermoed ik niet dat het uiteindelijk het gewenste resultaat heeft om tegen te blijven zijn. CGI heeft als organisatie de langste adem en de medewerkers in dit geval niet, immers is de OR akkoord gegaan en vermoed ik niet dat een vakbond het verschil kan maken.
Uiteindelijk zal je geïsoleerd raken als 'optie 3' medewerker en veel zaken gaan missen die gekoppeld zijn aan de nieuwe arbeidsvoorwaarden.
Afwachten en beoordelen
Momenteel is het een kwestie van afwachten op de nieuwe brief + bijlage die we medio oktober gaan ontvangen. We kunnen nu veel speculeren, maar komen daar niet veel verder mee. De wijzigingen voor AV2013 2.0 zijn door mooi samengevat door Sjaak in
een eerder bericht, de implicaties en aanpassingen hiervoor op individuele basis (mede door fouten in de brieven) zullen we zelf moeten beoordelen.
Mobiliteit niet in het pakket
De discussie over de mobiliteit blijft interessant aangezien deze nu niet meer in de AV2013 2.0. zit en we deze na de pilotperiode gepresenteerd zullen krijgen als feit waar de organisatie mee gaat werken vanaf (vermoedelijk) 1 januari 2014. Ondanks dat het een zogenaamde bedrijfsregeling is, hebben veel mensen de leaseauto als secundaire arbeidsvoorwaarde gezien en al dan niet een lager secundair salaris geaccepteerd.
sarcastische humor in het topic
Bemerkt dat de grote boosheid en sarcasme grotendeels verdwenen. De berichten van CGI-Nieuws, sersju n.a. ief, PCAxxxx, K.123, Advocaat van de Duivel, etc. etc. beginnen steeds minder te worden. Heeft de eerdere geopperde
Thesis, antithesis, synthesis dan toch effect op de medewerkers of hebben zij inmiddels de keuze gemaakt voor zichzelf te kiezen en het groene gras van de buren op te zoeken?