"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
IS/IT is SBU georganiseerd en valt niet onder het MT of onder NLt_captain schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:44:
De bestuurder is de formele vertegenwoordiging van de NL directie. Deze is de baas van IS/IT in de landenorganisatie. Lijkt me niet dat IS/IT in een positie is om te gaan dwarsliggen
[ Voor 14% gewijzigd door NeP2013 op 13-08-2013 10:29 ]
Er werd gesuggereerd dat de MC op locatie zou zijn bij een IT-Opleidingsbureau die een vestiging heeft in Nieuwegeinavotar schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:50:
[...]
Nieuwegein is nog maar een jaar of zo dicht. Niet iedereen heeft die memo blijkbaar gelezen
Verwijderd
Toch niet VMR consultants? Die lopen mij ook constant te spammen, rapporteer het ook elke keer als spam, maar lijkt weinig te helpen.Reneger schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:55:
Ik lijk weer in trek bij recruiters in Engeland. dit is de 2e of 3e al binnen een week...
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
moest je ook eerst een voorschot voor administratiekosten overmaken naar (re)Nigeria?Reneger schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:27:
Geen idee. Een was een recruiter met vaag gelul over 2 klussen, de ander bood een ton als jaarsalaris. De laatste weet ik zo niet meer. Alles getrashed.
t_captain schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:37:
Een jaarsalaris van een ton zomaar trashen, zo slecht betaalt CGI nog niet

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Maar het blijft voor mij simpel: Ik heb geen behoefte om met een recruiter/headhunter in zee te gaan.
Klinkt alsof er niets veranderd is, dat was voor mij altijd al genoeg reden om niet te komen.avotar schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:52:
[...]
Nee, meer mijn punt dat er ook members niet in de buurt van een vestiging wonen![]()
[...]
Onderschrijf ik volledig
Als ik eens iemand op de koffie krijg uit den Randstadt, moet ik altijd horen wat een rot eind het wel niet... ehm, ja, dat rij ik dus dagelijks. Dank je wel he. (Iemand shell dagje uit zegeltjes kopen?heb er inmiddels al stapels
en meer airmiles dan ik opkrijg... dat dan weer wel
)
Maar inderdaad, het zou het MT sieren als je het gewoon lekker centraal houdt. En natuurlijk is dat vanuit Limburg / Groningen / Zeeland nog steeds een rot-eind. Maar ik zou het gebaar kunnen waarderen.
Want het alternatief is naar een vestiging rijden, daar parkeren en op de bus stappen. Vervolgens van diezelfde bus afhankelijk moeten zijn om weer terug op een vestiging te komen rond een uur of 10 om daarna nog ruim een uur zelf te moeten rijden, terwijl je al van voor 6 uur in de ochtend bezig bent. Dat vind ik al niet eens meer veilig.
Maar als je zelf rijdt, kun je de volle mep parkeren betalen.
Het voelt gewoon heel krom.
Ik ga geen eigen tijd inleveren en parkeergeld betalen voor iets wat zowel ik als mijn werkgever onzinnig vinden. En in deze tijd van technologie is het wel heel vaag dat een technologie bedrijf niet eens de mogelijkheid bied om remote in te loggen.
Je kunt bij CGI remote inloggen via de portal.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:15:
[...]
Klinkt alsof er niets veranderd is, dat was voor mij altijd al genoeg reden om niet te komen.
Ik ga geen eigen tijd inleveren en parkeergeld betalen voor iets wat zowel ik als mijn werkgever onzinnig vinden. En in deze tijd van technologie is het wel heel vaag dat een technologie bedrijf niet eens de mogelijkheid bied om remote in te loggen.
Of bedoel je remote inloggen op een webcast van de meeting?
Dat lijkt me een plus, maar hoeft niet te zeggen dat het IT bedrijf niet capabel is. Meer dat ze er geen tijd/geld/moeite in willen steken om dat te faciliteren.
let the past be the past.
Dat is precies wat mij betreft ook de kern van de zaak. Je doet je project goed, bent billable, de klant is tevreden, maar waardering van het management ho maar. Laten we het dan maar niet eens hebben over de stilstand in salarisverhoging. Je krijgt nauwelijks een compliment dat je het goed hebt gedaan. Ja tijdens je review staat er : "je hebt uitstekend gewerkt bla bla bla". een standaard "bedankt voor je inzet" verhaal. En dat door managers die geen f*k verstand hebben van datgene waar jij de hele dag mee bezig bent.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:15:
[...]
Klinkt alsof er niets veranderd is, dat was voor mij altijd al genoeg reden om niet te komen.

Maar wat je wel mag is dan in eigen tijd komen opdraven en de uren reistijd lekker de rest van de week inhalen. Tja dan heb ik ook zoiets van.....laat maar.....
Er is wel een webcast volgens het programma.prutser387 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:04:
Het is natuurlijk een beetje raar als je een zaal afhuurt (Media Plaza) en vervolgens gaat iedereen thuis kijken
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Als ik kijk naar het afgelopen jaar was het voor mij als consultant:
FY2012 meeting vorig jaar oktober...a 4 uur prive tijd.
2x een practice meeting... a 2x4 uur prive tijd.
1x een teammeeting...a 4 uur prive tijd.
En dat was het wel. 16 uur totaal op een jaar.
Eens een uurtje eerder weg is niet een probleem, maar soms beginnen dingen echt vroeg, want op het kantoor hebben ze er zelf geen last van maar zijn ze wel eerder thuis.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Het gaat om het principe. What's in it for me? Wat betreft FY en PM, weinig Hooguit wat collega contact, maar dat regel ik zelf wel en daarvoor vind ik teammeetings sowieso geschikter (1x?, wij trouwens zo'n 4-6 per jaar en daar probeer ik altijd bij te zijn). Blijkbaar vindt het management het wel allemaal belangrijk, maar mag de werknemer ALLE 'kosten' dragen.Eddo-79 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:45:
Even voor de beeldvorming: Hoeveel tijd zijn jullie nou feitelijk het afgelopen jaar kwijt geweest voor meetingen in de avond, exclusief scholing?
Iets soortgelijks lijkt ook voor de arbeidsvoorwaarden op te gaan. Training als onderdeel van je AV-pakket. Alsof alleen de werknemer daar baat bij heeft
Het wordt allemaal erg eenzijdig op deze manier

Net zoals ik borrels ook leuk vind eigenlijk, zelfs bij de klant of een concurrent waar oud-collega's werken. En die borrels gaan ook in eigen tijd.
Dus betrokkenheid bij de zaak, meedenken en doen met de zaak, halen en brengen van informatie, netwerken en ja: op die manier ook investeren in mijn carriere. Zo simpel is het voor mij. En dat naast dat ik prima declarabel ben.
Het grappige is dat ik vaak zie dat mensen bereid zijn om bij hun klant extra uren te werken en extra dingen te doen (zelfs zonder billable te zijn !!), maar zodra CGI het vraagt gaat de weerstand-stand aan. Bijzonder.
Voor mij hoort het, natuurlijk in een gezonde mate en balans, bij het vak van consultant. Net zoals continue scholing bij het vak hoort.
Het is een webcast omdat alle locaties dezelfde stream bekijken. Je kan de stream niet vanuit huis bekijken, tenminste dat begreep ik ervan.SithWarrior schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:59:
[...]
Er is wel een webcast volgens het programma.
Verwijderd
Waarschijnlijk komt dat omdat de klant de toegevoegde waarde van CGI-ers wel ziet en de waardering dan ook wederzijds is.Eddo-79 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:36:
Dus betrokkenheid bij de zaak, meedenken en doen met de zaak, halen en brengen van informatie, netwerken en ja: op die manier ook investeren in mijn carriere. Zo simpel is het voor mij. En dat naast dat ik prima declarabel ben.
Het grappige is dat ik vaak zie dat mensen bereid zijn om bij hun klant extra uren te werken en extra dingen te doen (zelfs zonder billable te zijn !!), maar zodra CGI het vraagt gaat de weerstand-stand aan. Bijzonder.
Tja, borrels bij de klant zijn op lokatie, je bent er al, je hoeft er geen 2u voor in de auto te zitten. Daarbij heeft menig persoon ook een privéleven, je avondje sporten, iets doen met de kinderen, je vereniging etc. Door zo'n meeting moet je toch vaak dit soort dingen afzeggen, en misschien ook de volgende dag als je tot 19:00 moet doorwerken om die uren weer in te halen.Eddo-79 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:36:
Tja, "whats in it for me" kan ik alleen voor mijzelf beantwoorden: Ik ben zelf altijd erg benieuwd hoe het gaat met de tent. Ik wil het persoonlijk horen en niet per email. Ik wil vragen kunnen stellen als ik die heb en zorgen kunnen uiten als ik dat nodig vind. Ik wil kennis opdoen over hoe het bedrijf gemanaged wordt en welke resultaten gehaald worden. En naast het informatieve zie ik het ook als mogelijkheid om met collega's bij te kletsen.
Net zoals ik borrels ook leuk vind eigenlijk, zelfs bij de klant of een concurrent waar oud-collega's werken. En die borrels gaan ook in eigen tijd.
Voor mij hoort het, natuurlijk in een gezonde mate en balans, bij het vak van consultant. Net zoals continue scholing bij het vak hoort.
Punt is: als je na een dag werken (+ reizen) weer 1-2 uur in de auto naar een meeting "moet" terwijl je weet dat je de volgende dag weer een lange dag hebt, dan is de motivatie simpelweg ver te zoeken. Met andere woorden: dat verklaart de weerstand-stand
En betrokkenheid komt van twee kanten. What's in it for me: jullie investeren nauwelijks in mij, waarom zou ik investeren in jullie? ...zo zwart wit is het natuurlijk niet..maar het is een langzaam proces. In het begin ga je nog braaf naar meetings, maar later denk je ook van....pffff nee.
En zo gezellig zijn die meetings ook weer niet, een hoop geslijm en "theater dat men het allemaal gezellig vindt om al die leuke collega's weer te zien", maar op een paar collega's na gaat iedereen zowat direct naar huis als het formele gedeelte klaar is.
ik ken een bedrijf waar men gewoon elke maand een woensdagmiddag (jaha onder billable tijd) met 400 man samenkomt voor dit soort bijeenkomsten. Zo hoort het eigenlijk

Wordt dus in 2 maanden tijd dik 11000 zakelijke kms + ca 2000-3000 prive kms in een benzine huurauto. Na die 2 mnd zullen de meeste klanten wel meevallen qua afstand denk ik dan
Leuk begin bij je nieuwe werkgever 2 maanden lang 3 uur per dag in de auto. kunnen ze geen hotel regelen voor je voor 2 dagen in de week ofzo? Want na een dag van 11 uur en dat een paar weken lang zal dat niet ten goede komen van je MC resultatenMetaalhoofd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:38:
Heb net gehoord dat de MC Java toch in Rdam gehouden wordt. Dat wordt dus 2 maanden lang 2x135 km per dag rijden.
Wordt dus in 2 maanden tijd dik 11000 zakelijke kms + ca 2000-3000 prive kms in een benzine huurauto. Na die 2 mnd zullen de meeste klanten wel meevallen qua afstand denk ik dan
Overigens hoezo word het dan beter bij mij hebben ze het 2 jaar lang vol gehouden om elke klus effectie 3x zo ver weg te doen dan de vorige. Dat word na 3 klussen toch best wel ver moet ik je zeggen.
Als elke klus 3x zo ver weg zal zijn zit je dan in Frankrijk?
FY2012 meeting vorig jaar oktober...a 1 uurtje minder billableEddo-79 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:45:
Even voor de beeldvorming: Hoeveel tijd zijn jullie nou feitelijk het afgelopen jaar kwijt geweest voor meetingen in de avond, exclusief scholing?
2x een practice meeting... a 2x1 uurtje minder billable
1x een teammeeting...a 1 uurtje minder billable
En dat was het wel. 4 uurtjes niet bij de klant in rekening te brengen om andere hoognodige bedrijfsmatige zaken te ondernemen. Voor sommige wat meer, anderen wat minder.
Maar nee, die haal je maar in! Ik kom graag, ook niet erg om er eigen tijd in te steken, maar het is wel erg eenzijdig!
Eindhoven->rotterdam->Duitsland->UKMetaalhoofd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:21:
Maak er maar 4 uur per dag van. Om om 830 op kantoor in rotterdam te zijn moet ik volgens de routeplanner een uur extra rekenen ivm vertragingen.
Zo... dan kom je in de buurt van de afstand die ik al een jaar of 6 rij...Metaalhoofd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:38:
Heb net gehoord dat de MC Java toch in Rdam gehouden wordt. Dat wordt dus 2 maanden lang 2x135 km per dag rijden.
Het went
Zie dat je wellicht wat je met je tijden kan regelen op de dagen dat het gaat. Dat zal je al wel helpen.
Waar moet je vandaan komen? Met die afstand zou je bij mij in de straat kunnen wonen
Nee dat doen ze niet zomaar. Dat is altijd in overleg.Metaalhoofd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:33:
Maar ze zetten je toch niet zo aan het werk in t buitenland?
Hoewel sommige mensen soms wat lichte dwang ervaren met dat soort gesprekken, maar dat is maar net hoe je er mee omgaat.
[ Voor 20% gewijzigd door avotar op 14-08-2013 19:43 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
[ Voor 99% gewijzigd door avotar op 15-08-2013 05:36 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Deventer.avotar schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:42:
[...]
Zo... dan kom je in de buurt van de afstand die ik al een jaar of 6 rij...
Het went
Zie dat je wellicht wat je met je tijden kan regelen op de dagen dat het gaat. Dat zal je al wel helpen.
Waar moet je vandaan komen? Met die afstand zou je bij mij in de straat kunnen wonen
Op zich heb ik geen moeite met veel rijden, maar als even kan wil ik mijn gezin ook doordeweeks meemaken
Maar met 2 mnd MC in rdam had ik wel rekening gehouden.
Nee, er werd me wel verteld dat mijn salaris zou groeien op basis van mijn performance..marcelmg2 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:21:
De 'ik heb geen 9 tot 5 mentaliteit' en 'natuurlijk heb ik geen probleem met wat extra's doen' en 'ja natuurlijk snap ik dat niet alles in de baas zn tijd kan' en 'goed initiatief die teammeetings, om elkaar ook buiten werk eens te zien' geldt alleen in je sollicitatiebrief en tijdens je sollicitatie gesprek. Toch? Of heb je toen ook gezegd dat je dat echt niet van plan bent en dat dat eerst maar eens gecompenseerd moet worden en dat we dan wel verder zien.....
Maar blijkbaar moesten eerst nog wat 'foutjes' uit het verleden gecompenseerd worden en zullen we dan wel weer verder zien

[ Voor 41% gewijzigd door J2pc op 14-08-2013 22:37 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
Oh nee, dat is een heel andere kant op.Metaalhoofd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:57:
[...]
Deventer.
Op zich heb ik geen moeite met veel rijden, maar als even kan wil ik mijn gezin ook doordeweeks meemaken
Maar met 2 mnd MC in rdam had ik wel rekening gehouden.
Nee en weet je... het lijkt ver (is het ook wel), maar het went echt.
Er zijn er nog niet veel hoor die bij CGI hebben gesolliciteerd... nieuwe heren, nieuwe wetten.marcelmg2 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:21:
De 'ik heb geen 9 tot 5 mentaliteit' en 'natuurlijk heb ik geen probleem met wat extra's doen' en 'ja natuurlijk snap ik dat niet alles in de baas zn tijd kan' en 'goed initiatief die teammeetings, om elkaar ook buiten werk eens te zien' geldt alleen in je sollicitatiebrief en tijdens je sollicitatie gesprek. Toch? Of heb je toen ook gezegd dat je dat echt niet van plan bent en dat dat eerst maar eens gecompenseerd moet worden en dat we dan wel verder zien.....
Maar je zal vaak zien dat het altijd dezelfden zijn die klagen, net zoals het altijd dezelfden zijn die de meetings bezoeken.
Vroeger was het opvallend, hoe verder men weg woonde, hoe groter de kans was dat ze er waren.
Tegenwoordig ken ik ze niet goed genoeg om die conclusie te maken.
+1J2pc schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:28:
[...]
Nee, er werd me wel verteld dat mijn salaris zou groeien op basis van mijn performance..
Maar blijkbaar moesten eerst nog wat 'foutjes' uit het verleden gecompenseerd worden en zullen we dan wel weer verder zien
Verwijderd
Ik had altijd meer last van het verkeer in de middag dan in de ochtend... Ik kwam van de a 12 utrecht kant af.Metaalhoofd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:21:
Maak er maar 4 uur per dag van. Om om 830 op kantoor in rotterdam te zijn moet ik volgens de routeplanner een uur extra rekenen ivm vertragingen.
De langste file tijd in de middag was 3,5 uur
MC's zijn nu 2 maanden btw?
Die UWV werkplein is momenteel niet echt goede reclame voor CGI
Verwijderd
Want als je ziet hoe vaak die buitenstaan om "even" een sigaretje te doen, als je die tijd ook meerekent dan blijf je uren inhalen....
Als je weet dat je over een maand een keer zo'n meeting hebt, dan start je toch een paar keer een half uurtje eerder of je werkt een half uurtje langer door. (dit lukt BIJNA iedereen)
Ok ik mag er eigenlijk niets van zeggen want ik ga bijna nooit naar meetings maar toch.. reden is hetzelfde als hierboven al is beschreven, beloven beloven beloven en niets nakomen in het begin ga je nog braaf en denk je mee maar dat wordt steeds minder tot je beseft dat je beter lekker thuis kan zijn, sporten of met je vrienden in kroeg ipv zo'n suf promotie verhaaltje van hoe goed we wel niet zijn enz enz.
Verwijderd
Nou nou nou huilebakken.... Voor wat hoort wat he. Als CGI een super wouwie leuke werkgever was dan stond iedereen een half uur te vroeg op de stoep voor die meetings.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:00:
Zitten tussen al die huilebalken hier over dat ene uurtje niet billable ook rokers?
Want als je ziet hoe vaak die buitenstaan om "even" een sigaretje te doen, als je die tijd ook meerekent dan blijf je uren inhalen....
Als je weet dat je over een maand een keer zo'n meeting hebt, dan start je toch een paar keer een half uurtje eerder of je werkt een half uurtje langer door. (dit lukt BIJNA iedereen)
Ok ik mag er eigenlijk niets van zeggen want ik ga bijna nooit naar meetings maar toch.. reden is hetzelfde als hierboven al is beschreven, beloven beloven beloven en niets nakomen in het begin ga je nog braaf en denk je mee maar dat wordt steeds minder tot je beseft dat je beter lekker thuis kan zijn, sporten of met je vrienden in kroeg ipv zo'n suf promotie verhaaltje van hoe goed we wel niet zijn enz enz.
Mwah als je vaker niet dan wel komt, dan kan je dat terug horen op je review. Dan ben je niet zichtbaar genoeg. Over het algemeen is het gewoon wel handig om naar die meetings te gaan. Ik had altijd een manager die dit wel belangrijk vond.Metaalhoofd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:02:
Zijn er consequenties als je niet komt naar zo'n meeting?
Verwijderd
Heb gewoon van 4 mensen incl mijn teamleider en manager te horen gekregen dat ze het zo fijn vonden dat ik er was :-s
Verwijderd
Wees er maar trots opVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:07:
Toevallig ben ik bij die laatste grote meeting geweest, je weet wel met champagne op het podium en bla bla.
Heb gewoon van 4 mensen incl mijn teamleider en manager te horen gekregen dat ze het zo fijn vonden dat ik er was :-s
Huilebalken = teleurgesteldenVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:00:
Zitten tussen al die huilebalken ....
.......

nieuw in de bijsluiter van de arbeidsvoorwaarden:
"ervaringen uit het verleden bieden wel degelijk zicht op de toekomst"

klopt. heb bijna twee jaar 3 keer per week 3-4 uur in de auto gezeten (zonder files, retour). een keer hotel in het midden van de week. Dat went wel, al ga je na een tijdje ongemerkt verschijnselen van overspannenheid vertonen die niks met het werk te maken hebben, maar met een aangepast slaapritme, laat thuis, nauwelijks sport etc. Dat kun je redelijk goed aan als je beneden de 35 bent en een (toen nog wel) C220 van de baas hebt , maar daarboven ben je beslist een risico op de weg. Het zelf signaleren van die verschijnselen lukt door die gewenning ook niet echt. Er is iemand zoals een partner nodig die dan moet ingrijpen. Dat was overigens de bij de vorige reorganisatie, vlak na de eeuwwisseling. Toen was ik niet kieskeurig...avotar schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 05:55:
Nee en weet je... het lijkt ver (is het ook wel), maar het went echt.
mijn advies: probeer ALTIJD een hotel te regelen bij meer dan 1 week dergelijke afstanden. Die 90 euro bij een bastion wegen niet op tegen de risico's, bijvoorbeeld in de winter....
Denk dat ik de eerste weken gewoon heen en weer reis, maar als de examendata dichterbij komen en ik krijg last van vermoeidheidsverschijnselen dan trek ik wel aan de bel of regel zelf wat
Nou ja.. je moet het ook maar willen.. in een hotel zitten....t_captain schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:04:
Deventer-Rotterdam is zo'n 150 km enkele reis. Een nacht hotel tussen 2 werkdagen in scheelt dan 300 zakelijke kilometers. Een flink deel van de hotelrekening gaat rechtstreeks ten laste van de lease- en brandstofrekening. Ik ken de betreffende manager niet, maar een compromis met enkele nachten hotel lijkt me niet onredelijk.
Dit is geen opschep momentje... maar met een tussenpoze van een jaar doe ik dat soort afstanden al meer dan 12 jaar dagelijks.peter00 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:37:
[...]
![]()
nieuw in de bijsluiter van de arbeidsvoorwaarden:
"ervaringen uit het verleden bieden wel degelijk zicht op de toekomst"
[...]
klopt. heb bijna twee jaar 3 keer per week 3-4 uur in de auto gezeten (zonder files, retour). een keer hotel in het midden van de week. Dat went wel, al ga je na een tijdje ongemerkt verschijnselen van overspannenheid vertonen die niks met het werk te maken hebben, maar met een aangepast slaapritme, laat thuis, nauwelijks sport etc. Dat kun je redelijk goed aan als je beneden de 35 bent en een (toen nog wel) C220 van de baas hebt , maar daarboven ben je beslist een risico op de weg. Het zelf signaleren van die verschijnselen lukt door die gewenning ook niet echt. Er is iemand zoals een partner nodig die dan moet ingrijpen. Dat was overigens de bij de vorige reorganisatie, vlak na de eeuwwisseling. Toen was ik niet kieskeurig...
mijn advies: probeer ALTIJD een hotel te regelen bij meer dan 1 week dergelijke afstanden. Die 90 euro bij een bastion wegen niet op tegen de risico's, bijvoorbeeld in de winter....
Het kan echt wel, maar je moet jezelf goed in de gaten houden en bepaalde zaken opofferen.
Mijn dag:
4.30 uit bed, 5.15 in de auto, 6.45 bij de klant (zonder file), 15:30 vertrek bij de klant, 17.00 thuis (zonder file), 22.00 naar bed.
Tussen 17.00 en 22.00 dus quality time met de kinderen en de vrouw, huishouden, boodschapjes doen, 2 keer in de week sporten.
Verdere visites / activiteiten doen we in het weekend. En zo nu en dan werk ik een dag thuis om even een uur 2 langer te kunnen slapen. En overigens de laatste keer dat ik ziek ben thuis gebleven is al weer meer dan 2 jaar geleden.
De helft van die tijd heb ik die afstanden overigens in een Polo gedaan. (weliswaar 3 verschillende, maar toch). Ben nu aan lease-wagen nr 8 bezig. Buiten hier en daar een kortlopend contractje, allemaal opgereden.
En een hotel is schattig, maar ik pak graag de extra reistijd als dat betekent dat ik de avond lekker bij mijn gezin kan doorbrengen.
En daarom mor ik dus ook wat als ik ineens nog op een avond naar Utrecht mag voor een meeting... hoewel ik dat ondanks mijn gemor gewoon doe. Heb de laatste 2 jaar voor de overname ook in een maandelijks overleg orgaan gezeten, waarbij ik op een vrije avond nog 3 uur zat te praten met een AD in Nieuwegein / Arnhem / Amstelveen .. maar net even hoe het uit kwam.
[ Voor 7% gewijzigd door avotar op 15-08-2013 12:18 ]
Ik ken dat, je komt nieuw bij een bedrijf en "durft" niet meteen eisen te stellen. Aan de andere kant wordt er vaak heel luchtig gedaan over afstanden. Zeker als men uit de Randstad komt. Zo van: "ah maar da's toch maar een uurtje rijden?". Uh ja buiten de file als ik 120km/u kan rijden. Maar reken maar zeker het dubbele tijdens normale uren. En dan moet je nog parkeren etc etc. Men heeft dat vaak (onbewust) niet door.Metaalhoofd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:59:
Om gelijk al een hotel te regelen bij een MC van 2 mnd in proeftijd, lijkt me wel beetje vreemd overkomen. "Part of the job" zie ik CGI dan zeggen.
Denk dat ik de eerste weken gewoon heen en weer reis, maar als de examendata dichterbij komen en ik krijg last van vermoeidheidsverschijnselen dan trek ik wel aan de bel of regel zelf wat
De uitkomst ligt IMO in het midden. Je geeft duidelijk aan dat het erg zwaar gaat worden en meteen ook direct een signaal af dat je niet met je laat spotten. En bovendien kunnen ze die MC ook een keertje een week in Arnhem doen lijkt mij.
Dat heb ik een jaar gedaan, daarna was ik helemaal kapot..weinig slaap, continu haasten om je schema te halen, een dagindeling die niet strookt met de rest van je collega's (die meeting om 17:00 die je niet kunt bijwonen)...om 19:00 total loss op de bank...in het weekend koppijn omdat je normale ritme weer probeert te herstellen. lam op een verjaardag op zaterdagavond omdat je gewend bent om 22:00 (of eerder) op je bed te liggen).avotar schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:16:
Dit is geen opschep momentje... maar met een tussenpoze van een jaar doe ik dat soort afstanden al meer dan 12 jaar dagelijks.
Het kan echt wel, maar je moet jezelf goed in de gaten houden en bepaalde zaken opofferen.
Mijn dag:
4.30 uit bed, 5.15 in de auto, 6.45 bij de klant (zonder file), 15:30 vertrek bij de klant, 17.00 thuis (zonder file), 22.00 naar bed.
Tussen 17.00 en 22.00 dus quality time met de kinderen en de vrouw, huishouden, boodschapjes doen, 2 keer in de week sporten.
Verdere visites / activiteiten doen we in het weekend. En zo nu en dan werk ik een dag thuis om even een uur 2 langer te kunnen slapen. En overigens de laatste keer dat ik ziek ben thuis gebleven is al weer meer dan 2 jaar geleden.
De helft van die tijd heb ik die afstanden overigens in een Polo gedaan. (weliswaar 3 verschillende, maar toch). Ben nu aan lease-wagen nr 8 bezig. Buiten hier en daar een kortlopend contractje, allemaal opgereden.
En een hotel is schattig, maar ik pak graag de extra reistijd als dat betekent dat ik de avond lekker bij mijn gezin kan doorbrengen.
En daarom mor ik dus ook wat als ik ineens nog op een avond naar Utrecht mag voor een meeting... hoewel ik dat ondanks mijn gemor gewoon doe. Heb de laatste 2 jaar voor de overname ook in een maandelijks overleg orgaan gezeten, waarbij ik op een vrije avond nog 3 uur zat te praten met een AD in Nieuwegein / Arnhem / Amstelveen .. maar net even hoe het uit kwam.
Tja Avotar, been there, done that, got a bunch of T-shirts maar dat verhaal dat je schetst is über-optimistisch en slechts weggelegd voor weinigen
Sinds die halve burnout door dat onnatuurlijke ritme heb ik me voorgenomen dat het het gewoon niet waard is. Helemaal kapot gaan aan die #$%^&* reistijden.
En er zijn genoeg opdrachten in de regio (tenminste, er is werk genoeg).
Als je er zelf geen bezwaar tegen hebt: gooi het balletje op! Het zal de kwaliteit van je training vergroten. De reistijd kun je beter gebruiken om rustig de stof te verwerken en genoeg nachtrust te krijgen.Metaalhoofd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:59:
Om gelijk al een hotel te regelen bij een MC van 2 mnd in proeftijd, lijkt me wel beetje vreemd overkomen. "Part of the job" zie ik CGI dan zeggen.
Ik heb zelf wel in de gaten dat ik een gevaar op de weg word. Korte nachten (peuter), lange dagen en dan ook nog naar huis rijden. Met plezier draag ik mijn lease auto over!
Voordat ik weer overstap naar een baan met reistijd langer dan 10 minuten moet de bijstand dreigen...
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Verwijderd
Bij mij in de MC waren er wel personen met een hotel hoorMetaalhoofd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:59:
Jij staat ook wel sterk, omdat jou verteld was dat het in Nieuwegein zou zijn.
Een mailtje sturen kan altijd
Ik wou dat het een verhaal was dat ik schetste.... het is helaas werkelijkheid... en er is geen werk in mijn regio .... niet wat ik zoek.Montifaud schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:39:
[...]
Dat heb ik een jaar gedaan, daarna was ik helemaal kapot..weinig slaap, continu haasten om je schema te halen, een dagindeling die niet strookt met de rest van je collega's (die meeting om 17:00 die je niet kunt bijwonen)...om 19:00 total loss op de bank...in het weekend koppijn omdat je normale ritme weer probeert te herstellen. lam op een verjaardag op zaterdagavond omdat je gewend bent om 22:00 (of eerder) op je bed te liggen).
Tja Avotar, been there, done that, got a bunch of T-shirts maar dat verhaal dat je schetst is über-optimistisch en slechts weggelegd voor weinigen![]()
Sinds die halve burnout door dat onnatuurlijke ritme heb ik me voorgenomen dat het het gewoon niet waard is. Helemaal kapot gaan aan die #$%^&* reistijden.
En er zijn genoeg opdrachten in de regio (tenminste, er is werk genoeg).
Maar het is pittig. Dat is het. Ik heb het geluk dat ik weinig slaap nodig heb. Uurtje of 5 is in principe voldoende.. maar met 2 kinderen van 2 en een maand of wat.. kan het soms... uitdagend zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door avotar op 15-08-2013 14:04 ]
Zeker doen, het getuigt van inzicht en is gewoon assertief. Bovendien is de MC dan een stuk effectiever.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:08:
[...]
Bij mij in de MC waren er wel personen met een hotel hoorDaar werd niet moeilijk over gedaan.
Jij staat ook wel sterk, omdat jou verteld was dat het in Nieuwegein zou zijn.
Een mailtje sturen kan altijd
Voor een hele dag naar Rotterdam zou ik met mijn lease-auto naar het station rijden, daar parkeren en met de trein naar Rotterdam reizen en voor de deur uitstappen.Deventer
It always seems impossible until it's done.
- te weinig zitplekken in 2e klas om de reis ook nuttig te laten zijn
- bij het minste of geringste mis ik een aansluiting, zeker nu er nauwelijks directe treinen naar rdam gaan, waardoor ik alsnog een half uur tot langer eerder de trein moet pakken
- stress om een trein te halen waarin alles op een minuut aankomt, terwijl bij autorijden 5 minuten uitloop niet per definitie een grote vertraging oplevert
Op dit traject zou OV me 1:50 duren. Afh v files duurt het dus langer/korter dan rijden
[ Voor 27% gewijzigd door Metaalhoofd op 15-08-2013 14:52 ]
Ik vind het knap van je, ik ken er maar weinig die dit lang volhouden. Ik heb het jaren gedaan maar voor mijn eigen gezondheid doe ik het gewoon niet meer. Al die beloften van regionaal werken jaja..ze sturen mensen uit Amsterdam naar Eindhoven en mensen uit Eindhoven naar Den Haag. Ik weet niet wat voor competence jij hebt en welke regio, dat kan het idd lastig maken wb keuzemogelijkheden.avotar schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:03:
[...]
Ik wou dat het een verhaal was dat ik schetste.... het is helaas werkelijkheid... en er is geen werk in mijn regio .... niet wat ik zoek.
Maar het is pittig. Dat is het. Ik heb het geluk dat ik weinig slaap nodig heb. Uurtje of 5 is in principe voldoende.. maar met 2 kinderen van 2 en een maand of wat.. kan het soms... uitdagend zijn.
Dat uur kun je als een gemiddelde vertraging beschouwen wanneer je met de auto gaat. Langere vertragingen op dit traject zijn geen uitzondering. Zorg dan ook maar dat je heel vroeg in Rotterdam op kantoor bent. Anders moet je parkeren bij het winkelcentrum en ook nog met een pendel bus naar het kantoor worden gebracht.Om om 830 op kantoor in rotterdam te zijn moet ik volgens de routeplanner een uur extra rekenen ivm vertragingen.
Treinreizen is niet het meest comfortabel. Maar als je er met de auto op dit traject een paar keer meer dan 3 uur over gedaan hebt en je op je MC na 9:00 gestrest aankomt, of 's avonds vaak te laat bent voor afspraken zul de punctualiteit van de NS nog eens gaan waarderen
Je hebt twee maanden de tijd om het allemaal te proberen en te ervaren. Succes!!!
It always seems impossible until it's done.
Staan de nieuwe AV er al deels in...Metaalhoofd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 07:48:
die van Java wel. http://www.logica.nl/we-a...asterclasses-java-en-soa/
Goed salaris, prima arbeidsvoorwaarden en een grote mate van flexibiliteit (bijvoorbeeld vrijheid in de keuze van je pensioenpakket, aantal vakantiedagen, werktijden, vervoer en verlof).
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Naar alle waarschijnlijkheid zal het contract voor bestaande werknemers er ook op lijken, maar voor zover niet bekend is gemaakt, wat het wordt, zal het niets anders dan gissen blijven.
Feit blijft wel; als het nieuwe bod niet aantrekkelijk is, ga je er gewoon niet op in. Blijf je op het oude contract zitten.
En het is nog een leugen ook, want een Werkplein is iets heeeel anders dan www.werk.nl.Metaalhoofd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 07:48:
De vestigingen worden tegenwoordig werkpleinen genoemd. En het lijkt me sterk dat CGI heeft meegewerkt aan deze vestigingen
Verwijderd
- Is dit het soort baan waar je als je na zo'n 3 jaar weggaat veel kanten mee op kan? Is het een goede basis of misschien juist te specifiek waardoor je niet makkelijk meer kan switchen? Zijn de diploma's die je haalt wat waard?
- Hebben jullie ervaring met mensen die al dan niet vrijwillig vroegtijdig (binnen 3 jaar) stopten en hun opleiding (gedeeltelijk) moesten terugbetalen?
- Hoeveel invloed heb je op waar je komt te werken? Ik woon zelf in Amsterdam en zit niet te wachten op reistijden van meer dan 1 1/2 uur.
alvast bedankt!
Daarnaast namen de meeste joiners toendertijd een leaseauto (want de leasevergoeding á 700 euro werd alleen betaald als je een leaseauto nam). Het contract hiervan had een looptijd van 4 jaar. En ook hieraan zit een afkoopsom (wel veel minder hoog dan de amortisatieregeling)
Dus in feite teken je voor 4 jaar.
Wat betreft je positie na 3 jaar: je profiel is t.z.t. een afgeronde HBO/WO opleiding, wat bijgespijkerd in een masterclass, en 3 jaar werkervaring op waarschijnlijk een stuk of 3 projecten in Java; bij een leeftijd van pakweg 26-28 jaar afhankelijk van hoe snel je studie is verlopen. Ik zie dat als een zeer gunstige positie op de arbeidsmarkt. Ik denk dat je met zo'n profiel ongeveer een week nodig hebt om een baan te vinden en kunt rekenen op een salaris van rond de 2700-3200 euro bruto.
Als je in Amsterdam woont en in Java werkt hoef je niet bang te zijn voor extreme reistijden. Java is bijvoorbeeld vrij groot in de financiele wereld en dan is AMS een centrale plek in ons land. Het hangt natuurlijk wel af waar je woont. Vanuit Noord zul je meestal eerst de Zeeburgertunnel of Coentunnel op je pad vinden, uit Zuid is alles wat dichterbij.
Eens, behalve dat salaris......ik had zelf na 3 jaar pas een salaris van 2300. Na 5 jaar pas rond de 2500. Reken elk jaar er 100 euro gemiddeld bij als je het goed doet (en er is ruimte voor salarisverhoging).t_captain schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:17:
Als je een nieuwe leaseauto bestelt, zit je 4.5 jaar "vast". Eerst je proeftijd voordat je een auto kunt bestellen, dan de levertijd van de auto en dan 4 jaar looptijd. Vastzitten betekent dat je naast de eventuele amortisatie van je masterclass ook de afkoop van een lease hebt. Tenzij je hem weet over te dragen aan een collega. Als je zelf auto's overneemt van collega's, ben je flexibeler
Wat betreft je positie na 3 jaar: je profiel is t.z.t. een afgeronde HBO/WO opleiding, wat bijgespijkerd in een masterclass, en 3 jaar werkervaring op waarschijnlijk een stuk of 3 projecten in Java; bij een leeftijd van pakweg 26-28 jaar afhankelijk van hoe snel je studie is verlopen. Ik zie dat als een zeer gunstige positie op de arbeidsmarkt. Ik denk dat je met zo'n profiel ongeveer een week nodig hebt om een baan te vinden en kunt rekenen op een salaris van rond de 2700-3200 euro bruto.
Als je in Amsterdam woont en in Java werkt hoef je niet bang te zijn voor extreme reistijden. Java is bijvoorbeeld vrij groot in de financiele wereld en dan is AMS een centrale plek in ons land. Het hangt natuurlijk wel af waar je woont. Vanuit Noord zul je meestal eerst de Zeeburgertunnel of Coentunnel op je pad vinden, uit Zuid is alles wat dichterbij.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
je bedoelt blijft zitten bij CGI? Nah ik heb tussendoor ook wel eens elders gesolliciteerd. CGI betaalt echt marktconform. Maar omdat we nu een aantal jaar stil staan begin je wel te merken dat het een keer omhoog moet.Testert schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:15:
Ja, dat is als je blijft zitten, haha!
Verwijderd
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid de SOA kant op, is de situatie hiervoor vergelijkbaar?t_captain schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:17:
Je kunt er niks van zeggen. Het hangt er van af welk project voor jou als eerste komt. Is er iets dichtbij dan heb je geluk. Als het langer duurt voordat er iets komt kan het zijn dat je verder weg moet rijden.Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:23:
[...]
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid de SOA kant op, is de situatie hiervoor vergelijkbaar?
En ik denk dat je altijd kan proberen of een toekomstige werkgever de boete en/of leaseauto wil overnemen.
De vraag was:Montifaud schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:14:
[...]
Eens, behalve dat salaris......ik had zelf na 3 jaar pas een salaris van 2300. Na 5 jaar pas rond de 2500. Reken elk jaar er 100 euro gemiddeld bij als je het goed doet (en er is ruimte voor salarisverhoging).
Vandaar dat ik heb geantwoord naar de waarde en plaatsbaarheid op de arbeidsmarkt als je na een jaar of 3 bij CGI zou weggaan.- Is dit het soort baan waar je als je na zo'n 3 jaar weggaat veel kanten mee op kan? Is het een goede basis of misschien juist te specifiek waardoor je niet makkelijk meer kan switchen? Zijn de diploma's die je haalt wat waard?
Overigens lijkt Logica / CGI zelfs in absolute getallen achteruit te zijn gegaan v.w.b. beloning. Ik kwam binnen met 5 jaar ervaring en kreeg 2950, dat was 8 jaar geleden. Stel dat 2500 nu gangbaar is voor een vergelijkbaar profiel, dan zou het salarisniveau met gemiddeld 1% per jaar gedaald zijn. Terwijl in de bedrijven die met een klassieke CAO werken de salarisniveaus met gemiddeld 14.8% zijn gestegen (+1.7% per jaar, link)
Op dit moment zijn de technische rollen het meest in trek. Maar een SOA specialist die ook technische bagage heeft in Java development komt waarschijnlijk prima aan de bak.Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:23:
[...]
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid de SOA kant op, is de situatie hiervoor vergelijkbaar?
Overigens verwacht ik een aardige salarisverhoging komende 1 oktober, want ik heb wel het idee dat ik wat aan de lage kant zit.
Nog even nagezocht en met 5 jaar in dienst (en dus 5 jaar ervaring) zat ik op 2700
Heb nu een aanbod gekregen bij een concurrent waar ik 3400 kan verdienen + 600 voor lease auto.
Ik raad de collega's aan om ook rond te kijken. Je hebt niets te verliezen en bovendien oefen je ook meteen om een sollicitatie gesprek te voeren en te onderhandelen.
hmm zo ernstig heb ik het nog nooit gehoord. Kan ook bijna niet. Ik ben een paar jaar meer in dienst en zit 1000 euro hoger.cgi170 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:43:
Ook 8+ jaar in dienst, waarvan 5 jaar boven verwachting gescoord en nooit langer dan 3 weken idle gezeten. Salaris < 3000. In die 5 jaar ben ik gemiddeld 100 euro brutto per jaar op vooruit gegaan.
Heb nu een aanbod gekregen bij een concurrent waar ik 3400 kan verdienen + 600 voor lease auto.
Ik raad de collega's aan om ook rond te kijken. Je hebt niets te verliezen en bovendien oefen je ook meteen om een sollicitatie gesprek te voeren en te onderhandelen.
Ik zou eerst eens intern gaan onderhandelen als ik jou was.
je bent toch niet aan het trollen he ?!
Nee hoor, ben niet aan het trollen. Zou het niet durven... Ben overigens wel blij met Logica(CMG)/CGI op het salaris na dan. Ik kwam binnen zonder werk ervaring, net afgestudeerd van de unief, en was maar al te blij met een aanbod + wat ik destijds beschouwde als een riant salaris. Overigens foutje van mij...niet 8+, maar 8- jaar in dienst.Montifaud schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:03:
[...]
hmm zo ernstig heb ik het nog nooit gehoord. Kan ook bijna niet. Ik ben een paar jaar meer in dienst en zit 1000 euro hoger.
Ik zou eerst eens intern gaan onderhandelen als ik jou was.
je bent toch niet aan het trollen he ?!
idd......Reneger schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:02:
Ik wacht, heel goedgelovig misschien, eerst de nieuwe voorwaarden af. En ik wil mn project naar eer en geweten kunnen afronden.
dan zou ik eens stevig gaan onderhandelen, ik heb vroeger ook wel eens aangegeven van: "he, Pietje verdient een paar honderd euro meer dan ik, en ik ben beter of minstens even goed. Hoe zit dat??"cgi170 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:09:
[...]
Nee hoor, ben niet aan het trollen. Zou het niet durven... Ben overigens wel blij met Logica(CMG)/CGI op het salaris na dan. Ik kwam binnen zonder werk ervaring, net afgestudeerd van de unief, en was maar al te blij met een aanbod + wat ik destijds beschouwde als een riant salaris. Overigens foutje van mij...niet 8+, maar 8- jaar in dienst.
Daar had men vroeger wel oren naar, hoe dat tegenwoordig is weet ik niet. Hoewel ik nog steeds vind dat ik minder verdien dan menig Pietje hahaha

Ik heb meerdere dergelijke verhalen gehoord. En ook de af en toe slechts E100 verhoging in de afgelopen jaren terwijl men nauwelijks tot niet op de bank zit en boven verwachting scoort is zeker geen uitzondering.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
akkoord, ik heb hetzelfde meegemaakt de afgelopen jaren. maar over een periode van 8 jaar vind ik het toch schrikbarend.Janoz schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:27:
[...]
Ik heb meerdere dergelijke verhalen gehoord. En ook de af en toe slechts E100 verhoging in de afgelopen jaren terwijl men nauwelijks tot niet op de bank zit en boven verwachting scoort is zeker geen uitzondering.
Het was over een periode van 5 jaar..Montifaud schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:29:
[...]
akkoord, ik heb hetzelfde meegemaakt de afgelopen jaren. maar over een periode van 8 jaar vind ik het toch schrikbarend.
Die 3- jaar ervoor heb ik volgens verwachting gescoord.
Een collega hier op de werkvloer is 7+ jaar in dienst en verdient < 3200. Hij zit wel bij TSE.
Volgens verwachting en boven verwachting zegt niks meer. Er is salarisruimte of niet. En boven verwachting wordt bepaald door managers die totaal niet kunnen beoordelen hoe jij echt scoort.cgi170 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:36:
[...]
Het was over een periode van 5 jaar..
Die 3- jaar ervoor heb ik volgens verwachting gescoord.
Een collega hier op de werkvloer is 7+ jaar in dienst en verdient < 3200. Hij zit wel bij TSE.
Voorbeeld uit mijn eigen ervaring: je komt bij een klant en legt een hoop werk bloot en dankzij jou kunnen er 5 extra consultants komen voor langere tijd. Helaas krijg je dan toch te horen dat er geen salarisverhoging in zit omdat je volgens verwachting presteert.

7+ jaar en 3200 is redelijk normaal.
5 keer een Collegues@Work bonus is ook een aardig zakcentjeMontifaud schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:45:
[...]
Voorbeeld uit mijn eigen ervaring: je komt bij een klant en legt een hoop werk bloot en dankzij jou kunnen er 5 extra consultants komen voor langere tijd. Helaas krijg je dan toch te horen dat er geen salarisverhoging in zit omdat je volgens verwachting presteert.
Dat bestond helaas toen nog niet (eind 2011).prutser387 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:39:
[...]
5 keer een Collegues@Work bonus is ook een aardig zakcentje
Jazeker wel. Bestaat al vanaf minimaal 2009.Montifaud schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:42:
[...]
Dat bestond helaas toen nog niet (eind 2011).
[ Voor 7% gewijzigd door SithWarrior op 20-08-2013 15:55 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Klopt heb het effe nagekeken maar regeling voldoet alleen aan de volgende criteria:SithWarrior schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:55:
[...]
Jazeker wel. Bestaat al vanaf minimaal 2009.
Een opdracht met hetvolgende profiel:
· Een hoge bench in de Practice (BC, PM, Testing, SAP, BIA).
· Als de medewerker minstens één maand op de bank zit.
Bovendien moet het een concrete aanvraag in LARA betreffen, de collega's zijn echter gewoon naar binnen geschoven.
Dat had ik idd ook begrepenMontifaud schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:07:
[...]
Bovendien moet het een concrete aanvraag in LARA betreffen, de collega's zijn echter gewoon naar binnen geschoven.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Maar een goede (account/people)manager maakte dan gebruik van de diamond awards!Metaalhoofd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:57:
Maw de kans op zo'n bonus is nihil
Dat je daar tijd voor hebt?Wijnands schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:20:
Zo, vakantie zit er al weer bijna op, heb ik nog wat gemist hier?
[ Voor 31% gewijzigd door Vandaahl op 20-08-2013 18:53 ]
Ik heb wat hele goeie collega's.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
neuh.Wijnands schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:20:
maar je wordt hier niet verwacht tot je vakantie er HELEMAAL op zit
je krijgt het straks druk genoeg. Hoop dat je een beetje hebt kunnen ontspannen.
Neuh. We wachten rustig af tot 3 september en speculeren er lekker op los in de wandelgangen. Het laatste gerucht is dat we allemaal een paard krijgen ipv een lease-wagen. Wel veel methaan uitstoot, maar geen CO2. Hooi is goedkoper dan benzine en minder midden-oosten-afhankelijk met al die prijswisselingen. Voordeel is wel weer dat je makkelijk 2 paarden op 1 parkeerplek kwijt kan, dus kunnen we daar potentieel op bezuinigen. Je zit lekker in de buitenlucht, hebt de kans om een kleurtje te krijgen en dat past weer bij walking-around-the-world en gezonde member spelen.Wijnands schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:20:
Alleen is nog niet duidelijk waar we dan de CGI-stickers moeten plakken en hoe je differentiatie aanbrengt tussen levels. Je kan moeilijk een level1 op een pony zette, een level3 op een Friese knol en een level5 op een Arabier.
Maar goed, dat voorstel wordt nog uitgewerkt volgens het wandelgangen informatie systeem.
Kortom, business as usual.
Edit: nu ik erover nadenk: Geen bijtelling. Geen normoverschrijding. Geen wegenbelasting. Geen files....waarom zijn we ooit overgestapt?

[ Voor 8% gewijzigd door Eddo-79 op 21-08-2013 14:57 ]
Heel even dacht ik dat het serieus was. Maar toen je zei dat er geen bijtelling en wegenbelasting zou zijn geloofde ik je niet meer. Dat kan namelijk nooit kloppen. Met al die tekorten gaat de overheid dat geld echt niet laten liggen.Eddo-79 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:50:
Het laatste gerucht is dat we allemaal een paard krijgen ipv een lease-wagen.
Edit: nu ik erover nadenk: Geen bijtelling. Geen normoverschrijding. Geen wegenbelasting. Geen files....waarom zijn we ooit overgestapt?
[ Voor 8% gewijzigd door marcelmg2 op 21-08-2013 15:26 ]
Je voldoet aan de emissienorm, kan gebruik maken van het project 'slimme laadpalen'.
Ik zie alleen maar pluspunten.
Mogen ze wel de leasevergoeding verdrievoudigenSPee schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:06:
Och... Zouden ze toch bij auto's blijven, dan ben ik ook tevreden met een Tesla Model S.
Je voldoet aan de emissienorm, kan gebruik maken van het project 'slimme laadpalen'.
Ik zie alleen maar pluspunten.
Dit topic is gesloten.