Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.765 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:30:
Ben in een cynische bui, wie opent het "Ervaring niet meer werken bij CGI" topic?
Ben wel benieuwd naar de ervaringen in het gras bij de buren (ik hou van positieve verhalen, zeker na al het zuur hier)
...
Zijn er al niet genoeg "Ervaring werken bij XXX" threads in dit forum }) ?

Daarnaast is er een besloten groep voor de mensen die het bedrijf verplicht moesten verlaten in de afgelopen jaren. In principe gericht op de toekomst ná het vertrek. Velen zijn nu directeur van een bedrijf. Alleen... Logica / CGI heeft (zo ver ik kan overzien) vooral ouderen, zeg 35+, ontslagen. Dat directeursschap is van hun stamrecht-BV; in de huidige economische tijden is werk weinig voorhanden. Het goede nieuws zal, schat ik, pas komen als de economie fors beter draait en de gevolgen van de vergrijzingsgolf weer acuut worden. Het is nog even wachten op 'goede verhalen' uit die groep :|

Is het dan niemand opgevallen dat gisterenavond kranten en TV journaals over elkaar buitelden om te melden dat duizenden bedrijven hun werknemers vragen accoord te gaan met slechtere arbeidsvoorwaarden? Gelukkig voor jullie werd CGI niet genoemd want zoiets geeft alleen maar reputatieschade bij potentiële opdrachtgevers.

Dat leidt tot een zuur leerpunt voor hen die in dit forum zo makkelijk roepen dat de werkgever maar over de brug moet komen. Hoezeer je je ook benadeeld voelt door een al jaren bevroren salaris, geschoffeerd voelt door het "aanbod" van slechtere arbeidsvoorwaarden, enzovoorts enzovoorts: eerst moet het geld verdiend worden.

Oprecht succes gewenst aan degenen die een mooie nieuwe baan hebben kunnen verwerven na hun Logica/CGI tijdperk. Verwar het succes van de een niet met de malaise van een ander. Er is een grote vraag naar bepaalde IT'ers (momenteel veel ontwikkelaars bij voorbeeld), maar lang niet naar alle soorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:19:
[...]
Is het dan niemand opgevallen dat gisterenavond kranten en TV journaals over elkaar buitelden om te melden dat duizenden bedrijven hun werknemers vragen accoord te gaan met slechtere arbeidsvoorwaarden?
Zo'n 28.000 bedrijven als ik het mij goed herinner. Ik hoor nu ook in mijn omgeving de voorbeelden. CGI is zeker niet het enige bedrijf. De discussie hier gaat echter ook voor een deel over de manier waarop. Ik vraag mij echter af in hoeverre dat zoveel verschil gemaakt zou hebben. Ik denk dat mensen alleen bereid zijn een stap terug te doen als de top aantoonbaar maakt dat het niet anders kan.

Ik hoorde een voorbeeld op BNR. Een bedrijf dat een doorstart kon maken op voorwaarde dat de medewerkers salaris in zouden leveren. Voor de directeur betekende dit een halvering van zijn salaris. Voor de overige medewerkers tot zo'n 1000 euro bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Maar dat is toch niet de discussie geweest.
Er is aan het begin van het proces gezegd dat niemand (bruto) salaris hoefde in te leveren.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre Sec schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:58:
[...]

. De discussie hier gaat echter ook voor een deel over de manier waarop. Ik vraag mij echter af in hoeverre dat zoveel verschil gemaakt zou hebben.
De manier waatop (truukjes, kleine lettertjes, leugens) maakt dat je niet goed weet waarmée je eventueel akkoord gaat en waar het ophoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
avotar schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:01:
Er is aan het begin van het proces gezegd dat niemand (bruto) salaris hoefde in te leveren.
Precies, er zou geen bruto salaris worden afgepakt. Er zijn 4 generaties medewerkers in dienst met allemaal eigen behoeften, we moeten dus flexibel worden. Alléén een leaseauto en km vergoeding voor eigen rijders was niet genoeg, er zou een breed mobiliteitsregeling komen. En bovenop het salaris nog eens een SPP en PPP. En er zat al veel geld in de Nederlandse pot om dat uit te keren dit jaar want het ging goed.

Dát was het verhaal wat we te horen kregen op de Townhall meeting en in de aanloop daarna toe.

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:01:
Sterker nog, Marcel zei dat hij de schrijngevallen een loonsverhoging ging geven en dat er met ppp en spp gestrooid ging worden <+:)

Bovendien levert ons management niet in; verhoging leaseautovergoeding voor managers terwijl wij die auto kunnen inleveren, en dan strijken ze ook nog 10-20% bonus van hun jaarsalaris op.

Trouwens, omzet en winst van CGI is fors gestegen (Q3 toespraak Ron , Serge), dus bij ons is er niets aan de hand. Nou ja, behalve dan dat de winst naar 16,5% moet is de order uit Canada en we moeten verplicht aandeeltjes kopen zodat de koers nog een beetje omhoog gaat en Serge multimiljardair wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

K.123 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:05:
[...]

Precies, er zou geen bruto salaris worden afgepakt. Er zijn 4 generaties medewerkers in dienst met allemaal eigen behoeften, we moeten dus flexibel worden. Alléén een leaseauto en km vergoeding voor eigen rijders was niet genoeg, er zou een breed mobiliteitsregeling komen. En bovenop het salaris nog eens een SPP en PPP. En er zat al veel geld in de Nederlandse pot om dat uit te keren dit jaar want het ging goed.

Dát was het verhaal wat we te horen kregen op de Townhall meeting en in de aanloop daarna toe.

:X
Voila... en wat er ook gezegd wordt, zolang ik het niet zwart op wit zie.... neem ik aan dat dat niet veranderd.
Ik heb namelijk niet de tijd of het geduld om een call helemaal af te luisteren, maar ik mag toch aan nemen dat NL Communicatie de echt belangrijke uitspraken/stellingen/beslissingen ook gewoon via een ander medium zal communiceren.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ-Cow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-03-2017
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:52:
[...]

Staat er niet los van. Wij leveren in voor een 10 tot 20% ppp voor die managers :(
Ik heb begrepen dat de huidige bonussen die managers krijgen veel hoger zijn en die komen te vervallen en worden vervangen door de PPP. Managers gaan er dus kwa bonussen op achteruit en niet op vooruit. Misschien dat Wijnands dit kan bevestigen.

Anyone who uses the phrase "easy as taking candy from a baby" has never tried taking candy from a baby --- Robin Hood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan er nog mensen naar dat dingetje van vanavond? :)
Of staat straks het MT alleen zichzelf te overtuigen van de koers die gezet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik ben uitsluitend bereid in te leveren als duidelijk is dat het gedeelde smart is, met uitzicht op verbetering, niet verslechtering. Zolang er de zweem is van ongelijk verdelen van de lasten en de lusten krijgen ze van mij een hele dikke vinger.

Paar voorbeelden van chronische ongelijkheid:
  • gestaffelde lease danwel reiskosten obv level. Dat maakt het wat mij betreft een arbeidsvoorwaarde
  • Inleveren uitsluitend voor billables, top 70 gaat er netto op vooruit (zie post van eerlijk_delen)
  • Hypocriet gebruik van het CO2-argument, zie de vervoermiddelen van onze directie.
  • "experience the commitment", over wiens commitment hebben we t ? Wat is bij onze leiding eigenlijk de definitie van commitment? Hoe meet je commitment? kennelijk is ancienniteit in die definitie geen graadmeter voor commitment.... 8)7
Alleen als de directie kan laten zien dat ze in hetzelfde schuitje zit als wij, zich lang genoeg bindt aan het bedrijf om de gevolgen/resultaten van dit beleid ook zelf mee te maken, doe ik water bij de wijn. Tot die tijd staat mn LinkedIn profiel "open for other jobs", al heb ik nog wel een jaar of meer werk op de plank.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:09:
[...]
maar ik mag toch aan nemen dat NL Communicatie de echt belangrijke uitspraken/stellingen/beslissingen ook gewoon via een ander medium zal communiceren.
Nou nee. Maar dat ligt minder aan NL Communicatie dan het gegeven dat CGI een internationaal bedrijf is dat (dacht ik) hier en daar beursgenoteerd is. Gedetailleerde cijfers zullen dus altijd van het internationale bedrijf komen. NL directeuren (of van welk ander land ook) mogen beursgevoelige zaken niet naar buiten brengen. Zelfs 'sfeermededelingen' als 'het gaat goed/slecht' vormen al een carrièrerisico.

Let wel, dit geldt voor ELK beursgenoteerd bedrijf. Je kunt wel transparantie en volstrekte openheid willen, maar de realiteit is dat aandeelhouders het bedrijf bezitten en de beurs de primaire communicatie vormt.

De meeste reacties op mijn vorige mail hebben betrekking op toon en (vermeende?) strategie van de uitingen van het management (inclusief de 'brief'). Wat ik er hier van gezien heb, kan ik het alleen maar met jullie eens zijn. Maar daar gaat het nu al tientallen pagina's over.

Overigens ging het gisterenavond bijv. ook over een bedrijf dat het eerste uur overwerk niet meer uitbetaalde. Inleveren slaat niet alleen op het officiële bruto loon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Ik zou er graag bij zijn, maar hele familie is ziek. Dochter van bijna 2, zoontje van 1 maand en mijn vrouw. Eerst naar huis om te koken en iedereen op bed te gooien, daarna naar A'dam rijden, er 's nachts nog tien keer uit en de volgende ochtend om 05.30 weer naar mijn werk... Is geen haalbare optie. Kwestie van keuzes maken, en mijn familie gaat altijd voor de CGI Family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empheron schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:27:
Ik zou er graag bij zijn, maar hele familie is ziek. Dochter van bijna 2, zoontje van 1 maand en mijn vrouw. Eerst naar huis om te koken en iedereen op bed te gooien, daarna naar A'dam rijden, er 's nachts nog tien keer uit en de volgende ochtend om 05.30 weer naar mijn werk... Is geen haalbare optie. Kwestie van keuzes maken, en mijn familie gaat altijd voor de CGI Family.
Tsja kijk dit is nu precies wat er bedoeld wordt met gebrek aan commitment })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EZ-Cow schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:22:
[...]
Ik heb begrepen dat de huidige bonussen die managers krijgen veel hoger zijn en die komen te vervallen en worden vervangen door de PPP. Managers gaan er dus kwa bonussen op achteruit en niet op vooruit. Misschien dat Wijnands dit kan bevestigen.
Welke bonusschema's er zijn staat gewoon in de 'gele gids'. Dat kun je zelf nazoeken op intranet bij HR.
Wat er in de pen zit is OR-instemmingsplichtig. Zodra de OR op dit punt iets heeft goedgekeurd (of niet) kun je ook dit nalezen. In het instemmingsverzoek staan normaal de details hoe e.e.a. werkt, al kunnen 'beursgevoelige' details uit de 'publieke versie' gecensureerd zijn (zie voorgaande post). Denk hierbij aan een voorbeelddoorrekening met omzet- en winstcijfers.

Dit publieke forum vind ik wat minder geschikt om details over bonusschema's te publiceren FWIW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:26:
ik ben uitsluitend bereid in te leveren als duidelijk is dat het gedeelde smart is, met uitzicht op verbetering, niet verslechtering.
Ik niet.. Die verbetering wordt ons als sinds meneer Kieboom de hoogste NL baas was voorgespiegeld. Aan mij heeft het ook niet gelegen. Altijd mezelf ingezet, geen uur idle geweest de laatste 7 jaar, goed tarief (hoewel ik daar zelf geen invloed op had), uitmuntende beoordelingen en grote waardeing bij de klant.

Buiten zo nu en dan een mailtje dat ik weer verlengd was, weinig gehoord vanuit CGI. Toen we een groot project afrondden en met z'n allen een bbq wilde doen vanwege de stress en de overuren, konden we de 150 euro niet eens declareren, terwijl ik die week dat aan extra uren alleen al ruim verdiend had voor CGI.

En dan na al die tijd nog geen zoet, maar meer zuur?
Dat mogen ze me uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:22:
Gaan er nog mensen naar dat dingetje van vanavond? :)
Of staat straks het MT alleen zichzelf te overtuigen van de koers die gezet is?
Ik ben geen groot liefhebbers van meetings, maar de jaarmeeting heb ik altijd met veel plezier bezocht, ook in de tijd dat hij uit bezuinigingsoogpunt op zaterdag werd gepland. Als je altijd bij de klant zit, kan het geen kwaad om het wij-gevoel dat je bij je werkgever hebt, weer wat te versterken. En is het natuurlijk leuk om collega's uit het verleden weer eens te ontmoeten.
Vorig jaar kwam ik met een zeldzaam goed gevoel terug van de jaarmeeting: CGI had me het gevoel gegeven dat oude tijden gingen herleven, dat de werknemers weer vóór de aandeelhouders zouden gaan.

Dit jaar ga ik voor het eerst in vele jaren niet. Van het goede gevoel van vorig jaar is niets meer over. Ik vrees dat ik me alleen maar zou gaan zitten ergeren bij de peptalk die er ongetwijfeld weer zal worden gebezigd.
Ook ik hoop stiekem op een lege zaal, maar ik heb het gevoel dat de opkomst uiteindelijk nog redelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ :+ :+ CGILEAKS :+ :+ :+ Hack of the CEO's diary :+ :+ :+
:+ :+ :+ Omdat mumbers ook nog wat willen kunnen lachen :+ :+ :+

1 oktober 2013, 12:42

Lief dagboek,

Het wordt een spannende dag vandaag, vooral vanavond. Komen er evenveel mensen als dat ik in een gemiddelde call uhuhuh zeg? Dan zit de zaal bomvol.

Sake wil alle tl's en pl's steeds laten klappen bij onze toespraken. Hij vroeg me zelfs om ze op de eerste rij te zetten, ze naar de employees te laten kijken en dat ik dan vraag of iedereen wil gaan opstaan die niet wil tekenen. En we filmen dat dan ook nog met een beeld op het grote doek.

Marcel heeft gelukkig een plan B. Hij gaat vanavond opnamen maken bij Ajax als de zaal half leeg is en dan zenden we dat uit naar Canada. Nou ja, hij heeft nog heel wat goed te maken bij mij. Lopen bluffen dat hij bij CGI hetzelfde kon uithalen als bij Getronics, wat een looser.

Wacht eens, misschien kunnen we zelfs die juichende Ajax fans mixen met mijn vraag.

Tjesus, iIk ben gggoooeeeedddd, de positieve energie jaagt door mijn adrenaline, ik ga het maken vanavond, ik ga vlammen, ik ga speechen, ik ik ik... Als ik die av niet kan verkopen aan mijn eigen medewerkers, wat wel dan.
O ja, die lege pijplijn; was ik daar niet voor aangenomen met al mijn connecties naar andere CEO's?
Au, mijn hoofd, waar zijn mijn pillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:44:

Lief dagboek,

Het wordt een spannende dag vandaag, vooral vanavond. Komen er evenveel mensen als dat ik in een gemiddelde call uhuhuh zeg? Dan zit de zaal bomvol.

Sake wil alle tl's en pl's steeds laten klappen bij onze toespraken. Hij vroeg me zelfs om ze op de eerste rij te zetten, ze naar de employees te laten kijken en dat ik dan vraag of iedereen wil gaan opstaan die niet wil tekenen. En we filmen dat dan ook nog met een beeld op het grote doek.

Marcel heeft gelukkig een plan B. Hij gaat vanavond opnamen maken bij Ajax als de zaal half leeg is en dan zenden we dat uit naar Canada. Nou ja, hij heeft nog heel wat goed te maken bij mij. Lopen bluffen dat hij bij CGI hetzelfde kon uithalen als bij Getronics, wat een looser.

Wacht eens, misschien kunnen we zelfs die juichende Ajax fans mixen met mijn vraag.

Tjesus, iIk ben gggoooeeeedddd, de positieve energie jaagt door mijn adrenaline, ik ga het maken vanavond, ik ga vlammen, ik ga speechen, ik ik ik... Als ik die av niet kan verkopen aan mijn eigen medewerkers, wat wel dan.
O ja, die lege pijplijn; was ik daar niet voor aangenomen met al mijn connecties naar andere CEO's?
Hij begint wel steeds schizofreener te klinken. Alsof Sake en Marcel andere personen in zijn hoofd zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:40:
[...]

Aan mij heeft het ook niet gelegen. Altijd mezelf ingezet, geen uur idle geweest de laatste 7 jaar, goed tarief (hoewel ik daar zelf geen invloed op had), uitmuntende beoordelingen en grote waardeing bij de klant.

[...]

(don't be shy... ;))

Ik denk dat de essentie van het verhaal is, dat dit niet voor iedere collega gegolden heeft. Sommige collega's zijn ziek/idle geweest (dat laatste zeker niet altijd door hun eigen schuldm naar soms ook wel, denk aan motivatie en skills), anderen (feitelijk het overschot aan overhead) hadden eigenlijk gewoon niet veel te doen, maar drukten goed op de overall resultaten.

Ik denk dat het voor het bedrijf goed is dat we de afgelopen tijd afscheid hebben moeten nemen van een aantal collega's. Op persoonlijk vlak is het voor die mensen natuurlijk beroerd, en het heeft niet alleen maar de 'rotte appels' getroffen en dat is zeer spijtig, maar het stelt de mensen die overgebleven zijn wel in staat om betere resultaten te kunnen boeken.

Maar met de huidige ontwikkelingen is het echter de vraag hoeveel goede mensen er nog zullen overblijven om die goede resultaten mee te gaan boeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Sake wil alle tl's en pl's steeds laten klappen bij onze toespraken.
Als het net zo gaat als bij de presentatie op 3 september, zal ook het gewone werkvolk braaf klappen bij ieder negatief bericht dat zij voor de kiezen krijgt. Ik denk dat er voor het management op de jaarmeeting heel weinig te merken zal zijn van de onvrede die er op de werkvloer broeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:53:
[...]

Als het net zo gaat als bij de presentatie op 3 september, zal ook het gewone werkvolk braaf klappen bij ieder negatief bericht dat zij voor de kiezen krijgt. Ik denk dat er voor het management op de jaarmeeting heel weinig te merken zal zijn van de onvrede die er op de werkvloer broeit.
Je kunt het wel laten merken: gewoon niet gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik ga dus ook NIET vanavond.

Ik ben altijd naar de jaarmeetings geweest, en vorig jaar ook naar de Annual Tour, waar ook ik met een enorm positief gevoel naar huis ging.

Dat enorm positieve gevoel is de afgelopen drie weken enorm omgeslagen...

[ Voor 79% gewijzigd door Perenor op 01-10-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Lurker1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:43:
[...]

Ik ben geen groot liefhebbers van meetings, maar de jaarmeeting heb ik altijd met veel plezier bezocht, ook in de tijd dat hij uit bezuinigingsoogpunt op zaterdag werd gepland. Als je altijd bij de klant zit, kan het geen kwaad om het wij-gevoel dat je bij je werkgever hebt, weer wat te versterken. En is het natuurlijk leuk om collega's uit het verleden weer eens te ontmoeten.
Vorig jaar kwam ik met een zeldzaam goed gevoel terug van de jaarmeeting: CGI had me het gevoel gegeven dat oude tijden gingen herleven, dat de werknemers weer vóór de aandeelhouders zouden gaan.

Dit jaar ga ik voor het eerst in vele jaren niet. Van het goede gevoel van vorig jaar is niets meer over. Ik vrees dat ik me alleen maar zou gaan zitten ergeren bij de peptalk die er ongetwijfeld weer zal worden gebezigd.
Ook ik hoop stiekem op een lege zaal, maar ik heb het gevoel dat de opkomst uiteindelijk nog redelijk zal zijn.
Eveneens perfect mijn mening/gevoelens verwoord.

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik ook niet. Heb de vorige herhaling van de Big Bang theorie niet helemaal gezien omdat ik naar t toilet moest. Vind ik net ff belangrijker dan in de file staan en er achter komen dat mn auto gemold is door boze ajaxfans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:04:
ik ook niet. Heb de vorige herhaling van de Big Bang theorie niet helemaal gezien omdat ik naar t toilet moest. Vind ik net ff belangrijker dan in de file staan en er achter komen dat mn auto gemold is door boze ajaxfans.
*Gniffel* _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Laatst online: 05-09-2024
peter00 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:04:
matig, heb je geen pauzeknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ik zat erop te wachten :)

jawel, en ook heb ik vast wel ergens de hele handel in de download staan, maar dit was om even de juiste prioriteiten neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dingetje van vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36
avotar schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:40:
[...]

Ik niet.. Die verbetering wordt ons als sinds meneer Kieboom de hoogste NL baas was voorgespiegeld. Aan mij heeft het ook niet gelegen. Altijd mezelf ingezet, geen uur idle geweest de laatste 7 jaar, goed tarief (hoewel ik daar zelf geen invloed op had), uitmuntende beoordelingen en grote waardeing bij de klant.

Buiten zo nu en dan een mailtje dat ik weer verlengd was, weinig gehoord vanuit CGI. Toen we een groot project afrondden en met z'n allen een bbq wilde doen vanwege de stress en de overuren, konden we de 150 euro niet eens declareren, terwijl ik die week dat aan extra uren alleen al ruim verdiend had voor CGI.

Dat heb ik dus ook meegemaakt. Ik kwam als eerste bij een klant, legde een enorme berg werk bloot waardoor er 4 extra collega's konden komen voor langere tijd. Op een gegeven moment eindigde mijn inzet daar en buiten dat ik nooit bedankt werd voor mijn inzet, kreeg ik ook nog eens te horen dat mijn inzet eindigde omdat ik slecht zou communiceren. Tja ik had zeker overal moeten gaan slijmen voor een vervolgopdracht, die er overigens niet was.

Het gaat alleen maar om de billable uren, de rest interesseert ze geen f*k (is mijn ervaring). Ik kan eerlijk gezegd het woord billable niet meer horen zonder kotsneigingen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen zin om de goed nieuws show uit Canada aan tehoren en erbij te zitten als klapvee.
AV brief 3 weken te laat ontvangen, dezelfde dag vragen aan HR gesteld, nu 10 dagen later nog geen antwoord. Professioneel?
En ook ik heb geen zin om tussen de 020-fans rond te lopen/rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn planning is gewijzigd dat ik bij de klant zit, en die uren ga ik lekker vrijdagmiddag compenseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:29:
Ik heb geen zin om de goed nieuws show uit Canada aan tehoren en erbij te zitten als klapvee.
AV brief 3 weken te laat ontvangen, dezelfde dag vragen aan HR gesteld, nu 10 dagen later nog geen antwoord. Professioneel?
En ook ik heb geen zin om tussen de 020-fans rond te lopen/rijden.
ik ken HR alleen als onprofessioneel en zeer partijdig als het gaat om conflicten tussen werkenemers en management.
ipv ondersteuning te geven, maken ze meestal het de consultant lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
Ik ga ook niet vanavond. Moet overwerken voor de klant. Wel jammer. Serge en Mike hebben een glasheldere visie en ditto verhaal.

[ Voor 69% gewijzigd door Triodefreak op 01-10-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
Het is iets wat ik ook al vaker aangegeven heb:
Wel ons met liefde 5 jaar inzetten bij een klant, veel geld er aan verdienen, nul opleiding geven om de skills bij te houden, en als je dan terug komt is het jouw schuld dat je skills niet meer up to date zijn.

Mijn optiek, en ook de manier om als leverancier goede kwaliteit te leveren:
Continue bijscholing, en dan niet alleen in de eigen tijd van die werknemer (hoeveel tijd heb je daarvoor tenslotte) maar gestructureerd en gebaseerd op een visie, zodat je ook als toko de juiste trainingen doet.
(For The record: dit is uiteraard nooit zo geweest....)
Hiermee kun je dan kwaliteit leveren en ook dat gebruiken in je tarieven structuur.

Wat betreft PPP, ik sluit me aan bij een eerdere collega:
Als het een winst uitkering is, dan wordt het ook uit de winst bekostigd, dus dan hoeft het nergens anders door gefund te worden.

Als hogere levels meer bonus krijgen als ze het goed doen, kunnen ze dan ook a.u.b. een laag basis salaris krijgen, dan is het namelijk ook wat meer fair. Tragers gehaald: hoge bonus en goed salaris, targets niet gehaald, dan dus een mager basis salaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je nog, 3 september, de show van Marcel, hoe we heel braaf zaten te klappen?

Dat was de eerste poging om ons vrijwillig naar de slachtbank te krijgen. Daar begonnen de broodje aap verhalen.

'Budgetneutraal, schrijngevallen krijgen erbij, we pakken geen salaris af, CGI legt er zelfs geld bij.'

Vervolgens duurde het sturen van de brieven wat langer dan de heren hadden gepland omdat Canada geen toestemming gaf voor de gevraagde loonruimte.

Ons geluk, want toen kon dat fraaie voorstel geanalyseerd worden en rolden hele pakken valse kaarten uit de mouw.

Daarna een paar nietszeggende calls van onze CEO die plotsklaps begon over:
  • zoet (leaseautovergoeding managers omhoog +bonus)
  • zuur (onkostenvergoeding gedeeld door 3 vanwege vage reden in 2015, bijleggen op toch al niet florissante pensioen, inleveren auto vanwege CO2 :+ , parkeergeld zelf betalen, enzovoort)
  • bomen die niet tot in de hemel groeien maar of je wel spp wil kopen en euro's inleveren voor een ppp.
Dus, ga gerust klappen vanavond zodat de heren denken dat het allemaal wel meevalt met die onrust. Of je laat blijken dat je niet met je laat sollen en gaat thuis wat nuttigers doen.
Zelf weten natuurlijk, het is/ was je eigen salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canadamned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
IjsbeerPigu schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:34:
Het is iets wat ik ook al vaker aangegeven heb:
Wel ons met liefde 5 jaar inzetten bij een klant, veel geld er aan verdienen, nul opleiding geven om de skills bij te houden, en als je dan terug komt is het jouw schuld dat je skills niet meer up to date zijn.
En dat is een ernstig punt. In mijn ogen een van de belangrijkste. Het betekent namelijk dat IT bedrijven zich ontwikkelen van "producent van skills" naar "consument van skills".

In het oude business model zorgt de detacheerder voor training om de vaardigheden van de consultants te laten groeien en bij de tijd te houden. Daardoor droegen ze bij aan een werknemerspopulatie met goede, relevante skills.

Als je vervolgens de trainingen uitbezuinigt, dan verplaats je de facto het talent management naar de hire&fire machine. Java developers nodig? Vacature op LinkedIn. C++ developers teveel? Wacht tot ze op de bank komen en duw ze eruit. Kijkend naar het grotere plaatje, verwordt het IT bedrijf tot een entiteit die mensen naar binnen haalt met relevante skills en naar buiten met verouderde skills. Het netto-effect op de werknemerspopulatie is negatief; de waarde van de vakinhoudelijks skills aan de uitgang is immers lager dan aan de ingang.

In deze tijd moeten IT bedrijven bezig zijn om een nieuw bestaansrecht in de arbeids- en ICT markt te vinden. In plaats daarvan ondergraven ze een deel van hun bestaansrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:57:
[...]
In deze tijd moeten IT bedrijven bezig zijn om een nieuw bestaansrecht in de arbeids- en ICT markt te vinden. In plaats daarvan ondergraven ze een deel van hun bestaansrecht.
Precies, waardeer je mensen, investeer gezamenlijk in opleiding, en versnel de transitie van T&M naar Projects & Services :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Who cares, gemiddelde termijn horizon van een ceo is maximaal de kwartaal cijfers, dan wel de maandelijkse review met zijn baas/bazen.

Skills en de vraag gemiddeld 4-10 jaar, dan zit hij en een groot gedeelte van de horizontaal ingestroomde managers als 2 a 3 bedrijven verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:42
[...]

En dat is een ernstig punt. In mijn ogen een van de belangrijkste. Het betekent namelijk dat IT bedrijven zich ontwikkelen van "producent van skills" naar "consument van skills".

In het oude business model zorgt de detacheerder voor training om de vaardigheden van de consultants te laten groeien en bij de tijd te houden. Daardoor droegen ze bij aan een werknemerspopulatie met goede, relevante skills.

Als je vervolgens de trainingen uitbezuinigt, dan verplaats je de facto het talent management naar de hire&fire machine. Java developers nodig? Vacature op LinkedIn. C++ developers teveel? Wacht tot ze op de bank komen en duw ze eruit. Kijkend naar het grotere plaatje, verwordt het IT bedrijf tot een entiteit die mensen naar binnen haalt met relevante skills en naar buiten met verouderde skills. Het netto-effect op de werknemerspopulatie is negatief; de waarde van de vakinhoudelijks skills aan de uitgang is immers lager dan aan de ingang.

Dit speelt al heel lang, maar tot het begin van de crisis werden veel tarieven klakkeloos betaald zonder veel vragen te stellen:

Veel detacheringsbedrijven zaten oververtegenwoordigd bij de grote banken, verzekeraars, telco's en overheid. Juist deze bedrijven en instanties zijn hard aan het snijden en komen tot de ontdekking dat de prijs/kwaliteit-verhouding erg scheef is komen te liggen, dit zowel door steeds minder opleiding vanuit de detacheerder maar ook door de beschikbaarheid van goedkopere en flexibelere ZZP'ers.

De kern zou wat mij betreft echt bij opleiden moeten liggen: zorg dat je medewerkers groeien in kennis en dat je daardoor de tarieven op niveau kan brengen en houden. Opleidingen zijn daarom in mijn ogen ook geen secundaire arbeidsvoorwaarde maar een noodzakelijk instrument voor de werkgever (net als een laptop, mobiel en vervoer). Daarop beknibbelen is uiteindelijk dodelijk voor de organisatie, juist omdat de kleine zelfstandige wel zijn kennis moet bijhouden om steeds ingehuurd te worden...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

[...]

kom op zeg. Dit heb ik dik 200 pagina's geleden al geconstateerd. Nou niet net doen of dat ineens nieuw is.

recruitment is goedkoper dan re-skilling. We zijn verworden tot T&M melkkoeien. Ik zou echt NIEMAND meer adviseren in deze branche te gaan werken. Kruip tegen de business aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15
:Y en in een business zo dicht mogelijk tegen het primaire proces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het primaire proces van elk bedrijf is de afdeling debiteurenbeheer :)
peter00 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:06:
[...]

kom op zeg. Dit heb ik dik 200 pagina's geleden al geconstateerd.
Ik koppel het niet zozeer aan de aantrekkelijkheid van T&M bedrijven als werkgever, maar aan hun bestaansrecht in de markt. Iets andere insteek :)

[ Voor 71% gewijzigd door t_captain op 01-10-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief dagboek,

Ik betrap me erop dat ik de laatste tijd alleen jouw stukjes lees op het forum >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al idee wat hij gaat doen met de vraag om het aankomende review voor te bereiden? Er moeten weer klanten evaluaties en zelfreviews geschreven worden (iets wat natuurlijk weer in eigentijd gedaan mag worden).

Ik zit vooral met het feit dat voor mijn gevoel totaal geen zin gaat hebben. Contract niet tekenen is simpelweg geen salaris verhoging (u gaat niet langs start en ontvangt geen PPP/SPP). Een positieve beoordeling is dan ook niets waard...

Is het iemand trouwens ook opgevallen dat je met de nieuwe regels je review ook niet meer hoeft goed te keuren maar dat je deze alleen voor gezien kan markeren?
Kortom er is ook geen optie meer om je review af te keuren en die belachelijke 80% billabilty af te wijzen. Ook stond er dat bij "onenigheid" je manager beslist... lekker dan als je het met hem oneens bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Ron gaat wel boe geroep verwachten vanaaf, dat zijn presentatie niet live uitgezonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Laatst online: 05-09-2024
hij zal wel weer op vakantie zijn, samen met zn buddy marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Kortom er is ook geen optie meer om je review af te keuren en die belachelijke 80% billabilty af te wijzen. Ook stond er dat bij "onenigheid" je manager beslist... lekker dan als je het met hem oneens bent...
Stuur een mailtje met betrekking tot je review waar je bezwaar tegen de gang van zaken aanmerkt (werk mail) CC naar je werk en huis adress. Maak een PDF (met full header) van beide evt. ook verzonden exemplaar en bewaar goed.
Mocht je elkaar elders tegen komen sta je sterker m.b.t. negatieve review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erinaceus schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

Stuur een mailtje met betrekking tot je review waar je bezwaar tegen de gang van zaken aanmerkt (werk mail) CC naar je werk en huis adress. Maak een PDF (met full header) van beide evt. ook verzonden exemplaar en bewaar goed.
Mocht je elkaar elders tegen komen sta je sterker m.b.t. negatieve review.
Ik heb mijn vorige review ook al niet goedgekeurd, dus kan ook dit jaar niet op die punten worden afgerekend (zal dus ook automatisch boven verwachten scoren aangezien ik meer gedaan heb dan afgesproken :P )

Maar ik ga afvragen of ik door middel van het sturen van mails mijn review beoordeling kan beïnvloeden. Ik krijg sterk het idee dat het er meer naar toe gaat dat je manager/tl beslist en mijn invloed hierop naar 0 wordt gereduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je er niet onderuit kunnen :+ vanavond, zet dan ff een paar foto's van die zaal hier en klik het aantal uh's van Ron :O .

Alhoewel ik een heel erg klein beetje benieuwd ben naar weer een ander verhaal en hoe geweldig wordt geanticipeerd op de onrust, is dat mij die meer dan 200 km niet waard (he, ik bespaar CO2) :) . Dit, naast het feit dat een lege zaal een duidelijk signaal geeft, hoop ik maar. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

Ik heb mijn vorige review ook al niet goedgekeurd, dus kan ook dit jaar niet op die punten worden afgerekend (zal dus ook automatisch boven verwachten scoren aangezien ik meer gedaan heb dan afgesproken :P )

Maar ik ga afvragen of ik door middel van het sturen van mails mijn review beoordeling kan beïnvloeden. Ik krijg sterk het idee dat het er meer naar toe gaat dat je manager/tl beslist en mijn invloed hierop naar 0 wordt gereduceerd.
och ja het reviewproces (kots). In gesprek gaan met een CGI manager die geen reet verstand heeft van wat jij de hele dag doet. En steeds dezelfde bullshit: je was weer goed billable en bedankt voor je inzet.
En steeds maar weer zoeken naar verbeterpunten die eigenlijk gewoon gebaseerd zijn op het zogenaamde beeld dat je manager van je heeft. In mijn beginjaren had ik er nog wat aan, maar de laatste jaren denk ik : zout op met je gelul en get it over with.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:51:
is dat mij die meer dan 200 km niet waard (he, ik bespaar CO2) :) . Dit, naast het feit dat een lege zaal een duidelijk signaal geeft, hoop ik maar. }:O
Een lege zaal is wordt niet gezien als oorzaak van de onrust, maar aan meedenkende members welke CO2 willen besparen en allemaal naar de webcast zitten te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je er niet onderuit kunnen :+ vanavond, zet dan ff een paar foto's van die zaal hier en klik het aantal uh's van Ron :O .

Alhoewel ik een heel erg klein beetje benieuwd ben naar weer een ander verhaal en hoe geweldig wordt geanticipeerd op de onrust, is dat mij die meer dan 200 km niet waard (he, ik bespaar CO2) :) . Dit, naast het feit dat een lege zaal een duidelijk signaal geeft, hoop ik maar. }:O
Vergeet je dan niet op de 'T' van Thuisblijven te schrijven O-)

BILLING VOOR CONSULTANTS
Voor het tijdschrijven willen we je vragen om de volgende regels in acht te nemen:
· Moet je minder dan 75 km reizen dan wordt je geacht binnen het uur bij de HMH te kunnen zijn vanaf je vertrekpositie als je op tijd vertrekt. We willen je vragen om de tijd die je die dag eerder dient te vertrekken te compenseren in de maand oktober zodat we geen Loss of Billing hebben.
· Indien je meer dan 75 km dient te reizen naar Amsterdam dan kun je 1 uur op Training boeken als extra reistijd.
· Bij meer dan 125 km mag je 1,5 uur die dag op Training schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:53:
[...]

Een lege zaal is wordt niet gezien als oorzaak van de onrust, maar aan meedenkende members welke CO2 willen besparen en allemaal naar de webcast zitten te kijken ;)
Oorzaak ligt bij de heren, rest is een gevolg. En die mooi-weer-lieve-members-webcast ga ik echt niet bekijken. Heb al teveel tijd verspild aan de laatste niets zeggende calls in mijn kostbare vrije tijd. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahhaa ik zie die mail nu ook, live webcast van chatman (bla bla blaaa bladie bladie blaaaa)

ik hoop echt dat de zaal helemaal leeg is

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

is dat mij die meer dan 200 km niet waard (he, ik bespaar CO2) :) .
je kan ook met de trein. O-) Loop je wel het risico met de meute mee naar de Arena geredigeerd te worden.

:Y) }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O

Rawhide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
De presentatie van ons de Mos is dan weer NIET in de webcast te zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Logiecaan op 01-10-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logiecaan schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:04:
Ze gaan de uhuhuh eruit snijden. scheelt 80% luistertijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Prima. Wil ik niet eens horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:02:
[...]

je kan ook met de trein. O-) Loop je wel het risico met de meute mee naar de Arena geredigeerd te worden.
"Wat dwazen verenigt, is hun wangedrag". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Ik ga ook voor de CO2 besparing. Op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Reneger schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:20:
Ik ga ook voor de CO2 besparing. Op de fiets.
Wel goed op slot zetten dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:54:

BILLING VOOR CONSULTANTS
Voor het tijdschrijven willen we je vragen om de volgende regels in acht te nemen:
· Moet je minder dan 75 km reizen dan wordt je geacht binnen het uur bij de HMH te kunnen zijn vanaf je vertrekpositie als je op tijd vertrekt. We willen je vragen om de tijd die je die dag eerder dient te vertrekken te compenseren in de maand oktober zodat we geen Loss of Billing hebben.
· Indien je meer dan 75 km dient te reizen naar Amsterdam dan kun je 1 uur op Training boeken als extra reistijd.
Is dit een eigen verzinsel? Indien niet: waar heb je dit vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:44:
[...]

Is dit een eigen verzinsel? Indien niet: waar heb je dit vandaan?
LEZEN :)

Zie mail van de boekenclub afgelopen woensdag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
  • Laatst online: 02-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:54:
[...]

Vergeet je dan niet op de 'T' van Thuisblijven te schrijven O-)

BILLING VOOR CONSULTANTS
Is het ook iemand opgevallen dat het meest gebruikelijke route vanaf CGI Rotterdam naar HMH net onder de 75km is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Toch ben ik positief verrast dat mensen met een lange reistijd dit deels in CGI-tijd mogen doen. Zou dit de voorbode zijn van meer medewerkervriendelijke arbeidsvoorwaarden a.s. donderdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Lurker1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:03:
Toch ben ik positief verrast dat mensen met een lange reistijd dit deels in CGI-tijd mogen doen. Zou dit de voorbode zijn van meer medewerkervriendelijke arbeidsvoorwaarden a.s. donderdag?
Ik zie het als een lijmpoging voor het huidige wantrouwen dat heerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Als het management echt het gevoel heeft dat er een breuk gelijmd moet worden, zullen ze hopelijk bij de nieuwe arbeidsvoorwaarden meer water bij de wijn moeten doen dan ze eerst van plan waren.
(Ik weet het, het is waarschijnlijk ijdele hoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:46:
[...]

LEZEN :)

Zie mail van de boekenclub afgelopen woensdag O-)
Nou nou... een beetje vriendelijker kan ook wel. Misschien omdat ik me al had afgemeld of zo, maar ik heb deze mail nooit ontvangen.

EDIT:

Ah, krijg net een link binnen naar de live uitzending van de meeting van vanavond. Die zal ik samen met mijn schatje op de bank eens even lekker in 5.1 surround (yeah right...) gaan bekijken en beluisteren, dat wordt vast lachen.

Waar is die popcorn-etende-smiley wanneer je hem nodig hebt 7(8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:16:
[...]

Nou nou... een beetje vriendelijker kan ook wel. Misschien omdat ik me al had afgemeld of zo, maar ik heb deze mail nooit ontvangen.
hmm ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

Lurker1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:11:
Als het management echt het gevoel heeft dat er een breuk gelijmd moet worden, zullen ze hopelijk bij de nieuwe arbeidsvoorwaarden meer water bij de wijn moeten doen dan ze eerst van plan waren.
(Ik weet het, het is waarschijnlijk ijdele hoop)
Eerder wijn bij het water :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Time to go home biertje en voetbal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ben al thuis. Straks lekker zelf sporten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Lurker1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:03:
tuurlijk niet. als ze de cl uren afschaffen, zullen ze iets moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik dacht dat de webcast om 18:00 uur zou beginnen, maar ik krijg alleen foto's te zien van wandelende mensen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 18:15
Lurker1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:20:
Ik dacht dat de webcast om 18:00 uur zou beginnen, maar ik krijg alleen foto's te zien van wandelende mensen???
Timemanagement..... Ze leren het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Eerste stuk van Ron wordt niet uitgezonden. Serge en Mike zijn vanaf 1900 aan de beurt. Ben hier net klaar met een vergadering, ga zo met een aantal collega's de uitzending kijken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals verwacht, klapvee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Bla bla bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:15
Waar haalt canada dat percentage wat meedoet aan SPP vandaan dan? =/ Kan me niet herinneren dat daar zoveel mensen positief over waren de afgelopen tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Waar haalt canada dat 84% percentage wat meedoet aan SPP vandaan dan?
Dat is global.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:15
Stom, zat ik me ook net te bedenken.

Moet zeggen dat het een beetje op een rot tijdstip komt. Het kan me eigenlijk op dit moment totaal niet interesseren zolang het nog onduidelijk is wat er precies met de arbeidsvoorwaarden gaat gebeuren in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee.. dat snap ik. Persoonlijk vind ik het toch heel interessant wat Mike en Serge communiceren. Dat vormt straks wel de basis voor beleid. Sommige dingen komen voor ons wel op een ongelukkig moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepkever schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:26:
[...]

Stom, zat ik me ook net te bedenken.

Moet zeggen dat het een beetje op een rot tijdstip komt. Het kan me eigenlijk op dit moment totaal niet interesseren zolang het nog onduidelijk is wat er precies met de arbeidsvoorwaarden gaat gebeuren in Nederland.
Dat was global voor de inlijving van Logica; namelijk totale populatie was destijds 32.000.
Dus x-aantal *PP deelnemende mumbers / 32.000 = genoemd percentage

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Wat zal Mike balen volgend jaar als Voluntary turnover target nog slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
84% is best veel. Betekent dat er van de 30k ex-logicanen toch 20 hebben ingestemd. Kennelijk hebben andere landen een beter voordtel gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Is het druk daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Spp heb ik geen enkel probleem mee. Met PPP ook niet echt...behalve dat management zo een enorm grote slice van de cake krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Triodefreak op 01-10-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Triodefreak schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:34:
Spp heb ik geen enkel probleem mee. Met PPP ook niet echt...behalve dat management zo een enorm grote slice van de cake krijgt.
Ik was na de vorige annual tour best enthousiast over PPP en SPP. Ik dacht: eindelijk worden we gecompenseerd voor al die jaren van stilstand in salaris. Ik wist toen nog niet dat we beide regelingen zelf zouden moeten betalen door onze leaseauto, vrije dagen en een deel van ons pensioen in te leveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Lurker1 op 01-10-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Triodefreak schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:34:
Dan moet je niet voor een Noord Amerikaans bedrijf werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Alsof dat anders is in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:42:
[...]

En alsof wij daar zelf voor gekozen hebben :( :( :( :( :( :( .
En als er niet snel iets ten positieve verandert, ook niet lang meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Dat maak ik zelf wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik val net in bij de webcast. Zijn er ook nog lastige vragen gesteld? Tot nu toe hoor ik enkel blablabla

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Zijn er ook nog lastige vragen gesteld?
Grapje zeker. Die moderator zit er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Only "very good questions" allowed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal doorgestoken kaart, familie van Ron zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Zijn er ook nog lastige vragen gesteld?
Uiteraard niet. Snap ik ook wel. Dat gaat gewoon niet in zo een formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks for the confidence??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet er even heel hard van poepen...
Pagina: 1 ... 68 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.