Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.830 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44

avotar

P0werd by Black Coffee

matthijst schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:00:
[...]

Omdat ze bij Atos net zo belabberd met mensen omgaan als bij CGI.
Nee hoor..... gelukkig valt in dat opzicht CGI nog in het niets....

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens aan. Management (nou ja, een teamleider) en een OR lid die samen iemand die een kritische vraag stelt wegzetten als "troll". En dan vraagt men zich af waarom discussies als hier op tweakers niet binnen het bedrijf zelf gevoerd kunnen worden. It's the culture, stupid. (And some people).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:08
avotar schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:09:
[...]

Nee hoor..... gelukkig valt in dat opzicht CGI nog in het niets....
Morgen eerst maar eens kijken :|

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt wel op dat in het programma van morgen er geen plek lijkt voor een open discussie over de gepresenteerde voorwaarden aangezien er van te voren vragen moeten worden ingeleverd voor de Q&A. Geeft mij het gevoel dat er dan "cherrypicking" gaat gebeuren en dat de moeilijke vragen makkelijk aan de kant geschoven zullen worden (helemaal gezien het feit dat er maar een half uur voor vragen gereserveerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:47:
Valt wel op dat in het programma van morgen er geen plek lijkt voor een open discussie over de gepresenteerde voorwaarden aangezien er van te voren vragen moeten worden ingeleverd voor de Q&A. Geeft mij het gevoel dat er dan "cherrypicking" gaat gebeuren en dat de moeilijke vragen makkelijk aan de kant geschoven zullen worden (helemaal gezien het feit dat er maar een half uur voor vragen gereserveerd is).
2800 medewerkers x 1 vraag (we doen ff zuinig >:) ) past sowieso niet, waarbij ik er dan vanuit ga dat iedereen een vraag durft te stellen. Discusieren met z'n 2800-en gaat uberhaupt niet (en dat waren weer genoeg germanismen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:28

franssie

Save the albatross

Daarnaast hebben een plan gemaakt en willen dat verkopen, laten we ze die kans geven.
Mekkeren kan daarna ook nog wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:21:
Kijk eens aan. Management (nou ja, een teamleider) en een OR lid die samen iemand die een kritische vraag stelt wegzetten als "troll". En dan vraagt men zich af waarom discussies als hier op tweakers niet binnen het bedrijf zelf gevoerd kunnen worden. It's the culture, stupid. (And some people).
Ik zou het onderhand wel 's leuk vinden als er wat mensen van hier op mijn spreekuur komen. Volgens mij vallen wat dingen hier af en toe onbedoeld verkeerd omdat het alleen geschreven tekst is.

Ben nu wel een beetje nerveus voor morgen. Heb niet zo'n moeite met spreken in het openbaar meestal maar dit is wel een hele grote groep en dan nog het gedoe met microfoons en camera's. Wel ff wat anders dan het auditorium in de keesomlaan.
:|

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 09:10

giMoz

iets met meester...

zoals eerder gezegd Wijnands, het gaat niet om feiten (Die zijn er nml nog niet) dus een spreekuur is zinloos... Het gaat om het gevoel dat achtergelaten wordt... Dat is met name een zaak voor de bestuurder, maar de OR heeft mij nog niet het gevoel gegeven dat ze me vertegenwoordigd hebben.
Op 1 ding na: de onderhandelingen hebben lang geduurd, daaruit maak ik op dat de OR iig even tegengestribbelt heeft.

Maar de tijdslijn die er nu staat stemt mij niet gerust. Het geeft mij het gevoel alsof de bestuurder het erdoor wil drukken. Het geeft mij het gevoel dat de OR inmiddels sufgeluld is. En ja dat gevoel wordt mede gevoed voor resultaten uit het verleden.

Ja ik heb ontzettend waardering voor het werk van de OR, en voor de mensen die er een heuleboel tijd in stoppen. En ja ik zou zelf wel kandidaat willen worden zij het dat de gezinsituatie het niet toelaat.
Maar de bestuurder (en de OR) hebben een maand lang de kaken op elkaar gehouden, en dus zijn er (erg cynische) wandelgangen.

Morgen komt er duidelijkheid, waarschijnlijk veel te positief geformuleerd (nog meer cynisme). Maar ik ga kritisch kijken naar het bod. En daar ga ik even over doen. Daar komt zeker weten deze week geen antwoord op.

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAvE
  • Laatst online: 05-10 23:40
Wijnands schreef op maandag 02 september 2013 @ 22:34:
Ben nu wel een beetje nerveus voor morgen. Heb niet zo'n moeite met spreken in het openbaar meestal maar dit is wel een hele grote groep en dan nog het gedoe met microfoons en camera's. Wel ff wat anders dan het auditorium in de keesomlaan.
Nergens voor nodig, het gaat je vast goed af. ;)
Ik zou graag willen dat het morgen allemaal mee valt en we met (licht) positief gevoel weer naar huis gaan.
Helaas zijn er in dit geval zijn er maar 2 goede scenario's: iedereen wil tekenen of niemand wil tekenen.
In alle tussenliggende gevallen:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7081/7327498536_e7eceaebf0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Wijnands schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:08:
Het lijkt me overigens wel interessant om binnenkort een aantal van de tweakers eens in het echt te spreken.
Gebruik morgen het codewoord 'tweakers' als je me een hand geeft. ;)

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Ik zou het onderhand wel 's leuk vinden als er wat mensen van hier op mijn spreekuur komen. Volgens mij vallen wat dingen hier af en toe onbedoeld verkeerd omdat het alleen geschreven tekst is.
Denk ik ook. Als ik in de buurt ben kom ik beslist langs.
inderdaad nergens voor nodig. Succes vanavond. :)

Iedereen dr klaar voor ? Gaan jullie inbellen of fysiek naar een lokatie ?

[ Voor 78% gewijzigd door peter00 op 03-09-2013 06:01 . Reden: reshuffle ]

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 05:50:
[...]

Denk ik ook. Als ik in de buurt ben kom ik beslist langs.

[...]

inderdaad nergens voor nodig. Succes vanavond. :)

Ik ga inbellen, heb mijn stoeltje aan een collega gegeven die op vakantie was en het inschrijfmoment gemist had (buiten dat het me 300+ km scheelt) ... win/win.

Hoop maar dat ik de verbinding voor elkaar krijg.......
Dat ze bv begin van de middag al een testomgeving opzetten, zodat je thuis je "infrastructuur" in elk geval even kunt testen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 05:50:
Fysiek, Mediaplaza.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelden op kantoor, maar ik kom je nog wel een keer tegen (don't worry ;) )
Gezonde spanning is niets mis mee en ik ga er vanuit dat de collega's professioneel genoeg zijn om het resultaat jou niet kwalijk te nemen (als dat al nodig zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Wijnands > You Go! Lijkt me ook erg leuk je stem eens te horen. Blijven adem halen en contact houden met de grond, dan lukt alles ;)

@Avotar Die conferences van CGI (iig uit de US/CAN) gaan meestal erg soepel & ik verwacht daarin geen problemen (iig niet op OSX en Windows), meestal kan je een uurtje van te voren al testen.

Ik zit bij een klant maar ga kijken of ik wat collega's in een hok kan krijgen om samen te kijken. Heb er zin in! Net 15 jaar in dienst, eens kijken wat dat morgen nog waard is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 03-09-2013 08:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands, dat gaat je vast en zeker lukken!
Waarom zenuwachtig zijn voor het brengen van alleen maar goed nieuws? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Fysiek in Eindhoven, had wel wat voeten in de aarde ivm net geboren zoontje, of in vaktermen een nieuwe family(member ;-) )... Talking about feeding the troll... Dat doet mijn vrouw gelukkig! Thuis naar de livestream kijken is voor mij niet echt een optie, met een dochtertje van twintig maanden en een knulletje van anderhalve week staat de laatste tijd alleen nog maar BabyTV op.

Erg benieuwd, hopelijk is het to the point, zonder wollig geblaat, zijn er niet al te veel crybabies met onzinnige vragen (die ene thuis daar heb ik mijn handen vol aan) en worden de zinnige vragen direct en zonder omhaal beantwoord. Hopelijk begrijpt de directie dat ze vanavond geen CGI fantastico peptalk moeten geven. Gezien de irritatie die ik proef bij mijn collega's zou dat tegen het zere been zijn.

Verder lees ik jullie reacties morgenochtend wel, waarschijnlijk op pagina 105... Of Deel 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dank voor de steun allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

empheron schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:38:
..... Hopelijk begrijpt de directie dat ze vanavond geen CGI fantastico peptalk moeten geven. Gezien de irritatie die ik proef bij mijn collega's zou dat tegen het zere been zijn.
.....
Van het woord DROOM word ik zo langzamerhand idd een beetje moe :O

Maar ik ben sowieso al allergisch voor verkooptaal

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
  • Laatst online: 09-04 23:33
kan nooit wat goeds uitkomen,
aangezien er zo lang gewacht wordt, als het een goede aanbieding is dan hadden zo nooit zo lang hoeven wachten...

ze gaan een persoonlijk aanbod doen om per persoon te kijken of ze die wel of niet weg willen hebben.. een en ander compenseren in salaris als het om een goed CV gaat, anders niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fayso946 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:46:
aangezien er zo lang gewacht wordt, als het een goede aanbieding is dan hadden zo nooit zo lang hoeven wachten...

ze gaan een persoonlijk aanbod doen om per persoon te kijken of ze die wel of niet weg willen hebben.. een en ander compenseren in salaris als het om een goed CV gaat, anders niet
Er is gecommuniceerd dat er een meer flexibelere invulling gaat komen en dat een eventuele salarisruimte mee wordt genomen in deze nieuwe opzet. Niets meer, niets minder: het uitgangspunt is herverdeling met misschien iets erbij. Als je uitgangspunt is dat je een enorme spong vooruit gaat maken in salaris en arbeidsvoorwaarden, dan voorzie ik idd een enorme teleurstelling.

Dat we graag eerder alles hadden willen weten .... helemaal mee eens. Ook ik had graag na de afronding tussen directie en OR direct mijn voorstel willen zien, maar ik snap ook dat 2800 individuele contracten niet snel zal gaan, ook niet omdat er een vakantieperiode is.

Ook is gecommuniceerd dat men er voor heeft gekozen eea uit te leggen als je direct daarna ook je individuele aanbod krijgt, en niet om eea uit te leggen en je dan ruim 1-2 maand te laten wachten. Zou niet mijn keuze zijn geweest overigens, maar dat is de keus die men heeft gemaakt en daar moeten we het mee doen.

Vooropgesteld dat ik er zelf ook niet vanuit ga dat iedereen er duidelijk op vooruit zal gaan (ben zelf ook meer een realist dan een optimist) vind ik jouw stelling toch te negatief en ik hoop dan ook dat je ongelijk krijgt ..... voor jou, voor mezelf en voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
@fayso946 -- Als het aanbod niet gestandaardiseerd is komen we daar zo achter door de kerngetallen hier te posten...

Naast de invoering van het aandelenprogramma zijn er vanuit Canada ook doelen en eisen gesteld m.b.t. groei. Dat gaat simpelweg niet lukken als ze deze arbeidsvoorwaarden ronde gaan gebruiken om weer wat ballast te lozen. Met respect voor de ontslagen en/of vertrokken ex-collegae, er zijn al zoveel 'kaf van koren scheiden' acties geweest dat er weinig vet meer op de botten zit. Met nog meer snijden dwalen we alleen maar verder van onze groeidoelen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Zet m op! Ik kom je daarna wel even een handje geven, leuk om eens kennis te maken.
Staat de single malt al klaar voor de zenuwen?

Op basis van vanavond krijg ik een beeld van het voorstel, op basis van de persoonlijke brief wordt het een oordeel.

Hoe er ook geschoven wordt, als het maar uitlegbaar, begrijpbaar en vergelijkbaar is. Inderdaad normale taal, liefst ook met een anoniem voorbeeld oid erbij.

[ Voor 39% gewijzigd door Eddo-79 op 03-09-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

fayso946 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:46:

Wil ik niet geloven.
Ik kan me niet voorstellen dat er op dit moment iemand gebaat is bij een leegloop. Overal lees ik ook dat het niet gaat om een kostenmaatregel, maar dat het om het herstructureren gaat.
Ik hoop het maar, hoewel ik vanmorgen ook maar even mijn rechtsbijstand heb gebeld om advies.
Komt vast goed... de vorm zal niet afleiden van de inhoud.

[ Voor 12% gewijzigd door avotar op 03-09-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
avotar schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:17:
[...]
[...]

Komt vast goed... de vorm zal niet afleiden van de inhoud.
Gewoon inbeelden dat iedereen in z'n blote kont zit. Dat maakt alles wat relatiever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Eddo-79 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:27:
[...]

Gewoon inbeelden dat iedereen in z'n blote kont zit. Dat maakt alles wat relatiever :)
Nou daar zou je, gezien de schoonheid van sommige collega's, toch ook weer juist heel erg van afgeleid kunnen worden hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killerbee1958 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:39:
[...]

Nou daar zou je, gezien de schoonheid van sommige collega's, toch ook weer juist heel erg van afgeleid kunnen worden hoor. :)
Afgeleid in de zin van :9~ (en op welke vestiging zit jij dan?) of in de zin van :r ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:39
Ik hoop dat de communicatie duidelijk is en ook in je persoonlijke overzicht aangezien er op meerdere punten dingen gaan veranderen. Ik ben bang dat het echter diffuus gaat worden. En de droom moet geen nachtmerrie worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It is all about transparancy aldus HR :-)
Hopelijk komen ze met een aantal voorbeelden(scenario's) van de verschillende generaties binnne het bedrijf.
Oftewel scenario 1: Pietje puk met 15 arbeidsjaren en de volgende set aan arbeidsvoorwaarden.... gaat nu worden......
scenario 2: Pietje puk met 5 arbeidsjaren
enzovoorts.
Maakt het voor "iedereen" op hoofdlijnen duidelijk wat de gevolgen (positief / negatief) gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spannend he jongens!!
Ben benieuwd wat er vanavond allemaal gepost gaat worden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik denk dat ik dat morgen pas ga lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:24:
Ik denk dat ik dat morgen pas ga lezen.
Is dat nog nodig dan :?.
Zou verwachten dat OR-leden voldoende inside hebben om de persoonlijke gevolgen te overzien.

Succes vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:36:
[...]

Is dat nog nodig dan :?.
Zou verwachten dat OR-leden voldoende inside hebben om de persoonlijke gevolgen te overzien.

Succes vanavond!
Ik denk dat hij op deze tweakers pagina doelt B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat hij op deze tweakers pagina doelt B)
Oeps, natuurlijk 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4b0
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ondanks dat de meeste members in dit topic wat pessimistisch zijn over de verandering van de arbeidsvoorwaarden zit ik er redelijk positief in. Bij een overname kun je een aantal veranderingen verwachten, aanpassingen van de arbeidsvoorwaarden is er een van.

CGI heeft mij tot nu toe in positieve zin verrast met de snelle transformatie en het ombuigen van een verliesgevende organisatie met veel overhead naar een gezonde organisatie die, zoals we nu steeds te horen krijgen, weer winst maakt en positieve cijfers schrijft. Dit allemaal binnen één jaar. Volgens mij gebeurt dat op deze schaal van omvang niet zo vaak.

Natuurlijk zitten er ook nog wat Logica genen in deze organisatie en ik denk dat deze nadrukkelijk aanwezig zijn geweest bij de discussie over de arbeidsvoorwaarden. Dit proces lijkt zorgvuldig te zijn gegaan, maar is wel uitgevoerd op de Logica wijze. Té laat begonnen aan de gesprekken met de OR (had wat mij betreft al in feb/maart kunnen beginnen ipv april), waardoor er niet in een eerder stadium van het jaar (rond de gebruikelijke salarisronde) duidelijkheid was verschaft over de nieuwe voorwaarden en eventuele salarisverhogingen. Daarnaast had de medewerker meer tijd gehad om zijn contract al dan niet te tekenen voor 1 oktober en staat er minder druk op de ketel, ook bij het management team (meerderheid moet wel tekenen, anders lijden ze gezichtsverlies in Canada). Het gehele proces heeft dus wat te lang geduurt, of te laat duidelijkheid verschaft. Hierdoor hebben we over de gehele linie afscheid moeten nemen van een aantal zeer gewaardeerde collega's die inmiddels ergens anders een nieuwe uitdaging hebben gevonden en dat is gewoon erg jammer om te moeten constateren. Natuurlijk verloop heb je altijd, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze de afgelopen maanden hoger lag in deze periode dan in de jaren hiervoor.

Ik hoop dat het management team hiervan geleerd heeft en ze in de toekomst de openheid, transparantie, snelheid en daadkracht tonen waar CGI om bekend staat, niet alleen in woord en geschrift, maar ook in gedrag.

Na vanavond hoop ik dat de sfeer in dit topic dan ook in positieve zin zal omslaan en de pessimisten terug moeten komen op de verschillende doemscenario's die hier geschetst zijn. Mochten deze scenario's toch bewaarheid worden, ben ik de eerste die mijn naiviteit zal toegeven :*) .

Ik heb er zin in, Wijnand veel succes, tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S4b0 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:47:
Ondanks dat de meeste members in dit topic wat pessimistisch zijn over de verandering van de arbeidsvoorwaarden zit ik er redelijk positief in. Bij een overname kun je een aantal veranderingen verwachten, aanpassingen van de arbeidsvoorwaarden is er een van.

CGI heeft mij tot nu toe in positieve zin verrast met de snelle transformatie en het ombuigen van een verliesgevende organisatie met veel overhead naar een gezonde organisatie die, zoals we nu steeds te horen krijgen, weer winst maakt en positieve cijfers schrijft. Dit allemaal binnen één jaar. Volgens mij gebeurt dat op deze schaal van omvang niet zo vaak.

Natuurlijk zitten er ook nog wat Logica genen in deze organisatie en ik denk dat deze nadrukkelijk aanwezig zijn geweest bij de discussie over de arbeidsvoorwaarden. Dit proces lijkt zorgvuldig te zijn gegaan, maar is wel uitgevoerd op de Logica wijze. Té laat begonnen aan de gesprekken met de OR (had wat mij betreft al in feb/maart kunnen beginnen ipv april), waardoor er niet in een eerder stadium van het jaar (rond de gebruikelijke salarisronde) duidelijkheid was verschaft over de nieuwe voorwaarden en eventuele salarisverhogingen. Daarnaast had de medewerker meer tijd gehad om zijn contract al dan niet te tekenen voor 1 oktober en staat er minder druk op de ketel, ook bij het management team (meerderheid moet wel tekenen, anders lijden ze gezichtsverlies in Canada). Het gehele proces heeft dus wat te lang geduurt, of te laat duidelijkheid verschaft. Hierdoor hebben we over de gehele linie afscheid moeten nemen van een aantal zeer gewaardeerde collega's die inmiddels ergens anders een nieuwe uitdaging hebben gevonden en dat is gewoon erg jammer om te moeten constateren. Natuurlijk verloop heb je altijd, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze de afgelopen maanden hoger lag in deze periode dan in de jaren hiervoor.

Ik hoop dat het management team hiervan geleerd heeft en ze in de toekomst de openheid, transparantie, snelheid en daadkracht tonen waar CGI om bekend staat, niet alleen in woord en geschrift, maar ook in gedrag.

Na vanavond hoop ik dat de sfeer in dit topic dan ook in positieve zin zal omslaan en de pessimisten terug moeten komen op de verschillende doemscenario's die hier geschetst zijn. Mochten deze scenario's toch bewaarheid worden, ben ik de eerste die mijn naiviteit zal toegeven :*) .

Ik heb er zin in, Wijnand veel succes, tot vanavond!
mooi gesproken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
ik denk dat we netto gewoon achteruitgaan, leaseauto maakt me niet zo heel veel uit, als de mobiliteitsvergoeding kostendekkend is, maar ik denk we gaan inleveren op zk vergoeding, onkostenvergoeding, vakantiedagen en pensioen... mijn eigen manager had aangegevn dat canada de salariskosten te hoog had gevonden... dan hoef ik verder niets meer te zeggen, bruto blijf je gelijk maar netto ga je dan flink achteruit.... en als besparen geen doel is waarom doe je het dan? en waarom zo lang vaag blijven? ik ben benieuwd wat er dan geherstructureerd wordt? dat weten we ook nog niet..
sorry hoor ik wil ook postief zijn en geloven in CGI...maar als er donkere wolken hangen dan weet je 99% dat het gaat regenen, laten we hopen op de 1% dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 11:37
"mijn eigen manager had aangegevn"

Imo net zo betrouwbaar als ieder ander wandelgangengerucht...

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
klopt helemaal, maar dont shoot de messenger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fayso946 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:07:
ik denk dat we netto gewoon achteruitgaan, leaseauto maakt me niet zo heel veel uit, als de mobiliteitsvergoeding kostendekkend is, maar ik denk we gaan inleveren op zk vergoeding, onkostenvergoeding, vakantiedagen en pensioen... mijn eigen manager had aangegevn dat canada de salariskosten te hoog had gevonden... dan hoef ik verder niets meer te zeggen, bruto blijf je gelijk maar netto ga je dan flink achteruit.... en als besparen geen doel is waarom doe je het dan? en waarom zo lang vaag blijven? ik ben benieuwd wat er dan geherstructureerd wordt? dat weten we ook nog niet..
sorry hoor ik wil ook postief zijn en geloven in CGI...maar als er donkere wolken hangen dan weet je 99% dat het gaat regenen, laten we hopen op de 1% dan...
Onkostenvergoeding gaat sowieso naar beneden, is een wettelijke maatregel met ingang van ergens volgend jaar/het jaar erop.

Overigens is steeds gezegd dat je er netto niet op achteruit gaat. Vanuit de werkgever is het lonend om je minder vakantiedagen te geven, de afgenomen dagen om te zetten in geld, waarna je die dagen x 8 uur declarabel dubbel en dwars terugverdient --> ergo meer winst voor de baas (los van het feit dat ik die dagen niet wil inleveren, maar da's een ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fayso946 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:16:
klopt helemaal, maar dont shoot de messenger :)
kapauw !! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:19:
[...]

Onkostenvergoeding gaat sowieso naar beneden, is een wettelijke maatregel met ingang van ergens volgend jaar/het jaar erop.

Overigens is steeds gezegd dat je er netto niet op achteruit gaat. Vanuit de werkgever is het lonend om je minder vakantiedagen te geven, de afgenomen dagen om te zetten in geld, waarna je die dagen x 8 uur declarabel dubbel en dwars terugverdient --> ergo meer winst voor de baas (los van het feit dat ik die dagen niet wil inleveren, maar da's een ander verhaal)
kuch je bedoelt denk ik Bruto :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webcast aan, kratje bier erbij, sjippie erbij en we zien wel wat er gaat gebeuren, er zijn veeeel belangrijkere zaken in het leven. On vera bien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ze gaan o.a. het volgende presenteren:
  • SPP & PPP regeling
  • Nieuwe lease-regeling met level gebonden eigen bijdrage en boete op CO2
  • 25 vakantiedagen met een afkoop van de anciënniteitsdagen
  • 30% van de pensioenpremie zelf betalen
  • Onkostenvergoeding vervalt
  • Ziektekostenvergoeding blijft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:28:
  • SPP & PPP regeling
Dit en dan nog een verhoging dan vind ik het op het eerste gezicht niet heel erg.
Maar we zien het allemaal wel.....Straks lekker in mijn vakantie bekijken wat voor mij het beste is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

• SPP & PPP regeling
Dat was ook hoe mijn aanbod van CGI er ongeveer uit zag. Ik heb het aanbod afgewezen omdat het netto verschil met mijn huidige werkgever 200 euro was in het nadeel van CGI. En dan was werkinhoud verder hetzelfde. Blijkt dat een YP'er bij ons een stukje meer verdient dan bij CGI op basis van slechts 36 uur.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tsurany

Wanneer heb je dat aanbod gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:34:
@Tsurany

Wanneer heb je dat aanbod gekregen?
Vorige week.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ben benieuwd dan wat het voor mij persoonlijk gaat zijn.
Zonder verhoging zou dit achteruitgang zijn en ja.........

We wachten de persoonlijke berekening wel af, deze krijgen we toch ook deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
  • SPP & PPP regeling
Is dat wat jij denkt of verwacht? Of heb je voorkennis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:41:
[...]

Er zijn nu al een heel aantal mensen die al weten hoe het pakket er uit gaat zien :)
Trek je conclusie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

[...]

daar hoef je geen rocket-scientist voor te zijn.....denk dat dat best hout snijdt.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 08:45

bakkerl

Let there be light.

De TL hebben de presentatie gister al gekregen.... En jij denkt dat er dan geheel niets van naar buiten komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wacht nou gewoon vanavond even af en ga hier niet lopen speculeren met getallen die al dan niet kloppen. (hoe correct het is om al dan niet kloppende getallen op een publiek forum te gooien als waarheden laat ik in het midden)

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 03-09-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:26:
[...]

kuch je bedoelt denk ik Bruto :/
nee, er is altijd gezegd dat het onder de streep gelijk moet blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Nu online
Nee, er is altijd gezegd dat niemand er bruto op achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Klopt, los van de loonsverhoging natuurlijk, moeha

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcelmg2 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:52:
Nee, er is altijd gezegd dat niemand er bruto op achteruit gaat.
Mea culpa, je hebt gelijk. :$

Nu ben ik slechts in mijn netto salaris geinteresseerd, dus als het lijstje van ESPACE klopt gaat iedereen er netto op achteruit. Dan voorspel ik een werknemersaantal van < 1500 eind van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:02:
Nu ben ik slechts in mijn netto salaris geinteresseerd, dus als het lijstje van ESPACE klopt gaat iedereen er netto op achteruit. Dan voorspel ik een werknemersaantal van < 1500 eind van dit jaar.
Of iedereen nog steeds met een huidig contract...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik snap ook niet, even vooruit lopend op vanavond, dat de mogelijkheid om aandelen te kopen van je eigen bedrijf zo ontzettend gehyped wordt.

edit± oh cool, de weblink is up en werkend. Gelukkig geen livemeeting oid, maar gewoon een normale webcast. Benieuwd of de slides ook zichtbaar zullen blijken.

[ Voor 36% gewijzigd door avotar op 03-09-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De stream is live overigens (met testbeelden lijkt het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat begrijp ik ook niet, aandelen is geen vast inkomen en kan erg fluctueren.
En heb altijd van mijn vader geleerd dat ik dit alleen maar mocht doen met geld wat over is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Pensioen is een primaire arbeidsvoorwaarde en deel van het loon. Daar ga je fors op inleveren. Naar mate je ouder wordt ga je er steeds verder op achteruit. Omdat de pensioenpremie op basis van leeftijd nog al oploopt zou ik meerdere berekeningen maken. Eentje voor het heden maar ook voor over 5, 10, 15 etc. jaar.

Voor je pensioenopbouw betaalt CGI nu 76% van de premie die benodigd is. Voor een goed pensioen moet je nu dus al 24% zelf regelen. De huidige CGI premie is een percentage van de pensioengrondslag (jaarloon - franchise). Als je nu 30% van de CGI-premie zelf moet betalen kun je uitrekenen wat het je op welke leeftijd nu en in de toekomst kost.

[ Voor 13% gewijzigd door ESPACE op 03-09-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Espace, je speculeert nu verder op je eigen aannames van wat de boodschap vanavond gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 16:47

Reneger

Wie? IK?

franssie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:08:
De stream is live overigens (met testbeelden lijkt het)
Ik verbaas me er over dat er geen enkele vorm van beveiliging op de webcast zit. Of willen ze zo graag dat Computable o.i.d. mee kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:07:
Ik snap ook niet, even vooruit lopend op vanavond, dat de mogelijkheid om aandelen te kopen van je eigen bedrijf zo ontzettend gehyped wordt.
Aandelen is geld dat het bedrijf niet verlaat. Ergo, beter voor de cashflow.
pagani schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:10:
Espace, je speculeert nu verder op je eigen aannames van wat de boodschap vanavond gaat zijn...
ik voorspel een tekst juweeltje in één van de volgende teksten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Reneger schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:12:
[...]

Ik verbaas me er over dat er geen enkele vorm van beveiliging op de webcast zit. Of willen ze zo graag dat Computable o.i.d. mee kijkt?
Ik bedacht me net hetzelfde inderdaad.
Lijkt me kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Het hele vervelende van alle voorstellen is dat nog niet alles geheel uitgewerkt.

Voor de pensioenen gaat ze nog kijken naar een eventuele andere partij om het onder te brengen. De kosten daarvan worden later pas zichtbaar.
De vergoedingen lease/mobiliteitsregeling staan nog niet 100% vast. Daar gaan ze eerst nog een paar maanden proef mee draaien met een reeds aantal geselecteerde personen, om te kijken of de huidige bedragen reeel zijn..

Je moet dus gaat tekenen voor dingen die nu nog niet vast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien kan je wel geld vragen aan Computable als je ze de link toestuurd. Kan je je verwachte verlies van vanavond alvast compenseren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:14:
Misschien kan je wel geld vragen aan Computable als je ze de link tostuurd. Kan je je verwachte verlies van vanavond alvast compenseren _/-\o_
Alsof de link niet al door iemand toegezonden is.
Zelfs al zouden ze er iets van een code voor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:15:
[...]

Nou niet meteen serieus worden hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakkerl schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:15:
[...]

Waarom zou je dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
@pagani
Is er naast de 30%, die ik van een PL heb vernomen, dan ook een voornemen om de beschikbare permiestaffel te wijzigen? Ik hoop dat ze er vanavond gedetailleerd op in zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Waarom zouden ze de boel erg beveiligen. Ze willen toch transparant zijn.

Of er staat morgen een stuk op basis van verhalen van (emotionele) reacties van de personen die gekeken hebben of op basis van het bekijken van het materiaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31
Waarom zou de stream publiek beschikbaar zijn, terwijl dit alleen voor een beperkt publiek zou gelden?
Is die stream ook niet alleen via het CGI netwerk/vpn bereikbaar (a.k.a. GROUPINFRA inlog nodig)?

Ik kijk morgenochtend wel wat het wordt. Zit toch een uur op het vliegveld te wachten (om 6 uur :X )

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee waarom zouden ze het doorsturen, niet waarom beveiligen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

SPee schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:18:
Waarom zou de stream publiek beschikbaar zijn, terwijl dit alleen voor een beperkt publiek zou gelden?
Is die stream ook niet alleen via het CGI netwerk/vpn bereikbaar (a.k.a. GROUPINFRA inlog nodig)?
Omdat infra dat niet aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

SPee schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:18:

Ik kijk morgenochtend wel wat het wordt. Zit toch een uur op het vliegveld te wachten (om 6 uur :X )
Nope, ik zit thuis van weblinks, niet via vpn te werken (schiet niet als je via de cgi vpn naar de citrix omgeving van de klant moet), maar ik kwam er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Voor de pensioenen gaat ze nog kijken naar een eventuele andere partij om het onder te brengen. De kosten daarvan worden later pas zichtbaar.
Dat heb ik ook gehoord maar dat is geen arbeidsvoorwaade. We hebben een beschikbare premieregeling. Een andere partij verandert niets aan de regeling en aan de beschikbare premie (beloning). Minder kosten betkent dat er minder aan de strijkstok blijft hangen zodat bij gelijkblijvende premie je inleg beter rendeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Stream is gewoon open. Beveiliging zou geen probleem moeten zijn, aangezien iets als #Define ook via ADFS werkt, dit zou ook gewoon toepasbaar moeten zijn voor dit soort zaken...

Maar soit, wie ben ik om hier over na te denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:07:

edit± oh cool, de weblink is up en werkend. Gelukkig geen livemeeting oid, maar gewoon een normale webcast. Benieuwd of de slides ook zichtbaar zullen blijken.
Dat is toch heel erg hip in America the land of the free? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:26:
[...]

Dat is toch heel erg hip in America the land of the free? *O*
Uh oh laat dat de Canadezen maar niet horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
[...]

Ach, alles wat op Computable staat neem ik met een enorme korrel zout. Het blijft pers en als die ergens goed in zijn is het een negatief punt pakken, dat 10x opblazen en de rest gemakshalve even niet noemen. De webcast had inderdaad wel eerder als optie gedaan mogen worden. Gewoon de keus: Ik kijk de webcast / ik kom naar lokatie x. Zet je vinkje.

Anyhow....100 pagina's....ben benieuwd waar we morgen op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Tip: Bekijk het Zwitserleven pensioenoverzicht bij het kopje beschikbare premie en je ziet precies wat ik bedoel. Na verloop van tijd wordt de premie meer dan verdubbeld. Dus ook de eigen bijdrage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Nu online
Eddo-79 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:38:
[...]
Anyhow....100 pagina's....ben benieuwd waar we morgen op staan.
Ik stel voor dat we een nieuw topic starten. Dat komt snel vol, vanavond al 200 reacties.Of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Het zou zo mooi zijn als die discussie dan met name op het interne forum wordt gedaan zodat mensen die niet op tweakers zitten ook hun blik op zaken kunnen delen. Dan is er maar 1 plek om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
ESPACE schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:42:
Tip: Bekijk het Zwitserleven pensioenoverzicht bij het kopje beschikbare premie en je ziet precies wat ik bedoel. Na verloop van tijd wordt de premie meer dan verdubbeld. Dus ook de eigen bijdrage!
Tegen die tijd is je salaris ook verdubbeld als het goed is hahaha :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:52:
Het zou zo mooi zijn als die discussie dan met name op het interne forum wordt gedaan zodat mensen die niet op tweakers zitten ook hun blik op zaken kunnen delen. Dan is er maar 1 plek om te kijken.
Als dat anoniem kon dan zou men zich niet zo bezwaard voelen om te zeggen wat ze er echt van vinden. Echter sta je daar met naam en foto bij. Het blijft een organisatie waar je afgerekend word op negatieve/kritische uitlatingen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:55:
[...]

Als dat anoniem kon dan zou men zich niet zo bezwaard voelen om te zeggen wat ze er echt van vinden. Echter sta je daar met naam en foto bij. Het blijft een organisatie waar je afgerekend word op negatieve/kritische uitlatingen :/
Nou ja, de huidige OR-site discussies bevatten ook de nodige kritiek en daar staan zat mensen met naam en toenaam op. En die kritiek is vaak niet mals.

(opbouwende) Kritiek moet altijd kunnen in een cultuur die open en transparant streeft te zijn. En dan moet de soms pijnlijke waarheid ook gezegd kunnen worden, natuurlijk wel op een respectvolle manier.

Misschien is vanavond wel een mooi start-punt om die normen en waarden in de praktijk te brengen en oude "afrekeningen' definitief het verleden te laten.

Of ben ik nou niet realistisch genoeg..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, heb al menig manager met een rood hoofd tegenover mij gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
by the way, als de OR al moeite had met de standpunten van de baas, hoe kan ik dan nog optimistisch zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm Nieuwe lease-regeling met level gebonden eigen bijdrage en boete op CO2 ??

Straks mogen we alleen nog maar inademen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayso946
en niet uitademen, anders teveel CO2 uitsoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:25:
Mmmm Nieuwe lease-regeling met level gebonden eigen bijdrage en boete op CO2 ??

Straks mogen we alleen nog maar inademen? :-)
<cynical mode on>boetes beginnen vanavond al, want je had toch ook via de webcast kunnen kijken</cynical mode off> 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
En de 100 gehaald voor vanavond ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekkere echo:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik hoop dat de slides zo wel beter te lezen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hee hoe laat begint die call nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

franssie schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:11:
Hee hoe laat begint die call nu eigenlijk?
17.15 ... de zaal zit ook goed vol ;)

Herstel: nu :)

[ Voor 4% gewijzigd door avotar op 03-09-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Volle bak hier.

@wijnands: je ziet er nog rustig uit :)

[ Voor 58% gewijzigd door Reneger op 03-09-2013 17:30 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.