Ook al in de CMG tijd, hoort_captain schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:26:
Joiners, leavers en rejoiners zijn woorden die al in de LogicaCMG tijd werden gebruikt.
Sterker nog, dat was een van de meest interessante agenda items bij de company
Het leukste van de JoinersLeaversTransfers-pagina was t voorstelrondje....

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Genant zeg. Nergens voor nodig om zo uit elkaar te gaan en het levert ook nog eens slechte pers op. Domme actie.Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:03:
[...]
We krijgen altijd op de 24e betaald... Daarbij heb ik nu gewoon vakantie dus idd ik kom nu niet werken
Ze komen de afspraak niet na en dat is het probleem. Ik heb alles op tijd geregeld. Ik betaal ook tot eind van de maand voor mijn lease auto dus waarom zou ik hem dan een week eerder inleveren zodat ik mijn loon wel op tijd krijg... en ook hebben ze niet gezegd dat dit zou gaan gebeuren.
[...]
Het is iets wat Logica standaard doet. Ik denk dat het hoe je het ook wend of keert ik mijn geld niet krijg voordat ik de auto overdoe naar de nieuwe eigenaar. Van verhalen van andere kan ik nu al opmaken dat ook rechtsbijstand weinig gaat opleveren en ik heb ook geen zin om een rechtzaak te beginnen.
Als je echt denk dat je misschien nog verschil kan uitmaken of als je dit geval kan gebruiken om dit kromme proces om te laten gooien dan wil ik alsnog wel even wat zaken doorgeven via een PM.
Ik snap best dat dit waarschijnlijk is ontstaan door slechte ervaringen uit het verleden waarbij ex-medewerkers weigerden om schades te betalen, maar aan de andere kant: regel dat dan op een andere manier, het kan echt wel.
Hopelijk zijn we na 1 oktober ook af van die domme lease-regeltjes waardoor je eigenlijk aan je leasebak vast zit, of een boete moet betalen als je besluit de tent te verlaten. Als je echt feitelijk zou kijken, hoeveel financiele schade liep Logica daar nou echt door op? Ik bedoel, daar heeft toch elke detacheerder last van? Regel dan je auto-vloot op een andere manier.
Maar goed. Zat ruimte voor verbetering, vanavond maar eens bespreken in Rotterdam...voor de jonge CGI-ers
Vergeet de goudvissen niet ;-)peter00 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:16:
[...]
Sterker nog, dat was een van de meest interessante agenda items bij de companymeetings
..?!...Hobby's..?! Sport...?!
Bij ons was het standaard dat een joiner een mop moest vertellen...peter00 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:16:
[...]
Sterker nog, dat was een van de meest interessante agenda items bij de companymeetings
..?!...Hobby's..?! Sport...?!
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Hmpgh, ik vind dit zo kortzichtig. Het is in ieders belang dat mensen die zelf besluiten weg te gaan met een goed gevoel de deur achter zich dicht kunnen doen.ESPACE schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:08:
[...]
Mogelijk kun je het in een breder verband aankaarten. Het inhouden van salaris bij leavers is een standaard werkwijze wanneer de overdracht van de lease-auto nog niet geheel administratief of contractueel is verwerkt. Ze houden salaris in zolang ze de eventuele boete op de leaver zouden vorderen. Dit doen ze al sinds de invoering van de boeteclausules in het leasecontract.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
De reden dat je het geld eerder krijgt (24e) is volgens mij meer een soort coulance van de werkgever, omdat de meeste mensen op de eerste van de maand een hoge afschrijving hebben (Hypotheek, Gas water licht, verzekeringen enz.)
En als je dat weekje niet kan overbruggen met eigen geld, dan moet je ook nog wel eens achter je oor krabben of het slim is om je ontslag in te dienen. (waarschijnlijk tijdelijk contract + proeftijd ervoor in de plaats bij nieuwe werkgever).
Wat mij betreft een hoop gezeur om niks dus... Tenzij de werkgever ook na 1 september nog het geld achterhoudt.
En als je dat weekje niet kan overbruggen met eigen geld, dan moet je ook nog wel eens achter je oor krabben of het slim is om je ontslag in te dienen. (waarschijnlijk tijdelijk contract + proeftijd ervoor in de plaats bij nieuwe werkgever).
Wat mij betreft een hoop gezeur om niks dus... Tenzij de werkgever ook na 1 september nog het geld achterhoudt.
Verwijderd
Het gaat om de manier waarop. Niet aankondigen dat je geld gaat inhouden terwijl ik alles netjes heb geregeld. Daarbij mag dit gewoon niet volgens de wet...prutser387 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:01:
De reden dat je het geld eerder krijgt (24e) is volgens mij meer een soort coulance van de werkgever, omdat de meeste mensen op de eerste van de maand een hoge afschrijving hebben (Hypotheek, Gas water licht, verzekeringen enz.)
Ik heb geen tijdelijk contract aangenomen... ik ben niet gek... Beetje rare aanname om er vanuit te gaan dat ik niet goed na gedacht heb over wat ik ga doen.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik deze 1,5 week niet kan overbruggen.

Aannames op aannames
Nog niet zo heel lang geleden (paar jaar oid) was het de norm dat ergens tussen de 15e en 21e van een maand het salaris werd gestort (is redelijk want gemiddeld heb je dan de helft gewerkt zonder salaris en moet je nog de helft werken met salaris). In recente jaren is daar bij bedrijven een verschuiving in gekomen om boekhoudkundig de winsten eenmalig iets op te kunnen krikken en het werkkapitaal iets te verlagen (door gratis te lenen van werknemers net zoals je nu veelal vooraf voor abonnementen moet betalen).
Wow.. wat heerlijk kortzichtig.prutser387 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:01:

Leuk voor je dat je goed in geld zit, Prutser
Het staat gewoon zwart op wit in je contract dat CGI zich verplicht uiterlijk de 25e het salaris over de lopende maand over te maken.
Ongetwijfeld zijn er genoeg mensen die het niet eens merken als ze een maand geen geld krijgen, maar er zijn er genoeg voor wie dat wel degelijk erg belangrijk is, al is het alleen maar vanwege het schuiven van fondsen om de maandelijkse lasten te betalen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Het is een van de vervelende kanten waar je ooit mee te maken krijgt bij die toko. Het staat nergens zwart op wit, maar iedereen weet van te voren dat de laatste betaling wordt ingehouden. Zelf ook last van gehad bij het vertrek bij Logica.
Salaris mag je wettelijk niet inhouden, doe je dat toch dan mag de werkgever na een aantal dagen een x percentage gaan betalen. Ik heb ze direct laten weten daar aanspraak op te maken. Genoeg materiaal te vinden op internet om je hiermee te helpen. CGI/Logica weet dat, maar zolang niemand rechtsbijstand inschakeld, hebben ze een mooie stok achter de deur. Ik kreeg met een spoedbetaling alsnog mijn salaris (werd dus verrekend met resterende vakantiedagen).
Salaris mag je wettelijk niet inhouden, doe je dat toch dan mag de werkgever na een aantal dagen een x percentage gaan betalen. Ik heb ze direct laten weten daar aanspraak op te maken. Genoeg materiaal te vinden op internet om je hiermee te helpen. CGI/Logica weet dat, maar zolang niemand rechtsbijstand inschakeld, hebben ze een mooie stok achter de deur. Ik kreeg met een spoedbetaling alsnog mijn salaris (werd dus verrekend met resterende vakantiedagen).
Verwijderd
@wijnands: de laatste salarisbetaling een maand aanhouden komt standaard voor. Hoewel je natuurlijk de recente naam wilt hebben (Stofkonijn via PM, CGI interne mail aan jou of aan de OR mailbox), is het van tijd tot tijd gemeld aan de OR. Kijk de OR mailbox er maar op na.
Ik onderschrijf dat het niet mag. Toch ook even wat tegengas: het komt helaas voor dat een wagen niet al te netjes (=eufemisme) wordt ingeleverd op een van de laatste dagen van het dienstverband. Wordt het salaris 'gewoon' uitbetaald, dan moet een eventuele, terechte (!) boete/schadenavordering apart civielrechtelijk worden gevoerd. Denk aan deurwaarders, inbeslaglegging op het nieuwe loon bij de nieuwe werkgever, etc. Dat is echt een hoop extra werk voor de voormalige werkgever, een hoop als 'harassment' ervaren acties bij de ex-werknemer en zijn gezin (papa, waarom neemt die man de TV mee? Zoon, ik heb mijn vorige auto met een deukje ingeleverd...) en zo verder. Moet je dit willen?
Of CGI procedures wijzigt of niet (die fameuze 'nieuwe cultuur'), n.m.m. zou de OR in ieder geval kunnen eisen dat deze procedure a) algemeen bekend is en herhaald wordt aan mensen die hun ontslag indienen of krijgen en b) liefst minimaal bedingen dat een bedrag ter hoogte van het minimumloon sowieso de laatste maand wordt betaald. Al moet je onderhandelingstechnisch natuurlijk wat forser inzetten (illegaal handelen aankaarten).
Ik onderschrijf dat het niet mag. Toch ook even wat tegengas: het komt helaas voor dat een wagen niet al te netjes (=eufemisme) wordt ingeleverd op een van de laatste dagen van het dienstverband. Wordt het salaris 'gewoon' uitbetaald, dan moet een eventuele, terechte (!) boete/schadenavordering apart civielrechtelijk worden gevoerd. Denk aan deurwaarders, inbeslaglegging op het nieuwe loon bij de nieuwe werkgever, etc. Dat is echt een hoop extra werk voor de voormalige werkgever, een hoop als 'harassment' ervaren acties bij de ex-werknemer en zijn gezin (papa, waarom neemt die man de TV mee? Zoon, ik heb mijn vorige auto met een deukje ingeleverd...) en zo verder. Moet je dit willen?
Of CGI procedures wijzigt of niet (die fameuze 'nieuwe cultuur'), n.m.m. zou de OR in ieder geval kunnen eisen dat deze procedure a) algemeen bekend is en herhaald wordt aan mensen die hun ontslag indienen of krijgen en b) liefst minimaal bedingen dat een bedrag ter hoogte van het minimumloon sowieso de laatste maand wordt betaald. Al moet je onderhandelingstechnisch natuurlijk wat forser inzetten (illegaal handelen aankaarten).
Verwijderd
In de "gouwe ouwe" tijd van CMG werd het salaris op de 28e uitbetaald. Het bedrijf gaf ook ronduit aan dat het maximaal wilde profiteren van rente van geld-op-de-bank. Toen al werd, en zo ver ik weet nog steeds, het vakantiegeld in juni uitbetaald terwijl elke overheid en menig bedrijf in Nederland het vakantiegeld in mei uitbetalen.avotar schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:16:
[...]
Het staat gewoon zwart op wit in je contract dat CGI zich verplicht uiterlijk de 25e het salaris over de lopende maand over te maken.
Met betaling op de 25e is het bedrijf enkele jaren terug dus iets (!) werknemersvriendelijker geworden. Al moet het de laatste werkmaand natuurlijk óók gebeuren.
Verwijderd
Dat het loon ingehouden word is alleen van toepassing als er een eventueele boete voort komt van het vroegtijdig beeidigen van de lease. Als de huur of lease auto ingeleverd word terwijl er geen kans meer is op een boete, dan word het loon gewoon uitgekeerd. Het heeft dus weinig te maken met wel of geen schade op de auto.Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:50:
@wijnands: de laatste salarisbetaling een maand aanhouden komt standaard voor. Hoewel je natuurlijk de recente naam wilt hebben (Stofkonijn via PM, CGI interne mail aan jou of aan de OR mailbox), is het van tijd tot tijd gemeld aan de OR. Kijk de OR mailbox er maar op na.
Ik onderschrijf dat het niet mag. Toch ook even wat tegengas: het komt helaas voor dat een wagen niet al te netjes (=eufemisme) wordt ingeleverd op een van de laatste dagen van het dienstverband. Wordt het salaris 'gewoon' uitbetaald, dan moet een eventuele, terechte (!) boete/schadenavordering apart civielrechtelijk worden ingevoerd. Denk aan deurwaarders, inbeslaglegging op het nieuwe loon bij de nieuwe werkgever, etc. Dat is echt een hoop extra werk voor de voormalige werkgever, een hoop als 'harassment' ervaren acties bij de ex-werknemer en zijn gezin (papa, waarom neemt die man de TV mee? Zoon, ik heb mijn vorige auto met een deukje ingeleverd...) en zo verder. Moet je dit willen?
Of CGI procedures wijzigt of niet (die fameuze 'nieuwe cultuur'), n.m.m. zou de OR in ieder geval kunnen eisen dat deze procedure a) algemeen bekend is en herhaald wordt aan mensen die hun ontslag indienen of krijgen en en liefst minimaal bedingen dat een bedrag ter hoogte van het minimumloon sowieso de laatste maand wordt betaald. Al moet je onderhandelingstechnisch natuurlijk wat forser inzetten (illegaal handelen aankaarten).
Verwijderd
Bedenk dan wel dat de inleverboete fors kan zijn. Van het leasebedrag moet dan nog wel de brandstof- en verzekeringscomponent af, maar elke boetemaand is al snel enkele honderden euro. En dat is dus 2x, 4x, etc afh. van de verstreken looptijd.Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:59:
[...]
Dat het loon ingehouden word is alleen van toepassing als er een eventueele boete voort komt van het vroegtijdig beeidigen van de lease. Als de huur of lease auto ingeleverd word terwijl er geen kans meer is op een boete, dan word het loon gewoon uitgekeerd. Het heeft dus weinig te maken met wel of geen schade op de auto.
Verwijderd
Ik weet het ik heb de mail met het bedrag al in mijn mailbox mogen ontvangenVerwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:07:
[...]
Bedenk dan wel dat de inleverboete fors kan zijn. Van het leasebedrag moet dan nog wel de brandstof- en verzekeringscomponent af, maar elke boetemaand is al snel enkele honderden euro. En dat is dus 2x, 4x, etc afh. van de verstreken looptijd.
Verwijderd
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Blijkbaar had/heeft Logica/CGI weinig vertrouwen in de medewerkers.
Ik heb ook iets dergelijks meegemaakt toen ik uit dienst ging, ondanks dat ik alles netjes geregeld had, zoals de overdracht van de leaseauto. Op de 30e van die maand nog geen salaris gehad - omdat Logica het onterecht inhield wegens de voor hen blijkbaar nog niet volledige overdracht - , kreeg ik pas in de eerste week van de volgende maand betaald. Lekker dan, als op de 30e de hypotheek wordt afgeboekt. Gelukkig had ik het op tijd in de gaten en kon ik zolang wat spaargeld overboeken, maar handig en personeelsvriendelijk is het niet. En inderdaad, zelfs buitenwettelijk.
Ik heb ook iets dergelijks meegemaakt toen ik uit dienst ging, ondanks dat ik alles netjes geregeld had, zoals de overdracht van de leaseauto. Op de 30e van die maand nog geen salaris gehad - omdat Logica het onterecht inhield wegens de voor hen blijkbaar nog niet volledige overdracht - , kreeg ik pas in de eerste week van de volgende maand betaald. Lekker dan, als op de 30e de hypotheek wordt afgeboekt. Gelukkig had ik het op tijd in de gaten en kon ik zolang wat spaargeld overboeken, maar handig en personeelsvriendelijk is het niet. En inderdaad, zelfs buitenwettelijk.
Ik weet van auto's die werkelijk als vuilnisbak zijn ingeleverd.Niet netjes. Aan de andere kant, iemand zonder enig bericht op z'n laatste salaris laten wachten is ook niet netjes.
De beste oplossing ligt in het midden. Denk dat de OR na Oktober hier maar weer naar moet kijken.
De beste oplossing ligt in het midden. Denk dat de OR na Oktober hier maar weer naar moet kijken.
ik heb mn auto's altijd helemaal schoon van binnen en van buiten ingeleverd. Waar ik me de laatse jaren druk om maak is het steeds groter wordende gemierenneuk bij het inleveren. Ultra kleine gebruikssporen worden gewoon als schade genoteerd en afgerekend. Hoppa...deurpaneel vervangen meneer. Gebruikssporen waar je m gewoon mee zou verkopen als het je eigen wagen was geweest. Dat document van Leaseplan over wat fair is en wat niet krijgt een hele eigen draai door de firma SchadeNet. Terwijl de leasemij gewoon mag weigeren de airco te repareren in het laatste halfjaar...(is me overkomen)
Dat is absoluut aan het verslechteren de laatste jaren. Naast de idiote afkoopboetes is het voor mij toch al de reden geweest om mn huidige leasebak de laatste te verklaren. Dat wilde ik de vorige keer al en m overkopen, maar toen ik de prijs hoorde, heb ik me toch maar bedacht - die lag 1500 euro BOVEN de ANWB prijs, die al niet gering is.
Dat is absoluut aan het verslechteren de laatste jaren. Naast de idiote afkoopboetes is het voor mij toch al de reden geweest om mn huidige leasebak de laatste te verklaren. Dat wilde ik de vorige keer al en m overkopen, maar toen ik de prijs hoorde, heb ik me toch maar bedacht - die lag 1500 euro BOVEN de ANWB prijs, die al niet gering is.
wat voor geldbedragen gaat het hier dan om? moet je per 'beschadigd' paneel je eigen risico aftikken?peter00 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:31:
ik heb mn auto's altijd helemaal schoon van binnen en van buiten ingeleverd. Waar ik me de laatse jaren druk om maak is het steeds groter wordende gemierenneuk bij het inleveren. Ultra kleine gebruikssporen worden gewoon als schade genoteerd en afgerekend. Hoppa...deurpaneel vervangen meneer. Gebruikssporen waar je m gewoon mee zou verkopen als het je eigen wagen was geweest.
Ik heb nog nooit een lease-auto gehad (maar mijn ervaringen met 2dehandsjes uit de 8-10 jaar oude binnen 2-4k budgetcategorie maakt een lease-auto voor mij wel interessant). In het verleden hoorde ik wel eens over het gebruik van leasers om schades (vnl parkeerschades) niet te melden, maar pas tegen het einde van de leasetermijn, zodat ze maar 1 keer hun eigen risico hoefden te betalen ipv voor elk afzonderlijk gemeld krasje
Gebruikssporen kan je ook gewoon melden en een schadeformulier voor invullen, zo dek je jezelf in.
Bij CGI hebben we tot op heden geen eigen risico.. dus ik zie het probleem niet zo.
Bij CGI hebben we tot op heden geen eigen risico.. dus ik zie het probleem niet zo.
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
Maar als je geen eigen risico hebt, waar tegen zou je jezelf dan indekken?
je eigen leaseauto overkopen: Ik vraag me af of ze die auto dan ver boven de ANWB waarde wel verkocht krijgen. Misschien moet je hem anders googlen op kenteken, zodat je hem bij een handelaar kan terugkopen, hehe.
je eigen leaseauto overkopen: Ik vraag me af of ze die auto dan ver boven de ANWB waarde wel verkocht krijgen. Misschien moet je hem anders googlen op kenteken, zodat je hem bij een handelaar kan terugkopen, hehe.
Als je zelf erna een auto wil kopen, kan A de verzekering wel is hoger uitvallen dan je zou denken. Immers schadevrijejaren is igg niet in de plus met looptijd van 4 jaar en minimaal 1 melding.Markieman schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:00:
Gebruikssporen kan je ook gewoon melden en een schadeformulier voor invullen, zo dek je jezelf in.
Als je op het oog niks denkt te zien, en je meld niks voor je hem inlevert, moet je zelf het herstel betalen van wat ze dan nog denken te vinden.
Wat moet je dan op formulier zetten, ik heb gebruikerssporen, waar weet ik niet, maar ik heb ze wel. Plus ga je dan nog krijgen wat is/zijn gebruikerssporen. Als jij op je dak een lichte kras hebt van zeg de autowasstraat, dat ziet de leasemaatschappij niet als gebruikersschade.
[ Voor 5% gewijzigd door SithWarrior op 27-08-2013 15:07 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik ga eens in het jaar langs het schadeherstel bedrijf dat de leasemaatschappij gebruikt waar ik de wagen lease... en ik laat ze gewoon even kijken. Heb ik schades die niet onder gebruiksschade vallen?
Zij zijn (voor zover ik het nu heb meegemaakt) de mensen die dat sowieso bij het inleveren beoordelen.
Waarom je niet elk butsje meld? Tijd. Je moet een afspraak maken, je moet er langs, andere auto regelen, kinderstoelen omzetten, hem weer ophalen. Gewoon gedoe.
Zij zijn (voor zover ik het nu heb meegemaakt) de mensen die dat sowieso bij het inleveren beoordelen.
Waarom je niet elk butsje meld? Tijd. Je moet een afspraak maken, je moet er langs, andere auto regelen, kinderstoelen omzetten, hem weer ophalen. Gewoon gedoe.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Altijd een heel stuk goedkoper dan het verzekeringsbedrag dat in de leaseprijs zit. Niet normaal hoe duur die verzekeringen zijn )SithWarrior schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:06:
[...]
Als je zelf erna een auto wil kopen, kan A de verzekering wel is hoger uitvallen dan je zou denken. Immers schadevrijejaren is igg niet in de plus met looptijd van 4 jaar en minimaal 1 melding.
Jaren geleden stond er bij mij voor een 307 al 130 euro aan verzekeringskosten in de leaseprijs. Auto van 25k cataloguswaarde incl BTW, verzekerd bedrag (casco) dus slechts 21k. Ik rij nu prive een auto met ongeveer de dubbele cascowaarde en een stuk meer vermogen. All risk incl SVI en no-claimbescherming. 53 euro per maand
Honderden eurosMetaalhoofd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:54:
[...]
wat voor geldbedragen gaat het hier dan om? moet je per 'beschadigd' paneel je eigen risico aftikken?
dat is dus precies wat ik doe. Wachten to het laatste moment om alles in 1 schade te melden.In het verleden hoorde ik wel eens over het gebruik van leasers om schades (vnl parkeerschades) niet te melden, maar pas tegen het einde van de leasetermijn, zodat ze maar 1 keer hun eigen risico hoefden te betalen ipv voor elk afzonderlijk gemeld krasje
omdat het wel op je verzekerings-cv komt bij #schadevrije jaren. of denken jullie voor eeuwig een leaseauto te hebben? heb je wel eens gezien hoeveel korting je krijgt bij schadevrij rijden?Metaalhoofd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:05:
Maar als je geen eigen risico hebt, waar tegen zou je jezelf dan indekken?
Ze gaan allemaal naar het buitenland. Buitenlandse opkopers krijgen BPM terug aan de grens en kunnen dus meer neerleggen. Zoek maar eens op bij RDW. 3 van de 4 leasebakken zijn kort na inleveren naar Oost-europa verkast. Ze worden niet eens bekeken, maar via schermen verkocht. Mijn zus in wagenparkbeheerder, die heeft me ingewijd in de praktijk van het leasenje eigen leaseauto overkopen: Ik vraag me af of ze die auto dan ver boven de ANWB waarde wel verkocht krijgen. Misschien moet je hem anders googlen op kenteken, zodat je hem bij een handelaar kan terugkopen, hehe.
Ik denk dat dat een hele waardevolle tip isavotar schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:17:
Ik ga eens in het jaar langs het schadeherstel bedrijf dat de leasemaatschappij gebruikt waar ik de wagen lease... en ik laat ze gewoon even kijken. Heb ik schades die niet onder gebruiksschade vallen?
Ik heb recent een schade aangemeld en samen met de lease maatschappij afgesproken dat dat fixen onzin is. Foto gemaild en per email terug gekregen dat ik het niet hoef te laten fixen.
Verwijderd
Ik heb een kras op mijn achterbumper en steenslag op de motorkap laten maken. De schade aan mijn velgjes hoefde ik niet te laten maken. Eigenlijk was het voor de andere zaken ook niet zo nodig om het te laten maken zeiden ze, maar ik wil de auto in goede staat overdragen aan de collega.Wijnands schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:18:
Ik heb recent een schade aangemeld en samen met de lease maatschappij afgesproken dat dat fixen onzin is. Foto gemaild en per email terug gekregen dat ik het niet hoef te laten fixen.
Da's natuurlijk wat anders dan inleveren. Overigens wel netjes van je.
Weet je, zo hoort het toch ook gewoon.Wijnands schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:50:
Da's natuurlijk wat anders dan inleveren. Overigens wel netjes van je.
Andersom wil je een auto ook gewoon schadevrij en even netjes gewassen en uitgezogen hebben.
Maar dat is blijkbaar tegenwoordig niet eens meer de standaard zoals ik ook laatst bij een collega zag.
Vergeet ook nooit meer mijn eerste poulewagen die ik kreeg toen ik bij LogicaCMG in dienst ging. Vies van binnen en ik kon 5 weken op de tankpas wachten omdat de vorige berijder steeds vergat dat ding op de post te doen....

Verwijderd
Waar zijn die manieren toch gebleven, dat je je zaakjes op orde hebt en netjes omgaat met een anderavotar schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:00:
[...]
Weet je, zo hoort het toch ook gewoon.
Andersom wil je een auto ook gewoon schadevrij en even netjes gewassen en uitgezogen hebben.
Maar dat is blijkbaar tegenwoordig niet eens meer de standaard zoals ik ook laatst bij een collega zag.
Vergeet ook nooit meer mijn eerste poulewagen die ik kreeg toen ik bij LogicaCMG in dienst ging. Vies van binnen en ik kon 5 weken op de tankpas wachten omdat de vorige berijder steeds vergat dat ding op de post te doen....
Maarja CGI geeft ook niet echt het goede voorbeeld
Ik ga nog een week volhouden dat het opstart problemen zijn en dat iedereen moet wennen aan de nieuwe droom cultuur....Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:04:
[...]
Waar zijn die manieren toch gebleven, dat je je zaakjes op orde hebt en netjes omgaat met een ander
Maarja CGI geeft ook niet echt het goede voorbeeld
(en hopen dat we de cynici geen gelijk hoeven geven)
Ik kan ook alleen maar hopen dat bij het MT het helder op het netvlies staat hoeveel er van de komende weken afhangt. En dat het no-nonsense moet.
[ Voor 19% gewijzigd door avotar op 28-08-2013 09:41 . Reden: typo ]
QFT. In één keer alles helder en duidelijk communiceren, daar ben ik zoooo aan toe.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hangt zeker een hoop van af. Worden een paar spannende weken voor mij persoonlijk.avotar schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:10:
Ik kan ook alleen maar hopen dat bij het MT het helder op het netvlies staat hoeveel er van de komende weken afhangt. En dat het no-nonsense moet.
Uitnodiging zal vandaag wel verstuurd worden voor de townhall meeting?
@Arbeidsvoorwaarden, nog wat wandelgangen geluiden gehoord?
Hier in ieder geval 1 gehoord: het gaat zuur worden voor die collega's members die dicht bij huis werken en een leaseauto rijden.
Hier in ieder geval 1 gehoord: het gaat zuur worden voor die collega's members die dicht bij huis werken en een leaseauto rijden.
@Wijnands: Ik kom je dinsdag wel alvast een handje en schouderklop geven om je te bedanken voor de inzet tot dus ver. Als ik dan te hard knijp of als je daarna een blauwe schouder hebt, viel het aanbod een beetje tegen 
Nee hoor, ik heb er best vertrouwen in. Volgens mij komt het voor het merendeel van de mensen echt wel goed.
Nee hoor, ik heb er best vertrouwen in. Volgens mij komt het voor het merendeel van de mensen echt wel goed.
Als dat gebeurt, weet ik wat ik ga doen...Donde schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:58:
Die is toch op 13-8 al verstuurd? Staat in alle gevallen wel in mijn mailbox en agenda.Donde schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:58:
Fietsen? Want je hebt al de luxe dat je dicht bij je project woont?Perenor schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:02:
[...]
Als dat gebeurt, weet ik wat ik ga doen...
[ Voor 50% gewijzigd door Eddo-79 op 28-08-2013 10:05 ]
Niet tekenen dus. Lease-auto is gewoon een arbeidsvoorwaarde en is altijd als verkapt loon verkocht. Omdat je toevallig een keer dichtbij een klus hebt (en niet weet voor hoe lang....), zou je geen rechten meer hebben?Perenor schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:02:
[...]
Als dat gebeurt, weet ik wat ik ga doen...
uhm lease auto komt geheel te vervallen OF krijg je er loon voor terug ??ed73 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:07:
[...]
Niet tekenen dus. Lease-auto is gewoon een arbeidsvoorwaarde en is altijd als verkapt loon verkocht. Omdat je toevallig een keer dichtbij een klus hebt (en niet weet voor hoe lang....), zou je geen rechten meer hebben?
als ie gewoon afgenomen wordt is het helemaal fraai namelijk .....

Speculatie ende paniek zaaien!
Nog een weekje geduld
Nog een weekje geduld
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
De wijze woorden van vandaag.Markieman schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:10:
Nog een weekje geduld
nou, als je dan toch gaat solliciteren, kun je maar beter de grote massa voor zijn...Markieman schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:10:
Nog een weekje geduld

hoebedoelu? ik lees hier iets verontrustends Wijnands, want het is spannend voor ons allemaal...Wijnands schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:33:
Hangt zeker een hoop van af. Worden een paar spannende weken voor mij persoonlijk.
Oeh... een teaser.....Donde schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:58:

hahah idd, genoeg werk en genoeg werkgevers die wel waardering hebben voor wat je doetpeter00 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:22:
[...]
nou, als je dan toch gaat solliciteren, kun je maar beter de grote massa voor zijn...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[...]
en het is altijd makkelijk om veinzend cool te blijven

Verwijderd
Dat dacht ik nou ookpeter00 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:22:
[...]
nou, als je dan toch gaat solliciteren, kun je maar beter de grote massa voor zijn...![]()
![]()
![]()
![]()
Dat lijkt niet hoopvol als ook voor jou de spannende weken nog komen.Wijnands schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:33:
[...]
Hangt zeker een hoop van af. Worden een paar spannende weken voor mij persoonlijk.
[Speculatie-modus]Ga je solliciteren en vind je dat spannend of ben je bang dat je collega's je met de nek aankijken omdat het aanbod tegenvalt?[/Speculatie-modus]
lastig man, al die CGI headers uit mn CV slopen.
yup, en dan ook nog je CV terugbrengen van 15 pagina's naar (een normale) 2peter00 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:36:
De cynische modus is vandaag weer aangezet? Of is het bedoeld om de tijd te doden tot 3 september? Dan kan ik nog wel wat andere zaken verzinnen 
Bijvoorbeeld:Ik zie wel wat in een teken-bonus: Als je getekend hebt voor 1 oktober, krijg je een Samsung Galaxy Gear, zo'n nieuw smart-watch ding. Leuk hebbeding.
Of we gaan internationaal: Als welkomstcadeau dat we dan echt CGI zijn, mag een selecte groep medewerkers (loterij?) naar Canada om met collega's kennis te maken.
Of we schrijven een ontwerpwedstrijd uit: wie de mooiste pool-auto kan designen, mag hem laten maken en dan mogen alle YP-ers er in rijden.
Bijvoorbeeld:Ik zie wel wat in een teken-bonus: Als je getekend hebt voor 1 oktober, krijg je een Samsung Galaxy Gear, zo'n nieuw smart-watch ding. Leuk hebbeding.
Of we gaan internationaal: Als welkomstcadeau dat we dan echt CGI zijn, mag een selecte groep medewerkers (loterij?) naar Canada om met collega's kennis te maken.
Of we schrijven een ontwerpwedstrijd uit: wie de mooiste pool-auto kan designen, mag hem laten maken en dan mogen alle YP-ers er in rijden.
[ Voor 62% gewijzigd door Eddo-79 op 28-08-2013 10:57 ]
Verwijderd
Gewoon plaatjes selecteren en dan delete knop. Zag ik een aantal collega's zo doen:)peter00 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:36:
Och ja, we zullen wel zien....als het niet aantrekkelijk genoeg is, zullen er ook niet veel tekenen.
Verwijderd
Ik denk dat er een heleboel gaan tekekenPebbeles schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:00:
Och ja, we zullen wel zien....als het niet aantrekkelijk genoeg is, zullen er ook niet veel tekenen.
Verwijderd
Broodjes ipv warm avondeten!?!?!?!
voortekenen zijn er al......;-)
Aan de andere kant zijn denk ik broodjes lekkerder dan standaard catering avondeten.
voortekenen zijn er al......;-)
Aan de andere kant zijn denk ik broodjes lekkerder dan standaard catering avondeten.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 11:25 ]
als ze dat nou eerder hadden bedacht... scheelt mij 3,5 uur autorijden.Mochten we het maximum aantal aanmeldingen hebben bereikt dan zorgen we dat deze sessie ook via het Web gevolgd kan worden.
geloof mij, de druk gaat tot ongekende hoogte opgevoerd worden, vooral als de KPI's van Sake en Ron niet gehaald worden.Pebbeles schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:00:
Voorbeelden:
- hogere BCR (=moeilijker inzetbaar)
- geen indexatie van secundaire voorzieningen. aflopende zorg- lease- laptop- en andere contracten
- gewoon UPH niet inzetten, dan lost het probleem zichzelf op
- mierenneuken bij leasen.
- kastje-muur
kijk ook eens in de properties. PDF is dan de enige oplossing.Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:56:
Gewoon plaatjes selecteren en dan delete knop. Zag ik een aantal collega's zo doen:)
gelukkig blijven er uiteindelijk inderdaad maar een pagina of 2 a 3 van de 20 over

Het is echt van groot belang dat we een correcte inschatting kunnen maken van de aantallen Members per locatie en streven ernaar om iedereen die zich aanmeldt te kunnen ontvangen op de locatie van voorkeur. We hebben helaas een maximum aantal zitplaatsen per locatie dus meld je snel aan.
Mochten we het maximum aantal aanmeldingen hebben bereikt dan zorgen we dat deze sessie ook via het Web gevolgd kan worden.
Waarom niet meteen via Web?
- straks als je geen leaseauto meer hebt, is dat ook de enige oplossing.
- was één van de doelen niet CO2 reductie? Dus waarom anticipeert men daar al niet op.........of is dit in werkelijkheid misschien toch niet......
Mochten we het maximum aantal aanmeldingen hebben bereikt dan zorgen we dat deze sessie ook via het Web gevolgd kan worden.
- was één van de doelen niet CO2 reductie? Dus waarom anticipeert men daar al niet op.........of is dit in werkelijkheid misschien toch niet......
Verwijderd
Ik zou zeggen web ftw! Scheelt in kosten en iedereen kan thuis negatief doen ipv in groeps verband op locatiePebbeles schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:41:
Het is echt van groot belang dat we een correcte inschatting kunnen maken van de aantallen Members per locatie en streven ernaar om iedereen die zich aanmeldt te kunnen ontvangen op de locatie van voorkeur. We hebben helaas een maximum aantal zitplaatsen per locatie dus meld je snel aan.
Het is toch ook gewoon mooi geweest hè. Het hele circus eromheen geeft mij een wrange smaak in de mond. Ik mis de waardering die je verdient als consultant vanuit het management. En ja wij zitten daar om hun salaris bij mekaar te harken.peter00 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:32:
[...]
geloof mij, de druk gaat tot ongekende hoogte opgevoerd worden, vooral als de KPI's van Sake en Ron niet gehaald worden.
Voorbeelden:trust me: ze kunnen je het leven zuurder maken dan je ooit voor mogelijk had gehouden. Dat gebeurde ook bij de overname van CMG
- hogere BCR (=moeilijker inzetbaar)
- geen indexatie van secundaire voorzieningen. aflopende zorg- lease- laptop- en andere contracten
- gewoon UPH niet inzetten, dan lost het probleem zichzelf op
- mierenneuken bij leasen.
- kastje-muur
[...]

En nu dat gezeik met die arbeidsvoorwaarden.
Vroeger liepen er sales managers rond die jou en de klant persoonlijk kenden en die voor jou een lans braken om bij een nieuwe klant ingezet te worden op een leuk project (in de buurt). Nu zitten er een paar dames in Rotterdam CV's door te schuiven met nauwelijks kennis van de topics die in jouw CV staan. Het gros van die salesmanagers is inmiddels een tijd geleden overtallig verklaard.
Veel van die managers zijn tijden geleden een eigen bedrijf gestart en dat zijn nu de kleinere bedrijven waar je wel gewaardeerd wordt als techneut.
De menselijke maat is gewoon zoek, maar wel prediken van bovenaf dat we "One" zijn, en brilliant together etc etc.
Practice what you preach
zucht. Kraaltjes en spiegeltjes. Als je daarin meegaat, verdien je inderdaad dit contract....Eddo-79 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:39:
Verwijderd
Dan weet je ook zeker dat je enorm 'gepakt' word met het nieuwe contract. Als ze zulke zaken nodig hebben om je over de streep te trekken...peter00 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:58:
[...]
zucht. Kraaltjes en spiegeltjes. Als je daarin meegaat, verdien je inderdaad dit contract....
Ik probeer tenminste nog aan te geven dat er ook goede en leuke dingen zijn om aan te denken en te doen ipv alleen maar azijn te pissen. Gek genoeg zijn de zure "collega's" namelijk wel veelal aanwezig op het forum, maar de mensen die het leuk vinden en dat ook vertellen en zoiets vreemds als vertrouwen hebben worden vervolgens bijna voor gek verklaard.
Verder heb ik geen zin om de troll te voeren, want de troll leeft op negativiteit.
Verder heb ik geen zin om de troll te voeren, want de troll leeft op negativiteit.
Verwijderd
Helemaal mee eens!!Eddo-79 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:13:
Ik probeer tenminste nog aan te geven dat er ook goede en leuke dingen zijn om aan te denken en te doen ipv alleen maar azijn te pissen. Gek genoeg zijn de zure "collega's" namelijk wel veelal aanwezig op het forum, maar de mensen die het leuk vinden en dat ook vertellen en zoiets vreemds als vertrouwen hebben worden vervolgens bijna voor gek verklaard.
Ten eerste weten we nog helemaal niets en wat er in het verleden is gebeurd hoeft nu natuurlijk niet te gebeuren. Over een kleine week weten we hoe we er voor staan en dan kunnen we beoordelen wat we gaan doen, tekenen - niet tekenen - andere baan zoeken.
Eddo-79 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:13:
[ Voor 7% gewijzigd door Demoric op 28-08-2013 12:21 ]
Die townhall meetings zijn ook echt prachtig he. Om nog maar te zwijgen over de start tijden. 1,5 uur richting delft, 8 uur vol maken bij de klant want dat word verwacht. Uur naar dichtstbijzijnde townhall (utrecht), wat waarschijnlijk uit zal lopen in de spits. 3 uur meeting, uur terug naar huis. 14,5 uur van huis.
Ik denk dat ik ook ga stemmen voor de webcast, dan blijf ik wel wat langer bij de klant zitten 's avonds.
Ik denk dat ik ook ga stemmen voor de webcast, dan blijf ik wel wat langer bij de klant zitten 's avonds.
Natuurlijk zijn er genoeg die in stilte gewoon met veel plezier werken bij CGI en de toekomst positief in zien, Maar veel negatieve reacties komen van mensen die heel lang bij CGI (of een voorganger) werken en al heel lang klagen en al heel lang mopperen, maar er nog steeds werken. En dat snap ik niet. Ga ergens anders werken en blijf dan op dit forum komen en roepen dat het ergens anders veel beter is. Maar niet in je eigen put spugen.Eddo-79 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:13:
Truemarcelmg2 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:20:
[...]
Natuurlijk zijn er genoeg die in stilte gewoon met veel plezier werken bij CGI en de toekomst positief in zien, Maar veel negatieve reacties komen van mensen die heel lang bij CGI (of een voorganger) werken en al heel lang klagen en al heel lang mopperen, maar er nog steeds werken. En dat snap ik niet. Ga ergens anders werken en blijf dan op dit forum komen en roepen dat het ergens anders veel beter is. Maar niet in je eigen put spugen.
Ja, dr zullen wel heel veel tevreden mensen zijn, gezien de groei van 7000 naar 2800 man in nauwelijks drie jaar tijd.
ik zit er nog omdat ik bij een leuke klant zit, een leuke klus heb en top waardering (ook financieel) krijg daar, niet omdat mijn werkgever zo fantastisch met me omgaat. Er is een grens waarbij de balans de verkeerde kant opgaat. Overstappen naar de klant wordt overigens op alle mogelijke manieren tegengehouden, inclusief openlijk dreigen.
Noem mij maar een azijnzeiker, zie onderschrift

ik zit er nog omdat ik bij een leuke klant zit, een leuke klus heb en top waardering (ook financieel) krijg daar, niet omdat mijn werkgever zo fantastisch met me omgaat. Er is een grens waarbij de balans de verkeerde kant opgaat. Overstappen naar de klant wordt overigens op alle mogelijke manieren tegengehouden, inclusief openlijk dreigen.
Noem mij maar een azijnzeiker, zie onderschrift
Verwijderd
@peter00
Je kan mij veel vertellen maar volgens mij durf je gewoon de stap niet te nemen.
Leuke klant is echt niet genoeg om te blijven werken bij een werkgever die "zo fanastisch met je omgaat"
Als die klant echt zo tevreden met je is dan kunnen zij ook in onderhandeling gaan met CGI voor eventuele overname.
Je kan mij veel vertellen maar volgens mij durf je gewoon de stap niet te nemen.
Leuke klant is echt niet genoeg om te blijven werken bij een werkgever die "zo fanastisch met je omgaat"
Als die klant echt zo tevreden met je is dan kunnen zij ook in onderhandeling gaan met CGI voor eventuele overname.
Ja inderdaad, en met een actueel vrijwillig verloop van meer dan 10% (noto bene in crisistijd).
Een verloop van 10% wat overigens normaal, zelfs relatief laag, is in de IT branche.
En Peter00: Als je echt wil en de klant wil je ook graag, dan is er zat mogelijk. Je zou echt niet de eerste zijn die overstapt en ook zeker niet de laatste. Natuurlijk wordt er even gestribbeld, maar dat kan je echt wel overwinnen hoor.
En Peter00: Als je echt wil en de klant wil je ook graag, dan is er zat mogelijk. Je zou echt niet de eerste zijn die overstapt en ook zeker niet de laatste. Natuurlijk wordt er even gestribbeld, maar dat kan je echt wel overwinnen hoor.
klopt, laatst een collega die er ook genoeg van had en die is bij de klant in dienst getreden. Men deed wel moeilijk maar ja....contractueel gezien konden ze het niet tegenhouden.Eddo-79 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:00:
Een verloop van 10% wat overigens normaal, zelfs relatief laag, is in de IT branche.
Zeker, als je echt wil, dan kan het. Alleen als je niet echt wil, dan haal je alles er bij om maar niet te hoeven. Misschien zijn die fijne dienstjaren en opgebouwde rechten van CGI eigenlijk best wel lekker.....
edit: natuurlijk wel even 3-9 afwachten
edit: natuurlijk wel even 3-9 afwachten
[ Voor 9% gewijzigd door marcelmg2 op 28-08-2013 14:48 ]
Misschien, wel, bovendien is het gras altijd (vaak) groener bij de buren. Maar arbeidsvoorwaarden zijn niet alles. het is maar net hoeveel gezeik en mismanagement je kunt hebben.marcelmg2 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:34:
Zeker, als je echt wil, dan kan het. Alleen als je niet echt wil, dan haal je alles er bij om maar niet te hoeven. Misschien zijn die fijne dienstjaren en opgebouwde rechten van CGI eigenlijk best wel lekker.....
We weten dat het personeelsbudget niet gaat toenemen en dat er een herverdeling gaat plaatsvinden van de beschikbare middelen. We weten dat er geen extra geld wordt vrijgemaakt voor een salarisronde. We weten dat er geen extra geld wordt vrijgemaakt voor opleidingen. We weten dat er geld moet worden vrijgemaakt voor SPP/PPP. We weten dat er wat gedaan moet worden aan achterstallige salarissen.Ten eerste weten we nog helemaal niets ...
Als men salarissen wil verhogen, opleidingen weer mogelijk maken en SPP/PPP wil doorvoeren kost dat geld. Als men daarvoor geen extra geld beschikbaar wil stellen zal men het ergens anders bij de secundaire arbeidsvoorwaarden moeten afpakken. Dat is wat men bedoelt met herverdelen. Tegelijkertijd haalt men allerlei indexeringen eruit zodat de kosten de komende jaren gelijk blijven.
En als men zegt dat de productiviteit omhoog moet en de CO2 omlaag, dan weet je wat men gaat afpakken.
En als je niet tekent: wie de geschiedenis kent weet zijn toekomst.
It always seems impossible until it's done.
Wat ik nu tik klinkt een beetje belerend maar zo is het zeker niet bedoeld:Montifaud schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:48:
[...]
Misschien, wel, bovendien is het gras altijd (vaak) groener bij de buren. Maar arbeidsvoorwaarden zijn niet alles. het is maar net hoeveel gezeik en mismanagement je kunt hebben.
Als je je ergens zorgen over maakt en je kan het beinvloeden, dan is het de moeite waard om er energie in te stoppen en te zeuren in een poging om verandering te weeg te brengen.
Als je je ergens zorgen over maakt en je kan het niet beinvloeden, dan heeft het geen zin om er energie in te stoppen. Dan heeft zeuren alleen maar het effect dat mensen om je heen en jij zelf ongelukkig worden zonder dat je daadwerkelijk wat veranderd.
Natuurlijk is niet alles koek en ei en natuurlijk kunnen sommige zaken veel beter. Dat geldt, denk ik, letterlijk voor elk bedrijf. Groot of klein. Maar zeuren om het zeuren is nou eenmaal niet zo nuttig. Al geef ik als eerste toe dat het af en toe wel lekker is om te doen. Dat is dan meer ventileren en stoom afblazen waarna je de draad weer oppakt.
Verwijderd
@Espace, We weten dat er geen extra geld wordt vrijgemaakt voor een salarisronde. We weten dat er geen extra geld wordt vrijgemaakt voor opleidingen.
Dit zijn natuurlijk aannames die zijn gekomen door de call maar eigenlijk nergens op gebaseerd zijn.
We weten niet hoe het eruit komt te zien, op een enkeling na, dus we kunnen alleen maar gissen!
Dit zijn natuurlijk aannames die zijn gekomen door de call maar eigenlijk nergens op gebaseerd zijn.
We weten niet hoe het eruit komt te zien, op een enkeling na, dus we kunnen alleen maar gissen!
Helemaal akkoord, ik merk nu pas hoe ver ik eigenlijk heen benEddo-79 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:59:
[...]
Wat ik nu tik klinkt een beetje belerend maar zo is het zeker niet bedoeld:
Als je je ergens zorgen over maakt en je kan het beinvloeden, dan is het de moeite waard om er energie in te stoppen en te zeuren in een poging om verandering te weeg te brengen.
Als je je ergens zorgen over maakt en je kan het niet beinvloeden, dan heeft het geen zin om er energie in te stoppen. Dan heeft zeuren alleen maar het effect dat mensen om je heen en jij zelf ongelukkig worden zonder dat je daadwerkelijk wat veranderd.
Natuurlijk is niet alles koek en ei en natuurlijk kunnen sommige zaken veel beter. Dat geldt, denk ik, letterlijk voor elk bedrijf. Groot of klein. Maar zeuren om het zeuren is nou eenmaal niet zo nuttig. Al geef ik als eerste toe dat het af en toe wel lekker is om te doen. Dat is dan meer ventileren en stoom afblazen waarna je de draad weer oppakt.

Geen enkele aanname! Sake heeft gesteld dat beschikbare middelen moeten worden herverdeeld. Dat er geen ruimte is voor een separate algemene salarisronde is meerdere keren gesteld en is ook terug te vinden in de 'Questions & Answers'. Het weer mogelijk maken van opleidingen is meerdere keren door Ron de Mos direct in verband gebracht met de nieuwe arbeidsvoorwaarden. De calls kun je terugluisteren en in mails tref je verslagen van de calls.
Waarom zou je alleen met je voeten mogen duidelijk maken wat je er van vindt? Dat gebeurt, helaas juist veel te veel. Het gebrek aan openheid en interne discussie is mogelijk een oorzaak dat het NL MT zich van de medewerkers heeft vervreemd.
Je kan het prima naar je zin hebben op je werk, bij de klant, met je collega’s, directe managers en ook nog bijzonder goed gewaardeerd worden en tegelijkertijd balen dat CGI niet het fatsoen heeft om een arbeidsovereenkomst te respecteren!?
Waarom zou je alleen met je voeten mogen duidelijk maken wat je er van vindt? Dat gebeurt, helaas juist veel te veel. Het gebrek aan openheid en interne discussie is mogelijk een oorzaak dat het NL MT zich van de medewerkers heeft vervreemd.
Je kan het prima naar je zin hebben op je werk, bij de klant, met je collega’s, directe managers en ook nog bijzonder goed gewaardeerd worden en tegelijkertijd balen dat CGI niet het fatsoen heeft om een arbeidsovereenkomst te respecteren!?
It always seems impossible until it's done.
Eens met Eddo. Want herken de situatie uit een fusie bij een ander bedrijf, waar je je als werknemer druk kunt maken over allerlei wijzigingen op de werkvloer, maar waarbij uiteindelijk blijkt dat het management zijn besluit toch al heeft genomen. Dit heeft toen een hoop gefrustreerde en gestresste werknemers opgeleverd.
Je kunt dan meegaan met de flow, scheelt een hoop energie, of er met veel moeite, maar tevergeefs ertegenin proberen te roeien...
Uiteindelijk was toen mijn besluit (na ook er eerstw at tegen in roeien) het simpelweg niet eens te zijn met het management en elders te gaan kijken de meest wijze keuze. En ik denk dat het nu ook simpelweg een optel some gaat zijn van hoe de voorwaarden persoonlijk uitvallen, eerst doorrekenen, bij negatief plusjes en minnetjes wegstrepen, en bij teveel minnetjes gaan...
Maar tot nu toe heb ik in het algemeen/organisatorisch vooral plusjes gezien sinds de overname door CGI, nu hopen dat de persoonlijke plusjes zich op 3 september laten zien.
Je kunt dan meegaan met de flow, scheelt een hoop energie, of er met veel moeite, maar tevergeefs ertegenin proberen te roeien...
Uiteindelijk was toen mijn besluit (na ook er eerstw at tegen in roeien) het simpelweg niet eens te zijn met het management en elders te gaan kijken de meest wijze keuze. En ik denk dat het nu ook simpelweg een optel some gaat zijn van hoe de voorwaarden persoonlijk uitvallen, eerst doorrekenen, bij negatief plusjes en minnetjes wegstrepen, en bij teveel minnetjes gaan...
Maar tot nu toe heb ik in het algemeen/organisatorisch vooral plusjes gezien sinds de overname door CGI, nu hopen dat de persoonlijke plusjes zich op 3 september laten zien.
Verwijderd
Waar komt dit vandaan? En 10% van wat in hoeveel tijd?Pebbeles schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:57:
Ja inderdaad, en met een actueel vrijwillig verloop van meer dan 10% (noto bene in crisistijd).
Daarbij lijkt me 10% verloop nogal hoog als het bedrijf alles op alles zet om meer mensen binnen te halen...
Is er iemand hier die weet waar we deze cijfers kunnen vinden? Want ik heb ook al meer van dit soort opmerkingen hier gelezen, en ben inmiddels wel benieuwd hoeveel er in het afgelopen jaar zijn weggegaan, en of dat nu echt meer of minder is dan de andere jaren. Maar ook dit zal men 3 september wel vertellen.
Verwijderd
Denk het enige wat ze 3 september gaan vertellen is dat ze nog meer tijd nodig hebbenspacy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:12:
Is er iemand hier die weet waar we deze cijfers kunnen vinden? Want ik heb ook al meer van dit soort opmerkingen hier gelezen, en ben inmiddels wel benieuwd hoeveel er in het afgelopen jaar zijn weggegaan, en of dat nu echt meer of minder is dan de andere jaren. Maar ook dit zal men 3 september wel vertellen.
Jij verwacht er wel erg veel van.
Verwijderd
Meestal zijn dit de dingen die doodgezwegen wordenspacy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:12:
Beur ons even op: Welke plusjes heb jij zoal gezien? Ik heb ze zelf namelijk nog niet kunnen ontdekken.spacy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:47:
...
+De bezem door het management[b]Vandaahl schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:28:
Beur ons even op: Welke plusjes heb jij zoal gezien? Ik heb ze zelf namelijk nog niet kunnen ontdekken.
+Onnodige kantoren afgestoten, scheelt een hoop kosten
+Via eenvoudige regels sturen waar een team wel of niet preseteerd
+Declaraties direct overgemaakt
+Timenet aan de kant gezet
+CGI heeft NL weer een financieel gezond vetrekpunt gegeven
Ik vind dit in elk geval punten waarbij CGI laat zien flink bezig te zijn de organisatie gezond te maken.
Ik denk dat dat goede punten zijn.
Desondanks denk ik dat er strategisch veel meer werk aan de winkel is. De marktpositionering met sterke focus op T&M werk klopt imho niet. Duidelijkheid over de plannen daaromtrent zou ik essentieel achten; de keuzes die daarin worden gemaakt zijn op termijn bepalend voor de kwaliteit van het bedrijf als werkgever.
Desondanks denk ik dat er strategisch veel meer werk aan de winkel is. De marktpositionering met sterke focus op T&M werk klopt imho niet. Duidelijkheid over de plannen daaromtrent zou ik essentieel achten; de keuzes die daarin worden gemaakt zijn op termijn bepalend voor de kwaliteit van het bedrijf als werkgever.
spacy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:38:
[...]
Ik vind dit in elk geval punten waarbij CGI laat zien flink bezig te zijn de organisatie gezond te maken.
Middenlagen? Dat is al langer aan de gang, maar daar waar het echt nodig is...+De bezem door het management
Dat gebeurde ook bij CMG en Logica, niets nieuws...+Onnodige kantoren afgestoten, scheelt een hoop kosten
OK, puntje. Helaas merk ik daar persoonlijk weer niet zoveel van...+Via eenvoudige regels sturen waar een team wel of niet preseteerd
Dat was ook bij Logica in orde...+Declaraties direct overgemaakt
Ach, dat was zo slecht nog niet. Het huidige systeem vindt ik niet bepaald een vooruitgang...+Timenet aan de kant gezet
Maar daar worden vast hele harde eisen tegenover gezet...+CGI heeft NL weer een financieel gezond vetrekpunt gegeven
spacy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:38:
[...]
+CGI heeft NL weer een financieel gezond vetrekpunt gegeven
Dat klopt. Die harde eisen hoor je a.s. dinsdag...Vandaahl schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:58:
Maar daar worden vast hele harde eisen tegenover gezet...
Ik krijg ze regelmatig. Jouw TL misschien niet maar je manager zeker wel. Vraag er 's naar. Je zou gewoon antwoord moeten krijgen. Dat soort cijfers hier plaatsen vind ik niet gepast.spacy schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:12:
"we hebben jullie allemaal naar media plaza laten komen om te vertellen dat we nog niks te vertellen hebben"Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:17:
[...]
Denk het enige wat ze 3 september gaan vertellen is dat ze nog meer tijd nodig hebben
Jij verwacht er wel erg veel van.
Borrelhapjes zijn meestal wel goed daar, bier een beetje minder.
Je hebt volledig gelijk en je bent niet de enige die daar zo over denkt.t_captain schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:50:
[ Voor 36% gewijzigd door Wijnands op 28-08-2013 21:14 ]
Al sinds de merger met Logica (2003) wilde men meer projecten gaan doen en afstappen van T&M. Echter, grote miljoenenprojecten werden verprutst (lag niet alleen aan LogicaCMG, maar ook aan de klanten).t_captain schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:50:
Ik denk dat dat goede punten zijn.
Afstappen van T&M lukt(e) niet want kleine initiatieven voor inhouse projecten van individuele consultants konden vrijwel nooit doorgaan, want er waren geen mensen want die moesten zsm weer worden ingezet. Geld voor R&D en proposities zijn/waren er nauwelijks, tenzij een supergedreven consultant in zijn eigen tijd iets ging bedenken.
Kortom: geen geld voor opstartprojecten, dus geen proposities, dus weinig in-house projecten. Korte termijnvisie. Dus je blijft gewoon in T&M hangen.
Bovendien zijn er mensen aangenomen met een bepaalde competentie, om intern iets op te kunnen gaan zetten, en die zijn gewoon bij een klant neergezet (neergepleurd zou ik haast zeggen). Na een jaar hadden die het ook wel weer gezien.
Inmiddels zijn we 10 jaar verder.
Ik denk dat CGI dat wel anders doet. Ze hebben wel degelijk sterke proposities wereldwijd (waar ook flinke deals mee gescoord worden), maar de vraag is of die toepasbaar zijn voor NL.
Daarnaast hebben we ook een selecte groep NL proposities. De vraag is, als we na een jaar evalueren of die scoren. Als er niks in de pijplijn zit, of te weinig, kan je je afvragen of we wel de juiste proposities hebben waar klanten op zitten te wachten.
En daarnaast liggen er nog genoeg ideeen op de plank. Wel is de omslag denk ik best moeilijk. Als voormalig Logica heb je toch een bepaalde naam en reputatie en die zit niet op de proposities en projecten.
Daarnaast hebben we ook een selecte groep NL proposities. De vraag is, als we na een jaar evalueren of die scoren. Als er niks in de pijplijn zit, of te weinig, kan je je afvragen of we wel de juiste proposities hebben waar klanten op zitten te wachten.
En daarnaast liggen er nog genoeg ideeen op de plank. Wel is de omslag denk ik best moeilijk. Als voormalig Logica heb je toch een bepaalde naam en reputatie en die zit niet op de proposities en projecten.
Imho is deze discussie over de positionering van CGI in de IT markt veel belangrijker dan de arbeidsvoorwaarden. Het succes van het bedrijf staat immers aan de basis van de ruimte om leuke arbeidsvoorwaarden te kunnen bieden.
Blijf je hangen in T&M werk, dan blijf je hangen in een doorlopende situatie van tariefdruk. Voor uur-factuur werk is er nauwelijks meerwaarde aan een gerenommeerde merknaam en steeds meer concurrentie vanuit kleinere detacheerders en ZZP-ers met hun contract brokers. Tariefdruk betekent dat er steeds weer een kaasschaaf over de kosten moet (zoals we de afgelopen jaren al een aantal keer hebben gezien). Het betekent ook dat de loonruimte elk jaar matig zal zijn en de arbeidsvoorwaarden eerder worden uitgehold dan verruimd. Gevolg is een constante outflow van ervaren consultants, die je vervolgens terugziet aan de kant van de kleinere detacheerders of als ZZP-er. En zo is de cirkel rond.
Het moge duidelijk zijn dat dit niet de situatie is waar je als werknemer op hoopt. Als ik nog in de schoenen stond van Logicaan, dan zou ik aan het management vragen op welke manier ze uit deze molen denken te stappen.
Overigens, projecten zijn maar een paar stapjes verwijderd van T&M werk.
Ten eerste neem je projectmanagement over (wat iets meer loopbaanmogelijkheden biedt voor de L2->L3 en L3->L4 ontwikkeling van consultants). Ten tweede neem je een risico over; als je die risico's beter weet te managen dan een ander, hou je een beetje extra geld over. Ten derde kun je een begin maken met reproduceerbare werkwijze, waardoor je productiever kunt worden en de waarde van je manuren iets kunt doen toenemen).
Maar de echte boom in omzetpotentieel zul je niet bereiken met projecten, net zomin als servicecontracten. De binding van omzet op manuren is nog te sterk.
Blijf je hangen in T&M werk, dan blijf je hangen in een doorlopende situatie van tariefdruk. Voor uur-factuur werk is er nauwelijks meerwaarde aan een gerenommeerde merknaam en steeds meer concurrentie vanuit kleinere detacheerders en ZZP-ers met hun contract brokers. Tariefdruk betekent dat er steeds weer een kaasschaaf over de kosten moet (zoals we de afgelopen jaren al een aantal keer hebben gezien). Het betekent ook dat de loonruimte elk jaar matig zal zijn en de arbeidsvoorwaarden eerder worden uitgehold dan verruimd. Gevolg is een constante outflow van ervaren consultants, die je vervolgens terugziet aan de kant van de kleinere detacheerders of als ZZP-er. En zo is de cirkel rond.
Het moge duidelijk zijn dat dit niet de situatie is waar je als werknemer op hoopt. Als ik nog in de schoenen stond van Logicaan, dan zou ik aan het management vragen op welke manier ze uit deze molen denken te stappen.
Ten eerste neem je projectmanagement over (wat iets meer loopbaanmogelijkheden biedt voor de L2->L3 en L3->L4 ontwikkeling van consultants). Ten tweede neem je een risico over; als je die risico's beter weet te managen dan een ander, hou je een beetje extra geld over. Ten derde kun je een begin maken met reproduceerbare werkwijze, waardoor je productiever kunt worden en de waarde van je manuren iets kunt doen toenemen).
Maar de echte boom in omzetpotentieel zul je niet bereiken met projecten, net zomin als servicecontracten. De binding van omzet op manuren is nog te sterk.
Spijker op de kop.t_captain schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:52:
Imho is deze discussie over de positionering van CGI in de IT markt veel belangrijker dan de arbeidsvoorwaarden. Het succes van het bedrijf staat immers aan de basis van de ruimte om leuke arbeidsvoorwaarden te kunnen bieden.
Huurauto is binnen (Kia Rio). Heb nog geen tankpas, maandag maar eens vragen hoe dat zit als masterclass begint
Komt meestal iets later, met de post. Normaal gesproken binnen een paar dagen na levering. Anders moet je hooguit één zelf tanken en declareren. Dat laatst gaat tegenwoordig echt heel behoorlijk.
Ze zullen zeggen dat ongeveer 10 werkdagen duurt, maar in de praktijk gaat het sneller.empheron schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:51:
Komt meestal iets later, met de post. Normaal gesproken binnen een paar dagen na levering. Anders moet je hooguit één zelf tanken en declareren. Dat laatst gaat tegenwoordig echt heel behoorlijk.
Tot die tijd moet je het even voorschieten.
Helaas kun je pas de brandstof pas declareren als je je tankpas hebt, want dat loopt via de leasemaatschappij.
Dus zuinigjes aan rijden
Schattig dat er mensen een leasewagen hebben en maar 1 keer per 2 weken hoeven te tanken..
Best een leuk autootje trouwens zo'n Rio. Weer eens wat anders en frissers dan een standaard Polo of Ibiza Ik hoop dat we die dingen ook mogen/kunnen leasen met alle nieuwe ontwikkelingen rondom arbeidsvoorwaarden.
Ben echt heel benieuwd. Overigens @Wijnands: goeie mail van de OR. Een deel van het proces was mij nog niet helemaal helder, maar dit is wel weer een verheldering.
Ben echt heel benieuwd. Overigens @Wijnands: goeie mail van de OR. Een deel van het proces was mij nog niet helemaal helder, maar dit is wel weer een verheldering.
Dit topic is gesloten.