Zijn er al niet genoeg "Ervaring werken bij XXX" threads in dit forumfranssie schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:30:
Ben in een cynische bui, wie opent het "Ervaring niet meer werken bij CGI" topic?
Ben wel benieuwd naar de ervaringen in het gras bij de buren (ik hou van positieve verhalen, zeker na al het zuur hier)
...
Daarnaast is er een besloten groep voor de mensen die het bedrijf verplicht moesten verlaten in de afgelopen jaren. In principe gericht op de toekomst ná het vertrek. Velen zijn nu directeur van een bedrijf. Alleen... Logica / CGI heeft (zo ver ik kan overzien) vooral ouderen, zeg 35+, ontslagen. Dat directeursschap is van hun stamrecht-BV; in de huidige economische tijden is werk weinig voorhanden. Het goede nieuws zal, schat ik, pas komen als de economie fors beter draait en de gevolgen van de vergrijzingsgolf weer acuut worden. Het is nog even wachten op 'goede verhalen' uit die groep
Is het dan niemand opgevallen dat gisterenavond kranten en TV journaals over elkaar buitelden om te melden dat duizenden bedrijven hun werknemers vragen accoord te gaan met slechtere arbeidsvoorwaarden? Gelukkig voor jullie werd CGI niet genoemd want zoiets geeft alleen maar reputatieschade bij potentiële opdrachtgevers.
Dat leidt tot een zuur leerpunt voor hen die in dit forum zo makkelijk roepen dat de werkgever maar over de brug moet komen. Hoezeer je je ook benadeeld voelt door een al jaren bevroren salaris, geschoffeerd voelt door het "aanbod" van slechtere arbeidsvoorwaarden, enzovoorts enzovoorts: eerst moet het geld verdiend worden.
Oprecht succes gewenst aan degenen die een mooie nieuwe baan hebben kunnen verwerven na hun Logica/CGI tijdperk. Verwar het succes van de een niet met de malaise van een ander. Er is een grote vraag naar bepaalde IT'ers (momenteel veel ontwikkelaars bij voorbeeld), maar lang niet naar alle soorten.