"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
je hebt gelijk, ik dacht laat ik er een show van maken, maar hoeft nietvogelliefhebber schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:06:
[...]
Pas op,
ook al teken jij, dan heb je nog geen nieuwe AV.
Pas als ook CGI dat contract getekend heeft zijn de nieuwe AV van kracht.
Lijkt me sterk dat CGI in deze fase jou getekende contract ook zal tekenen.
Dus houd je vooralsnog gewoon je oude opzegtermijn.
En let op, dat was bovendien gebaseerd op kalendermaanden, dus daar komt gemiddeld nog een halve maand bij.
Opzeggen dus aan het einde van de maand!
ik zeg gewoon op als alles rond is, dus heb ook geen haast...
Verwijderd
Als dat betekent dat mijn relatiebeding van tafel is, waar kan ik inschrijvenLowLevel schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:24:
[...]
Er is de laatste tijd zoveel wantrouwen ontstaan door zijn handelen dat mij dat geen goed idee lijkt. Ik heb van zijn kant uit geen uitgestoken hand gezien, dus ben ik bang dat een gesprek met Ron om de tafel in feite een exit gesprek zal zijn.
Precies.Ik heb van zijn kant uit geen uitgestoken hand gezien
Verwijderd
Ben niet de grootste mopperaar (althans niet hierWijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:21:
Krijg net een heel wild idee.... moeten de grootste mopperaars hier niet 's met Ron om de tafel gaan zitten?
Stel het maar voor als OR adviseur, ik doe wel mee
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 10:37 ]
Dat geldt voor meer mensen! Maar het relatiebeding is één van de weinige middelen die CGI heeft om de leegloop nog een beetje in te dammen...Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:27:
[...]
Als dat betekent dat mijn relatiebeding van tafel is, waar kan ik inschrijven.
Verwijderd
wat gaat hij vertellen danWijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:21:
Krijg net een heel wild idee.... moeten de grootste mopperaars hier niet 's met Ron om de tafel gaan zitten?
- dat achteruitgang een vooruitgang is
- dat 12% winst zuur is
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Verwijderd
ich auchpeter00 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:35:
ik teken DIRECT als beide bedingen geschrapt worden. Hoe lang ik blijf hangt dan af van de aantrekkingskracht van de rest.
Ik ook. De klant ziet dagelijks hoe ik mijn werk doe, en is bereid daar fors meer voor op tafel te leggen dan CGI doet. Vanuit CGI voel ik me met de jaarlijkse "volgens verwachting" en een (door inflatie) steeds kleiner wordend salaris niet meer gewaardeerd.peter00 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:35:
ik teken DIRECT als beide bedingen geschrapt worden.
Maar misschien dat de waardering in het nieuwe aanbod van deze week alsnog komt...
Verwijderd
Hear, hear!peter00 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:35:
ik teken DIRECT als beide bedingen geschrapt worden. Hoe lang ik blijf hangt dan af van de aantrekkingskracht van de rest.
Ik denk niet dat Ron gesprekspartner moet zijn, eerder die Canadese miljardairs met hun absurde targets in de huidige markt (moeizaam aldus Ron).Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:21:
Vraag zou eerder zijn, wat ga jij hem vertellen?Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:34:
[...]
wat gaat hij vertellen dan
- dat achteruitgang een vooruitgang is
- dat 12% winst zuur is
Never mind, wild idee waar blijkbaar weinig intresse voor is.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Daar kun je wel eens gelijk in hebben, lees de Canada variant van Tweakers maar....lees je nog veel meer bagger over CGICGIanoniem schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:45:
[...]
Ik denk niet dat Ron gesprekspartner moet zijn, eerder die Canadese miljardairs met hun absurde targets in de huidige markt (moeizaam aldus Ron).
Denk dat de OR toch aardig had verwoord hoe de members erover denken.Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:47:
[...]
Vraag zou eerder zijn, wat ga jij hem vertellen?
Dus nu is de beurt aan Ron/Marcel om te kijken of ze hebben geluisterd...
Link?lees de Canada variant van Tweakers maar
Verwijderd
inderdaad, ik heb niet de indruk dat nlmt daar geinteresseerd in isWijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:47:
[...]
Precies.Denk dat de OR toch aardig had verwoord hoe de members erover denken.
Ze kunnen best luisteren, maar inflatiecorrectie over de afgelopen jaren nu budgetneutraal wegwerken, dat past toch nooit? Ben ik nou zo dom, of is Serge nou zo slim?sattertje schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:50:
[...]
Denk dat de OR toch aardig had verwoord hoe de members erover denken.
Ik zou hem proberen uit te leggen dat de tijden niet alleen voor het bedrijf moeilijk zijn, maar ook voor de medewerkers die constant geconfronteerd worden met sterk stijgende kosten van het (over)levensonderhoud. Dat een teruggang in inkomsten op dit moment in de tijd een onbespreekbare is want veel mensen hebben allang bezuinigd waar het kan.Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:47:
[...]
En dat het in mij optiek dan in deze tijd dan ook niet past om de hogere levels meer geld uit te keren ten koste van de lagere levels. De bomen groeien niet meer tot de hemel, maar laten we wel zorgen dat de wortels goed blijven.
Ik zeg ook niet dat ik geen interesse heb, ik heb alleen geen vertrouwen in de uitkomst.
[ Voor 5% gewijzigd door LowLevel op 03-10-2013 10:57 ]
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:47:
- belangrijke vragen zouden zijn :
- kun je laten zien dat jullie net zo committed zijn als wij? waar blijkt dat uit?
- Waarom is ancienniteit geen graadmeter meer voor commitment?
- Kun je transparantie geven over het beloningssysteem per level, inclusief jullie eigen level? details als harde getallen mogen er uiteraard uit.
- kun je transparantie geven over de KPI's per level, inclusief je eigen level?
- waarom de c- en r-bedingen erin als jullie echt overtuigd zijn dat dit een marktconform aanbod is?
oneens.Never mind, wild idee waar blijkbaar weinig intresse voor is.
Weet niet of de AV zoals ze aan ons gepresenteerd zijn...echt van Serge komen. Denk eerder van de KKK. Kleine KPN Klan die nu de lakens uitdeelt in CGI NL.Ze kunnen best luisteren, maar inflatiecorrectie over de afgelopen jaren nu budgetneutraal wegwerken, dat past toch nooit? Ben ik nou zo dom, of is Serge nou zo slim?
Verwijderd
Als je dat nu nog niet weet, pffffWijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:47:
[...]
Maar ik denk dat als Ron dit forum leest dat hij dan wel een aardig idee krijgt van wat we hem willen zeggen.
Mijn punt is: Of je wel of niet bij een bedrijf werkt is een grote combinatie van factoren.
1. Je opdracht bij de klant en je tevredenheid daarover;
2. Je relatie met collega's en de tevredenheid daarover;
3. Je inhoudelijke ontwikkeling en tevredenheid daarover;
4. Je vertrouwen in collega's en dus ook management;
5. Lol over het algemeen en de tevredenheid daarover;
6. Arbeidsvoorwaarden en de tevredenheid daarover;
7. Je carriere ontwikkeling en tevredenheid daarover;
8. Vertrouwen in de koers van het bedrijf;
9. identificatie met de normen en waarden van het bedrijf;
10. Waardering en erkenning, buiten het financiele om;
11. Enz.
Dat soort factoren zijn niet zwart/wit en wegen tegen elkaar af. Voor een ieder is dat verschillend. Onvrede over AV kan gecompenseerd worden doordat je bijvoorbeeld een hele leuke opdracht hebt. Of vertrouwen in de richting van het bedrijf kan onvrede over een klantopdracht compenseren. En zo kan ik er nog veel meer bedenken.
Mijn gevoel en punt is dus, dat ik vermoed dat veel mensen al een combinatie van factoren hadden waar ze niet over tevreden waren en dat de AV-discussie en het geschade vertrouwen de druppel(s) zijn geweest. Ook al ligt er overigens nog steeds geen goedgekeurd voorstel, het proces is nog steeds gaande.
Zoals Avotar bijvoorbeeld zegt is het een combinatie van dingen die hem hebben doen bewegen om weg te gaan. En dit was de druppel. Ik interpreteer dat ( misschien onterecht ) dat hij dus eigenlijk al met een voet op de drempel stond om weg te gaan.
Voor wat betreft het tweede deel: Ik gun een ieder geluk, waar dan ook. Als hij/zij dat buiten CGI kan vinden, ga vooral je gang. Ikzelf heb helaas afscheid moeten nemen van iemand die ik echt heel graag had gehouden. Maar die persoon wilde graag bij een kleiner bedrijf werken, met kleinere klanten. Deze persoon identificeerde zich niet meer met een groot bedrijf en de manier waarop dingen gaan. Daar kan ik niets in veranderen, dat is simpelweg niet waar CGI zich op richt. En bovendien heel persoonlijk voor die persoon. Dus reste niks anders dan de keuze te respecteren en begrijpen, heel veel succes en plezier te wensen, goed uit elkaar te gaan en te beseffen dat je elkaar in de toekomst waarschijnlijk wel weer eens tegen komt.
Een grootschalige herweging van de AV kan per definitie niet budgetneutraal. Als je de beloning gaat herwegen zullen sommige groepen relatief vooruit gaan en anderen relatief achteruit.CGIanoniem schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:53:
[...]
Ze kunnen best luisteren, maar inflatiecorrectie over de afgelopen jaren nu budgetneutraal wegwerken, dat past toch nooit? Ben ik nou zo dom, of is Serge nou zo slim?
Voeg hier het geheime ingredient "budgetneutraal" toe, en "relatief" kun je vervangen voor "absoluut". Logisch gevolg is dat de handtekeningen die je krijgt overwegend uit de eerste groep zullen komen. Dus niet budgeneutraal
Er zijn twee manieren om hier omheen te werken:
1. Laat het concept "budgetneutraal" achter je. Open een oude sok. Iedereen een plus; in het kader van de herweging sommigen een grote plus en anderen een kleine. Hiervoor moet je de handen wel op elkaar krijgen. Kost geld, dus niet de strategie van CGI.
2. Deel je AV anders in, waardoor je minder geld "verspilt" aan belastingen. In principe kun je dan hetzelfde effect bereiken als #1, zonder dat het je geld hoeft te kosten. Moet je natuurlijk fiscaal gunstige regelingen zoals netto onkostenvergoeding, pensioen en leaseauto(*) niet de nek om draaien. Maar kennelijk is dit ook niet de strategie van CGI.
(*) leaseauto is inderdad een fiscaal gunstige arbeidsvoorwaarde, in de betekenis dat deze de werkgever minder kost dan een loonsverhoging met nettowaarde gelijk een leaseauto, zolang je een 14% auto kiest. De meesten lijken tegenwoordig voor 14% modellen te kiezen, vandaar "fiscaal gunstig".
A propos "12% return, best of CEE":
Ik heb het gevoel dat de CFO en het NLMT langs elkaar heen hebben gewerkt. De CFO gaat over de internationale fiscale optimalisatie. Omdat NL een vriendelijk tarief vennootschapsbelasting hanteert, schift de CFO graag wat winst naar NL toe.
NLMT zou juist gebaat zijn met een zorgwekkend slecht resultaat in 2012 en 2013. Helpt met het communiceren van de AV plannen
Op zich een Goed Idee. Maar het probleem snijdt helaas aan twee kanten:Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:21:
1. Het probleem is niet Ron maar Marcel. Die heeft een vreselijk foute insteek gekozen, waar hij niet op terug kan/wil komen
2. Ron zit in de tang omdat hij deze transitie moet doorvoeren. Zijn enige uitweg is dan Marcel eruit kieperen en overniuw beginnen. Maar dat gaat hij niet doen. Dat kost veel te veel tijd en daarmee blijft ook de onrust langer hangen. We moeten wel vooruit met z'n allen. En liefst gisteren.
Dus jij vermoedt dat Marcel de versobering van de arbeidsvoorwaarden heeft gebracht als het mooiste dat ons in jaren is overkomen zonder dat Ron daarin is gemoeid? Had Ron Marcel dan op zijn minst niet af en toe moeten vragen hem van zijn plannen op de hoogte te houden? Dan had Ron (die is tenslotte de baas) misschien nog tijdig aan de rem kunnen trekken.snelkeuze0017 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:27:
[...]
Het probleem is niet Ron maar Marcel. Die heeft een vreselijk foute insteek gekozen, waar hij niet op terug kan/wil komen
Of zou Marcel zijn verhaal op het laatste moment nog hebben aangepast toen Ron op vakantie was, en treft Ron dus inderdaad geen enkele blaam?
Verwijderd
Met z'n allen "Conspiracy theory" kijken is ook een leuk tijdverdrijfLurker1 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:32:
[...]
Dus jij vermoedt dat Marcel de versobering van de arbeidsvoorwaarden heeft gebracht als het mooiste dat ons in jaren is overkomen zonder dat Ron daarin is gemoeid? Had Ron Marcel dan op zijn minst niet af en toe moeten vragen hem van zijn plannen op de hoogte te houden? Dan had Ron (die is tenslotte de baas) misschien nog tijdig aan de rem kunnen trekken.
Of zou Marcel zijn verhaal op het laatste moment nog hebben aangepast toen Ron op vakantie was, en treft Ron dus inderdaad geen enkele blaam?
Dat denk ik idd. Marcel had zich alleen met de inhoud moeten bezig houden. En nu zit Ron met de baked pears.Lurker1 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:32:
Dus jij vermoedt dat Marcel de versobering van de arbeidsvoorwaarden heeft gebracht als het mooiste dat ons in jaren is overkomen zonder dat Ron daarin is gemoeid?
[ Voor 8% gewijzigd door snelkeuze0017 op 03-10-2013 11:38 ]
Verwijderd
Ik riep dit al gelijk toen ik van plan was om weg te gaan. Al denk ik niet dat dit iets is wat vanuit de leaver georganiseerd dient te worden. Ron zou in moeten zien dat het voor CGI handig is om inzicht te krijgen in de vertrekredenen van de leavers. Ik ben nog beschikbaar hoorWijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:47:
[...]
Verwijderd
Heb je een linkje?Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:49:
[...]
Daar kun je wel eens gelijk in hebben, lees de Canada variant van Tweakers maar....lees je nog veel meer bagger over CGI
Daar bleek al uit dat CGI gewoon een veel te grote trage organisatie is. Allemaal willen ze me wel verhoging geven, alleen het komt er gewoon niet door. Belachelijk dat CGI hierdoor goede mensen verliest, blijkt alleen hieruit al dat TL/PL's veel te weinig bevoegdheid hebben.
Verwijderd
Dit zeggen ze tegen iedereen!Demoric schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:41:
Allemaal willen ze me wel verhoging geven, alleen het komt er gewoon niet door.
Toen je mocht opgeven dat je vrijwillig kon vertrekken vorig jaar zeiden ze dit ook
Verwijderd
Niet iedereen mocht vrijwillig vertrekken :((Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:44:
[...]
Dit zeggen ze tegen iedereen!
Toen je mocht opgeven dat je vrijwillig kon vertrekken vorig jaar zeiden ze dit ook
Misschien wel. Ik was al langer geen happy camper meer, zeker niet aan het einde van de Logica tijd. Als je mijn posts van rond de overname zou teruglezen, zal je zien dat ik overliep van enthousiasme.Eddo-79 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:13:
[...]
Zoals Avotar bijvoorbeeld zegt is het een combinatie van dingen die hem hebben doen bewegen om weg te gaan. En dit was de druppel. Ik interpreteer dat ( misschien onterecht ) dat hij dus eigenlijk al met een voet op de drempel stond om weg te gaan.
Ik geloofde echt in CGI en had oprecht het gevoel dat het beter zou gaan worden.
Ik zag in CGI namelijk echt weer de flarden van het bedrijf waar ik 9 jaar geleden naar was overstapt vanuit mijn vorige werkgever.
Alleen een jaar later moet ik constateren dat ik de verbeteringen niet gezien heb. Desalniettemin hield de tevredenheid en plezier van mijn klus, het feit dat ik mijn hypotheek moest betalen en het feit dat we thuis een kleintje gingen met een hele zware zwangerschap mij binnen.
Maar toen er inderdaad een aanbod kwam wat mij én de zekerheid gaf die ik zocht én een beperking van mijn reistijd (ongeveer 14 uur per week) én de AV discussie zich voortsleepte, toen was de keuze snel gemaakt.
Vergis je niet, ik voel me geen standaard 9-5 onredelijke zuurpruim, ik heb me altijd 110% ingezet. Ik heb workshops gegeven, deelgenomen aan commissies voor het verbeteren van de practice, nooit geklaagd over mijn reistijd (wetende dat er dichterbij ook echt niets was), talent development programma's gedaan...
Ik denk mee.... en dat werd in het begin ook echt gewaardeerd....
Alleen minder... en minder... en minder... Het houdt een keer op.
En wat ik ook echt merkte... ik was echt boos en verontwaardigd.. nooit gedacht dat een werkgever me zo kon kwetsen.

Ik geef overigens ook Ron en Marcel niet de schuld. We hebben een nieuwe werkgever en die heeft een aantal punten die ze willen doorvoeren. Dat moet gewoon gebeuren, linksom of rechtsom.
Het enige dat ik ze verwijt is een stuk naïviteit... ze hadden een heel erg goed communicatie/PR-bureau in de hand moeten nemen, die alle communicatie richting members en andere stakeholders heel strak hadden gecoördineerd.
[ Voor 10% gewijzigd door avotar op 03-10-2013 11:50 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Maar bij zoiets belangrijks als een AV-verslechtering had er toch op zijn minst afstemming geweest moeten zijn tussen Ron en Marcel over de manier waarop het naar de werkvloer gecommuniceerd wordt?snelkeuze0017 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:36:
[...]
Dat denk ik idd. Marcel had zich alleen met de inhoud moeten bezig houden. En nu zit Ron met de baked pears.
Dan had Ron Marcel nog kunnen waarschuwen: "Nee, er zijn weliswaar veel al veel slimme mensen weggegaan, maar ook de gemiddelde achterblijver is intelligent genoeg om niet te geloven dat deze arbeidsvoorwaarden het ei van Columbus zijn."
Er is bij mijn vertrek geen enkel beding genoemd. Kennelijk zijn ze blij dat ik ophoepelavotar schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:20:
[...]
Bereid je voor dat je relatiebeding een issue zal zijn als je naar de klant overstapt.
Het verloop is net even wat groter dan normaal, dus juist nu zullen ze de mensen die ze met een relatiebeding kunnen dwarsliggen, dwars liggen.
O? Dan ben je vast een manager?Er is bij mijn vertrek geen enkel beding genoemd. Kennelijk zijn ze blij dat ik ophoepel
avotar schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:49:
[...]
Waarom niet? Daar heb je je onkostenvergoeding voor.

Dat hebben ze ook. En geloof me, van die keus heeft Ron nu spijt als haren op zijn hoofd.Lurker1 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:48:
Maar bij zoiets belangrijks als een AV-verslechtering had er toch op zijn minst afstemming geweest moeten zijn tussen Ron en Marcel over de manier waarop het naar de werkvloer gecommuniceerd wordt?
Waarom zeg je dat?En geloof me, van die keus heeft Ron nu spijt als haren op zijn hoofd
Het is dan wachten tot het moment dat Ron Marcel gaat aanwijzen en hem de deur wijst met een riante handdruk (even voor het gemak aannemende dat Marcel idd de zondebok zal zijn, maar we zitten hier enorm te speculeren en wie weet staat Ron wel 100% achter Marcel)
[ Voor 29% gewijzigd door Metaalhoofd op 03-10-2013 12:02 ]
De OR heeft als taak de belangen van zowel werknemer als onderneming op evenwichtige wijze te behartigen. Daar helpt de overheersend negatieve sfeer in dit forum niet echt bij.ESPACE schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:57:
[...]
De OR heeft een discussie site. De grote afwezige in het debat op de discussie site is de OR zelf. Bij discussies zouden de OR-leden van de communicatie commissie toch actief mee kunnen doen?!
De anonieme klagers zijn bij herhaling door Wijnands gevraagd hun grieven persoonlijk en vertrouwelijk bij hem neer te leggen maar ik heb niet het idee dat zulks ook gebeurt.
Verwijderd
Hoewel voor mij destijds de jaarlijkse terugkerende reorganisaties (en de bijbehorende spanningen en ontslagen van goede mensen) en het continue moeten teleurstellen van mijn medewerkers door besluiten van hogerhand (niet uitkeren van de eindejaarsbonus, geen salarisruimtes, versobering leaseregeling, etc ...) was ik het zat om als kop van jut te blijven fungeren (lees Practicemanager). Na mijn overstap werd de overname door CGI aangekondigd.
Na mijn vertrek is mijn ex-team redelijk leeggelopen en zijn diverse mensen achter me aangekomen. Op zich ook niet gek als je ziet dat voor deze niche markt veel partijen in de markt zijn die echt meer te bieden hebben.
Hoewel ik als ex-practicemanager hier geen last meer van heb, vind ik het name voor de mensen met wie ik samengewerkt heb of in mijn team heb gehad heel vervelend dat de overname nu zo uitpakt. Het doet me pijn om te zien dat de organisatie waar ik zolang deel van hem uitgemaakt en waar ik veel aan te danken heb zo aan het afglijden is. Als ik mijn ex collega managers of Practice Director spreek hoor ik alleen maar het verhaal dat alles beter gaat worden en dat lees ik ook hier op diverse plekken. Dan wil ik eigenlijk maar 1 ding zeggen: WAKE UP!!!
Het gaat al jaren zo, er wordt veel met de mantel der liefde bedekt, directie en direct betrokkenen doen voorkomen als alles beter gaat worden en draagt dat uit via de middenlaag (waar op dit moment vooral nog veel klapvee zit) maar het gaat echt niet ten positieve veranderen. Het uitblijven van succes is niet incidenteel maar ligt structureel aan de bedrijfsvoering en het gebrek aan lef om echte benodigde acties door te voeren. De vele wisselingen aan de top en het loeren op elkaars positie spelen hier een belangrijke rol in. Dit gaat met de huidige toplaag niet veranderen. Er zitten teveel haantjes die vooral uit zijn op zelfprofilering (en daarbij behorende vriendjespolitiek) en niet acterend op het belang van de organisatie.
De managementlaag daaronder (oude practicemanagers) heeft geen enkele macht en steeds minder tijd om met de echt belangrijke zaken bezig te zijn: de mensen die het bedrijf nog overeind houden. De mensen ook die moeten (blijven) bloeden voor het falende beleid aan de top. De managementlaag bestaat daarbij voor een groot deel uit oud management met een riant salaris die elders moeilijk aan de bak gaat komen tegen een vergelijkbaar salaris. Die willen dus wel graag meeklappen en voeren marsorders blind uit. De jongere managers die vaak nog wat kritischer zijn worden redelijk klein gehouden t.o.v. deze oude garde en verdwijnen op een gegeven moment.
Om mensen aan boord te houden wordt ingespeeld op een gevoel: je bent een member en daarmee "mede verantwoordelijk". Wanneer je wel mede verantwoordelijk wordt gehouden en hiervoor moet meebloeden verwacht je ook enige invloed uit te kunnen oefenen en oprechte aandacht te krijgen. Ik vind het prachtig om te zien dat hier mensen posten die positief blijven (of moeten blijven vanuit hun rol of ambitie om ook manager te worden) en denken dat ze als member echt iets kunnen bijdragen aan een wederopstanding van een organisatie die de afgelopen jaren steeds verder is afgegleden. Ik heb vroeger deze marsorders ook gehad om vooral positiviteit uit te blijven stralen en te communiceren. Gelukkig zijn er ook mensen die realistischer zijn en durven voor zichzelf op te komen (gefeliciteerd voor diegenen die inmiddels wat anders hebben gevonden). Het is idealistisch te verwachten dat de medewerkers hier in Nederland net zo te "motiveren" zijn als in de andere landen waar het buigen of barsten is.
Zelf ben ik met mijn overstap voor het eerst in 5 jaar tijd er ook financieel (flink) op vooruit gegaan. Daarnaast is het stressniveau flink afgenomen en heb ik meer zeggenschap gekregen. Ik heb ook kunnen zien dat het gras bij mijn huidige werkgever niet groener is. Wel ben ik blij dat het eindelijk geen kunstgras meer is. ;-)
Iedereen die hier kritiek levert moet in mijn ogen ook zelf eens goed in de spiegel kijken. Je kan hier blijven schreeuwen en klagen maar je hebt allemaal zelf de sleutel tot succes in handen. Je moet alleen voldoende lef hebben om voor jezelf op te komen. Of je blijft en gaat ervoor en accepteert dat je nu eenmaal bij een groot, Canadees aangestuurd bedrijf werkt met alle voor- en nadelen die daar aan kleven of je gaat op zoek naar iets anders. Mensen die ervoor willen gaan kunnen bijdragen in een verandering binnen CGI, mensen die dit niet willen kunnen beter elders aan de slag gaan om daar weer energie op te bouwen. Ik hoop oprecht dat CGI (en daarmee mijn oud collega's) de lijn naar boven weer kunnen oppakken en succesvol kunnen worden. Dat daar iets moet veranderen moge duidelijk zijn!
Succes allemaal in de komende periode en iedereen succes met zijn/haar persoonlijke overwegingen en besluiten!
Ik zou met heel veel plezier een exit-gesprek met Ron voeren en hem dan willen toelichten waarom ik eerder deze maand mijn ontslag heb ingediend.Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 10:21:
Omdat Ron het communicatieve onvermogen van Marcel niet heeft zien aankomen, danwel onderschat.
Ik had ook gedacht dat dat me nooit zou overkomen (ik kon mijn werk aan het eind van de werkdag altijd heel goed van me afzetten), maar het is toch gebeurd.avotar schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:47:
[...]
En wat ik ook echt merkte... ik was echt boos en verontwaardigd.. nooit gedacht dat een werkgever me zo kon kwetsen.
Geen geringe prestatie eigenlijk... er is heel wat vakmanschap voor nodig om een trouwe medewerker tegen je in het harnas te jagen!
Ik heb hierboven middels cursief font aangegeven op welke facetten voor mijzelf het gras bij CGI behoorlijk groen is. Maar dat weegt niet op tegen de significant betere arbeidsvoorwaarden op gebied van inkomen, pensioen, verzekering, vervoer, en opleidingen die momenteel elders worden geboden. Voor aan aantal overstappers geldt dat het nieuwe AV hen enkel procenten netto achteruit zet en een overstap >10% verbetering biedt.Eddo-79 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:13:
[...]
Mijn punt is: Of je wel of niet bij een bedrijf werkt is een grote combinatie van factoren.
1. Je opdracht bij de klant en je tevredenheid daarover;
2. Je relatie met collega's en de tevredenheid daarover;
3. Je inhoudelijke ontwikkeling en tevredenheid daarover;
4. Je vertrouwen in collega's en dus ook management;
5. Lol over het algemeen en de tevredenheid daarover;
6. Arbeidsvoorwaarden en de tevredenheid daarover;
7. Je carriere ontwikkeling en tevredenheid daarover;
8. Vertrouwen in de koers van het bedrijf;
9. identificatie met de normen en waarden van het bedrijf;
10. Waardering en erkenning, buiten het financiele om;
Bedoel je dat je bent overgestapt naar een bedrijf dat onder het relatiebeding viel, en dat CGI je geen strobreed in de weg heeft gelegd? Dan meten ze met twee maten!Rudolphus schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:50:
[...]
Er is bij mijn vertrek geen enkel beding genoemd. Kennelijk zijn ze blij dat ik ophoepel
Dat niet is helemaal correct. Een aantal mensen hebben wel degelijk binnen het bedrijf contact met mij gezocht en ik heb mijn uiterste best gedaan om een inhoudelijk gesprek met ze te voeren.Rudolphus schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:03:
De anonieme klagers zijn bij herhaling door Wijnands gevraagd hun grieven persoonlijk en vertrouwelijk bij hem neer te leggen maar ik heb niet het idee dat zulks ook gebeurt.
Verwijderd
Nope. Ook geen aspiraties in die richting. Ben gewoon werkvolk.
Ik ben overgestapt over naar een bedrijf waarmee CGI geen "klant"-relatie heeft en vanuit mijn nieuwe functie heb ik ook weinig of niets te maken met de klanten die ik nu vanuit CGI bedien.Lurker1 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:20:
[...]
Bedoel je dat je bent overgestapt naar een bedrijf dat onder het relatiebeding viel, en dat CGI je geen strobreed in de weg heeft gelegd? Dan meten ze met twee maten!
Verwijderd
Verwijderd
SPP en PPP is ook een soort gokken... dus de analogie met Hollanda casino snap ik dan wel
Verwijderd
Al gaat het daar over een bedrijf met een schuld van 60 miljoen... en waar de banken niet zo gelukkig meer van worden.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:49:
Holland Casino gaat iets soortgelijks doen. Werknemer "pakken". Zij korten de werknemer met 20% op hun salaris. Benieuwd wat de werknemer gaat doen, dan ook 4 dagen werken ipv 5..?!
Hoezo een kwestie van je contract uitzitten? Er is toch (nog) geen bijdrage voor prive gebruik. Ik zit met hetzelfde: heb momenteel nog 50.000 km's te gaan bij een contract van maximaal 180.000 km's. Het lukt me om zo'n 1500 week prive km's per week te maken (paar rondjes A33 bij de oosterburen). Als ik een beetje mijn best doe, ben ik met een maandje van die gouden ketting af.LowLevel schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 07:30:
...
In dat geval wordt het een kwestie van heel low level opstellen en rustig mijn lease contract uitzitten. Daarna zie ik dan wel verder.
...
dat zijn we ons hier (bijna) allemaal bewust, maar het management moet ook niet denken dat het 1898 is. Die post-industriele, neo-feodale baas-produktiemiddel verhoudingen zijn passe. Het is in ons eigen belang dat CGI er weer bovenop komt, dus pijnlijke ingrepen graag in overleg. Als de baas denkt dat beter in z'n eentje te kunnen, en ondertussen de lasten ongelijk verdeelt, kun je op dit forum meelezen wat er van komt.Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:05:
Laten we wel wezen, de economie is veranderd, het is niet meer 1998.
Je bedoelt je dagboek thuis?Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:31:
Ik denk dat als deze kwestie helemaal achter de rug is ik mijn mening van me af ga schrijven op mijn interne blog.
Verwijderd
Kijk maar uit voor CGI Diary leaksWijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:31:
Ik denk dat als deze kwestie helemaal achter de rug is ik mijn mening van me af ga schrijven op mijn interne blog.
Verwijderd
Bedankt voor alle felicitaties. Ja, gewoon een leaseauto erbij anders kan ik net zo goed hier op het gemeentehuis van Groningen gaan werken want zo onderscheidend als vroeger is ICT niet meer.
Ik voel mij heerlijk opgelucht en voor thuis is het ook beter want ik was erg chagrijnig de laatste tijd en dat was niet eerlijk naar mijn vriendin toe. Toch ben ik benieuwd hoe het nu gaat aflopen en ik duim tegen beter weten in voor jullie. Nou ja, optie C blijft altijd mogelijk maar ze kunnen het wel leuker maken.
De analyses van t-captain, espace, poepschepper en de duiten in het zakje van anderen heb ik kunnen waarderen. Samen staan jullie sterk.
Om af te kicken en de laatste maanden bij CGI draaglijk te maken volgen nog wat CGILEAKS. Nu voor de grap, de frustraties ebben al weg.
Verwijderd
En als het niet goed gaat met het bedrijf ben ik zeker bereid een deel van mijn salaris af te staan of versobering van andere AV als dat het bedrijf zal gaan redden.
Maar het bedrijf maakt winst!!! (met dubbele cijfers zelf)
Er wordt kosten neutraal een aanpassing gedaan op de AV, maar waarom moet ik dan inleveren.
Lease bedrag managers omhoog.
Hogere % winstuitkering managers
en meer
Dus ik mag de verhogingen van de managers gaan betalen omdat het kosten neutraal moet zijn. Sorry hoor, ik ga voorlopig nog niet tekenen totdat het voormij kosten neutraal is.
Op zich heb je daar helemaal gelijk in, maar toch denk ik dat op dit moment de primaire salarissen helemaal niet zo buitensporig zijn: een stuk terug zijn wel wat getallen genoemd en als je praat over 40-50k bruto voor HBO+ medewerker met 5 jaar ervaring dan is dat helemaal niet zoveel. De inflatie i.c.m. de nullijn heeft in zoverre goed zijn werk gedaan.Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:05:
Laten we wel wezen, de economie is veranderd, het is niet meer 1998.
Secundair kan je de leaseregeling wel als redelijk royaal zien, maar tegelijk koopt de werkgever daarmee flexibiliteit van haar medewerkers: je hebt tenslotte een auto van ons dus accepteer die klus op 100km afstand maar. Als straks niemand meer een wagen heeft dan zal elke aanvraag weer opnieuw tot discussie leiden want in hoeverre is 3 maanden inzet ver weg dan wel of niet acceptabel? En krijg je dan gelijk een auto voor 3 jaar?
Zelf denk ik dat je de verschillen met andere bedrijven in de markt niet te groot wilt laten worden, en het is ook niet reëel om een ervaren hoogopgeleide medewerker ruim onder anderhalf modaal te belonen. Zeker nu de glans van de 'standaard' detacheringsmarkt af is (de mooie verhalen zijn wel doorgeprikt) zal blijken dat het gewoon een 'luxe' variant van Randstad is, op dat moment tellen primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden gewoon veel zwaarder dan vroeger...
[ Voor 7% gewijzigd door hoevenpe op 03-10-2013 13:50 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
Donderdag 3 oktober 2013, 13:50
Lief dagboek,
Heel vervelend, terwijl ik net druk bezig was op de achterbank van mijn leaselimousine om een vakantie te boeken werd ik gebeld door een verslaggever van Kompoetebullshit. Hij had het gerucht opgevangen dat het inhuurcontract van de CGI Director HR a.i. niet wordt verlengd. Of dat iets te maken had met Glas-Sex. Wat een rioolrat. Ja, Marcel ook.
Hij zei nog dat medewerkers in de nieuwe Hoofddorpse vestiging juichend en toeterend de straat op waren gegaan toen het nieuws hen bereikte. ‘Doe er 10% bij en dan blijven we’ hebben er enkelen in net pak gescandeerd. Volgens die verslaggever keken de meesten echter behoorlijk zuur en schudden ze hun hoofd met een zwaar teleurgestelde blik in hun ogen en klonk het gemompel als zie-tjie-aai koet-baai.
Bah, wat een toestand, waar heb ik dat aan te danken? Ik bedoel het zo goed, ikikik- waar is mijn zakdoek?
Barst, weer die telefoon, WTF nu weer?
uhuhuh Een hele goedemorgen, u heeft uhuhuh het genoegen te spreken met Ron de Mos, CEO en SVP van uhuhuh CGI Nede-
Ronnie...
Oh, uhuhuh, hallo schatje. Wat uhuhuh kan ik voor je doen h-h-honnepon?
Luister Ronnie, die zoete broodjes bakken bewaar je maar voor je personeel. Kun je vanmiddag boodschappen doen, ik heb het nogal druk met de voorbereiding van ons feest van het weekend.
Uhuhuh, nee lieverd, ik heb een uhuhuh belangrijke call. Ik heb uhuhuh mijn commitment uitgesproken voor die nieuwe av en dat gaat uhuhuh weer niet lukken en ik uhuhuh moet me daar weer uit zien te praten en uhuhuh
Ron! Klep dicht. Je doet wat ik zeg. De boodschappenlijst zit in je mail. Je ruimt straks alles netjes op in de kasten want ik ben vanavond met de boot weg.
Uhuhuh uhuhuh uhuhuh
O, gelukkig, ze heeft opgehangen.
WTF, nu zit ik echt in de knel. Als ik die boodschappen niet doe ben ik ook al mijn vriendin kwijt. Doe ik die boodschappen wel, dan hoort Wil dat ik die call niet doe en ze zou meeluisteren. Life sucks, ik heb het altijd zwaar, ze moeten mij altijd hebben, overal krijg ik de schuld van. En dan zeuren over mijn chauffeur, 30% bonus, extra aandelen en 3 miljoen, bah!
Kan BT dat wel aan?Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:54:
Ik zou iedereen adviseren om vandaag in te bellen voor de call.

Verwijderd
Heb geen zin om met mijn mobiel in de auto te bellen naar een UK nummer
Laat me een internationale vergelijking trekken. In Zwitserland is 2200 CHF per maand zo'n beetje het laagste wat iemand kan verdienen (bij gebrek aan federaal wettelijk minimumloon maar een overschot aan CAO's neem ik de onderkant van de laagste schaal in de eenvoudigste CAO). Dat zou vergelijkbaar zijn met ons minimumloon. Een "Level 3" in CGI termen (zeg maar technisch projectleider etc, denk aan WO + 10 a 12 jaar ervaring), doet pakweg 10.000 CHF/maand bruto. Verhouding 4.5.
Bedrijven als Cap, CGI, Atos hebben er een handje van om te doen alsof ze met 3500 a 4000 voor bovengenoegd profiel al heel dik betalen. Maar ook als ik de secundaire arbeidsvoorwaarden erbij tel, kom ik niet eens tot 3.5 x minimumloon. Daar komt nog bovenop dat ons belastingsysteem veel meer nivelleert door de hoge inkomstenbelasting (niet alleen hoog in termen van toptarief, maar ook in termen van hoe snel je in de buurt van dat marginale tarief komt).
Ook al is het geen 1998, CGI-ers hebben best wel wat reden tot klagen.
Verwijderd
Spijt en excuses komen altijd te laat. Maar ik denk ook niet dat het er aan zit te komen.maar als Ron zijn excuses gaat aanbieden dan wil ik best wel inbellen
[ Voor 70% gewijzigd door Triodefreak op 03-10-2013 14:26 ]
Ik ben altijd wat huiverig om bedragen te vergelijken omdat koopkracht, belastingen en subsidies ook aanmerkelijk verschillen.t_captain schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:02:
Met hoevenpe. Naar verhouding wordt in NL ronduit slecht betaald voor hoogopgeleid personeel, niet in de laatste plaats in de techniek en IT.
Laat me een internationale vergelijking trekken. In Zwitserland is 2200 CHF per maand zo'n beetje het laagste wat iemand kan verdienen (bij gebrek aan federaal wettelijk minimumloon maar een overschot aan CAO's neem ik de onderkant van de laagste schaal in de eenvoudigste CAO). Dat zou vergelijkbaar zijn met ons minimumloon. Een "Level 3" in CGI termen (zeg maar technisch projectleider etc, denk aan WO + 10 a 12 jaar ervaring), doet pakweg 10.000 CHF/maand bruto. Verhouding 4.5.
In Nederland zijn de verschillen inderdaad minder groot. Minimumloon is € 1.477,80. Denk dat een aardig deel van ons nog geen 3 keer dat krijgt.
Ik denk dat reden tot klagen niet beperkt is tot CGI-ers maar veel meer alle mensen treft die HBO/WO werk doen. Ga je advertenties kijken dan wordt voor veel HBO functies een salaris tussen de 50k en 60k als max aangeboden.Bedrijven als Cap, CGI, Atos hebben er een handje van om te doen alsof ze met 3500 a 4000 voor bovengenoegd profiel al heel dik betalen. Maar ook als ik de secundaire arbeidsvoorwaarden erbij tel, kom ik niet eens tot 3.5 x minimumloon. Daar komt nog bovenop dat ons belastingsysteem veel meer nivelleert door de hoge inkomstenbelasting (niet alleen hoog in termen van toptarief, maar ook in termen van hoe snel je in de buurt van dat marginale tarief komt).
Ook al is het geen 1998, CGI-ers hebben best wel wat reden tot klagen.
Check. Zal het doorgeven.Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:54:
Of CGINL heeft samen met de OR een mooi voorstel kunnen fabriceren, waar wij als werknemers ons ook in kunnen vinden.
Verwijderd
We zullen wel weer op de brieven vol fouten moeten wachten
Verwijderd
Jij kunt zo de nieuwjaarsconference schrijvenReneger schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:19:
[...]
Of CGINL heeft samen met de OR een mooi voorstel kunnen fabriceren, waar wij als werknemers ons ook in kunnen vinden.
Verwijderd
als hij echt een goed verhaal heeft dan geloof ik niet dat het van hemzelf komt, of de verloopcijfers zijn nu superhoog, of die 80% nee kon hij niet verklaren richting Canada
kom maar op met een goed verhaal, en noem ons ajb geen members...
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 14:28 ]
Ik probeer altijd de positieve kant van zaken te bekijken. Zo ook hierbij. En ik heb gewoon de hoop dat er deze week spijkers met koppen zijn geslagen, wat resulteert in een nieuw protocol, waar mensen zich beter in kunnen voelen.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:20:
[...]
Jij kunt zo de nieuwjaarsconference schrijven
Tuurlijk, ik heb soms ook mn twijfels, en de sfeer er omheen werkt ook niet echt bevorderend. Maar de andere kant is toch: CGI is een groot en sterk bedrijf. Misschien is het dit jaar een neutrale of zelfs negatieve ronde. Maar wanneer je overgenomen wordt, weet je dat je soms concessies moet doen. Liever zo dan failliet, en een eenzijdig intrekken van nog meer zaken (Heb ik meegemaakt, wil je echt niet).
Misschien is het dit jaar zuur, maar is er volgend jaar wel ruimte voor loonsverhogingen, waar van toepassing.
Misschien zie ik de wolk te roze, maar liever zo dan dat ik de complete dag aan het azijnpissen ben.
Verwijderd
Ik denk dat CGI'ers op dit moment positief zullen reageren als gecommuniceerd wordt dat alles blijft zoals het is maar met de toevoeging van SPP en PPP.
Als eerder dit jaar enkel was aangekondigd dat er geen salarisverhogingen zouden worden doorgevoerd had dat veel negativiteit opgeleverd. Op dit moment zullen CGI'ers er anders tegenaan kijken...
Je hebt gelijk... zeuren lucht een paar minuten op, maar uiteindelijk word je er alleen maar chagrijniger van.Reneger schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:26:
[...]
Misschien zie ik de wolk te roze, maar liever zo dan dat ik de complete dag aan het azijnpissen ben.
Maar ik denk dat ik de oplossing toch ga zoeken in zelf actie ondernemen i.p.v. concessies doen aan een bedrijf waar ik steeds minder positieve gevoelens bij heb.
Maar laat ik eerst de allesbeslissende call van vanmiddag nog maar even afwachten...
Verwijderd
Zou toch geen slecht nieuws zijn?
Verwijderd
Iets zegt me dat er een kogel door de kerk isWijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:54:

Net zoals de loonsverhogingen van afgelopen jarenReneger schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:26:
[...]
Ik probeer altijd de positieve kant van zaken te bekijken.
......
Misschien is het dit jaar zuur, maar is er volgend jaar wel ruimte voor loonsverhogingen, waar van toepassing.

Op zich heb je daar ook een punt, maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen was dat het op dit moment de salarissen echt niet excessief zijn.Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:14:
[...]
Ik denk dat reden tot klagen niet beperkt is tot CGI-ers maar veel meer alle mensen treft die HBO/WO werk doen. Ga je advertenties kijken dan wordt voor veel HBO functies een salaris tussen de 50k en 60k als max aangeboden.
Heel veel ruimte om te besparen op primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zie ik dan ook niet, tenzij je accepteert dat het gat met andere (niet detachering) werkgevers zo groot wordt dat een serieus deel van je populatie wegloopt...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
nee je zit niet op een roze wolk, je mag er van vinden wat je wil.Reneger schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:26:
[...]
Ik probeer altijd de positieve kant van zaken te bekijken. Zo ook hierbij. En ik heb gewoon de hoop dat er deze week spijkers met koppen zijn geslagen, wat resulteert in een nieuw protocol, waar mensen zich beter in kunnen voelen.
Tuurlijk, ik heb soms ook mn twijfels, en de sfeer er omheen werkt ook niet echt bevorderend. Maar de andere kant is toch: CGI is een groot en sterk bedrijf. Misschien is het dit jaar een neutrale of zelfs negatieve ronde. Maar wanneer je overgenomen wordt, weet je dat je soms concessies moet doen. Liever zo dan failliet, en een eenzijdig intrekken van nog meer zaken (Heb ik meegemaakt, wil je echt niet).
Het probleem zit in het feit dat er voor zoveelste jaar op rij moet worden ingeleverd. Als het alleen om dit jaar zou gaan, dan was er wat mij betreft eigenlijk geen probleem geweest.
wellicht zouden we failliet zijn gegaan als cgi de boel niet zou hebben overgenomen. Aan de andere kant, bij het overnemen van logica heeft men ook de historie overgenomen
Ik zeg alleen "geen commentaar"Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:39:
[...]
Iets zegt me dat er een kogel door de kerk is
Dat ben ik helemaal met je eens.hoevenpe schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:42:
[...]
Op zich heb je daar ook een punt, maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen was dat het op dit moment de salarissen echt niet excessief zijn.
We hebben ook in de Logica tijd moeten balanceren op dit touw, alleen toen ging het om primair en minder op secundair.Heel veel ruimte om te besparen op primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zie ik dan ook niet, tenzij je accepteert dat het gat met andere (niet detachering) werkgevers zo groot wordt dat een serieus deel van je populatie wegloopt...
[ Voor 13% gewijzigd door Wijnands op 03-10-2013 14:58 ]
genoteerd. ik ben erbijWijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:54:
Nogmaals, niet iedereen heeft de laatste jaren ingeleverd. En daarnaast, een aantal jaar geleden ben ik van een klein (140 - 160 man) bedrijf naar Logica gekomen. Wat een verademing qua arbeidsvoorwaarden. Zelfs het nieuwe voorstel is in vergelijking met wat ik toen had erg rooskleurig. Misschien zijn we een beetje verwend met zn allen?Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:44:
[...]
nee je zit niet op een roze wolk, je mag er van vinden wat je wil.
Het probleem zit in het feit dat er voor zoveelste jaar op rij moet worden ingeleverd. Als het alleen om dit jaar zou gaan, dan was er wat mij betreft eigenlijk geen probleem geweest.
wellicht zouden we failliet zijn gegaan als cgi de boel niet zou hebben overgenomen. Aan de andere kant, bij het overnemen van logica heeft men ook de historie overgenomen
Als er morgen een poll komt zou dan 80% voor optie 1 gaan (mits ze vanavond hebben ingebeld)?
Bij deze de oproep: Vraag de OR wanneer de nieuwe achterbanraadpleging komt!
It always seems impossible until it's done.
Dit topic is gesloten.