Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.826 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:18:
[...]

Een goede eigen-rijders regeling heeft de volgende eigenschappen:

(1) loonwaarde is vergelijkbaar met het voordeel dat een leaserijder van zijn prive-kilometers heeft
(2) zakelijke kilometers gaan niet ten koste van bovengenoemde loonwaarde

Een veelgebruikte methode is een vast budget waaruit de zakelijke km's netto worden uitgekeerd en het restant bruto. Dat is echter niet in overeenstemming met nummer (2). Je zakelijke kilometers gaan immers ten laste van 19 cent aan bruto loonwaarde (en zodra je budget op is gaan ze rechtstreeks ten laste van je portemonnaie). Er wordt dus bedrijfsrisico verlegd naar de werknemer, waar dat met een leaseauto niet zo is.
Als ik heel eerlijk ben kan ik je niet helemaal volgen.

Ik rijd meer dan 16.000km zakelijk/woon-werk en als L3 mag je dan leasen tot maximaal 790 euro (daarboven betaal je via eigen bijdrage). Blijkbaar zijn dit acceptabele kosten voor CGI om mij bij de klant te krijgen.

Nu wil ik geen leaseauto, maar wil ik prive rijden. Dan mag ik maar maximaal 450 euro kosten. Waarom dit verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:59

Bozevkwa

The Falcons have landed

Wijnands schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:49:
[...]

Nee, dat begrijp je niet goed. Het oorspronkelijke plan ging uit van uitdelen van brieven gisteravond en vandaag. Dan hadden we van het weekend al meningen kunnen tellen.
Wat worden de nieuwe tijdlijnen dan nu?
Schuift alles een week op wat OR gerelateerd is?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:04
Eddo-79 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:44:
Hij heeft tenminste het lef om zowel intern als extern te zeggen wat hij vindt en hij roept anderen ook op om ballen te tonen en hetzelfde te doen. Wat is daar nou fout mee?
:O
Als hij nou de hele boel had afgebrand met zijn eigen naam eronder wel, maar een positief suckysucky verhaaltje, neu.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Beetje jammer dit. Iemand laat een ander geluid horen en wordt zo afgebrand. Ik ken Fred al zeker 15 jaar en een wit voetje halen is wel het laatste waar hij aan denkt.
Bozevkwa schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:53:
[...]

Wat worden de nieuwe tijdlijnen dan nu?
Schuift alles een week op wat OR gerelateerd is?
Dat hoor je zeer spoedig.

[ Voor 42% gewijzigd door Wijnands op 04-09-2013 11:55 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:52:
[...]

Als ik heel eerlijk ben kan ik je niet helemaal volgen.

Ik rijd meer dan 16.000km zakelijk/woon-werk en als L3 mag je dan leasen tot maximaal 790 euro (daarboven betaal je via eigen bijdrage). Blijkbaar zijn dit acceptabele kosten voor CGI om mij bij de klant te krijgen.

Nu wil ik geen leaseauto, maar wil ik prive rijden. Dan mag ik maar maximaal 450 euro kosten. Waarom dit verschil?
Ik probeerde te definieren wat een "goede eigen rijders regeling" zou maken. Dat de voorgestelde regeling daar niet aan voldoet is een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Angst is een slechte raadgever. Je kunt bij mij in ieder geval gewoon op mijn profiel klikken en mijn naam lezen. Dat andere collega's hier anoniem reageren respecteer ik, dat is een persoonlijke afweging.

Vanuit die persoonlijke afweging schrijf ik hier gewoon en ik houd er eigenlijk geen rekening mee wat iemand binnen CGI hier van zou kunnen vinden. Hebben ze ergens een probleem mee dan hoor ik dat wel. Zitten daar consequenties aan dan accepteer ik die.

Ik ken Fred niet persoonlijk, maar wat ik van zijn niet anonieme reacties lees op ons eigen forum (OR discussiesite) is hij er zeker niet op uit om ff persoonlijk te scoren bij het management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 18:04
Denk dat het ook grotendeels afhangt van welk level je bent.
Als je al 15 jaar bij CGI werkt heb je normaal gesproken je schaapjes wel op het droge.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm... Gisteren paar keer aangekondigd dat kort na de Town Hall de documenten online te vinden zijn. En in de mail van OR staat ook "Kort na de Town Hall zal het protocol en de bijlagen en andere relevante documenten te vinden zijn in deze directory op de OR-workspace."

Hebben jullie al wat gezien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
matthijst schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:00:
Denk dat het ook grotendeels afhangt van welk level je bent.
Als je al 15 jaar bij CGI werkt heb je normaal gesproken je schaapjes wel op het droge.
Misschien is het wel omgekeerd. Hoe hoger je level hoe meer je rekening moet houden met politiek en hoe harder je daarop wordt afgerekend.

Ik denk dat het met name gaat op de manier waarop je kritiek uit. Gaat het respectvol en opbouwend kritisch, dan zie ik niet in waarom men daar een probleem mee zou kunnen hebben. Dat betekend niet dat de boodschap minder krachtig is, maar het is wel uitnodigender voor een dialoog.

De realiteit is echter ook vaak dat er provocerend en/of respectloos wordt gepraat, gedreven vanuit frustratie en emotie. Hoe begrijpelijk die frustratie en teleurstelling vaak ook is, het is niet handig om ook zo te uiten.

==Voor de helderheid. Dit is niet alleen van "beneden naar boven", het gaat ook wel eens van "boven naar beneden" op een niet-respectvolle manier. Dat is wel menselijk, maar niet goed want juist de hogere echelons hebben nou eenmaal een voorbeeldfunctie=====

[ Voor 11% gewijzigd door Eddo-79 op 04-09-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Weet je wat de liefde <3 voor een gezin ^) met opgroeiende (studerende) kinderen *O* kost? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ESPACE op 04-09-2013 12:25 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Maar het levert ook een hoop op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:24:
[...]

Weet je wat de liefde <3 voor een gezin ^) met opgroeiende (studerende) kinderen *O* kost? ;)
Gezien alle posts van Matthijst betwijfel ik of hij zich dit kan realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

empheron schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:11:
[...]

Om dezelfde reden waarom de een meer salaris krijgt dan de ander. Arbeidsvoorwaarden differentiëren nu eenmaal, wil je dat niet dan moet je naar bijv. Noord-Korea of Cuba ofzo. Flauw gezegd, maar is gewoon een onderdeel van ons kapitalistische stelsel. Differentiatie in arbeidsvoorwaarden op basis van kennis, leeftijd, gemaakte omzet voor werkgever etc. Kosten leaseauto moeten in verhouding staan tot de loonkosten en gemaakte omzet. Bij L1's liggen de tarieven over het algemeen lager, dus houd het steek dat de lease bedragen lager zijn. Is uiterst marktconform. Stel dat iedereen in dezelfde (kleine zuinige) auto zou moeten rijden dan zou CGI uiterst snel veranderen in een kweekvijver van mediors voor onze concurrenten...
Wat mij betreft iedereen dezelfde vergoeding. We moeten allemaal naar de klant komen. Veilig, uitgerust en representatief.

Van de leasevergoeding zou je gewoon een fatsoenlijke (oke, is voor ieder anders) auto moeten kunnen rijden. Heb je meer salaris, dan kun je ook je eigen bijdrage wat hoger laten zijn. Als je als L4 vindt dat je in een dikke beamer wil rijden, prima, daar verdien je ook naar. Eigen bijdrage kun je ook nog weer aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vandaahl schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:59:
[...]

Wat mij betreft iedereen dezelfde vergoeding. We moeten allemaal naar de klant komen. Veilig, uitgerust en representatief.
Iedereen een fuenfer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

:Y een tweedehandsje van eind vorige eeuw. Petje op, en dobbelstenen aan de spiegel. <3

ik heb op dit moment een zescylinder uit 2005 van een ander Duits merk in gedachten oOo

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
peter00 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:32:
[...]

:Y een tweedehandsje van eind vorige eeuw. Petje op, en dobbelstenen aan de spiegel. <3

ik heb op dit moment een zescylinder uit 2005 van een ander Duits merk in gedachten oOo
Insinueer je nu dat er iets mis is met dobbelstenen aan de spiegel? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoric schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:34:
[...]

Ik heb roze fluffy dobbelstenen in mijn auto *O*
Niets mis mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Demoric schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:34:
[...]
*proest* O-)

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:36:
[...]

Ik heb roze fluffy dobbelstenen in mijn auto *O*
Niets mis mee :*)
Heb je ook een bijpassend roze interieur? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoric schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:39:
[...]

Heb je ook een bijpassend roze interieur? :P
Witte auto zeker, met van die grote achtervleugels. En uiteraard een vetkuif en 'the king' uit de speakers :+

En nee, dat is niet mijn smaak (waar ik overigens ook weer niets mee wil insinueren)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:05

BvH

Ik heb het al eens eerder gezegd, er moet een significante plus zijn om circa 60% van wat jij omzet bij de klant naar je werkgever te laten gaan. Zonder die plus is het verschil met een zzp'er of in vaste loondienst te klein.

Voor mij was dat altijd de zekerheid van inkomen, goede vakantiedagen regeling, redelijk pensioen en salaris en een mooie leaseauto zonder zorgen. Voor mij dreigen nu 4 van de 5 te verdwijnen waarmee ook de plussen dus verdwijnen.

De vraag die ik dan ook aan CGI ga stellen is, wat moet mij nu nog motiveren om bij CGI 60% van mijn dagomzet in te leveren. Als andere partijen dan ook nog eens een beter alternatief zijn t.o.v dit nieuwe voorstel is de keuze echt niet moeilijk meer. Wel zal het met pijn in mijn hart zijn aangezien ik niet voor niets ook in de moeilijkere jaren ben gebleven.

Leuk voor CGI dat ze dan helemaal groen is gecertificeerd maar zonder goede ervaren mensen red je het niet en krijgt de concurrent toch de deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:40:
[...]

Witte auto zeker, met van die grote achtervleugels. En uiteraard een vetkuif en 'the king' uit de speakers :+

En nee, dat is niet mijn smaak (waar ik overigens ook weer niets mee wil insinueren)
Mocht niet :'( Was tot voor kort een zwarte auris <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvH schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:45:
Ik heb het al eens eerder gezegd, er moet een significante plus zijn om circa 60% van wat jij omzet bij de klant naar je werkgever te laten gaan. Zonder die plus is het verschil met een zzp'er of in vaste loondienst te klein.

Voor mij was dat altijd de zekerheid van inkomen, goede vakantiedagen regeling, redelijk pensioen en salaris en een mooie leaseauto zonder zorgen. Voor mij dreigen nu 4 van de 5 te verdwijnen waarmee ook de plussen dus verdwijnen.

De vraag die ik dan ook aan CGI ga stellen is, wat moet mij nu nog motiveren om bij CGI 60% van mijn dagomzet in te leveren. Als andere partijen dan ook nog eens een beter alternatief zijn t.o.v dit nieuwe voorstel is de keuze echt niet moeilijk meer. Wel zal het met pijn in mijn hart zijn aangezien ik niet voor niets ook in de moeilijkere jaren ben gebleven.

Leuk voor CGI dat ze dan helemaal groen is gecertificeerd maar zonder goede ervaren mensen red je het niet en krijgt de concurrent toch de deal.
Even de sheet met positieve punten aan Wijnands vragen, als hij de sheet heeft kunnen vinden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:18

hier sluit ik me 100% bij aan, loyaliteit heeft bottom line niks opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:47:
[...]

Even de sheet met positieve punten aan Wijnands vragen, als hij de sheet heeft kunnen vinden:)
Grapjas! :+ Ik zal 'm straks ter inzage neerleggen bij mijn spreekuur.

Lijsten met spreekuren zouden nu leesbaar moeten zijn op de OR site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

Ik kan me heel goed vinden in deze insteek: "Ik kan overal werken, CGI is een van de opties, men moet motiveren waarom zij mijn beste optie zijn / blijven". Het getuigt van een ondernemende, calculerende manier van denken en dat lijkt me ook in lijn met hetgeen CGI van haar members verwacht.

Het antwoord dat je als werknemer het liefst zou horen is iets over een win-win situatie, waarin CGI blij is met het geld dat de werknemer in het laatje brengt en de werknemer blij is met de persoonlijke en vakinoudelijke ontwikkeling, waardoor er steeds meer te verdelen is tussen het CGI-laatje en het persoonlijke laatje.

De manier waarop het voorstel tot stand komt en de niet zo populaire maatregelen die onderdeel uitmaken van het voorstel, suggereren dat CGI de kwestie van een heel andere hoek bekijkt. Ik bespeur geen behoefte om zichzelf te verkopen richting de werknemers. Kennelijk gaat men uit van verhoudingen waarin de werknemer CGI veel harder nodig heeft dan andersom.

Ik vrees dat het bedrijf zichzelf met deze inschatting aardig in de voet schiet. Een goede IT-er met HBO/WO achtergrond en de juiste soft skills vindt makkelijk werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik gooi nog effe een balletje op m.b.t. vakbondlidmaatschap.

Ik heb een aantal keren gelezen dat door Logica in het verleden vakbonden buiten de deur zijn gehouden. Maar is dat juist niet gekomen doordat het aantal medewerkers dat lid is te laag was om überhaupt iets te kunnen betekenen? Als het percentage medewerkers dat aangesloten is, hoger is, is een bedrijf dan niet verplicht om met een vakbond om de tafel te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik kan ze niet vinden. Ik zou een verwijzing in de Announcements op de OR homepage verwachten. Dat geldt ook voor alle andere documenten die nog gepubliceerd gaan worden.

Ook op het CGI Intranet had ik zo langzamerhand wel inhoudelijke documentatie verwacht.

[ Voor 15% gewijzigd door ESPACE op 04-09-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Wijnands schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:04:
[...]

Grapjas! :+ Ik zal 'm straks ter inzage neerleggen bij mijn spreekuur.

Waarom niet even op de OR site zetten? Natuurlijk wel de volledige versie met de positieve punten erin.

Denk bijna dat deze sheet expres ontbrak... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:13:
[...]

Ik kan ze niet vinden. Ik zou een verwijzing in de Announcements op de OR homepage verwachten. Dat geldt ook voor alle andere documenten die nog gepubliceerd gaan worden.

Ook op het CGI Intranet had ik zo langzamerhand wel inhoudelijke documentatie verwacht.
De lijst met spreekuren vind je terug via OR NL workspace > Discussie Site (linksbovenin) > kopje Achterbanraadpleging (onder documents).

Overige info heb ik nog niet kunnen vinden. Wel vraag ik me af wat ik concreet met een OR medewerker kan gaan bespreken als ik mijn individuele voorstel begin volgende week (toch ?) pas krijg... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Dank! Ik denk dat ik vrijdagmiddag, via de slijter, even naar Hoofddorp rij. Genoeg te bespreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Ik begrijp de gedachte achter de mogelijke behoefte aan vereniging in bv. een vakbond. Maar let wel op dat vakbonden erg slecht zijn in het behartigen van belangen van verschillende generaties. En laat dat nu precies het belangrijkste pijnpunt zijn in deze transformatie.

Gezien de door vakbonden geboekte resultaten uit het verleden zou eventuele heronderhandeling van de arbeidsvoorwaarden door een vakbond nog wel eens een slechter resultaat kunnen opleveren dan de balans die directie en OR nu gevonden hebben. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat jouw persoonlijke situatie er op vooruit gaat met een bond aan tafel. Het kan ook zomaar een stuk slechter worden (bijvoorbeeld doordat de bond meer leden heeft van een ander generatie en dus de belangen van die groep belangrijker worden). De solidariteit die het lidmaatschap van een vakbond impliceert gaat twee kanten op, het kan dus ook via hen voor jou persoonlijk minder worden om het voor anderen iets beter te maken.

Verder kunnen vakbonden pas met de vuist op tafel slaan met een goedgevulde stakingskas... Denk je nu echt dat de huidige leden erop zitten te wachten dat er een paar honderd CGI-ers even snel lid worden om dat het wat minder gaat en meteen die kas leeg kunnen trekken? Zo werken de zaken nu eenmaal niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:49:
Dank! Ik denk dat ik vrijdagmiddag, via de slijter, even naar Hoofddorp rij. Genoeg te bespreken. :)
Moet je opschieten, ik ben over een half uur weg.

Presentatie van gisteren staat op de hr transformation site. En voor de mensen die net als ik verdwalen heb ik even een goto aangemaakt. http://goto/hrtransformation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Moet je opschieten, ik ben over een half uur weg.
De bedoeling is vrijdag, dan heb je toch ook spreekuurhappy hour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als er morgenochtend geen brieven uitgedeeld worden denk ik dat ik 'm ga verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:04
Wijnands schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:09:
Als er morgenochtend geen brieven uitgedeeld worden denk ik dat ik 'm ga verzetten.
Dat lijkt me toch wel zo handig ja, ik - en ik vermoed anderen met mij - wil toch even goed de tijd nemen om het aanbod goed te lezen en eventueel na te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 19:54

spacy

+++

Wat vinden jullie eigenlijk van het level afhankelijke mobiliteitsbudget ?
Ik denk dat de hybride fiets voor Level 3 vast meer afschrijving kent dan de vermoedde stationsbrik waarop Level 1 zou rijden...

We hebben toch ook geen level afhankelijke koffiemachines? ;-)

Zie het al voor me:

Koffiebudget per level

Level 1 - Oploskoffie
Level 2 - Huidige automaat
Level 3 - Bonenmaler
Level 4 - etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Level 5 en hoger:

Afbeeldingslocatie: http://72.10.171.98/resources/ecommerce/images/products/995/167/img167995/product-enlarged.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat de secretaresse van level 5 en hoger? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nee, da's de barista, secretaresses op die levels zijn meestal 40+

Zo, de update mail van HR is eruit en de CommunicatOR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
spacy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:50:
Wat vinden jullie eigenlijk van het level afhankelijke mobiliteitsbudget ?
Ik denk dat de hybride fiets voor Level 3 vast meer afschrijving kent dan de vermoedde stationsbrik waarop Level 1 zou rijden...

Zie het al voor me:

Koffiebudget per level

Level 1 - Oploskoffie
Level 2 - Huidige automaat
Level 3 - Bonenmaler
Level 4 - etc...
Het neigt naar fascisme. De mensen die het geld verdienen voor de elite (lees: de consultants die bij de klant zitten) worden gekort en "onderdrukt" en aan het lijntje gehouden, terwijl de Elite lekker feest viert (vakantie) en geniet van het geld dat binnenkomt. Waarom zou ik nog 60% van mijn tarief afdragen voor het salaris van een manager die mijn belangen niet behartigt ?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Nog even en ik zie voor het eerst een Godwin in dit topic.........Misschien is het beter om bepaalde gevoelens wat professioneler te vertalen, en collegae die de veranderingen positief noemen in hun waarde te laten?

Ik denk dat de aanpassingen die gaan komen vooral als effect zullen hebben ons bedrijf op korte termijn klaar te maken voor een winstgevende lange termijn. We willen allemaal er ooit ook weer op vooruit kunnen gaan, maar vallen over het feit dat we nu een stap terug moeten doen. Maar zelf zie ik de achteruitgang grotendeels gecompenseerd worden door SPP en PPP. Met dien verstande dat zekerheden voor onzekerheden worden ingeruild. Iedereen kijkt hier nu naar zijn eigen situatie, en roept dat anderen solidair moeten zijn. Mocht je niet willen tekenen, dan teken je toch niet? Dan blijf je bij je oude voorwaarden en heb je alle tijd om een betere werkgever te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johri
Montifaud schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:08:
[...]

Het neigt naar fascisme. De mensen die het geld verdienen voor de elite (lees: de consultants die bij de klant zitten) worden gekort en "onderdrukt" en aan het lijntje gehouden, terwijl de Elite lekker feest viert (vakantie) en geniet van het geld dat binnenkomt. Waarom zou ik nog 60% van mijn tarief afdragen voor het salaris van een manager die mijn belangen niet behartigt ?? :(
Misschien een idee om even afstand van dit alles te nemen zodat de emotie wat kan wegzakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

marcelmg2 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:50:

Ik denk dat de aanpassingen die gaan komen vooral als effect zullen hebben ons bedrijf op korte termijn klaar te maken voor een winstgevende lange termijn.
Vooralsnog zie ik er persoonlijk geen enkel effect in terug dat ons op korte of lange termijn meer winstgevend zou kunnen maken. Evenueel kun je net als het bestuur de CO2 reductie daar onder scharen, maar de uitvoering daarvan getuigt ook niet van enige visie, dat is domweg saneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPP. Hoe lang blijf het aandeel CGI groeien? Godin is al over zijn pensioengerechtigde leeftijd heen en Roach hoeft nog drie jaar tot zijn pensioen. Wat gebeurt er dan met de koers? Zakt die dan onderuit of is de structuur zo sterk dat de kracht er in blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Johri schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:52:
[...]

Misschien een idee om even afstand van dit alles te nemen zodat de emotie wat kan wegzakken?
Haha misschien hou ik wel van een scherpe toon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:49:
SPP. Hoe lang blijf het aandeel CGI groeien?
Je stelt de verkeerde vraag. (Of hij moet retorisch bedoeld zijn.)

De groei van een aandeel is namelijk het resultaat van iets. Op korte termijn kan dat echt van alles zijn varierend van beurseuforie, veelbelovende overnames, financial engineering (!), overnamespeculaties, etc. Op lange termijn doet er echter maar een ding toe en dat is de verdiencapaciteit van een bedrijf.

Het probleem met een bedrijf als CGI is dat het door de aard van het businessmodel slecht schaalt: de winst is min of meer afhankelijk van het aantal medewerkers en de marge. Bovendien schuilt precies in dit punt een enorm risico, namelijk wanneer de groei door overnames (en schulden!) gerealiseerd wordt.

Een belangrijke vraag is wat je margin of safety is door in CGI te beleggen of anders gesteld: wat beschermt je tegen een significant verlies. Mijn eerste antwoord zou zijn: bijzonder weinig.

Zou het een stabiel bedrijf zijn wat goedkoop (koers/winst) gekocht zou worden, nette winsten draait en die uitkeert middels dividend dan zou je al iets meer zekerheid hebben.

Aanhangers van aandelenregelingen zouden CGI begin dit jaar hebben moeten kopen. Toen was het 40% goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Aandelen zijn leuk, maar er is ook van alles tegen:

- beleggen in je werkgever is geen risicospreiding. Eigenlijk is het alleen verantwoord voor mensen die significante andere inkomsten en beleggingen hebben.

- voordat je een paar honderd euro per maand structureel compenseert met aandelen, moet je een pakket opbouwen ter waarde van enkele tienduizenden euro's

- winstdeling (al dan niet via aandelen) werkt het best als je een bepaalde hefboom inbouwt. Denk aan audit bedrijven waar de winst van alle consultants wordt omgeslagen op een klein deel van hen, de partners. Als iedereen partner is zullen de partners er niet zo rijk van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:34:
Nou als het NL management hier nu ook meeleest.... Verwacht niet al te enthousiaste medewerkers als je de arbeidvoorwaarden in welke vorm dan ook minder leuk voor de werknemer maakt.
Als ik alles zo lees raakt men vrije dagen kwijt, gaat de leasevergoeding omlaag, dat heeft toch niet direct met harmonisatie te maken maar alles met verdergaande kosten besparingen.

Heeft de OR al nagedacht over het feit dat we volgend jaar ook vermindering van de onkostenvergoeding zullen krijgen ? Zoek maar eens op werkkosten regeling. Kan je dat dan niet al direct in de onderhandelingen meenemen ?
Oh ja die 13500 km die niet in de nieuwe urenregistratie paste zal ook wel als ruilmateriaal gebruikt gaan worden.
Dus ik had wel weer eens een vooruitziende blik.

Op basis van wat ik nu weet ga ik gewoon niet tekenen.
Ik ben benieuwd hoeveel er nog meer lef hebben of gedwee als een schaap gaan zitten tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:w

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Bericht verwijderd - betrof verkeerd geïnterpreteerde informatie

[ Voor 141% gewijzigd door Perenor op 05-09-2013 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Om een cliché te noemen, alles is te koop.

Wie zou er tekenen in ruil voor 100 euro brutoloon? 200? 300? 500? 750? 1000? of zelfs niet voor 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
t_captain schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:25:

Wie zou er tekenen in ruil voor 100 euro brutoloon? 200? 300? 500? 750? 1000? of zelfs niet voor 1000?
De anciënniteitdagen en leaseauto zijn voor mij gevoelsmatig niet in geld uit te drukken.

En met het verlies van die anciënniteitdagen en leaseauto zie ik niet in wat de meerwaarde nog is van CGI t.o.v. haar concurrenten op het gebied van beloning. En dan m.n. de concurrenten binnen de MKB markt.

[ Voor 22% gewijzigd door Perenor op 04-09-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je kunt ze terugkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Hoe veel dagen (er zat een maximum aan)?

En de leaseregeling? Daar wordt geen goede (gelijkwaardige) compensatie tegenover gesteld.

Wat mij ook enorm tegenstaat is dat er geen goeie oplossing geboden wordt voor consultants die nu een huurauto hebben of waarvan het contract binnenkort afloopt en die dus op korte termijn zonder vervoer zitten. Waarbij er heel veel financieel niet in de gelegenheid zijn om privé een auto te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je in de oude situatie 800 euro leasebudget had en in de nieuwe situatie 400 mobiliteitsvergoeding, zou je met een paar honderd euro extra zelf een auto kunnen leasen. Ook die dagen zijn gewoon te koop voor 1/222 jaarsalaris. Er zal een max aan zitten, maar ancienniteitsdagen zijn er meestal tussen de 3 en 8 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
t_captain schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:37:
Als je in de oude situatie 800 euro leasebudget had en in de nieuwe situatie 400 mobiliteitsvergoeding, zou je met een paar honderd euro extra zelf een auto kunnen leasen. Ook die dagen zijn gewoon te koop voor 1/222 jaarsalaris. Er zal een max aan zitten, maar ancienniteitsdagen zijn er meestal tussen de 3 en 8 meen ik.
V.w.b. de leaseauto - als je zelf een leaseauto least, zul je zelf voor de brandstof moeten betalen... Niet alleen voor reizen naar de klant (die door heel Nederland kan zitten), ook voor meetings.

V.w.b. de anciënniteitsdagen - was dat niet tussen 3 en 15 dagen?

[ Voor 5% gewijzigd door Perenor op 04-09-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:w

[ Voor 231% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 23:38
Wat is er precies gezegd mbt de lease regeling voor lvl 1 joiners. Dacht hier iets te lezen over slechts keuze uit 1 model (klasse aygo, polo of golf?) of geen.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cftbl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10-2021
Perenor schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:32:
[...]

Hoe veel dagen (er zat een maximum aan)?

En de leaseregeling? Daar wordt geen goede (gelijkwaardige) compensatie tegenover gesteld.

Wat mij ook enorm tegenstaat is dat er geen goeie oplossing geboden wordt voor consultants die nu een huurauto hebben of waarvan het contract binnenkort afloopt en die dus op korte termijn zonder vervoer zitten. Waarbij er heel veel financieel niet in de gelegenheid zijn om privé een auto te kopen.
Heel eenvoudig (aangezien geen haar op mijn hoofd eraan denkt mijn prive auto zakelijk te gaan gebruiken) 's morgens een telefoontje naar mijn team manager: "Ik moet zo bij de klant zijn, maar ik heb geen vervoer meer. Hoe gaan WIJ dat oplossen? Ik wil wel met het openbaar vervoer komen, maar dan ga ik de 2 uur extra reistijd wel unbillable schrijven, akkoord?. Ik wil ook wel een taxi bestellen, maar dan ben ik zo door mijn mobiliteitsbudget heen. Zeg het maar"

[ Voor 15% gewijzigd door cftbl op 04-09-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik las trouwens net op het intranet dat je je ancienniteitsdagen al in 2013 kwijt bent als je tekent... wel overigens de berekende dagen voor het restant van 2013...
Wat een geweldige rotstreek!!! Ik lees het nu ook in de presentatie. Bij de overgangs- en afbouwregeling gaat men uit van de aanspraak op 1 oktober 2013. Met de wijziging die men in het voorjaar eenzijdig heeft doorgevoerd ben je dan in één klap al een kwart van je anciënniteit dagen kwijt!

Beste OR, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Er komt nu wel een heel gemene aap uit de mouw. :N

Het verlies van anciënniteit dagen wordt (volgens de presentatie) ook niet meegenomen in het individuele overzicht.

[ Voor 5% gewijzigd door ESPACE op 05-09-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:01
Zo, de eerste valkuilen zijn dus alweer gevonden.... Ze leren het ook nooit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 08:45

bakkerl

Let there be light.

Voor de anciënniteit dagen zit er ook nog verschil in de oude regelingen.. Voor de mensen langer in dienst die parttime werken, zijn de anciënniteit dagen niet naar ratio. Dus bij 80% werken, krijg je toch de 100% dagen toegewezen. Het is de papieren afwachten hoe ze daar mee omgaan..

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:25:
ik ben niet te koop. Wel te huur. 8)

nou weet je ook waarom Ron er niet was. Die moest zn stuwmeer aan a-dagen opstoken.... :(

[ Voor 47% gewijzigd door peter00 op 05-09-2013 12:18 ]

• Johri
Metaalhoofd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:44:
Wat is er precies gezegd mbt de lease regeling voor lvl 1 joiners. Dacht hier iets te lezen over slechts keuze uit 1 model (klasse aygo, polo of golf?) of geen.
Tijdens de bijeenkomst werd door Marcel alleen gezegd dat er keus was uit twee hele zuinige modellen. Welke klasse is niet genoemd, maar een Golf lijkt me niet aan de orde (aangezien je daarvoor het leasebudget van lvl 3 al nodig hebt).

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-10 23:38
Een klasse aygo/polo viel al net binnen het budget van lvl 1. Dus als ik daarin nog minder keuze krijg, vraag ik me af waarmee ze mij willen verleiden te tekenen

Star Citizen Referral Code

• Wijnands
ESPACE schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:58:
[...]

Beste OR, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Er komt nu wel een heel gemene aap uit de mouw. :N
Lijkt me best een mooie vraag voor de hr mailbox.

• Perenor
@ESPACE: kun je die presentaties van afgelopen dinsdag dan op Intranet vinden?

[ Voor 76% gewijzigd door Perenor op 05-09-2013 07:31 ]

• ESPACE
Bericht verwijderd - betrof verkeerd geïnterpreteerde informatie
Lees even de informatie in de presentatie op dia 'Anciënniteitdagen (2)', derde aandachtspunt. Deze informatie laat aan duidelijkheid niets te wensen over. De presentatie staat op de HR-Transformation pagina.

[ Voor 10% gewijzigd door ESPACE op 05-09-2013 08:04 ]

Verwijderd

Toch opvallend dat eerst de brieven of tijdens de avond of 1/2 dagen erna zouden worden opgestuurd.
Maar lijkt wel dat toen zij de tijdsplanning van de OR zagen dat ze er maar weer een weekje langer over doen.

En wat ik helemaal raar vond is dat OR niet eens werd bedankt!!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:09:
Toch opvallend dat eerst de brieven of tijdens de avond of 1/2 dagen erna zouden worden opgestuurd.
Maar lijkt wel dat toen zij de tijdsplanning van de OR zagen dat ze er maar weer een weekje langer over doen.
Ik begreep uit de wandelgangen dat dit voor een deel komt doordat HQ voor een aantal zaken nog géén toestemming had gegeven... maar dat zijn geruchten.
En wat ik helemaal raar vond is dat OR niet eens werd bedankt!!
Een beangstigend gevoel bekroop me toch heel vanochtend toen ik in de auto nog eens zat te malen. Als dit onderhandelingsresultaat het gevolg is van 5 maanden met het mes op tafel onderhandelen, hoe zag het oorspronkelijke pakket er dan wel niet uit van het bedrijf dat het beste met ons voor heeft en dat graag heeft dat wij proud members zijn? :o

We zullen het ongetwijfeld nooit weten..... :X

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:19:
Dat denk ik ook niet!
Nog een leuk detail: Ik ga net als een paar andere members collega's op vakantie.
Mijn voorstel krijg ik dus pas begin oktober, ben benieuwd hoeveel tijd wij nog krijgen om alles goed door te nemen!

• t_captain
Als ik de afgelopen pagina's van dot forum lees, vrees ik dat CGI zich toch wel zorgen mag maken.

Naar ik om mij heen heb gehoord en gelezen waren de verwachtingen m.b.t. de nieuwe arbeidsvoorwaarden zeker niet hoog, maar desondanks lijken mensen behoorlijk teleurgesteld.

Dan heeft CGI nog de kans om met een loonsverhoging in het individuele voorstel de buy-in van de werknemers te kopen, maar daarvoor lijkt men ook niet warm te lopen. De reakties mijn vraag hoeveel salaris men erbij zou willen om te tekenen suggereerden dat men zich ook niet graag laat afkopen.

Wat blijft er dan over: de keuze tussen een set arbeidsvoorwaarden die vrijwel niemand lijkt te willen, of niet tekenen. Met als eerste consequentie dat je een reguliere loonsverhoging over 2012 mist (3e in 5 jaar ofzo?) en als mogelijke verdere consequenties dat je inkomen en vergoedingen bevroren worden, al is dat nog onduidelijk.

Ik vrees dat CGI aan de vooravond staat van een groot personeelsverloop. Helaas is de omzet nogal rechtstreeks gekoppeld aan deze werknemers, typische eigenschap van een services bedrijf, waardoor er niet automatisch een flinke pot met geld aangroeit waarvan je nieuwe werknemers kunt recruiten. Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe ze zich uit zo'n situatie omhoog zouden moeten trekken. Ik heb een aantal jaar bij dit bedrijf gewerkt dus het gaat me toch wel aan het hart wat ik hier zie gebeuren,

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:22:
[...]

Dat denk ik ook niet!
Nog een leuk detail: Ik ga net als een paar andere members collega's op vakantie.
Mijn voorstel krijg ik dus pas begin oktober, ben benieuwd hoeveel tijd wij nog krijgen om alles goed door te nemen!
Gewoon pas tekenen als je echt weet of je het wel wil.
Leuk een deadline op 1 oktober, maar zelf hebben ze ook geen enkele deadline gehaald :(

Ik zou als ik jullie was echt eerst in gesprek gaan met je manager. Die hebben vast wel een paar troeven *lees extraatjes* achter de hand om je over te halen om alsnog te tekenen. Het is zo belangrijk voor CGI dat ze echt wel aan een plan B en C gedacht hebben. :P

• vogelliefhebber
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Vreemd dat je nu al in 2013 een deel van je a-dagen kwijt kunt raken.
In het verleden was het namelijk zo dat je je a-dagen kreeg aan het begin van het jaar.
Het maakte dan niet uit of je tijdens het jaar uit dienst ging, je bleef het recht houden op al je a-dagen.
Zelfs bij het in dienst komen gedurende het jaar (met overgang van onderneming gingen de dienstjaren mee over) kreeg ik voor dat jaar alle a-dagen.
Nu kan men dan ineens wel naar rato werken omdat ze dit beter uitkomt.

Verwijderd

spacy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:50:
Oh jawel hoor, bij het MT op de 9e in Rotterdam staat gewoon een bonenmaler-esspressomachine op de vloer.

Verwijderd

@t_captain

Het is eigenlijk wat ik eerder al schreef, nu loopt iedereen te schreeuwen dat ze niet tekenen e.d. maar denk dat we pas een uitspraak kunnen doen op het moment dat we de berekeningen krijgen. Natuurlijk wordt het somberder dan het was maar alles verandert om ons heen.

En misschien biedt het nieuwe pakket wel mogelijkheden al dan niet een nieuwe carriere :)

Verwijderd

vogelliefhebber schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:25:
Vreemd dat je nu al in 2013 een deel van je a-dagen kwijt kunt raken.
In het verleden was het namelijk zo dat je je a-dagen kreeg aan het begin van het jaar.
Het maakte dan niet uit of je tijdens het jaar uit dienst ging, je bleef het recht houden op al je a-dagen.
Zelfs bij het in dienst komen gedurende het jaar (met overgang van onderneming gingen de dienstjaren mee over) kreeg ik voor dat jaar alle a-dagen.
Nu kan men dan ineens wel naar rato werken omdat ze dit beter uitkomt.
Deze regeling hebben ze begin dit jaar al aangepakt. Echter geld dit niet voor iedereen. Als je al enige tijd in dienst was dan ging deze regeling pas volgend jaar in geloof ik :P

• fayso946
  • Laatst online: 09-04 23:33
een member heeft helemaal geen deadline, de baas heeft een droom dat iedereen op 1 oktober getekend heeft...

OR heeft duidelijk aangegeven, dat er een advies vanuit de OR komt en daarna alsnog iedereen vrij is om te tekenen, dus ik ben vrij geen deadline.... nada niets

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Vooralsnog sta ik er redelijk eenvoudig in.
Ik wacht op mijn gemak de brief uit, maar heb in mijn hoofd al wel gerekend.

Ik ga qua netto inkomsten verliezen per maand:
- 61 euro onkostenvergoeding (wat ik gewoon al jaren ervaar als salaris)
- een x bedrag aan CO2 vergoeding voor het prive gebruik van mijn vervuilende diesel
- een x bedrag aan bijdrage pensioen
- vrije tijd.

En het enige wat ik ervoor terug krijg is komend jaar een 2% PPP, even gesteld op 360 euro of 30 euro in de maand, "transparantie en openheid", 2 dagen voor een cursus en wat centen voor 2 a-dagen die ik verlies.

Jammergenoeg kan ik bij de bakker niet met transparantie en openheid afrekenen.

Voor mij is 100 euro in de maand minder ontvangen echt een probleem met een part-time werkende vrouw (anders worden de kosten van kinderopvang te hoog) en 2 kleine kinderen in de luiers.

Oh wacht.. ik krijg natuurlijk nog een mooie salarisverhoging op basis van de review van een manager die hem schreef op het moment dat hij wist dat hij al boventallig was en ik hem er verder toch niet meer over zou spreken :X

persoonljik denk ik dat Ron afwezig óf vanwege een trieste omstandigheid in de persoonlijke sfeer óf was vanwege de accountability (niet geassocieerd willen worden met dit proces zodat het alleen Marcels hoofd is op het chopping block) ... want voor een bedrijf dat zijn members op de eerste plaats zet, is het natuurlijk een schertsvertoning dat de hoogste baas in Nederland op vakantie is

[ Voor 15% gewijzigd door avotar op 05-09-2013 08:44 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:29:
[...]

Deze regeling hebben ze begin dit jaar al aangepakt. Echter geld dit niet voor iedereen. Als je al enige tijd in dienst was dan ging deze regeling pas volgend jaar in geloof ik :P
Wat ik me er van herinner is dat in het verleden de a-dagen per 1 januari ineens allemaal "bestonden" en in de nieuwe regeling worden opgebouwd naar rato.

Voorbeeld oude situatie:
per 1-1 heb je recht op en krijg je 12 a-dagen
per 30-6 uit dienst
per 30-6 worden de niet opgenomen a-dagen van de 12 uitbetaald !

Voorbeeld nieuwe regeling:
per 1-1 heb je recht op 12 a-dagen voor het jaar; elke maand dat je in dienst bent krijg je 1 a-dag
per 30-6 uit dienst
per 30-6 worden de niet opgenomen a-dagen van de 6 uitbetaald !

En als je dan nu naar de sheets kijkt voor de avw per 1-10-2013 gaat men voor 2013 uit van 3 a-dagen (en het boventallig aantal volgens de voorgestelde verdeling uitbetaald). Mij is het niet duidelijk of dat met terugwerkende kracht is, maar dat moet blijken uit het individueel voorstel. Indien met terugwerkende kracht tot 1-1-2013, dan raak je dus ineens a-dagen kwijt, maar ontvang je (met terugwerkende kracht) dus nog salaris. Afwachten maar, het blijft koffiedik kijken (afhankelijk van je level dus met/zonder barista mevrouw :9~ )

Verwijderd

avotar schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:41:
.....
En het enige wat ik ervoor terug krijg is komend jaar een 2% PPP, even gesteld op 360 euro of 30 euro in de maand, "transparantie en openheid", 2 dagen voor een cursus en wat centen voor 2 a-dagen die ik verlies.
.....
Voor wat betreft die cursusdagen .... als je in de presentatie kijkt staat daar expliciet het jaar 2013 genoemd. Betekent dit dan dat vanaf 2014 deze cursusdagen niet meer bestaan, of lees ik gewoon verkeerd? >:)

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:45:
[...]

Voor wat betreft die cursusdagen .... als je in de presentatie kijkt staat daar expliciet het jaar 2013 genoemd. Betekent dit dan dat vanaf 2014 deze cursusdagen niet meer bestaan, of lees ik gewoon verkeerd? >:)
Geen idee, ik zette ze erbij om het niet te negatief te maken. Ik heb in het verleden nog wel eens bij Oracle een cursusje gevolgd, en volgens mij kun je voor die 700 euro een halve dag cursus volgen.

En dan vergeet ik nog de vieze smaak in mijn mond te vermelden dat ik een deel van MIJN salaris ruimte in de toekomst gebruikt zou gaan worden, zodat "men" voor meer geld aandelen kan kopen.

Als ik al geen 100 euro kan missen, hoe kan ik dan in staffels van 0,5% van mijn jaarsalaris aandelen kopen?

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

welke cursus kost 700 euro? da's net genoeg voor een LOI of NCOI pakketje...staat me iets bij dat de cursusprijzen op de University pagina die we hadden iets hoger waren.

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik neem aan dat dat cursusbudget en de dagen naar vrijheid te besteden zijn? Los van de trainingen en bijscholing die gewoon nodig zijn voor directe inzet en ontwikkeling van de carrière?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:50:
welke cursus kost 700 euro? da's net genoeg voor een LOI of NCOI pakketje...staat me iets bij dat de cursusprijzen op de University pagina die we hadden iets hoger waren.
Bij LOI krijg je je examen er dan niet meer bij voor 700 euries :P
Interne cursussen kosten vaak al rond de 500 euro....

Verwijderd

Oh wacht.. ik krijg natuurlijk nog een mooie salarisverhoging op basis van de review van een manager die hem schreef op het moment dat hij wist dat hij al boventallig was en ik hem er verder toch niet meer over zou spreken :X
Wat dacht je van al die mensen die in 2012 idle zaten maar de jaren ervoor wel altijd een klus hebben gehad.
Ik snap dat ze 2012 pakken, idleness was nog nooit zo hoog. En dan die vertrekkende managers.....

• t_captain

Ik ga qua netto inkomsten verliezen per maand:
- 61 euro onkostenvergoeding (wat ik gewoon al jaren ervaar als salaris)
- een x bedrag aan CO2 vergoeding voor het prive gebruik van mijn vervuilende diesel
- een x bedrag aan bijdrage pensioen
- vrije tijd.

[...]
Die CO2 vergoeding kost bijna niets. Ik geloof dat emissiecertificaten momenteel zo'n 3.88 noteren. Je hebt het over een vervuilende diesel, laat me rekenen met een brandstofverbruik van 1:12. Dat zal voor de meeste diesels wel afdoende zijn, ook als je niet zo'n eco-gebakje rijdt ;) 13.500 km/jaar prive * 2650 g/l * 1/12 l/km = 3 ton CO2 per jaar --> 1 euro per maand, als kosten voor privegebruik te verrekenen met je bijtelling O-)

Het zou imho onbeschoft zijn als men een winstmarge zou inbouwen op de CO2 compensatie en op die manier zou gaan verdienen aan je privegebruik.

Verwijderd

peter00 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:50:
Denk dat ik 'm als hefboom ga gebruiken om een (te) dure cursus+certificering toch te mogen doen.

En misschien kunnen we gezamelijk / in groepsverband het geld bij elkaar leggen om iets te doen waar we allemaal wat aan hebben (en door het aantal de prijs pp kunnen drukken). Kan/wil hier wel creatief over nadenken. ;)

• Wijnands
Testert schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:52:
Ik neem aan dat dat cursusbudget en de dagen naar vrijheid te besteden zijn? Los van de trainingen en bijscholing die gewoon nodig zijn voor directe inzet en ontwikkeling van de carrière?
Het is niet het idee dat je een cursus kantklossen gaat doen maar als je in de Oracle business zit hoef je hiervan ook niet je oracle cursussen te doen.
avotar schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:19:

Een beangstigend gevoel bekroop me toch heel vanochtend toen ik in de auto nog eens zat te malen. Als dit onderhandelingsresultaat het gevolg is van 5 maanden met het mes op tafel onderhandelen, hoe zag het oorspronkelijke pakket er dan wel niet uit van het bedrijf dat het beste met ons voor heeft en dat graag heeft dat wij proud members zijn? :o
Mes op tafel is geen term die ik zou gebruiken in deze context. Het pakket zag er wel degelijk behoorlijk anders uit.
Ach... wie weet, als dit allemaal over is....
Perenor schreef op donderdag 05 september 2013 @ 07:23:
@ESPACE: kun je die presentaties van afgelopen dinsdag dan op Intranet vinden?
http://goto/hrtransformation

[ Voor 50% gewijzigd door Wijnands op 05-09-2013 09:16 ]

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Misschien een slipcursus voor de elektrische fiets? Je moet toch veilig op weg zijn in de tijd van de baas :)

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:12:
[...]

Het is niet het idee dat je een cursus kantklossen gaat doen maar als je in de Oracle business zit hoef je hiervan ook niet je oracle cursussen te doen.
tihihi kantklossen oOo

• fayso946
wat is het dan wel?

Marcel noemde cursus Engels, maar wie op school een beetje opgelet heeft kan genoeg engels
en als je Technisch engels of Financieel engels wilt leren dan is die 700,- echt niet genoeg...

• ESPACE
Lijkt me best een mooie vraag voor de hr mailbox.
Ik hoop dat de OR is overeengekomen dat de anciënniteit dagen in 2013 nog wel volledig meetellen in de overgang- en afbouwregeling?!?

Kort na de Town Hall zou het arbeidsvoorwaarden protocol en de bijlagen en andere relevante documenten te vinden zijn op de OR-workspace. Er staat helaas nog niets!

Ook HR prubliceert helaas nog niets. En de brieven komen een week later. :F

Verwijderd

fayso946 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:17:
wat is het dan wel?

Marcel noemde cursus Engels, maar wie op school een beetje opgelet heeft kan genoeg engels
en als je Technisch engels of Financieel engels wilt leren dan is die 700,- echt niet genoeg...
Eens, maar dan worden we creatief en doen we een cursus op 29 en 30 december, vervolgd op 2 en 3 januari. Dan kan je 4 dagen en 1400 euro besteden O-)

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Over de PPP (Winstuitkering):

Houdt er rekening mee, dat er 3 factoren in de berekening zitten (als er wordt uitgekeerd):

2% van je jaarsalaris
Performance rating factor
FTE factor.

De performance rating factor voor 'volgens verwachting' zou bijvoorbeeld 0,7 kunnen zijn en pas 'boven verwachting' is de factor 1,0.

Dan krijg je dus minder dan 2% van je jaarsalaris alsje volgens verwachting scoort. Kijk hier dus goed naar.

• fayso946
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:19:
[...]

Eens, maar dan worden we creatief en doen we een cursus op 29 en 30 december, vervolgd op 2 en 3 januari. Dan kan je 4 dagen en 1400 euro besteden O-)
nee hoor die 700 euro vervalt aan het einde van een (boek)jaar

Verwijderd

Beste ex-collega's, als ik de berichten van de laatste paar dagen lees, en ook de inside info van wat oud-collega's door lees, dan kan ik slechts één ding zeggen: gecondoleerd.

Verwijderd

ESPACE schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:18:
[...]

Ik hoop dat de OR is overeengekomen dat de anciënniteit dagen in 2013 nog wel volledig meetellen in de overgang- en afbouwregeling?!?

Kort na de Town Hall zou het arbeidsvoorwaarden protocol en de bijlagen en andere relevante documenten te vinden zijn op de OR-workspace. Er staat helaas nog niets!

Ook HR prubliceert helaas nog niets. En de brieven komen een week later. :F
Ach ze beloven elke keer wat maar komen helaas tot op heden niets na!
Presentatie op HR site is de presentatie ZONDER de positieve punten.
Ik heb de salaris schalen ook nog steeds niet gezien, hoop echt dat ze de minimum level niveau ook niet naar beneden hebben bijgesteld.

Ze kunnen beter niets zeggen, waar blijven die FAQ's? je gaat mij niet vertellen dat ze daar meer dan een dag over doen om op de website te zetten.

Let wel: vind de gang van zaken omtrent de arbeidsvoorwaarden amateuristisch NOG NIET de arbeidsvoorwaarden zelf

• fayso946
o ja ik wil ook een concreet vitaliteitsbeleid zien, geen gebakken lucht van dat gaan we in 2014 bepalen,
dat had je ook voor de onkostenvergoeding kunnen doen dan...
Pagina: 1 ... 28 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.