Ken er genoeg die het verdienen hoor.
en nog klagen.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 20:44 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 20:44 ]
Geldt dit alleen voor het 1e jaar, en maar gokken wat daarna in het beloningspakket zit?Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:31:
Ontslag door je eigen gierigheid, omdat 3800 bruto, leaseauto, 30 vakantiedagen, spp, ppp, 2 studiedagen, 77% pensioen vergoeding nog niet genoeg is :d
Nee.
[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 18-09-2013 21:05 ]
Verwijderd
ja over concurrentie gesproken, ze zullen zich het volgende moeten realiseren:Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:27:
Wat me opviel is dat er tijdens die call werd gesproken over salarisverhoging. Het klonk bijna als een praatje van de manager vooral op het moment dat er gerefereerd werd naar de concurrentie.
Maar dat is het uiteindelijk voor verreweg de meeste medewerkers niet zo. Het is puur een verschuiving van potje secundaire voorwaarden naar primaire voorwaarden. En dan voor de meeste medewerkers is dit niet eens in de ratio 1:1 maar 1:<1.
Als je bijvoorbeeld geen mobiliteit meer zou bieden (secundair) is het eenvoudig om primair een paar honderd euro verhoging te geven en er zelfs dan TOCH NOG als medewerker op achteruit te gaan. Dat is ook de manier waarop de mensen die wat hoger in de schaal zitten bruto er niet op achteruit gaan, zelfs vooruit, maar netto beslist niet.![]()
![]()
Laat er daarom niet meer over een salarisverhoging gesproken worden. Het is gewoon een sigaar,.... uit eigen doos!
Verwijderd
Zozo ik vind het echt niet slecht.Rukapul schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:03:
[...]
Nee.
Even los van een lease auto is 4k bruto een aardig salaris voor een gemiddelde vakvolwassen ontwikkelaar. Dit is een niveau wat de meeste HBO/WO IT-ers dus zouden moeten kunnen bereiken. Daarbuiten bestaat nog een hele schare functies waarbij een hogere beloning passend is. En CGI onderkent dat ook middels de salarisschalen.
En bedenk ook dat door zo 'omhoog' te schoppen dat je je eigen glazen ingooit. In NL is het eenmaal gebruik dat er langzaam naar het eind/ijk/100% salaris toegegroeid wordt voor een functie. Als iedereen zo'n houding heeft als de jouwe dan trek je collectief je eigen toekomstige salaris naar beneden.
Ik heb heel wat vacatures gezien, spreek met enige regelmaat recruiters, ken een aantal bedrijven persoonlijk en een nog groter aantal via mensen die ik goed ken. Als er een woord uit recruiter-taal een eigen betekenis heeft gekregen is het wel "marktconform".Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:03:
[...]
[...]
Dus dat hele marktconform geneuzel is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt
Goeie post, kan niet anders zeggen!Rukapul schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:03:
[...]
Nee.
Even los van een lease auto is 4k bruto een aardig salaris voor een gemiddelde vakvolwassen ontwikkelaar. Dit is een niveau wat de meeste HBO/WO IT-ers dus zouden moeten kunnen bereiken. Daarbuiten bestaat nog een hele schare functies waarbij een hogere beloning passend is. En CGI onderkent dat ook middels de salarisschalen.
En bedenk ook dat door zo 'omhoog' te schoppen dat je je eigen glazen ingooit. In NL is het eenmaal gebruik dat er langzaam naar het eind/ijk/100% salaris toegegroeid wordt voor een functie. Als iedereen zo'n houding heeft als de jouwe dan trek je collectief je eigen toekomstige salaris naar beneden.
Een beetje ingenieur in een ander vakgebied verdient overigens makkelijk meer. Zelfs een beleidsambtenaar of leraar haalt dit wel.
Door de 'democratisering' van IT-kennis is er al druk op salaris en perceptie van de functie. Dat is echter onterest omdat juist goed geschoolde, kundige en ervaren IT-ers enorme meerwaarde creeren.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
pagani schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:40:
Persoonlijk vind ik het openbaren van dergelijke details hier écht niet kunnen (en de wet gelukkig ook), maar het is je eigen keuze
Interessante stelling die hier geponeerd wordt, maar wel een die ik in twijfel trek. Arbeidsvoorwaarden(onderhandelingen) zijn iets tussen werkgever, werknemer en eventueel diens vertegenwoordiging. Elk van die partijen wordt geacht volkomen vrij daarin te opereren. Het bestempelen als 'bedrijfsgeheim' zou dit enorm oprekken*. Het is primair van beiden. Eenzelfde kan gezegd worden van een inventarisatie door de OR: het kan geen bedrijfsgeheim zijn omdat de OR de informatie vergaart van haar achterban in haar rol als personeelsvertegenwoordiging. Daar als bedrijf rechten op doen gelden is vergezocht.pagani schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:42:
[...]
De arbeidswet verbiedt het openbaren van bedrijfsgevoelige informatie én je hebt daarnaast getekend voor geheimhouding, ongeacht in welke periode je bij het bedrijf bent gekomen.
Verwijderd
het lag in de lijn der verwachting.Wijnands schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:26:
Daarom hebben veel van onze klanten ook een duidelijk classificatie op documenten.
Los van het feit of het bedrijfsgeheim is of niet, ik vind het verre van netjes.
Vergeleken met het hele proces rond jullie AV valt dit in het niets.Wijnands schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:26:
Los van het feit of het bedrijfsgeheim is of niet, ik vind het verre van netjes.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Verwijderd
We klagen omdat 'ons' iets wordt afgenomen en dat daar bovendien niet eerlijk over wordt gecommuniceerd. In het management zitten er zat die meer KRIJGEN en die niet hoeven in te leveren.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:43:
Ken er genoeg die het verdienen hoor.en nog klagen.
Verwijderd
Jeroen om meteen te gaan buigen voor de mening van Rukapal te gaan buigen voor zijn stuk vindt ik vanuit jouw postitie ronduit walgelijk.Zelf verdien je veel meer dan 4K en het enige dat ik hieruit moet concluderen is dat je de poll naar je hand aan het zetten bent. Kort gezegd, je bent niet eerlijk naar de achterban.
Gast. Ga lekker tegen je TL je gal spuwen en stap eens naar een OR lid in real life. Of kom een inhoudelijk met argumenten...Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 01:32:
[...]
Jeroen om meteen te gaan buigen voor de mening van Rukapal te gaan buigen voor zijn stuk vindt ik vanuit jouw postitie ronduit walgelijk.Zelf verdien je veel meer dan 4K en het enige dat ik hieruit moet concluderen is dat je de poll naar je hand aan het zetten bent. Kort gezegd, je bent niet eerlijk naar de achterban.
Rukupal slaat geen onzin uit, maar jij bent de eerste om hem hierin tegelijk te gegeven. Dat roept meteen de vraag op waarom? CGI sterft van de mensen met 4K plus, allemaal HBO of VWO gek hè. Walgelijk dat gebuig van jouw. Jij bent er dus zo een die de wereld slechter voorstelt tegenover je collega's dan dat hij is.
Dat is precies het gevoel dat ik vanmiddag bij jullie call kreeg. Mijn grote vraag is of jullie wel aan onze kant staan of aan je eigen progressie denkt. BAH BAH BAH.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
+1Motrax schreef op donderdag 19 september 2013 @ 06:07:
[...]
Gast. Ga lekker tegen je TL je gal spuwen en stap eens naar een OR lid in real life. Of kom een inhoudelijk met argumenten...
[ Voor 7% gewijzigd door Poepschepper op 19-09-2013 06:53 ]
+1 ... kan niet anders zeggen. Doet me een beetje denken aan Rupsje nooit genoegMotrax schreef op donderdag 19 september 2013 @ 06:07:
[...]
Gast. Ga lekker tegen je TL je gal spuwen en stap eens naar een OR lid in real life. Of kom een inhoudelijk met argumenten...
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ik ga hier niet eens inhoudelijk op reageren (hoewel m'n vingertjes jeuken om het wel te doen, maar laat ik verstandig zijn). Maar ik wil je wel vragen niet persoonlijk op de man te spelen. En als je wat te zeggen hebt, doe het dan persoonlijk, i.p.v. op een publiekelijk forum. Dat hoeft niet eens via CGI, of in person, we hebben ook nog zoiets als DM op Tweakers.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 01:32:
[...]
Rukupal slaat geen onzin uit, maar jij bent de eerste om hem hierin tegelijk te gegeven. Dat roept meteen de vraag op waarom? CGI sterft van de mensen met 4K plus, allemaal HBO of VWO gek hè. Walgelijk dat gebuig van jouw. Jij bent er dus zo een die de wereld slechter voorstelt tegenover je collega's dan dat hij is.
Dat is precies het gevoel dat ik vanmiddag bij jullie call kreeg. Mijn grote vraag is of jullie wel aan onze kant staan of aan je eigen progressie denkt. BAH BAH BAH.
1. Ik verdien misschien veel meer dan 4k maar op mijn loonstrook staat elke maand toch wel iets minder dan 4k.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 01:32:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door Wijnands op 19-09-2013 07:43 ]
Verwijderd
Iets voor jou? http://www.cnvdienstenbon...eft-niet-akkoord-te-gaan/Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:31:
Ontslag door je eigen gierigheid, omdat 3800 bruto, leaseauto, 30 vakantiedagen, spp, ppp, 2 studiedagen, 77% pensioen vergoeding nog niet genoeg is :d
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 07:45 ]
Verwijderd
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verwijderd
Is die marktconforme benchmark al transparant beschikbaar? Die was - net als mijn slarisverhoging - al weer een tijdje geleden beloofd.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:33:
[...]
het lag in de lijn der verwachting.
Maar ik zou van u wel eens willen weten waarom er alleen naar de atossen en caps wordt gekeken als het gaat om marktconforme av. Ik werk in de IT branche, dus als er marktconform gekeken moet worden waarom dan niet naar de hele markt? Mijn diensten zijn hetzelfde overal waar ik werk, sterker nog ik denk dat bij een detacheerder meer van me verwacht wordt.
Verwijderd
ondanks dat ik niet echt een voorstander ben van een vakbond, zie ik hier wel duidelijk omschreven wat m'n rechten zijn. Ik zou wel eens van je willen weten wat er zo typisch aan is en waarom ze herrie maken?Wijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:46:
Stukken als
"Uw werkgever is al geruime tijd in overleg met de ondernemingsraad (OR) betreffende aanpassing van de arbeidsvoorwaarden. De werkgever en de OR zijn niet tot een overeenstemming kunnen komen. CGI heeft besloten u een eenzijdig voorstel tot aanpassing van uw arbeidsvoorwaarden te doen. Wat zijn uw rechten? "
Zijn typisch. Ik ken CNV sowiso als een hoop herrie en niet veel meer dan dat.
`Dat denk ik ook. Als je ziet hoe hoog de emoties zijn opgelopen, hier zijn geen winnaars, alleen verliezers.hoevenpe schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:51:
Ik denk dat iedereen die denkt dat de medewerkers nu 'gewonnen' hebben wel eens van een heel koude kermis zou kunnen thuiskomen.
Het is geen overwinning. Ja, men steekt in op verandering en deel flexibilisering. Een deel van de weerstand ging ook niet over de inhoud maar meer over alles tegelijk en de manier waarop.Linksom of rechtsom zal er fors bespaard moeten worden, het huidige pakket wad dan wel rampzalig gecommuniceerd maar in grote lijnen was het wel evenwichtig (op de top van de piramide na die de dans ontsprong). Ik denk dat het definitieve pakket nooit heel veel anders zal worden, hoe boos iedereen ook mag zijn nu.
Dit is gewoon een Pyrrusoverwinning...
Verwijderd
nou hier moet ik je toch tegen spreken, eigenlijk alle mensen die ik heb gesproken zijn tegen omdat ze achteruit gaan in hun arbeidsvoorwaarden, zowel primair als secundair.Wijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:53:
[...]
`Dat denk ik ook. Als je ziet hoe hoog de emoties zijn opgelopen, hier zijn geen winnaars, alleen verliezers.
[...]
Het is geen overwinning. Ja, men steekt in op verandering en deel flexibilisering. Een deel van de weerstand ging ook niet over de inhoud maar meer over alles tegelijk en de manier waarop.
Ik heb ook een hoop mensen gesproken die er iets op achteruit gaan primair maar die het vooral dwars zit dat de compensatie daarvoor variabel en onzeker is.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:56:
[...]
nou hier moet ik je toch tegen spreken, eigenlijk alle mensen die ik heb gesproken zijn tegen omdat ze achteruit gaan in hun arbeidsvoorwaarden, zowel primair als secundair.
Als je lid wilt worden van een vakbond moet je dat uiteraard zelf weten. Voordat ik in de OR kwam heb ik er ook wel 's naar gekeken en ik persoonlijk had een beter gevoel bij de unie maar dat terzijdeVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:52:
[...]
ondanks dat ik niet echt een voorstander ben van een vakbond, zie ik hier wel duidelijk omschreven wat m'n rechten zijn. Ik zou wel eens van je willen weten wat er zo typisch aan is en waarom ze herrie maken?
[ Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 19-09-2013 07:59 ]
Verwijderd
ik denk dat we hier grotendeels ook wel over eens zijn. Zeker het stuk over hoogopgeleiden, alleen heb ik niet het idee dat het management van dit bedrijf ons als zodanig behandeldWijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:57:
[...]
Als je lid wilt worden van een vakbond moet je dat uiteraard zelf weten. Voordat ik in de OR kwam heb ik er ook wel 's naar gekeken en ik persoonlijk had een beter gevoel bij de unie maar dat terzijde
Ja, je ziet je rechten ingekleed tussen halve waarheden zoals de eerste paragraaf. Verder is het allemaal "Op de barikaden, we pikken het niet langer! "van toon. Dat is het vaak.
Een dergelijke instelling was 150, 100 jaar geleden broodnodig. En nu in een aantal sectoren misschien ook nog wel maar ik vind het niet passen bij een bedrijf wat vooral hoger opgeleiden in dienst heeft en in de dienstverlening zit.
Daarnaast, ik heb gezien wat vakbonden in de jaren 70 met Engeland gedaan hebben...
Verwijderd
Het lijkt wel of sommigen zitten te wachten tot jij iets zegt waar ze het niet mee eens zijn, zodat ze weer fijn kunnen mekkeren... Gewoon negerenWijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:31:
[...]
3. Misschien dat jij mij kent, ik ken jou niet en ik ben onderhand klaar met de anonieme persoonlijke aanvallen. Wees een vent en kom me dit soort dingen in mijn gezicht zeggen!
kijk ook even naar t tijdstip van zn post en taalgebruik. Volgens mij is de drank op en is ie daar een beetje boos over..Motrax schreef op donderdag 19 september 2013 @ 06:07:
[...]
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Verwijderd
volgens mij is dat het hele idee van een discussieforum.... Anders had het wel monoloogforum gehetenVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:06:
[...]
Het lijkt wel of sommigen zitten te wachten tot jij iets zegt waar ze het niet mee eens zijn, zodat ze weer fijn kunnen mekkeren... Gewoon negeren
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 08:23 ]
[ Voor 26% gewijzigd door fayso946 op 19-09-2013 08:28 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ja, maar er is een verschil tussen discussiëren en onnodig hard reageren om zo de ander bewust af te branden.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:21:
[...]
volgens mij is dat het hele idee van een discussieforum.... Anders had het wel monoloogforum geheten
Verwijderd
mensen worden geraakt in hun vakanties, aanschaf van levensmiddelen, kleding voor hun kinderen, vrije tijd met hun kinderen etc. Als zij denken dat de OR het niet goed doet of, in hun ogen, een verkeerde opmerking maakt, dan raak je ze op die plekken.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:35:
[...]
Ja, maar er is een verschil tussen discussiëren en onnodig hard reageren om zo de ander bewust af te branden.
Maar dat dit feit u af en toe ontgaat was al eerder tot mij door gedrongen
Verwijderd
Mocht de top van de piramide ook even hard geraakt worden als de rest en de communicatie een pak beter dan denk ik dat een groot deel van jullie collega's het voorstel wel aanvaard hadden.hoevenpe schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:51:
Ik denk dat iedereen die denkt dat de medewerkers nu 'gewonnen' hebben wel eens van een heel koude kermis zou kunnen thuiskomen.
Linksom of rechtsom zal er fors bespaard moeten worden, het huidige pakket was dan wel rampzalig gecommuniceerd maar in grote lijnen wel evenwichtig (op de top van de piramide na die de dans ontsprong). Ik denk dat het definitieve pakket nooit heel veel anders zal worden, hoe boos iedereen ook mag zijn nu.
Dit is gewoon een Pyrrusoverwinning...
Uitbuiting van werknemers bestaat vandaag de dag nog steeds. Denk aan de manier waarop koppelbazen soms omgaan met oosteuropese seizoenswerkers. Verplicht ergens in een "polenhotel" wonen, veel te hoge inhouding op de loonstrook voor deze woonkosten. Een strikt regelement, met voor elke overtreding een aanzienlijke boete. Die tijden van 150 jaar geleden bestaan nog steeds.Wijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:57:
[...]
Als je lid wilt worden van een vakbond moet je dat uiteraard zelf weten. Voordat ik in de OR kwam heb ik er ook wel 's naar gekeken en ik persoonlijk had een beter gevoel bij de unie maar dat terzijde
Ja, je ziet je rechten ingekleed tussen halve waarheden zoals de eerste paragraaf. Verder is het allemaal "Op de barikaden, we pikken het niet langer! "van toon. Dat is het vaak.
Een dergelijke instelling was 150, 100 jaar geleden broodnodig. En nu in een aantal sectoren misschien ook nog wel maar ik vind het niet passen bij een bedrijf wat vooral hoger opgeleiden in dienst heeft en in de dienstverlening zit.
[...]
Verwijderd
Die imago schade wordt door velen van jullie aan de medewerkers toe geschreven, maar is toch echt veroorzaakt door de wijze waarop het management dit heeft aangepakt.empheron schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:53:
Wat er na vandaag ook door de OR besloten gaat worden, dit hele proces heeft ons, als bedrijf en als medewerkers flink beschadigd.
Er is een sfeer ontstaan van een 'wij tegen zij', medewerkers tegen management. Er kan nu wel victorie gekraaid worden, 'we' hebben de eerste slag gewonnen, maar ik denk dat dit in de toekomst een Pyrrusoverwinning zal blijken. Wat er ook gaat gebeuren, we zijn alweer een hoop goede collega's kwijt geraakt gedurende dit proces, en ik zie voorlopig nog geen licht aan het einde van de uitstroom tunnel.
Het is gewoon een gegeven feit dat PPP en SPP ingevoerd moeten worden. Invoering van PPP en SPP is een harde eis vanuit Canada. Doet het management niet wat Canada wil, dan staan ze ASAP op straat en mag een ander het gaan proberen. Er is maar één manier om invoering van SPP en PPP voor elkaar te krijgen zonder de uurtarieven op te krikken (en onszelf uit de markt te prijzen). Het geld ergens anders van de loonstrook halen.
Ik zie de volgende mogelijke scenario's voor het management:
- Heronderhandeling met de OR om een aantal pijnpunten weg te nemen.
- Doorvoeren van de AV zonder instemming van de OR, en hopen dat de rechter de belangen van CGI als zwaarwegend genoeg ziet om dit toe te staan (gezien de recente overgang van onderneming niet aannemelijk, zie jurisprudentie)
- Persoonlijke aanbiedingen per medewerker, met veel druk (gevolgschade is verloop en mogelijk afzonderlijke juridische procedures)
- Niets doen, en huidige AV handhaven tot er voldoende winst is om PPP/SPP in te voeren zonder aan overige AV te sleutelen (gezien markomstandigheden ook niet aannemelijk)
- Niets doen, opdracht teruggeven. Canada stelt nieuwe bestuurders aan. Feest begint weer van voor af aan... Of nog erger, Canada neemt zijn verlies en saneert het CGI NL terug naar een minimale organisatie met net genoeg mensen aan boord om de grote klanten tevreden te houden.
- Ron de Mos botst tijdens zijn rit van vakantie naar huis tegen de pot met goud aan het einde van de regenboog en besluit deze met ons te delen.
Waar het ook naar toe gaat, ik snap de euforie niet helemaal rondom de stemming van gisteren. Alle mogelijke opties resulteren in een beschadigd imago, onrust, verloop en krimp. Ik kan er een beetje triest van worden.
Verwijderd
ik mis de mogelijkheid:empheron schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:53:
Wat er na vandaag ook door de OR besloten gaat worden, dit hele proces heeft ons, als bedrijf en als medewerkers flink beschadigd.
Er is een sfeer ontstaan van een 'wij tegen zij', medewerkers tegen management. Er kan nu wel victorie gekraaid worden, 'we' hebben de eerste slag gewonnen, maar ik denk dat dit in de toekomst een Pyrrusoverwinning zal blijken. Wat er ook gaat gebeuren, we zijn alweer een hoop goede collega's kwijt geraakt gedurende dit proces, en ik zie voorlopig nog geen licht aan het einde van de uitstroom tunnel.
Het is gewoon een gegeven feit dat PPP en SPP ingevoerd moeten worden. Invoering van PPP en SPP is een harde eis vanuit Canada. Doet het management niet wat Canada wil, dan staan ze ASAP op straat en mag een ander het gaan proberen. Er is maar één manier om invoering van SPP en PPP voor elkaar te krijgen zonder de uurtarieven op te krikken (en onszelf uit de markt te prijzen). Het geld ergens anders van de loonstrook halen.
Ik zie de volgende mogelijke scenario's voor het management:
- Heronderhandeling met de OR om een aantal pijnpunten weg te nemen.
- Doorvoeren van de AV zonder instemming van de OR, en hopen dat de rechter de belangen van CGI als zwaarwegend genoeg ziet om dit toe te staan (gezien de recente overgang van onderneming niet aannemelijk, zie jurisprudentie)
- Persoonlijke aanbiedingen per medewerker, met veel druk (gevolgschade is verloop en mogelijk afzonderlijke juridische procedures)
- Niets doen, en huidige AV handhaven tot er voldoende winst is om PPP/SPP in te voeren zonder aan overige AV te sleutelen (gezien markomstandigheden ook niet aannemelijk)
- Niets doen, opdracht teruggeven. Canada stelt nieuwe bestuurders aan. Feest begint weer van voor af aan... Of nog erger, Canada neemt zijn verlies en saneert het CGI NL terug naar een minimale organisatie met net genoeg mensen aan boord om de grote klanten tevreden te houden.
- Ron de Mos botst tijdens zijn rit van vakantie naar huis tegen de pot met goud aan het einde van de regenboog en besluit deze met ons te delen.
Waar het ook naar toe gaat, ik snap de euforie niet helemaal rondom de stemming van gisteren. Alle mogelijke opties resulteren in een beschadigd imago, onrust, verloop en krimp. Ik kan er een beetje triest van worden.
Verwijderd
Tuurlijk snap ik dat mensen zich gen**id voelen. Maar ik denk niet dat 1 OR lid hier de dupe van dient te worden. Vind het juist positief dat een OR lid hier mee doet met het gesprek. Ik ben het niet altijd met hem eens, maar ik vind wel dat je ieder mens in zijn waarde moet laten. Vooral als deze persoon zelf altijd heel rustig op iedereen reageert.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:47:
[...]
mensen worden geraakt in hun vakanties, aanschaf van levensmiddelen, kleding voor hun kinderen, vrije tijd met hun kinderen etc. Als zij denken dat de OR het niet goed doet of, in hun ogen, een verkeerde opmerking maakt, dan raak je ze op die plekken.
hoewel ik wel vind dat je de uitspraken die je doet van onderbouwing moet voorzien, snap ik wel de hardheid waarmee het gebeurd
Begrijp me niet verkeerd, ik stel geen enkele medewerker ergens verantwoordelijk voor. De boosheid en reacties op dit forum had men wel kunnen verwachten en zijn een logisch gevolg van de hele procesgang. Ik uit enkel mijn grote zorgen over de negatieve gevolgen van de hele procesgang voor ons hele bedrijf, dus ook voor mijzelf, collega's die hier net in dienst zijn en collega's die hier al lang werken en nu gedesillusioneerd rondlopen.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:00:
[...]
Die imago schade wordt door velen van jullie aan de medewerkers toe geschreven, maar is toch echt veroorzaakt door de wijze waarop het management dit heeft aangepakt.
Uitgangspunt: geen bezuiniging, maar PPP/SPP + flexibilisering
Werkelijkheid voor het overgrote deel van de medewerkers: netto achteruitgang
Dan zijn er 2 mogelijkheden: het levert het bedrijf wel geld op (bezuiniging) of het levert een klein deel van de medewerkers veel op ten koste van het overgrote deel.
Staat in de locatie van de meeting (in elk geval in de update die net gestuurd is)fayso946 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:15:
waarschijnlijk ligt het aan webmail maar voor vrijdag zie ik geen inbel gegevens
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
De meeste T3's van pakweg 35-50 jaar, die ik kende en nog ken, hadden (tot ik alweer meer dan een jaar geleden weg ging) eerder een salaris van rond de 3500-3600. Nog ernstiger dan jij omschrijft dus.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:54:
Oudere werknemers, zeg een T3 met 4200
Doe ik m'n best voor maar sommige insinuaties word ik wel boos van.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:06:
[...]
Het lijkt wel of sommigen zitten te wachten tot jij iets zegt waar ze het niet mee eens zijn, zodat ze weer fijn kunnen mekkeren... Gewoon negeren
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Vind het juist positief dat een OR lid hier mee doet met het gesprek.
Een vakbond voor hoger opgeleiden zou prima passen als vertegenwoordiging voor ons hoger opgeleiden werkzaam in de dienstverlening. De kwaliteit die de OR in dit AV proces levert is mede te danken aan een goede adviseur. Die adviseur is een bestuurder van De Unie!En nu in een aantal sectoren misschien ook nog wel maar ik vind het niet passen bij een bedrijf wat vooral hoger opgeleiden in dienst heeft en in de dienstverlening zit.
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
+1peter00 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:35:
Mijn quasi persoonlijke recept om dit weer vlot te trekken.
Eerlijkheid
Zeg waar het op staat. Zeg wat je doet en doe wat je zegt. Als het budgetneutraal gaat, laat dat zien. Als het een kostenbesparing is, verordonneerd door het het HK, vertel dat en laat onverbloemd zien wat de consequenties zijn. Als het een herverdeling is, zeg dat ook. Practice what you preach. Als je nog steeds het woord "commitment" durft te gebruiken onder het briefpapier terwijl we nog niet eens een begin van excuses van Ron zn uitemate onhandige vakantieplanning hebben gehoord, hebben we nog een lange weg te gaan. Stond die vakantie wel in ESS ? dan is de townhallplanning niet zo handig geweest.
Gelijkheid
Een voorbeeld is de herverdeling waar alleen horizontale instromers >L4 van profiteren. Denkt het management nou echt dat wij HBO/WO ers dat niet doorhebben? Collega eerlijk_delen heeft dat ook pijnlijk aangetoond. Iedereen dezelfde (basis) regelingen, ven pensioen tot mobiliteitsbijdrage,van onkosten tot declaratieregels. Iedereen dezelfde regels voor een auto, OOK het management! Enige uitzonderingen voor bonusregelingen zijn de sales m/v, omdat die gewoon harder blijken te lopen met een bonusregeling. Iedereen hetzelfde percentage variabel salaris, PPP/SPP , berekening voor heel nederland gelijk, niet per markt, skill oid.
Het enige waar wij en management qua beloning in verschillen is basissalaris. Dat mag ook best substantieel zijn. Niet dat jullie denken dat ik een soort communist ben.
Openheid
beetje wennen als je van KPN komt, maar vertel gewoon wat je beweegredenen zijn. Vertel wat je salaris is. dat halen we anders wel uit het jaarverslag, we zijn niet achterlijk. Maak de beoordelingen (voorheen "ranking") openbaar. Vertel welke skills volgens de cijfertjes niet meer lonen. Vooraf graag.
er zijn nog wel meer items te vinden die in deze categorieen vallen. Ja ik ben een oud CMG-er, en daar ben ik nog steeds trots op. CGI lijkt in de kern verdacht veel op CMG. Ook bij CGI zitten de oprichters er nog steeds. Die hadden ook kunnen verkopen cq meeuwenmanagement kunnen bedrijven bij een ander bedrijf. Een startup bijvoorbeeld.
CMG had zn flaws, maar de eenheid onder collega's en management was in die tijd legendarisch. Trots, dat waren we. Niet alles was koek en ei. Synergie was een raar woord in de CMG eilandjescultuur, en de overname van Admiral was ook licht megalomaan (leve de organische groei, dan heb je deze ellende ook niet). Ook Logica had zn voor en nadelen. Helaas is het niet gelukt best-of-both worlds te realiseren.
CGI krijgt opnieuw een kans, maar behandel ons niet als een stel postbodes, want dan voorspel ik een weinig rooskleurige toekomst voor dit bedrijf in nederland, of de carriere van bepaalde meeuwenmanagers.
peter00 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:35:
Mijn quasi persoonlijke recept om dit weer vlot te trekken.
Openheid
beetje wennen als je van KPN komt, maar vertel gewoon wat je beweegredenen zijn.
Openbare salaristabellen zijn een beetje lastig vanwege privacywetgeving.[...]
. Maak de beoordelingen (voorheen "ranking") openbaar. Vertel welke skills volgens de cijfertjes niet meer lonen. Vooraf graag.
Het geeft aan hoe groot de afstand is geworden tussen senior management en voetvolk.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:42:
En ja hoor, weer een mail met 'mooi', 'interessant', 'successen', 'trots', 'positief'.
Volgens mij zit het overgrote deel van de medewerkers niet in deze +modus.
Ik persoonlijk heb het even helemaal gehad met dit tsjakka-gedoe.
Linkje ?Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:50:
Artikel over CGI in het FD al gelezen? Na het introduceren van de term Member, wordt er nu ook de term "toeristen" aan toegevoegd.
Linkje ergens, of in de papieren versie?Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:50:
Artikel over CGI in het FD al gelezen? Na het introduceren van de term Member, wordt er nu ook de term "toeristen" aan toegevoegd.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
[ Voor 161% gewijzigd door Rukapul op 19-09-2013 11:24 ]
Verwijderd
dat het nl-mt er van langs krijg snap ik wel, ze hebben namelijk wel een trackrecord.Woudloper schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:13:
Mooi verhaal van peter00 omtrent de discussie rondom de arbeidsvoorwaarden. Hieronder nog wat aanvulling vanuit mijn kant rondom de CGI organisatie.
Veranderingen in Nederlandse ICT-dienstverlening
Zie veel punten hier de laatste dagen genoemd worden die ik al eerdere in deze reactie beschreef. We hebben in NL en de EU te maken met een veranderende markt waarbij het T&M werk anders opgepakt moet worden om als bedrijf concurrerend te zijn, anders verliest CGI het uiteindelijk van de andere partijen die wel concurrerende arbeidsvoorwaarden hebben of van de brokers. Zelf zie ik veel mogelijkheden in de full-IT oursourcing zoals dat momenteel in Canada en Amerika het geval is. Zie bijvoorbeeld het laatste bericht omtrent het contract van CGI met Homeland Security voor de komende 5 jaar.
Modernisering arbeidsvoorwaarden
Zoals vermeld in dit topic kom je aan de primaire relatie van een medewerker met de organisatie wanneer de arbeidsvoorwaarden gewijzigd worden. Ongeacht hetgeen er nu ligt en uitgekomen is ben ik van mening dat er wel degelijk aanpassingen noodzakelijk zijn in de arbeidsvoorwaarden om concurrerend te zijn. PPP en SPP zijn zaken die onderdeel uitmaken van de 'CGI way of life' en dit gaat gewoon ingevoerd worden.
Andere punten zijn wellicht 'verworven rechten', maar blijft wel dat de leaseauto in veel gevallen gewoon een bedrijfsregeling is. Met mobiliteit verminder je het wagenpark (en verlaag je CO2 uitstaat) en dit had niet meegenomen moeten worden in de arbeidsvoorwaarden discussie.
Negatief imago van CGI
Jammer dat dit topic wordt gebruikt om CGI negatief weg te zetten. Het is een leuk bedrijf om voor te werken. Als je kijkt in de markt (ZZP, eindklanten, andere IT-dienstverleners, etc) komen veel mensen uit de Logica/CMG/LogicaCMG kweekvijver en dat is toch ook iets om trots op te zijn. Het bedrijf heeft veel mooie projecten gerealiseerd in het verleden en doet dit nog steeds. Laten we ook naar deze kan van de organisatie kijken. Kreeg laatst al van concollega's opmerkingen over de sfeer bij CGI naar aanleiding van dit topic.
Normen en waarden
Rukapul geeft terecht aan dat we niet moeten flamen richting elkaar het NL MT. Laten we vooral constructief en inhoudelijk praten omtrent de organisatie en ontwikkelingen hieromtrent. Helaas zijn er mensen die geeneens meer willen solliciteren na het lezen van de berichten hier en dat is erg jammer imho. Verder zijn er zaken die we wel en niet publiekelijk kunnen delen hier op het forum zoals al eerder aangegeven. Toch even rekening mee houden denk ik persoonlijk.
+1Woudloper schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:13:
Het is een leuk bedrijf om voor te werken. Als je kijkt in de markt (ZZP, eindklanten, andere IT-dienstverleners, etc) komen veel mensen uit de Logica/CMG/LogicaCMG kweekvijver en dat is toch ook iets om trots op te zijn. Het bedrijf heeft veel mooie projecten gerealiseerd in het verleden en doet dit nog steeds.
+1 en +1 voor de reactie.t_captain schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:33:
[...]
+1
Tijd voor een positief geluid.
Ik heb bijna 5 jaar voor LogicaCMG en later Logica gewerkt. Ik heb met goede, capabele, leuke mensen samengewerkt. Ik heb plezier gehad in mijn werk. Ik heb veel geleerd, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk.
Qua loonontwikkeling ging het me niet snel genoeg. Anders had ik er misschien nog wel gewerkt. Ik denk dat de skills die ik bij LogicaCMG heb opgebouwd veel hebben bijgedragen aan mijn marktwaarde.
[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 19-09-2013 11:10 ]
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Ik had hem al te pakken.Johri schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:13:
[...]
Krant van gisteren, economische katern, pagina 14.
Links: (achter de betaalmuur)
http://fd.nl/Print/krant/Pagina/Ondernemen/123674-1309/ik-wil-geen-toeristen-op-de-werkvloer-alleen-mensen-die-gecommitteerd-zijn_bron_fd_krant
http://fd.nl/Print/krant/Pagina/Ondernemen/125106-1309/it-wordt-een-sector-als-alle-andere_bron_fd_krant
*knip* citaten heren, niet kopieren
[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 19-09-2013 11:22 ]
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
[ Voor 72% gewijzigd door franssie op 19-09-2013 12:41 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Beste Rukapal en Wijnands,Wijnands schreef op donderdag 19 september 2013 @ 07:31:
[...]
1. Ik verdien misschien veel meer dan 4k maar op mijn loonstrook staat elke maand toch wel iets minder dan 4k.
2. Ja, ik heb ooit het VWO gedaan, toen een jaartje op de universiteit gedaan, besloten dat ik liever een vak leerde dan wetenschapper werd en naar het HBO gegaan. Om dat te betalen heb ik trouwens 20-30 uur per week gewerkt. Begonnen bij deze club als masterclasser en hard gewerkt om nu een T-3 level te hebben en een goeie beoordeling. Zelf gedaan, zelf voor gewerkt!
3. Misschien dat jij mij kent, ik ken jou niet en ik ben onderhand klaar met de anonieme persoonlijke aanvallen. Wees een vent en kom me dit soort dingen in mijn gezicht zeggen!
[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 19-09-2013 12:48 . Reden: plain ipv bold omdat dat iets fijner leest ]
Verwijderd
Dat siert je, excuses aanvaart!Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:43:
Dat ik aan deze gevoelens ten koste van jullie, Wijnands en Rukapal een uitlaatklep heb gegeven spijt me en daarvoor bied ik jullie ten overstaan van dit forum mijn welgemeende excuses aan.
[ Voor 45% gewijzigd door ComPeter op 19-09-2013 13:53 ]
iddqd idkfa
Verwijderd
maar je hebt wel helemaal gelijk in je punten, ik krijg ook al 5 jaar geen salarisverhoging, dus indirect elk jaar 2-3% achteruit...Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:10:
Dank je Jeroen.
Het was een lelijk stukje van me.
Verwijderd
- DreamComPeter schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:11:
Wij gaan samen een bullshit bingo maken voor de Call van vrijdag
Kom maar op met de woorden
-Ownership
-Commitment
-Member
Verwijderd
CGI is een transparant bedrijf. Dus mag je kritische vragen stellen.Triodefreak schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:05:
ondernemerschap bla bla
Verwijderd
Flexibleavotar schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:13:
[...]
- Dream
- Serge
- Miljardair
- Open
- Transparant
- Fair
Verwijderd
Je kan op zijn minst vraagtekens zetten bij het proces. Door om 5 voor 12 ineens het mobiliteitsstuk uit de voorwaarden te halen verandert de directie de spelregels gaandeweg het spel. De OR zou dit als een change moeten behandelen en de directie vragen om een nieuw totaal arbeidsvoorwaarden pakket in te dienen.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:12:
Als je je bedenkt HOE er omgegaan wordt met de medewerkers en WAT er allemaal afgepakt wordt, hoe je het ook formuleert.
Verwijderd
Verwijderd
Dat valt toch wel mee? Een ouderwets "dikke leasebak" kost 1500 in de lease. Ook een level 5 krijgt dat niet. Het probleem lijkt me meer dat het voetvolk in een soort van "Peak IT" auto's wordt gezet
Dat kun je je afvragen.t_captain schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:19:
[...]
Dat valt toch wel mee? Een ouderwets "dikke leasebak" kost 1500 in de lease. Ook een level 5 krijgt dat niet. Het probleem lijkt me meer dat het voetvolk in een soort van "Peak IT" auto's wordt gezet
Verwijderd
En de eigen rijders dan?avotar schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:20:
[...]
Dat kun je je afvragen.
Maar een leuk idee... vervang het mobiliteitsbudget door 'standaard autos'.
- MarktconformVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:16:
[...]
Flexible
Commitment
Dikke leasebak voor managers
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq