Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.770 views

Verwijderd

Nou ja ik weet dat er (geregeld) gesproken word over het Tweakers forum binnen de calls van het MT. Dat heb ik van meerdere mensen vernomen. Dus dat is dan eigenlijk 2 vliegen in 1 klap :P Lekker ventileren en dan leest ook nog eens je doelgroep mee.
De specifieke gevallen zullen misschien niet zo snel opgepakt worden, maar de overall message die hier voorbij komt, komt dan wel over. B)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jullie hebben in ieder geval wel bereikt dat geen Tweaker nog gaat solliciteren bij CGI gok ik ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:46
Ligt dit nou aan mij of zijn allebei de nummers die in de mail van het OR hebben gestaan niet bereikbaar? Krijg geen kiestoon, niets, word gewoon gelijk verbroken. En om dan nou een +44 nummer te gaan bellen met mijn eigen mobiel...

Verwijderd

Vol misschien?

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 07:49

elsinga

=8-)

Hier gewoon ingebeld via 0800 nummer.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Yoghurt114
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11-2022
020 nummer werkt prima voor mij via skype

• elsinga

elsinga

=8-)

Via Skype de call delen met anderen?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Sleepkever
Denk het, was wel wat laat met inbellen. Vaste lijn hier word ook gelijk opgehangen.

Wacht wel op de recording morgen dan.
Sowieso verbaas ik me er nog steeds over. Grote speler op IT gebied, en dan geen geluid kunnen aanbieden via webcast? Waarom moet dat nou weer apart via een telefoonlijn? :/

[ Voor 33% gewijzigd door Sleepkever op 18-09-2013 16:23 ]

• Sleepkever
- whoops dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door Sleepkever op 18-09-2013 16:20 ]

• BitPull56
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2013
Alle lijnen zijn bezet :'(

Verwijderd

Het voordeel van hier reageren is dat je kan zien hoeveel mensen gelijk gestemd zijn.
(of ze nu heel erg emotioneel of heel erg professioneel reageren)

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Ik zie dat er 600 man zijn ingelogd op de livemeeting.

Is de lease het enige waar er geen instemmingsrecht op is?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:46
Tsurany schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:15:
Jullie hebben in ieder geval wel bereikt dat geen Tweaker nog gaat solliciteren bij CGI gok ik ;)
Deze tweaker is onlangs gebeld door een recruiter van dit bedrijf en heeft toen gerefereerd naar diverse it-forums waar een niet-positief beeld over het bedrijf word geschetst.

Vervolgens heb ik toen gevraagd waarom ik geïnteresseerd zou moeten zijn in dit bedrijf als je dit soort berichten leest.

[ Voor 16% gewijzigd door Bossie op 18-09-2013 16:38 . Reden: multitasking fail @ Stofkonijn :) ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
OR presentatie is gaande. Het valt me op dat bij negatieve zaken de voorzitter vaak vergoeilijkt en praat met de argumenten (droom, eigenaarschap, positieve zaken, etc.) overgenomen van de bestuurder.

[ Voor 79% gewijzigd door ESPACE op 18-09-2013 19:00 ]

It always seems impossible until it's done.

• BitPull56
Pls keep us informed.....vergoeilijken klinkt als partijdig :X

Verwijderd

Bospa01 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:26:
[...]

Deze tweaker heeft tijdens een belletje van een recruiter van dit bedrijf gerefereerd naar diverse it-forums waar niet bepaald een positief beeld over het bedrijf word geschetst en gevraagd waarom ik eventueel in dienst zou willen treden bij dit bedrijf ...
Die zin klopt niet helemaal geloof ik :? of ik snap hem gewoon niet helemaal 8)7

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Bij mij werkt het +44 nummer van de livemeeting wel. Maar dat is denk ik niet wat CGI wenst :+

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

• BitPull56
Ga de klant, want billable bezig, niet op extra kosten jagen voor dit gezeur :$

• Sleepkever
BitPull56 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:35:
Ga de klant, want billable bezig, niet op extra kosten jagen voor dit gezeur :$
Exact mijn idee. En ik heb expres voor dit soort geintjes onbeperkt bellen binnen NL op mijn mobiel, maar om dan naar UK te bellen...

• Yoghurt114
Resultaten poll; dikke 80 procent is negatief/tegen.

[ Voor 66% gewijzigd door Yoghurt114 op 18-09-2013 16:57 . Reden: Stomme smiley ]

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:34
80%..... oeps

• Donde
BAM! In your face directie!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Hmm... die pie chart zag er erg duidelijk uit.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk vind ik het openbaren van dergelijke details hier écht niet kunnen (en de wet gelukkig ook), maar het is je eigen keuze

• ESPACE
De poll uitslag is overweldigend! Maar liefst 81% is tegen.
Toen de OR aan de discussie begon was het uitgangspunt dat een nieuw pakket arbeidsvoorwaarden aantrekkelijk genoeg moet zijn dat de overgrote meerderheid wil tekenen.

[ Voor 155% gewijzigd door ESPACE op 18-09-2013 16:46 ]

• BitPull56
Denk dat je 'm zo moet lezen:
Deze tweaker heeft, tijdens een belletje van een recruiter van dit bedrijf(CGI), gerefereerd naar diverse it-forums, waar niet bepaald een positief beeld over het bedrijf word geschetst en gevraagd waarom ik(deze tweaker) eventueel in dienst zou willen treden bij dit bedrijf ...
Unquote
De vraag rijst nu: Wat was je antwoord en waaarom? :*)

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:10
Dat is vrij duidelijk. :+

edit.
Op verzoek weggehaald.
Niet trouwens omdat het niet mag van de wet.

[ Voor 32% gewijzigd door Roadman op 18-09-2013 16:51 ]

• Donde
pagani schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:40:
Persoonlijk vind ik het openbaren van dergelijke details hier écht niet kunnen (en de wet gelukkig ook), maar het is je eigen keuze
De wet? Hahaha... :+

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Helemaal mee eens, +1

• Roadman
Welke wet verbiedt het openbaren van polls?

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

ik ook..

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Verwijderd

Zat ik er niet ver vanaf met mijn schatting en de poll hier gaf ongeveer de zelfde aantallen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 16:42 ]

• pagani
  • Niet online
Roadman schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:41:
[...]

Welke wet verbiedt het openbaren van polls?
De arbeidswet verbiedt het openbaren van bedrijfsgevoelige informatie én je hebt daarnaast getekend voor geheimhouding, ongeacht in welke periode je bij het bedrijf bent gekomen.

• Roadman
pagani schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:42:
[...]

De arbeidswet verbiedt het openbaren van bedrijfsgevoelige informatie én je hebt daarnaast getekend voor geheimhouding, ongeacht in welke periode je bij het bedrijf bent gekomen.
Ik zie het aandeel CGI al kelderen ja op de NYSE :O
Bedrijfsgevoelige informatie openbaren.. gooi dan dit topic maar snel weg. Staat vol met bedrijfsgevoelige informatie. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Roadman op 18-09-2013 16:44 ]

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Overweldigend!

Power 2 the Mumbers!

Hallelujah!

[ Voor 20% gewijzigd door Perenor op 18-09-2013 16:47 ]

• pagani
  • Niet online
Wat een professionele instelling weer, "ik overtreed de wet maar omdat het geen invloed heeft maakt dat toch niks uit..."

Verwijderd

Vraag me af waarom ze een dag nodig hebben om tot een uitspraak te komen?

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik vond de presentatie van de OR (haai Jeroen! oOo) heel duidelijk. Voo rmijn gevoel zijn de meeste pijnpunten, maar ook de goede kanten, wel genoemd. Uitslag van de poll was niet heel onverwacht, ben dan ook heel benieuwd wat de werkgever ermee gaat doen.

Als de OR de reakties en de poll als uitgangspunt voor hun instemmingsverzoek gaat nemen, dan denk ik dat er opnieuw gepraat moet worden. En dat er dus een aangepast voorstel moet komen. Ik hoop dat ze inmiddels ook voldoende input hebben gekregen over hoe zo'n voorstel er dan uit zou moeten zien volgens de werknemers. Zo niet, dan lijkt me daar nog wat input wenselijk.

Kijk, ik snap de motivatie voor de directie wel. Alleen kan de uitvoering vast wat handiger. ;)

• Semtex777
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-12-2022
Misschien wordt er nu massaal met vakantie gegaan in Hoofddorp :p
De werknemer heeft in ieder geval een duidelijk signaal afgegeven. Blijft nog afwachten wat de reactie van de werkgever gaat zijn. Vind het zelf toch wel spannend worden en zou jammer zijn als er voor het weekend nog geen duidelijkheid zou zijn.

• Roadman
pagani schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:47:
Wat een professionele instelling weer, "ik overtreed de wet maar omdat het geen invloed heeft maakt dat toch niks uit..."
Professioneel is om te roepen dat men de wet overtreed terwijl dit niet zo is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:48:
Vraag me af waarom ze een dag nodig hebben om tot een uitspraak te komen?
ik snap niet dat de OR leden dit niet meteen van tafel geveegd hebben.
Het is wel een opluchting dat zo'n grote groep dit voorstel afwijst.
Nu de OR nog

Verwijderd

80% oneens met de nieuwe Arbeidsvoorwaarden haha. In de woorden van Marco, Dromen...zijn BEDROG! hahahahah.

• marcelmg2
  • Laatst online: 23:34
Het zou de bestuurder sieren als ze dit voorstel intrekken nog vóórdat het door de OR officieel weggestemd wordt.
Dit is een keutel die je beter in kunt trekken.

Verwijderd

Hoezo bedrijfsgevoelige informatie? Het gaat hier toch over een voorstel van flexibilisering van arbeidsvoorwaarden waarbij zaken uitwisselbaar worden maar de waarde (lees: kosten) gelijk blijven. Als ik de townhall mag geloven moet er zelfs toegelegd worden op het nieuwe voorstel.

Het gaat hier niet over de winst van een offerte of een geplande overname. Dat is wel bedrijfsgevoelige informatie die in het contract bedoeld is. Als het waar is wat je zegt zou elke vorm van poll in deze namelijk (ook die hier op het forum stond) verboden moeten worden.

Niet proberen heiliger te zijn dan de Paus O-)

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:54
Dit is natuurlijk erg interessant. Power to the people. Het volgende voorstel moet gewoon heel goed zijn voor het merendeel van de mumbers, want ze weten nu hun krachten te bundelen.

Top!

• weskevs
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 12:53
Power to the leavers.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
elsinga schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:48:
Ik vond de presentatie van de OR (haai Jeroen! oOo) heel duidelijk. Voor mijn gevoel zijn de meeste pijnpunten, maar ook de goede kanten, wel genoemd.
In de call werden wel vraagtekens gezet over het verschil in mobiliteitsbudget tussen de levels.
Maar wat ik miste, is dat dit ook geldt in de levels zelf!
Meer KM's is meer budget dan je mede level collega?

Nou is die mobiliteit buiten het aanbod gehouden, dus of het nog zin heeft om hierop in te gaan... ;)

let the past be the past.

• Perenor
Nou nog met z'n alllen bij de vakbond aansluiten???

Verwijderd

Verwijderd

Juich niet te vroeg,de OR moet het nog verwerpen. Hoewel ik me afvraag of ze nog om deze uitslag heen kunnen.
Spreek ze er op aan emotioneel of "professioneel"

• Yoghurt114
Is het na de overweldigende resultaten van de poll realistisch voor het OR om in te stemmen met de voorgestelde AV?

• Perenor
Nog steeds "Power to the Mumbers", en inderdaad, als de Bestuurder deze uitslag gaat negeren, inclusief een mogelijke afwijzing door de OR, dan wordt het "Power to the Leavers"...

En een Nightmare voor CGI Nederland.

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Zelfs als de OR dit voorstel aanneemt, dan nog is het je eigen keus om wel of niet accoord te gaan met dit voorstel. Wat daar dan de eventuele consequenties van zijn is niet duidelijk, maar dat zal dan tegen die tijd wel blijken. Want wat als daadwerkelijk het overgrote deel van de medewerkers (ben geen member) niet tekent.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:00:
Juich niet te vroeg,de OR moet het nog verwerpen. Hoewel ik me afvraag of ze nog om deze uitslag heen kunnen.
Spreek ze er op aan emotioneel of "professioneel"
Ik denk dat als ze dit voorstel nu niet verwerpen, dat de OR zich beter kan opheffen. Niet alleen door de stemming van de mumbers. Nee, ook door hoe het voorstel concreet eruit ziet. Ik heb in de call voldoende bijkomende argumenten gehoord waarom dit voorstel van tafel moet.

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:54
Perenor schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:02:
[...]

Nog steeds "Power to the Mumbers", en inderdaad, als de Bestuurder deze uitslag gaat negeren, inclusief een mogelijke afwijzing door de OR, dan wordt het "Power to the Leavers"...

En een Nightmare voor CGI Nederland.
De nightmare is er al gedeeltelijk denk ik. Er zijn al heel veel goede collega's vertrokken. Er ik krab mezelf ook achter de oren als ik denk: what's next ??

Verwijderd

De uitslag van de poll kan je op meerdere manieren interpreteren als je naar het totaal aantal medewerkers van CGI NL kijkt. In het kader van "wie zwijgt, stemt toe", zou je dus kunnen stellen dat (met de ja en neutraal stemmers meegerekend) ruim 57% van CGI NL niet tegen de nieuwe AV is.

Dus even rustig wachten tot vrijdag om te vernemen wat de OR zegt.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:07:
In het kader van "wie zwijgt, stemt toe", zou je dus kunnen stellen dat (met de ja en neutraal stemmers meegerekend) ruim 57% van CGI NL niet tegen de nieuwe AV is.

....
Het was ook wel HEEL kort dag om te reageren. Er zijn dagen dat ik ook een paar dagen mijn mail niet lees en in deze situatie was dat dus te laat (gelukkig nu wel :-))

• Perenor
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:07:
De uitslag van de poll kan je op meerdere manieren interpreteren als je naar het totaal aantal medewerkers van CGI NL kijkt. In het kader van "wie zwijgt, stemt toe", zou je dus kunnen stellen dat (met de ja en neutraal stemmers meegerekend) ruim 57% van CGI NL niet tegen de nieuwe AV is.

Dus even rustig wachten tot vrijdag om te vernemen wat de OR zegt.
Net als Rikoos al aangaf, niet iedereen heeft kunnen reageren. Een aantal collega's van me Hebben bijvoorbeeld de afgelopen dagen hun mail niet gelezen. En die lazen of hoorden dat pas vandaag. En die hebben aangegeven dat ze ook negatief zouden hebben gestemd.

Verwijderd

Ben bang dat dit hele verhaal alleen verliezers gaat opleveren...
Er vertrekken hierdoor ongetwijfeld weer een stel goede collega's extra, degene die blijven hebben een hoop plezier en motivatie verloren, ons imago is beschadigd, en uiteindelijk komt er een nieuwe regeling waarbij een grote groep minder verliest dan nu en allang blij is en tekent en een kleine groep nog veel harder dan nu geraakt gaat worden (want de besparingen moeten toch gehaald worden)...

Verwijderd

Ik kreeg een wat ambivalent gevoel bij de call.

In elk ingebracht punt door de OR zagen zij wel voordelen in, of wel de voordelen ervan. Ik dacht dat ik naar de bestuurder of beter nog naar zijn hr-kameraad zat te luisteren. Ik meende ook de OR-voorzitter te betrappen op een bijna verspreking. E.e.a. werd me iets te rooskleurig voorgesteld door de OR.

Ik ben de laatste om te beweren dat het allemaal bull shit was in de brief, maar als een geheel pakket van arbeidsvoorwaarden, heeft de achterban met maar liefst 81% een hele dikke NEE laten horen. Ik behoor daar zelf ook toe, heb dat onderbouwd, en ben in ieder geval blij met deze uitslag.

Wat de OR verder gaat doen en welk standpunt zij in gaat nemen weet ik niet, maar de mening van 81 procent van alle collega's die hun gekozen hebben, schuif je als hun vertegenwoordigers niet zo maar aan de kant, dat zou eenzelfde schoffering zijn als die van onze bestuurder.

Ook nu wens ik de OR veel wijsheid toe en bedankt voor de inzet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:17:
Ik kreeg een wat ambivalent gevoel bij de call.

In elk ingebracht punt door de OR zagen zij wel voordelen in, of wel de voordelen ervan. Ik dacht dat ik naar de bestuurder of beter nog naar zijn hr-kameraad zat te luisteren. Ik meende ook de OR-voorzitter te betrappen op een bijna verspreking. E.e.a. werd me iets te rooskleurig voorgesteld door de OR.

Ik ben de laatste om te beweren dat het allemaal bull shit was in de brief, maar als een geheel pakket van arbeidsvoorwaarden, heeft de achterban met maar liefst 81% een hele dikke NEE laten horen. Ik behoor daar zelf ook toe, heb dat onderbouwd, en ben in ieder geval blij met deze uitslag.

Wat de OR verder gaat doen en welk standpunt zij in gaat nemen weet ik niet, maar de mening van 81 procent van alle collega's die hun gekozen hebben, schuif je als hun vertegenwoordigers niet zo maar aan de kant, dat zou eenzelfde schoffering zijn als die van onze bestuurder.

Ook nu wens ik de OR veel wijsheid toe en bedankt voor de inzet.
Dat gevoel had ik ook. Als je op een slide zet van "kunnen het niet vinden in het voorstel" en opleest "kunnen nog niet geheel vinden". In wat voor wereld leef je dan, bord voor je kop? 81% is duidelijke taal. Zeg gewoon hoe het is!

Trouwens heb ik het een heel stuk niet kunnen horen omdat gecommuniceerde inbelnummers niet werkten. Lekker geregeld!

Verwijderd

Met deze uitslag heb ik dan toch nog een boven verwachting gescoord dit jaar. 8)7

Vrijdag een call met Dhr. Mos. Ben benieuwd.

• Perenor
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:35:
Met deze uitslag heb ik dan toch nog een boven verwachting gescoord dit jaar. 8)7

Ik zag het ook net. Ben ook benieuwd. En nogal redelijk snel na de call met de OR :D

De OR presentatie staat trouwens nu op Intranet

[ Voor 6% gewijzigd door Perenor op 18-09-2013 17:41 ]

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik vraag me toch af. Zijn ze bij het management nu echt zo naïef dat ze dit niet al ver van tevoren zagen aankomen of is dit een onderdeel van een uitgedachte strategie?

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Verwijderd

Wat nog veel vernietigender is dan 81% tegen is het feit dat slechts 2% vóór is. _/-\o_

Verwijderd

LowLevel schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:43:
Ik vraag me toch af. Zijn ze bij het management nu echt zo naïef dat ze dit niet al ver van tevoren zagen aankomen of is dit een onderdeel van een uitgedachte strategie?
Ik denk dat ze niet veel keus hadden vanuit Canada. Ze zuller er ook wel voor gewaarschuwd hebben.

• Perenor
Kunnen we misschien zaterdag toch nog een feestje vieren oOo

Verwijderd

Ja waarom wordt die call gelijk uitgestuurd; de meeting is net een paar tellen afgelopen? Is er iemand bang geworden? Dit kun je toch zelf wel bedenken als je je werknemers behandelt alsof we van gisteren zijn, niet serieus neemt en met zo'n lachertje van een voorstel denkt weg te komen. In welke wereld is dit bedacht??

Ben benieuwd of CGI komt met een SERIEUS bod waarin ook waardering blijkt naar hun meest waardevolle asset, de werknemers. Ingeval van niet kan iemands DROOM al uiteenspatten voor hij kon beginnen!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:46:
[...]

Ik denk dat ze niet veel keus hadden vanuit Canada. Ze zuller er ook wel voor gewaarschuwd hebben.
De lijn naar Ottawa zal wel roodgloeiend staan. :(

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

• Perenor
Conference call van vanmiddag is nu ook in beeld (presentatie) en geluid (gezamenlijk) te bekijken/beluisteren... Net geplaatst op het Intranet...

[ Voor 5% gewijzigd door Perenor op 18-09-2013 18:03 ]

Verwijderd

Oh, is ron al terug van vakantie dan?

Verwijderd

Leg mij dan maar eens uit wat er wordt overtreden, kom wel met een onderbouwd argument en niet zo'n blabla verhaal. Dat hebben we de laatste tijd genoeg gehoord.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
elsinga schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:48:

Als de OR de reakties en de poll als uitgangspunt voor hun instemmingsverzoek gaat nemen, dan denk ik dat er opnieuw gepraat moet worden. En dat er dus een aangepast voorstel moet komen. Ik hoop dat ze inmiddels ook voldoende input hebben gekregen over hoe zo'n voorstel er dan uit zou moeten zien volgens de werknemers. Zo niet, dan lijkt me daar nog wat input wenselijk.
Realistische alternatieve ideeën zijn heel welkom maar ik kan niet garanderen dat we er iets mee kunnen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Hmm zo weinig voor, dat is het nl mt + hr + wat directors/managers?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 20:27 ]

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Perenor schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:49:
Kunnen we misschien zaterdag toch nog een feestje vieren oOo
Wat de uitkomst ook is een feestje vind ik het niet waard.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Perenor schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:03:
Conference call van vanmiddag is nu ook in beeld (presentatie) en geluid (gezamenlijk) te bekijken/beluisteren... Net geplaatst op het Intranet...
Ziet em nergens

• Poepschepper
  • Laatst online: 02-01-2022
onder "Adviesaanvragen en Instemmingsverzoeken"

Verwijderd

Ja misschien wil Ron wat druk leggen op de OR om voor het weekend duidelijkheid te krijgen en niet pas na het weekend :)

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:29:
[...]

Eens, CGI heeft toch wel een probleem. Als 80% het voorstel afwijst is het gewoon een slecht voorstel en voelen de werknemers zich niet serieus genomen. Zet de deur open voor de goede it'ers om te vertrekken en daarmee loopt omzet en winst de deur uit. Het zorgt ook voor een vertrouwensbreuk en voordat die hersteld is....

Verwijderd

Poepschepper schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:35:
[...]

onder "Adviesaanvragen en Instemmingsverzoeken"
Txs ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:18:
[...]

Ja, en marcel gaat maandag (permanent) naar THE Isles of Lies :o

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 20:54
Het blijft mij onduidelijk of CGI vrij is om ten alle tijden het lease/mobiliteit aan te passen of ik nou teken of niet aangezien deze in mijn contract enkel vallen onder de Gele gids en itt veel ex-logica/cmgers niet als primaire voorwaarde is opgenomen.
Kan CGI gewoon zeggen: "we schaffen de hele lease/mobiliteit af, zie maar hoe je bij de klant komt.OR heeft toch geen instemmingsrecht"

Star Citizen Referral Code

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:29:
[...]

daar zijn we het in ieder geval wel over eens. Wie zegt dat het eventuele volgende aanbod wel goed is.

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:43:
Het blijft mij onduidelijk of CGI vrij is om ten alle tijden het lease/mobiliteit aan te passen of ik nou teken of niet aangezien deze in mijn contract enkel vallen onder de Gele gids en itt veel ex-logica/cmgers niet als primaire voorwaarde is opgenomen.
Kan CGI gewoon zeggen: "we schaffen de hele lease/mobiliteit af, zie maar hoe je bij de klant komt.OR heeft toch geen instemmingsrecht"
Natuurlijk en je kan ook weggaan dan wordt het groeitarget van 7% nooit gehaald. Hopelijk is Ron slim genoeg om... :?

Jaja, ik weet hoe ik heet :(

• Sanderke
  • Laatst online: 23-09 18:11
Ik hoop ook nog steeds op een verlossend woord over het afschaffen van de "primaire leaseauto" uit mijn 2001 contract. In de sheets van de OR met de grootste bezwaren stond in ieder geval dit niet als belangrijk punt genoemd, terwijl dit wel op een flinke groep medewerkers van toepassing is. Meneer Wijnands, kunt u daar nog iets over zeggen?

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Ik hoop ook nog steeds op een verlossend woord over het afschaffen van de "primaire leaseauto" uit mijn 2001 contract. In de sheets van de OR met de grootste bezwaren stond in ieder geval dit niet als belangrijk punt
Als hij als primair in je arbeids contract staat, hebben ze een flinke kluif. Teken je vrijwillig een nieuw contract zonder dan zie je er vanaf.
Wil je daarover een rechtszaak beginnen dan sta je sterk. Maar bedenk ze kunnen je het leven ERG zuur maken. En dossier opbouwen door op alle slakken zout te leggen.

Ik zou mijn conclusie trekken .....

Nee ik ben geen manager .....

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:18:
[...]

Vrijdag 5 uur is biertijd. Ik kijk de opname wel terug.

ik ben net zo committed als Ron. O-)

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Verwijderd

Je mag ook 5 van mijn 27 vakantiedagen schrappen. Als ik dan maar wel een bruto verhoging krijg..

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Op de een of andere manier heb ik hier toch een heel slecht gevoel bij.
Dit kan niet goed gaan aflopen.....

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

franssie

Save the albatross

Het worden twee spannende nachtjes slapen tot vrijdag, en ik heb er ook geen goed gevoel bij, maar dat had ik al niet voor de meeting.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Waarom zou dit niet goed afgelopen dan?

Verwijderd

avotar schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:16:
Op de een of andere manier heb ik hier toch een heel slecht gevoel bij.
Dit kan niet goed gaan aflopen.....
Tuurlijk wel. We hebben een mumberieke meerderheid van 81%. En wij zijn en het kapitaal en de omzet/winst!! O-) :X
Ron & Co. is alleen overhead cq kosten en daar willen ze toch in snijden? :)
Ik heb mij tl 1x gesproken (rara wanneer), mijn pl nog nooit en wat daar boven zit weet ik niet eens 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 19:29 ]

• ESPACE
Oh, ik dacht dat het ging om een uitnodiging voor een vrijdag middag borrel. :P

• Poepschepper
  • Laatst online: 02-01-2022
ESPACE schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:43:
[...]

Oh, ik dacht dat het ging om een uitnodiging voor een vrijdag middag borrel. :P
Valt het misschien te combineren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:25:
Waarom zou dit niet goed afgelopen dan?
1) de OR stemt in met het voorstel
2) de OR stemt niet in en het volgende voorstel is niet veel beter
3) de directie ziet door de afwijzing geen andere keuze dan een ontslagronde
etc.
Ik kan wel 100 negatieve scenario's verzinnen

Verwijderd

Misschien komt er wel witte rook vrijdag en een nieuwe planning waarbinnen een nieuw voorstel komt wat wel acceptabel is. OR en de bestuurder weten nu hoe de medewerkers erover denken en hebben zelfs verbetervoorstellen gekregen.

Verwijderd

Wat me opviel is dat er tijdens die call werd gesproken over salarisverhoging. Het klonk bijna als een praatje van de manager vooral op het moment dat er gerefereerd werd naar de concurrentie.

Maar dat is het uiteindelijk voor verreweg de meeste medewerkers niet zo. Het is puur een verschuiving van potje secundaire voorwaarden naar primaire voorwaarden. En dan voor de meeste medewerkers is dit niet eens in de ratio 1:1 maar 1:<1.

Als je bijvoorbeeld geen mobiliteit meer zou bieden (secundair) is het eenvoudig om primair een paar honderd euro verhoging te geven en er zelfs dan TOCH NOG als medewerker op achteruit te gaan. Dat is ook de manier waarop de mensen die wat hoger in de schaal zitten bruto er niet op achteruit gaan, zelfs vooruit, maar netto beslist niet. :N :N

Laat er daarom niet meer over een salarisverhoging gesproken worden. Het is gewoon een sigaar,.... uit eigen doos!

Verwijderd

Ontslag door je eigen gierigheid, omdat 3800 bruto, leaseauto, 30 vakantiedagen, spp, ppp, 2 studiedagen, 77% pensioen vergoeding nog niet genoeg is :d

Verwijderd

Feit blijft dat NL MT een target heeft dat per 1 oktober dit jaar het PPP en SPP dient ingevoerd te worden.
Dussss, voer het PPP en SPP dan in op deze datum. Voer de salarisronde niet door en bekostig daar de PPP uitkering mee( We schrijven tenslotte zwarte cijfers). Til het huidige AV voorstel over dit jaar heen en ga opnieuw werken aan een realistisch en uitgewerkt voorstel.

Just my 2 cents :-)

• Reneger
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:31:
Ontslag door je eigen gierigheid, omdat 3800 bruto, leaseauto, 30 vakantiedagen, spp, ppp, 2 studiedagen, 77% pensioen vergoeding nog niet genoeg is :d
Doe mij die maar :D

-edit- Weet je wat, gooi er ook nog maar een personeelsuitje naar bijvoorbeeld Dubai bij. Erheen in een Airbus ofzo. Verzin wat leuks.

[ Voor 19% gewijzigd door Reneger op 18-09-2013 20:41 . Reden: Kon het niet laten :w ]

Pagina: 1 ... 52 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.