member
De droom
crisis
Slechte tijden
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Shareholders
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:30:
[...]
memberMumber
De droom
crisis
Slechte tijden
Zelfde standaard auto, verklaring geen privegebruik, bruto extraatje ter waarde van de niet-gereden privekilometers op de zakelijke auto.
Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.
[ Voor 55% gewijzigd door t_captain op 19-09-2013 13:39 ]
Verwijderd
En voor de eigen rijders in een parkeervergunningomgeving ... ?t_captain schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:34:
[...]
Zelfde standaard auto, verklaring geen privegebruik, bruto extraatje ter waarde van de niet-gereden privekilometers op de zakelijke auto.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Allemaal wegbezuinigd.Wijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:39:
Wat is het toch met meeting ruimtes en stoelen....
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Verwijderd
Marktconform gemaaktWijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:39:
Nee hoor...standup meetings zijn heel gewoon. Scrum of zo heet dat...
Je had bij de uitreiking een beter model moeten kiezen. Maar ja dat krijg je als je alleen de requirements afloopt en een fancy exemplaar wil hebben.Wijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:39:
[ Voor 104% gewijzigd door Rukapul op 19-09-2013 13:57 ]
iddqd idkfa
OKRukapul schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:37:
[mbr]heren... het is even genoeg geweest met de bingo. Dit is en blijft een discussieforum.[/]
iddqd idkfa
Welke, waar en wat voor een reactie dan?Wijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:51:
Hoor net dat vakbond nummer 2 ook gereageerd heeft. Gelukkig stuk beter verhaal dan de CNV.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
yup, source ?LowLevel schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:58:
[...]
Welke, waar en wat voor een reactie dan?
Welke vakbond mag dat dan zijn, en wat is hun reactie?Wijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:51:
Onze volumes moeten we dan vast Europees aanbesteden.
Hoor net dat vakbond nummer 2 ook gereageerd heeft. Gelukkig stuk beter verhaal dan de CNV.
Verwijderd
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 14:14 ]
Verwijderd
Hoor je dat uit de eerste hand?Hoor net dat vakbond nummer 2 ook gereageerd heeft.
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 14:56 ]
Op deze plaatje kan ik de hele nacht wel dansen.gaat die feest van overmorgen nog door
Verwijderd
I have a dream, van ABBA?Triodefreak schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:57:
[...]
Op deze plaatje kan ik de hele nacht wel dansen.
[ Voor 35% gewijzigd door k-man op 19-09-2013 15:02 ]
Money, Money, MoneyI have a dream, van ABBA?
[ Voor 50% gewijzigd door Triodefreak op 19-09-2013 15:20 ]
De unie was zo beleefd om een kopie van de brief die zijn gaan versturen ook naar de OR mailbox te sturen.
iddqd idkfa
[ Voor 17% gewijzigd door Demoric op 19-09-2013 15:06 ]
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 15:06 ]
Verwijderd
voor in de Karaokehoek van A Taste of RedVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:08:
http://www.businesspundit.com/30-best-songs-about-money/
Dan zijn we in een keer af van al die geldgerelateerde liedjes
Dit verhaal zit ook al een aantal dagen in mijn achterhoofd. Het word wel compleet anders gebracht onder het mom van harmonisering en flexibiliteit. Maar uiteindelijk lijkt het huidige aanbod er gewoon op neer te komen of mensen willen tekenen voor een vrijwillige kostenverlaging van de werknemers om het bedrijf gezond te houden. Iets wat toen met Capgemini voor de nodige opschudding en slechte publiciteit heeft gezorgd. Blijkbaar maakt presentatie van zo'n aanbod een groot verschil. Als je het maar brengt alsof het geweldig is en niet eerlijk bent naar je werknemers dan zal de grote media het ook niet snel oppakken wat je weer imago schade scheelt.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:06:
Hier valt lering uit te trekken
http://www.computable.nl/...t-capgemini-geschaad.html
Verwijderd
Verwijderd
Uit advertorial: "In plaats daarvan ontvangt elke werknemer een collectieve bonus die gebaseerd is op wereldwijde winst"Ron betaalde de media om met een advertorial de schijn hoog te houden.
Verwijderd
Maar niet echt consistent in het gebruik van medewerker / member / en NU mumber in het artikelTriodefreak schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:04:
De artikelen op het FD leken ook wel geschreven door een "connectie" van Ron.
Inderdaad. Sterker nog. Business unit performance heeft er ook invloed op. Daarbij komt er ook nog bij dat de "SBU president" de mogelijkheid heeft deze bonus op welke manier dan ook uit te delen.Hiervoor zitten er teveel afhankelijkheden in t.o.v. persoonlijke performance en functielevel.
[ Voor 37% gewijzigd door Triodefreak op 19-09-2013 16:23 ]
[ Voor 89% gewijzigd door ESPACE op 19-09-2013 17:28 ]
collectief: col - lec` tiefLowLevel schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:16:
Sorry, maar de bonus is niet collectief. Hiervoor zitten er teveel afhankelijkheden in t.o.v. persoonlijke performance en functielevel.
Een collectieve bonus is iedereen 1000 Euro, zonder onderscheid naar functie.
[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 19-09-2013 16:55 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 16:48 ]
Ja hoor, behalve member die de Sales regeling hebben.Triodefreak schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:53:
Microkid: Wij "krijg" die bonus niet allemaal. ZIE PPP powerpoint presentatie.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dat is niet het punt van discussie. Ik ben ook niet voor een collectieve bonus zoals Ron dat neerzet. Persoonlijke performance dient wat mij betreft altijd meegenomen te worden. Echter Ron beweert dat "elke medewerker" van receptionist tot directeur een bonus ontvangt zodat we streven naar collectief succes.We zijn immers niet allemaal gelijk.
Dat wordt ook gedaan. In de bonusberekening zit een factor die afhankelijk is van je prestaties. Zie de presentatie.Triodefreak schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:00:
[...]
Persoonlijke performance dient wat mij betreft altijd meegenomen te worden.
Juist.Dat wordt ook gedaan. In de bonusberekening zit een factor die afhankelijk is van je prestaties. Zie de presentatie.
Afhankelijk van persoonlijke prestaties=individueel.Dat wordt ook gedaan. In de bonusberekening zit een factor die afhankelijk is van je prestaties. Zie de presentatie.
[ Voor 20% gewijzigd door Triodefreak op 19-09-2013 17:18 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 17:18 ]
Tuurlijk. Dit jaar wel. Als je tekent.Dit jaar wel, want dat is gegarandeerd lees in de slides van 3 september
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Triodefreak op 19-09-2013 17:23 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Helemaal goed, je bent een Mumber.Triodefreak schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:21:
Maar goed. Dus niet iedere medewerker maar "bijna" iedere member. Een wezenlijk verschil. Wij zijn blijkbaar nog geen members. Ook al worden we zo genoemd in de mailwisselingen. [edit] Ik heb begrepen van Easymedia dat we na vrijdag allemaal members zijn.
To mumbel ol not to mumbel (chinese proverb)Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:54:
[...]
The main question is:
Would you like to be(come) a mumber or not to be(come) a mumber?
Dan heb de nuances gemist.Triodefreak schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:04:
De artikelen op het FD leken ook wel geschreven door een "connectie" van Ron.
Verwijderd
Jeroen, zijn de excuses ergens tegenaan gevaren, bedoel je dat? Of bedoel je aanvaard, van het werkwoord aanvaarden?
Mea culpa . Het laatste uiteraard. De lange en intense dagen lijken op mijn taalvaardigheid te slaan.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:03:
[...]
Jeroen, zijn de excuses ergens tegenaan gevaren, bedoel je dat? Of bedoel je aanvaard, van het werkwoord aanvaarden?
Dat is dus wel zoals men het ziet en dat past in de Noord-Amerikaanse cultuur. Serge en Mike gebruiken wel 's het voorbeeld van de schoonmaker bij de Nasa in de jaren '60. "what are you doing there?" vraagt een directeur "Well Mister, I'm helping to launch a rocket!" terwijl de man rustig door veegt. Ken nog wel een paar voorbeelden, een bekende Amerikaanse generaal had er ook een handje van.Triodefreak schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:00:
[...]
Dat is niet het punt van discussie. Ik ben ook niet voor een collectieve bonus zoals Ron dat neerzet. Persoonlijke performance dient wat mij betreft altijd meegenomen te worden. Echter Ron beweert dat "elke medewerker" van receptionist tot directeur een bonus ontvangt zodat we streven naar collectief succes.
of waren ze op verlof... of ziek, want laten wij eerlijk zijn, je wordt niet goed van hoe het allemaal verlopen is. Binnen mijn team waren 15% niet aanwezig op die 2 stemdagen, en waren dus niet in de gelegenheid om mee te doen.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:21:
Ja maar dat gaat iedereen wel doen na de call vrijdag. Die poll zegt niet zoveel.Circa 1000 mensen hebben niet eens meegedaan aan de poll dus die zijn al akkoord
[ Voor 14% gewijzigd door Poepschepper op 19-09-2013 18:28 ]
Ik heb het artikel zojuist gelezen. De voortvarende manier waarop Ron de Mos zijn nieuwe functie heeft opgepakt, wekt mijn waardering.delahaya schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:11:
misschien al eerder hier gepost, maar was wel even 'leuk' om de droom te lezen in dit stukje http://issuu.com/channelbv/docs/ict_update_3
linksonder op pagina 26 '.....integendeel...' jaja
Verwijderd
Ook dit verhaal is INCORRECT de percentages verschillen wel degelijk managers krijgen een significant hoger percentage, het percentage is 2,5x zo hoog van een hoger salaris.Microkid schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:47:
[...]
collectief: col - lec` tief
(«Frans)
bijvoeglijk naamwoord
gezamenlijk, gemeenschappelijk;
--
Aangezien we allemaal gezamenlijk die bonus krijgen is deze wel degelijk collectief. Anders was er sprake van een individuele bonus. Dat jij het bedrag anders wilt zien is een ander verhaal. En waarom zou dat 1000 euro voor iedereen moeten zijn? We zijn immers niet allemaal gelijk. We verdienen ook niet hetzelfde, we hebben ook niet allemaal dezelfde verantwoordelijkheden. Daarom is een vast percentage wel zo eerlijk: iedereen een relatief even groot deel van de koek. Wil je meer, dan doe je je best om hogerop de ladder te komen zodat je salaris omhoog gaat. Zo werkt CGI: een bedrijf voor en door medewerkers. Dit is een groot verschil met het oude Logica, iets wat blijkbaar nog niet bij iedereen helemaal duidelijk is. Waar Logica meer de grote detacheerder was moet je CGI meer zien als een groot familiebedrijf waar je met z'n allen verantwoordelijk voor bent en ook met z'n allen de koers bepaald (denk aan de MSAP e.d.). Dat is natuurlijk een manier van werken die je moet liggen. Als je dat past dan zit je goed bij CGI. Wil je een werkgever die puur en alleen de klussen voor je regelt, wellicht past CGI dan wat minder bij je.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
En ik maar denken dat valt niemand op, laat maar varen.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:03:
[...]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 19:58 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk deze brief die ik in mijn inbox kreeg...Wijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:04:
[...]
De unie was zo beleefd om een kopie van de brief die zijn gaan versturen ook naar de OR mailbox te sturen.
Verwijderd
Potje vaseline erbij, want het kan wellicht hard en diep gaan wordenVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:53:
One dream. One team.![]()
Persoonlijk heb ik de laatste weken het gevoel in een nachtmerrie te leven. Marcel die achter mij aanzit om mijn salaris, pensioen, leaseauto, vergoedingen af te pakken. Tl 's etc die in de bonuspot graaien.![]()
En Ron die mij wil dwingen aandelen in een krimpbedrijf aan te schaffen.![]()
Ron, knijp aub vrijdag in mijn arm.
Jaja, ik weet het, mijn naam is
Verwijderd
Als werkgevers zich verenigen in bonden als MKB-Nederkand, VNO-NVW, AWVN, LTO Nederland, etc. lijkt het mij nuttig om me ook te verenigen in een bond, samen sta je sterk.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:04:
[...]
Waarschijnlijk deze brief die ik in mijn inbox kreeg...
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-L7RSHHDUHQHH.pdf
Buiten het feit dat De Unie blijkbaar al aan tafel zit bij CGI probeert DeUnie een nog groter draagvlak te creëren binnen CGI. Misschien interessant om verder te verspreiden binnen onze toko?
Samen sterk. Of is dat niet meer van deze tijd ;-)
Wel jammer dat die drie maanden wachttijd niet lijkt te gelden voor de juridische ondersteuning en alleen voor email ondersteuning, dan zou het zelfs zonder korting een goede deal zijn.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:04:
[...]
Waarschijnlijk deze brief die ik in mijn inbox kreeg...
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-L7RSHHDUHQHH.pdf
Buiten het feit dat De Unie blijkbaar al aan tafel zit bij CGI probeert DeUnie een nog groter draagvlak te creëren binnen CGI. Misschien interessant om verder te verspreiden binnen onze toko?
Samen sterk. Of is dat niet meer van deze tijd ;-)
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 21:26 ]
Hm misschien is er een forum waar je annoniem kan posten en op die manier mensen kan verenigenPerenor schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:52:
Ik sta daar wel voor open, om lid te worden van een bond. Maar een paar individuele gevallen helpt niet. We moeten dat dan en masse doen. Een paar honderd man. Maar hoe gaan we dat organiseren, zonder als individu het risico te lopen om als oproerkraaier uitgemaakt te worden???
Ik geloof er niet erg in moet ik heel eerlijk zeggen.Perenor schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:52:
Ik sta daar wel voor open, om lid te worden van een bond. Maar een paar individuele gevallen helpt niet. We moeten dat dan en masse doen. Een paar honderd man. Maar hoe gaan we dat organiseren, zonder als individu het risico te lopen om als oproerkraaier uitgemaakt te worden???
[ Voor 9% gewijzigd door avotar op 20-09-2013 07:08 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Rukapul schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:52:
… m.i. zou de werknemerspopulatie als geheel gebaat zijn bij 1) een echte werknemersvertegenwoordiging die niet gehinderd wordt door andere verantwoordelijkheden, 2) een overeengekomen proces rondom (veranderingen van) arbeidsvoorwaarden, 3) het vastleggen van het geheel van arbeidsvoorwaarden in een enkele overeenkomst.
En als je dat terugredeneert dan kom je bij 3 iets uit als een bedrijfs-CAO, bij 2 dan iets als jaarlijkse CAO-onderhandelingen, en bij 3 een personeelsvertegenwoordiging of (vak)bond.
Als je zoiets hebt dan kun je toewerken naar een set arbeidsvoorwaarden waar niet de willekeur en korte termijn heerst en waar je potentieel je pensioen mee kunt halen.
M.i. heb je eerst de structuur nodig en dan de invulling.
Een betere structuur kan ook leiden tot verbeteringen voor werknemers die de werkgever niet eens veel hoeven te kosten. Denk bijvoorbeeld aan de pensioenaanbieder. Door het op te nemen in het geheel wordt men echter geforceerd er iets mee te doen ipv op de lange baan te schuiven.
Ik denk dat je dat punt voorbij bent. ik vrees namelijk dat ookal zouden de vakbonden nu instappen, het heel veel tijd zal gaan kosten. Plus je passeert direct de OR. Niet netjes mijns inziens.ESPACE schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 07:26:
Vakbondslidmaatschap van een grote groep medewerkers kan helpen de context te veranderen. M.b.t. tot arbeidsvoorwaarden zou ik een transitie van OR naar de bonden van harte toejuichen. Met dat perspectief wil ik graag een bijdrage van Rukapul in herinnering roepen.
[...]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq