Heeft iemand dat verhaal over de PayPayPay bank gelezen?
Komt vanuit Websense, CGI koopt deze dienst in.Wijnands schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:46:
Af en toe snap ik beleid echt niet!
Content blocked by CGI
Your Internet filtering policy blocks this page at all times.
Real-time category: None
Static category: Tasteless
Category set by: Master database
In het begin waren o.a. dropbox.com en box.com geblokkeerd. Leuk als je een project doet met een van die producten...
(Lang leve groupinfra-i overigens. Die laat een stuk meer toe!)
Blij mee, kan ik dat in ieder geval declareren (pfff gelukkig is het geen 9,50), het is nl al 01-10-2013 en we streven er nog steeds naar om dan de implementatie van de nieuwe AV afgerond te hebbenESPACE schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:12:
[...]
Voordeel van de wedstrijd is dat voor het parkeren het evenementen tarief van EUR 10,00 geldt.
iddqd idkfa
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:49:
![]()
![]()
CGILEAKS
![]()
![]()
Intercepted letter
![]()
![]()
(in mijn kostbare pauze, Marcel, dan hebben we nog iets om over te lachen)
![]()
![]()
![]()
Amsterdam, 24 september 2013
Van: PayPayPay-Bank
Aan: Ron de Mos
Betreft: Harmonisatie inkoopcontracten
Geachte relatie,
Vanaf heden bent u geen gewone leverancier meer, maar een Supplier! Weet dat we gezamenlijk staan aan de vooravond van een grote verandering: het harmoniseren van de nieuwe inkoopcontracten. Het betreft een uitgebalanceerd, modern contract met een flexibel bonuscomponent voor excellente dienstverlening. Vanzelfsprekend is het niet de bedoeling om u bruto-omzet af te pakken.
In de bijlage vindt u een voorbeeld van de komende afrekening dat een transparant inzicht geeft in de verbeteringen. Zelfs een gegarandeerd bonuscomponent maakt hier onderdeel van uit!
De verbeterpunten zijn de volgende:Vernemen wij niet, na een reminder, of niet op tijd uw keuze, dan gaan wij er vanuit dat u instemt met de wijziging van het contract en de bijlagen de we nog zullen opstellen, en anders ook.
- In plaats van het voor u arbeidsintensieve proces van maandelijks factureren, mag u nog maar een keer per jaar achteraf factureren.
- De kortingspercentages op onze bulkinkoop worden met 10% verhoogd en daar tegenover staat dat indien wij later betalen u geen rente meer in rekening zult brengen.
- De inzet van uw mensen wordt geflexibiliseerd. U kunt ze in het vervolg met een opzegtermijn van drie maanden terughalen, waarbij de laatste vier maanden niet meer gefactureerd mogen worden. En bovendien kunnen wij per dag het inzetcontract ontbinden; vanzelfsprekend hoort u dit bijtijds voor 17:00 uur.
- De bruto uurtarieven blijven vanzelfsprekend gehandhaafd. In het kader van ons CO2 beleid zullen wij de parkeerkosten in onze parkeergarage van uw consultants verrekenen. Om het niet moeilijker te maken dan nodig is, is voor uw gemak uw bijdrage per consultant/ per dag/ per keer aanwezig gesteld op € 35 excl. BTW. De koffie brengen wij u niet in rekening. Uw consultants zullen per heden bij de koffieautomaat wel geld dienen in te werpen; het bedrag is afhankelijk van het level van de consultant en de verdieping waar hij zich veelal bevindt of niet.
- Wij gaan u marktconform - en dit is gebaseerd op een niet-beschikbaar professioneel uitgevoerde benchmark op onze kosten waarbij wij zorgvuldige de onderzoeksopdracht hebben geformuleerd - vanaf heden 90% van uw factuur betalen. Indien wij na verloop van een nog nader te bepalen periode en op basis van een nog op te starten pilot hebben bepaald of en hoe wij de resterende 10% gaan betalen, dan gaat u dat nog van ons horen.
- Om dit voorstel dat u niet kunt weigeren nog aantrekkelijker te maken garandeert de PPP-Bank u de eerste maand de bovengenoemde 10% met 50%.
We hopen u hiermee alle informatie te hebben gegeven om te kiezen voor de Droom ]van de PayPaypay-Bank en daarmee welkom te heten als zeer gewaardeerd Supplier (anders nemen wij door u gedwongen afscheid van u als leverancier).
Met vriendelijke groet,
Koekje van Eigen Deeg
CEO en SVP PPP-Bank
Ps: eventuele foutjes in uw nadeel in de bijlage zullen wij vanzelfsprekend nakomen.
Bijlage voorbeeld jaarafrekening consultant A. Troef
Aantal uren: 1.430
Bruto-uurtarief: € 85
Netto korting: 35%
Parkeerkosten: -€ 8.000
Gegarandeerde Benchmarkkorting:10%-5%=5%
Netto: -€ 3.000 excl. BTW van 35%
U kunt het creditbedrag van € 3.000 overmaken naar onze rekening, per ommegaande, elke dag later brengt een boete van 100% per werkdag met zich mee die wij van uw bankrekening afschrijven; dit is per direct reeds voor de komende vijf werkdagen doorgevoerd, verdere afhandeling zullen wij op termijn in overweging nemen voor uw kijk in onze transparantie. Mocht u dit niet kunnen volgen, dan is onze Helpdesk niet meer bereikbaar.

Nou, ik heb als joiner ook net mijn "brief" binnen via de e-mail en het is een lachertje. Totaal geen rekening gehouden met mijn huidige contract. Ik kom zelfs op -7 euro bruto per maand als ik op jaarbasis kijk.
Die twijfel B optie die ik heb ingestuurd mag ook wel naar een C gezet worden als het nog kan...
Die twijfel B optie die ik heb ingestuurd mag ook wel naar een C gezet worden als het nog kan...
@sleepkever, gewoon niet reageren tot cker na de vrijdag call, dan komt onze SVP hopelijk met een beter voorstel.
Er is nu nog geen man over boord, als er een aanpassing wordt gedaan op het huidige voorstel, dan moet er weer om jou goedkeuring worden gevraagd. Dus een nieuw formulier.
Ik heb e.e.a overgedragen aan mijn rechtsbijstand, ze gaan voor mij de boel bekijken. Het is volgens de behandelaar een leuke zaak, de gang van zaken omschreef zij als "beetje klungelig".
Een tip van de rb, zeker niet tekenen totdat alle voorwaarden bekend zijn, ook de aanpassing rondom mobiliteit moet in zijn geheel kenbaar zijn gemaakt. Eerder kan je geen overwogen beslissing nemen.
Goede tip lijkt mij.
Er is nu nog geen man over boord, als er een aanpassing wordt gedaan op het huidige voorstel, dan moet er weer om jou goedkeuring worden gevraagd. Dus een nieuw formulier.
Ik heb e.e.a overgedragen aan mijn rechtsbijstand, ze gaan voor mij de boel bekijken. Het is volgens de behandelaar een leuke zaak, de gang van zaken omschreef zij als "beetje klungelig".
Een tip van de rb, zeker niet tekenen totdat alle voorwaarden bekend zijn, ook de aanpassing rondom mobiliteit moet in zijn geheel kenbaar zijn gemaakt. Eerder kan je geen overwogen beslissing nemen.
Goede tip lijkt mij.
[ Voor 3% gewijzigd door ComPeter op 25-09-2013 17:48 ]
iddqd idkfa
In mijn brief staat trouwens nog steeds vrolijk dat geen reactie ook akkoord betekend en dat de datum op 1 oktober ligt. Gaat nog leuk worden volgende maand dus
Tja... ik zit me het nu hardop af te vragen... heb ik eigenlijk formeel gehoord dat het pakket zoals het is aangeboden, terug getrokken is?Sleepkever schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:51:
In mijn brief staat trouwens nog steeds vrolijk dat geen reactie ook akkoord betekend en dat de datum op 1 oktober ligt. Gaat nog leuk worden volgende maand dus
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Tja.... dat zijn die posts van Sersju toch ookWijnands schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:46:
Af en toe snap ik beleid echt niet!
Content blocked by CGI
Your Internet filtering policy blocks this page at all times.
Real-time category: None
Static category: Tasteless
Category set by: Master database

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Tasteless"? Nou, volgens mij vallen zijn laatste posts wel in de smaak.avotar schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:45:
[...]
Tja.... dat zijn die posts van Sersju toch ook
[ Voor 11% gewijzigd door Poepschepper op 25-09-2013 19:26 ]
Verwijderd
Ter lering en vermaak: http://www.fnvformaat.nl/...-geen-zwaarwichtig-belang
Dit artikel vergelijkend met onze huidige situatie... Tracht CGI aan art 7:613 BW te voldoen op basis van artikel C, lid 2 van het Arbeidsvoorwaarde protocol van 3 september j.l. ???
Hoeveel kans heeft dit voor het kantongerecht?
Dit artikel vergelijkend met onze huidige situatie... Tracht CGI aan art 7:613 BW te voldoen op basis van artikel C, lid 2 van het Arbeidsvoorwaarde protocol van 3 september j.l. ???
En dan stuur je de brief toch in?Sleepkever schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:51:
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
@Wijnands,
Ik snap dat je er niet inhoudelijk op in kan gaan.
Maar hoe gaat het met de onderhandelingen, is er voortgang?
iddqd idkfa
Verwijderd
Fijn dat je het met mij eens bent dat het av-voorstel tasteless is (en nog wat andere dingen).avotar schreef op woensdag 25 september 2013 @ 18:45:
[...]
Tja.... dat zijn die posts van Sersju toch ook
Er volgt meer de komende tijd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 21:32 ]
Verwijderd
Voor de echte die-hards:
"Het eenzijdig wijzigingsbeding" Ketjing!
http://www.swnc.nl/filead..._Sorensen/AR_Bedingen.pdf
"Het eenzijdig wijzigingsbeding" Ketjing!
Vandaag de laatste dag als OR lid, ben nu tijdelijk nog even adviseur maar dan is het binnenkort echt over. 2006-2013. Ik ga het echt enorm missen!
Hmm... lastige vraag in dit stadium.... laat ik het zo stellen, ik zie een lichtje aan het einde van de tunnel en heb niet de indruk dat het een trein is.ComPeter schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:09:
@Wijnands,
Niet zo veel naar mijn mening. De jurisprudentie op dat onderwerp is beinvloed door het Taxi Hofman arrest en de uitspraak in Stoof Mammoet echter die zijn net niet 1 op 1 vergelijkbaar.Ik zie op dit moment niet voldoende reden voor een zwaarwichtig belang.Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:08:
Ter lering en vermaak: http://www.fnvformaat.nl/...-geen-zwaarwichtig-belang
MAar goed, we doen ons best om dat ook niet zover te laten komen, da's helemaal niet goed voor ons allemaal.
Verwijderd
Mooi, voorstel wordt ingetrokken, lonen opgetrokken van mumbers, ppp/spp gratis ingevoerd, extra budget opleidingen, pensioen verhoogd. Mumbers hoeven alleen maar stuwmeer te verkopen en vrijwillig dagen te verkopen, per jaar te bezien. Goed onderhandeld!Wijnands schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:47:
Vandaag de laatste dag als OR lid, ben nu tijdelijk nog even adviseur maar dan is het binnenkort echt over. 2006-2013. Ik ga het echt enorm missen!
[...]
Hmm... lastige vraag in dit stadium.... laat ik het zo stellen, ik zie een lichtje aan het einde van de tunnel en heb niet de indruk dat het een trein is.
The name is...
Verwijderd
Zolang je maar beseft dat op grond van de jurisprudentie rond artikel 7:613 BW het voor een werkgever HEEL prettig is dat er door de OR met de beoogde wijzigingen wordt ingestemd. Een akkoord van OR toont "het zwaarwichtig belang" aan van een wijziging, ook als deze er zonder instemming niet zou zijn. Zodanig dat je weleens een flink gat kan graven onder welk proces dan ook vanuit de werknemer(s). Zie ook het ZEER uitgebreide die-hard artikel een aantal posts boven je.Wijnands schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:47:
Hmm... lastige vraag in dit stadium.... laat ik het zo stellen, ik zie een lichtje aan het einde van de tunnel en heb niet de indruk dat het een trein is.
Verwijderd
Ze moeten jou bestuursvoorzitter maken van een grote onderneming, je hebt echt bedrijfskundig inzichtVerwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:54:
[...]
Mooi, voorstel wordt ingetrokken, lonen opgetrokken van mumbers, ppp/spp gratis ingevoerd, extra budget opleidingen, pensioen verhoogd. Mumbers hoeven alleen maar stuwmeer te verkopen en vrijwillig dagen te verkopen, per jaar te bezien. Goed onderhandeld!
Ik heb inmiddels een aantal van die artikelen door gelezen en weet vrij aardig hoe de vlag erbij staat daar. Het is me ook duidelijk hoe de meerderheid van de mensen tegen het vorige voorstel aan keek (dat krijg je als je persoonlijk zo'n 250 mensen spreekt).Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:55:
[...]
Zolang je maar beseft dat op grond van de jurisprudentie rond artikel 7:613 BW het voor een werkgever HEEL prettig is dat er door de OR met de beoogde wijzigingen wordt ingestemd. Een akkoord van OR toont "het zwaarwichtig belang" aan van een wijziging, ook als deze er zonder instemming niet zou zijn. Zodanig dat je weleens een flink gat kan graven onder welk proces dan ook vanuit de werknemer(s). Zie ook het ZEER uitgebreide die-hard artikel een aantal posts boven je.
Verwijderd
Wijnands schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:52:
[...]
Niet zo veel naar mijn mening. De jurisprudentie op dat onderwerp is beinvloed door het Taxi Hofman arrest en de uitspraak in Stoof Mammoet echter die zijn net niet 1 op 1 vergelijkbaar.Ik zie op dit moment niet voldoende reden voor een zwaarwichtig belang.
MAar goed, we doen ons best om dat ook niet zover te laten komen, da's helemaal niet goed voor ons allemaal.
Ik zag je reactie pas later... Lely/Taxi Hofman, Stoof/Mammoet, Monsieur/Wegener... AHA u snapt um dus. Maar... ik wist wel dat er juridische kennis zat bij de OR Nooit aan getwijfeldWijnands schreef op woensdag 25 september 2013 @ 22:16:
[...]
Ik heb inmiddels een aantal van die artikelen door gelezen en weet vrij aardig hoe de vlag erbij staat daar. Het is me ook duidelijk hoe de meerderheid van de mensen tegen het vorige voorstel aan keek (dat krijg je als je persoonlijk zo'n 250 mensen spreekt).
U kent de inhoud van mijn die-hard artikeltje dus waarschijnlijk ook al. Mijn vertrouwensmeter knalt omhoog!
Ik ga even in de parkeerstand...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 22:18 ]
Wijnands, je bent nog als adviseur bij de OR betrokken, toch wil ik je bedanken voor je inzet. Ik spreek je vast wel binnenkort in Hoofddorp
Lijkt mij niet.
Zijn er dan daadwerkelijk contracten binnen CGI zonder relatiebeding?
Zou kunnen bij andere functies. Consultants hebben van oudsher relatiebeding, managers ook een concurrentiebeding. Ik kan me voorstellen dat er interne functies zijn op uitvoerend niveau die geen van beide hebben.
volgens mij zijn dr een paar oud-logica contracten zonder zo'n bedingavotar schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:18:
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ik weet niet of dit leesvoer al voorbij is gekomen.
Is wel een duidelijk vehaal en is vergelijkbaar met onze situatie
http://www.intermediair.n...oorwaarden-wil-veranderen
Is wel een duidelijk vehaal en is vergelijkbaar met onze situatie
http://www.intermediair.n...oorwaarden-wil-veranderen
iddqd idkfa
Verwijderd
Ja. Bij alle oud Logica contracten ( < 2003) zit er geen relatiebeding.avotar schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:18:
Verwijderd
ik heb ook geen relatiebeding,
verder: aanbod van HR is formeel dus ik zou een weigering (optie 3) voor 1 oktober inscannen en opsturen
bij een nieuwe aanbod moet je echt een nieuw formulier hebben omdat verwezen wordt naar de "op dat moment geldende protocol"
verder: aanbod van HR is formeel dus ik zou een weigering (optie 3) voor 1 oktober inscannen en opsturen
bij een nieuwe aanbod moet je echt een nieuw formulier hebben omdat verwezen wordt naar de "op dat moment geldende protocol"
Is het nu opeens tóch de bedoeling dat we het formulier invullen en terugsturen? Met de afwijzing door de OR zijn de formulieren toch waardeloos geworden?
Verwijderd
@Lurker1
vergeet niet als de directie kan de AV doordrukken, dan heb jij een voorstel waarop jij wel moet reageren. Anders kom jij in een grijs gebied met die rare zin over de impliciete ja.
vergeet niet als de directie kan de AV doordrukken, dan heb jij een voorstel waarop jij wel moet reageren. Anders kom jij in een grijs gebied met die rare zin over de impliciete ja.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 10:58 ]
Ik w8 de call van Vrijdag af, daarna bepaal ik met welke optie ik het formulier terug stuur, 94,99% dat het een C gaat worden, 4.99% een B en 0.02% een A
iddqd idkfa
Goed dat ik de discussie hier volg!
Er is gecommuniceerd dat je moest wachten met terugsturen tot de OR een uitspraak had gedaan. Ik was ervan overtuigd dat een negatief advies van de OR betekende dat je niets hoefde te doen, maar ik kan inderdaad nergens een mail vinden waarin dat zwart op wit staat.
Bedankt voor de waarschuwing!
Er is gecommuniceerd dat je moest wachten met terugsturen tot de OR een uitspraak had gedaan. Ik was ervan overtuigd dat een negatief advies van de OR betekende dat je niets hoefde te doen, maar ik kan inderdaad nergens een mail vinden waarin dat zwart op wit staat.
Bedankt voor de waarschuwing!
Verwijderd
het staat nergens zwart op wit inderdaad, en als de OR ok zegt, mag je alsnog weigeren, dus ik heb het al ingescanned en naar mijn TM opgestuurd met de vraag wel of niet naar HR opsturen
Nog een andere vraag: met het formulier kun je toch hooguit aangeven dat je de intentie hebt om het nieuwe contract te tekenen? Het daadwerkelijke contract moet dan toch nog op een later tijdstip worden getekend?
M.a.w.: na invulling van het responseformulier zit je toch eigenlijk nog nergens écht aan vast?
M.a.w.: na invulling van het responseformulier zit je toch eigenlijk nog nergens écht aan vast?
Het formulier dat ik toegestuurd heb gekregen bevat 3 opties
1: Je gaat akkoord met de wijzigingen. Ik verklaar dat de nieuwe AV integraal onderdeel uit gaan maken van mijn bestaande arbeidsovereenkomst
2: Ik heb fouten ontdekt en ga (nog) niet akkoord
3: Ik heb bezwaren....
Bovenaan dit formulier staat duidelijk dat HR je expliciet laat weten vanaf welke datum je het formulier kan invullen en opsturen.
In de bijgezonden brief staat tevens dat indien je niet op tijd het formulier instuurt er ook nog een reminder komt.
Het lijkt niet zinnig om een formulier op te gaan sturen wat door de OR is verworpen is en waarvoor je geen 'uitnodiging' gehad hebt deze op te sturen.
1: Je gaat akkoord met de wijzigingen. Ik verklaar dat de nieuwe AV integraal onderdeel uit gaan maken van mijn bestaande arbeidsovereenkomst
2: Ik heb fouten ontdekt en ga (nog) niet akkoord
3: Ik heb bezwaren....
Bovenaan dit formulier staat duidelijk dat HR je expliciet laat weten vanaf welke datum je het formulier kan invullen en opsturen.
In de bijgezonden brief staat tevens dat indien je niet op tijd het formulier instuurt er ook nog een reminder komt.
Het lijkt niet zinnig om een formulier op te gaan sturen wat door de OR is verworpen is en waarvoor je geen 'uitnodiging' gehad hebt deze op te sturen.
K.123 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:29:
Dus als ik het goed begrijp, bestaat je arbeidsovereenkomst straks uit je originele contract, én het ondertekende responseformulier? Wordt het in de toekomst dan niet een enorm gepuzzel om te bepalen welke arbeidsvoorwaarden er nu precies op je van toepassing zijn? Bepaalde delen van je échte contract zijn dan immers in tegenspraak met de nieuwe arbeidsvoorwaarden.K.123 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:29:
Is het voor alle partijen niet veel duidelijker als er met eens schone lei wordt begonnen, dus met een nieuwe arbeidsovereenkomst waarin ondubbelzinnig vastligt wat je met je werkgever hebt afgesproken?
Daar lijkt het op. Voor mij is er ook veel teveel onduidelijk en ik heb er op deze manier niet erg veel vertrouwen in.Lurker1 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:47:
[...]
Dus als ik het goed begrijp, bestaat je arbeidsovereenkomst straks uit je originele contract, én het ondertekende responseformulier?
Verwijderd
Kunnen we niet een motie van wantrouwen indienenK.123 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:51:
[...]
Daar lijkt het op. Voor mij is er ook veel teveel onduidelijk en ik heb er op deze manier niet erg veel vertrouwen in.
Lijkt me niet nuttig, het is de Tweede Kamer niet.
Dit is zakelijk:
Bestuurder komt met voorstel 1, OR toetst, voorstel niet OK.
Bestuurder komt met voorstel 2, OR toetst weer, enz.
Wel is het zo dat het vertrouwen (tijdelijk) geschaadt is met het eerste voorstel, voor het leeuwendeel van de populatie. Dat moet niet te lang zo blijven. Dus men moet snel en zorgvuldig optreden om met een acceptabel voorstel te komen dat het vertrouwen wel ten goede komt.
Puur zakelijk waarbij de ene partij (werkgever) een verandering voorstelt aan een andere partij (medewerker) En dat moet een resultaat geven waar beide partijen zich in kunnen vinden, anders is dat niet goed voor het vertrouwen. En vertrouwensschade is snel ontstaan, maar duurt lang om te repareren.
Dit is zakelijk:
Wel is het zo dat het vertrouwen (tijdelijk) geschaadt is met het eerste voorstel, voor het leeuwendeel van de populatie. Dat moet niet te lang zo blijven. Dus men moet snel en zorgvuldig optreden om met een acceptabel voorstel te komen dat het vertrouwen wel ten goede komt.
Puur zakelijk waarbij de ene partij (werkgever) een verandering voorstelt aan een andere partij (medewerker) En dat moet een resultaat geven waar beide partijen zich in kunnen vinden, anders is dat niet goed voor het vertrouwen. En vertrouwensschade is snel ontstaan, maar duurt lang om te repareren.
Verwijderd
EenschEddo-79 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:11:
Lijkt me niet nuttig, het is de Tweede Kamer niet.
Dit is zakelijk:
Morgen de AV call gewoon afwachten
Verwijderd
Zit momenteel in 'eerst zien, dan geloven' modus.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:12:
[...]
Eensch![]()
Morgen de AV call gewoon afwachten
@wijnands. ik heb het effe niet helemaal gevolgd, maar adviseer jij nu WEL of NIET het bestaande responseformulier op te sturen ?
Verwijderd
Een werkgever mag in zeer uitzonderlijke omstandigheden (zwaarwichtig belang; bedrijf gaat anders failliet o.i.d) eenzijdig een regelement (bv personeelsgids) wijzigen als deze integraal onderdeel uitmaakt van de arbeidsovereenkomst én een beding tot eenzijdige wijziging kent. In ons geval is dat zo.Lurker1 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:47:
[...]
Dus als ik het goed begrijp, bestaat je arbeidsovereenkomst straks uit je originele contract, én het ondertekende responseformulier?
Echter... in het geval de medewerker voor de wijziging tekent is er niets aan het handje. (Dan maakt de nieuwe personeelgids onderdeel uit van jouw contract (met als bewijsstuk 'het formulier' bijvoorbeeld).
Echter... als de OR akkoord gaat... dan is daarmee vrijwel automagisch 'het zaarwichtige belang' aangetoond. De bestuurder kan dan gemakkelijk doordrukken en de individuele medewerker (of een collectiefje) heeft dan weinig kans van slagen bij de kantonrechter.
Zolang de OR haar poot stijf houdt tot er een fatsoenlijk voorstel ligt, zie ik geen beren op de weg. Aangezien het bestuur PPP/SPP graag ingevoerd ziet worden, zal wisselgeld noodzakelijk zijn. Aangezien ons bedrijf bestaat uit de topelite in de (IT-)markt zullen kraaltjes en spiegeltjes onvoldoende blijken. Het eerste aanbod was een poging, nu komt het 'echte' aanbod.
Ja, ik zag het ook net. En wie gaat dat betalen, een uur lang naar de UK bellen?Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:44:
en weer een engels inbelnummer, met als alternatief een NL inbelnummer
Verwijderd
Wat bedoel je met 'In ons geval is dat zo?'Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:28:
[...]
Een werkgever mag in zeer uitzonderlijke omstandigheden (zwaarwichtig belang; bedrijf gaat anders failliet o.i.d) eenzijdig een regelement (bv personeelsgids) wijzigen als deze integraal onderdeel uitmaakt van de arbeidsovereenkomst én een beding tot eenzijdige wijziging kent. In ons geval is dat zo.
...
Ik ben zeer optimistisch en overtuigd dat het goed komt!
- dat anders CGI failliet gaat?
- reglementen onderdeel zijn van arbeidsovereenkomst?
- dat er beding tot eenzijdige wijziging is?

ad 2. Kijk, dat klopt, dus aanpassen van mijn individuele arbeidsovereenkomst (ook al zou OR instemmen) is er niet bij, of het moet een grandioos (lees compleet ander) voorstel zijn. Dat laatste tot op de punt komma in detail uitgewerkt zonder fouten en zonder open eindjes, dus 1 oktober
ad 3. Waar staat die wijsheid? NIet in mijn arbeidsovereenkomst in ieder geval. Ik lees graag je antwoord.
'Dat het goed komt': dat is dus afblijven van verworven rechten waar hard voor is/ wordt gewerkt en een verhoging van het huidige salaris gelet op de al vele jaren durende nullijn (terwijl er toch echt dikke winsten op mij worden gemaakt, zeker weten).
Ik hoop dat je optimisme bewaarheid wordt morgen. Dan ga zelfs ik naar de Annual Meeting, met een clownsneus op zodat Marcel en Ron mij persoonlijk herkennen.
Ik doe het niet. Ik voel me zelfs niet geroepen om een mail te sturen waarom niet.Montifaud schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:26:
@wijnands. ik heb het effe niet helemaal gevolgd, maar adviseer jij nu WEL of NIET het bestaande responseformulier op te sturen ?
Verwijderd
Kunnen we onze telefoonkosten declareren voor die call van vrijdag? Even naar de UK bellen, wie betaald dat? Eens te meer als het weer zo'n "boeiende" call is zoals afgelopen vrijdag. Ik kijk wel of ik de klant kan laten betalen hiervoor..
Zou dat werkelijk zo zijn? Dan zou het verhaal dat je als medewerker altijd nog zelf kunt kiezen of je wel of niet tekent, dus een wassen neus zijn???Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:28:
[...]
Echter... als de OR akkoord gaat... dan is daarmee vrijwel automagisch 'het zaarwichtige belang' aangetoond.
Dan valt er uit het rijtje "nieuw contract tekenen / oud contract behouden / een andere werkgever zoeken" dus één optie weg?
Verwijderd
Excuus. Zinstechnisch inderdaad onduidelijk. Met 'ons geval' bedoel ik enkel ad. 2 én 3Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:03:
[...]
Wat bedoel je met 'In ons geval is dat zo?'![]()
ad 2. Kijk, dat klopt, dus aanpassen van mijn individuele arbeidsovereenkomst (ook al zou OR instemmen) is er niet bij, of het moet een grandioos (lees compleet ander) voorstel zijn. Dat laatste tot op de punt komma in detail uitgewerkt zonder fouten en zonder open eindjes, dus 1 oktober
ad 3. Waar staat die wijsheid? NIet in mijn arbeidsovereenkomst in ieder geval. Ik lees graag je antwoord.
In je Arbeidscontract staat waarschijnlijk dat de personeelsgids onderdeel uitmaakt van. In de personeelsgids staat weer het recht tot eenzijdige wijziging. (Een constructie dat - na grondig onderzoek - juridisch toegestaan blijkt). Mogelijk stond deze optie tot eenzijdige wijziging (eerste bladzijdes) niet in de personeelsgids toen jij tekende.
Ad. 1 is duidelijk niet aan de orde, dus 7:613BW is niet aan de orde.
De juristen van SørensenWeijers&Co hebben daar een leuk artikeltje over geschreven. Lees zeker de conclussie even. Veel lees plezier ;-)Lurker1 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:10:
[...]
Zou dat werkelijk zo zijn? Dan zou het verhaal dat je als medewerker altijd nog zelf kunt kiezen of je wel of niet tekent, dus een wassen neus zijn???
Dan valt er uit het rijtje "nieuw contract tekenen / oud contract behouden / een andere werkgever zoeken" dus één optie weg?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 13:18 ]
Ok bedankt !Wijnands schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:03:
[...]
Ik doe het niet. Ik voel me zelfs niet geroepen om een mail te sturen waarom niet.
Dat zou natuurlijk de stunt van de eeuw zijn.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:03:
[...]
Wat bedoel je met 'In ons geval is dat zo?'ad 1 . Lijkt me sterk, [...]
- dat anders CGI failliet gaat?
[...]
Bij de rechter een AV-wijziging doordrukken, onder het mom van een dreigend faillissement als zwaarwegend belang, en dan als onderdeel van de nieuwe AV aandelen aan personeelsleden verkopen.
Persoonlijk ben ik een sterke voorstander van echte werknemersbetrokkenheid in het bedrijf, naar het model van de partners in A&A organisaties. Medezeggenschap over de strategie en een aandelenpakket dat groot genoeg is om een significant deel van het inkomen uit winstuitkeringen te halen.
De meeste aandelenregelingen zijn echter zoethouders die hooguit het gevoel van betrokkenheid moeten opwekken. Zulke regelingen, waar de werknemer slechts een klein aandeel in een bedrijf koopt, moet je imho gewoon als alle andere beleggingen beschouwen. Dan komen een aantal aandachtspunten naar voren uit de zorgplicht van aanbieders van beleggingsproducten. Denk aan de volgende vragen:
- is de financiele positie van de werknemer sterk genoeg om een geconcentreerde aandelenbelegging te doen?
- risicospreiding, heeft de werknemer je voldoende inkomsten om te blijven bestaan als werkgever en personeelsaandelen wegvallen?
- is de kennis van de werknemer voldoende om deze beleggingsbeslissing goed te begrijpen?
Die risicospreiding is mijn favoriet. Als risicospreiding je doel is (en dat is bij een werknemer die zijn hoofdinkomen uit loondienst heeft helemaal geen gek uitgangspunt), moet je geen longpositie in je werkgever kopen maar juist een shortpositie
iets wat ik ooit in praktijk heb gebracht toen ik nog aandelen CMG had. Short gaan op je werkgever. Paradox non plus ultra, maar verklaarbaar voor een risicomijder als ik.t_captain schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:32:
Die risicospreiding is mijn favoriet. Als risicospreiding je doel is (en dat is bij een werknemer die zijn hoofdinkomen uit loondienst heeft helemaal geen gek uitgangspunt), moet je geen longpositie in je werkgever kopen maar juist een shortpositie
@peter00: short als verzekering onder je aandelen, of in zo'n mate dat je een netto-shortpositie had?
Als je echt kiest om risico's af te dekken, moet je een flinke netto-shortpositie hebben. Je moet immers het risico van je personeelsaandelen afdekken, maar ook het risico van werkloosheid bij omvallen van je baas. Tot zover de beleggingstheorie. Het kwalijke belangenconflict mag evident zijn.
Voor mij is daarmee aangetoond dat een aandelen- of optieregeling niet past in een normale beleggingsstrategie en dus als zodanig geen bestaansrecht heeft. Een aandelenplan is alleen nuttig als dat ertoe leidt dat de werknemer ondernemer wordt, en geen belegger.
Als je echt kiest om risico's af te dekken, moet je een flinke netto-shortpositie hebben. Je moet immers het risico van je personeelsaandelen afdekken, maar ook het risico van werkloosheid bij omvallen van je baas. Tot zover de beleggingstheorie. Het kwalijke belangenconflict mag evident zijn.
Voor mij is daarmee aangetoond dat een aandelen- of optieregeling niet past in een normale beleggingsstrategie en dus als zodanig geen bestaansrecht heeft. Een aandelenplan is alleen nuttig als dat ertoe leidt dat de werknemer ondernemer wordt, en geen belegger.
dat eerste. Die tweede is onbetaalbaar, zoals je al aangeeft.t_captain schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:49:
@peter00: short als verzekering onder je aandelen, of in zo'n mate dat je een netto-shortpositie had?
hear hear.Voor mij is daarmee aangetoond dat een aandelen- of optieregeling niet past in een normale beleggingsstrategie en dus als zodanig geen bestaansrecht heeft. Een aandelenplan is alleen nuttig als dat ertoe leidt dat de werknemer ondernemer wordt, en geen belegger.
Verwijderd
Beste Mumbers,
Even buiten de optieconstructies om, nog even het relatie-/concurrentiebeding:
Ik meen mij te herinneren dat als je aan je concurrentie- en/of relatiebeding wordt gehouden de werkgever, in dit geval CGI dus, aan wat speciale dingentjes worden gehouden:
Iemand die hier wellicht iets meer van weet?
Even buiten de optieconstructies om, nog even het relatie-/concurrentiebeding:
Ik meen mij te herinneren dat als je aan je concurrentie- en/of relatiebeding wordt gehouden de werkgever, in dit geval CGI dus, aan wat speciale dingentjes worden gehouden:
- In geval van het relatiebeding moet CGI je salaris blijven totdat deze termijn verstreken is.
- In geval van het concurrentiebeding zou er ook een dergelijk iets zijn, maar kan me voorstellen dat dit niet opgaat als jij willens en wetens aan het job hoppen bent. b.v. je wil vast in dienst komen waar je nu werkt.
- Verder is het concurrentiebeding alleen van toepassing voor de omgeving waarin jij werkt, dus niet voor het hele bedrijf. Vandaar dat toen ook het relatiebeding is bedacht en ingevoerd. De rechter zal in beide gevallen altijd kijken naar de redelijkheid.
Iemand die hier wellicht iets meer van weet?
Ik snap de opwinding over concurrentie en relatiebeding niet zo goed. De situatie is feitelijk niet veranderd, alleen een hoop mensen hebben het opeens gelezen. Verder hebben een hoop van ons al een relatiebeding in het huidige contract.
Concurrentiebeding is in deze markt mijns inziens onzin, je belemmert in feite iedereen om naar een andere werkgever over te stappen. Dit zou niet nodig hoeven zijn als je gewoon goede arbeidsvoorwaarden bied.
Kan me uiteraard voorstellen dat voor bepaalde functies met specifieke gevoelige kennis nuttig is, maar voor de doorsnee consultant zie ik het nut niet.
Kan me uiteraard voorstellen dat voor bepaalde functies met specifieke gevoelige kennis nuttig is, maar voor de doorsnee consultant zie ik het nut niet.
Verwijderd
Er is ook al vaak genoegd gezegd dat een concurrentiebeding in 99,99% van de gevallen onzin is, en voor geen enkele rechtbank stand zal houden. Dus inderdaad, ik snap ook niet waarom mensen er op terug blijven komen.
Natuurlijke reactie op onzekerheid
hmm mensen overwegen over te stappen maar weten het verschil niet tussen een relatie beding en een concurrentie beding. Overigens is een relatie beding een stuk sterker en houd beter stand bij de rechter dan een concurrentie beding.
Verwijderd
@Wijnands: Ja, maar er komt ene moment dat je er vanuit mag gaan dat mensen zelf weten hoe ze jurisprudentie moeten zoeken via Google, en ook (ex-) collega's enigszins geloven op hun woord.
En als je zo weinig vertrouwen in je werkgever hebt, dat je hem ervan verdenkt arbeidsvoorwaarden te gaan toepassen die onwettig zijn, dan moet je je afvragen of je nog wel bij het juist bedrijf zit.
@erinaceus: klopt, maar inmiddels is dat al minimaal vijf keer uitgelegd in deze thread...
En als je zo weinig vertrouwen in je werkgever hebt, dat je hem ervan verdenkt arbeidsvoorwaarden te gaan toepassen die onwettig zijn, dan moet je je afvragen of je nog wel bij het juist bedrijf zit.
@erinaceus: klopt, maar inmiddels is dat al minimaal vijf keer uitgelegd in deze thread...
Dat was ook de reactie van mijn rechtsbijstand verzekering.erinaceus schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:46:
hmm mensen overwegen over te stappen maar weten het verschil niet tussen een relatie beding en een concurrentie beding. Overigens is een relatie beding een stuk sterker en houd beter stand bij de rechter dan een concurrentie beding.
Sterker nog, ze raden me zelfs aan dat als ik wil overstappen naar een klant waarop het relatiebeding van toepassing is, eerst de ontheffing te regelen en dan pas wat te tekenen.
Verwijderd
Vuistregel voor 99,9% van de mensen bij CGI:
- concurrentiebeding: onzin, ook al staat het in het contract
- relatiebeding: kan toegepast worden als je naar een (ex-)klant wil overstappen. Overigens is een relatiebeding vaak in onderling overleg tussen klant en CGI prima af te kopen.
- concurrentiebeding: onzin, ook al staat het in het contract
- relatiebeding: kan toegepast worden als je naar een (ex-)klant wil overstappen. Overigens is een relatiebeding vaak in onderling overleg tussen klant en CGI prima af te kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 14:51 ]
In het verleden heb ik talloze collega's zien overstappen naar de klant waar ze toen zaten, daar is nooit een rechter aan te pas gekomen.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:49:
De OR is nu aan het onderhandelen, dus waarom druk maken om dit soort dingen die voor de meesten nu ook al in het contract staan. Wijnands zag gisteren licht aan het einde van de tunnel. Is dat inmiddels blauwe lucht met enkele wolkjes?Wijnands schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:38:
Ik snap de opwinding over concurrentie en relatiebeding niet zo goed. De situatie is feitelijk niet veranderd, alleen een hoop mensen hebben het opeens gelezen. Verder hebben een hoop van ons al een relatiebeding in het huidige contract.
[ Voor 40% gewijzigd door K.123 op 26-09-2013 14:52 ]
Verwijderd
Ik zit niet in de luxe positie dit forum 24 uur per dag in de gaten te houden en direct te reageren op vragen en opmerkingen. Dat heeft dus niets met onzekerheid te maken, ik loop gewoon 27 reacties achter.Wijnands schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:44:
Natuurlijke reactie op onzekerheid
Verwijderd
@K.123: Uiteraard, ik zei ook KAN toegepast worden, niet MOET. Ik heb meegemaakt dat mensen probleemloos konden overstappen, maar ook dat Logica eerst eens met de klant om tafel ging zitten om te onderhandelen over een afkoopsom. Een rechter komt er bijna nooit aan te pas, want dat betekent veelal een verstoring van de relatie vanb CGI met zowel de medewerkers als de klant.
Verwijderd
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Het bedrijf is veranderd en de situatie is ook niet hetzelfde; afentoe een leaver die billable is, is jammer maar als plotseling een veel grotere groep wil vertrekken biedt men mogelijk meer verzet. Ik ga het iig zorgvuldig aanpakken.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:53:
@K.123: Uiteraard, ik zei ook KAN toegepast worden, niet MOET. Ik heb meegemaakt dat mensen probleemloos konden overstappen, maar ook dat Logica eerst eens met de klant om tafel ging zitten om te onderhandelen over een afkoopsom. Een rechter komt er bijna nooit aan te pas, want dat betekent veelal een verstoring van de relatie vanb CGI met zowel de medewerkers als de klant.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 15:04 . Reden: typefout ]
Het is natuurlijk geen toeval dat de omzet gedaald is, dit zal met name te wijten zijn aan de hoge uitstroom. In dat licht zou ik dan zeker ook niet akkoord gaan met een concurrentiebeding, je moet maar wel zin hebben om de strijd hierin aan te gaan als cgi moeilijk gaat doen.
Mensen, als je nu zo'n beding in je contract hebt gaat dat niet veranderen.
Verwijderd
Uiteraard. Maar een relatiebeding is vrij normaal in de detachering, ik heb nog nergens gewerkt waar men dat niet in het contract heeft staan. En ja, het kan toegepast worden, het is een rechtsgeldige constructie. Als je daar bang voor bent, moet je niet in de detachering werken. Een concurrentiebeding daarentegen kom je steeds minder tegen, en wordt nog minder gehandhaafd, omdat dit (zoals al talloze keren gezegd) meestal geen stand houd voor een rechtbank indien om de verkeerde redenen toegepast.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:01:
[...]
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Het bedrijf is veranderd en de situatie is ook niet hetzelfde; afentoe een leaver die billable is, is jammer maar als plotseling een veel grotere groep wil vertrekken biedt men mogelijk meer verzet. Ik ga het iig zorgvuldig aanpakken.
Verwijderd
Waarom niet?Wijnands schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:26:
Mensen, als je nu zo'n beding in je contract hebt gaat dat niet veranderen.
<Dream-mode on>
Er wordt toch wel meer veranderd (niet altijd in het voordeel van de medewerker
<Dream-mode off>
Niet veranderd? Nou breekt mn klomp. Tot nu toe ben ik alleen maar cynisch geweest, maar nu dreig ik toch oprecht boos te worden.Wijnands schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:38:
waar ik van over de rooie ben is de eenzijdige veramerikanisering en flexibilisering van onze (primaire) voorwaarden. Vooral de mededeling dat we een "concurrerend bod" krijgen is op zijn zachtst gezegd twijfelachtig, als je de uittreedmogelijkheden verder aanscherpt. Valt me een klein beetje tegen dat je dat niet onderkent. Ik kan niet meer vrij kiezen bij wie ik ga werken, als potentiele ZZPer zit ik helemaal in de tang.
Dit is niet de "binding" die ik met mijn bedrijf wil. Dit is een wurgconstructie, in het voordeel van de werkgever. Als mijn primaire voorwaarden naar Canadees model worden gestileerd, dan ook de werkgeversgoodies uit het Rijnlandse model eruit, die zijn bedacht voor bescherming van de werkgever. Niet de soort van cherrypicking die er nu plaatsvindt!
In de UK kunnen collega's zonder enige belemmering van bedingen en clausules zomaar overstappen naar klanten en concullega's. WAAROM WIJ DAN NIET? Ze krijgen daar grosso modo dezelfde voorwaarden verder als wij hier!
Dat klopt. CGI is tegenwoordig onverbiddelijk v.w.b. het relatiebeding. Men wil kost wat kost zoveel mogelijk mensen binnenboord houden. De tijd van "Jammer dat je weg wil, maar we treffen wel een mooie regeling met de klant. Bedankt voor de vele jaren trouwe dienst" ligt inmiddels achter ons.Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:01:
[...]
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.
Even my 2 cents
De huidige gele gids meldt dat er sprake kan zijn van een relatie- en/of concurrentiebeding maar dat dit in je (getekende) contract expliciet vermeld moet staan. In mijn contract wordt alleen het relatiebeding expliciet genoemd. Onder de huidige AV heb ik dus geen concurrentiebeding.
De eerder deze maand ontvangen brief met toelichting op de berekening meldt dat er sprake is van een relatie- en concurrentiebeding en met ondertekening van die brief bekrachtig ik dus ook het laatste.
Er verandert dus wel degelijk iets!!!
De huidige gele gids meldt dat er sprake kan zijn van een relatie- en/of concurrentiebeding maar dat dit in je (getekende) contract expliciet vermeld moet staan. In mijn contract wordt alleen het relatiebeding expliciet genoemd. Onder de huidige AV heb ik dus geen concurrentiebeding.
De eerder deze maand ontvangen brief met toelichting op de berekening meldt dat er sprake is van een relatie- en concurrentiebeding en met ondertekening van die brief bekrachtig ik dus ook het laatste.
Dit dus, als alles verslechterd, op wat minimale dingen na, is er geen incentive om te tekenen of te blijven. Het schrappen van alle bedingen zou nog een reden zijn om wel te tekenen en het even aan te zien. Ook zou dat een harmonisatie van de voorwaarden zijn maar aangezien dit nadelig voor de werkgever is, is het maar even buiten het plaatje gehouden lijkt hetpeter00 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:36:
[...]
<>In de UK kunnen collega's zonder enige belemmering van bedingen en clausules zomaar overstappen naar klanten en concullega's. WAAROM WIJ DAN NIET? Ze krijgen daar grosso modo dezelfde voorwaarden verder als wij hier!
Maar als ik het goed begrijp komt er dus geen concurrentie beding bij als je die niet al hebt?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het is allemaal op een slinkse manier door de werkgever aangeboden. Het heeft er alle schijn van dat de directie de werknemers erin wil luizen. Gelukkige heeft de OR de directie hierop ook netjes aangesproken in hun advies documentBimmeralso25 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:42:
Even my 2 cents
In onze reactie stond dat er onrust ontstond omdat er iets leek te wijzigen. Ik heb de teksten vergeleken en dat is dus niet zo, er is alleen een search/replace gedaan om Logica te vervangen door CGI.
Verder heb ik een paar contracten gecheckt en daar staat dit ook al gewoon in. Nou snap ik best dat sommige mensen dat ding liever zien gaan maar feit is wel dat er hier helemaal niets veranderd.
Verder heb ik een paar contracten gecheckt en daar staat dit ook al gewoon in. Nou snap ik best dat sommige mensen dat ding liever zien gaan maar feit is wel dat er hier helemaal niets veranderd.
Pffff
Door technische requirements vragen we jullie in eerste instantie gebruik te maken van het internationale telefoonnummer +44 844 800 XXXX nummer.
Wie gaat dat betalen!!!!!
Door technische requirements vragen we jullie in eerste instantie gebruik te maken van het internationale telefoonnummer +44 844 800 XXXX nummer.
iddqd idkfa
Je hebt toch een onkostenvergoeding van 91 euro netto per maand. Dus CGI betaald het voor je
Ik ben flink in mijn flexible kosten aan het snijden/besparen, buffer aanleggen ivm voorgestelde arbeidsvoorwaarden.
iddqd idkfa
Door de technische problemen bij BT deze week is besloten om dat te doen. Als je binnen zit dan bij voorkeur een vast toestel pakken. Als dat niet lukt dan NL nr. proberen of de opname afwachten.ComPeter schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:54:
Pffff
Ron realiseert zich ook wel dat dit geld kost maar ziet even geen andere mogelijkheid.
Wat kunnen we morgen in de call ongeveer verwachten?
Wijnands schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:51:
...feit is wel dat er hier helemaal niets veranderd.
Tenzij de oorspronkelijke contractbrief waar het concurentiebeding bij mij dus niet expliciet is genoemd leidend blijft. Maar als dat zo is houden mensen die de leaseauto expliciet in de contractbrief hebben staan ook te allen tijde recht op een leaseauto en dat is nou weer net niet de bedoeling.....
Zucht. Er wijzigt genoeg. Zelfs als het relatiebeding er ongewijzigd in blijft zonder die stompzinnige concurrentietoevoeging, is de rest van het contract wel amerikaans geflexibiliseert. DAAR gaat me om. WAS er maar wat veranderd. Dat is wat ik bedoelde met cherrypicking: Wel de salarissen en de voorwaarden "marktconfrom" maken , maar niet de zaken waar we als werknemer ernstige hinder van ondervinden op de arbeidsmarkt.
Weet je wat ook niet wijzigt? De span-of-control van de directie. In hun salaris dan. Volgens mij zijn ze aangenomen op 7k medewerkers....
Hoezo eenzijdige besparingen...?
Weet je wat ook niet wijzigt? De span-of-control van de directie. In hun salaris dan. Volgens mij zijn ze aangenomen op 7k medewerkers....
Hoezo eenzijdige besparingen...?
Welk contract heb jij? Wat voor beding staat erin?Bimmeralso25 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:59:
[...]
snap ik het nou niet.... leg net uit dat er wel iets verandert en jij stelt dar er niets verandert....
Tenzij de oorspronkelijke contractbrief waar het concurentiebeding bij mij dus niet expliciet is genoemd leidend blijft. Maar als dat zo is houden mensen die de leaseauto expliciet in de contractbrief hebben staan ook te allen tijde recht op een leaseauto en dat is nou weer net niet de bedoeling.....
Ik heb een contract van september 2012, en ik kan me ook herinneren dat hier geen concurrentie beding in staat, maar wel alleen een relatiebeding. Ik zal het vanavond even controleren als ik het niet vergeet.Wijnands schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:29:
[...]
Welk contract heb jij? Wat voor beding staat erin?
Ze zijn er dus in ieder geval wel.
Mijn contract is van september 2006. In de door beide partijen ondertekende contractbrief staat alleen het relatiebeding expliciet uitgewerkt. Concurentiebeding staat alleen vermeld in de gele gids met de opmerking dat deze indien van toepassing expliciet opgenomen moet zijn in je contractbrief (of hoe je dat ding met je handtekening ook wilt noemen). Ergo ik heb in de oude AV dus alleen een relatiebeding.
In de brief van 3 september staat vermeld (heb um niet bij de hand) dat CGI zowel een relatie als een concurrentiebeding hanteert. Als ik dus mijn handtekening onder die brief zet in combinatie met optie 1ik dus akkoord ga met het opnemen van zowel een relatie (oke jammer maar heb ik nu ook) als een cocurrentiebeding.
Los daarvan staat inderdaad in de rode gids dezelfde formulering als in de oude gele gids en verandert daar niets. Maar door ondertekening van de brief verandert er wel degelijk iets t.o.v. mijn oude/huidige situatie.
Ik zal met geen beding akkoord gaan met een nieuw voorstel waarin een concurrentiebeding is opgenomen. Relatiebeding heb ik al dus snap dat ik die bij de nieuwe AV ook heb.
In de brief van 3 september staat vermeld (heb um niet bij de hand) dat CGI zowel een relatie als een concurrentiebeding hanteert. Als ik dus mijn handtekening onder die brief zet in combinatie met optie 1ik dus akkoord ga met het opnemen van zowel een relatie (oke jammer maar heb ik nu ook) als een cocurrentiebeding.
Los daarvan staat inderdaad in de rode gids dezelfde formulering als in de oude gele gids en verandert daar niets. Maar door ondertekening van de brief verandert er wel degelijk iets t.o.v. mijn oude/huidige situatie.
Ik zal met geen beding akkoord gaan met een nieuw voorstel waarin een concurrentiebeding is opgenomen. Relatiebeding heb ik al dus snap dat ik die bij de nieuwe AV ook heb.
Exact hetzelfde als bij mij. Ik heb t net nog opgezocht op intranet.En ook ik ga NIET tekenen als t erin komtBimmeralso25 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:43:
Mijn contract is van september 2006. In de door beide partijen ondertekende contractbrief staat alleen het relatiebeding expliciet uitgewerkt. Concurentiebeding staat alleen vermeld in de gele gids met de opmerking dat deze indien van toepassing expliciet opgenomen moet zijn in je contractbrief (of hoe je dat ding met je handtekening ook wilt noemen). Ergo ik heb in de oude AV dus alleen een relatiebeding.
In de brief van 3 september staat vermeld (henb um niet bij de hand) dat CGI zowel een relatie als een concurrentiebeding hanteert. Als ik dus mijn handtekening onder die brief geef wanneer ik optie 1 kies ik dus akkoord ga met het opnemen van zowel een relatie (oke jammer maar heb ik nu ook) als een cocurrentiebeding accepteer.
Check!Bimmeralso25 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:43:
Kijk dat 's ff na ajb? Ik heb mijn brief net doorgelezen maar ik zie het niet 123 staanIn de brief van 3 september staat vermeld (henb um niet bij de hand) dat CGI zowel een relatie als een concurrentiebeding hanteert. Als ik dus mijn handtekening onder die brief zet in combinatie met optie 1ik dus akkoord ga met het opnemen van zowel een relatie (oke jammer maar heb ik nu ook) als een cocurrentiebeding.
Kijk, en dat lijkt me niet onredelijk. Er zijn dus een paar mogelijkhedenLos daarvan staat inderdaad in de rode gids dezelfde formulering als in de oude gele gids en verandert daar niets. Maar door ondertekening van de brief verandert er wel degelijk iets t.o.v. mijn oude/huidige situatie.
1. ik/jij/wij vergissen ons en er staat niets in de brief => er verandert dus niets
2. Er staat wel iets en dat is onhandig geformuleerd f => er verandert dus niets
3. Men probeert je toch iets in de maag te splitsen.
Op basis van de informatie die ik nu heb acht ik #3 uitermate onwaarschijnlijk.
Er is op zijn minst onduidelijkheid momenteel, alleen om die reden al is akkoord gaan niet aan te raden.
Kom ik vanavond op terug. Hoop dat ik me vergis......Wijnands schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:47:
[...]
Kijk dat 's ff na ajb? Ik heb mijn brief net doorgelezen maar ik zie het niet 123 staan
[...]
Kan je wellicht wat moeite besparen, ik heb waarschijnlijk eenzelfde brief digitaal hier (Onderwerp: nieuwe arbeidsvoorwaarden per 1 oktober 2013). Hierin staat het woord beding evenals relatie of concurrentie totaal niet in.Bimmeralso25 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:49:
[...]
Kom ik vanavond op terug. Hoop dat ik me vergis......
bij mij ook niet. heb m ook digitaal. Ik denk dat t ergens anders staat. Zal wel eens rondneuzen op intranet. Ik heb t namelijk WEL ergens gezien.
Contract uit 2005:Wijnands schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:29:
[...]
Welk contract heb jij? Wat voor beding staat erin?
* wel een relatiebeding
* concurrentiebeding: "niet van toepassing"
Dit topic is gesloten.