Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.769 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor zin heeft het om nu de vakbond in te schakelen als er vandaag een besluit wordt genomen en Ron ons hierover vanmiddag gaat informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:28:
Wat voor zin heeft het om nu de vakbond in te schakelen als er vandaag een besluit wordt genomen en Ron ons hierover vanmiddag gaat informeren?
Ho ho... je hebt de mail niet goed gelezen. Ron geeft vanmiddag context aan het proces, zijn mening over de gang van zaken en zijn visie over hoe het nu verder moet.
Vanmiddag gaat volgens mij verder nergens over.

Ik neem aan dat de OR wederom een eigen call zal organiseren om te vertellen wat ze besloten hebben.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zijn aangekondigde call op verschillende manieren interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:32:
Je kan zijn aangekondigde call op verschillende manieren interpreteren.
'hoe ik van hieruit gezamenlijk vooruit wil kijken'
Tsja, misschien spijkers op laag water zoeken, maar volgens mij geeft het wel weer hoe onze grote leider er over denkt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik vermoed dat ze duidelijk uiteen zullen zetten wat vanuit het NL MT nu eigenlijk de redenen zijn geweest om de HR Transformatie überhaupt aan te zwengelen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag 17uur, de (s)lijmsessie van de baas. Even kijken hoe hij opent of hij ons begrijpt. Zou hij weer eerst (laten) beginnen met 'de DROOM' en uitdragen van de slogan 'Experience the committent' (kots kots)? Zal waarschijnlijk wat bij voorbaat bedachte trucs uithalen om ons te proberen een beter gevoel te geven. Nou dat kan alleen met een ding: een SERIEUS op papier en onder de streep goed nieuw arbeidsvoorwaarden aanbod waarin echt waardering naar ons werknemers staat. We zullen het zien, na de eerste paar zinnen weten we waarschijnlijk genoeg wat de insteek is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:39:
Vrijdag 17uur, de (s)lijmsessie van de baas. Even kijken hoe hij opent of hij ons begrijpt. Zou hij weer eerst (laten) beginnen met 'de DROOM' en uitdragen van de slogan 'Experience the committent' (kots kots)? Zal waarschijnlijk wat bij voorbaat bedachte trucs uithalen om ons te proberen een beter gevoel te geven. Nou dat kan alleen met een ding: een SERIEUS op papier en onder de streep goed nieuw arbeidsvoorwaarden aanbod waarin echt waardering naar ons werknemers staat. We zullen het zien, na de eerste paar zinnen weten we waarschijnlijk genoeg wat de insteek is..
Als dat zo is, collectief call verlaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:30:
Vanmiddag gaat volgens mij verder nergens over.
het wordt een One-Mos-Show vanmiddag. Ron gaat alleen maar een toelichting geven, verder niks.

Heb gisteravond iemand gesproken die door hem de zak heeft gekregen bij Ron zn vorige klus. Voorspelt weinig goeds. Ron is geen people manager, die gaat z'n hakken in het zand zetten. Slikken of Stikken.

Er wordt vast een beroep gedaan op ons commitment, en er wordt een vaag verhaal gehouden over het overleven van zijn carriere het bedrijf als we het niet doen. De lease eruit halen is geen handreiking, dat is een manier om het in juridisch hapklare brokken door de strot te drukken.

Ik heb een menutip voor het feest volgende maand: Foie Gras. })

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:00:
[...]

het wordt een One-Mos-Show vanmiddag. Ron gaat alleen maar een toelichting geven, verder niks.

Heb gisteravond iemand gesproken die door hem de zak heeft gekregen bij Ron zn vorige klus. Voorspelt weinig goeds. Ron is geen people manager, die gaat z'n hakken in het zand zetten. Slikken of Stikken.

Er wordt vast een beroep gedaan op ons commitment, en er wordt een vaag verhaal gehouden over het overleven van zijn carriere het bedrijf als we het niet doen. De lease eruit halen is geen handreiking, dat is een manier om het in juridisch hapklare brokken door de strot te drukken.

Ik heb een menutip voor het feest volgende maand: Foie Gras. })
Zou hij zich weer verspreken? Iets over het afpakken van het een of ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:04:
[...]

Zou hij zich weer verspreken? Iets over het afpakken van het een of ander :P
nah. denk t niet. Het wordt gewoon de live versie van dat bandje de laatste keer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
avotar schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:26:
[...]

En daarbij, ik zit nu al sinds begin augustus met dat zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Ik ben dat beu. Ik word er diep ongelukkig van, negatief en minder productief.
Neem maar van mij aan, dit is ook een onderdeel van de strategie. Als de mensen maar moe genoeg worden van het hele gebeuren dan gaan ze vanzelf wel tekenen. Dat levert in elk geval weer duidelijkheid op.

Ook de ontslagrondes die we hebben gehad, en die nog steeds door gaan, zijn hier een onderdeel van. Zo laten ze meteen zien wat een medewerker waard voor ze is en hoe makkelijk ze er afstand van nemen. Je bent maar een mumbertje in het geheel.

Als je Ron zijn verhalen in de media erover leest dan zie je welke kant ze op willen met het bedrijf. Een grote kudde mumbers die beloond wordt op onzekere basis zodat ze zichzelf over de kop werken om zekerheid te krijgen. Ondertussen hebben de hoogste levels wel zekerheid van een inkomen waar wij alleen maar over kunnen dromen.

Daarom is het verenigen van de werknemers de enige tegenzet die wat kan uitrichten. Dan gaat het niet meer om individuen, maar om een substantieel en essentieel onderdeel van het bedrijf.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:00:
[...]

Als Ron medewerkers de zak gaat geven die een bijdrage leveren om zijn omzetdoelstellingen te halen dan moet hij wat uitleggen aan Canada. Hij al iets moeten doen vanmiddag om dit plan te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
De verstandigste weg zou zijn:

Beste collega's,
Wij van het management zijn geschrokken van de onrust die ons voorstel voor de arbeidsvoorwaarden hebben gemaakt. We dachten dat we een solide evenwichtig pakket hadden voorgesteld, maar blijkbaar werd dat door de medewerkers niet zo ervaren.

Duidelijk is dus dat we terug moeten naar de tekentafel.

Wetende dat dit voor velen een teleurstelling zal zijn hebben we besloten om de voorgestelde loonsverhogingen, waar jullie al zo lang op zitten te wachten, wel doorgang te laten vinden.

Met de OR zullen we om de tafel gaan om het proces op nieuw door te lopen. Om deze
keer meer transparantie te geven zullen we er geen geheimhoudingsplicht voor de OR op leggen. Ook zullen we tussentijds pols houden onder de leden over bedachte plannen.

Laten we vooral een open discussie voeren en het debacle wat achter ons ligt zo snel mogelijk vergeten.

Prettig weekend allemaal,

-----------------------------------
Ik weet het, dagdromen.

[ Voor 0% gewijzigd door LowLevel op 20-09-2013 09:37 . Reden: typo ]

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik denk dat je dat punt voorbij bent. ik vrees namelijk dat ook al zouden de vakbonden nu instappen, het heel veel tijd zal gaan kosten. Plus je passeert direct de OR. Niet netjes mijns inziens.
Het ging mij om een perspectief voor de toekomst. Met name om in dit soort belangwekkende processen enige structuur aan te brengen. Daarbij hoeft de OR niet gepasseerd te worden. Sterker, na een evaluatie met de bestuurder van het proces zou de OR een transitie naar een werknemersvertegenwoordiging etc. als initiatiefvoorstel kunnen inbrengen.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doomscenario
Ron zet door ongeacht wat de OR beslist, de OR maakt er geen rechtzaak van om de relatie met de werkgever goed te houden. De dismebered moeten zelf procederen, 70% heeft daar geen zin in en tekent. De rest procedeert en wordt om triviale redenen het bedrijf uit gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-08 10:22
Punt 1 zou best wel eens kunnen, deze AV doorvoeren terwijl meer dan 50% die niet gaat tekenen is vanuit HR oogpunt absoluut niet wenselijk. Het zou me dan ook niet verbazen als het pakket wordt teruggetrokken. Echter, die loonsverhoging kan je dan naar fluiten, daarvan is te duidelijk aangegeven dat die gekoppeld is aan de nieuwe AV, en zonder die AV is daar gewoon het budget niet voor (lees: hebben ze geen budget voor gereserveerd).

Doe transparantie tijdens het vormen van een nieuw/ander pakket kan je vergeten, dat kan gewoon niet. Dat zou enorm veel rumoer in het bedrijf geven, aangezien elke regeling voor- en tegenstanders heeft. En regeren is nou eenmaal keuzes maken.

Ik voorzie dat het voorlopig nog wel een gevecht zal blijven. CGI wil duidelijk de komende jaren de arbeidskosten verminderen (dat willen ze al jaren, en doen ze al zo'n 7 jaar door geen salarisverhogingen, en langzaam afkalven van de secundaire voorwaarden), en daar zullen ze mee doorgaan. Als het niet lukt door nu de AV in een keer sterk aan te passen, zullen ze het geleidelijk gaan proberen, met langdurig ongelukkige medewerkers tot gevolg...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals velen weten heeft de OR, ondanks goede inzet van de OR leden, weinig tot niets in te brengen bij ELKE besluitvorming van het management. Hoop dat ze vanmiddag het tegendeel bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is net een thriller, het is bijna 10u en nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisboers schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:43:
Punt 1 zou best wel eens kunnen, deze AV doorvoeren terwijl meer dan 50% die niet gaat tekenen is vanuit HR oogpunt absoluut niet wenselijk. Het zou me dan ook niet verbazen als het pakket wordt teruggetrokken. Echter, die loonsverhoging kan je dan naar fluiten, daarvan is te duidelijk aangegeven dat die gekoppeld is aan de nieuwe AV, en zonder die AV is daar gewoon het budget niet voor (lees: hebben ze geen budget voor gereserveerd).

Doe transparantie tijdens het vormen van een nieuw/ander pakket kan je vergeten, dat kan gewoon niet. Dat zou enorm veel rumoer in het bedrijf geven, aangezien elke regeling voor- en tegenstanders heeft. En regeren is nou eenmaal keuzes maken.

Ik voorzie dat het voorlopig nog wel een gevecht zal blijven. CGI wil duidelijk de komende jaren de arbeidskosten verminderen (dat willen ze al jaren, en doen ze al zo'n 7 jaar door geen salarisverhogingen, en langzaam afkalven van de secundaire voorwaarden), en daar zullen ze mee doorgaan. Als het niet lukt door nu de AV in een keer sterk aan te passen, zullen ze het geleidelijk gaan proberen, met langdurig ongelukkige medewerkers tot gevolg...
welk loonsverhoging? als je niet tekent heb je ook geen loonsverlaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
@superl*l (pas je naam eens aan, l*l), als je niet tekent hoef je niet te procederen, dan gebeurt er feitelijk niks. Behalve dat er een aantal arbeidsvoorwaarden 'ineens' niet voor jou beschikbaar zijn, en je buiten salarisverhogingen valt.
Leaseauto kunnen ze vrij eenvoudig goedkoper maken: die 16K grens staat nu ook al in je voorwaarden. ofwel, ook als je niet tekent, raakt 40% zijn leaseauto op termijn kwijt.
PPP en SPP kom je niet voor in aanmerking, terwijl Logica (en LogicaCMG en daarvoor oud-Logica) ook al dergelijke regelingen kende.

Blijft over als 'winst' dat je je ancienniteitsdagen niet kwijtraakt, en je niet je eigen pensioen (deels) hoeft te betalen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:46:
[...]

Says who? Marcel heeft duidelijk gezegd dat het niet zeker is dat een verhoging krijgt als je niet tekent, maar dat het ook niet zeker dat je hem niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:46:
[...]

Ik reageerde op de tekst eerder:
Wetende dat dit voor velen een teleurstelling zal zijn hebben we besloten om de voorgestelde loonsverhogingen, waar jullie al zo lang op zitten te wachten, wel doorgang te laten vinden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Vandaag staken de werknemers in de Metalektro CAO. Maandag gaan ze weer aan het werk en zetten ze een tandje bij om de achterstand in te lopen ;)

Wat dat betreft is een staking in een T&M bedrijf een veel sterker pressiemiddel dan in de gemiddelde machinefabriek. 8*x uren minder declarabel.

De afgelopen jaren is er beduidend meer conflict in arbeidsverhoudingen gekomen. Looneis en loonbod liggen in CAO onderhandelingen verder uit elkaar dan voorheen. Ik observeer dat vakbonden in deze situatie betere resultaten boeken dan ondernemingsraden. Bij Logica / CGI zijn de lonen min of meer bevroren, en eigenlijk zelfs achteruit gegaan (consultants die in 5 jaar maar 2 loonsverhogingen hebben gekregen krijgen letterlijk minder betaald dan consultants met vergelijkbare profielen 5 jaar eerder). In dezelfde periode zijn de salarissen onder CAO's een procent of 8 gestegen.
chrisboers schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:47:
[...]
Leaseauto kunnen ze vrij eenvoudig goedkoper maken: die 16K grens staat nu ook al in je voorwaarden. ofwel, ook als je niet tekent, raakt 40% zijn leaseauto op termijn kwijt.
[...]
Dat kan ook niet zonder slag of stoot. Ook al bestond er op papier al lang een 16.000 km norm, het feit dat deze aantoonbaar niet werd nageleefd maakt het tot een eenzijdige aanpassing arbveidsvoorwaarden om dat ineens wel te gaan doen. Zie mijn post hier: t_captain in "Ervaring werken bij CGI (deel 5)"

[ Voor 26% gewijzigd door t_captain op 20-09-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:43:
Doomscenario
De dismebered moeten zelf procederen, 70% heeft daar geen zin in en tekent. De rest procedeert en wordt om triviale redenen het bedrijf uit gewerkt
30% uitstroom van medewerkers die blijkbaar wel een keuze hebben? Dan gaan ze de omzettargets niet halen. Daarbij is het in dit geval de werkgever die de gang naar de rechter moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
Nogmaals, er is geen enkele reden voor procederen, of er nu getekend wordt of niet. Een HR afdeling kan prima werken met meerdere generaties arbeidsvoorwaarden.

Echter, als weinig mensen tekenen, heeft het bestuur wel iets uit te leggen richting Canada, dit is nl een belangrijk meetpunt, en vanuit Canada gezien een kritische succesfactor van de integratie van Logica in het grote CGI.

De bestuurder heeft er dus alle belang bij dat er veel mensen over de streep getrokken worden om te tekenen, en daar zullen verschillende middelen voor ingezet worden, maar procederen is er daar geen van.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Goed initiatief dit forum. Prima om ervaringen/meningen zo te delen met elkaar.
Jullie reacties heb ik met belangstelling gelezen.

Paar opmerkingen:

UnieServices (advies-tak) van onze werknemersvereniging adviseert OR. OR heeft eigen verantwoordelijkheid. Wij zitten dus formeel niet 'aan tafel'.

Let op: OR heeft nog niet geadviseerd of ingestemd. Eigenlijk kun je op dit moment dus nog geen definitief oordeel vellen.

Nieuwe leden krijgen over betreffend onderwerp gewoon persoonlijk advies. Geen wachttijd dus. Email-adres is allen voor soort 'intake'.

Op dit moment krijgen we voornamelijk zeer kritische signalen vanuit leden. Wel of niet akkoord gaan is individuele keuze. CGI zal dit moeten respecteren. Dus geen ongepaste druk of chantage. Wij willen dit in de gaten houden. Liefst namens zoveel mogelijk leden ...... ;-).

Blijf jullie volgen.
Succes.

Huug Brinkers
adviseur / belangenbehartiger
De Unie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
@t_captain: goede post. Belangrijk punt is echter, dat iedere consultant wel degelijk een onderbouwing van de 16k diende in te vullen, met geschatte woon-werk ritten in de komende periode. Er bestaat zelfs een onderbouwings-formulier voor. Voor HR is het dus heel eenvoudig aan te tonen dat er al daadwerkelijk gekeken werd naar die 16k. Dat ze daar in de praktijk een stuk minder rekening mee hielden, blijkt uit de door HR genoemde 40% die bij nadere analyse toch niet voldeed. Ze hebben medewerkers daarmee zelf munitie gegeven om die 16k te ondergraven... Ofwel, indien het er echt op aan komt, meteen dat onderzoek opvragen!

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na vanmiddag weet ik of ik me aan ga melden als nieuw lid bij de Unie

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we kunnen ook het vertrouwen in Ron opzeggen, geen enkel nieuwe AV accepteren, maw ook al gaan we vooruit, niet tekenen, en dan met een nieuwe leader weer oppakken
A hebben we gezegd, dus gaan we B zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:13:
we kunnen ook het vertrouwen in Ron opzeggen, geen enkel nieuwe AV accepteren, maw ook al gaan we vooruit, niet tekenen, en dan met een nieuwe leader weer oppakken
A hebben we gezegd, dus gaan we B zeggen...
we zaten al bij C :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAvE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 23:47
chrisboers schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:06:
@t_captain: goede post. Belangrijk punt is echter, dat iedere consultant wel degelijk een onderbouwing van de 16k diende in te vullen, met geschatte woon-werk ritten in de komende periode. Er bestaat zelfs een onderbouwings-formulier voor. Voor HR is het dus heel eenvoudig aan te tonen dat er al daadwerkelijk gekeken werd naar die 16k. Dat ze daar in de praktijk een stuk minder rekening mee hielden, blijkt uit de door HR genoemde 40% die bij nadere analyse toch niet voldeed. Ze hebben medewerkers daarmee zelf munitie gegeven om die 16k te ondergraven... Ofwel, indien het er echt op aan komt, meteen dat onderzoek opvragen!
Op het formulier wordt de 16K grens niet genoemd. Het formulier lijkt specifiek bedoeld voor de Benzine/Diesel keuze en daar de onderbouwing voor (zakelijke km + 13K5) > of < 32K
Dus HR had de mogelijkheid wel om op dit forumlier te controleren en handhaven op de 16K grens, maar deed dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C is gaan praten,
ik zeg D, dus ik ga niet op gesprek totdat er 2 nieuwe mensen op de Top zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
@CAvE: daar heb je gelijk in. Geen 16K handhaving dus (lijkt het)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@CAvE @chrisboers

Volgens mij was dat formulier inderdaad om een benzine te mogen rijden. De eis daarvoor was dat verwachte totale km/jaar < 32.000. Kwam je hoger uit, dan moest het een diesel worden.
Ik kan me herinneren dat je in eerste instantie de mogelijkheid had om bv prive 10.000 + zakelijk 20.000 = totaal 30k in te vullen. Later werd de uitvoering iets strikter en moest je altijd tenminste 13.500 privekilometers opnemen (ook als je minder reed).

Het feit dat ik indertijd dergelijke formulieren heb ingevuld en desondanks gewoon een leaseauto mocht bestellen, toont inho aan dat er in ieder geval in 2006 geen naleving van de "16.000 km regel" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Je kunt helaas niet stellen dat Logica deze regel NOOIT heeft gehandhaaft.
In onze club (overgenomen van P.. in 2007) kwamen (ondanks dat dit tijdens de voorlichting duidelijk anders was toegezegd) alléén mensen die meer dan 16.000 km zakelijk moesten maken in aanmerking voor een lease-auto. De rest kreeg hem niet!
Zelf woonde ik op dat moment op ongeveer 25 km afstand van het werk, maar kon hoog of laag springen de leaseauto kreeg ik niet.
Ondanks dat alle Logica mensen een lease-auto ter beschikking was gesteld (ook mensen die om de hoek woonden), zelfs de nieuw aangenomen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:03
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:26:
***CGI leaks *** Taped this morning ***

[...]

*Zucht*. Ron, je draaft door. En wij dan?
Afbeeldingslocatie: http://assets.amuniversal.com/1572b560001e012ea5c700163e41dd5b?width=800.0

Ik ben wel benieuwd wat er uit de call gaat komen.
Ik ben ook één van de (weinige) members waarbij het nieuwe aanbod wel positief was. Als het nu gaat veranderen door een negatief oordeel van de OR is de kans groot dat het aanbod dat daarna weer komt voor mij minder positief wordt...

[ Voor 26% gewijzigd door Coocoocachoo op 20-09-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 09:43:
Doomscenario
Ron zet door ongeacht wat de OR beslist, de OR maakt er geen rechtzaak van om de relatie met de werkgever goed te houden. De dismebered moeten zelf procederen, 70% heeft daar geen zin in en tekent. De rest procedeert en wordt om triviale redenen het bedrijf uit gewerkt
:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt en dat 70% van de mensen zomaar vrijwillig 20% netto gaat inleveren en iets tekent wat vol fouten zit en waar in de toekomst damagers alle kanten (uiteraard de voor ons voordelige) mee uit kunnen.

:( :( :( KEEP ON DREAMING :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:07:
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb besloten als ik vooruit ga, ook niet te tekenen... deze twee pipos zijn niet meer te vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:53:
ik heb besloten als ik vooruit ga, ook niet te tekenen... deze twee pipos zijn niet meer te vertrouwen
Waarom niet tekenen? Ik zou het wel doen overigens.
(niet dat ik erop vooruit ga.... verrrrrre van zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je wel tekenen? Je gaat er zeker op achteruit, toekomstperspectief is onduidelijk, er staan fouten in de berekening, en je hebt geen idee wat de uitkomsten worden van de mobiliteitspilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Afspraken gemaakt in het verleden heden bieden geen garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:57:
Waarom zou je wel tekenen? Je gaat er zeker op achteruit, toekomstperspectief is onduidelijk, er staan fouten in de berekening, en je hebt geen idee wat de uitkomsten worden van de mobiliteitspilot.
Ik ben bang dat ze de nieuwe mobiliteitsregeling ook op het huidige contract kunnen toepassen.

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
De eerste 6 maanden heb je als individu niets aan ze bij ontslag. Tenminste voor Juridische bijstand bij
arbeidsconflict of ontslag.....geld een wachttijd van 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angst is een slechte raadgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Triodefreak schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:00:
[...]

De eerste 6 maanden heb je als individu niets aan ze bij ontslag. Tenminste voor Juridische bijstand bij
Daarvoor heb ik dan ook een rechtsbijstandsverzekering inclusief werkgerelateerde zaken. Al jaren, door na schade en schande wijs geworden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAvE
  • Laatst online: 28-09 23:47
Ik vond dit plaatje wel toepasselijk (en leuk natuurlijk) waarbij de twee heren ons wel bekend zijn:
Afbeeldingslocatie: http://imgc.allpostersimages.com/images/P-473-488-90/60/6001/G5QQG00Z/posters/ed-fisher-if-the-occupancy-sign-up-rate-keeps-dropping-we-may-be-forced-to-remodel-new-yorker-cartoon.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door CAvE op 20-09-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vermoed dat een uiterste tekendatum nog wel even duurt en wanneer men dan enige procedure start ben je snel 6 maanden verder voor je er uit ligt, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Dus HR had de mogelijkheid wel om op dit formulier te controleren en handhaven op de 16K grens, maar deed dat niet!
Sluipenderwijs wordt nu al de basis gelegd om medewerkers hun leasehuurauto af te pakken. Er geldt al een jaar een bestelstop voor nieuwe leaseauto’s. Diegenen waarvan het contract is afgelopen rijden in een kostbare huurauto op benzine (ze hebben er wat voor over). De bestelstop wordt bewust zo lang mogelijk gehandhaafd. Daarom is ook de pilot mobiliteitsbudget ingezet om de bestelling van nieuwe leaseauto's zo lang mogelijk op te schorten.

Hoe meer mensen in een huurauto hoe gemakkelijker afpakken. Maar, hoe groter de groep die in dat geval gezamenlijk naar de rechter zal stappen.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
Lees net in de brief van de Unie...dat de wachttijd vervalt voor nieuwe leden van CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Om de gemoederen enigszins tot bedaren te brengen zou Ron inderdaad een handreiking moeten doen naar de medewerkers, zoals het alsnog doorvoeren van de salarisverhoging onder de huidige arbeidsvoorwaarden. Omdat het oude pakket voor CGI goedkoper is dan het oude, zou hiervoor voldoende financiële ruimte moeten zijn.

Mocht die ruimte er toch niet zijn, dan zou het Ron sieren als hij zou toegeven dat kostenreductie één van de doelen achter het mislukte HR-Transformationtraject was.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik een nieuw wollig verhaal over de dream van CGI en de vele voordelen die het nieuwe arbeidsvoorwaardenpakket ons gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik betaal liever de Unie 24,95 euro per maand dan dat ik bijdraag aan de bonus van ron en zijn maatjes. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Bij de ING loopt momenteel een actie waarbij je als je als ING-werknemer lid wordt van een vakbond het eerste jaar lidmaatschap door de ING wordt betaald. Die zien dus als werkgever het belang van een vakbond in.

[ Voor 0% gewijzigd door LowLevel op 20-09-2013 11:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cafeteria screendump had Marcel ook van ING geleend, mag dat wel? copyright rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als consultant hergebruik jij toch ook materialen van andere klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@katjong, member zijn van de Unie kost 17,20 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen moeite met hergebruik, maar bij zo een belangrijk presentatie moet er wel toestemming gevraagd zijn denk ik
en bij de klant vraag ik altijd of ik code mag meenemen, ik heb nog nooit een nee gekrijgen, ik heb wel een keer iets moeten tekenen dat ik er vertrouwlijk mee omging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:24:
@katjong, member zijn van de Unie kost 17,20 per maand
Eerste jaar 100 eurotjes... dus krijg je 106,40 euro mumber-korting én ben je er gelijk een jaar vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan de Unie reageren met een concreet voorstel voor CGI-medewerkers?
Volgens mij is het ijzer heet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:51:
[...]

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt en dat 70% van de mensen zomaar vrijwillig 20% netto gaat inleveren en iets tekent wat vol fouten zit en waar in de toekomst damagers alle kanten (uiteraard de voor ons voordelige) mee uit kunnen.

:( :( :( KEEP ON DREAMING :( :( :(
1) het was een doomscenario
2) durf jij er op te vertrouwen dat alle, eens zo dappere nee stemmers dat ook blijven doen?? Onder druk wordt alles vloeibaar
3) toevoeging aan het scenario het nlmt compenseert een deel van de mensen enigzins en haalt daar mee mensen over om tekenen....verdeel en heers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onkostenvergoeding blijft voorlopig op het niveau zoals die is. Meeste pijn uit het AV pakket waardoor SPP en PPP kunnne worden ingevoerd. Trek je naar mijn mening al heel veel mensen mee over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang het mobiliteitsstuk uit het pakket is gehaald krijg je echt niemand over de streep als je het mij vraagt. Ik teken alleen voor een totaal pakket waar alles tot in de puntjes correct is uitgewerkt zodat ik weet waar ik voor teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
ESPACE schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:11:
[...]
Sluipenderwijs wordt nu al de basis gelegd om medewerkers hun leasehuurauto af te pakken. Er geldt al een jaar een bestelstop voor nieuwe leaseauto’s. Diegenen waarvan het contract is afgelopen rijden in een kostbare huurauto op benzine (ze hebben er wat voor over). De bestelstop wordt bewust zo lang mogelijk gehandhaafd. Daarom is ook de pilot mobiliteitsbudget ingezet om de bestelling van nieuwe leaseauto's zo lang mogelijk op te schorten.

Hoe meer mensen in een huurauto hoe gemakkelijker afpakken. Maar, hoe groter de groep die in dat geval gezamenlijk naar de rechter zal stappen.
Een huurauto ipv leasauto heeft ook zijn voordelen.
Als je opzegt, heb je tenminste niet die boete :) >:)

En ik hoop dat wanneer ze dat afpakken een grote groep naar de rechter zal gaan. Mijn huidige leaseauto (bijna 4 jaar oud) heb ik ook besteld met 27500 km; 13500 km prive, 14000 km zakelijk dus 2000km onder de limiet. Daar heb ik niets over gehoord. Er is dus voldoende bewijs hiervoor. Maar naar de rechter toestappen hiervoor is wel een grote stap. Die zal niet iedereen willen maken. Er zullen dus voldoende members zijn die inschikken.

Mij gaat het ook niet puur om die auto. Maar meer om de waarde wat daarmee vertegenwoordigd wordt. Nu is dat zo'n 790 euro p/m; waar je belasting over betaalt en (ook privé) voordeel aan hebt. Dat wil ik wel terugzien. Die 'loon in natura' zit bij bedrijven zonder leaseauto gewoon in je salaris. Je hebt geen leaseauto, maar wel paar honderd euro meer salaris. Ook prima. :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Unie is een moderne en eigentijdse vereniging van leden, met ook een redelijke vertegenwoordiging in de IT en bij CGI. We zijn geen commercieel bedrijf of zo ......

Normaal gesproken verzekeren we geen 'brandende huizen'.
Edoch, medewerkers van CGI die nu lid worden van De Unie hebben geen wachttijd als het gaat om (PERSOONLIJK) ADVIES betreffende de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Daarnaast willen we (als we voldoende leden hebben) ook een collectief organiseren. Als veel medewerkers lid worden is ook dat een belangrijk signaal.

Contributie voor het eerste jaar is 100 euro. Dat is iets meer dan 8 euro per maand. Daarna geldt het normale tarief. De Unie kent ook *knip* nu begint het toch wel heel erg een promoverhaal te worden met allerhande diensten
Kijk voor meer info op www.unie.nl/aanmelden

Ik stuur jullie deze info niet om reclame te maken (alhoewel ;-) ) maar vooral om misverstanden te voorkomen.
Er is er maar een die dat bepaalt en dat is ondergetekende. Je bijdrage aan de discussie wordt gewaardeerd, maar je nadert de grens van wat we wenselijk achten qua reclame. Het is een discussieforum.

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 20-09-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor deze transparante informatie :Y

[ Voor 75% gewijzigd door Rukapul op 20-09-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu meer dan een week geleden een vraag aan HR gesteld. Nog geen antwoord gekregen. Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:46:
Normaal gesproken verzekeren we geen 'brandende huizen'.
Edoch, medewerkers van CGI die nu lid worden van De Unie hebben geen wachttijd als het gaat om (PERSOONLIJK) ADVIES betreffende de nieuwe arbeidsvoorwaarden. Daarnaast willen we (als we voldoende leden hebben) ook een collectief organiseren. Als veel medewerkers lid worden is ook dat een belangrijk signaal.
Contributie voor het eerste jaar is 100 euro...
Inmiddels expert in voorwaardes spellen... en waarom verzekeren jullie dan nu wél onze brandende huizen? ;-) Leg eens uit... sommigen zien overal samenzweringen in ;-) Waar zitten de adders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:59:
[...]

Inmiddels expert in voorwaardes spellen... en waarom verzekeren jullie dan nu wél onze brandende huizen? ;-) Leg eens uit... sommigen zien overal samenzweringen in ;-) Waar zitten de adders!
Wij van wc-eend adviseren wc-eend?

Ik vul wel een topic report in... :X

[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 20-09-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:59:
[...]

Ik denk niet zozeer dat er een 'adder' is, meer juist een uitgelezen kans voor een vakbond om een voet tussen de deur te krijgen in een branche waar ze van oudsher zwaar ondervertegenwoordigd zijn.

Wat betreft dat brandende huis, er is wel degelijk iets anders aan de hand dan bij een regulier arbeidsconflict: het is nu niet een individueel huis maar een heel flatgebouw van potentieel honderden/duizenden huizen waar de vlammen uitslaan. Voor de vakbond is de inspanning echter niet honderd/duizend keer zo groot dan met een individueel conflict en daardoor juist ook veel interessanter.

Besef je wel dat dit bij heel veel andere detacheerders ook kan/zal gebeuren dus ook de medewerkers van die bedrijven zullen zich wel eens gaan afvragen of een vakbond wellicht nuttig kan zijn.

De grote vraag is denk ik meer: gaat CGI een vakbond toelaten in de gesprekken, zelfs als deze honderden (nieuwe) leden vertegenwoordigd?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, die opmerkingen van de OR in dat artikel voorspellen weinig goeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Vind het inderdaad vreemd dat daar ervan gesproken word dat de verwachting is dat het snel afgerond is, terwijl er tegelijkertijd staat dat de Nederlandse werknemers liever vasthouden aan het oude contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:40
Als de OR niet instemt, dan is het inderdaad afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als 1500 man niet tekent is het ook snel afgerond.. toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Hoezo, denk je dat de bestuurder dan stil gaat zitten? Er gaat dan op zn minst een nieuw aanbod komen of CGI gaat het er alsnog proberen door te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, dat zijn de medewerkers maar die liever vasthouden, wat hebben die nou in te brengen? De directie neemt het besluit uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer horen we het defintieve oordeel van de OR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:25
Als je dat stuk in de Computable zo leest ontstaat bij mij het beeld dat de OR eigenlijk vindt dat de medewerkers toch maar akkoord moeten gaan en dat het onvermijdelijk is.

Nu denk ik zelf ook dat dit niet meer te stoppen is, maar ik had wel het beeld dat de OR veel kritischer was dan nu uit dit stuk zo naar voren komt.

(wel grappig dat er een linkje naar dit forum is, denk dat een hoop mensen binnen CGI zich aan het afvragen zijn wie 'superlul' werkelijk is? ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door hoevenpe op 20-09-2013 12:52 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vind het inderdaad ook wat vreemd. Men heeft veel problemen met de nieuwe voorwaarden, maar 'angst voor verandering' is bij lange na niet degene die bij mij het eerste boven komt drijven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Wat mij betreft worden we met zo veel mogelijk mumbers lid van de vakbond. Het wordt tijd dat we ook in de ICT eens een vuist gaan maken tegen de maatregelen die de grote multinationals de laatste jaren steeds meer op ons toepassen. Als wij starten, volgen de concollega's bij bedrijven als Atos, Cap, Accenture en dergelijke wellicht ook.

Power to the Mumbers! Mumbers Unite! :D

Het heeft trouwens lang geduurd voordat er een artikel op Computable verscheen...

[ Voor 28% gewijzigd door Perenor op 20-09-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Janoz schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:53:
Ik vind het inderdaad ook wat vreemd. Men heeft veel problemen met de nieuwe voorwaarden, maar 'angst voor verandering' is bij lange na niet degene die bij mij het eerste boven komt drijven.
Uit de reacties die ik tot nog toe gehoord of gelezen heb (in achterban raadplegingen, en op het internet sharepoint forum), meen ik te kunnen concluderen dat het er op lijkt dat er onder de OR leden oneingheid is en verschil in meningen v.w.b. het nieuwe arbeidsvoorwaardenpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Perenor schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:03:
[...]

Uit de reacties die ik tot nog toe gehoord of gelezen heb (in achterban raadplegingen, en op het internet sharepoint forum), meen ik te kunnen concluderen dat het er op lijkt dat er onder de OR leden oneingheid is en verschil in meningen v.w.b. het nieuwe arbeidsvoorwaardenpakket.
dat kan ook bijna niet anders, want in de OR zitten volgens mij niet alleen maar mumbers, maar ook munnagers. Die worden er uiteraard wel beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat mag best, onder de overige members ook. Er is echter een achterban raadpleging geweest omdat ze zelf geen beslissing wilden nemen, resultaat 80% tegen, en slechts 3% voor. Dan kan de OR nu niet opeens wel zelf een keuze maken, dat stadium is gepasseerd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk naar de JSF PVDA discussie gisteren op TV, daar zij een PVDA kamerlid gewoon: de leden kunnen het wel oneens zijn, maar wij bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:08:
[...]

Dat mag best, onder de overige members ook. Er is echter een achterban raadpleging geweest omdat ze zelf geen beslissing wilden nemen, resultaat 80% tegen, en slechts 3% voor. Dan kan de OR nu niet opeens wel zelf een keuze maken, dat stadium is gepasseerd :(.
Vetgedrukt en onderstreept deel is onjuist. OR gebruikt onze input om haar eigen beslissing te nemen, zij hebben nergens gezegd dat ze dat zonder input niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
[...]

Als dat zo is betekend dat dat de OR een representatieve vertegenwoordiging is. ;)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:07:
[...]

dat kan ook bijna niet anders, want in de OR zitten volgens mij niet alleen maar mumbers, maar ook munnagers. Die worden er uiteraard wel beter van.
Het zijn damagers geen munnagers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semtex777
  • Laatst online: 20-12-2022
Jeroen dit kun je toch niet menen?! De statistieken zijn toch hardstikke duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:11:
[...]

Als dat zo is betekend dat dat de OR een representatieve vertegenwoordiging is. ;)
Zoiets?

01 OR lid is voor
02 OR leden zijn neutraal
18 OR leden zijn tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ximo
  • Laatst online: 28-09 18:51
Het verbaast mij wel dat iedereen het kennelijk altijd normaal heeft gevonden om voor minder dan 16.000 km zakelijk en leaseauto te krijgen. Het kost de werkgever als snel € 900,- per maand incl. brandstof = € 10.800,- per jaar en op basis van 16.000 km al ruim € 0,67 per zakelijke km aan kosten. Mijn ervaring met twee vergelijkbare bedrijven is dat de leaseregelingen daar toch een stuk soberder zijn.

Los daarvan zou een compensatie wel op zijn plaats zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ximo schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:20:
Het verbaast mij wel dat iedereen het kennelijk altijd normaal heeft gevonden om voor minder dan 16.000 km zakelijk en leaseauto te krijgen. Het kost de werkgever als snel € 900,- per maand incl. brandstof = € 10.800,- per jaar en op basis van 16.000 km al ruim € 0,67 per zakelijke km aan kosten. Mijn ervaring met twee vergelijkbare bedrijven is dat de leaseregelingen daar toch een stuk soberder zijn.

Het is gewoon onderdeel van je salaris. Anders kun je net zo goed om de hoek vast gaan werken. Hé, dat is best een goed idee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Tijdens de OR call is duidelijk gezegd dat de OR er naar streeft om vandaag wel of niet in te stemmen. Maar er is ook gezegd dat het maandag kan worden, als ze meer tijd blijken nodig te hebben.

De OR geeft een JA of NEE.

Op basis daarvan gaan ze met de bestuurder terug naar de Reken/Tekentafel of je krijgt de keus om te tekenen.

En ik hoop dat ze onderling onenigheid hebben en daarbij de poll en alle meningen en zienswijzen een kans geven. Dat is eerlijk en democratisch. Voor alle lagen van de populatie.

Nog even geduld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een mening van een ex-Logicaan.

Stel dat de OR representatief is t.a.v. de LogicaCGI-werknemers-members-mumbers, dan zou je dus verwachten dat daar 80% nee-stemmers moeten zitten. Ervan uitgaande dat je als OR unaniem, of evt. democratisch, te werk gaat, kun je als OR dus alleen nog maar niet akkoord gaan met de nieuwe AV. Als de directie alsnog besluit om een maatregel erdoor te drukken waar de OR niet achter staat, net zoals trouwens 80% van de werknemers, dan kun je als OR nog maar één ding doen: het vertrouwen in de directie opzeggen en opstappen.
(een rechtszaak heeft namelijk weinig zin omdat je niet hoeft te tekenen, en vooralsnog geen bewijs bestaat dat niet-tekenen nadelige gevolgen voor een medewerker heeft)

Dan geef je als OR namelijk een keihard signaal af dat je de samenwerking met de directie niet meer ziet zitten, en blijkbaar het idee hebt dat de OR niet voor vol wordt aangezien. De directie heeft dan een groot probleem: los van de slechte PR (dat wordt een leuk artikel in de Computable :) ), komen kunnen veel instemmingsplichtige besluiten niet meer genomen worden, omdat CGI een OR moet hebben. Tenzij er duidelijk aangetoond zou zijn dat er geen draagvlak is voor een OR, maar dat draagvlak is er duidelijk wél. Ook geeft de OR (en de medewerkers) een signaal af naar de hoge managers in Canada dat men in de lage landen totaal geen vertrouwen heeft in de Benelux-directie. Zo'n signaal mag en kan Canada niet negeren.

Wat ben ik blij dat ik weer werk bij een MKB, waar ik gewoon naar de directeur kan stappen en hem recht in het gezicht (eerlijk, respectvol en onderbouwd, uiteraard) kan vertellen wat hij eventueel fout doet en wat er beter kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Redelijk of niet, je neemt het mee in je overweging wanneer je in dienst komt. Bij logica kon je in principe akkoord gaan met een lager bruto salaris, omdat je geen onkosten meer had voor je prive vervoer. Veel gezinnen zijn hier dan ook op ingericht. Je hebt, zeker als je de afgelopen 5 jaar effectief salaris verlagingen gekregen hebt, niet zomaar de ruimte om in 2 maanden even de middelen vrij te maken om zelf maar even een gezinsauto te regelen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:40
Als individuele werknemer kijk je eigenlijk alleen naar je eigen belang.
De OR kijkt OOK naar het werkgeversbelang.
Het is namelijk zo dat zonder werkgever, er ook geen werknemers zijn.

Persoonlijk denk ik dat de OR op basis van meer en andere informatie (die wij dus nog niet (mogen?) hebben) instemt met het voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Dat komt omdat de leasauto werd gezien en vanuit het bedrijf werd gebracht als een onderdeel van de beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:26:
Wat ben ik blij dat ik weer werk bij een MKB, waar ik gewoon naar de directeur kan stappen en hem recht in het gezicht (eerlijk, respectvol en onderbouwd, uiteraard) kan vertellen wat hij eventueel fout doet en wat er beter kan
Waarom zou dat bij CGI niet kunnen dan?

Ik begrijp echt niet waar het beeld vandaan komt dat je niet naar het MT NL kan lopen om gewoon een vraag te stellen. Of om een zorg te uiten. Natuurlijk wel respectvol, eerlijk en onderbouwd.

Of zou het angst zijn en is het makkelijker om vanuit de anonimiteit managers te demoniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

* Die vergelijkbare bedrijven (i.e. grote IT detacheerders) zitten allemaal in hetzelfde schuitje, meer toegevoegde overheadkosten dan toegevoegde waarde. Die zijn dus ook aan de arbeidsvoorwaarden aan het knagen. Dat verheft dit gedrag imho nog niet tot de norm. Genoeg bedrijven die niet aan de AV knabbelen :)

* Voor wat het uitmaakt, 900 is een wat hoge schatting. Het leasebedrag is volgens mij nooit boven de 800,- geweest.

* En zoals Janoz al aangaf, een leaseauto is een van de zaken die je meeneemt in je besluit tot indiensttreding. Ik leverde 150 euro bruto en een 13e maand in toen ik bij LogicaCMG tekende, in totaal een euro of 400 bruto. Daarvoor kreeg ik een onkostenvergoeding, betere regeling m.b.t. zorgverzekering en een leaseauto terug. Zonder die auto zou mijn afwezig misschien anders geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:26:
<knipknipdeknip>
Dat kan bij onze SVP ook gewoon. Blijkbaar durven mensen dat niet. Doen mensen dat niet. Wellicht zijn ze bang om voor bruinwerker te worden aangezien.
Maar een mail richting onze SVP met een goed onderbouwd en oprecht verhaal wordt gewoon beantwoord. Wellicht niet dezelfde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Wat betekent "SVP"?
Pagina: 1 ... 55 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.