Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.754 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:08

franssie

Save the albatross

Microkid schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:07:
[...]
[...]
Dat bedoel ik: voldoende stof tot discussie :)
wel een korte discussie denk ik, en als we met een man of 20 (die zijn wel te vinden) gezamenlijk CGI hier op aanspreken, dan ben ik benieuwd wiens adem langer is.
Het is, net zoals AC dagen en pensioen, gewoon onderdeel van de AV, belast door de overheid (dus vastgelegd). Echt het enige onderdeel wat eenzijdig aanpasbaar zou kunnen zijn, lijkt mij de onkostenvergoeding.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
chinook schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:06:
[...]
  • Het werd nooit gevraagd, alleen de 32000 km limiet voor benzine werd getoetst
  • In het arbeidscontract staat dat de werkgever primair een leaseauto aanbiedt, zonder verdere verwijzing naar beperkingen
Die 16.000 is mij ook onbekend, kan het in geen enkel document terug vinden wat ik ooit getekend heb. De 32.000 km excel berekening voor diesel of benzine is wel bekend en duidelijk uitgelegd destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Die 16.000km kan ik nu alleen nog als grens voor de (bewust)prive rijders terug vinden:
De eerste 16.000km krijg je 19cent netto + 6 cent bruto per kilometer, daarboven alleen 19cent netto per kilometer.

Ik moet mijn originele contract bekijken, maar volgens mij was het daar nog een 3traps verdeling (in NLD)

[ Voor 21% gewijzigd door bakkerl op 04-10-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:44:
Als ik al deze onvrede lees, die toch al de nodige jaren speelt, vraag ik me af waarom mensen uberhaupt nog bij CGI blijven werken. Argumenten als "leuke collega's", "fijne opdrachten" wegen op enig moment niet meer op tegen het verlies aan inkomen of koopkracht. En voor een jaartje is dat best te dragen, maar niet voor al vier of vijf jaar achter elkaar.

Overigens vind ik de toon van sommige reageerders, zoals poepschepper en superlul (wat een namen...), uiterst onprettig. Het is nergens voor nodig om te schelden of op de man te spelen. Ik zie mensen, zonder enige inhoudelijke kennis, botweg de OR van allerhande zaken beschuldigen. Weet wel dat het OR-lidmaatschap een zeer ondankbare taak is, die je alleen vervult omdat je zélf iets extra's wil doen voor het bedrijf, maar waar niks tegenover staan en je de nodige eigen tijd en slapeloze nachten kost. De directie ziet je alleen als lastige medewerkers die daar zitten omdat dat moet van de wet, en je collega's denken onterecht dat je opeens bergen kunt verzetten of dat je onder een hoedje speelt met de directie omdat je promotie wil maken. Het maakt niet uit wat je doet, maar je doet het nooit goed voor iedereen en je moet een erg dikke huid hebben. Nee, OR-lid word je niet voor eer en glorie, dat doe je omdat je je bedrijf een warm hart toedraagt! Uiterst kwalijk dat er dan van die respectloze reacties komen.
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

Microkid schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:40:
[...]

Dan kan je lang wachten, want de mobiliteit is buiten de AV getrokken en zal dus ook daarbuiten worden aangepast, of je nu tekent of niet. Voor de mobiliteit is geen instemming van de OR nodig, dus (helaas) kan CGI daarmee doen wat ze willen. Ik hoop alleen dat de afgesproken kaders wel enigszins reeel zijn zodat we ons straks niet allemaal in een electrische Aygo moeten proppen ;)
Pas maar op, straks willen ze je in tweeen zagen om in die Aygo te passsen. Doe je je nickname eer aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:21:
Die 16.000km kan ik nu alleen nog als grens voor de (bewust)prive rijders terug vinden:
De eerste 16.000km krijg je 19cent netto + 6 cent bruto per kilometer, daarboven alleen 19cent netto per kilometer.

Ik moet mijn originele contract bekijken, maar volgens mij was het daar nog een 3traps verdeling (in NLD)
+8 cent bruto tot 16000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik al deze onvrede lees, die toch al de nodige jaren speelt, vraag ik me af waarom mensen uberhaupt nog bij CGI blijven werken. Argumenten als "leuke collega's", "fijne opdrachten" wegen op enig moment niet meer op tegen het verlies aan inkomen of koopkracht. En voor een jaartje is dat best te dragen, maar niet voor al vier of vijf jaar achter elkaar.
Precies, en het eind is nog niet in zicht. CGI heeft de tent met maar 1 reden overgenomen en zal alles doen om dat te bereiken en trekt zich geen barst aan wat voor jou de gevolgen zijn. Dus laat je niet afleiden door details over hoevel cent de kilometer en een daagje meer of minder vrij, de komende jaren ben je gewoon de klos. Er gaat geen cent in je geinvesteerd worden, je salaris, en erger nog je ontwikkeling, staan stil, killing in dit vak en desastreus voor je carriere op termijn. Probeer dan over een paar jaar nog maar eens een baan te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp de angst van sommigen hier niet.
Dus je tekent niet en CGI wil van je af? Dat kost CGI een hoop geld en je gaat daarna alsnog naar een betere werkgever, toch? Maak je niet druk. Vertrouw op jezelf en zorg voor je certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:08:
[...]

Eens in de paar jaar om je heen kijken kan nooit kwaad. Of je ziet wat leuks of je leert dat je goed zit.

Kleine bedrijfjes kunnen voor een aantal van ons interessant zijn. Korte lijnen, weinig overhead en vaak wat betere arbeidsvoorwaarden. Echter ook meer onzekerheid over het voortbestaan van zo'n onderneming. Elk voordeel enz.
Ja de mythe dat je veilig zou zijn bij een groot bedrijf....dat geloof je in deze situatie toch echt niet meer. Wake up!

Altijd om je heen blijven kijken is idd iets wat je altijd zou moeten doen. Mijn ex practice lead gaf me ooit het advies om je altijd te blijven afvragen wat je later echt wilt worden als je groot bent en doe alles om dat te bereiken en er heel goed in te worden, Ben toen eens goed gaan nadenken. Heb zelf de stap gemaakt naar een befrijf van 200 man, precies zoals je beschrijft alleen heb ervaar ik niet dat dit een onzekerder zou zijn als CGI, integendeel zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Laatst online: 09-10-2021
t_captain schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:46:
Mobiliteit is bij oud-LogicaCMG wel degelijk arbeidsvoorwaardelijk. Leaseauto's:
- zijn gebruikt als wervingsmiddel
- zijn toegekend aan alle consultants
- zonder te kijken of men wel aan de norm qua zakelijke kilometers voldeed
- en vertegenwoordigen aanzienlijke loonwaarde (die tot uiting komt in de bijtelling)
En wat nog belangrijker is: het staat zwart op wit in mijn contract dat beide partijen bij volle verstand zijnde ondertekend hebben. Beter kun je ze niet krijgen als je een zaak wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 01:58:
[...]

Ja de mythe dat je veilig zou zijn bij een groot bedrijf....dat geloof je in deze situatie toch echt niet meer. Wake up!
Nee... ik heb het over de mythe dat een groot bedrijf niet zo makkelijk failliet gaat. Wake up!
cftbl schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 02:12:
[...]

En wat nog belangrijker is: het staat zwart op wit in mijn contract dat beide partijen bij volle verstand zijnde ondertekend hebben. Beter kun je ze niet krijgen als je een zaak wil maken.
Contracten die ik tot nu toe gezien heb zit een los velletje bij waarop de onkosten vergoeding staat en de term "primair een leaseauto"

[ Voor 39% gewijzigd door Wijnands op 05-10-2013 07:45 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Poepschepper schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:47:
[...]

Mijn eerdere berichten waren behoorlijk mild, maar als ik naar de ontwikkelingen kijk dan wordt ik niet vrolijker van. Waarom geen transparantie en duidelijkheid van zaken dan??? Waarom de OR niet eerst de onderhandelngsresultanten voorleggen aan de werknemers middels een call, Q&A sessie? Ik heb nog geen bericht van de OR gelezen waarin wordt uitgelegd de reden hierachter.
En je hebt naast dat je hier post ook een mailtje naar de OR gestuurd met je echte naam eronder? En even contact gezocht met het OR lid dat jou vertegenwoordigd? Wat zei die ervan?
Dan is het niet zo gek dat ik denk dat de OR onder druk is gezet door de bestuurder. Feit is dat Ron en Marcel dit uitstekend gespeeld hebben, en de OR de nieuwe voorstel gewoon geslikt heeft.
Als men het uitstekend had gespeeld dan was het September debacle niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinook
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:03
Wijnands schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 07:43:
[...]

Nee... ik heb het over de mythe dat een groot bedrijf niet zo makkelijk failliet gaat. Wake up!

[...]

Contracten die ik tot nu toe gezien heb zit een los velletje bij waarop de onkosten vergoeding staat en de term "primair een leaseauto"
Is geen los velletje... Bladen zijn genummerd 1 2 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
Ik had wel verwacht dat Wijnands een weekendje rust zou nemen nu alles ik kannen en kruiken is. En niet op zaterdagmorgen voor 8 uur al in dit topic aan het posten zou zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Firefox heeft een aantal topics hier in z'n cache. Ik nam een verkeerde afslag op weg naar een hobby topic en kon me niet inhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 07:59:
Firefox heeft een aantal topics hier in z'n cache. Ik nam een verkeerde afslag op weg naar een hobby topic en kon me niet inhouden
Nou hup dan, ga fotograferen of met je aquarium aan de slag ;)

Na alle inspanningen heb je wel recht op ontspanning. Geldt ook voor de mede (ex-)OR leden !!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 07:43:
[...]

[...]
Oh verkeerd gezien, die gaat niet failliet, die worden overgenomen en komen met schandalige AV voor degenen die niet uit zichzelf opstappen, ja dat geeft je een stuk meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 08:37:
[...]

Nou hup dan, ga fotograferen of met je aquarium aan de slag ;)
Fotograferen wordt morgen, kijken of er al bronstige damherten zijn. Zo eerst 's een paar jerrycans osmosewater halen voor het aquarium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Jongens en meisjes, houden we het vriendelijk, a.u.b. Elkaar niet aan flamen graag.

Maarre - het is zaterdagmorgen, net wakker, en ik kon het ook weer niet laten om effe te komen kijken :)

V.w.b. het verschil tussen middelgrote en grote bedrijven, mijn gevoel zegt mij dat ik ook beter af ben bij een middelgrote van enkele honderden medewerkers. Omdat je daar beter behandeld wordt. Dat is ook wat ik uit mijn omgeving opvang. En dan heb ik het v.w.b. de grote bedrijven niet over het directe management. Die behandelen je juist wel goed. Het gaat hem om het feit of een bedrijf beursgenoteerd is. Zo gauw dat het geval is, moet alles wijken voor de cijfers en de bonussen van top management. En liefst elk jaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 09:00:
V.w.b. het verschil tussen middelgrote en grote bedrijven, mijn gevoel zegt mij dat ik ook beter af ben bij een middelgrote van enkele honderden medewerkers. Omdat je daar beter behandeld wordt. Dat is ook wat ik uit mijn omgeving opvang. En dan heb ik het v.w.b. de grote bedrijven niet over het directe management. Die behandelen je juist wel goed. Het gaat hem om het feit of een bedrijf beursgenoteerd is. Zo gauw dat het geval is, moet alles wijken voor de cijfers en de bonussen van top management. En liefst elk jaar meer.
Klopt wat je zegt, ik werk nu bij een bedrijf van 200 man en ervaar dat precies zoals je beschrijft. Ja je moet daar ook hard werken, en als het minder gaat merk je dat ook. Ik het gevoel dat je daar zelf ook meer invloed op de gang van zaken en resultaten hebt maar dat je ook de voordelen merkt als het wel goed gaat en niet alleen het top management en de aandeelhouders. Ondanks de omstandigheden in de markt gelukkig nog genoeg werk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 09:00:
Jongens en meisjes, houden we het vriendelijk, a.u.b. Elkaar niet aan flamen graag.

Maarre - het is zaterdagmorgen, net wakker, en ik kon het ook weer niet laten om effe te komen kijken :)

ik had de hoop, omdat de oprichter van dit bedrijf nog steeds grootaandeelhouder is, dat cgi anders zou zijn dan de rest van de grote detacheerders. Die hoop is met het av aanbod keihard de kop ingedrukt.

mbt harde reacties naar de OR, als je de achterban op zo'n manier buitenspel zet kun je zulke reacties verwachten. Ik heb ongetwijfeld de OR geschoffeerd, ik vind dat er slecht werk is afgeleverd en daarmee heeft de OR mij geschoffeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij nu nog dwars zit is dat verhaal van budgetneutraal eerste helft van september. Blijkbaar was de OR toen al op de hoogte van allerlei doemscenario's (welke dan? Tent failliet en dan maar als zp-er bij je huidige klant door?).
Ik heb de or toen niet horen zeggen dat er een halve waarheid (ik houd het netjes) werd verteld en daar slaat geheimhouding ook niet op cq er is in commissie wat verzwegen. Moet je het toch niet gek vinden als het vertrouwen in bestuurder en OR verdampt.
Dat vervolgens de vz OR zo gek is om zich voor de kar van het duo te laten spannen is ook niet erg handig. En vervolgens als OR communiceren dat het forse verbeteringen zijn tov het eerste voorstel dan laat je jezelf als spreekbuis goed misbruiken want het zijn nog steeds verslechteringen tov huidige contract en wat geschuif met potjes tov eerste voorstel.
Blij dat ik een nieuwe baan heb in een bedrijf met de omvang zonder OR. Eind van de maand lever ik mijn ontslagbrief in. Kan ik nog even wat collega's helpen met de analyse van het nieuwe voorstel en de afweging optie C (D is nog beter maar niet voor iedereen nu weggelegd, kwestie van tijd en aandraaien schroefjes door marcel als nieuwe director HR (waar staat dat ook al weer voor))?
En nu ga ik lekker voetballen. Goed weekend allemaal op het halve waarheden duo na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Marcel is niet de nieuwe HR director maar ingehuurd als subco om deze klus te klaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:00:
Wat mij nu nog dwars zit is dat verhaal van budgetneutraal eerste helft van september. Blijkbaar was de OR toen al op de hoogte van allerlei doemscenario's (welke dan? Tent failliet en dan maar als zp-er bij je huidige klant door?).
Ik heb de or toen niet horen zeggen dat er een halve waarheid (ik houd het netjes) werd verteld en daar slaat geheimhouding ook niet op cq er is in commissie wat verzwegen. Moet je het toch niet gek vinden als het vertrouwen in bestuurder en OR verdampt.
Dat vervolgens de vz OR zo gek is om zich voor de kar van het duo te laten spannen is ook niet erg handig. En vervolgens als OR communiceren dat het forse verbeteringen zijn tov het eerste voorstel dan laat je jezelf als spreekbuis goed misbruiken want het zijn nog steeds verslechteringen tov huidige contract en wat geschuif met potjes tov eerste voorstel.
Gewoon even nuchter analyseren wat er de afgelopen tijd gebeurt is en je afvragen wat de OR daarin heeft bereikt voor het personeel.

Kan liggen aan:
-de kwaliteit en lef van het OR
-het feit dat een Noord Amerikaans bedrijf een bloedhekel heeft aan een OR,ze tollereert en compleet negeert in alle besluitvormingen.

Ik geef geen oordeel maar kies zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister ontstond er een gesprek bij de klant over de handelswijze en beleid van CGI (moest eerst weer is uitleggen dat het CGI is en niet meer Logica, want CGI doet weinig aan naamsbekendheid..) en manier waarop men met haar werknemers omgaat. De klant heeft ook geen goed woord over voor CGI en verwacht ook dat CGI de klappen nog wel gaat krijgen want in Nederland werkt het niet zoals in Canada. Interessant om wel steun te krijgen bij de klant..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje raar dat je hier met klant over praat vind ik. Of je wel/niet blij bent met CGI ik vind dat je niet negatief moet praten over CGI bij de klant.

Doe dat lekker met je collega's van CGI!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:05:
Beetje raar dat je hier met klant over praat vind ik
Moet ik die discussie afkappen als die ontstaat dan? De klant weet allang wat er aan de gang is. Dan is het interessant om even erop in te gaan en te ervaren hoe het leeft bij hen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:07:
[...]
Moet ik die discussie afkappen als die ontstaat dan? De klant weet allang wat er aan de gang is. Dan is het interessant om even erop in te gaan en te ervaren hoe het leeft bij hen.
Het is natuurlijk erg onverstandig om CGI bij de klant zwart te gaan lopen maken. Maar als je acht uur per dag ergens zit, is het ook onnatuurlijk om mooi weer te spelen terwijl er allerlei dingen aan de hand zijn.
En het is richting klant ook wel netjes als je aangeeft dat je mogelijk weggaat bij CGI, en dat ze dus moeten overwegen tijdig een vervanger voor je te zoeken.

Ik heb overigens zojuist mijn externe CV op orde gebracht. Ik moet zeggen dat het als een opluchting voelt dat ik het heft weer in eigen hand heb genomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Lurker1 op 05-10-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:13:
[...]

Het is natuurlijk erg onverstandig om CGI bij de klant zwart te gaan lopen maken. Maar als je acht uur per dag ergens zit, is het ook onnatuurlijk om mooi weer te spelen terwijl er allerlei dingen aan de hand zijn.
En het is richting klant ook wel netjes als je aangeeft dat je mogelijk weggaat bij CGI, en dat ze dus moeten overwegen tijdig een vervanger voor je te zoeken.

Ik heb overigens zojuist mijn externe CV op orde gebracht. Ik moet zeggen dat het als een opluchting voelt dat ik het heft weer in eigen hand heb genomen.
Ik heb die discussie niet gestart en zwart maken is niet van toepassing. Ook over mogelijk weggaan heb ik het niet gehad en is ook niet van toepassing. Ik was slechts benieuwd naar het gevoel dat leeft over CGI bij de klant dus daarom hen gewoon antwoord gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:20:
[...]

Ik heb die discussie niet gestart en zwart maken is niet van toepassing. Ook over mogelijk weggaan heb ik het niet gehad en is ook niet van toepassing. Ik was slechts benieuwd naar het gevoel dat leeft over CGI bij de klant dus daarom hen gewoon antwoord gegeven.
Mijn opmerkingen over zwart maken en weggaan waren algemeen bedoeld, niet speciaal voor jou! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij dat ik een nieuwe baan heb in een bedrijf met de omvang zonder OR. Eind van de maand lever ik mijn ontslagbrief in. Kan ik nog even wat collega's helpen met de analyse van het nieuwe voorstel en de afweging optie C (D is nog beter maar niet voor iedereen nu weggelegd, kwestie van tijd en aandraaien schroefjes door marcel als nieuwe director HR (waar staat dat ook al weer voor))?
En nu ga ik lekker voetballen. Goed weekend allemaal op het halve waarheden duo na.
In de nieuwsbrief van de or gisteren zeggen ze dat er op mobiliteit een besparing gerealiseerd moet worden om het budget neutraal te krijgen. Dat wil dus zeggen dat het huidige aanbod meer kost! Ik vraag me dan alleen af waar? Ik zie alleen maar besparingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers, collega’s,
CMG was vroeger mijn bedrijf. Een bedrijf waar ik trots op was, en op feestjes schuwde ik niet te vertellen waar ik werkte en waarom ik daar werkte, en waarom en waarmee CMG mij zo goed behandelde. En we kenden mekaar, zagen mekaar, deelden in plezier en werk en als het moeilijk werd, dat hielpen we mekaar. Dat zijn vervlogen tijden. Ik heb nu recent de laatste duwtjes in de goede richting gekregen, waarvoor dank. Mijn ruimte is te beperkt. De AV zijn versoberd en management is ongrijpbaarder dan ooit. Ik heb de AV nog een keer bekeken, en heb echt geprobeerd – tot het uiterste zelfs - om er positieve ontwikkelingen in te zien. In eerste instantie voor mijzelf, maar ook op de langere termijn voor dit bedrijf. Ik zie ze helaas niet. Ik begrijp ze ook niet. Het maakt me somber. Voor mij is deze koers met deze bestuurders echt de laatste druppel uit deze gifbeker. Was het alleen voor het geld dan was ik allang weggeweest. Weet dat het voor mij altijd meer was dan een verstandshuwelijk, voor mij was het liefde. Dit huwelijk van pakweg 15 jaar - altijd billable (!) (daar gaat mijn anonimiteit) - kan in de prullenbak, want mijn “partner” is mij ontrouw gebleken. Ik heb daarom besloten tot een scheiding van tafel en bed, en daarna een echt afscheid. Troost je: ik koester mooie herinneringen aan onze goede jaren. Ik hoop dat je me los laat zonder vechtscheiding en andere gênante toestanden. Het is voorbij. Ik ga me richten op de toekomst en wens jullie allen veel succes, maar bovenal veel plezier, elke dag weer, net als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:15:
[...]

Ik vraag me dan alleen af waar? Ik zie alleen maar besparingen.....
spp en ppp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:05:
Beetje raar dat je hier met klant over praat vind ik. Of je wel/niet blij bent met CGI ik vind dat je niet negatief moet praten over CGI bij de klant.

Doe dat lekker met je collega's van CGI!
Ook ik ben kort geleden in twee gevallen door een klant bevraagd over de onrust binnen CGI. En ondanks dat ik binnenkort vertrek heb ik toch geprobeerd de zaak positief te bespreken want ik zou het heel vervelend vinden als m'n vervanger straks met een minder positief sentiment zou worden ontvangen. Een professional bevuilt niet zijn eigen nest, zelfs niet als hij al is uitgevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolphus schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:55:
[...]
Ook ik ben kort geleden in twee gevallen door een klant bevraagd over de onrust binnen CGI. En ondanks dat ik binnenkort vertrek heb ik toch geprobeerd de zaak positief te bespreken want ik zou het heel vervelend vinden als m'n vervanger straks met een minder positief sentiment zou worden ontvangen. Een professional bevuilt niet zijn eigen nest, zelfs niet als hij al is uitgevlogen.
Dat is een keuze en heb ik respect voor. Zie het niet als bevuiling, maar als gewoon eerlijk zijn. Misschien als CGI het teamgevoel zou uitdragen zou het anders zijn. Iets waarin CGI zelf haar keus in heeft gemaakt. De klant vraagt je tevens je mood elke dag te uiten. Ik zeg altijd bewust medium. Nu de klant mij vragen stelde erover, zij weten ook wel wat er gaande is, ben ik een keer eerlijk geweest na maanden. Menselijk en geloofwaardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
Als je je eigen of oude nest bevuilt bij een nieuwe werkgever, dan weet deze werkgever precies wat jij gaat doen op het moment dat jij bij die nieuwe werkgever weggaat omdat je daar een keer bent overgeslagen bij een salarisronde. Nooit deuren dichtgooien, je weet nooit wanneer je nog eens met opgeheven hoofd bij CGI naar binnen wil komen in plaats van met de staart tussen de benen. Ik kreeg ooit eens een half jaar na uit dienst te zijn geweest van mijn vorige werkgever nog een bonus. Dat was me niet overkomen als ik er met gezeik en natrappen weg was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
De vraag is natuurlijk wel straks voor diegenen die bij CGI gaan vertrekken, hoe CGI met jou om zal gaan en hoe CGI het hoofdstuk afsluit. Als ik die stap zelf neem, zal ik dat met opgeheven hoofd doen, en het hoofdstuk professioneel en zakelijk afsluiten. Mijn directe management zal dat ook doen. Maar de lagen daarboven? Ik heb er zo mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Beste lezers, collega’s,
CMG was vroeger mijn bedrijf. Een bedrijf waar ik trots op was, en op feestjes schuwde ik niet te vertellen waar ik werkte en waarom ik daar werkte, en waarom en waarmee CMG mij zo goed behandelde. En we kenden mekaar, zagen mekaar, deelden in plezier en werk en als het moeilijk werd, dat hielpen we mekaar. Dat zijn vervlogen tijden. Ik heb nu recent de laatste duwtjes in de goede richting gekregen, waarvoor dank. Mijn ruimte is te beperkt. De AV zijn versoberd en management is ongrijpbaarder dan ooit. Ik heb de AV nog een keer bekeken, en heb echt geprobeerd – tot het uiterste zelfs - om er positieve ontwikkelingen in te zien. In eerste instantie voor mijzelf, maar ook op de langere termijn voor dit bedrijf. Ik zie ze helaas niet. Ik begrijp ze ook niet. Het maakt me somber. Voor mij is deze koers met deze bestuurders echt de laatste druppel uit deze gifbeker. Was het alleen voor het geld dan was ik allang weggeweest. Weet dat het voor mij altijd meer was dan een verstandshuwelijk, voor mij was het liefde. Dit huwelijk van pakweg 15 jaar - altijd billable (!) (daar gaat mijn anonimiteit) - kan in de prullenbak, want mijn “partner” is mij ontrouw gebleken. Ik heb daarom besloten tot een scheiding van tafel en bed, en daarna een echt afscheid. Troost je: ik koester mooie herinneringen aan onze goede jaren. Ik hoop dat je me los laat zonder vechtscheiding en andere gênante toestanden. Het is voorbij. Ik ga me richten op de toekomst en wens jullie allen veel succes, maar bovenal veel plezier, elke dag weer, net als vroeger.
Dat zijn precies mijn gevoelens. Ik was ook trots op CMG. En alles waar dat bedrijf voor stond. En ik heb nog nooit zulke goeie managers meegemaakt als mijn MD's en AD's uit die CMG tijd. Allemaal schapen met zes poten (ik weet dat de uitdrukking met vijf poten is, maar druk me met opzet zo uit). Sales, man-management, delivery. Ze draaiden hun hand er niet voor om. En ik heb nog nooit iemand zo goed Sales zien bedrijven als een van de twee MD's uit onze vestiging.

Vorig jaar in oktober dacht ik nog dat die tijden van CMG zouden terug komen. Maar nu, na dat hele AV gedoe weet ik wel beter. Een van de positieve zaken vond ik bijvoorbeeld de verlaging van het aantal managerlagen. En ik hoopte er op dat er weer meer verantwoordelijkheid en onafhankelijkheid bij de lagere managementlagen zou komen liggen. Maar mijn gevoel zegt mij dat het tegendeel is gebleken. De lagere management lagen lijken er alleen maar meer plichten bijgekregen te hebben, maar de rechten die ze krijgen vallen vies tegen. Mij lijkt het alsof de lagere lagen wel accountable zijn, maar niet veel vrijheid hebben in hoe ze zaken zelf kunnen regelen. Alles is aan regels van bovenaf gebonden. Maar goed, dat is mijn gevoel. Dat hoeft niet te kloppen.

Daarnaast vind ik die hoge billability die van TL's wordt gevraagd niet handig. En laatst hoorde ik dat ze ook practice leaders billable willen gaan maken. Dat zou betekenen dat Sales weer als vanouds uitsluitend terug bij de "Sales" managers komt. En of dat nou zo een goede keuze is. Ik betwijfel het. En daarnaast, de tijd die team en nu ook practice leaders voor ons consultants over houden is veel te minimaal. Ik mis de tijd dat ik elke zes weken jobcontrols had. En daarbij ook (commerciële) input kon geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Perenor op 05-10-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Voor de meeste medewerkers hoeft SPP en PPP helemaal niet want met het lage beschikbare percentage van het bruto loon schiet men er hoogstwaarschijnlijk geen reedt mee op. Managers willen SPP en PP want die hebben daarin een veel groter financieel belang. Prima, maar not out of my pocket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Perenor schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:07:
De vraag is natuurlijk wel straks voor diegenen die bij CGI gaan vertrekken, hoe CGI met jou om zal gaan en hoe CGI het hoofdstuk afsluit. Als ik die stap zelf neem, zal ik dat met opgeheven hoofd doen, en het hoofdstuk professioneel en zakelijk afsluiten. Mijn directe management zal dat ook doen. Maar de lagen daarboven? Ik heb er zo mijn twijfels over.
Ik vertrek in goed overleg. Er zijn geen scheve gezichten: Niet bij mij, niet bij mijn TL, niet bij mijn manager en niet bij de klant. Het vakgebied waar ik in zit is niet heel groot en volledig gebaseerd op reputatie en integriteit. De collega's en klanten waar ik nu afscheid van neem zitten over korte of langere tijd weer tegenover mij en ik wil ze wel recht in de ogen kunnen kijken. Ruziemaken of "out with a bang" zou dus het stomste zijn wat ik kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ook ik had in oktober vorig jaar weer helemaal het CMG-gevoel. Ik was dan ook totaal niet van plan op korte termijn het bedrijf te verlaten. Een jaar later struin ik gedesillusioneerd de vacaturesites af.

Ik heb overigens wel de indruk dat er genoeg werkgevers zijn die betere arbeidsvoorwaarden bieden dan CGI, zeker als straks de leaseregeling ten grave wordt gedragen. Het solliciteren zal even een gedoe worden, maar misschien geeft Ron de Mos uiteindelijk onbedoeld een boost aan mijn carrière!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisboers schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:00:
[...]

En wederom: Poenschepper ga ergens anders lopen roeptoeteren alsjeblieft. Dit is gewoon niet waar en stemmingmakerij. Het is nooit anders geweest, en zal nooit anders zijn dan dat er mensen met verschillende contracten bij het bedrijf werken. Niet tekenen is dus een valide optie, hoewel CGI er uiteraard op zal aandringen wel te tekenen. De facto zal tekenen of niet tekenen echt niks uitmaken.
Na deze stellige communicatie mag ik zeker wel zo vrij zijn om te vragen waar je deze wijsheid vandaan hebt? Als CGI ergens niet op zit te wachten is het divergentie van de AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Lurker1 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:39:
Ook ik had in oktober vorig jaar weer helemaal het CMG-gevoel. Ik was dan ook totaal niet van plan op korte termijn het bedrijf te verlaten. Een jaar later struin ik gedesillusioneerd de vacaturesites af.

Ik heb overigens wel de indruk dat er genoeg werkgevers zijn die betere arbeidsvoorwaarden bieden dan CGI, zeker als straks de leaseregeling ten grave wordt gedragen. Het solliciteren zal even een gedoe worden, maar misschien geeft Ron de Mos uiteindelijk onbedoeld een boost aan mijn carrière!
Tip: gebruik je netwerk van ex-collega's en eventuele con-collega's. Zo doe ik het in eerste instantie ook.

Ik vind het toch wel erg dat heel veel collega's deze gevoelens delen. Niet alleen hier, ook op kantoor hoor ik niet veel anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Perenor op 05-10-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Beste lezers, collega’s,
Vivat, crescat, floreat!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
Beste lezers, collega’s,
Inderdaad: verworden tot een 9-to-5 verstandshuwelijk omdat de schoorsteen moet blijven roken met als belangrijkste aandeelhouder en member: mezelf. Als er zo meteen een groener blaadje langskomt zal ik niet meer aarzelen. Tot zolang gebruik maken van de faciliteiten die het thuishonk me nog biedt aangezien de laptop en de prive kilometers gratis zijn (zometeen nog wat tripjes regelen in Zuid Duitsland voor in de herfstvakantie trouwens).
Aangezien ik sowieso niet ga tekenen en er toch geen toekomst voor me hier is op lange termijn, zal ik ook niet meer aarzelen (zoals ik de afgelopen 10+ jaar wel altijd gedaan heb) om me ziek te melden als ik een pijntje voel opkomen de komende winter. Oh ja: kom niet bij me zeuren om mee te werken aan die offerte aangezien dat niet in mijn taakomschrijving staat (en zeker als je geen billing code hebt).

[ Voor 10% gewijzigd door cftbl op 06-10-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
"Pensioendeelnemers betalen vanaf 2015 veertien procent meer premie voor hun oudedagsvoorziening. Dat blijkt uit berekeningen van Mercer. Door de premiestijging zal de verwachte miljardenbesparing van staatssecretaris Weekers niet van pensioenfondsen komen, terwijl daar wel door de regering op gerekend wordt.

Het ABP maakte eerder bekend dat de premie met veertien procent zal toenemen in 2015. Erik van den Doel, pensioenadviseur bij Mercer: "De ABP-premie is voor ongeveer 30 procent toe te schrijven aan de premie van alle pensioenfondsen in Nederland. De premiestijging is dus een goede inschatting voor de gemiddelde stijging van alle pensioenfondsen."

Kan iemand mij uitleggen wat de relatie is met de 18% die we zelf moeten betalen vanaf het moment dat we gaan tekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.123 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 08:47:
[...]

"Pensioendeelnemers betalen vanaf 2015 veertien procent meer premie voor hun oudedagsvoorziening. Dat blijkt uit berekeningen van Mercer. Door de premiestijging zal de verwachte miljardenbesparing van staatssecretaris Weekers niet van pensioenfondsen komen, terwijl daar wel door de regering op gerekend wordt.

Het ABP maakte eerder bekend dat de premie met veertien procent zal toenemen in 2015. Erik van den Doel, pensioenadviseur bij Mercer: "De ABP-premie is voor ongeveer 30 procent toe te schrijven aan de premie van alle pensioenfondsen in Nederland. De premiestijging is dus een goede inschatting voor de gemiddelde stijging van alle pensioenfondsen."

Kan iemand mij uitleggen wat de relatie is met de 18% die we zelf moeten betalen vanaf het moment dat we gaan tekenen?
Simpel, er is geen relatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Het lijkt erop dat we vanaf 2015 bovenop de 18% eigen bijdrage nog meer moeten gaan betalen voor ons pensioen vanaf 2015, zou graag willen weten hoeveel dat ongeveer is. Hoe moet ik die 14% premie stijging zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
Inderdaad geen relatie tussen 14 en 18%. Die toename van premie betreft alleen die pensioenfondsen die een uitkering garanderen. Premiestijging komt dan bv door toegenomen levensverwachting. CGI hanteert een BPR regeling en daar draagt de pensioenuitvoerder helemaal geen risico's.

[ Voor 5% gewijzigd door t_captain op 06-10-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De relatie is er alleen enigszins dat, mocht je zelf willen compenseren voor dat longlivity risk, je zelf iets moet gaan sparen - maar dat is sowieso al aan te raden bij het huidige CGI pensioen ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Dank voor de uitleg, zelf sparen deed ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Uitendelijk zul je met het geld opgebouwd in je Beschikbare Premie een pensioen moeten aaankopen.
Als de premie van pensioenen stijgt, zal ook de aankoop van pensioenen wel duurder worden.
Gevolg is dat je dus minder pensioen kunt aankopen voor hetzelfde geld.
Om dat te compenseren zou dus eigenlijk meer in je BPR gestort moeten worden.
Stel dat de werkgever daar toe bereid is, dan zal je eigen bijdrage van 18% dus ook hoger worden.
Maar ik verwacht niet dat CGI meer voor je zal gaan inleggen.
Zeker nu al heel lang duidelijk is dat wat men tot nu toe inlegde al lang niet genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
UIt een vacature van CGI dd 9 september (een maand geleden dus):
De belangrijkste onderdelen van ons pakket zijn:
23 vakantiedagen (dat is inclusief 2 door CGI aan te wijzen dagen), waarbij je de mogelijkheid hebt om dagen bij te kopen.
CGI betaalt 25% van je zorgkosten (eigen bijdrage 75%)
CGI betaalt 70% van pensioenlasten (eigen bijdrage 30%), met de mogelijkheid om zelf bij te sparen.
Het nieuwe werken – wij faciliteren thuiswerken, full- en parttime mogelijkheden.
Leaseregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

izegrin schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:25:
23 vakantiedagen (dat is inclusief 2 door CGI aan te wijzen dagen), waarbij je de mogelijkheid hebt om dagen bij te kopen.
CGI betaalt 70% van pensioenlasten (eigen bijdrage 30%), met de mogelijkheid om zelf bij te sparen.
Het nieuwe werken – wij faciliteren thuiswerken, full- en parttime mogelijkheden.
Leaseregeling.
Dat was het pakket dat ze het liefst alle mumbers hadden gegeven (behalve het NL MT want die hebben 'persoonlijke' afspraken welke uiteraard wel worden gerespecteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:06:
[...]

Dat was het pakket dat ze het liefst alle mumbers hadden gegeven (behalve het NL MT want die hebben 'persoonlijke' afspraken welke uiteraard wel worden gerespecteerd)
Ja, en dat thuiswerken mag je dan mooi zelf bekostigen, als in zorgen dat werkplek aan ARBO normen voldoet (en dat betaal je dan zelf). En telefoonkosten en dergelijke zijn ook op eigen kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens vind ik de toon van sommige reageerders, zoals poepschepper en superlul (wat een namen...), uiterst onprettig. Het is nergens voor nodig om te schelden of op de man te spelen. Ik zie mensen, zonder enige inhoudelijke kennis, botweg de OR van allerhande zaken beschuldigen. Weet wel dat het OR-lidmaatschap een zeer ondankbare taak is, die je alleen vervult omdat je zélf iets extra's wil doen voor het bedrijf, maar waar niks tegenover staan en je de nodige eigen tijd en slapeloze nachten kost. De directie ziet je alleen als lastige medewerkers die daar zitten omdat dat moet van de wet, en je collega's denken onterecht dat je opeens bergen kunt verzetten of dat je onder een hoedje speelt met de directie omdat je promotie wil maken. Het maakt niet uit wat je doet, maar je doet het nooit goed voor iedereen en je moet een erg dikke huid hebben. Nee, OR-lid word je niet voor eer en glorie, dat doe je omdat je je bedrijf een warm hart toedraagt! Uiterst kwalijk dat er dan van die respectloze reacties komen.
Seconded, 200%. Net zoals de post van "ad infinitum" (niet geciteerd).
Genoemde schelders verwachten voortdurend achterbanraadplegingen, alsof een bedrijf een radenrepubliek is. Dat is geloof ik even geprobeerd in de beginjaren van de USSR en een tijdje in Joegoslavië en iedereen weet wat er met die landen is gebeurd :+ . Voor hen nog een keertje trollenvoer: je kiest een OR-lid en dan moet je wachten tot de volgende verkiezing. Net zoals je kiest voor een Tweede Kamerlid en de Tweede Kamer houdt geen referenda voor draagkracht van een wet. Je kiest een Provinciale Statenlid en een Gemeenteraadslid en Staten noch Raad houden referenda over provinciale of gemeentelijke wetten. Waarom dat geloof in achterbanraadplegingen? Dat de OR ze wel doet is lofwaardig, zeker, maar niet verplicht. Live with it.
Neem contact op met de OR (OR mailbox) of met individuele OR-leden (naam en toenaam zijn immers bekend) als je iets kwijt wilt, suggesties of desnoods ergernis. Hier om je heen schoppen lucht misschien op, maar je zet eigenlijk alleen maar jezelf te kijk...
Lurker1 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:56:
[...]
Wat mij tegenhoudt is dat ik bang dat het lidmaatschap van de vakbond me uiteindelijk meer zal kosten dan het me oplevert.
[...]
Eendracht maakt macht is misschien een slogan, maar het is wel de kracht van een bond. Het groepsbelang gaat voor het individuele belang. Het kan goed gebeuren dat jouw individuele belangen minder bediend worden dat die van (vele) anderen. Maar denk je dat het het in jouw eentje beter doet dan een bedrijf dat uit zijn bedrijfskosten alle juridische bijstand kan kopen dat het nodig acht?
Als je werkelijk gelooft in het individuele belang, dan is daar op zich niets mis mee. Maar waarom dan werknemer bij een bedrijf? Freelancer of zzp-er beantwoordt veel beter jouw ideaal.
[...]
Blij dat ik een nieuwe baan heb in een bedrijf met de omvang zonder OR. Eind van de maand lever ik mijn ontslagbrief in. Kan ik nog even [...]
Da's dan een klein bedrijfje. In Nederland is het verplicht een OR te hebben bij 35 werknemers of meer...

De antipathie tegen een OR zegt meer over jouw verwachtingspatroon dan over de feiten. Ik hoop voor jou dat het goed gaat in jouw nieuwe baan, oprecht, maar wees niet verbaasd als er zaken gebeuren die ELKE OR afgeserveerd zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
Perenor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:09:
[...]

Ja, en dat thuiswerken mag je dan mooi zelf bekostigen, als in zorgen dat werkplek aan ARBO normen voldoet (en dat betaal je dan zelf). En telefoonkosten en dergelijke zijn ook op eigen kosten...
Hoezo zijn telefoonkosten voor eigen kosten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
cftbl schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:58:
[...]
Hoezo zijn telefoonkosten voor eigen kosten dan?
CMG en Logica hadden van oudsher geen GSM van de zaak. CGI nog steeds niet. Daar hadden we de onkostenvergoeding voor. En aangezien daar bijna niks van overblijft vanaf 1-1-2015 (let wel, vanwege Nederlandse wetgeving, dat moet ik er wel bij zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Logica had al sinds 2007 een telefoon van de zaak regeling en die is gewoon voort gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:37:
Logica had al sinds 2007 een telefoon van de zaak regeling en die is gewoon voort gezet.
Voor iedereen? zo ja, hoe werkt dat Dan. Ik heb daar mijn manager nooit over gehoord. Je kreeg een laptop. Geen telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ik heb ook nog nooit een telefoon van de zaak gehad. Die krijg je niet zo maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Perenor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:14:
[...]

CMG en Logica hadden van oudsher geen GSM van de zaak. CGI nog steeds niet. Daar hadden we de onkostenvergoeding voor. En aangezien daar bijna niks van overblijft vanaf 1-1-2015 (let wel, vanwege Nederlandse wetgeving, dat moet ik er wel bij zeggen).
Ik zag dat altijd als, Logica vind het niet belangrijk dat ik telefonisch te beschikbaar ben.
Maar thuiswerken kan ook heel goed met alleen email communicatie of een communicator variant die de klant meestal wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Shadowhawk00 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:51:
[...]
Ik zag dat altijd als, Logica vind het niet belangrijk dat ik telefonisch te beschikbaar ben.
Maar thuiswerken kan ook heel goed met alleen email communicatie of een communicator variant die de klant meestal wel heeft.
Klopt, maar die hebben ze niet overal. Bij een klant waar ik gezeten heb moest iedereen (intern en extern) één dag in de week thuis werken. En dan zat ik toch vaak met mijn eigen mobiel te bellen als er bepaalde zaken afgestemd moesten worden. Ik heb nogal veel belminuten over van een oud abonnement. Dus boeide me dat niet. Maar toch, het feit dat het van je verwacht wordt dat je dat zelf bekostigt, vind ik eigenlijk niet helemaal kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:31

Reneger

Wie? IK?

Qua communicatie: Ik pleit nog steeds voor een migratie van de communicator naar Lync. Lync wordt ook ondersteund op zo een beetje elke smartphone of tablet, en ondersteund ook audio conversaties.

Wat betreft GSM's, als je manager het goedkeurt (Was vroeger je practice manager, zal nu wel de practice lead zijn), kan je een abbo aanvragen in de vormen voice, of voice+data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Wijnands schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:37:
Als een telefoon nodig hebt kan je die gewoon aanvragen. Het wordt je niet automatisch aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
K.123 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:58:
[...]
Als een telefoon nodig hebt kan je die gewoon aanvragen. Het wordt je niet automatisch aangeboden.
Nou, ik heb hem toch niet gekregen toen ik daar naar vroeg (ik zat in het buitenland voor Logica).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Voice only mobiels zijn ze redelijk makkelijk mee. Als je in het buitenland zit voor langere tijd juist weer niet, dan is de bedoeling dat je een plaatselijke sim haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Perenor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:14:
[...]

Daar hadden we de onkostenvergoeding voor. En aangezien daar bijna niks van overblijft vanaf 1-1-2015 (let wel, vanwege Nederlandse wetgeving, dat moet ik er wel bij zeggen).
http://www.antwoordvoorbe...bsidie/werkkostenregeling

"Als werkgever kunt u gebruik maken van de werkkostenregeling (WKR). U mag 1,5% (2013) van het totale fiscale loon (vrije ruimte) gebruiken voor onbelaste onkostenvergoedingen en verstrekkingen voor uw personeel. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om kerstpakketten, fietsen en parkeergelden.

De vrijstelling geldt niet voor een auto van de zaak. Ook geldt de vrijstelling niet voor een verkeersboete op naam van uw werknemer. Alleen een verkeersboete die op uw naam staat en die u niet verhaalt op uw werknemer, kan onder de vrijstelling vallen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Perenor schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:59:
[...]

Nou, ik heb hem toch niet gekregen toen ik daar naar vroeg (ik zat in het buitenland voor Logica).
Jaren geleden heb ik een telefoon gekregen juist ómdat ik in het buitenland zat en anders niet bereikbaar was. gebeld worden op je eigen foon kost immers geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Met ingang van 2015 geldt de werkkostenregeling (WKR) voor alle werkgevers.

In de WKR kan, naast een aantal gerichte vrijstellingen, maximaal 1,5 % van het totale fiscale loon (de 'vrije ruimte') worden besteed aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen voor werknemers. Over het bedrag boven de vrije ruimte (en afgezien van de gerichte vrijstellingen) moet de werkgever loonbelasting betalen in de vorm van een (gebruteerde) eindheffing van 80%.

De waarde van voorzieningen zoals die gelden onder de WKR zijn geïndexeerd. Voor een maaltijd in een bedrijfskantine geldt als normbedrag € 3,05 (€ 2,90) per maaltijd. Voor huisvesting en inwoning geldt als normbedrag € 5,25 (€ 5,00) per dag.

http://www.rijksoverheid....asting/werkkostenregeling

Nergens lees ik dat werknemers maar maximaal 30 euro per maand mogen ontvangen. 1,5% van 3000 bruto salaris is 45 netto per maand onkostenvergoeding. Uiteraard is dat maximaal, de werkgever hoeft niks te betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door K.123 op 06-10-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

En daar komt extra nog je vakantiegeld en je fiscale bijtelling over je leaseauto bij! Het bedrag mag dus nog wel wat hoger zijn.

En is het begrip 'totale fiscale loon' per werknemer of het totaal van de werknemers, want dat zou het gemiddelde nog wel wat omhoog halen.

Kortom, dat men het gooit op 'het mag niet van de belasting per 2015, dus het wordt daarom naar 30 euro gebracht' klopt van geen kanten. Zeg nou gewoon dat het een eenvoudige besparing is!
Alleen al om dit soort uitspraken kan ik zo boos worden op dit moment. Het vertrouwen is behoorlijk geschaad door dergelijke uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:00
izegrin schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:25:
Leaseregeling.
wat een RUK-voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 14:36
Dat hangt toch echt af van het bijbehorende salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:00
DeZaag schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:42:
[...]

Dat hangt toch echt af van het bijbehorende salaris.
Oh, zijn die dan ineens substantieel hoger geworden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Vandaahl schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:07:

Kortom, dat men het gooit op 'het mag niet van de belasting per 2015, dus het wordt daarom naar 30 euro gebracht' klopt van geen kanten. Zeg nou gewoon dat het een eenvoudige besparing is!
Dat stoort mij ook behoorlijk dat ze niet eerlijk zijn in het verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door K.123 op 06-10-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Montifaud schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:45:
[...]

Oh, zijn die dan ineens substantieel hoger geworden ?
Joiners met mindere secundaire arbeidsvoorwaarden krijgen een hoger salaris, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
... maar je zet eigenlijk alleen maar jezelf te kijk...
Telkens lees dat de achterban maar op individuele basis te rade moet gaan bij de OR. Dat vind ik heel zwak verweer als je een groep van 3.000 medewerkers vertegenwoordigd. We leven in 2013 en beschikken over moderne communicatiemiddelen om als orgaan met een achterban te kunnen communiceren. In het open debat op de Intranet site is de OR zelf de grote afwezige!

Ik vind dat de OR vooral zichzelf te kijk heeft gezet. Twee weken geleden was de tussenstand 3-81 en kreeg de bestuurder een enorme veeg uit de pan. De OR verwoordde de kritiek in een 7 pagina’s tellend document. Pak dat document er bij en ga punt voor punt na wat is blijven staan. Binnen dezelfde kaders wat heen en weer schuiven kan onmogelijk tot een goed voorstel leiden! Omdat de OR dat ook heel goed beseft voegt een '2e ronde' van achterbanraadpleging inderdaad weinig toe.

In de onderhandelingen heeft de OR zich geconformeerd aan de uitgangspunten van de bestuurder. Dat is natuurlijk onderhandelen met de handen op de rug. Het belangrijkste uitgangspunt waardoor er onmogelijk een goed resultaat kan worden bereikt wordt structureel in de communicatie niet genoemd. Zowel de bestuurder als de OR laat telkens onvermeld dat er een salarisronde moet plaatsvinden welke gebudgetteerd moet worden uit de bestaande arbeidsvoorwaarden. Het is beschamend hoeveel collega’s tot op heden al tijden te laag en zelfs onder het minimum van hun schaal worden beloond. Dit zijn schrijnende gevallen en het is goed dat dit gerepareerd wordt. Echter, deze reparatie onderdeel maken van een harmonisatie van arbeidsvoorwaarden vind ik ongepast. Dat plaatst ‘kostenneutraal’ en ‘niet bezuinigen’ in hun werkelijke context. Dit had de OR m.i. nooit binnen de kaders moeten accepteren.

Wanneer CGI de kosten voor het verhogen van salarissen tot het minimum van de schaal voor rekening had genomen , dan had verder op faire wijze onderhandeld kunnen worden over het verhogen van productiviteit en de invoering van PPP & SPP.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
De OR-onderhandelingen zijn afgerond, de individuele onderhandelingen kunnen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 19:30
DeZaag schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:23:
[...]

Joiners met mindere secundaire arbeidsvoorwaarden krijgen een hoger salaris, ja.
Het startsalaris van een masterclasser is niet substantieel hoger hoor. Volgens mij is het niveau onveranderd

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik denk dat het woord OR zelden zo vaak gevallen is. En toch heeft maar 20% gestemd toen er een nieuw lid werd gekozen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE, ik reageerde vooral op degenen die hun vraag over achterbanraadplegingen nogal sterk laten begeleiden door persoonlijke aanvallen en dergelijke.

Het interne, open debat op het intranet (NIET HIER!!!) IS feitelijk vorm van de nu gehanteerde achterbanraadpleging.

Dat "de OR" daar "niet aanwezig" is, uitgaande van de werkwijze tot mijn vertrek ligt aan twee zaken. Enerzijds, en dat is het belangrijkste, OR-leden (let op, niet "de OR") kijken naar het debat, pikken de zaken op die zij lezen en gaan dan in discussie in een OR-vergadering. NIET in dat intranet-forum! Anderzijds: "de OR" bestaat alleen als er een besluit is genomen. "de OR" is niet identiek aan "een OR-lid", wat 'ie ook zegt of niet zegt, of 'ie present is of afwezig is of lijkt. Als OR-leden alleen maar een OR-besluit doorvertellen dan slaat dat de discussie aardig dood. Punt is, juist van de OR-leden zul je dus een afwachtende houding waarnemen, het gaat om de uitingen van iedereen die geen OR-lid is.
Voorts, technisch gesproken, vertegenwoodigt de voorzitter de OR, maar ook hij zou de discussie doodslaan als hij zijn meningen poneert. Pas als hij in de OR-vergadering conclusies trekt kan hij "OR standpunten" verkondigen.

Maar net zoals partijcongressen geen straaljagers kopen bepalen achterbanraadplegingen niet de OR-besluiten. Hooguit weegt mee wat er te berde wordt gebracht. Elk OR-lid heeft zijn persoonlijke afwegingen te maken. Bij de volgende verkiezingen ziet hij of 'ie mag blijven van jullie.

Dat was de algemene gang van zaken. Als het gaat om het tweede voorstel arbeidsvoorwaarden moet ik afgaan op wat op DIT forum staat. Principiële punten, zoals het zelf gaan bijdragen aan de pensioenpremie, zijn zo te zien onveranderd en is er vooral funetuning geweest met de getallen c.q. percentages. Ik kan het niet oneens zijn met jouw analyse.
Overigens kan het heel goed zijn dat er enige budgetruimte was voor de salarisverhogingen. Dat verklaart bijv. een uiting als dat de voorgestelde AV de zaak niet goedkoper maken. Maar ik ben het met jou eens dat de directie communinatief er nogal een potje van maakt door hier weinig helder over te zijn en alle veranderingen in één bak te presenteren. Tegelijkertijd, doordat het een beursgenoteerd bedrijf is zal het een "no no" zijn om gedetailleerd de financiën van de onderdelen van de huidige AV en die van de veranderingen vrij te geven. Met zo'n 3000 'luisteraars' liggen zulke cijfers in no time op straat.

Als gewoon medewerker sta je nu eenmaal op een informatie-achterstand die vanwege de beursregels niet eenvoudig op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:27:
Ik denk dat het woord OR zelden zo vaak gevallen is. En toch heeft maar 20% gestemd toen er een nieuw lid werd gekozen...
Tevelen, en n.m.m. vooral de kankeraars, gaan er van uit dat de OR zich als een marxistische vakbond moet gedragen. Dat is het dus niet...

En voor wat dat stemmen aangaat, het doet mij denken aan een familielid. Die kankert op de gemeente waarin hij woont door de vele burgeronvriendelijke verkeersveranderingen. Maar als ik 'm vraag of 'ie actief is in de lokale politiek, of in een buurtvereniging, ... nope. Hij zit liever in zijn buurtcafé. Moet hij zelf weten, maar zijn gezeurpiet heeft voor mij zijn geloofwaardigheid verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Toevallig dat je het zegt... onze gemeenteraad bestaat volgens mij uit 50+ ers. Zat me laatst af te vragen wat je moet doen om daarbij te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Ik denk dat voor veel mensen het niet stemmen voor de OR een gevolg is van de onbekendheid met de kandidaten en met waar ze voor staan. En waren er overal wel meer vacatures als kandidaten? Als dat aantal gelijk is is een verkiezing niet zo zinvol.

Doet me een beetje denken aan het coca cola effec / facebook effectt bij interne verkiezingen voor "employee van de maand" of "beste IT project in categorie x".
Niet de beste, maar de bekendste wint zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als er geen verkiezingen nodig zijn komen ze er ook niet. In de kieskring heeft iedereen keurig een mailtje gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

izegrin schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:14:
[...]

Ik denk dat voor veel mensen het niet stemmen voor de OR een gevolg is van de onbekendheid met de kandidaten en met waar ze voor staan. .
Dat is een kwestie van even bellen, kop koffie drinken en je weet wie ze zijn er waar ze voor staan.
Net als met politieke verkiezingen is het zo dat als je niet stemt je niet moet klagen.
"Een land krijgt de politici die ze verdient"
Als slechts 20% stemt dan heeft 80% geslapen of heeft geen interesse. En dus ook geen recht van spreken. Die moeten dan maar individueel voor hun belangen opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
@Wijnands :

Toevallig dat je het zegt... onze gemeenteraad bestaat volgens mij uit 50+ ers. Zat me laatst af te vragen wat je moet doen om daarbij te komen.
Lang genoeg adem blijven halen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
:-) Dat zal het zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:11:
Anciënniteitsdagen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:11:
1. Lid worden van een politieke partij waar je je het meest mee verwant voelt.
2. Actief worden binnen de plaatselijke partijafdeling.
3. De procedure om op de kieslijst te komen bij die partij leren, de belangrijke spelers in de de plaatselijke afdeling goed kennen. Naar de sportschool om de ellebogen te trainen.
4. Tegen de tijd dat er verkiezingen aankomen zorgen dat je je op tijd aanmeldt als kandidaat gemeenteraadslid.
5. Ellebogen gebruiken en verder zodanig opereren dat je hoog genoeg op de kieslijst komt om daadwerkelijk gekozen te worden.
6. Hopen dat jouw partij geen landelijke flater begaat (herinner het CDA en de WAO als ik mij goed herinner, of kijk naar 50Plus op dit moment) waarmee de kans op het winnen van een zetel verdwijnt als sneeuw voor de zon... :P
7. Als het niet onmiddellijk lukt, over 4 jaar nieuwe kansen. Jouw huidige gemeenteraadsleden zijn ook nu met 50+ "pas" in de raad O-)

Deel 2, hoe wordt ik fractieleider, volgt in deel 6 van dit thread bij voldoende belangstelling :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Laat maar, ik ga bij #1 al onderuit, zijn maar een paar partijen waar ik niet acuut braakneigingen van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jouw gemeente klein genoeg is, kun je ook proberen met populariteit bij de dorpsgenoten in het gevlei te komen. Zelf een kieslijst indienen bij punt 4, geen 5, ad 6: veel, heel veel publicitair lawaai maken maar geen flaters begaan en 7 blijft staan ;)

O ja, geen braakneigingen kun je ook als een vorm van verwantschap voelen 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat wist ik niet, dan vind ik ook wel je zo'n 3000 man kan passeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net op HR en OR site gekeken en Marcel heeft de marktconforme benchmark erop gezet van level1 t/m 6. Die kun je tenminste vertrouwen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De bierbrouwer biedt werknemers twee procent loonsverhoging, waarvan 1,25 procent pas wordt uitgekeerd als het bedrijf de eigen vastgestelde norm haalt.
Lol, ze staken om een beter voorstel dan wij kregen ;)
Dat gezegd hebbende ... zij hebben een CAO, wij hebben individuele arbeidscontracten en dat is een heul groot verschil. Bij Grolsch geldt het gelijk voor iedereen, bij CGI geldt het alleen voor hen die een verbetering zien en dus tekenen.
CAO's en vakbonden ... ik hou er niet zo van, maar aangezien de nieuwe CGI voorwaarden wel die kant opgaan ben ik (anticiperend als ik ben) alvast wel lid geworden van een vakbond (niet dat ik dat noodzakelijk lang blijf want tot nu toe ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook staken :)
zoals bij GROLSCH?
Pagina: 1 ... 78 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.