+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Dit is een prima plek om commentaar te leveren, compleet anoniem!!!Johri schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:53:
[...]
Ik sluit me hier van harte bij aan. Als iedereen nou eens intern commentaar levert, hetzij via het OR forum hetzij via een directe mail aan de OR, in plaats van huiliehulie te doen op een openbaar forum, dan kunnen we eens een inhoudelijke discussie voeren. Dit laatste uiteraard niet hier - een openbaar forum is geen geschikte plek om concrete punten uit het nieuwe arbeidsvoorwaardenpakket te bespreken.
Voor de mensen die dit geen goede plek vinden...... Het is niet verplicht om de posts van dit forum te lezen
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Verwijderd
Ook al is dit beeld nu wel erg negatief. Wat het, in mijn idee, niet altijd hoeft te zijn. Voor junior joiners is er genoeg te leren binnen CGITestert schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:34:
Nou, er zijn maar weinig topics hier op tweakers waar potentiele joiners een duidelijker beeld van de organisatie krijgen dan hier...
Het is ook een beetje een treinramp hier. Ook al is alles nu wel zo'n beetje gezegd en veel herhaald, je kan gewoon niet niet kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:30:
[...]
Dit is een prima plek om commentaar te leveren, compleet anoniem!!!
Voor de mensen die dit geen goede plek vinden...... Het is niet verplicht om de posts van dit forum te lezen
Persoonlijk ben ik van verbazing via woede naar inmiddels onverschilligheid afgegleden.
Ik slaap in elk geval beter dan anderhalve week geleden. Dat dan weer wel.
Ik kan me er momenteel ook niet meer druk over maken. De vragen over specifieke details die ik gesteld heb aan HR en OR worden niet beantwoord en mijn mening over de overige zaken heb ik al gegeven.
Ik kan niets meer doen dan wat ik eigenlijk al sinds begin juli doe. Afwachten.
Overigens hoorde ik van een vriend gisterenavond wel een interessante theorie over de bruto/netto berekening. Dat ze dit gewoon hebben opgenomen om aan iedereen aan te tonen dat de beschikbare ruimte weliswaar herverdeeld is (met bv ppp / spp), maar niet verkleind is.
ik zeg interessant, ik geef geen waardeoordeel
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
Daarbij wordt de enorme besparing op het totale mobiliteits-budget voor het gemak maar even buiten beschouwing gelatenavotar schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:37:
[...]
Het is ook een beetje een treinramp hier. Ook al is alles nu wel zo'n beetje gezegd en veel herhaald, je kan gewoon niet niet kijken.
Persoonlijk ben ik van verbazing via woede naar inmiddels onverschilligheid afgegleden.
Ik slaap in elk geval beter dan anderhalve week geleden. Dat dan weer wel.
Ik kan me er momenteel ook niet meer druk over maken. De vragen over specifieke details die ik gesteld heb aan HR en OR worden niet beantwoord en mijn mening over de overige zaken heb ik al gegeven.
Ik kan niets meer doen dan wat ik eigenlijk al sinds begin juli doe. Afwachten.
Overigens hoorde ik van een vriend gisterenavond wel een interessante theorie over de bruto/netto berekening. Dat ze dit gewoon hebben opgenomen om aan iedereen aan te tonen dat de beschikbare ruimte weliswaar herverdeeld is (met bv ppp / spp), maar niet verkleind is.
ik zeg interessant, ik geef geen waardeoordeel![]()
Nou zo gewoon is dat niet een GSM bij CGI. Ik belde voor een klus zoveel dat ik mijn abonnement maar privé had verhoogd. Ik had wel aangegeven dat ik een zakelijke GSM wilde, aangezien ik zoveel belde. Moest ik als mijn telefoonoverzichten opsturen naar ze om vervolgens te horen dat ze niet zomaar een GSM konden geven in deze slechte tijden. Ik kreeg een compensatie van 100 euro netto of zo. Het ook erg afhankelijk van de manager en Director die je hebt.t_captain schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:35:
Dat je een paspoort of ID-kaart hebt voor de werknemersregistratie kan ik me wel in vinden. Als je die niet hebt kun je CGI en haar T&M klanten in een lastig parket brengen, dat ligt aan de wetgeing en niet aan CGI.
Het mogen besturen van een auto is ook geen gekke eis voor een consultant. Reizen is onderdeel van de werkzaamheden van een consultant toch? (hoewel, nu ik erover nadenk, bij Logica reed in naar klanten in mijn eigen tijd. Bij mijn voorgaande werkgever reisde ik soms naar een leverancier en die uren mocht ik wel schrijven. Wat dat betreft lijkt CGI hier een wat opportunistiche houding te kiezen).
Een mobiele telefoon vind ik op het randje. Iedereen heeft natuurlijk zo'n ding, maar als je zakelijk gebruik wilt eisen, kun je toch ook telefoons uitdelen? Ik meen dat Cap iedere consultant een toestel + sim geeft. Nevermind, niemand zit echt te wachten op een extra toestel om mee rond te lopen.
En dan die auto. Dat is wel even van een andere orde. Beschikken over een auto kost een aantal honderden euro's per maand. Ik ken behoorlijk wat mensen die met het hele gezin 1 auto delen (en dus niet voldoen aan het idee dat je een auto voor jezelf moet hebben). Wat dat betreft is het best veel gevraagd, zeker als je het vraagt aan mensen met een brutoloon van minder dan 50k per jaar.
Mensen die veel internationaal reizen voor kun werk, krijgen meestal geen vliegtuig van de zaak. Maar ze krijgen ook geen eis om er zelf een te kopen. Secretariaat regelt gewoon je tickets. Misschien moeten we wat meer inzetten op dat "nieuwe werken", zodat klantbezoek gewoon als dienstreis kan worden afgehandeld.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Ik ben het er mee eens dat een deel van de berichten hier niet echt blijk geven van professionals die ze gepost zouden hebben. Een vrolijke draai of grapje moet best kunnen trouwens. Maar iedereen moet kunnen begrijpen wat wel en niet behoorlijk zou zijn.
Wel is het zo dat wanneer een bedrijf in een dermate lange procedure ook nog eens veel onduidelijkheden overlaat in zo'n AV transitie proces, dat ze het aan hun zelf te wijten hebben dat in een forum als dit de vragen en opmerkingen rondom zo'n proces besproken gaan worden.
Dus aan de collega's die meelezen en zich verontwaardigen over wat er hier allemaal geschreven is, Helaas! en onze excuses dat wij iets eigenwijzer zijn en dit publieke forum hebben opgezocht.
Een eenvoudige Nokia beldevice kost 4 tientjes ofzo en een corporate voice only abo een paar euro per maand en een paar cent per gebelde minuut. Moet je vrij veel bellen om boven die 100 euro uit te komen.IndoBoy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:44:
[...]
Nou zo gewoon is dat niet een GSM bij CGI. Ik belde voor een klus zoveel dat ik mijn abonnement maar privé had verhoogd. Ik had wel aangegeven dat ik een zakelijke GSM wilde, aangezien ik zoveel belde. Moest ik als mijn telefoonoverzichten opsturen naar ze om vervolgens te horen dat ze niet zomaar een GSM konden geven in deze slechte tijden. Ik kreeg een compensatie van 100 euro netto of zo. Het ook erg afhankelijk van de manager en Director die je hebt.
Ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is geweest vanuit de directie of HR om zo de zaken op zijn kop te zetten binnen het bedrijf... Wellicht verwachten ze dat de soep niet zo heet gegeten wordt, dat deze 'storm van kritiek' binnenkort afneemt... Het is een strategie om hard in te zetten, en dan, na overleg een betere set voorwaarden aan te bieden, waarover grofweg 30% tevreden is, 40% neutraal en 30% minder tevreden.
Dan is er kostenneutraal overgegaan van oude naar nieuwe voorwaarden (grofweg) echter bespaart t bedrijf behoorlijke kosten uit omdat modellen 'geharmoniseerd' zijn.
Denken dat 'Canada' geen idee heeft over wat hier speelt > dit is een geraffineerde strategie, zoals al bleek uit de toon van de brief, de gelaagdheid van de voorgestelde maatregelen (deels in de gele gids, deels uit andere documenten blijkend, deels uit jouw persoonlijke brief). In alles is te zien dat deze operatie al maanden in voorbereiding is... En ons OR doet exact wat het moet doen -> Op een voorspelbare manier reageren...
En nee, dit is geen aanval op onze OR. Daarin zitten mensen die het het beste voorhebben met ons en vermoedelijk ook met ons bedrijf....
Maar wat ze wellicht niet beseft hebben is dat de strategen aan de andere kant van de tafel EN een voor ons verborgen agenda hebben EN dit spelletje al kennen (reeds eerder hebben uitgevoerd) EN ons OR is gebonden aan regeltjes (zoals geheimhouding) en afspraken, waar onze directie niet aan is gebonden danwel maling aan heeft....
Kortom: tot op dit moment lijkt t erop dat we exact voorspelbaar reageren...
Hmm interessant en nee dat is geen conspiracy theorie maar het synthese principe van Hegel. Dit principe wordt veelvuldig toegepast door bijvoorbeeld de USA.0rbs schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:11:
Als je niet van conspiracy theorietjes houdt: sla deze post maar over... ;-)
Ik kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is geweest vanuit de directie of HR om zo de zaken op zijn kop te zetten binnen het bedrijf... Wellicht verwachten ze dat de soep niet zo heet gegeten wordt, dat deze 'storm van kritiek' binnenkort afneemt... Het is een strategie om hard in te zetten, en dan, na overleg een betere set voorwaarden aan te bieden, waarover grofweg 30% tevreden is, 40% neutraal en 30% minder tevreden.
Dan is er kostenneutraal overgegaan van oude naar nieuwe voorwaarden (grofweg) echter bespaart t bedrijf behoorlijke kosten uit omdat modellen 'geharmoniseerd' zijn.
Denken dat 'Canada' geen idee heeft over wat hier speelt > dit is een geraffineerde strategie, zoals al bleek uit de toon van de brief, de gelaagdheid van de voorgestelde maatregelen (deels in de gele gids, deels uit andere documenten blijkend, deels uit jouw persoonlijke brief). In alles is te zien dat deze operatie al maanden in voorbereiding is... En ons OR doet exact wat het moet doen -> Op een voorspelbare manier reageren...
En nee, dit is geen aanval op onze OR. Daarin zitten mensen die het het beste voorhebben met ons en vermoedelijk ook met ons bedrijf....
Maar wat ze wellicht niet beseft hebben is dat de strategen aan de andere kant van de tafel EN een voor ons verborgen agenda hebben EN dit spelletje al kennen (reeds eerder hebben uitgevoerd) EN ons OR is gebonden aan regeltjes (zoals geheimhouding) en afspraken, waar onze directie niet aan is gebonden danwel maling aan heeft....
Kortom: tot op dit moment lijkt t erop dat we exact voorspelbaar reageren...
Je laat een probleem ontstaan : de AV transitie.
Je laat door middel van propaganda allerlei (des)informatie los. (weinig informatie van HR, discussie door de "members")
Het volk begint te mopperen.
Je komt met een bagger voorstel.
Het volk begint nog meer te mopperen en wordt apatisch. (Je antithesis is compleet).
Daarna kom je ineens met DE OPLOSSING, het verbeterde conract (je thesis is compleet).
Het volk, apatisch en moe gestreden, accepteert deze synthese, and there will be peace..
http://en.wikipedia.org/wiki/Thesis,_antithesis,_synthesis
Interessant
Verwijderd
Ik heb mezelf ook al een aantal keer betrapt op het vergelijken van deze processen.Montifaud schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:21:
[...]
Hmm interessant en nee dat is geen conspiracy theorie maar het synthese principe van Hegel. Dit principe wordt veelvuldig toegepast door bijvoorbeeld de USA.
Je laat door middel van propaganda allerlei (des)informatie los. (weinig informatie van HR, discussie door de "members")
Het volk begint nog meer te mopperen en wordt apatisch. (Je antithesis is compleet).
Daarna kom je ineens met DE OPLOSSING, het verbeterde conract (je thesis is compleet).
Het volk, apatisch en moe gestreden, accepteert deze synthese, and there will be peace..
Interessant
Als mensen het ergste verwachten nemen ze genoegen met iets wat maar een beetje erg is
Maar wat is het punt dan? Als men daar zo moeilijk over doet, dan zet je dat ding toch gewoon uit of je gebruikt 'm enkel prive. Wie heeft dan een probleem? CGI of de klant - jij toch niet.IndoBoy schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:44:
[...]
Nou zo gewoon is dat niet een GSM bij CGI. Ik belde voor een klus zoveel dat ik mijn abonnement maar privé had verhoogd. Ik had wel aangegeven dat ik een zakelijke GSM wilde, aangezien ik zoveel belde. Moest ik als mijn telefoonoverzichten opsturen naar ze om vervolgens te horen dat ze niet zomaar een GSM konden geven in deze slechte tijden. Ik kreeg een compensatie van 100 euro netto of zo. Het ook erg afhankelijk van de manager en Director die je hebt.
En dat is waarschijnlijk precies waar ze op af sturen.CGIanoniem schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:26:
Ik ga bijna weer tevreden zijn met het volgende jaar nullijn...

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Als dit zo is is het wel een dure en tijdrovende aanpak.Montifaud schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:21:
[...]
Hmm interessant en nee dat is geen conspiracy theorie maar het synthese principe van Hegel. Dit principe wordt veelvuldig toegepast door bijvoorbeeld de USA.
Interessant
Hoezo? we weten inmiddels wel ongeveer dat het geld oplevert voor CGI aangezien de productiviteit gaat stijgen en de kosten gaan dalenWijnands schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:32:
[...]
Als dit zo is is het wel een dure en tijdrovende aanpak.
Verwijderd
Kijk dit soort informatie lees je nu niet op het interne forumMontifaud schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:21:
[...]
Interessant
money is not an issueWijnands schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:32:
[...]
Als dit zo is is het wel een dure en tijdrovende aanpak.
failure is not an option
torturing is obligatory
Verwijderd
Dan komen wij pas weer aan bod als er een fatsoenlijk plan ligt en hoef ik niet zo vaak op dit forum te reageren.
Volgens mij hebben ze er aan meegewerkt. Lijkt me niet dat ze hun baby met de grond gelijk gaan maken.Als zij dit plan met de grond gelijk maakt, wat ze dus ook kunnen
[ Voor 5% gewijzigd door Triodefreak op 13-09-2013 10:38 ]
Verwijderd
OR het is tijd dat jullie nu moeten laten ondersteunen door profesionals op dit gebied die weten hoe deze spelletjes gespeeld worden.Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:36:
Deste meer reden dat de OR aangesproken moet worden op haar verantwoording. Als zij dit plan met de grond gelijk maakt, wat ze dus ook kunnen, moet de directie met een beter plan komen.
Dan komen wij pas weer aan bod als er een fatsoenlijk plan ligt en hoef ik niet zo vaak op dit forum te reageren.
Heb je even een DM gestuurdMontifaud schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:04:
Weet iemand trouwens waar ik mijn "digitale" contract kan vinden op de "My Site" ?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Enorm slechte wetten en regels bedenken waar veel mensen het niet mee eens zijn en er onenigheid ontstaat.
Vervolgens na een tijdje de zaken iets bijstellen zodat uiteindelijk iedereen gematigd tevreden is met iets waar je in eerste instantie ontevreden over zou zijn.
Zolang je je nullijn maar zo laag mogelijk neerlegt, lijkt alles wat hierop volgt een 'verbetering'
Overigens zijn ze die bij berekenen van het verlofstuwmeer blijkbaar vergeten want daar gingen ze al uit van de stand per 1-1-13 ipv de gecommuniceerde 1-9-13 en dat zou natuurlijk veel reëler zijn...'
Hoeveel uurtjes van HR en de OR denk je dat er in zijn gaan zitten?Montifaud schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:33:
[...]
Hoezo? we weten inmiddels wel ongeveer dat het geld oplevert voor CGI aangezien de productiviteit gaat stijgen en de kosten gaan dalen
Ik geloof niets van zo'n bewust aanpak. Ten eerste willen managers altijd 'in control' zijn en dat zijn ze niet meer bij een te laag bod wat teveel onrust creeert. Ten tweede wil een bedrijf geen collateral damage in de vorm van de beste medewerkers die als eerste gaan lopen.Viper® schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:45:
Zo werkt het in de politiek ook.
Enorm slechte wetten en regels bedenken waar veel mensen het niet mee eens zijn en er onenigheid ontstaat.
Vervolgens na een tijdje de zaken iets bijstellen zodat uiteindelijk iedereen gematigd tevreden is met iets waar je in eerste instantie ontevreden over zou zijn.
Zolang je je nullijn maar zo laag mogelijk neerlegt, lijkt alles wat hierop volgt een 'verbetering'
Wat ik me wel meer en meer afvraag is waarom CGI in Canada niet domweg een zak geld voor de transitieperiode heeft gereserveerd. Met een nullijn convergeren naar een gewenste situatie (voor degenen die in reele termen moeten inleveren) is een stuk makkelijker dan een zichtbare daling al dan niet gecompenseerd met kraaltjes en spiegeltjes. En als je dan al een deel van de populatie er op achteruit wilt laten gaan dan doe je er als management aan deze groep zo goed mogelijk te markeren om de rest van de populatie niet te beinvloeden (verdeel en heers zoals dat gangbaar is).
Kijk voor de gein eens wat CGI per Logica medewerker heeft betaald aan de voormalige aandeelhouders en je realiseert je dat voor dergelijke bedragen elke medewerker tevreden gehouden kan worden. (Als ik het me goed herinner orde grootte tienduizenden euro's per medewerker.)
[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 13-09-2013 10:55 ]
Verwijderd
Hoeveel geld denk je dat het oplevert?Wijnands schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:53:
[...]
Hoeveel uurtjes van HR en de OR denk je dat er in zijn gaan zitten?
Als CGI zo'n enorm budget over heeft gehad voor Logica, waarom lijkt het er dan op dat er bewust een deel van de populatie zo wordt gemanipuleerd of onder druk gezet dat een van de natuurlijke reacties van dat deel van de populatie is: dan maar werken voor een ander, ..
We zijn een kennis bedrijf, het enige kapitaal binnen het bedrijf is de kennis bij mensen en de lijst van klanten. Die klantenlijst is alleen maar wat waard als de collega's die er werken zich als professionals kunnen gedragen.
Als je met dit soort voorstellen een deel van de populatie (bijvoorbeeld L2-L3-L4 consultants) afschrikt, verlies je heel veel kennis (= kapitaalvernietiging) OF je maakt ze minder gelukkig (wat een negatief effect heeft op klanten) (= klantontevredenheid = kapitaalvernietiging).
Ik heb er ietwat moeite mee te geloven, dat aan de ene kant heel bewust in maanden een ragfijn spinsel wordt gespannen qua arbeidsvoorwaarden, wat transparant oogt, maar ondertussen dat niet is, en tegelijkertijd dat er niet bewust is nagedacht over de gevolgen?
Ik schat onze bestuurders wat hoger in... en blijf geloven in de 'bewuste aanpak'
alhoewel ik de voordelen van deze aanpak nog niet 1-2-3 heb gevonden (behalve voor onze concullega's natuurlijk, en recruiters/headhunters)...
Primair is Logica gekocht om strategische redenen denk ik. Dat de Benelux tak ziek was (of eigenlijk het hele Logica maar vooral NL) is op de koop toe nemen.Als CGI zo'n enorm budget over heeft gehad voor Logica, waarom lijkt het er dan op dat er bewust een deel van de populatie zo wordt gemanipuleerd of onder druk gezet dat een van de natuurlijke reacties van dat deel van de populatie is: dan maar werken voor een ander, ..
[ Voor 6% gewijzigd door Triodefreak op 13-09-2013 11:24 ]
Ha, ha, ha, dat is een goeie conclusie! Over die volledige ziektekostenvergoeding die destijds niet meer werd vergoed en ook niet gecompenseerd hoor je ook niemand meer. Was toch netto iets van 100 euro minder per maand geloof ik.Wijnands schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:53:
Mijn inschatting is dat, mocht het protocol akkoord krijgen, misschien wel 70% voor optie 3 gaat en meer dan de helft daarvan alsnog tekent. We zijn goed in verontwaardigd herrie maken, minder in voet bij stuk houden.
Verder is het toch zo dat sommigen ook bang zijn dat er een sterretje bij je naam komt staan in je dossier.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Liever een sterretje bij m'n naam. Dan dat ik m'n sterretje laat misbruiken.Verder is het toch zo dat sommigen ook bang zijn dat er een sterretje bij je naam komt staan in je dossier.
Verwijderd
+1Triodefreak schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:44:
[...]
Liever een sterretje bij m'n naam. Dan dat ik m'n sterretje laat misbruiken.
+1. Dat zou echt spelen met vuur zijn.Rukapul schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:53:
[...]
Ik geloof niets van zo'n bewust aanpak. Ten eerste willen managers altijd 'in control' zijn en dat zijn ze niet meer bij een te laag bod wat teveel onrust creeert. Ten tweede wil een bedrijf geen collateral damage in de vorm van de beste medewerkers die als eerste gaan lopen.
Overnamesom was omstreeks 2.6 miljard USD. Voor 40.000 werknemers ofzo, dan tel ik $65k / werknemer. Een aanzienlijk bedrag, maar niet skyhigh. Ik heb ook wel acqui-hires gezien van $1M+/werknemer.Kijk voor de gein eens wat CGI per Logica medewerker heeft betaald aan de voormalige aandeelhouders en je realiseert je dat voor dergelijke bedragen elke medewerker tevreden gehouden kan worden. (Als ik het me goed herinner orde grootte tienduizenden euro's per medewerker.)
Als ex-Logica een structurele winst van 7000 of 8000 dollar per werknemer per jaar kan maken zou het genoeg zijn. Totdat de helft van het personeel wegloopt natuurlijk.
Verwijderd
Zoals beweerd op dit forum, draait CGI NL blijkbaar momenteel in het zwart. Maar het zal geen vette winst zijn, denk ik, kijkend naar de marktomstandigheden en ondanks alle afslankingen, van ontslagrondes tot de vele afvloeïngen via de bankwachtersprocedure. Maar op zichzelf ga je dan niet grootschalig aan de AV morrelen.
Nu is voormalig Logica NL onderhand een klein jaar CGI NL en moeten, blijkbaar, internationale regelingen als PPP worden ingevoerd. Leuk, op zichzelf, alleen... bij CGI NL is het no money in the pocket. Dus heeft de directie annex HR bedacht dat het uit de bestaande totaalpost van de arbeidskosten moet komen. Anders wordt bij CGI NL bij toenemende winst die winst in belangrijke mate opgegeten door die xPP regelingsuitkeringen. Dan zal CGI NL altijd als een zorgenkindje binnen het concern blijven.
Omdat je vanwege rechtspraak niet kunt snijden in de primaire arbeidsvoorwaarde (het loon zelf), is er 'dus' gekeken naar de andere arbeidsvoorwaarden.
Te ver gezocht? Ik hou mij aanbevolen voor alternatieve theorieën
Wie met een alternatieve theorie komt, moet m.i. wel aangeven waar de opbrengst uit de xPP regelingen vandaan komt zonder de winst van CGI NL echt te compromitteren

Ik meen dat een werkgever ook wettelijk verplicht is om in dit geval je jurist te betalen. Weet het niet zeker meer.fayso946 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:59:
met welk salaris betalen we de juiridisch adviseur
Ik ben het niet altijd met je eens, maar ik lees je beschouwingen met genoegen.
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
Wat dacht je van de ancieniteitsdagen die je hebt ingeleverd? Elke dag extra declarabel is direct toename van het resultaat, de kosten zijn immers al betaald.Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:55:
Als het om samenzweringstheorieën gaat, dan is het tot nu toe vooral over het proces van de afgelopen weken. Zelf heb ik er eentje over het MOTIEF van de directie -- dat is veel leuker speculeren.
Zoals beweerd op dit forum, draait CGI NL blijkbaar momenteel in het zwart. Maar het zal geen vette winst zijn, denk ik, kijkend naar de marktomstandigheden en ondanks alle afslankingen, van ontslagrondes tot de vele afvloeïngen via de bankwachtersprocedure. Maar op zichzelf ga je dan niet grootschalig aan de AV morrelen.
Nu is voormalig Logica NL onderhand een klein jaar CGI NL en moeten, blijkbaar, internationale regelingen als PPP worden ingevoerd. Leuk, op zichzelf, alleen... bij CGI NL is het no money in the pocket. Dus heeft de directie annex HR bedacht dat het uit de bestaande totaalpost van de arbeidskosten moet komen. Anders wordt bij CGI NL bij toenemende winst die winst in belangrijke mate opgegeten door die xPP regelingsuitkeringen. Dan zal CGI NL altijd als een zorgenkindje binnen het concern blijven.
Omdat je vanwege rechtspraak niet kunt snijden in de primaire arbeidsvoorwaarde (het loon zelf), is er 'dus' gekeken naar de andere arbeidsvoorwaarden.
Te ver gezocht? Ik hou mij aanbevolen voor alternatieve theorieën. Maar ik vind het niet toevallig dat de achteruitgang door de verminderde AV in de brieven gecompenseerd wordt door de vermeende opbrengst van de xPP-regelingen. En komt er voorlopig niets uit die regelingen door de slechte markt, dan zijn de bezuinigingen op de AV mooi meegenomen.
Wie met een alternatieve theorie komt, moet m.i. wel aangeven waar de opbrengst uit de xPP regelingen vandaan komt zonder de winst van CGI NL echt te compromitteren. Fire away !
Verwijderd
Jullie tonen hier ballen te hebben, hoop dat dat dan ook zo is en mag je mij eens duidelijk maken hoe jullie toch aan die ongefundeerde en niet bijster professioneel gebrachte zienswijze komen. Voor jullie informatie: Ik heb dit jaar al een kindje ten grave gedragen en wellicht zal dat met ons OR kindje, zoals Triodefreak dit noemt, ook gebeuren, dus raak ik eraan gewend.
Overigens heb ik de (ijdele) hoop dat jullie in je klus bij de klant wat professioneler opstellen, anders gaat het ech niet goedkomen met CGI.
Verwijderd
Je herhaalt je zelf een beetje. Een 'persoonlijke' (want ja hoe persoonlijk is al die anonimiteit?) aanval op mensen die hier hun mening ventileren is ook niet echt de oplossing of wel?Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:09:
@ Superlul, Klaarermee en Triodefreak: Zie ik jullie vanmiddag, maandag of dinsdag op het inloop spreekuur van de OR?
Jullie tonen hier ballen te hebben, hoop dat dat dan ook zo is en mag je mij eens duidelijk maken hoe jullie toch aan die ongefundeerde en niet bijster professioneel gebrachte zienswijze komen. Voor jullie informatie: Ik heb dit jaar al een kindje ten grave gedragen en wellicht zal dat met ons OR kindje, zoals Triodefreak dit noemt, ook gebeuren, dus raak ik eraan gewend.
Overigens heb ik de (ijdele) hoop dat jullie in je klus bij de klant wat professioneler opstellen, anders gaat het ech niet goedkomen met CGI.

Verwijderd
Trieste reactie van je, kan je anders gewoon on topic blijven?Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:09:
@ Superlul, Klaarermee en Triodefreak: Zie ik jullie vanmiddag, maandag of dinsdag op het inloop spreekuur van de OR?
Verwijderd
gecondoleerd met je verlies, als je dat tenminste letterlijk bedoeldeVerwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:09:
ik kan je het hier ook wel duidelijk maken na jaren van ellende bij logica, kwam het goede nieuws: cgi neemt logica over en wil incompetente managers eruit gooien.
ik hoopte dat er een nieuwe weg ingeslagen zou worden. Nu blijkt het gewoon de oude poep(verslechtering van de AV en dus een feit) in een nieuw jasje te zijn.
de vraag die ik mezelf al een aantal keer heb gesteld is: waarom ga je niet gewoon weg?
het antwoord daarop moet ik je schuldig blijven. misschien is het een soort stockholmsyndroom, misschien ben ik masogist, ik weet het niet.....
ps dat het niet goed komt met CGI zal niet aan een paar comments op dit forum liggen, maar aan het feit dat er gewoon geen opdrachten, of niet genoeg, worden binnen gehengeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 12:27 ]
Verwijderd
Bij de klant word ik gewaardeerd, zowel voor mijn kennis alsook voor mijn meningVerwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:09:
Verwijderd
- PPP = variabel en afhankelijk van wat Canada bepaalt en betaalt. Vervolgens mengt je manager zich hier ook nog in. Voor al je sommetjes zou ik ze eens op 0 zetten, want er zit ergens een plafond of het kon wel eens niet zo lekker gaan met CGI. Targets: member 2%, manager 5%, director 10%, maximum x2.
- SPP = is voor de simple zielen 1,5% max (uit mijn hoofd: PL's 5%, de directors 10% en allemaal éénmalig. Dus dat gezever over tegenover iedere aankoop van een CGI aandeel doet CGI er eentje bij cadeau is dus geloel. Max 1,5% aandelen en niet meer, eenmalig dus ook niet per jaar. Ook hier op nul zetten voor je berekening.Targets: member 1,5%, manager 5%, director 10% naast andere individuele insentive regelingen.
- Consultant toelage van 91 naar 30, begrijpelijk maar 61 euro's netto zijn voor de nodige onder ons toch echt 120 euro´s bruto. CGI had ook kunnen zeggen: let op deze regeling wordt per 31/12/2014 vervangen door de 30 euro regeling in verband met de WKR. Lijkt me geen onzin en makkelijk te iomplementeren toch?
- 23% te betalen pensioenpremie BRUTO meenemen, de staat is uiterst onbetrouwbaar. Onze vrienden van SNS doen het substantieel slechter dan andere partijen. Voor je sommetje dus nogmaal, neem het bruto bedrag. Die 23% niet gaan betalen lijkt me behoorlijk onverstandig.
- Voor het toekomstplaatje rekening houden met een bijstelling van de pensioenafdracht. Voor jou een verhoging in de premie voor de pensioenafdracht, wat dus een echte salaris verlaging is (CGI neemt deze momenteel voor haar rekening), maar ook voor CGI een premie verhoging.

Verwijderd
Snap ik ook niet! 15 maanden 60 euro netto extra is toch best een bedrag.Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:34:
Nog maar een keer voor alle analisten onder ons. Voor de berekening moet je rekening houden met:
- Consultant toelage van 91 naar 30, begrijpelijk maar 61 euro's netto zijn voor de nodige onder ons toch echt 120 euro´s bruto. CGI had ook kunnen zeggen: let op deze regeling wordt per 31/12/2014 vervangen door de 30 euro regeling in verband met de WKR. Lijkt me geen onzin en makkelijk te iomplementeren toch?
![]()
![]()
Vergeet niet dat parkeergeld onder de 10 euro per dag ook zelf betaald moet worden.
Verwijderd
goede analyse waar weinig mis mee is en waar volgens mij ook geen geheim van gemaakt is. De resultaten van NL rechtvaardigen geen eenzijdige loonstijging zonder productiviteitsverbetering. Dus minder op vakantie met zijn allen en de loonsom wordt gebruikt om de achtergebleven in salaris enigszins te compenseren.
Er is dus op korte termijn geen kostenbesparing, al is dat volgens mij voor jaar 2/3 en verder nog nauwelijkse droog te houden, maar wel direct een productiviteitsverbetering.
Let op: dit laatste is keihard nodig. Vanuit Canadees perspectief: Waarom zou CGI-Canada CGI-NL nog aanhouden als het rendement van NL zo laag blijft? Veel detachering tov vaste inkomsten (outsourcing en projecten), dus ook nog eens een hoge risico belegging (detachering is conjuctuur gevoelig). Ik begreep dat CGI Polen inmiddels geminimaliseerd is, dat gebeurd dus gewoon. Oftewel, er komt geen euro meer vanuit Canada naar NL tenzij NL kan aantonen dat die euro rendement oplevert. En met een krimpend NL bedrijf (ook weer afgelopen jaar) is dat zeer lastig, Daar hoeven we dus niet op te rekenen.
Het probleem is denk ik wel dat de overgang naar de nieuwe arbeidsvoorwaarden voor degenen die zich op dit forum roeren voelt op individueel niveau als "ze pakken me". Verder: De lease en mobiliteitsregeling is nog te vaag. Ga over naar een functiegebonden regeling plus een kilometerberekening (bijvoorbeeld een collega die gedetacheerd wordt standaard een leaseauto, collega's die vast op een locatie zitten en niet voor hun functie hoeven te reizen niet meer?)
Verder vind ik dat er meer salarisruimte zou moeten naar de lagere schalen (iedereen onder de 3,5K), met name naar diegenen die nu netto achteruitgaan met de nieuwe AV's omdat daar in nominale zin een achteruitgang veel meer pijn doet. Iemand van hogere salarissen gaat gewoon een keer minder per maand uit eten en haalt zijn schouders verder op.
Realistisch: er is geen ruimte voor kostenstijging, dus herverdeling binnen de beschikbare av-ruimte, diversen voelen daar onevenredig de pijn van. Wellicht kan hier nog naar gekeken worden. Wat mij betreft zou de OR 2 zaken moeten proberen te bepleiten:
- schreinende gevallen kan echt niet en moet gerepareerd worden, desnoods door herziening van de loonstijgingsmatrix van salarissen boven de 3,5K per maand ten gunste van deze reparaties.
- verandering van de leaseregeling van een kilometergrens naar een functie/kilometergrens waarbij functie in eerste instantie leidend is. Geen leaseauto's meer voor mensen op een vaste locatie, voor hen een overgangsregeling van minimaal 4 jaar.
Lost niet alles op, zeker niet het gevoel van diegenen die zich onderbetaald voelen. Omdat dit laatste subjectief is heb ik hier ook geen oplossing voor. Ik denk dat deze groep collega's de oplossing alleen zelf kan creeeren.
p.s. ik ga er zelf ook netto in € plus 5 vrije dagen op achteruit maar val in de categorie boven de 3,5K. Ik ga wel tekenen al had ik dus liever mijn oude pakketje gehouden. Argument: we moeten wel. Als CGI NL succesvol wordt (waar deze AV in mijn ogen voor nodig zijn) komt de beloning volgens mij vanzelf. Ik heb dat vertrouwen en wil dat graag houden.
Wat is er onprofessioneel aan?Jullie tonen hier ballen te hebben, hoop dat dat dan ook zo is en mag je mij eens duidelijk maken hoe jullie toch aan die ongefundeerde en niet bijster professioneel gebrachte zienswijze komen.
De nieuwe AV'den zijn toch het resultaat van de gesprekken tussen bestuurder en OR. Of vergis ik me daarin? Zo niet leg dat dan uit.
En het is gewoon een feit dat ik liever een sterretje achter m'n naam heb dan dat m'n ster misbruikt wordt.
En ik was inderdaad van plan om langs te komen vanmiddag.
Verwijderd
Dit klinkt een beetje als 2 regeringen balkenende: voor het zoet komt het zuur. het zoet moet nog steeds komenVerwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:43:
ViewedFromAfar:
goede analyse waar weinig mis mee is en waar volgens mij ook geen geheim van gemaakt is. De resultaten van NL rechtvaardigen geen eenzijdige loonstijging zonder productiviteitsverbetering. Dus minder op vakantie met zijn allen en de loonsom wordt gebruikt om de achtergebleven in salaris enigszins te compenseren.
Er is dus op korte termijn geen kostenbesparing, al is dat volgens mij voor jaar 2/3 en verder nog nauwelijkse droog te houden, maar wel direct een productiviteitsverbetering.
Let op: dit laatste is keihard nodig. Vanuit Canadees perspectief: Waarom zou CGI-Canada CGI-NL nog aanhouden als het rendement van NL zo laag blijft? Veel detachering tov vaste inkomsten (outsourcing en projecten), dus ook nog eens een hoge risico belegging (detachering is conjuctuur gevoelig). Ik begreep dat CGI Polen inmiddels geminimaliseerd is, dat gebeurd dus gewoon. Oftewel, er komt geen euro meer vanuit Canada naar NL tenzij NL kan aantonen dat die euro rendement oplevert. En met een krimpend NL bedrijf (ook weer afgelopen jaar) is dat zeer lastig, Daar hoeven we dus niet op te rekenen.
Het probleem is denk ik wel dat de overgang naar de nieuwe arbeidsvoorwaarden voor degenen die zich op dit forum roeren voelt op individueel niveau als "ze pakken me". Verder: De lease en mobiliteitsregeling is nog te vaag. Ga over naar een functiegebonden regeling plus een kilometerberekening (bijvoorbeeld een collega die gedetacheerd wordt standaard een leaseauto, collega's die vast op een locatie zitten en niet voor hun functie hoeven te reizen niet meer?)
Verder vind ik dat er meer salarisruimte zou moeten naar de lagere schalen (iedereen onder de 3,5K), met name naar diegenen die nu netto achteruitgaan met de nieuwe AV's omdat daar in nominale zin een achteruitgang veel meer pijn doet. Iemand van hogere salarissen gaat gewoon een keer minder per maand uit eten en haalt zijn schouders verder op.
Realistisch: er is geen ruimte voor kostenstijging, dus herverdeling binnen de beschikbare av-ruimte, diversen voelen daar onevenredig de pijn van. Wellicht kan hier nog naar gekeken worden. Wat mij betreft zou de OR 2 zaken moeten proberen te bepleiten:
- schreinende gevallen kan echt niet en moet gerepareerd worden, desnoods door herziening van de loonstijgingsmatrix van salarissen boven de 3,5K per maand ten gunste van deze reparaties.
- verandering van de leaseregeling van een kilometergrens naar een functie/kilometergrens waarbij functie in eerste instantie leidend is. Geen leaseauto's meer voor mensen op een vaste locatie, voor hen een overgangsregeling van minimaal 4 jaar.
Lost niet alles op, zeker niet het gevoel van diegenen die zich onderbetaald voelen. Omdat dit laatste subjectief is heb ik hier ook geen oplossing voor. Ik denk dat deze groep collega's de oplossing alleen zelf kan creeeren.
p.s. ik ga er zelf ook netto in € plus 5 vrije dagen op achteruit maar val in de categorie boven de 3,5K. Ik ga wel tekenen al had ik dus liever mijn oude pakketje gehouden. Argument: we moeten wel. Als CGI NL succesvol wordt (waar deze AV in mijn ogen voor nodig zijn) komt de beloning volgens mij vanzelf. Ik heb dat vertrouwen en wil dat graag houden.
waar je naar mijn mening aan voorbij gaat is dat men bij logica al een jaar of 6 de broekriem aanhaalt.
ik heb in ieder geval geen zin om nog meer om in te leveren.
Als dat letterlijk is. Dan mijn welgemeende medeleven.Ik heb dit jaar al een kindje ten grave gedragen
En is de 16000 km ook voor parttimers van toepassing of moet deze keer het parttimepercentage?
Voor al je toeslagen (bijvoorbeeld kinderopvangtoeslag) betekent dit al snel dat je als gevolg van je hogere bruto salaris in een hogere staffel terecht komt en dus minder compensatie van de overheid krijgt. Ergo meer betalen netto voor je kinderopvang terwijl je netto minder hebt te besteden in de maand!
En dan heb ik het nog geeneens over de afkoop van dagen en wat dit voor je brutosalaris en effect toelagen betekent.
[ Voor 35% gewijzigd door CGIanoniem op 13-09-2013 13:23 ]
iddqd idkfa
Bij mij reguliere post.bakkerl schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:16:
Komen de brieven aangetekent of reguliere post? tot op heden nog niet mogen ontvangen..
Verwijderd
Ik heb woensdag mijn brief ontvangen; door de oranje geklede postbode besteld.bakkerl schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:16:
Komen de brieven aangetekent of reguliere post? tot op heden nog niet mogen ontvangen..
En die is vandaag al geweest.. straks eens HR lastig vallen..
Beter is wachten op de nieuwe brief. Met correcte berekening afkoop anceni...ancieni. ansieniteit...shit.....anciënniteit dagen. En correcte peildatum afkoop stuwmeer.En die is vandaag al geweest.. straks eens HR lastig vallen..
[ Voor 4% gewijzigd door Triodefreak op 13-09-2013 13:21 ]
Nee, niemand van de MC heeft iets gekregen. ik vermoed dat ze recente joiners vergeten zijn, aangezien de brieven die zijn uitgestuurd kennelijk dateren van 3 septemberSleepkever schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:55:
De post is hier net geweest en ik heb nog steeds geen brief. Heeft iemand die recent gejoined is (na juli 2012) uberhaupt al wat gehad?
Waar haal je dat vandaan?[b][message=40872274,noline]Stofkonijn schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:37
Vergeet niet dat parkeergeld onder de 10 euro per dag ook zelf betaald moet worden.
Ik kan het nergens terug vinden, niet in de brief, niet in de Arbeidsvoorwaarden op de HR pagina.
Als dat zo is, dan ga ik er nog eens €168,- per maand op achteruit, uitgaande van 20 werkdagen per maand.
Was het trouwens al iemand opgevallen dat het verschil tussen bruto en netto van de bijdrage van CGI aan de SPP (als je daar gebruik van maakt), blijkbaar met lucht wordt betaald? Dat verschil is een belasting die jij betaald, maar die wordt nergens genoemd en niet meegerekent in het totaal verschil per maand.
Er wordt trouwens helemaal met appels en peren gerekent in het overzicht:
- Die bijdrage van CGI aan het SSP wordt omgezet naar aandelen, dat zie jij niet op je bankrekening terug. Daar kan jij dus geen brood van kopen. Alleen pas als je de aandelen gaat cashen, na minimaal 6 maanden.
- Als je al in het overzicht gaat rekenen met die bijdrage van CGI, en er dus van uit gaat dat iemand deel neemt aan het SPP, dan moet je ook in de totaal verschil per maand jouw eigen bijdrage aan het SSP meerekenen, dit wordt ook niet gedaan.
- De PPP wordt jaarlijks uitgekeerd, niet maandelijks en is variabel. Hiermee kan je dus ook niet je maandelijkse rekeningen betalen. Als je naar de bank zou gaan voor een lening, dan laten ze dit soort beloningen buiten beschouwing in de aanvraag en niet voor niets.
Verwijderd
ex-Collega's, die brief heb ik net gekregen van mijn aanstaande nieuwe werkgeverTriodefreak schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:21:
[...]
Beter is wachten op de nieuwe brief. Met correcte berekening afkoop anceni...ancieni. ansieniteit...shit.....anciënniteit dagen. En correcte peildatum afkoop stuwmeer.
Niettemin blijf ik deze discussie volgen.
HR FAQ punt 99 en 100Waar haal je dat vandaan?
[ Voor 5% gewijzigd door Triodefreak op 13-09-2013 13:54 ]
Nja, ik ben september 2012 gejoined, en heb ook niets gekregen. Lijkt er dus meer op dat ze iedereen met recente contracten dus nog niet gehad hebben.Metaalhoofd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:25:
[...]
Nee, niemand van de MC heeft iets gekregen. ik vermoed dat ze recente joiners vergeten zijn, aangezien de brieven die zijn uitgestuurd kennelijk dateren van 3 september
In een bruto-netto berekening zou een belasting onder de grote kop "loonheffing" vallen. Als het goed is, is die loonheffing dus iets verhoogd om de belasting over SPP te dekken. Anders is de pro forma loonstrook / bruto-netto berekening niet correct. Ik zou de vraag aan je HR specialist stellen.SwampGator schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:27:
[...]
Was het trouwens al iemand opgevallen dat het verschil tussen bruto en netto van de bijdrage van CGI aan de SPP (als je daar gebruik van maakt), blijkbaar met lucht wordt betaald? Dat verschil is een belasting die jij betaald, maar die wordt nergens genoemd en niet meegerekent in het totaal verschil per maand.
Dat je werkgever jouw waarde opnieuw beoordeelt en tot een wellicht voor jou schokkende conclusie komt is erg vervelend. De vraag die je jezelf moet stellen is niet of je nu bedrag x meer of minder krijgt per maand, maar of dat wat je bij CGI krijgt (salaris, leuk/niet leuk werk, ontwikkelingsmogelijkheden etc) voldoende is om je te blijven inzetten. Als je vindt dat de verhouding scheef is, kun je, wat velen hier doen, je gal spuwen op het geboden voorstel. Je kunt ook kijken of je elders je capaciteiten wel goed kunt inzetten, tegen een beloning die je passend vindt. Je levensgeluk heeft echt weinig te maken met de onderhandelingsresultaten van de OR en de directie.
Ik heb "per ongeluk" 2,5 jaar bij Logica gewerkt. Het bedrijfje waar ik werkte werd overgenomen door Logica. Ik ben met plezier bij Logica weggegaan. Mijn salaris bleef ongeveer hetzelfde (iets meer bruto, geen auto meer, beter pensioen), maar de lol in mijn werk is heel veel groter geworden. De weegschaal slaat een hele andere kant op. Het gras kan elders echt groener zijn.
Voor alle toekomstige leavers... ik heb jaren als consultant gewerkt, nu heb ik een interne consultancy baan bij een bedrijf. Dag lange onvoorspelbare reistijden, dag CV-schuiverij, dag korte termijn dingen doen. Als je er van baalt hoe het er aan toe gaat bij CGI, dan kun je je afvragen hoe gelukkig je wordt bij ATOS of Cap.
Met een contract waar nog boven in blauw CMG boven staat, laat ik mij niet vallen onder de recente joiners..Metaalhoofd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:25:
[...]
Nee, niemand van de MC heeft iets gekregen. ik vermoed dat ze recente joiners vergeten zijn, aangezien de brieven die zijn uitgestuurd kennelijk dateren van 3 september
Als ik kijk naar de leavers waarmee ik persoonlijk bij Logica heb samengewerkt, dan tel ik de volgende moves:
* naar een interne functie bij een bedrijf buiten de consultancy (energiebedrijf, electronicabedrijf)
* voor jezelf beginnen (als ZZP-er of met een paar mensen samen)
* naar een kleine IT-dienstverlener
- Pensioenbijdrag naar rato is en zich ontwikkelt tot ruim 20% van je franchise. Bedrag wat CGI nu betaald loopt dus komende jaren op en het verschil dus ook! (tot 23% van 20,5% als je 60-65 bent en dat kan heel forst zijn bij een flinke salaris stijging)
- Afgekochte vrije dagen stijgen ook niet meer in waarde
Daar was ik al een tijdje naar op zoek. Waar haal je dat vandaan?SwampGator schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:27:
[...]
Alleen pas als je de aandelen gaat cashen, na minimaal 6 maanden.
En weet iemand wat er met misbruik van de SPP-regeling wordt bedoeld?
Kan er ook nog wel bij: http://www.nu.nl/geldzake...schijf-kost-112-euro.html.Bimmeralso25 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:04:
Waar ik nog niemand over gehoord heb en waar je ook rekening mee moet houden is dat je brutosalaris omhoog gaat als gevolg van je (eventuele) salarisverhoging, PPP en SPP(?), terwijl je onder de streep minder netto overhoud in de maand.
Voor al je toeslagen (bijvoorbeeld kinderopvangtoeslag) betekent dit al snel dat je als gevolg van je hogere bruto salaris in een hogere staffel terecht komt en dus minder compensatie van de overheid krijgt. Ergo meer betalen netto voor je kinderopvang terwijl je netto minder hebt te besteden in de maand!
En dan heb ik het nog geeneens over de afkoop van dagen en wat dit voor je brutosalaris en effect toelagen betekent.
Heel fijn als je door PPP/SPP net boven die grens gaat komen!
Verwijderd
Als je een tientje boven de grens komt, dan betaal je alleen over het tientje het hogere tarief. Ik denk dat voor iedereen in principe (ik heb het niet over toeslagen ed, daar kan het dan tegenvallen) over zijn salaris het liefst in de hoogste schaal valt, dan houdt je namelijk netto meer over.Vandaahl schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:23:
[...]
Kan er ook nog wel bij: http://www.nu.nl/geldzake...schijf-kost-112-euro.html.
Heel fijn als je door PPP/SPP net boven die grens gaat komen!
En misschien meer on-topic: belastingmaatregelen kan je CGI niet kwalijk nemen, ook met de huidige AV gaan de nieuwe belastingregels gelden
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 14:27 ]
Verwijderd
In een presentatie op de website van de HR staat dat je de aangekochte aandelen "direct" kunt cashen.
Enige effort mag je er wel in steken, vooral als het om je eigen argeidsvoorwaarden gaat.
Hier ben ik het wel mee eens.Jullie werkgever maakt duidelijk wat jij waard bent in zijn bedrijfsconstructie (namelijk een bepaald salaris, opleidingsbudget, vooruitzichten etc). Nu is het aan jou om te bepalen wat jouw werkgever jou waard is.
Dat je werkgever jouw waarde opnieuw beoordeelt en tot een wellicht voor jou schokkende conclusie komt is erg vervelend. De vraag die je jezelf moet stellen is niet of je nu bedrag x meer of minder krijgt per maand, maar of dat wat je bij CGI krijgt (salaris, leuk/niet leuk werk, ontwikkelingsmogelijkheden etc) voldoende is om je te blijven inzetten. Als je vindt dat de verhouding scheef is, kun je, wat velen hier doen, je gal spuwen op het geboden voorstel. Je kunt ook kijken of je elders je capaciteiten wel goed kunt inzetten, tegen een beloning die je passend vindt. Je levensgeluk heeft echt weinig te maken met de onderhandelingsresultaten van de OR en de directie.
Ik heb lang gezocht, maar niets gevonden over verkoopkosten en mogelijke bankrekeningen bij een bank in het buitenland. Is daar iets over bekend?In een presentatie op de website van de HR staat dat je de aangekochte aandelen "direct" kunt cashen.
It always seems impossible until it's done.
Sowieso kost dat je niet direct geld, alleen komt de prognose dat je minder zou gaan betalen, door verhoogde belasting schalen, niet uit. Op zich vind ik dit ook wel een logische maatregel, door de loonmatiging/0-lijn stijgen de salarissen ook niet ze veel, dus hoef je de schalen ook niet (zo veel) aan te passen.Vandaahl schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:23:
[...]
Kan er ook nog wel bij: http://www.nu.nl/geldzake...schijf-kost-112-euro.html.
[ Voor 19% gewijzigd door Woy op 13-09-2013 14:35 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
CGI zal vermoedelijk een Nederlandse effectenrekening voor je openen. Bij verkoop zul je geld van die Nederlandse bank naar je eigen buitenlandse rekening gaan verplaatsen; wanneer het echter een SEPA overboeking betreft zullen die niet zo hoog zijn.ESPACE schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:31:
[...]
Ik heb lang gezocht, maar niets gevonden over verkoopkosten en mogelijke bankrekeningen bij een bank in het buitenland. Is daar iets over bekend?
Verwijderd
Geen idee of het zo werkt, maar SEPA gaat in ieder geval niet op. NYSE (en voor zover mijn geografische kennis dat toestaat ligt dat buiten Europat_captain schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:42:
[...]
CGI zal vermoedelijk een Nederlandse effectenrekening voor je openen. Bij verkoop zul je geld van die Nederlandse bank naar je eigen buitenlandse rekening gaan verplaatsen; wanneer het echter een SEPA overboeking betreft zullen die niet zo hoog zijn.
Dat ben ik met je eens. Maar het is wel iets om rekening mee te houden als je werkgever aanbiedt om voor een paar tientjes minder per maand te mogen komen werken.Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:26:
[...]
En misschien meer on-topic: belastingmaatregelen kan je CGI niet kwalijk nemen, ook met de huidige AV gaan de nieuwe belastingregels gelden
Je kunt ook NYSE-genoteerde aandelen bewaren op een effectenrekening van bv ABN-AmroVerwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:44:
[...]
Geen idee of het zo werkt, maar SEPA gaat in ieder geval niet op. NYSE (en voor zover mijn geografische kennis dat toestaat ligt dat buiten Europa).
Die periode van 6 maanden is iets wat ik weer ergens gelezen heb. Ben ook bezig om het te proberen achterhalen waar. Valt ook niet mee tussen als die (des-) informatie die overal en nergens in verspreid staat.Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:27:
Enige effort mag je er wel in steken, vooral als het om je eigen argeidsvoorwaarden gaat.
Denken ze dat we achterlijk zijn of zo???

[ Voor 12% gewijzigd door Perenor op 13-09-2013 17:47 ]
In 1 woord; Paniekvoetbal!Perenor schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:46:
Laatste mail gezien van HR? Ze halen het lease/mobiliteitsdeel uit het arbeidsvoorwaardenvoorstel. Zo weet je al helemaal niet meer waar je vanaf 1 januari aan toe bent. Die leaseregeling (samen met de anciënniteitsdagenregeling) is voor mij persoonlijk een van de belangrijkste onderdelen. En dan ga ik echt niet tekenen als niet duidelijk is wat er vanaf 1 januari staat te gebeuren met die leaseregeling.
Denken ze dat we achterlijk zijn of zo???
![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Weer een nieuwe paginacftbl schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:59:
Kan er iemand een update v/d poll plaatsen?
Poll: Nu dat ik de brief ontvangen heb kies ik voor optie:
• Ik ga voor optie 1 - Ik ga akkoord met dit voorstel (ofwel ik teken).
• Ik ga voor optie 2 - Er zit een fout in het voorstel (uitleg wat fout is en wachten op nieuw voorstel).
• Ik ga voor optie 3 - Ik ga niet akkoord met het voorstel (er volgt een gesprek).
• Ik ga voor optie 4 - Ik ga op zoek naar een andere baan.
• Ik heb de brief nog niet ontvangen, maar ben (nog) positief.
• Ik heb de brief nog niet ontvangen, maar ben (nog) negatief.
Ook een poll maken? Klik hier
En voor alle duidelijkheid: deze fout is toegegeven door HR en inmiddels gecommuniceerd aan de OR.Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:05:
Btw de afkoop van de vak en a dagen is bij iedereen onjuist ze zijn het vakantie geld vergeten mee te nemen in de berekening van het jaarsalaris.......
HR heeft net ook gemeld per email dat telefonisch contact niet meer gaat lukken. Vermoedelijk zijn er teveel vragen die per telefoon gesteld worden?
Als de OR niet akkoord gaat, is het nog maar de vraag hoe een en ander afloopt. De bestuurder kan bijvoorbeeld ervoor kiezen om te gaan procederen. En zoals al eerder aangegeven, de heren hebben al eerder met dit soort situaties van doen gehad. Ze kennen het slaan van de zweep. Wel zal de wijze waarop ze op een eventuele afwijzing door de OR reageren nog een extra belangrijke indicator zijn v.w.b. onze positie als consultants binnen de organisatie.Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:26:
Overigens lees ik tussen de regels in de mail van de OR, dat de OR niet akkoord zal gaan. Mensen, dit gaat nog wel even duren. Of het betrokken management die hele rit gaat meemaken mag je je afvragen.
Dus waar je nu voor tekent (of niet uiteraard) is de vraag? Blanco cheque?
Had ik een aantal mails boven die van jou al aangegeven ;-)wkb schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:32:
Voor degenen die de interne HR email gemist hebben: het mobiliteitsgebeuren is tot 1 jan 2014 uit het voorliggende pakket gehaald.
Ik kan het niet meer bijhouden :Perenor schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:39:
[...]
Had ik een aantal mails boven die van jou al aangegeven ;-)
het via de foon.
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad, het maakt nu wel deel uit van je pakket. Ze zijn vergeten onderaan het bericht te vermelden dat je dus ook beter kunt wachten tot 1 january, of je neemt de gok.wkb schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:32:
Voor degenen die de interne HR email gemist hebben: het mobiliteitsgebeuren is tot 1 jan 2014 uit het voorliggende pakket gehaald.

Verwijderd
Ik stel voor dat we Marcel uit het proces halen.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 18:45 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.