Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.769 views

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Contract van CMG: concurrentiebeding

[ Voor 17% gewijzigd door Perenor op 26-09-2013 17:06 ]

• AvV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 21:18

AvV

In de FAQ (114) van 10 09 2013 staat op de vraag of een getekend relatiebeding of concurrentiebeding geldig blijft bij het tekenen van de nieuwe arbeidsvoorwaarden als antwoord:

- Ja, een eventueel relatie- dan wel concurrentiebeding blijft gewoon van toepassing.

Ik lees het als: als je het nog niet hebt, wordt dat niet gewijzigd.
Dan worden de nieuwe AV dus een toevoeging op de bestaande contracten en geen vervanging.

In mijn LogicaCMG contract uit 2004 staat overigens ook alleen het relatiebeding expliciet benoemd.

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:15
Perenor schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:06:
Contract van CMG: concurrentiebeding
En een relatiebeding. Relatiebeding staat op het contract zelf en via de personeelsgids wordt verwezen naar een concurrentiebeding :?

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 18:11
Ben ik de enige die een call om 17:00u op vrijdag een uiterst onhandig tijdstip vind? Waarom niet gewoon om 15:00u? Dan zit in ieder geval niet de helft al in de auto op weg naar het weekend...

• Poepschepper
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-01-2022
Sanderke schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:23:
Ben ik de enige die een call om 17:00u op vrijdag een uiterst onhandig tijdstip vind? Waarom niet gewoon om 15:00u? Dan zit in ieder geval niet de helft al in de auto op weg naar het weekend...
nog een manier om de mumbers te pesten...

• Bimmeralso25
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:28
Bimmeralso25 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:49:
[...]

Kom ik vanavond op terug. Hoop dat ik me vergis......
Mea Culpa.....
Lijkt erop dat ik me toch vergist heb. In de brei van alle documenten en informatie heb ik blijkbaar een aantal dingen onterecht aan elkaar geknoopt... Excuus voor eventuele verwarring.

Maar nu ik er toch nog eens naar gekeken heb toch het volgende:

In de brief van 3 september staat inderdaad niets over het relatie- dan wel concurrentiebeding. Ook in het arbeidsvoorwaardenprotocol staat niets vermeld. Alleen in de gele en rode gids staat in beide hetzelfde namelijk:

"Een concurrentie- en een relatiebeding dienen schriftelijk tussen CGI en de Member te worden overeengekomen." en "Het concurrentie- en relatiebeding worden in de arbeidsovereenkomst opgenomen."

In het oude/huidige contract werd in mijn geval het relatiebeding, inclusief spelregels bekrachtigd door het op te nemen in mijn door beide partijen ondertekende 'Arbeidsovereenkomst'.

Als ik de brief met de nieuwe AV met optie 1 onderteken ga ik akkoord met de wijzigingen in mijn arbeidsovereenkomst zoals beschreven in de brief en de Arbeidsvoorwaardengids 1.5. Volgens mij wordt daarmee nergens de toepassing van het relatie- dan wel concurrentiebeding bekrachtigd zoals dit in mijn oude/huidige getekende arbeidsovereenkomst voor het relatiebeding wel het geval is.

Enige mogelijkheid om dan het relatiebeding in stand te houden vanuit CGI is dan om de oorspronkelijke getekende arbeidsovereenkomst ook nog steeds onderdeel uit te laten maken van de totale set aan documenten m.b.t. de arbeidsvoorwaarden.

Weet iemand of dus je oorspronkelijke arbeidsovereenkomst ook met de nieuwe arbeidsvoorwaarden nog steeds als basisdocument dient of komt er na tekenen alsnog een nieuw te tekenen arbeidsovereenkomst (waarvan we nu de inhoud nog niet kennen)?
In mijn oude/huidige arbeidsovereenkomst staat namelijk in kader van het relatiebeding de definitie opgenomen wat verstaan wordt onder te termen 'clienten' en 'potentiele clienten' die in de nieuwe documentatie nergens meer terugkomt.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

Als je de invite goed bekijkt zit er achter een url een 0800 nummer, voor de mensen die om 5 uur al in de auto zitten een prima manier om gratis te luisteren.
Dat gezegd hebbende, snap ik niet dat een ICT bedrijf als CGI niet snapt dat je hiervoor geen conference call nodig hebt, het is toch een gesprek dat één kant opgaat dus dan kan je sowieso beter een (al dan niet beveiligde) audio stream opzetten? Dan kunnen de meesten via wifi of 3G lekker luisteren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Poepschepper
franssie schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:10:
Als je de invite goed bekijkt zit er achter een url een 0800 nummer, voor de mensen die om 5 uur al in de auto zitten een prima manier om gratis te luisteren.
Dat gezegd hebbende, snap ik niet dat een ICT bedrijf als CGI niet snapt dat je hiervoor geen conference call nodig hebt, het is toch een gesprek dat één kant opgaat dus dan kan je sowieso beter een (al dan niet beveiligde) audio stream opzetten? Dan kunnen de meesten via wifi of 3G lekker luisteren.
dat is een "UK freefone" nummer en niet een Nederlandse 0800, toch?

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
Er zijn ook members bij klanten ingezet. Het is niet echt verstandig om die om 15:00 in te laten bellen.

• franssie

franssie

Save the albatross

Poepschepper schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:13:
[...]

dat is een "UK free phone" nummer en niet een Nederlandse 0800, toch?
zoek naar de URL, iets met BT global access numbers, ik garandeer niet dat het werkt - maar hou wel de pass code die je in de mail vindt bij de hand - die zal je dan zeker nodig hebben aangezien het algemene nummers zijn denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door franssie op 26-09-2013 22:16 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Sanderke
K.123 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:14:
Er zijn ook members bij klanten ingezet. Het is niet echt verstandig om die om 15:00 in te laten bellen.
Dan begin je 's morgens toch een half uurtje eerder? Of je maakt je CL uren op... nu het nog kan...

• K.123
Alsof iedereen CL uren heeft of een half uur eerder kan starten. Bij een start van 17:00 weet je zeker dat er geen verstoring optreed bij klanten

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Ik zou het niet eens erg vinden om naar de UK te bellen, maar alleen als er ook daadwerkelijk wat nuttigs komt. Ik ben bang dat het een zelfde inhoud als vorige week zal hebben; een hoop blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Bimmeralso25 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:57:
[...]

Weet iemand of dus je oorspronkelijke arbeidsovereenkomst ook met de nieuwe arbeidsvoorwaarden nog steeds als basisdocument dient of komt er na tekenen alsnog een nieuw te tekenen arbeidsovereenkomst (waarvan we nu de inhoud nog niet kennen)?
In mijn oude/huidige arbeidsovereenkomst staat namelijk in kader van het relatiebeding de definitie opgenomen wat verstaan wordt onder te termen 'clienten' en 'potentiele clienten' die in de nieuwe documentatie nergens meer terugkomt.
Het is niet de bedoeling om je een stapel kleine lettertjes in de maag te splitsen. Potentiele clienten wil, als ik me goed herinner, bedrijven betekenen waar we de laatste 6 of 12 maanden een offerte hebben uitgebracht.,

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
bakkerl schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:04:
Ik zou het niet eens erg vinden om naar de UK te bellen, maar alleen als er ook daadwerkelijk wat nuttigs komt. Ik ben bang dat het een zelfde inhoud als vorige week zal hebben; een hoop blablabla.
Dan bel je niet in, luister je de opname terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Wijnands op 27-09-2013 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 06:02:
[...]
Het is niet de bedoeling om je een stapel kleine lettertjes in de maag te splitsen. Potentiele clienten wil, als ik me goed herinner, bedrijven betekenen waar we de laatste 6 of 12 maanden een offerte hebben uitgebracht.,
Dat is voor sales, voor T&M is het waar je het afgelopen half jaar hebt gewerkt als ik het goed heb. Offertes zijn niet houdbaar anders, dan kan je nergens een jaar werken behalve je supermarkt misschien, achter de kassa ;)
Toch vertrouw ik momenteel de kleine lettertjes absoluut niet , er is een toon gezet door CGI door in die spreadsheetbrief allerlei kralen en spiegels te zetten die er niet in horen. Misschien was het niet de bedoeling (haha) maar onprofessioneel was het wel van HR.
Maar enfin, we horen vanmiddag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Ook een "gewone" consultant kan betrokken zijn in een offertetraject. In dat geval is er ook een relatiebeding van kracht m.b.t. deze potentiele klant.

Het relatiebeding betreft gelukkig alleen maar die klanten waarmee jij een relatie hebt en niet alle klanten en potentiele klanten. Anders zou je niet eens bij de Ahold kunnen werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
t_captain schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:39:
Het relatiebeding betreft gelukkig alleen maar die klanten waarmee jij een relatie hebt en niet alle klanten en potentiele klanten. Anders zou je niet eens bij de Ahold kunnen werken ;)
In het oude 37,5-uurs contract van CMG betrof het nog wel alle klanten en potentiële klanten. Gelukkig is dat in het 40-uurs contract dat de meesten later hebben getekend, versoepeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:39:
Ook een "gewone" consultant kan betrokken zijn in een offertetraject. In dat geval is er ook een relatiebeding van kracht m.b.t. deze potentiele klant.
Voor mij nog een reden om daar niet meer aan mee te werken.
Daar zou ik niet van uitgaan als het er niet expliciet instaat. Ter discretie van de rechter. Vertrouwen is goed, eruit halen is beter

OT: ik heb alleen een expliciete paragraaf over relatiebeding gevonden in mijn CMG contract uit de vorige eeuw. Geen verwijzingen naar concurrentiebedingen

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:18:
[...]

Toch vertrouw ik momenteel de kleine lettertjes absoluut niet , er is een toon gezet door CGI door in die spreadsheetbrief allerlei kralen en spiegels te zetten die er niet in horen.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en allerlei addertjes onder het gras, over transparancy gesproken... ik vertrouw niets meer , en ik laat mij geen deadline opleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:46:
[...]

Voor mij nog een reden om daar niet meer aan mee te werken.

[...]
Die snap ik niet? Omdat je in je achterhoofd houdt dat je ineens kan besluiten weg te gaan?

Overigens kan het snel gaan natuurlijk. Ik heb ook recentelijk mijn ontslag ingediend bij ons mooie bedrijf.
Daar zou ik niet van uitgaan als het er niet expliciet instaat. Ter discretie van de rechter. Vertrouwen is goed, eruit halen is beter

OT: ik heb alleen een expliciete paragraaf over relatiebeding gevonden in mijn CMG contract uit de vorige eeuw. Geen verwijzingen naar concurrentiebedingen
Het staat er redelijk expliciet in. Je contract is leidend. Geen concurrentiebeding, wel een relatiebeding. Het relatiebeding is logisch, maar niet handig als je wilt overstappen naar de klant.

Mijn rechtsbijstand gaf mij ook aan eerst dat uit te onderhandelen voordat je definitief ontslag neemt. Over de resulterende verstoorde arbeidsrelatie die overhoudt als je er qua relatiebeding dan niet uit komt, daar hadden ze geen antwoord op. :F

Aan de andere kant, wat ze kunnen ze doen... je geen salarisverhoging geven? :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verloop van ingezette mensen kunnen ze nooit aanvullen met direct inzetbare mensen, dus zal deze klungelige optreden van MArcel en Co veel meer kosten dan ze dachten, en sowieso niets extra's opbrengen denk ik... ik ben ook al bezig met sollicitaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
avotar schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:07:
[...]

Overigens kan het snel gaan natuurlijk. Ik heb ook recentelijk mijn ontslag ingediend bij ons mooie bedrijf.
Gefeliciteerd. Hopelijk hoef je nu niet al te lang te reizen.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:07:
Die snap ik niet? Omdat je in je achterhoofd houdt dat je ineens kan besluiten weg te gaan?
  • omdat ik er productiviteit mee inschiet, die ik in mn eigen tijd mag compenseren en mn productiviteits-KPI aantast. Eigen tijd is kostbaar als mn vakantiedagen worden ingepikt. Offertes kosten verder veel last minute inspanningen, stress, overwerk, schuiven met prioriteiten, etc.
  • omdat het niet in mijn competentie-overzicht staat
  • omdat het toch geen bal uitmaakt voor mn salaris of perspectieven, zo is gebleken
  • omdat ik misschien wel eens ooit eventueel zou kunnen overwegen over te stappen ja
  • omdat liefde van twee kanten moet komen
  • UPH (voor wie nog met een buks heeft geschoten uit naam van Hare Majesteit)
daarom.
Het staat er redelijk expliciet in. Je contract is leidend. Geen concurrentiebeding, wel een relatiebeding. Het relatiebeding is logisch, maar niet handig als je wilt overstappen naar de klant.

Mijn rechtsbijstand gaf mij ook aan eerst dat uit te onderhandelen voordat je definitief ontslag neemt. Over de resulterende verstoorde arbeidsrelatie die overhoudt als je er qua relatiebeding dan niet uit komt, daar hadden ze geen antwoord op. :F
Ben je voor de klant gaan werken dat je dat hebt uitgezocht?
Aan de andere kant, wat ze kunnen ze doen... je geen salarisverhoging geven? :+
kan t hier nog wel een paar jaar mee uitzingen. Nieuwe baan vinden moet dan te doen zijn

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:17:
[...]

Gefeliciteerd. Hopelijk hoef je nu niet al te lang te reizen.
Ik blijf mijn auto wel zien, maar gelukkig aanzienlijk minder :+
peter00 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:31:
[...]
  • omdat ik er productiviteit mee inschiet, die ik in mn eigen tijd mag compenseren en mn productiviteits-KPI aantast. Eigen tijd is kostbaar als mn vakantiedagen worden ingepikt. Offertes kosten verder veel last minute inspanningen, stress, overwerk, schuiven met prioriteiten, etc.
  • omdat het niet in mijn competentie-overzicht staat
  • omdat het toch geen bal uitmaakt voor mn salaris of perspectieven, zo is gebleken
  • omdat ik misschien wel eens ooit eventueel zou kunnen overwegen over te stappen ja
  • omdat liefde van twee kanten moet komen
  • UPH (voor wie nog met een buks heeft geschoten uit naam van Hare Majesteit)
daarom.
Dan had ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat je niet meewerkte aan offertes vanwege het relatiebeding.

Over die salarisperspectieven... tja... ik heb de laatste jaren workshops gegeven, meetings bezocht, initiatieven getoond, allemaal goed... maar het moment dat ik dat wat terugschroefde omdat ik met mijn gezondheid in de knoei kwam en er net een kleintje geboren werd... waren ze dat gelijk vergeten.

Met de "transparantie" zijn de schalen openbaar gemaakt, true... maar ik vraag me hardop af (en zonder rancune) of het niet vooral gebruikt zal gaan worden als extra reden om je er niets bij te geven.
[...]

Ben je voor de klant gaan werken dat je dat hebt uitgezocht?
Voorlopig werk ik nog gewoon voor CGI. Ik heb een opzegtermijn van 2 maanden :+
Maar dat is een van de mogelijkheden geweest die ik heb onderzocht. En aangezien de hele HR Transformatie mij toch een directe lijn met de rechtsbijstand heeft opgeleverd, heb ik dat gelijk ook even expliciet laten uitzoeken.
[...]

kan t hier nog wel een paar jaar mee uitzingen. Nieuwe baan vinden moet dan te doen zijn
Dat moet sowieso wel te doen zijn. Maar ook ik kon het uitzingen met wat ik had, niet met wat ik overhou als ik ga doorrekenen en voorspellen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag de bui al aankomen en heb mijn ontslag ingediend voordat de nieuwe voorwaarden bekend werden.

Hierdoor krijg ik geen keuze voor een nieuw contract, waardoor met OPR-2 en full billable inzet, alle targets (incl. die van billable dagen) behaald, ik ca. 800 euro aan verhoging misloop. Door mijn afscheid zou instemmen/tekenen namelijk netto toch nog gunstig zijn geweest. Ach ja, ik lig er niet wakker van.

Wat me opvalt is dat zelfs de door mij ingeschatte meest loyale members, aan het solliciteren zijn geslagen, onafhankelijk van leeftijd. Daarnaast zijn er velen die inmiddels al opgezegd hebben.

Ik vind het moeilijk om te begrijpen dat dan zo wordt doorgepakt op de ingeslagen koers. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald toch? Een ondertoon van mogelijke ontslagronde in de call van afgelopen vrijdag lijkt me niet terecht. Onrendabele members zijn allang (individueel) ontslagen (vaak tegen vrij royale regelingen/vergoedingen). Billables ontslaan is omzet weggooien.

Voor achterblijvende collega's hoop ik het beste van de call deze middag! Veel succes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:53:

Wat me opvalt is dat zelfs de door mij ingeschatte meest loyale members, aan het solliciteren zijn geslagen, onafhankelijk van leeftijd. Daarnaast zijn er velen die inmiddels al opgezegd hebben.
De "goeie" mensen kunnen overal aan de slag, die voelen zich ook het meest geraakt bij dit nieuwe voorstel en vooral de wijze waarop dit gebracht is. Het is een kunst op zich om deze loyale medewerkers binnen zo'n relatief korte tijd uit zichzelf weg te laten gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Wat me opvalt is dat zelfs de door mij ingeschatte meest loyale members, aan het solliciteren zijn geslagen, onafhankelijk van leeftijd.
Ik had het me aan het begin van dit jaar niet kunnen voorstellen, maar ook ik ben na vele plezierige werkjaren begonnen om me heen te kijken. Als de arbeidsvoorwaarden die me het meest aan CGI bonden (anciënniteitsdagen en leaseauto) me worden ontnomen, wordt de overstap naar een andere werkgever opeens een stuk gemakkelijker.
Ik hoop nog altijd dat het goed komt en dat ik me financieel kan blijven veroorloven voor CGI te werken, maar mocht dit niet zo zijn, dan ga ik me wat serieuzer oriënteren op andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontslag.....ik zie cgi dan wel bij de rechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
[...]

Ik vind het moeilijk om te begrijpen dat dan zo wordt doorgepakt op de ingeslagen koers. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald toch? Een ondertoon van mogelijke ontslagronde in de call van afgelopen vrijdag lijkt me niet terecht. Onrendabele members zijn allang (individueel) ontslagen (vaak tegen vrij royale regelingen/vergoedingen). Billables ontslaan is omzet weggooien.

Voor achterblijvende collega's hoop ik het beste van de call deze middag! Veel succes allemaal.
Ik begrijp dit ook niet. Deze aanpak zorgt ervoor dat mensen gaan weglopen. Dat is in mijn vocabulaire kapitaalverkrachting.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:48:
[...]
De "goeie" mensen kunnen overal aan de slag, die voelen zich ook het meest geraakt bij dit nieuwe voorstel en vooral de wijze waarop dit gebracht is. Het is een kunst op zich om deze loyale medewerkers binnen zo'n relatief korte tijd uit zichzelf weg te laten gaan :(
Onbegrijpelijk. Vanuit die context snap ik dat hele AV pakket ook niet.
Lurker1 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:19:
[...]
Ik had het me aan het begin van dit jaar niet kunnen voorstellen, maar ook ik ben na vele plezierige werkjaren begonnen om me heen te kijken. Als de arbeidsvoorwaarden die me het meest aan CGI bonden (anciënniteitsdagen en leaseauto) me worden ontnomen, wordt de overstap naar een andere werkgever opeens een stuk gemakkelijker.
Ik hoop nog altijd dat het goed komt en dat ik me financieel kan blijven veroorloven voor CGI te werken, maar mocht dit niet zo zijn, dan ga ik me wat serieuzer oriënteren op andere mogelijkheden.
Wat jullie drieën hierboven schetsen is precies zoals ik er zelf ook over denk. Ik had ook het niet verwacht, gezien wat er in oktober vorig jaar allemaal verteld is. Integendeel, ik zag weer heel veel goeie mogelijkheden en kansen. Dus ook ik hoop dat er vanmiddag toch nog iets positiefs uitkomt.

Maar het pakket dat twee weken geleden aangeboden is nodigt mij absoluut niet uit qua beloning om nog bij CGI te blijven. Ik ben ook al om me heen aan het kijken. Heb onder andere met ex-collega's gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Exodus van CGI
Een vervelende ontwikkeling dat de organisatie langzaam tot steeds sneller aan het leeglopen is, maar begrijp de collega's wel dat ze tot andere keuzes komen. Persoonlijk vind ik dit iets wat men (lees: MT) zich écht moet aantrekken, aangezien het behouden van medewerkers een stuk goedkoper is dan het werven van nieuwe medewerkers. Ben ook wel benieuwd wat jullie als ideeën/tips hebben om de 'exodus' te keren (buiten de discussie rondom de arbeidsvoorwaarden). Zelfs de medewerkers met >8 dienstjaren lopen helaas weg.

Wat ik mij verder afvraag is of het bij de buren daadwerkelijk hetzelfde is. In de call werd aangegeven dat het normaal is dat een organisatie 10%/12% verloop heeft. Cijfers hieromtrent zijn helaas niet openbaar om dat goed te kunnen zien.

A taste of /me Red
Morgen de laatste ronde met CGI Celebration events. Ben erg benieuwd naar de collega's die er zullen zijn, of het een totale deceptie zal worden. Hier weinig gelezen over de events van afgelopen weekeind.

CGI in de media
Valt mij wel op dat CGI de laatste tijd (met uitzondering berichtgeving in Computable) positief in het nieuws is, zie hieronder een kleine selectie van de berichten:Nieuw fiscaal jaar
Momenteel bezig met de laatste loodjes van het huidige fiscale jaar om zoveel mogelijk billable werk te verzetten om dit jaar nog succesvoller te maken. Komende week komen we bij elkaar in de HMH om het nieuwe jaar in de luiden. Benieuwd naar de plannen en de ruimte voor de Q&A die we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Woudloper schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:30:
CGI in de media
Valt mij wel op dat CGI de laatste tijd (met uitzondering berichtgeving in Computable) positief in het nieuws is, zie hieronder een kleine selectie van de berichten:
En dit is wat het moeilijk maakt om een keuze te maken, en waarom ik en veel andere collega's het erg jammer vinden dat we feitelijk door het MT zelf door hun AV maatregelen ertoe gebracht worden om te vertrekken. We zien op business gebied veel verbeteringen t.o.v. Logica. Maar dat wil niet zeggen dat we een mindere beloning zullen accepteren.

V.w.b. dat verloop bij CGI en andere (grotere!) bedrijven, geloof nu maar niet dat dat bij de middelgrote partijen in Nederland ook het geval is, integendeel die groeien alleen maar. Dat zijn in ieder geval de geluiden die ik van ex-collega's te horen krijg.

[ Voor 9% gewijzigd door Perenor op 27-09-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:27:
Wat jullie drieën hierboven schetsen is precies zoals ik er zelf ook over denk. Ik had ook het niet verwacht, gezien wat er in oktober vorig jaar allemaal verteld is. Integendeel, ik zag weer heel veel goeie mogelijkheden en kansen. Dus ook ik hoop dat er vanmiddag toch nog iets positiefs uitkomt.

Maar het pakket dat twee weken geleden aangeboden is nodigt mij absoluut niet uit qua beloning om nog bij CGI te blijven. Ik ben ook al om me heen aan het kijken. Heb onder andere met ex-collega's gesproken.
Buiten het pakket wat gepresenteerd is, zijn er meer dingen die ik vanuit MT oogpunt niet slim vind.
Vooral:
* Periode van onzekerheid: Iedereen weet dat het beste is, om deze zo kort mogelijk te houden. Eerst zouden de voorwaarden er 1 juli zijn, toen 15 juli vervolgens begin september. Maanden van onzekerheid boven de markt en nodige speculaties op een forum zoals dit.
* Debacle met de brieven: Uitdelen bij de townhall, volgende dag versturen, volgende week versturen. Dan bij veel mensen, ondanks de lange aanloop periode, veel fouten in de brief. Wijze waarop de situatie van de member in de brief gepresenteerd is: Onzekere factoren als SPP en PPP meegenomen. Geen schets van hoe de situatie er over 2-3-4-5 jaar uitziet op basis van de AV (met name van belang bij pensioen/ancienniteit).
* Presentatie van AV alsof het een verbetering is. In de townhall aangeven dat er nog op toegelegd zou moeten worden om in een call aan te geven dat het een budget neutrale wijziging moet zijn.
* Wanneer members specifieke vragen stellen algemeen (kwalitatief slecht) antwoord geven.
* Neerbuigende houding richting de 'members'. Als je het niet eens kan zijn met de voorwaarden dan "begrijp je het misschien niet goed" , "moeten we het nog eens uitleggen". Alsof eigen members domme mensen zijn die zaken als AV niet snappen. 8)7

Vooral dat laatste vind ik ernstig. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Woudloper schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:30:
[...]Persoonlijk vind ik dit iets wat men (lees: MT) zich écht moet aantrekken, aangezien het behouden van medewerkers een stuk goedkoper is dan het werven van nieuwe medewerkers. [...]
Ik ben wel met je post eens, maar bij dit punt wil ik een kanttekening plaatsen.

In de detachering kost het verloop van een werknemer niet zoveel. De kosten bestaan naast de recruitmentkosten vooral uit een stukje training en wat frictieleegloop. Totale schade, gokje, 3 maandsalarissen?

Tegenover die schade staan zelfs nog wat voordelen. Personeelsverloop leidt er namelijk ook toe dat je het cyclische detacheringsbedrijf kunt schalen met een opgaande en neergaande conjunctuur. Dat je je werknemers jong en goedkoop houdt. En dat je kunt inspelen op veranderingen in de gevraagde skills, door recruitment i.p.v. opleiding.

Vergelijk de bovengenoemde schade van 3 maandsalarissen met een ingenieur die weggaat bij een echt kennisintensieve organisatie met eigen producten. Een lange inwerktijd voordat de vervanger up-to-speed is, verloren gegane kennis en inzichten, effecten op de time to market van nieuwe producten, het telt makkelijk op naar 1 jaarsalaris.

Ik denk dat deze "easy-in easy-out" karakteristiek een van de redenen is waarom T&M voor de werknemer niet meer zo leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk in de media, maar ik merk er niets van, en Ron laat er ook niets van merken door zijn hulie huilie optreden in de calls

of de baas houd ons voor de gek en gebruikt een en ander als excuus om de AV aan te passen (lees te verslechteren), of het gaat gewoon slecht, en die berichten in de media zijn nep :)

en ook ik wordt schijtziek van die houding van Marcel en HR van "moeten we het nog een keer uitleggen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Ik ben benieuwd naar vanmiddag, of er al concrete zaken bekend zijn, of dat het weer een algemeen verhaal wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:15
Reneger schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:01:
Ik ben benieuwd naar vanmiddag, of er al concrete zaken bekend zijn, of dat het weer een algemeen verhaal wordt...
Gezien het feit dat de streef invoer datum nog steeds op volgende week dinsdag ligt hoop ik toch echt wel dat ze een concreet verhaal hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie eerlijk is zal niet zo snel tegenspraak krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:48:

* Neerbuigende houding richting de 'members'. Als je het niet eens kan zijn met de voorwaarden dan "begrijp je het misschien niet goed" , "moeten we het nog eens uitleggen". Alsof eigen members domme mensen zijn die zaken als AV niet snappen. 8)7

Vooral dat laatste vind ik ernstig. :(
Ik heb hier anders discussie genoeg gezien waar ik twijfel aan dat idee dat alle members het allemaal zo snappen. Verder heb ik op spreekuur ook best wel wat mensen gehad die ik de persoonlijke berekening heb moeten uitleggen.

Aan de andere kant, er zijn ook weer zat mensen die het allemaal prima snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Iemand ervaring met de bankwachtersprocedure en per wanneer ze een ontslagvergoeding aanbieden?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Maar bij HR je vragen op tafel leggen is wel zoiets als bij de duivel te biecht gaan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De AV voorwaarden zijn op veel punten duidelijk, de manier waarop het gebracht wordt wekt argwaan en onbegrip, dat is niet uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:16:
[...]

Ik heb hier anders discussie genoeg gezien waar ik twijfel aan dat idee dat alle members het allemaal zo snappen. Verder heb ik op spreekuur ook best wel wat mensen gehad die ik de persoonlijke berekening heb moeten uitleggen.

Dat geloof ik ook.
Ik zal ook direct bekennen dat ik echt geen verstand heb van de hele pensioendiscussie. Dat was voor mij gewoon altijd een post. Het enige dat ik ervan weet is dat het niet genoeg was, niet genoeg is en dat het me in plaats van over 30+ jaar nu ineens ook al geld gaat kosten.

Vertrouwen.... het komt te voet en het gaat te paard.....
co2 neutraal is het dan weer wel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Pensioenen zijn ook lastig. Alhoewel de huidige pensioengids niet eens zo slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands, kan je misschien een tipje van de sluier oplichten over de inhoud van de call vanmiddag ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wijnands schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:23:
Pensioenen zijn ook lastig. Alhoewel de huidige pensioengids niet eens zo slecht is.
Klopt. Ondanks dat de regering met de UPO een goede stap heeft gezet blijft het voor heel veel mensen nog onduidelijk hoe dit nu daadwerkelijk zit. Laat staan voor de mensen die binnenkort met pensioen gaan en hoe zij moeten omgaan met de vermindering aan maandelijkse inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woudloper schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:25:
Klopt. Ondanks dat de regering met de UPO een goede stap heeft gezet blijft het voor heel veel mensen nog onduidelijk hoe dit nu daadwerkelijk zit. Laat staan voor de mensen die binnenkort met pensioen gaan en hoe zij moeten omgaan met de vermindering aan maandelijkse inkomsten.
UPO = 6 kantjes gegevens en weinig informatie..... (lijkt onze CEO/HR wel).

@Wijnands: Zelfs als het allemaal zo duidelijk zou zijn (hetgeen ik niet met je eens ben), vrolijk word ik er zeker niet van. Vanmiddag zal duidelijk maken waar ik mij het komend weekend mee bezig ga houden! Goed voorstel, genieten van het weekend. Slecht voorstel of nog steeds veel onduidelijk, CV bijwerken.
Ik hoop dat het, gezien de toon van je recente postings hier, de 1e optie wordt, maar denk persoonlijk dat optie 2 realistischer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is still aan de overkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar vragen voor degenen die in (de bijlage) van hun arbeidsovereenkomst hebben staan dat zij primair een leaseauto krijgen (van toen nog CMG):
* Staat deze zin in je Arbeidsovereenkomst of in een bijlage
* Uit welk jaar is die overeenkomst en heb je in 2001 niet een nieuwe overeenkomst getekend? (met of zonder bijlage) => in 2001 zit de bijlage er niet bij
* Heb je de laatste alinea in die bijlage gelezen (dat CMG de betreffende vergoedingen kan aanpassen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderke
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:40:
Een paar vragen voor degenen die in (de bijlage) van hun arbeidsovereenkomst hebben staan dat zij primair een leaseauto krijgen (van toen nog CMG):
* Staat deze zin in je Arbeidsovereenkomst of in een bijlage
* Uit welk jaar is die overeenkomst en heb je in 2001 niet een nieuwe overeenkomst getekend? (met of zonder bijlage)
* Heb je de laatste alinea in die bijlage gelezen (dat CMG de betreffende vergoedingen kan aanpassen)
* staan in een bijlage
* september 2001
* De vergoedingen... dus niet de criteria!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoghurt114
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik kan trouwens iedereen die zit te piemelen over het inbellen op de call aanraden gewoon met Skype te bellen.

Heeft me 30ct gekost vorige keer (de call van de OR), en je kunt fatsoenlijk doorwerken met een headset op.

[ Voor 4% gewijzigd door Yoghurt114 op 27-09-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 16:15
Ik wilde eigenlijk met mijn mobiel gaan bellen omdat ik vandaag vanuit huis werk, maar ik denk dat ik toch maar even naar een alternatief ga zoeken: nieuws: Vodafone schakelt gesprekken willekeurig door - update 2 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
Yoghurt114 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:55:
Ik kan trouwens iedereen die zit te piemelen over het inbellen op de call aanraden gewoon met Skype te bellen.

Heeft me 30ct gekost vorige keer, en je kunt fatsoenlijk doorwerken met een headset op.
Ik bel in met Voip. Kost mij niets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik ga er vanuit dat ik de call later wel kan terug luisteren of op andere manieren achter de korte samenvatting van het gesprek zal komen.
Maar het zal wel een zware worden denk ik..... waarom doe je het anders net voor het weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+ :+ :+ CGILEAKS :+ :+ :+ Telephone taped on 27 september 2013 13:15 :+ :+ :+

Een hele goedemiddag. U spreekt met Ron de Mos, de Senior Vice president van CGI Nede-

Doe even normaal Ron. Met Wil, dat zag je echt wel.

Sorry Wil. Macht der gewoonte.

Jaja, praatjes. Hang die maar op tegen die fijne managers van je. Heb je nog geoefend?

Wil, ik heb je tekst al drie keer hardop voorgelezen. Maar moet het nu echt?

Ronnie, luister. Als je wat anders gaat voorlezen dan ik je heb voorgekauwd dan hoef je niet meer thuis te komen. Ik word doodziek van die grappen van onze buren over wat er op tweakers staat. Ze lachen al als ze mij zien aankomen lopen en de kinderen worden op hun werk gepest met of ze door je heen kunnen kijken. O en trouwens, Jeroen Versteeg belde nog.

De CEO van Cap? Wat moestie?

Of je wat met zijn tips had gedaan. Ik heb hem even duidelijk gemaakt wat hij met zijn tips kon doen dus die belt nooit meer.

O, uh trouwens Wil, Marcel begon nog over plan B.

Ronnie! Je werkt er net een jaar, je gaat niet weer overstappen. Onderhand heb je alle bedrijven van Nederland al een keer gehad. Werk die kerel eruit, die word je ondergang nog eens. Eerst dat akkefietje bij KPN en nu dit weer.
Als je een leuk weekend wil hebben dan knoop je in je oren dat je mij heel goed moet begrijpen. Geen plan B. En mijn brief gewoon voorlezen. Dan komt het allemaal goed. Ennuh, ik luister mee en kijk gelijk op tweakers. Als je niet doet wat ik zeg, staan je koffers sneller buiten dan je hiernaartoe kunt rijden. Dan komt die idioot grote auto je toch nog van pas.

Ja maar Wil. Wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:25:
Wijnands, kan je misschien een tipje van de sluier oplichten over de inhoud van de call vanmiddag ? :)
Nee, het is mijn call niet maar die van Ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week zag je licht aan het einde van de tunnel, is dat nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Jawel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
En hoe lang is de tunnel nog? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:35:

Een hele goedemiddag. U spreekt met Ron de Mos, de Senior Vice president van CGI Nede-
...
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Da's een goeie vraag waar ik geen antwoord op ga geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor

[...]
_O- _O- _O-

Verhaal eruit geknipt. Maar ik moest toch effe weer heel hard lachen. Thanks sersju n.a. ief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:16:
[...]

Ik denk dat ik het ook snap. Meer werken voor minder geld. Daar komt het op neer. De rest is de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:43:
[...]

Da's een goeie vraag waar ik geen antwoord op ga geven. ;)
Transparant 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:37:
Afgelopen week zag je licht aan het einde van de tunnel, is dat nog steeds zo?
Naderende trein of de uitgang?

Ik hoop toch echt dat er iets zinvols uit komt, het is mij net wat te lang stil. Hoog tijd dat er gewoon een eindresultaat is, mensen tekenen of niet... en over gaan tot de orde van de dag.

Om wat inhoudelijks te vragen... zijn er nog Brilliante javascript kenners onder ons die blind met Knockout om kunnen gaan?

[ Voor 80% gewijzigd door empheron op 27-09-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
empheron schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:57:
[...]

[...]

[...]

Naderende trein of de uitgang?
Kom ik op terug.
Ik hoop toch echt dat er iets zinvols uit komt, het is mij net wat te lang stil.
We kunnen ook opgeven als je dat liever hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Wijnands schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:01:
[...]

Kom ik op terug.

[...]

We kunnen ook opgeven als je dat liever hebt ;)
Nee, alsjeblieft zeg. Je zwemt toch ook niet van Cuba naar Amerika om dan na drie dagen met de kust in zicht te verzuchten 'Ik ben moe, ik ga terug?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Leuke vergelijking.

Verbaast me dat er nog geen picard plaatjes langs zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...
:Y
Altijd weer benieuwd wat de volgende CGI leaks zullen zijn. Nog even zo doorgaan en je kan de verhalen publiceren in een boek.... ter aanvullig op je inkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Wijnands schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:06:
Leuke vergelijking.

Verbaast me dat er nog geen picard plaatjes langs zijn gekomen.
U vraagt wij draaien. Alvast voor 17:30:
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/jiFfM.jpg

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

@Wijnands: Bedoel je deze? :+

Afbeeldingslocatie: http://i.qkme.me/3pswga.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
M.b.t. inbellen, probeer eerst de nummers van vorige week voordat je +44 intypt.
De grootte van de groep is nl. dusdanig, dat ze met lokale Nederlandse inbelnummers
niet voldoende members toegang kunnen geven tot dezelfde call. En met dit internationale inbelnummer is toegang gegarandeerd, aldus BT.
Er kan waarschijnlijk gewoon ingebeld worden op de NL-nummers, maar vol is vol!

[ Voor 8% gewijzigd door ESPACE op 27-09-2013 16:40 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@reneger @chrisboers: MAar dan op de situatie toegespitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
..

[ Voor 98% gewijzigd door CGIanoniem op 27-09-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar de call identifier staat er gelukkig nog niet bij vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Leuk hoor die calls in eigen tijd net voor het weekend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
  • Laatst online: 12-01-2023
Na wat rekenwerk heb ik ook de handdoek in de ring gegooid en mijn ontslag ingediend. Ik ben er echt heel erg verdrietig van want de professionaliteit van de collega's, de mooie projecten en de relatieve vrijheid bij het uitvoeren van het werk waren belangrijk factoren om destijds voor LogicaCMG te kiezen. Ik had wat dat betreft wel tot mijn pensioen willen blijven... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Dat snap ik niet. Waarom ontslag nemen vanwege die nieuwe AV? Niemand verplicht je die te accepteren, en er is geen enkele aanwijzing dat daarna ontslag zou volgen. Ja, er zal best druk vanuit het bedrijf komen om te tekenen, en op zijn tijd zal het vervelend zijn bij de salarisrondes, maar verder kan je gewoon aan het werk blijven.
Dat is iig mijn insteek.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
moderator, is dit handig?
Ik doe 0800 omdat het kan! Staat netjes via een link in de mail. Dit is heel handig voor de meeste collega's die geen mobiel van CGI hebben! Ik vind niet dat je op kosten van de klant met +44 kan bellen. Ook op mijn privé mobiel doe ik dat niet.

De call staat al open en voordat de lijnen vol zijn gelopen ben ik nu al op 0800 ingebeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
chrisboers schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:14:
Dat snap ik niet. Waarom ontslag nemen vanwege die nieuwe AV? Niemand verplicht je die te accepteren, en er is geen enkele aanwijzing dat daarna ontslag zou volgen.
Die vind ik ook raar. De OR heeft het voorstel niet geaccepteerd, de onderhandelingen zijn gaande, waarom zou je op basis van "wat rekenwerk" nu al ontslag nemen? Als je er geen vertrouwen meer in hebt is het een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 17:25
ESPACE schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:15:
[...]

Ik doe 0800 omdat het kan! Staat netje via een link in de mail. Dit is heel handig voor de meeste collega's die geen mobiel van CGI hebben! Ik vind niet dat je op kosten van de klant met +44 kan bellen. Ook op mijn privé mobiel doe ik dat niet.

De call staat al open en voordat de lijnen vol zijn gelopen ben ik nu al op 0800 ingebeld. :)
Het gaat erom dat jij dingen uit een interne mail deelt op een publiek forum.

Overigens lijkt de insteek me duidelijk, waar mogelijk gebruik +44, zodat degenen voor wie dat niet te doen is (privé kosten bijvoorbeeld) gebruik kunnen maken van de NL nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
En bovendien kost een 0800 nummer ook geld. Dus als jij nu al een lijn opent en open houdt, kost dat het bedrijf meteen geld. En dat 45 onnodige minuten lang.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
chrisboers schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:14:
Dat snap ik niet. Waarom ontslag nemen vanwege die nieuwe AV? Niemand verplicht je die te accepteren, en er is geen enkele aanwijzing dat daarna ontslag zou volgen. Ja, er zal best druk vanuit het bedrijf komen om te tekenen, en op zijn tijd zal het vervelend zijn bij de salarisrondes, maar verder kan je gewoon aan het werk blijven.
De gevolgen van niet tekenen laten zich raden: Geen promotie, geen salarisverhoging en geen winstdeling. Om daar wel voor in aanmerking te komen zou ik moeten tekenen en dat houdt in mijn specifieke geval in dat ik eerst fors moet inleveren. Fors, als in > 5% netto. Of ik nou wel of niet teken, ik boer de komende jaren alleen maar achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Het gaat erom dat jij dingen uit een interne mail deelt op een publiek forum.
Het zijn algemene inbelnummers van BT. De nummers zijn eenvoudig terug te vinden op de publieke website van BT. Voor deelname aan de call heb je een passcode nodig. Die heb ik niet gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:56

ComPeter

iddqd idkfa

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
En bovendien kost een 0800 nummer ook geld. Dus als jij nu al een lijn opent en open houdt, kost dat het bedrijf meteen geld. En dat 45 onnodige minuten lang.
Mooie workaround toch?! Het staat niet in verhouding tot de +44 kosten waarvan CGI zegt dat ik die moet maken.

Je kunt je afvragen waarom CGI in de mail 'Toelichting All Staff call - Morgen' geen enkele vermelding maakt van het feit dat de 0800 en 020 nummers gewoon beschikbaar zijn maar dat de capaciteit niet berekend is op duizenden aantallen. Medewerkers verwijzen naar een +44 nummer, zonder dit te vermelden vind ik stijlloos.

[ Voor 3% gewijzigd door ESPACE op 27-09-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Is er bij jullie al iets gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Leuk muziekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
Perenor schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:01:
nee, die laat ons ook onze vrije tijd verspillen. Werk-prive balans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolphus
Medione1210 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:06:
Leuk hoor die calls in eigen tijd net voor het weekend.....
Werken voor een bedrijf als CGI (of IBM, CAP, Verizon, etc) houdt ook in dat men aansluitend aan het eind van de werkdag soms nog even moet aanpakken, bijpraten of afronden. Zolang dat niet de spuigaten uitloopt en door de werkgever wordt (h)erkend moet men daar niet over mekkeren. In de huidige situatie kan ik begrip opbrengen dat het tijdstip enige weerstand oproept. Zet je daar even overheen, please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perenor schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:01:
Come in Rubber Ducky kggggggggggg
Tot nu toe is alleen mijn irritatie level gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit voor timemanagement? 4 minuten over 5!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auctorial
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Muziekje fade in/fade out? Klopt dat of is er weer een bandbreedte-probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
:)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:04:
[...]

Come in Rubber Ducky kggggggggggg
Tot nu toe is alleen mijn irritatie level gestart.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuhh schijnbaar is het voorleesboek nog niet gearriveerd! Of wordt die nog snel per koerier gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it geht oan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Tromgeroffel........
Pagina: 1 ... 63 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.