peter00 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:34:
even nuanceren: het old boys netwerk komt er nog steeds mee weg. Door de onderlinge stoelendans of horizontale doorstroming, eufemistisch "een nieuwe uitdaging elders" genoemd, kunnen ze zelfs elkaar "marktconform" blijven belonen. Ik geloof er geen bal van dat er een relatie is tussen #leden en de vergoeding van het bestuur van deze club.
Dat 'de graaiers' er mee wegkomen dat is evident, ik had het echter over het hele bedrijf.
Het mag toch overduidelijk zijn dat de wal het schip nu keert. Heel zwart-wit: de meeste goede medewerkers verlaten het bedrijf en de klanten lopen weg naar partijen/zelfstandigen die wel voor lagere tarieven kunnen werken.
Het management zorgt goed voor zichzelf, de vraag is meer of CGI het zo gaat redden. Het is nu vlees-noch-vis: relatief prijzig zonder de echte toppers in de markt op de loonlijst.
Mijn idee blijft dat je een 'premium' merk zou moeten hebben waarbinnen je de medewerker echt carrière kansen kunt bieden. Mensen in een soort semi-zelfstandige rol zelf hun leads laat genereren en men ook 1 op 1 profiteert daarvan, bijvoorbeeld door 30% van de gegenereerde omzet bij een relatief mager basisinkomen op te tellen.
Daarnaast heb je het 'opleidingsinstituut' voor het eenvoudigere T&M werk: goede opleidingen en de mogelijkheid om na 2 jaar in dienst te gaan bij de klant, of om door te stromen naar het 'premium' merk (als je goed genoeg bent).
Noem het 'budget' merk CGI en het 'top' merk CMG. De naambekendheid van die laatste is nog enorm groot en men heeft Pink ook weer succesvol tot leven kunnen wekken.
De huidige opzet is net als de V&D niet onderscheidend genoeg meer en ook te duur...
Just my 2ct