Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.803 views

Verwijderd

Is dat niemand tot dusver opgevallen dat het woord members in het Engels nog een andere betekenis heeft? ;) supermember heeft de naam perfect uitgekozen :*)

Dus dat CGI die kreet members gebruikt staat een beetje lullig :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 22:51 . Reden: Typo ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20
Ach, je kunt je er ook vanaf maken dat als je op de CGI site slechts een handvol hits op CO2 krijgt. Heb je nog meer bewijs nodig dat het erbij gesleept is?

Verwijderd

Ik ga dit uitzendburo verlaten, genoeg anderen

Verwijderd

Ik ga put-optie's CGI kopen ;)

• Poepschepper
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-01-2022
DeZaag schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:47:
[...]

In een eerdere post benoemde je de kosten voor de aanschaf van CO2-certificaten. Kan je daarvan een bron vermelden? Ik vind het interessante input voor het gesprek dat ongetwijfeld plaats gaat vinden.
tijdens je gesprek gewoon voorstellen dat i.p.v. een extra CO2 bijdrage te betalen aan CGI dat je zelf de CO2 compensatie wil regelen. Kijk op http://www.co2markt.eu/home/ ;)

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Ook hier een achteruitgang van -55 euro netto(excl. PPP en SPP).

LET OP: dagen die gereserveerd zijn vanaf 1 september in LPS gaan mee in het afkopen van je 'stuwmeer' dagen. In mijn geval pakt dat goed uit, want dan blijven ze van mijn dagen af en kom ik boven de 15 dagen uit. Kijk ook goed of de dagen er goed opstaan, bijv. wel dagen in LPS gereserveerd, maar niet geboekt in PSA Time omdat je toch nodig was op kantoor. Daar hebben ze geen rekening meegehouden. Ik mis bijv. dagen die ik wel heb gereserveerd, maar niet heb opgenomen!

Wat een collega van mijn heeft is ook wel bizar(denk ik?). Die heeft een RSP van 99,21. Uhhh...maar geen promotie naar een hogere level.

Dus voor mij zeker een NO GO en een optie 3.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• franssie
  • Laatst online: 22:56

franssie

Save the albatross

Hmmm, is technisch een betere hedge voor je vermogen dan investeren in je werkgever ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Collegae, volgers van deze topic,

Het is inmmiddels duidelijk dat een grote groep niet blij is met het (personlijke) aanbod. OR wat vinden jullie hiervan? Of zijn er t/m heden niet voldoende negatieve reacties?

Ik heb het gevoel dat we voor het gek worden gehouden. Er is een ESR voor mij in gang gezet en goedgekeurd, maar als ik naar het aanbod kijk dan heb ik het gevoel dat ik niet serieus word genomen.

Ik werk nog steeds met veel plzeier voor dit bedrijf, maar na vandaag begin ik te twijfelen of ik gewaardeerd word.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:42
@OR: Nee Nee Nee. Met goed fatsoen kan er niet akkoord gegaan worden met deze belabberde voorstellen.

• Rukapul
  • Laatst online: 23:20
Donde schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:59:
Wat een collega van mijn heeft is ook wel bizar(denk ik?). Die heeft een RSP van 99,21. Uhhh...maar geen promotie naar een hogere level.
Dat is niet bizar. Het is vrij normaal dat mensen op een gegeven moment tegen de top van een schaal aanlopen. Je maakt normaal gesproken promotie omdat je aan de functieeisen van de nieuwe functieniveau voldoet, niet omdat je tegen het salarisplafond van de oude functie aanloopt.

Verwijderd

HOTPAGEinfo Sep. 3 at 2:43 PM

$AAPL $COL $DF $GIB $GLW $GMCR $KO $LO $PANW $SCMP $WSM all downgraded today

Voor alle duidelijkheid: GIB is CGI

Verwijderd

Kan iemand nu precies vertellen hoe ze de vakantiedagen afkoop berekenen? Het is mij volstrekt onduidelijk. Dankjewel alvast!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Meneer Hermsen vertelde dat voor de bestaande medewerkers de huidige lease-norm van EUR 797,-- geldig blijft. Vanwege de bestelstop is deze norm al enige tijd niet geïndexeerd.

Navraag leert dat de huidige norm niet meer geïndexeerd wordt. Mocht de nieuwe leasenorm (wel geïndexeerd) hoger worden dan de huidige norm dan kom je in aanmerking voor de nieuwe norm.

Omdat het afgelopen jaar niet geïndexeeerd is wordt er, wanneer je vanaf 1 januari hopelijk weer een lease-auto mag bestellen weer een paar tientjes van je afgepakt.

It always seems impossible until it's done.

• Donde
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:11:
Kan iemand nu precies vertellen hoe ze de vakantiedagen afkoop berekenen? Het is mij volstrekt onduidelijk. Dankjewel alvast!
Ze kijken naar je vakantiesaldo vanaf 1 september. Ongeacht of je deze vakantiedagen in LPS hebt gereserveerd om ergens in december vrij te zijn. De dagen meer dan 3 maar minder dan 16 zullen ze eenmalig afkopen.

• ed73
Donde schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:44:
[...]

Ze kijken naar je vakantiesaldo vanaf 1 september. Ongeacht of je deze vakantiedagen in LPS hebt gereserveerd om ergens in december vrij te zijn. De dagen meer dan 3 maar minder dan 16 zullen ze eenmalig afkopen.
En dus invullen in LPS is voor spek en bonen.....

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:04:
De CGI dagen +2 worden toch niet meegenomen in het berekenen (naar rato) van de vakantiedagen?
Je bouwt dus 25 + 3 ( bij 3 jaar of meer in dienst) en 25 dagen (bij minder dan 3 dagen) naar rato op.
Dit is niet wat in de berekening is opgenomenm of zie ik dit verkeerd?
Het het onderdeel rondom de afkoop van de verlofdagen en storting in het benefitsbudget getracht te verduidelijken in de berekening. Verder op basis van enkele verzoeken het aantal dienstjaren selecteerbaar gemaakt waardoor de berekening anciënniteitsdagen/verlofdagen beter (ofwel automatisch) verloopt.

Members only: linkje naar spreadsheet
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Verwijderd

Complimenten voor de spreadsheet !

Verwijderd

"Gevraagd naar het geheim achter het success, gaf Godin de aankoop van Logica en de timing van de deal aan. In een interview met Bloomberg zei hij “de sterren liggen op één lijn” toen hij profiteerde van een teneergeslagen Europese IT sector en een sterke Canadese dollar."

http://www.consultancy.nl...ir-door-sterke-resultaten

Verwijderd

Volgens de pensioengids wordt ons pensioen nog steeds betaald:

"Kosten van de pensioenregeling

De door ons beschikbaar gestelde pensioenpremie is volledig voor onze rekening. Je hebt daarin dus géén eigen bijdrage. Wij dragen deze premie op maandbasis rechtstreeks af aan Zwitserleven."

• ed73
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 01:02:
Volgens de pensiongids wordt ons pension nog steeds betaald:

"Kosten van de pensioenregeling

De door ons beschikbaar gestelde pensioenpremie is volledig voor onze rekening. Je hebt daarin dus géén eigen bijdrage. Wij dragen deze premie op maandbasis rechtstreeks af aan Zwitserleven."
Let op het addendum aan het einde.....

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
DeZaag schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:47:
[...]

In een eerdere post benoemde je de kosten voor de aanschaf van CO2-certificaten. Kan je daarvan een bron vermelden? Ik vind het interessante input voor het gesprek dat ongetwijfeld plaats gaat vinden.
http://markets.rbs.nl/Alt.../Certificaat/NL0000287464

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Vandaahl schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:39:
[...]

FAQ nav de brief, 1e puntje:
1. De onkostenvergoeding wordt verlaagd. Wordt nu ook aan alle consultants een mobiele telefoon
met abonnement ter beschikking gesteld?
 Op dit moment loopt daar inderdaad een onderzoek naar. Als hierover meer concrete besluiten
genomen zijn, laten we dat zo spoedig mogelijk weten.

Blijft overlopen van vaagheden en nog lopende onderzoekjes...
Je mag , mits je TL akkoord is, altijd een mobiel declareren twv 350 euro voor een voice&data abbo en 50 voor een voice only abbo. de abbo kosten worden door CGI betaald, dus valt de mobiele phone niet in je onkostenregeling hoor. (eens per 2 jaar)

Verwijderd

[...]

Ik heb 17 dagen als stuwmeer. Aantal afkoop is bij mij 0. Ik had verwacht dat ze er 12 zouden afkopen (15 - 3)

Verwijderd

ja top!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

heb t bekeken. gaat m niet worden in deze uitvoering. ik ga netto er 4 tientjes op inleveren, nog los van de auto en de extra dagen die ik inlever.

ik heb net deze week mn contract bij de klant met een jaar weten te verlengen, dus we moeten maar eens aan tafel, anders gebruik ik komend jaar om een andere baan te zoeken.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:03:
Collegae, volgers van deze topic,

Het is inmmiddels duidelijk dat een grote groep niet blij is met het (personlijke) aanbod. OR wat vinden jullie hiervan? Of zijn er t/m heden niet voldoende negatieve reacties?
Hier tegen de OR roepen kan maar is niet bepaald de meest effectieve manier.

Er zijn sinds gisteravond 110 nieuwe reacties en ik ben, voor zover ik weet, de enige die deze thread probeert te volgen.
Een deel is niet blij met het aanbod, of dit een grote groep is vind ik moeilijk te zeggen, volgens mij is dat niet meer dan 15% die zich hier of op intranet laat horen. Ik wil ook weten wat de andere 85% vindt. Ik heb inmiddels ook al een aantal mensen gesproken die wel blij zijn.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:14:
[...]

Ik wil ook weten wat de andere 85% vindt. Ik heb inmiddels ook al een aantal mensen gesproken die wel blij zijn.
Opmerkelijk, zowel dit forum als het interne forum laten alleen maar negatieve reacties zien. Zijn het alleen de zeikerds die de moeite nemen om iets te posten? Als ik op kantoor in Rotterdam loop en collega's spreek dan hoor ik van iedereen hetzelfde. M.u.v. van enkele teamleads die een en ander nog wat proberen te verdedigen.

Verwijderd

[...]

Dat staat ook in mijn voorstel. Ze zijn echter 1 ding vergeten: per 1 januari 2013 hebben ze het saldo voor geheel 2013 (dus t/m 31-12) opgevoerd in LPS. En dus niet 3/4 (tot 30-09). Ze kopen dus ook de dagen boven 3 af die je in oktober, november en december gaat opbouwen.

Dus bij iedereen kopen ze (25 x 1/4) - 3 = 3,25 dagen af die je nog moet gaan opbouwen :(

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

hoe gaat de OR bepalen of ze akkoord gaan of niet? wordt dat meegedeeld, krijgen we een poll, is dat eigen interpretatie, of gaan we tijdens de townhalls stemmen?

Ik wil wel eens gewoon cijfers zien. Een poll waar gestemd kan worden door de leden, met een uniek id of zo, met de drie opties als keuze.

Dat kan toch wel transparant?

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Verwijderd

[...]

Hoe moet ik dit dan rijmen met het feit dat ik per 1/9 nog 15 dagen van de 25 uit 2013 over heb en CGI nu uitgaat van 13 dagen en daar dus 10 van wil afkopen?

Laat deze 13 nu juist het saldo zijn wat ik heb meegenomen uit 2012. Echter deze heb ik dus al opgemaakt voor 1/7 dus die bestaan niet meer. En van de 15 uit 2013, dat gaat niet over voorgaande jaren dus ik had verwacht helemaal geen afkoopvoorstel te krijgen.

• Poepschepper
[...]

Er zijn sinds gisteravond 110 nieuwe reacties en ik ben, voor zover ik weet, de enige die deze thread probeert te volgen.
Een deel is niet blij met het aanbod, of dit een grote groep is vind ik moeilijk te zeggen, volgens mij is dat niet meer dan 15% die zich hier of op intranet laat horen. Ik wil ook weten wat de andere 85% vindt. Ik heb inmiddels ook al een aantal mensen gesproken die wel blij zijn.
Nou, binnen mijn team is geen enkele enthousiast over de aanbod. Waarom geen poll op de OR-pagina met de keuze 1,2 of 3? Lijkt mij een makkelijke manier om tevredenheidsniveau te peilen...

Verwijderd

Salarisaanpassing. Dit punt is mij ook onduidelijk. Ron zegt dat dit bedrag wordt uitbetaald met terugwerkende kracht TOT 1 juli 2013.

Bedoelt hij hiermee:
1. dus vanaf datum in dienst t/m 1/7/2013. Dus dan heb ik al die tijd te weinig salaris gehad en behoort het dus bij de schaalaanpassing of
2. vanaf 1/7/2013 t/m ingang nieuw contract per 1/10/2013? Dan is het meer de bonus over 2012 neem ik aan.

Mijn vraag: hoe moet ik dit interpreteren want TOT 1/7/2013 is wat anders dan VANAF 1/7/2013.

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:19:
[...]

Opmerkelijk, zowel dit forum als het interne forum laten alleen maar negatieve reacties zien. Zijn het alleen de zeikerds die de moeite nemen om iets te posten?
Nee. Echter de mensen die wel tevreden zijn durven dat misschien niet te zeggen in de huidige storm van verontwaardiging. Daarnaast zijn ze een stuk minder geneigt om dat geluid hier te laten horen. Nep2013 gistermiddag is een uitzondering.
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:43:

Mijn vraag: hoe moet ik dit interpreteren want TOT 1/7/2013 is wat anders dan VANAF 1/7/2013.
Wat zou de meest waarschijnlijke optie zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Wijnands op 12-09-2013 07:47 ]

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:46:
[...]

Nee. Echter de mensen die wel tevreden zijn durven dat misschien niet te zeggen in de huidige storm van verontwaardiging. Daarnaast zijn ze een stuk minder geneigt om dat geluid hier te laten horen. Nep2013 gistermiddag is een uitzondering.
Dat antwoord was te verwachten :)

Een open (anonieme) poll op intranet lijkt me inderdaad een eerlijke manier om inzage te krijgen in de reacties van ALLE medewerkers. Mijn inschatting is echt dat 80% voor optie 3 gaat met dit aanbod. Niemand laat zich de kaas van het brood eten toch. Het is overduidelijk dat het gros er netto flink op achteruit gaat de komende jaren

• Wijnands
Mijn inschatting is dat, mocht het protocol akkoord krijgen, misschien wel 70% voor optie 3 gaat en meer dan de helft daarvan alsnog tekent. We zijn goed in verontwaardigd herrie maken, minder in voet bij stuk houden.

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:53:
Mijn inschatting is dat, mocht het protocol akkoord krijgen, misschien wel 70% voor optie 3 gaat en meer dan de helft daarvan alsnog tekent. We zijn goed in verontwaardigd herrie maken, minder in voet bij stuk houden.
Merkwaardig, je denkt nu al dat 70% voor optie 3 gaat. Dan weet je toch nu al zeker dat het protocol nooit een akkoord kan krijgen van de OR? Waarom zou er dan achterbanraadpleging worden gehouden?

• Wijnands
Simpel. Het is mijn schatting, ik kan me totaal vergissen.

Verwijderd

Maar stel je tekend niet, maar je hebt in je aanbod je bruto verhoging die je verdient wel al gezien. Valt deze verhoging dan ook af te dwingen op je huidige contract? :P Ze achten je immers de verhoging waard!

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:56:
Simpel. Het is mijn schatting, ik kan me totaal vergissen.
Snap ik, ik blijf benieuwd op basis van wat de OR zijn akkoord gaat geven aan de directie. Komt er een poll via mail vandaag of morgen zodat jullie een idee krijgen hiervan?

• Wijnands
Zou je onze secretaris moeten vragen, ik heb de planning niet in mijn hoofd. Ik ga vandaag nog wat research doen, een vergadering voorbereiden en, waarschijnlijk, een extra spreekuur inplannen.

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:53:
Hoezo schat jij in dat de helft van de 70% (optie 3) alsnog gaat tekenen. Ik denk dat je dat niet goed inschat.
Mogelijk weer een strategisch spelletje van de directie, of hebben ze wat intimmidatie middelen achter de hand, zou me niks verbazen als ik zie hoe respectloos ze met ons omgaan.

• fayso946
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-04 23:33
heb de brief binnen. zonder spp en ppp -80 netto achteruitgang, geen salarisverhoging

Verwijderd

De middelen zijn dat je als werknemer om de tafel moet met een OR lid, een HR lid, en je pratice leader (3 tegen 1 dus) Die gaan dus flink druk uitoefenen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 08:18 ]

• fayso946
practice lead is toch geen partij hierin, hij is toch ook vrij om wel of niet te tekenen
(mijn vermoeden is dat ze de practice leads allemaal gecompenseerd hebben, kan niet anders)

Verwijderd

fayso946 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:19:
practice lead is toch geen partij hierin, hij is toch ook vrij om wel of niet te tekenen
(mijn vermoeden is dat ze de practice leads allemaal gecompenseerd hebben, kan niet anders)
Ze krijgen meer ppp en/of spp toch? En hoger lease bedrag... Dan kom je er wel :P

Verwijderd

Die hebben allang getekend. En die is verantwoordelijk voor jou en heeft de opdracht om jou te laten tekenen. Dit gespreksproces staat zo beschreven in de brief geloof ik (heb het ergens gelezen gisteren)

Verwijderd

practice lead, director of wie dan ook, daar heb ik maling aan. Gewoon van mijn geld afblijven!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:20:
[...]

Ze krijgen meer ppp en/of spp toch? En hoger lease bedrag... Dan kom je er wel :P
Vergeet niet dat die PL veelal lang in dienst zijn en er dus relatief veel extra verlofdagen van hun worden afgepakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:21:
[...]

Vergeet niet dat die PL veelal lang in dienst zijn en er dus relatief veel extra verlofdagen van hun worden afgepakt.
Ok vooruit er worden dagen afgepakt. Dat gebeurd dan wel bij iedereen. Die andere punten heeft de rest niet. Dus komen de PL's er nog wel beter uit denk ik. Daarbij krijgen ze vast meer bruto verhoging :)

Verwijderd

Ze worden beloond als ze targets halen. En een daarvan wordt om de medewerkers over te halen om te tekenen.

• fayso946
ik wil zien wat de vitaliteitsprogramma is, want ik wordt ziek van die pipo's aan de top

Verwijderd

Op zich doen ze het slim door van het gelijkheidsbeginsel af te stappen, en daardoor tweedracht te zaaien onder de werknemers. Dehogere levels worden weliswaar ook gepakt maar minder hard dan de lagere levels. Hierdoor zijn zij geneigd om eerder te tekenen. Verdeel en heers.

• fayso946
ik stuur de OR nu een mailtje dat ik in de huidige vorm voor optie 3 ga

Verwijderd

[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar iemand is die op basis van wat nu voorligt instemt. Immers, iedereen gaat er op achteruit ten opzichte van de huidige situatie, zelfs als je het 'nieuwe onzekere geld', PPP en SPP, even waardevol waardeert als het 'oude zekere geld', onkostenvergoeding en pensioenbijdrage. Hetgeen niet reeel is; 50% van de nominale waarde komt meer in de richting.
Dit allemaal nog afgezien van de draconische maatregelen rond mobiliteit. Er wordt net gedaan alsof dat niet een afgesproken onderdeel van je arbeidscontract is, maar je weegt die auto natuurlijk wel mee als je besluit ergens in dienst te treden. Wat een onnodige rompslomp en willekeur wederom. Kom je toevallig dicht bij de opdrachtgever te zitten, raak je je auto kwijt. Geef dan iedereen een mobiliteitsbudget + brandstof van de zakelijk gereden kilometers. Simpel, eerlijk. Of je dat budget dan vervolgens gebruikt om te leasen of dat je in je eigen vervoer voorziet moet je dan zelf weten, maar zal vaak weinig uitmaken.

• fayso946
ik wil de leasevergoeding ook als mobiliteitsbudget zien, zodat ik dat netto kan declaleren

Verwijderd

eppovstraten + 1

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Als je voor optie 3 gaat ben je naar mijn mening niet verplicht het gesprek aan te gaan.
Je kunt simpelweg zeggen dat je het niet eens bent met het voorstel en vast wenst te houden aan je oude AV en geen behoefte hebt aan een gesprek.

Mocht je wel het gesprek aangaan, dan zou ik zeker eisen dat daar ook namens jou nog iemand extra bij aanwezig mag zijn (bv een jurist van je vakbond/rechtsbijstandverzekering/eigen budget).

Ik ken die gesprekken waarbij HR wil praten met de medewerker, meestal zit de vaststellingovereenkomst al klaar in de map. En geloof me, die vasstellingsovereenkomst geeft zeker geen onslagvergoeding op basis van de kantonrechterformule. Hooguit een aantal maandsalarisen, onder het motto dat het allemaal aan jou ligt dat het zover moest komen.

• Bimmeralso25
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 16:28
Ik snap de berekening afkoop van verlofstuwmeer ook niet.

Bij mij lijken ze alleen gekeken te hebben naar wat ik nog aan vrije dagen had uit voorgaande jaren. Dit waren er een paar. Dit jaar heb ik tot 1 september pas 13,5 dag opgenomen en in LPS heb lang niet al mijn dagen ingepland. En ruim meer dan 5 nog niet ingepland. Toch heb ik (gelukkig) geen afkoopvoorstel gekregen.

Lijkt dus dat ze van je verlof van 2013 zijn afgebleven. Maar waar ik nu straks (per 1-10-13 / 1-1-14?) nog recht op heb is mij volkomen onduidelijk!!!

Verwijderd

Ik reageer bij deze op onderstaande tekst van (een adept van) Marcel. Mijn opmerkingen zijn in de tekst VET weergegeven
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:28:
Wat een vakbondstaal hier op dit forum!
Hoi Marcel, via jouw linkedin zie ik dat je ruime ervaring hebt met onderhandelingen met de vakbond…

Ik heb een paar dagen mee zitten lezen en het valt op dat degenen die hier posten vooral vanuit een slachtoffer rol naar “het management” en “de directie” kijken. Overal zoeken jullie iets achter en overal zit een soort van complot theorie achter. Kijk maar naar de ophitsende verhaallijn over het sturen van brieven en delen van info, de PTT zit in het complot en levert jullie brieven expres te laat!. Zelfs de oprechtheid van iemand als Jeroen lijkt hier met regelmaat in twijfel te worden getrokken. Knap hoor, anoniem en als Stuurlui aan Wal. Het lijken vooral de oud-CMG-ers en ex-CMG-ers te zijn hier die de boel ophitsen.

Klassiek: het uitspelen van de verschillende generaties tegen elkaar, HR waardig!

Korte analyse:

Begin jaren 2000 had CMG meer dan 7000 man in dienst in NL. Inmiddels zijn het er minder dan 3500. Nog altijd is het grootste deel van ons NL bedrijf werkzaam in de detachering. Alle grote traditionele detacheerders hebben het lastig, al jaren. Dit komt omdat het detacheringsmodel uitgehold en achterhaald is. Zelfs de overheid doet zaken met zzp-brokers en haalt langs deze weg tegen lagere tarieven dezelfde kwaliteit in huis.
We zijn al jaren een krimpbedrijf en zullen verder krimpen als het niet lukt om de krimp om te buigen door groei in projecten en outsourcing. Zeker in NL is die omslag extreem lastig. Hoe dat komt? CMG betaalde haar medewerkers veel te veel. CMG betaalde haar managers veel te veel.

‘betaalde’? Heb je de schalen van level 4 en 5 (6 stond er niets eens bij) gezien? Het is ‘betaalt’. Ga dat maar harmoniseren cq corrigeren met -50% dan voldoet dat pas echt aan een benchmark. € 200-€300K om een paar honderd man administratief aan te sturen, wat een lachertje!

Het ging te makkelijk. Dit wordt ook wel de 2-faxen managers tijd genoemd. Een fax met inkomende CV’s, een fax met inkomende opdrachten. Kruislings reply “ik heb een opdracht voor je”, “ik heb een uitstekende kandidaat voor u”, binnenhalen met 20% salarisstijging, dikke leaseauto, feesten, lunches, etc. Het kon niet op. Veel van jullie moeten zich realiseren dat de tijden al lang geleden zijn veranderd.

Ten eerste moeten we niets. Ten tweede: verslijt je ons voor idioot ?

De managers en medewerkers uit die tijd snappen te weinig van Projecten en Outsourcing. We hebben daardoor grote moeite om een plek op de Outsourcing mark te veroveren. Dit komt door gebrek aan kennis binnen CGI NL.

Wat vreselijk badinerend. Als dat waar is zijn we gedoemd en gaat cost cutting NIETS helpen.

Toch zal CGI moeten stoppen met het “CV’s butsen” en medewerkers die in die tijd bij CMG werkten en nog hier werken moeten zich realiseren dat ze of als ZZP-er de stap moeten zetten of hun positie binnen een detacheerder moeten heroverwegen. (CGI als detacheerder voegt geen waarde meer toe aan jou en kan de tarieven tov jouw kosten niet meer terughalen bij klanten! Dit laatste is geen onbekwaamheid van managers van CGI maar a fact of life als gevolg van de veranderde markt).

Als CGI geen waarde toevoegt, leggen we het inderdaad af tegen ZZP-ers waarvan het salaris niet met meer dan 100% over de kop moet om het dure management (dus toch ‘betaalt’) te kunnen betalen. Hef dan de tent direct op.

Kijk naar de feiten: van 7000 > 3500 in 12 jaar. We zijn een krimpbedrijf. De overname van CGI is een zegen, Logica had geen 2 jaar meer bestaan en zou failliet zijn gegaan.

Dat klopt, de matrix overhead qua kosten voegde niets toe (behalve dubbele administraties). De salarissen en bonussen van managers waren/ zijn sky high. Er was/ is geen beleid/strategie om mee te veren met alle veranderingen. M.a.w.: het mismanagement en bonus-korte termijn denken maakte Logica kapot, niet de kosten van het personeel want een ZZP-er houdt meer over dan wij. Loopt ie wel een paar risico’s maar die krijgen wij nu ook in de maag gesplitst, dus de volgende krimp is alweer in gang gezet en wordt verder aangejaagd door Marcel & Co.

CGI zal verder krimpen in de detachering door natuurlijk verloop, CGI zal dit automatisch matchen door reductierondes in de Overhead. CGI hanteert strenge overhead ratios en zal nooit meer het waterhoofd toestaan zoals bij CMG en Logica bestond. Degenen die hier steeds van alles roepen over “de directie”en “het management” zullen zich niet realiseren dat er de laatste jaren en met name het laatste jaar gigantisch is gesneden in de management en overhead lagen.

Goed zo!

Lees: CGI kan je eigenlijk niet meer betalen. Klanten zijn niet meer bereid om via bedrijven als CGI in te huren als ze dezelfde kwaliteit met lagere bijkomende kosten in de ZZP-markt of via kleinere detacheerders kunnen krijgen. Dus. Eigenlijk heb je de keuze om mee te helpen het bedrijf te laten krimpen,

Dat is niet mijn keuze, daar heeft een Member geen invloed op en daar wordt ie ook niet voor betaald

mee te gaan in de beweging van een vast salaris naar een flexibel salaris waarbij je Leaseauto onder druk staat,
GELOEL, flexibel slaris = minder salaris, want anders helpt het niets om die zogenaamde krimp te voorkomen. Hier draait het dus allemaal echt om, Marcel komt uit de mouw van Ron. Denk je nu echt dat je hier niet door de mand valt? Op alle fronten schat je ons intellectueel vermogen verkeerd in. Wat mij betreft is a.i. bij deze exit. Mission impossible. Case closed.

of je als detacheerder via een zzp-constructie of een klein bedrijf te laten verkopen aan klanten die bereid zijn jouw salaris te vergoeden.
Ook dat is meehelpen aan de krimp van CGI en een beter alternatief dan tekenen

In het laatste geval zijn de kansen op nog betere salarisvoorwaarden aanwezig maar draag je zelf ook meer risico, in vaste loondienst wordt dat risico door anderen dan jezelf gedragen, die anderen vragen voor het lopen van dat risico een beloning.

In het nieuwe voorstel draag ik die risico’s zelf. En dat huidige risico? Daar betalen we dan nu een veel te hoge premie (lees salarisschalen level >3) voor.

Dit geldt evenzo voor de hier zo verguisde managers. Die lopen hoger in de boom steeds hogere risico’s. Iemand als Ron de Mos maakt echt geen 40 uurtjes en ook geen 80. Het feit dat Ron niet bij de arbeidsvoorwaarden presentatie was is een vergissing in het kader “extreem niet handig”, maar betekent niet dat hij geen hogere beloning dan een gemiddelde werknemer mag krijgen. Zijn kans op ontslag met gezichtsverlies waardoor hij in het kleine kringetje van CEO’s nergens meer aan de slag kan is relatief gigantisch hoog. Hij loopt dus een groot risico.

Hou toch op man, die gasten houden elkaar de hand boven het hoofd en hebben zo weer een nieuw baantje. Bovendien is Ron allang binnen en gaat binnenkort met pensioen.

En brengt een groot privé offer door zijn tijdsbesteding aan CGI,
Nee, wij niet. Man, ik werk me de krampen en kijk niet op een uurtje en met mij vele collega’s.

meer dan degenen die zo afgeven op hem hier op dit forum. En vooralsnog lijkt hij het op business niveau voor CGI goed te doen en mogen we hem als een zegen zien. Laten we hem deze vergissing vergeven.

Hoezo goed doen? Het gaat toch slecht? De pijpljn is amper gevuld en we drijven nog steeds op de T&M kurk.

Is het zo raar dat in een krimpbedrijf, waarbij het bestaande business model duidelijk geen bestaansrecht meer heeft, waarbij in die krimp de laatste jaren FORS is geïnvesteerd (in plaats van ons met zijn allen in NL failliet te laten gaan, dit is zeker een alternatief geweest!!), waar inmiddels ook CGI FORS in heeft geïnvesteerd, er aan je GEVRAAGD wordt om in vernieuwde arbeidsvoorwaarden te stappen die in de toekomst het bedrijf naar lagere vaste kosten, hogere productiviteit en een flexibel stuk beloning brengen?

Dat had ook met open vizier gevraagd kunnen worden met reele voorstellen in plaats van te liegen over geen achteruitgang en het te verpakken als ‘goed voor jullie’.

Nee, dat is niet raar. JA, je hebt een wederzijdse overeenkomt. Nee, je hoeft dus niet te tekenen. Maar het is een feit dat je dan op termijn te duur wordt voor CGI,

Dus zelfs op lange termijn kunnen we ons business model niet ombuigen is jouw inschatting? Dan blijven we krimpen… Dat geeft meteen aan wat de waarde is van PPP en dat je SPP meteen kunt afwaarderen

danwel dat je beloning niet verder zal kunnen stijgen.
Dat is niets nieuws. Ik wacht gewoon tot de markt aantrekt en dan praten we verder (of niet). Ook hier geef je aan dat je inschat dat het management het model niet kan ombuigen?!

Voor diegenen waarvoor geldt dat ze onderbetaald worden: Is dat echt zo? Waarom wacht je de brief niet rustig af? Te lage salarissen worden gecompenseerd, kijk naar je brief.
Ja joh, dus jij bent zogenaamd een CMG-er? Rot toch op, man, wat doorzichtig!

Diegenen die al jaren stil staan of zich onderbetaald voelen: Wat doe je nog bij CGI? Zeker als je in de detachering zit: CGI kan tov ZZP’ers geen waarde meer aan je toevoegen of nog iets aan je verdienen. Ga dus dat hogere salaris buiten de deur te gelde maken want bij CGI gaat dat niet meer gebeuren. Maar voor een groot deel van jullie klagers geldt denk ik: Weet je zeker dat jouw toegevoegde salaris in lijn is met de beloning waar jij denkt “recht” op te hebben?

Dus zo denkt HR over haar medewerkers. Beetje schril contrast met al die mooie praatjes tijdens presentaties ‘To create a better..’ Maai es!!

Natuurlijk doet het pijn. Niet alles voelt “eerlijk”. Ik ben zelf zo’n CMG-er, now CGI, die 7 vakantiedagen zal moeten inleveren. 7 dagen minder met mijn kinderen doorbrengen. Dat is bijna niet in geld uit te drukken. Dat staat los van de compensatie die er tegenover staat. Maar doe jezelf een plezier en plaats het netto resultaat onderaan je brief in het bredere perspectief van jouw plaats binnen CGI en als Professional in de markt en als mens in de maatschappij. Doe jezelf een plezier en zorg dat je niet in een slachtoffer rol terechtkomt en neem je verantwoordelijkheid voor je eigen toekomst. Dus teken niet en ga weg of teken niet en berust daar in of teken wel en zet de schouders eronder om dit bedrijf naar groei te helpen. Groei is keihard nodig om de krimp te stoppen en dus te overleven. Serge gaat echt niet nog een keer miljoenen stoppen in CGI NL om mensen te kunnen laten ontslaan. De schroeven zullen in dat geval steeds verder en verder worden aangedraaid, geen salarisruimte, geen PPP en door natuurlijk verloop zal CGI in rap tempo van de NL markt verdwijnen. Heb jij dan nog een baan over 2-3 jaar?

Zelf nog geen idee of ik teken. Succes allen met je overweging.
Samenvattend: uitspelen, demotiveren, etc is de intentie van degene die de oorspronkelijke reactie heeft gegeven.

Een aantal dingen zijn daarmee wel duidelijk geworden:
[list=1]
• Harmonisatie = cost cutting
• CGI NL zal verder krimpen cq PPP en SPP zijn niets waard
• Het huidige management/ CGI als bedrijf voegt niets toe
• Beleid/ strategie
[/list]om naar een ander business model te transformeren wordt niet gevoerd cq wordt zelfs de nek omgedraaid met dit zogenaamde marktconforme aanbod.

• Poepschepper
Bimmeralso25 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:49:
Ik snap de berekening afkoop van verlofstuwmeer ook niet.

Bij mij lijken ze alleen gekeken te hebben naar wat ik nog aan vrije dagen had uit voorgaande jaren. Dit waren er een paar. Dit jaar heb ik tot 1 september pas 13,5 dag opgenomen en in LPS heb lang niet al mijn dagen ingepland. En ruim meer dan 5 nog niet ingepland. Toch heb ik (gelukkig) geen afkoopvoorstel gekregen.

Lijkt dus dat ze van je verlof van 2013 zijn afgebleven. Maar waar ik nu straks (per 1-10-13 / 1-1-14?) nog recht op heb is mij volkomen onduidelijk!!!
Er is gekeken naar de stand per 01-01-2013. Alle opgebouwde verlofdagen in 2013 zijn niet meegenomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:17:
De middelen zijn dat je als werknemer om de tafel moet met een OR lid, een HR lid, en je pratice leader (3 tegen 1 dus) Die gaan dus flink druk uitoefenen
Ik ga met niemand om tafel. Ik teken niet. En wat kosten die paar duizend gesprekken wel niet 8)7

Verwijderd

Er is een groep die er wel degelijk op vooruit gaat. Lees de mensen die na 1 juli 2012 in dienst zijn gekomen. Als je de brief leest dan gaan zij er wel degelijk op vooruit. Meer vakantiedagen, hoger percentage vakantiegeld, minder eigen bijdrage pensioenopbouw. In dat geval snap ik best dat deze groep positief is met de nieuwe AV en dus zal gaan tekenen. Ik weet niet hoe groot deze groep is.

Ik vind dit een sneer naar de mensen die al langere tijd in dienst zijn. Het kan toch niet zo zijn dat je na ondertekening van je nieuwe AV er in koopkracht op ACHTERUIT gaat. En beste bestuurder, ik stoor me aan het feit dat jullie de PPP en SPP meenemen in de bruto netto berekening. Uitbetaling is dan misschien wel gegarandeerd voor het eerste jaar, maar de jaren daarna? Als ik naar de bank ga voor een hypotheek wordt het variable deel van je salaris ook niet meegenomen.....
Kortom OR ik ben negatief over mijn voorstel en ga dan ook zeker voor OPTIE 3

Verwijderd

Ja, dat werkt dus niet vanaf een zelfde/ gedeeld IP adres. graag een andere manier, liefst door de OR.

OPTIE 4, overigens, want ik voel mij zwaar beledigd door zowel de brief als door de inschatting van mijn verstandelijke vermogens. :( :( :( :( :( :( :( :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 09:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:57:
[...]

Ja, dat werkt dus niet vanaf een zelfde/ gedeeld IP adres. graag een andere manier, liefst door de OR
Je snapt toch zeker wel dat dit niet officieel is?
Het is gewoon een laagdrempelig polletje om te zien hoe de mensen er hier over denken. Zolang de OR geen polletje geeft doen we het hier zelf even :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 09:03 ]

Verwijderd

Poepschepper schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:52:
[...]

Er is gekeken naar de stand per 01-01-2013. Alle opgebouwde verlofdagen in 2013 zijn niet meegenomen.
In mijn berekening heb ik de opgebouwde vakantie- en ancieniteitsdagen tot en met september (22,5) + de restantdagen van 2012 (7) al opgenomen per 30 september (sta dan al 1,5 dag rood). Toch krijg ik een afkoopvoorstel van 4 dagen op basis van de restantdagen van 2012. Als ik dit dus laat doorgaan is mijn verlofdagensaldo per 1 oktober dus -/- 5,5 dagen !!! Dan ben ik bij aanvang van het nieuwe jaar al een week vakantie kwijt :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 09:19 ]

• Poepschepper
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:08:
[...]

In mijn berekening heb ik de opgebouwde vakantie- en ancieniteitsdagen tot en met september + de restantdagen van 2012 (7) al opgenomen per 30 september (sta dan al 1,5 dag rood). Toch krijg ik een afkoopvoorstel van 4 dagen op basis van de restantdagen van 2012. Als ik dit dus laat doorgaan is mijn verlofdagensaldo per 1 oktober dus -/- 5,5 dagen !!! Da's niet een start die ik in mijn planning heb opgenomen en die ik ga ik dan ook zeker niet accepteren :(
Ja, ik heb ook mijn verlofdagen uit 2012 in maart al benut, maar dan toch een afkoopregeling aangeboden gekregen over dagen die ik niet meer heb. Leuk allemaal...

• Donde
Ik zie dat ik een fout hebt gemaakt bij het aantal dagen die ze mbt stuwmeer gaan afkopen. Bij mij was het aantal dagen waar ik vanaf 1/9 nog recht heb als vakantiesaldo precies gelijk met het aantal dagen dat ik heb meegenomen van vorig jaar.

En als ik de verhalen zo lees, dan willen ze de dagen die je hebt meegenomen van vorig jaar afkopen tussen de 3 en 16.

Wat ik dan weer niet begrijp, naar welke saldo kijken ze dan per 1/9... :?

[ Voor 9% gewijzigd door Donde op 12-09-2013 09:27 ]

• ed73
Wat kost het niet aan CO2 om al die foute brieven opnieuw te maken en versturen?

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Poepschepper schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:38:
Tja, en dan lees je op diverse nieuws sites dat bij de CAO onderhandelingen uit de diverse sectoren, de meeste akkoorden een loonstijging van twee procent kennen. Dan lijkt dit AV voorstel nog slechter.
En dat is gewoon een inflatiecorrectie, die iedereen krijgt. Daarnaast stijg je ieder jaar een trede in je schaal, zolang die er zijn (gem. zo'n 10 stuks) wat ook meestal zo'n 100 euro oplevert. Reken maar even uit wat dat je heeft gekost de afgelopen jaren zonder stijging!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28
Salaris verhoging 2% voor mij is prima.

Verlagen netto salaris door NU reeds onkosten vergoeding te verlagen (waarom niet in 2015?) en eigen pensioenpremie te betalen heeft te negatief resultaat op netto salaris.

Temeer daar je ook nog eigen geld in de SPP moet stoppen, dus nog lager netto salaris en dan afwachten of de aandelen wel gelijk blijven of niet dalen. Dan heb je een dubbel negatief effect.

De PPP is mooi, maar zou als extra moeten komen en niet in plaats van. Er is nu uitgeruild, geplust en gemind en dat heeft al minder opgeleverd dan wat je had, en in dat wat je minder had zit ook nog eens een slechts ten dele beïnvloedbare component waardoor je nog lager kunt eindigen.

Alle risico's liggen bij de individuele member die ook nog eens dagen inlevert, andere voorwaarden uitgehold ziet, en op het gebied van mobiliteit een tijd van grote onzekerheid tegemoet gaat die, als je de lijn van de andere voorwaarden doortrekt, qua vergoedingen ook alleen maar negatief zal uitpakken.

Wel is het een pakket dat een andere balans heeft dan het oude. Als dit je 1e contract is, of je komt nieuw in dienst, dan is het aantrekkelijk. Dat meen ik. Er zitten genoeg stimulansen in om je te ontwikkelen, want door promotie maak je nu grotere stappen (extra salaris, meer lease/mobiliteitsbudget etc). Pensioenbijdrage is lager dan gemiddeld en de schalen die voor velen binnen bereik liggen in 5-8 jaar (lvl3) lopen door tot >6K. Voor de medewerkers die al wat langer in dienst zijn (>5-10 jaar) en wat ouder (>45-50) hakt het er wel wat erg hard in.En als je boven de 90% RSP zit gaat het wel erg langzaam omhoog.

Verwijderd

Zojuist een doorrekening gemaakt tot en met 2017. Indien het PPP en SPP worden meegerekend dan ga ik er eerste jaar circa 25 euro netto op vooruit per maand. Hierbij zijn ook de anciënniteitsdagen terug gerekend naar maandbedragen. Let wel bij die netto vooruitgang ben ik dus wel verlofdagen kwijt

In 2014 is dit gelijk al 25 euro netto negatief (50 euro verschil dus) per maand minder, immers heb je geld gestopt in het SPP en dat wordt niet maandelijks uitgekeerd :)

Na de afbouw in 2017 ga ik er netto 75 euro per maand op achteruit (uitgaande van geen salarisverhogingen te komende jaren). De pensioenpremie stijging moet ik nog doorrekenen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 09:49 ]

Verwijderd

Eigenlijk zou je de salarisverhoging die voor velen geldt LOS moeten zien van de wijziging in arbeidsvoorwaarden. Veel collega's hebben namelijk al jaren geen verhoging gehad om over inflatie over deze periode maar te zwijgen.

De nieuwe voorwaarden zijn een kaalslag in de secundaire AV zone.
De salarisverhoging voor velen, is puur ter camouflage van de ellende.

Wat er over blijft in de netto sfeer zijn voor velen een paar tientjes + of -. En een AV-pakket met enorm veel toegenomen onzekerheden. Een berekening die verder nog opgeleukt is met PPP en SPP onzekerheden/kralen.

Wat een miskenning van NL MT van de intellectuele vermogens van eigen medewerkers.

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 19:48
Na meer dan 6 jaar stil te hebben gestaan in salaris nu op de proppen komen met +2% en daarbij een netto achteruitgang van 60 EUR... Daar doe ik dus niet aan mee.

Eigenlijk is het een schande. Sinds 5 jaar inmiddels 2 kinderen verder en kan mijn kop al amper boven water houden. Door kinderopvang zit vakantie er al niet meer in.

Dit voorstel is wat mij betreft te zot voor woorden. Ik sta hieromtrent het mangament graag te woord met mijn optie 3.

[ Voor 3% gewijzigd door Warfare op 12-09-2013 09:48 ]

Verwijderd

Hebben jullie trouwens gemerkt dat de office communicator in lockdown modus is gezet (sinds vorige week). Niet meer extern te benaderen! Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat dit bewust is gedaan om inter-communicatie over de nieuw AV tegen te gaan. "It is all about transparency"... ?!

• t_captain
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:08:
[...]

In mijn berekening heb ik de opgebouwde vakantie- en ancieniteitsdagen tot en met september (22,5) + de restantdagen van 2012 (7) al opgenomen per 30 september (sta dan al 1,5 dag rood). Toch krijg ik een afkoopvoorstel van 4 dagen op basis van de restantdagen van 2012. Als ik dit dus laat doorgaan is mijn verlofdagensaldo per 1 oktober dus -/- 5,5 dagen !!!
Poepschepper schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:11:
[...]

Ja, ik heb ook mijn verlofdagen uit 2012 in maart al benut, maar dan toch een afkoopregeling aangeboden gekregen over dagen die ik niet meer heb. Leuk allemaal...
Opnieuw twee goede redenen waarom afkoop van stuwmeerdagen een aparte aktie moet zijn, los van het wel of niet accepteren van de nieuwe AV.

Mensen die hun stuwmeer niet willen afkopen (of niet eens een stuwmeer hebben zoals de twee hierboven), kunnen momenteel niet profiteren van het nieuwe aanbod. En krijgen dus geen loonsverhoging over 2012. Ik vind dat een onwenselijke vorm van dwang, die waarschijnlijk ook op gespannen voet staat met de wet.
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:53:
[...]

Ik ga met niemand om tafel. Ik teken niet. En wat kosten die paar duizend gesprekken wel niet 8)7
Mijn advies aan alle CGI werknemers die het nieuwe aanbod niet willen accepteren: ga dit gesprek niet in zonder juridisch adviseur.

• fayso946
met welk salaris betalen we de juiridisch adviseur

Verwijderd

OPROEP AAN MOS & CO

Trek dit voorstel terug, houd de eer aan jezelf en kom met reele voorstellen waarin je vrijblijvend (dat bedoelen we namelijk ook met cafetariamodel) kunt kiezen om stuwmeren/ dagen te verkopen- in te ruilen.

De onrust is killing voor bedrijf, projecten, members. Straks is het 68.000 ipb 69.000. Hier schiet verder niemand meer iets mee op.

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:59:
OPROEP AAN MOS & CO

Trek dit voorstel terug, houd de eer aan jezelf en kom met reele voorstellen waarin je vrijblijvend (dat bedoelen we namelijk ook met cafetariamodel) kunt kiezen om stuwmeren/ dagen te verkopen- in te ruilen.

De onrust is killing voor bedrijf, projecten, members. Straks is het 68.000 ipb 69.000. Hier schiet verder niemand meer iets mee op.
Dat kan niet meer, nu een aantal mensen (vooral de joiners van de afgelopen tijd) hiermee duidelijk erop vooruit gaan. Die kun je deze belofte niet meer afpakken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:45:
Zojuist een doorrekening gemaakt tot en met 2017. Indien het PPP en SPP worden meegerekend dan ga ik er eerste jaar circa 25 euro netto op vooruit per maand. Hierbij zijn ook de anciënniteitsdagen terug gerekend naar maandbedragen. Let wel bij die netto vooruitgang ben ik dus wel verlofdagen kwijt

In 2014 is dit gelijk al 25 euro netto negatief (50 euro verschil dus) per maand minder, immers heb je geld gestopt in het SPP en dat wordt niet maandelijks uitgekeerd :)

Na de afbouw in 2017 ga ik er netto 75 euro per maand op achteruit (uitgaande van geen salarisverhogingen te komende jaren). De pensioenpremie stijging moet ik nog doorrekenen.
Als je SPP en PPP en de omzetting van de verlofdagen niet omzet in geld (wat feitelijk beter is) dan ga ik er vanaf het moment van tekenen direct netto per maand al 50 euro op achteruit. Dat is wat ik op de loonstrook ga zien.

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:50:
Hebben jullie trouwens gemerkt dat de office communicator in lockdown modus is gezet (sinds vorige week). Niet meer extern te benaderen! Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat dit bewust is gedaan om inter-communicatie over de nieuw AV tegen te gaan. "It is all about transparency"... ?!
Dit zou ook verband kunnen houden met een pilot die nu loopt om bellen via communicator mogelijk te maken.

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Wijnands schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:06:
[...]

Dit zou ook verband kunnen houden met een pilot die nu loopt om bellen via communicator mogelijk te maken.
Klopt

• t_captain
fayso946 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:59:
met welk salaris betalen we de juiridisch adviseur
Met je (kennelijk veel te riante) oude arbeidsvoorwaarden O-)

Zeg dat je het druk hebt, stel het gesprek enkele maanden uit. Spaar het bij elkaar. Ik vrees dat de schade van in je eentje dit gesprek ingaan groter kan zijn dan de enkele honderden euro die juridische bijstand je zouden kosten.

Hier zie ik ook een taak voor de OR. Ik neem aan dat de vrijwilligheid van het nieuwe voorstel een randvoorwaarde is. Dan dient de OR inho dwars te gaan liggen voor ieder soort plan waarbij werknemers worden aangesproken op hun keuze.

Dit soort tactieken heb ik wel eens eerder van gehoord, toen ging het om een werkgever in de thuiszorg, die haar laagst gekwalificeerde personeel iets door de strot wou drukken. De manier waarop een trotse organisatie als CGI zich hier laat zien...

• Donde
Collega op de vloer: wegens geloofsovertuiging kan ik niet meedoen met SPP (is een vorm van gokken). Haha... :+

• Triodefreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:03
wegens geloofsovertuiging kan ik niet meedoen met SPP (is een vorm van gokken)
Ik ga ook niet meedoen want ik geloof niet in SPP.

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Rijd hij ook niet in een auto? Omdat het altijd maar gokken is dat je levend op de plaats van bestemming aankomt 8)7

• Balletje Gehakt
  • Laatst online: 21-11-2023
Misschien al eerder gemeld, maar is het al opgevallen dat bij de afkoop van het restant verlof in de Arbeidvoorwaardenprotocol wordt gesproken over 110%, 115%, 120%, 125% en 130% terwijl in de persoonlijke berekening wordt gerekend met 100%, 110%, 120%, 130% en 140%.
Gelukkig is het verschil bruto.....

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 23:32
Ik moet zeggen dat ik het toch meer vindt lijken op een piramide spel.
Members leggen geld in en enkel de oude members en directie profiteert hiervan het meest.

[/disclaimer] ;)

let the past be the past.

Verwijderd

SPee schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:15:
Ik moet zeggen dat ik het toch meer vindt lijken op een piramide spel.
Members leggen geld in en enkel de oude members en directie profiteert hiervan het meest.

[/disclaimer] ;)
Niet de oudere members, de hogere levels (vanaf 4). Laten die lekker zelf aan het werk gaan.

• Donde
Volgens mij reageerde er gisteren een lvl 4 en die ging er ook op achteruit!

Wat ik graag zou willen zien en heb dat ook gemaild naar HR, maar uiteraard geen antwoord gekregen. Wat blijven mijn oude arbeidsvoorwaarden als ik niet ga tekenen en ook niet na het gesprek.

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 16:24
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:57:
[...]

Ja, dat werkt dus niet vanaf een zelfde/ gedeeld IP adres. graag een andere manier, liefst door de OR.

OPTIE 4, overigens, want ik voel mij zwaar beledigd door zowel de brief als door de inschatting van mijn verstandelijke vermogens. :( :( :( :( :( :( :( :(
Hoezo ze waarderen ons toch op onze intelligentie en ze vinden zichzelf zeer professioneel. 8)7 :( :F Zie onderstaande quote's uit de brief:

1. Zoals al eerder aangegeven onder de paragraaf salarisbeleid, streven wij er naar onze members als hoog ontwikkelde en volwassen mensen te benaderen.

2. Een transparant beleid is een logische stap in de ontwikkeling van CGI Nederland als een professioneel bedrijf, dat de relatie met haar members baseert op respect, volwassenheid en duurzaamheid.

Vooral bij die laatste quote komt bij mij de stoom uit de oren.

We gaan iedereen opschalen naar het minimum van zijn/haar salarisschaal. We vertellen alleen niet dat we alle ondergrenzen eerst flink naar beneden bijstellen.

[ Voor 10% gewijzigd door BB72 op 12-09-2013 10:25 ]

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
BB72 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:19:
[...]

2. Een transparant beleid is een logische stap in de ontwikkeling van CGI Nederland als een professioneel bedrijf, dat de relatie met haar members baseert op respect, volwassenheid en duurzaamheid.

Vooral bij die laatste komt bij mij de stoom uit de oren.
Wat ik vooral mis is het verband tussen transparant beleid en
1. Vermindering bijdrage pensione
2. verslechtering mobiliteitstegeling
3. Afschaf ancieniteitsdagen

Maar dat zal wel aan mij liggen.

Overigens: Iedereen vandaag een lekker zacht kussentje meegenomen? :?

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Verwijderd

LowLevel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:24:
[...]

Wat ik vooral mis is het verband tussen transparant beleid en
1. Vermindering bijdrage pensione
2. verslechtering mobiliteitstegeling
3. Afschaf ancieniteitsdagen

Maar dat zal wel aan mij liggen.

Overigens: Iedereen vandaag een lekker zacht kussentje meegenomen? :?
Afbeeldingslocatie: http://www.medipreventiecentrum.nl/media/catalog/product/cache/1/image/308x308/5d596e5c29ea4555a57869cdaaccd555/z/i/zitring-donutkussen-aambeikussen-zitproblemen-decubitus-kussen-aambeienkussen.jpg
Deze bedoel je? :P

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
yep

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Verwijderd

Veel mensen lijken voorbij te gaan aan het feit dat HR/bestuur de spelregels dicteert:

- "als je niet reageert dan zien we dat als instemming" (lijkt me onwettelijk)
- "gebruik ons reactieformulier" (voorzien van door ons bepaalde inhoud en afspraken)
- "scan het formulier in en mail het a.u.b."

Ik vraag me af of ik wettelijk gezien uberhaupt een verplichting heb om te reageren als ik tevreden met het bestaande contract.

Indien er wettelijk een noodzaak bestaat om te reageren lijkt mij een afwijzing per aangetekende brief met door mij bepaalde inhoud meer op z'n plaats.

Waarom zou ik een gesprek aan willen gaan? (gaat er komen als je hun reactieformulier gebruikt)
Om me onder druk te laten zetten? Om ze nog een keer de kans te geven een verkooppraatje te houden?

U raadt het al: ook ik ga er op achteruit => niet akkoord

• fayso946
mail aan de OR is toch genoeg dat je niet akkoord gaat (met onderbouwing eventueel)
en dat je graag de OR verder ziet onderhandelen

• fayso946
- "als je niet reageert dan zien we dat als instemming" (lijkt me onwettelijk)
kunnen we zien als fout in de brief en terug sturen :)

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:04
Ik heb vroeger bij Logica gewerkt, moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik ben weggegaan :-).
Volgens mij kun je dit topic wel vergelijken met een hunt topic van Ibood in snelheid van groei.
Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen een member en een collega?

Verwijderd

willemvdvliet schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:42:
Ik heb vroeger bij Logica gewerkt, moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik ben weggegaan :-).
Volgens mij kun je dit topic wel vergelijken met een hunt topic van Ibood in snelheid van groei.
Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen een member en een collega?
Of je wel of niet een beetje moet overgeven bij het horen van die uitdrukking :P
Pagina: 1 ... 40 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.