+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Dat lijkt me ook sterk. De salarisschalen dateren volgens mij uit 2007. Sinds die tijd zijn de CAO lonen in ons land bijna 11% gestegen.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:26:
[...]
Ik heb de salaris schalen ook nog steeds niet gezien, hoop echt dat ze de minimum level niveau ook niet naar beneden hebben bijgesteld.
Bovendien worden de secundaire arbeidsvoorwaarden uitgekleed. De impact van die maatregelen verschilt natuurlijk per persoon, maar ik denk dat het bij een gemiddelde L2 consultant een totale besparing op de loonkosten oplevert van een procent of 8. Per saldo zouden de schalen dus 20% omhoog moeten gaan.
Nu weet ik dat de beloning bij CGI en andere grote IT services bedrijven in NL de afgelopen 5 jaar ongeveer 10% is achtergebleven bij de markt. Maar dan nog zouden de schalen 10% moeten stijgen. Als men zou presteren om de oude schalen af te stoffen of zelfs te verlagen, dan plaatst het bedrijf zich qua beloning ronduit laag in de markt, orde Brunel/Centric. Dan zou het een harde kluif worden om het komende jaar pakweg 1000 consultants aan boord te halen.
Ook ik ga de brief pas ik oktober krijgen ivm vakantie (even dat stuwmeer van dagen opmakenVerwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:22:
Nog een leuk detail: Ik ga net als een paar andere members collega's op vakantie.
Mijn voorstel krijg ik dus pas begin oktober, ben benieuwd hoeveel tijd wij nog krijgen om alles goed door te nemen!
Maar hoeveel tijd je nodig om optie 3 terug te sturen
Verwijderd
Zeker als je met vakantie gaat vind ik dat ze hem moeten opsturen, dan lees ik hem wel op het strand met een biertje in de handt_captain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:43:
Ik neem aan dat die brief toch ook per e-mail komt?
Vraag mij af wat de reden is dat een TL de brief moet overhandigen? Om er weer een mooi verkoopverhaaltje bij te doen?
Ik gok zodat je kan tekenen voor ontvangst.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:45:
[...]
Zeker als je met vakantie gaat vind ik dat ze hem moeten opsturen, dan lees ik hem wel op het strand met een biertje in de hand![]()
Vraag mij af wat de reden is dat een TL de brief moet overhandigen? Om er weer een mooi verkoopverhaaltje bij te doen?
Edit: de salaris schalen staan gelinkt op de OR discussie site in een topic waarvan je zou vermoeden dat ze er zouden kunnen staan. Een van onze collega-members heeft ze daar gelinkt.
[ Voor 17% gewijzigd door avotar op 05-09-2013 09:48 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Vakantie is voor vakantie. Alle zakelijke mail wordt pas weer gelezen als ik terug ben.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:45:
Zeker als je met vakantie gaat vind ik dat ze hem moeten opsturen, dan lees ik hem wel op het strand met een biertje in de hand
Verwijderd
Volgens mij moet je eerder weten hoeveel je moet inleveren, zodat je weet hoeveel je minder kunt besteden.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:49:
Ze kunnen toch minimaal voor de vakantie doorgeven of ik salarisverhoging krijg, dan weet ik hoeveel ik op kan maken :-)
Verwijderd
Wel opletten in welk vakje je neemt.avotar schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:46:
Ik gok zodat je kan tekenen voor ontvangst.
Het grote vakje je voor "Ik ga akkoord met de voorwaarden"
Het kleine vakje is de bevestiging dat je de brief het gekregen.
Mag een TL een gesloten brief voor een medewerker openen dan? Ik ken de wet daarin niet, maar er is toch zoiets als vertrouwelijkheid / briefgeheim of zoiets?Wijnands schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:51:
Beste oplossing is dan je TL een mailtje sturen en vriendelijk vragen of hij het ding even op de scanner legt.
Verwijderd
Als je kijkt naar de negatieve punten in de presentatie van de OR dan is wordt al snel duidelijk wat er met die entry levels gedaan is:t_captain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:39:
[...]
Dat lijkt me ook sterk. De salarisschalen dateren volgens mij uit 2007. Sinds die tijd zijn de CAO lonen in ons land bijna 11% gestegen.
"Entry levels schalen nu lager dan de (informele) tabel uit 2009, geen inflatie correctie"
Dus daar hoef je maar weinig van te verwachten.
Verwijderd
Als ik toestemming geef dan ze mijn brief mogen openen wel!Eddo-79 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:52:
[...]
Mag een TL een gesloten brief voor een medewerker openen dan? Ik ken de wet daarin niet, maar er is toch zoiets als vertrouwelijkheid / briefgeheim of zoiets?
Verwijderd
Zoals ik het zie, we zijn gewoon overgenomen door CGI, hun droom moet nu opeens ook voor mij gelden? Laat ze dan eerst met een fatsoenlijk voorstel komen. Ondanks dat ik nog geen brief heb gezien weet ik nu al dat ik er netto op achteruit ga, zeker over 4 jaar. Er wordt alleen versoberd op de vaste faktoren van de werknemer en geplust op onzekere faktoren (SPP en PPP). Begin daarnaast ook hun doorzichtige spelletjes zat te worden vwb deadlines e.d.. Heb het gevoel dat ze mij niet serieus nemen, oke maar kom dan ook niet aan met een gesprek om mij alsnog over te halen als ik niet teken. En wat ik helemaal niet kan bevatten is dat Ron bij zo'n belangrijke presentatie (3200 personeel) het in zijn hoofd haalt om op vakantie te gaan. Over respect gesproken.
Verwijderd
Klopt, maar ik ben slechts creatief aan het boekhouden. Ik kan de 700 euro van (boek)jaar 1 opnemen aan het eind van (boek)jaar 1 en de 700 euro van (boekjaar) 2 direct aan het begin van (boek)jaar 2. Back-to-back, dus 4 dagen en 1400 eurofayso946 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:23:
[...]
nee hoor die 700 euro vervalt aan het einde van een (boek)jaar
Dat worden ofwel heel duur betaalde koeriers, of we mogen ze zelf ophalen op de vestiging...
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
alleen feest voor de managers denk ik
[ Voor 33% gewijzigd door fayso946 op 05-09-2013 10:17 ]
1. Niet mee eens zijn, en weg gaan.
2. Niet mee eens zijn, maar toch slikken, of je oude contract behouden
3. Tekenen.
Vooralsnog is er weinig bekend. Ik wacht rustig de brief af (Die in mijn vakantie komt), en maak dan wel mijn keuze. Op dit moment sta ik noch positief, noch negatief in het geheel, de brief gaat bepalend zijn.
Verwijderd
Je kan ook lekker negatief blijven en overal tegenaan gaan schoppen en nee zeggen.fayso946 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:16:
ik zie geen aanleiding om te feesten
alleen feest voor de managers denk ik
Feest is toch altijd leuk, beetje CGI failliet eten en drinken en daarna weer nadenken over de toekomst
Optie 4: OnderhandelenReneger schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:18:
Ik vind t toch frappant. Als jullie er toch zo klaar mee zijn, heb dan ook de ballen in je broek om dan gelijk je ontslagbrief in te leveren. Je kan door blijven azijnpissen (De gemiddelde azijnproducent is jaloers op de hoeveelheden hier), maar wat wil je er in godsnaam mee bereiken? Veel zal er toch niet veranderen, in mijn ogen heb je de volgende keuzes:
3. Tekenen.
Vooralsnog is er weinig bekend. Ik wacht rustig de brief af (Die in mijn vakantie komt), en maak dan wel mijn keuze. Op dit moment sta ik noch positief, noch negatief in het geheel, de brief gaat bepalend zijn.
Verder volledig mee eens: eerst de brief maar eens lezen.
zo had ik het niet bekeken, ik geef je helemaal gelijkVerwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:21:
[...]
Je kan ook lekker negatief blijven en overal tegenaan gaan schoppen en nee zeggen.
Feest is toch altijd leuk, beetje CGI failliet eten en drinken en daarna weer nadenken over de toekomst![]()
Je gaat even voorbij aan het volgende: de OR moet nog haar oordeel geven (zie ook de communicatie van de OR hierover). Als de OR nee zegt, hebben we een heel ander traject. Er komen achterbanraadplegingen, en mijns inziens geeft de tendens hier op het forum ook wel aan hoe mensen er over denken.Reneger schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:18:
Ik vind t toch frappant. Als jullie er toch zo klaar mee zijn, heb dan ook de ballen in je broek om dan gelijk je ontslagbrief in te leveren. Je kan door blijven azijnpissen (De gemiddelde azijnproducent is jaloers op de hoeveelheden hier), maar wat wil je er in godsnaam mee bereiken? Veel zal er toch niet veranderen, in mijn ogen heb je de volgende keuzes:
3. Tekenen.
Op tweakers en intern reageren maar een klein deel van de populatie. Het is dus nog niet meteen een uitgemaakte zaak of echt iedereen zo negatief is.ed73 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:24:
Je gaat even voorbij aan het volgende: de OR moet nog haar oordeel geven (zie ook de communicatie van de OR hierover). Als de OR nee zegt, hebben we een heel ander traject. Er komen achterbanraadplegingen, en mijns inziens geeft de tendens hier op het forum ook wel aan hoe mensen er over denken.
Uitgaande van de forums, is merendeel negatief.
Door net als Marcel te stellen dat CGI als enige 100% pensioensafdracht doet geef je een verkeerde voorstelling van zaken. Ook doet een werkgever niet een willekeurig bedrag aan pensioenafdracht.Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:31:
Pensioenafdracht is niet verplicht. Een werkgever kan een willekeurig bedrag aan pensioenafdracht doen. Zolang de werknemer niets meebetaald, betaald de werkgever 100%. Dat CGI als enige (100% dus) een pensioensafdracht deed (en de medewerker niet meebetaalde) wil niet zeggen dat CGI het maximum aan pensioen afdroeg. Ik heb de kengetallen niet paraat, maar het is in de categorie "bij-lange-na-niet" De afdracht is 'wel-aardig'. De medewerker heeft in de huidige situatie nog voldoende ruimte om 'bij te sparen/storten'. Het voorstel is nu om van die "100%", de werknemer "23%" zelf te laten betalen.
Om te komen tot een middenloon pensioen zijn er verschillende goedgekeurde premiestaffels van de pensioengrondslag mogelijk. In de arbeidsvoorwaarden is in de huidige regeling is afgesproken dat CGI 76% betaalt van de vastgestelde CGB-staffel (CGB = Commissie Gelijke Behandeling).
Zo is de beschikbare premie voor CGI vastgesteld. En die premie betaald CGI volledig. Daar gaan overigens alle kosten voor Kröller Boom voor al hun diensten en Zwitserleven nog vanaf voordat het wordt ingezet voor je pensioen! Daarom is ook de opmerking over het mogelijk bewerkstelligen van een verlaging van de totale kosten van de uitvoering van de pensioenregeling misleidend. De premie wordt niet hoger, maar de kosten die je al betaald worden mogelijk lager. Uit gemakzucht hebben ze daar jarenlang niets aan gedaan.
Wat CGI 100% noemt is dus in feite 76%. Het is nu geheel vrijwillig aan de medewerker om niet zelf een aanvullende regeling te treffen en een flink pensioengat op te bouwen. Door 23% van de CGI premie naar de medewerker te verschuiven draagt CGI nog maar 58,5% bij aan de pensioenopbouw van de medewerker. Omdat het nieuwe aanvullende werknemersdeel verplicht is kan het pensioengat niet verder oplopen. Maar ook daar wil Marcel van af. Mooier kun je het niet maken.
It always seems impossible until it's done.
Verwijderd
Dan heb je zeker nog niet met je collega's gesprokenbakkerl schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:27:
[...]
Op tweakers en intern reageren maar een klein deel van de populatie. Het is dus nog niet meteen een uitgemaakte zaak of echt iedereen zo negatief is.
Uitgaande van de forums, is merendeel negatief.

Ik herken geen situatie van "massaal klagen maar intussen wel blijven".Reneger schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:18:
Ik vind t toch frappant. Als jullie er toch zo klaar mee zijn, heb dan ook de ballen in je broek om dan gelijk je ontslagbrief in te leveren. [...]
Als ik op dit forum lees dat er nog maar 3000 of 3200 mensen bij CGI NL werken, dan is die outflow volop bezig. Volgens mij telde het bedrijf een aantal jaar geleden 5000 a 6000 mensen, en de paar ontslagrondes die tussen 2008 en 2012 zijn uitgevoerd tellen absoluut niet op tot dat verschil. Met andere woorden, de werknemers weten de deur kennelijk prima te vinden.
Verder speelt mee dat de nieuwe arbeidsvoorwaarden nog heel vers zijn, sommige punten nog onduidelijk zijn en het individuele voorstel nog niet is ontvangen. De werknemers hebben de informatie nog niet compleet en hebben bovendien nog nauwelijks tijd gehad om tot een besluit te komen.
Wat je de laatste pagina's op dit forum leest is gewoon emotie. In welke mate mensen daadwerkelijk zullen weggaan zal de komende 2 tot 6 maanden pas duidelijk worden. Uitgaande van de aanname dat IT consultants doorgaans vrij rationele mensen zijn, zullen ze eerst de ontbrekende info afwachten, dan enkele dagen tot enkele weken nodig hebben om hun besluit te nemen en in het geval ze besluiten weg te gaan, enkele weken tot enkele maanden om ergens anders een baan te vinden. Het lijkt me een beetje vroeg om te roepen "ga maar weg als het je niet bevalt".
Die ontslagbrieven komen niet in september maar in het najaar / de winter.
OR is volgens mij nog steeds een adviserend orgaan. Ze kunnen snoeihard het oordeel van OR naast zich neer leggen.ed73 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:24:
[...]
Je gaat even voorbij aan het volgende: de OR moet nog haar oordeel geven (zie ook de communicatie van de OR hierover). Als de OR nee zegt, hebben we een heel ander traject. Er komen achterbanraadplegingen, en mijns inziens geeft de tendens hier op het forum ook wel aan hoe mensen er over denken.
En dan nog, zoals hierboven al wordt geroepen, er moet genoeg draagvlak voor zijn. Op dit moment hoor ik te weinig negatieve geluiden daarvoor, men wacht de brief af.
We kunnen nu wel apen en beren gaan proberen te schieten die nog helemaal niet in zicht zijn, maar we kunnen ook met zn allen even afwachten wat er in de brieven komt te staan.
Ik ga er uiteraard vanuit dat ik een brute loonsverhoging krijg.

je bent nog te optimistisch. echt.t_captain schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:37:
Als ik op dit forum lees dat er nog maar 3000 of 3200 mensen bij CGI NL werken, dan is die outflow volop bezig.
dat denk ik ookDie ontslagbrieven komen niet in september maar in het najaar / de winter.
Somewhere in Canada, April 2014...:
" So tell me Ron, what do you have to say about this negative growth over the pas six months? That is not what we agreed in your KPI's, eh? "
" ....sorry Michael, I was on leave when this was communicated...."
<awkward silence>
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Verwijderd
awesomepeter00 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:47:
[...]
je bent nog te optimistisch. echt.
[...]
dat denk ik ook
Somewhere in Canada, April 2014...:
" So tell me Ron, what do you have to say about this negative growth over the pas six months? That is not what we agreed in your KPI's, eh? "
" ....sorry Michael, I was on leave when this was communicated...."
<awkward silence>
Woensdag is mijn vrije dag (ja, zo'n parttime werknemer).. En ik moet nog steeds op kantoor komen om mijn Logica om te stickeren naar een CGI pas...Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:32:
Dan heb je zeker nog niet met je collega's gesproken
Volgens mij is toch aangegeven dat voor sommige componenten in de arbeidsvoorwaarden de OR instemmingsrecht heeft, niet adviesrecht. Die kan de werkgever dus niet naast zich neerleggen.Reneger schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:39:
[...]
OR is volgens mij nog steeds een adviserend orgaan. Ze kunnen snoeihard het oordeel van OR naast zich neer leggen.
En dan nog, zoals hierboven al wordt geroepen, er moet genoeg draagvlak voor zijn. Op dit moment hoor ik te weinig negatieve geluiden daarvoor, men wacht de brief af.
We kunnen nu wel apen en beren gaan proberen te schieten die nog helemaal niet in zicht zijn, maar we kunnen ook met zn allen even afwachten wat er in de brieven komt te staan.
Ik ga er uiteraard vanuit dat ik een brute loonsverhoging krijg.![]()
Ook ik wacht op de brief.....
Ik verwacht er minimaal 100K bij natuurlijk. Ik ben niet marktconform, dus ik wil ook geen marktconforme beloning
Voor het grootste deel van de maatregelen heeft de OR instemmingsrecht. Als de OR die instemming niet geeft, is het hele pakket een no-go. Dan moet de kantonrechter eraan te pas komen.Reneger schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:39:
[...]
OR is volgens mij nog steeds een adviserend orgaan. Ze kunnen snoeihard het oordeel van OR naast zich neer leggen.
http://www.or-online.nl/n...n/art-27-instemmingsrecht
Verwijderd
Denk dat ze het niet meer aankunnen, hahahaha
Verwijderd
Zijn er al netten gespannen rond het gebouw waar de HR zich bevind?Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:13:
"Het telefoonnummer dat je kunt bellen voor vragen over HR Transformatie is tijdelijk buiten gebruik. Vragen kun je nog wel mailen naar de mailbox."
Denk dat ze het niet meer aankunnen, hahahaha
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Verwijderd
LPS vertrouw ik niet!Testert schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:23:
Shitty timing... Ik ga uit dienst maar moet nog wat zaken opgehelderd krijgen, zoals waarom ik in LPS 40 uur minder zie staan bij m'n verloftegoed... Duurt allemaal erg lang!
Ik heb alle vakantiedagen die ik op genomen heb altijd in een excel sheetje gezet just in case. Volgende maand gaan we zien of het overeen komt
Verwijderd
Je saldo in LPS klopt sowieso niet. Dus je zult het saldo bij je team lead of HR moeten opvragen. Die hebben een mooi overzicht daarvoor.Testert schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:23:
Shitty timing... Ik ga uit dienst maar moet nog wat zaken opgehelderd krijgen, zoals waarom ik in LPS 40 uur minder zie staan bij m'n verloftegoed... Duurt allemaal erg lang!
Ik meen dat LPS wel klopt als je verlofaanvragen via LPS doet...Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:25:
Je saldo in LPS klopt sowieso niet. Dus je zult het saldo bij je team lead of HR moeten opvragen. Die hebben een mooi overzicht daarvoor.
vermindering op de onkostenvergoeding (was 1092,-, straks nog 360,-)
= netto 732 / jaar er op achteruit
Stel je gaat all in met SPP en krijgt ook netjes de 2% PPP
Dan is het voor een medewerker te hopen dat zijn salaris minimaal op 2782,- maand zit, want:
dan compenseert SPP (1,5% van jaarsalarsis) + PPP (2%) ...bruto samen 1262,-
= netto 732,- / jaar er op vooruit
Of vergeet ik een van de nieuwe voorwaarden waarbij we ook echt euro's in handen hebben?
Verwijderd
De logica dagen worden geloof ik niet goed berekendDeZaag schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:33:
[...]
Ik meen dat LPS wel klopt als je verlofaanvragen via LPS doet...

En waar is die matrix nou? Die zou Marcel nog geven tijdens de presentatie. Ik wil weten hoeveel ik er met mijn Rating x RSP bij ga krijgen.
Gaan we dus gewoon memberlijk ongehoorzaam doen?
[ Voor 3% gewijzigd door marcelmg2 op 05-09-2013 11:38 ]
Ik benijd ze niet, maar voor HR mensen en arbeidsrecht juristen zijn het wel interessante tijden!
Reden dat ik vertrek is overigens werkinhoudelijk. Ik ga er financieel maar een paar procent op vooruit, maar dat zal ook komen doordat ik iets in de buurt gevonden heb. Over mijn beloning ben ik altijd wel tevreden geweest!
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Op zich wel een interessante: Als je voor optie 3 kiest, moet je dan met je manager praten of met HR?marcelmg2 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:36:
Hoewel ik een deel van de versoberingen gecompenseerd zie (zij het dan wel door onzekere componenten) ga ik toch gewoon voor optie 3 kiezen. Ik laat me graag in een persoonlijk gesprek van een uurtje (sjieke lunch) nog overtuigen (omkopen) door mijn manager. Als iedereen nu voor optie 3 kiest dan gaan er ruim 2000 gesprekken plaatsvinden. Als het versturen van een paar duizend brieven logistiek al niet lukt, hoe lang gaan ze er dan over doen om die >2000 gesprekken in te plannen en te voeren. 1-10 (2013) is dan niet haalbaar. Los van de OR en haar wel/niet instemming. Ik ga voor optie 3. Optie 1 kan dan altijd nog.
En waar is die matrix nou? Die zou Marcel nog geven tijdens de presentatie. Ik wil weten hoeveel ik er met mijn Rating x RSP bij ga krijgen.
Gaan we dus gewoon memberlijk ongehoorzaam doen?
Zou Ron aanwezig zijn op de Annual Tour of wederom weer op een 'welverdiende' vakantie?marcelmg2 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 11:47:
En heel misschien kan ik op 1-10 toch niet bij de Annual Tour zijn. Ik ga die avond maar een gesprek met mijn financieel adviseur plannen om de gevolgen van dit voorstel eens door te rekenen.
Verwijderd
Verwijderd
Zijn ze allemaal op een wel verdiende vakantie misschien?Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:33:
Wat ik niet begrijp is dat HR na de presentatie niet alle documenten meteen gepubliceerd heeft. Nu wordt er een vrachtlading aan aannames gedaan en leidt die onduidelijkheid alleen maar tot meer negativiteit en frustratie. Vraag me nu af of ze echt gaan wachten met het plaatsen van de informatie totdat de brieven er uit zijn.
Dat noemen ze transparant zijn...Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:33:
Wat ik niet begrijp is dat HR na de presentatie niet alle documenten meteen gepubliceerd heeft. Nu wordt er een vrachtlading aan aannames gedaan en leidt die onduidelijkheid alleen maar tot meer negativiteit en frustratie. Vraag me nu af of ze echt gaan wachten met het plaatsen van de informatie totdat de brieven er uit zijn.
Of na het uitwerken van hun eigen brief zijn ze in staking gegaan ...Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:35:
[...]
Zijn ze allemaal op een wel verdiende vakantie misschien?
vandaar dat je ze niet meer kunt bellenchime schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:39:
Of na het uitwerken van hun eigen brief zijn ze in staking gegaan ...
Verwijderd
Allemaal een
ehm....jij ?chinook schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:57:
In plaats van energie in klagen te steken: wie bouwt een rekenmodel in Excel?

dat is al voor je gedaan. Verschillen staan dr al in, is misschien een beetje arbitrair en alleen van toepassing voor 2013
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Hebben we een handige excel topper in huis?chinook schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:57:
In plaats van energie in klagen te steken: wie bouwt een rekenmodel in Excel? Requirements: input salaris, ancieniteitsdagen, leeftijd, kilometers van je klus, etc. Output: bruto / netto verschillen
Iemand ooit eens een berekening laten maken als je 90% of 80% wilt werken? Wellicht dat we die berekeningen als start kunnen gebruiken.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Geduld, geduld, de raderen draaien.Donde schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:09:
[...]
Hebben we een handige excel topper in huis?
Verwijderd
Nee, ze bedoelen kleiner/gelijk 15. Alles boven de 15 zijn ze nog over aan het nadenken, volgens Marcel tijdens de voordrachtsam.vimes schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:19:
Vakantiedagenstuwmeerafkoop. Verrek, het staat er echt:
[...]
Volgens mij bedoelen ze groter dan of gelijk aan...
Dat dacht ik tijdens de bijeenkomst ook, maar daarna vertelde Marcel dat er met collega's met meer dan 15 dagen er voorlopig niets gebeurd. Dit zal blijkbaar op een andere manier geaddresseerd gaan worden. Overigens dacht een collega dat daarmee bedoeld wordt dat alleen het deel boven de 15 onaangetast blijft (en dus verkoop tussen de 3 en 15, alles daarboven bijft dan staan), maar zo interpreteerde ik dat niet.sam.vimes schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:19:
Vakantiedagenstuwmeerafkoop. Verrek, het staat er echt:
[...]
Volgens mij bedoelen ze groter dan of gelijk aan...
Oke je kunt dus max 5x4=20 vakantie dagen surplus hebben, en het eerste half jaar nog het restant van het voorgaande jaar.
Zo zie je maar weer dat het heel erg belangrijk is om de gedetailleerde voorwaarden snel te publiceren (zoals ook toegezegd). Nu worden er allerlei discussie's gevoerd/aanname's gedaan terwijjl zaken misschien verkeerd geïnterpreteerd of verkeerd herinnerd worden.Johri schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:23:
[...]
Dat dacht ik tijdens de bijeenkomst ook, maar daarna vertelde Marcel dat er met collega's met meer dan 15 dagen er voorlopig niets gebeurd. Dit zal blijkbaar op een andere manier geaddresseerd gaan worden. Overigens dacht een collega dat daarmee bedoeld wordt dat alleen het deel boven de 15 onaangetast blijft (en dus verkoop tussen de 3 en 15, alles daarboven bijft dan staan), maar zo interpreteerde ik dat niet.
Verwijderd
Mag ik hieruit opmaken (woordje;nog wel) dat we straks ook niet meer kunnen mailen? :-)
Ik ben dit helemaal met je eens. Eerst worden er weet niet hoeveel mensen uitgewipt en vervolgens passen ze de arbeidsvoorwaarden voor nieuwe werknemers naar beneden aan en nu kan iedereen er aan geloven.Donde schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:17:
[...]
Waar ik wel een beetje gek van wordt is al die 'Friends@work'-reclame. Hoe kan ik iemand overtuigen om bij CGI te komen werken als ik zelf nog niet weet dat ik wil blijven werken voor CGI. Overtuig mij eerst om te blijven werken bij CGI en dan kan ik andere 'Friends' overtuigen om te komen werken voor CGI.
En hoe moet ik die 'Friend' nou vertellen wat voor arbeidsvoowaarden CGI heeft, want de huidige zal in grote lijnen veranderen.
Voor mij geldt in elk geval dat ik niet zo direct hier gunstig op ga reageren.
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Vanuit de werknemer gezien ligt het iets anders. Je bouwt een stuwmeer op omdat je het ergens voor nodig hebt of achter de hand wil houden. Als er geen toekomstige noodzaak is en ook geen behoefte aan een buffer dan had je de dagen immers al opgenomen of laten uitbetalen. Het probleem van een werknemer is dat er geen goede fiscale instrumenten zijn om een vakantie-stuwmeer voort te zetten buiten de werkgever om. Een stamrecht-BV is duur, een lijfrente of aanvullend pensioen is niet flexibel, en direct afrekenen van de loonbelasting is duur. Eigenlijk zouden ook werknemers een FOR moeten hebben
Verwijderd
Krijg overigens een deja-vu met de periode van de ontslagrondes; toen kregen we ook van die e-mailtjes the-day-after, alsof er niets aan de hand is en we een gelukkige familie zijn.

Verwijderd
Wij hopen op u begrip.................
En we weten wat met degene is gebeurd die dit heeft uitgestuurd.....Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:37:
Of de e-mailtjes die werden verstuurd na het niet doorgaan van de salarisronde.
Wij hopen op u begrip.................
Q3 F2012 zaten de resultaten van Logica niet bij, meen ik.
Verwijderd
psst het gaat hier over 2013DeZaag schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:49:
[...]
Q3 F2012 zaten de resultaten van Logica niet bij, meen ik.
oh wacht doel je op dat overzichtje waar ook 2012 in staat. Dat weet ik eigenlijk niet zeker of logica daar al bij zit
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 14:54 ]
Edit: Exactly.
[ Voor 20% gewijzigd door DeZaag op 05-09-2013 14:56 ]
Actually Ron de Mos is a colleague and manager.Ron de Mos is not your colleague, friend or manager. He is essentially a consultant whose job it is to cut costs by screwing long serving and hard working staff out of more of our already poor compensation. Make no mistake, the new contracts will leave you worse off. Furthermore signing the new contract will contribute to our buddy Ronny getting a nice fat bonus plus a cushy well paid job. Sorry but every way I look at this, I cannot see why any body would consider changing their current contract.
Ronny will only get a fat bonus when he has reached the target he has been set.
But frankly what Ronny is.... or is not.... for that matter has nothing to do with wether I'll accept or reject the new contract.
Een paar punten die ik uit de tabel haal:
* Omzet is licht gestegen. Ik heb niet naar regionale verdeling gekeken, maar ik vermoed dat die stijging aan noord-amerika is toe te schrijven, de economische groei is daar aanzienlijk hoger dan in de EU.
* Bookings laat een opmerkelijke stijging zien van Q2 naar Q3. Dat betekent dat een duidelijke acceleratie van de omzetgroei aanstaande is. Dit is absoluut goed nieuws, al weet ik niet welk deel van deze ontwikkeling in EU of NL thuishoort.
* Men geeft de afgelopen 6 maanden gemiddeld 22 miljoen CA$ per maand uit aan integratie van Logica.
Ik weet niet waar die kosten in zitten. Misschien zijn het afvloeiingsregelingen van boventallig personeel; typisch is dat een van de grootste kostenposten bij integratie van een overgenomen bedrijf. Het bedrag lijkt me echter nogal hoog, 22M per maand is genoeg om 1000 mensen per maand te ontslaan en dat lijkt me wat hoog geschat. Ik heb het gevoel dat een deel van deze kosten wordt opgevoerd om de nogal opgeblazen goodwill van de Logica was af te boeken. Helaas staat er geen EBITDA winst in de tabel, dan zou je het verschil IBITDA-EBIT kunnen bekijken.
* De overname is kennelijk betaald met een berg geleend geld. De schuld van CGI is ergens vorig jaar enorm toegenomen van 0.6 naar 2.9 miljard CA$. De mate waarin CGI slaagt in reductie van de schuld (momenteel inlossing 6% geannualiseerd), de mate waarin de kengetallen zoals schuld/EBIT binnen de perken blijven en hoe lang de rente zo laag blijft zullen bepalend zijn voor het succes van CGI op de middellange termijn. Als de winst wegzakt, en de schuld moet worden geherfinancierd kan het bedrijf een enorm probleem hebben.
Verwijderd
Transparantie is toch onderdeel van de nieuwe arbeidsvoorwaarden?Tot zover de transparantie..
[ Voor 15% gewijzigd door Triodefreak op 05-09-2013 15:58 ]
Maar dan wel gestaffeld!Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:49:
Kunnen we als compensatie van het verliezen van 2/3 van onze onkostenvergoeding straks onze maatpakken en lunch elke dag ook declareren?
lvl1: niks
lvl2: zelf gesmeerde boterhammen
lvl3: mini-lunch in bedrijfskantine
lvl4: klef broodje bij Shell pompstation
lvl5 en hoger:: maken we persoonlijke afspraak mee
dus mag 100% afwijken
Als canadezen wat weg hebben van amerikanen dan moet alles eerst goedgekeurd worden door het management ginder.fayso946 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:00:
wat maakt een stempeltje nou uit, het is een berekening onder voorbehoud
dus mag 100% afwijken
Nu, controleren - de illusie van controle opwekken maar toch zo min mogelijk doen natuurlijk.
Stempeltjes zijn daar een goede uiting van

Verder weet ik dat HR op dit moment bezig is met een flinke lading FAQ materiaal, verwacht dat dat vandaag nog online gaat.
Verwijderd
Daarom is het ook een gerucht!fayso946 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:00:
wat maakt een stempeltje nou uit, het is een berekening onder voorbehoud
dus mag 100% afwijken
Dus het zal wel niet waar zijn.
Ik denk dat iedereen jou blijft herinneren als de persoon met de positieve punten slide die er niet wasWijnands schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:19:
Ik word opeens door heel veel collega's begroet en aangesproken. Voel me bijna beroemd.
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Geldt dat ook voor de HR documentatie en het OR arbeidsvoorwaardenprotocol? Het tijdsbestek 'kort na de town hall' is na twee dagen al lang verstreken.Verder weet ik dat HR op dit moment bezig is met een flinke lading FAQ materiaal, verwacht dat dat vandaag nog online gaat.
Ik mis tevens een link naar de video registratie van afgelopen dinsdag. Marcel heeft behoorlijk wat mondelinge toezeggingen gedaan die niet in de presentatie terugkomen.
[ Voor 22% gewijzigd door ESPACE op 05-09-2013 16:48 ]
It always seems impossible until it's done.
Als je akkoord gaat voor 10 december 2014 (in verband met sluiting payroll), betekent dit dat het nieuwe
arbeidsvoorwaardenpakket alsnog met terugwerkende kracht vanaf 1 oktober 2013 van toepassing zal zijn
net daarna: Ga je na 1 januari 2014 akkoord, dan zal het arbeidsvoorwaardenpakket niet met terugwerkende kracht worden toegepast en gaan alle veranderingen in op de eerste dag van de maand volgend op de datum waarop je getekend hebt.
Eerste stukje lees ik teken voor <= 10 december 2014: Terugwerkende kracht.
Tweede stukje lees ik teken na > 1 jan 2014: Geen terugwerkende kracht.
This does not compute.
[ Voor 16% gewijzigd door Triodefreak op 05-09-2013 17:04 ]
Als ik het goed interpreteer moet dat dus zijn:Triodefreak schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:01:
FAQ fout punt 9:
Als je akkoord gaat voor 10 december 2013 (in verband met sluiting payroll), betekent dit dat het nieuwe
arbeidsvoorwaardenpakket alsnog met terugwerkende kracht vanaf 1 oktober 2013 van toepassing zal zijn
net daarna: Ga je vanaf 10 december 2013 akkoord, dan zal het arbeidsvoorwaardenpakket niet met terugwerkende kracht worden toegepast en gaan alle veranderingen in op de eerste dag van de maand volgend op de datum waarop je getekend hebt.
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Met alle respect, maar ik hoop op een welgemeend Nee.Tsurany schreef op donderdag 05 september 2013 @ 17:06:
Het is zeker niet mogelijk deze FAQ naar buiten te publiceren? Ik volg de discussie als geïnteresseerde in CGI (bod ligt nog) maar het is erg lastig om te volgen als jullie naar een FAQ refereren die hier niet bekend is.
Dit zijn niet de dingen die naar buiten horen te komen.
Buh.. klote goto werkt niet in mijn fijne weblinks...
D'oh.. zonder http ervoor gebruiken natuurlijk
[ Voor 11% gewijzigd door avotar op 05-09-2013 17:23 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit topic is gesloten.