Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.765 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Betreffende de pensioenopbouw: het idee is dat de inleg van elk jaar ongeveer het zelfde effect heeft op de totale pensioenpot tegen de tijd dat je met pensioen gaat. Inleg in de eerste jaren heeft veel langer om te renderen (gemiddeld 4% over 40 jaar levert ongeveer 5x de originele inleg op), dan de latere jaren (4% over 10 jaar is slechts 50% extra rendement).

Om toch een gebalanceerde opbouw van je pensioen te hebben, dient elk jaar ongeveer dezelfde bijdrage te leveren, en zal de verhouding 1e jaar-laatste jaar ongeveer 1:10 zijn.

Hoe die verhouding precies zit, verschilt van bedrijf tot bedrijf. Bij oud-Logica was die verhouding relatief groot (weinig inleg eerste jaren, veel inleg latere jaren), bij oud-CMG relatief klein (meer inleg eerste jaren, minder inleg latere jaren). LogicaCMG en later Logica hebben het oude CMG model overgenomen wbt inleg.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb jaren als ZZP-er gewerkt. De keuze om vast te gaan werken heeft voor mij te maken gehad met het inbouwen van een stuk zekerheid. De laatste jaren zijn ook de tarieven voor de ZZP-ers behoorlijk naar beneden bijgesteld en deed je het niet meer direct voor het geld. Het zelf de keuze hebben in het aantal vrije dagen dat je opnam was voor mij wel een belangrijke factor.
Maar goed, je weet als ZZP-er hoe de markt in elkaar zit en hoe deze er bij staat, dus je weet dat als je in vaste loondienst gaat dat je moet inleveren.
Maar dan teken je dus op secundaire voorwaarden en voor een delegatie van de verantwoordelijkheid voor het vinden van een klus.
Maar sinds ik hier in dienst ben zie ik dat de verantwoordelijkheid voor je klus meer en meer bij de medewerker wordt gelegd.
En als ze dan ook nog gaan beknibbelen op de secundaire voorwaarden dan is deze jongen niet meer blij. Helemaal niet dus.

Een nullijn zou ik nog kunnen accepteren, maar daar moet dan wel wat tegenover staan. En daarmee bedoel ik dus geen xPP.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
LowLevel schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:13:
Een nullijn zou ik nog kunnen accepteren,
Ik weet niet hoe ik er over denk als mijn boosheid is afgezakt, maar op dit moment denk ik dat ik alleen voor CGI kies als ik er in het nieuwe voorstel fors op vooruit ga. In alle andere gevallen (of ik nu teken of niet) zal ik naar een andere werkgever blijven uitkijken. Ik zal niets overhaast doen (de hypotheek moet immers betaald blijven worden), maar het is voor mij niet langer vanzelfsprekend dat ik over een jaar nog steeds voor CGI werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Lurker1 schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:28:
[...]

Ik zal niets overhaast doen (de hypotheek moet immers betaald blijven worden), maar het is voor mij niet langer vanzelfsprekend dat ik over een jaar nog steeds voor CGI werk.
Je bent niet de enige die daar zo over denk. Ik vind dat persoonlijk wel jammer, want ik ben indertijd met een goed gevoel bij Logica in dienst gegaan met de intentie om dit inderdaad voor lange tijd te laten zijn.
Helaas leef ik nu 2 jaar verder en in een andere realiteit en bij een ander bedrijf. :(

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
De call van Ron van afgelopen vrijdag staat online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lurker1 schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:28:
[...]

Ik weet niet hoe ik er over denk als mijn boosheid is afgezakt, maar op dit moment denk ik dat ik alleen voor CGI kies als ik er in het nieuwe voorstel fors op vooruit ga. In alle andere gevallen (of ik nu teken of niet) zal ik naar een andere werkgever blijven uitkijken. Ik zal niets overhaast doen (de hypotheek moet immers betaald blijven worden), maar het is voor mij niet langer vanzelfsprekend dat ik over een jaar nog steeds voor CGI werk.
Mijn exacte gedachten. Wat mij vooral dwars zit is dat er naarmate het AV proces verder gaat het verhaal steeds zieliger gaat klinken. Van "we leggen geld bij" naar "het moet kostenneutraal", het zoet/zuur verhaal waarbij vergeten lijkt te worden dat het de afgelopen jaren als extreem zuur is geweest (ken veel mensen die een boven verwachting hadden en er niets bij kregen) en weinigen nog bereid zijn het voordeel van de twijfel te geven. Dat is de afgelopen jaren helaas verspeeld. Schat de kans ook zeer klein dat ik ga tekenen tenzij er inderdaad een flinke verhoging bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga tekenen als ze Marcel en Ron weg sturen...
ook al ga ik achteruit geen probleem

ik wordt helemaal ziek van die twee figuren (met alle respect en niet persoonlijk bedoeld :) )

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:04:

ik wordt helemaal ziek van die twee figuren
Dat lijkt me sowieso de oplossing niet.
Als ze al weggaan, hoef je er niet op te rekenen dat een volgende versie beter wordt.

Remember die meneer Kieboom?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf ook geen oplossing voor de hand, maar het gedraai aan de context van de AV transformatie...
zegt dat niet genoeg over de onkunde van die twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:20:
ik heb zelf ook geen oplossing voor de hand, maar het gedraai aan de context van de AV transformatie...
zegt dat niet genoeg over de onkunde van die twee
Reken er maar op dat vooral Ron ook onder enorme druk staat vanuit Canada. Sta ook niet graag in zijn schoenen op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:40:
[...]

Reken er maar op dat vooral Ron ook onder enorme druk staat vanuit Canada. Sta ook niet graag in zijn schoenen op dit moment!
Ik sta wel graag in zijn schoenen, die druk valt echt wel mee, die paar emailtjes en telefoontjes uit Canada, ik zou er niet warm of koud van worden.
Het is niet dat ze hem gaan waterboarden als het niet lukt, hij zal dan vast geen 300k mee krijgen, maar misschien de helft ofzoiets.
Ron komt verder over als een prutser, dat mag ik dan wel weer aan hem:)
Dat liegen echter, dat moet hij toch wel even gaan afleren, want een prutser die ook nog eens liegt, die hoort thuis in de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

nou, wat een druk. Op het moment dat z'n beleid uitgedragen moet worden is ie van de stress maar op vakantie. :z

Als de druk te hoog wordt is ie zo weer naar de volgende toko overgesprongen. Kijk maar naar Kieboom. Die heeft ook gewoon weer iets vergelijkbaars. Echt, op dat nivo wordt NIEMAND afgerekend op zn prestaties, tenzij hij/zij echt corrupt is. Dan komt het OM om de hoek kijken

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Sorry hoor, maar daar heb ik dus echt geen greintje medelijden mee. Hij heeft kunnen weten waar hij aan begonnen is en daarbij, het lijkt me dat meneer de Mos daar ook navenant voor vergoed wordt.
Zeker als oud-Getronics/kpn persoon heeft hij van heel dichtbij de puinhopen kunnen aanschouwen van de overnames van Tas / PinkRoccade ... en daar van kunnen leren.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:53:
Van "we leggen geld bij" naar "het moet kostenneutraal"
Ik denk dat deze schijn van leugenachtigheid een belangrijke oorzaak is waarom ik (normaal gesproken de meegaandheid zelve) na een maand nog steeds een hakken-in-het-zand-instelling heb.

Onlangs betrapte ik mezelf erop dat ik CGI niet meer aanduid met "wij", maar met "zij". Ik kan niet meer reconstrueren wanneer de omslag heeft plaatsgevonden, maar ik vrees dat er heel wat voor nodig zal zijn om het weer om te draaien.
Jammer, want het voelt zoveel prettiger als je je écht onderdeel voelt van de organisatie waarvoor je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ :+ :+ CGILEAKS :+ :+ :+ Hack of the CEO's diary afgelopen weekend :+ :+ :+
:+ :+ :+ Omdat mumbers ook nog wat willen kunnen lachen :+ :+ :+

Vrijdag 27 oktober 2013, 18:30

Lief dagboek,
Wat een rukdag. Willeke pissed dat ik haar epistel niet heb voorgelezen. Roach pissed dat de bezuinigingsoperatie er nu nog niet doorheen is gedrukt. Sake zat te turven hoe vaak ik Uhuhuh zei en hoe vaak ik mezelf tegensprak; die loert natuurlijk op mijn baan. En laat ik in die call Marcel erbuiten, ben ik een keertje half eerlijk in plaats van een kwart, en mijdt ik het woord members als de pest, zeiken de mumbers me nog af op tweakers. Het enige lichtpuntje is dat de OR een voorstel heeft gedaan. Jammer voor ze dat het geen kans maakt, maar die uitgestoken hand gaat er alvast af, dat is de eerste winst op die loosers.
Tijd om me naar huis te laten rijden.

Zaterdag 28 oktober 2013, 23:15

Lief dagboek,
Gisteren in de garage geslapen, Wil liet me niet binnen. Iets met buren en vrienden die haar bespotten. Gelukkig draaide ze vanmorgen een beetje bij en lig ik nu in de logeerkamer. Vandaag heb ik veel nagedacht en ik stik nu van de koppijn. Wat een ruktoespraak gisteren, ik heb het drie keer teruggeluisterd. 666 keer uhuhuh. De bomen groeien niet tot in de hemel, koop aandelen. Het is crisis, we maken minder winst, lever je auto in en je krijgt winstdeling. Wil je een risicovolle belegging, koop dan CGI aandelen en lever daarvoor je pensioen en extra vakantiedagen in. Mijn hele geloofwaardigheid ligt op straat, voor wat er nog van over is na dat Getronics geintje met Marcel en die hack van mijn twitter-account (wat was er mis met willeke als wachtwoord?)
Wat doet dit met mijn houdbaarheidsdatum?

Zondag 29 oktober 2013, 22:45

Lief dagboek,
De dag begon heerlijk. Lekker zonnetje op de golfbaan.
Maar vanmiddag belde Serge. Hij had gehoord (zou hij tweakers translated hebben bekeken?) dat de tent leegloopt en dat we de omzettarget niet gaan halen. Hoe het zat met de cost reduction want de winst moet naar 16,5% (onder welke steen heeft die vent gelegen, hallo, het is 2013) en dat ie nog wat aandelen kwijt wilde. Hij had geen enkel begrip voor de moeilijke situatie waar ik in zit. Weet je, lief dagboek, ik ben blij dat ik nog steeds op de logeerkamer lig en Wil niet ziet hoe ik hier lig te huilen. Life sucks.
Het wordt vast weer een rotweek. Marcel belde net nog. Dat hij de OR wel om krijgt maar hij verwacht dat dan hooguit 58 man gaan tekenen. Ja, daar hoef je net als ik niet voor gestudeerd te hebben om dat te begrijpen. 20% bonus, hogere leaseautovergoeding; wie tekent daar nou niet voor. Ik hoop dat we op de annual meeting de zaal minimaal half vol krijgen; als Roach maar niet de beelden ziet, want dan kan ik het helemaal schudden. En straks gaan ze in de zaal Sake helpen met uhuhuh turven. En wat moet ik donderdag op de call nou weer uit mijn duim gaan zuigen? En die orderpijplijn, bah, ik dacht heel even dat het wel zou gaan lukken maar met klanttevredenheid kan ik de schoorsteen niet laten roken en het wordt winter en het is koud hier op de logeerkamer want Wil zegt dat ze moet bezuinigen en-

Maandag 30 oktober 2013, 09:15

Lief dagboek,
Ik ben net naar kantoor gebracht. Bijna niemand zegt gedag, ik moest zelf koffie halen en Sake heeft me uitgelachen en Marcel heeft het te druk met z’n spreadsheet. Heb net gelezen wie er allemaal weggaan en dat zijn er heel wat meer dan die op mijn lijstje stonden. Ook veel afzeggingen van potentiële joiners, gaat lekker zo.

Ik heb trouwens op het toilet iets briljants bedacht voor de call donderdag. Als de werknemers hun leaseauto inleveren en met de trein gaan (2e klas, want 3e klas is er niet meer), dan vervalt de aanpassing op de parkeerkosten. Daar trek ik die mumbers vast mee over de streep. Ik ben ggoooeeeeedddd! Hier krijg ik energie van, ik ga er voor.

Maandag 30 oktober 2013, 12:12

Lief dagboek,

Ik zag net dat iemand een poll in de lift heeft opgehangen:
  • Optie A ik teken en ga naar de annual meeting (level 5 en 6 only)
  • Optie B ik wordt zwaar onderbetaald, ik wilde tekenen maar nu ik weet waarvoor niet meer en ik ga ook niet naar de annual meeting
  • Optie C ik teken mijn doodvonnis niet en ga niet naar de annual meeting anders wordt dat verkeerd uitgelegd door Marcel
  • Optie D Ron & Marcel zijn voor 1 januari vertrokken
Die laatste begrijp ik niet, want Wil heeft alle twaalf de geplande vakanties geannuleerd voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenaga
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:51
Lurker1 schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:07:
[...]

Ik denk dat deze schijn van leugenachtigheid een belangrijke oorzaak is waarom ik (normaal gesproken de meegaandheid zelve) na een maand nog steeds een hakken-in-het-zand-instelling heb.

Onlangs betrapte ik mezelf erop dat ik CGI niet meer aanduid met "wij", maar met "zij". Ik kan niet meer reconstrueren wanneer de omslag heeft plaatsgevonden, maar ik vrees dat er heel wat voor nodig zal zijn om het weer om te draaien.
Jammer, want het voelt zoveel prettiger als je je écht onderdeel voelt van de organisatie waarvoor je werkt.
Heel herkenbaar!
Mijn affiniteit met CGI is volledig verdwenen de afgelopen weken. Toevallig heb ik vanmorgen mijn MSAP in moeten vullen… Hierbij heb ik getracht eerlijk te zijn, maar als ik kijk naar hoe ik mij op dit moment voel over de organisatie is het op alle punten (zeer) negatief. Maar dan ook op een dusdanige manier dat ik er zelf haast van schrik en dat ik mezelf besef dat dit geen houdbare situatie is (in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:15:

hihih :D
Maaruh oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Laatst online: 25-09 16:50
Nu weet ik het zeker... Ron is de weg helemaal kwijt! 8)7

:+

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 18:15
Ik moest de afgelopen dagen denken aan een oud AVRO spelprogramma 'Wie van de drie?'. Alleen in dit geval gaat het niet over mensen, maar over de diverse verhalen welke door Ron/Marcel worden verteld. Dus; wil het echte verhaal opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Als je dan toch ontslag gaat nemen doe het dan in stijl, net als deze dame :)

Vrouw_neemt_al_dansend_ontslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een nieuwe grap van de dag. CGI is actief aan het werven op concollega's. Op zich zou je denken goh dat is niet zo'n slecht idee. Proberen te werven bij bedrijven waar men niet zo tevreden is met de werkgever... oh wacht.. niet bij bedrijven waar de sfeer niet zo goed is? Nee, ze proberen te werven bij bedrijven waar de waardering en tevredenheid bijna op 100% zit. Ja hoor... dat gaat vast lukken ja...

CGI weet echt de realiteit niet meer te vinden he? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Die hele wervingscampagne ten tijden van ontslagrondes schoot bij mij al in het verkeerde keelgat. Beetje gaan werven onder mijn vrienden terwijl ze die aan de andere kant aan het ontslaan zijn?
Daar begon bij mij de afkalving van het vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:43:
Die hele wervingscampagne ten tijden van ontslagrondes schoot bij mij al in het verkeerde keelgat. Beetje gaan werven onder mijn vrienden terwijl ze die aan de andere kant aan het ontslaan zijn?
Ik snap ook niet dat ze mumbers "reskillen" oftewel, omscholen naar een ander (aantrekkelijk) vakgebied
binnen de ICT. Er is voldoende kwaliteit en capaciteit in huis en biedt mumbers meer perspectief, en is daarnaast ook nog veel goedkoper voor het bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36
LowLevel schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:43:
haha ik en andere collega's kregen bij een klant de vraag om even te polsen of conculleg'as van een andere grote dienstverlener toevallig interesse hadden om bij ons in dienst te komen. Toen ik vroeg waar die personen dan ingezet zouden gaan worden (op basis van het lage aantal LARA aanvragen) had men eigenlijk geen idee waar. Visie nul komma nul en ik kreeg er ook een wrange smaak van in de mond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:50:
[...]

haha ik en andere collega's kregen bij een klant de vraag om even te polsen of conculleg'as van een andere grote dienstverlener toevallig interesse hadden om bij ons in dienst te komen. Toen ik vroeg waar die personen dan ingezet zouden gaan worden (op basis van het lage aantal LARA aanvragen) had men eigenlijk geen idee waar. Visie nul komma nul en ik kreeg er ook een wrange smaak van in de mond :X
Paniek voetbal *O* niet verder denken! Vooral niet verder denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha hebben ze bij mij ook gevraagd of we geen sharepoint kenners in de buurt hadden, en of ze zin hadden voor CGI te werken, (ik dacht ik heb zelf geen zin waarom vragen :) )

ik zei dat ze al benaderd waren door CGI en dat het moest ophouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Testert schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:45:
[...]

Wat maakt voor jou het verschil? Is het iets wat zijzelf meebrengt of wordt het ondersteund door een bedrijf(scultuur)?
Het is een hele intelligente dame. Ze werkt heel conscentieus en heeft en passant een goede dosis productkennis opgedaan. De karakteristiek van het bedrijf (kleinschalig, en ontwikkelt eigen producten) zal ook meespelen. Maar bovenal denk ik dat de combinatie van houding en intelligentie de succesfactor is.
LowLevel schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:13:
Ik heb jaren als ZZP-er gewerkt. De keuze om vast te gaan werken heeft voor mij te maken gehad met het inbouwen van een stuk zekerheid. De laatste jaren zijn ook de tarieven voor de ZZP-ers behoorlijk naar beneden bijgesteld en deed je het niet meer direct voor het geld. [...]
Ik werk als ZZP-er. Tariefdruk is er inderdaad, maar desondanks verdient het wel een heel stuk beter dan Logica ooit betaalde.

Als ik persoonlijk kijk wat me over de streep zou kunnen halen om ergens in loondienst te gaan, dan kom ik op het volgende lijstje:

1. iets van een carriere. verantwoordelijkheid, en reele uitzichten op promotie naar functies met meer verantwoordelijkheid.
2. gewaardeerd worden om wat ik kan en weet. invloed op de strategie van het bedrijf of bedrijfsonderdeel.
3. een vergoeding die in ieder geval in de buurt komt met wat ik de afgelopen jaren als zelfstandige heb verdiend.

Ik denk dat ik geen van deze punten zou vinden bij de grote T&M bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 07:23
Voor ik ook maar iemand tip over CGI (friends@work), dan moet:
1- duidelijk zijn wat de AV zullen zijn
2- AV moet daadwerkelijk interessant zijn voor mijn kennissen om hun (dikwijls) vaste baan op te zeggen
3- duidelijk zijn waar mensen ingezet worden. Momenteel zie ik voor mijzelf weinig passende functies in LARA

Ik wil best in mijn omgeving spelen voor CGI-recruiter en de friends@work bonus cashen , maar mijn vrienden moeten wel mijn vrienden blijven.
Dus deze drie punten moeten wel een duidelijke positieve visie laten zien

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisboers schreef op maandag 30 september 2013 @ 09:29:
Betreffende de pensioenopbouw: het idee is dat de inleg van elk jaar ongeveer het zelfde effect heeft op de totale pensioenpot tegen de tijd dat je met pensioen gaat. Inleg in de eerste jaren heeft veel langer om te renderen (gemiddeld 4% over 40 jaar levert ongeveer 5x de originele inleg op), dan de latere jaren (4% over 10 jaar is slechts 50% extra rendement).

Om toch een gebalanceerde opbouw van je pensioen te hebben, dient elk jaar ongeveer dezelfde bijdrage te leveren, en zal de verhouding 1e jaar-laatste jaar ongeveer 1:10 zijn.

Hoe die verhouding precies zit, verschilt van bedrijf tot bedrijf. Bij oud-Logica was die verhouding relatief groot (weinig inleg eerste jaren, veel inleg latere jaren), bij oud-CMG relatief klein (meer inleg eerste jaren, minder inleg latere jaren). LogicaCMG en later Logica hebben het oude CMG model overgenomen wbt inleg.
Het aangedragen punt was dat de pensioenpremies steeds stijgen naarmate je ouder wordt in de lopende (CMG, Logica) CGI-beschikbare premieregeling. Zie hier en hier.

De theorie is dat een bpr-regeling bij 'gemiddelde' omstandigheden met een middelloon overeen komt.

Voor een vergelijking met een 'redelijk' middelloonpensioen kun je altijd de ABP-regeling nemen. Het is een middelloon, niet een 'goudgerande' eindloonregeling maar wel geïndexeerd (buiten de huidige toestanden...). Daarvoor moet gedurende de hele loopbaan meer dan 20% premie voor worden betaald. Was ~25%, wordt ~21% met het dag-voor-prinsjesdag-compromis. In de CGI-bpr-regeling is het alleen 20,8% in de leeftijdsperiode 60-64, alle jongere perioden veel lager. P.S. Al jaren hanteert de pensioensector als rekenrente 3% en geen 4%.

Dat de premie de ouderen benadeelt qua kosten is een gevolg van de fiscale regels. Die kan een werkgever (i.h.a.) alleen oplossen door van een bpr-regeling over te stappen naar bijv. een echte middelloonregeling -- om het even welke verzekeraar en welke details. Maar je kunt veilig inschatten dat CGI dat niet zal doen omdat de loonkosten (bij gelijkblijvend bruto) voor de werkgever door het dak gaan. Hoe redelijk dat eigenlijk ook zou zijn, maar ik geloof dat de bedrijfsfinanciën het niet toelaten... Of de werknemer moet de (fiscaal aftrekbare) premie ineens geheel zelf betalen en dat is in NL niet gebruikelijk.

Voor verdere kritieken/bespreking op de CGI-bpr-pensioenregeling zie de genoemde posts en de pagina's er achter -- anders wordt het alleen maar herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:17:
Voor een vergelijking met een 'redelijk' middelloonpensioen kun je altijd de ABP-regeling nemen. Het is een middelloon, niet een 'goudgerande' eindloonregeling maar wel geïndexeerd (buiten de huidige toestanden...). Daarvoor moet gedurende de hele loopbaan meer dan 20% premie voor worden betaald. Was ~25%, wordt ~21% met het dag-voor-prinsjesdag-compromis. In de CGI-bpr-regeling is het alleen 20,8% in de leeftijdsperiode 60-64, alle jongere perioden veel lager.
Ik weet dat het heel dom overkomt, maar ik kwam er eerder dit jaar pas voor het eerst achter hoe weinig premie CGI voor de pensioenen betaalt in vergelijking met andere werkgevers.
Dat men uitgerekend op de toch al magere pensioenregeling wil gaan bezuinigen, was het laatste wat ik vóór 3 september had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:35
Lurker1 schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:30:
[...]
Ik weet dat het heel dom overkomt, maar ik kwam er eerder dit jaar pas voor het eerst achter hoe weinig premie CGI voor de pensioenen betaalt in vergelijking met andere werkgevers.
Dat men uitgerekend op de toch al magere pensioenregeling wil gaan bezuinigen, was het laatste wat ik vóór 3 september had verwacht.
Er zijn wel meer dingen die men niet had verwacht :+
Ik noem maar; leaseautoregeling, declaraties, (het gehele proces :Y) )

Als je een scorekaart bijhoudt, dan zijn er toch wel een paar minnetjes bijgekomen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
ed73 schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:22:
Ik moest de afgelopen dagen denken aan een oud AVRO spelprogramma 'Wie van de drie?'. Alleen in dit geval gaat het niet over mensen, maar over de diverse verhalen welke door Ron/Marcel worden verteld. Dus; wil het echte verhaal opstaan?
Je bedoelt dit programma:

http://www.rtl.nl/shows/echtwaar/home/

Echt waar?! is een show, met leuke stellingen en doordachte kwesties. Voor het publiek in de studio de taak om uit te zoeken: Wat is onzin en wat is Echt Waar?!

Onder leiding van Jack Spijkerman krijgen Tijl Beckand en Ruben van der Meer in verschillende rondes steeds humoristische stellingen en triviale kwesties voorgelegd. Waarom krijg je hoofdpijn als je snel ijs eet? Wat gebeurt er met een ongelaten scheet? Op deze vragen formuleren Tijl en Ruben ieder steeds een eigen antwoord en zullen dat zó gepassioneerd en overtuigend brengen dat beide betogen even waarschijnlijk lijken.

Maar ja, wie moet je geloven? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
K.123 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:43:
[...]

Je bedoelt dit programma:

http://www.rtl.nl/shows/echtwaar/home/

Echt waar?! is een show, met leuke stellingen en doordachte kwesties. Voor het publiek in de studio de taak om uit te zoeken: Wat is onzin en wat is Echt Waar?!

Onder leiding van Jack Spijkerman krijgen Tijl Beckand en Ruben van der Meer in verschillende rondes steeds humoristische stellingen en triviale kwesties voorgelegd. Waarom krijg je hoofdpijn als je snel ijs eet? Wat gebeurt er met een ongelaten scheet? Op deze vragen formuleren Tijl en Ruben ieder steeds een eigen antwoord en zullen dat zó gepassioneerd en overtuigend brengen dat beide betogen even waarschijnlijk lijken.

Maar ja, wie moet je geloven? 8)7
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wie_van_de_Drie met Herman Emmink.... Staan wel wat fragmenten op bijvoorbeeld YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Dat programma ken ik. "Wat is waar?" is meer van toepassing, want ik weet niet of de uitleg van Marcel over de reden van de vernieuwde AV wel klopt, of het verhaal van Ron van afgelopen vrijdag. Eén van beide spreek niet de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie er ook van die twee de waarheid spreekt (als ze dat al doen)...
Volgens mij dit een typisch gevalletje Mushroom management: keep them in the dark and feed them with sh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarde collega members, en andere meelezers,

Ik heb lang niet alle berichten hierboven gelezen, maar het valt me op dat het vooral zeer negatief is, en daarom heb ik me geregistreerd bij tweakers om te kunnen reageren.

Ik ben van mening dat de communicatie (met name de inhoudelijke boodschap rond "plussen en minnen" met de vergelijkingstabel bij de brief) niet echt handig is geweest. De werkgever had vanaf het begin duidelijk moeten maken dat bepaalde zaken gewoonweg vanuit Canada opgelegd worden (hetgeen logisch is) en dat veel maatregelen gezien moeten worden in de context van "op lange termijn een (financieel) gezond bedrijf blijven". Dat had voor mij de "verandering" acceptabeler gemaakt. Maar ik heb ook besloten dat ik wegens "vormfouten" in de communicatie niet zal dwarsliggen. Ik ben nu gewoon benieuwd waarmee ze zullen komen na de "2e ronde" met de OR.

Natuurlijk zijn veel aspecten van deze verandering in AV persoonlijk. De 1 hecht meer waarde aan een leasebak, de ander aan een extra vakantiedag. En ook het effect van tientallen, misschien wel honder euro netto minder op je bankrekening hakt er voor de 1 harder in dan voor de ander.
Maar toch ben ik van mening dat we allemaal wat beter moeten beseffen dat CGI NL niet anders kan, en ook dat we blij mogen zijn dat we een goede baan hebben bij een mooi bedrijf. Die 700.000 werklozen in nederland, en nog veel meer andere medelanders die het met veel minder moeten doen, zullen ook bij onze nieuwe AV nog steeds jaloers zijn op de meeste CGI-ers...

En nee, ik ben niet omgekocht door het management. Ik wil gewoon tegengeluid laten horen op al het "negativisme" dat hier heerst.

Groet,
Tjerk Kuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:13:

Ik heb lang niet alle berichten hierboven gelezen, maar het valt me op dat het vooral zeer negatief is, en daarom heb ik me geregistreerd bij tweakers om te kunnen reageren.

Ik ben van mening dat de communicatie (met name de inhoudelijke boodschap rond "plussen en minnen" met de vergelijkingstabel bij de brief) niet echt handig is geweest. De werkgever had vanaf het begin duidelijk moeten maken dat bepaalde zaken gewoonweg vanuit Canada opgelegd worden (hetgeen logisch is) en dat veel maatregelen gezien moeten worden in de context van "op lange termijn een (financieel) gezond bedrijf blijven". Dat had voor mij de "verandering" acceptabeler gemaakt. Maar ik heb ook besloten dat ik wegens "vormfouten" in de communicatie niet zal dwarsliggen. Ik ben nu gewoon benieuwd waarmee ze zullen komen na de "2e ronde" met de OR.

Natuurlijk zijn veel aspecten van deze verandering in AV persoonlijk. De 1 hecht meer waarde aan een leasebak, de ander aan een extra vakantiedag. En ook het effect van tientallen, misschien wel honder euro netto minder op je bankrekening hakt er voor de 1 harder in dan voor de ander.
Maar toch ben ik van mening dat we allemaal wat beter moeten beseffen dat CGI NL niet anders kan, en ook dat we blij mogen zijn dat we een goede baan hebben bij een mooi bedrijf. Die 700.000 werklozen in nederland, en nog veel meer andere medelanders die het met veel minder moeten doen, zullen ook bij onze nieuwe AV nog steeds jaloers zijn op de meeste CGI-ers...

En nee, ik ben niet omgekocht door het management. Ik wil gewoon tegengeluid laten horen op al het "negativisme" dat hier heerst.

Groet,
Tjerk Kuster
LOL een hoop woorden maar je zegt helemaal niets. Anyhow ophouden met reageren zou ik zeggen. Jij laat duidelijk het kaas van je brood eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Brother Bilo,

misschien kunnen we een keer als collegas samen een kop koffie drinken ergens bij CGI? Laat maar weten hoe je echt heet, en waar je werkt.. Als je "mijn hoop woorden nietszeggend vindt" dan wil ik ze graag persoonlijk toelichten.

Groet,
Tjerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

[...]

Eigenlijk impliceer je dat mensen bij CGI niet mogen klagen omdat anderen het slechter hebben.

Het referentiekader dat je daarbij gebruikt is de hele NL beroepsbevolking. Lijkt me nauwelijks relevant voor de CGI consultants. Maar het verruimen van je referentiekader biedt wel fantastische mogelijkheden. Ik stel voor om de salarissen te halveren. Worden de consultants nog steeds dik overbetaald naar de normen van het wereldgemiddelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 19:25
Jaja relativeren is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:24:
Hoi Brother Bilo,

misschien kunnen we een keer als collegas samen een kop koffie drinken ergens bij CGI? Laat maar weten hoe je echt heet, en waar je werkt.. Als je "mijn hoop woorden nietszeggend vindt" dan wil ik ze graag persoonlijk toelichten.

Groet,
Tjerk
Post maar op het CGI forum zo een triest bericht, denk niet dat ik me dan kan onthouden van commentaar, weet je meteen wie ik ben, daarnaast ben ik niet geinteresseerd in jouw mening, dus persoonlijk toelichten hahahahahaha probeer je me te intimideren ofzo, maar dat dat voor jou niet duidelijk is zegt al genoeg. Wat ik al zei ga je tijd nuttig gebruiken en doe iets anders dan op fora reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Hmmm ceo's zijn de afgelopen jaren 50+ x meer dan de gemiddelde populatie gaan verdien, daar kunnen we ook afromen en de onderkant omhoog trekken. Dan wordt inleveren eindelijk feest .... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Roadman en t_captain,

Aan jullie dezelfde suggestie als aan Brother Dilo. Laat maar weten waar we een keer een kop koffie kunnen doen om hierover te praten. Ik vind persoonlijk de gehele nederlandse beroepsbevolking een prima referentiekader. Beter in ieder geval dan de quote500.
Je kunt het relativeren noemen, maar je kan het ook realisme noemen.

Groet,
Tjerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt een overdosis koffie voor Tjerk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal wel meevallen. Ik verwacht niet dat de personen die hier op deze manier op mijn post reageren op de uitnodiging in zullen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73

Groet,
Tjerk Kuster
Ik kan hier niet in meegaan. Tig posts terug is bv uiteengezet dat er een groep <100 er enorm op vooruitgaat, en dat zijn juist de mensen die al niet te klagen hebben..... En de effecten zijn trouwens meer dan de 100 euro netto per maand, leaseauto afpakken omdat je toevallig dicht bij je werk/klus woont en vervolgens een fooi voor terug; de effecten inclusief auto/vakantiedagen etc zijn meer dan 500 euro netto per maand als je pech hebt. En dit geldt dus voor mensen die niet een absurd salaris hebben, en betekent dus niet een paar procenten, maar 20-30% als je pech hebt. En dat tegenover het feit dat een aantal grootverdieners er op vooruit lijken te gaan.... Make my day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:39:
zal wel meevallen. Ik verwacht niet dat de personen die hier op deze manier op mijn post reageren op de uitnodiging in zullen gaan :)
Ik werk inmiddels niet meer bij CGI.
En ik zit ook niet te wachten op een sollicitatie :7

Ik vind alleen dat je een beetje doorschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 19:33
Beste Tjerk,

In je reactie refereer je naar 'onhandige' communicatie. Dat ben ik niet met je eens. Natuurlijk was de 'all-staff-meeting' wellicht wat onhandig gecommuniceerd, was 'afpakken/afnemen' een verspreking. Maar de brief die wij allen kregen was niet onhandig, deze was zeer geraffineerd, gelaagd opgebouwd. Ook de communicatie in de media namens CGI schiep een beeld dat niet strookte met de werkelijkheid. Ook daar was niet echt sprake van onhandig taalgebruik...

Ik ben van mening dat wij - het vermogen van het bedrijf - er op zijn minst recht op hebben dat we eerlijk te horen krijgen hoe het ervoor staat en waarom het bedrijf dit soort stappen zet. Daarmee kweek je begrip bij een veel grotere groep. Zoals eerder aangehaald: dat beweegt mensen om mee te denken, of juist om inderdaad 'nog een jaar zuur te slikken'.

Ook aangeven dat 'de markt slecht is' is niet het juiste signaal: om me heen zie ik heel veel (specialistische) IT vacatures. Sterker nog: op linkedin zie ik heel veel verzoeken voorbijkomen of ik interesse heb in een gesprek ... Natuurlijk geldt dat niet voor alle CGI'ers, daar ben ik me uitermate bewust van. Net als de 'eerlijke verdeling' ook niet voor alle CGI'ers geldt. Sommige CGI'ers zijn meer CGI dan anderen...
Had ik maar in 1945 geleefd en een boek geschreven ... maar George Orwell was me voor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Wat mij vooral opvalt nu, is dat we niets meer van de OR horen in de interne mail. Als Ron zegt dat er een tegenvoorstel is ingediend door de OR, dan ben ik wel erg benieuwd wat dat dan inhoudt. Of zal het een situatie worden van "We vragen eerst veel meer dan eigenlijk nodig, dan kunnen we nog wat wegstrepen waardoor het lijkt of we geluisterd hebben, maar hebben we toch onze zin met de echte punten.."

Ik vrees dat het op dit forum ook stiller zal worden qua OR hints nu Wijnands teruggetreden is.

Ik heb daar niet zo'n fijn gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ook dat we blij mogen zijn dat we een goede baan hebben bij een mooi bedrijf. Die 700.000 werklozen in nederland, en nog veel meer andere medelanders die het met veel minder moeten doen, zullen ook bij onze nieuwe AV nog steeds jaloers zijn op de meeste CGI-ers...
Je kunt het ook omdraaien: IT-ers (ook bij CGI) hebben gewoon gekozen voor een goede opleiding en een sector waarin veel werk is. Is dat iets om dankbaar voor te zijn? Weet ik niet, maar het is vooral een gevolg van zelfgemaakte keuzes.
De werkloosheid onder HBO-ers en academici is minder dan de helft dan bv. MBO'ers. Daarbij is de werkloosheid onder IT-ers ook nog eens relatief erg laag. Als je niet te oud bent (lees: 45) en je hebt een goed CV, dan kun je overal aan de slag, zelfs in de uithoeken van het land zoals Groningen of Limburg.

Ja, er zijn altijd mensen waar het slechter gaat. Mensen met wie het een beetje slechter gaat, maar ook mensen die een ronduit bedroevend leven hebben. Als ik het journaal bekijk, en ik zie oorlog, honger, ziekte, rampen, noem maar op, dan heeft ELKE Nederlander geen enkele reden tot klagen, want we hebben het allemaal beter. Dus ja, ik ben elke dag dankbaar dat ik Nederlander ben, en dat ik het goed heb. Maar zo kan ik wel alles wegrationaliseren |:(

Waarom zou ik niet klagen, als ik zie dat mensen zich over de rug van de hardwerkende medewerkers rijker maken? Waarom zou ik niet klagen, als ik zie dat het bij andere bedrijven wél goed geregeld kan worden?

Wat is de hoofdreden achter ontslag nemen en ergens anders gaan werken? Juist, ontevredenheid. Ontevredenheid is een sterke motivator. Als iederen zoals jou was, zou je 40-45 jaar bij dezelfde baas blijven, geen carriere maken, en zonder klagen met 65-70 jaar met pensioen gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:49:
[...]

Wat is de hoofdreden achter ontslag nemen en ergens anders gaan werken? Juist, ontevredenheid. Ontevredenheid is een sterke motivator. Als iederen zoals jou was, zou je 40-45 jaar bij dezelfde baas blijven, geen carriere maken, en zonder klagen met 65-70 jaar met pensioen gaan ;)
People don't leave companies, people leave managers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 18:11
VAnTurenhout schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:48:
....
Of zal het een situatie worden van "We vragen eerst veel meer dan eigenlijk nodig, dan kunnen we nog wat wegstrepen waardoor het lijkt of we geluisterd hebben, maar hebben we toch onze zin met de echte punten.."
....
Ik denk dat VAnTurenhout wel eens gelijk zou kunnen krijgen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valcon,

Tuurlijk moet je niet alles wegrationaliseren. Ik geef ook slechts mijn mening, en ik relativeer daarin wellicht meer dan de gemiddelde "CGI Tweaker". Als de nieuwe CGI AV beduidend slechter gaan worden dan andere vergelijkbare ICT bedrijven, dan merken we dat vanzelf. Persoonlijk zie ik niks verkeerds met 40 jaar voor dezelfde baas werken als het werk leuk is en de AV (relatief) goed.

1 punt waar ik het niet met je eens ben: Je stelt als het ware dat je "recht hebt" op een goede baan vanwege je keuzes om bepaalde opleiding te doen etc. en vervolgens noem je dat onder HBO/Academici er beduidend minder werkloosheid is dan onder lager opgeleiden. Dat komt over alsof het de eigen schuld is van de MBO-ers dat ze het nu slecht hebben, dan hadden ze maar een (hogere?!) opleiding moeten kiezen. Alsof dat een keuze is....

Groet,
Tjerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:36:
Ik vind persoonlijk de gehele nederlandse beroepsbevolking een prima referentiekader. Beter in ieder geval dan de quote500.
Ik denk dat Valcon mijn punt over referentiekader al goed heeft uiteengezet. Ik vind het best veel gevraagd dat een IT consultant met een universitaire informaticaopleiding en een mooi CV zijn secundaire arbeidsvoorwaarden mag inleveren uit solidariteit met werkloze administratief medewerkers en kinderleidsters.

Begrijp me niet verkeerd. Solidariteit is een mooie zaak. Maar wel eentje die beter via de belastingdienst wordt afgehandeld dan via de werkgever. Als je de solidariteitsbijdrage uit het AV-budget laat incasseren door CGI, komt het geld niet bij die 700.000 Nederlandse werklozen terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:13:
CGI heeft een droom : "To create an environment in which we enjoy working together and, as owners, contribute to building a company we can be proud of."
Ik voel me sterk aangesproken door die droom, wil er graag aan bijdragen en deel van uitmaken.
Deel van die droom is werken volgens de CGI normen en waarden, waarvan meer ondernemerschap en meer risico dragen twee belangrijke pijlers zijn.

Momenteel worden in Nederland de arbeidsvoorwaarden geharmoniseerd. Dat moet CGI Nederland zelf bekostigen. Belangrijke componenten zijn winstdeling (PPP) en aandelenbezit (SPP). Hoe is het mogelijk om 3000 mensen PPP en SPP te geven, zonder dat daar extra geld voor beschikbaar is?
Een lastig vraagstuk.
Dat geld wordt weggehaald bij de NL members zelf, en vervolgens als variabele (PPP en SPP) component weer terug gegeven. Dat idee is te begrijpen. CGI Canada heeft al zòveel miljarden geïnvesteerd in Logica, dat zij echt de PPP en SPP niet nog eens gaan betalen.
Hoe zou die verdeling er dan uit moeten zien?

De uitspraak van Ron de Mos: "We gaan bij niemand het bruto salaris verlagen" klinkt fair. De angel zit hem in het woordje "bruto". Al het geld voor PPP en SPP (ruim 1,5 miljoen per jaar bruto) moet van de NL members zelf komen maar mag dus niet van het bruto salaris worden ingehouden.
Dan moet elders bij de members gezocht worden naar dat geld.
Het werd gevonden in de secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals lease budget, eigen bijdrage pensioen, anciënniteitdagen.

In de volgende berekeningen laat ik zien hoe, in het voorstel van de nieuwe arbeidsvoorwaarden, het geld opnieuw wordt verdeeld zonder daarbij het mobiliteitsbudget (inclusief lease) te betrekken:

2000 van de 3000 NL medewerkers gaan er netto per maand op achteruit, ondanks het feit dat redelijk veel van deze mensen een (kleine) salarisverhoging hebben gekregen (als deze salarisverhogingen wel worden meegenomen, dan gaan 600 van de 3000 members er netto op achteruit). Deze achteruitgang wordt met name veroorzaakt door de verlaging met 61 euro van de onkostenvergoeding, en door de eigen bijdrage pensioen van 23%. Dit brengt ongeveer 1,2 miljoen bruto per jaar op. De ontbrekende 3 ton zou gevonden kunnen worden in de winst die wordt gemaakt door het verminderen van de anciënniteitdagen of zou wellicht toch uit het lease budget kunnen worden weggehaald.

Ergo, 1000 van de 3000 medewerkers gaan er netto op vooruit.
Tamelijk veel van deze mensen hebben geen bruto salarisverhoging gekregen. Deze stijging wordt veroorzaakt door de PPP, waarvan het percentage toeneemt per level, vanaf level 4. Verder zal de waarde van de aandelen uit het SPP voor deze mensen ook hoger liggen, vanwege hun relatief hogere bruto salaris.
Van deze 1000 members gaan er 70 méér dan 100 euro netto per maand op vooruit.
De hoogste netto maand stijging is bijna 2500 euro.
10 managers hebben een netto inkomensstijging van meer dan 1000 euro per maand.
5 managers tussen de 500 en 1000 euro.
28 tussen de 300 en 500 euro.
Nogmaals: deze netto stijgingen zijn exclusief hun eventuele salarisverhoging in het vaste salaris.

Onze top 70 managers krijgen ruim meer dan de helft van het totale CGI NL PPP/SPP budget en hebben daarnaast een marktconform primair arbeidsvoorwaardenpakket.
Als bovenop hun primaire pakket een progressief stijgend PPP komt, dan stijgen de hoogste netto inkomens nog eens met een derde! De PPP/SPP kost een kleine 8,5 ton bruto per jaar voor deze 70.

CGI NL kan op deze manier, met dit harmonisatievoorstel, de droom van CGI m.i. niet realiseren.

Wellicht een betere methode om het PPP/SPP budget te verdelen is de PPP de eerste jaren veel meer gelijk verdelen tussen alle members in Nederland, om daarna over een langere periode (minimaal 5 jaar) geleidelijk de verhouding tussen vast- en variabel inkomen aan te passen aan de CGI corporate values, door in die periode de senior managers alleen een stijgend PPP percentage te bieden, in plaats van bruto salarisverhoging.

Een ander tegenvoorstel zou kunnen zijn, dat Ron op zijn uitspraak terugkomt. Laten wij als geheel CGI NL de ons in de brief toegezegde PPP-som inruilen voor bruto slaris. Dat is het eerste jaar (want de PPP is immers gegarandeerd) voor iedere NL member budgetneutraal. Dan kan de onkostenvergoeding in stand blijven. De eigen bijdrage pensioen is niet nodig. Alleen onze (top 70) managers gaan relatief meer bedrijfsrisico lopen dan ze nu doen.

De droom van CGI gaat o.a. over working together, en over trots zijn op het bedrijf.
Pas echt trots op mijn bedrijf kan ik zijn als alles eerlijker gedeeld wordt. Zowel de mee- als de tegenvallers, en vooral als het gaat om herverdeling van geld.
Wat vindt dhr Tkuster hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed voorstel.
En los van de algemene AV discussie ben ik erg voor eerlijk delen, dus als inderdaad die top70 er op vooruit gaat terwijl het gros moet inleveren, dan geeft dat geen goed gevoel. Ik denk alleen wel dat dat probleem (het graaien van top management) in principe los staat van de AV discussie en ook los daarvan aangepakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groet,
Tjerk Kuster
Omdat het zo'n geweldig goed en reëel voorstel is vertrekken de mumbers massaal onafhankelijk van leeftijd en level. Ik ken toevallig een soon ex-member die onlangs zijn teamlead heeft verrast met een afscheidsbrief! En het mooiste is nog dat de teamlead er niks van snapte. Wat voor wereld leeft die in?

Concurrenten staan te lachen en vissen een voor een de cgi "melkkoeien" binnen in ruil voor iets meer van de opbrengst. Ze bieden zekerheid! Een goed lease bedrag, vaak fors meer (bruto) loon. Soms een bonus op omzet.

CGI moet wel? Helemaal niet. Er is geld genoeg bij CGI, ook om hier in personeel te investeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:23:
Goed voorstel.
En los van de algemene AV discussie ben ik erg voor eerlijk delen, dus als inderdaad die top70 er op vooruit gaat terwijl het gros moet inleveren, dan geeft dat geen goed gevoel. Ik denk alleen wel dat dat probleem (het graaien van top management) in principe los staat van de AV discussie en ook los daarvan aangepakt moet worden.
nou nee hoor, dat staat er niet los van. Even een rekenvoorbeeld:

onze top 3 managers (ik noem geen namen) kosten samen alles incluis ~2M per jaar, conservatief geschat. Dit drukt bij 2000 billable members bijna een euro per uur op je tarief. 67 andere geluksvogels doen daar een flinke schep bovenop. Scheelt zomaar 10-15 euro, alleen al aan "beleid en management". Daar komt nog eens de marge aan Canada bij. Me dunkt, dat is overhead die je niet hebt bij een kleine speler in de markt.

Verder vind ik het dapper van je dat je een tegengeluid laat horen. Mag best wel eens. En bovendien verdient dat respect, eventueel weerleggen met tegenargumenten, maar zeker niet het affakkelen tot aan de sokkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

peter00 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:39:
[...]

<>
Verder vind ik het dapper van je dat je een tegengeluid laat horen. Mag best wel eens. En bovendien verdient dat respect, eventueel weerleggen met tegenargumenten, maar zeker niet het affakkelen tot aan de sokkel.
Helemaal mee eens. Het is een discussie forum.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Persoonlijk kan ik er geen enkel probleem mee hebben als bepaalde mensen veel meer verdienen dan anderen. Mits de toegevoegde waarde ook heel duidelijk is. Als iemand 200 dagen per jaar op de (spreekwoordelijke) golfbaan moet staan en een flink voiture moet rijden om vervolgens heel-veel-multi-miljoenen-deals te scoren voor het bedrijf, dan is dat prima. Dan verdient die ene persoon zichzelf ruimschoots terug en bovendien biedt hij/zij veel werk voor veel collega's.

Dat is niks anders dan wat het gemiddelde consultancy (en dan echt consultancy, niet alleen T&M) bedrijf doet. Hoge bomen vangen veel wind en als daar ook een flinke geld-bui tussen zit die aan die boom blijft hangen, prima.

Maar nogmaals: Er moet wel een hele duidelijke toegevoegde waarde zijn. In wat voor vorm dan ook.

Ik zou niet graag in Ron's schoenen staan, hoe luxe het leer van die schoenen ook is. Want die hoge boom wordt ook heel makkelijk afgezaagd door allerlei mensen. Of het nou Canada, klanten, concurrenten, op-zijn-plek-loerende individuen, of medewerkers zijn. Continu loopt hij de kans dat er kettingzagen worden gestart of soms ook de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghurt114
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11-2022
Eddo-79 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:08:
Persoonlijk kan ik er geen enkel probleem mee hebben als bepaalde mensen veel meer verdienen dan anderen. Mits de toegevoegde waarde ook heel duidelijk is.
Exact.

Wanneer een topman in een plasje van zijn eigen bloed, zweet en tranen staat, mag ie daar van mij zonder problemen een flinke smak van terug zien in zijn loonstrookje.

Maar voor die top-70 zie ik vrij weinig plasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij vooral opvalt nu, is dat we niets meer van de OR horen in de interne mail. Als Ron zegt dat er een tegenvoorstel is ingediend door de OR, dan ben ik wel erg benieuwd wat dat dan inhoudt. Of zal het een situatie worden van "We vragen eerst veel meer dan eigenlijk nodig, dan kunnen we nog wat wegstrepen waardoor het lijkt of we geluisterd hebben, maar hebben we toch onze zin met de echte punten.."

Ik vrees dat het op dit forum ook stiller zal worden qua OR hints nu Wijnands teruggetreden is.

Ongeduldig :*) ? Even wat kwijt uit mijn OR-kennis (zie wet): zelfs de voorzitter en de secretaris van de OR doen het 'part-time'; voor het andere deel moeten zij ook gewoon billable zijn. De afgelopen 2, 3 weken waren tropendagen voor, naar schatting van mij, zo'n beetje ieder OR-lid. De babbel van de CEO is net 1 of 2 werkdagen terug. En ook die heeft meer te doen dan alleen naar AV te kijken.

Er zal best gewerkt worden, aan alle zijden, voor de volgende ronde AV, maar zó snel als je suggereert is niet zo reëel denk ik. Al zit alles zo'n beetje voor op de tong bij iedereen op dit forum, misschien moet je blij zijn met een weekje of wat 'rust'. Interne fora en hier, extern.

Met het gepubliceerde vertrek van wijnands uit de OR is het aan de huidige individuele OR-leden om te bepalen of zij hier gaan acteren. In de afgelopen pagina's ben ik maar één ander persoon tegengekomen die zich als OR-lid openbaarde (xepcoh, laatste post op pag 170 als je ingelogd bent) en die post wat minder frequent... Of er eentje bijkomt, geen idee. Zoals gezegd, ook zij moeten óók billable zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Een positieve troll.

Ik vind hem leuk. Je doet me denken aan mezelf een paar jaar geleden toen ik nog nog overliep van trots voor ins mooie bedrijf. Stuur me maar een dm als je in de buurt van Rotterdam bent. Doen we wel een bakkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:39:
[...]

nou nee hoor, dat staat er niet los van. Even een rekenvoorbeeld:

onze top 3 managers (ik noem geen namen) kosten samen alles incluis ~2M per jaar, conservatief geschat. Dit drukt bij 2000 billable members bijna een euro per uur op je tarief. 67 andere geluksvogels doen daar een flinke schep bovenop. Scheelt zomaar 10-15 euro, alleen al aan "beleid en management". Daar komt nog eens de marge aan Canada bij. Me dunkt, dat is overhead die je niet hebt bij een kleine speler in de markt.

2M is heel conservatief... Wilbert kieboom verdiende in z'n eentje al 3M
ik kan het artikel met het salaris dat hij bij logica verdiende niet meer vinden maar hier staat wat hij verdiende voordat hij naar logica kwam....denk niet dat hij met minder genoegen heeft genomen
http://www.computable.nl/...t-atos-originbestuur.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:02:
Een positieve troll.

Ik vind hem leuk. Je doet me denken aan mezelf een paar jaar geleden toen ik nog nog overliep van trots voor ins mooie bedrijf. Stuur me maar een dm als je in de buurt van Rotterdam bent. Doen we wel een bakkie.
Ik hoop dat ie oprecht is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:23:
Goed voorstel.
Staat er niet los van. Wij leveren in voor een 10 tot 20% ppp voor die managers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
In de afgelopen pagina's ben ik maar één ander persoon tegengekomen die zich als OR-lid openbaarde (xepcoh, laatste post op pag 170 als je ingelogd bent) en die post wat minder frequent... Of er eentje bijkomt, geen idee. Zoals gezegd, ook zij moeten óók billable zijn...
Sphermy op pagina 32 en 44 is ook een OR-lid. Ik hoop dat een OR lid de nuttige rol die Wijnands vervulde zal voortzetten.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Geachte cgi-tweakers,

ook ik heb na 3 jaar werkzaam te zijn geweest voor logica/cgi besloten om het al dan niet zinkende schip te verlaten. Bij een kleine concurrent een beter aanbod gekregen met beter salaris, leasebedrag, pensioen, eindejaarsuitkering en bonus gebaseerd op individuele omzet. Helaas moet ik dan toch echt constateren dat CGI gewoon onderbetaald voor de ex-masterclassers.

Ik hoop dat CGI gaat inzien dat ze zo geen aantrekkelijk bedrijf meer gaan zijn vergeleken met de markt.

Groet Demoric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 07:57
Demoric schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:07:
Geachte cgi-tweakers,

ook ik heb na 3 jaar werkzaam te zijn geweest voor logica/cgi besloten om het al dan niet zinkende schip te verlaten. Bij een kleine concurrent een beter aanbod gekregen met beter salaris, leasebedrag, pensioen, eindejaarsuitkering en bonus gebaseerd op individuele omzet. Helaas moet ik dan toch echt constateren dat CGI gewoon onderbetaald voor de ex-masterclassers.

Ik hoop dat CGI gaat inzien dat ze zo geen aantrekkelijk bedrijf meer gaan zijn vergeleken met de markt.

Groet Demoric
Maar, maar, maar... we hebben hier binnen CGI toch top-secret gebenchmarkte marktconforme schalen waarmee we minimaal gelijkwaardig betaald worden aan onze concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:35
Volgens onze management wel.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte cgi-tweakers,

Groet Demoric
Heel veel succes, Demoric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johri schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:11:
[...]

Maar, maar, maar... we hebben hier binnen CGI toch top-secret gebenchmarkte marktconforme schalen waarmee we minimaal gelijkwaardig betaald worden aan onze concurrentie?
Was toch beloofd door Marcel dat die benchmark al weken geleden op intranet zou worden gezet (graag incl level 4 en hoger)? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:50:
[...]

Was toch beloofd door Marcel dat die benchmark al weken geleden op intranet zou worden gezet (graag incl level 4 en hoger)? :9
Zelfs de or mag de benchmark aangaande de salarissen niet inzien! Zelf twijfel ik of er wel een benchmark is gedaan....het is onwaarschijnlijk dat ijk en Max blijkbaar marktconform was maar dat Het minimum even naar beneden moest (of zou het anders te veel hebben gekost....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Met een benchmark waaruit blijkt dat onze nieuwe salarisschalen marktconform zijn, zou het verhaal van het management enorm aan kracht winnen. Het is daarom onbegrijpelijk dat deze niet openbaar wordt gemaakt.
Transparantie was toch het toverwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ben in een cynische bui, wie opent het "Ervaring niet meer werken bij CGI" topic?
Ben wel benieuwd naar de ervaringen in het gras bij de buren (ik hou van positieve verhalen, zeker na al het zuur hier)
Al ben ik zelf niet die hard IT'er maar nog wel werkzaam bij CGI, ga ik na mijn huidige project denk ik CGI ook verlaten, dus lijkt me leuk om in een ander topic wat na te zeuren & ook leuke herinneringen op te halen?

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 30-09-2013 22:33 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:04:
_/-\o_ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta wel graag in zijn schoenen, die druk valt echt wel mee, die paar emailtjes en telefoontjes uit Canada, ik zou er niet warm of koud van worden.
Het is niet dat ze hem gaan waterboarden als het niet lukt, hij zal dan vast geen 300k mee krijgen, maar misschien de helft ofzoiets.
Ron komt verder over als een prutser, dat mag ik dan wel weer aan hem:)
Dat liegen echter, dat moet hij toch wel even gaan afleren, want een prutser die ook nog eens liegt, die hoort thuis in de politiek.
_/-\o_ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maw of je je eigen concurrenten voor klussen naar binnen wilt hengelen... waarom zou je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
ESPACE schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:06:
[...]

Ik hoop dat een OR lid de nuttige rol die Wijnands vervulde zal voortzetten.
Daar was bij de laatste OR verkiezing kennelijk al wel iemand voor gevonden maar die heeft inmiddels ontslag genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:15:

Lief dagboek,
Wat een rukdag. Willeke pissed dat ik haar epistel niet heb voorgelezen. Roach pissed dat de bezuinigingsoperatie er nu nog niet doorheen is gedrukt. Sake zat te turven hoe vaak ik Uhuhuh zei en hoe vaak ik mezelf tegensprak; die loert natuurlijk op mijn baan. En laat ik in die call Marcel erbuiten, ben ik een keertje half eerlijk in plaats van een kwart, en mijdt ik het woord members als de pest, zeiken de mumbers me nog af op tweakers. Het enige lichtpuntje is dat de OR een voorstel heeft gedaan. Jammer voor ze dat het geen kans maakt, maar die uitgestoken hand gaat er alvast af, dat is de eerste winst op die loosers.
Tijd om me naar huis te laten rijden.

Lief dagboek,
Gisteren in de garage geslapen, Wil liet me niet binnen. Iets met buren en vrienden die haar bespotten. Gelukkig draaide ze vanmorgen een beetje bij en lig ik nu in de logeerkamer. Vandaag heb ik veel nagedacht en ik stik nu van de koppijn. Wat een ruktoespraak gisteren, ik heb het drie keer teruggeluisterd. 666 keer uhuhuh. De bomen groeien niet tot in de hemel, koop aandelen. Het is crisis, we maken minder winst, lever je auto in en je krijgt winstdeling. Wil je een risicovolle belegging, koop dan CGI aandelen en lever daarvoor je pensioen en extra vakantiedagen in. Mijn hele geloofwaardigheid ligt op straat, voor wat er nog van over is na dat Getronics geintje met Marcel en die hack van mijn twitter-account (wat was er mis met willeke als wachtwoord?)
Wat doet dit met mijn houdbaarheidsdatum?

Lief dagboek,
De dag begon heerlijk. Lekker zonnetje op de golfbaan.
Maar vanmiddag belde Serge. Hij had gehoord (zou hij tweakers translated hebben bekeken?) dat de tent leegloopt en dat we de omzettarget niet gaan halen. Hoe het zat met de cost reduction want de winst moet naar 16,5% (onder welke steen heeft die vent gelegen, hallo, het is 2013) en dat ie nog wat aandelen kwijt wilde. Hij had geen enkel begrip voor de moeilijke situatie waar ik in zit. Weet je, lief dagboek, ik ben blij dat ik nog steeds op de logeerkamer lig en Wil niet ziet hoe ik hier lig te huilen. Life sucks.
Het wordt vast weer een rotweek. Marcel belde net nog. Dat hij de OR wel om krijgt maar hij verwacht dat dan hooguit 58 man gaan tekenen. Ja, daar hoef je net als ik niet voor gestudeerd te hebben om dat te begrijpen. 20% bonus, hogere leaseautovergoeding; wie tekent daar nou niet voor. Ik hoop dat we op de annual meeting de zaal minimaal half vol krijgen; als Roach maar niet de beelden ziet, want dan kan ik het helemaal schudden. En straks gaan ze in de zaal Sake helpen met uhuhuh turven. En wat moet ik donderdag op de call nou weer uit mijn duim gaan zuigen? En die orderpijplijn, bah, ik dacht heel even dat het wel zou gaan lukken maar met klanttevredenheid kan ik de schoorsteen niet laten roken en het wordt winter en het is koud hier op de logeerkamer want Wil zegt dat ze moet bezuinigen en-

Lief dagboek,
Ik ben net naar kantoor gebracht. Bijna niemand zegt gedag, ik moest zelf koffie halen en Sake heeft me uitgelachen en Marcel heeft het te druk met z’n spreadsheet. Heb net gelezen wie er allemaal weggaan en dat zijn er heel wat meer dan die op mijn lijstje stonden. Ook veel afzeggingen van potentiële joiners, gaat lekker zo.

Ik heb trouwens op het toilet iets briljants bedacht voor de call donderdag. Als de werknemers hun leaseauto inleveren en met de trein gaan (2e klas, want 3e klas is er niet meer), dan vervalt de aanpassing op de parkeerkosten. Daar trek ik die mumbers vast mee over de streep. Ik ben ggoooeeeeedddd! Hier krijg ik energie van, ik ga er voor.

Lief dagboek,

Ik zag net dat iemand een poll in de lift heeft opgehangen:
  • Optie A ik teken en ga naar de annual meeting (level 5 en 6 only)
  • Optie B ik wordt zwaar onderbetaald, ik wilde tekenen maar nu ik weet waarvoor niet meer en ik ga ook niet naar de annual meeting
  • Optie C ik teken mijn doodvonnis niet en ga niet naar de annual meeting anders wordt dat verkeerd uitgelegd door Marcel
  • Optie D Ron & Marcel zijn voor 1 januari vertrokken
Die laatste begrijp ik niet, want Wil heeft alle twaalf de geplande vakanties geannuleerd voor dit jaar.
Haha hij is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Johri schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:11:
[...]

Hé! Die schalen zijn zo ontzettend transparant dat niemand ze ziet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

De klacht van Demoric hoor ik meer. Ook mensen die al enige tijd werkzaam zijn bij CGI, maar recent een masterclass hebben gehad, in de vorm van reskilling, worden gewoon behandeld als starters.
Zelfs al werken ze enige jaren bij CGI. Dit vind ik toch wel erg, zo zorg je er dus voor dat ook deze leergierige mensen (Die betreft het nu) om zich heen gaan kijken, en ik geef ze eigenlijk geen ongelijk...
Ook mensen die al enige tijd op L1 hangen, en nog geen verhoging hebben gehad (Niet qua temperatuur, dat andere), gaan er gewoon netto op achteruit... Nu moet ik eerlijk zeggen dat de reviewprocessen hier en daar ook niet geheel kloppen in mijn ogen. Mensen die niet tot nauwelijks te spiegelen zijn met collegae (Specialistische kennis, specialistische taken), krijgen gewoon een 4 of een 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Of zal het een situatie worden van "We vragen eerst veel meer dan eigenlijk nodig, dan kunnen we nog wat wegstrepen waardoor het lijkt of we geluisterd hebben, maar hebben we toch onze zin met de echte punten.."

Dat is toch "onderhandelingen 101"? Zo heb ik het tenminste ooit geleerd toen ik in de OR zat voor een IT-bedrijf. Vond de bestuurder niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Eddo-79 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:08:

Ik zou niet graag in Ron's schoenen staan, hoe luxe het leer van die schoenen ook is.
Hierop past mijn standaard antwoord: "Ik doe het voor de helft".
De druk die er op managers staat wordt zwaar overdreven. Ik ken zat mensen die onderin de maatschappij bungelen die dagelijks voor veel grotere problemen en uitdagingen staan dan een topmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een benchmark waaruit blijkt dat onze nieuwe salarisschalen marktconform zijn, zou het verhaal van het management enorm aan kracht winnen. Het is daarom onbegrijpelijk dat deze niet openbaar wordt gemaakt.
Transparantie was toch het toverwoord?
De vraag stellen is 'm beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGI wint milieuprijs

Den Haag, 6 september 2015
ICT-dienstverlener CGI heeft dit jaar de prestigieuze Megaton Award gewonnen. Deze prijs wordt jaarlijks toegekend aan het bedrijf dat de grootste bijdrage heeft geleverd aan het reduceren van de uitstoot van koolstofdioxide. Gisterenmiddag ontving Ron de Mos, algemeen directeur van CGI Nederland, de prijs uit handen van koning Willem-Alexander. De vorst roemde de voortrekkersrol die CGI in ons land speelt op het gebied van milieubewust ondernemen.
In de afgelopen twee jaar zag CGI haar personeelsbestand, en daarmee haar CO2-uitstoot, met ruim de helft afnemen.
De Mos toonde zich verheugd over de eer die zijn organisatie te beurt viel: “Met een nieuw arbeidsvoorwaardenpakket hebben we eind 2013 vol ingezet op CO2-reductie. Aanvankelijk was er veel kritiek, maar deze prijs is het bewijs dat ons beleid werkt.”
Volgens de bestuurder is een schoner milieu een belangrijke doelstelling van CGI. Maar ook bedrijfseconomische belangen spelen een rol, geeft hij toe: “Klanten eisen vandaag de dag van ons dat we CO2-gecertificeerd zijn. Ik ben trots dat bedrijven tegenwoordig in de rij staan om onze groene diensten af te nemen. Het is alleen jammer dat we niet meer de mensen hebben om aan de vraag te voldoen.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Rudolphus schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:05:
[...]
Hé! Die schalen zijn zo ontzettend transparant dat niemand ze ziet. :+
_O-

OT: als we dan toch bezuinigen : ik zal een beetje op mn intake moeten gaan passen. Al dat gebak van aangekondigd casu quo gerealiseerd vertrek om me heen, zal mn BMI geen goed doen. Moeten <+:) en Kerst nog komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Lurker1 schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:10:
onze nieuwe salarisschalen marktconform zijn,
Dat is wel het minste waar ik me zorgen over maak. De eigen bijdrage pensioen, mobiliteit en verdwijnen van 60% van de onkostenvergoeding raakt menigeen vele malen harder in dan een paar euro salaris erbij of eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:01:
1 punt waar ik het niet met je eens ben: Je stelt als het ware dat je "recht hebt" op een goede baan vanwege je keuzes om bepaalde opleiding te doen etc. en vervolgens noem je dat onder HBO/Academici er beduidend minder werkloosheid is dan onder lager opgeleiden. Dat komt over alsof het de eigen schuld is van de MBO-ers dat ze het nu slecht hebben, dan hadden ze maar een (hogere?!) opleiding moeten kiezen. Alsof dat een keuze is....
Nee, dat stel ik nergens, dat maak jij er van. Ik geef alleen aan dat je niet met minder genoegen moet nemen als je al die tijd, energie en geld hebt gestoken in een HBO/academische opleiding. Dat niet iedereen die keuze heeft, dat weet ik ook, maar daarom hoef je jezelf nog niet tekort te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte cgi-tweakers,

Groet Demoric
Proficiat met het slikken van de rode pil! Helaas slikken nog velen de blauwe pil :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wens voor vanavond voor de mensen die gaan, veel plezier met het kijken naar de Sitting Bull

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:51:

CGI wint milieuprijs

Den Haag, 6 september 2015
Gisterenmiddag ontving Ron de Mos, algemeen directeur van CGI Nederland, de prijs uit handen van koning Willem-Alexander.
dus jij denkt dat Ron in 2015 nog voor dit bedrijf werkt ? Maakt meteen het hele stuk ongeloofwaardig :+

daar had beter iets van 1 april 2014 kunnen staan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ron is een uit te hand gelopen 1 April grap :)

maar ik denk dat hij met zijn salaris de mumbers zit uit te lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Ron heeft vrijdag nog gezegd dat we constructief verder moeten gaan. De tijd voor emoties is voorbij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor hem constructief is is voor ons desctructief
ik ga niet akkoord met een netto achteruit gang... punt.

laat hem zelf maar inleveren als hij dat zo graag wil, ik had liever gehoord van hem, ik lever mijn bonus in, en ga ook 20% inleveren van mijn vaste salaris, dan had hij echt ballen, had hij ook heel veel goodwill gecreeërd, en was hij ook niet zo leugenachtig overgekomen zoals nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:12:

ik had liever gehoord van hem, ik lever mijn bonus in, en ga ook 20% inleveren van mijn vaste salaris, dan had hij echt ballen, had hij ook heel veel goodwill gecreeërd,
d:)b

je krijgt er nu een "good cop" / "bad cop" idee bij. Een Marcel die boobytraps in het voorstel stopt en een verhaal houdt over flexibilisering, met een Ron die op je gevoel inpraat en een verhaal houdt over dalende omzet en dergelijke. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerlijk gezegd als Ron dat had gedaan, dan had ik wel gedacht het gaat echt slecht en mischien wel getekend

maar NU, ga ik Never Nooit tekenen met die twee schaduw mensen ingehuurd vanuit Canada en die helemaal geen feeling hebben bij het bedrijf, en dan nog proberen wel zodanig over tekomen

zo nep...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Ik ben in 2009 overgestapt van Logica naar *spam / werving* zie het beleid

[ Voor 83% gewijzigd door Rukapul op 01-10-2013 11:15 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.