Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.829 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh max 9% erbij, ik ga mijn sollicitatie brief(eentje maar hoor) de deur uit sturen en dan wacht ik rustig de brief van CGI af.

Andere dingen waar ik me aan erg:)
- Aandelen, tja lijkt leuk, maar nog 3 jaar vast blijven houden...........
- Vakantiedagen, daar moeten ze toch echt vanaf blijven....wilde juist minder gaan werken
- De lease auto, dat moeten ze van mij toch echt 1 op 1 gaan compenseren.

Mijn onderbuik gevoel zegt verder; veel regeltjes en nieuwe formules om het lekker onduidelijk te houden.

Ik hoop serieus dat ik de enige beetje negatieve reactie plaats, en de rest allemaal blij is met dit verhaal.
Ben echt benieuwd hoeveel er gaan tekenen, misschien dat de brief mij nog verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 15:41

avotar

P0werd by Black Coffee

Leaseauto gaat meer geld kosten, pensioen gaat meer geld kosten, onkostenvergoeding omlaag, je "bonus" is gebaseerd op die wassen neus review over 2012, waar blijft de compensatie?

Het voelt alsof ik minder overgemaakt ga krijgen.
Maar ben er benieuwd naar de brief.

[ Voor 5% gewijzigd door avotar op 03-09-2013 18:14 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We worden iig veel oren aangenaaid door marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 14:42
Ik vind de webcast vreemd, ik zat te eten en iets was mij niet helemaal duidelijk.

Er werd wat geroepen over mensen die level 2 zijn en al een tijd in dienst zijn. Wordt de vergoeding nu als die tabel van nieuwe medewerkers of huidige?

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Broken schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:16:
Ik vind de webcast vreemd, ik zat te eten en iets was mij niet helemaal duidelijk.

Er werd wat geroepen over mensen die level 2 zijn en al een tijd in dienst zijn. Wordt de vergoeding nu als die tabel van nieuwe medewerkers of huidige?
mbt de lease blijft het dus hetzelfde, mits je boven de 16k zit.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:16:
We worden iig veel oren aangenaaid door marcel
Maar inderdaad Marcel, ik heb het positieve deel geloof ik gemist.

[ Voor 21% gewijzigd door avotar op 03-09-2013 18:18 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Gelukkig wel. Anders zou het voor mij -120 euro ongeveer zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:05

BvH

En is die 16k naar rato?, aangezien iemand die 80 of 90% werkt ook al gekort word op de leasevergoeding. Dan zou je de normering ook naar rato moeten toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan moet de 13.5k ook naar rato ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:06:

- Aandelen, tja lijkt leuk, maar nog 3 jaar vast blijven houden...........
Het voorbeeld was voor 3 jaar, Marcel heeft nog benadrukt dat je je aandelen weer weg kan doen, anders zijn het geen aandelen, maar opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand een update geven met belangrijkste uitkomsten.... Ben zo benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste onderbuikgevoel is dat ik de positieve punten niet zie. Mooi dat de salarisschalen duidelijk worden en dat een levelverhoging ook geld betekent, maar voor nu heeft dat geen effect. De rest lijkt allemaal minder, maar ik wacht de brief nog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
Ik wacht ook de brief af. Denk dat dat gewoon het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

In elk geval weinig tijd om je mening richting de OR te geven..... als ze nu al aangegeven dat het heel moeilijk wordt snel iedereen zijn brief te geven...
Mochten de TLs postbode gaan spelen...

Herstel: geen tijd dus.... begin volgende week pas je brief.... lekker jongens... gelukkig wisten ze dit nog maar een dag of wat... |:( :( 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door avotar op 03-09-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wachten op een brief met een concreet voorstel = wederom weer uitstel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

het verneukeratieve is dat er een hoop zaken inzitten die worden "afgebouwd". Dus los van de inflatie ga je dr zonder loonsverhoging drie jaar lang (fors) op achteruit, alleen het eerste jaar lijkt het een beetje op elkaar:
  • Vakantiedagen (eenmalig gecompenseerd, jaar 2 ben je al slechter af)
  • Pensioen (23% zelf dokken, verreken zelf maar met de belasting - het was al een woekerpensioen)
  • Auto exit (dat gaat me echt heul veul geld kosten), ingeruild voor E350 bruto...zucht
  • afbouw SPP garantie naar nul (lees: het wordt iig minder). lokkertje voor het eerste jaar.
en dat nog ondanks de OR inspanningen....

ennu...wat voor regeling krijgen collega's die drie maanden een opdracht ver weg moeten doen en dan weer drie maanden dicht bij huis zitten....? Declareren zeker? Die flexibiliteit van werklocatie is juist inherent aan ons beroep. dit gaat echt heel veel discussie opleveren.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:04
Wat als je niet tekent?
Dat is me nog ff onduidelijk.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeg me ook af hoe het zit met dat afbouwen van "stuwmeren" (wat blijkbaar al bij 3 dagen het geval is), kan CGI dat wettelijk wel verplichten dat ze die dagen omzetten in geld?

Flexibiliteit in werklocatie zag ik ook niet zo...als je op het moment bij een verre opdracht zit en dat afloopt wordt het dan omgezet?

Niet tekenen krijg je een gesprek...vraag me af wat je daar dan te horen krijgt (er van uitgaande dat het je wel allemaal heel duidelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stemt me triest Peter; ik heb me al een tijdje zitten irriteren aan je negatieve (cynische) toon...

Maar helaas moet ik je toch gelijk geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:25
@peter:

- vakantiedagen: de waarde daarvan is eenvoudig te kwantificeren. 1 dag is 13/222 maandsalaris bruto. Een eenmalige compensatie is nagenoeg verwaarloosbaar tov een structureel jaarlijks recht. Je kunt dus zo de structurele salarisverhoging uitrekenen die het voor jou compenseert.

- pensioen: een eigen bijdrage, maar dan niet via de loonadministratie verrekend? Die lijkt me optioneel (zoals het verschil staffel-werkgeverspremie dat altijd al was). Belangrijkste vraag is hoeveel de werkgeversbijdrage stijgt of daalt.

- auto: ik heb eerder in dit topic wel eens becijferd dat de loonwaarde van de huidige leaseregeling een euro of 400 is, misschien 500. als ze je 350 + kostendekkende vergoeding zakelijke ritten bieden, dan is het verschil te overzien. euro of 50, 100 bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Donde schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:55:
Wacht nou maar af tot dinsdag. Wat ik via het WIS heb gehoord is dat die 16000 zakelijke km's een belangrijke rol gaan spelen met het hebben van een leaseauto.
Wat zei ik ook alweer... O-)

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar die 16.000 staat natuurlijk al jaren vast. Dat er mee gesjoemeld werd is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

franssie

Save the albatross

onkosten en lease zijn eigenlijk best logisch, pensioen is een korting op je loon.
Met name de juniors worden geholpen (terecht) maar de ervaren werknemers die echt projecten kunnen draaien & juniors kunnen opleiden zullen wel even nadenken of CGI nu nog steeds de beste werkgever is. Ik heb niet de hele presentatie kunnen zien maar in het algemeen miste ik wat incentive om echt 110% te presteren; alles is lekker gemiddeld - en dan krijg/behoud je een zesjes cultuur.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Daar heb je een punt. Ik ben bij LogicaCMG begonnen met 5 jaar ervaring. Ik leverde 5k aan brutoloon in, kreeg er een leaseauto, betere zorgverzekering en een onkostenvergoeding voor terug. Al met al een kleine plus van misschien 100 of 150 euro per maand, afhankelijk van hoe je de arbeidsvoorwaarden waardeert. Bovendien raakte ik mijn 2 ATV uren per week kwijt, dat had ik geaccepteerd omdat ik die vrije dagen meestal toch niet opmaakte. Met 27 en vrij spoedig zicht op 30 a 32 was ik okee.

Bij de nieuwe arbeidsvoorwaarden had het wel een moeilijker kunnen zijn om mij aan boord te halen. Uiteindelijk ben ik bijna 5 jaar in dienst geweest en heb ik aardig tiegevoegd aan de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:18
Ik ga zo niet tekenen tenzij ik concreet zie dat ik onder de streep meer overhou.

Dit lijkt op je reinste broodroof en dat door een toko waar je jarenlang loyaal aan bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 08:45

bakkerl

Let there be light.

Het woordje "Marktconform" heb ik deze avond vele malen mogen horen.
Voordeel hiervan als ze marktconform gaan zijn, dat overstappen nog nooit zo makkelijk is geweest zonder er op achteruit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The cynics were not right, they were too optimistic.

Werkelijk onbeschoft hoe de OR als een stel kleuters aan de kant wordt gezet. Hebben ze (het bestuur) een maand de tijd om die klote brieven in een envelop te stoppen, staat de OR met een sheet te melden dat ze aanstaand weekend het besluit gaan nemen, meldt het bestuur tussen neus en lippen dat de brieven ergens volgende week in de bus liggen.
En dan durft de voorzitter van de OR vervolgens te vertellen dat wij, de medewerkers, dan de voorstellen zelf maar even moeten terugrekenen naar onze eigen persoonlijke situatie. Echt, hoe durf je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel genaaid houdt beter, maar zoveelvuldig genaaid worden doen echt pijn

En daar ben ik dan loyaal aan geweest?

De eigen rijders worden nog een extra genaaid

En dan zeggen dat t transparant is, nou door verschillende afbouw regelen wordt het erg ondoorzichtig

Ik adviseer iedereen ook de rekensom te maken voor over 3 a 4 jaar.....

De pos. Punten spp ppp en 700e "budget" betaal je zeer zeer zeer waarschijnlijk driedubbel zelf doordat er op allerlei punten wordt gekort

Ik snap werkelijk niet dat dit een onderhandelingsresultaat genoemd wordt (sorry OR maar dit "resultaat" is een aanfluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:54:
The cynics were not right, they were too optimistic.

Werkelijk onbeschoft hoe de OR als een stel kleuters aan de kant wordt gezet. Hebben ze (het bestuur) een maand de tijd om die klote brieven in een envelop te stoppen, staat de OR met een sheet te melden dat ze aanstaand weekend het besluit gaan nemen, meldt het bestuur tussen neus en lippen dat de brieven ergens volgende week in de bus liggen.
En dan durft de voorzitter van de OR vervolgens te vertellen dat wij, de medewerkers, dan de voorstellen zelf maar even moeten terugrekenen naar onze eigen persoonlijke situatie. Echt, hoe durf je.
Schandalig idd, een leuke tegenreactie zou zijn : collectief NIET tekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Montifaud schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:04:
Schandalig idd, een leuke tegenreactie zou zijn : collectief NIET tekenen
"leuke"... een noodzakelijke zul je bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de sheet van Marcel stond ook alleen dat het bruto salaris gelijk blijft, toen had ik het al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik teken niets totdat ik de brief van CGI heb, en dat lijkt me logisch. Niet omdat ik rebels wil zijn - maar omdat het common sense is dat je pas iets tekent als je de voorwaarden en effecten ervan kent.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Tja als het instemming is en het OR advies is negatief, dan kunnen ze naar de bestuurs rechter en een procedure aan spannen.
En tja je bent niet verplicht om te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben nog steeds op zoek naar waar die transparante salarisschalen staan. Hoe moet ik nu een beeld vormen als ik die gegevens niet heb? Op Intranet kun je iig niks vinden, maar dat heeft meer met Sharepoint (inrichting?) te maken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De bedoeling is toch dat je een individuele bruto loonsverhoging krijgt om de achteruitgang van arbeidsvoorwaaarden te compenseren (incl een loonsverhoging over 2012)?

A propos arbeidsvoorwaarden en onderhandelingen: de CAO lonen zijn de afgelopen 5 jaar met pakweg 8% gestegen. De beloning bij CGI niet of nauwelijks, en daarin is uitholling van secundaire arbeidsvoorwaarden nog niet meegeteld. Ben je niet beter af om met z'n allen vakbondslid te worden?

[ Voor 46% gewijzigd door t_captain op 03-09-2013 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024

wkb

@marx030:

eigen rijders moeten sowieso niet tekenen tenzij ze een chronisch gebrek aan rekencapaciteiten hebben.
Nou ja, of je klant voor de eerstvolgende 4 jaar moet op fiets afstand zitten...

Nee, hier komt geen handtekening op. Daar hoef ik de brief etc niet voor af te wachten.

Triest vind ik te moeten constateren dat we niet serieus worden genomen cq voor dom / naief worden versleten. Dat irriteert me meer dan ik fijn vind.

[ Voor 20% gewijzigd door wkb op 03-09-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

wkb schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:20:
eigen rijders moeten sowieso niet tekenen tenzij een chronisch gebrek aan rekencapaciteiten hebben.
Nou ja, of je klant voor de eerstvolgende 4 jaar moet op fiets afstand zitten...
Ik doe met je mee. Ik moet bij gaan betalen om op kantoor van de klant te komen..

En wat voor proef ze ook doen. Die van mij is zo uit te rekenen.. smorgen naar kantoor, smiddags weer naar huis. Geen agenda functie, wisselende transport soorten.. En dat is zo uit te rekenen uit resultaten uit het (recente) verleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
franssie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:16:
Ik teken niets totdat ik de brief van CGI heb, en dat lijkt me logisch. Niet omdat ik rebels wil zijn - maar omdat het common sense is dat je pas iets tekent als je de voorwaarden en effecten ervan kent.
Uhh 60 euro netto minder vergoeding. Eigen bedrage pensioen verhoogd. Afname vakantiedagen. En geen directe salarisverhoging is een dikke achteruitgang van enkele honderden euro's.
Naast dat het ronduit beledigend is, is het gewoon ontzettend dom voor een organisatie die wil groeien door meer goede mensen aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me steeds meer af te vragen of ik naar een aflevering van de "leukste homevideo's" zat te kijken. Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Montifaud schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:23:
[...]
Uhh 60 euro netto minder vergoeding. <>
Ja dus? Als je echte kosten hebt declareer je die toch? Doe ik nu niet echt vaak (omdat ik die onkostenvergoeding heb) maar ga ik dan ook vaker doen. En sowieso - of je nu tekent of niet die onkostenvergoeding gaat eruit dus dat lijkt me geen breekpunt. de overige wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homevideos zijn om te lachen, dit is te triest voor worden

Aan alle recruiters: it's hunting season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

@bakkeri

Tja, ik heb meer dan 1,5 jaar in de Randstad gezeten vanuit ons Oostelijk bijkantoor. Ik zou toch wel
erg duf zijn om daat de € consequenties niet van in te zien. Oh trouwens, iets over reistijdcompensatie wat vroeger onderhandelingsruimte van de manager was lijkt ook weg te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

@marx030

Komt geen jacht aan te pas, meer opscheppen uit de vijver vol met potentiele leavers :-P :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alle respect voor de OR leden. Alle tijd en moeite die ze erin hebben gestoken, petje af. Maar helaas moet toch de conclusie trekken dat jullie niet echt serieus zijn genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:35:
Heb alle respect voor de OR leden. Alle tijd en moeite die ze erin hebben gestoken, petje af. Maar helaas moet toch de conclusie trekken dat jullie niet echt serieus zijn genomen.
We zijn allemaal serieus 'genomen'....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik ben ook benieuwd of er uberhaupt een netto berekening bij de brief zit, ik ga sowieso niks tekenen voordat ik zeker weet wat het netto betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Hmm... Ik zie ook wel wat negatieve punten. Maar ik kijk er zo tegenaan...

- Pensioenpremie streep ik weg tegen aandelenplan... Kun je namelijk zien als belegging en dus aanvullende pensioenopbouw.
- Onkostenvergoeding hard omlaag, is balen maar wettelijk mag het straks toch niet meer. En straks dus gewoon declareren als je onkosten hebt.
- Continue evalueren van salarisbandbreedte per level... Leuk die benchmarks, maar ten opzichte van wie benchmarken ze? Zolang er geen inzicht is in die onderzoeken en de benchmark is het dus niet transparant.
- Pensioenpremie 23% zelf... Moet echt doorgerekend worden. Voorbeelden voor wat de gevolgen zijn voor dertigers, veertigers, vijftigers. Absoluut onvoldoende, onderbelicht en met een oorverdovend gebrek aan gestelde dan wel beantwoorde vragen.
- Dat gespeel met de aanlevering van persoonlijke voorstellen. Heel erg slecht dat er geschoven wordt met oplevering van persoonlijke voorstellen aan het personeel. Enige realistische consequentie van te late aanlevering bij de personeelsleden is verschuiven van de stemming door de OR, alsmede deadline voor tekenen.

Verder kan ik nog steeds geen pijl trekken op de effectieve consequenties...

Broodjes en hapjes waren trouwens prima in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Ik teken zoals eerder al gezegd alleen als ik er netto niet op achteruit ga.

maar zo te zien lijkt me dat erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik vanavond moeten constateren dat het verhaal van ron/marcel slechter is dan ik had verwacht (en ik was al niet optimistisch ingesteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Demoric schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:37:
Ik ben ook benieuwd of er uberhaupt een netto berekening bij de brief zit, ik ga sowieso niks tekenen voordat ik zeker weet wat het netto betekent.
Dat lijkt me zinnig.
Alhoewel ik niet de hele presentatie gezien heb, snap ik de teneur hier niet helemaal. Er zijn best veel dingen die redelijk zijn; zo er is rekening gehouden met overgang van de ene regeling naar de ander (zoals het blijven behouden van een huidig lease budget mist je 16K rijdt, en die 16K was er al {of dat het wonen bij je werk bevordert uit hoofde van CO2 is een andere discussie ;) } , het binnen de schalen plaatsen van salarissen is zeker transparant {als we ze wisten, tot die tijd niet tekenen}.

Als iets oudere werknemer, die al 15 jaar in dienst is, is de pensioen regeling wat relevanter, want die is al slecht, om nu zelf bij te gaan dragen aan een slecht pensioen ligt wat gevoelig hier. En die oudelullledagen was ik met een 40 uurs contract wel nodig heb, zit ik er aan te denken bij een werkgever te gaan werken die een vergelijkbaar inkomen biedt, maar dan wel 36 uur en een beter pensioen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

Het witbiertje is inmiddels op. Echt geholpen heeft het niet helaas.

Eigenlijk ben ik boos / beledigd dat we als billables kennelijk voor dom worden versleten.

NB: ben ik de enige die denkt dat je als non-billable ('overhead') lekker in je stuwmeer vakantiedagen mag blijven dobberen? Of heb ik dat nu verkeer begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat betreft de Netto gevolgen. In de op intranet gepubliceerde FAQ staat meerdere malen vermeld dat er straks een bruto / netto berekening wordt meegestuurd. Deze berekening is slechts indicatief waaraan GEEN rechten kunnen worden ontleend. Je weet straks dus nooit voor 100% zeker wat de netto gevolgen zullen gaan zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

@Franssie: kijk op werkenbijdeoverheid.nl O.a. de Belastingdienst werft druk ITers. En 36 uur is daar standaard, minder kan ook nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:52:
Ik teken zoals eerder al gezegd alleen als ik er netto niet op achteruit ga.

maar zo te zien lijkt me dat erg lastig.
Stel je krijgt een verhoging op je bruto salaris en je komt daardoor netto op het zelfde uit. Moet je dat wel willen? Krijg je dan niet volgend jaar te horen dat je zo'n hoge verhoging gehad hebt en nu dan buiten de boot valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

@postman37

Het is voor CGI ook nauwelijks doenlijk om een puur dekkende berekening te doen. Stel je hebt nog andere inkomstenbronnen dan CGI dan kun je in ee hoger belastingtarief vallen dan je op grond van alleen je CGI salaris zou vallen. Misschien een gezocht voorbeeld maar het geeft aan dat het voorbehoud niet onlogisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wkb

Idd denkt het management dat we dom zijn en niet kunnen rekenen, helaas voor ron/marcel kunnen it-ers over het algemeen aardig rekenen en logisch nadenken.

Wederom moet ik constateren dat het management een chronisch gebrek aan respect en waardering heeft voor ons als medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wkb schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:04:
@postman37

Het is voor CGI ook nauwelijks doenlijk om een puur dekkende berekening te doen. Stel je hebt nog andere inkomstenbronnen dan CGI dan kun je in ee hoger belastingtarief vallen dan je op grond van alleen je CGI salaris zou vallen. Misschien een gezocht voorbeeld maar het geeft aan dat het voorbehoud niet onlogisch is.
Daar heb je ook gelijk. Ik lees alleen van een aantal mensen dat ze pas tekenen wanneer ze er netto niet op achteruit gaan. Dit kan je echter nooit voor de volle 100% met zekerheid opmaken uit de bruto / netto berekening van het nieuwe arbeidscontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@postman37

Simpele oplossing : bij twijfel niet tekenen is mijn advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij kun je pas echt conclusies trekken als je je individuele voorstel hebt. Misschien staat er wel een leuk nieuw salaris op waarmee je goed wordt gecompenseerd voor de nieuwe arbeidsvoorwaarden en de ontbrekende loonsverhoging over 2012.

Als ook die voorstellen tegenvallen, dan lijkt het alsof CGI zich vergist in de verhoudingen. De meeste Logicanen die ik ken, hebben CGI niet zo heel hard nodig. Ze kunnen ook bij Cap, Sogeti of waar dan ook aan de slag en een deel heeft het ook wel in zich om voor zichzelf te beginnen. CGI heeft haar werknemers hard nodig. Er is al enkele jaren een flinke outflow en zelfs als de markt stabiel blijft zit men met tekorten aan comsultants. Als ik de eerste reakties op de presentaties van vanavond lees, lijkt het alsof CGI een houding kiest van een bedrijf dat de mensen voor het uitzoeken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH

BvH

Ik zit de laatste jaren zo 3 duizend kilometer per jaar onder de 16K gewoon omdat ik heel gunstig woon ten opzichte van de bekende klanten en ik 36 uur werk. Het OV is echter een drama en een poolauto of een mobiliteitsbudget ipv een leaseauto opleggen is gewoon een belediging.

Waarom zou ik voor zo'n onzekere constructie kiezen los van al die andere bezuinigingen (want dat zijn het gewoon ook al beweren ze van niet) als ik elders wel een volwaardig contract aan kan gaan.
Dat is dan je dank na +10 jaar loyaliteit...

Moest ineens aan dit liedje denken, zeer toepasselijk; YouTube: Andre Hazes- Zeg maar niets meer (lycris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

wkb schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:04:
@postman37

Geef de tool waar de berekening mee gemaakt wordt dan ook vrij voor iedereen zodat hij/zij wel de juiste berekening kan doen. Dan kun je wel een juiste persoonlijk belastingtarief invullen net als alle velden welke extern beinvloed kunnen worden.

Maar nee, hiervan is vooraf al gemeld dat de tool die gebruikt wordt, niet beschikbaar gesteld zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kan er nu wel netto niet op achteruit gaan, maar let ook op het afkopen van de anciënniteit dagen. Die vergoeding loopt de komende jaren ook terug waardoor je eigenlijk salaris verlaging krijgt de komende jaren..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Maar nee, hiervan is vooraf al gemeld dat de tool die gebruikt wordt, niet beschikbaar gesteld zou worden."

.....in het kader van.... transparantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die hele berekening moet je gewoon zelf maken:
- wat is de totale waarde van je huidige pakket (incl werkgeverslasten) per jaar en per nominaal gewerkt uur
- idem voor het nieuwe pakket

Bereken het verschil. Schat vervolgens in in hoeverre de flexibilisering van arbeidsvoorwaarden iets uitmaakt( bv minder verspilling aan irrelevante arbeidsvoorwaarden). En je plaatje is compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Janoz schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:13:
Je kan er nu wel netto niet op achteruit gaan, maar let ook op het afkopen van de anciënniteit dagen. Die vergoeding loopt de komende jaren ook terug waardoor je eigenlijk salaris verlaging krijgt de komende jaren..
De berekening die je moet maken, is de berekening zoals het zou zijn over 4 jaar, als afgekocht is en op 0% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

Sommigen van ons kunnen die berekening nooit maken.

Reden: mobiliteitsbudget legt het financiele risico van excessieve afstanden ww verkeer bij de medewerkers die een eigen auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:14:
"Maar nee, hiervan is vooraf al gemeld dat de tool die gebruikt wordt, niet beschikbaar gesteld zou worden."

.....in het kader van.... transparantie.
Misschien zijn ze bang dat je bugs vindt :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een laatste opmerking voor vandaag:

Fijn dat onze organisatie ons laat meeprofiteren (NOT!)
Ancienniteitdagen leveren cgi potentieel 8x uurtarief op (alle loonkosten zijn al afgedekt)
En wat krijg jezelf ? Jaarsal/222 .......

Maw mij dagen zijn meer waard dan cgi berekend...

Ik wens iedereen veel wijsheid toe in de komende tijd, het gaat niet alleen om de euros maar ook of je serieus genomen en gerespecteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik lees de rest morgen op mijn gemak wel even door. Wil nu alleen even dank zeggen voor de steun, ik stond daar met klotsende oksels, zeker toen ik een slide miste. Vele succes wensen waren welkom!

Was ook leuk om een paar mensen van hier even vluchtig in het echt te spreken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er zich dan niemand geërgerd aan de videoboodschap van Ron????
Ronnie kon er helaas niet bij zijn... was op een welverdiende korte vakantie!!!
In zo'n functie met zo'n salaris, stel je die vakantie maar ff uit. Dan zou het nog enigszins overkomen dat je members je iets interesseren!!

Kortom: ik was er al helemaal klaar mee na de eerste 5 minuten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

@wijnands

Wees er trots op dat je de enige was die de populatie echt heeft laten lachen.

En beschouw het kritisch concert alhier niet als een persoonlijke aanval op jezelf cq de OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands ik vond dat je het prima deed, ook na het falen van de techniek.
Een bedankje aan het eind van de avond had zeker op zn plaats geweest. Beetje (erg) jammer dat alleen Marcel werd bedankt voor zn bijdrage........ ZUCHT!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
:) Ik heb een hele dikke huid ontwikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:38:
:) Ik heb een hele dikke huid ontwikkeld
+1 Like!
Ik henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:36:
Wijnands ik vond dat je het prima deed, ook na het falen van de techniek.
Een bedankje aan het eind van de avond had zeker op zn plaats geweest. Beetje (erg) jammer dat alleen Marcel werd bedankt voor zn bijdrage........ ZUCHT!!!
Daar sluit ik me bij aan. De OR heeft bij uitstek een ondankbare rol in dit gebeuren.

Dat ik persoonlijk het onderhandelingsresultaat die betiteling niet vind verdienen staat daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
wkb schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:39:
[...]

Daar sluit ik me bij aan. De OR heeft bij uitstek een ondankbare rol in dit gebeuren.

Dat ik persoonlijk het onderhandelingsresultaat die betiteling niet vind verdienen staat daar los van.
Dank! Ik hoop dat meer mensen de zaken zo kunnen scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

Wijnands schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:41:
[...]

Dank! Ik hoop dat meer mensen de zaken zo kunnen scheiden.
Met persoonlijke aanvallen is nog nooit winst geboekt.

En dat van die klotsende oksels is ook iets wat onderschat wordt. Ik spreek uit ervaring, een paar 100 klanten en 2 dikke TV cameras op je gericht. (vorige werkgever) Alles went, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-04 23:33
Ik teken zeker weten niet...

ben ook eigen rijder, en wordt dubbel en dwars genaaid

ik wil cijfers over co2 uitstoot zien, wat stoten we nu dan uit, allemaal bla bla verhaal om een excuus te verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:03
Laat ik dan de eerste zijn die wat positieve klanken in dit topic laat klinken na de presentatie. Als ik dit vergelijk met mijn contract van september 2012 is mijn eerste indruk dat het alleen maar duidelijker en beter is. Al zegt dat wellicht wat meer over het contract wat ik nu heb dan de nieuwe voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Sleepkever schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:02:
Laat ik dan de eerste zijn die wat positieve klanken in dit topic laat klinken na de presentatie. Als ik dit vergelijk met mijn contract van september 2012 is mijn eerste indruk dat het alleen maar duidelijker en beter is. Al zegt dat wellicht wat meer over het contract wat ik nu heb dan de nieuwe voorwaarden.
De contracten van na juli 2012 is al genoeg over gesproken. En het verbaasd mij dat er uberhaupt met die voorwaarden nog iemand getekend heeft (niet persoonlijk opvatten hoor, meer een waarde oordeel van mijn kant over die contracten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik ben ook niet bepaald positief gestemd. Zeker v.w.b. de leaseregeling en de anciënniteitsdagen. Maar ook v.w.b. de pensioenregeling. Het is hier al eerder geroepen, maar waarschijnlijk staat in dat overzicht alleen de huidige situatie. Maar niet hoe die over 5, 10, 20 of 25 jaar is. Want de pensioenkosten worden, naar mate je ouder wordt, steeds hoger, waardoor je dus ook meer zelf moeten bij gaan betalen. Daarnaast kan het overgaan naar een andere pensioenpartij voor de ouderen onder ons (55+) negatief uit pakken doordat ze waardeverlies kunnen oplopen van hun pensioen.

Wat ik me overigens v.w.b. de leaseregeling afvraag of niet veel consultants waarvan het contract nog langer dan een jaar loopt, het hoofd in het zand steken - zo van - dat zie ik dan wel, of hopen dat het wel mee zal vallen. Dat laatste betwijfel ik. En al die consultants die nu al geen meer leaseauto hebben, of binnenkort het leasecontract van afloopt, staan op zeer korte termijn voor een probleem. Want er zullen er niet veel zijn die die 16K echt halen. Weg leaseauto. En velen onder ons zullen niet makkelijk in de gelegenheid zijn om zelf een auto aan te schaffen. Waar worden die kilometers trouwens op gebaseerd?

Misschien is het verstandig dat we in groten getale van een bond lid worden?

Wijnands, absoluut geen kritiek op hoe jullie zaken opgepakt hebben! Zeker ook omdat jullie positie niet bepaald makkelijk was. Mij beviel overigens jullie sarcastische ondertoon ;-).

[ Voor 11% gewijzigd door Perenor op 03-09-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 10:01
Eerst nog wat buitenschoolse activiteiten gedaan na de ontluistering van vanavond. Als je wilt dat we member zijn, zorg dan dat je niet aan de poten gaat zagen. De opmerking voor als je niet tekent, dat het dan maar afwachten is of je uberhaubt nog een verhoging krijgt, spreekt boekdelen....
- Pensioenen: nog diffuus wat het betekent voor de ex-Logicanen welke nog een oud-Logica pensioen (ook gebaseerd op deels eigen bijdrage)
-Lease/mobiliteit: we gaan je straffen als je een klus dichtbij huis hebt. Geen auto meer en we geven als compensatie een aalmoes... Ooit was de mobiliteitsvergoeding grotendeels gelijk aan de netto leasevergoeding, wat mijns inziens fair was. Hierbij heb je de keuze wat te kiezen. Nu een voorstel wat slechts ongeveer de helft is....
-Ancienniteitsdagen: hoe haal je het in het hoofd daar een deel in waarde van af te bouwen, het is per slot van rekening brutogeld (je gaat er niet bruto op achteruit, ja sure...) Keuze kan ook zijn het te bevriezen zoals gedaan in de UK.
-Rekeninghouden met de verschillende generaties, de ancienniteitsdagen is zo'n instrument.....
-Onkostenvergoeding. Vooruitlopen op toekomstige regelingen, en dus maar gelijk afpakken. Zeker les gehad van Rutte in Den Haag....
-Brieven nog niet klaar. Schaam, schaam, schaam. Duidelijk niet goed gepland en de tijdsplanning wordt wel heel krap.
-Niet tekenen: we leggen het je nog een keer uit. Zijn we niet duidelijk genoeg?
-Ron niet aanwezig: dit kan echt niet.

Al met al conclusie op basis van de informatie vanavond: OR niet instemmen en members vooral niet tekenen. Het is duidelijk niet af en niet duidelijk wat de exacte gevolgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

Ik snap geen bal van dat verhaal over die brieven. Het mag toch niks nieuws zijn dat die er moeten komen en op welke termijn? En dan een externe partij de schuld geven?

You lost me zeggen ze in de USA, en vast ook in Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ-Cow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-03-2017
Ik vond het ook schandalig dat Ron de Mos er niet persoonlijk was. Dit is iets dat hij persoonlijk had moeten introduceren, net als de brieven met het aanbod die persoonlijk overhandigd worden door het management.

Op zich ben ik niet negatief danwel positief over het pakket. Ik heb de persoonlijke brief nog niet gezien en die zal veel duidelijkheid gaan geven. Ik denk zelf dat veel van de minnen wel gecompenseerd worden door de plussen. Natuurlijk blijft het netto plaatje wel interessant. Het zal wel een zuur plaatje worden voor mensen met een slechte OPR over 2012 of mensen die boven hun eikpunt zitten.

Ik heb wel moeite met mobiliteit. Ik zal mijn lease auto kwijtraken, want ik rij maar iets meer dan 15000 km zakelijk per jaar en door de aanleg van de A4 tussen kethelplein en delft zal dit alleen maar dalen. De mobiliteitsvergoeding is wel voldoende om met het OV naar het werk te gaan, maar waar door CGI even aan voorbij wordt gegaan is dat ik vervolgens in mijn prive situatie volledig verlamd ben op het gebied van mobiliteit. Ik heb namelijk niet de financiele ruimte om een auto te kopen waar ik prive mee kan rijden. Van de mobiliteitsvergoeding zal ook niet heel veel overblijven om voor een auto te sparen. Wil ik er prive niet op achteruit gaan, zit je vast aan een dure private lease optie.
Jaren is de 16000 km grens niet gehanteerd, het zou daarom veel pijn weghalen als members die nu van de huidige lease regeling gebruikt maken eenmalig de keuze te geven om hier gebruik van te blijven maken (blijven gedogen). Voor joiners kan de nieuwe regeling gewoon doorgevoerd worden.

De tool die getoond werd voor het uitruilen van AV zag er wel goed uit. Ik ben benieuwd of de verbinding met de bestaande systemen een beetje redelijk gaat werken of dat er weer gekozen wordt voor een tik-indier link tussen de systemen.

Ik zal bij mijn berekening ook zeker uitgaan van de situatie waarin de afbouw van ancienniteitsdagen niet wordt meegenomen en zal de een netto plaatje maken, waarbij ik meerdere opties in de mobiliteitsvergoeding zal moeten overwegen. Het plaatje wat we in de persoonlijke brieven krijgen is een leuk aanzetje, maar ik zou iedereen aanraden flink aan de slag te gaan met Excel.

[ Voor 6% gewijzigd door EZ-Cow op 03-09-2013 23:48 ]

Anyone who uses the phrase "easy as taking candy from a baby" has never tried taking candy from a baby --- Robin Hood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Overigens, wat ik ook als negatief ervaar is het afschaffen van de compensational leave, of überhaupt de mogelijkheid om overwerk in tijd voor tijd te mogen compenseren. Je kunt je alleen nog maar in geld laten uitbetalen. Waarbij ook nog in de huidige overwerkregeling geldt dat je alleen overwerk kunt laten gelden als de klant ook daadwerkelijk voor die overgewerkte uren betaalt. En je manager moet goedkeuring ervoor geven.

Nou komt de aap uit de mouw waarom dat in de nieuwe systemen niet meer ingevoerd en bijgehouden hoeft te worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Perenor op 04-09-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvH

BvH

Perenor schreef;

Misschien is het verstandig dat we in groten getale van een bond lid worden?
Welke vakbond zou dat kunnen zijn? Ik heb wel eens wat gelezen van 'de Unie' maar geen idee of dat wat is.

Bedenk overigens iedereen dat je met een gemiddeld uurtarief die lease auto in 1 a 1.5 dag al hebt omgezet. Erg oneerlijk als jij dan moet klooien met het ov alleen omdat je niet verder weg genoeg woont (en dus minder CO2 uitstoot).

Dan maar die 700e training in zuid italie doen met de auto... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
BvH schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:00:
[...]

Welke vakbond zou dat kunnen zijn? Ik heb wel eens wat gelezen van 'de Unie' maar geen idee of dat wat is.
Ik heb daarstraks met een collega gesproken die vroeger in de OR zat en die had goede ervaringen met "de Unie", inderdaad, en adviseerde mij om daar ook eens contact mee op te nemen. Ik ga daar zeker informeren. En overweeg een lidmaatschap. Voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkb

wkb

Perenor schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:02:
[...]

Ik heb daarstraks met een collega gesproken die vroeger in de OR zat en die had goede ervaringen met "de Unie", inderdaad, en adviseerde mij om daar ook eens contact mee op te nemen. Ik ga daar zeker informeren. En overweeg een lidmaatschap. Voor het geval dat.
Ik kan de positieve ervaringen met de Unie uit eigen ervaring beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 10:01
De droom wordt een nachtmerrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The dream is followed by a Wake up call.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Om een droom of nachtmerrie te hebben, of een wake up call te krijgen, moet je eerst in slaap vallen. En laat mij dat nou op dit moment niet echt lukken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

als de bestuurder (what's in a name) het echt eerlijk wil doen mbt mobiliteit heb ik niet eens zoveel moeite met inleveren leaseauto. Heb wat zitten rekenen, en kom tot het volgende. Wat ik nu ga roepen gaat over eerlijkheid, niet of het wenselijk is. Leaseauto is bedoeld voor zakelijk verkeer nietwaar?
  • 13500km * 22ct netto bij het salaris op voor iedere niet leaserijder, dus ook Bewust Eigen Rijder. Da's bruto uiteraard iets meer, want belast. Apart vermelden op salarisstrook. Per saldo moet een leaserijder net zoveel betalen voor prive als niet-leaserijder, anders is het oneerlijk.
  • declarareerbaar woon-werk vervoer voor niet-leaserijders, dus zowel <16k als bewust eigen rijders, volgens mij zat er iets dergelijks in het voorstel.
  • poolauto's (en geen truttenschudders!) voor tijdelijke "verre" klussen
niet leaserijders missen straks de "gratis" goodie van die 13k5. moeilijkheidsfactor: waar ligt de grens tussen tijdelijk en langdurig....?

ik ga het voorstel tot me nemen, eerlijk vergelijken en uitrekenen hoe mn positie over 3 jaar is. Zoals eerder vermeld door iemand gaan we allemaal Excel expert worden de komende weken.

Verder moet ik een compliment geven aan de OR, die zich als niet professionals in deze materie meer dan professioneel hebben gedragen. Vwb de presentatie: Jeroen, ik heb echt heel hard meegelachen met de zaal. Mooi opgelost ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat je voor een ander bedrijf werkt. Logica bestaat niet meer. Als t zooitje failliet was gegaan had je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 05:46:

niet leaserijders missen straks de "gratis" goodie van die 13k5. moeilijkheidsfactor: waar ligt de grens tussen tijdelijk en langdurig....?
Ho ho, die is ook niet gratis meer he. Ter vergelijking, ik rij 55k zakelijk en ik voelde hem na alle geruchten ook al aankomen. Gelukkig is dat voor mij van de baan, maar ook die 13,5k is niet gratis meer. Je gaat een bedrag betalen ter compensatie van de CO2 uitstoot.
Ik had hem ook even niet gehoord, maar gelukkig heb ik thuis van alle slides een foto gemaakt, dus kon ik het nog even terug lezen.
ik ga het voorstel tot me nemen, eerlijk vergelijken en uitrekenen hoe mn positie over 3 jaar is. Zoals eerder vermeld door iemand gaan we allemaal Excel expert worden de komende weken.

Verder moet ik een compliment geven aan de OR, die zich als niet professionals in deze materie meer dan professioneel hebben gedragen. Vwb de presentatie: Jeroen, ik heb echt heel hard meegelachen met de zaal. Mooi opgelost ook.
@wijnands, ik geloof niet dat de sheet met positieve punten er was 8) Ik heb namelijk zitten meeschrijven met je positieve punten en als je moet openen met het feit dat de salarisschalen eindelijk openbaar worden :+

Goed dat Sake instapte om het een klein beetje wat luchtig te houden. Verder viel me op dat er een jongen ineens opstond en heel boos ging ijsberen toen het over de pensioenen ging.

Wat ik verder erg beangstigend vond was een van de laatste statements van Marcel. Dat in de toekomst de toegekende salarisbudgetten niet automatisch gebruikt gaan worden om de salarissen te verhogen, maar om wellicht ook andere zaken aan te passen. En dan hintte hij met name naar de beschikbare ruimte om aandelen te kopen?

En wat ik miste: wat gebeurt er nu op het moment dat de OR volgende week besluit dat ze niet akkoord gaan?

Maar hoe was de sfeer in de pauze bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Janoz schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:13:
Hou er rekening mee dat elke vijf jaar dat je ouder wordt het bedrag aan pensioenpremie ook flink stijgt. Nu kan, als je nog betrekkelijk jong bent, een bijdrage van 23% in euros meevallen. Maar dat wordt dus in euros behoorlijk meer. Het premieoverzicht staat, inclusief 5-jaarlijkse premiestijging tot je pensioendatum, op je Zwitserleven overzicht.

Als je een berekening maakt, zet er dan een kolommetje 2018 bij. Voor het vergelijk hou je hetzelfde salaris, maar de hogere (5 jaar ouder) pensioenpremie, het verschil in dagen uitgedrukt in geld en zet PPP maar eens op nul.

Dan heb je ook een stevige onderbouwing voor het gesprek wanneer je niet tekent.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PPP moet je sowieso niet als factor meenemen als je een vergelijking maakt met de huidige situatie (persoonlijk doe ik dat ook niet met SPP aangezien ik niet van plan ben om aandelen aan te schaffen).

Berekening inderdaad doen zonder alle aflopende zoethouders...

Wat ik ook wel vreemd vond was dat mensen zonder leaseauto die meer dan 16.000 reizen geen grote vergoeding kregen. Nu heb ik geen overzicht van het bedrag (dacht ergens in de 300 euro), maar lijkt of ze kijken naar de prijs van een OV-jaarkaart 2e klas (wat ook een achteruitgang is aangezien mensen zonder leaseauto op het moment 1e klas kunnen reizen). Is dus niet langer (min of meer) een gegarandeerde zitplaats voor lange reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Marcel zij dat CGI nu de pensioenpremie volledig (100%) betaald. Dat is een behoorlijk verkeerde voorstelling van zaken. CGI betaald nu 76% van de premie benodigd voor een pensioen op basis van middenloon. In eigen beheer kun je het verschil 24% invullen. Weet je dat niet, of doe je het niet, dan heb je een flink pensioengat.

Van het 76% CGI deel wil men nu 23% afpakken. Daarmee komt de bijdrage van CGI op slechts 58,5%. Het verschil zul je echt moeten bijsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ESPACE schreef op woensdag 04 september 2013 @ 07:24:
Marcel zij dat CGI nu de pensioenpremie volledig (100%) betaald. Dat is een behoorlijk verkeerde voorstelling van zaken. CGI betaald nu 76% van de premie benodigd voor een pensioen op basis van middenloon. In eigen beheer kun je het verschil 24% invullen. Weet je dat niet, of doe je het niet, dan heb je een flink pensioengat.

Van het 76% CGI deel wil men nu 23% afpakken. Daarmee komt de bijdrage van CGI op slechts 58,5%. Het verschil zul je echt moeten bijsparen.
correct.

kijk maar eens op http://www.mijnpensioenoverzicht.nl en zie wat je aan het eind van de rit netto overhoudt. Als je niet bijspaart, ben je behoorlijk de klos op je 67e, helemaal als je een huurhuis hebt of een aflossingsvrije hypotheek. Denk aan 1600 netto per maand, inclusief AOW. Ik spaar ook bij. EN ik stort mn surplus oudemannendagen vaak bruto in de pot. 5 dagen leveren meer op dan de reguliere premie opbouw. Begin nu eindelijk een beetje dat gat te dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Welke vakbond zou dat kunnen zijn? Ik heb wel eens wat gelezen van 'de Unie' maar geen idee of dat wat is
De Unie kan ik van harte bij iedereen aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

ESPACE schreef op woensdag 04 september 2013 @ 07:38:
[...]

De Unie kan ik van harte bij iedereen aanbevelen!
De Unie is helemaal geen partij binnen CGI. Ik doe het wel met mijn rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-05-2022
Oproepje tot protest: meld u af voor aanstaande 1 oktober en bespaar ons bedrijf daarmee kosten.
Vervolgprotest: geen medewerkerstevredenheidsonderzoek invullen.
Vervolgprotest: geen teammeetings bezoeken.
Zijn er nog meer protest mogelijkheden, zonder de klant te schaden?
Pagina: 1 ... 26 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.