Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.777 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-04 23:33
Poepschepper schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 07:17:
Beste mensen,

nog een addertje in het gras: alle afspraken m.b.t. het inzetbaarheidsbudget geldt alleen voor het komende fiscaal jaar. Over het elk jaar te laten terugkeren van het inzetbaarheidsbudget zijn er geen afspraken gemaakt. Dit heeft HR bevestigd.

Tijdens de townhall-meeting was het door Marcel gebracht alsof het een vaste component was. Ik wordt hier echt doodmoe van.

Het lijkt erop dat alle plusjes in de AV maar voor 1 jaar gelden en alle minnetjes permanent zijn.
erg transaparant weer... wat zou de opdrachtomschrijving van Marcel en Ron geweest zijn eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Zes dagen geleden zijn alle documenten na een lange periode van geheimhouding gepubliceerd. Dagelijks worden er nieuwe eigenaardigheden en listige zaken ontdekt. Ik heb het gevoel dat nog lang niet alles op tafel ligt en dat niemand een volledig overzicht heeft.

Is de periode om een beeld en oordeel te vormen niet veel te kort?!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
discusies op de OR site zijn ook erg interessant, één ding is duidelijk, de nieuw AV is onduidelijk en verre van transparant met allerlei addertjes onder het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:22:
Zes dagen geleden zijn alle documenten na een lange periode van geheimhouding gepubliceerd. Dagelijks worden er nieuwe eigenaardigheden en listige zaken ontdekt. Ik heb het gevoel dat nog langs niet alles op tafel ligt en dat niemand een volledig overzicht heeft.

Is de periode om een beeld en oordeel te vormen niet veel te kort?!
Nee hoor, oordeel was binnen 1 dag te vormen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 dag was meer dan voldoende. Waarom zou je tekenen voor iets wat onvoldoende is uitgewerkt? Ik ga er 50 euro netto op vooruit maar toch weiger ik om te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 12:57
ik heb nog steeds geen brief ontvangen

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Voor degenen die kampen met het "Stockholmsyndroom" - besef ook dat terugkomen vaak nog wel kan, zo lang je natuurlijk niet je bruggen gaat liggen opblazen.

Ik heb al op verschillende bedrijven gewerkt waar collega's terugkwamen - vaak was dat niet direct een probleem. (Afgezien misschien van de occasionele opmerking van: hij ging es kijken of het gras groener was aan de overkant - maar er bleek toch meer koeienstront tussen te liggen dan verwacht ... )

Mocht dat alsnog een probleem blijken te zijn - tja, dat is dan gewoon een extra reden om die werkgever te mijden.

En ach - een voorstel kan je normaal ook wel een 1- 2 weken in beraad nemen, communiceer gewoon duidelijk waaraf, waaraan.
Stel desnoods meer diepgaande vragen rond opleidingen, loopbaanverloop, ... hell. vraag gewoon es of je een gesprek mag voeren met een mogelijk toekomstige collega, ... er zijn genoeg manieren te vinden om extra info in te winnen om zo je keuze te bepalen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Metaalhoofd: dat kan kloppen

Als 99,7% van alle post bezorgd wordt, 3200 brieven worden verstuurd, betekent dit dat zo'n 10 collega's nooit wat zullen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metaalhoofd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:56:
Volgens mij geld dit voor alle nieuwe medewerkers :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:08:
[...]

Volgens mij geld dit voor alle nieuwe medewerkers :{
Stond er in de AV van deze groep misschien dat ze direct tekenden voor gewijzigde AV ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 12:57
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:10:
[...]

Stond er in de AV van deze groep misschien dat ze direct tekenden voor gewijzigde AV ;).
Nee }:O

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Metaalhoofd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:56:
Ik ook niet. Belachelijk, En nee. ik werk pas 14 jaar voor dit bedrijf...dus geen nieuwe joiner/member/medewerker.

[ Voor 20% gewijzigd door VAnTurenhout op 17-09-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

hoevenpe schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:11:
Weggaan bij een bedrijf is net als scheiden: ook als het echt niet anders meer kan kost het veel moeite, twijfel, onzekerheid en soms ook pijn en verdriet.
Wat een prachtige analogie. So true.

ik blijf voorlopig nog, whatever may come, omdat ik net weer een jaar bijgetekend heb bij een superleuke klus. Als ik niet teken hou ik dat makkelijk nog een jaar vol, geindexeerd of niet, loonsverhoging of niet, bonusschema of niet. Dan hebben we toch weer een ander management, en heb ik even rustig de tijd wat anders te zoeken.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
LowLevel schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:46:
Je krijgt een mail van de OR die je moet beantwoorden. Niet volledig anoniem, maar ik heb wel voldoende vertrouwen in de OR dat zij dit discreet zullen behandelen. Daarnaast is mijn mening inmiddels wel bekend.
Je krijgt een mail die je mag beantwoorden. Dit was de enige manier die we op korte termijn konden regelen die voor zoveel mogelijk mensen werkt. Een pol op de site had gekunt maar op deze manier hoeven mensen niet in te loggen om te reageren.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CGILEAKS It's time to inform Serge and all the other directors about the misbehaving of the NL management :(

Graag onderstaande tekst aanvullen. Op korte termijn zullen we het daarna op de mail zetten. 8)

Dear Serge, André, Michael, David, Joäo, Jean-Michel, Jame, Benoit, Serge, Julie, Lorne, Timothy, Colin, Eva, Douglas, Luc,

The dream of CGI: "To create an environment in which we enjoy working together and, as owners, contribute to building a company we can be proud of." :*)

Well, in the Netherlands our management has accomplished the following so far. The nightmare of CGI: "To delete an environment in which we enjoy working together and, as mumbers, contribute to building a company we can be proud of." :'(

How did (do) they do this? Just by lying about Transparency. Management told us afew weeks ago on a special meeting that we could sign a new labour contract. It was all about 'better for employees, salary raise, PPP/SPP, more education, etc''. It wouldn't save a dime for CGI. :+

Last weeks a lot of questions raised and it is clear now that it is only about cost cutting for employees and that management puts at least 50% of SPP in her pockets. |:(

So, the general conclusion is that management is lying against us. There is a lot of rumour on our intranet and on public forums like http://gathering.tweakers.net/forum. The forecast is that almost nobody will sign, that a lot of people shall leave and that everybody is demotivated. 8)7

Please, confirm that this is a local action, turn it back, do a better proposal and fire Marcel Hermsen. _/-\o_

Regards, a lot of mumbers (=member/ number) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

met dank aan dominee King, iets andere woordkeus, maar de kern blijft behouden.

I have a dream that one day this company will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident: that all members are created equal." I have a dream that one day on the green plains of Holland the sons of former Logicans/CMG and the sons of former CGI will be able to sit down together at a table of brotherhood. I have a dream that one day even the state of Canada, a state, sweltering with the heat of injustice and sweltering with the heat of oppression, will be transformed into an oasis of freedom and justice. I have a dream that my four little children will one day have their daddy work for a company where they will not be judged by the color of their suit but by their skills and their character. I have a dream today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
keep on dreaming :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:46
Dit soort acties zetten mijns inziens geen zoden aan de dijk. Zeker op een publiek forum doet dit het bedrijf onnodig schade toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

DeZaag schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:54:
Dit soort acties zetten mijns inziens geen zoden aan de dijk. Zeker op een publiek forum doet dit het bedrijf onnodig schade toe.
denk ik ook. Niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
[...]

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Niet doen. Lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ-Cow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-03-2017
[...]

Helemaal mee eens.

Als je echt zo ontevreden ben, ga dan gewoon ergens anders kijken en stop met klagen.

Anyone who uses the phrase "easy as taking candy from a baby" has never tried taking candy from a baby --- Robin Hood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
Inderdaad niet doen. Engels is ook belabberd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de overvloed aan smiley's denk ik niet dat dit serieus bedoel is? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:05:
Serieus of niet. Dit lijkt me niet wenselijk.

Laten we het antwoord van de OR afwachten en op basis daarvan onze conclusies over vervolgstappen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:05:
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
peter00 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:28:
[...]

Wat een prachtige analogie. So true.

ik blijf voorlopig nog, whatever may come, omdat ik net weer een jaar bijgetekend heb bij een superleuke klus. Als ik niet teken hou ik dat makkelijk nog een jaar vol, geindexeerd of niet, loonsverhoging of niet, bonusschema of niet. Dan hebben we toch weer een ander management, en heb ik even rustig de tijd wat anders te zoeken.
Als er een concurrentie - en relatiebeding in je nieuwe contract staat wordt dat rustig wat anders zoeken toch een pak lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45

franssie

Save the albatross

chime schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:13:
[...]

Als er een concurrentie - en relatiebeding in je nieuwe contract staat wordt dat rustig wat anders zoeken toch een pak lastiger.
Ik denk dat Peter00 niet gaat tekenen en het met de oude voorwaarden nog goed (of beter) een jaar uithoudt. Dat lijkt voor mij ook te gelden - ik kan beter nog even mijn klus uitvoeren en dan kijken waar en voor wie ik mijn volgende ga doen dan nu iets tekenen waar ik sowieso spijt van ga krijgen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Over concurrentie- en relatiebedingen:

Een relatiebeding is vrij gangbaar in de detachering. Maar waarom eigenlijk? De officiele lezing is dat je klanten niet wilt toestaan om de detacheerder als W&S bureau te gebruiken. Dat lijkt redelijk maar is het eigenlijk niet. Je wilt een afspraak tussen detacheerder en klant wilt vastleggen. Dit soort zaken zou je normaal gesproken in een contract tussen deze twee partijen vastleggen. De werknemer kan erbuiten blijven.
Hier komt een aap uit de mouw: een relatiebeding dient ook om door de werknemer geinitieerde uitstroom naar de klant tegen te gaan. Een soort gouden kooi maar dan zonder goud :)

Een tegenvoorbeeld. TMC heeft als onderdeel van zijn "story" juist gekozen om geen relatiebeding te hanteren. Naar de werknemer / sollicitant is het verhaal dat het bedrijf goed voor zijn werknemers zorgt; als het gras bij de klant groener lijkt ben je vrij om over te stappen. Naar de klant is het verhaal dat TMC niet dwarsligt; en dat de klant in geval van een bijzonder goede klik met de consultant kan kiezen om op permanente basis verder te gaan. Dat is een consistente en makkelijk te communiceren boodschap.

Dan een concurrentiebeding. Hebben veel bedrijven, waaronder ook goede werkgevers. ASML heeft er bijvoorbeeld een. Denk niet dat je met je kennis van bedrijfsgeheimen mag overstappen naar Nikon. Lijkt me redelijk. In de detachering heeft zo'n beding echter niets te zoeken, tenminste niet voor de billable functies. Consultants van T&M bedrijven hebben niet veel kennis van bedrijfsgeheimen. De gemiddelde Tweaker weet meer :O En met een concurrentiebeding sluit je zomaar de halve arbeidsmarkt af. Volstrekt onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
t_captain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:28:
..

Een tegenvoorbeeld. TMC heeft als onderdeel van zijn "story" juist gekozen om geen relatiebeding te hanteren. Naar de werknemer / sollicitant is het verhaal dat het bedrijf goed voor zijn werknemers zorgt; als het gras bij de klant groener lijkt ben je vrij om over te stappen. Naar de klant is het verhaal dat TMC niet dwarsligt; en dat de klant in geval van een bijzonder goede klik met de consultant kan kiezen om op permanente basis verder te gaan. Dat is een consistente en makkelijk te communiceren boodschap.

..
Dit vind ik stoer en goed beleid. Zouden we ook moeten doen. Simpel, helder, prikkelend. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heel lang geleden koos ik voor CMG omdat ze de enige waren die een masterclass boden zonder amorisatieregeling. Dat vertrouwen sprak me zo aan dat van de 5 aanbiedingen die ik had ik heel snel voor CMG koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
>:) tussenstand? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Geen idee! Vind ik ook lang zo spannend niet als de eindstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
LogicaCMG / Logica / CGI kent best veel regelingen die als een soort "gouden kooi zonder goud" werken.

* Denk aan de manier waarop vakantiegeld van oudsher wordt uitbetaald. In plaats van achteraf krijg je het halverwege. Gevolg is dat je het halve jaar negatief staat op dit saldo.

* Denk aan de leaseregeling, met flinke boetes bij uitdiensttreding. Zelfs als je binnen budget least en/of alleen zakelijk rijdt kun je niet je zomaar je sleutels inleveren. En er was geen gelijkwaardig mobiliteitsbudget als aternatief; de eigen rijders regeling was alleen interessant voor veelrijders.

* Denk aan de amortisatieregeling.

* Denk aan het relatiebedig (en nu kennelijk ook het concurrentiebeding in nieuwe contracten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Lying against us, turn it back. Dat is wel erg steenkolen engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
ik heb een contract ui 2000, daar staat concurrentiebeding in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:52
fayso946 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:02:
ik heb een contract ui 2000, daar staat concurrentiebeding in
ik heb ook een CMG contract met (concurrentiebeding: edit) relatiebeding. Mijn ervaring (en wat ik gehoord heb) is dat dit meestal weinig stand houdt als je er mee naar de kantonrechter gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Montifaud op 17-09-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poepschepper schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 07:17:
Beste mensen,

nog een addertje in het gras: alle afspraken m.b.t. het inzetbaarheidsbudget geldt alleen voor het komende fiscaal jaar. Over het elk jaar te laten terugkeren van het inzetbaarheidsbudget zijn er geen afspraken gemaakt. Dit heeft HR bevestigd.

Tijdens de townhall-meeting was het door Marcel gebracht alsof het een vaste component was. Ik wordt hier echt doodmoe van.

Het lijkt erop dat alle plusjes in de AV maar voor 1 jaar gelden en alle minnetjes permanent zijn.
Dat het zo lang heeft geduurd verbaasd me echt. Daar werd op de dag van de eerste ontvangst al over gedebatteerd.

Voor je keuze: zet PPP en SPP op nul voor 2014 en kijk wat je overhoud.

Dat is een heel realistisch scenario, Canada eist namelijk een dubbel digit winst hé!

Nog iets zuiverder:
• Verder is de SPP gelimiteerd tot 1.5%, EENMALIG en NIET ieder jaar !!!
• PPP is je review rondje en die was sinds 2006 nul. Zou die in 2014 weer op 2% staan denk je ???
• Verder nog 0,45% salarisverlaging per vakantiedag, die ze eenmalig willen afkopen.
• Ongeveer een kwart van de pensioenpremie, eens in de vijf jaar bijgesteld, er nog af.

Succes met je overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
(over concurrentiebeding dat geen standhoudt)

Dat geldt niet principieel voor alle concurrentiebedingen, maar in het geval van een consultant bij CGI zou het wel eens onhoudbaar kunnen blijken. Weinig motivatie waarom de belangen van de werkgever veschermd moeten worden. Zeer beperkend voor de werknemer.

EDIT: relatiebeding. De handhaving daarvan schijnt afhankelijk te zijn van welke rechter je treft. Op W&I loopt iemand rond die aan den lijve heeft ondervonden dat je er niet te licht over mag denken.

Ik weet dat een concurrentiebeding kan leiden tot schadevergoeding voor de werknemer (werkgever draait op voor verlies van potentiele inkomsten van de werknemer). Ik vraag me af of dat bij een relatiebeding ook geldt.

[ Voor 59% gewijzigd door t_captain op 17-09-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34
Montifaud schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:02:
[...]

ik heb ook een CMG contract met (concurrentiebeding: edit) relatiebeding. Mijn ervaring (en wat ik gehoord heb) is dat dit meestal weinig stand houdt als je er mee naar de kantonrechter gaat.
Kijk hier wel mee uit. De gok nemen en achteraf het beding laten toetsen kan kostbaar uitvallen (zie verhalen hier op het forum). En zelf naar de kantonrechter stappen vooraf is ook een flinke stap die tot vertragng leidt etc.

Bottom line is dat een concurrentiebeding niet in zo'n contract thuishoort. Een relatiebeding eventueel in beperkte mate waarbij je je af kunt vragen of dat eigenlijk niet iets tussen bedrijf en klant afgesproken zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Rukapul schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:13:
[...]

Kijk hier wel mee uit. De gok nemen en achteraf het beding laten toetsen kan kostbaar uitvallen (zie verhalen hier op het forum). En zelf naar de kantonrechter stappen vooraf is ook een flinke stap die tot vertragng leidt etc.

Bottom line is dat een concurrentiebeding niet in zo'n contract thuishoort. Een relatiebeding eventueel in beperkte mate waarbij je je af kunt vragen of dat eigenlijk niet iets tussen bedrijf en klant afgesproken zou moeten worden.
Klopt ik heb het even goed bekeken, het gaat om een relatiebeding. Ze kunnen me dus niet tegenhouden om bij Cap in dienst te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Verder is de SPP gelimiteerd tot 1.5%, EENMALIG en NIET ieder jaar !!!
Echt? Mmmmmmmm....Dan heb je er nog minder aan dan ik al dacht. Anders vond ik het best wel een goede regeling.

[ Voor 30% gewijzigd door Triodefreak op 17-09-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-09 17:15
Even op een rijtje gezet wat het voor mij als L1 precies zou betekenen als ik mijn lease auto kwijt raak, zelf een goedkope middenklasser aanschaf en zakelijk per dag 45 kms rij.
Dit is 9900km per jaar en dus een mobiliteitsvergoeding van 200 (!!!) euri.

Dure reparaties worden niet meegenomen.
Het comfort van een nieuwe auto kunnen rijden raak je kwijt, maar dit is niet uit te drukken in een bedrag.

Met een afschrijving van 150 per maand zit ik al aan de erg zuinige kant.
Voor de rest heb ik info van de nibud site gebruikt:
http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/auto.html

Benzine zakelijk: 103
Benzine (10k per jaar prive): 105
Verzekering + belasting: 98
Afschrijving: 150
Onderhoud: 40

Totaal maandkosten: 496
Mobiliteitsvergoeding: 200

Netto maandkosten uit eigen zak: 296

Dit is dus puur netto loon wat ik er nog eens op achteruit ga...

Vergeleken hiermee zijn de paar tientjes pensioen en netto onkostenvergoeding peanuts.

Hier word ik niet vrolijk van ;(

En ja, ik weet dat dit wellicht nog veranderd zal worden, maar ik zie het niet gebeuren dat die 300 euri grotendeels gecompenseerd zal worden.

Zucht...

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
by the way, wie heeft er nog een oude (digitale) CMG personeelsgids van rond de eeuwwisseling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Maverick! schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:15:
Even op een rijtje gezet wat het voor mij als L1 precies zou betekenen als ik mijn lease auto kwijt raak, zelf een goedkope middenklasser aanschaf en zakelijk per dag 45 kms rij.
Dit is 9900km per jaar en dus een mobiliteitsvergoeding van 200 (!!!) euri.

Dure reparaties worden niet meegenomen.
Het comfort van een nieuwe auto kunnen rijden raak je kwijt, maar dit is niet uit te drukken in een bedrag.

Met een afschrijving van 150 per maand zit ik al aan de erg zuinige kant.
Voor de rest heb ik info van de nibud site gebruikt:
http://www.nibud.nl/uitgaven/huishouden/auto.html

Benzine zakelijk: 103
Benzine (10k per jaar prive): 105
Verzekering + belasting: 98
Afschrijving: 150
Onderhoud: 40

Totaal maandkosten: 496
Mobiliteitsvergoeding: 200

Netto maandkosten uit eigen zak: 296

Dit is dus puur netto loon wat ik er nog eens op achteruit ga...

Vergeleken hiermee zijn de paar tientjes pensioen en netto onkostenvergoeding peanuts.

Hier word ik niet vrolijk van ;(

En ja, ik weet dat dit wellicht nog veranderd zal worden, maar ik zie het niet gebeuren dat die 300 euri grotendeels gecompenseerd zal worden.

Zucht...
En al haal je hier het prive deel uit, die €105 voor benzine, ben je dus €391 per maand kwijt om hem alleen puur zakelijk te gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door bakkerl op 17-09-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Montifaud schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:16:
by the way, wie heeft er nog een oude (digitale) CMG personeelsgids van rond de eeuwwisseling ?
Ik heb wel de oude CMG Arbeidsvoorwaarden op papier. Toevallig heb ik die onlangs ingescand ;-). Ik heb elke pagina afzonderlijk in PDF formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat het een aardige keuze is om Serge op de hoogte te brengen van het het een en ander
verder zie ik niet waarom het schadelijk.zou zijn voor het bedrijf, in het ergste geval staat het hoger management in z'n hemd en anders neemt hij het waarschijnlijk toch niet serieus.
Wel denk ik dat we inderdaad moeten afwachten wat de OR gaat doen,hoewel ik al wel vermoed welke kant dat op gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Via VPN kan ik internet vanaf gister niet meer benaderen (Intranet wel), meer mensen met dit probleem of moet ik One IS gaan bellen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Rukapul schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:13:
[...]

My thoughts excactly. Het zuivere gebruik van een relatiebeding zou je ook in een contract tussen CGI en klant kunnen vatten. Resteert het "onzuivere" gebruik om werknemers te binden.

En voor een concurrentiebeding zie ik geen enkele zwaarwegende reden. Op welke manier zou CGI schade lijden als je morgen overstapt naar Cap? (anders dan omzetverlies, maar daarvoor kun je de werknemer natuurlijk niet aanspreken).

@Perenor: PDFMerge? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
bakkerl schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:18:
[...]

En al haal je hier het prive deel uit, die €105 voor benzine, ben je dus €391 per maand kwijt om hem alleen puur zakelijk te gebruiken.
Ook hier had ik bij stilgestaan.
Mooi dat ze je wel verplichten om een degelijke auto te bezitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bimmeralso25
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:28
Het bezit van een degelijke auto stond ook al in de gele gids van eind 2006. Maar toen had je de garantie nog dat je altijd een leaseauto had.

Verplichting is dus niet nieuw, daaraan tegemoetkomende andere voorwaarden zijn wel gewijzigd de afgelopen jaren (2010?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Mooi dat ze je wel verplichten om een degelijke auto te bezitten
Kan in Nederland niet, maar om daar een zaak over te beginnen ... ?
Sneaky way out O-) regel een abo voor green wheels er staat letterlijk je dient te kunnen beschikken over een auto. Als ik die van mijn ouders kan lenen (175+ km) voldoe ik al aan de voorwaarde. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:23:
Ik denk wel dat het een aardige keuze is om Serge op de hoogte te brengen van het het een en ander
verder zie ik niet waarom het schadelijk.zou zijn voor het bedrijf, in het ergste geval staat het hoger management in z'n hemd en anders neemt hij het waarschijnlijk toch niet serieus.
Wel denk ik dat we inderdaad moeten afwachten wat de OR gaat doen,hoewel ik al wel vermoed welke kant dat op gaat
Beste Mumber superlul,

Denk je dat ome Serge niet ziet dat er al 200 pagina's over dit onderwerp wordt gebabbeld en eens achter zijn oren krapt? Denk dat de vraag is of hij de mail wel leest en dat dit soort mail er niet netjes door z'n secretaresse wordt uitgefilterd.
Mijn inschatting is dat hij op zijn minst, ALS hij het ziet, wat vragen gaat stellen aan Ron en Marcel. Hij zit niet te wachten op 200 pagina's anti reclame schat ik in.

Zo wie vuurt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Bimmeralso25 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:34:
Het bezit van een degelijke auto stond ook al in de gele gids van eind 2006. Maar toen had je de garantie nog dat je altijd een leaseauto had.

Verplichting is dus niet nieuw, daaraan tegemoetkomende andere voorwaarden zijn wel gewijzigd de afgelopen jaren (2010?)
Toen ik in dienst kwam 6 jaar geleden werd me verzekerd dat ik altijd een lease auto zou krijgen en dat niet gekeken werd naar de KM grens.
Voor mij was dit een van de belangrijkste overwegingen de overstap te maken.

Als ik geen lease auto meer krijg, ga ik er financieel dermate op achteruit dat het ook de belangrijkste overweging zal worden om het pand weer te verlaten.

Van een lease auto met alle bijhorende voordelen naar een mobiliteitsbeijdrage waar je geld moet bijleggen om alleen al een auto te bezitten en bij de klant te komen? Dacht het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 07:56:
[...]* Je hebt een aanbod van 2750. Ik ga uit van 8% vakantiegeld. Dat is een plus van 27.5% op je bruto jaarsalaris. Ook als ik de zorgbijdrage (pakweg 115 euro bruto als je geen meeverzekerde partner hebt) en pensioenpremie (ongeveer 65 euro bruto) eraf haalt, stijgt je inkomen met 5500 bruto per jaar. Koopkracht +7.5%.[...].
Macfanaat, en mogelijk anderen die serieus aan weggaan denken, t_captain neemt een pensioenpremie aan. Je schrijft dat jouw aanbod er een zonder pensioen is. Dat betekent zelf sparen, tenzij je zeker weet voor jouw pensioendatum te overlijden (er zijn nu eenmaal van die langzame, maar dodelijke erfelijke ziektes... en schoonmoeders :+ ). Anders heb je t.z.t. alleen AOW en dat is niet veel. Voor de financiën:

500 bruto erbij, gemakshalve dus rond de 300 netto: daar gaat jouw ziektekosten (~100€) van af, dus netto 200. Die zul je nodig hebben voor een individuele lijfrentepolis als aanvulling op jouw toekomstige AOW. Weliswaar fiscaal aftrekbaar, maar het betekent wel dat met het aanbod dat jou is gedaan je er netto niet serieus grootschalig op vooruit gaat. Je moet dus andere factoren meewegen, zoals anderen ook schreven.

t_captain en anderen rekenen met tientjes voor een eigen pensioenaanvulling. Dat is als je het baseert op het CGI bedrijfspensioen. Maar zoals al pagina's eerder beschreven, dat is hopeloos inadekwaat om jouw inkomen bij pensioen te laten lijken op jouw middeninkomen, laat staan jouw laatste eindloon. Je moet dus méér sparen dan dat. Verder, je bent 28. Stel het niet uit. Het is vrij eenvoudig na te rekenen dat je tonnen aan gespaard pensioenvermogen nodig hebt om een redelijke pensioenuitkering te hebben. Met pensioensparen beginnen bij 50 is echt veel te laat, dat kost pas erg veel van jouw inkomen.

Rekenvoorbeeld: bij 1100 AOW p.m. voor een alleenstaande, een aanvulling van netto 1500(*) uit lijfrente is 18000 p.j. netto, te bruteren, laten we zeggen (ik schat aan de lage kant, niet echt gerekend) op bruto 25000 p.j. Met gemiddeld 79 als overlijdensdatum en 67 als pensioendatum heb je dus 13x25.000 = 375.000 als lijfrentekapitaal nodig, allerhande details weglatend -- het maakt niet zoveel uit of het benodigde kapitaal enkele 10.000'en meer of minder is, het gaat om de richting.
(*) ik ga er van uit dat je rond je 67ste niet meer op 2750 p.m. zit, dus je zult een hoger netto willen... P.S. bedrag excl. reservering 'vakantiegeld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:44:
[...]

Macfanaat, en mogelijk anderen die serieus aan weggaan denken, t_captain neemt een pensioenpremie aan. Je schrijft dat jouw aanbod er een zonder pensioen is. Dat betekent zelf sparen, tenzij je zeker weet voor jouw pensioendatum te overlijden (er zijn nu eenmaal van die langzame, maar dodelijke erfelijke ziektes... en schoonmoeders :+ ). Anders heb je t.z.t. alleen AOW en dat is niet veel. Voor de financiën:

500 bruto erbij, gemakshalve dus rond de 300 netto: daar gaat jouw ziektekosten (~100€) van af, dus netto 200. Die zul je nodig hebben voor een individuele lijfrentepolis als aanvulling op jouw toekomstige AOW. Weliswaar fiscaal aftrekbaar, maar het betekent wel dat met het aanbod dat jou is gedaan je er netto niet serieus grootschalig op vooruit gaat. Je moet dus andere factoren meewegen, zoals anderen ook schreven.

t_captain en anderen rekenen met tientjes voor een eigen pensioenaanvulling. Dat is als je het baseert op het CGI bedrijfspensioen. Maar zoals al pagina's eerder beschreven, dat is hopeloos inadekwaat om jouw inkomen bij pensioen te laten lijken op jouw middeninkomen, laat staan jouw laatste eindloon. Je moet dus méér sparen dan dat. Verder, je bent 28. Stel het niet uit. Het is vrij eenvoudig na te rekenen dat je tonnen aan gespaard pensioenvermogen nodig hebt om een redelijke pensioenuitkering te hebben. Met pensioensparen beginnen bij 50 is echt veel te laat, dat kost pas erg veel van jouw inkomen.

Rekenvoorbeeld: bij 1100 AOW p.m. voor een alleenstaande, een aanvulling van netto 1500(*) uit lijfrente is 18000 p.j. netto, te bruteren, laten we zeggen (ik schat aan de lage kant, niet echt gerekend) op bruto 25000 p.j. Met gemiddeld 79 als overlijdensdatum en 67 als pensioendatum heb je dus 13x25.000 = 375.000 als lijfrentekapitaal nodig, allerhande details weglatend -- het maakt niet zoveel uit of het benodigde kapitaal enkele 10.000'en meer of minder is, het gaat om de richting.
(*) ik ga er van uit dat je rond je 67ste niet meer op 2750 p.m. zit, dus je zult een hoger netto willen... P.S. bedrag excl. reservering 'vakantiegeld'.
Goed verhaal.

Maar, zoals ik hierboven beschrijf, het krijgen van een leasebak levert als L1 ten opzichte van het dreigend mobiliteitsbudget alweer snel 300 euro netto op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erinaceus schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:39:
[...]

Kan in Nederland niet, maar om daar een zaak over te beginnen ... ?
Sneaky way out O-) regel een abo voor green wheels er staat letterlijk je dient te kunnen beschikken over een auto. Als ik die van mijn ouders kan lenen (175+ km) voldoe ik al aan de voorwaarde. >:)
Net zo sneaky:
Als ze je letterlijk aan de tekst van de arbeidsovereenkomst willen houden bedenk dan:
De auto moet verzekerd zijn. Hij hoeft NIET in rijdbare staat te zijn. En als is 'ie dat wel, er staat niet dat je 'm moet gebruiken voor zakelijke ritten.
De telefoon moet mobiel zijn. Een oude T65 in jouw tas/koffer voldoet aan die definitie. Er staat niet dat 'ie werkend moet zijn. En is het een werkende mobieltje, zoals iemand al opmerkte, je kunt 'm rustig uitzetten tijdens werkuren.

Natuurlijk, het is 'niet de bedoeling' en tegen de tijd dat dit soort discussies komen ben je waarschijnlijk al op weg naar de CGI-uitgang. Maar het zegt wel dat die condities slecht geformuleerd zijn...

Meer bruikbare tip: een oud-colega, nota bene werkzaam bij een telco, nam nooit gesprekken aan, hij liet altijd op de voicemail inspreken. Na afluisteren belde hij terug als het hèm uitkwam. Nog verder terug had ik een collega die de vaste telefoon alleen maar opnam als het hem uitkwam.
De neiging om de telefoon op te nemen als 'highest priority interrupt' lijkt velen in de genen te zitten. Maar het kan een verstoring zijn van werk van echt belang. Als iemand naast jouw bureau komt staan zeg je toch ook wel eens dat het 'nu niet uitkomt'? En wie neemt de telefoon op het toilet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:44:
[...]

t_captain en anderen rekenen met tientjes voor een eigen pensioenaanvulling. Dat is als je het baseert op het CGI bedrijfspensioen.
Niet te snel alles naar netto rekenen. De bijdrage die CGI doet aan pensioen en zorgverzekering zijn beiden bruto.

Pensioen: CGI legt pakweg 65 euro per maand in, nieuwe werkgever 0. Verschil is dus 65.
Om dat gat te dichten moet je zelf een lijfrente van 65 euro per maand afsluiten. Belastingaftrekbaar binnen jaarruimte. Kost je dus een euro of 38 netto (equivalent 65 bruto).

Nu is die 65 helemaal niet voldoende om een fatsoenlijk pensioen op te bouwen, maar dat geldt in gelijke mate bij CGI als bij je nieuwe werkgever. Voor de vergelijking tussen CGI en bedrijf X is dat niet relevant. Met die 65 euro bruto pensioenpremie maak je het aanbod vergelijkbaar en dat telt.

Wat betreft zorg: Ik neem aan dat je zelf (via de een of andere collectiviteit, vakbond, sportclub etc) een vergelijkbare verzekering voor een vergelijkbare premie kunt afsluiten als de collectieve CGI zorgverzekering.
Blijft op dit punt alleen de werkgeversbijdrage over. CGI draagt een euro of 115 per maand bij als je geen meeverzekerde partner hebt. Dat is belastbaar in box 1, waardoor je er netto 65 a 70 euro van overhoudt.
115 euro brutoloon zou hetzelfde effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:40:
[...]

Beste Mumber superlul,

Denk je dat ome Serge niet ziet dat er al 200 pagina's over dit onderwerp wordt gebabbeld en eens achter zijn oren krapt? Denk dat de vraag is of hij de mail wel leest en dat dit soort mail er niet netjes door z'n secretaresse wordt uitgefilterd.
Mijn inschatting is dat hij op zijn minst, ALS hij het ziet, wat vragen gaat stellen aan Ron en Marcel. Hij zit niet te wachten op 200 pagina's anti reclame schat ik in.

Zo wie vuurt ....
Ik weet niet of hij op de hoogte is van het algemene sentiment binnen dit bedrijf. Ron en Marcel kunnen dit op hun manier duiden. Een reactie van een werknemer die hierdoor wordt geraakt zou een ander beeld kunnen geven.
Het zou slecht zijn als een secretaresse dit soort berichten zou filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain, als we alle cijfers even apart zetten, volgens mij zitten we beiden op de lijn dat iedereen die wil gaan en een aanbod zonder pensioen krijgt, serieuze stappen moet nemen om dat gat te dichten. En vervolgens mee te nemen in de toetsing 'bestaand vs. aanbod'.

Je hebt gelijk dat Macfanaat ook het werkgeversdeel (77% nieuw aanbod, 100% bestaand) van CGI moet verdisconteren in het aan hem gedane aanbod om te zien of 'ie er werkelijk mee opschiet. Die enkele tientjes is alleen door de lage staffel voor leeftijd 28 bij een bpr. Standaard ABP (middelloon) is ~25% op de (brutojaarloon - 16k franchise), ook voor 28-jarigen. Dat geeft een beter beeld van wat werkelijk nodig is voor een pensioen-op-middelloon. Als je dan zelf jouw pensioen moet regelen, waarom zou je het dan doen met een die net zo slecht is als het CGI bpr-pensioen?

En eigenlijk wordt dat aanbod aan Macfanaat dan veel minder glorieus dan het lijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Ik weet niet of hij op de hoogte is van het algemene sentiment binnen dit bedrijf.
Als hij dat nog niet is....dan wel na de volgende MSAP ronde. Best wel een goed systeem MSAP, daar is over nagedacht. Vele malen beter dan de jaarlijkse peiling van Logica. Zeker 4 keer zo goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Triodefreak op 17-09-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I'm membered employed by CGI (and I'm not a manager); please donate :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Dus als je ergens anders heen wilt ben je dismembered?

Kunnen jullie in Nederland allemaal meedoen aan de MSAP trouwens? Hier is het op basis van selectie, het selectieproces is natuurlijk een zwarte doos dus ook voer voor alu-hoedjes.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
En vandaag wederom geen brief bij de post. Ik twijfel of deze ooit nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:08:
t_captain, als we alle cijfers even apart zetten, volgens mij zitten we beiden op de lijn dat iedereen die wil gaan en een aanbod zonder pensioen krijgt, serieuze stappen moet nemen om dat gat te dichten. En vervolgens mee te nemen in de toetsing 'bestaand vs. aanbod'.
[...]
Ik snap je niet helemaal. Je wilt dus vergelijken met een slecht CGI pensioen en een goed individueel pensioen bij de nieuwe werkgever? In dat geval zal een flink stuk van de loonstijging opgaan aan extra pensioenpremie. Daaruit kun je niet concluderen dat de verbetering niet zo glorieus is. Je nettoloon laat misschien niet zoveel verbetering zien, maar daarbovenop komt een betere pensioenopbouw. Alles meegeteld is de verbetering er niet minder om.

Om eerlijk in te zoomen op de loonstrook moet je aan beide zijden van de vergeljjking een vergelijkbare pensioenopbouw tellen. Je kunt vergelijken met aan beide kanten een pensioenstorting van 65 euro of met aan beide kanten een pensioenstorting van 500 euro aan beide kanten. Het verschil blijft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAnTurenhout schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:27:
En vandaag wederom geen brief bij de post. Ik twijfel of deze ooit nog gaat komen.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:07:
Als 99,7% van alle post bezorgd wordt, 3200 brieven worden verstuurd, betekent dit dat zo'n 10 collega's nooit wat zullen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Alleen is het in dit geval wat gerichter, alle nieuwe joiners van de afgelopen 2 jaar hebben van wat ik gehoord heb niets gehad. Dat is of heel erg toeval dat postnl precies die brieven kwijt is geraakt, of gewoon een fout van CGI wat veel aannemelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Precies. Ik ben bij een nieuwe werkgever van 0,0 eigen bijdrage en een karig pensioen naar 50% eigen bijdrage en een beter pensioen gegaan. Mijn netto salaris nam daardoor niet toe, maar mijn bruto salaris was door de overstap wel toegenomen.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het dus heel onzorgvuldig om dit niet via aangetekende post te laten bezorgen, en naar ik begrijp wordt ook nog eens niet gereageerd op melding hiervan bij HR (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
Hier is het op basis van selectie
Hier ook. Achter mij zit een collega die is uitgenodigd om de survey in te vullen. Hij is zeer ontevreden over zijn aanbod. Terwijl ik veel minder ontevreden ben. Dit jaar ben ik nog niet uitgenodigd een survey in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain, geredeneerd vanuit de totale (althans hopelijk voor hem) levensduur voor macfanaat is natuurlijk waar wat jij zegt. Wat wij beiden doen is materiaal aandragen om het hem gedane aanbod goed te toetsen. En ik zit daarbij op de lijn dat je bij een baanovergang ook graag netto iets meer wilt zien, al zijn er meer die het breed bezien (Motrax). Mijn punt is dat je netto niet zoveel meer, wellicht minder overhoudt als je goed met het pensioen omgaat. Daar zijn we het wel over eens, geloof ik. 'in de end' is het aan macfanaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepkever schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:34:
Alleen is het in dit geval wat gerichter, alle nieuwe joiners van de afgelopen 2 jaar hebben van wat ik gehoord heb niets gehad. Dat is of heel erg toeval dat postnl precies die brieven kwijt is geraakt, of gewoon een fout van CGI wat veel aannemelijker is.
Ooit bij PTT Post gewerkt. Gevleugeld gezegde: de meeste nooit-ontvangen post is nooit verzonden. Punt. Al is er van tijd een malfunctionerende postbezorger of een uit het zicht geraakte postzak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:-( Betrouwbaarheid en transparantie van management leggen ook gewicht in de schaal (of weegt gebakken lucht niets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de nieuwe brief afwachten die binnenkort aan iedereen verstuurd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Maverick! schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:15:
Even op een rijtje gezet wat het voor mij als L1 precies zou betekenen als ik mijn lease auto kwijt raak, ...
Maverick! schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:42:
Toen ik in dienst kwam 6 jaar geleden werd me verzekerd dat ik altijd een lease auto zou krijgen en dat niet gekeken werd naar de KM grens.
6 jaar in dienst en L1? Lijkt me sowieso geen kwaad kunnen om eens een gesprek te plannen met je TL en PL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
DeZaag schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:50:
[...]

[...]

6 jaar in dienst en L1? Lijkt me sowieso geen kwaad kunnen om eens een gesprek te plannen met je TL en PL.
Staat al op de planning.
Dit zal wellicht wat pijn verzachten, maar zeker niet wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Prmootie naar L2 en je krijgt toch ook meteen 27xx per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:56:
26xx nu toch met die nieuwe schalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
t_captain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:56:
Helaas niet.

Members die onder het minimum van het level zitten, worden in de huidige opzet slechts eenmalig rechtgetrokken. Daarna van L1 naar L2 levert slechts een verhoging van 100 Euro per maand op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
DeZaag schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:57:
[...]

Helaas niet.

Members die onder het minimum van het level zitten, worden in de huidige opzet slechts eenmalig rechtgetrokken. Daarna van L1 naar L2 levert slechts een verhoging van 100 Euro per maand op.
Yep, voor mij geld eenmalig 100 eurie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Eerst promoveren, daarna nieuwe AV ondertekenen, na de datum waarop de terugwerkende kracht vervalt :)

Ik dacht overigens uit een eerdere post dat je elchts 2 jaar ervaring had. Bij 6 jaar is 2150 wel heel erg laag. Ik zat toen ik 6 jaar werkervaring had ook bij LogicaCMG en verdiende een fractie boven de 3000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
t_captain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:04:
Eerst promoveren, daarna nieuwe AV ondertekenen, na de datum waarop de terugwerkende kracht vervalt :)

Ik dacht overigens uit een eerdere post dat je elchts 2 jaar ervaring had. Bij 6 jaar is 2150 wel heel erg laag. Ik zat toen ik 6 jaar werkervaring had ook bij LogicaCMG en verdiende een fractie boven de 3000 euro.
Ik meen dat het naar het minimum plaatsen van het level enkel van toepassing is op members die voor 1 juli al op het desbetreffende level zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
t_captain schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:04:

Ik? Nee hoor, 6 jaar.
En ik verdien ook wel wat meer dan 2150, anders had ik de overstap nooit gemaakt ;)
Dit is ook de reden dat promotie voor mij geen doel op zich was.
Dit houdt voor nu wel in dat promotie enkel de 100 euri betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Niet iedereen heeft al gestemd op de OR polll. Even voor de duidelijkheid, we hebben nu niet de mankracht om eerdere reacties te checken tegen de lijst met stemmers en handmatig bij te turfen.

Dus, verzoek aan iedereen, heb je nog niet gestemd, doe het dan ajb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Nu online
Wijnands schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:02:
Niet iedereen heeft al gestemd op de OR polll. Even voor de duidelijkheid, we hebben nu niet de mankracht om eerdere reacties te checken tegen de lijst met stemmers en handmatig bij te turfen.

Dus, verzoek aan iedereen, heb je nog niet gestemd, doe het dan ajb!
Waar is mijn optie "Ik heb nog geen brief gehad dus ik heb geen flauw idee hoe ik er tegenover sta" dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
Sleepkever schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:03:
[...]

Waar is mijn optie "Ik heb nog geen brief gehad dus ik heb geen flauw idee hoe ik er tegenover sta" dan?
Ik vind het opmerkelijk dat werknemers die nog geen brief hebben ontvangen niet direct een digitale versie ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog steeds geen flauw idee hebt dan heb je de afgelopen week niet heel goed opgelet. Tenzij je verwacht dat jou voorstel beter is dan de rest. Dit voorstel gaat niet meer komen vandaag, dus het wordt voor jou een A, B of C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Sleepkever schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:03:
[...]

Met zoveel onzekerheden zou ik voor optie C gaan.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:05:
Als je nog steeds geen flauw idee hebt dan heb je de afgelopen week niet heel goed opgelet. Tenzij je verwacht dat jou voorstel beter is dan de rest. Dit voorstel gaat niet meer komen vandaag, dus het wordt voor jou een A, B of C
Natuurlijk heb ik wel opgelet, en ik heb ook wel een idee wat dit voor mij zal betekenen. Echter zijn er nog een hoop dingen die voor mij specifiek onduidelijk zijn en waar die persoonlijke brief helderheid kan scheppen. Aangezien die brief meerdere malen beloofd is dacht ik wel te kunnen wachten met het vormen van een definitieve beslissing na het nog eens rustig na gelezen te hebben.

Maar eigenlijk is het het zoveelste geintje wat HR flikt bij mij, ik heb qua administratie nog nooit iets gehad waar ik niet zelf achteraan moest zitten. Zelfs mijn loon werd vrolijk niet overgemaakt de eerste maand, omzetting naar vast contract is ondanks dat het maanden van te voren aangevraagd is door mijn TL ook niet goed gelopen, en nu met de omzetting lijkt het zelfs als ik er achteraan zit niet goed te gaan. Dus onafhankelijk van wat ik nou vind van het aanbod is mijn vertrouwen in HR sowieso compleet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:05:
Er zijn mensen die er 400 a 500 euro bij krijgen bruto... Dan zou ik ook positiever zijn als wanneer ik 100 euro er bij zou krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval zou ik voor optie A gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
<troll-alert>
Even nog wat andere koek.... Allemaal zin in 'A taste of Red?
</troll-alert>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mumbers zonder brief,

Het lijkt me een beetje gek dat als je geen brief hebt gehad en je moet kiezen uit:
A. Voor
B. Neutraal
C. Tegen

Je dan op A of B gaat stemmen. Zijn er twee mogelijkheden:
Je stemt niet, of je stemt op C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:10:
[...]

Er zijn mensen die er 400 a 500 euro bij krijgen bruto... Dan zou ik ook positiever zijn als wanneer ik 100 euro er bij zou krijgen. ;)
De salarisverhoging staat imho helemaal los van deze verandering in de arbeidsvoorwaarden. Die is namelijk voor velen al geruime tijd over datum.
De salarisverhoging wordt alleen maar ingebracht om de ergste pijn van de verslechtering weg te nemen, maar zou je om het zuiver te houden niet mogen meenemen met de wijzigingen van de secundaire arbeidsvoorwaarden.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:13:
Beste Mumbers zonder brief,

Het lijkt me een beetje gek dat als je geen brief hebt gehad en je moet kiezen uit:
A. Voor
B. Neutraal
C. Tegen

Je dan op A of B gaat stemmen. Zijn er twee mogelijkheden:
Je stemt niet, of je stemt op C.
Niet stemmen wordt door HR geteld als A :( I bet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
empheron schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:12:
<troll-alert>
Even nog wat andere koek.... Allemaal zin in 'A taste of Red?
</troll-alert>
Rooie Wodka? Mijn dochter drinkt dat altijd, Ik vind het niet te zuipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
LowLevel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:15:
[...]

De papieren uitnodiging/herinnering is vandaag in de bus gevallen:

Vrijdagmiddag borrel : CGI-Celebration met als motto 'A taste of red'...

Er zullen wel wat snacks teveel ingekocht zijn schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:15:
[...]

Niet stemmen wordt door HR geteld als A :( I bet
Heeft de OR een polluitslag inzageplicht aan HR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
LowLevel schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:15:
[...]

Een pinot noir is ook rood :)
Pagina: 1 ... 49 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.