Jammer dat hij voorleest
Volgens mij zitten sommigen in een heel andere call dan ik...
-
zonder dollen, hoort iemand nu al wat?
Verwijderd
nee 0800 niets en 020 niets, of klopt het als Ron praat dat je alleen maar ruis hoort?VAnTurenhout schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:08:
zonder dollen, hoort iemand nu al wat?
KOSTENNEUTRAAL
Dan kost het niets als men het nalaat!!! En het levert niets op als men het wel doet!!!
Dan kost het niets als men het nalaat!!! En het levert niets op als men het wel doet!!!
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
Ja, maar probeer anders het 020 nummerchrisboers schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:10:
08007777701 toch?
Dreigt hij nu?Met alle gevolgen vandien
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Zucht, dan wordt het weekendborrel...
-
0800 werkt hier gewoon, vanaf CGI corporate mobiel
Kostenneutraal qua arbeidsvoorwaarden. Het levert aan de andere kant wél geld op (o.a. in verband met CO2-regelgeving en contracten daaromtrent met klanten)ESPACE schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:10:
KOSTENNEUTRAAL
Verwijderd
Hier nu echt net via 020 na 10 minuten ruisReneger schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:12:
0800 werkt hier gewoon, vanaf CGI corporate mobiel
Heeft iemand al iets concreets gehoord?
[Phun intended] Ze zijn aan het poepscheppen?
ik probeer al het BS zsm weg te scheppen, maar...
CO2 is nu ineens geen aanleiding meer
het stroomt via de telefoon binnen bij mij...
Pfffff... laat me gewoon optie 3 kiezen. Nu weer 2 weken lang onzekerheid, speculaties, calls. Ber er klaar mee!
Verwijderd
1. "We luisteren"
2. "Ik hoop dat jullie begrijpen waarom we dit doen"
3. "We gaan gewoon door, we willen het acceptabeler maken, samen met OR"
2. "Ik hoop dat jullie begrijpen waarom we dit doen"
3. "We gaan gewoon door, we willen het acceptabeler maken, samen met OR"
Zo, dat was een hoop geen info...
-
Goed weekend allemaal, wordt vervolgd...
-
massaal een signaal afgeven door niet naar de annual tour te gaan!
ik ben al afgemeld. Werk-prive balans enz.ByeByeCGI schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:22:
massaal een signaal afgeven door niet naar de annual tour te gaan!
Jullie realiseren je toch wat dit inhoudt? Dat ze het gaan spelen op het feit dat het vanwege financiele omstandigheden allemaal nodig is. Zwaarwegende financiele redenen...Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:09:
Wel een heel ander verhaal dan tot nu toe ... sterk dalende omzet in 2013! Da's nieuws!
Maarre, inderdaad, fijn weekend allemaal...
[ Voor 5% gewijzigd door Perenor op 20-09-2013 17:24 ]
Verwijderd
Ging inderdaad helemaal nergens over. Er was een excuus over fouten in de brief en mensen die'm nog niet hebben. Over alle onbalans, oneerlijkheid, inconsistenties in het verhaal, geen woord.
Het was toch budgetneutraal?
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
en dat terwijl de top van CGI of nu miljardairs zijn of aan het worden zijnPerenor schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:23:
[...]
Jullie realiseren je toch wat dit inhoudt? Dat ze het gaan spelen op het feit dat het vanwege financiele omstandigheden allemaal nodig is. Zwaarwegende financiele redenen...
Verwijderd
Met als gevolg dat de helft het zinkende schip gaat verlaten en dat Marcel en Ron huilie huilie gaan doen. Dan heb je echt wat uit te leggen aan Dhr I Have a Dream.Perenor schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:23:
[...]
Jullie realiseren je toch wat dit inhoudt? Dat ze het gaan spelen op het feit dat het vanwege financiele omstandigheden allemaal nodig is. Zwaarwegende financiele redenen...
Maarre, inderdaad, fijn weekend allemaal...
Als je nu naar de rechter wilt stappen, wordt een en ander een stuk moeilijker...
Willen gewoon schoon schip maken voor de grote wervings campagne die volgend jaar gaat starten (als ik bericht op computable mag geloven)
haters gonna hate...
ik vond het een goed verhaal en ben benieuwd naar het vervolg.
ik vond het een goed verhaal en ben benieuwd naar het vervolg.
Hoe dat?Perenor schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:26:
Als je nu naar de rechter wilt stappen, wordt een en ander een stuk moeilijker...
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Onzin, we werven al maanden zeer intensief (en het verhaal over de omzet was zeer zeker ook niets nieuws)Bimmeralso25 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:27:
Willen gewoon schoon schip maken voor de grote wervings campagne die volgend jaar gaat starten (als ik bericht op computable mag geloven)
[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 20-09-2013 17:29 ]
Verwijderd
Ik heb zojuist iets gedaan dat ik dacht dat nooit zou gebeuren: ik ben vakbondslid geworden...
Haters gonna hate, etc. True.
Ik heb mn brief nog niet gezien, die zie ik zondag pas. Ik ga de call volgende week afwachten, en ga dan denk ik conclusies trekken.
Het valt me op dat Mr Mos erg goed is in om dingen heen draaien, maar niet met de vuist op tafel slaat en roept: "Zo gaan we het doen".
Misschien komt het ook wel door de oude gele tussenlaag. Wie weet...
Ik heb mn brief nog niet gezien, die zie ik zondag pas. Ik ga de call volgende week afwachten, en ga dan denk ik conclusies trekken.
Het valt me op dat Mr Mos erg goed is in om dingen heen draaien, maar niet met de vuist op tafel slaat en roept: "Zo gaan we het doen".
Misschien komt het ook wel door de oude gele tussenlaag. Wie weet...
Kunnen we vanaf nu weer echte reacties gaan plaatsen ipv oneliners, dubbelposts, etc. BVD 
Als potentiele aandeelhouder van CGI vraag ik mij af waarom dat niet is gerapporteerd in het Q3 verslag van het fiscale jaar 2013. Wel marginaal de afboekingen in Q2 melden voor de Logica onderdelen, maar geen woord over een omzetimplosie in de CEE regio (feitelijk NL en DE).Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:09:
Wel een heel ander verhaal dan tot nu toe ... sterk dalende omzet in 2013! Da's nieuws!
[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 20-09-2013 17:34 ]
Ze gaan het nu over andere boeg gooien nu en zielig doen: "als jullie niet tekenen gaat CGI NL dood!" (en kunnen we als management geen A7 meer rijden). Ja daag,
See you in court!
See you in court!
Als er.een omzetimplosie is moeten ze zuinig zijn op de mensen die op klus zitten.
Verwijderd
De omzet in 2013 is lager 2012.... Maar de kosten zijn ook een stuk lager
mijn vraag is dan hoeveel winst was er in 2012 en hoeveel nu?
mijn vraag is dan hoeveel winst was er in 2012 en hoeveel nu?
Verwijderd
Wat ik me onderhand afvraag: hoeveel leavers zijn er eigenlijk laatste maanden geweest sinds de nieuwe AV contouren bekend zijn? En nog belangrijker: hoeveel mensen gaan weg nav deze AV transitie??
Dat 80% tegen de nieuwe AV is, lijkt me een duidelijk signaal maar ik krijg het idee dat het bestuur pas druk gaat voelen als er een grote leegloop op gang komt.
Afgelopen 12 maanden was in Groningen een beperkte leegloop naar Ordina, hier is toen her en der een ESR uitgedeeld om de anderen die al op het vinkentouw toch binnenboord te houden.
Dat 80% tegen de nieuwe AV is, lijkt me een duidelijk signaal maar ik krijg het idee dat het bestuur pas druk gaat voelen als er een grote leegloop op gang komt.
Afgelopen 12 maanden was in Groningen een beperkte leegloop naar Ordina, hier is toen her en der een ESR uitgedeeld om de anderen die al op het vinkentouw toch binnenboord te houden.
Verwijderd
Stoppen met klagen!
We verenigen ons, we gaan MH en RdM vertellen hoe het anders kan, hoe het anders moet!
Gewoon ff 100 euro lappen! (mocht er twijfel zijn... nee, ik ben gewoon lid van DeUnie)
Wie weet hebben we het zo terugverdient ;-)
Maar zo in het wilde weg mumpelen heeft volgens mij geen zin!
Ik begreep dat er met een paar honderd man al een collectief wordt gestart!
Hoe dan ook bereiken we als 1 front meer dan ieder voor zich. Toch?
Mumbers aller lande verenigt U!
We verenigen ons, we gaan MH en RdM vertellen hoe het anders kan, hoe het anders moet!
Gewoon ff 100 euro lappen! (mocht er twijfel zijn... nee, ik ben gewoon lid van DeUnie)
Ik heb mij vandaag aangemeld bij De Unie... is een mooie aanbod (in tegenstelling tot die van CGI).Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:36:
Stoppen met klagen!
tja, de ruis had waarschijnlijk meer inhoud dan het managementspeak van Ron.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:39:
voor de mensen die alleen ruis hebben gehoord: ik.ben jaloers op jullie
Verwijderd
Als de resultaten zo onder druk staan....dan weten we wel hoe het met ppp gaat lopen....
En dat onzin verhaal over spp...kijk als cgi me nou garandeerd koersverliezen voor haar rekening te nemen...
En dat onzin verhaal over spp...kijk als cgi me nou garandeerd koersverliezen voor haar rekening te nemen...
Verwijderd
Ik citeer: "En voor de mensen die al getekend hebben"..
kan mij niet herinneren dat we al een oproep hebben gehad om de brief in te sturen

kan mij niet herinneren dat we al een oproep hebben gehad om de brief in te sturen
Die 70 mensen die erop vooruit gingen hebben misschien al wel getekend.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:44:
Ik citeer: "En voor de mensen die al getekend hebben"..![]()
Maar moet je die brief ook ondertekenen als je gaat voor optie "3" ?
let the past be the past.
Verwijderd
Ron en Marcel, als ik jullie een advies mag geven: wordt lid van de Unie!
Misschien kunnen ze jullie juridisch bijstaan als jullie eruit worden gedonderd, stelletje prutsers.
Misschien kunnen ze jullie juridisch bijstaan als jullie eruit worden gedonderd, stelletje prutsers.
is er ook gezegd in hoeverre de omzet gedaald is? Ik vermoed ook dat deze trend nog wel even door gaat zetten na dit prutswerk met AV, overal om mij heen hoor ik mensen die weg willen/concreet bezig zijn.
Verwijderd
'we hebben heel goed geluisterd' ... En we doen er niets aan
Of bedoelt ie geluisterd naar Canada?
Welke vakbond wordt aanbevolen?
Of bedoelt ie geluisterd naar Canada?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 18:09 ]
Over de Bits&Chips, er staat in hoe ASML de uurtarieven voor inhuur berekent. Dat is relevant omdat ASML een van de grootste opdrachtgevers in de T&M markt is.
Loonkosten gelijkwaardige eigen werknemer +30%.
Daarmee kan mijn rekenmachine aan de slag.
Als ik stel dat het startsalaris van een WO afgestudeerde een euro of 2900 per maand bedraagt, kom ik op een totale werkgeverslasten van pakweg 55.000 euro per jaar. 30% daarbij en je zit aan 71.000. Uurtarief 44 euro.
Als ik de oude kostenstructuur van een bedrijf als Cap of LogicaCMG erbij pak, zit er pakweg een factor 2 tussen loonkosten en targetomzet. Mag de consultant 36.000 per jaar kosten. Oude AV, alle werkgeverslasten eraf. Resteert een brutoloon van 1500 euro.
Loonkosten gelijkwaardige eigen werknemer +30%.
Daarmee kan mijn rekenmachine aan de slag.
Als ik stel dat het startsalaris van een WO afgestudeerde een euro of 2900 per maand bedraagt, kom ik op een totale werkgeverslasten van pakweg 55.000 euro per jaar. 30% daarbij en je zit aan 71.000. Uurtarief 44 euro.
Als ik de oude kostenstructuur van een bedrijf als Cap of LogicaCMG erbij pak, zit er pakweg een factor 2 tussen loonkosten en targetomzet. Mag de consultant 36.000 per jaar kosten. Oude AV, alle werkgeverslasten eraf. Resteert een brutoloon van 1500 euro.
De Unie. Mooie aanbieding en gelijk persoonlijke ondersteuning. Geen 3 maanden wachten dusVerwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:08:
'we hebben heel goed geluisterd' ... En we doen er niets aan![]()
[ Voor 19% gewijzigd door Poepschepper op 20-09-2013 18:13 ]
ooo...wat vals...je een aandelenpakket in je mik splitsen, prestatie afhankelijke beloning waar een factor 0 in voorkomt , t opnemen in het basissalaris, wetende dat het een slecht jaar gaat worden.....
vind je t gek dat de omzet daalt als er mensen weglopen. Maar hoe zit t met de winst?
vind je t gek dat de omzet daalt als er mensen weglopen. Maar hoe zit t met de winst?
[ Voor 18% gewijzigd door peter00 op 20-09-2013 18:20 ]
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Dank. Was er ook best tevreden over.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:04:
Het stuk van de or staat online, kan niet anders zeggen dan dat het een goed stuk is.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:08:
'we hebben heel goed geluisterd' ... En we doen er niets aan![]()
DeUnie. Aangezien zij zich al op dit forum gemeld hebben. Zij juridisch advies hebben gegeven aan de huidige OR. Omdat ze al een leden nieuwsbrief hebben rondgestuurd met nuttige info. Omdat verreweg de meeste CGI'ers bij DeUnie zitten. Omdat het volgens het CGI-intranetforum (privaat) ook al DeUnie aanmeldingen regent.Poepschepper schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:10:
[...]
De Unie. Mooie aanbieding en gelijk persoonlijke ondersteuning. Geen 3 maanden wachten dus
Maakt mij eigenlijk niet zoveel uit... maar ik denk dat het handig is om zo min mogelijk te verspreiden.
Verwijderd
Ik zou helemaal niks tekenen voorlopig, je hebt geen idee waar je voor tekent. Ze gaan nog van alles wijzigen de komende tijd.SPee schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 17:55:
[...]
Die 70 mensen die erop vooruit gingen hebben misschien al wel getekend.
Maar moet je die brief ook ondertekenen als je gaat voor optie "3" ?
Op het moment dat er iets te tekenen valt zul je dat luid, duidelijk en heel vaak gaan horen.
Verwijderd
Wijnands schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:31:
Op het moment dat er iets te tekenen valt zul je dat luid, duidelijk en heel vaak gaan horen.
Verwijderd
@jeroen, jullie stuk lezende moet er nog het nodige water door de rivier gaan lopen wil er een echt voorstel op tafel komen!Wijnands schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:31:
Nou weet ik nog zo net niet. Er zitten ook genoeg dingen bij die weinig of geen geld kosten.
Verwijderd
Het gaat uiteindelijk om de dossiers waar wel euro's bij horen en die gaten zijn best fors! Denk aan pensioen, onkostenvergoeding, mobiliteit en vakantiedagen!Wijnands schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:38:
Nou weet ik nog zo net niet. Er zitten ook genoeg dingen bij die weinig of geen geld kosten.
Dat is ook weer zo. Dagen is wat mij betreft de lastigste omdat daar de meningen het meest verschillen tussen de members die ik gesproken heb.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:40:
[...]
Het gaat uiteindelijk om de dossiers waar wel euro's bij horen en die gaten zijn best fors! Denk aan pensioen, onkostenvergoeding, mobiliteit en vakantiedagen!
Verwijderd
Mooi stuk Wijnands wat jullie geschreven hebben!
Ik hoop echt dat er wat dingen veranderen, want eigenlijk wil ik zo graag voor CGI blijven werken.
Ik hoop echt dat er wat dingen veranderen, want eigenlijk wil ik zo graag voor CGI blijven werken.
Echt een fantastische samenvatting wat de OR heeft neergezet. Van A tot Z. Compliment!
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Goed werk OR!
P.S. Klopt het dat ik Ron nog steeds 1 oktober hoorde roepen?!
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
Ik bedoel dus zowel de stuwmeer als anciënniteitdagenWijnands schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:11:
[...]
Dat is ook weer zo. Dagen is wat mij betreft de lastigste omdat daar de meningen het meest verschillen tussen de members die ik gesproken heb.
Idee, doe alle bovenwettige dagen in een flex pakket uitgedrukt in geld. Dat budget wordt jaarlijks berekend adhv je dan geldende salaris. Van dat budget kun je o.a. vakantiedagen kopen, net zoveel als je er nu hebt. Aan het einde van het jaar wordt het restant van het budget uitgekeerd. Geen opbouw van stuwmeren meer!
Inderdaad een volledig dekkend resume....chapeau voor OR!!!
Dat zal best. Kan ook nog net natuurlijk.ESPACE schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:19:
Goed werk OR!
@tester1234 goed idee vind ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 20-09-2013 19:31 ]
Hij zei er alleen geen jaartal bij als ik het goed hebESPACE schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 19:19:
Goed werk OR!
[ Voor 0% gewijzigd door Bozevkwa op 20-09-2013 19:34 . Reden: typo ]
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Dit topic is gesloten.