+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Daar zijn we het dan niet over eens.Tsurany schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:18:
Ik denk dat die grens hier al redelijk overschreden is op dit moment.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Verwijderd
nouuu niets wat ik voorbij heb zien komen is 'geheim'. Zo ver ik weetTsurany schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:18:
Ik denk dat die grens hier al redelijk overschreden is op dit moment.
Verwijderd
Dat zou beter zijn lijkt me. Hij/zij kan je vertellen wat de veranderingen ongeveer voor jou zullen betekenen.Wijnands schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:19:
Dat is waar en dat is heel jammer. Echter, dan nog, nee!
In jouw geval zou ik je aanraden om contact te zoeken met degene die je het bod heeft gedaan.
hahaha, LOLSomewhere in Canada, April 2014...:
" So tell me Ron, what do you have to say about this negative growth over the pas six months? That is not what we agreed in your KPI's, eh? "
" ....sorry Michael, I was on leave when this was communicated...."
<awkward silence>
Dan verwacht je als antwoord zoiets van: dan gaat het niet door of gaan we weer om de tafel zitten. Maar nee hoor...we drukken gewoon de nieuwe AV door je strot.
Als dit werkelijk de nieuwe werkelijkheid gaat worden dan zal Ron de geschiedenis in gaan als de man die het grote stuwmeer van ervaren mensen bij CGI heeft leeg laten lopen. Krijg momenteel erg veel LinkedIn verzoeken voor nieuwe werkgevers, schijnbaar begint het nieuws ook naar buiten bekend te raken van wat er allemaal staat te gebeuren.
Dan zal ik dat eens doen. Vrees enkel dat dit niet zo heel erg snel gaat aangezien de meeste informatie nog niet bekend is.Wijnands schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:19:
Dat is waar en dat is heel jammer. Echter, dan nog, nee!
In jouw geval zou ik je aanraden om contact te zoeken met degene die je het bod heeft gedaan.
Ik denk dat er genoeg concurrenten zoals ik hier meelezen. Werknemers spelen het door aan hun managers en dan gaat het balletje rollen.BvH schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:43:
De chantage die hier overduidelijk in terugkomt houd waarschijnlijk geen stand t.o.v een rechter, maarja.
Als dit werkelijk de nieuwe werkelijkheid gaat worden dan zal Ron de geschiedenis in gaan als de man die het grote stuwmeer van ervaren mensen bij CGI heeft leeg laten lopen. Krijg momenteel erg veel LinkedIn verzoeken voor nieuwe werkgevers, schijnbaar begint het nieuws ook naar buiten bekend te raken van wat er allemaal staat te gebeuren.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tel daar de beperkte marge en het zo goed als ontbreken van natuurlijke groei bij op en ik zie voldoende redenen om niet in CGI te beleggen. Om die reden zie ik dan ook weinig heil in het aandelenplan en is dat voor mij persoonlijk absoluut geen vervanging van bestaande arbeidsvoorwaarden.t_captain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:23:
Pak de tabel, die vergelijkt niet alleen QoY maar ook QoQ 2013 Q2 met 2013 Q3. In beide kwartalen zit Logica al volledig geintegreerd.
Een paar punten die ik uit de tabel haal:
* Omzet is licht gestegen. Ik heb niet naar regionale verdeling gekeken, maar ik vermoed dat die stijging aan noord-amerika is toe te schrijven, de economische groei is daar aanzienlijk hoger dan in de EU.
* Bookings laat een opmerkelijke stijging zien van Q2 naar Q3. Dat betekent dat een duidelijke acceleratie van de omzetgroei aanstaande is. Dit is absoluut goed nieuws, al weet ik niet welk deel van deze ontwikkeling in EU of NL thuishoort.
* Men geeft de afgelopen 6 maanden gemiddeld 22 miljoen CA$ per maand uit aan integratie van Logica.
Ik weet niet waar die kosten in zitten. Misschien zijn het afvloeiingsregelingen van boventallig personeel; typisch is dat een van de grootste kostenposten bij integratie van een overgenomen bedrijf. Het bedrag lijkt me echter nogal hoog, 22M per maand is genoeg om 1000 mensen per maand te ontslaan en dat lijkt me wat hoog geschat. Ik heb het gevoel dat een deel van deze kosten wordt opgevoerd om de nogal opgeblazen goodwill van de Logica was af te boeken. Helaas staat er geen EBITDA winst in de tabel, dan zou je het verschil IBITDA-EBIT kunnen bekijken.
* De overname is kennelijk betaald met een berg geleend geld. De schuld van CGI is ergens vorig jaar enorm toegenomen van 0.6 naar 2.9 miljard CA$. De mate waarin CGI slaagt in reductie van de schuld (momenteel inlossing 6% geannualiseerd), de mate waarin de kengetallen zoals schuld/EBIT binnen de perken blijven en hoe lang de rente zo laag blijft zullen bepalend zijn voor het succes van CGI op de middellange termijn. Als de winst wegzakt, en de schuld moet worden geherfinancierd kan het bedrijf een enorm probleem hebben.
Sowieso moet je geen relatief grote belegging in je werkgever hebben, gaat ie failliet dan ben je én inkomen én vermogen kwijt.DeZaag schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:32:
[...]
Tel daar de beperkte marge en het zo goed als ontbreken van natuurlijke groei bij op en ik zie voldoende redenen om niet in CGI te beleggen. Om die reden zie ik dan ook weinig heil in het aandelenplan en is dat voor mij persoonlijk absoluut geen vervanging van bestaande arbeidsvoorwaarden.
Dat gezegd hebbende, bij de CGI regelingen gaat het om aandelen die je gelijk mag verkopen (het is geen optieregeling) en als je hele vermogen uit die paar aandelen bestaat moet je je financiële planning eens goed onder handen nemen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Of je houdt jezelf ontzettend voor de gek, maar je moet toch onderhand toch wel door krijgen dat dit bedrijf helemaal niets, maar dan ook niet om hun personeel geeft. Het resultaat van de afgelopen jaren wordt even gecompenseerd door het personeel een poot uit te draaien. Het MT, die lacht zich helemaal suf van achter hun expresso machine op de 8e.
Een OR lid die in deze omstandigheden meldt dat hij het zo leuk vindt dat hij herkend wordt...kom nou op zeg.
Of je doet jezelf verschrikkelijk te kort of je twijfelt ontzettend aan je eigen kunnen als je gaat zitten wachten op een brief waarvan je nu al weet dat je er nu en in de toekomst nog meer op achteruit gaat. Dit bedrijf, of het nu Logica of CGI genoemd wordt zit in een spiraal van bezuinigen op personeel en trainingen, ontslagen en slechte resultaten.
Ben zelf eind 2011 na 8jaar bij logica te hebben gewerkt opgestapt. Had toen al heel lang geen training meer gehad en salarisverhogingen had ik net zoals jullie nu ook al eventjes niet meer gezien. Reviews prima, nooit op de bank, maar ja.. Gezien de resultaten...
In plaats van nodeloos te gaan zitten afwachten of aan mezelf te gaan twijfelen zelf de touwtjes in handen genomen en gesoliciteerd en bij het eerste beste bedrijf aangenomen. Bedrijf investeerd volop in de medewerkers en de resultaten zijn prima.
Veel bedrijven zitten te springen om mensen zoals waar ik in mijn jaren bij Logica mee gewerkt heb. De keus is aan jullie.
Veel sterkte
Verwijderd
Ik denk dat je nu geen rekening houd met de onzekere tijden in de IT. Veel bedrijven geven geen vaste contracten meer, dus jij bent de eerste die er uit vliegt. Als je boven de 50 bent, ben je minder aantrekkelijk en verdien je vaak meer dan wat je word aangeboden. Mensen met een gezin (bv kleine kinderen) denken sneler aan wat er allemaal mis kan gaan als je nu besluit weg te gaan. Bij Ordina zijn er mensen, die net aangenomen waren, alweer weg gestuurd en bij andere bedrijven gebeurd dit ook.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:27:
Zit me als ex werknemer te verbazen over wat ik lees op dit forum.
Of je houdt jezelf ontzettend voor de gek, maar je moet toch onderhand toch wel door krijgen dat dit bedrijf helemaal niets, maar dan ook niet om hun personeel geeft. Het resultaat van de afgelopen jaren wordt even gecompenseerd door het personeel een poot uit te draaien. Het MT, die lacht zich helemaal suf van achter hun expresso machine op de 8e.
Een OR lid die in deze omstandigheden meldt dat hij het zo leuk vindt dat hij herkend wordt...kom nou op zeg.
Of je doet jezelf verschrikkelijk te kort of je twijfelt ontzettend aan je eigen kunnen als je gaat zitten wachten op een brief waarvan je nu al weet dat je er nu en in de toekomst nog meer op achteruit gaat. Dit bedrijf, of het nu Logica of CGI genoemd wordt zit in een spiraal van bezuinigen op personeel en trainingen, ontslagen en slechte resultaten.
Ben zelf eind 2011 na 8jaar bij logica te hebben gewerkt opgestapt. Had toen al heel lang geen training meer gehad en salarisverhogingen had ik net zoals jullie nu ook al eventjes niet meer gezien. Reviews prima, nooit op de bank, maar ja.. Gezien de resultaten...
In plaats van nodeloos te gaan zitten afwachten of aan mezelf te gaan twijfelen zelf de touwtjes in handen genomen en gesoliciteerd en bij het eerste beste bedrijf aangenomen. Bedrijf investeerd volop in de medewerkers en de resultaten zijn prima.
Veel bedrijven zitten te springen om mensen zoals waar ik in mijn jaren bij Logica mee gewerkt heb. De keus is aan jullie.
Veel sterkte
Het is maar net hoeveel risico je kan/wil lopen. Ik zelf heb geluk gehad en heb een thuis situatie waarin ik dit risico van een overstap goed kon verantwoorden
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Nog even en ze nemen je extern niet meer serieus, waarom zou je anders nog daar werken.
Mijn tip blijf uit fe buurt van tenten als Ordina, Cap etc want dan kom je in het zelfde schuitje terecht.
Ze gaan om de tafel zitten met de member... Maar zonder met oplossingen voor de situatie te komen, zal de member weinig mening veranderen en de voorwaarden nog steeds niet accepteren.ByeByeCGI schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:41:
98: Wat is het gevolg als een groot deel van de members niet tekent voor de arbeidsvoorwaarden?
Dan verwacht je als antwoord zoiets van: dan gaat het niet door of gaan we weer om de tafel zitten. Maar nee hoor...we drukken gewoon de nieuwe AV door je strot.
Dus als ze je willen over halen, zullen ze toch wat achter de hand moeten hebben.
Zie vraag 45 en 46. Wat een verschrikkelijke kudt-streek van CGI om afgelopen voorjaar met voorbedachte rade de opbouw van de anciënniteit dagen eenzijdig te wijzigen. Ik ben heel benieuwd of de OR dat vuile spelletje heeft meegespeeld? Er is ingestemd na slechts een paar dagen behandeling in het volledige geheim. Of voelen jullie je nu ook belazerd???Wat een geweldige rotstreek!!! Ik lees het nu ook in de presentatie. Bij de overgangs- en afbouwregeling gaat men uit van de aanspraak op 1 oktober 2013. Met de wijziging die men in het voorjaar eenzijdig heeft doorgevoerd ben je dan in één klap al een kwart van je anciënniteit dagen kwijt
Wat CGI bijdraagt aan het totaal aan een verantwoorde pensioenopbouw wordt in vraag 17 en 18 zorgvuldig vermeden.
De brieven gaan uitgereikt worden door de teamleiders. Ik overweeg om de brief niet aan te nemen.
It always seems impossible until it's done.
AmenVerwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:27:
Zit me als ex werknemer te verbazen over wat ik lees op dit forum.
Veel sterkte
Bij voorbaad niet aannemen is onverstandig. Aannemen en melden dat je het er niet mee eens bent is volgens mij een betere procedure.ESPACE schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:02:
De brieven gaan uitgereikt worden door de teamleiders. Ik overweeg om de brief niet aan te nemen.
LOL, en dan?ESPACE schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:02:
Wat schiet je ermee op?
Dat je achteraf niet heb dat je weggezet wordt als iemand die bewust aan het tegen werken is geweest.
Oh, gewoon de kop-in-het-zand-steek modus dus.bakkerl schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:08:
[...]
Dat je achteraf niet heb dat je weggezet wordt als iemand die bewust aan het tegen werken is geweest.
Wat naief zeg.
Het is niet altijd wie gelijk heeft, maar wie het het spelletjes het beste speelt.Roadman schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:10:
Oh, gewoon de kop-in-het-zand-steek modus dus.
Wat naief zeg.
Niet aannemen staat gelijk aan niet tekenen.bakkerl schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:12:
[...]
Het is niet altijd wie gelijk heeft, maar wie het het spelletjes het beste speelt.
Waarom zou je verder energie steken in spelletjes spelen?
Beter bedenk je gewoon voor jezelf wat je wilt en handelt daarnaar.
Je hebt toch serieus wel wat beters te doen dan spelletjes te spelen met je (toekomstige ex)werkgever?
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 19:50:
Twijfelen jullie nou echt zo aan jezelf dat je maar redenen blijft verzinnen om maar te blijven afwachten.
Nog even en ze nemen je extern niet meer serieus, waarom zou je anders nog daar werken.
Mijn tip blijf uit fe buurt van tenten als Ordina, Cap etc want dan kom je in het zelfde schuitje terecht.
Ik waardeer jullie welgemeende betrokkenheid en bezorgdheid en (@onethatgotaway)zelfs dat je daar speciaal vandaag een account voor hebt aangemaakt.Roadman schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:10:
[...]
Oh, gewoon de kop-in-het-zand-steek modus dus.
Wat naief zeg.
Ook dat je mensen, die je niet kent, probeert te motiveren om hun kennelijk slechte zelfbeeld en onbewuste zelfonderschatting een boost te geven en de overstap te maken om ze ook te laten proeven van de groene heuvels, kan ik alleen maar toejuichen.
Ik kan alleen vragen om ook een stukje realiteitsbesef en inlevingsvermogen te hebben: Niet iedereen kan switchen. Niet iedereen heeft
Kortom: ga mensen niet lopen denigreren, probeer te helpen en accepteer dat men zich zorgen maakt. De uiteindelijke conclusie kan een ieder denk ik wel voor zichzelf trekken, daar is jullie hulp (hoe welgemeend ook) niet bij nodig.
Pardon?Eddo-79 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:14:
Kortom: ga mensen niet lopen denigreren, probeer te helpen en accepteer dat men zich zorgen maakt. de conclusie kan een ieder denk ik wel voor zichzelf trekken, daar is jullie hulp (hoe welgemeend ook) niet bij nodig.
Dat ik mijzelf herken ik iemands verhaal wil niet beteken dat ik mensn loop te denigeren.
[ Voor 11% gewijzigd door Roadman op 05-09-2013 20:18 ]
Helemaal mee eens. Ik ben wel hot op de markt en ben financieel redelijk onafhankelijk, maar kan me goed voorstellen dat de keus niet voor iedereen even vrij is. Dus team up alle members, dit is een aanbod, de eerste stap in een onderhandeling en het kan vast een stapje beterEddo-79 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:14:
<>
Kortom: ga mensen niet lopen denigreren, probeer te helpen en accepteer dat men zich zorgen maakt. de conclusie kan een ieder denk ik wel voor zichzelf trekken, daar is jullie hulp (hoe welgemeend ook) niet bij nodig.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Zoals ik het begrepen heb is het straks niet meer mogelijk om tijd-voor-tijd / compensational leave op te bouwen bij "overwerk". Bij 1 klant krijg je dit bij de klant zelf misschien wel boekhoudkundig verantwoord, maar met meerdere klant wordt dit zo goed als onmogelijk. Daarnaast ben ik ook van mening dat we dit probleem niet naar de klant moeten schuiven.
Indien we gedwongen voor het OV moeten gaan kiezen krijgen we langere reistijden wat thuis ook niet goed gaat uitpakken.
Daarnaast minder verlofdagen (voor de mensen die daar lang genoeg voor in dienst zijn).
Kortom: de productiviteit (winst voor CGI) gaat waarschijnlijk wel omhoog, maar waar is de in het vitaliteitsbeleid genoemde balans tussen werk en privé???
Verwijderd
Zekerheid bestaat inderdaad niet, nu niet en is ook nooit zo geweest. Lekker veel zekerheid heb je nu zeg, hoeveel collega's zijn er vorig jaar uit gestuurd? Kopje laag houden en hopen dat het over gaat is dat een optie, als je dan straks weer wat ouder bent er alsnog uitgemikt worden (of eerder als je je brief niet tekent), leg dat thuis dan maar eens uit als je daar zo bezorgd over bent.
Argumenten dat je al rond de 50 zit; ok wat dan dan maar hopen dat je met je huidige skills nog 18 jaar kan blijven zitten waar je zit voor dit salarisen maar angstig hopen dat je mag blijven zitten tot je pensioen, ja klinkt als een goede optie... Volgens mij heb je op die leeftijd juist zoveel ervaring dat je nieuwe ontwikkelingen snel op hun waarden kunt inschatten en eigen maken.
Niet gaan zitten wachten tot je op een training wordt gestuurd, of erger een reskill traject, zelf actie ondernemen en desnoods zelf cursus volgen en investeren in je eigen toekomst, CGI doet dat echt niet. CGI is een een Amerikaans (OK, Canadees) bedrijf. Die denken vooral aan winst maken, shareholders en als jij daar niet in past dan ben je mooi de Sjaak. Heb paar jaar in de US gewerkt, biedt heel veel kansen, maar het s echt snoeihard.
Weet je nog hoe leuk dit vak was toen je ervoor koos?? Niet de goede skills, wat houdt je tegen om ze te leren?? Als je de laatste jaren niet hebt zitten snurken moet dat toch lukken? Wanneer heb je voor het laatst uit interesse zelf een vakboek gekocht?
En oh ja, heb inderdaad vandaag een account aangemaakt... leuk joh dat je dat direct natrekt.
Vertrekken is een keuze, blijven zitten ook, de keus is aan jou, maar ga achteraf niemand de schuld geven als het mis gaat, zelfs niet het CGI MT. Zorg dat je zelf de touwtjes weer in handen krijgt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 20:55 ]
Verwijderd
Laten we het leuk houden en elkaar geen verwijten maken. Iedereen hier heeft een goed stel hersens en is dus prima instaat om zelf zijn of haar keuze te maken.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:39:
En oh ja, heb inderdaad vandaag een account aangemaakt... leuk joh dat je dat direct natrekt, niets beters te doen, ga ervoor zorgen dat je zelf weer de touwtjes in handen krijgt.
Vertrekken is een keuze, blijven zitten ook, de keus is aan jou, maar ga achteraf niemand de schuld geven als het mis gaat, zelfs niet het CGI MT.
Zonder ook enige persoonlijk omstandigheid te kennen, kun je weinig nuttig advies geven. Net als dat voor de meeste de persoonlijke impact (nog) niet duidelijk is.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:39:
--8<-- knip --8<--
En ik weet wat ik wil en speel dit speeltje graag.
Verwijderd
Man man manVerwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:39:
Blijf vooral maar denken dat je geen keuze hebt. Al gesproken met andere partijen, CV al eens buiten laten zien? Of jezelf aangepraat, wat houdt je tegen om op z'n minst je kansen in te schatten.
Zekerheid bestaat inderdaad niet, nu niet en is ook nooit zo geweest. Lekker veel zekerheid heb je nu zeg, hoeveel collega's zijn er vorig jaar uit gestuurd? Kopje laag houden en hopen dat het over gaat is dat een optie, als je dan straks weer wat ouder bent er alsnog uitgemikt worden (of eerder als je je brief niet tekent), leg dat thuis dan maar eens uit als je daar zo bezorgd over bent.
Argumenten dat je al rond de 50 zit; ok wat dan dan maar hopen dat je met je huidige skills nog 18 jaar kan blijven zitten waar je zit voor dit salarisen maar angstig hopen dat je mag blijven zitten tot je pensioen, ja klinkt als een goede optie... Volgens mij heb je op die leeftijd juist zoveel ervaring dat je nieuwe ontwikkelingen snel op hun waarden kunt inschatten en eigen maken.
Niet gaan zitten wachten tot je op een training wordt gestuurd, of erger een reskill traject, zelf actie ondernemen en desnoods zelf cursus volgen en investeren in je eigen toekomst, CGI doet dat echt niet. CGI is een een Amerikaans (OK, Canadees) bedrijf. Die denken vooral aan winst maken, shareholders en als jij daar niet in past dan ben je mooi de Sjaak. Heb paar jaar in de US gewerkt, biedt heel veel kansen, maar het s echt snoeihard.
Weet je nog hoe leuk dit vak was toen je ervoor koos?? Niet de goede skills, wat houdt je tegen om ze te leren?? Als je de laatste jaren niet hebt zitten snurken moet dat toch lukken? Wanneer heb je voor het laatst uit interesse zelf een vakboek gekocht?
En oh ja, heb inderdaad vandaag een account aangemaakt... leuk joh dat je dat direct natrekt.
Vertrekken is een keuze, blijven zitten ook, de keus is aan jou, maar ga achteraf niemand de schuld geven als het mis gaat, zelfs niet het CGI MT. Zorg dat je zelf de touwtjes weer in handen krijgt.
Lekker kortzichtig ben je wel
IEDEREEN MOET OVERSTAPPEN dat is wat ik lees. Fijn dat je een mening hebt, maar draag die niet op aan anderen.

Dat account had je wat mij betreft niet aan hoeven maken
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:06:
[...]
Man man man
IEDEREEN MOET OVERSTAPPEN dat is wat ik lees. Fijn dat je een mening hebt, maar draag die niet op aan anderen.![]()
Dat account had je wat mij betreft niet aan hoeven makenjust my 2 cents
En waarom was jij ook alweer opgestapt?Vertrekken is een keuze, blijven zitten ook, de keus is aan jou
Verwijderd
Goed lezen svp, je moet niet opstappen, die keus is aan jezelf en die heb je altijd.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:06:
[...]
Man man man
IEDEREEN MOET OVERSTAPPEN dat is wat ik lees. Fijn dat je een mening hebt, maar draag die niet op aan anderen.![]()
Dat account had je wat mij betreft niet aan hoeven makenjust my 2 cents
Ik vraag mij overigens af (naar aanleiding van sommige andere reacties hier, maar ook mijn opmerking om ons via een bond te organiseren) of het überhaupt zin heeft om massaal "in opstand te komen". Volgens mij gaan die Canadezen zich daar helemaal niks van aantrekken. Die teneur blijkt ook uit de faq, van wat ik er tot nu toe van gezien heb.
Dus ik was wat Onethatgotaway adviseerde ook al lang aan het overwegen.
Verwijderd
shhhRoadman schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:08:
[...]
[...]
En waarom was jij ook alweer opgestapt?
Maar ik kan me heel goed indenken dat een ander deze beslissing niet zo makkelijk of helemaal niet zal maken. Ik ben nog jong, geen kinderen en ik geloof dat ik ook nog wel wat kan dus mijn overstap was vrij eenvoudig, maar dat zal niet voor iedereen zo zijn.
Daarbij zijn er ook nog (een paar?) mensen die het naar hun zin hebben. zelf had ik dat niet meer en dat is voor mij reden genoeg om ergens anders heen te gaan
yep, ik heb de laatste jaren een paar keer ergens anders gesolliciteerd, een aanbod gekregen. Maar vaak was dat vergelijkbaar en dan dacht ik: ach ik heb het zo slecht nog niet, het gras is echt groener aan de overkant. Maar nu is het toch echt wel mooi geweest. Ik kan wel blijven maar mijn inzet voor cgi zal nagenoeg nul zijn.Perenor schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:25:
@Onethatgotaway: Ik begrijp wat je bedoelt met je verhaal. En v.w.b. de manier waarop je CGI beschrijft, ik moet helaas met je instemmen. Vorig jaar oktober, toen we voor het eerst met de "droom" van CGI geconfronteerd werden klonk het allemaal erg positief en meende ik dat het beter zou gaan worden. Maar misschien was het allemaal wel wat te positief. En het tegendeel is nu na het aanbieden van de nieuwe arbeidsvoorwaarden ook gebleken. Ik voel mij als loyale medewerkers behoorlijk als een Sigfried of Achilles behandelt.
Ik vraag mij overigens af (naar aanleiding van sommige andere reacties hier, maar ook mijn opmerking om ons via een bond te organiseren) of het überhaupt zin heeft om massaal "in opstand te komen". Volgens mij gaan die Canadezen zich daar helemaal niks van aantrekken. Die teneur blijkt ook uit de faq, van wat ik er tot nu toe van gezien heb.
Dus ik was wat Onethatgotaway adviseerde ook al lang aan het overwegen.
Ik ben altijd loyaal aan de klant maar cgi/logica is/was slechts de toko die mijn salaris betaald(e).
En nu gaan ze dat inperken.
Verwijderd
Het gras is nergens helemaal groen hoor :-) Ik ben me steeds meer gaan beseffen dat je baan een zakelijke overeenkomst tussen jou en je werkgever, niets meer, niets minder. Zeker als het wat minder gaat dan wordt dat vaak pijnlijk duidelijk. Echt ik ga niet voor minder dan 100%, wil het goed naar mijn zin hebben en wil blijven leren. Het moet dan wel van twee kanten komen en dat gevoel had ik niet echt meer.Montifaud schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:43:
[...]
yep, ik heb de laatste jaren een paar keer ergens anders gesolliciteerd, een aanbod gekregen. Maar vaak was dat vergelijkbaar en dan dacht ik: ach ik heb het zo slecht nog niet, het gras is echt groener aan de overkant. Maar nu is het toch echt wel mooi geweest. Ik kan wel blijven maar mijn inzet voor cgi zal nagenoeg nul zijn.
Ik ben altijd loyaal aan de klant maar cgi/logica is/was slechts de toko die mijn salaris betaald(e).
Verwijderd
Verwijderd
Ja ja. Voorkom vooral dat je transparante definities hanteert he.
Verwijderd
Geen wijzigingen, maar ook geen salarisverhoging, oftewel je hele cgi carrière sta je dan stilVerwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:08:
Wat ik me afvraag: stel de OR stemt in. Stel ik teken niet. Welke wijzigingen zijn dan toch op mij van toepassing?
Ik heb geen enkel belang om voor 1/10 te tekenen. Da's enkel in het belang van CGI en het HR transitieproject, niet in mijn belang.
Ik zou wel eens willen weten wat de schatting van het project voorafgaand aan de presentatie was mbt het percentage v/d mensen welke niet gaan tekenen? Zoiets?
optie 1 - 75%
optie 2 - 10%
optie 3 - 15%
Eens kijken of dit Ron en Marcel de kop gaat kosten als ze eind v/h jaar moeten rapporteren aan de stuurgroep in Canada.
Waar kan ik dat 'optie 3' gesprek trouwens op schrijven?
@macfanaat - dat stonden de meeste mensen toch al; what's new. Laat me dan de komende jaren maar uitzingen en op zoek naar een nieuwe job terwijl ik weet wat ik NU heb (en geen last van lastige performance formulieren waar, net zoals de afgelopen jaren, toch niets tegenover staat).Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:28:
[...]
Geen wijzigingen, maar ook geen salarisverhoging, oftewel je hele cgi carrière sta je dan stil
[ Voor 23% gewijzigd door cftbl op 05-09-2013 23:49 ]
Verwijderd
Zeker weten? Dus de ASDL vergoeding blijft bestaan? De onkostenvergoeding wordt niet verlaagd? Compensational leave blijft behouden?Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:28:
[...]
Geen wijzigingen, maar ook geen salarisverhoging, oftewel je hele cgi carrière sta je dan stil
Blijft het declaratiebeleid ongewijzigd? Blijven de salarisschalen ongewijzigd (en geheim ;-) ?
Ik denk het niet. Er verandert dus wel e.e.a. denk ik.
Omgekeerd (en stel je tekent niet): Zijn er dan nieuwe regelingen die toch open staan?
opzeggen en direct ziek worden/melden
ik wacht eerst ff de brief, maar die deadline zegt me niets, ik krijg al 3 jaar geen salarisverhoging, de volgende paar jaar kan er ook wel bij..
Verwijderd
Als je toch geen salarisverhoging krijgt, en waarschijnlijk ook niet in aanmerking komt voor significante PPP (hangt af van performance gerelateerde factor, welke nog onbekend is), dan maakt het idd. niets tot weinig uit.
http://hosting.dutchview.nl/xxx-xxxxxxxx-xx/video.php
(toch maar even onleesbaar gemaakt)
precies zoals ik erover denk. Zucht.Montifaud schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:43:
Maar nu is het toch echt wel mooi geweest. Ik kan wel blijven maar mijn inzet voor cgi zal nagenoeg nul zijn.
ik ben overigens ook loyaal aan mijn TL/PL en afhankelijke collega's. Dat was in t verleden wel eens anders, en maakt t er allemaal niet makkelijker op. Sinds Logica is begonnen met centraliseren van de macht, de Ivoren Toren heeft losgekoppeld van de werkvloer en navenant is gaan handelen, is mijn loyaliteit jegens het bedrijf ingestort.
de loskoppeling is nog niet verbeterd, gegeven het feit dat een interimmer de hele av-presentatie doet, terwijl de baas op vakantie gaat. Hullie tegen Wullie.
[ Voor 38% gewijzigd door peter00 op 06-09-2013 05:43 ]
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Haters everywhere but I don’t really care
[ Voor 8% gewijzigd door cftbl op 06-09-2013 07:18 ]
Als ik na 1 oktober 2013 de arbeidsvoorwaarden teken. Wanneer gaat de salarisverhoging dan in?
Als je akkoord gaat voor 10 december 2014 (in verband met sluiting payroll), betekent dit dat het nieuwe
arbeidsvoorwaardenpakket alsnog met terugwerkende kracht vanaf 1 oktober 2013 van toepassing zal zijn.
Dìt vind ìk dan weer leuk!prutser387 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:21:
*zucht*, die kneuzen kunnen niet eens een FAQ schrijven zonder typefouten. Of heb je echt een jaar en 2 maanden om te tekenen?
[...]
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Dat is in principe ook mijn plan, maar let op, uit FAQ#9 blijkt duidelijk dat dit financiele consequenties heeft!cftbl schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:36:
Ik weet het nu zeker: als de brief binnenkomt zal ik er uiteraard wel naar kijken, maar dan gaat ie vervolgens de kast in tot begin volgend jaar als de uitkomst van de pilot en de eerste ervaringen van de mensen welke wel getekend hebben bekend zijn. Net zo makkelijk.
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
Ach, het is tenslotte niet alsof de presentatie en faq ook niet volstaan met spatiefouten, zoals "lease auto" en "lease regeling". Maar misschien is het geschreven door degene die ook de menu's in kantoor Rotterdam opstelt, met de "groente soep".matthijst schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 06:19:
Het is maar goed dat CGI Canadees is, want als ze al die spelfouten (d's en t's, bij voorbaad...) van werknemers hier zouden herkennen dan hadden ze iedereen waarschijnlijk nog veel meer gekort.
wij zitten in ons eigen voet te schieten door te doen alsof dit het finale pakket is
en HR speelt daar lekker op in door in de FAQ zaken op te nemen waarover nog onderhandeld gaat worden
by the way, ik heb met dutchview projecten gedaan,ESPACE schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:57:
LOL ... de link naar de wedcast van 3 september is volledig openbaar.
http://hosting.dutchview.nl/xxx-xxxxxxxx-xx/video.php
(toch maar even onleesbaar gemaakt)
die pipos kunnen niet eens https streamen, dus verwacht niets
Inmiddels is duidelijk dat het nieuwe pakket arbeidsvoorwaarden voor de werkgever een stuk goedkoper is, ik denk richting de 5k per jaar. Dat betekent dat de werkgever een belang heeft om je te laten tekenen.
Voor een consultant met een goede plaatsbaarheid en beoordelingsgeschiedenis opent dit de deur om te onderhandelen. Ik zou mijn manager gewoon vragen hoeveel mijn handtekening waard is. Het eerste antwoord is natuurlijk dat het op je individuele voorstel staat, maar die loonsverhoging kun je afdoen als de reguliere loonsverhoging 2012, en de vraag herhalen.
Je manager weet best dat mensen die niet tekenen waarschijnlijk binnen een of enkele jaren weg zijn. In dat opzicht is een handtekening onder een nieuw contract ook een teken van hernieuwde commitment. Naast de target van percentage nieuwe contracten speelt dus ook de employee retention target een rol.
Verwijderd
Hier ben ik het volledig mee eens. Voor de meeste mensen is dit nieuwe voorstel duidelijk een achteruitgang tov het huidige contract. Zelfs als ik geen salarisverhoging krijg kan ik beter onder de huidige voorwaarden doorwerken. Mijn inschatting is dat 80% voor optie 3 gaat en dat de OR dus opnieuw om de tafel moet. Beter voor de medewerkers is dat eerst de pilot wordt afgewacht en ook de onderhandelingen met de pensioenfondsen zodat ze eind januari met een nieuw voorstel kunnen komen.cftbl schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:36:
Ik snap niet waarom iemand uberhaupt zou overwegen om NU al te tekenen. Er staat duidelijk onder '68' dat de tabel voor prive gebruik van de lease auto pas na de pilot beschikbaar komt. Je gaat je toch nergens aan ophangen voordat je weet waar je aan toe bent? Ik weet het nu zeker: als de brief binnenkomt zal ik er uiteraard wel naar kijken, maar dan gaat ie vervolgens de kast in tot begin volgend jaar als de uitkomst van de pilot en de eerste ervaringen van de mensen welke wel getekend hebben bekend zijn. Net zo makkelijk.
daar heb ik ook over na zitten denken. Ik ben (inmiddels 4 jaar) LVL3 en goed plaatsbaar. Als ik zo kijk naar de salarisschaal ijkpunten van L3 dan zit ik daar nog dik onder. En sta ook al een paar jaar stil, ondanks goed billable.t_captain schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:09:
Met fayso946 (en enkele anderen).
Inmiddels is duidelijk dat het nieuwe pakket arbeidsvoorwaarden voor de werkgever een stuk goedkoper is, ik denk richting de 5k per jaar. Dat betekent dat de werkgever een belang heeft om je te laten tekenen.
Voor een consultant met een goede plaatsbaarheid en beoordelingsgeschiedenis opent dit de deur om te onderhandelen. Ik zou mijn manager gewoon vragen hoeveel mijn handtekening waard is. Het eerste antwoord is natuurlijk dat het op je individuele voorstel staat, maar die loonsverhoging kun je afdoen als de reguliere loonsverhoging 2012, en de vraag herhalen.
Je manager weet best dat mensen die niet tekenen waarschijnlijk binnen een of enkele jaren weg zijn. In dat opzicht is een handtekening onder een nieuw contract ook een teken van hernieuwde commitment. Naast de target van percentage nieuwe contracten speelt dus ook de employee retention target een rol.
Mijn voorstel gaat dus ook zijn dat ik in ieder geval richting het ijkpunt ga om eea te corrigeren.
Op een haper hier en daar ging het anders dinsdag perfect. Het is dezelfde link volgens mij die ik dinsdagavond ook gebruikte om de stream te volgen.fayso946 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:03:
[...]
by the way, ik heb met dutchview projecten gedaan,
die pipos kunnen niet eens https streamen, dus verwacht niets
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
ik had het over de beveiligingavotar schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:21:
[...]
Op een haper hier en daar ging het anders dinsdag perfect. Het is dezelfde link volgens mij die ik dinsdagavond ook gebruikte om de stream te volgen.
Het enige wat de overheid zegt is dat de onkostenvergoeding niet meer belastingvrij mag.
Dat is toch geen reden om hem dan maar af te schaffen.
Dan hoort ie op je loonstrook gewoon te verschuiven naar een bruto-inkomen ipv een netto (zoals nu)
Niks anders dan de ziektekostenvergoeding, daar betaal je ook gewoon belasting over.
Maar voor CGI is het natuurlijk veel gunstiger om hem maar af te schaffen, zou ik ook doen als ik werggever was

Tja, als er al sprake is van een salarisverhoging welke niet met terugwerkende kracht uitbetaald zal worden, dan praat je toch over tientjes werk. Die steken ze zich maar hun xxxx.Markieman schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:49:
[...]
Dat is in principe ook mijn plan, maar let op, uit FAQ#9 blijkt duidelijk dat dit financiele consequenties heeft!
[ Voor 23% gewijzigd door cftbl op 06-09-2013 08:33 ]
Zijn de nieuwe salarisschalen inmiddels bekend? Ik zag ze wel tig keer genoemd worden in de faq, maar de salarisschalen zelf stonden daar volgens mij niet bij.Montifaud schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:20:
[...]
daar heb ik ook over na zitten denken. Ik ben (inmiddels 4 jaar) LVL3 en goed plaatsbaar. Als ik zo kijk naar de salarisschaal ijkpunten van L3 dan zit ik daar nog dik onder. En sta ook al een paar jaar stil, ondanks goed billable.
Mijn voorstel gaat dus ook zijn dat ik in ieder geval richting het ijkpunt ga om eea te corrigeren.
Verwijderd
Ze zijn onderhand zo transparant dat alles onzichtbaar is geworden denk ikGaius schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:29:
[...]
Zijn de nieuwe salarisschalen inmiddels bekend? Ik zag ze wel tig keer genoemd worden in de faq, maar de salarisschalen zelf stonden daar volgens mij niet bij.
Ik weet het, naief enzo.
Maar los daarvan, ik doelde ook op de paar centen uit het gegarandeerde PPP voor 2013.
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
inderdaad welk salarisverhoging? niet accepteren is in idergeval voor de komende 4 jaar beter
De vraag is wat er nog aan bij te sturen valt. Ook al zit er een mens achter het bureau, de mening van een bedrijf is een andere dat van de persoon achter te tafel. Zo werkt dat nu eenmaal. Dus de keuzes die CGI maakt (of heeft gemaakt), daar zal niet veel aan veranderen denk ik. Tenzij het voor het bedrijf nadrukkelijk negatieve financiële consequenties heeft.fayso946 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:00:
wij zitten in ons eigen voet te schieten door te doen alsof dit het finale pakket is
en HR speelt daar lekker op in door in de FAQ zaken op te nemen waarover nog onderhandeld gaat worden
Nou, ik denk eerlijk gezegd, als dit massale protest dat ik nu bij de collega's proef op deze manier zo doorzet, dat NL Management tot de conclusie komt dat ze hun hand aardig overspeeld hebben. Als zo meteen de helft van de mensen dreigt weg te lopen en CGI NL als een plumpudding in elkaar zakt, zal Canada een hartig woordje met Ron en Marcel gaan wisselen en vragen of dit nu wel zo'n goed idee was.snelkeuze0017 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:33:
[...]
De vraag is wat er nog aan bij te sturen valt. Ook al zit er een mens achter het bureau, de mening van een bedrijf is een andere dat van de persoon achter te tafel. Zo werkt dat nu eenmaal. Dus de keuzes die CGI maakt (of heeft gemaakt), daar zal niet veel aan veranderen denk ik. Tenzij het voor het bedrijf nadrukkelijk negatieve financiële consequenties heeft.
Als privérijder maak ik +- 200 km/dag. Met de km vergoeding heb ik bij deze afstanden een voordeel van zo'n €1000/jaar (alles doorgerekend). Mij in een leaseauto duwen zou een enorme aderlating betekenen. Dus laat die loonsverhoging, mobiliteitsvergoeding, PPP en whatnot maar zitten. Ik blijf zitten waar ik zit.fayso946 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:31:
LVL2 of LVL3 maakt behalve je mobiliteitsbudget ook niet veel uit en als je ex CMGer bent maakt het helemaal niet uit (...)
inderdaad welk salarisverhoging? niet accepteren is in idergeval voor de komende 4 jaar beter
Jezelf organiseren helpt. Een platform van een paar 100 of 1000 man maakt indruk. Maar laten we eerst het complete verhaal afwachten, dan samen zaken op een rij zetten en daarna pas een punt maken.snelkeuze0017 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:33:
[...]
De vraag is wat er nog aan bij te sturen valt. Ook al zit er een mens achter het bureau, de mening van een bedrijf is een andere dat van de persoon achter te tafel. Zo werkt dat nu eenmaal. Dus de keuzes die CGI maakt (of heeft gemaakt), daar zal niet veel aan veranderen denk ik. Tenzij het voor het bedrijf nadrukkelijk negatieve financiële consequenties heeft.
Voor mij is het simpel: 61 Euro netto onkostenvergoeding staat gelijk aan zo'n 100 Euro bruto salaris. Die wil ik onder een apart kopje terugvinden in het persoonlijke overzicht. Ook m'n salarisverhoging wil ik onder een apart kopje zien, om de vergelijking zuiver te houden.vogelliefhebber schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:24:
Wat mij verbaasd is dat jullie en de OR zo makkelijk over het afschaffen van de onkostenvergoeding doen, onder het motto dat dit niet meer mag van de overheid.
Het enige wat de overheid zegt is dat de onkostenvergoeding niet meer belastingvrij mag.
Dan hoort ie op je loonstrook gewoon te verschuiven naar een bruto-inkomen ipv een netto (zoals nu)
Niks anders dan de ziektekostenvergoeding, daar betaal je ook gewoon belasting over.
Maar voor CGI is het natuurlijk veel gunstiger om hem maar af te schaffen, zou ik ook doen als ik werggever was
Ik ben zeker niet van plan makkelijk te doen hierover, ik beschouw dit gewoon als verkapt loon. Dit is gewoon weer een kostenbesparende maatregel die ff tussen neus en lippen doorgevoerd word, met als excuus dat we nu meer kunnen declareren. Ik zie niet in hoe dat 60 euro netto achteruitgang goed gaat maken.vogelliefhebber schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:24:
Wat mij verbaasd is dat jullie en de OR zo makkelijk over het afschaffen van de onkostenvergoeding doen, onder het motto dat dit niet meer mag van de overheid.
Maar is er wel zo veel massaal protest? Gaat er wel zo een hoog percentage van niet tekenaars zijn? Er wordt veel op het intranet gepost. Maar dat zijn veelal de zelfde consultants. Ik hoor naast gemopper ook collega's meedelen dat ze het niet zo'n ramp vinden (met name die waarvan leasecontract langer dan 2 jaar loopt).cftbl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:38:
[...]
Nou, ik denk eerlijk gezegd, als dit massale protest dat ik nu bij de collega's proef op deze manier zo doorzet, dat NL Management tot de conclusie komt dat ze hun hand aardig overspeeld hebben. Als zo meteen de helft van de mensen dreigt weg te lopen en CGI NL als een plumpudding in elkaar zakt, zal Canada een hartig woordje met Ron en Marcel gaan wisselen en vragen of dit nu wel zo'n goed idee was.
Ik vrees ervoor dat dat hoge percentage niet tekenaars straks er niet gaat zijn...
Verwijderd
Krijgen steeds minder tijd om goed te lezen en na te denken.
Ik ben benieuwd hoe er op de declaratie van een maatpak + overhemd + manchetknopen + stropdas + schoenen wordt gereageerd.Demoric schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:57:
Ik ben zeker niet van plan makkelijk te doen hierover, ik beschouw dit gewoon als verkapt loon. Dit is gewoon weer een kostenbesparende maatregel die ff tussen neus en lippen doorgevoerd word, met als excuus dat we nu meer kunnen declareren. Ik zie niet in hoe dat 60 euro netto achteruitgang goed gaat maken.
Je hoeft niet meteen te beslissen. EERST de reaktie van de OR afwachten (staat overigens ook op de presentatie slides op de HR site)Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:05:
Krijg net te horen dat de brieven toch over de post gaan en dinsdag worden verzonden.
Kunnen de "OV-mensen" vast in hun Excel berekening meenemen.
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
Het is inderdaad een buikgevoel dat ik hierbij heb. Ik kan me aan de andere kant echter niet voorstellen dat mensen van de oudere garde dit als iets positiefs zien als je even verder kijkt dat je neus lang is.Perenor schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:00:
[...]
Maar is er wel zo veel massaal protest? Gaat er wel zo een hoog percentage van niet tekenaars zijn? Er wordt veel op het intranet gepost. Maar dat zijn veelal de zelfde consultants. Ik hoor naast gemopper ook collega's meedelen dat ze het niet zo'n ramp vinden (met name die waarvan leasecontract langer dan 2 jaar loopt).
Ik vrees ervoor dat dat hoge percentage niet tekenaars straks er niet gaat zijn...
Het feit dat de (mogelijke) loonsverhoging met terugwerkende kracht uitbetaald wordt is de enige incentive om NU te tekenen (terwijl je niet weet hoeveel de eigen bijdrage voor je leaseauto gaat zijn). Waarom zou je dat dan nu doen (en niet wachten tot de pilot afgerond is) als je weet dat je op het moment dat je NU tekent direct 200+ Euro bruto er op achteruit gaat?
Ben nog aan het wachten op de eerste positieve reactie :-)
[ Voor 18% gewijzigd door cftbl op 06-09-2013 09:35 ]
Heb je enig idee hoe veel mensen van de oudere garde er überhaupt zijn? Ik niet. Ik hoor met name veel jongere collega's minder mopperen. Waarbij die leaseauto wel vaker aangestipt wordt, btw. De anciënniteitsdagen minder. Dat vind men klaarblijkelijk niet zo een ramp (hetgeen ik een verwachte reactie vind bij jongere collega's). Zo ook het afschaffen van de tijd voor tijd compensatie boeit ze niet zo.cftbl schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:14:
[...]
Het is inderdaad een buikgevoel dat ik hierbij heb. Ik kan me aan de andere kant echter niet voorstellen dat mensen van de oudere garde dit als iets positief zien als je even verder kijkt dat je neus lang is. Ben nog aan het wachten op de eerste positieve reactie :-)
Inderdaad, het is een soort carte blanche. Behalve een goede reden om niet meteen te tekenen, is het ook een goed argument om aan je manager uit te leggen dat je nog even afwacht. In deze onderhandelingen is tijd in je voordeel.cftbl schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:36:
Ik snap niet waarom iemand uberhaupt zou overwegen om NU al te tekenen. Er staat duidelijk onder '68' dat de tabel voor prive gebruik van de lease auto pas na de pilot beschikbaar komt.
A propos CO2 uitstoot van je privekilometers, een paar losse gedachten:
1. Het betreft privekilometers. CGI heeft geen zaken met je priveleven, en ik zie ook geen enkele reden waarom ze jouw prive-CO2-uitstoot (sorry voor het woord) zouden moeten compenseren voor hun klimaatcertificering. Ze vragen toch ook niet naar het energielabel van je woning of de tickets van je vakantie?
2. Bij de actuele koers van CO2 certificaten kun je voor minder dan 1 euro per auto per maand de hele CO2 uitstoot over 13.500 privekilometers afkopen. Als het om zulke lullige bedragen gaat, waarom zou je dan moeite doen om door te belasten naar de werknemer. Mijn vrees zou zijn dat het helemaal niet om CO2-compensatie gaat maar om een maatregel die mensen moet motiveren hun privekilometers niet op te rijden. Dan kom je op een heel ander bedrag, waarschijnlijk meerdere centen per kilometer. Dat zou principieel onjuist zijn. Je betaalt de privekilometers namelijk al middels de leaseprijs + brandstofvoorschot (gebaseerd op zakelijke + privekilometers) en dan zou je nu een extra bedrag moeten aftikken waar CGI geld aan overhoudt.. Lijkt me niet helemaal eerlijk.
Het ijkpunt is niet het startpunt van een schaal, het is het eindpunt van de schaal bij een normale groeicurve. De ruimte boven het ijkpunt is voornamelijk bedoeld voor mensen die een functie under hun niveau invullen (bijvoorbeeld een T3 die een inzet als software engineer doet). Na 4 jaar in een level zou je normaal gesproken wel aardig richting het ijkpunt moeten komen, maar ik zie geen reden waarom je automatisch het ijkpunt zou moeten hebben.Montifaud schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:20:
[...]
daar heb ik ook over na zitten denken. Ik ben (inmiddels 4 jaar) LVL3 en goed plaatsbaar. Als ik zo kijk naar de salarisschaal ijkpunten van L3 dan zit ik daar nog dik onder. En sta ook al een paar jaar stil, ondanks goed billable.
Misschien zijn Nederlandse medewerkers veel duurder ten opzichte van die landen?? Misschien niet luxe ten opzichte van onze Nederlandse woonlasten, belastingheffing, zorgverzekering, transportkosten en dergelijke, maar wel in personeelsKOSTEN in euro's. Daar lijkt Canada voornamelijk op te letten.
Dit zou de gevraagde benchmark (marktconform in Europese markt) kunnen zijn. Goede vraag om die benchmark te publiceren.
vragen, vragen, vragen...
Meten is weten! De achterbanraadpleging is een prima gelegenheid voor de OR om de werknemers te enquêteren. De OR heeft gezegd dat de overgrote meerderheid moet willen tekenen. Ik hoop dat ze een enquête aandurven, er eventueel consequenties aan verbinden en het lef hebben om de uitslag transparant met de achterban te delen.Gaat er wel zo een hoog percentage van niet tekenaars zijn?
Volgens de presentatie zou dit het bedrijf juist geld kosten en is het zeker geen kostenreductie. Dus dat gaat niet op.CGIanoniem schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:33:
Zijn er meningen vanuit andere ex-Logica-landen bekend? Hoe hebben collega's uit Engeland, Duitsland, Frankrijk, Scandinavië gereageerd? Hebben zij al een verandering gepresenteerd gekregen?
Misschien zijn Nederlandse medewerkers veel duurder ten opzichte van die landen?? Misschien niet luxe ten opzichte van onze Nederlandse woonlasten, belastingheffing, zorgverzekering, transportkosten en dergelijke, maar wel in personeelsKOSTEN in euro's. Daar lijkt Canada voornamelijk op te letten.
Dit zou de gevraagde benchmark (marktconform in Europese markt) kunnen zijn. Goede vraag om die benchmark te publiceren.
Verwijderd
Resultaten uit het verleden bewijzen dat dat soort uitspraken mooi klinken, maar niet per se waar hoeven zijn. Ik noem billability bonus en de eerder genoemde data in dit hele proces. De beloofde transparantie die er onvoldoende is en het nog steeds niet beschikbaar zijn van de arbeidsvoorwaarden op de HR site. De positieve kanten aan het verhaal zijn grotendeels variabel en onzeker....Gaius schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:34:
[...]
Volgens de presentatie zou dit het bedrijf juist geld kosten en is het zeker geen kostenreductie. Dus dat gaat niet op.
Te kort door de bocht denk ik. Het is een auto van de zaak, aka van CGI. Dus de volledige uitstoot van CO2 staat bij hun op de .... lijst (?). Anyway, als jij die auto dus ook voor eigen gebruik gaat gebruiken en ze willen dat deel uitstoot niet op de balans hebben, moet je het afkopen.t_captain schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:31:
[...]
Inderdaad, het is een soort carte blanche. Behalve een goede reden om niet meteen te tekenen, is het ook een goed argument om aan je manager uit te leggen dat je nog even afwacht. In deze onderhandelingen is tijd in je voordeel.
A propos CO2 uitstoot van je privekilometers, een paar losse gedachten:
1. Het betreft privekilometers. CGI heeft geen zaken met je priveleven, en ik zie ook geen enkele reden waarom ze jouw prive-CO2-uitstoot (sorry voor het woord) zouden moeten compenseren voor hun klimaatcertificering. Ze vragen toch ook niet naar het energielabel van je woning of de tickets van je vakantie?
Je zou ook bijna zeggen, we laten de dieselgrens vervallen en stimuleren hybride en benzine auto's. Want die stoten veel minder CO2 uit dan die vervuilende diesels.
But wait.... there is more..
Natuurlijk is het van de gekke dat je milieubelasting moet afkopen?2. Bij de actuele koers van CO2 certificaten kun je voor minder dan 1 euro per auto per maand de hele CO2 uitstoot over 13.500 privekilometers afkopen. Als het om zulke lullige bedragen gaat, waarom zou je dan moeite doen om door te belasten naar de werknemer. Mijn vrees zou zijn dat het helemaal niet om CO2-compensatie gaat maar om een maatregel die mensen moet motiveren hun privekilometers niet op te rijden. Dan kom je op een heel ander bedrag, waarschijnlijk meerdere centen per kilometer. Dat zou principieel onjuist zijn. Je betaalt de privekilometers namelijk al middels de leaseprijs + brandstofvoorschot (gebaseerd op zakelijke + privekilometers) en dan zou je nu een extra bedrag moeten aftikken waar CGI geld aan overhoudt.. Lijkt me niet helemaal eerlijk.
Hoe zit het dan met SMART working (lees: het nieuwe thuiswerken waarbij we vinden dat je thuis moet werken in een arbo goedgekeurde omgeving die je zelf mag financieren. Leuk voor jou, Smart van ons)?
Moet ik straks ook een CO2 toeslag betalen als ik mijn privemail lees of op tweakers post via mijn CGI laptop?
Als ik NL met DE vergelijk dan zijn de arbeidskosten redelijk vergelijkbaar. In DE zijn de salarissen van hoogopgeleid personeel wat hoger, in NL zijn andere zaken zoals zorgkosten hoger (en dat is geen luxe maar een rekening die elke werkgever krijgt). De tarieven in de detacheringsmarkt liggen in DE wel veel beter. Ik schat tenminste 25% hoger dan in NL.CGIanoniem schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:33:
Zijn er meningen vanuit andere ex-Logica-landen bekend? Hoe hebben collega's uit Engeland, Duitsland, Frankrijk, Scandinavië gereageerd? Hebben zij al een verandering gepresenteerd gekregen?
Ik had zojuist nog becijferd dat de nieuwe arbeidsvoorwaarden 5000 euro per manjaar goedkoper zijn. Dan moet er dus een aardige plus op de individuele voorstellen staan, anders is dit geen waarheid.Gaius schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:34:
[...]
Volgens de presentatie zou dit het bedrijf juist geld kosten en is het zeker geen kostenreductie. Dus dat gaat niet op.
Ik had een korte blik op hun groene rapportage geworpen en gezien dat ze het wagenpark wel degelijk uitsplitsen naar prive / zakelijk o.b.v. "gedetailleerde tweewekelijkse rapportages" (klinkt als Timenetavotar schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:41:
[...]
Te kort door de bocht denk ik. Het is een auto van de zaak, aka van CGI. Dus de volledige uitstoot van CO2 staat bij hun op de .... lijst (?).
Verwijderd
Direct verkopen gaat niet lukken. Er zit altijd tijd tussen de aankoop en verkoop (je kunt pas iets verkopen als je weet hoeveel je hebt), en dus loop je koersrisico.sam.vimes schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:20:
De eerste positieve reactie? Nou vooruit. Als je voor de volledige 1,5% meedoet aan het SPP en de aandelen direct (zonder koerswijziging) weer verkoopt, levert dat bruto 1,5% bijdrage van CGI op. Voor mij persoonlijk toch zo'n €50 per maand.
Heb je dan ook rekening gehouden met verkoopkosten (want die zijn er wel). En die zijn procentueel hoog als je een klein aantal aandelen verhandeld.
Reken maar na, die vermindering van onkostenvergoeding is een vast bedrag per medewerker en
de vermindering van de pensioenbijdrage een relatief bedrag.
Daar tegenover wordt 1,5% SPP en (het eerste jaar gegarandeerd) 2% PPP gezet.
Die 3,5% compenseert voor de lagere inkomens, dat is ongeveer tot aan 2750,- / maand, niet wat er afgenomen is aan de andere kant, maar dit gaat voor de inkomens daarboven (of ruim daarboven) wel flink compenseren...
Dit voelt voor mij alsof de lagere inkomens in de Nederland B.V. de invoering van PPP en SPP voor de hogere inkomens aan het financieren zijn...
Er is toch niet gezegd dat dit per persoon gelijk moet blijven.t_captain schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:42:
Ik had zojuist nog becijferd dat de nieuwe arbeidsvoorwaarden 5000 euro per manjaar goedkoper zijn. Dan moet er dus een aardige plus op de individuele voorstellen staan, anders is dit geen waarheid.
Je kunt het geld wat je verdiend aan salariskosten van je members toch weer uitgeven aan bonusen voor ..
Ja voor wie eigenlijk

Dus jij gaat tekenen?sam.vimes schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:20:
De eerste positieve reactie? Nou vooruit. Als je voor de volledige 1,5% meedoet aan het SPP en de aandelen direct (zonder koerswijziging) weer verkoopt, levert dat bruto 1,5% bijdrage van CGI op. Voor mij persoonlijk toch zo'n €50 per maand.
Verwijderd
Dit hoorde ik ook. Lijkt me duidelijk een pressiemiddel van de directie om de OR onder druk te zetten. Maar de OR laat zich niet gek maken, hoe later de brieven worden verstuurd hoe verder de planning van de OR opschuift en daarmee ook de deadline van 1 oktober.Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:05:
Krijg net te horen dat de brieven toch over de post gaan en dinsdag worden verzonden.
Wat ik nog steeds wonderlijk vind is dat de mobiliteitspilot nog moet starten, de onderhandelingen met pensioenfondsen nog lopen, niet duidelijk is hoe de belastingdienst precies omgaat met de onkostenvergoeding, maar dat ze toch willen dat we voor die tijd alvast gaan tekenen. Dat is net als aan een klant vragen voor decharge als het project nog moet beginnen.
Verwijderd
voor het eerste jaar ja, daarna zitten er allemaal onzekerheden in. Je moet kijken naar wat het je over 4 jaar oplevert of gaat kosten. De extra vrije dagen waar je nu recht op hebt in de toekomst die krijg je niet meer en moet je dus ook omzetten in geld. Die PPP hangt van minstens 3 factoren af, de vraag is dus of je dat überhaupt na 4 jaar nog wel uitgekeerd krijgt.sam.vimes schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:20:
Dit topic is gesloten.