Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.765 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:01:
allemaal doorgestoken kaart, familie van Ron zeker
Pas maar op met solliciteren. Ron's *knip* familie van de hoge bomen houden we er buiten Ik word wat wantrouwend onderhand :?

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 01-10-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Enerzijds begrijp ik wel dat in dit format geen lastige vragen passen. Anderzijds een gemiste kans. De hoge heren hadden kunnen aangeven dat ze meeleefden en actief meedachten en werkten aan een oplossing, Nu gaven ze enkel de boodschap af dat alles draait om de winst.
Teveel verwacht, ik weet het, maar nu hou ik aan deze webcast net zo' n vervelend gevoel over als aan de praatjes van Ron.
Nee, ik ben niet positiever na dit verhaal. Maar eens heel goed gaan nadenken.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:33:
84% is best veel. Betekent dat er van de 30k ex-logicanen toch 20 hebben ingestemd. Kennelijk hebben andere landen een beter voordtel gehad?
wat denk je van een ander belastingregime...?

Minder/geen belasting over het door CGI bijgelegde deel van het SPP scheelt een heleboel centjes. Daarmee compenseer je best veel van de negatieve effecten van dit AV plan. Maar het gaat me echter te ver de belastingdienst daar de schuld van te geven. Dat regime was er al VOORDAT SPP/PPP werden ingevoerd door de strot geduwd

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:42:
[...]

Dan moet je niet voor een Noord Amerikaans bedrijf werken
nee, ze moeten in Canada even nadenken over het feit dat we geen stomzinnige yanken zijn en op een andere manier onze zaken regelen.
Ik zit in ieder geval niet te wachten om er nog een baantje naast te nemen(zoals een hoop yanken) om rond te komen. Hoepel op met je anglo/amerikaanse droom of vertaal je droom naar Europese normen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Triodefreak schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:58:
[...]

Grapje zeker. Die moderator zit er niet voor niets.
Lorne weet wel wat hij doet ;)

Mensen, vergeet niet dat de Nederlandse situatie tamelijk uniek is.

[ Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 01-10-2013 20:53 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

Wijnands schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:52:
[...]

Klinkt wel een beetje als de Chinese gelukwens/vloek "we live in interesting times" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Nou, iedereen eindelijk op bed hier.

Had toch liever in de zaal gezeten, (bijna) alles is beter dan drie keer toe ondergekotst worden door je eigen kinderen. Hopelijk alles nog terug te zien op intranet.

Net zo als ik het mijn kinderen niet kwalijk kan nemen dat ze ziek zijn en papa onderspugen kan ik het de Canadese directie niet kwalijk nemen dat alles om winst gaat... dat is uiteindelijk het hele idee van een bedrijf, winst maken.

Over een paar dagen komt hier thuis trouwens na al het zuur ook wel weer wat zoets... zo snel zal het binnen CGI waarschijnlijk niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
[...]

Hoe bedoel je dat? In dat we met zo een groot percentage tegen het voorstel in zijn gegaan (via de poll)? Of dat onze arbeidsvoorwaardensituatie uniek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Inderdaad, wij hebben hier een rechtspostie en een contract. In andere landen is het gewoon slikken of stikken. Dat is even wennen voor de grootvorsten uit Canada. Ik kriijg bijna medelijden met ron :+

'we pakken geen salaris af', 'budgetneutraal' en nu '82% heeft aandelen'. Who says? Er zijn duizenden members in India; geef ze een aandeeltje uit de ppp pot en het % vliegt omhoog. En zijn alle exlogicanen ondertussen allemaal member en worden ze allemaal meegeteld, of niet? Hocus pocus...

Houd op met die av ellende.
Gewoon een bijlage bij je eigen contract dat je jaarlijks vooraf je a-dagen mag verkopen of ruilen tegen een bak aandelen, keer ppp uit als aandelen en handjes af van verworven rechten waar jaren keihard voor is gewerkt en de aandeelhouders logica van hebben geprofiteerd; toen werd niet gevraagd of we een stukkie van de winstkoek wilden dus kom nu niet met een verlieskoek (of maken we winst?) :?
Verder doorgaan met overheadreductie en een marktconform gebenchmarkt director/vp salaris.
T&M transisteren naar P&S en investeren in opleidingen in plaats van in oprotpremies.

Kortom, geen droom maar visie en strategie! :*)

Kunnen de mumbers weer blij naar hun werk met een zekere toekomst. _/-\o_ (en kunnen we dit topic sluiten).

Mijn naam? Welbekend, dus het zal wel 2000 man zijn eind van het jaar. :+ Kans is dan alleen dat ik Ron ergens anders tegenkom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kep er geen zin meer an

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reneger schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:20:
Ik ga ook voor de CO2 besparing. Op de fiets.
Ja binnenkort ook elke dag mee naar je werk als je niet oppast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0-0 in de arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
wkb schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:10:
[...]

Klinkt wel een beetje als de Chinese gelukwens/vloek "we live in interesting times" O-)
Voor mij persoonlijk zijn de times sinds medio Juni vorig jaar interesting geworden en gebleven.

Paar 100 reacties geleden is Sun Tzu al 's langs gekomen met een ander goed citaat. ;)
Perenor schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:39:
[...]

Hoe bedoel je dat? In dat we met zo een groot percentage tegen het voorstel in zijn gegaan (via de poll)? Of dat onze arbeidsvoorwaardensituatie uniek is?
Sowiso zijn we een land waar werknemers rechten tamelijk sterk zijn, da's in ongeveer 35% van onze landen in Europa het geval. Arbeidsvoorwaarden zijn in elk land uniek

Wij zijn in deze kwestie uniek in het feit dat er zo veel arbeidsvoorwaarden in een keer geraakt worden en dan ook nog budget neutraal. In veel andere landen waar members wel wat te zeggen hebben is het geld of heel makkelijk gevonden omdat ze erg goed draaien of het is gevonden door met maar 1 of 2 dingen te schuiven. Hoe meer factoren je kan beinvloeden, hoe ingewikkelder het wordt uiteraard.

In de UK bijv. hebben ze wat voorzieningen weggehaald die maar een hele kleine groep gebruikte en ze hebben de pensioenregeling aangepast. Members hebben daar vrijwel niks te vertellen. Dit heeft wel wat pijn gedaan maar toch halen ze de schouders op en gaan ze gewoon verder.

De laatste twee dagen was ik even druk met een andere member vertegenwoordiging en heb ik de NL situatie van afstand gevolgd. Ben nog niet bij met lezen van de mails, dat ga ik zo nog doen. Ik weet wie de klus hebben doorgepakt en hoe die mensen erin staan. Ik heb er vertrouwen in dat we binnenkort een nieuw protocol gaan zien dat voor een grote meerderheid wel te pruimen is.

[ Voor 73% gewijzigd door Wijnands op 01-10-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

En de stand in de HMH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

Wijnands schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:59:
[...]

Voor mij persoonlijk zijn de times sinds medio Juni vorig jaar interesting geworden en gebleven.
Dat kan ik me voorstellen ja. Vraag is een beetje of je het had willen missen of niet.. Leerzaam was het vast denk ik zo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hoeveel uh's zijn er geteld? En hoelang is de neus van Ron ondertussen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Hoe druk was het in de HMH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:20

franssie

Save the albatross

Het was behoorlijk druk!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
wkb schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:00:
[...]

Dat kan ik me voorstellen ja. Vraag is een beetje of je het had willen missen of niet.. Leerzaam was het vast denk ik zo?!
Sommige stukken van de stress had ik wel kunnen missen. Om 0500 wakker worden en meteen een idee op het notitieblok naast je bed krabbelen hou je ook niet heel lang vol.

Maar, dit had ik zeker niet willen missen. En ik heb enorm veel geleerd, zowel over HR, de wet als over jullie maar ook heel veel over mezelf. Veel interessante mensen ontmoet, voor "leader" uitgemaakt door iemand met een Canadees accent.. ;)
Waar ik nu voor mijzelf op hoop is dat er een kans langs komt dat ik alles wat ik geleerd heb ook ergens kan inzetten. Maar goed, da's wat mij betreft pas aan de orde op het moment dat dit alles achter de rug is.

[ Voor 5% gewijzigd door Wijnands op 01-10-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands
ërgens" is dat lezen als "ergens anders"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijp je kans, graag een goed av voorstel eruit slepen als OR adviseur. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druk? Liever kleffe broodjes en een managementfeestje met een hoop gezeur en gezever aanhoren ipv lekker op de bank met goed eten, voetbal en een biertje en vooral rust en positiviteit? Apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei: klapvee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:15:
@Wijnands
ërgens" is dat lezen als "ergens anders"?
Als je bedoelt buiten de deur? Nee, niet noodzakelijk. Ik heb op zich vertrouwen in de toekomst van deze toko. Aan de andere kant, ik sta altijd open voor een aanbod wat ik niet kan weigeren.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:15:
Grijp je kans, graag een goed av voorstel eruit slepen als OR adviseur. }:O
Ik doe mijn best om mijn klant zo goed mogelijk te adviseren. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Wijnands op 01-10-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Tja, altijd investeren in je netwerk, de stemming peilen, etc.
Zeker nu nuttig voor jezelf, en niet echt veel geklapt, dat niet nee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands, dat kan ik mij voorstellen. De recruiters hebben dat ook door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:19:
Tja, altijd investeren in je netwerk, de stemming peilen, etc.
Zeker nu nuttig voor jezelf, en niet echt veel geklapt, dat niet nee.
Voor de stemming te peilen hoef ik daar niet heen, dat lijkt me duidelijk hoe die is. En nuttig, waarom? Irriteert alleen maar nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PAC123,
Je moet je niet irriteren, dat is contraprodutief. Wees posotief en denk aan de kansen die je krijgt aangeboden door recruiters die betere AV bieden. En dan bedoel ik niet CAP, Accenture, Ordina of Sogeti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kut kut kut..afgekeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1-0 1-0!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
Wat een verschil met vorig jaar trouwens. Toen waren de heren helemaal on a high neem ik aan. Na een geweldige aankoop waardoor ze meer dan dubbel zo groot werden. En synergie. Aah wat wisten ze het mooi te vertellen. Voor het eerst in jaren kreeg ik ook weer een beetje het CMG gevoel. Vanavond zag ik twee vermoeide oude mannen. Vooral Mike zag er slechter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
1-1... :(

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De zaal zat vrijwel vol, de sfeer was prima (zeker beter dan ik had verwacht) en ik heb weer even kunnen bijpraten met wat collega's. Oh, vergeet ik bijna het prima eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Over het eten verschillen we dan iets van mening, maar vies was het niet ;)
(en ja ik ben een zeikert als het op eten aankomt - maar droge rijst in de nasi ... alleen in Nederland :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja echt onverdiend van Milan en slecht die van Hoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:23
Ik vond de tagliatella carbonara niet om te eten, maar verder was het best ok.

Wat een hoop gezever over 'klapvee'. Van al die stoere 'boe-roep'/opstaan met je rug naar Ron- verhalen was in de HMH niets te merken. Zijn jullie allemaal thuisgebleven of zijn jullie meer internetridders?

Enniewee. Ik vond S&M er ook oud uit zien. Pensioen kennen ze niet, maar wat ik me afvroeg is wie de kar gaat trekken als de tand des tijds hun lichaam en geest doet aftakelen en ze de kar niet meer kunnen trekken.
Als potentieel 'owner' zie ik daar een gevaar in.

Wat me verder opviel (en dat is in de wereld zo): het blijven streven naar groei en grotere winsten.
Hebben de afgelopen crisisjaren ons niet juist geleerd dat groeien-groeien-groeien meer een soort utopie is?
Toegegeven, tot nu toe doet CGI het globaal goed, maar een KPN-situatie kan ook met CGI gebeuren.

Ik vond Ron aan het eind een beetje wanhopig overkomen om ons vooral binnenboord te houden.
Het heden is niet alles en een blik op de toekomst houden is goed, maar niet door iedereen nu flink financieel tr korten.
De toekomstige AV moet wel interessant genoeg blijven om medewerkers vast te houden, laat staan 500 extra te willen recruiteren.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het einde van Ron heb ik helaas gemist, was voor mij belangrijker alvast wat mensen te spreken, achteraf jammer dus - dat had ik wel willen zien, een beetje wanhopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Het feit dat de HMH ondanks alle ellende vol zat, is goed nieuws voor CGI: massa's mensen hebben nog genoeg feeling met het bedrijf om er een vrije avond aan op te offeren. Met dat tekenen van de nieuwe arbeidsvoorwaarden komt het dan ook wel goed.
De kleine groep teleurgestelden op dit forum (waaronder ik) zal zich daarbij neer moeten leggen. Als de meerderheid van de collega's het beleid van CGI steunt, kunnen we geen vuist maken.
Of interpreteer ik de hoge opkomst van vanavond verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Optie "D"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Lurker1 ik denk dat er niet veel correlatie is/was tussen komen en tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
franssie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:42:
Over het eten verschillen we dan iets van mening, maar vies was het niet ;)
(en ja ik ben een zeikert als het op eten aankomt - maar droge rijst in de nasi ... alleen in Nederland :+ )
Alweer nasi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:42:
[...]

Ja echt onverdiend van Milan en slecht die van Hoorn.
Milan en Hoorn? Nieuwe leden van het CGI MT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
franssie schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:22:
@Lurker1 ik denk dat er niet veel correlatie is/was tussen komen en tekenen.
Sorry, ik ben in een paar maanden tijd een oude zuurpruim geworden... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lurker1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:25:
[...]
Niet geheel onherkenbaar hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Metaalhoofd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:06:
Ik vond Ron aan het eind een beetje wanhopig overkomen om ons vooral binnenboord te houden.
Begrijpelijk. Het is inmiddels ook bij de directie wel duidelijk dat op sommige plekken in de organisatie een substantieel aantal collega's op korte termijn gaat vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Lurker1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:25:
[...]

Advies: Probeer dat om te buigen. Je hebt er alleen jezelf mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Wat me verder opviel (en dat is in de wereld zo): het blijven streven naar groei en grotere winsten.
Hebben de afgelopen crisisjaren ons niet juist geleerd dat groeien-groeien-groeien meer een soort utopie is?
Ik heb daar ook wel moeite mee. Misschien zijn we niet genoeg kapitalist? Maar ja, de Noord-Amerikanen zijn dat wel en dus denk ik niet dat we snel een ander model krijgen. Ik moest laatst nog denken aan de Kibbutz.
Toegegeven, tot nu toe doet CGI het globaal goed, maar een KPN-situatie kan ook met CGI gebeuren.
Nee, dat denk ik niet. Daar zijn we te divers voor en veranderen we te snel van koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Waar ik nu voor mijzelf op hoop is dat er een kans langs komt dat ik alles wat ik geleerd heb ook ergens kan inzetten. Maar goed, da's wat mij betreft pas aan de orde op het moment dat dit alles achter de rug is.
Er was eens een OR lid dat werd later HR manager en HR Directeur ...

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
Meneer Dubrana zegt: "netherlands excellent, double digit profit!"
Ronnie zegt "Nederland slecht, zuur, inleveren"

Dat rijmt niet... Je zou verwachten dat die twee toch ook wel eens samen over de stand van zaken praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Lurker1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:21:
Het feit dat de HMH ondanks alle ellende vol zat, is goed nieuws voor CGI: massa's mensen hebben nog genoeg feeling met het bedrijf om er een vrije avond aan op te offeren. Met dat tekenen van de nieuwe arbeidsvoorwaarden komt het dan ook wel goed.
De kleine groep teleurgestelden op dit forum (waaronder ik) zal zich daarbij neer moeten leggen. Als de meerderheid van de collega's het beleid van CGI steunt, kunnen we geen vuist maken.
Of interpreteer ik de hoge opkomst van vanavond verkeerd?
Dat is voor mij dus ook een teleurstelling, dat er toch best veel mensen zijn geweest.. Ik ben dus niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Sanderke schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:45:

Dat rijmt niet... Je zou verwachten dat die twee toch ook wel eens samen over de stand van zaken praten...
Apart, dat mag Meneer de Mos dan morgen eens uitleggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGI-topman wint jackpot

Den Haag, 28 mei 2016
De jackpot van de Staatsloterij is deze maand gewonnen door Ron de Mos, algemeen directeur van CGI Nederland. In tegenstelling tot de meeste prijswinnaars zocht hij bewust de publiciteit. Door onze verslaggever gevraagd naar zijn beweegredenen, antwoordt De Mos: “In het kader van de transparantie.”
Als onderdeel van een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket introduceerde CGI drie jaar geleden een regeling die haar werknemers in staat stelt voor 1,5% van hun jaarsalaris aan staatsloten te kopen. Als een employee van deze mogelijkheid gebruik maakt, wordt het aantal loten door CGI verdubbeld. Het systeem werd bij aanvang met veel scepsis ontvangen.
De Mos: “Kritiek krijg je altijd, maar het is meestal van tijdelijke aard. Vorig jaar, toen we de maandelijkse contributie voor onze members introduceerden, stuitte dat ook op veel weerstand. Inmiddels begrijpt iedereen dat een lidmaatschap nu eenmaal geld kost.”
De bestuurder vervolgt: “Het bezwaar tegen het loterijsysteem was destijds dat we de hoofdprijs als vaste component op ieders persoonlijke salarisberekening opvoerden. Ik hoop dat ik nu de rationaal daarachter heb aangetoond. Al heeft het natuurlijk wel geholpen dat ik zelf 15% van mijn salaris aan loten mag besteden.”
Over de vraag wat hij met het gewonnen geld gaat doen, hoeft De Mos niet lang na te denken: “Over twee weken hebben we een zeer belangrijke all staff meeting. Ik denk dat ik van een welverdiende vakantie ga genieten.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
[...]
De laatste twee dagen was ik even druk met een andere member vertegenwoordiging en heb ik de NL situatie van afstand gevolgd. Ben nog niet bij met lezen van de mails, dat ga ik zo nog doen. Ik weet wie de klus hebben doorgepakt en hoe die mensen erin staan. Ik heb er vertrouwen in dat we binnenkort een nieuw protocol gaan zien dat voor een grote meerderheid wel te pruimen is.
Die laatste opmerking stelt me dan wel weer enigszins gerust. Hoe groot zal die meerderheid in jouw verwachting zijn. Misschien een kleine schatting? Zou je ook via DM kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Dat is toch precies de positie waar je 'm wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Hangt er vanaf. Een wanhopig mens kan dan verstandig worden en hulp zoeken (in dialoog gaan) of paniekvoetbal gaan spelen. Of zelfs verbitterd raken en rare dingen doen (bijv alles wat niet instemmingsplichtig is op 0 zetten)

[ Voor 30% gewijzigd door Metaalhoofd op 02-10-2013 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 07:51:
Hangt er vanaf. Een wanhopig mens kan dan verstandig worden en hulp zoeken (in dialoog gaan) of paniekvoetbal gaan spelen
Ze kunnen een aardig balletje paniekvoetbal hoor daar in dat MT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Metaalhoofd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 07:51:
Hangt er vanaf. Een wanhopig mens kan dan verstandig worden en hulp zoeken (in dialoog gaan) of paniekvoetbal gaan spelen. Of zelfs verbitterd raken en rare dingen doen (bijv alles wat niet instemmingsplichtig is op 0 zetten)
In dat geval weet hij zeker dat de groei targets niet gehaald gaan worden.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik heb er vertrouwen in dat we binnenkort een nieuw protocol gaan zien dat voor een grote meerderheid wel te pruimen is.
Hoe moet ik dit precies lezen? Ik vind spruitjes ook wel te pruimen, maar ik moet er niet aan denken om ze elke dag te eten.
Wordt het een protocol waarmee de meerderheid uiteindelijk morrend akkoord gaat, of zullen veel mensen daadwerkelijk hun goede gevoel bij CGI terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 06:45:

CGI-topman wint jackpot

Den Haag, 28 mei 2016
De jackpot van de Staatsloterij is deze maand gewonnen door Ron de Mos, algemeen directeur van CGI Nederland. In tegenstelling tot de meeste prijswinnaars zocht hij bewust de publiciteit. Door onze verslaggever gevraagd naar zijn beweegredenen, antwoordt De Mos: “In het kader van de transparantie.”
Als onderdeel van een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket introduceerde CGI drie jaar geleden een regeling die haar werknemers in staat stelt voor 1,5% van hun jaarsalaris aan staatsloten te kopen. Als een employee van deze mogelijkheid gebruik maakt, wordt het aantal loten door CGI verdubbeld. Het systeem werd bij aanvang met veel scepsis ontvangen.
De Mos: “Kritiek krijg je altijd, maar het is meestal van tijdelijke aard. Vorig jaar, toen we de maandelijkse contributie voor onze members introduceerden, stuitte dat ook op veel weerstand. Inmiddels begrijpt iedereen dat een lidmaatschap nu eenmaal geld kost.”
De bestuurder vervolgt: “Het bezwaar tegen het loterijsysteem was destijds dat we de hoofdprijs als vaste component op ieders persoonlijke salarisberekening opvoerden. Ik hoop dat ik nu de rationaal daarachter heb aangetoond. Al heeft het natuurlijk wel geholpen dat ik zelf 15% van mijn salaris aan loten mag besteden.”
Over de vraag wat hij met het gewonnen geld gaat doen, hoeft De Mos niet lang na te denken: “Over twee weken hebben we een zeer belangrijke all staff meeting. Ik denk dat ik van een welverdiende vakantie ga genieten.”
_/-\o_ Erg leuk stukje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28

elsinga

=8-)

Ook in de HMH geweest. Ook ik geloof in de motivatie van CGI. En ook ik denk dat het hele AV transitie proces niet zo optimaal is gelopen als gewenst.;) Als de arbeidsvoorwaarden een beetje fatsoenlijk blijven dan ga ik niet direct weg. Want we zijn met CGI echt wel op de goede weg. En dat groenere gras bij de buren? Da's meestal de lichtinval... je hebt namelijk meestal te maken met de Wet van Behoud van Ellende: in totaal zul je meestal op gemiddeld dezelfde ellende mogen rekenen, alleen verschuift de ellende van wat nu niet zo leuk is naar iets anders. ;)

Apropos eten: ergens zaten kennelijk wat teveeel dingen in die er niet in thuis horen, heb net thuis gehaald en de buikkrampen waren vanochtend net niet erg genoeg om thuis te blijven...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
[b][message=40973965,noline]Apropos eten: ergens zaten kennelijk wat teveeel dingen in die er niet in thuis horen, heb net thuis gehaald en de buikkrampen waren vanochtend net niet erg genoeg om thuis te blijven...
Is de hele dag op de WC-zitten ook 'bil-able'? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:36:
Want we zijn met CGI echt wel op de goede weg. En dat groenere gras bij de buren? Da's meestal de lichtinval...
Waar ik nu werk was en blijft het gras toch echt een stuk groener :P
Het word mensen graag voorgespiegeld dat je maar moet slikken wat je nu hebt omdat het nergens goed gaat. Dat blijkt lang niet altijd het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsinga schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:36:
En dat groenere gras bij de buren? Da's meestal de lichtinval... je hebt namelijk meestal te maken met de Wet van Behoud van Ellende: in totaal zul je meestal op gemiddeld dezelfde ellende mogen rekenen, alleen verschuift de ellende van wat nu niet zo leuk is naar iets anders. ;)
Ben al anderhalf jaar aan het grazen in een veel groenere wei, en dat heeft niks met de lichtinval te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:25:
[...]

Hoe moet ik dit precies lezen? Ik vind spruitjes ook wel te pruimen, maar ik moet er niet aan denken om ze elke dag te eten.
Wordt het een protocol waarmee de meerderheid uiteindelijk morrend akkoord gaat, of zullen veel mensen daadwerkelijk hun goede gevoel bij CGI terugkrijgen?
Veel zal afhangen van de manier van communiceren. Als dat zo goed gebeurt dat men de boosheid aan de kant kan zetten dan denk ik dat morrend niet hoeft.
Ik ben nu bij gelezen en ik kan nu zeggen dat er heel veel verbeterd is de laatste twee dagen in het voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:44:
[...]
Ben al anderhalf jaar aan het grazen in een veel groenere wei, en dat heeft niks met de lichtinval te maken.
Ik ken een wei die wel vijf tinten groener is, maar het is omgeven door prikkeldraad genaamd "relatiebeding". |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wijnands schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:46:
[...]

Veel zal afhangen van de manier van communiceren. Als dat zo goed gebeurt dat men de boosheid aan de kant kan zetten dan denk ik dat morrend niet hoeft.
Ik ben nu bij gelezen en ik kan nu zeggen dat er heel veel verbeterd is de laatste twee dagen in het voorstel.
Ze hebben natuurlijk wel heel wat goed te maken in het sentiment. Ze hebben met het vorige voorstel, en de communicatie daaromtrent, enorm veel schade aangericht, ik verwacht dat het erg lastig is om dat om te keren zonder dat er een flinke verbetering in de arbeidsvoorwaarden voorgesteld wordt. Maar gezien het doel van de nieuwe av zie ik dat eigenlijk niet heel snel gebeuren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
[...]
Dat klinkt hoopgevend. Als de anciënniteitsdagen-regeling is verbeterd, is het wachten wat mij betreft alleen nog op de uitkomst van de mobiliteitspilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Sanderke schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 00:45:

Serge heeft t over winst, Ron over omzet, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Afgaande op wat Serge en Mike hebben gezegd, hebben ze naar mijn idee liever een omzet van 1B met 16+% winst dan een omzet van 2B met 1% winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Het is wél een goed voorstel of niet, de manier van communiceren heeft daar nu geen invloed meer op.

Ben wel blij dat jij er vertrouwen in hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik vind dat geen onzin. De boosheid zit sommige mensen zo hoog dat ik me serieus afvraag of ze objectief naar feiten kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:34:
Ik vind dat geen onzin. De boosheid zit sommige mensen zo hoog dat ik me serieus afvraag of ze objectief naar feiten kunnen kijken.
Ik heb een berekening gemaakt op basis van het vorige voorstel en zal dat net zo doen met een nieuw voorstel. Daarbij wil ik er geen euro netto op achteruit gaan, en ook niet na 4 jaar. Simpel, heeft niets met subjectief te maken. Beide heren hebben er qua management een zooitje van gemaakt. Als ik zulk prutswerk oplever kan ik mijn koffers pakken |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:00:
[...]

Serge heeft t over winst, Ron over omzet, gok ik.
So if the turnover in the Netherlands was on the level they(us?) want it to be.
Then Ron probably would complain that the profit is not high enough.

Yeah so, I started to post in English, with the little hope of everybody picking this up.
With the even smaller hope of that CGI will actually read this. If one of those CGI would even stumble upon this Forum, then they atleast can read it.

The internal forum seems to be mainly Dutch, I would also advice to start posting there in English. Because now you have the situation that you complain there a lot in Dutch. This will only be read by Dutch Management (if only this was true) and as always interpreted by them how they like it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.123 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:31:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Het is wél een goed voorstel of niet, de manier van communiceren heeft daar nu geen invloed meer op.

Ben wel blij dat jij er vertrouwen in hebt :P
Ofcourse this is not rubish, this is how I got my UPC internet, it's a shitty product, but the nice girl at the store made me belief that I could not do another day without it. The fool I was:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wijnands schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:34:
Natuurlijk moeten mensen proberen om objectief naar het voorstel te kijken. Maar het eerste voorstel, en de communicatie daaromheen, heeft wel een hoop afgedaan aan het vertrouwen/respect in de relatie met de werkgever. Dat moeten ze op de een of andere manier ook weer proberen te helen. Ze beginnen dus wel met een enorme achterstand met dit voorstel. Het is dus IMHO ook niet reëel vanuit CGI om er vanuit te gaan dat mensen compleet objectief naar het voorstel kunnen kijken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:44:
Ofcourse this is not rubish, this is how I got my UPC internet, it's a shitty product, but the nice girl at the store made me belief that I could not do another day without it. The fool I was:)
Heb je enig idee hoe slecht je Engels is? Doe maar weer gewoon in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:38:
[...]

Ik heb een berekening gemaakt op basis van het vorige voorstel en zal dat net zo doen met een nieuw voorstel. Daarbij wil ik er geen euro netto op achteruit gaan, en ook niet na 4 jaar. Simpel, heeft niets met subjectief te maken. Beide heren hebben er qua management een zooitje van gemaakt. Als ik zulk prutswerk oplever kan ik mijn koffers pakken |:(.
Precies wat ik ook heb gedaan. Gewoon je voorstel invoeren in het payroll programma van ADP en je ziet heel nauwkeurig hoe het voorstel, in combinatie met je salarisverhoging (als je die krijgt) netto uitpakt. In mijn persoonlijke situatie netto bijna zoveel minder als ik er bruto bij ga krijgen. En dan moet ik nog even rekenen dat ik parkeerkosten zelf moet gaan betalen, en mijn pensioen premie. Heel objectief bekeken dus en daarom was t eerste voorstel een no-go voor mij. Dus het nieuwe voorstel moet wel heel goed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:47:
[...]

Heb je enig idee hoe slecht je Engels is? Doe maar weer gewoon in het Nederlands.
goed plan, this ies stonekool english

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:45:
[...]

Natuurlijk moeten mensen proberen om objectief naar het voorstel te kijken. Maar het eerste voorstel, en de communicatie daaromheen, heeft wel een hoop afgedaan aan het vertrouwen/respect in de relatie met de werkgever. Dat moeten ze op de een of andere manier ook weer proberen te helen. Ze beginnen dus wel met een enorme achterstand met dit voorstel. Het is dus IMHO ook niet reëel vanuit CGI om er vanuit te gaan dat mensen compleet objectief naar het voorstel kunnen kijken.
Helemaal mee eens. Zeker als er nog een mobiliteitspilot loopt e.d.
Woede/teleurstelling maakt (tijdelijk) slechtziend maar vooral het vertrouwen is weg en dat betekent dat ik niks teken voor het allemaal concreet en helder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Logiecaan schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:48:
Gewoon je voorstel invoeren in het payroll programma van ADP en je ziet heel nauwkeurig hoe het voorstel, in combinatie met je salarisverhoging (als je die krijgt) netto uitpakt.
Geef eens een link als je wilt ? ik zie geen freeware op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
[...]

@Wijnands, kan jij wellicht aangeven wat jij denkt dat er gebeurd met de mensen die dit 2e voorstel niet tekenen, als de meerderheid dat wel doet en de OR is er mee akkoord, kan nl. met al die verschillende oude contracten (o.a.CMG/ING) nogal verschillen per individu? (Gaarne geen politiek correct antwoord, :) )

Je zou denken dat je dan gewoon gehouden wordt aan je huidige arbeidscontract, maar waarom dan dat gesprek met o.a. HR.?

Zelfs mijn TL gaf al angstig aan, toen ik het contract net binnen had en ik voor optie 3 zou kiezen, zou je dat wel doen en wat gaat er dan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:53:
[...]

Ja binnenkort ook elke dag mee naar je werk als je niet oppast ;)
Valt mee ;) Ik haal de 16K per jaar wel, en mn leasecontract loopt nog 2 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
peter00 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:59:
[...]

Geef eens een link als je wilt ? ik zie geen freeware op hun site.
Voor de ADP berekening moet je hier zijn: http://www.e-prepay.nl/e-prepay2013/ Neem de oude bedragen over van je oude loonstrook en pas dan de onkostenvergoeding aan. Vul je pensioenbijdrage in bij belaste inhoudingen en druk op 'bereken'. http://www.e-prepay.nl/e-prepay2013/

Beste is om eerst je oude loonstrook gegevens in te vullen, zodat je op basis van een loonstrook kan controleren of alles klopt. Daarna je nieuwe bruto salaris invullen, je onkostenvergoeding aanpassen, etc.

Ik heb deze informatie inmiddels ook op de interne OR discussie site gepost, dus alle collega's kunnen er hun voordeel me doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Logiecaan op 02-10-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Het feit dat de HMH ondanks alle ellende vol zat, ...
... Of interpreteer ik de hoge opkomst van vanavond verkeerd?
Jammer dat je niet geweest bent. Ik vond het een inspirerende avond. De visie en de strategie stemmen hoopvol voor de toekomst en business wise is het zeer de moeite waard om de schouders er onder te zetten. Probeer dit los te zien van de AV.

Ron de Mos zal nog wel heel erg zijn best moeten doen om beschaamd vertrouwen terug te winnen. Afgelopen vrijdag probeerde hij met een zielig verhaal geloofwaardigheid terug te winnen. Een aantal 'het gaat slecht' voorgestelde zaken klopte niet. Dat kun je alleen al opmaken uit de F2013 gevulde PPP-pot. Maar gisteren bleek ook dat het verhaal van afgelopen vrijdag weer een aantal halve waarheden bevatte. Wel werd duidelijk dat SPP&PPP van Canada moet. Dat is wat anders dan dat het kan worden afgedwongen.

De grote vraag blijft in welke mate je gerespecteerd zal blijven wanneer je niet tekent en toch op betrokken wijze een bijdrage wil leveren aan het succes van CGI.

P.S. De volle zaal in de HMH is eenvoudig gerealiseerd door de zaal kleiner te maken. Het podium was richting tribune geschoven en het gordijn achter het podium hing ongeveer in het midden van de HMH. Men heeft de opkomst met een volle zaal goed ingeschat en kon het lege balkon als backup gebruiken.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:52:
[...]

Helemaal mee eens. Zeker als er nog een mobiliteitspilot loopt e.d.
Woede/teleurstelling maakt (tijdelijk) slechtziend maar vooral het vertrouwen is weg en dat betekent dat ik niks teken voor het allemaal concreet en helder is.
Ik denk dat het eerste voorstel in feite een kardinale misser is geweest. Het had een eerste onderhandelingsaanbod kunnen zijn, maar het was dermate slecht dat veel mensen zich geschoffeerd voelen en dat er veel vertrouwen is geschonden.
De manier van communiceren heeft dat niet beter gemaakt. Totale radiostilte tot het moment van presentatie zodat je je niet voor kon bereiden gaf geen gevoel van transparantie. Veel adders onder het gras en onduidelijkheden.
En dan de bottomline dat een achteruitgang gecommuniceerd wordt als een vooruitgang, ook naar buiten toe, is natuurlijk van de zotte. Hiermee wordt sterk de indruk gewekt dat we als medewerkers niet als volwaardig worden aangezien.

Om dit recht te trekken is een veel beter voorstel nodig, eentje zelfs die niet kostenneutraal te brengen is. En als dat uitgesloten is dan kunnen ze beter alle voorstellen intrekken en het bij het oude houden. Natuurlijk wel met uitzondering van de collega's die als laatste zijn binnengekomen, want daar moet wel een correctie worden gemaakt.

Het vertrouwen is bij mij dermate beschadigd dat ik gisteren nog een vriend heb afgeraden om bij CGI te solliciteren. Dat was twee jaar geleden wel anders toen ik vol vertrouwen en hoop voor de toekomst hier binnen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn neefje ook afgeraden, cum laude master in science informatica afgestudeerd
mijn advies was ga maar naar een klein bedrijf dan ben je geen nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
LowLevel schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:13:
[...]

Het vertrouwen is bij mij dermate beschadigd dat ik gisteren nog een vriend heb afgeraden om bij CGI te solliciteren. Dat was twee jaar geleden wel anders toen ik vol vertrouwen en hoop voor de toekomst hier binnen kwam.
Dat is vreemd. 2 Jaar geleden was het nog Logica, waarvan de window-dressing misschien wel goed was, maar de feitelijke cijfers een ramp. Nu draaien we wel winst en is het bedrijf veel sterker dan voorheen.

Dus je zou je vriend wel een zinkend schip aanbevelen, maar niet een op-stoom-komende tanker. 8)7

Effe dikke knipoog erbij trouwens, ik snap denk ik wel wat je bedoeld. Ik zou dolgraag mensen bij CGI willen aanbrengen en puur op basis van gevoel en vertrouwen in de zaak zou ik dat ook doen. Maar wat dan aangeboden wordt zou ik niet kunnen zeggen. En dat vind ik heel jammer.

Anyhow: Ik vond gister een prima avond. Ron deed t goed, Serge x2 en Mike was goed. De boodschap is wederom heel helder en ik kan mij er wel in vinden. Ik vond het heel goed dat Mike zei dat openheid en transparantie en het delen van kennis de manier is die verwacht wordt van de CGI-leiders. Ik hoop dat alle betrokkenen (incl inhuur) heel goed naar die boodschap hebben geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:22:
[...]

Dat is vreemd. 2 Jaar geleden was het nog Logica, waarvan de window-dressing misschien wel goed was, maar de feitelijke cijfers een ramp. Nu draaien we wel winst en is het bedrijf veel sterker dan voorheen.

Dus je zou je vriend wel een zinkend schip aanbevelen, maar niet een op-stoom-komende tanker. 8)7

Effe dikke knipoog erbij trouwens, ik snap denk ik wel wat je bedoeld. Ik zou dolgraag mensen bij CGI willen aanbrengen en puur op basis van gevoel en vertrouwen in de zaak zou ik dat ook doen. Maar wat dan aangeboden wordt zou ik niet kunnen zeggen. En dat vind ik heel jammer.

Anyhow: Ik vond gister een prima avond. Ron deed t goed, Serge x2 en Mike was goed. De boodschap is wederom heel helder en ik kan mij er wel in vinden. Ik vond het heel goed dat Mike zei dat openheid en transparantie en het delen van kennis de manier is die verwacht wordt van de CGI-leiders. Ik hoop dat alle betrokkenen (incl inhuur) heel goed naar die boodschap hebben geluisterd.
dat hoop ik ook inderdaad, zouden ze dan toch wat meegekregen hebben van het geknutsel/gepruts van Ron en Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:26:
dat hoop ik ook inderdaad, zouden ze dan toch wat meegekregen hebben van het geknutsel/gepruts van Ron en Marcel
Dream on (de NL-way, niet de Canada-way), Ron en Marcel zitten er met een heel andere insteek dan onze Canadese vrienden. Short-term vs Long-term, Ikke ikke ikke vs CGI-family, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:29:
[...]

Dream on (de NL-way, niet de Canada-way), Ron en Marcel zitten er met een heel andere insteek dan onze Canadese vrienden. Short-term vs Long-term, Ikke ikke ikke vs CGI-family, etc.
ik denk ook dat het zo zit, maar stiekem hoop je op het omgekeerde....
Ron die denkt zijn bonus te halen door meer winst uit de AV te halen ipv business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Yes, coal English and no! I like it this way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

aha persoonlijke budget van 700 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
sattertje schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:00:
[...]

@Wijnands, kan jij wellicht aangeven wat jij denkt dat er gebeurd met de mensen die dit 2e voorstel niet tekenen, als de meerderheid dat wel doet en de OR is er mee akkoord, kan nl. met al die verschillende oude contracten (o.a.CMG/ING) nogal verschillen per individu?
daar wordt uitstekend rekening mee gehouden.
(Gaarne geen politiek correct antwoord, :) )
ik weet het eerlijk niet. Ik hoop dat de or die groep niet vergeet en aparte afspraken maakt. Dat stond wel op mijn todo lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Wijnands schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:30:
[...]
daar wordt uitstekend rekening mee gehouden.

[...]
aparte afspraken maakt.
<3

[ Voor 3% gewijzigd door K.123 op 02-10-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Betekent niet dat het ook gebeurt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Daar reken ik ook zeker niet op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:41:
[...]
Yeah so, I started to post in English, with the little hope of everybody picking this up.
With the even smaller hope of that CGI will actually read this. If one of those CGI would even stumble upon this Forum, then they atleast can read it.
Lol
net alsof Serge/Mike een forumpje in 1 of ander klein prutlandje gaat lezen. Hij laat zich wel informeren via het NL management d.m.v. een management-samenvatting. En daarbij gaat het om het resultaat, niet om gezeur van individuele mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
K.123 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:28:
Daar reken ik ook zeker niet op :*)
Ik wel... er is ongetwijfeld een plan voor wat er met de niet-tekenaars moet gebeuren. Maar dat plan zal waarschijnlijk niet transparant worden gecommuniceerd.
Pagina: 1 ... 69 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.