Eddo-79 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:34:
[...]
Waarom zou dat bij CGI niet kunnen dan?
Ik begrijp echt niet waar het beeld vandaan komt dat je niet naar het MT NL kan lopen om gewoon een vraag te stellen. Of om een zorg te uiten. Natuurlijk wel respectvol, eerlijk en onderbouwd.
Of zou het angst zijn en is het makkelijker om vanuit de anonimiteit managers te demoniseren?
Ik zie het al voor me.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:37:
[...]
Dat kan bij onze SVP ook gewoon. Blijkbaar durven mensen dat niet. Doen mensen dat niet. Wellicht zijn ze bang om voor bruinwerker te worden aangezien.
Maar een mail richting onze SVP met een goed onderbouwd en oprecht verhaal wordt gewoon beantwoord. Wellicht niet dezelfde dag.
Ik: "Hey Ron, kerel, hoe gaat het ermee?"
Ron: "Hey Valcon, prima. Waar kan ik jou, als gewaardeerd member, mee helpen?"
Ik: "Nou Ron, die nieuwe arbeidsvoorwaarden, ik krijg de indruk dat dat niet zo'n goed idee is. Tachtig procent van de medewerkers is het er niet mee eens, de mensen hollen aan de achterkant sneller weg dan ze aan de voorkant erbij komen, we verliezen gigantisch veel kennis, en laten we eerlijk zijn, in de media slaan we een modderfiguur. Ik voel me er niet lekker bij, om het zwakjes uit te drukken. Daarnaast is de communicatie nogal knullig, onvolledig en erg laat. Er heerst een gigantische onrust. Dus Ron, snap je me?
Ron: "Valcon, je hebt helemaal gelijk. Stom stom stom van ons dat we dachten dat we zomaar iedereen heel geleidelijk de leaseauto konden afpakken, de AD-dagen voor kraaltjes verkopen, en iedereen een niet-gegarandeerde beloning in plaats van een vaste beloning kunnen geven. Valcon, ik snap inderdaad niet hoe stom we zijn geweest. Weet je wat, we draaien het gewoon terug en ik verzin wel iets om dit bij Serge te verantwoorden! Komt goed!"
Serieus, denk je echt dat je bij Ron de Mos kunt binnenlopen om even serieus te bomen over de nieuwe arbeidsvoorwaarden

Met "binnenlopen en praten" bedoel ik ook ZINVOL praten, met de insteek dat naar beide partijen geluisterd wordt en er iets mee gedaan wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 13:48 ]