Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.765 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
"O con noi o contro di noi"
Vrij gejat : You're either with us or against us!

van ...... Benito Mussolini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-man
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-01-2023
It's all about transparency, except when it isn't and we're not telling you when it is and when it isn't.

Glad to have cleared that up, then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:43
peter00 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:47:
[...]

Heb je enig idee hoe slecht je Engels is? Doe maar weer gewoon in het Nederlands.
700 Euro opleidingsbudget blijkt toch geen verspilling... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
DeZaag schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:57:
[...]

700 Euro opleidingsbudget >:)
Hopelijk gaat Ron morgen aankondigen dat die komt te vervallen om de pensioenpremie van te betalen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Nogmaals: er is geen enkele reden om je zorgen te maken als je niet tekent. Een bedrijf als CGI is gewend met meerdere jaargangen arbeidsvoorwaarden te werken.
Uiteraard zal CGI dat zo veel mogelijk willen vermijden, en enige druk uit willen oefenen om toch te tekenen, maar uiteindelijk heb je gewoon een keuze. Iedereen die roept dat je dan je carriere bij CGI kan vergeten, en langzaam naar buiten gewerkt wordt, is paranoide en ziet spoken. Zolang je 'gewoon' concurrerend en inzetbaar bent, ben je van meerwaarde voor het bedrijf, en is er niks aan de hand. Hetzelfde geldt overigens als je WEL tekent.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Als dat waar is is er toch heel veel veranderd bij de overgang van Logica naar CGI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisboers schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:26:
Nogmaals: er is geen enkele reden om je zorgen te maken als je niet tekent. Een bedrijf als CGI is gewend met meerdere jaargangen arbeidsvoorwaarden te werken.
Uiteraard zal CGI dat zo veel mogelijk willen vermijden, en enige druk uit willen oefenen om toch te tekenen, maar uiteindelijk heb je gewoon een keuze. Iedereen die roept dat je dan je carriere bij CGI kan vergeten, en langzaam naar buiten gewerkt wordt, is paranoide en ziet spoken. Zolang je 'gewoon' concurrerend en inzetbaar bent, ben je van meerwaarde voor het bedrijf, en is er niks aan de hand. Hetzelfde geldt overigens als je WEL tekent.
Als je wel tekent, wordt je de komende jaren in ieder geval 'goedkoper' door de afbouw a-dagen.
Het is dus helemaal niet zo vreemd om te veronderstellen, dat als je niet tekent, je de komende jaren op een andere manier deze kosten 'gecompenseerd' zult zien worden: AKA geen salarisverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Wantrouwen hiervan is overal groot. Dit kan je wegnemen met wat simpel beleid zodat iedereen weet waar men aantoe is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Op zich geloof ik die stelling wel. Vakkenvullers zet je rucksichtlos buiten als ze te duur worden om de volgende week een paar nieuwe aan te nemen tegen lager jeugdloon. Een bedrijf als CGI moet iets meer moeite doen om gekwalificeerde consultants te vinden, en zal dus liever doorwerken met een consultant die een paar procent te weinig marge oplevert dan helemaal afscheid te nemen.

Daarmee is de zorg echter niet van tafel. Iemand die een paar procent te weinig marge oplevert, wordt namelijk wel tegengehouden in salarisontwikkeling tot die paar procent zijn ingelopen. En als het gat groter is dan die paar procent, zo groot dat iemand niet winstgevend valt in te zetten, dan wordt er toch wel naar de deur gewerkt.

Hoeveel mensen die via een outsourcing deal zijn binnengekomen (ING, Philips, ...) werken 5 jaar later nog bij CGI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:44:
[...]

Op zich geloof ik die stelling wel. Vakkenvullers zet je rucksichtlos buiten als ze te duur worden om de volgende week een paar nieuwe aan te nemen tegen lager jeugdloon. Een bedrijf als CGI moet iets meer moeite doen om gekwalificeerde consultants te vinden, en zal dus liever doorwerken met een consultant die een paar procent te weinig marge oplevert dan helemaal afscheid te nemen.

Daarmee is de zorg echter niet van tafel. Iemand die een paar procent te weinig marge oplevert, wordt namelijk wel tegengehouden in salarisontwikkeling tot die paar procent zijn ingelopen. En als het gat groter is dan die paar procent, zo groot dat iemand niet winstgevend valt in te zetten, dan wordt er toch wel naar de deur gewerkt.

Hoeveel mensen die via een outsourcing deal zijn binnengekomen (ING, Philips, ...) werken 5 jaar later nog bij CGI?
ik denk dat cgi juist wel mensen er uit zal werken omdat
1 cgi nu nog steeds zo'n 20 a 30 mensen per maand er uit werkt
. 2 arrogander pechtold weer mee praat met de regering en het waarschijnlijk is dat er dan een ontslagversoepeling wordt doorgevoerd

Logica is in het verleden niet vies geweest van nare spelletjes bij ontslagrondes. Ik heb na het laatste av voorstel niet de indruk dat er iets is veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Van onze groep was dat na 5 jaar nog slechts 5.7%
Hoofdzakelijk door het beleid/gedrag van Logica

[ Voor 40% gewijzigd door vogelliefhebber op 02-10-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een personeelsverloop van 56% per jaar (94.3% in 5 jaar) ligt buiten de normale range. Dat is een indicatie dat er wel "iets" aan de hand is wanneer je ZV te duur zijn naar de geldende norm.

En die geldende norm, dat is geen gouden standaard. De norm wie te duur is wordt bepaald door een T&M markt waarin de tarieven onder druk staan en een soort van interne concurrentie met goedkopere collega's. Je hoeft geen buitensporig salaris te verdienen om "te duur" te zijn. Een normale salarisontwikkeling in de jaren voor de crisis, gecombineerd met het vasthouden van je huidige arbeidsvoorwarden maakt je al een stuk duurder dan de recentere hires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Klopt, maar wat ik dan niet begrijp is dat bij Logica men zo graag mensen wilde overnemen,
om hun groei maar veilig te stellen.
Maar zodra deze mensen dan binnen waren snel tot de conclusie kwam dat de groep niet pastte binnen het Logica-kader.
En men er vervolgens geen enkele moeite mee had om die groep weer zo snel mogelijk buiten te werken.
Uiteindelijk waren daar de medewerkers, noch Logica bij gebaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
vogelliefhebber schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:17:
Klopt, maar wat ik dan niet begrijp is dat bij Logica men zo graag mensen wilde overnemen,
Het ging natuurlijk niet om de mensen, het ging om de opdracht...

De mensen kregen ze er tegen heug-en-meug bij, en door die in de daarop volgende jaren te vervangen door goedkopere eigen medewerkers kon het zo zijn dat een bedrijf als Logica nog steeds winst maakte op een opdracht terwijl de eindklant ook een kostenbesparing gerealiseerd zag.

Dit verloop is juist de bedoeling, hoe cynisch het ook klinkt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Inderdaad het ging om de vermeende opdrachten die men echter ook nooit gehad heeft.
Maar het was vanaf het begin duidelijk dat Logica het alleen om de opdracht ging, en zo snel mogelijk probeerde van de mensen af te komen. Vieze spelletjes werden door Logica niet geschuwd.
Vandaar dat de werkgever Logica bij mij zeker niet bovenaan het lijstje van betrouwbare werkgevers staat.

Maar ik begrijp dat dit door de overname door CGI allemaal heel veel verbeterd is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:18
vogelliefhebber schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:32:
[...]

Inderdaad het ging om de vermeende opdrachten die men echter ook nooit gehad heeft.
Maar het was vanaf het begin duidelijk dat Logica het alleen om de opdracht ging, en zo snel mogelijk probeerde van de mensen af te komen. Vieze spelletjes werden door Logica niet geschuwd.
Vandaar dat de werkgever Logica bij mij zeker niet bovenaan het lijstje van betrouwbare werkgevers staat.

Maar ik begrijp dat dit door de overname door CGI allemaal heel veel verbeterd is 8)7
Nou, da's niet helemaal waar. Ik heb van dichtbij de Birdie deal meegemaakt. Veel Philips medewerkers kwamen toen in dienst. Sommigen waren al dik in de 50 en kenden alleen maar Philips(-dingen). Logica is heel flexibel met die mensen omgegaan, maar sommige waren gewoon niet plaatsbaar omdat hun kennis erg specifiek was.
Veel van die mensen hebben heel lang idle kunnen zitten. En tja daar komt gewoon een keer een eind aan.
Punt is dat Philips opdrachten beloofde maar die kwamen niet. En a propos Philips, die gaan pas "fijn" om met oudere collega's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Dat veel mensen lang idle hebben mogen zitten kwam omdat er een schriftelijke afspraak was dat niemand binnen 18 maanden ontslagen zou worden, en omdat philips voor die mensen gedurende die tijd een werkgarantie afgegeven had. Dus ondanks dat de mensen idle zaten, werden ze nog steeds betaald! Moet je eens kijken wat Logica deed toen die 18 maanden om waren.
Daar lusten de honden echt geen brood van.
Dan had Logica zo eerlijk moeten zijn om die deal niet aan te gaan, en gewoon tegen Philips te zeggen dat men geen interesse had in de mensen, maar alleen in de opdrachten.

Dat Philips ook niet netjes omgaat met zijn personeel doet aan deze zaak niet af.
Of mag Logica het dan wel, omdat anderen (lees Philips) het ook doen

Overigens was het niet zo dat die mensen lang idle mochten zitten, maar MOESTEN zitten.
Wanneer een manager iemand onder zijn tarief weg moet zetten, drukt dat negatief op zijn resultaat.
Als hij iemand op de bank heeft zitten, drukt dat niet op zijn resultaat, omdat dit ingecalculeerd is.
Vandaar dat een manager iemand die te duur is liever op de bank heeft dan onder het tarief aan het werk heeft.
Hij wil immers zelf ook goed scoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vogel, ook ik heb het destijds van dichtbij meegemaakt en heb zelf gezien van dichtbij in Eindhoven hoe er met hen werd omgegaan. Ik beaam volledig wat je daar zegt

In plaats van te proberen de mensen breder inzetbaar te maken heeft Logica die mensen op een zeer rotte manier gedumpt.

En wie het in zijn hoofd heeft gehaald om die mensen aan boord te halen die verdient eigenlijk op staande voet ontslag. Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat de Philips mentaliteit en de Logica mentaliteit totaal niet met elkaar te verenigen zijn, laat staan de arbeidsvoorwaarden. De ontslagprocedures van die mensen heeft Logica flink wat geld gekost. Dat hadden ze beter aan wat training kunnen spenderen om die mensen wat breder inzetbaar te maken.

Enige voordeel voor Philips was dat ze op een zeer voordelige manier wat mensen kwijt konden die ze zelf ook niet meer konden gebruiken. Stom van Logica dat ze daar zijn ingetrapt.

Die mensen hadden ADV, veel vakantiedagen en een echt pensioen. Dat werd bij Logica natuurlijk nooit geboden. Bij voorbaat al een kansloos traject...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan belt mijn vriendin. De post is bezorgd en het aanbod is rond. Medior-architect met doorgroei als ik mijn certificaten haal. Deels eigen tijd wel volledig vergoed. Ziektekosten en pensioen ietsje beter, niet veel meer. A-dagen kennen ze niet maar ik mag er max. 3 kopen; kies ikzelf voor. Niet de 3M van Ron maar met 4.500 per maand (+500, Hermanse!) ben ik dik tevreden.
Dit is mijn droom die uitkomt. Dag Ron, succes met je av, ik doe niet meer mee.
Spijt? Ja, van mijn loyaliteit die helaas eenzijdig bleek te zijn.
En nu ga ik naar huis om een feest te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Gefeliciteerd!
En over 2 jaar lezen we je leaks wel in het 'Ervaring werken bij ABCD topic'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:29:
Vogel, ook ik heb het destijds van dichtbij meegemaakt en heb zelf gezien van dichtbij in Eindhoven hoe er met hen werd omgegaan. Ik beaam volledig wat je daar zegt

In plaats van te proberen de mensen breder inzetbaar te maken heeft Logica die mensen op een zeer rotte manier gedumpt.

En wie het in zijn hoofd heeft gehaald om die mensen aan boord te halen die verdient eigenlijk op staande voet ontslag. Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat de Philips mentaliteit en de Logica mentaliteit totaal niet met elkaar te verenigen zijn, laat staan de arbeidsvoorwaarden. De ontslagprocedures van die mensen heeft Logica flink wat geld gekost. Dat hadden ze beter aan wat training kunnen spenderen om die mensen wat breder inzetbaar te maken.

Enige voordeel voor Philips was dat ze op een zeer voordelige manier wat mensen kwijt konden die ze zelf ook niet meer konden gebruiken. Stom van Logica dat ze daar zijn ingetrapt.

Die mensen hadden ADV, veel vakantiedagen en een echt pensioen. Dat werd bij Logica natuurlijk nooit geboden. Bij voorbaat al een kansloos traject...
Nou ik ken er die prima in de organisatie geland zijn. en de ouderen waren best inzetbaar geweest als er projecten waren gekomen. Echter, Philips heeft die mensen gewoon gedumpt en Logica beloofd dat er inhouse (TSE) projecten zouden komen. En ja toen.....zat men met de gebakken peren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:35:
En dan belt mijn vriendin. De post is bezorgd en het aanbod is rond. Medior-architect met doorgroei als ik mijn certificaten haal. Deels eigen tijd wel volledig vergoed. Ziektekosten en pensioen ietsje beter, niet veel meer. A-dagen kennen ze niet maar ik mag er max. 3 kopen; kies ikzelf voor. Niet de 3M van Ron maar met 4.500 per maand (+500, Hermanse!) ben ik dik tevreden.
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
En dan belt mijn vriendin. De post is bezorgd en het aanbod is rond.
sersju n.a. ief=JUST AN ex ANGRY MUMBER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
hoevenpe schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:25:
[...]

De mensen kregen ze er tegen heug-en-meug bij, en door die in de daarop volgende jaren te vervangen door goedkopere eigen medewerkers kon het zo zijn dat een bedrijf als Logica nog steeds winst maakte op een opdracht terwijl de eindklant ook een kostenbesparing gerealiseerd zag.

Dit verloop is juist de bedoeling, hoe cynisch het ook klinkt.
Dat raakt aan de kern van outsourcing.

Je besteedt een bepaalde werkzaamheid uit. In principe is dat nadelig qua kosten: dubbele overheadkosten (people management + subcontract management) en de marge van de dienstverlener.

Er zijn twee manieren waarop het toch goedkoper kan worden. (1) De dienstverlener kan efficienter werken (schaalvoordeel, betere processen, automatisering). Of (2) hij kan zijn mensen minder betalen om het verschil te maken (de reden waarom de schoonmaker goedkoper is via CSU dan rechtstreeks in dienst bij het ministerie).

Het probleem van een stuk werk overnemen is dat het in veel gevallen niet echt is losgemaakt uit de organisatie van de opdrachtgever. Dat blijft je hangen in:

- de bedrijfsprocessen van de opdrachtgever
- de automatisering van de opdrachtgever
- de lokatie van de opdrachtgever

Met als gevolg dat outsourcing niet wezenlijk verder gaat dan het leveren van een T&M pool. Schaalvoordelen worden niet gerealiseerd omdat je bij de klant het werk van de klant op de manier van de klant uitvoert -- er is dus geen enkele synergie met de rest van de dienstverlening.
Resteert alleen optie (2) om het kostenvoordeel te realiseren. Waarmee de overgenomen werknemers per definitie te duur zijn.
Montifaud schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:57:
[...]

Nou, da's niet helemaal waar. [...]
Punt is dat Philips opdrachten beloofde maar die kwamen niet. En a propos Philips, die gaan pas "fijn" om met oudere collega's....
Voor mij persoonlijk is dit een grote min bij de gedachte om een baan aan te nemen in loondienst bij een groot bedrijf, waar IT development niet wezenlijk bijdraagt aan het unieke product/ de unieke dienst van de werkgever. Zo werk je bij (ING/ABN-Amro/ministerie/Unilever/...), zo wordt je afdeling overgenomen en ben je weer terug bij (Cap/CGI/Ordina/...). Inclusief stempel "te duur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
@sersju n.a. ief

*O* oOo *O* Gefeliciteerd! *O* oOo *O*

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sersju n.a. ief:

Gefeliciteerd en heel veel succes met je nieuwe baan! :w
Hopelijk zal je nu wat beter slapen en fijner dromen.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Van harte met je nieuwe baan. Jammer dat je weggaat :'(

Aan angry mumbers heeft CGI niet zoveel, hoop dat ze dat inzien en morgen met een mooi tegenvoorstel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En nog lease ook? Hallo hee! Daar word ik een tamelijk jaloers van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Vrees niet, over 5 jaar is hij weer onderdeel van CGI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
K.123 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:01:
Vrees niet, over 5 jaar is hij weer onderdeel van CGI :)
We look at the menu, we are not ON the menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik vermoed dat ze dan op de menu pagina met Aziatische gerechten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:11:
kunnen we onze eigen off-shoring 'intern' regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wijnands schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:30:
[...]

En nog lease ook? Hallo hee! Daar word ik een tamelijk jaloers van.
Als je verder kijkt dan de grote dienstverleners, is dat niet buitensporig. Ik heb in het verleden wel eens een asnbod van 3500 + lease + (realistische) omzetbonus van 800 gehad en dat ging over een "gewone" functie als developer. Later heb ik een aanbod voor een interne functie gehad als lead dev voor 5k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28

elsinga

=8-)

Wijnands schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:11:
Nou, ik zag een kaartje van Oost Europa waar een aantal landen dicht bij de Oostzee ook ingekleurd was. Werd alleen niks over gezegd. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Estland zitten we al en die vestiging draait super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
De post is bezorgd en het aanbod is rond. Medior-architect met doorgroei als ik mijn certificaten haal.
Van harte gefeliciteerd, en veel succes in je nieuwe baan!
Hopelijk lukt het andere teleurgestelde collega's ook een nieuwe start te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat er morgen wederom gepraat worden over "het proces" of komt er nu eindelijk duidelijkheid over het nieuwe voorstel.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:18

franssie

Save the albatross

We zullen het morgen horen, het is wel stil nu.
en @sersju n.a. ief feli met je nieuwe baan. Denk dat de mensen die hier klagen inderdaad wel bereid zijn om met hun voeten te stemmen, weten dat ze goed in hun werk zijn. Tenminste als ik niet zeker van mijzelf was zou ik ook niet hier posten.

[ Voor 72% gewijzigd door franssie op 02-10-2013 20:17 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ron heeft vrijdag duidelijk gezegd vandaag met de OR een akkoord te hebben bereikt en ons voor dit weekend een nieuw voorstel op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat wist ie vrijdag al? :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha dus Ron is helderziend......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Sanderke schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:45:
Meneer Dubrana zegt: "netherlands excellent, double digit profit!"
Ronnie zegt "Nederland slecht, zuur, inleveren"

Dat rijmt niet... Je zou verwachten dat die twee toch ook wel eens samen over de stand van zaken praten...
Ron verteld de netto cijfers. En daarin gaat het niet goed met NL. Dubrana heeft de investering van CGI Canada meegeteld. En die investering was goed voor de reorganisatie, het afkopen van rode projecten, het omdraaien van rode projecten en het afkopen van schadeclaims. En dat levert dan wel zwarte cijfers op.
Maar dat geld moeten we de komende jaren gewoon terugbetalen en staat dus op de balans. Of dat een echte balans is of een psychologische maakt niet zoveel uit. Ron's hoofd ligt in ieder geval wel op het blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:46:
[...]

Veel zal afhangen van de manier van communiceren. Als dat zo goed gebeurt dat men de boosheid aan de kant kan zetten dan denk ik dat morrend niet hoeft.
Ik ben nu bij gelezen en ik kan nu zeggen dat er heel veel verbeterd is de laatste twee dagen in het voorstel.
Oooooh, ze moeten het gewoon beter uitleggen. Dat klinkt als een politicus tijdens verkiezingstijd die op -50% in de peilingen staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:34:
Ik vind dat geen onzin. De boosheid zit sommige mensen zo hoog dat ik me serieus afvraag of ze objectief naar feiten kunnen kijken.
Nou ja, lees je eigen stuk met de conclusies van de OR nog eens na zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:30:
[...]
daar wordt uitstekend rekening mee gehouden.

[...]
ik weet het eerlijk niet. Ik hoop dat de or die groep niet vergeet en aparte afspraken maakt. Dat stond wel op mijn todo lijstje
Kijk, precies wat ik dacht. Gewoon geen afspraken over gemaakt. Bijzonder slecht van de OR. De mensen die niet tekenen zijn dus simpelweg de klos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe kom je aan die job die bij klant... dan moet je worden aangeboden, en wie beslist daar over.... inderdaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28

elsinga

=8-)

Wijnands schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:53:
Estland zitten we al en die vestiging draait super!
|:( Doelde op de Zwarte Zee, daar bij Bulgarije en zo in de buurt... 8)7

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vogelliefhebber schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:17:
Maar zodra deze mensen dan binnen waren snel tot de conclusie kwam dat de groep niet pastte binnen het Logica-kader.
En men er vervolgens geen enkele moeite mee had om die groep weer zo snel mogelijk buiten te werken.
Uiteindelijk waren daar de medewerkers, noch Logica bij gebaat.
Logica wilde de omzet, de medewerkers waren bijvangst (waar zowel de oude werkgever als Logica zo goedkoop en zo snel mogelijk vanaf wilden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste stuurlui.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kwam het pas op het todo lijstje nadat ik hier de vraag had gesteld, wedden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
prutser387 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:36:
[...]

Lol
net alsof Serge/Mike een forumpje in 1 of ander klein prutlandje gaat lezen. Hij laat zich wel informeren via het NL management d.m.v. een management-samenvatting. En daarbij gaat het om het resultaat, niet om gezeur van individuele mensen.
De onrust over AV en het bijbehorende "gezeur" van individuele mensen begint nu ook bij onze klanten binnen te druppelen. Dat is niet goed voor het bedrijf. Sommige collega's hebben echt een lesje in discretie nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Hee, pssst... Eiffeltoren kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Gefeliciteerd! oOo :)F
Waar en wanneer is er taart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:05:
[...]

en hoe kom je aan die job die bij klant... dan moet je worden aangeboden, en wie beslist daar over.... inderdaad....
Daar kun je zelf heel veel aan doen, ik heb op 1 na alle detacheringen van de laatste 5 jaar zelf binnegehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitPull56
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2013
@Sersjunaief: Gefeliciflapstaard met je nieuwe baan joh, enjoy en behoud je gevoel voor humor.

@Rest: Gisteravond wel geweest, zeer gemengde berichten en inderdaad, vermoeide Canadese gezichten. Uit die gezichten kwamen echter wel wat aanmerkelijke uitlatingen, als daar zijn:
1) It is your DUTY, as a member, to DEMAND openness from your local leaders
2) The % of overhead of turnover is limited (kan nergens scope of omvang vinden, iemand?)
3) NL had the best profitresults in CEE (12%)

@Mngmnt: Begrijp best dat PPP en SPP budgetneutraal in gevoerd moet worden!
Begrijp niet dat dat impliceert dat <level 4 mumbers dat op moeten hoesten voor >level3

Maar ja, openness voor alles dus kom maar met die aanbieding maar nu wel graag volledige
openheid van zaken......meen me ook nog te herinneren dat die vraag openstaat voor dat
onafhankelijke onderzoek naar 'marktconforme' salariëring/emolumenten. Zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
BitPull56 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:32:
@Sersjunaief: Gefeliciflapstaard met je nieuwe baan joh, enjoy en behoud je gevoel voor humor.

@Rest: Gisteravond wel geweest, zeer gemengde berichten en inderdaad, vermoeide Canadese gezichten. Uit die gezichten kwamen echter wel wat aanmerkelijke uitlatingen, als daar zijn:
1) It is your DUTY, as a member, to DEMAND openness from your local leaders
2) The % of overhead of turnover is limited (kan nergens scope of omvang vinden, iemand?)
3) NL had the best profitresults in CEE (12%)

@Mngmnt: Begrijp best dat PPP en SPP budgetneutraal in gevoerd moet worden!
Begrijp niet dat dat impliceert dat <level 4 mumbers dat op moeten hoesten voor >level3

Maar ja, openness voor alles dus kom maar met die aanbieding maar nu wel graag volledige
openheid van zaken......meen me ook nog te herinneren dat die vraag openstaat voor dat
onafhankelijke onderzoek naar 'marktconforme' salariëring/emolumenten. Zeer benieuwd.
"NL had the best profitresults in CEE (12%)" Wow! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolphus schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:17:
[...]
De onrust over AV en het bijbehorende "gezeur" van individuele mensen begint nu ook bij onze klanten binnen te druppelen. Dat is niet goed voor het bedrijf. Sommige collega's hebben echt een lesje in discretie nodig...
Nee is niet goed, maar ja .. Als je wekenlang al door CGI met dit gezeur aan je hoofd erbij moet lopen, komen er vanzelf momenten dat je je even gaat uiten. We werken allemaal hard en zijn nog steeds mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:59:
[...]
Nee is niet goed, maar ja .. Als je wekenlang al door CGI met dit gezeur aan je hoofd erbij moet lopen, komen er vanzelf momenten dat je je even gaat uiten. We werken allemaal hard en zijn nog steeds mensen.
Inderdaad, als je al een maand met de pest in je lijf rondloopt en iemand vraagt belangstellend hoe het op je werk is, dan moet je wel héél professioneel zijn om te zeggen "Prima, het is nog steeds een erg leuk bedrijf om voor te werken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]
We zijn inderdaad mensen, en het gezeur duurt al een jaar of 3 in dit topic, alleen is het nu geëxplodeerd met de nieuwe AV. Niet gek dat het doordringt bij onze klanten, maar dat is niet alleen een paar consultants hier te verwijten, maar ook het slechte proces van de afgelopen maanden. Als Marcel dat niet ingecalculeerd had, is hij een gevalletje http://www.watbenjedan.nl/
Nieuwe tijden en zo ...

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 02-10-2013 23:17 . Reden: correcte quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolphus schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:29:
[...]
Daar kun je zelf heel veel aan doen, ik heb op 1 na alle detacheringen van de laatste 5 jaar zelf binnegehaald.
Luister nou, als CGI niet wil dat jij daar aan de slag gaat, dan gebeurt het niet. Snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@MumberTwo - als je goed bent, echt wel. Maar waarom heb je dan CGI nog nodig? Je bouwt in een paar jaar een enorme reserve op als je je blijft houden aan de huidige inkomen!

@Mumbertwo hier beneden: het siert en tekent je :+

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 02-10-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk, die naiviteit van sommigen. Of is het die plaat voor de kop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Als Logica je liever op de bank wilde houden dan kon je zelf regelen wat je wou,
maar dan zorgde je manager er wel voor dat men er niet uit kwam vwbt het tarief, en ging het alsnog niet door.
Simple as that!

Maar dat zal nu niet meer gebeuren denk ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Echt waar als je je eigen opdrachten kan regelen? Ik herken het niet, maar een half jaar op de bank zitten omdat de markt je wil? Teken ik voor.
Ben je ook van je relatiebeding af - zou niet weten waarom Logica of CGI dat zou doen, does not compute.
Ik ben absoluut niet tevereden over de AV (en over meer dingen), maar zo cynisch heb ik ook niet om me heen gezien nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGI heeft meest fitte medewerkers

Rotterdam, 21 september 2017
Aanstaande zaterdag publiceert het AD weer de jaarlijkse Vitaliteitsmeter, de ranglijst van bedrijven met het beste vitaliteitsbeleid. De Nederlandse tak van ICT-bedrijf CGI prijkt dit jaar fier bovenaan.
Topman Ron de Mos is niet verbaasd dat zijn medewerkers de fitste van het land zijn: “Binnen CGI kennen we al sinds jaar en dag de zogenaamde Walk around the world: al onze collega’s wereldwijd wandelen elk jaar een half uur. U zult begrijpen dat dit een stevige basis legt voor een goede conditie. Onze Nederlandse members maken daarnaast massaal gebruik van de gezonde mogelijkheden die ons flexibele mobiliteitsbudget biedt. Hoewel ook private lease één van de opties is, kiest een groot percentage van onze mensen ervoor deze maandelijkse toelage te gebruiken voor aanschaf en onderhoud van een fiets. Zo verzekeren ze zichzelf van de dagelijks benodigde beweging. Degenen die wél een auto rijden, parkeren vaak bewust een paar kilometer van de klant waar ze werkzaam zijn. Omdat ze hierdoor minder salaris kwijt zijn aan parkeerkosten, houden ze aan deze gezonde gewoonte vaak ook nog een leuk extraatje over.”
De Mos zegt niet te kunnen wachten tot hij al zijn mensen persoonlijk kan feliciteren met het bereikte resultaat: “Binnenkort hebben we onze Annual Tour, die dit jaar plaatsvindt in zalencentrum De Engel in Houten. Daar wacht voor iedere member tegen een geringe vergoeding een leuke CGI-stappenteller.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Die berichten vna CGI-nieuws zijn ook hilarisch >:)

We hebben hier twee regelrechte humoristen onder ons met hem (haar?) en "sersju n.a. ief". Ondanks dat ik "sersju n.a. ief" zijn nieuwe job van harte gun en hem veel succes wens bij zijn nieuwe uitdaging, vind ik het het toch wel jammer om steeds meer collega's te zien vertrekken. Na vanavond weten we of dat er nog heel veel meer zullen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]
Klopt. Dat hebben ze ook.
Ik ook.

Op de een of andere manier heb ik moeite mijn teleurstelling niet te uiten en is het lastig voor mij niet te laten blijken hoe gespannen ik ben als men aan mijn directe inkomen wil gaan komen en ik niet weet hoe of ik straks mijn kinderen nog naar de peuterspeelzaal kan sturen.

Gelukkig had ik een TL die dit volledig begreep en me eens in de zoveel tijd eens polste om te kijken hoe het met me ging.

Oh nee... die had ik niet. :F

Gelukkig kon ik met mijn problemen en verontrustende gevoelens terecht bij mijn directe manager / delivery manager / practice manager / HR ...

Oh nee, dat kon ik niet want iedereen had het te druk en de klant betaalde toch wel voor me... dus maakt het uit... :F

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Ik ben ongelofelijk benieuwd wat onze SVP vandaag voor ons in petto heeft.
Anderzijds eigenlijk niet en verwacht ik een herhaling van zetten. Ik kan niet geloven dat ze dat zullen doen, maar ben heel bang van wel.
In dat geval wordt het een kwestie van heel low level opstellen en rustig mijn lease contract uitzitten. Daarna zie ik dan wel verder.
Mijn motivatie is sinds de aankondiging van de nieuwe arbeidsvoorwaarden ver te zoeken geweest en ik zal echt iets positiefs moeten zien om me daarin te herpakken.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:03:
[...]

Kijk, precies wat ik dacht. Gewoon geen afspraken over gemaakt. Bijzonder slecht van de OR. De mensen die niet tekenen zijn dus simpelweg de klos.
Vertel het de OR ipv hier anoniem te... oh, laat ook maar! |:(
avotar schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 07:15:
[...]

Gelukkig had ik een TL die dit volledig begreep en me eens in de zoveel tijd eens polste om te kijken hoe het met me ging.

Oh nee... die had ik niet. :F

Gelukkig kon ik met mijn problemen en verontrustende gevoelens terecht bij mijn directe manager / delivery manager / practice manager / HR ...

Oh nee, dat kon ik niet want iedereen had het te druk en de klant betaalde toch wel voor me... dus maakt het uit... :F
Managers komen, managers gaan. Dat is al zo sinds ik bij dit bedrijf werk. Had een aardige TL maar die heeft net ontslag genomen. Manager doet ook z'n best en is zeker niet slecht maar die heeft z'n handen knap vol.

Persoonlijk ben ik al blij met een manager die op tijd dingen accordeert. Als het er een is waar ik ook mee kan praten is dan een prettige bonus. Verder heb ik geleerd dat je dingen vooral zelf moet doen en dat je goed voor jezelf moet zorgen, niemand anders doet het.

[ Voor 20% gewijzigd door Wijnands op 03-10-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-man
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-01-2023
Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 07:59:
[...]

Persoonlijk ben ik al blij met een manager die op tijd dingen accordeert. Als het er een is waar ik ook mee kan praten is dan een prettige bonus. Verder heb ik geleerd dat je dingen vooral zelf moet doen en dat je goed voor jezelf moet zorgen, niemand anders doet het.
Hoor je wel wat je hier zegt? Betaling voor management zowel absoluut hoger als - in de nieuwe AV - in de variabele componenten zoals lease/mobiliteit, PPP, etc. En wat verwachten we in ruil daarvoor? Op tijd dingen accorderen. 8)7

Hoe krom zijn we inmiddels bezig met zijn allen, dat het (op tijd) zetten van vinkjes in spreadsheets beter gewaardeerd wordt dan echt werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat de klant te weten komt komt ook door de computable en de kromme berichtgeving van CGI
mij hebben ze ook gevraagd of ik salarisverhoging kreeg,
"ja maar ik ga toch 80 euro netto achteruit"

niets is geheim tegenwoordig, zie CGILEAKS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn natuurlijk ook klanten die het merken doordat ontslagnemende collega's vertrekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En sommige managers hebben echt een lesje management nodig :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien ben ik binnenkort ook weg, gesprek gestart met een klein consultancy bedrijf
tegelijkertijd ook de klant geinformeerd, en die vroeg "intern worden?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Al die relativerende verhalen die hier opeens opduiken, zouden dat managers zijn met een opdracht?

Just wondering. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:44:
mischien ben ik binnenkort ook weg, gesprek gestart met een klein consultancy bedrijf
tegelijkertijd ook de klant geinformeerd, en die vroeg "intern worden?'
Bereid je voor dat je relatiebeding een issue zal zijn als je naar de klant overstapt.
Het verloop is net even wat groter dan normaal, dus juist nu zullen ze de mensen die ze met een relatiebeding kunnen dwarsliggen, dwars liggen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 07:59:
[...]

[...]
Don't feed the troll ;)
Managers komen, managers gaan. Dat is al zo sinds ik bij dit bedrijf werk. Had een aardige TL maar die heeft net ontslag genomen. Manager doet ook z'n best en is zeker niet slecht maar die heeft z'n handen knap vol.

Ben ik het zeer zeker niet mee eens.
Het zijn gewoon collega's die dit erbij doen... true... maar dan nog moeten ze zorgen dat ze voor dit soort dingen tijd maken/krijgen.
Krijgen ze dat niet voor elkaar, kun je ook de geschiktheid van die persoon in twijfel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Het is maar wat je 'gezeur' noemt. Voor veel collega's is het al maandenlang een enorme bedreiging die tot spanningen leidt. Ik heb dat ook bij mijzelf gemerkt en omdat ik niet wil dat mijn werk er onder lijdt heb ik met mijn klant gedeeld dat deze zaken spelen. Dat geeft ruimte, begrip en waardering omdat je onder moeilijke omstandigheden toch je werk goed en op tijd oplevert.

De schadelijke gevolgen van arbeidsonrust kun je vooral het NLT aanrekenen. Als damage control bedient men zich tevens van propaganda. De propaganda van Marcel Harmsen in Computable is schadelijk voor het imago van CGI. Klanten prikken snel door dit soort van halve waarheden heen. Dat komt de geloofwaardigheid van een zakelijke partner niet ten goede.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:25:
[...]

Ben ik het zeer zeker niet mee eens.
Het zijn gewoon collega's die dit erbij doen... true... maar dan nog moeten ze zorgen dat ze voor dit soort dingen tijd maken/krijgen.
Krijgen ze dat niet voor elkaar, kun je ook de geschiktheid van die persoon in twijfel trekken.
Teamleads doen hun ding in een paar uur per week. Daar heb ik wel respect voor (maar het is ook de voornaamste reden dat ik zelf nooit naar die rol heb gesolliciteerd.

Geschiktheid in twijfel trekken heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat Marcels verhaal een grote leugen is heb ik duidelijk gemaakt bij de klant, en iemand had al met cijfers op computable gereageerd....

nu zijn er nog meer feiten duidelijk CGI NL maakt 12% winst terwijl Ron zeurt en huilt over totaal iets ander
dus waarom zouden we een achteruitgang moeten accepteren als het zo goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Valt me wel op dat de grootste klagers hier, ook daadwerkelijk vertrekken. Tupisch....Want ik kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat ze toch al weg zouden gaan en de AV-discussie maar de druppel is in emmer die toch al was overgelopen.

Overigens gun ik een ieder geluk en plezier en meer geld bij de nieuwe baasch. Als je er op alle vlakken op vooruit gaat, ben je goed bezig. Ik hoop dat het gras echt groener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:38:
Valt me wel op dat de grootste klagers hier, ook daadwerkelijk vertrekken. Tupisch....Want ik kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat ze toch al weg zouden gaan en de AV-discussie maar de druppel is in emmer die toch al was overgelopen.

Overigens gun ik een ieder geluk en plezier en meer geld bij de nieuwe baasch. Als je er op alle vlakken op vooruit gaat, ben je goed bezig. Ik hoop dat het gras echt groener is.
wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Nee. Absoluut niet.
Ik had normaal gezien het aanbod wat ik nu had niet eens in overweging genomen, omdat ik mezelf altijd had voorgenomen er echt flink op vooruit te moeten gaan wil ik overstappen.
En als de AV transformatie minder ingrijpend was geweest en de communicatie eromheen veel beter was geweest, ook dan had ik waarschijnlijk ook gewoon blijven zitten.

Maar alles bij elkaar was het gewoon genoeg geweest. Na de verandering van logicacmg naar logica zag ik dingen veranderen.. van logica naar cgi nog meer en meer.
En steeds niet in mijn voordeel.
Ik kan buiten die leutige rode kleur echt voor mezelf persoonlijk geen enkel voordeel opnoemen wat CGI mij gebracht heeft na de overname. Geen enkele.

En daarbij... ik stap over en ga er 13 euro netto op vooruit. En meer zekerheid. En veel meer waardering.

[ Voor 4% gewijzigd door avotar op 03-10-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat is zeker niet zo.
Voor de hele AV-discussie had ik geen enkele behoefte CGI te verlaten. Inmiddels is het niet meer de vraag of ik weg ga, alleen de datum moet nog ingevuld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik zou me daar als bedrijf juist reuze zorgen over maken:

De mensen die op dit soort manieren hun emotie tonen zijn vaak de loyale medewerkers die heel ver willen gaan. Als het je echt niets kan schelen dan ga je ook niet de moeite nemen om hier je gevoelens en gedachten te uiten.

Veel van de mensen die je noemt zijn hier al honderden pagina's aan het posten en hebben al die tijd het bedrijf toch de kans gegeven om te veranderen, te bewijzen dat de woorden geen loze woorden waren. Als nu na al die tijd ook deze mensen de handdoek in de ring gooien en vertrekken dan is dat echt een slecht signaal en een teken dat onder de 'stille meerderheid' er waarschijnlijk ook heel veel mensen aan het solliciteren zijn...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:32:
[...]

Teamleads doen hun ding in een paar uur per week. Daar heb ik wel respect voor (maar het is ook de voornaamste reden dat ik zelf nooit naar die rol heb gesolliciteerd.

Geschiktheid in twijfel trekken heb ik geen zin in.
Respect is in deze vind ik niet het goede woord. (Ik respecteer al mijn collega's en probeer ze ook vooral in hun waarde te laten).
Maar je bent TL geworden om een reden en kon van te voren heel duidelijk de implicaties zien. Ik zie bij andere collega's dat er ook hele goede zijn, maar dat zijn de mensen van wie je toch verwacht dat je ze over x aantal jaar een stuk verder boven je zal zien zitten.

Dat moet je ook niet openbaar doen... en zal ik je ook niet proberen te ontlokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeg ik me ook af :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga mijn TM verassen met een ontslag brief... als een en ander duidelijk is
ik ga hem sowieso niet bellen, want heb geen CGI telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:48:
ik ga mijn TM verassen met een ontslag brief... als een en ander duidelijk is
ik ga hem sowieso niet bellen, want heb geen CGI telefoon
Waarom niet? Daar heb je je onkostenvergoeding voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:49:
[...]

Waarom niet? Daar heb je je onkostenvergoeding voor.
ik ben van plan te tekenen en direct op te zeggen, dan heb ik maar 1 maand opzegtermijn :)
dan kan ik dat via de onkostenvergoeding niet meer betalen, moet ook nog parkeergeld mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:51:
[...]

ik ben van plan te tekenen en direct op te zeggen, dan heb ik maar 1 maand opzegtermijn :)
dan kan ik dat via de onkostenvergoeding niet meer betalen, moet ook nog parkeergeld mee doen
Ben je mooi in de aap gelogeerd als dit circus nog een paar maanden duurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
De OR heeft een discussie site. De grote afwezige in het debat op de discussie site is de OR zelf. Bij discussies zouden de OR-leden van de communicatie commissie toch actief mee kunnen doen?!

Op de inhoud kan het soms lastig zijn voor de OR om uitlatingen te doen maar bij discussies over het proces zou de OR actief mee kunnen doen. Collega’s plaatsen heel duidelijke vragen over processen. Neem bijvoorbeeld ‘Uitslag verkiezingen’ en ‘2e Achterbanraadpleging’. Daar kan door de OR heel eenvoudig met een standpunt op gereageerd worden. Dat is een veel effectievere vorm van achterbancommunicatie dan collega’s verwijzen naar individuele communicatie via de OR-mailbox.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ik heb een mailtje gemist of ze moeten wel heel veel knippen in Ron zijn toespraak van afgelopen dinsdag maar ik kan hem nog nergens vinden?
Iemand anders al een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
ESPACE schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:57:
[...]

De OR heeft een discussie site. De grote afwezige in het debat op de discussie site is de OR zelf. Bij discussies zouden de OR-leden van de communicatie commissie toch actief mee kunnen doen?!
De OR laat op dit gebied kansen liggen. Ze zouden op de discussie site de discussies beter op gang kunnen brengen en houden door vragen te stellen over hoe collega's over onderwerpen denken en proberen discussie actief gaande te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:51:
[...]

Pas op,
ook al teken jij, dan heb je nog geen nieuwe AV.
Pas als ook CGI dat contract getekend heeft zijn de nieuwe AV van kracht.
Lijkt me sterk dat CGI in deze fase jou getekende contract ook zal tekenen.
Dus houd je vooralsnog gewoon je oude opzegtermijn.
En let op, dat was bovendien gebaseerd op kalendermaanden, dus daar komt gemiddeld nog een halve maand bij.
Opzeggen dus aan het einde van de maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitPull56
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2013
@vogelliefhebber; Ik vermoed dat het voor veel mumbers helemaal niet uitmaakt wanneer ze opzeggen.
Zo te horen/zien zijn de meesten hier heel loyaal en billable en weinig vrij geweest.
Dat betekent waarschijnlijk dat als ze nu opzeggen en hun vakantiedagen opnemen en
de rest verkopen, waarschijnlijk de 2 beste maanden ever bij deze toko gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

wordt het niet eens tijd voor een ex-CGI forum? De meeste reaguurders hier zijn niet eens meer lid van de vereniging.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Krijg net een heel wild idee.... moeten de grootste mopperaars hier niet 's met Ron om de tafel gaan zitten?

Pagina: 1 ... 70 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.