En heeft de OR inzage in de uitslag van beide poll's van HR?Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:19:
[...]
Heeft de OR een polluitslag inzageplicht aan HR?
Ik kreeg de uitnodiging de dag nadat we de brief ontvingen. Was op dat moment dus niet zo gemotiveerd om mijn schaarse vrije tijd aan deze onzin te verspillen.empheron schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:18:
[...]
De papieren uitnodiging/herinnering is vandaag in de bus gevallen:
Vrijdagmiddag borrel : CGI-Celebration met als motto 'A taste of red'...
Er zullen wel wat snacks teveel ingekocht zijn schat ik zo.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Ik geloof dat veel mensen rood zien van ergernis.empheron schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:12:
<troll-alert>
Even nog wat andere koek.... Allemaal zin in 'A taste of Red?
</troll-alert>
Zeer passend dus.
Leuk, met een rooie kop gezellig salsa dansen met je mede-mumbers.

Ikzelf heb helaas geen rood kledingsstuk of accesoire, dus zal er helaas niet zijn.
Jammer, ik had me er toch een partij zin in.
Onvoorstelbaar hoeveel negatieve reacties een uitnodiging voor een avondje met collega's teweeg kan brengen. Mijns inziens staat het volledig los van de huidige arbeidsvoorwaardenproblematiek (scrabble, anyone?) en wordt er teveel vanuit de emotie gereageerd.
Zat het me ook net af te vragen...
Emotie is goed tot op het zekere hoogte. Het geeft aan hoe zeer men toch nog betrokken is bij CGI. Een avondje met collega's is leuk als je intern zit of in een DC of in een grote klus met vele andere members. Als je ergens al tijden alleen zit bij een klant en alleen de mensen van gezicht nog maar kent op de practice meetings, kun je je natuurlijk af gaan vragen wat je er nog moet zoeken.DeZaag schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:28:
Onvoorstelbaar hoeveel negatieve reacties een uitnodiging voor een avondje met collega's teweeg kan brengen. Mijns inziens staat het volledig los van de huidige arbeidsvoorwaardenproblematiek (scrabble, anyone?) en wordt er teveel vanuit de emotie gereageerd.
Goed dat ze het organiseren overigens..... maar niet voor mij. Hadden we nou met de gezinnen naar de Efteling of zo gekund (zoals een jaar of 5/6 geleden).. had ik gelijk ja gezegd..
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Zo zou je kunnen redenerenLowLevel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:14:
[...]
De salarisverhoging staat imho helemaal los van deze verandering in de arbeidsvoorwaarden. Die is namelijk voor velen al geruime tijd over datum.
De salarisverhoging wordt alleen maar ingebracht om de ergste pijn van de verslechtering weg te nemen, maar zou je om het zuiver te houden niet mogen meenemen met de wijzigingen van de secundaire arbeidsvoorwaarden.
Echter denk ik dat de personen die dit in de brief gezien hebben willen pakken wat ze pakken kunnen. Die verhoging zit er niet in als ze niet tekenen denk ik zo
van een salarisverlaging kan ik behoorlijk emotioneel worden ja.DeZaag schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:28:
[slijmjurk]
voor de leuke collega's kan ik ook gewoon naar het werk gaan.

[/slijmjurk]
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
de salarisverhoging dekt precies de extra kosten van de pensioen premie af.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:36:
[...]
Zo zou je kunnen redeneren
Echter denk ik dat de personen die dit in de brief gezien hebben willen pakken wat ze pakken kunnen. Die verhoging zit er niet in als ze niet tekenen denk ik zo
soms is een rekensommetje heel makkelijk

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Wat ik niet goed had gelezen in de brief, is dat het nieuwe Bruto salaris in de kolom MAAND NIEUW hoger is dan de som van de bedragen van het Bruto salaris + Salarisverhoging matrix in dezelfde kolom. Het zal misschien wel met brutto/netto te maken hebben maar ik vind het maar (weer) verwarrend.
Verwijderd
Ik begreep dat er mensen zijn die er NETTO op vooruit gaanavotar schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:38:
[...]
de salarisverhoging dekt precies de extra kosten van de pensioen premie af.
soms is een rekensommetje heel makkelijk
Ik zou zelf alsnog niet tekenen BTW Gewoon omdat ik het niet eens ben met wat ze anderen aandoen met de veranderingen
hoezo emotie, baas doet voorstel van -100 euro, en dan zegt ie kom we gaan feesten... het is alleen voor de baas feest niet voor mij... ik heb er ook totaal geen zin in,
en als je het van elkaar los ziet dan ga je maar...
en als je het van elkaar los ziet dan ga je maar...
Verwijderd
Veel plezier dan, ik hoop dat ze niet teveel aan je hoofd zagen die avond dat je moet tekenen.DeZaag schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:28:
Voor mij staat het niet los van elkaar en ik ga op zeker niet. Ook voor het 'feest' een C
Verwijderd
Ik kan me indenken dat als je in de situatie zit dat je toch weg zou willen gaan (vooral als je al heel ver bent met de onderhandelingen met een nieuwe werkgever of zelfs al een aanbieding op zak hebt
) en je gaat er met de verandering in arbeidsvoorwaarden op vooruit dat je dan wel zou tekenen.
Ik zou dat in elk geval wel doen...
Enige wat me heel misschien zou tegenhouden in dat geval is loyaliteit jegens mijn collega's, maar aan de andere kant kunnen die ook heel goed voor zichzelf zorgen.
Rest mij niks anders dan mijn ex collega's sterkte te wensen met het proces.

Enige wat me heel misschien zou tegenhouden in dat geval is loyaliteit jegens mijn collega's, maar aan de andere kant kunnen die ook heel goed voor zichzelf zorgen.
De negativiteit overheerst he. Ik weet bijna zeker dat als het omgekeerd was en het gros er wel op vooruit was gegaan, er niet zoveel heisa had geweest en er weinigen zich hadden bedacht dat ze niet gingen tekenen om de enkeling te steunen die erop achter uit gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:44:
Ik kan me indenken dat als je in de situatie zit dat je toch weg zou willen gaan (vooral als je al heel ver bent met de onderhandelingen met een nieuwe werkgever of zelfs al een aanbieding op zak hebt) en je gaat er met de verandering in arbeidsvoorwaarden op vooruit dat je dan wel zou tekenen.
peter00 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:40:
met dank aan dominee King, iets andere woordkeus, maar de kern blijft behouden.
I have a dream that one day this company will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident: that all members are created equal." I have a dream that one day on the green plains of Holland the sons of former Logicans/CMG and the sons of former CGI will be able to sit down together at a table of brotherhood. I have a dream that one day even the state of Canada, a state, sweltering with the heat of injustice and sweltering with the heat of oppression, will be transformed into an oasis of freedom and justice. I have a dream that my four little children will one day have their daddy work for a company where they will not be judged by the color of their suit but by their skills and their character. I have a dream today.
Verwijderd
Ik ga er netto op vooruit en nog teken ik niet.
Heeft niks te maken met wat ik netto meer of (minder) ga verdienen maar het heeft alles te maken met het ontbreken van een Visie en Strategie.
Waar wil CGI Nederland als bedrijf naar toe, of waar moeten we (van Big Brother) naar toe.
En daarnaast teken ik niet omdat ik simpelweg niet weet ik waarvoor ik teken. Het pakket is gewoon nog niet af......
Heeft niks te maken met wat ik netto meer of (minder) ga verdienen maar het heeft alles te maken met het ontbreken van een Visie en Strategie.
Waar wil CGI Nederland als bedrijf naar toe, of waar moeten we (van Big Brother) naar toe.
En daarnaast teken ik niet omdat ik simpelweg niet weet ik waarvoor ik teken. Het pakket is gewoon nog niet af......
Verwijderd
Voor de goede orde: ik ben al langer weg bij Logica. Gelukkig voor mij hoef ik dit niet meer mee te maken. Heb mijn portie aan reorganisaties en pesterijen vanuit het management al achter de rug.De negativiteit overheerst he. Ik weet bijna zeker dat als het omgekeerd was en het gros er wel op vooruit was gegaan, er niet zoveel heisa had geweest en er weinigen zich hadden bedacht dat ze niet gingen tekenen om de enkeling te steunen die erop achter uit gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 14:53 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:47:
Kreeg der net een mail, met zo een sympathieke foto, ik denk dat ik om ben.

Sign or i shoot ze kitten?
Dat is natuurlijk een waarheid als een koe. En ook een waar bedrijven in deze sector handig gebruik van maken. Telkens wordt er een minderheid geselecteerd en geslachtofferd. Bescherming van minderheden is minimaal. Wat men zich niet beseft is dat de volgende keer het iemand anders, of henzelf betreft. Desnoods door dat de populatie wat is aangevuld met verse krachten met mindere voorwaarden.avotar schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:46:
[...]
De negativiteit overheerst he. Ik weet bijna zeker dat als het omgekeerd was en het gros er wel op vooruit was gegaan, er niet zoveel heisa had geweest en er weinigen zich hadden bedacht dat ze niet gingen tekenen om de enkeling te steunen die erop achter uit gaat.
Een goede personeelsvertegenwoordiging beschermt juist ook de minderheden (en daarmee de populatie als geheel). Bijvoorbeeld door in het proces de effecten op verschillende groepen op te vragen bij het bedrijf en daar op te sturen, bijvoorbeeld door harde grenzen te stellen of overgangsregelingen.
Heeft de OR overzichten ontvangen met een opdeling van de werknemerspopulatie tezamen met de inkomens-/arbeidsvoorwaardeneffecten?
Een personeelsvertegenwoordiging kan daarom ook niet af met een eenvoudige poll. Het zegt namelijk helemaal niets over de effecten aan de randen.
Verwijderd
Gewoon allemaal naar het feest gaan!
Het staat er los van de arbeidsvoorwaarden discussie. Als nu het signaal afgegeven wordt dat niemand naar het feest gaat, wordt dit in het vervolg ook niet meer georganiseerd.
Je kan het ook zo zien: er wordt eindelijk wat georganiseerd. Gewoon lekker gratus eten/drinken... op kosten van de boekenclub
Owja en er moest iets roods mee? Als je toch wil zeiken over de AV sla dan alvast wat tomaten in
Het staat er los van de arbeidsvoorwaarden discussie. Als nu het signaal afgegeven wordt dat niemand naar het feest gaat, wordt dit in het vervolg ook niet meer georganiseerd.
Je kan het ook zo zien: er wordt eindelijk wat georganiseerd. Gewoon lekker gratus eten/drinken... op kosten van de boekenclub
Owja en er moest iets roods mee? Als je toch wil zeiken over de AV sla dan alvast wat tomaten in
vroeg of laat, die kater krijg je toch....
Toen ik de eerste berichten las over dit feest was ik best enthousiast. Leuk om eens andere collega's te ontmoeten en gezellig een avondje weg te gaan. Het was weliswaar een eind rijden, maar dat heb je er dan wel voor over.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:57:
Maar op dit moment kan ik het ene niet los zien van het ander. Ik heb geen zin om naar het ge**** van managers te moeten luisteren over hoe gezellig de club wel is en hoe goed we het doen.
De huidige situatie nodigt niet uit tot gezelligheid en ik heb dan ook geen zin om 's avonds laat na een feest, waar ik de hele avond al droog heb gestaan, weer naar huis te moeten rijden. Normaal zou ik het er best voor over hebben, maar op dit moment gaat tijd doorbrengen voor de tv net even voor.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Ach, ik heb een paar simpele eisen voordat ik teken, waarvan de belangrijkste is dat ze eerst het voorstel volledig uitwerken.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:42:
[...]
Veel plezier dan, ik hoop dat ze niet teveel aan je hoofd zagen die avond dat je moet tekenen.![]()
Voor mij staat het niet los van elkaar en ik ga op zeker niet. Ook voor het 'feest' een C
Met name het mobiliteitsvraagstuk inclusief eigen bijdrage privégebruik leaseauto, de tool om arbeidsvoorwaarden flexibel uit te wisselen en het promotiebeleid waarbij medewerkers in de toekomst niet direct op het minimumsalaris van een level worden geplaatst zijn voor mij nog breekpunten. En dan heb ik het nog niet over het combineren van nieuwe arbeidsvoorwaarden met het afkopen van vrije dagen.
Zoals ik al aangaf, wat mij betreft staat dat los van een gezellige avond met collega's. Ik heb een goede band met mijn TL en PL en die weten wel beter dan druk uitoefenen om te tekenen...
waar is de poll van HRCAvE schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:24:
[...]
En heeft de OR inzage in de uitslag van beide poll's van HR?
Verwijderd
Geweldig, wordt deze lijn ook doorgetrokken naar de mislukte AV operatie?Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:57:
Verwijderd
Tuurlijk gewoon tekenenVerwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:13:
[...]
Geweldig, wordt deze lijn ook doorgetrokken naar de mislukte AV operatie?

Zoals "een" teamleider (met management aspiraties) aan mij probeerde te verkopen. "Je moet het niet zien als iets opvolgends, maar je moet het bekijken als een nieuw contract. Als of je overstapt van werkgever"
We hebben nog een gezellige middag gehad

ComPeter schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:50:
Van:
Verzonden: maandag 16 september 2013 11:46
Aan: NL AS Celebration
Onderwerp: RE: Bevestiging van je aanmelding voor de CGI Celebration AS op 21 september 2013
LS,
Helaas wil ik ons afmelden voor deze Celebration.
Door de voorgestelde wijziging in de arbeidsvoorwaarden heb ik geen zin in een feestje.
Ik hoop op uw begrip.
Met vriendelijke groet,
Infrastructure Consultant
Application Services | CGI
iddqd idkfa
we gaan toch pas reageren na advies van OR? of is er nog een ander poll
Dit soort reacties vind ik onbegrijpelijk. Het is uiteraard je persoonlijke keuze om wel of niet te gaan, maar om het vervolgens op deze manier op een publiek forum te delen... Achja, zal wel een generatiekloof zijn.
Verwijderd
Ja van deze mail zullen ze nog nachten, nee maanden wakker liggen

De enige die je hier "in de vingers snijd" is je zelf door niet naar het feest te gaan.
Gewoon net als Macaw met het hele bedrijf naar Dubai!avotar schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:35:
[...]
Zat het me ook net af te vragen...
[...]
Goed dat ze het organiseren overigens..... maar niet voor mij. Hadden we nou met de gezinnen naar de Efteling of zo gekund (zoals een jaar of 5/6 geleden).. had ik gelijk ja gezegd..
Heb wel zin in een SharePoint training...
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Een tussenstand mag je waarschijnlijk niet geven. Maar een opkomstpercentage tot nu toe mag toch wel?Niet iedereen heeft al gestemd op de OR polll.
It always seems impossible until it's done.
Als OR nog even een reminder uitsturen? Niet hier op tweakers maar gewoon per mail?
Grappige insteek.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:20:
[...]
Zoals "een" teamleider (met management aspiraties) aan mij probeerde te verkopen. "Je moet het niet zien als iets opvolgends, maar je moet het bekijken als een nieuw contract. Als of je overstapt van werkgever"
Stel nou dat je elders had gewerkt, en CGI had je graag willen aannemen. Hadden ze dan hetzelfde contract voorgelegd? Of zouden ze toch een paar honderd euro hoger gaan zitten opdat je daadwerkelijk zou tekenen?
Ik heb met mijn vrouw een leuk hotelletje geboekt aan de Maas in Vlaardingen. Rotterdam heeft meer te bieden dan enkel een CGI feestje. Wanneer het feest niet gezellig is zijn we zo weer vertrokken. Rotterdam ... GFC herinneringen ... Let's party! Als je in de stad een rood stel tegenkomt is het code woord CGI.Even nog wat andere koek.... Allemaal zin in 'A taste of Red?
Je weet wel dat Feyenoord thuis speelt vrijdagavond?
Over fiasco gesprokent_captain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:47:
Je weet wel dat Feyenoord thuis speelt vrijdagavond?![]()
Verwijderd
We verloten een gratis CGI das en speldje aan de 5000e reaguurder.
Huidige stand op dit moment is 4939.......
Huidige stand op dit moment is 4939.......
Oops, ik had alleen rekening gehouden met op tijd thuis zijn, zondag 16:30 uur.Je weet wel dat Feyenoord thuis speelt vrijdagavond?![]()
Diep in mijn hart hoop ik dat de OR eind van de week niet instemt en laat dat voor velen aanleiding zijn voor een overwinningsfeest. In dat geval zal ik een fles 'CGI-champagne' koud leggen en hem op zaterdagavond laten knallen!
Daar hoop ik dus ook op, dat ze niet instemmen... Ik heb me overigens voor beide evenementen niet ingeschreven. Het feest niet, maar ook de Annual Tour niet. En dat hoor ik van meer collega's bij ons op de vestiging.ESPACE schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:01:
[...]
Oops, ik had alleen rekening gehouden met op tijd thuis zijn, zondag 16:30 uur.
Diep in mijn hart hoop ik dat de OR eind van de week niet instemt en laat dat voor velen aanleiding zijn voor een overwinningsfeest. In dat geval zal ik een fles 'CGI-champagne' koud leggen en hem op zaterdagavond laten knallen!
[ Voor 14% gewijzigd door Perenor op 17-09-2013 16:06 ]
Dat zou een vreemde gang van zaken zijn. OR stemt niet in, kurken knallen overal in het land. Uurtje later, zaal stroomt vol met een uitbundig blije menigte. Topmanagement erg verrast door zoveel blijdschap, ze dachten juist dat de poldermembers een beetje cynisch waren. Polonaises worden gelopen om het behoud van de oude AV te vieren... 
Iemand een kaartje over voor een ex-collega?
Iemand een kaartje over voor een ex-collega?
Verwijderd
Hear hear !LowLevel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:14:
[...]
De salarisverhoging staat imho helemaal los van deze verandering in de arbeidsvoorwaarden. Die is namelijk voor velen al geruime tijd over datum.
De salarisverhoging wordt alleen maar ingebracht om de ergste pijn van de verslechtering weg te nemen, maar zou je om het zuiver te houden niet mogen meenemen met de wijzigingen van de secundaire arbeidsvoorwaarden.
De eerste was op uitnodiging van HR, via de mail op 4 september, en is met > 700 reacties een goede steekproef hoe men de Town Hall beleefd heeft.
De tweede was vorige week, via de teamleads toen die je belde om te vragen of je "de Brief" ontvangen had en wat je er van vond.
Verwijderd
het heeft bij mij een vieze bijsmaak!Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:18:
'A taste of red'...
past wel bij de nieuwe AV: er loopt bloed uit.
Er is een nieuwe FAQ (17092013) naar aanleiding van informatie op intranet en brieven. Ze moeten fouten toegeven.
12. Ik zie dat voor de afkoop van het stuwmeer en van anciënniteitdagen is gerekend met een salaris gebaseerd op mijn maandsalaris. Is dit correct?
- Wij hebben hier inderdaad een fout moeten constateren. Er moet gerekend worden met het maandsalaris inclusief vakantietoeslag. Wij zullen dit bij de daadwerkelijk uitkering dan ook meenemen. Het spijt ons zeer als hierover verwarring is ontstaan.
Ook lees je in deze FAQ meer over niet te declareren parkeerkosten, verkoop van SPP aandelen verloopt via de payroll, de uitwerking van PPP is nog niet bekend, met part timers was in de brief geen rekening gehouden en tot slot als je salaris boven het ijkpunt zit komt de loonontwikkeling stil te staan.
12. Ik zie dat voor de afkoop van het stuwmeer en van anciënniteitdagen is gerekend met een salaris gebaseerd op mijn maandsalaris. Is dit correct?
- Wij hebben hier inderdaad een fout moeten constateren. Er moet gerekend worden met het maandsalaris inclusief vakantietoeslag. Wij zullen dit bij de daadwerkelijk uitkering dan ook meenemen. Het spijt ons zeer als hierover verwarring is ontstaan.
Ook lees je in deze FAQ meer over niet te declareren parkeerkosten, verkoop van SPP aandelen verloopt via de payroll, de uitwerking van PPP is nog niet bekend, met part timers was in de brief geen rekening gehouden en tot slot als je salaris boven het ijkpunt zit komt de loonontwikkeling stil te staan.
Verwijderd
Vraag 7 uit die survey kan je als HR poll betitelen jaCAvE schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:35:
[...]
De eerste was op uitnodiging van HR, via de mail op 4 september, en is met > 700 reacties een goede steekproef hoe men de Town Hall beleefd heeft.
De tweede was vorige week, via de teamleads toen die je belde om te vragen of je "de Brief" ontvangen had en wat je er van vond.
"We zullen dit bij de daadwerkelijke uitkering dan ook meenemen."....ESPACE schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:40:
Er is een nieuwe FAQ (17092013) naar aanleiding van informatie op intranet en brieven. Ze moeten fouten toegeven.
Eerst een goede nieuwe brief zou ik zeggen! Nu moet je tekenen, indien je akkoord gaat natuurlijk, op basis van een foute brief en maar hopen dat de uitkering wel goed gaat.... yeah sure!

[ Voor 3% gewijzigd door Uien Cornflakes op 17-09-2013 19:50 ]
Verwijderd
Het zal ongetwijfeld zo niet zijn maar zou me niet verbazen als de or roept dat ze de poll niet meenemen omdat er te weinig reacties zijn geweest. Door er geen openbare poll van te maken kun je er mee doen en over zeggen wat je wil. Het is toch al een gestuurde poll door feitelijk twee opties te geven die uiteindelijk positief zijn (à en b tellen ze bij elkaar op)
Dan heb je er langer over gedaan dan ik... Op de avond van 3 sept j.l. heb ik het m'n PL al meegedeeld dat op mijn handtekening onder dit AV voorstel vergeefs gewacht gaat worden.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:44:
[...]
Nee hoor, oordeel was binnen 1 dag te vormen.
En toch... toch vind ik het heel triest dat het allemaal op deze manier schijnt te moeten gaan. En dan ben ik geen oudgediende met weet ik hoeveel dienstjaren of zo. Gewoon iemand die gelooft in wederzijds respect tussen werkgever en werknemer. Uiteraard is het een zakelijke relatie maar er is zo'n ongrijpbaar iets wat maakt dat mensen graag bij een bedrijf werken en er soms zelfs trots op zijn. Esprit de corps, noem het zoals je wilt, het groeit met de tijd maar is in een oogwenk verdwenen. Ik ben heel bang dat het nog lang gaat duren voordat de vertrouwensbreuk hersteld zal zijn. Zelfs al zou CGi het hele AV ding hier en nu in de papiershredder stoppen (wat ik niet geloof)
Helemaal eens - dan verwordt CGI letterlijk tot een uitzendbureau waar je op vrijdagmiddag je urenbriefje, dat je door de prikklok hebt heengehaald om 5 uur, laat uitbetalen en waarbij de mumbers voor een tientje meer per dag naar de concurrent gaan.wkb schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:30:
[...]
En toch... toch vind ik het heel triest dat het allemaal op deze manier schijnt te moeten gaan. En dan ben ik geen oudgediende met weet ik hoeveel dienstjaren of zo. Gewoon iemand die gelooft in wederzijds respect tussen werkgever en werknemer. Uiteraard is het een zakelijke relatie maar er is zo'n ongrijpbaar iets wat maakt dat mensen graag bij een bedrijf werken en er soms zelfs trots op zijn. Esprit de corps, noem het zoals je wilt, het groeit met de tijd maar is in een oogwenk verdwenen. Ik ben heel bang dat het nog lang gaat duren voordat de vertrouwensbreuk hersteld zal zijn. Zelfs al zou CGi het hele AV ding hier en nu in de papiershredder stoppen (wat ik niet geloof)
Laten we dan het beestje bij de naam noemen en niet dat we ".. create an environment in which we enjoy working together and, as owners, contribute to building a company we can be proud of."
Verwijderd
ik denk dat het besluit van de OR al vast stond toen de arbeidsvoorwaarden aan het personeel aangeboden werd.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:53:
Het zal ongetwijfeld zo niet zijn maar zou me niet verbazen als de or roept dat ze de poll niet meenemen omdat er te weinig reacties zijn geweest. Door er geen openbare poll van te maken kun je er mee doen en over zeggen wat je wil. Het is toch al een gestuurde poll door feitelijk twee opties te geven die uiteindelijk positief zijn (à en b tellen ze bij elkaar op)
Ik zit op een opdracht bij een klant en parkeer dagelijks in een woonwijk in de omgeving van het kantoor van die klant. Een parkeerkaartje kost daar minder dan euro 10,- per dag. Moet
ik die kosten nu zelf gaan betalen, omdat het bedrag lager is dan euro 10,- per dag?
Onder nieuwe regeling kun je parkeerkosten voor een bedrag hoger dan €10,00 per dag
nog declareren.
------
Als ik voor 14,- euro parkeer, wat kan ik dan declareren?
4 euro of 14 euro
ik die kosten nu zelf gaan betalen, omdat het bedrag lager is dan euro 10,- per dag?
Onder nieuwe regeling kun je parkeerkosten voor een bedrag hoger dan €10,00 per dag
nog declareren.
------
4 euro of 14 euro
iddqd idkfa
Verwijderd
Kost een kaartje 14,- dan kan je dat volledige bedrag declareren. Kost een kaartje 9,50 dan is dat voor eigen rekening.
Niet heel logisch als je zelf geen enkele invloed hebt op de klant waar je heen gestuurd wordt.
Niet heel logisch als je zelf geen enkele invloed hebt op de klant waar je heen gestuurd wordt.
Verwijderd
Maw zoek een duurdere parkeerplek en de kosten worden vergoed.
@ron/marcel: dit is nu juist de wijze waarop de kosten stijgen ipv dalen, er is vast over deze aanpassing nagedacht (achter een excelsheet), helaas niet lang genoeg en zonder enige realitetszin.
@ron/marcel: dit is nu juist de wijze waarop de kosten stijgen ipv dalen, er is vast over deze aanpassing nagedacht (achter een excelsheet), helaas niet lang genoeg en zonder enige realitetszin.
Verwijderd
Als je ticket 9.99 kost kun je 0 declareren. Als je ticket 10.01 kost kun je 10.01 declareren. Zo duidelijk?ComPeter schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:45:
Ik zit op een opdracht bij een klant en parkeer dagelijks in een woonwijk in de omgeving van het kantoor van die klant. Een parkeerkaartje kost daar minder dan euro 10,- per dag. Moet
nog declareren.
------
4 euro of 14 euro

Of liever : te_declareren:= case when kosten < 10 then 0 else kosten end;
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 00:10 ]
Lekker maatschappelijkverantwoord ondernemen bij CGI door te stimuleren om parkeerproblematiek af te wentelen op buurtbewoners.
Bij mijn vorige klant (APG Amsterdam) kon ik parkeren op de De Boelelaan voor € 8,40 per dag (wat ik altijd gedaan heb, is maar drie minuten lopen) of onder het gebouw (Q-park dagkaart) voor € 42. Als parkeerkosten tot 10 euro niet meer vergoed zullen worden, dan voorspel ik een flinke kostenstijging, en niet een daling.
En juist die reden heeft een paar jaar geleden geleid dat alle pakeerkosten vergoed zouden gaan worden. Vroeger werd er ook pas vanaf 10 (NLD) pas een kaartje vergoed (onder het mom dat in die vergoeding (nu nog die 91 euro) het goedkope kaartje betaald kon worden.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:49:
Maw zoek een duurdere parkeerplek en de kosten worden vergoed.
Omdat iedereen juist de duurdere plekken om ging zoeken. Niet 500m verderop ging parkeren waardoor het kaartje 50% goedkoper was, heeft met ooit besloten om toch maar alle parkeerkosten te gaan vergoeden.
Dat gaan ze dus nu weer terug draaien...
Beste Sjaak,Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:13:
Beste Mumbers zonder brief,
Het lijkt me een beetje gek dat als je geen brief hebt gehad en je moet kiezen uit:
A. Voor
B. Neutraal
C. Tegen
Je dan op A of B gaat stemmen. Zijn er twee mogelijkheden:
Je stemt niet, of je stemt op C.
Je moet niets, je mag helpen zorgen dat wij een numeriek overzicht hebben van wat jullie denken. Dat hoeft niet.
Even hier niet aan denken, beetje lol maken, waarom niet. Als ik lol had in dat soort dingen dan had ik vrouwlief tot bob gebombardeerd en lekker een paar biertjes gepakt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:57:
[ Voor 39% gewijzigd door Wijnands op 17-09-2013 20:15 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
beste wijnands,Wijnands schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:12:
[...]
Beste Sjaak,
Je moet niets, je mag helpen zorgen dat wij een numeriek overzicht hebben van wat jullie denken. Dat hoeft niet.
Wat denken wij als we neutraal kiezen? Zijn we dan voor of tegen?
Verwijderd
Denk je dat serieus?Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:36:
[...]
ik denk dat het besluit van de OR al vast stond toen de arbeidsvoorwaarden aan het personeel aangeboden werd.
Ruim over de helft toen ik keekESPACE schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:29:
[...]
Een tussenstand mag je waarschijnlijk niet geven. Maar een opkomstpercentage tot nu toe mag toch wel?
Ja, dat denken sommige mensen serieus. Sinds dit traject loopt gaan er zoveel van dit soort theorien rond dat ik af en toe kijk of er zwarte helikopters rondcirkelen.
Zo... laatste achterbanspreekuur gehad. Morgen de call, later de week vergadering. Enorm inspannende tijd.
[ Voor 48% gewijzigd door Wijnands op 17-09-2013 20:21 ]
Verwijderd
Zo denkt iedereen er het zijne van. Persoonlijk heb ik er alle vertrouwen in dat de OR een wijs besluit neemt.
Maar verder geen druk, he? 
Ik ben op dit moment zo blij met mijn opera collectie op m'n mp3 speler en mijn aquarium als ik thuis kom. Hoogspanningsweken!
Ik ben op dit moment zo blij met mijn opera collectie op m'n mp3 speler en mijn aquarium als ik thuis kom. Hoogspanningsweken!
Verwijderd
ik benijd je positie zeker niet, je zal het nooit voor iedereen goed doen.Wijnands schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:26:
Maar verder geen druk, he?
Nee, maar ach, dat weet je vanaf dag 1.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:28:
[...]
ik benijd je positie zeker niet, je zal het nooit voor iedereen goed doen.
@Wijnands, maar toen j ein de OR kwam had je dit denk ik niet voorzien.
Respect voor jou hier op het forum, maar ook voor de andere OR leden die iets minder zichtbaar zijn.
Respect voor jou hier op het forum, maar ook voor de andere OR leden die iets minder zichtbaar zijn.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dus bij een uur parkeren in een parkeergarage een dag-kaart kopen!Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:49:
Kost een kaartje 14,- dan kan je dat volledige bedrag declareren. Kost een kaartje 9,50 dan is dat voor eigen rekening.
iddqd idkfa
Verwijderd
je kan ook met het ov, onder voorwaarde reistijd is werktijdComPeter schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:35:
[...]
Dus bij een uur parkeren in een parkeergarage een dag-kaart kopen!
Verwijderd
Helemaal mee eens, als je als member zo behandeld wordt dan ben ik liever een werknemer..wkb schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:30:
En als je dan in een interview met Ron op de CGI site het volgende leest:
"Onze mensen maken het verschil
CGI wil niet de grootste zijn, CGI wil de beste zijn.
Sinds de overname van Logica door CGI afgelopen jaar is de toonaangevende zakelijke en technologische dienstverlener weer op de goede weg. Onder de medewerkers is dan ook een flinke dosis optimisme merkbaar, die veel vertrouwen geeft voor de toekomst van het bedrijf."
Dan denk ik niet dat we nu op de goede weg zijn.
Wat inspiratieloos zeg.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:38:
Beetje teksten van andere bedrijven jatten

Verwijderd
om lid van een club te zijn moet je contributie betalen...Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:38:
[...]
Helemaal mee eens, als je als member zo behandeld wordt dan ben ik liever een werknemer..
Sinds de overname van Logica door CGI afgelopen jaar is de toonaangevende zakelijke en technologische dienstverlener weer op de goede weg. Onder de medewerkers is dan ook een flinke dosis optimisme merkbaar, die veel vertrouwen geeft voor de toekomst van het bedrijf."
Dan denk ik niet dat we nu op de goede weg zijn.
Dan wordt het een representatieve uitslag. Ik hoop op weinig B en een overtuigende uitslag!Ruim over de helft toen ik keek.
Wanneer komen de details. Ik wil de call volgen en zal er wat avond werk voor moeten herplannen.Morgen de call
En maken jullie in de call de uitslag van de poll bekend?
De eerste twee regels lijken in tegenspraak: De mensen maken het verschil. En CGI wil de beste zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:38:
[...]
Helemaal mee eens, als je als member zo behandeld wordt dan ben ik liever een werknemer..
Als de kwaliteit van je dienstverlening leunt op je werknemers, ambieer je geen toppositie. Je zit dan in de grauwe middenmoot van een heleboel detacheerders die stuk voor stuk goede mensen kunnen leveren. Niets ten nadele van CGI; CGI heeft echt goede consultants. Maar die heeft Cap ook. En Soltegro en TMC ook. En talloze kleinere clubs hebben die ook. Mensen die van Logica zijn overgestapt bijvoorbeeld
Als je echt voor de top van de markt gaat, is een delivery organisatie datgene wat het verschil maakt. Dat is wat Accenture apartzet in de markt.
En die flinke dosis optimisme...laat me het erop houden dat hij niet aangeeft welke medewerkers hij bedoelt. Misschien is de Canadese afdeling wel in feeststemming?
M'n ouwe leraar statistiek zou er weingop aan te merken hebben.ESPACE schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:43:
[...]
Dan wordt het een represtatieve uitslag. Ik hoop op weinig B en een overtuigende uitslag!
Zag net de laatste concept rondvliegen, zal dus morgenochtend worden ben ik bang.[...]
Wanneer komen de details. Ik wil de call volgen en zal er wat avond werk voor moeten herplannen.
Weet ik nog niet. Call voorbereiding is niet primair door mij gedaan. Moet ik het morgen 's over hebben. Aan de ene kant vind ik het geen punt, aan de andere kant wil ik niet de indruk wekken dat het een referendum was.En maken jullie in de call de uitslag van de poll bekend?
Dank. Nee, maar toen ik in 2006 aantrad had ik ook niet kunnen voorzien dat ik 5 sociale plannen gedaan zou hebben. En hoe veel gedonder dit ook geeft ik doe het liever dan sociaal plan nummer 6. Veel geleerd, veel veranderd sindsdien. Zal ook met heel veel pijn in mijn hart afscheid nemen van de groep maar ja, reglementen schrijven voor dat ik toch een rondje over sla.franssie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:33:
@Wijnands, maar toen j ein de OR kwam had je dit denk ik niet voorzien.
Morgen maar 's een rondje bloggen voor wie het lezen wil
[ Voor 31% gewijzigd door Wijnands op 17-09-2013 21:04 ]
Ja, ik ben ook benieuwd naar het antwoord.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:15:
[...]
beste wijnands,
Wat denken wij als we neutraal kiezen? Zijn we dan voor of tegen?
Ik denk dat je het nog niet weet bijvoorbeeld omdat er dingen onduidelijk zijn.Poepschepper schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:02:
[...]
Ja, ik ben ook benieuwd naar het antwoord.
Verwijderd
GMAT schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:50:
[...]
Nieuwe brief, nieuwe bijlagen, FAQ verwerken, kleine letters vergroten= maanden verder en ik teken nooit!![]()
"We zullen dit bij de daadwerkelijke uitkering dan ook meenemen."....
Eerst een goede nieuwe brief zou ik zeggen! Nu moet je tekenen, indien je akkoord gaat natuurlijk, op basis van een foute brief en maar hopen dat de uitkering wel goed gaat.... yeah sure!
Verwijderd
Hoezo niet? Er is geen bedrijfseconomische reden voor deze wijziging immers het nieuwe pakket zou meer kosten dan het huidige. Het is zelfs een investering (wie geloofd dat?)Wijnands schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:02:
Weet ik nog niet. Call voorbereiding is niet primair door mij gedaan. Moet ik het morgen 's over hebben. Aan de ene kant vind ik het geen punt, aan de andere kant wil ik niet de indruk wekken dat het een referendum was.
De or heeft namens het personeel onderhandeld en hebben een onderhandelingsresultaat. Ze hebben min of meer de positie ingenomen namens de werknemers. Het resultaat leggen ze voor aan het personeel en als het personeel zegt 'nee' dan moeten ze terug naar het onderhandelingstafel.
Feitelijk is het proces verkeerd geweest. Er had eerst onderzocht moeten worden wat de wens van het personeel is. Niet aankomen met mooie woorden. Alles in een breed verband onderzoeken, de werkgever heeft aan cherry picking gedaan. Vb pensioen, eigen bijdrage is niet ongebruikelijk maar hoe zit het met de rest. Hebben andere bedrijven met een eigen bijdrage een andere regeling (denk aan middenloon), hogere opbouwpercentages of lagere franchise. Maak per deelonderwerp het onderzoek naar de vergelijking openbaar zodat het transparant is.
Verwijderd
het lijkt erop dat er een balkenendetje wordt gepleegd. De mening vragen en bij een afwijzing de boel toch doordrukken met de uitspraak: wij weten wat goed voor u isVerwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:48:
[...]
Hoezo niet? Er is geen bedrijfseconomische reden voor deze wijziging immers het nieuwe pakket zou meer kosten dan het huidige. Het is zelfs een investering (wie geloofd dat?)
De or heeft namens het personeel onderhandeld en hebben een onderhandelingsresultaat. Ze hebben min of meer de positie ingenomen namens de werknemers. Het resultaat leggen ze voor aan het personeel en als het personeel zegt 'nee' dan moeten ze terug naar het onderhandelingstafel.
Feitelijk is het proces verkeerd geweest. Er had eerst onderzocht moeten worden wat de wens van het personeel is. Niet aankomen met mooie woorden. Alles in een breed verband onderzoeken, de werkgever heeft aan cherry picking gedaan. Vb pensioen, eigen bijdrage is niet ongebruikelijk maar hoe zit het met de rest. Hebben andere bedrijven met een eigen bijdrage een andere regeling (denk aan middenloon), hogere opbouwpercentages of lagere franchise. Maak per deelonderwerp het onderzoek naar de vergelijking openbaar zodat het transparant is.
Zie mijn eerdere reacties....
Verwijderd
Begrijp ik nou goed dat (een deel) van de OR overweegt om de uitslag van de poll NIET bekend te maken?!
WTF ?!
WTF ?!

Verwijderd
Ik vraag het ons af. Voor hetzelfde geldt wordt het uitgelegd als: je mag de kosten > 10 euro declareren, dus 14 euro -> 4 euro declareren. Het is gewoon niet duidelijk geformuleerd.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:50:
[...]
Als je ticket 9.99 kost kun je 0 declareren. Als je ticket 10.01 kost kun je 10.01 declareren. Zo duidelijk?
En als ik dan mag kiezen tussen 2km verder parkeren met €8 aan kosten of €34 maar dan ondergronds met droge doorloop, dan is de keuze alsnog snel gemaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:30:
Ik vraag het ons af. Voor hetzelfde geldt wordt het uitgelegd als: je mag de kosten > 10 euro declareren, dus 14 euro -> 4 euro declareren. Het is gewoon niet duidelijk geformuleerd.
Volgens mij betekend "neutraal" dat het het niet echt uitmaakt, en dus wordt het bij de positieve stemmen geteld.Wijnands schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 21:05:
[...]
Ik denk dat je het nog niet weet bijvoorbeeld omdat er dingen onduidelijk zijn.
Ik ben niet erg onder de indruk van de keuzes. De keuzes hadden moeten zijn "positief", "negatief", "weet het niet"... waar "weet het niet" bedoeld is voor iemand die nog te onzeker is om voor of tegen te stemmen, of nog geen brief heeft ontvangen.
Verwijderd
nou mijn keuze wordt een opdracht zonder parkeerkosten. Ik ga geen 200 euro per maand betalen om aan het werk te mogenbakkerl schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:35:
[...]
En als ik dan mag kiezen tussen 2km verder parkeren met €8 aan kosten of €34 maar dan ondergronds met droge doorloop, dan is de keuze alsnog snel gemaakt.
Verwijderd
Precies. Zeer vreemde opzet. En als ik dan lees dat de OR mogelijk de uitkomst van de poll niet bekend gaat maken, dan is 1+1=2.Poepschepper schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:37:
[...]
Volgens mij betekend "neutraal" dat het het niet echt uitmaakt, en dus wordt het bij de positieve stemmen geteld.
Ik ben niet erg onder de indruk van de keuzes. De keuzes hadden moeten zijn "positief", "negatief", "weet het niet"... waar "weet het niet" bedoeld is voor iemand die nog te onzeker is om voor of tegen te stemmen, of nog geen brief heeft ontvangen.
Waar heb je dat gehoord? Ik hoop dat het niet waar is in het kader van transparantie enz. Het zal wel heel dom zijn van de OR.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:51:
[...]
Precies. Zeer vreemde opzet. En als ik dan lees dat de OR mogelijk de uitkomst van de poll niet bekend gaat maken, dan is 1+1=2.
Ik denk dat Janoniem ontvoerd is door zijn eigen gedachten.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
franssie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:55:
Ik denk dat Janoniem ontvoerd is door zijn eigen gedachten.
Verwijderd
InderdaadVerwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:39:
[...]
nou mijn keuze wordt een opdracht zonder parkeerkosten. Ik ga geen 200 euro per maand betalen om aan het werk te mogen

Dit topic is gesloten.