Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.768 views

• K.123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:23:
[...]

Precies. Het hele AV voorstel zit vol met booby traps. Op zich al reden genoeg om niet te tekenen.
Zo ervaar ik het ook. De boobytraps lijken op vakkundige wijze aangebracht in het voorstel. Gelukkig heeft iedereen hier snel doorheen kunnen prikken. Wie een kuil graaft voor een ander.... :X

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Zwaar weer, marktomstandigheden, tariefdruk, blablabla.
Hoe dan ook ik ben wel blij dat ik deze week een nieuw contract heb getekend waarbij ik er marktconform 1100 euro bruto op vooruit ga mijn lease vergoeding 1000 euro ex brandstof wordt. _/-\o_ (Ja hoor ook pensioenregeling etc). 14 jaar CMG/Logica/CGI komen tot hun einde... Dat is op zich wel spijtig. :/ Ik heb het altijd goed naar mijn zin gehad maar ik heb de laatste jaren het gevoel dat dit bedrijf me als kleuter behandelt, het is genoeg geweest. ;w

• BitPull56
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2013
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Waldkorn, je zal wel niet de laatste zijn......

• waldkorn
BitPull56 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:15:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Waldkorn, je zal wel niet de laatste zijn......
Dat laatste is zeker waar. Van veel van mijn collega's weet ik dat ze op dit moment in onderhandeling zijn, en ik ben inmiddels al de derde uit een team van 17 man die de CGI droom aan de wilgen hangt.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
BitPull56 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:15:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Waldkorn
Inderdaad gefeliciteerd! Zeker op die voorwaarden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• waldkorn
Wijnands schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:01:
[...]

Inderdaad gefeliciteerd! Zeker op die voorwaarden.
Wijnands, dan wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om je te bedanken voor je erg constructieve en informatieve bijdrage op dit topic en al je tijd die je in dit proces gestoken hebt. Dat moet echt gezegd worden.

• Wijnands
Nou... ehhh.... dank!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
@Wijnands: Het is maar dat je weet dat heel veel collega's hier op het Forum lurken. En heel af en toe zijn er sommigen die daadwerkelijk een account aanmaken om een post te plaatsen, zoals Waldkorn.

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe job, Waldkorn! Klinkt heel erg goed!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Gefeliciteerd, waldkorn. Ik kom graag bij je solliciteren met zulke AV.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Nee, maar ook niet ontkennen. Ik heb de OR geadviseerd om dit wel te doen maar, zoals je weet, ben ik geen lid meer van de OR.
d:)b Een advies van Wijnands naast je neerleggen is vragen om ongelukken. :')

It always seems impossible until it's done.

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Poepschepper schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:11:
[...]

sta je dan als eerst op? Lees mijn reacties, ik pleit NIET voor een boe-geroep, maar om dit circus te boycotten. Ik heb geen zin om er braaf bij te zitten en te applause.
Ik ga niet. Zonde van mijn tijd, ik heb al getekend voor optie D: Mijn ontslagbrief. :w

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36
waldkorn schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:08:
Hoe dan ook ik ben wel blij dat ik deze week een nieuw contract heb getekend waarbij ik er marktconform 1100 euro bruto op vooruit ga mijn lease vergoeding 1000 euro ex brandstof wordt. _/-\o_ (Ja hoor ook pensioenregeling etc). 14 jaar CMG/Logica/CGI komen tot hun einde... Dat is op zich wel spijtig. :/ Ik heb het altijd goed naar mijn zin gehad maar ik heb de laatste jaren het gevoel dat dit bedrijf me als kleuter behandelt, het is genoeg geweest. ;w
Zozo 1100 bruto erbij is echt goed, 14 jaar ervaring dan ben je minstens lvl3.
Dan maak je nu een flinke stap. Zoeken ze nog meer mensen toevallig ? ;)

• waldkorn
Perenor schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:28:
@Wijnands: Het is maar dat je weet dat heel veel collega's hier op het Forum lurken. En heel af en toe zijn er sommigen die daadwerkelijk een account aanmaken om een post te plaatsen, zoals Waldkorn.

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe job, Waldkorn! Klinkt heel erg goed!
Tja, ik had hier een boel gal kunnen spuien maar iedereen kan aanvoelen dat die voorwaarden er doorheen gedrukt gaan worden. Of we nu massaal optie A of optie C kiezen. Er zijn meer bedrijven dan CGI alias Getronics alias Cap om uit te kiezen. Als je die luxe hebt moet je daarvan daar gebruik van maken, als je die luxe niet hebt kun je beter constructief mee proberen te denken.

Ik wens jullie veel succes en wijsheid... leuk is het allemaal niet.

Verwijderd

Gefeliciteerd!

Nog een kleine zondvloed die maandag gaat opzeggen. En dan nog niet meegeteld die naar Ron luisteren en tot woensdag afwachten. Die kunnen tot 31-10-2013 opzeggen en zitten nog tot 01-01-2014 in de boeien van CGI. Maar ja, niet iedereen is lease boete vrij en sollicitatieprocedures doorlopen veelal een week of paar weken.

Verwijderd

ESPACE schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:21:
[...]

d:)b Een advies van Wijnands naast je neerleggen is vragen om ongelukken. :')
Dat heeft Ron nu wel door na de poll uitslag :Y

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:44:
[...]
Call van vrijdag nog niet geluisterd? :X

Verwijderd

Uitkomst van woensdag al gezien?

Verwijderd

Nee, maar kan die naar aanleiding van call van vrijdag wel redelijk invullen ben ik bang.
Maar je hebt verder gelijk, afwachten. Vind het alleen jammer dat dit elke keer zo lang moet duren, zonder enige richting wat er nu onderhandeld wordt. Voorbeeld: mobiliteit. In voorgestelde vorm, en beluister ik zowel bij Ron als OR dat die blijft, gaat mij dat het meeste pijn doen. Dan is mijn keuze duidelijk ;w.

Verwijderd

Een paar dagen extra wachten vind ik niet erg, hoe sneller ze tot een akkoord komen hoe groter de kans dat het voorstel niet zorgvuldig is opgesteld. Als het een onduidelijk voorstel wordt met eventueel fouten of er zitten onderdelen niet helemaal in dan teken je voorlopig toch niet. Ik voel geen druk.

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Is er al een linkje beschikbaar waar we de voordracht van Ron kunnen naluisteren?

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

• Perenor
Sowieso worden de meeste leasecontracten stilzwijgend verlengd t/m 1 januari i.v.m. mobiliteitspilot. Nog ruim drie maanden de tijd dus. Maar ook ik wacht rustig woensdag nog af. Maar inderdaad, als mobiliteit en ancienniteitsdagen toch zo blijven, ;w.

Verwijderd

Zit zo te meimeren of je je auto kunt terug geven ingeval er een nieuw contract tussen 2 partijen wordt opgesteld. Dan is het inleveren en wegwezen .... of toch maar niet? Zou CGI zoveel auto kunnen opleveren dat ze de hele leaseregeling i Gog's naam maar handhaven.
:) :) :)

• Rudolphus
Wijnands schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 08:16:
[...]

Ja, dat lijkt me nogal logisch. Dus?
Dat het beschikbaar stellen van zo'n budget mede een excuus kan zijn om geen ontslagvergoeding te betalen. Men heeft immers zijn best gedaan om je up to date te houden en het gevaar langdurig werkeloos te blijven "is dan miniem".

• Rudolphus
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! *O* :)F
Jammer dat je weggaat. ;w

• Rudolphus
waldkorn schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:32:
[...]

Dat laatste is zeker waar. Van veel van mijn collega's weet ik dat ze op dit moment in onderhandeling zijn, en ik ben inmiddels al de derde uit een team van 17 man die de CGI droom aan de wilgen hangt.
Ook in mijn directe werkomgeving hebben er meerdere opgezegd. En ik hoorde vrijdag van andere collega's dat hun TL had gevaagd of men wellicht van plan was binnenkort te vertrekken.

• Rudolphus
[...]

Na de poll had Ron direct uitslag 8)

• LowLevel
Ik ben bang dat deze arbeidsvoorwaarden excercitie nooit meer kostenneutraal gaat worden als ik zie hoeveel onrust er is ontstaan en hoeveel mensen er weglopen of in elk geval om zich heen gaan kijken. Dat kost een hoop tijd en geld voordat die schade hersteld is.
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet van tevoren zagen aankomen.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

• Wijnands
Rudolphus schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:10:
[...]

Dat het beschikbaar stellen van zo'n budget mede een excuus kan zijn om geen ontslagvergoeding te betalen. Men heeft immers zijn best gedaan om je up to date te houden en het gevaar langdurig werkeloos te blijven "is dan miniem".
Dat is inderdaad een mogelijk gevolg na jaar 3 ofzo.
[...]

Wel heel veel eer jongens. Tja... wat er gebeurt is zag ik aankomen, sommige dingen al ver van te voren. Ben helaas niet in staat geweest om veel eraan te doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Wijnands op 28-09-2013 21:03 ]

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Het salaris van de leavers verdelen over de blijvers lijkt me wel kosten-neutraal. Kan lekker gaan aantikken ;-)

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Ik maak mezelf wijs dat de verslechterende arbeidsvoorwaarden een mooie gelegenheid zijn om een keer naar een andere werkgever over te stappen, maar ook ik had het liever anders gezien.
Als er inderdaad zoveel mensen bezig zijn het bedrijf te verlaten (en gezien het feit dat zelfs ik voor het eerst in al die jaren de vacaturesites afsurf sluit ik dat zeker niet uit), zal het er voor de achterblijvers waarschijnlijk niet beter op worden...

Ik zou dit forum morgen eigenlijk eens een dag niet moeten volgen, want ik ben al de hele maand met niets anders bezig dan de nieuwe arbeidsvoorwaarden, en wat dit voor mijn toekomst gaat betekenen.
Maar ik weet nu al dat dat niet zal gaan lukken... om de één of andere reden wil ik steeds bevestigd zien dat anderen net zo boos en teleurgesteld zijn als ik.

• BitPull56
@Lurker1: Achteraan aansluiten ;)
@izegrin: En de gederfde inkomsten in mindering op de toelage van MH

• Wijnands
Lurker1 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:26:
Maar ik weet nu al dat dat niet zal gaan lukken... om de één of andere reden wil ik steeds bevestigd zien dat anderen net zo boos en teleurgesteld zijn als ik.
Dat zie ik bij veel mensen. Ik ben enorm nieuwsgierig waarom dat is, enig idee?

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:33:
Gedeelde smart....

Verwijderd

Vooral ook het onbegrip delen over de wijze waarop dit nieuwe AV pakket is voorgesteld. Het is haast niet te geloven dat een werkgever dat op deze manier heeft gedaan. Als je leest dat anderen er ook zo over denken dan ligt het niet aan jezelf.

• Lurker1
[...]
Toen ik vol trots bij CMG begon nam ik me voor het nooit zover te laten komen dat ik (zoals sommigen in mijn omgeving) "verbitterd" op mijn loopbaan zou moeten terugkijken. Het klinkt een beetje zwaarder dan het is, maar de laatste tijd bespeur ik bij mezelf toch de negatieve gevoelens die ik zo graag had willen voorkomen. Ik denk dat ik op het forum de bevestiging zoek dat de oorzaak buiten mezelf ligt (waarmee ik niet wil zeggen dat ikzelf totaal niet verantwoordelijk ben voor mijn mineurstemming, ik zou mezelf er eigenlijk toe moeten zetten dit hele gebeuren van de zonnige kant te bekijken).

Daarnaast probeer ik via het forum te peilen hoeveel collega's er bereid zouden zijn voet bij stuk te houden en niet te tekenen voor mindere arbeidsvoorwaarden dan de huidige. Als dat er veel zijn, is er naar mijn gevoel nog hoop dat we gezamenlijk uiteindelijk acceptabele voorwaarden kunnen bedingen.

• Rudolphus
[...]

Ik ben niet verbitterd of boos. Ik ben teleurgesteld dat mijn inzet en loyaliteit wordt geschoffeerd. Het financiele offer had ik nog wel willen brengen maar de handelwijze van het MT heeft bij mij iets fundamenteels kapotgemaakt. Dat hakt er heel, heel erg hard in.

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Lurker1 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:57:
Daarnaast probeer ik via het forum te peilen hoeveel collega's er bereid zouden zijn voet bij stuk te houden en niet te tekenen voor mindere arbeidsvoorwaarden dan de huidige. Als dat er veel zijn, is er naar mijn gevoel nog hoop dat we gezamenlijk uiteindelijk acceptabele voorwaarden kunnen bedingen.
Het vervelende is dat je uit de fora's, externe en interne, dit niet echt kunt achterhalen. Teveel die nu zeggen dat ze nooit zullen tekenen, maar uiteindelijk toch die krabbel zetten.

Maar laten we eerst eens het nieuwe voorstel afwachten. Ik weet voor mij wat de persoonlijke pijn punten zijn. En mijn vermoeden is, na afgelopen call, dat hier geen verbetering in gaat komen :(

• Perenor
bakkerl schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:08:
[...]

Het vervelende is dat je uit de fora's, externe en interne, dit niet echt kunt achterhalen. Teveel die nu zeggen dat ze nooit zullen tekenen, maar uiteindelijk toch die krabbel zetten.

Maar laten we eerst eens het nieuwe voorstel afwachten. Ik weet voor mij wat de persoonlijke pijn punten zijn. En mijn vermoeden is, na afgelopen call, dat hier geen verbetering in gaat komen :(
Dat zie ik net zo. Afwachten. Wetend wat de pijnpunten zijn. En hoop hebben dat het nieuwe voorstel beter is. En stilletjes toch al verwachten dat het niet zo zal zijn.

En inderdaad, zoals al zo vaak gezegd is, dat we na jaren loyaliteit op een dergelijke wijze, welke absoluut geen respect toont, tegen de schenen getrapt worden, althans zo voelt het.

• BitPull56
Gaat het nu weer een beetje Lurker1?

• BitPull56
Voorstel was inderdaad een schoffering voor al diegenen die nu al jaren, zonder mokken, het missmangement bij Logica met lede ogen aan hebben moeten zien. Nu komt er eindelijk management dat een beetje overhead killt, waardoor we eindelijk in de zwarte cijfers komen. Als dank krijg je vervolgens een voorstel dat er op neer komt dat je afscheid mag nemen van al je opgebouwde emolumenten en dat daar een zeer beperkte kans op enige compensatie tegenover staat....... Volgens mij moet er nog heel wat water door de Rijn, lees water bij de wijn, voordat deze rot een 1 afgeeft.

• Wijnands
Ik heb ook 16 jaar bij het bedrijf. Veel emotie gehad de laatste maanden maar schoffering eigenlijk niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Wijnands op 28-09-2013 22:47 ]

• BitPull56
@Jeroen: Hoe noem jij het dan, als je jaren profitable billable bent, en je een voorstel krijgt om genoegen te nemen met een inkomen dat beduidend onder je huidige inkomen ligt? Zeer benieuwd....
Bij ons heet dat een schoffering.....

Verwijderd

Ook 16+ jaar, voel me ook geschoffeerd na jaren stilstand.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:58:
ik weet niet wat ik erger vind de schoffering of het idee dat wij na het vertellen van een lulverhaal er een krabbel onder zouden zetten. M.a.w. als kleine kinderen er wel in zouden trappen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:22:
[...]

ik weet niet wat ik erger vind de schoffering of het idee dat wij na het.vertellen van een lulverhaal er een krabbel onder zouden zetten. M.a.w. als kleine kinderen wel im zouden trappen
Dat is voor mij een onderdeel van de schoffering...
Als we weer benaderd zouden worden met 'Alles gaat slecht en dus...' etc, etc. zou het inmiddels zeer onprettig zijn, maar met zoveel zaken die gewoon niet kloppen van mensen die even ingehuurd worden om ons 'over te halen' met truukjes en ook ronduit leugens... Dan knapt er gewoon iets. Heb gelukkig voorlopig nog een klus maar ben al wel bezig met andere alternatieven. Kans dat ik de 17+ jaar haal is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02

franssie

Save the albatross

Schofferend, of grievend, we zijn naar mijn mening benaderd door Marcel, en ook Ron, alsof we van de Vishandel zijn (niets tegen mensen van de vishandel, ik ben gek op vis en heb veel respect voor hun werk, ik doel meer op een oude reclame van een bepaalde telecom provider). In een professionals organisatie als CGI moet je je werknemers professioneel behandelen, dat is met het vorige voorstel niet gebeurd (spiegels en kralen) en in de communicatie van afgelopen vrijdag was voor het eerst een normaal geluid te horen, daarvoor was het mij teveel 'Mike met de extra gratis messenset en uiensnijder'.

Hoe je het noemt is één ding, dat het huidige management vrij weinig vertrouwen geniet onder veel werknemers lijkt mij nogal een behoorlijk probleem om doelgericht de toekomst in te gaan. En dan heb ik het niet alleen over dit topic maar ook over de collega's die off-line spreek. Ben erg benieuwd naar de stemming die er dinsdag heerst ; wie nog twijfelt, kom eens off line IRL ;) kom ook! Wie zeurt is vaak betrokken (of soms gewoon een zeur), kom, al is het om afscheid te nemen :+

Edit:// en misschien ook wel leuk als een kleine tweakers meeting?

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 29-09-2013 00:12 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:00:
Is denk ik ook wel zo, veel van ons kunnen wel iets leren van een dagje meekijken op dat niveau.
En buiten dat, in het menselijk contact is Ron gewoon een hele vriendelijke man, zal dus niet vervelend zijn om hem te rijden.
Kan ik beamen, hij deed vrijdag zelfs netjes de deur voor me open en wenste me een fijne avond bij het naar huis gaan. En dat om 18:15 op vrijdag in Hoofddorp.. hij is in ieder geval niet te beroerd om te werken en zijn kop te laten zien.

Maar goed, nu moet hij alleen nog wel een redelijk bod op tafel leggen.. met alleen vriendelijkheid red hij het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga niet tekenen en ik ga ook niet weg :)

Hée Ronnie alles goed, prettig weekend, nee ik teken niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
[...]

Omdat we ons gewoon niet kunnen voorstellen dat de bestuurder een dergelijk voorstel aan ons durft voor te leggen. Je gaat je dan afvragen of je gek bent.
Dan wil je dus graag bevestiging horen dat je dat niet bent en dat het inderdaad de bestuurder is geweest die zo dom is geweest om dit met zo'n lulkoek verhaal voor te leggen.
Even voor de tellingen, ik ga niet tekenen als ik netto achteruitga voordat de loonsverhoging is toegepast en de xPP kan je niet serieus meerekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Montifaud schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:38:
[...]

Zozo 1100 bruto erbij is echt goed, 14 jaar ervaring dan ben je minstens lvl3.
Dan maak je nu een flinke stap. Zoeken ze nog meer mensen toevallig ? ;)
Schattig.... die conclusie kun je niet zomaar trekken. Zeker de laatste jaren hebben ze ook de promoties om heel verschillende redenen gewoon tegengehouden hoor...
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:39:
[...]

Gefeliciteerd!

Nog een kleine zondvloed die maandag gaat opzeggen. En dan nog niet meegeteld die naar Ron luisteren en tot woensdag afwachten. Die kunnen tot 31-10-2013 opzeggen en zitten nog tot 01-01-2014 in de boeien van CGI. Maar ja, niet iedereen is lease boete vrij en sollicitatieprocedures doorlopen veelal een week of paar weken.
Ik heb ook zitten twijfelen per wanneer ik ging opzeggen, maar voor mij was de ervaring van anderen, maar ook die van Stofkonijn dat CGI nog even wat langer op hun salaris bleef zitten ivm de eindafrekening. Niet iets wat je wil rond eind december met de feestdagen en zo.

Maar met die leaseauto boete, als een bedrijf je wil hebben, dan is zo'n boete echt peanuts. Voor mij zou 4 termijnen veel geld zijn, maar voor een bedrijf is 2500 euro natuurlijk niet zo heel erg veel. Bij een beetje feestje schrijf je meer af ;)
[...]

Persoonlijk was ik heel trots om ooit voor LogicaCMG te mogen werken en heb me altijd ontzettend gewaardeerd gevoeld. Het is steeds een beetje minder geworden en steeds werden er dingen uitgehaald, die de schoonheidsprijs niet verdienden (om een manager te citeren).
Maar dat laatste werd de norm en met zijn allen weet ik dat we heel blij mochten zijn dat CGI om de hoek kwam kijken. Maar de beloftes dat nu alles beter werd worden ook niet ingewilligd. Sterker nog, het wordt maar erger en erger.
Het houdt een keer op.

Een van de dingen die mij persoonlijk echt dwars zit en zat was dat het steeds slechter ging en we gevraagd werden nog harder te werken / werven / sales bedrijven.
Ik krijg een mindere beoordeling omdat ik (al een x aantal jaar) op een krimpend account zit met een utilisation van 99%. Wat kan ik nog meer doen dan leads aangeven en geen trainingen volgen om maar zo billable mogelijk te zijn?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
BitPull56 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:51:
@Jeroen: Hoe noem jij het dan, als je jaren profitable billable bent, en je een voorstel krijgt om genoegen te nemen met een inkomen dat beduidend onder je huidige inkomen ligt? Zeer benieuwd....
Bij ons heet dat een schoffering.....
Amusant, interessant misschien wel.
avotar schreef op zondag 29 september 2013 @ 05:59:

Een van de dingen die mij persoonlijk echt dwars zit en zat was dat het steeds slechter ging en we gevraagd werden nog harder te werken / werven / sales bedrijven.
Ik krijg een mindere beoordeling omdat ik (al een x aantal jaar) op een krimpend account zit met een utilisation van 99%. Wat kan ik nog meer doen dan leads aangeven en geen trainingen volgen om maar zo billable mogelijk te zijn?
Dat is dus het ding van de laatste 2 jaar waar ik elk jaar nog steeds pis- en pisnijdig over kan worden. Dat erbij trekken van je billable dagen/utilisation in je review. Veel van ons kunnen daar niets aan doen!
Ik heb bij de laatste paar reviews altijd iemand tegenover me gehad die ik wel mocht en het dus netjes gehouden maar er komt er echt nog 's eentje dat ik 'm vertel waar 'ie de review kan steken.

[ Voor 54% gewijzigd door Wijnands op 29-09-2013 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 23:29:
[...]

Als we weer benaderd zouden worden met 'Alles gaat slecht en dus...' etc, etc. zou het inmiddels zeer onprettig zijn, maar met zoveel zaken die gewoon niet kloppen van mensen die even ingehuurd worden om ons 'over te halen' met truukjes en ook ronduit leugens... Dan knapt er gewoon iets.
Hier raak je de kern van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
BitPull56 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:32:
Gaat het nu weer een beetje Lurker1?
Klonk mijn stukje zo dramatisch?
Geen zorgen, ik kom er wel bovenop! :)
Dit is natuurlijk even een vervelende tijd, maar mogelijk is het precies wat mijn haperende carrière nodig had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op zondag 29 september 2013 @ 07:55:
[...]

Amusant, interessant misschien wel.

[...]

Dat is dus het ding van de laatste 2 jaar waar ik elk jaar nog steeds pis- en pisnijdig over kan worden. Dat erbij trekken van je billable dagen/utilisation in je review. Veel van ons kunnen daar niets aan doen!
Ik heb bij de laatste paar reviews altijd iemand tegenover me gehad die ik wel mocht en het dus netjes gehouden maar er komt er echt nog 's eentje dat ik 'm vertel waar 'ie de review kan steken.
Eens, maar dat is toch nog maar een begin van wat de plannen waren?
Promotiebeleid was ook mede gebaseerd op je tarief. En waar CGI voor langlopende contracten staat, moest je voor je promotie wel bij 2 verschillende klussen op een jaar laten zien dat je een hoger niveau aankon.

Bij mij ging het anders, na voor langere tijd op level 3 niveau geacteerd te hebben, werd dat de "volgens verwachting"-standaard....... en klaar was avotar.

Maar goed.... mijn ontslagbrief is ingediend, dus wat maak ik me nog druk.....

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Klonk mijn stukje zo dramatisch?
Je hebt heel goed verwoord hoe een grote groep betrokken collega's zich voelt. Collega's worden diep geraakt in hun eigen waarde. Daarom is het heel schadelijk wat er allemaal gebeurt. Het zal niet zonder gevolgen blijven en het bedrijfsbelang wordt er ernstig door geschaad.

Ron moet PPP&SSP invoeren. Ons bedrijf moet winst maken en groeien. Als Ron geforceerd voor het eerste kiest is het straks: 'operatie geslaagd, patiënt overleden'.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Zou Ron ook al aan het solliciteren zijn? Zijn klus hier zit er bijna op toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat iedereen het nog te krijgen nieuwe voorstel afwijst indien dit geen essentiële verbeteringen bevat.
Daarnaast adviseer ik iedereen die dat nog niet is lid te worden van de Unie, je weet maar nooit.
Het enige goede antwoord van Ron richting Canada moet zijn: Dit soort voorstellen pikken ze in Nederland niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De OR heeft de afwijzing van het av voorstel met goede argumenten onderbouwd. Ben echter wel benieuwd hoe standvastig zij is na het praatje van Ron afgelopen vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:14:
Hoop dat iedereen het nog te krijgen nieuwe voorstel afwijst indien dit geen essentiële verbeteringen bevat.
Daarnaast adviseer ik iedereen die dat nog niet is lid te worden van de Unie, je weet maar nooit.
Het enige goede antwoord van Ron richting Canada moet zijn: Dit soort voorstellen pikken ze in Nederland niet!
Vakbond is 1 ding... maar een goede rechtsbijstand is nog veel belangrijker. Als je moet kiezen, kies altijd voor het laatste.
Hoewel ik me niet kan voorstellen dat er mensen zijn die er geen hebben.

Uiteindelijk is het volgens mij namelijk zo... net als de OR kan de vakbond heel veel goeds voor je doen, daar heb ik het niet over... maar ze zullen allebei opkomen voor het collectief en niet voor het individu.
En daar zal het straks gaan wringen. Er zullen groepen zijn die er wel op vooruit gaan... en dus zul je de afweging krijgen... is het goed genoeg of moeten we meer groepen tevreden stellen. Want bij dit soort processen is nooit iedereen tevreden...

[ Voor 26% gewijzigd door avotar op 29-09-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:22:
De OR heeft de afwijzing van het av voorstel met goede argumenten onderbouwd. Ben echter wel benieuwd hoe standvastig zij is na het praatje van Ron afgelopen vrijdag.
aangezien de OR een tegenvoorstel heeft gedaan, maak ik me daar ernstig zorgen over.
het feit dat de directie weinig/geen onderhandelingsruimte heeft is het probleem van de directie. De OR had gewoon moeten zeggen: geen netto salaris inleveren, geen dagen afpakken, marktconforme persioenpremie = marktconform pensioen. Succes Ron/ Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
avotar schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:36:
[...]

Hoewel ik me niet kan voorstellen dat er mensen zijn die er geen hebben.
Zo'n verzekering heb ik niet. Heb geen idee wat die voor mij kunnen betekenen. Zij kunnen de werkgever echt niet dwingen met een ander voorstel te komen als je niet akkoord gaat. Wat je rechten en plichten zijn kan je gratis van internet halen. En mochten ze je willen ontslaan dan huur je toch een advocaat in die je per uur betaalt? Dat is goedkoper dan jarenlang maandelijks een premie betalen voor een verzekering waar je niet veel aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 00:06:
[...]

Kan ik beamen, hij deed vrijdag zelfs netjes de deur voor me open en wenste me een fijne avond bij het naar huis gaan. En dat om 18:15 op vrijdag in Hoofddorp.. hij is in ieder geval niet te beroerd om te werken en zijn kop te laten zien.

Maar goed, nu moet hij alleen nog wel een redelijk bod op tafel leggen.. met alleen vriendelijkheid red hij het natuurlijk niet.
Ron stond te oefenen om als laatste het licht uit te doen. Maken jullie je niet zo druk terwijl Ron lekker op de golfbaan staat. Niet naar annual meeting en optie c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees opeens hele andere teksten van meneer Wijnands, hij is duidelijk geen lid van de OR meer ;-)
Ik lees tussen de regels door ook dat hij er een beetje klaar mee is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[b]avotar schreef op zondag 29 september 2013 @ 05:59:
Ik heb ook zitten twijfelen per wanneer ik ging opzeggen, maar voor mij was de ervaring van anderen, maar ook die van Stofkonijn dat CGI nog even wat langer op hun salaris bleef zitten ivm de eindafrekening. Niet iets wat je wil rond eind december met de feestdagen en zo.
Nou ja als je voor oktober opzegt moet al het geld voor 1 december op je rekening staan. Je hebt 2 maanden opzeg termijn dus op 1 december ben je dan klaar. Ken het wetsartikel zo niet uit mijn hoofd maar er zitten best wel aardige consequenties aan bij het niet tijdig betalen, boete van x% per dag te laat.

Als je dit verwacht alvast in je ontslagbrief aangeven dat je verwacht dat logica het geld volledig op 1 december gestort heeft zo niet dat je dan de boete opeist. Vrees wel dat je daar dan wel actief achteraan moet gaan want logica is nogal vergeetachtig als het gaat om regeltjes die niet in het voordeel van het bedrijf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:00:
Ik lees opeens hele andere teksten van meneer Wijnands, hij is duidelijk geen lid van de OR meer ;-)
Ik lees tussen de regels door ook dat hij er een beetje klaar mee is...
Jij zegt het, ik dacht het. ;)

Maar dat geeft nogmaals aan dat hij als OR-lid, zo neutraal mogelijk berichtte op dit topic en inderdaad zowel de belangen van het bedrijf als de medewerkers behartigde en geen partij trok in deze. En zo hoort het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Hmm,

ik wil toch wel een lans breken voor alle OR en ex-OR leden. Er is veel waar je niet over kunt praten, zelfs nadat je weg ben gegaan. Hoewel veel zaken na afloop wel een goed gevoel geven, hakken reorganisaties, en de begeleiding daarvan er vaak hard in. Je merkt dat vaker pas nadat je at meer afstand hebt genomen. ook trajecten waar bij primaire en secondaire arbeidsvoorwaarden onder druk staan gaan niet in je koude kleren zitten.

Je ziet dat veel ex-OR leden een tijd lang niet meer actief zijn op OR gebied. Hoewel OR werk niet direct een cariere boost is zie je dat veel mensen daarna een andere koers uitstippelen voor zichzelf of de bakens voor wat voor hun belangrijker is verzetten, en iets anders gaan doen.

Ik wens Wijnands en de andere collega('s) die ermee gestopt zijn de afgelopen periode veel succes, en wil ze bedanken voor de tijd die ze zich voor LogicaCMG en Logica hebben ingezet. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
waldkorn schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:17:
[...]

Jij zegt het, ik dacht het. ;)

Maar dat geeft nogmaals aan dat hij als OR-lid, zo neutraal mogelijk berichtte op dit topic en inderdaad zowel de belangen van het bedrijf als de medewerkers behartigde en geen partij trok in deze. En zo hoort het ook.
Probeer ik nu ook niet te doen maar de kwestie wijzigt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
Die "stilstand" viel wel mee in mijn geval. Hier een procentje daar een procentje. Het waren geen " golden years" meer. Kon ik op zich wel mee leven. (15 jaar in dienst trouwens)

Hoofdzakelijk voel ik me geschoffeerd omdat er twee mensen de show runnen die net komen kijken en wellicht geen enkele feel hebben voor ons bedrijf en met name met de mensen die voor het bedrijf werken. (CMG/LogicaCMG/Logica) Overigens heb ik nooit een hoge pet op gehad van Logica management na overname. En ik denk dat ik mijn gelijk gekregen heb.

Gisterenavond trouwens met een collega gesproken die op 2100 bruto zit. In het voorstel 100 erbij. Markconform kan hij naar 3000. Door de harde muziek was het niet echt makkelijk praten. Maar vanmorgen besef ik dat ik hem had moeten adviseren om het bedrijf te verlaten. Als je relatie kapot is heeft het vaak geen zin meer om de tegenpartij te overtuigen..de vonk is gewoon weg....in dat geval moet je haar dumpen en een nieuw vriendinnetje zoeken die je wel waardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usenditto
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Veel collega's die net zoals ik de laatste fase van hun werkcarriere ( 50+) zijn begonnen, zullen op enig moment zich het volgende hebben afgevraagd:

Veronderstel dat je, om wat voor reden dan ook, de uiteindelijk AV niet tekent wat gaat CGI tzt met je doen ?

Zoals ik het zie is solliciteren voor ons in vermoedelijk veel gevallen geen optie; je bent te duur, te oud etc. Ik ga er ook even vanuit dat op het moment dat de kantonrechtersformule binnen een paar jaar niet meer van toepassing is, dat daarna CGI gaat reorganiseren en er een zilveren schifting (grijze haren) volgt.

Hoe zien jullie dit ?

May fortune favor the foolish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
Overigens vind ik CGI wel een goed bedrijf en heb vertrouwen in het " Canadese" management. Ik weet precies wat zij willen doen en hoe. Winst maken.

Het lokale management heeft niet met ons als volwassenen gecommuniceerd. Eerst was het verhaal: " Wij willen jullie een cafetaria model aanbieden" (Waarvan je gelijk wist dat het bullshit was) En nu is het: "Het zijn zware tijden en we moeten allemaal inbinden."

"Liegen" is de snelste manier om een relatie kapot te maken. Je molt het vertrouwen.

[ Voor 73% gewijzigd door Triodefreak op 29-09-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

usenditto schreef op zondag 29 september 2013 @ 13:50:
Veel collega's die net zoals ik de laatste fase van hun werkcarriere ( 50+) zijn begonnen, zullen op enig moment zich het volgende hebben afgevraagd:

Veronderstel dat je, om wat voor reden dan ook, de uiteindelijk AV niet tekent wat gaat CGI tzt met je doen ?

Zoals ik het zie is solliciteren voor ons in vermoedelijk veel gevallen geen optie; je bent te duur, te oud etc. Ik ga er ook even vanuit dat op het moment dat de kantonrechtersformule binnen een paar jaar niet meer van toepassing is, dat daarna CGI gaat reorganiseren en er een zilveren schifting (grijze haren) volgt.

Hoe zien jullie dit ?

Dat zie je helemaal goed. En dat gaat niet alleen bij CGI gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wil CGI NL ook wel heel graag scheiden van een deel van haar mumbers. En wordt dit proces gebruikt/misbruikt als een soort van loyaliteitsverklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:04:
Misschien wil CGI NL ook wel heel graag scheiden van een deel van haar mumbers.
Daar zou je haast gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
usenditto schreef op zondag 29 september 2013 @ 13:50:

Hoe zien jullie dit ?

Wat ik zie, en da's niet alleen CGI maar eigenlijk IT in heel west-europa, is dat je na je 45e niet meer aan de bak komt.
Dienstverleners willen je eruit werken want je bent duur, klanten nemen mondjesmaat aan want het is crisis. Gevolg, IT is een jonge honden bedrijfstak. Denk dat je als 45+ het beste kan proberen of manager te worden of bij de semi-overheid aan de slag te raken.

Ik had trouwens wel gedacht dat de Partij van de Nivellering hier een stokje voor zou steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.123 schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:23:
[...]

Daar zou je haast gaan denken.
Is ook zo, alleen in de slipstream verdwijnen er nog veel meer. Het is schade en schande deze transparante gedwongen aandelenaankoop die je zelf financieert. Het bedrijf gaat naar de knoppen zo. Stoppen met die zgn budgetneutrale av operatie. Geef iedereen uit de ppp een sppaandeel en Canada blij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The headcount reduction process is more than half way done???

artikel van 27-sept-2013!!

http://economictimes.indi...show/23105957.cms?curpg=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:37:

:(
Er is geld zat zo te lezen.'de bomen groeien niet tot in de hemel', nee niet voor mumbers :(

Ps de volgende cgileak is in wording nog even geduld tot dinsdag :o

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:51:
[...]

:(
Er is geld zat zo te lezen.'de bomen groeien niet tot in de hemel', nee niet voor mumbers :(

Ps de volgende cgileak is in wording nog even geduld tot dinsdag :o
"End of July, CGI reported better-than-expected quarterly results as sales were boosted by contracts from Logica. Revenue more than doubled and on a 12-month basis, minus acquisition-related and integration disbursements, the firm generated more than $1 billion in cash from operations. The stars were aligned, Roach says, when the M&A was done with the Canadian dollar strong and European economy depressed."

Hoezo het gaat slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Dat zegt Ron alleen maar om ons een schuldgevoel aan te praten. De waarheid is dat wij een bijdrage moeten leveren om die Canadezen NOG rijker te maken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Is het niet altijd zo, als je voor een baas werkt, dat je eigenlijk werkt om hem rijker te maken?
Als dat tegen je gevoel in druist, moet je maar gaan ZZPen ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Reneger schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:35:
Is het niet altijd zo, als je voor een baas aandelhouder werkt, dat je eigenlijk werkt om hem rijker te maken?
Het heeft voordeel om arbeid te organiseren, gedeelde buffer is economisch gezien veel efficiënter dan een persoonlijke, daarom zijn bijvoorbeeld verzekeringen ook zo populair.
Maar als die buffer, als ie overloopt, deels ter beschikking komt aan hen die kapitaal in het bedrijf stopten, is er ook niet veel aan de hand. Het gaat fout als er ondanks malaise toch een bepaald dividend uitgekeerd 'moet' worden.
Dus als ZZP-er kan je beter en slechter presteren dan een middelgroot bedrijf, afhankelijk van een factor geluk en eigen inzet. Hoe groter het bedrijf, over het algemeen hoe gemiddelder de beloning. Daarom zie je bijvoorbeeld dat veel MKB famillie bedrijven het in de crisis goed blijven doen, veel eigen reserves, weinig financiering en (last but not least) niet bang om te snijden voordat het water aan de lippen staat.

Er zit wel wat ruimte tussen CGI en ZZP'er worden!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Reneger schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:35:
Is het niet altijd zo, als je voor een baas werkt, dat je eigenlijk werkt om hem rijker te maken?
Dat is logisch en geen probleem, Maar als je de medewerker gaat uitkleden terwijl er al geld zat is (zie artikel hierboven) dan is dat een kwalijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K.123 schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:08:
[...]

Dat is logisch en geen probleem, Maar als je de medewerker gaat uitkleden terwijl er al geld zat is (zie artikel hierboven) dan is dat een kwalijke zaak.
Wellicht moeten de betrokken heren aan de NL top nog de Management Foundation training volgen
en net als elke mumber nu het "hygiene onderdeel" als verplichte objective opgelegd krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:03:
[...]"End of July, CGI reported better-than-expected quarterly results as sales were boosted by contracts from Logica. Revenue more than doubled and on a 12-month basis, minus acquisition-related and integration disbursements, the firm generated more than $1 billion in cash from operations. The stars were aligned, Roach says, when the M&A was done with the Canadian dollar strong and European economy depressed."
Hoezo het gaat slecht?
Dussuh OR, niet brengen maar halen en nergens mee instemmen wat ons geld / tijd kost. Kans dat cgi een rechtsgang wint na wat er allemaal is geroepen over transparant budgetneutraal en de winst die cgi maakt en dat ze de operatie in 2 ipv 3 jaar er doorheen jassen is vrij klein. Bovendien blijven er dan hooguit 58 employees over :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:42:
[...]

Dussuh OR, niet brengen maar halen en nergens mee instemmen wat ons geld / tijd kost. Kans dat cgi een rechtsgang wint na wat er allemaal is geroepen over transparant budgetneutraal en de winst die cgi maakt en dat ze de operatie in 2 ipv 3 jaar er doorheen jassen is vrij klein. Bovendien blijven er dan hooguit 58 employees over :o
@sersju n.a. ief:
Fijne "droom" vannacht; lees graag je ervaring morgenochtend...tenzij je nu al een powernap doet en over 20 minuten al een tipje van de sluier kunt/wilt oplichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik slaap niet meer zo goed sinds begin september. Maar ik kan je wel onthullen waar ik veel van wakker lig:
CGI blijkt een Canadese wolf in schaapskleren :F
En de herders Marcel en Ron lezen ons voor uit De kleren van de keizer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:36:
Ik slaap niet meer zo goed sinds begin september. Maar ik kan je wel onthullen waar ik veel van wakker lig:
CGI blijkt een Canadese wolf in schaapskleren :F
En de herders Marcel en Ron lezen ons voor uit De kleren van de keizer :o
Had ik ook de eerste weken. Nu rustig aan, rondkijken, zuinig aan doen, keuze maken waarheen en....wegwezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus

Ik vraag me in deze af hoeveel collega's er inmiddels daadwerkelijk voor "Optie D" hebben gekozen.

En ik heb behoefte aan en kleine toelichting. Mag men, ondanks dat de OR geen instemming heeft gegeven, toch het nu voorliggende AV-pakket acccepteren? M.a.w. als iemand morgen de brief ondertekent en inlevert bij HR, heeft de betreffende collega dan vanaf 1 oktober een ander contract? Het huidige voorstel is niet teruggetrokken, of heb ik dat gemist?

Als dat kan dan hebben we binnenkort 3 AV-pakketten:
- Het bestaande pakket (met een aantal varianten op detail)
- Het huidige voorstel.
- Het voorstel wat deze week ter tafel komt.

Hoe zit dat nu echt? Weet Wijnands meer?

[ Voor 39% gewijzigd door Rudolphus op 29-09-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Rudolphus schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:40:
Ik vraag me in deze af hoeveel collega's er inmiddels daadwerkelijk voor "Optie D" hebben gekozen.
Of hoeveel er serieus mee bezig mijn om optie D werkelijkheid te laten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:18:
[Wat ik zie, en da's niet alleen CGI maar eigenlijk IT in heel west-europa, is dat je na je 45e niet meer aan de bak komt.
Dienstverleners willen je eruit werken want je bent duur, klanten nemen mondjesmaat aan want het is crisis. Gevolg, IT is een jonge honden bedrijfstak.
nog wel. de demografische wal zal het zinkende schip keren. Eerst de ratten van boord

Om bij de beesten te blijven: een jonge hond van overmorgen kan het zich permitteren om een werkgever die een aanbod als dat van CGI doet keihard uit te lachen. Iets met vraag/aanbod. Het enige alternatief voor CGI is alles offshoren. Ik heb dat zelf jaren mogen doen voor diverse klanten, en ik kan je verzekeren, een hoop komt terug. Gewoon omdat India grosso modo Kwalitatief Uitermate Teleurstellend werk aflevert.
Ik had trouwens wel gedacht dat de Partij van de Nivellering hier een stokje voor zou steken.
Veel van onze zwakke werknemers-positie hebben we anders te mooi danken aan de liberalen en hun neo-feodale ideeen over arbeidsverhoudingen. .

Ik heb liever een middelmatig salaris als ik baanzekerheid heb. Daarom heb ik ervoor gekozen om werknemer te zijn. Wil je veel verdienen met "af en toe" onzekerheid? Wordt ondernemer. ZZP-er. Zonder zelfstandigenaftrek. Die laatste maatregel komt ook van de VVD trouwens.

Nee, die liberalen, daar wordt dit land beter van....not

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:15

defiant

Moderator General Chat
Het probleem is dat veel mensen denken dat ze nooit in een zwakke positie zullen komen en dat een zwakke positie van een ander komt door eigen toedoen (fundamentele attributiefout).
"Een 50+er die niet meer aan de bak komt zal de kantjes er wel af hebben gelopen in z'n carrière"

Daarom kijk ik toch altijd erg sceptisch naar mensen die opeens van inzicht veranderen omdat ze zelf toevallig in zo'n situatie zijn belandt.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:18:
[...]

Wat ik zie, en da's niet alleen CGI maar eigenlijk IT in heel west-europa, is dat je na je 45e niet meer aan de bak komt.
Dienstverleners willen je eruit werken want je bent duur, klanten nemen mondjesmaat aan want het is crisis. Gevolg, IT is een jonge honden bedrijfstak. Denk dat je als 45+ het beste kan proberen of manager te worden of bij de semi-overheid aan de slag te raken.
(...)
Goedemorgen Allemaal! :)

Nieuwe week: nieuwe kansen, handreikingen of nieuwe teleurstellingen en in elk geval dinsdag feestje in HMH :P

Las ik her en der dat met name de 45+ generatie kritisch is op de ontwikkelingen bij CGI, dat verbaast me niets. Die groep heeft weinig kans op groei in salaris en de druk van continue knowledge improvement is groot omdat de ontwikkelingen snel gaan in de ICT.

Daar staat tegenover dat deze groep de jaren 90 hebben meegemaakt en grosso modo wel stuk hoger zitten dan members met ca 5 a 7 jaar werkervaring. Kijk ik naar mezelf of naar collega's om me heen van rond de 30, mid/eind level 2 mensen en dan net 3000 bruto. En dan zien/horen/betrokkenen spreken dat vergelijkbare members 3700+ verdienen voor vergelijkbaar werk. Of level 2 members die 4000+ verdienen voor wie via een outsourcing deal (KPN, ING, OHRA etc) is binnengekomen.

- Dit benadrukt hoe groot de uitdaging is om het AV voor iedereen acceptabel te laten zijn.

- Dit benadrukt ook dat we als members onderling, hoe groot de verschillen ook zijn, de verleiding moeten weerstaan om een generatiestrijd te starten.

Ron&co gebruiken onder meer de verdeel en heers methode om de plannen erdoor de drukken. Alleen samen kunnen we betere voorwaarden afdwingen die recht doet aan marktwaarde en ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTL sluit inschrijving “Dubbeltje”

Hilversum, 8 oktober 2014
Na een ware stortvloed aan reacties heeft televisiezender RTL4 bekendgemaakt dat zij de inschrijving voor het nieuwe seizoen van Een dubbeltje op zijn kant vroegtijdig heeft gesloten. De afgelopen maanden kwam een record aantal aanmeldingen binnen van mensen die financieel aan de rand van de afgrond staan, en in het populaire televisieprogramma een laatste strohalm zien. Onder hen zijn opvallend veel werknemers van een grote ICT-dienstverlener, die vorig jaar na een jarenlange nullijn hun arbeidsvoorwaarden verder versoberd zagen worden. Het heeft RTL doen besluiten de nieuwe serie volledig aan deze nieuwe groep financieel zwakkeren te wijden.
Volgens presentator John Williams, inmiddels volop bezig met de opnamen, wordt het nieuwe seizoen het heftigste tot nu toe: “We hebben in het verleden al heel wat schrijnende gevallen voorbij zien komen: van koopverslaafden tot mensen die domweg niet op het idee komen een fulltime baan te zoeken. We dachten inmiddels voor elke situatie een standaard oplossing te hebben. Maar nu hebben we te maken met hard werkende mensen die elke mogelijke besparing al lang en breed hebben gerealiseerd. Hun probleem is dat ze heilig geloven dat hun salaris marktconform is, terwijl het al tijden niet meer met de inflatie meegroeit.”
Zijn collega Annemarie van Gaal vult aan: “In ons boek delen John en ik de bevolking op in zeven geldtypen, die elk een andere aanpak behoeven. In de volgende druk voegen we een achtste type toe: de ziekelijk loyale werknemer. Sommige mensen nemen er liever een krantenwijk bij dan dat ze hun vertrouwde baan opgeven. In ons programma proberen we deze groep wakker te schudden: interessant werk en leuke collega’s vind je overal. Ze mogen geen reden zijn om je jarenlang te laten onderbetalen.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:00:

Hilversum, 8 oktober 2014
Na een ware stortvloed aan reacties heeft televisiezender RTL4 bekendgemaakt dat zij de inschrijving voor het nieuwe seizoen van Een dubbeltje op zijn kant vroegtijdig heeft gesloten. De afgelopen maanden kwam een record aantal aanmeldingen binnen van mensen die financieel aan de rand van de afgrond staan, en in het populaire televisieprogramma een laatste strohalm zien. Onder hen zijn opvallend veel werknemers van een grote ICT-dienstverlener, die vorig jaar na een jarenlange nullijn hun arbeidsvoorwaarden verder versoberd zagen worden. Het heeft RTL doen besluiten de nieuwe serie volledig aan deze nieuwe groep financieel zwakkeren te wijden.
Volgens presentator John Williams, inmiddels volop bezig met de opnamen, wordt het nieuwe seizoen het heftigste tot nu toe: “We hebben in het verleden al heel wat schrijnende gevallen voorbij zien komen: van koopverslaafden tot mensen die domweg niet op het idee komen een fulltime baan te zoeken. We dachten inmiddels voor elke situatie een standaard oplossing te hebben. Maar nu hebben we te maken met hard werkende mensen die elke mogelijke besparing al lang en breed hebben gerealiseerd. Hun probleem is dat ze heilig geloven dat hun salaris marktconform is, terwijl het al tijden niet meer met de inflatie meegroeit.”
Zijn collega Annemarie van Gaal vult aan: “In ons boek delen John en ik de bevolking op in zeven geldtypen, die elk een andere aanpak behoeven. In de volgende druk voegen we een achtste type toe: de ziekelijk loyale werknemer. Sommige mensen nemen er liever een krantenwijk bij dan dat ze hun vertrouwde baan opgeven. In ons programma proberen we deze groep wakker te schudden: interessant werk en leuke collega’s vind je overal. Ze mogen geen reden zijn om je jarenlang te laten onderbetalen.”
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

<>de ziekelijk loyale werknemer. Sommige mensen nemen er liever een krantenwijk bij dan dat ze hun vertrouwde baan opgeven.<>
_/-\o_ /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tihihi *O* B) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

The headcount reduction process is more than half way done, with CGI having consolidated global real estate and eliminated redundant positions. "We expect the firm to augment Logica's cost structure, which has a higher cost base than CGI, to better fit and align with the recently revamped CGI cost structure to drive margin improvements and operational efficiencies going forward," says Cassandra Mooshian, a TBR analyst.

Dat gebeurt bij elke overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
peter00 schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:56:
[...]

nog wel. de demografische wal zal het zinkende schip keren. Eerst de ratten van boord

Om bij de beesten te blijven: een jonge hond van overmorgen kan het zich permitteren om een werkgever die een aanbod als dat van CGI doet keihard uit te lachen. Iets met vraag/aanbod.
Ik val een beetje in herhaling, maar T&M werk is tegenwoordig een commodity. Prijs is bepalend. Het enige verschil tussen T&M werk in de IT systeemintegratie en de schoonmaak is dat er de werknemers bij de eerste schaars zijn. De oplossing voor de tariefdruk moet dus voornamelijk uit de overheadkosten komen.

Ik had al eens becijferd dat de inkoopvoorwaarden die ASML recentelijk in de detacheringsmarkt heeft neergelegd, gecombineerd met de klassieke kostenstructuur van Logica/Cap/Ordina voor de crisis, zou leiden tot een loonruimte van 1500 euro bruto voor een WO schoolverlater. Met een leaseauto, dat wel ;)
Het enige alternatief voor CGI is alles offshoren. Ik heb dat zelf jaren mogen doen voor diverse klanten, en ik kan je verzekeren, een hoop komt terug. Gewoon omdat India grosso modo Kwalitatief Uitermate Teleurstellend werk aflevert.
Ik wil even tegendraads zijn en een lans breken voor "India". Er komen wel degelijk goede mensen vandaan. Ik heb de afgelopen jaren veel samengewerkt met een testanalyst uit India, en zij is een van de beste waarmee ik heb gewerkt.

Dat het met ofshoren niet wil lukken, kan imho aan twee dingen liggen:

- IT in India is jarenlang een boming sector geweest, op dezelfde manier zoals bij ons in de jaren 1995-2000. In zo'n fase verschijnt er veel kaf tussen het koren. Misschien weet de offshore dienstverlener niet de juiste werknemers te binden?
- Projecten over taalkundige en culturele barrieres plus een paar tijdzones vereisen buitengewoon goede aansturing. Als requirements management, projectmanagement en integratie niet top zijn dan zal er ook veel misgaan.
[...]

Ik heb liever een middelmatig salaris als ik baanzekerheid heb. Daarom heb ik ervoor gekozen om werknemer te zijn. Wil je veel verdienen met "af en toe" onzekerheid? Wordt ondernemer. ZZP-er. [...]
Ik denk dat het feit dat 50+ in NL moeite heeft om werk te vinden, voor een belangrijk deel teruggaat op twee zaken. Een sociaal systeem waarin de kosten behoorlijk blijven doorstijgen (denk aan de pensioenstaffels).
En een salarishuis waarin het normaal is dat het loon van een werknemer veel meer lineair stijgt dan de marktwaarde. Dat laatste levert een sweetspot op bij werknemers tussen de 4 en 8 jaar ervaring, en het omgekeerde bij werknemers met >20 jaar ervaring.

Een ZZPer heeft niet zoveel last van die zaken en kan gewoon aan het werk blijven. Wel moet je rekening houden met het feit dat je reele inkomen na je 40e niet veel meer zal stijgen. Financiele positieverbetering zou moeten komen uit het opbouwen van vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
t_captain schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:29:
[...]Ik wil even tegendraads zijn en een lans breken voor "India". Er komen wel degelijk goede mensen vandaan. Ik heb de afgelopen jaren veel samengewerkt met een testanalyst uit India, en zij is een van de beste waarmee ik heb gewerkt.
...
Wat maakt voor jou het verschil? Is het iets wat zijzelf meebrengt of wordt het ondersteund door een bedrijf(scultuur)?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:29:
[...]
Ik val een beetje in herhaling, maar T&M werk is tegenwoordig een commodity. Prijs is bepalend. Het enige verschil tussen T&M werk in de IT systeemintegratie en de schoonmaak is dat er de werknemers bij de eerste schaars zijn. De oplossing voor de tariefdruk moet dus voornamelijk uit de overheadkosten komen.
heb je helemaal gelijk in. Zal ik ook niet ontkennen. Ook ik denk dat het uit de marge/overhead moet komen. Die overhead wordt grotendeels bepaald door de kostenstructuur (lees: enorme verzameling meeuwen en bijbehorende "marktconforme" salariering) die dit soort bedrijven hebben.
Ik wil even tegendraads zijn en een lans breken voor "India". Er komen wel degelijk goede mensen vandaan. Ik heb de afgelopen jaren veel samengewerkt met een testanalyst uit India, en zij is een van de beste waarmee ik heb gewerkt.
Klopt. Er zijn enorm intelligente individuen bij, ook zijn het vaak harde werkers. Maar waar ze volledig de plank mis slaan en ook structureel blijven doen, is business kennis. Die is essentieel om echt service te verlenen. Het ooit ingevoerde "blended model" was daar overigens een uitstekend antwoord op. Een andere oplossing is ze tijdelijk hierheen te halen en na terugkeer voor minimaal een aantal jaar te binden.
Dat het met ofshoren niet wil lukken, kan imho aan twee dingen liggen:

- IT in India is jarenlang een boming sector geweest, op dezelfde manier zoals bij ons in de jaren 1995-2000. In zo'n fase verschijnt er veel kaf tussen het koren. Misschien weet de offshore dienstverlener niet de juiste werknemers te binden?
Heb je wel eens goed gekeken naar de cv's die je soms krijgt? Allemaal university degree en Microsoft Certified, maar stuk voor stuk vallen ze door de mand, soms blijkt bij het interview al dat ze hebben lopen liegen. Pimp-my-Resume. Je zou er een tv programma mee kunnen vullen.
- Projecten over taalkundige en culturele barrieres plus een paar tijdzones vereisen buitengewoon goede aansturing. Als requirements management, projectmanagement en integratie niet top zijn dan zal er ook veel misgaan.
Daar geefgaf ik training in.
Ik denk dat het feit dat 50+ in NL moeite heeft om werk te vinden, voor een belangrijk deel teruggaat op twee zaken. Een sociaal systeem waarin de kosten behoorlijk blijven doorstijgen (denk aan de pensioenstaffels).
Daar geef ik je volkomen gelijk in. Beetje vreemd ook dat er niet op jongere leeftijd meer wordt ingelegd. Dat zou het rendement ook flink opkrikken over de jaren. Actuaris in de zaal?
En een salarishuis waarin het normaal is dat het loon van een werknemer veel meer lineair stijgt dan de marktwaarde. Dat laatste levert een sweetspot op bij werknemers tussen de 4 en 8 jaar ervaring, en het omgekeerde bij werknemers met >20 jaar ervaring.
Eens. Ik hoef niet meer te beuren (ja ze zijn er...). ik kan rondkomen met wat ik heb.Inflatiecorrectie heel af en toe is prettig. En een bonus van de klant.
Een ZZPer heeft niet zoveel last van die zaken en kan gewoon aan het werk blijven.
ik hoor anders hele andere geluiden om me heen. Word ook doodgespamd door ZZP-ers uit mn kennissenkring die op zoek zijn naar werk....

Wat mij over de streep zou halen om te gaan ZZP-en is dat grote klanten toch weer ZZP-ers gaan inhuren ipv alleen met de grote systeemhuizen in zee te gaan. Als subco ben je toch altijd de speelbal van de integrator die je inhuurt. Kijk maar wat CGI doet met subco's, hoe goed ze ook zijn.
Wel moet je rekening houden met het feit dat je reele inkomen na je 40e niet veel meer zal stijgen. Financiele positieverbetering zou moeten komen uit het opbouwen van vermogen.
Eens

edit: Wat ik nog even kwijt wil is dat een beursnotering de nekslag is voor T/M bedrijven. Beursgang wordt bij "normale" bedrijven gebruikt om te investeren. Vervolgens MOET je marge maken voor de investeerders. Jammer alleen dat dat investeringsgeld in onze branche meestal niet gebruikt wordt om te investeren, maar om te consumeren. Hou je wel die investeerders die dividend willen zien

[ Voor 4% gewijzigd door peter00 op 30-09-2013 09:24 . Reden: beursnotering ]

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Pagina: 1 ... 66 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.