Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.756 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
avotar schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:56:
Daarbuiten heeft Superlul wellicht genoeg aandacht gehad.
Roepen dat de OR incapabel is, maar met echte argumenten komt hij niet.
Mijn zak trol voer is ook leeg.
Alleen die achterban raadpleging, maar daar zijn de redenen voor gegeven. Dat je het er niet mee eens bent, maakt de andere partij niet direct ongeschikt.
Dat je het er niet mee eens bent kun je de andere partij best uitleggen, daar is niks mis mee. Dat hier doen heeft weinig zin.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:56:
Daarbuiten heeft Superlul wellicht genoeg aandacht gehad.
Roepen dat de OR incapabel is, maar met echte argumenten komt hij niet.

Alleen die achterban raadpleging, maar daar zijn de redenen voor gegeven. Dat je het er niet mee eens bent, maakt de andere partij niet direct ongeschikt.
lees mijn vorige posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:53:
[...]

Cuno gaf al aan dat dat weinig zin had. Stel dat wellicht 60% voor had gestemd bij een 2e raadpleging. En dan? Ga je verder tot 70%? 80% Waar stop je? Wanneer is het genoeg? Vergeet de 10:90 regel niet: de laatste 10% van het resultaat kost je 90% van de inzet. Je krijgt nooit een voorstel waar iedereen 100% tevreden over is. Dan kan je beter op basis van alle commentaar op het vorige voorstel een nieuwe voorstel maken waarin je het meest maximale eruit gekregen hebt en waarin de meeste pijnpunten verlicht of opgelost zijn zodat je toch een zo groot mogelijk deel van de members positief krijgt. Ik kan me best vinden in deze werkwijze van de OR.
Ik vind dat je had kunnen peilen tot een ruime meerderheid zich erin kan vinden. Vergeet niet dat 81% het 1e voorstel af gekeurd heeft. Dat is een zeer groot aantal. Denk je dat nu ineens 60% voor is? Het had voor het gevoel van de werknemer goed geweest nog 1 of mss wel 2 achterbanraadplegingen te houden om te kijken hoe dit % zich ontwikkeld en om te peilen wat er over is van het commitment. De laatste lijkt mij niet gunstig, heeft CGI hier aan gedacht. Dit lijkt mij tot een nulpunt gedaald bij de gemiddelde werknemer en dat wil niemand toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:04:
[...]
Ik vind dat je had kunnen peilen tot een ruime meerderheid zich erin kan vinden.
Dat probeer ik dus aan te geven: dat gaat je nooit lukken. 3500 members = 3500 meningen. Vergelijk het met de regering. 17 miljoen stemmers, 17 miljoen mopperaars. Wat je bij elke ronde voor de ene groep verbeterd heeft weer impact op een andere groep. Zo kom je nooit tot een einde. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Je moet tot een compromis komen waarbij iedereen in het algemeen het best eruit komt. Ergens moet je stoppen en een keuze maken. Dat is nu gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 04-10-2013 08:19 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 16:21

avotar

P0werd by Black Coffee

En jij de mijne ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10-2021
Microkid schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:17:
[...]

Dat probeer ik dus aan te geven: dat gaat je nooit lukken. 3500 members = 3500 meningen. Wat je bij elke ronde voor de ene groep verbeterd heeft weer impact op een andere groep. Zo kom je nooit tot een einde. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Vergelijk het met de regering. 17 miljoen stemmers, 17 miljoen mopperaars. Ergens moet je stoppen en een keuze maken. Dat is nu gedaan.
Maar gelukkig telt enkel mijn mening of ik ga tekenen of niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:43:

Ron de Mos sluit laatste kantoor CGI

Rotterdam, 28 september 2018
Het laatste Nederlandse kantoor van ICT-dienstverlener CGI heeft vrijdagavond voorgoed de deuren gesloten. Ron de Mos, algemeen directeur van CGI Nederland, leverde de sleutel van de kelder van het kantoorpand aan de George Hintzenweg aan het eind van zijn werkdag in bij de portier van dienst.
De Nederlandse tak van CGI, voortgekomen uit het eens zo trotse CMG, kende de afgelopen jaren een grote terugloop van het personeelsbestand. Toch kwam de gedwongen sluiting voor de bestuurder onverwacht. De Mos: “De laatste maanden zag ik duidelijke tekenen van herstel. 100% van onze consultants was bij klanten ingezet. Dat ze beiden hun ontslag indienden, kwam als donderslag bij heldere hemel.”
Vijf jaar geleden begonnen ervaren personeelsleden van CGI massaal hun heil bij andere werkgevers te zoeken. Sindsdien is het bedrijf er niet in geslaagd het aanhoudende verlies van vakkennis een halt toe te roepen. Gevraagd naar de oorzaak van de dramatische neergang zegt De Mos in het duister te tasten: “De leegloop begon uitgerekend eind 2013, kort na de introductie van een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket dat ons tot een zeer aantrekkelijke werkgever maakte. De toekomst lachte onze organisatie toe. Ik betreur het dat onze members dat niet hebben ingezien.”
Zorgen over zijn eigen toekomst maakt De Mos zich niet: “Ik ben ervan overtuigd dat er voor mij weer een nieuwe uitdaging in het verschiet ligt. Er zijn altijd bedrijven die op zoek zijn naar een sterke leider.”
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

:( Horrorscenario: blijven werken bij een bedrijf waarvan het management je keihard voorliegt. Eerst was het 'budgetneutraal, we leggen er zelfs geld op toe', toen 'de bomen groeien niet tot in de hemel' en nu 'er moet bezuinigd worden op leaseauto's'.
En next, wat volgt? Dat is eenvoudig te raden, verder knijpen een aan duimschroefjes draaien, laat dat maar aan ons glorieuse trio over. :(

O-) En de OR: ze zullen hun best hebben gedaan, Wijnands lijdt aan het Stockholm syndroom, de vz is een egotripper; so what, dat is een gelopen race, achterom kijken, levert niets meer op, alleen frustratie. Je kan wel zelf een poll hier organiseren natuurlijk. O-)

}:O Zit mekaar hier verder niet te zieken, analyseer het aanbod grondig, haal er nog uit wat erin zit. Optie C is altijd mogelijk. }:O

*O* Ik ben zo blij (optie D) dat ik het zinkende schip op tijd verlaat. *O*

8)7 Zij die (moeten) blijven veel sterkte. |:(

;w Zij die denken het is genoeg geweest of een beetje wijfelen: ga solliciteren. JA kun je altijd krijgen en slechter kun je er onderhand niet meer van worden. :( oOo _O- :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Als het protocol dat er nu ligt direct het eerste voorstel was geweest dan had naar alle waarschijnlijkheid meer dan 50% van de medewerkers nu al getekend. Juist doordat de directie zich in eerste instantie communicatief in de eigen voeten heeft geschoten heerst er nu nog onvrede en wantrouwen over het aangeboden pakket.

Jullie kunnen mekkeren over de OR tot je een ons weegt, maar het is een door de medewerkers gekozen vertegenwoordiging. Steek dus bij kritiek liever eerst hand in eigen boezem. Had je maar andere mensen moeten kiezen.

Een nieuwe achterban raadpleging zou alleen kans van slagen hebben indien er significante hoeveelheden extra middelen beschikbaar zouden zijn. Door de extreem slechte start van dit proces zou enkel overcompensatie voor het geklungel in de eerste ronde leiden tot een positieve uitslag van de stemming. Daar is simpelweg geen geld voor. Canada geeft er geen ruimte voor. De OR heeft dus gedaan wat ze moet doen, er het best haalbare uitslepen voor ons, zonder dat de bedrijfscontinuiteit in gevaar komt.

Voor de mensen die al langer ontevreden waren is het gewoon zo dat die alleen maar met extreme salarisverhogingen tevreden gesteld kunnen worden. En zelfs dan nog gaan ze na verloop van tijd weg. Is gewoon een feit, zo gaat het overal.

Vanaf dit moment is het gewoon voor iedereen een persoonlijke keuze. Teken ik of niet, blijf ik of niet. Kun je ergens anders betere voorwaarden krijgen, vooral doen en veel plezier bij je nieuwe werkgever. Heb je het naar je zin en kun je met het nieuwe pakket leven, fijn dat je blijft.

En nee, ik ben geen manager, ook geen aspiraties, geen bruine armen, gewoon billable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
empheron schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:25:

Vanaf dit moment is het gewoon voor iedereen een persoonlijke keuze. Teken ik of niet, blijf ik of niet. Kun je ergens anders betere voorwaarden krijgen, vooral doen en veel plezier bij je nieuwe werkgever. Heb je het naar je zin en kun je met het nieuwe pakket leven, fijn dat je blijft.
Maar je kunt toch ook gewoon 'fijn' blijven met de oude arbeidsvoorwaarden neem ik aan? Of wordt het dan niet meer zo 'fijn'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat probeer ik dus aan te geven: dat gaat je nooit lukken. 3500 members = 3500 meningen. Vergelijk het met de regering. 17 miljoen stemmers, 17 miljoen mopperaars. Wat je bij elke ronde voor de ene groep verbeterd heeft weer impact op een andere groep. Zo kom je nooit tot een einde. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Je moet tot een compromis komen waarbij iedereen in het algemeen het best eruit komt. Ergens moet je stoppen en een keuze maken. Dat is nu gedaan.
We hebben er duidelijk een andere kijk op. Ik vind het te makkelijk en te vroeg. Nog een ronde had nog vast en zeker goede ideeën opgeleverd en zeker het gevoel bevorderd dat we zo goed mogelijk gekend zijn als werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Als je problemen hebt met het gebrek aan achterban raadpleging dan kun je hier elkaar blijven opstoken over hoe gemeen die OR wel niet is en hoe stout "Wijnands" is. Je kan ook de OR er zelf op aanspreken.
Een collega heeft dat op 30 september jl. publiekelijk gedaan op het Intranet forum. Ook hebben veel collega's individueel via e-mail bij de OR naar een 2e achterbanraadpleging gevraagd. Geen reactie!
Ik denk dat sommige mensen dat wel willen. Dan verandert er een paar maanden nog niets en hebben ze iets stabiels om boos op te zijn. Verandering is eng en naar (Want er worden immers centjes "afgepakt"!) en boos zijn is prettig.
Ik vind het heel naar dat de OR er in is gaan geloven dat er ‘centjes’ afgepakt moeten worden! CGI heeft Logica overgenomen met al haar verplichtingen. Ook arbeidsovereenkomsten dienen gerespecteerd te worden. Het lijkt erop dat met opzet arbeidsonrust is veroorzaakt. Een situatie die op een gegeven moment niet langer kan voortduren is bewust gecreëerd. Vervolgens voelt de OR zich verantwoordelijk voor de oplossing en vind ze dat ze onder hem mom van ‘het maximaal haalbare’ niet anders kan dan door de knieën gaan voor de bestuurder.

De OR heeft een eigen verantwoordelijkheid, maar een instemmingsverzoek niet openbaar maken en direct instemmen en daarbij de achterban totaal buiten de beeld- en oordeelsvorming houden is echt geen medezeggenschap.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het protocol dat er nu ligt direct het eerste voorstel was geweest dan had naar alle waarschijnlijkheid meer dan 50% van de medewerkers nu al getekend. Juist doordat de directie zich in eerste instantie communicatief in de eigen voeten heeft geschoten heerst er nu nog onvrede en wantrouwen over het aangeboden pakket.
Daar geloof ik niets van.
Buiten de netto salaris verlaging, die misschien dit jaar gecompenseerd wordt met een salarisverhoging ter hoogte van de inflatie (waar je bij een normaal bedrijf gewoon op mag rekenen), moet 40% de lease-auto inleveren (oh ja, pas na 1-1 ;)).
Daarnaast is het ongehoord dat de hogere levels (ik zeg bewust maar niet management, want dan loop ik het risico op een ban 8)7) wel verhogingen krijgen (lease) en meer uit de PPP-ruif mogen pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
cftbl schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:27:
[...]

Maar je kunt toch ook gewoon 'fijn' blijven met de oude arbeidsvoorwaarden neem ik aan? Of wordt het dan niet meer zo 'fijn'?
Er gaat echt niemand uitgeknikkerd worden door het niet tekenen. Is juridisch gewoon uitermate onverstandig voor CGI. Of je ooit nog een salarisverhoging of promotie krijgt? Misschien wel een aanbod voor promotie indien je overstapt. Directie gaat er vanuit dat het nog wel jaren kan duren voor iedereen over is. In de tussentijd gaan ze mensen die geld op brengen en belangrijk werk doen er echt niet uitgooien.

Ja, en je kunt ook op iedere rotonde rondjes rijden tot je een ons weegt, maar op een gegeven moment zul je toch een keer een afslag moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:24:
O-) En de OR: ze zullen hun best hebben gedaan, Wijnands lijdt aan het Stockholm syndroom,
Zo jammer dat jij je achter dit anonieme accountje verschuilt en het lef niet hebt om dit soort dingen persoonlijk te komen zeggen. Zielig ventje. Hoop van harte dat je wel het lef hebt om het bedrijf te verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie kunnen mekkeren over de OR tot je een ons weegt, maar het is een door de medewerkers gekozen vertegenwoordiging. Steek dus bij kritiek liever eerst hand in eigen boezem. Had je maar andere mensen moeten kiezen.

Een nieuwe achterban raadpleging zou alleen kans van slagen hebben indien er significante hoeveelheden extra middelen beschikbaar zouden zijn. Door de extreem slechte start van dit proces zou enkel overcompensatie voor het geklungel in de eerste ronde leiden tot een positieve uitslag van de stemming. Daar is simpelweg geen geld voor. Canada geeft er geen ruimte voor. De OR heeft dus gedaan wat ze moet doen, er het best haalbare uitslepen voor ons, zonder dat de bedrijfscontinuiteit in gevaar komt.

Voor de mensen die al langer ontevreden waren is het gewoon zo dat die alleen maar met extreme salarisverhogingen tevreden gesteld kunnen worden. En zelfs dan nog gaan ze na verloop van tijd weg. Is gewoon een feit, zo gaat het overal.

En nee, ik ben geen manager, ook geen aspiraties, geen bruine armen, gewoon billable.
Is er echt geen geld of wil men het niet aan ons besteden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:33:
[...]

Daar geloof ik niets van.
Buiten de netto salaris verlaging, die misschien dit jaar gecompenseerd wordt met een salarisverhoging ter hoogte van de inflatie (waar je bij een normaal bedrijf gewoon op mag rekenen), moet 40% de lease-auto inleveren (oh ja, pas na 1-1 ;)).
Daarnaast is het ongehoord dat de hogere levels (ik zeg bewust maar niet management, want dan loop ik het risico op een ban 8)7) wel verhogingen krijgen (lease) en meer uit de PPP-ruif mogen pikken.
En nu doe jij ook aan cherrypicking. Ook de hogere levels leveren op bepaalde punten in Wel raar hoor, iedereen wil hier het liefst zelf veel verdienen, maar als een ander iets meer krijgt, dan is het huis te klein.

Management gaat echt niet van 40% de lease-auto afpakken, iedere manager met een bovengemiddeld IQ weet dat ze daarmee mensen wegjagen. Voor de huidige leaserijders gaat er echt niet zoveel veranderen, daar komt dus echt wel een fatsoenlijke oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinook
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 13:03
[...]

Vind ik wel heel kort door de bocht Microkid. Belangen zijn groot en wat nu gedaan is gaat van het ene uiterste in het andere. De OR mag de kolen uit het vuur halen in de call wat schijnbaar voor extra overtuigingskracht moet zorgen. Dit lijkt van te voren nauwkeurig gepland. Ik snap je punt van zoveel mensen zoveel meningen, maar eerst heel veel zorgvuldigheid tonen en de schijn wekken van inspraak enn dan ineens heel snel een akkoord dat ruikt niet goed. Ik snap de spagaat van de OR heel goed, maar dit levert hen geen schoonheidsprijs op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:34:
[...]

Is er echt geen geld of wil men het niet aan ons besteden?
We moeten het zelf verdienen joh. Die CGI medewerkers in Canada zijn er niet om onze pot te spekken, die willen zelf ook een boterham beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empheron schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:40:
[...]

We moeten het zelf verdienen joh. Die CGI medewerkers in Canada zijn er niet om onze pot te spekken, die willen zelf ook een boterham beleggen.
En werken wij niet hard genoeg en doen we niet genoeg voor CGI in onze privetijd ook nog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de OR-leden een zware tijd achter de rug hebben en heb geen enkele reden om aan te nemen dat zij niet naar eer en geweten hebben gehandeld, integendeel. Ik zie ze vooral als collega's die bovengemiddeld betrokken zijn, veel privétijd inleveren 'voor de goede zaak' en ben ze dankbaar voor hun inspanningen.

Deze hele periode van onrust levert het bedrijf een enorme schade op en dus kun je niet nog maanden doorgaan. Het is enorm jammer dat e.e.a. zo verschrikkelijk slecht ingeschoten is door Hermsen en De Mos maar dat is niet meer terug te draaien. Gevoel dat ik daarbij had/heb zal zeker doorwegen. Benadrukt het wij/zij-gevoel dat ik de laatste jaren steeds meer krijg naar het management toe en dat mij niet weinig vervreemdt van dit ooit zo prettige bedrijf.

Deze fase is nu achter de rug en nu gaan we zelf rechtstreeks aan/in de slag met CGI. Ben benieuwd hoe de volgende persoonlijke berekening er uit ziet maar ben daar zeker niet gerust op. Sowieso is het ontbreken van een definitief mobiliteitsbesluit fnuikend. En ik ben niet geneigd met dit management van goed vertrouwen uit te gaan ...
cftbl schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:20:
[...]

Maar gelukkig telt enkel mijn mening of ik ga tekenen of niet.....
Helemaal mee eens.

Denk bovendien dat de niet-tekenaars een zo grote en economisch belangrijke groep gaan vormen dat we niet bang hoeven te zijn voor keiharde collectieve acties. Individuele acties tegen collega's die (al dan niet buiten hun schuld) idle komen te zitten zullen er zeker zijn maar dat is niet iets nieuws door de AV-toestand, dat was al standaard geworden en is geen reden om te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:41:
[...]

En werken wij niet hard genoeg en doen we niet genoeg voor CGI in onze privatief ook nog is?
Dooddoener:
Er zijn heel veel mensen op deze wereld die heel hard werken en minder krijgen dan wij. Waarom verdient een vuilnisman minder dan jij? Werkt er toch ook keihard voor? Iedereen vind dat hij/zij meer zou moeten verdienen. Dat je er hard voor werkt en veel voor doet moet je niet als drogreden gebruiken als recht op een hoger inkomen.

Het gaat er uiteindelijk om dat ons bedrijf in Nederland zijn eigen broek op moet houden en winst moet kunnen maken zonder dat Canada bij moet springen. Indien dat niet lukt hebben we geen bestaansrecht. Het houd geen steek dat er hier maar mensen lopen te roepen dat er geld bij moet dat door andere CGI onderdelen verdient is. We moeten dat zelf doen, en de salarissen betalen uit onze eigen middelen. De arbeidsvoorwaarden moeten aansluiten bij het verdienmodel. Geven we teveel uit aan salarissen dan draaien we verlies, geven we te weinig uit dan loopt iedereen weg. Hoe dan ook, de tijd zal het leren of er nu een goede balans gevonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:24:
[...]

*O* Ik ben zo blij (optie D) dat ik het zinkende schip op tijd verlaat. *O*
Welkom in mijn wereld :D Ik had geen beter besluit kunnen nemen toen ik begin dit jaar deze ellende zag aankomen en op zoek ben gegaan naar een nieuwe leuke baan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
Denk bovendien dat de niet-tekenaars een zo grote en economisch belangrijke groep gaan vormen dat we niet bang hoeven te zijn voor keiharde collectieve acties. Individuele acties tegen collega's die (al dan niet buiten hun schuld) idle komen te zitten zullen er zeker zijn maar dat is niet iets nieuws door de AV-toestand, dat was al standaard geworden en is geen reden om te tekenen.
Wat kunnen die individuele acties zijn dan? Als je gewoon billable bent en de kassa rinkelt dan is het 'business as usual', met die verstande dat jij als 'niet tekenaar' voor scheve gezichten zorgt omdat je collega die wel getekend heeft 'opeens' 40E minder onkostenvergoeding krijgt voor hetzelfde werk.

Het wordt pas lastig als je langer idle bent, maar goed, dat ben je nu ook al aangeschoten wild. Tja, dat ze je buiten de jaarlijkse promotieronde houden? What's new, dat zijn we de afgelopen jaren al gewend. Ik heb nu liever een zeker bedrag in de pocket dan een sigaar uit eigen doos die je wordt voorgehouden en misschien toch niet krijgt op het einde van het jaar.

Dat je team- en practice leads wat lastiger worden wellicht (omdat zij ook weer afgerekend worden op het aantal mensen binnen hun team dat tekent)? Tja, ben hier niet om vrienden te maken. Ik heb inmiddels begrepen dat het ieder voor zich is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar was het ook al weer om begonnen?
PPP en SPP moet.
Oh ja, en AV niet meer van deze tijd, het moest flexibel. Heeft iemand enig idee wat er nu flexibel is????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:57
je bent nog steeds flexibel in het wel/niet accepteren

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Zucht. De toon wordt steeds harder tegenover elkaar. Zo jammer. Ik weet t, ben ook niet altijd constructief geweest, maar we spelen t nu op de man. Tegen elkaar. Tegen de OR. Die z'n stinkende best heeft gedaan, daar ben ik van overtuigd. Enige wat ik graag had gezien is toch die raadpleging, met een makkelijk target als A-tekenaars. 30% of iets dergelijks.

ik wacht mn voorstel af, misschien dat ik zelfs wel teken (zelfs heel waarschijnlijk nu er geen veranderingen in het relatiebeding staan), en dan zing ik het in ieder geval wel uit zolang mn leasecontract nog loopt. Heb nog twee jaar. moet te doen zijn om te beoordelen of ik blijf danwel een baan te zoeken. Misschien dat ik nog nog iets voor mn 20 jaar commitment krijg. Speldje of zo. Of een stropdas

en nu ik ga weer aan t werk. Want dat is wel ontzettend leuk.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:00:
Waar was het ook al weer om begonnen?
PPP en SPP moet.
Oh ja, en AV niet meer van deze tijd, het moest flexibel. Heeft iemand enig idee wat er nu flexibel is????
het deel waar je in wordt genaaid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:23
Ik denk dat superl*l nu direct ontslag neemt, zijn eigen bedrijf start, en over 10 jaar ons allemaal uitlacht als hij, met het in al zijn wijsheid en inzicht en goede ideeen opgerichte eigen bedrijf, ons overneemt. Hij gaat ons allen laten zien dat hij het veel beter kan en weet dan onze OR en ons MT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-man
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-01-2023
Heeft hij wel een "dream"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:12:
Ik denk dat superl*l nu direct ontslag neemt, zijn eigen bedrijf start, en over 10 jaar ons allemaal uitlacht als hij, met het in al zijn wijsheid en inzicht en goede ideeen opgerichte eigen bedrijf, ons overneemt. Hij gaat ons allen laten zien dat hij het veel beter kan en weet dan onze OR en ons MT.
mmmm, geen gek idee en waarschijnlijk ook niet onhaalbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er 2000 mensen zijn die het gaan bespreken dan zijn ze nog laaaaang niet klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn "dreams" zijn altijd op z'n minst licht erotisch, dan zou ik alleen vrouwen kunnen aannemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:17:
als er 2000 mensen zijn die het gaan bespreken dan zijn ze nog laaaaang niet klaar
Was toch allemaal in kannen en kruiken begreep ik gisteren? Gewoon ff allemaal tekenen allemaal en dan kunnen we lekker verder met het realiseren van onze gezamelijke (nou ja) droom in ons mooie bedrijf. Ben alleen even kwijt waar mijn droom gebleven is.

Zouden in huize Ron en Marcel de champagneflessen opentrokken zijn toen gisteren de milestone in hun AV project, 'approval from Dutch works council', was afgetekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-man
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:24:
[...]

mijn "dreams" zijn altijd op z'n minst licht erotisch, dan zou ik alleen vrouwen kunnen aannemen
Geen members voor jouw bedrijf, dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:16
[...]

We zien je wel terug in het topic "Ervaring werken bij Beate Uhse".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k-man schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:25:
[...]

Geen members voor jouw bedrijf, dus :D
Dus blijkbaar zijn vrouwen geen members :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:27:
[...]

We zien je wel terug in het topic "Ervaring werken bij Beate Uhse".
OP dit moment is 95% aan het Googlen om uit te vinden wie/wat Beate Uhse is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 01:23
[...]

En kun je niet 'genaaid' worden door jouw OR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
marcelmg2 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:28:
[...]
En kun je niet 'genaaid' worden door jouw OR ;)
Dan liever door Beate :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:27:
[...]

Dus blijkbaar zijn vrouwen geen members :? :? :? :?
Of er is geen weldenkende vrouw die bij een bedrijf gaat werken waar de droom licht erotisch is en er alleen vrouwen aangenomen worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empheron schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:49:
[...]

Dooddoener:
Er zijn heel veel mensen op deze wereld die heel hard werken en minder krijgen dan wij. Waarom verdient een vuilnisman minder dan jij? Werkt er toch ook keihard voor? Iedereen vind dat hij/zij meer zou moeten verdienen. Dat je er hard voor werkt en veel voor doet moet je niet als drogreden gebruiken als recht op een hoger inkomen.

Het gaat er uiteindelijk om dat ons bedrijf in Nederland zijn eigen broek op moet houden en winst moet kunnen maken zonder dat Canada bij moet springen. Indien dat niet lukt hebben we geen bestaansrecht. Het houd geen steek dat er hier maar mensen lopen te roepen dat er geld bij moet dat door andere CGI onderdelen verdient is. We moeten dat zelf doen, en de salarissen betalen uit onze eigen middelen. De arbeidsvoorwaarden moeten aansluiten bij het verdienmodel. Geven we teveel uit aan salarissen dan draaien we verlies, geven we te weinig uit dan loopt iedereen weg. Hoe dan ook, de tijd zal het leren of er nu een goede balans gevonden is.
Over dooddoener gesproken: andere beroepen/situaties erbij halen. We hebben het over onze situatie, stick to The point. Uiteindelijk ja moeten we als NL onszelf bedruipen binnen CGI, eens. CGI heeft ons overgenomen en dus kunnen ze ons werknemers best een goede start geven ook in salaris, nl niet ons er netto op achteruit laten gaan wat nu wel gebeurd over meerdere jaren gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:29:
[...]

Of er is geen weldenkende vrouw die bij een bedrijf gaat werken waar de droom licht erotisch is en er alleen vrouwen aangenomen worden? :P
sorry dames en heren, kan 'm niet laten liggen ( >:) ), maar beter aangenomen dan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Wijnands schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:19:
[...]
en boos zijn is prettig.
[...]
Ik snap wat je bedoelt, Wijnands: met boos zijn schiet je helemaal niets op.
Ik ben was zelf iemand die nooit langer dan 5 minuten ergens boos om kan kon zijn. Maar nu voel ik al een maand lang non-stop een niet te onderdrukken woede. Ik kan je zeggen dat dat erg vermoeiend is, en dat ik er erg graag vanaf zou willen. Helaas heeft de call van gisteren nog geen verbetering gebracht in mijn gemoedstoestand: ik voel me simpelweg nog steeds bestolen.

In mijn naïviteit dacht ik vroeger altijd dat het me niets zou doen als ik ooit zou worden ontslagen: dat zou gewoon een zakelijke tegenslag zijn die mij als privépersoon niet kon raken. Een kwestie van even solliciteren en bij een ander in dienst treden, redeneerde ik.
Daar moet ik nu op terugkomen: hoewel ik mijn baan gewoon mag houden, voel ik me enorm in mijn waardigheid aangetast. Ik vraag me af of daar een andere oplossing voor is dan buiten de deur gaan kijken.
Heeft iemand daar ideeën over? Hoe kan ik voor mezelf accepteren dat ik meer moet gaan werken voor een kleinere beloning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:30:
[...]

sorry dames en heren, kan 'm niet laten liggen ( >:) ), maar beter aangenomen dan ....
Haha, ik vraag me wel af hoe het sollicitatie proces zou verlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:29:
[...]

Hahaha, denk dat je nog raar staat te kijken O-) (btw ben geen vrouw 8) )

Is iedereen een beetje bijgekomen van gisteren?
Leuk dat mensen zeggen dat de scherpe kantjes eraf zijn maar eigenlijk valt dat vies tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:31:
[...]

Hahaha, denk dat je nog raar staat te kijken O-) (btw ben geen vrouw 8) )

Is iedereen een beetje bijgekomen van gisteren?
Leuk dat mensen zeggen dat de scherpe kantjes eraf zijn maar eigenlijk valt dat vies tegen
psst ik wel B)

En de scherpe randjes zijn waarschijnlijk alleen iets verder naar binnen gevouwen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Als jij denkt dat je dit beter kan stel ik voor dat je zelf in de OR gaat zitten en probeert dergelijke voorstellen tot ieders tevredenheid op te lossen. Ik wens je veel succes.
Ik stel voor dat m.b.t. arbeidsvoorwaarden de OR met dubbele verantwoordelijkheden plaats maakt voor een echte personeelsvertegenwoordiging, de bonden.
Cuno gaf al aan dat dat weinig zin had. Stel dat wellicht 60% voor had gestemd bij een 2e raadpleging. En dan? Ga je verder tot 70%? 80% Waar stop je? Wanneer is het genoeg?
Daarvoor heeft de OR een uitgangspunt opgesteld. Een overgrote meerderheid zou bereid moeten zijn om het voorstel te tekenen. Men heeft zich niet uitgelaten over wat men verstaat onder een overgrote meerderheid. ‘Meten is weten’! Daarnaast, in een achterbanraadpleging betrek je ook de achterban in de beeld- en oordeelsvorming van een instemmingsverzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
Lurker1 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:31:
[...]
In mijn naïviteit dacht ik vroeger altijd dat het me niets zou doen als ik ooit zou worden ontslagen: dat zou gewoon een zakelijke tegenslag zijn die mij als privépersoon niet kon raken. Een kwestie van even solliciteren en bij een ander in dienst treden, redeneerde ik.
Daar moet ik nu op terugkomen: hoewel ik mijn baan gewoon mag houden, voel ik me enorm in mijn waardigheid aangetast. Ik vraag me af of daar een andere oplossing voor is dan buiten de deur gaan kijken.
Heeft iemand daar ideeën over? Hoe kan ik voor mezelf accepteren dat ik meer moet gaan werken voor een kleinere beloning?
Ik heb precies hetzelfde. De afgelopen 10 jaar nooit gedacht dat er een mogelijkheid zou zijn om het bedrijf te verlaten, terwijl ik nu kook van binnen. Gaat geen dag voorbij dat ik de vacature sites af ga en mijn netwerk benader of er iets 'interessants is'.

Ik kan me met geen mogelijkheid voorstellen dat ik met hetzelfde enthousiasme ga werken in het nieuwe contract zoals ik de afgelopen jaren gedaan heb. Als het moet dan moet het (de hypotheek moet toch betaald worden), maar dan wordt het een 9-to-5 en naai ik ze terug waar ik maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat je nu nog een betrouwbare uitslag zou krijgen. Ik zou in ieder geval absoluut in een poll nu puur voor proteststem gaan.

De breed gevoelde woede/verdriet is een serieus probleem. Voor het bedrijf maar ook voor ons zelf. Ik heb gelukkig een leuke klus en fijne collega's maar ben klaar met bijeenkomsten e.d. en voelde na de reacties op woensdag toch ook een beetje spijt; was vroeger leuk om oude collega's terug te zien... We verliezen er dus zelf ook mee maar weet niet hoe ik (CGI?) dat zou kunnen oplossen. Een mooie laptoptas oid gaat dit niet verhelpen...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
cftbl schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:36:
[...]
maar dan wordt het een 9-to-5 en naai ik ze terug waar ik maar kan.
Ik weet niet hoe lang jij nog te gaan hebt tot je pensioen, maar nog tientallen jaren op die manier werken lijkt me ook geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:30:
[...]

Over dooddoener gesproken: andere beroepen/situaties erbij halen. We hebben het over onze situatie, stick to The point. Uiteindelijk ja moeten we als NL onszelf bedruipen binnen CGI, eens. CGI heeft ons overgenomen en dus kunnen ze ons werknemers best een goede start geven ook in salaris, nl niet ons er netto op achteruit laten gaan wat nu wel gebeurd over meerdere jaren gezien.
Ik probeer alleen maar aan te geven dat er geen directe relatie is tussen hard werken en veel verdienen. Dat is een illusie. Slim werken en verstandige keuzes qua werkgevers waarvoor je werkt, heeft daar veel meer invloed op.

Netto gaan we er alleen op achteruit als we geen winst maken. Zolang we dat wel doen hebben PPP en SPP voldoende waarde om ons inkomen op een gelijk niveau te houden. En indien we geen winst maken dan zijn we daar zelf met z'n allen verantwoordelijk voor. CGI heeft ons al een goede start gegeven door een enorme kapitaalsinjectie. Hadden ze dat niet gedaan, dan waren we er volgend jaar waarschijnlijk al niet meer. Ze hebben onze balans op orde gebracht, nu is het aan onszelf om een gezond bedrijf te worden/blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Wel jammer dat steeds meer mensen ernaar neigen de nieuwe arbeidsvoorwaarden te accepteren, terwijl ikzelf daar nog steeds een afkeer tegen voel. Het bevestigt mijn vrees dat ik een ouwe verbitterde man ben geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat sommige mensen dat wel willen. Dan verandert er een paar maanden nog niets en hebben ze iets stabiels om boos op te zijn. Verandering is eng en naar (Want er worden immers centjes "afgepakt"!) en boos zijn is prettig.
Dit is tekenend voor de arrogantie van sommigen hier, terechte kritiek bewust selectief lezen en affikken met het argument dat men gewoon tegen verandering is en het lekker vindt om nog een paar maanden negatief te kunnen zijn.

De OR heeft simpelweg op een aantal punten gefuckuped. En in dit specifiek geval had de OR kunnen zeggen dat mobiliteit onderdeel van de deal zou moeten uitmaken, zoals de OR ook nadrukkelijk een aantal keer heeft gezegd: het is een totaalpakket en we gaan niet cherry picken. En dat doet het bestuur nu wel, en wel op zo'n manier dat de OR geen enkele zeggenschap meer heeft. Dit is simpelweg dom, of heel naief (of beide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:46:
Wel jammer dat steeds meer mensen ernaar neigen de nieuwe arbeidsvoorwaarden te accepteren, terwijl ikzelf daar nog steeds een afkeer tegen voel. Het bevestigt mijn vrees dat ik een ouwe verbitterde man ben geworden.
Ik denk dat de meeste gewoon de strijd opgeven, accepteren(of niet) en rustig een andere baan aan het zoeken zijn.
Je moet het ook anders zien: Wil je nou elke dag verbitterd op je werk zitten en schelden dat CGI kut is enz enz. Het grootste gedeelte van de tijd ben je aan het werk en daar moet je het zelf naar je zin maken.

Ook ik vind het nog steeds geen goede AV en ben dus ook buiten de deur aan het kijken.
Enige wat ik nu kan doen is mijn werk zo goed mogelijk doen, afspraken nakomen en zorgen dat de thuis situatie er geen last van heeft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
Lurker1 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:43:
[...]

Ik weet niet hoe lang jij nog te gaan hebt tot je pensioen, maar nog tientallen jaren op die manier werken lijkt me ook geen pretje.
Dat weet ik, maar de liefde moet van 2 kanten komen. Ik weet dat ik in het verleden met trots over het bedrijf gesproken heb, maar krijg er als ik er met vrienden of vakgenoten over spreek nu enkel de term 'K** tent' over mijn lippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cftbl schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:54:
[...]

Dat weet ik, maar de liefde moet van 2 kanten komen. Ik weet dat ik in het verleden met trots over het bedrijf gesproken heb, maar krijg er als ik er met vrienden of vakgenoten over spreek nu enkel de term 'K** tent' over mijn lippen.
Of je nu K**tent zegt of CGI je hebt het zelfde effect :P
Niemand weet over welk bedrijf je het hebt en de namen zijn soort van synoniem tegenwoordig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGI klinkt wel als CapGeminI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:57
Lurker1 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:46:
Tja. ik ben een recente joiner. Het eerste AV-aanbod vond ik niks. netto gezien was er slechts een illusie van vooruitgang, maar de geldelijke plusjes compenseerden deels de minnetjes, waarbij de parkeerkosten een behoorlijke strop zouden kunnen opleveren.

Met het nieuwe aanbod ga ik er een paar tientjes op vooruit. Een van mijn grootste bezwaren (parkeerkosten) is uit de weg geruimd. rest nog mijn allergrootste bezwaar: mobiliteit/lease.
Maar daar CGI ten alle tijde zelf aan sleutelen, dus wat voor zin heeft het voor mij om die pilot af te wachten?

Als ik wel teken of niet, ze passen het toch wel aan, dus kan ik net zo goed wel tekenen, want ik ga er netto een paar tientjes op vooruit. En mijn gezin is niet in de financiële situatie om tientjes te laten liggen enkel omdat ik vanwege principiële redenen weiger te tekenen: omdat veel collega's er behoorlijk op achteruit gaan en de lease/mobiliteit nog een groot vraagteken blijft.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cuno gaf al aan dat dat weinig zin had. Stel dat wellicht 60% voor had gestemd bij een 2e raadpleging. En dan? Ga je verder tot 70%? 80% Waar stop je? Wanneer is het genoeg? Vergeet de 10:90 regel niet: de laatste 10% van het resultaat kost je 90% van de inzet. Je krijgt nooit een voorstel waar iedereen 100% tevreden over is.
Met deze argumentatie had de eerst poll ook niet gehouden moeten worden. En bovendien wordt er hier vanuit gegaan dat een grote groep voor zou stemmen. Dat was bij de eerste poll 3%. Die eerste poll heeft duidelijk gemaakt dat een poll nodig is. De argumenten tegen een 2e poll zijn uitermate zwak.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Metaalhoofd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:07:
[...]
Als ik wel teken of niet, ze passen het toch wel aan, dus kan ik net zo goed wel tekenen,
Toen ik pas bij CMG in dienst was, heeft men de arbeidsvoorwaarden ook een keer aangepast. We hadden een contract voor 37,5 uur per week, maar ons werd gevraagd voor hetzelfde geld 40 uur per week te gaan werken.
Ik heb hiervoor destijds zonder er over na te denken getekend, maar vraag me nu af of ik dit wel had moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik teken wederom niet omdat het pakket nog te veel vragen oproept. Ik snap dan ook niet waarom de OR nu "opeens" wel instemt.

- Flexibiliteit av? Waarom wordt hier niet meer meegedaan? Enige wat tijdens de TH voorbij is gekomen was een simpele screenshot van hoe dit eruit ziet binnen ING....
- Lease
- salarisontwikkeling mocht je op 100% van je schaal zitten
- pensioen
Kortom, te veel vragen, te veel onduidelijkheden. NIET goed genoeg uitgewerkt.
OPTIE C!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20
Wat een hoop heftige reacties hier zo de afgelopen uren, ik heb het gevoel dat soms toch ook de realiteit een beetje uit het oog verloren wordt:

De OR heeft denk ik heel erg veel goed werk verzet, en kon ook in deze situatie niet heel veel anders meer. De sfeer is dusdanig verziekt dat een nieuwe raadpleging echt niet positief had uitgepakt en ik denk ook dat het management alle beschikbare ruimte wel geboden heeft. Meer onzekerheid de komende maanden zou echt desastreus zijn voor de motivatie en daarmee de omzet dus ik denk dat zowel OR als management met de rug tegen de muur staan op dit moment.

Sterker nog: ik zou me als medewerker wel zorgen maken of dit nieuwe arbeidsvoorwaardenpakket wel houdbaar is in de nabije toekomst, zeker als er geen verandering komt in het T&M bedrijfsmodel en de tarieven alleen maar onder druk blijven staan. Het valt me op dat daar namelijk niets over gezegd wordt, en dat opleidingen (en dan niet bier-brouwen of kantklossen) nog steeds niet echt prioriteit lijken te krijgen.

Nu wordt er aan de ene kant niet echt substantieel bezuinigd op arbeidsvoorwaarden en tegelijk wordt er ook niets gedaan aan het duidelijk 'krakende' verdienmodel. De concurrentie zit niet stil en de andere detacheerders zijn wel in de arbeidsvoorwaarden aan het snijden (zie ook de 'cap' discussie) waardoor die uiteindelijk goedkoper hun diensten kunnen aanbieden zonder verlies te maken. Uiteindelijk moet je als bedrijf toch hogere tarieven realiseren of de (arbeids)kosten verlagen om mee te komen in deze markt.

Mijn advies zou zijn: maak een keuze en probeer uit de boosheid te komen. Accepteer dit voorstel als je niet weg wilt en probeer er het beste van te maken, of ga rustig om je heen kijken en zoek het groenere gras (want dat is er zeker buiten de detacheringswereld).

Een ding wat ik wel zuiver zou vinden: als iemand nu niet wil tekenen dan moet je deze persoon ook de ruimte bieden om zo vrij als mogelijk een andere werkgever te zoeken. Dus geen concurrentie- of relatiebeding en als 'goede vrienden' uit elkaar. Dat is uiteindelijk in het belang van alle betrokken partijen. Hopelijk dat het management dat wel inziet...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 14:36
hoevenpe schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:18:
Wat een hoop heftige reacties hier zo de afgelopen uren, ik heb het gevoel dat soms toch ook de realiteit een beetje uit het oog verloren wordt:
Gezien het aantal reacties de afgelopen weken maak ik me vooral zorgen om de idleness... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Wijnands schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 07:13:
Wauw! Wat een gevoel voor humor!

Als je problemen hebt met het gebrek aan achterban raadpleging dan kun je hier elkaar blijven opstoken over hoe gemeen die OR wel neit is en hoe stout * Wijnands is. Je kan ook de OR er zelf op aanspreken.
Reken maar dat die pissige mail naar de OR er al lang uit is. Ik raad dat iedereen aan om te doen. Laat ze maar weten dat ze fouten hebben gemaakt.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Nee, liever niet. Ik vrees te worden meegetrokken in jouw negatieve spiraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
[b]sersju n.a. ief schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:24Wijnands lijdt aan het Stockholm syndroom
Ik kan je uit lange, persoonlijke ervaring zeggen dat je met deze opmerking Wijnands ernstig tekort doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Metaalhoofd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:07:
[...]

Als ik wel teken of niet, ze passen het toch wel aan, dus kan ik net zo goed wel tekenen, want ik ga er netto een paar tientjes op vooruit.
Aankomed jaar wellicht een paar tientjes.
Maar wat over een paar jaar.
*Onkostenvergoeding naar beneden (weg paar tientjes)
*Eigen bijdrage pensieon omhoog (Door management aangegeven dat dit waarschijnlijk omhoog gaat, nu het naar 18% is gezet, zal het alleen wat sneller/meer omhoog gaan)
*Wie garandeert je een salarisverhoging (laatste jaren niet geweest bij Logica. Wie garandeert je nu dat het wel beter gaat onder CGI Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 19:56

Reneger

Wie? IK?

Een paar personen zijn volgens mij deze dag begonnen met het drinken van een fles azijn...

Ik ben het eens met HoevenPe. Kans is groot dat ik gewoon teken, het is geen lof en hosanna meer in de detacheringswereld. Ik hoop alleen dat de transitie naar projecten en services tijdig wordt ingezet.. Is in mijn ogen veel meer geld te verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
laatste jaren niet geweest bij Logica
Gewoon verhogingen gehad de afgelopen jaren hoor. Maar nooit meer dan 1,8%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 19:56

Reneger

Wie? IK?

sattertje schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:57:
[...]

Aankomed jaar wellicht een paar tientjes.
Maar wat over een paar jaar.
*Onkostenvergoeding naar beneden (weg paar tientjes)
Klopt. Die baart mij ook zorgen, hoe gaan ze die compenseren?
*Eigen bijdrage pensieon omhoog (Door management aangegeven dat dit waarschijnlijk omhoog gaat, nu het naar 18% is gezet, zal het alleen wat sneller/meer omhoog gaan)
Aanname.
*Wie garandeert je een salarisverhoging (laatste jaren niet geweest bij Logica. Wie garandeert je nu dat het wel beter gaat onder CGI Nederland.
Wie garandeert dat het gras bij de buren groener is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vertrouwen in de kunde van de OR was al niet zo groot (het zijn immers ICT-ers en geen harde AV-onderhandelaars), en nu zijn ze mijn draagvlak echt helemaal kwijt.
En nee, ik ben niet beschikbaar voor de OR omdat ik daar niet de kennis voor heb of pretendeer dat wel te hebben.

Leesvoer: http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=130034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Omtrent de OR. Ze zullen best hard werken. Maar ik heb nooit maar enige verwachting gehad dat ze wat voor me gingen betekenen. (Is al wel gebeurd in Lease...eigen bijdrage voor schade weg. En een geindexeerd bedrag) Zonder verwachtingen valt het altijd mee als ze iets voor de werknemer betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
cftbl schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:28:
[...]

Dan liever door Beate :-)
Vreemde fetish heb jij. Beate is in 2001 overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
[...]
Je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Je moet tot een compromis komen waarbij iedereen in het algemeen het best eruit komt. Ergens moet je stoppen en een keuze maken. Dat is nu gedaan.
Ja en nee. Ik geloof niet dat dit het best haalbare resultaat is. En net zoals bij besluiten van de overheid ga ik dan gewoon de barricades op. En dit forum is imho één van de virtuele baricades.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Hermsen, Getronics, KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:59:

Als je daar niet zelf gaat kijken, dan zul je het nooit weten...

Mensen houden er erg van om te roepen dat het gras ergens anders heus niet groener is om zo goed te praten dat ze zelf in een slechte situatie blijven zitten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Reneger schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:59:

Nou.... Iemand liet mij het sommetje zien van het aanbod van een andere werkgever:
bruto salaris +18%
netto kosten vergelijkbare leasewagen -42%
van 40 uur naar 36 uur per week
premievrij pensioen
company creditcard voor zakelijke onkosten (wel bonnetjes indienen)

[ Voor 10% gewijzigd door Rudolphus op 04-10-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:16
Met Stofkonijn.

Ik lees regelmatig reakties dat het allemaal zo slecht gaat en dat werknemers overal worden uitgekleed. In mijn indruk is dat binnen de IT vooral een probleem bij de grote detacheerders. Ik hoor die geluiden namelijk niet van mensen die bij de kleinere toko's werken, of direct bij de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
t_captain schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:22:
Met Stofkonijn.

Ik lees regelmatig reakties dat het allemaal zo slecht gaat en dat werknemers overal worden uitgekleed. In mijn indruk is dat binnen de IT vooral een probleem bij de grote detacheerders. Ik hoor die geluiden namelijk niet van mensen die bij de kleinere toko's werken, of direct bij de klant.
In de Gouden Tijden zijn de grote detacheerders ook flink gegroeid in overhead. Nu de tarieven onder druk staan hangt die overhead als een molensteen om hun nek. Bij kleinere spelers is die last veel minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Rudolphus schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:31:
[...]
In de Gouden Tijden zijn de grote detacheerders ook flink gegroeid in overhead. Nu de tarieven onder druk staan hangt die overhead als een molensteen om hun nek. Bij kleinere spelers is die last veel minder groot.
Maar CGI Nederland heeft wel behoorlijk gesaneerd in die overhead. Anders hadden we ook volgens mij die double digits niet gehaald welke afgelopen dinsdag gepresenteerd werden. Mogen we daar dan ook wat van terug zien? En dan doel ik op het feit dat ze onze AV niet zo moeten uitkleden. Bij slechtere resultaten had ik deze versobering veel makkelijker kunnen accepteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Perenor op 04-10-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:36:
[...]

Maar CGI Nederland heeft wel behoorlijk gesaneerd in die overhead. Anders hadden we ook volgens mij die double digits niet gehaald welke afgelopen dinsdag gepresenteerd werden. Mogen we daar dan ook wat van terug zien? En dan doel ik op het feit dat ze onze AV niet zo moeten uitkleden. Bij slechtere resultaten had ik deze versobering veel makkelijker kunnen accepteren.
Wat een rare vraag :P Zulke zaken zijn alleen voor het hogere MT weg gelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De toespraak van Ronnie tijdens de Annual Tour was zo indrukwekkend dat CGI hem direct op intranet heeft gezet zodat iedereen die verhinderd was hem alsnog kan zien.

Oh nee toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:37:
[...]
Wat een rare vraag :P Zulke zaken zijn alleen voor het hogere MT weg gelegd ;)
Het lijkt me heerlijk om een nieuwe baan gevonden te hebben en af en toe nog geamuseerd het geklaag hier te volgen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Mijn zienswijze (let wel: niet alleen bij CGI):

Medewerkers incl OR (Ja, wijnands ook jij :) ) proberen er het beste van te maken, om naast voor zichzelf te zorgen ook het bedrijf te helpen. Overwerken, meetings in eigen tijd, commercieel je steentje bij dragen, etc....
Je ziet zelfs veel reacties van dat mensen het kunnen begrijpen dat ze iets moeten inleveren om het bedrijf te helpen.

Managers, de meeste managers moeten om hun positie niet in gevaar te brengen zich houden aan de regeltjes van bovenaf (ook al is dat soms niet altijd goed voor het bedrijf). Hierdoor zullen ze in goede tijden soms sinterklaas kunnen spelen en in slechte tijden de Boe-man.
Ook zijn er die echt voor hun team/medewerkers en ideeen gaan staan, echter deze verdwijnen jammer genoeg veel te snel.

Topmanagers (Ron bijv.), kijken naar het grote geheel, zien vaak niet wat er op de grond gebeurd. Willen het bedrijf gezond houden. Oftewel veel mensen aan het werk voor hoge bedragen en proberen zo min mogelijk kosten te hebben. Daarnaast proberen ze de medewerkers tevreden te houden met af en toe een feestje of een motiverende toespraak (welke niet altijd geheel eerlijk is, gebeurd in politiek ook!)

HR manager. Deze wil vooral voor zichzelf zorgen (in ieder geval veel minder feeling dan bij de medewerkers (aanname of ervaring?,mmmm). Hoe doe je dat. Een zo mooi mogelijk 5-jaren plan neerleggen, waarbij het management smult en zijn salaris/contract beter wordt. Oftewel knijpen bij de medewerkers. In het begin hard (1e concept) of over de jaren heen (2e concept), uiteindelijk kom je ongeveer op hetzelfde uit.
Je denkt toch niet dat er opeens tussen de begrotingen van beide concepten een gigantisch verschil zal zijn. 8)7 Dat zou zijn baan kosten.

Nu zie je wel vaak dat binnen kleine bedrijven er kortere lijnen zijn, waarbij je als medewerker de deur van de directeur kan binnen lopen en hij daadwerkelijk iets doet met jouw suggesties/op of aanmerkingen, als ze hout snijden.
Je hebt vaak meer invloed binnen het bedrijf.

Bij een groot bedrijf, alla CGI, moet je je schikken en anders wordt je vriendelijk verzocht, zelfs door collega's(zie vorige posts) om toch eens bij de buren te gaan kijken waar het gras wellicht groener is.

Ikzelf, ergens anders kijken, we'll see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:31:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, Wijnands: met boos zijn schiet je helemaal niets op.
Ik ben was zelf iemand die nooit langer dan 5 minuten ergens boos om kan kon zijn. Maar nu voel ik al een maand lang non-stop een niet te onderdrukken woede. Ik kan je zeggen dat dat erg vermoeiend is, en dat ik er erg graag vanaf zou willen. Helaas heeft de call van gisteren nog geen verbetering gebracht in mijn gemoedstoestand: ik voel me simpelweg nog steeds bestolen.

Ik vind dit een van de betere posts van vandaag. Goeie vraag. Misschien moet je 's proberen te ontdekken waarom je je in je waardigheid voelt aangetast?

Wat misschien zou kunnen helpen is beseffen dat je persoonlijk geen schuld hebt hieraan. Slechte economische tijden en het Logica group management zijn de voornaamste factoren geweest.

Verder gaan we nu wel naar een systeem waar het de bedoeling is dat je zelf meer invloed hebt op je carriere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
De vraag is of je op wil draaien voor het mismanagement van Logica/CGI. Het kan nooit kwaad eens verder te kijken dan alleen CGI. Er staan genoeg kleinere bedrijfjes te springen om mensen met de ervaring die sommige bij CGI hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Wettelijk kader!

Zo oordeelde de kantonrechter te Maastricht dat van een ondernemingsraad mag worden verwacht dat hij bij een aanpassing van de arbeidsvoorwaarden zijn achterban raadpleegt.

Evenzo overwoog de Ondernemingskamer in een overweging ten overvloede dat een ondernemingsraad voor het afsluiten van een sociaal plan zijn achterban moet raadplegen. Ten overvloede in dit verband merkt de Ondernemingskamer op dat het onaanvaardbaar moet worden geacht dan aan de cor geheimhouding met betrekking tot het concept-sociaal plan is opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Als ik de gehele gang omtrent het AV-circus bekijk dan kan ik alleen maar concluderen dat het klungelig is aangepakt. Vandaar ook dat de doorlooptijd veel groter is geweest dan nodig was.
Ze (MT + OR) hadden beter een en ander in kleinere brokken kunnen hakken en die stuk voor stuk verwerken.

xPP een vereiste vanuit Canada? Dit wordt betaald vanuit de (over)winst van BU-NL. Dat is dan automatisch kosten neutraal. Moet er een funding worden gezocht? Haal het dan uit een nul-lijn. Dan hoef je niet af te pakken.

Lease voorwaarden aanpassen en CO2 reductie? Zet een bonus op zuinige a-norm wagens of verplicht deze voor iedereen. Ook de hogere levels. Levert meteen een forse kostenbesparing op. Geef wel als directie ook het goede voorbeeld en ga niet groter dan een Renault Megane (bijvoorbeeld). Weg met de Audi's en BMW's.

A-dagen teveel. Koop ze af als salaris component. Dit levert geld op als het goed is. Anders moet er eens goed met de betreffende consultant gepraat gaan worden over zijn vergoeding en positie binnen deze toko.

En zo kan ik 1 voor 1 alle onderdelen aflopen en zo hadden ze ook aangepakt moeten worden. Nu maakt het gewoon een klungelige indruk, zowel naar de medewerkers als naar de klanten. Als dit model staat voor de resultaten van onze projecten dan maak ik me oprecht zorgen over de toekomst van deze toko.

En waarom ik niet in de OR zit? Ten eerste omdat ik te kort hier werk en ten tweede omdat ik prive met andere zaken bezig ben die in conflict zouden zijn gekomen. Misschien wel voor een volgende periode. Maar dat zie ik over een jaar of twee wel. Als ik dan nog hier werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:40:
[...]

Het lijkt me heerlijk om een nieuwe baan gevonden te hebben en af en toe nog geamuseerd het geklaag hier te volgen! ;)
Ik moet zeggen dat het wel vaak ook een minder leuke kant heeft. Ik ken veel mensen die nog bij CGI werken en die wens ik dit alles niet toe. Ik wens niemand zoiets toe!

Tuurlijk is het fijn om terug te kijken en te denken: god zij dank dat ik niet in die situatie zit. Ik denk ook dat ik hier anders veel bozer had gereageerd als het mij direct zou raken :P Nu kan ik hier en daar een grapje in de groep gooien B)

Maar ik kan het iedereen aanraden om de stap naar een andere baan te zetten als je je niet meer thuis voelt bij CGI *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Nu zal iedereen een individuele afweging moeten maken, waarbij CGI elke keuze dient te respecteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
ESPACE schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:01:
Nu zal iedereen een individuele afweging moeten maken, waarbij CGI elke keuze dient te respecteren!
Maar of ze die keuze echt zullen respecteren is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Demoric schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:53:
De vraag is of je op wil draaien voor het mismanagement van Logica/CGI. Het kan nooit kwaad eens verder te kijken dan alleen CGI. Er staan genoeg kleinere bedrijfjes te springen om mensen met de ervaring die sommige bij CGI hebben.
Eens in de paar jaar om je heen kijken kan nooit kwaad. Of je ziet wat leuks of je leert dat je goed zit.

Kleine bedrijfjes kunnen voor een aantal van ons interessant zijn. Korte lijnen, weinig overhead en vaak wat betere arbeidsvoorwaarden. Echter ook meer onzekerheid over het voortbestaan van zo'n onderneming. Elk voordeel enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Interessant artikel.
Zo oordeelde de kantonrechter te Maastricht dat van een ondernemingsraad mag worden verwacht dat hij bij een aanpassing van de arbeidsvoorwaarden zijn achterban raadpleegt.

Evenzo overwoog de Ondernemingskamer in een overweging ten overvloede dat een ondernemingsraad voor het afsluiten van een sociaal plan zijn achterban moet raadplegen. Ten overvloede in dit verband merkt de Ondernemingskamer op dat het onaanvaardbaar moet worden geacht dan aan de cor geheimhouding met betrekking tot het concept-sociaal plan is opgelegd.
Ik heb nooit zo veel vertrouwen in dit soort citaten van uitspraken. Om zo'n ding echt te beoordelen heb je het volledige stuk nodig. Neemt niet weg dat het wel een interessante kijk op de zaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
er is zojuist een nieuwe communicator gepost.

Ik kan er met mijn pet niet bij hoe de OR een dergelijk zwak en onvolledig pakket(mobiliteit, verlies onkostenverg 2014, verlies 20% ann. dagen, etc) kan goedkeuren.

Gelukkig hebben we deze optie nog --> :>

Keuzevrijheid
Misschien wel de meest gestelde vraag tijdens de spreekuren was “wat gebeurt er als ik niet teken?”. Ook dat punt hebben we meegenomen. In de nieuwe versie van het protocol wordt de formulering opgenomen:

Indien een werknemer uiteindelijk besluit niet in te stemmen met de wijziging van zijn arbeidsvoorwaarden, blijven zijn huidige arbeidsvoorwaarden van toepassing.

[ Voor 98% gewijzigd door Medione1210 op 04-10-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:02:
[...]

Maar of ze die keuze echt zullen respecteren is nog maar de vraag.
daar maak ik me ook zorgen over. Dit bedrijf heeft niet echt een goed trackrecord wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Wijnands schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:49:
[...]
Misschien moet je 's proberen te ontdekken waarom je je in je waardigheid voelt aangetast?
Ik ben vele jaren lang fulltime billable geweest, zonder dat ik moeilijk heb gedaan over het feit dat mij jaar na jaar geen mogelijkheden werden geboden om mijn kennis tijdens werktijd bij te spijkeren.
Mijn klantevaluaties zijn altijd lovend geweest. Desondanks heb ik niet geklaagd als ik weer eens niet werd gecompenseerd voor de inflatie.
Nu wordt er in feite botweg gezegd dat mijn kennis en vaardigheden minder waard zijn dan voorheen: ik moet meer gaan werken voor minder geld, en mag ook mijn leaseauto inleveren.

Ik zou mijn gevoel van waardigheid natuurlijk moeten ontlenen aan de tevreden klanten en collega's, maar als ICT-er kijk ik meer naar de cijfers, en die zeggen dat ik een stuk minder wordt gewaardeerd dan voorheen.
Het is erg lastig om daar overheen te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"In het protocol is verwoord dat de nieuwe mobiliteitsregeling voor CGI een besparing moet gaan inhouden."

Hoeveel zeggen we lekker niet. Maar of je even wil tekenen bij het kruisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Nu wordt er in feite botweg gezegd dat mijn kennis en vaardigheden minder waard zijn dan voorheen: ik moet meer gaan werken voor minder geld, en mag ook mijn leaseauto inleveren.
Heb je niet geluisterd naar wat de OR te vertellen had? Het is nu eenmaal niet meer 1990. Ga eens mee in de tijd. Get with the program dude.

[ Voor 8% gewijzigd door Triodefreak op 04-10-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Wat ik in de hele discussie over budgetneutraliteit mis, zijn de kosten die voorheen gemaakt werden voor EEPP en ISS, alsook voor alle verschillende bonus-schemes. Daarvoor werd toch ook gewoon geld gereserveerd? Dat een aantal van die regelingen momenteel op nul staan ivm de CGI overname doet daar niks aan af. Ik zou dan ook verwachten dat de invoering van xPP (deels) gefinancierd zou worden met de budgetten voor deze oude regelingen.

@Triodefreak: het is idd geen 1990 meer, we zijn inmiddels flink wat jaren inflatie verder. De meesten hier hebben dan ook al een flinke bijdrage aan de kosten herstructurering gedaan doordat hun salaris geen inflatie-correctie gehad heeft, en er een flink aantal secundaire arbeidsvoorwaarden al versoberd zijn. Het is ook een keer genoeg.

[ Voor 28% gewijzigd door chrisboers op 04-10-2013 12:43 . Reden: antwoord op triodefreak ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tekst van het negatieve advies over de eerste versie van de OR er nog eens bij gepakt.

Van de positieve punten:
Bezwaren PPP/SPP staan nog steeds, is nl. niets in gewijzigd.
Vitaliteit niet veranderd, nog steeds niets over bekend.
Inzetbaarheidsbudget vervallen (dus zeker niet beter, al had ik dat zelf al op 0 gewaardeerd).
De negatieve punten:
Pensioenbijdrag van 23 naar 18% (voorlopig?), maar het grootste bezwaar dat de hele regeling eigenlijk te mager is, blijft overeind.
Het feit dat mobiliteit uit het pakket was gehaald geldt nog steeds, en ik heb er weinig vertrouwen in dat dit veel beter gaat worden dan het eerste voorstel.
Afkoop stuwmeren is inderdaad gespreid, maar snapte sowieso al niet dat zo iets in AV geregeld moet worden. Daar zijn wettelijke regels voor.
Afkoop anciënniteit is verbeterd, met name op de langere termijn. Het bezwaar dat je deze echter nooit helemaal terug kunt kopen blijft staan.
Onkostenvergoeding wordt 1 jaar minder erg, maar bezwaar dat dit al voor 1/1/2015 wordt geïmplementeerd blijft staan.
Beëindiging CL blijft staan.
Parkeerkosten is grotendeels opgelost, maar dat tientje moet nog steeds van die 55/30 euro af.
Concurrentiebeding vervalt, maar relatiebeding blijft (oké, ook nu al, maar OR geeft in brief aan dat ze vinden dat dit alleen voor commerciële functies zou moeten gelden).
En dan de klapper: het stukje na 'Gechargeerd gesteld'.

Ik daag de OR uit om aan te geven wat het huidige voorstel dan wel zodanig maakt dat het instemming zonder achterbanraadpleging rechtvaardigt.
Pagina: 1 ... 76 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.