Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.832 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:16
Bij de CGI leasevergoeding is volgens mij een auto van de klasse van een model S of BMW 5-serie sowieso 1000 euro bijbetalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

(jarig!)
SPee schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:06:
Och... Zouden ze toch bij auto's blijven, dan ben ik ook tevreden met een Tesla Model S. 8)
Je voldoet aan de emissienorm, kan gebruik maken van het project 'slimme laadpalen'.
Ik zie alleen maar pluspunten.
Als bijdrage in de 30000 kWh die je gaat afnemen van je lokale leverancier krijgen we straks ook zonnepanelen van de baas. Of Atoomstroom van de Baas. Of iedereen zn eigen windmolen.

nah. het meest voor de hand liggende alternatief is een OV kaart van de baas. Of een niet-kostendekkende bijdrage voor je 5-serie uit 2002.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lvl 1 op pony is lvl 1 gaat weg bij CGI, komen ze er over 10 jaar wel achter dat de lvl 1 nu lvl 3 zijn maar niet meer willen werken voor CGI

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Paard van de zaak? Ik zie er wel wat in! Dat logo stencil je er gewoon op of je scheert het erin.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:00
Het duurt alleen veel langer voor je ( in eigen tijd uiteraard) bij de klant bent of een CGI meeting

Star Citizen Referral Code

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:46:
Lvl 1 op pony is lvl 1 gaat weg bij CGI, komen ze er over 10 jaar wel achter dat de lvl 1 nu lvl 3 zijn maar niet meer willen werken voor CGI
Leg eens uit...

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 20:55
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:46:
Maar waar vind je een ander bedrijf dat je een lease-paard verstrekt? Het zou toch uniek zijn. Ik zie de krantkoppen al:

CGI achieves 0 CO2 emission, methane-gas from horsepoo used for heating buildings.
CGI: Combining IT and mowing the lawn
CGI: We keep your IT Healthy and trim your bush

En nog mooier: als je gezinsuitbreiding hebt of een keertje op vakantie wil, kan je om een bijpassende koets vragen. Een knalrode met spinner-velgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Eddo-79 op 22-08-2013 09:35 ]

• Montifaud
Eddo-79 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:31:
[...]

......

En nog mooier: als je gezinsuitbreiding hebt of een keertje op vakantie wil, kan je om een bijpassende koets vragen. Een knalrode met spinner-velgen.
Een paard met zijspan is ook leuk 8)

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 16:47

Reneger

Wie? IK?

Kinderzitjes? Nee. Shetlandpony's!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Hopelijk kan ik straks van mijn trainingsbudget dan

http://www.helicon.nl/mbo...eidingsoverzicht/Hoefsmid

betalen.

• Montifaud
Cool, kun je ook hoefsmid in je skills matrix opnemen ;)

• Demoric
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09-2024
Reneger schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:42:
Kinderzitjes? Nee. Shetlandpony's!
Oh dear, ponypletter alert 8)7

• Eddo-79
Je zal wel moeten: Bel de ANWB Wegenwacht maar eens: "Ja, ik sta hier langs de A4 en mijn paard heeft een lekke hoef..." Weinig kans van slagen denk ik.

• Montifaud
Eddo-79 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:55:
[...]

Je zal wel moeten: Bel de ANWB Wegenwacht maar eens: "Ja, ik sta hier langs de A4 en mijn paard heeft een lekke hoef..." Weinig kans van slagen denk ik.
Een lekke hoef is ook ongeloofwaardig, tenzij je opblaasbare hoeven hebt, met een buitenhoef hoesje er omheen :+

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Eddo-79 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:55:
[...]

Natuurlijk. Met een paard mag je immers de snelweg niet op. :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Eddo-79
avotar schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:01:
[...]

Natuurlijk. Met een paard mag je immers de snelweg niet op. :+
Dat zou ook onverantwoord zijn. Ik galoppeer langs de vluchtstrook.... Ken t poard gelijk eten.

Volgens mij dwalen we (leuk) af van het topic :)

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: http://classiccinemagold.com/wp-content/uploads/2011/02/001-Chariot-Race-Ben-Hur-1959.jpg

kijk, daar komt de CEO aan.. /3 /3 /3 /3

• Eddo-79
Holy moly...4 PK! _/-\o_

Patser.

Eigenlijk wel oneerlijk. Gewone members moeten het doen met 1 paard met bijbehorende emissie-normen en hij rijdt met een 4-span. 4 keer zoveel uitstoot. Op 3 september toch maar eens vragen of hij met de nieuwe emissie-ambities misschien terugstapt naar een 2-span...

[ Voor 40% gewijzigd door Eddo-79 op 22-08-2013 10:15 ]

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

En moeten de level 1's het dan hiermee doen?

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/blog.moviefone.com/media/2007/04/patsy040407.jpg

De befaamde monty python 2 kokosnoot helften?

als er dus op 3 september een paarden /ben hur/monty python referentie voorbij komt, weet je dus ook hoe goed dit topic wordt gevolgd door de hogere heren :+

[ Voor 15% gewijzigd door avotar op 22-08-2013 10:20 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Eddo-79
Alleen als je nog een tijdelijk contract hebt...HAHAHA :)

• t_captain
/me Gaat weer eens een managementboek lezen. Deze keer wordt het "Harvesting your centurions' talents"

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Een groot nadeel, je bent langer onderweg... Korte afstanden zal een paard best wel sneller zijn. Maar verder... Dus dan moeten ze maar uitgerust worden met 4G verbindingen.

Verwijderd

En zie maar eens een paard te vinden met sigarettenaansteker, navigatiesysteem, cruisecontrol, parkeersensoren...

• Metaalhoofd
Airco :D

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Daarnaast is een klasse 3 alarmsysteem verplicht bij elke cabrio

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

(jarig!)
wat denk je van de uitstoot? Als een paard een ruft laat is dat 25 keer schadelijker dan je gaspedaal beetje intrappen

Dat wordt investeren in emissiearm vreten voor die knol. Voor je het weet heb je 20% bijtelling voor Arabieren en 14% voor Shetlanders. Een Fries zou ik niet eens aan beginnen. Daarnaast nog BPP (Belasting op Paarden en Pony's), die je kunt terugkrijgen als je m laat verwerken tot salami in Italie.

• Eddo-79
Een ruft is Methaan en potentieel ook nuttig in tegenstelling tot directe CO2. Gewoon een opslagtankje achter erin schroeven, loskoppelen bij kantoor en het pand ermee verwarmen.

Verder LMAO!! Creativiteit alom. Mooi!

[ Voor 9% gewijzigd door Eddo-79 op 22-08-2013 13:07 ]

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Methaan -> Opslagtankje -> Verwarming voor op het paard in de winter. Anders is de kans op bevroren lichaamsdelen wel aanwezig.

• Eddo-79
Hoe zou de winter-hoeven-regeling dan eruit zien? Of zou dat een optie zijn waar je extra BPP over betaald?

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:49
En krijgen we ook een hooipas? En wat nou als hij boven de norm eet?

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:25

spacy

+++

Helaas, haver mag niet gekocht worden via de brandstofpas ;-)
dat worden wel erg veel declaratie bonnetjes...

Maar even serieus, zien we de lease regeling nu echt als sneeuw voor de zon verdwijnen, of zal het een belangrijke arbeidsvoorwaarde in NL contracten blijven bestaan?
Ik vind het zelf niet van erg veel strategisch inzicht getuigen mocht een eventuele versobering van lease voorwaarden niet elders gecompenseerd worden, tenzij het blijkt dat dit de tendens is in de hele breedte van de markt natuurlijk.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Weet iemand of het mogelijk is om met de nieuwe regeling een wit paard te nemen?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• empheron
Ik denk dat de directie met een overgang naar veterinair vervoer het paard achter de wagen spant. Maarja, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.

Ik ga er positief in, wat mij betreft valt Sinterklaas dit jaar op 3 september en zingen we na afloop van de meeting 'Het paard van Sinterklaas'. De directie moet wel goed beslagen ten ijs komen . Ze zullen toch moeten proberen ons vertrouwen te behouden want dat komt te voet, maar gaat te paard. (Of was het nou komt met de auto en gaat te paard?) Je bereikt bij een paard ook vaak meer met een suikerklontje.

Ook als het gaat tegen vallen: zelfs het beste paard struikelt wel eens.

Verder hoop ik dat Wijnands tijdens de onderhandelingen niet het gevoel had dat hij aan een dood paard aan het trekken was. Er is voor het hele proces veel tijd genomen, en dat moet ook wat je kunt geen paard al lopende beslaan.

En of we straks met z'n allen gaan tekenen.. tja, je kan een paard naar het water leiden, maar je kan hem niet leren drinken. En die ander ging over schapen dus die is niet van toepassing.

• Eddo-79
spacy schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:23:
Helaas, haver mag niet gekocht worden via de brandstofpas ;-)
dat worden wel erg veel declaratie bonnetjes...

Maar even serieus, zien we de lease regeling nu echt als sneeuw voor de zon verdwijnen, of zal het een belangrijke arbeidsvoorwaarde in NL contracten blijven bestaan?
Ik vind het zelf niet van erg veel strategisch inzicht getuigen mocht een eventuele versobering van lease voorwaarden niet elders gecompenseerd worden, tenzij het blijkt dat dit de tendens is in de hele breedte van de markt natuurlijk.
Serieus antwoord: Dat weet nog bijna niemand. 2 Weken geduld en dan kunnen we over de feiten praten. Of je moet Wijnands proberen te overtuigen om alvast wat te vertellen, maar ik heb een heel sterk vermoeden van het antwoord.

• Eddo-79
empheron schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:26:
Ik denk dat de directie met een overgang naar veterinair vervoer het paard achter de wagen spant. Maarja, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.

Ik ga er positief in, wat mij betreft valt Sinterklaas dit jaar op 3 september en zingen we na afloop van de meeting 'Het paard van Sinterklaas'. De directie moet wel goed beslagen ten ijs komen . Ze zullen toch moeten proberen ons vertrouwen te behouden want dat komt te voet, maar gaat te paard. (Of was het nou komt met de auto en gaat te paard?) Je bereikt bij een paard ook vaak meer met een suikerklontje.

Ook als het gaat tegen vallen: zelfs het beste paard struikelt wel eens.

Verder hoop ik dat Wijnands tijdens de onderhandelingen niet het gevoel had dat hij aan een dood paard aan het trekken was. Er is voor het hele proces veel tijd genomen, en dat moet ook wat je kunt geen paard al lopende beslaan.

En of we straks met z'n allen gaan tekenen.. tja, je kan een paard naar het water leiden, maar je kan hem niet leren drinken. En die ander ging over schapen dus die is niet van toepassing.
...Van artistiek niveau..... Geniaal! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

(jarig!)
Royz schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:24:
Weet iemand of het mogelijk is om met de nieuwe regeling een wit paard te nemen?
maakt toch niet uit als je kleurenblind bent?

nee, ik wil mn paard chippen. Vind ik veel belangrijker. Gaat ie minder verbruiken, dat krijgt de laatste tijd veel aandacht heb ik ergens gelezen. Merkpaarden zijn toch al gechipt in de stoeterij?

Wat je alleen niet wilt is stoffen bekleding. Je kunt beter voor leer kiezen.

[ Voor 8% gewijzigd door peter00 op 22-08-2013 14:10 ]

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wat is verder het beleid op hoeven? En de onderhoudsinterval? Is een leenpaard mogelijk als ie voor een beurt moet, of krijg je dan gegarandeerd een basismodel mee?

Hoe zit het met parkeerplaatsen thuis, worden die vanuit CGI geleverd? Anders gaat het wel in de kosten lopen om in bijvoorbeeld Amsterdam een paardenparkeerplaats te scoren...

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Dan zet je het paard toch gewoon in de gang?

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• t_captain
peter00 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:04:
[...]

nee, ik wil mn paard chippen.
Volgens mij zijn ze bij aflevering gechipt en ontwormd :)

• Metaalhoofd
Mensen die problemen hebben met parkeer/stalruimte mogen ook een fiets leasen = nog goedkoper en nog minder emissie

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ben ik nou de enige die dat gebeuren over paarden zinloos gelul in de ruimte vind?

[ Voor 16% gewijzigd door SithWarrior op 22-08-2013 16:32 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ben ik nou de enige die dat gebeuren over paarden zinloos gelul in de ruimte vind?
Nee!

Ze doen hun best om de algemene grafstemming wat om te buigen.

It always seems impossible until it's done.

• marcelmg2
  • Laatst online: 15:42
Ik wil wel dat het mogelijk wordt er winterhoeven bij te leasen. Dat is wel zo veilig.
Te laat.....

[ Voor 10% gewijzigd door marcelmg2 op 22-08-2013 16:42 ]

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:29:
En zie maar eens een paard te vinden met sigarettenaansteker, navigatiesysteem, cruisecontrol, parkeersensoren...
En niet te vergeteen een Blauwe Tand voor het handsfree bellen tijdens galop..

• Johri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 07:15
SithWarrior schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:31:
Ach, ook het beste paard van stal struikelt wel eens.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

En denk zo, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

franssie

Save the albatross

/3 ik heb in geen tijden om dit topic kunnen lachen, en ik vind het wel even lekker verfrissend
Humor werkt relativerend en dat kunnen we hier ook wel gebruiken, soms <3

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Eens zien hoelang het lachen duurt.... hahaha

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:23:
Eens zien hoelang het lachen duurt.... hahaha
maximaal 2 weken. Dan is het Drie September.

laten we nu er nog even om lachen. Werkt inderdaad verfrissend en relativerend.

• Wijnands
Eddo-79 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:28:
[...]

...Van artistiek niveau..... Geniaal! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Sluit ik me bij aan!
Eddo-79 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:27:
[...]

Serieus antwoord: Dat weet nog bijna niemand. 2 Weken geduld en dan kunnen we over de feiten praten. Of je moet Wijnands proberen te overtuigen om alvast wat te vertellen, maar ik heb een heel sterk vermoeden van het antwoord.
Zolang wijnands geen fles single malt in handen heeft verteld 'ie helemaal niks! 8)

[ Voor 50% gewijzigd door Wijnands op 22-08-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Zolang wijnands geen fles single malt in handen heeft verteld 'ie helemaal niks! 8)
Wees er maar trots op dat je een onderhandelingsresultaat voor je achterban geheim houdt.
De nieuwe voorwaarden gaat deze maand [juni] nog heel veel over gepraat worden. Als we uiteindelijk een situatie gaan krijgen waarin slechts een enkeling tekent dan kunnen we stellen dat de OR gefaalt heeft maar ook het bedrijf schiet daar niets mee op.

Toen de OR aan de discussie begon was het uitgangspunt dat een nieuw pakket arbeidsvoorwaarden aantrekkelijk genoeg moet zijn dat de overgrote meerderheid wil tekenen. Mocht dat gehaald worden dan zal er heus nog wel een actie komen om de laatste "weigeraars" over de streep te trekken.
Cheers!!!

[ Voor 12% gewijzigd door ESPACE op 23-08-2013 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

(jarig!)
Wijnands schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:16:
Als dat het criterium is, sta ik maandagochtend bij je op de stoep met een fles malt naar keuze. Maar dan wil ik ook alles horen. Ik kan op 3 sept er toch al niet bij zijn vanwege werk.

OT: kunnen we een pooltje opzetten mbt het aantal pagina's met comments na de presentatie?
Ik zet in op 100 per 1/10/2013 00:00 :)

[ Voor 14% gewijzigd door peter00 op 23-08-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Toch flauw, een heel epistel over het NL Milieuprogramma in het kader van Corporate Social Responsibility, maar voor het deeltje mobility moeten we toch echt wachten op 3 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
SithWarrior schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:31:
Why the long face?? /3

Effe serieus. Natuurlijk is het oeverloos gezwam. En natuurlijk is het bedoeld om weer een beetje humor in de zaak te brengen. Over 2 weken hebben we meer dan genoeg serieuze zaken om te bespreken, maar in de stilte periode ervoor mag er ook zeker gelachen worden.

Overigens ben ik het niet eens met Espace. Ik ben niet in een grafstemming. Het is dus niet algemeen. Kijk naar buiten en ik ben in een prima stemming. Zometeen galoppeer ik, na nog een keertje gelachen te hebben als ik alle creatieve input teruglees, op mijn 4-poter richting huis. De BBQ aan, paard erop, de single malt komt erbij en Eddo gaat eens heerlijk niet werken.

[ Voor 59% gewijzigd door Eddo-79 op 23-08-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Nog een weekje en dan mag ik mij officieel in de serieuze gesprekken mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou, dan kom je wel in de meest roerige tijd binnen. Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Metaalhoofd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:29:
Nog een weekje en dan mag ik mij officieel in de serieuze gesprekken mengen.
Wat voor indruk heb je nou van het bedrijf?? Niet alles wat op internet staat is waar hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 01:30:
[...]

Wees er maar trots op dat je een onderhandelingsresultaat voor je achterban geheim houdt.
Oh, uiteraard! Dat is bijna net zo leuk als een paar honderd collega's helpen ontslaan! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

(jarig!)
Wijnands schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:40:
Oh, uiteraard! Dat is bijna net zo leuk als een paar honderd collega's helpen ontslaan! 8)7 |:(
helemaal niet nodig. Die gaan na 3 september vanzelf weg. :w

neeeheeee....ik weet dat t over de moeilijke vorige periode ging, maar deze was te makkelijk om te laten liggen :+

prettig weekend allemaal. ik ben aan bier toe. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
@Wijnands, Tja joh, ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen dat je niets vertelt i.v.m. geheimhoudingsPLICHT. Je mag het juridisch gezien gewoon niet. Verder is het voor jou allemaal echt niet leuk, daarom vooraf nog eens een keer : "Bedankt voor alle tijd en moeite die jij er persoonlijk voor hebt gedaan".

@ESPACE, Natuurlijk is het niet allemaal on topic, maar ik weiger azijn te pissen voor het hoogst noodzakelijk is en ik concrete zaken op papier zie om over te klagen. Je krijgt daar alleen maar maagzweren van en hartkwalen. Na de 3de zie ik wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Het lijkt me overigens wel interessant om binnenkort een aantal van de tweakers eens in het echt te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Eddo-79 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:39:
[...]

Wat voor indruk heb je nou van het bedrijf?? Niet alles wat op internet staat is waar hoor ;)
Ik heb wel wat jaartjes Functioneel beheer ervaring, maar geen IT opleiding (wel universiteit) en wil graag verder de Software Ontwikkeling in en CGI lijkt me (nog steeds) daarvoor een goede plek om de nodige cursussen te krijgen en ervaring op te doen. Daarnaast ben ik iemand die regelmatig afwisseling nodig heeft en daarom lijkt detachering mij erg interessant.

Maar met wat ik tot nu toe heb gehoord/gelezen heb ik nu nog weinig lange termijnsvisie bij CGI. Ik heb aardig wat loon ingeleverd tov mijn vorige baan (waar ik nav een reorganisatie mocht vertrekken), wat ik voor de mijn gekozen carrière switch wel over heb, maar ik verwacht wel een zekere loongroei de komende 2 jaar, wat momenteel dus een beetje onduidelijk is.
Als die loongroei uitblijft dan ga ik wel wat conclusies trekken, desnoods voordat de amortisatieregeling afloopt.

Enigszins is het wel een beetje zurig dat de arbeidsvoorwaarden die mij aangeboden zijn een stuk minder zijn dan 90+% van de CGI-ers (de ex-Logica/CMG/LogicaCMG mensen) nu krijgen. En als het interessante (leaseauto) uit het arbeidsvoorwaardenpakket volgens de geruchten ook dreigt te vervallen dan word ik daar minder vrolijk van.
Maar dat is voor mij nu nog even koffiedik kijken, volgens andere geruchten zouden de nieuwe arbeidsvoorwaarden voor recente joiners misschien juist beter kunnen worden dan ze nu hebben.

Al met al is het eea afhankelijk van de uitkomst van de arbeidsvoorwaardenreorganisatie. Als dat voor mij geen effect heeft of juist beter uitpakt dan hoor je mij niet klagen en ga ik gewoon enthousiast aan de slag.
En als die uitkomst nadelig voor mijn individuele geval zou kunnen zijn, teken ik niet voor die nieuwe arbeidsvoorwaarden en ben ik erg benieuwd of ik de proeftijd overleef of er om een rare reden uit wordt gezet. (aan mijn inzet en kunde zal het naar mijn idee namelijk niet liggen)

[ Voor 7% gewijzigd door Metaalhoofd op 23-08-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
geheimhoudingsPLICHT
Er is helemaal geen geheimhoudingsplicht! In het geval van het onderhandelingsresultaat kan de bestuurder dat echt niet opleggen. De OR heeft het zichzelf opgelegd door een afspraak te maken met de bestuurder.

Er is meerdere keren gezegd dat wanneer er iets is dat gedeeld kan worden het zo snel mogelijk gedeeld zal worden. Een achterbanraadplegging achteraf tijdens de uitrol in september is mosterd na de maaltijd.

Voor de bestuurder is de OR nu zo goed als uitgespeeld. Dat kwam in de NL HR mail goed naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

ESPACE schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:14:
[...]

Er is helemaal geen geheimhoudingsplicht! In het geval van het onderhandelingsresultaat kan de bestuurder dat echt niet opleggen. De OR heeft het zichzelf opgelegd door een afspraak te maken met de bestuurder.

Er is meerdere keren gezegd dat wanneer er iets is dat gedeeld kan worden het zo snel mogelijk gedeeld zal worden. Een achterbanraadplegging achteraf tijdens de uitrol in september is mosterd na de maaltijd.

Voor de bestuurder is de OR nu zo goed als uitgespeeld. Dat kwam in de NL HR mail goed naar voren.
laat even weten wie je bent voor de komende OR verkiezingen.
Zal ik zeker voor je stemmen.. :X

Ookal zou het nog waar zijn wat je stelt, ik heb zeer sterk het vermoeden dat het zonder d OR allemaal nog veel "erger" zou zijn geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Metaalhoofd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:21:
[...]

En als het interessante (leaseauto) uit het arbeidsvoorwaardenpakket volgens de geruchten ook dreigt te vervallen dan word ik daar minder vrolijk van.
Zou dat echt zo zijn?? Dan wil ik gewoon 700 euro loonsverhoging per direct BUITEN alle andere zaken. Dan koop ik voor 500 euro een übergare bak bij mijn zwagers garage en tuf ik lekker op mijn dooie akkertje naar de klant _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft Jeroen Wijnands geen ontslag genomen aan zijn berichten hier te zien.

Zo slecht zullen de nieuwe arbeidsvoorwaarden dus niet worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:55:
Volgens mij heeft Jeroen Wijnands geen ontslag genomen aan zijn berichten hier te zien.

De arbeidsvoorwaarden zijn heel persoonlijk. Er zijn genoeg mensen die een leaseauto heel belangrijk vinden terwijl er ook zijn die liever geld zien. En zo zijn er nog wel meer dingen waarbij het heel erg afhankelijk is wat je persoonlijk wilt.
Uiteindelijk mag iedereen straks voor zichzelf gaan beslissen of ze de nieuwe voorwaarden gaan tekenen.

Maar de OR vertegenwoordigt toch de achterban? Dus als de OR de achterban negeerd in hoevere vertegenwoordigt zij deze dan nog? En kan je dan nog wel spreken van een OR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bedrijf is geen socialistische radenrepbliek!

De OR vertegenwoordigt de werknemers en DAT is de interne, wettelijk verplichte democratie.

Het staat je vrij kandidaten bij een verkiezing aan de tand te voelen en als je geen geschikt vindt --of dat verwacht--, stel dan jezelf verkiesbaar. Maar eenmaal gekozen zit een OR-lid voor de reglementaire termijn en handelt namens zijn achterban (kieskring). hoe goed of slecht een individueel OR-lid terugkoppelt is voor de bedrijfsdemocratie niet relevant. Dat is de harde waarheid.

Dat de OR met directie overlegt, gevraagde en ongevraagde adviezen geeft, instemmingen geeft of weigert, etc., DAT is het functioneren van de bedrijfsdemocratie.

Het is een misvatting te denken dat een terugkoppeling, raadpleging, wat-dan-ook, tussen OR en de rest van de werknemers de bedrijfsdemocratie is. Waarmee ik niet wil suggereren dat e.e.a. niet nuttig kan zijn. In mijn tijd waren de regelmatige OR-bulletins een goede mogelijkheid naar de achterban te communiceren en bij meerdere 'afslankingen' (wat een rot eufemisme) functioneren raadplegingen met de specifieke achterban goed, zo heb ik mogen horen en zien. Om nu a priori schuld bij de OR neer te leggen vind ik nogal misplaatst -- al begrijp ik heel goed dat zo ongeveer iedereen liever gisteren dan vandaag dat andere arbeidsvoorwaardenpakket wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:55:

Ik heb de laatste 2 maanden ook niet echt de tijd gehad om op me gemakkie te gaan solliciteren. >:)
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:34:

Maar de OR vertegenwoordigt toch de achterban? Dus als de OR de achterban negeerd in hoevere vertegenwoordigt zij deze dan nog? En kan je dan nog wel spreken van een OR
De OR negeert niemand. De OR geeft alleen voor een aantal mensen niet snel genoeg openheid van zaken.

[ Voor 34% gewijzigd door Wijnands op 25-08-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

(jarig!)
Als we dan toch op de eco-toer gaan. Hier ben je toch best vlot mee op je werk als t niet regent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Of deze: http://www.zeromotorcycle...fo&cPath=1&products_id=69

Prijs valt me ronduit mee. Inclusief BTW zou het basismodel een euro of 14.000 moeten kosten. Goedkoper dan een Polo Bluemotion, en geen bijtelling.

[ Voor 12% gewijzigd door t_captain op 25-08-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met de hoeveelheid regen in Nederland kunnen we denk ik beter gaan shoppen bij http://litmotors.com/

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zojuist de ts te lezen en wat opvalt is dat de arbeidsvoorwaarden mager zijn zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
En het wordt magerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
Hangt ervan af of je starter bent of al ervaren.
Hangt ervan af of je gewilde kennis en competenties hebt, of nog niet.
Hangt ervan af hoe de Arbeidsvoorwaarden vanaf oktober zullen zijn.

En dat laatste weet nog bijna niemand, kortom bijna elke reactie is gebaseerd op speculatie en (dat dan helaas wel) slechte ervaringen uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke grap van CGI...
Ik vroeg me af waarom mijn laatste loon nog niet overgemaakt was...
Ik bellen.. Ja je auto is nog niet overgedragen aan de nieuwe eigenaar dus we betalen je loon niet uit...

Misschien was het netjes geweest om dit van te voren te melden?! :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
|:( Ik wou echt dat ze daar 's mee ophielden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

(jarig!)
mag ik tussen het gezever door toch nog even een compliment maken? Wat bij CGI echt fantastisch snel en efficient gaat zijn de declaraties. Binnen een week of zo staat het iedere keer op mn rekening. Helemaal goed. d:)b
Wijnands schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:49:
|:( Ik wou echt dat ze daar 's mee ophielden!
gebeurt dat vaker dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:04:
mag ik tussen het gezever door toch nog even een compliment maken? Wat bij CGI echt fantastisch snel en efficient gaat zijn de declaraties. Binnen een week of zo staat het iedere keer op mn rekening. Helemaal goed. d:)b
Klopt! Dat ging ook al goed in de tijd van TEM en dat hebben ze nu met PSA eigenlijk behoorlijk RAP weer lekker lopend gekregen.
[...]

gebeurt dat vaker dan..?
Procentueel waarschijnlijk niet maar ik hoor het te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Niet / te laat uitbetalen van loon is een kwestie om je rechtsbijstand een fax te laten sturen met als eis directe uitbetaling inclusief de toepasselijke wettelijke rente (binnen een paar dagen oplopend naar 50%).

Verekening (terecht of niet) van loon mag niet zomaar en tot onder een bepaald niveau (minimum loon?) in het geheel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:43:
Leuke grap van CGI...
Ik vroeg me af waarom mijn laatste loon nog niet overgemaakt was...
Ik bellen.. Ja je auto is nog niet overgedragen aan de nieuwe eigenaar dus we betalen je loon niet uit...

Misschien was het netjes geweest om dit van te voren te melden?! :{
Vergeet dat van tevoren melden, zoals Rukapul net zegt: dit mag gewoon helemaal niet. Tip: lees dit even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld ben nu alles aan het doormailen. :{ zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:53:
Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld ben nu alles aan het doormailen. :{ zucht
Is dit je laatste loon NA het uit dienst gaan ? Of gewoon je laatste loon van deze/afgelopen maand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:06:
[...]

Is dit je laatste loon NA het uit dienst gaan ? Of gewoon je laatste loon van deze/afgelopen maand ?
Ik ga per 1 sep uit dienst en ik ga mijn lease auto vrijdag overdragen. Tot die tijd krijg ik mijn laatste loon niet. Dit is niet de eindafrekening aangezien ik komende maand mijn vakantiedagen nog uitbetaald moet krijgen.

De persoon van mijn rechtsbijstand zei dat ze niet zomaar een eventuele boete mogen inhouden. Er is nu namenlijk nog geen sprake van een boete... Ik ben met alles gewoon optijd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:24:
[...]

Ik ga per 1 sep uit dienst en ik ga mijn lease auto vrijdag overdragen. Tot die tijd krijg ik mijn laatste loon niet. Dit is niet de eindafrekening aangezien ik komende maand mijn vakantiedagen nog uitbetaald moet krijgen.

De persoon van mijn rechtsbijstand zei dat ze niet zomaar een eventuele boete mogen inhouden. Er is nu namenlijk nog geen sprake van een boete... Ik ben met alles gewoon optijd. :X
Is dit nu de nieuwe stijl van CGI? Of zijn dit nog de Logica procedures? Illegaal overigens, zowel in dit land als waar CGI oorspronkelijk vandaan komt. Ik ga denk ik mijn C.V ook maar is updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:44:
[...]

Is dit nu de nieuwe stijl van CGI? Of zijn dit nog de Logica procedures? Illegaal overigens, zowel in dit land als waar CGI oorspronkelijk vandaan komt. Ik ga denk ik mijn C.V ook maar is updaten.
Dit is nog een Logica procedure... Geen idee of CGI dit overneemt. Hoop het niet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Rukapul schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:18:
Niet / te laat uitbetalen van loon is een kwestie om je rechtsbijstand een fax te laten sturen met als eis directe uitbetaling inclusief de toepasselijke wettelijke rente (binnen een paar dagen oplopend naar 50%).

Verekening (terecht of niet) van loon mag niet zomaar en tot onder een bepaald niveau (minimum loon?) in het geheel niet.
Klopt maar logica heeft er geen probleem mee om zich niet aan afspraken en regels te houden. Zolang het in het voordeel van het bedrijf is moet alles volgens de regels zijn regels in voordeel van de medewerker dan moet je dus je rechtsbijstand inschakelen.

Maar goed dat onze klanten dat niet weten want ik heb ook situaties voorbij zien komen waarbij toch wel heel grote risico's genomen worden.
Ik zou ze in ieder geval nooit met geheimen vertrouwen want zelfs militaire encriptie word gewoon gedeeld zonder controle.

[ Voor 6% gewijzigd door Shadowhawk00 op 26-08-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montifaud
[...]

.....
Dit is dan wel pijnlijk. Leuke reclame grrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montifaud schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:18:
[...]

Dit is dan wel pijnlijk. Leuke reclame grrr...
Ik dacht nog dat ik op een prettige manier afscheid kon nemen van CGI. Maar neee |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:41
Je loon over augustus moet in principe voor 1 sept. uitbetaald zijn, dus in theorie kan dat nog. Vanaf een paar werkdagen daarna gaat de rente lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilke schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:52:
Je loon over augustus moet in principe voor 1 sept. uitbetaald zijn, dus in theorie kan dat nog. Vanaf een paar werkdagen daarna gaat de rente lopen.
Volgens bovenstaand linkje: 5% voor de vierde tot en met de achtste werkdag na de dag waarop het loon moest worden betaald;

Daarbij houden ze mijn loon opzettelijk in. Dit is iets wat zoiezo niet zomaar mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Hoe kan het loon over augustus nou vóór 1 september uitbetaald zijn? Misschien weiger je de laatste week wel te komen. het is toch eigenlijk logisch dat je pas na het aflopen van de maand betaald krijgt? Of denk ik dan heel raar?

Je krijgt je vakantiedagen toch ook niet uitbetaald als je ontslag neemt, maar pas na je laatste werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

prutser387 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 07:09:
Hoe kan het loon over augustus nou vóór 1 september uitbetaald zijn? Misschien weiger je de laatste week wel te komen. het is toch eigenlijk logisch dat je pas na het aflopen van de maand betaald krijgt? Of denk ik dan heel raar?

Je krijgt je vakantiedagen toch ook niet uitbetaald als je ontslag neemt, maar pas na je laatste werkdag.
Je denkt heel raar. Je moet je uren toch ook vrijdags voor 12 uur indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Sowieso , is een bedrijf ten minste een minimum uit te keren (minimum loon). Mocht dan nog steeds een verschil zijn moeten ze een betalings-regeling treffen. Maar je staat als werknemer in zo'n geval erg zwak.
Je moet advocaat en kort geding regelen, en dan ben je al gauw een paar weken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Ik wil hier ook wel even naar kijken maar dan heb ik iets meer informatie en een echte naam nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als jij de laatste week weigert te komen zijn er alsnog methoden om dat te verrekenen, bijvoorbeeld vakantiegeld of andere uitbetalingen. Het moet niet zo zijn dat je direct geld in gaat houden om een medewerker te dwingen iets te doen zonder dat er vermoedens zijn dat hij het anders niet zou doen, dan ga je wel heel raar met elkaar om.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Ik wil hier ook wel even naar kijken ...
Mogelijk kun je het in een breder verband aankaarten. Het inhouden van salaris bij leavers is een standaard werkwijze wanneer de overdracht van de lease-auto nog niet geheel administratief of contractueel is verwerkt. Ze houden salaris in zolang ze de eventuele boete op de leaver zouden vorderen. Dit doen ze al sinds de invoering van de boeteclausules in het leasecontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We krijgen altijd op de 24e betaald... Daarbij heb ik nu gewoon vakantie dus idd ik kom nu niet werken :P
Ze komen de afspraak niet na en dat is het probleem. Ik heb alles op tijd geregeld. Ik betaal ook tot eind van de maand voor mijn lease auto dus waarom zou ik hem dan een week eerder inleveren zodat ik mijn loon wel op tijd krijg... en ook hebben ze niet gezegd dat dit zou gaan gebeuren.
Wijnands schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 07:26:
[...]

Ik wil hier ook wel even naar kijken maar dan heb ik iets meer informatie en een echte naam nodig.
Het is iets wat Logica standaard doet. Ik denk dat het hoe je het ook wend of keert ik mijn geld niet krijg voordat ik de auto overdoe naar de nieuwe eigenaar. Van verhalen van andere kan ik nu al opmaken dat ook rechtsbijstand weinig gaat opleveren en ik heb ook geen zin om een rechtzaak te beginnen.

Als je echt denk dat je misschien nog verschil kan uitmaken of als je dit geval kan gebruiken om dit kromme proces om te laten gooien dan wil ik alsnog wel even wat zaken doorgeven via een PM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Nieuwsgierig: is dit ook een term die (specifiek) binnen CGI wordt gebruikt? Net als 'members'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Joiners, leavers en rejoiners zijn woorden die al in de LogicaCMG tijd werden gebruikt.
Pagina: 1 ... 22 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.