Lijkt me dat niemand kan/moet tekenen als je pas het halve verhaal weet...bakkerl schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:20:
hop, zonder definitieve invulling van mobiliteitszut, ga ik niet tekenen. punt.
Geen vertrouwen meer in het OR als ik het zo hoor dat het goed gaat komen.
Het lijkt alsof het allemaal in kannen en kruiken is en we zo meteen juichend naar buiten lopen?
Kom Wijnands zo oud ben je nog niet .....Vroeger. .. toen de natuur nog schoon was en sex nog vies...
Ik ben benieuwd wat de formulering is. Als het iets is als wordt neutraal aan de achterban voorgelegd dan moeten ze met iedereen onderhandelen. En met het eerste stuk van de OR en vinkjes bij de verschillen eerste resultaat 2e resultaat en je huidige AV winst voor Nederland staan ze niet sterk.
Even wachten op de nuancering ....
Tja OR gaat akkoord. Management gaat akkoord. Hoop dat die brief nu wat sneller komt.
Verwijderd
Ik maakte in het verleden een vergelijking met balkenende.... Wijnands werd toen boos....ik weet nu waarom
Wat ik vooral hoorde was dat Canada nog niet akkoord was.Triodefreak schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:24:
Tja OR gaat akkoord. Management gaat akkoord. Hoop dat die brief nu wat sneller komt.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
wat???? OR heeft al akkoord gegeven, geen achterbaanraadpleging? onkostenvergoeding nog steeds maar 55 euro ipv gewoon 91? lekker allemaal.. wat is dit voor klotezooi???
En wanneer wordt die bijdrage van 18% alsnog verhoogd naar 23%?
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:14:
Ik krijg het vermoeden dat het rond is gekomen nadat Wijnands is terugtreden als OR-lid.
Enige nuance aub; de brief moet nog komen.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:24:
wat???? OR heeft al akkoord gegeven, geen achterbaanraadpleging? onkostenvergoeding nog steeds maar 55 euro ipv gewoon 91? lekker allemaal.. wat is dit voor klotezooi???
In november.
Misschien.
Ook stilzwijgend kan men veel zeggen...
Verwijderd
waarom? ze pakken nog steeds 40 euro af..Yoghurt114 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:25:
[...]
Enige nuance aub; de brief moet nog komen.
In november.
Misschien.
ervaren = te duur en afgeschrevenVerwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:27:
Starters zijn de toekomst! en de ervaren members dan!
Verwijderd
Opleidingsbudget is gone...Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:28:
Members are back....
Voor starters toch vervelend als 2-3 jaar later iemand binnen komt voor hetzelfde als jjj dan verdient
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
60 aangemeld... er waren er toch al 100 die mee zouden doen...
Verwijderd
Vergelijken met wat je had, niet met vorige voorstel!Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:29:
Valt me nog niet tegen!
Jammer he?Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:29:
aaah geen cursus kantklossen meer..
Verwijderd
Er wordt nog steeds om een investering gevraagd. Hoe kan dat niet tegenvallen?Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:29:
Valt me nog niet tegen!
Ik baal wel dat ik mijn A-dagen kwijt raak. Dat kan ik nooit terugkopen voor dat bedrag wat ik ervoor krijg.
Op dit moment is het 1 jaar later binnen komen, en meer verdienen dan mij. Dus dat was al een tijdje het geval.Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:29:
Voor starters toch vervelend als 2-3 jaar later iemand binnen komt voor hetzelfde als jjj dan verdient
.....als je tekentVAnTurenhout schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:31:
Ik baal wel dat ik mijn A-dagen kwijt raak. Dat kan ik nooit terugkopen voor dat bedrag wat ik ervoor krijg.
Dat was in mijn tijd ook al zo en daar wordt nu eindelijk wat aan gedaan.Sleepkever schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:31:
[...]
Op dit moment is het 1 jaar later binnen komen, en meer verdienen dan mij. Dus dat was al een tijdje het geval.
en we houden dus de salarisverhoging, SPP en PPP?
ik wil nog steeds 500 euro "indexering" anders.....suck my balls
Voor mij was het kwijtraken van de anciënniteitsdagen het ALLERbelangrijkste bezwaar tegen de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Jammer dat daar niets aan gedaan is...
Ik hoor niks over PPP en SPP 
En als ze nou slim zijn werken ze de bijlage uit voor de komende 4 jaar ipv 1 jaar. Krijg je een veel beter beeld van de toekomstige situatie.
En als ze nou slim zijn werken ze de bijlage uit voor de komende 4 jaar ipv 1 jaar. Krijg je een veel beter beeld van de toekomstige situatie.
[ Voor 70% gewijzigd door Microkid op 03-10-2013 17:33 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Maar als ik nu niet weet wat het mobiliteitsbeleid voor mij betekent na de pilot, dan ga ik toch NU niet tekenen. Zijn we terug bij af.
PPP en SPP zal echt wel ingevoerd worden, opdracht van Canada.
Hoop dan ook met terugwerkende kracht naar mij toe, anders kan ik alsnog beter opnieuw solliciteren bij CGIWijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:32:
[...]
Dat was in mijn tijd ook al zo en daar wordt nu eindelijk wat aan gedaan.

Uiterlijk 15 oktober? Het zou toch deze week komen???
Uiterlijk 15 oktober? Grapjassen, was het niet beloofd dat de brieven er morgen al uit zouden gaan?
Vroeger, mijn vertrouwen dat dat wel recht getrokken zou worden binnen aannemelijke tijd. Nu? Niet zo heel veel meer eigenlijk...BitPull56 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:33:
@Sleepkever: Wat let je?
[ Voor 57% gewijzigd door Sleepkever op 03-10-2013 17:35 ]
Even snel nattevingerberekening gedaan maar ik zou er netto nog steeds op achteruitgaan. Ongeveer 2 x een week boodschappen
Al iets over de pensioenpremie?
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
23% -> 18%LowLevel schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:34:
Al iets over de pensioenpremie?
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
@LowLevel: Eigen bijdrage gaat 5% omlaag.
Zal eens een keerv iets volgens toezegging gaan.....
Waar gaat dit over? Salaris strook oktober, salarisstrook november? zo ver zijn we nog lang niet.......
als recente joiner heb ik nu wat interessante plusjes gehoord tov het vorige voorstel.
Echter had ik liefst meer concreets gehoord over mobiliteit.
ik hoop echt dat die 'instap-model' voor lvl1 van de baan gaat en er gewoon een fatsoenlijk budget komt met vrije keus (welliswaar binnen die 9 merken)
Echter had ik liefst meer concreets gehoord over mobiliteit.
ik hoop echt dat die 'instap-model' voor lvl1 van de baan gaat en er gewoon een fatsoenlijk budget komt met vrije keus (welliswaar binnen die 9 merken)
Van die 23% in het eerste plan werd direct gezegd dat het in de toekomst nog verder omhoog zou gaan.
Wie garandeert ons dat die 18% niet ook langzaam omhoog wordt gebracht?
Wie garandeert je dat je loon niet langzaam omhoog wordt gebracht?Lurker1 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:35:
[...]
Van die 23% in het eerste plan werd direct gezegd dat het in de toekomst nog verder omhoog zou gaan.
dat bepaal ik zelf wel Ron, of t zeer doet
ruilen?
ruilen?
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Pak de wor er s bij. Artikel 27Lurker1 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:35:
[...]
Teleurstellende bijstellingen... Ik word er niet blijer van dan met mijn huidige AV, dus...
Dat moet je dus goed teruglezen in de nieuwe voorwaardenLurker1 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:35:
[...]
Die 80% anciënniteitsvergoeding zal wel niet geïndexeerd worden, neem ik aan?
80% vergoed van de A-dagen.. in wat voor waarden?
Tijd of geld? In geval van tijd kan ik er misschien nog mee leven.
Optie C vrees ik, ik heb niets gehoord waarvan ik denk "Dat klinkt goed"
Niemand en zeker Hermsen niet. Je kan er echt vanuit gaan dat dit snel gaat stijgen.Lurker1 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:35:
[...]
Van die 23% in het eerste plan werd direct gezegd dat het in de toekomst nog
verder omhoog zou gaan.
Verwijderd
wat heb je aan de OR als ze zo maar akkoord gaan zonder onze mening te vragen? Of heb ik het verkeerd begrepen? Hoe zit dit?
Zoals gezegd kun je dan blijven raadplegen. Ergens moet je een lijn trekken
Waarom? Je wordt in de meeste gevallen vrij rap level 2.Metaalhoofd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:35:
[ Voor 68% gewijzigd door pagani op 03-10-2013 17:39 ]
Ben helemaal verbaasd - alsof ik geen keuze meer heb. Is allemaal al geregeld schijnbaar of zo.
Heb geen contract met de OR, noch opvolgverplichting, maak zelf wel uit wat ik teken of niet
Wat een blamage voor de OR om zonder raadpleging akkoord te gaan. Nu zijn zij ook hun geloofwaardigheid kwijt.
Verwijderd
So what, het gaat wel over je inkomen..pagani schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:38:
Zoals gezegd kun je dan blijven raadplegen. Ergens moet je een lijn trekken
Wijnands bedankt, het lijkt erop dat jouw inbreng van onschatbare waarde is geweest. Na jouw vertrek werd het stil vanuit de OR en nu blijkt waarom....
Verwijderd
Artikel 27 van de Wet op ondernemingsraden gaat over het instemmingsrecht.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:37:
wat heb je aan de OR als ze zo maar akkoord gaan zonder onze mening te vragen? Of heb ik het verkeerd begrepen? Hoe zit dit?
1. De ondernemer behoeft de instemming van de ondernemingsraad voor elk door hem voorgenomen besluit tot vaststelling, wijziging of intrekking van:
a. een regeling met betrekking tot een pensioenverzekering, een winstdelingsregeling of een spaarregeling;
b. een werktijd- of een vakantieregeling;
c. een belonings- of een functiewaarderingssysteem;
d. een regeling op het gebied van de arbeidsomstandigheden, het ziekteverzuim of het reïntegratiebeleid;
e. een regeling op het gebied van het aanstellings-, ontslag- of bevorderingsbeleid;
f. een regeling op het gebied van de personeelsopleiding;
g. een regeling op het gebied van de personeelsbeoordeling;
h. een regeling op het gebied van het bedrijfsmaatschappelijk werk;
i. een regeling op het gebied van het werkoverleg;
j. een regeling op het gebied van de behandeling van klachten;
k. een regeling omtrent het verwerken van alsmede de bescherming van de persoonsgegevens van de in de onderneming werkzame personen;
l. een regeling inzake voorzieningen die gericht zijn op of geschikt zijn voor waarneming van of controle op aanwezigheid, gedrag of prestaties van de in de onderneming werkzame personen;
een en ander voor zover betrekking hebbende op alle of een groep van de in de onderneming werkzame personen.
Applaus en een buiging voor Wijnands!
Niet om het een of het ander, maar de wijzigingen zorgen er wel voor dat je er naar alle waarschijnlijkheid nu veel minder of niet meer op achteruit gaat. Tel daar de PPP (en opioneel SPP bij op) en het ziet er erg goed uit. Ik heb de berekening nog niet gemaakt, maar ik vind dit een veel beter voorstel waar ik zeker wel mee kan leven en dus een A waardig is.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:37:
Om je vingers mee af te likken, wat een akkoord! Top ik ga tekenen
[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 03-10-2013 17:40 ]
Ik voel met toch een beetje opzij gezet door de OR! Eerst vragen zo onze mening. Zijn we het er massaal niet mee eens. Dan wat kleine wijzigingen en dan worden we gepasseerd... Akkoord voordat de groep die ze vertegenwoordigen ook maar 1 reactie heeft kunnen geven...
Bedreiging of toezeggingen richting leuk management functie. Wellicht nieuwe OR leden die nog nat achter de oren zijn en makkelijk te beïnvloeden.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:37:
goed, nog 12 dagen (max) wachten om optie C weer eens te kiezen.. Ik ben bang dat HR en de OR als nog veel gesprekken moet gaan voeren.
Door mobiliteit er nu uit te halen, kunnen ze wijzigingen daarin vanuit de bestuurder te makkelijk doordrukken. De OR is hierin niet instemmingplichtig. Het doordrukken als de OR het er niet mee eens is, kan gewoon te makkelijk gedaan worden.
Door mobiliteit er nu uit te halen, kunnen ze wijzigingen daarin vanuit de bestuurder te makkelijk doordrukken. De OR is hierin niet instemmingplichtig. Het doordrukken als de OR het er niet mee eens is, kan gewoon te makkelijk gedaan worden.
Verwijderd
En dat is precies wat ze willen.Microkid schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:40:
[...]
Niet om het een of het ander, maar de wijzigingen zorgen er wel voor dat je er naar alle waarschijnlijkheid nu veel minder of niet meer op achteruit gaat. Ik heb de berekening nog niet gemaakt, maar ik vind dit een veel beter voorstel waar ik zeker wel mee kan leven en dus een A waardig is.
Vergelijken met de oorspronkelijke situatie en niet met eerste voorstel!
Het blijft optie 3 en verder onderhandelen. Als ze me willen houden, goed, maar dan wel op mijn voorwaarden.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 17:42 ]
Ja, Anieuw = 3 + 80% van (Aoud - 3) zou zeer zeker acceptabel zijn.bakkerl schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:36:
80% vergoed van de A-dagen.. in wat voor waarden?
Als ze bedoelen: het afpakken van vrije tijd tegen een vergoeding die (door de inflatie) steeds minder wordt, dan vind ik dat een zeer bittere pil...
Verwijderd
bedankt wijnands jij en de or weten wat goed voor ons isWijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:29:
Succes op je hogere functie
Verwijderd
En, je punt? Hier staat wat de OR instemming voor moet geven eerst. Waarom gaan ze nogmaals zomaar akkoord zonder achterbanraadpleging?Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:39:
[...]
Artikel 27 van de Wet op ondernemingsraden gaat over het instemmingsrecht.
1. De ondernemer behoeft de instemming van de ondernemingsraad voor elk door hem voorgenomen besluit tot vaststelling, wijziging of intrekking van:
a. een regeling met betrekking tot een pensioenverzekering, een winstdelingsregeling of een spaarregeling;
b. een werktijd- of een vakantieregeling;
c. een belonings- of een functiewaarderingssysteem;
d. een regeling op het gebied van de arbeidsomstandigheden, het ziekteverzuim of het reïntegratiebeleid;
e. een regeling op het gebied van het aanstellings-, ontslag- of bevorderingsbeleid;
f. een regeling op het gebied van de personeelsopleiding;
g. een regeling op het gebied van de personeelsbeoordeling;
h. een regeling op het gebied van het bedrijfsmaatschappelijk werk;
i. een regeling op het gebied van het werkoverleg;
j. een regeling op het gebied van de behandeling van klachten;
k. een regeling omtrent het verwerken van alsmede de bescherming van de persoonsgegevens van de in de onderneming werkzame personen;
l. een regeling inzake voorzieningen die gericht zijn op of geschikt zijn voor waarneming van of controle op aanwezigheid, gedrag of prestaties van de in de onderneming werkzame personen;
een en ander voor zover betrekking hebbende op alle of een groep van de in de onderneming werkzame personen.
Ik ben bang dat het niet voor tijd is.. maar Anieuw = 3 + ((Aoud - 3) * (jaarsalaris / 222) * 80%)Lurker1 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:42:
[...]
Ja, Anieuw = 3 + 80% van (Aoud - 3) zou zeer zeker acceptabel zijn.
Als ze bedoelen: het afpakken van vrije tijd tegen een vergoeding die (door de inflatie) steeds minder wordt, dan vind ik dat een zeer bittere pil...
Ik hoop dat ze de boel snel online zetten zodat ik het rustig kan luisteren. Nog even het voorstel afwachten, maar zoals ik het nu hoor is er te weinig gewijzigd.
Als ik achteruit ga op gegarandeerd inkomen dan ga ik niet tekenen. Dat blijft voor mij de bottom line.
Als ik achteruit ga op gegarandeerd inkomen dan ga ik niet tekenen. Dat blijft voor mij de bottom line.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
Veranderingen onder voorbehoud van CGI corporate approval:
Signeren voor 1 november ivm PPP 2013.
Dank van de bestuurder.
- Pensioenpremie 23% -> 18% en vrijwillig. 18% is fiscaal (nog) aftrekbaar.
- Onkostenvergoeding van E91 naar E55 naar E30
- Parkeerkosten declareerbaar vanaf E10 per maand
- Concurentie/Relatiebeding wordt aangepast
- Startersbeleid wordt positief bijgesteld
- Ancienniteitsdagen:
- Werknemers behouden 3 dagen, rest tegen 80% en uitbetaald tot einde dienstverband.
- Stuwmeer afbouwen tegen 100% in 4 jaar.
- E700 verdwijnt.
- Vitaliteit wordt uitgesteld
- Mobiliteitspilot is gestart (60 mumbers) en hierna samen met de OR-besproken.
- Performance en Promotie op basis van kennis, kunde en billability
- Reeds beloofde PPP blijft gehandhaafd
Dank van de bestuurder.
Verwijderd
Lees je wat je tikt? Dat je er minder of niet minder achteruit gaat...Microkid schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:40:
[...]
Niet om het een of het ander, maar de wijzigingen zorgen er wel voor dat je er naar alle waarschijnlijkheid nu veel minder of niet meer op achteruit gaat. Tel daar de PPP (en opioneel SPP bij op) en het ziet er erg goed uit. Ik heb de berekening nog niet gemaakt, maar ik vind dit een veel beter voorstel waar ik zeker wel mee kan leven en dus een A waardig is.
Misschien klik ik verwend en moet ik gewoon niet zeuren maar bij negatief of neutraal persoonlijk resultaat is voor mij de mobiliteit kwestie doorslaggevend.
Dus tekenen ja, maar niet gezegd waar

Superl*l, Ga toch buiten spelen joh!Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:43:
[...]
bedankt wijnands jij en de or weten wat goed voor ons is
Succes op je hogere functie

@Katjong: Heerlijk, zo'n droge gangbang.. 
Ik til er nog niet zo zwaar aan. Ik wacht het voorstel af. Bevalt het niet, er zijn meer werkgevers op zoek naar software engineers.
Maar ik denk dat het voorstel (voor mij) wel meevalt.
Ik til er nog niet zo zwaar aan. Ik wacht het voorstel af. Bevalt het niet, er zijn meer werkgevers op zoek naar software engineers.
Maar ik denk dat het voorstel (voor mij) wel meevalt.
Verwijderd
wat een stelletje naaiers die Ron, Marcel en nu dus ook de OR..ikke ikke en de werknemers kennen stikken!
Ja en bedankt he, maar nee, dank je.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:45:
Veranderingen onder voorbehoud van CGI corporate approval:Aanbod uiterlijk 15 oktober op de mat via de e-mail.
- Pensioenpremie 23% -> 18% en vrijwillig. 18% is fiscaal (nog) aftrekbaar.
- Onkostenvergoeding van E91 naar E55 naar E30
- Parkeerkosten declareerbaar vanaf E10 per maand
- Concurentie/Relatiebeding wordt aangepast
- Startersbeleid wordt positief bijgesteld
- Ancienniteitsdagen:
- Werknemers behouden 3 dagen, rest tegen 80% en uitbetaald tot einde dienstverband.
- Stuwmeer afbouwen tegen 100% in 4 jaar.
- E700 verdwijnt.
- Vitaliteit wordt uitgesteld
- Mobiliteitspilot is gestart (60 mumbers) en hierna samen met de OR-besproken.
- Performance en Promotie op basis van kennis, kunde en billability
- Reeds beloofde PPP blijft gehandhaafd
Dank van de bestuurder.
Als buitenstaander sta ik er toch wel van te kijken dat de OR zonder achterbanraadpleging nu wel akkoord is gegaan. Is hier nog een verklaring voor gegeven?
Verwijderd
Inderdaad, hebben ze een vette bonus gekregen om dit door te drukken???Ravnoss schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:51:
Als buitenstaander sta ik er toch wel van te kijken dat de OR zonder achterbanraadpleging nu wel akkoord is gegaan. Is hier nog een verklaring voor gegeven?
a) zou teveel vertraging veroorzakenRavnoss schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:51:
b) ze zijn bang dat weer >70% nee zal zeggen.
c) de OR leden krijgen nog wat andere voordeeltjes welke niet publiek zijn.
Verwijderd
anders profileert het minder goedRavnoss schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:51:
Verwijderd
Voor mij was het grootste minpunt dat ik er per maand onder aan de streep 40 euro op achteruit ging.
Tewijl ik voor het eerst in 7 jaar salarisverhoging heb gehad.
Ancienniteitsdagen snap ik ergens wel, maar ik wil niet dat ik aan het einde van de maand minder heb. Daar moet mijn hypotheek en alles van betaald worden.
Ben dus benieuwd of daar verandering in komt
Tewijl ik voor het eerst in 7 jaar salarisverhoging heb gehad.
Ancienniteitsdagen snap ik ergens wel, maar ik wil niet dat ik aan het einde van de maand minder heb. Daar moet mijn hypotheek en alles van betaald worden.
Ben dus benieuwd of daar verandering in komt
OR werk is team werk. Ieder lid vult dat anders in. Nou zou ik me kunnen verschuilen en de rest de schuld geven maar als ik nog stemrecht had gehad dan had ik voor het protocol gestemd.Semtex777 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:39:
Wijnands bedankt, het lijkt erop dat jouw inbreng van onschatbare waarde is geweest. Na jouw vertrek werd het stil vanuit de OR en nu blijkt waarom....
Dit topic is gesloten.