Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.780 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fayso946 schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:20:
bij mij staat gewoon bij sent items verder zou de OR steekproefgewijs moeten valideren, je kan de mailserver ook saboteren
en je zou van buitenaf met andere mail headers (alsof je van CGI mailt)
ook kunnen mailen
Maar twijfelt iemand er aan dat de uitkomst straks a - 5% b - 13% c - 82% zal zijn? (ongeveer de uitkomst van de poll hier.

Als het straks 82% A is dan is er iets mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
Maar twijfelt iemand er aan dat de uitkomst straks a - 5% b - 13% c - 82% zal zijn? (ongeveer de uitkomst van de poll hier.
Dat ziet er wel aardig uit. Echter hebben we niet zoveel joiners denk ik dat A op 5 procent zal staan. Dus iets minder A en iets meer B.

[ Voor 6% gewijzigd door Triodefreak op 16-09-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:23:
[...]

Als het straks 82% A is dan is er iets mis :P
Nou, ik denk dat de poll ook geindexeerd gaat worden.
  • een level 1 x 10
  • een level 2 x 5
  • een level 3 x 1
  • een level 4 x 10
  • een level 5 x 100000
  • een level 6 x 10000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-04 23:33
Montifaud schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:27:
[...]

• een level 1 x 10
  • een level 2 x 5
  • een level 3 x 1
  • een level 4 x 10
  • een level 5 x 100000
  • een level 6 x 10000000
its all about transparancy choices and performance dude :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Montifaud schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:27:
[...]

• een level 1 x 10
  • een level 2 x 5
  • een level 3 x 1
  • een level 4 x 10
  • een level 5 x 100000
  • een level 6 x 10000000
_O-

wie zei er dat ik een cynicus was?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C ;w

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Wijnands ik bied een mooie fles whisky voor een tussenstand omstreeks 18:00 uur ;)

Of mogen we tijdens het spreekuur live meekijken B)

[ Voor 25% gewijzigd door ESPACE op 16-09-2013 15:50 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A
.
.
.
Grapje, C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://pozandproud.nl/wp-content/uploads/2011/04/1242257669472701825NYCS-bull-trans-C.svg_.med_.png

[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Triodefreak schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:25:
[...]

Dat ziet er wel aardig uit. Echter hebben we niet zoveel joiners denk ik dat A op 5 procent zal staan. Dus iets minder A en iets meer B.
Niet alleen joiners. Ook mensen die zwaar onder hun onderste van het level worden gewaardeerd gaan er wel flink op vooruit.

Voor mij zal het ook C zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwampGator
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
even off topic... is de outlook web app op het ogenblik zo gigantisch traag of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semtex777
  • Laatst online: 20-12-2022
Hmm wel erg kort dag om te stemmen, jammer. Ben benieuwd welke response rate er gehaald gaat worden. Ik ga vanavond eens goed rekenen wat voor mij wel een salaris zou kunnen zijn wat deze flexibilisering zou kunnen afdekken.
Met mijn huidige brief is het een c.
Hier staan daar fouten in. Dus een keiharde afwijzing is het niet en ik begrijp de marktomstandigheden.
Gewoon een slecht en ondoorzichtelijk voorstel wat rammelt aan alle kanten, wat enorme weerstand oproept. Als er beter werk werd geleverd kreeg je echt wel van meer mensen een handtekening onder een flexibeler contract.

Ben zeer benieuwd wat bestuurder gaat doen met een negatief advies. Mochten de onderhandelingen opnieuw opgestart worden lijkt me dat er inmiddels voldoende mensen zijn die willen meedenken met de OR. Wijnands zou een aantal mensen via DM kunnen benaderen om zich kenbaar te maken. Maar goed voorlopig is dit toekomstmuziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:56

ComPeter

iddqd idkfa

SwampGator schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:58:
even off topic... is de outlook web app op het ogenblik zo gigantisch traag of ligt dat aan mij?
;)

[ Voor 20% gewijzigd door ComPeter op 16-09-2013 16:00 ]

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:56

ComPeter

iddqd idkfa

Jammer

[ Voor 93% gewijzigd door ComPeter op 16-09-2013 18:38 ]

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan toch plaatjes gaan posten kan een van office space niet ontbreken:
Afbeeldingslocatie: http://theskooloflife.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/07/office_space.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwampGator
  • Laatst online: 02-12-2024
Hoe moeilijk moet het zijn voor een web app om een paar honderd e-mailtje met alleen "antwoord c" te versturen, daarvan hoort niet overbelast te raken, tenzij de mail server via een "emo-interface" verbonden is met HR, OR en/of directie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

rustig blijven jongens. Neem een pilletje

Afbeeldingslocatie: http://web2wear.com/wp-content/uploads/2007/09/fukitolex1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Voor de duidelijkheid, ja er zijn ook mensen die iets anders stemmen dan C. Ik zie wel in dat er dingen moeten veranderen, vooral ook omdat ik hoop dat die veranderingen uiteindelijk weer kunnen uitmonden in een gezondere werkgever, waarbij groei weer mogelijk is. Ik heb wel de indruk dat ik in de groep zit waar de minste klappen vallen. En ik maak me enigzins zorgen om de groepen van collega's waar de klappen dan wel vallen.

Vanuit mijn persoonlijke situatie gezien :
- A-dagen heb ik niet, en de hoeveelheid ervan die je bij CGI kunt verzamelen is echt niet meer 'anno 2013'. Zelfs in bank CAO's is er tegenwoordig sprake van afbouw van dit soort regelingen. Oftewel, ik persoonlijk heb er niet zoveel behoefte aan.

- Pensioenopbouw, tja er zijn weinig/geen andere werkgevers waar je helemaal geen premie betaald. Zelf sparen voor later en inleggen is anno 2013 de norm.

- PPP/SPP, prima, lijkt me wel goed dat we gaan delen in de risico's en voordelen van het wel en wee van onze werkgever. Het zou wat significanter mogen zijn t.o.v. mijn inkomen maar ja. Ook hier denk ik dat het logisch is dat mijn inkomen iets meer gaat mee bewegen met de performance van mijn werkgever.

-Onkostenvergoeding... tja, slecht onderhandeld met de belastingdienst. In principe heeft de werkgever de ruimte om 1.5% van mijn fiscaal inkomen netto als onkostenvergoeding te betalen, met onderbouwing naar belastingdienst. Die onderbouwing levert echter zoveel administratieve lasten op dat ik de egalitaire regeling van 30,- wel begrijp. Dat percentage van fiscaal inkomen vind ik ook niet echt eerlijk. Waarom zou ik als level 3 meer onkostenvergoeding krijgen dan een level 1 met een lager inkomen (die er net zoveel voor moet doen).

- Niet kunnen declareren van parkeertickets <= 10,-.... ach, toen ik bij de Rechtspraak zat werd ons dringend doch vriendelijk gevraagd om in een woonwijk te parkeren die 1,5km lopen was ipv op de betaalde parkeerplaatsen... Heb dat vervolgens braaf gedaan... Zit dus gewoon niet in mijn karakter om hier een issue van te maken.

- Leaseregeling ... Tja, volledige onduidelijkheid, maar ik heb mijn huidige wagen nog een paar jaar, daarna zie ik wel of ik er weer een krijg (want veel forenzen) of niet (dus dichter bij huis werken). En anders staat bij afloop van het leasecontract het deurtje van mijn gouden kooitje weer open.

- Training.. Er staat nu in ieder geval iets op papier, dat is meer dan we hadden.

Al met al geen grote of negatieve uitschieters voor mij persoonlijk. Waarom dan toch geen keuze A? Omdat ik met name voor collega's negatieve impact zie.

- Voor de collega's die al A-dagen hebben vind ik de compensatieregeling niet goed.
- Voor collega's in level 1 of 2 vind ik de issue's m.b.t. parkeer tickets wel vervelend gezien de kosten voor hen kunnen oplopen tot een significant deel van hun netto salaris
- Pensioenregeling heeft met name voor oudere collega's een zeer negatieve impact op hun netto besteedbaar inkomen.
- PPP/SPP heeft te weinig massa, waardoor ik me waarschijnlijk geen 'owner' ga voelen.

let op, dit is mijn persoonlijke inschatting van het voorstel => B

Anyways, benieuwd naar de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:43

spacy

+++

B, niet zozeer omdat alles elkaar wel zo'n beetje compenseert maar meer onvrede vanwege de niet-transparante en knullige uitleg en vele vraagtekens in het hele proces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Als ze nu in plaats van parkeervergoedingen vouwfietsen gaan uitdelen? Is ook handig als je met het OV moet.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C, omdat het voorstel rammelt aan alle kanten. Onvoldoende uitgewerkt waardoor je geen goed beeld kunt krijgen van wat de concequenties kunnen gaan zijn.

Spelfouten buiten beschouwing gelaten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
  • Laatst online: 02-01-2022
C, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:44:
Als ze nu in plaats van parkeervergoedingen vouwfietsen gaan uitdelen? Is ook handig als je met het OV moet.
Kun je die niet gewoon uit je onkostenvergoeding betalen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Even voor mijn beeld, wat zijn de opties?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weskevs
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 12:53
A - Positief
B - Neutraal
C - Negatief

Voor mij ook een C ;w

[ Voor 24% gewijzigd door weskevs op 16-09-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triodefreak schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:35:
[...]

Snap ik niet helemaal. Nu je de mogelijkheid hebt gekregen member te worden. Kan je ook in de winst en groei van het bedrijf meeprofiteren door ppp en spp. Dus nu juist niet meer 9 to 5 mentaliteit maar als een echte ondernemer uren maken.
Met 45 aandelen ...... lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:58
Imderdaad. Je moet een bruto jaarloon in aandelen hebben voordat de divividenduitkeringen een beetje gaan aantellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vitamine C hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie de 70 A stemmers zijn weten we dankzij eerlijk-delen. De helft van ppp gaat naar 70 managers.

Heren 'managers', graaien is niet meer marktconform, dat geldt ook voor jullie.

Was die level lease vergoeding weer niet genoeg? Die verhoging van jullie is al meer dan wat bij mij onder de nepstreep staat! En dan allemaal 10.000 - 15.000 netto incasseren als manager en ons afschepen met 1.000 uit eigen doos.
Ik lever niets in, geen cent, geen dag, geen auto, niets!!!! Eerst jullie -30% en dan mag je met een echt eerlijk transparant voorstel komen to create (keep on dreaming) etc. Nadat leugenaar Marcel verwijderd is (of wacht: ik snap hem, het levert cgi niets op ......) |:(
:(

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer misleidende poll. Ik hoop dat iedereen die optie B (neutraal) kiest snapt dat hij/zij de facto later bij categorie A bijgevoegd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:26:
[...]

Het zou fijn zijn voor mensen die op die manier hun A-dagen gecompenseerd zien. Maar geeft ook scheefgroei. Toevallig omdat ik korter in dienst ben en dus niet bergen A-dagen heb, krijg ik dus geen compensatie en als bovenstaande wordt gedaan bouw ik dus ook geen extra pensioen op i.t.t. andere collega's. Dan wordt er geprofiteerd ten koste van hen die kort in dienst zijn. Om groep A te betalen krijgt groep B niks. Nee dank u!

En laten we wel zijn: Ancienniteit is niet moeilijk om te verkrijgen. Je hoeft alleen maar te blijven, das alles. Natuurlijk bouw je ervaring op (goede en slechte) en de leert de paden binnen het bedrijf beter te vinden, maar om per definitie aan te nemen dat je daardoor waardevoller bent? Nee.

Alles wordt duurder, de overheid is ons steeds verder aan het uitwringen. Ik heb aan maar 2 dingen behoefte: Zekerheid en zoveel mogelijk netto geld. En 30 dagen vind ik dan zat.
Zeldzaam domme reactie. Oh wacht, een teamlead met management aspiraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:27:
[...]

Hahaha, klinkt idd als teamleadpraat. veinzende positiviteit en een ONGELOOFLIJK naïef geloof in het hoger management LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:45
Wauw, iemand met een andere visie of mening dan jou gelijk bestempelen als dom. Het niveau hier zakt steeds dieper.

Laten we, zoals hier al meerdere malen gemeld is, het netjes houden en elkaars meningen respecteren. Dit soort opmerkingen heeft niemand wat aan en zorgen aan beide kanten alleen maar voor meer frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:33

franssie

Save the albatross

Ik heb die A-dagen echt nodig, gebruik ze elk jaar om dingen te regelen die anders niet lukken omdat ik 40 uur per week werk. Daarnaast was het de enige vorm van groei waarin Logica/CGI mij in ondersteund heeft, vwb opleidingen en salaris heb ik weinig aan ze gehad de laatste jaren en dat ben ik nog niet vergeten.
Alternatief is voor mezelf beginnen of bij een bank gaan werken op basis van 36 uur, dat lijkt redelijk salaris neutraal te kunnen dus ik heb werkelijk geen enkele reden om het nieuwe contract te tekenen - zeker niet als daar een concurrentie beding in zou staan, dat is voor mij onbespreekbaar (en zou het voor iedereen in een sector met maar enkele grote spelers moeten zijn).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Nu online
Sleepkever schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:33:
Wauw, iemand met een andere visie of mening dan jou gelijk bestempelen als dom. Het niveau hier zakt steeds dieper.

Laten we, zoals hier al meerdere malen gemeld is, het netjes houden en elkaars meningen respecteren. Dit soort opmerkingen heeft niemand wat aan en zorgen aan beide kanten alleen maar voor meer frustraties.
ho ho, een reactie dom vinden is niet gelijk aan de persoon dom vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We moeten dus morgen een antwoord op de poll geven. Terwijl sommige mensen schijnbaar nog geen brief hebben ontvangen. Terwijl talloze mensen nog geen antwoorden van HR op hun vragen hebben ontvangen.

Ik nomineer dit proces voor de Moeder aller Fuck ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Zeer misleidende poll. Ik hoop dat iedereen die optie B (neutraal) kiest snapt dat hij/zij de facto later bij categorie A bijgevoegd zal worden.
Jan, daar heb je wel een punt! Er bestaat geen neutrale middenweg. Staat ook niet in de brief. Je tekent wel of niet. Je accepteert het totale pakket aan nieuwe voorwaarden of je behoudt de bestaande voorwaarden. Je bent voor of tegen. In IT termen heet dat digitaal. Met een extra 'Neutraal' optie wordt de schijn gewekt de uitslag Voor of Tegen te willen dempen.

Stem en vermijd Neutraal. Stem uitgesproken Voor of Tegen!

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gunt het management een bonus die uit jouw zak wordt betaald (À), :+
Of je houdt in ieder geval wat je nu (hebt en dat is veel meer dan dat 'transparante' voorstel) = optie C _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een extra 'Neutraal' optie wordt de schijn gewekt de uitslag Voor of Tegen te willen dempen.
In het voordeel van de "Voor/positief" stem.

Als 45% tegen stemt, 15% voor en 40% neutraal, dan zou dat wel eens als een "Voor/positief" geïnterpreteerd kunnen gaan worden, want hey, de minderheid is tegen.

Je vraagt je toch serieus af waarom de OR dit doet. Domheid? Naïviteit? Manipulatie?

En waarom is er geen optie D: "Weet nog niet, want geen brief en/of mijn vragen zijn nog niet beantwoord" ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:32
t_captain schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:37:
Imderdaad. Je moet een bruto jaarloon in aandelen hebben voordat de divividenduitkeringen een beetje gaan aantellen.
Welk dividend? ;)

http://www.bnn.ca/News/20...CGI-Groups-plans-CEO.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:51
Verdacht. Als ze ook zo omgaan met PPP dan komt het snel neer op: dit jaar geen PPP, want we willen extra investeren zodat PPP volgend jaar hoger wordt. En volgend jaar, hetzij hetzelfde verhaal of: geen PPp want we moeten schulden aflossen etc

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

“We look at how we can drive the highest return to our investors.” :( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 19:03
Dat moet je met een korrel zout nemen. Aandelen inkopen wat daar ook genoemd wordt is in beginsel exact hetzelfde. En schulden afbetalen met een beter eigen vermogen tot gevolg ook nog wel enigszins.

De grote catch zijn die grote overnames. Dat gaat een keer fout.
Metaalhoofd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:48:
[...]

Verdacht. Als ze ook zo omgaan met PPP dan komt het snel neer op: dit jaar geen PPP, want we willen extra investeren zodat PPP volgend jaar hoger wordt. En volgend jaar, hetzij hetzelfde verhaal of: geen PPp want we moeten schulden aflossen etc
Dat moet je er niet in lezen. Ten eerste is het effect van PPP waarschijnlijk beperkt (al zou ik dat eens moeten checken, want bij Logica was de potentiele verwatering ook fors door toegekende opties), maar ten tweede zijn er teveel power that be om tot uitkering over te gaan waarvan PPP belang van senior management wellicht wel een van de grotere is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Rukapul schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:55:
[...]
<>
De grote catch zijn die grote overnames. Dat gaat een keer fout.
<>
QFT, heb ik meegemaakt bij ik noem een CMG, een Logica en wie weet een CGI ... :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:50:
[...]

“We look at how we can drive the highest return to our investors.” :( :( :( :( :( :( :(
Op zich is daar niet veel mis mee. In context van dat bericht betekent dat niet veel meer dan dat er kritisch naar de allocatie van kapitaal wordt gekeken. En in een opzicht moet ik CGI wel gelijk geven en dat is dat het in het verleden steeds heeft toegewerkt naar een sterke balans met weinig schulden in tegenstelling tot Logica wat bezweek onder de schulden, wel stelselmatig dividend bleef uitkeren, en onder verwijzing naar de moeilijke financiele positie de werknemers uitkleedde en zichzelf naar de slachtbank leidde.

Aangezien ik van mening ben dat uit de communicatie naar aandeelhouders het beste de werkelijke aard van een bedrijf gehaald kan worden haal ik een eerdere reactie van mezelf nog even aan:
Rukapul schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:52:
De term members is m.i. niet verenigbaar met hameren op aandeelhouderswaarde.

Members zou je verwachten bij een Rijnlands model, niet bij een Angelsaksich model.

Als het CGI menens was dan was het triviaal geweest om bestaande werknemers een geste te doen om te bewijzen dat het het beste voor heeft met de memberswerknemers.

Wil je verder bewijs dat de keizer geen kleren aangeeft? Kijk dan eens op CGI Investment profile waar het woord member of employee niet eens voorkomt, laat staan waarom hun medewerkers zo bijzonder of belangrijk zijn.

Vergelijk dat eens met een ander bedrijf wat ook actief is in de IT dienstverlening, bijvoorbeeld Accenture Core Values.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie mij misschien advies geven?

Ik heb een bedrijf gevonden dat mij graag wilt aannemen. Ik ga er met salaris 400 euro bruto op vooruit, maar daar krijg ik geen pensioen en wordt mijn zorgkosten niet vergoed.

Daar staat wel tegenover dat ik een leasebudget kan krijgen zoals ik m nu heb/hadbij Logica. En dat je wel allerlei bonussen kan verdienen dat op kan lopen tot 1 maandsalaris extra, ook vast contract. Ik ben nu lvl 1 en heb 2 jaar werkervaring. Bij Logica/CGI nooit iets erbij gehad, alleen nu 100 eurotjes met het nieuwe aanbod. Ik verdien nu dus 2250 en ga dan 2750 verdienen.

Wat vinden jullie? Doen of niet doen? Ik twijfel zo erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:51
Zit je nog aan je amortisatie vast?

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

en wat is je leeftijd? Onder de 26 is geen pensioen niet ongebruikelijk, daarboven dacht ik verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar die kosten betalen zij ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:10:
en wat is je leeftijd? Onder de 26 is geen pensioen niet ongebruikelijk, daarboven dacht ik verplicht?
28 jaar jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:03:
[...]

Op zich is daar niet veel mis mee. In context van dat bericht betekent dat niet veel meer dan dat er kritisch naar de allocatie van kapitaal wordt gekeken. En in een opzicht moet ik CGI wel gelijk geven en dat is dat het in het verleden steeds heeft toegewerkt naar een sterke balans met weinig schulden in tegenstelling tot Logica wat bezweek onder de schulden, wel stelselmatig dividend bleef uitkeren, en onder verwijzing naar de moeilijke financiele positie de werknemers uitkleedde.

Aangezien ik van mening ben dat uit de communicatie naar aandeelhouders het beste de werkelijke aard van een bedrijf gehaald kan worden haal ik een eerdere reactie van mezelf nog even aan:

[...]
Ik lees hier toch echt: 1e plaats aandeelhouders, 2e plaats management (haal ik uit AV) en oh ja, we hebben ergens ook nog mumbers, maar die moeten we maar korten om de marge op het tarief omhoog te schroeven zodat 1 en 2 tevreden gesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:07:

Ik heb een bedrijf gevonden dat mij graag wilt aannemen. Ik ga er met salaris 400 euro bruto op vooruit, maar daar krijg ik geen pensioen en wordt mijn zorgkosten niet vergoed.

Daar staat wel tegenover dat ik een leasebudget kan krijgen zoals ik m nu heb/hadbij Logica. En dat je wel allerlei bonussen kan verdienen dat op kan lopen tot 1 maandsalaris extra, ook vast contract. Ik ben nu lvl 1 en heb 2 jaar werkervaring. Bij Logica/CGI nooit iets erbij gehad, alleen nu 100 eurotjes met het nieuwe aanbod. Ik verdien nu dus 2250 en ga dan 2750 verdienen.

Dat pensioen schat ik op 150 euro (33k - 16k = 17k pensioengrondslag * 10% / 12) per maand*. En daar gaan dus geen woekerkosten vanaf ;) Zorgverzekering is iets van 100 euro.

Belangrijker is het toekomstperspectief.

*voor de berekening tot achter de komma verwijs ik naar t_captain

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 16-09-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:03
Met alle respect: maar dit komt op mij wel enigzins als 'troll' over...

Als je echt dit aanbod zou hebben liggen dan zou ik er als ik jou was namelijk niet echt een seconde over twijfelen. 8)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:06:
We moeten dus morgen een antwoord op de poll geven. Terwijl sommige mensen schijnbaar nog geen brief hebben ontvangen. Terwijl talloze mensen nog geen antwoorden van HR op hun vragen hebben ontvangen.

Ik nomineer dit proces voor de Moeder aller Fuck ups.
Iemand die nog geen brief heeft ontvangen kan altijd voor C kiezen. Geen brief, schandalig, negatief dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024

Het verstandigste is om alle dingen die je nu krijgt en alle dingen die je daar krijgt gewoon onder elkaar te zetten. Dan heb je een objectieve vergelijking tussen die 2 in aanbod.
DAarnaast moet je nog kijken wat voor werk het is natuurlijk en of er nog andere dingen meespelen.
Ammoristatie regeling/ concurentie beding en dat soort dingen telt ook wel mee.

En uiteindelijk waar heb je een beter gevoel bij, maar gezien het sentiment hier lijkt me dat niet heel moeilijk te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plussen en minnen dus. Als je het een leuk bedrijf lijkt zou ik het doen denk ik. Een hogere bruto is ook wel handig als je over een poosje een hypotheek wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:21:
[...]

Met alle respect: maar dit komt op mij wel enigzins als 'troll' over...

Als je echt dit aanbod zou hebben liggen dan zou ik er als ik jou was namelijk niet echt een seconde over twijfelen. 8)
Nee is geen troll, ik vraag me gewoon af of t niet uiteindelijk net zoveel is als ik nu krijg. En heb het naar mijn zin bij CGI, dat wel. Het toekomst perspectief is daar wel beter. Het is een klein bedrijf, maar wel specialist op dat gebied waar zij werkzaam in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:27:
[...]

Montifaud schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:32:
[...]

Hahaha, klinkt idd als teamleadpraat. veinzende positiviteit en een ONGELOOFLIJK naïef geloof in het hoger management LOL
Hehehe..jullie hebben mij echt helemaal door. Gelukkig dat mijn ware intenties nu duidelijk zijn en ook op een gefundeerde respectvolle wijze geanalyseerd. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ Een ware mumber _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946

financieel gezien, als je bij CGI gaat tekenen ga je minder dan die aanbieding verdienen :)
vraag eens wat de opleidingen zijn, groeipad enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De echte vraag is natuurlijk: hebben ze gratis soep? Dat zegt nl. veel over de toestand van het bedrijf !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleidingen en grooeipad is ook goed, moet ook wel omdat ik daar ook gedetacheerd ga worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en de onkosten vergoeding is nog rond de 80 euro netto hahahah, maar dat ging in 2014 veranderen ook ivm wgr regeling....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:w

[ Voor 204% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
hoe heet dat bedrijf ga ik ook solliciteren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:35:
[...]

De echte vraag is natuurlijk: hebben ze gratis soep? Dat zegt nl. veel over de toestand van het bedrijf !
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fayso946 schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:39:
hoe heet dat bedrijf ga ik ook solliciteren >:)
Als je t echt meent stuur maar pm, ze zoeken genoeg people....

Ze hebben zelfs lekkere cappuchino met heerlijke koekies :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gezien de poll van de OR, weet ik eigenlijk al wat de uitkomst wordt.
de OR zoekt m.i. alleen maar een excuus om een positief advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:35:
[...]

En blikjes?! :o

Wat zegt je 1ste gevoel over de aanbieding? Positief, dan tekenen.
Moet je er te lang over nadenken? Dan laten gaan en wachten op de volgende aanbieding.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blikjes, weet ik eigenlijk niet :p, lan het even vragen :d

Ik vind het wel netjes.

Ben alleen bang voor het onbekende, dat doet me twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:58:
Blikjes, weet ik eigenlijk niet :p, lan het even vragen :d

Ik vind het wel netjes.

Ben alleen bang voor het onbekende, dat doet me twijfelen.
maar daar moet je aan wennen, het is niet anders bij conslutancy werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:24:
[...]

Nee is geen troll, ik vraag me gewoon af of t niet uiteindelijk net zoveel is als ik nu krijg. En heb het naar mijn zin bij CGI, dat wel. Het toekomst perspectief is daar wel beter. Het is een klein bedrijf, maar wel specialist op dat gebied waar zij werkzaam in zijn.
Was ook niet lullig bedoeld, het is meer dat op het eerste gezicht dit een veel beter pakket is dan wat je maximaal zal kunnen behouden: de bruto bedragen lijken me veel gunstiger en je houdt ook nog eens een nette leaseregeling (wat nu toch erg onzeker is).

Als het een leuk bedrijf is wat goed voelt, wat let je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
Blijkbaar ben ik hier in de minderheid, maar een B stem van mij.

Als het pakket blijft zoals het is zet ik mijn handtekening. Als er nog wat dingen verbeterd worden zou ik er zelfs blij mee kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is uit onderhandelingsoogpunt sowieso altijd verstandiger om het eerste bod te weigeren, wie weet maak je dan jezelf blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Rukapul schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:20:
[...]

Dat pensioen schat ik op 150 euro (33k - 16k = 17k pensioengrondslag * 10% / 12) per maand*. En daar gaan dus geen woekerkosten vanaf ;) Zorgverzekering is iets van 100 euro.

Belangrijker is het toekomstperspectief.

*voor de berekening tot achter de komma verwijs ik naar t_captain
Vraagsteller is nog geen 30. Ik denk dat de komende jaren slechts 6 a 8% zal worden gestort door CGI. Bij een salaris van 2150 (huidige regeling) of 2250 (nieuwe AV) is dat hooguit 100 euro bruto per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:51:
gezien de poll van de OR, weet ik eigenlijk al wat de uitkomst wordt.
de OR zoekt m.i. alleen maar een excuus om een positief advies te geven.
Hoezo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Ik teken onder geen beding, instemming of nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

men heeft als onderhandelingsresultaat met de directie een verslechtering van de arbeidsvoorwaarden aan de werknemers aangeboden.
vervolgens neemt de OR geen stelling, wat raar is want of het is met instemming van de OR aan medewerkers voorgelegd of zonder instemming. in beide gevallen heeft de OR een mening. nu wordt er een poll aangeboden met de optie "kweenie"
de "kweenie" optie, kan, zoals al eerder opgemerkt op dit forum, op 2 manieren worden uitgelegd. de "kweenie" optie wordt door zowel de directie(dat is zeker) als de OR(mijn inschatting) als positief gezien en daar vloeit dan weer een positief advies uit.

de poll had moeten bestaan uit ik ga er mee akkoord, ik ga er niet mee akkoord of ik vind dat ik te weinig info heb om te beslissen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:50:
:( Ik teken onder geen beding, instemming of nie
over beding gesproken, als t relatie- cq concurrentiebeding eruit zouden gaan, zou ik een stuk sneller tekenen. Kan ik nog net ff de paaipremie opstrijken. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Wat ook een mogelijkheid is, en ik hoop dat dat zo is, is dat de OR er met de bestuurder niet uitkwam en dat ze daarom gekozen hebben om dit verhaal aan de medewerkers voor te leggen. Om de bestuurder te laten zien dat er een hoop weerstand tegen bestaat.

Naïef heh?

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alles blijft zoals het is + ppp + nullijn in 2014 =ok? Nee, FNV eist 3%

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:06:
Wat ook een mogelijkheid is, en ik hoop dat dat zo is, is dat de OR er met de bestuurder niet uitkwam en dat ze daarom gekozen hebben om dit verhaal aan de medewerkers voor te leggen. Om de bestuurder te laten zien dat er een hoop weerstand tegen bestaat.

Naïef heh?
Dat is mijn naam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nucleaire Optie is natuurlijk om met een heel groot deel van de mumbers collectief (mumbers in big numbers) te dreigen met opstappen (of CGI voor de rechter slepen). Dat zou direct een gigantische overhead voor CGI NL relatief tov bedrijfsomvang tot gevolg hebben. Hey, out of the box denken mag even he ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LowLevel schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:06:

Naïef heh?
dat er veel weerstand tegen dit plan zou komen konden ze zelf ook wel zien. ik ga er vanuit dat een gemiddeld directielid wel kan rekenen, het zelfde geldt voor de OR leden.

de enige reden dat de directie dit geen verslechtering van de arbeidsvoorwaarden noemt is omdat ze geleerd hebben van cap, toen daar werd verteld dat de oudere werknemers moesten inleveren.
nu blijven ze buiten de pers.

de beweegredenen van de OR weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:16:
De Nucleaire Optie is natuurlijk om met een heel groot deel van de mumbers collectief (mumbers in big numbers) te dreigen met opstappen (of CGI voor de rechter slepen). Dat zou direct een gigantische overhead voor CGI NL relatief tov bedrijfsomvang tot gevolg hebben. Hey, out of the box denken mag even he ;-)
ik denk dat het effectiever is om de pers te zoeken, men zit niet te wachten op negatieve publiciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het 2 vliegen in 1 klap zou zijn hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:22:
[...]
ik denk dat het effectiever is om de pers te zoeken, men zit niet te wachten op negatieve publiciteit
Ik zie niet in wat dat gaat doen voor de mumbers, dat soort acties hebben alleen maar verliezers.
Dat gezegd hebbende, dit topic is ook niet echt reclame, maar dat hebben ze nog enigszins aan zichzelf te wijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTx_SyOLAwiDTJP3v2Otk3w4LEu-0Gz5-4BYKxilx_cB4R_Q4qOhg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet de a van logica want dan sta je achteraan.
Wel de C van CGI, die staat voorop :)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
Beste mensen,

nog een addertje in het gras: alle afspraken m.b.t. het inzetbaarheidsbudget geldt alleen voor het komende fiscaal jaar. Over het elk jaar te laten terugkeren van het inzetbaarheidsbudget zijn er geen afspraken gemaakt. Dit heeft HR bevestigd.

Tijdens de townhall-meeting was het door Marcel gebracht alsof het een vaste component was. Ik wordt hier echt doodmoe van.

Het lijkt erop dat alle plusjes in de AV maar voor 1 jaar gelden en alle minnetjes permanent zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poepschepper
Kijk op de OR discussie-site bij onderwerp 'Opmerkingen over de AV Transitie', laatste pagina (reply 248).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze wel een collectieve zorgverzekering of moet je regulier gaan?
Heb je in de toekomst wel recht op pensioen? Zo niet dan word dat in de toekomst een probleem.
Waarom wil je naar dit bedrijf? Omdat het een leuk en uitdagen bedrijf is of omdat je er misschien paar tientjes op vooruit gaat?
Hoe zit het met het aantal vakantiedagen? Vergeet je 2 logica dagen niet
De bonus regeling hoe veel kans is er dat deze ook echt word uitgekeerd?

Psst 2750-2250 = 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:38

avotar

P0werd by Black Coffee

Staat in kleine lettertjes in de nieuwe personeelsgids. Is een ook topic op het interne OR forum.
hoevenpe schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:07:
[...]

Was ook niet lullig bedoeld, het is meer dat op het eerste gezicht dit een veel beter pakket is dan wat je maximaal zal kunnen behouden: de bruto bedragen lijken me veel gunstiger en je houdt ook nog eens een nette leaseregeling (wat nu toch erg onzeker is).

Als het een leuk bedrijf is wat goed voelt, wat let je? :)
Ik snap je gevoel en je twijfels helemaal.
Ik heb helemaal hetzelfde. Een mooi aanbod van een ander bedrijf, maar ik probeer ook vanuit alle emoties niet gelijk te happen. Ik werk toch een behoorlijk lange tijd bij wat eens een heel mooi bedrijf was (ben er hosternokke niet voor niets gaan werken), maar zie het al jaren aftakelen. Zekerheid houdt je dan binnen, en het is juist dat waar ze aan gaan zagen, snijden en schaven.
Wat dat aangaat staat er een heel mooie uiteenzetting van iemand op het interne forum, die het hele proces ziet als solliciteren op je eigen baan.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 07:36:
[...]

Staat in kleine lettertjes in de nieuwe personeelsgids. Is een ook topic op het interne OR forum.

[...]

Ik heb helemaal hetzelfde. Een mooi aanbod van een ander bedrijf, maar ik probeer ook vanuit alle emoties niet gelijk te happen. Ik werk toch een behoorlijk lange tijd bij wat eens een heel mooi bedrijf was (ben er hosternokke niet voor niets gaan werken), maar zie het al jaren aftakelen. Zekerheid houdt je dan binnen, en het is juist dat waar ze aan gaan zagen, snijden en schaven.
Wat dat aangaat staat er een heel mooie uiteenzetting van iemand op het interne forum, die het hele proces ziet als solliciteren op je eigen baan.
ik heb het ook. Ik vermoed dat het een soort stockholmsyndroom is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

Ik kan alleen de financiele kant van je vraag beantwoorden. Ik denk dat in je huidige loopbaanfase een goede klik met het beedrijf en de mogelijkheden om te groeien in je vak en in je persoonlijke vaardigheden zwaarder moeten wegen.

* CGI biedt onder de oude voorwaarden de nullijn, 2150 blijft 2150. Koopkracht -3% vanwege de inflatie.

* CGI biedt onder de nieuwe voorwaarden een plusje van 100 euro. Daar staat een eigen bijdrage in de pensioenpremie tegenover. Uitgaande van franchise 15.000 en premie 6% zal de pensioenbijdrage vanuit CGI dalen van 65 euro per maand naar 55 euro. DIt kost je dus een tientje. De onkostenvergoeding daalt met 60 euro. Per saldo resteert een stijging van je beloning van 40 euro. Die je vervolgens kwijt bent aan loonbelasting: je levert een netto-onkostenvergoeding in voor een bruto loonstijging. Volgens mij zal je nettoloon excl SPP/PPP ongeveer een tientje lager uitkomen dan voorheen. Op de totale nettowaarde van je arbeidsvoorwaarden is dat ongeveer 0.4%. Koopkracht -3.4%.

* Je hebt een aanbod van 2750. Ik ga uit van 8% vakantiegeld. Dat is een plus van 27.5% op je bruto jaarsalaris. Ook als ik de zorgbijdrage (pakweg 115 euro bruto als je geen meeverzekerde partner hebt) en pensioenpremie (ongeveer 65 euro bruto) eraf haalt, stijgt je inkomen met 5500 bruto per jaar. Koopkracht +7.5%.

Kijk je iets verder naar voren, dan kun je je afvragen hoe lang het bij CGI zal duren voordat je daar in koopkracht 7.5% bent gestegen. De afgelopen jaren houden de loonsverhogingen de inflatie niet bij dus is de koopkracht alleen maar gedaald. Tot zoverre de prinsjesdag-cijfers :)

Nogmaals, kies op basis van een goede klik een goede groeimogelijkheden. Maar financieel behoeft het aanbod weinig onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
[...]

[...]

Ik denk dat we dat allemaal hebben. Naast het feit dat CGI nog interessante mogelijkheden lijkt te bieden v.w.b. opdrachten in de toekomst. En hun bedrijfsfilosofie klinkt ook goed als het gaat om de werkzaamheden en diensten die ze voor klanten willen bieden. Mijn gevoel zegt mij dat de middelgrote partijen dergelijke vooruitzichten niet kunnen bieden.

Echter vind ik persoonlijk de beloning ook erg belangrijk, en daar wordt naar mijn gevoel op basis van het huidige voorstel te veel aan geschaafd. En laat die er nu stukken beter uitzien bij de middelgrote bedrijven (van ex-collega's weet ik dat ze elk jaar loonsverhogingen hebben gehad, bonusregeling, opleidingen, niet moeilijk doen over leaseauto, mobieltje van de zaak etc. etc. - zo zijn er collega's die nog steeds qua ervarenheid en werkzaamheden onder mij lijken, maar qua salaris gewoon boven mij uit zijn gegroeid - juist doordat we binnen ons bedrijf te vaak 0% hebben gehad).

Dus ik heb dat gevoel van twijfel ook. Maar als dit (arbeidsvoorwaarden)voorstel er toch doorkomt, ondanks alle weerstand die er in Nederland lijkt te zijn, dan zal die twijfel als sneeuw bij de zon gaan verdwijnen...

[ Voor 5% gewijzigd door Perenor op 17-09-2013 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
[...]

Een mooi aanbod van een ander bedrijf, maar ik probeer ook vanuit alle emoties niet gelijk te happen. Ik werk toch een behoorlijk lange tijd bij wat eens een heel mooi bedrijf was (ben er hosternokke niet voor niets gaan werken), maar zie het al jaren aftakelen. Zekerheid houdt je dan binnen, en het is juist dat waar ze aan gaan zagen, snijden en schaven.
Weggaan bij een bedrijf is net als scheiden: ook als het echt niet anders meer kan kost het veel moeite, twijfel, onzekerheid en soms ook pijn en verdriet.

Het begint mooi en enthousiast, dan komt de sleur, dan komen de irritaties, dan de teleurstelling en/of het bedrog gevolgd door de (soms irrationele) boosheid en woede. En als het allemaal achter je ligt dan snap je vaak niet waarom je het niet veel eerder gedaan hebt. Dan komt ooit weer de nieuwe partner, en zie je na een tijdje dat die ook niet perfect is maar dat je wel veel gelukkiger bent dan vroeger...

Stel jezelf de volgende vraag: als nu dit hele pakket volledig van tafel zal gaan (niet realistisch), zou je dan weer tevreden en trots zijn? Of blijft de irritatie en blijft het knagen omdat er teveel gebeurd is?

p.s. zorg er trouwens wel voor dat met je bedrijf het geen 'vechtscheiding' wordt... ;)

Pagina: 1 ... 48 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.