Nog 1 uurtje......
Ik lees:Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:58:
Lees de reactie van Wijands van Dinsdag 17 september 2013 21:02
Je bent wel aan het stemming maken zegWijnands schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:02:
[...]
Weet ik nog niet. Call voorbereiding is niet primair door mij gedaan. Moet ik het morgen 's over hebben. Aan de ene kant vind ik het geen punt, aan de andere kant wil ik niet de indruk wekken dat het een referendum was.
[...]

Ik lees zijn reactie "aan de andere kant wil ik niet de indruk wekken dat het een referendum was", en inderdaad is dit een rare opmerking. Als een grote meerderheid "Nee" roept dan zal de OR misschien alsnog instemmen met het aanbod??? Achterbanraadpleging met "Nee" als resultaat wordt misschien niet serieus genomen... Weer lekker helder en transparant...Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:58:
Lees de reactie van Wijands van Dinsdag 17 september 2013 21:02
[ Voor 9% gewijzigd door Poepschepper op 17-09-2013 23:09 ]
het is geen referendum - er zijn geen afspraken waar de lat ligt, het is puur informatief.
Gezien dat laatste verwacht ik wel dat de OR de uitslag met ons deelt, anders had de stemming weinig nut, althans weinig nut om deze vanuit de OR te organiseren. Dus ik zie dat tegemoet, zeker aangezien de deelname boven de 30% lijkt te liggen, wat zelfs voor gemeentelijke referenda (wat dit dus niet is) genoeg kan zijn om een advies (niet dwingend) te geven.
Gezien dat laatste verwacht ik wel dat de OR de uitslag met ons deelt, anders had de stemming weinig nut, althans weinig nut om deze vanuit de OR te organiseren. Dus ik zie dat tegemoet, zeker aangezien de deelname boven de 30% lijkt te liggen, wat zelfs voor gemeentelijke referenda (wat dit dus niet is) genoeg kan zijn om een advies (niet dwingend) te geven.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
tja,vraag niet om een mening als je toch niet van plan bent om het mee te laten wegen in je beslissing.Poepschepper schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:04:
[...]
Ik lees zijn reactie "aan de andere kant wil ik niet de indruk wekken dat het een referendum was", en inderdaad is dit een rare opmerking. Als een grote meerderheid "Nee" roept dan zal de OR misschien alsnog instemmen met het aanbod??? Achterbanraadpleging met "Nee" als resultaat wordt misschien niet serieus genomen... Weer lekker helder en transparant...![]()
![]()

Wil de OR transparant zijn, dat moet ze de uitslag van de poll bekend maken. Ik hoop in ieder geval dat de OR bereid is consequenties te verbinden aan de uitslag.Wijnands schreef:
Toen de OR aan de discussie begon was het uitgangspunt dat een nieuw pakket arbeidsvoorwaarden aantrekkelijk genoeg moet zijn dat de overgrote meerderheid wil tekenen.
It always seems impossible until it's done.
En als er dan toch een meerderheid voor A is, dan komen de opmerkingen wel weer dat het niet de werkelijke uitslag is en de nummers maar verzonnen zijn om wat voor reden dan ook.... echte alu-hoedjes dragen vinden altijd wel iets om nog een extra laag alu aan te brengen.
Maar als de OR de cijfertjes brengt, hebben we tenminste *iets* wat transparant is
Maar als de OR de cijfertjes brengt, hebben we tenminste *iets* wat transparant is
Hoorde dat de hoedjes op zijn en de nieuwe pas volgende week binnen komen.
Wat zo jammer hier is dat 6 man klaar staat om "schande, zie je nou wel!" en "het is allemaal een grote samenzwering, ze zijn het toch al eens!" te roepen en geen een nadenkt waarom ik die opmerking maak of het even per DM vraagt.
Ik vind discussieren helemaal niet erg, heb gistermiddag nog een hele leuke gehad met iemand die het totaal niet eens was met alles. Dit soort reacties
Verwijderd in "Ervaring werken bij CGI (deel 5)" ben ik inmiddels wel klaar mee.
Wat zo jammer hier is dat 6 man klaar staat om "schande, zie je nou wel!" en "het is allemaal een grote samenzwering, ze zijn het toch al eens!" te roepen en geen een nadenkt waarom ik die opmerking maak of het even per DM vraagt.
Ik vind discussieren helemaal niet erg, heb gistermiddag nog een hele leuke gehad met iemand die het totaal niet eens was met alles. Dit soort reacties
Verwijderd in "Ervaring werken bij CGI (deel 5)" ben ik inmiddels wel klaar mee.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik snap de zware emoties na al die dagen ook eigenlijk niet meer.
De tijd van je heel kwaad maken is voorbij, we hebben het niet meer in eigen hand.
Je kan je keuze maken, maar verder zijn we overleverd aan de wijsheid van hen die we eens gekozen hebben en zij die aan de macht zijn binnen het bedrijf waarvoor we ooit eens trots waren of wellicht nog steeds trots zijn.
Vergelijk het met een file. Je kan je er heel kwaad overmaken dat je er midden in zit, maar dat gaat er nog steeds niet voor zorgen dat de auto voor je ineens gaat rijden.
Daarnaast mag je natuurlijk wel teleurgesteld zijn. Ben ik ook. Ik heb op 6 september een aantal vragen gesteld aan die HR mailbox, na een week krijg ik een mail terug dat ze het druk hebben en ik maar in de FAQ moet kijken en anders de vraag maar opnieuw moest stellen. En vervolgens hoor je nog steeds niets. En kan de OR me door de drukte ook via mail me de informatie niet geven.
Maar goed, wellicht dat het straks toch allemaal niet meer uit maakt.
De tijd van je heel kwaad maken is voorbij, we hebben het niet meer in eigen hand.
Je kan je keuze maken, maar verder zijn we overleverd aan de wijsheid van hen die we eens gekozen hebben en zij die aan de macht zijn binnen het bedrijf waarvoor we ooit eens trots waren of wellicht nog steeds trots zijn.
Vergelijk het met een file. Je kan je er heel kwaad overmaken dat je er midden in zit, maar dat gaat er nog steeds niet voor zorgen dat de auto voor je ineens gaat rijden.
Daarnaast mag je natuurlijk wel teleurgesteld zijn. Ben ik ook. Ik heb op 6 september een aantal vragen gesteld aan die HR mailbox, na een week krijg ik een mail terug dat ze het druk hebben en ik maar in de FAQ moet kijken en anders de vraag maar opnieuw moest stellen. En vervolgens hoor je nog steeds niets. En kan de OR me door de drukte ook via mail me de informatie niet geven.
Maar goed, wellicht dat het straks toch allemaal niet meer uit maakt.
[ Voor 29% gewijzigd door avotar op 18-09-2013 06:53 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Jongens (en meisjes?).
Laten we elkaar a.u.b hier met respect behandelen. En die opmerkingen richting OR of Wijnands zijn niet nodig. V.w.b. de uitslag van de Poll, die zullen we heus wel krijgen. En b.t.w. geschreven tekst kan vaak tot misinterpretaties leiden. En zoals Wijnands al voorstelde, als een bepaalde reactie van iemand niet duidelijk is, vraag het hem of haar dan persoonlijk. Ofwel via een DM op Tweakers, of zelfs via een interne mail (na via een DM de interne mail gevraagd te hebben ;-)). Ik heb dat ook regelmatig gedaan (ook naar anderen hier in het forum - via DM, maar ook via interne mail). Ik ben Wijnands juist heel dankbaar om zijn aanwezigheid hier. En met dit soort negatieve reacties zou ik zelf ook op een gegeven moment afhaken.
Laten we elkaar a.u.b hier met respect behandelen. En die opmerkingen richting OR of Wijnands zijn niet nodig. V.w.b. de uitslag van de Poll, die zullen we heus wel krijgen. En b.t.w. geschreven tekst kan vaak tot misinterpretaties leiden. En zoals Wijnands al voorstelde, als een bepaalde reactie van iemand niet duidelijk is, vraag het hem of haar dan persoonlijk. Ofwel via een DM op Tweakers, of zelfs via een interne mail (na via een DM de interne mail gevraagd te hebben ;-)). Ik heb dat ook regelmatig gedaan (ook naar anderen hier in het forum - via DM, maar ook via interne mail). Ik ben Wijnands juist heel dankbaar om zijn aanwezigheid hier. En met dit soort negatieve reacties zou ik zelf ook op een gegeven moment afhaken.
Ik heb inmiddels de email notificatie bij DM aangezet dus mijn telefoon pingelt wel als er wat is. Verder ben ik erg druk vandaag en morgen.
hier ben ik het helemaal mee eens, en onderhandelingsresultaat interpreteer ik als OR is (nog) negatiefPerenor schreef op woensdag 18 september 2013 @ 07:13:
Jongens (en meisjes?).
als HR geen verbetering in de mobiliteitsvergoeding brengt (GEEN tegemoetkoming) dan krijgt HR sowieso niemand over de streep, behalve de managers, maar die gaan er dan zelf voor zorgen dat ze binnen zeer korte tijd overbodig zijn (lees overhead)....
Verwijderd
het spijt me als ik wat emotioneel heb gereageerd, maar goed het gaat ook om iets waar ik minstens 8 uur per dag aan besteed.Wijnands schreef op woensdag 18 september 2013 @ 06:29:
Hoorde dat de hoedjes op zijn en de nieuwe pas volgende week binnen komen.
de strekking van mijn verhaal blijft wel gelijk.
Als het geen referendum is, hoe wordt de uitslag dan wel gebruik?
Verwijderd
Sterkte voor jou, Wijnand, en de andere OR leden. Ik heb er vertrouwen in. Omdat jullie het heel druk hebben, hierbij een opzetje voor een niet-instemming (optie C).
Geachte bestuurder,
Na raadpleging van onze achterban via intranet, internet, inloopuren, mail en poll delen wij u mede dat het overgrote deel van onze mumbers buitengewoon negatief reageert op uw voorstel hoe u de arbeidsvoorwaarden denkt te verbeteren. Wij stemmen dan ook niet in met uw voorstel en verwijzen het naar de prullenmand.
Voor zover u de reacties niet kent
, hierbij een kleine rouwkranslezing:
Gelet op uw eerdere uitspraken (we pakken geen salaris af, we willen de arbeidsvoorzieningen verbeteren) verwachten de OR en alle mumbers dat u in ieder geval alle beloofde echte netto verhogingen (de schrijnmumbers die zwaar onder het startsalaris van hun level zitten, mumbers die goed hebben gepresteerd) per 1 juli 2013 alsnog doorvoert.
Aangezien CGI winst heeft gemaakt in 2013 verwachten we bovendien vrijblijvend PPP want dat geld is beschikbaar en daar hebben wij als mumbers ook aan bijgedragen.
Wij zien uw eventuele nieuwe voorstellen ter verbetering van de arbeidsvoorwaarden (uw woorden) gaarne tegemoet. Graag dan volledig en goed uitgewerkt, voorzien van versienr en versiedatum.
Hopelijk zult u asap uw rol als bestuurder pakken en naar de mumbers communiceren dat het u heel erg spijt dat de communicatie een beetje verkeerd is gelopen. Mogelijk dat de paar honderd mumbers die nu overwegen weg te gaan (wat dan gevolgd moet worden door diverse managers en een verlaging van managementsalarissen om marktconform te blijven), dan toch willen blijven want gelet op alle reacties/ emoties zit daar wel hart voor de zaak.
Geachte bestuurder,
Na raadpleging van onze achterban via intranet, internet, inloopuren, mail en poll delen wij u mede dat het overgrote deel van onze mumbers buitengewoon negatief reageert op uw voorstel hoe u de arbeidsvoorwaarden denkt te verbeteren. Wij stemmen dan ook niet in met uw voorstel en verwijzen het naar de prullenmand.
Voor zover u de reacties niet kent
- Behalve bij 70 mamagers is er geen animo om deel te nemen aan PPP/SPP; dit omdat de helft daarvan bij de mamagers terecht komt door een veelvoudig hoger % met een veelvoudig hoger salaris. Daarnaast is dit flexibel salaris dat door u wordt uitgeruild tegen vast salaris; geen instemming.
- U wilt de generatiekloven opheffen. Hiervoor in de plaats introduceert u levelkloven waarbij salarissen en secundaire voorzieningen onevenredig stijgen. Daarbovenop introduceert u vervoerskloven door een deel van de mumbers een leaseauto te verstrekken en anderen een lager bedrag. Door al die verschillende kloven wordt het wel erg makkelijk om in de komende jaren de mumbers uit te spelen.
- Vanwege een fiscale wijziging in 2015 kort u de vergoeding al in 2013? Dit zullen we verkeerd begrepen hebben, evenals de introductie in een FAQ dat de mumbers ineens parkeergeld voor hun rekening moeten nemen.
- Ook de uitwerking van de pensioenbijdrage is waarschijnlijk verkeerd door u geformuleerd. Waarschijnlijk bedoelt u dat CGI 23% extra gaat betalen omdat mumbers anders slechts de helft van hun middenloon krijgen bij pensionering.
Gelet op uw eerdere uitspraken (we pakken geen salaris af, we willen de arbeidsvoorzieningen verbeteren) verwachten de OR en alle mumbers dat u in ieder geval alle beloofde echte netto verhogingen (de schrijnmumbers die zwaar onder het startsalaris van hun level zitten, mumbers die goed hebben gepresteerd) per 1 juli 2013 alsnog doorvoert.
Aangezien CGI winst heeft gemaakt in 2013 verwachten we bovendien vrijblijvend PPP want dat geld is beschikbaar en daar hebben wij als mumbers ook aan bijgedragen.
Wij zien uw eventuele nieuwe voorstellen ter verbetering van de arbeidsvoorwaarden (uw woorden) gaarne tegemoet. Graag dan volledig en goed uitgewerkt, voorzien van versienr en versiedatum.
Hopelijk zult u asap uw rol als bestuurder pakken en naar de mumbers communiceren dat het u heel erg spijt dat de communicatie een beetje verkeerd is gelopen. Mogelijk dat de paar honderd mumbers die nu overwegen weg te gaan (wat dan gevolgd moet worden door diverse managers en een verlaging van managementsalarissen om marktconform te blijven), dan toch willen blijven want gelet op alle reacties/ emoties zit daar wel hart voor de zaak.
Verwijderd
[quote]fayso946 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:12:
[...]
Sterkte voor jou Wijnand, en de andere OR leden. Ik heb er vertrouwen in. Omdat jullie het heel druk hebben, hierbij een opzetje voor een niet-instemming (optie C).
Geachte bestuurder,
Na raadpleging van onze achterban via intranet, internet en poll delen wij u mede dat het overgrote deel van onze mumbers buitengewoon negatief reageert op uw voorstel hoe u de arbeidsvoorwaarden denkt te verbeteren. Wij stemmen dan ook niet in met uw voorstel en verwijzen deze naar de prullenmand.
Voor zover u de reacties niet kent, hierbij een kleine rouwkranslezing:
Behalve bij 70 mamagers is er geen animo om deel te nemen aan PPP/SPP; dit omdat de helft daarvan bij de mamagers terecht komt door een veelvoudig hoger % met een veelvoudig hoger salaris. Daarnaast is dit flexibel salaris dat door u wordt uitgeruild tegen vast salaris; geen instemming.
U wilt de generatiekloven opheffen. Hiervoor in de plaats introduceert u levelkloven waarbij salarissen en secundaire voorzieningen onevenredig stijgen. Daarbovenop introduceert u vervoerskloven door een deel van de mumbers een leaseauto te verstrekken en anderen een lager bedrag. Door al die verschillende kloven wordt het wel erg makkelijk om in de komende jaren de mumbers uit te spelen.
Vanwege een fiscale wijziging in 2015 kort u de vergoeding al in 2013? Dit zullen we verkeerd begrepen hebben, evenals de introductie in een FAQ dat de mumbers ineens parkeergeld voor hun rekening moeten nemen.
Ook de uitwerking van de pensioenbijdrage is waarschijnlijk verkeerd door u geformuleerd. Waarschijnlijk bedoelt u dat CGI 23% extra gaat betalen omdat mumbers anders slechts de helft van hun middenloon krijgen bij pensionering.
Gelet op de vele fouten, omissies, 'fouten', de vele extra ingrediënten die zijn toegevoegd in de FAQ, de roering in het bedrijf door onprofessionele procesgang/ informatieverstrekking, doen wij het geheel af als incompetent HR-schap. Wij zeggen het vertrouwen in Marcel Hermsen op en verwachten hem niet meer aan tafel.
Dus OR, copy/paste
[...]
Sterkte voor jou Wijnand, en de andere OR leden. Ik heb er vertrouwen in. Omdat jullie het heel druk hebben, hierbij een opzetje voor een niet-instemming (optie C).
Geachte bestuurder,
Na raadpleging van onze achterban via intranet, internet en poll delen wij u mede dat het overgrote deel van onze mumbers buitengewoon negatief reageert op uw voorstel hoe u de arbeidsvoorwaarden denkt te verbeteren. Wij stemmen dan ook niet in met uw voorstel en verwijzen deze naar de prullenmand.
Voor zover u de reacties niet kent, hierbij een kleine rouwkranslezing:
Behalve bij 70 mamagers is er geen animo om deel te nemen aan PPP/SPP; dit omdat de helft daarvan bij de mamagers terecht komt door een veelvoudig hoger % met een veelvoudig hoger salaris. Daarnaast is dit flexibel salaris dat door u wordt uitgeruild tegen vast salaris; geen instemming.
U wilt de generatiekloven opheffen. Hiervoor in de plaats introduceert u levelkloven waarbij salarissen en secundaire voorzieningen onevenredig stijgen. Daarbovenop introduceert u vervoerskloven door een deel van de mumbers een leaseauto te verstrekken en anderen een lager bedrag. Door al die verschillende kloven wordt het wel erg makkelijk om in de komende jaren de mumbers uit te spelen.
Vanwege een fiscale wijziging in 2015 kort u de vergoeding al in 2013? Dit zullen we verkeerd begrepen hebben, evenals de introductie in een FAQ dat de mumbers ineens parkeergeld voor hun rekening moeten nemen.
Ook de uitwerking van de pensioenbijdrage is waarschijnlijk verkeerd door u geformuleerd. Waarschijnlijk bedoelt u dat CGI 23% extra gaat betalen omdat mumbers anders slechts de helft van hun middenloon krijgen bij pensionering.
Gelet op de vele fouten, omissies, 'fouten', de vele extra ingrediënten die zijn toegevoegd in de FAQ, de roering in het bedrijf door onprofessionele procesgang/ informatieverstrekking, doen wij het geheel af als incompetent HR-schap. Wij zeggen het vertrouwen in Marcel Hermsen op en verwachten hem niet meer aan tafel.
Dus OR, copy/paste
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 08:31 ]
Die parkeerkosten snap ik eigenlijk niet. Vroeger kreeg je een vrij riante onkostenvergoeding (2000: 200 gulden per maand, geindexeerd naar nu zou dat bijna 120 euro zijn). Ik heb wel eens een fiscale breakdown van de onkostenvergoeding gezien, een groot deel van die onkostenvergoeding was bedoeld om kosten te compenseren die verband houden met het mobiele karakter van de functie.
30 euro is van dezelfde orde als een representatievergoeding van Philips. Genoeg voor incidentele onkosten, maar alles wat met een mobiele functie te maken heeft valt erbuiten en zou je apart moeten declareren.
30 euro is van dezelfde orde als een representatievergoeding van Philips. Genoeg voor incidentele onkosten, maar alles wat met een mobiele functie te maken heeft valt erbuiten en zou je apart moeten declareren.
Even een feitje recht zetten. Dit werd niet geïntroduceerd in de FAQ maar in het documentje (2 pagina's) over onkostenvergoeding en declaraties. Dit bestand stond vanaf het begin gewoon tussen de set van bestanden op het intranet.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:26:
evenals de introductie in een FAQ dat de mumbers ineens parkeergeld voor hun rekening moeten nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door filerijder op 18-09-2013 09:38 ]
Verwijderd
Een hele goede omschrijving van ook mijn gevoel.wkb schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:30:
[...]
Dan heb je er langer over gedaan dan ik... Op de avond van 3 sept j.l. heb ik het m'n PL al meegedeeld dat op mijn handtekening onder dit AV voorstel vergeefs gewacht gaat worden.
En toch... toch vind ik het heel triest dat het allemaal op deze manier schijnt te moeten gaan. En dan ben ik geen oudgediende met weet ik hoeveel dienstjaren of zo. Gewoon iemand die gelooft in wederzijds respect tussen werkgever en werknemer. Uiteraard is het een zakelijke relatie maar er is zo'n ongrijpbaar iets wat maakt dat mensen graag bij een bedrijf werken en er soms zelfs trots op zijn. Esprit de corps, noem het zoals je wilt, het groeit met de tijd maar is in een oogwenk verdwenen. Ik ben heel bang dat het nog lang gaat duren voordat de vertrouwensbreuk hersteld zal zijn. Zelfs al zou CGi het hele AV ding hier en nu in de papiershredder stoppen (wat ik niet geloof)
Volgens komt het gevoel die een heleboel van ons hebben, doordat op sleutelposities, twee mensen namelijk Ron en de HR meneer, uit een ander bedrijf vandaan komen. (Ben geen xenofoobGewoon iemand die gelooft in wederzijds respect tussen werkgever en werknemer.
Zo raar is dat niet. Wat ik er raar aan vind is dat er geen uitleg is. Heb het hem persoonlijk horen zeggen dat het geen referendum is. En dan snap ik het meteen: Dit is geen referendum. Dat je inspraak hebt in besluitvorming betekent nog niet jou mening overgenomen wordt. Het is puur een instrument om aan te tonen wat het sentiment van de werknemers is. (Allemaal mijn woorden en niet die van het OR) Ze kunnen er wat mee. Maar ze nemen het niet klakkeloos over...Ik lees zijn reactie "aan de andere kant wil ik niet de indruk wekken dat het een referendum was", en inderdaad is dit een rare opmerking.
[ Voor 53% gewijzigd door Triodefreak op 18-09-2013 10:26 ]
Verwijderd
Beste Jeroen,Wijnands schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:12:
[...]
Beste Sjaak,
Je moet niets, je mag helpen zorgen dat wij een numeriek overzicht hebben van wat jullie denken. Dat hoeft niet.
Als je mijn quote uit zijn context haalt heb je helemaal gelijk, maar in zijn context stonden er vragen over wat te doen als je nog geen brief had. Vanuit dat oogpunt is deze suggestie geschreven en niet anders.
Hint,Als je mijn quote uit zijn context haalt heb je helemaal gelijk, maar in zijn context stonden er vragen over wat te doen als je nog geen brief had. Vanuit dat oogpunt is deze suggestie geschreven en niet anders.
iemand wil je een huis verkopen. Je hebt het niet gezien, je krijgt geen info grootte indeling etc.
Dan zeg jij ja ik wil ......
Ik heb ook nog een goede aanbieding voor je

Verwijderd
+1erinaceus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:35:
[...]
Hint,
iemand wil je een huis verkopen. Je hebt het niet gezien, je krijgt geen info grootte indeling etc.
Verkoop jij nou nog steeds bruggen?erinaceus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:35:
[...]
Hint,
Volgens mij had een deel van het negatieve sentiment kunnen worden voorkomen als het management open kaart had gespeeld:
"Mensen, het zijn economisch zware tijden, de tarieven staan onder druk. We kunnen als bedrijf alleen overleven als we met zijn allen ons best doen de kosten terug te dringen. Daarom willen we jullie vragen akkoord te gaan met een versobering van de arbeidsvoorwaarden."
Het zou in dat geval nog steeds voor een groot deel van mijn persoonlijke berekening hebben afgehangen of ik zou hebben getekend, maar ik zou in ieder geval met meer plezier voor CGI zijn blijven werken. Nu heb ik het gevoel dat men mij met valse voorwendselen (een zogenaamd beter arbeidsvoorwaardenpakket, dat CGI meer geld kost dan het oude) in de val heeft proberen te lokken. Dat is niet bevorderlijk voor mijn binding met het bedrijf.
Tijdens de annual tour van vorig jaar had ik voor het eerst sinds jaren weer het oude CMG-gevoel, een gevoel van trots om te mogen werken voor een organisatie met grote ambities, dat de belangen van de werknemers hoog in het vaandel heeft staan.
Van dat gevoel is een jaar later niets meer over.
"Mensen, het zijn economisch zware tijden, de tarieven staan onder druk. We kunnen als bedrijf alleen overleven als we met zijn allen ons best doen de kosten terug te dringen. Daarom willen we jullie vragen akkoord te gaan met een versobering van de arbeidsvoorwaarden."
Het zou in dat geval nog steeds voor een groot deel van mijn persoonlijke berekening hebben afgehangen of ik zou hebben getekend, maar ik zou in ieder geval met meer plezier voor CGI zijn blijven werken. Nu heb ik het gevoel dat men mij met valse voorwendselen (een zogenaamd beter arbeidsvoorwaardenpakket, dat CGI meer geld kost dan het oude) in de val heeft proberen te lokken. Dat is niet bevorderlijk voor mijn binding met het bedrijf.
Tijdens de annual tour van vorig jaar had ik voor het eerst sinds jaren weer het oude CMG-gevoel, een gevoel van trots om te mogen werken voor een organisatie met grote ambities, dat de belangen van de werknemers hoog in het vaandel heeft staan.
Van dat gevoel is een jaar later niets meer over.
Verwijderd
1,5 uur om een 'NEE' te presenteren... Wat heeft de OR voorbereid?
Een paar meedenkertjes om kosten te besparen
of een paar meedenkertjes om de AV echt te verbeteren voor iedereen (en vrijblijvend)?
Gelet op mijn naam ga ik uit van het laatste. Wijnands & Co: GO FOR IT!
Een paar meedenkertjes om kosten te besparen
of een paar meedenkertjes om de AV echt te verbeteren voor iedereen (en vrijblijvend)?
Gelet op mijn naam ga ik uit van het laatste. Wijnands & Co: GO FOR IT!
Komt er nog een call vanmiddag? Ik ga dadelijk een training in die ook om 16.00 uur afgelopen zou moeten zijn. Maar ik heb nog steeds geen mail van de OR ontvangen 
Net ontvangen, 1,5 uur lang pfjewwww eens kijken hoe we dat gaan plannen met de klant en thuissituatie...
Net ontvangen, 1,5 uur lang pfjewwww eens kijken hoe we dat gaan plannen met de klant en thuissituatie...
[ Voor 25% gewijzigd door Semtex777 op 18-09-2013 10:45 ]
Heb om 10:31 op send gedrukt
Als je wilt, ik stuur je wel 3 hand geschepte perkament vellen. Graag aan de onderkant in drievoud met eigen bloed tekenen. De voorwaarden zijn schappelijk en die vul ik later wel in ....
Ik zie je in de 2e of 4e circel (Dante)
p.s. jij was toch manager
Ik zie je in de 2e of 4e circel (Dante)
p.s. jij was toch manager
Het is maar goed dat jij 50km verderop zit....
Het is maar goed dat jij 50km verderop zit....

Verwijderd
waarom nemen ze het niet klakkeloos over? Volgens mij vertegenwoordigen ze de werknemers en als een meerderheid "nee" zegt horen ze daar naar te luisteren.Triodefreak schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:19:
[...]
Volgens komt het gevoel die een heleboel van ons hebben, doordat op sleutelposities, twee mensen namelijk Ron en de HR meneer, uit een ander bedrijf vandaan komen. (Ben geen xenofoobals je dat denkt)
[...]
Zo raar is dat niet. Wat ik er raar aan vind is dat er geen uitleg is. Heb het hem persoonlijk horen zeggen dat het geen referendum is. En dan snap ik het meteen: Dit is geen referendum. Dat je inspraak hebt in besluitvorming betekent nog niet jou mening overgenomen wordt. Het is puur een instrument om aan te tonen wat het sentiment van de werknemers is. (Allemaal mijn woorden en niet die van het OR) Ze kunnen er wat mee. Maar ze nemen het niet klakkeloos over...
Even een stukje over de OR wetgeving ....waarom nemen ze het niet klakkeloos over? Volgens mij vertegenwoordigen ze de werknemers en als een meerderheid "nee" zegt horen ze daar naar te luisteren.
[OR Wetgeving]
De OR zit er om namens de werknemers de belangen van zowel het bedrijf als de werknemers te vertegenwoordigen.
[/OR Wetgeving]
Hoe de OR daarover beslist is vaak moeilijk te voorspellen. Sommige neigen de werknemers belangen zwaarder te laten wegen, sommigen de werkgevers belangen. Gezien de grote spreiding in belangen van de werknemers zal dat een lastige keuze worden.
Onder andere.Volgens mij vertegenwoordigen ze de werknemers
Luisteren wel. Gehoorzamen niet.en als een meerderheid "nee" zegt horen ze daar naar te luisteren.
De instemmingsrecht die zij hebben op AV heb jij niet op beslissingen van het OR. Je hebt volgens mij alleen overleg, initiatief en advies-recht.
[ Voor 34% gewijzigd door Triodefreak op 18-09-2013 11:12 ]
De OR kent :
Advies de bestuurder moet de wettelijke termijn afwachten en kan doen waar hij zin in heeft, tenzij heel zeer zwaar wegende gevallen en de OR voldoende ballen heeft. Indien het spoedeisend is kun je als OR overwegen te traineren en Nee tenzij adviseren zodat de datum niet gehaald wordt en het obsolete is (Standaard OR tactiek)
Initiatief de bestuurder neemt het papiertje aan (leuk verfrommelt het en in de prullenbak)
- Instemmings recht (zwaarste)
- Advies recht
- Initiatief recht (niet meegemaakt bij LogicaCMG dat het gebruikt werd)
Advies de bestuurder moet de wettelijke termijn afwachten en kan doen waar hij zin in heeft, tenzij heel zeer zwaar wegende gevallen en de OR voldoende ballen heeft. Indien het spoedeisend is kun je als OR overwegen te traineren en Nee tenzij adviseren zodat de datum niet gehaald wordt en het obsolete is (Standaard OR tactiek)
Initiatief de bestuurder neemt het papiertje aan (leuk verfrommelt het en in de prullenbak)
Verwijderd
Ha, daar liggen mijn voorstel & uitnodiging party al inerinaceus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:25:
...
En erinaceus van het bier en daar hebben we er best wel 's een paar van gedronken.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:23:
[...]
Wel opletten he, Wijnands is van de sterkere drank
Verwijderd
Tekst in Communicator: 'We zullen ook zo spoedig als mogelijk is, een terugkoppeling geven over de keuze die we maken, zodat je die kunt meenemen in jouw afweging.
Je staat voor een belangrijke keuze. Wij wensen je veel wijsheid bij de afweging die je gaat maken.'
Keuze: indien OR niet instemt is het einde oefening AV. Deze tekst suggereert???
Graag correctie door OR!!
Je staat voor een belangrijke keuze. Wij wensen je veel wijsheid bij de afweging die je gaat maken.'
Keuze: indien OR niet instemt is het einde oefening AV. Deze tekst suggereert???
Onzin. De keuze heb je al. Alleen waar je voor kiest kan nog wat veranderen nav hetgeen de OR gaat besluiten verder deze week.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:35:
Tekst in Communicator: 'We zullen ook zo spoedig als mogelijk is, een terugkoppeling geven over de keuze die we maken, zodat je die kunt meenemen in jouw afweging.
Keuze: indien OR niet instemt is het einde oefening AV. Deze tekst suggereert???![]()
Je doet je username in elk geval weer eer aan.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Als OR niet instemt kan de bestuurder er nog steeds voor kiezen het toch door te zetten. Het is dan aan de OR om er wel/niet mee naar de bestuursrechter te gaan. In de tussentijd moet je als medewerker dus nog steeds iets beslissen.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:35:
Keuze: indien OR niet instemt is het einde oefening AV. Deze tekst suggereert???![]()
Als de OR wel instemt moet je sowieso iets kiezen.
Volgens mij valt er dus niets "te corrigeren".
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 11:53 ]
Verwijderd
Als de OR niet instemt heb je als individu niet de keuze om toch Ja te zeggen. Dat is van begin af aan zo uitgelegd.avotar schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:49:
[...]
Onzin. De keuze heb je al. Alleen waar je voor kiest kan nog wat veranderen nav hetgeen de OR gaat besluiten verder deze week.
Je doet je username in elk geval weer eer aan.
Ik hoop dat het inderdaad een algemeen zinnetje is en dat het niet al de richting van het antwoord weergeeft.
Sommige dingen zijn al eerder voorbereid en 3, 4 keer herschreven en aangepast. Daardoor kan er her en der een inconsistentie of vreemde wending in ontstaan.
Verwijderd
Wijnands schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:00:
Sommige dingen zijn al eerder voorbereid en 3, 4 keer herschreven en aangepast. Daardoor kan er her en der een inconsistentie of vreemde wending in ontstaan.
Wees op voorhand niet zo negatief. Laat je verrassen! De OR geeft een terugkoppeling van wat zij aan beeldvorming van de achterban hebben binnengekregen. Ik ben wel benieuwd naar dit collectieve beeld.1,5 uur om een 'NEE' te presenteren... Wat heeft de OR voorbereid?
Daarom vind ik de OR inzake arbeidsvoorwaarden ongeschikt om op treden als belangenbehartiger en onderhandelaar. Deze taak zou de OR m.i. moeten weigeren en over moeten laten aan bonden.De OR zit er om namens de werknemers de belangen van zowel het bedrijf als de werknemers te vertegenwoordigen. ... Hoe de OR daarover beslist is vaak moeilijk te voorspellen.
Dat de bonden nu weinig leden hebben is een direct gevolg van het feit dat ze nu geheel buitenspel staan. Omgekeerd, als ze tot het speelveld worden toegelaten, zal het ledenaantal en daarmee de vertegenwoordiging flink groeien.
Wanneer de OR niet instemt en CGI toch de plannen doorzet, dan hoop ik dat de OR heel hard N.I.E.T.I.G. roept en de kantonrechter verzoekt om CGI te verplichten zich te onthouden van handelingen die strekken tot uitvoering of toepassing van een nietig besluit. CGI kan de kantonrechter verzoeken te verklaren dat de OR ten onrechte een beroep heeft gedaan op de nietigheid.Als OR niet instemt kan de bestuurder er nog steeds voor kiezen het toch door te zetten.
It always seems impossible until it's done.
En wat de OR of bestuurder ook beslissen, uiteindelijk zijn het de medewerkers die hun handtekening onder de nieuwe arbeidsvoorwaarden moeten zetten.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
[quote]
En wat de OR of bestuurder ook beslissen, uiteindelijk zijn het de medewerkers die hun handtekening onder de nieuwe arbeidsvoorwaarden moeten (
) zetten.
[\quote]
Je moet doodgaan maar nieuw arbeidscontract ????
En wat de OR of bestuurder ook beslissen, uiteindelijk zijn het de medewerkers die hun handtekening onder de nieuwe arbeidsvoorwaarden moeten (

[\quote]
Je moet doodgaan maar nieuw arbeidscontract ????
Sersju n.a. ief modus:LowLevel schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:29:
En wat de OR of bestuurder ook beslissen, uiteindelijk zijn het de medewerkers die hun handtekening onder de nieuwe arbeidsvoorwaarden moeten zetten.
Dat denk ik niet.
Ik vrees dat er in de All staff call een subliminale boodschap verwerkt zit (Canada-->USA-->NSA-->Prism etc) die ons allemaal onbewust er toe aanzet te kiezen voor dit pakket.
Verwijderd
...dismumbered...Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:05:
And if you fail to assimilate, you will be dismembered
Aanpassing!,Where we're going, we don't need...... aanpassing!
[ Voor 4% gewijzigd door ComPeter op 18-09-2013 13:18 ]
iddqd idkfa
and we don't need the persons.............................. either
fill in the blanks
fill in the blanks
@Competer ik moest even aan Pink Flloyd denken
Het gaat hier niet om opleiding, ok een beetje dan!t_captain schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:21:
@Competer ik moest even aan Pink Flloyd denken
iddqd idkfa
Education was toch juist onderdeel van de nieuwe AV?
Voor het bedrag kan je een leuke sollicitatie/intake cursus volgent_captain schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:27:

Ja, maar alleen voor komend fiscaal jaar. Daarna zijn er geen afspraken over gemaakt.t_captain schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:27:
Verwijderd
altijd leuk dat mensen op stoel van de werkgever gaan zitten.erinaceus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:04:
[...]
Even een stukje over de OR wetgeving ....
[OR Wetgeving]
De OR zit er om namens de werknemers de belangen van zowel het bedrijf als de werknemers te vertegenwoordigen.
\[/OR Wetgeving]
Hoe de OR daarover beslist is vaak moeilijk te voorspellen. Sommige neigen de werknemers belangen zwaarder te laten wegen, sommigen de werkgevers belangen. Gezien de grote spreiding in belangen van de werknemers zal dat een lastige keuze worden.
Ja,de OR denkt mee met de werkgever, maar is geen werkgever. De OR is ook geen vakbond.
Als het bedrijf is zwaar weer zou zitten, zeker denk dan naar hartelust mee met de werkgever.
CGI MAAKT WINST!!!!!! dus het is nu tijd om met de werknemer mee te denken!!
...en Serge is miljardair geworden!Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:28:
[...]
altijd leuk dat mensen op stoel van de werkgever gaan zitten.
Ja,de OR denkt mee met de werkgever, maar is geen werkgever. De OR is ook geen vakbond.
Als het bedrijf is zwaar weer zou zitten, zeker denk dan naar hartelust mee met de werkgever.
CGI MAAKT WINST!!!!!! dus het is nu tijd om met de werknemer mee te denken!!
Waar hij 40 jaar keihard voor gewerkt heeft. Hoe durft ie....Poepschepper schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:30:
[...]
...en Serge is miljardair geworden!
Het is al eerder gezegd. Probeer de reacties constructief en respectvol te houden.Is overigens ook een van de beginselen van GoT.
Kritiek is prima maar weet wat je extern zegt of misschien beter intern kan adresseren. Zeuren om het zeuren heeft geen zin, als je wilt beinvloeden is GoT niet de juiste weg.
Eerlijk gezegd was ik in den beginne positief over de feedback die hier vaak werd gegeven, en ik begrijp de emotie ontzettend (ja, ook voor mij is het negatief ingrijpend), maar nu lijkt het alsof een heel select groepje er een sport van aan het maken is om de sfeer continu negatief te beinvloeden.
[ Voor 5% gewijzigd door Eddo-79 op 18-09-2013 13:38 ]
Ik heb Serge wel 's ontmoet. Vond het een erg indrukwekkende man.
Verwijderd
GutegutEddo-79 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:37:
[...]
Waar hij 40 jaar keihard voor gewerkt heeft. Hoe durft ie....
Het is al eerder gezegd. Probeer de reacties constructief en respectvol te houden.Is overigens ook een van de beginselen van GoT.
Kritiek is prima maar weet wat je extern zegt of misschien beter intern kan adresseren. Zeuren om het zeuren heeft geen zin, als je wilt beinvloeden is GoT niet de juiste weg.
Eerlijk gezegd was ik in den beginnen positief over de feedback die hier vaak werd gegeven, maar nu lijkt het alsof een heel select groepje er een sport van aan het maken is om de sfeer continu negatief te beinvloeden.

Bij sommige post heb je gelijk, maar het opmerken dat jullie met ze allen iemand die al heel erg rijk is nog rijker maken, heeft niets te maken met disrespectvol zijn...
Ik ook. En vond hem indrukwekkend in al zijn eenvoud, rust en bescheidenheid.Wijnands schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:40:
Ik heb Serge wel 's ontmoet. Vond het een erg indrukwekkende man.
Ja, ik vind hem inspirerend.
Het is ook meer een algemene oproep. Misschien wel een illusie....Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:41:
[...]
Gutegut![]()
Bij sommige post heb je gelijk, maar het opmerken dat jullie met ze allen iemand die al heel erg rijk is nog rijker maken, heeft niets te maken met disrespectvol zijn...
[ Voor 39% gewijzigd door Eddo-79 op 18-09-2013 13:43 ]
Verwijderd
Ik persoonlijk vind de emotie erbij horen, het gaat hier niet om een zak stuiterballen maar iets waar ik waar minstens 8 uur per dag mee bezig ben en wat voorziet in mijn levensonderhoud.
Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat er niet meer emotie wordt getoond
Op het moment dat CGI de plannen doorzet denk ik eerder dat we ons allemaal achter het hoofd moeten krabben en ons moeten afvragen of we nog wel voor die organisatie willen werken. Net als wat boven verteld werd, bij de Annual Tour vorig jaar kreeg ik ook weer goede moed (en het "CMG" gevoel) terug. Maar die moed en dat gevoel wordt zo helemaal de grond ingeboord...ESPACE schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:21:
[...]
Wanneer de OR niet instemt en CGI toch de plannen doorzet, dan hoop ik dat de OR heel hard N.I.E.T.I.G. roept en de kantonrechter verzoekt om CGI te verplichten zich te onthouden van handelingen die strekken tot uitvoering of toepassing van een nietig besluit. CGI kan de kantonrechter verzoeken te verklaren dat de OR ten onrechte een beroep heeft gedaan op de nietigheid.
Verwijderd
Precies wat ik dacht.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:35:
Dat komt hopelijk omdat het tonen van emotie (en dan met name beheersing hiervan) in direct verband staat met het tonen van professionaliteit (net zoals het op de man bekritiseren van OR en management, zeker achter een veilig anoniem account op een publiek forum)Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:48:
Ik persoonlijk vind de emotie erbij horen, het gaat hier niet om een zak stuiterballen maar iets waar ik waar minstens 8 uur per dag mee bezig ben en wat voorziet in mijn levensonderhoud.
Verwijderd
uhh wut? Als je emotie toont bent je niet professioneel???pagani schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:58:
[...]
Dat komt hopelijk omdat het tonen van emotie in direct verband staat met het tonen van professionaliteit (net zoals het op de man bekritiseren van OR en management, zeker achter een veilig anoniem account op een publiek forum)

Verwijderd
Heren/Dames,
Ik zie zo veel smilies, kunnen we het alstjeblieft on topic houden?
En ik vind Serge een lul, ik vind alle miljardairs een lul, noem mij er maar een die een schoon geweten heeft.
En dat ze relaxed en aardig etc. etc. overkomen, nou dat doen oplichters ook....
Ben trouwens wel benieuwd naar de call.
Ik zie zo veel smilies, kunnen we het alstjeblieft on topic houden?
En ik vind Serge een lul, ik vind alle miljardairs een lul, noem mij er maar een die een schoon geweten heeft.
En dat ze relaxed en aardig etc. etc. overkomen, nou dat doen oplichters ook....
Ben trouwens wel benieuwd naar de call.
Als je je hoog opgelopen gevoelens ongecensureerd op een publiek forum spuit wat mij betreft niet nee. (Maar deze discussie hebben we hier al vaker gevoerd en is nu eenmaal een verschil van mening)Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:00:
[...]
uhh wut? Als je emotie toont bent je niet professioneel
[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 18-09-2013 14:05 ]
Verwijderd
Dat zei je niet.. Werden je emoties van ongenoegen je te veel en kon je daardoor niet meer goed reageren?pagani schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:02:
[...]
Als je je hoog opgelopen gevoelens ongecensureerd op een publiek forum spuit wat mij betreft niet nee.
Of kwam het doordat men hier via een kanaal communiceert waar de ware intenties niet altijd even goed overkomen? Misschien zou iedereen hier eens goed naar zichzelf moeten kijken en niet iedereen zomaar aan moeten vallen. Zowel de mensen die hier negatief reageren als de mensen die alles (soms tegen beter weten in) goed proberen te praten door middel van de andere groep zwart te maken.

Die opgelopen gevoelens zullen toch ergens gespuid moeten gaan worden. Ik heb dat dan ook al gedaan per mail naar de OR en naar mijn TeamLead. Ik snap dat mensen hier minder genuanceerd reageren dan op de OR-discussie site, want alles wat je daar zegt kan en zal tegen je worden gebruikt.pagani schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:02:
[...]
Als je je hoog opgelopen gevoelens ongecensureerd op een publiek forum spuit wat mij betreft niet nee. (Maar deze discussie hebben we hier al vaker gevoerd en is nu eenmaal een verschil van mening)
En een anonieme uitlaatklep op een openbaar forum vind ik honderd keer beter dan dat iemand zijn negatieve gevoelens gaat afreageren op vrouw of kinderen, of nog erger, zijn kat.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Feit blijft dat emoties hoog oplopen. Da's niet erg maar ook ik vind de plaats niet handig.
Verwijderd
Dat is meer de generatie kloof denk ik.
Men werkt/zoekt/winkelt/besteed de vrije tijd op internet. Dan is het niet zo vreemd dat internet ook de plek is waar je je ongenoegen uit. Daarbij vind ik het hier nog heel tam, voor internet standaarden. Als je wel eens een online spel gespeeld hebt dan ben je gewend om zo veel rottigheid op je af geslingerd te krijgen... Daar is dit niets bij
Ik keur het niet per definitie goed, maar begrijp dat dit een natuurlijke ontwikkeling is 
Enorm offtopic sorry
Enorm offtopic sorry
Hmm ik heb altijd ------- staan ....

Stofkonijn, ik vermoed dat die generatiekloof wel meevalt
(Online games zijn een prima uitlaatklep)
[ Voor 25% gewijzigd door pagani op 18-09-2013 14:30 ]
Verwijderd
Voor mensen die vinden dat op de man spelen niet kan, het volgende:
de OR heeft enorm veel invloed op het verloop van dit proces. Een rechter zal zeker naar het oordeel van de OR kijken mocht het zo ver komen.
ze zitten in de OR omdat ze daarvoor mede door mij zijn gekozen.
dus ik vind wel degelijk dat ik de OR leden persoonlijk mag aanspreken op hun acties en uitspraken.
de OR heeft enorm veel invloed op het verloop van dit proces. Een rechter zal zeker naar het oordeel van de OR kijken mocht het zo ver komen.
ze zitten in de OR omdat ze daarvoor mede door mij zijn gekozen.
dus ik vind wel degelijk dat ik de OR leden persoonlijk mag aanspreken op hun acties en uitspraken.
Maar niet openbaar/hier. Stuur ze dan gewoon een mail of spreek Wijnands aan tijdens een koffiepauze ofzo
Helemaal eens dat internet een fijne uitlaatklep is. En ja, dit valt nog mee vergeleken met de gemiddelde game (MMO iemand ??) Maar daar is de relatie anders, dat is anoniem en prive. Je hebt geen enkele relatie met je medespelers afgezien van een bergje pixels.
Hier in dit topic praat je vanuit de rol van medewerker bij een bedrijf. Dat is niet prive, dat is zakelijk. Het contract dat ik met CGI heb is een zakelijke overeenkomst. Daarom vind ik dat een bepaalde mate van professionaliteit verwacht mag worden. Want je praat ook als medewerker en collega, niet alleen als individu.
@Superlol: Klopt. Persoonlijk, niet via een publieke oproep op een forum.
Hier in dit topic praat je vanuit de rol van medewerker bij een bedrijf. Dat is niet prive, dat is zakelijk. Het contract dat ik met CGI heb is een zakelijke overeenkomst. Daarom vind ik dat een bepaalde mate van professionaliteit verwacht mag worden. Want je praat ook als medewerker en collega, niet alleen als individu.
@Superlol: Klopt. Persoonlijk, niet via een publieke oproep op een forum.
[ Voor 7% gewijzigd door Eddo-79 op 18-09-2013 14:39 ]
HoHo,
Dit is een openbaar forum, wat geen enkele relatie heeft met CGI (behalve dan het onderwerp)
Iedereen mag hier dus zijn eigen mening uiten, mits hij zich aan de fatsoensregels van dit forum houd.
De moderator van dit forum kan hier op toe zien, en indien nodig mensen waarschuwen dan wel verbannen.
Dit is een openbaar forum, wat geen enkele relatie heeft met CGI (behalve dan het onderwerp)
Iedereen mag hier dus zijn eigen mening uiten, mits hij zich aan de fatsoensregels van dit forum houd.
De moderator van dit forum kan hier op toe zien, en indien nodig mensen waarschuwen dan wel verbannen.
Verwijderd
Hier kan ik het ongenuanceerd doen en dat bevalt me prima.
If you can't take the heat
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 14:42 ]
Genoeg mensen doen dat. Was vorige week 10 minuten bezig van de parkeergarage in Rotterdam tot aan een flexplek.pagani schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:36:
Maar niet openbaar/hier. Stuur ze dan gewoon een mail of spreek Wijnands aan tijdens een koffiepauze ofzo

Klopt, hier kan je ongenuaunceerd reageren. Alleen, heeft CGI daar wat aan? Nee, want dit forum wordt hoogstwaarschijnlijk niet gelezen. Ik ben heel beniewd of je je ongenoegen, uitspraken, beweringen en commentaar ook gedeeld hebt met je TL, PL, director of dat je ze op de OR site kenbaar hebt gemaakt of desnoods met Ron of Marcel zou willen bespreken. Hier reageren is leuk, maar reageren binnen CGI heeft veel meer toegevoegde waarde.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:41:
Hier kan ik het ongenuanceerd doen en dat bevalt me prima.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Je zou je verbazen hoeveel mensen uit het MT hier mee lezen hoorMicrokid schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:52:
[...]
Klopt, hier kan je ongenuaunceerd reageren. Alleen, heeft CGI daar wat aan? Nee, want dit forum wordt hoogstwaarschijnlijk niet gelezen. Ik ben heel beniewd of je je ongenoegen, uitspraken, beweringen en commentaar ook gedeeld hebt met je TL, PL, director of dat je ze op de OR site kenbaar hebt gemaakt of desnoods met Ron of Marcel zou willen bespreken. Hier reageren is leuk, maar reageren binnen CGI heeft veel meer toegevoegde waarde.
Wil niet zeggen dat je dit als enige kanaal moet gebruiken, maar ook hier bereik je mensen die er iets mee kunnen doen.
reken maar dat dit forum wordt gelezen. Zoveel liet mijn TL wel doorschemeren. Of het serieus wordt genomen? Denk het niet. Ben daarom wel benieuwd naar over vijf minuten.Microkid schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:52:
[...]
Klopt, hier kan je ongenuaunceerd reageren. Alleen, heeft CGI daar wat aan? Nee, want dit forum wordt hoogstwaarschijnlijk niet gelezen. Ik ben heel beniewd of je je ongenoegen, uitspraken, beweringen en commentaar ook gedeeld hebt met je TL, PL, director of dat je ze op de OR site kenbaar hebt gemaakt of desnoods met Ron of Marcel zou willen bespreken. Hier reageren is leuk, maar reageren binnen CGI heeft veel meer toegevoegde waarde.
@Microkid: Ik ben het met je eens, maar vergis je niet, ik heb zowel van mijn TL als PL begrepen dat ze dit forum volgen
Dat is dan mooi te horenk-man schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:55:
@Microkid: Ik ben het met je eens, maar vergis je niet, ik heb zowel van mijn TL als PL begrepen dat ze dit forum volgen
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Daarom is dit ook niet het enige kanaal dat ik gebruik om mijn mening te ventileren.
Ik kan als team leader natuurlijk weinig doen met wat een teamlid hier post. Kom gewoon naar me toe (of bel me) en we maken er gewoon tijd voor.
Dit topic is gesloten.