Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 188 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
... Als het zo is dat ze het nog niet gewijzigd hebben, dan zou je daar ook niet een verschil moeten/mogen zien. Maar weet ook niet wat het bedrag bij Zilveren Kruis zou zijn als je geen wijziging zou doorvoeren. ...
Wat op je loonstrook is ingehouden is waarschijnlijk de premie die op de eerste versie stond van je polis 2015. Dat zou het zijn als je ongewijzigd zou hebben voortgezet. Dit aanbod heb je niet geaccepteerd en gewijzigd door een ander pakket samen te stellen. Die laatste wijziging is nog niet verwerkt.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
ESPACE schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:43:
[...]
Wat op je loonstrook is ingehouden is waarschijnlijk de premie die op de eerste versie stond van je polis 2015. Dat zou het zijn als je ongewijzigd zou hebben voortgezet. Dit aanbod heb je niet geaccepteerd en gewijzigd door een ander pakket samen te stellen. Die laatste wijziging is nog niet verwerkt.
Zou wel heel toevallig zijn dat dat bedrag exact (tot op de cent) hetzelfde zou zijn als 2x de premie van 2014... Maar zou kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
peter00 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:14:
jongens en meisjes, niet al te enthousiast worden. Dat belastingvoordeeltje wordt weer gecorrigeerd als vakantiegeld wordt betaald.
Maar de vermindering van het vakantiegeld is gelukkig ongelijk (minder) aan de stijging van het nettoloon.
Dus niet helemaal hosanna, maar toch een verbetering! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Inabubble schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:38:
[...]

Maar de vermindering van het vakantiegeld is gelukkig ongelijk (minder) aan de stijging van het nettoloon.
Dus niet helemaal hosanna, maar toch een verbetering! :)
zien is geloven. Beloftes ben ik wel klaar mee.

verder gaan we door de reductie in onkostenvergoeding, het vervallen van de PPP garantie tot threshhold nivo er dit jaar wel meer dan een paar tientjes op achteruit.

Hosanna? pas als ik een andere werkgever heb

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izegrin
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Hee, er lijken onwettige eisen gesteld te worden aan het (inplannen van het) opnemen van de vakantiedagen.
Je word geacht binnenkort de meeste dagen al vast in te plannen, maar volgens mij mag je de bovenwettelijke dagen toch nog steeds vijf jaar meenemen?

Even googlelen geeft; Bovenwettelijke vakantiedagen
(wettelijk is 4 normale werkweken, dus 20 dagen bij fulltime, de rest is bovenwettelijk.)
Extra, bovenwettelijke, vakantiedagen vallen buiten de nieuwe regeling en mogen dus wel langer worden opgespaard. Voor de bovenwettelijke vakantiedagen, die zijn afgesproken in een CAO, bedrijfsregeling of in een individuele overeenkomst, blijft de maximale verval- c.q. verjaringstermijn van 5 jaar gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Inplannen en meenemen sluit elkaar niet uit.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Ik zou ze inplannen voor eind 2017 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een verplichte cursus, ook al is het maar een half uurtje....ben benieuwd hoeveel meer we er nog kunnen verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Wijnands schreef op maandag 26 januari 2015 @ 08:26:
Inplannen en meenemen sluit elkaar niet uit.
In dit geval wordt gevraagd, op vijf na álle vakantiedagen in te plannen. Dat is dus inderdaad niet volgens de wet. Welliswaar valt onze hoeveelheid jaarlijks toegekende hoeveelheid bij de nieuwe AV wel onder een 20 te plannen + 5 variabel, maar er zijn ook nog genoeg mensen met de oude AV en nog wat vakantie dagen van voorgaande jaren (uit de wettelijke vij jaar bewaartermijn). De vraag is dus per definitie laakbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

gaat niet gebeuren, dat inplannen. Ik neem mijn dagen ad-hoc op, behalve de familievakantie. Dat heb ik uitgebreid gecommuniceerd. Mijn vrije dagen zijn sterk weersafhankelijk en niet te plannen. Klant doet daar ook niet moeilijk over

bovendien, ik snap t echt niet hoor. De populatie leden telt 2500 maal 28 vakantiedagen. In het jaar zitten 12 maanden. Hoe moeilijk is het om met die twee getallen een gemiddelde te berekenen? Willen we het nauwkeuriger? Wel eens gehoord van statistiek en ervarignscijfers? Ook heeft het management aangegeven dat het niet erg is ze NIET op te nemen, en later weer te corrigeren...... :?

echt, dit is zo verschrikkelijk het paard achter de wagen spannen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:05:
En weer een verplichte cursus, ook al is het maar een half uurtje....ben benieuwd hoeveel meer we er nog kunnen verwachten...
Deze training is echt niveau postkamer, even flink doorklikken en de test nemen - ben je zo klaar mee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04

elsinga

=8-)

Gelijk de test nemen ook mogelijk? Training klinkt als de firma Open Deur BV.... ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peter00 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:29:
[...]Ook heeft het management aangegeven dat het niet erg is ze NIET op te nemen, en later weer te corrigeren...... :?
[...]
Als je vakantiedagen inplant maar uiteindelijk besluit om alsnog te gaan werken en de dagen te bewaren, dan zal je baas alleen maar blij zijn met de extra omzet en bijdrage aan de marge. Goed voor zijn targets.

Tenzij je op dat moment unbillable bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:18
Misschien is dat "inplannen" alleen het verzoek om je vakantie voortijdig in LPS te zetten. (dus in LPS voordat je op vakantie gaat)
Zullen niet veel zijn die de afgelopen kerstvakantie in LPS hebben gezet. ;)

Maar inderdaad; je zou aan de hand van de cijfers uit het verleden wel beter moeten kunnen plannen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
SPee schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:33:
Misschien is dat "inplannen" alleen het verzoek om je vakantie voortijdig in LPS te zetten. (dus in LPS voordat je op vakantie gaat)
Zullen niet veel zijn die de afgelopen kerstvakantie in LPS hebben gezet. ;)

Maar inderdaad; je zou aan de hand van de cijfers uit het verleden wel beter moeten kunnen plannen.
Is gewoon old fashioned excel...forecast vs actual
En zoals al eerder is aangegeven: als je dan niet opneemt, komt de manager er beter uit

Dat het natuurlijk allemaal bullshit is...dat moge duidelijk zijn
Het enige waar het enigszins invloed op heeft is: cash flow

Maar ook al eerder aangegeven...als je 2800 mombers hebt, dan zou je op basis van de afgelopen 10 jaar toch wel een keer een statistisch model moeten hebben...
Alleen...dat vereist meer kennis dan excel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
elsinga schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:07:
Gelijk de test nemen ook mogelijk? Training klinkt als de firma Open Deur BV.... ;)
Je moet wel eerst overal doorheen klikken om de test te kunnen doen. Das wel jammer. Maar je kunt in 11 minuten je de 100% score halen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
elsinga schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:07:
Mijn bezwaar tegen de vorige verplichte training ook al
Je kan natuurlijk er door heen klikken en dan even snel de vragen en de antwoorden doen

Alleen dan is iedereen iedereen voor de gek aan het houden...en daar heb ik principieel een beetje moeite mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
IjsbeerPigu schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:54:
Alleen dan is iedereen iedereen voor de gek aan het houden...en daar heb ik principieel een beetje moeite mee
Valt wel mee. Het is een kwis met 5 vragen waarbij je aangeeft:
- te kunnen lezen
- niet geheel debiel te zijn

Als dat het doel van de makers is.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelkeuze0017 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:57:
[...]

Valt wel mee. Het is een kwis met 5 vragen waarbij je aangeeft:
- te kunnen lezen
- niet geheel debiel te zijn

Als dat het doel van de makers is.... _/-\o_
In mijn tijd waren dat criteria om je wel of niet aan te nemen. Zeg je nu met je opmerking dat ze dat criterium hebben laten varen en achteraf willen bepalen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:51:
Zeg je nu met je opmerking dat ze dat criterium hebben laten varen en achteraf willen bepalen? ;)
Ik werk hier al 4 jaar en mij is nooit wat gevraagd. Ik denk dat ze het risico niet willen lopen om mij te verliezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inabubble schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:13:
[...]

In dit geval wordt gevraagd, op vijf na álle vakantiedagen in te plannen. Dat is dus inderdaad niet volgens de wet. Welliswaar valt onze hoeveelheid jaarlijks toegekende hoeveelheid bij de nieuwe AV wel onder een 20 te plannen + 5 variabel, maar er zijn ook nog genoeg mensen met de oude AV en nog wat vakantie dagen van voorgaande jaren (uit de wettelijke vij jaar bewaartermijn). De vraag is dus per definitie laakbaar.
Joh, laat je niet gek maken. Iemand wil zijn voorspelbaarheid verhogen. Plan nu in LPS ongeveer in wanneer je meer dan een dag wil vrij nemen. Stuur je manager een mailtje dat je dat gedaan hebt, dat het bij benadering is en dat je graag wat dagen spaart voor die grote reis in 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:51:
[...]

Joh, laat je niet gek maken. Iemand wil zijn voorspelbaarheid verhogen. Plan nu in LPS ongeveer in wanneer je meer dan een dag wil vrij nemen. Stuur je manager een mailtje dat je dat gedaan hebt, dat het bij benadering is en dat je graag wat dagen spaart voor die grote reis in 2016.
ik laat me echt niet gek maken...wat ik vorig jaar heb gedaan, toen die ongein begon, is precies doen wat ik hierboven beschreef: (toen nog) 36-10 wel te plannen familiedagen delen door 12 en structureel iedere eerste twee dagen van de maand vrij "plannen". Vervolgens gewoon die mooi-weer vrije dagen opnemen zonder aanpassingen.

over het hele jaar klopt het wel ja, maar ik heb toch ietsiepietsie meer vrij gehad in april/mei/juni dan oktober/november. So much voor voorspellende waarde van LPS

ik blijf erbij: statistiek en gemiddelden helpen een manager meer dan volslagen onbetrouwbare memberdata. Niemand heeft me nog kunnen overtuigen van de meerwaarde van deze schijnnauwkeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Hmm een paar jaar geleden speelde dat ook al. Ik heb toen gewoon iedere maand voor 2 maanden alle dagen als vakantie dag ingevuld. En daarna wekelijks verwijderd, indien niet gebruikt, maar schijnbaar had ik het niet goed begrepen .... O-) Of ik was gewoon te dom (ook een goede mogelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
erinaceus schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:59:
Of ik was gewoon te dom (ook een goede mogelijkheid)
Dat geldt alleen als je de anti-corruptie training verprutst hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
De populatie leden telt 2500 ...
Ik hoorde recent een getal dat kleiner is dan 2.400 medewerkers. Dat werd vanmorgen via een ander kanaal hier op de werkvloer met een soortgelijk getal bevestigd. Heeft iemand een betrouwbare bron met de juiste actuele head count? Ik maak me wel zorgen over de krimp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ook de training even gedaan: in 3 minuten door vragen heen (variant inderdaad open deur ;) ), daarna in 2 minuten nog even alle slides weg geklikt want dat moest kennelijk ook... Nou ja, weinig tijd kwijt, iemand weer gelukkig in Excel gemaakt. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ESPACE schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:46:
[...]

Ik hoorde recent een getal dat kleiner is dan 2.400 medewerkers. Dat werd vanmorgen via een ander kanaal hier op de werkvloer met een soortgelijk getal bevestigd. Heeft iemand een betrouwbare bron met de juiste actuele head count? Ik maak me wel zorgen over de krimp!
stuur een mailtje naar NL ALL of een complete BU . Dat mag je niet, maar je krijgt wel bruikbare info terug 8)

en je moet t durven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:46:
[...]

Waarom zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

nou, daar kan het bedrijf flink onder lijden:
  • de hoge salarissen van de Onrendabelen moeten door minder leden worden opgehoest--> Waterhoofd
  • de grootte van het ledenaantal, in het bijzonder met lokale presence is cruciaal om bij grote klanten servicecontracten te krijgen
  • image, naamsbekendheid (who knows VCD?)
  • aantrekkelijkheid voor nieuwkomers ("oh, wat is daar aan de hand..?")
Stabiel, prima, maar krimp is killing voor CGI. Jullie worden nooit meer overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben afgelopen januari begonnen, op onze introductiebijeenkomst werd gezegd dat er in januari meer joiners dan leavers waren en dat het voor de komende maanden ook zo leek.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Leuk: we hebben 260 anti-cursussen. En Java installeren duurt langer dan die a-corruptie doorlopen.

@P_de_B: de nieuwjaarspresentatie staat volgens mij ondertussen online. Daar wordt idd iets dergelijks gezegd. Het is in elk geval een positieve boodschap voor het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij het zien van nieuwe krimpcijfers altijd wordt overvallen door een enorm gevoel van triomf. Ik ben nog steeds verschrikkelijk boos over hoe CGI mij de laatste jaren heeft geschoffeerd. Het doet me goed om te zien dat het beleid om de werknemers als nummers te behandelen, CGI tot nu toe nog niets heeft opgeleverd.
Ik hoop nog altijd stiekem dat CGI Nederland op niet al te lange termijn ophoudt te bestaan, zodat ik relatiebedingloos naar de klant kan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou ik deel die mening totaal niet. Ik word er een beetje triest van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Ik hoop nog altijd stiekem ...
Geloof ik niets van. NL is een kleine luis waar Canada echt niet wakker van ligt of reden ziet om te verdelgen. Jouw beding gaat nooit ongeldig worden. ;w

De paar grote accounts zijn te succesvol. Services, near en offshore zijn de modewoorden en doen het nog steeds goed op de golfbaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 14:46
Lurker1 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:52:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij het zien van nieuwe krimpcijfers altijd wordt overvallen door een enorm gevoel van triomf. Ik ben nog steeds verschrikkelijk boos over hoe CGI mij de laatste jaren heeft geschoffeerd. Het doet me goed om te zien dat het beleid om de werknemers als nummers te behandelen, CGI tot nu toe nog niets heeft opgeleverd.
Ik hoop nog altijd stiekem dat CGI Nederland op niet al te lange termijn ophoudt te bestaan, zodat ik relatiebedingloos naar de klant kan overstappen.
Indien de klant jou zo graag wil overnemen, valt er toch wel wat te regelen? CGI is daar uiteraard niet happig op, maar ik ken genoeg recente voorbeelden waarbij dit wel is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Lurker1 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:52:
[...]

Mij is dan een raadsel waarom je dan daar nog vrijwillig werkt. Ik had mijn koffers al lang gepakt. Of is het lastig iets anders te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
_vision schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:10:
[...]
Mij is dan een raadsel waarom je dan daar nog vrijwillig werkt. Ik had mijn koffers al lang gepakt. Of is het lastig iets anders te vinden?
Misschien omdat het hem goed bevalt bij de klant waar hij nu zit? Je mag niet alleen er niet naar overstappen, je mag er ook een jaar lang niet meer werken, via concurrenten. Heb genoeg verhalen gehoord waarbij collega's overstapten naar de concurrent, en vervolgens bij de klant per direct weg moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Perenor schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:13:
[...]

Misschien omdat het hem goed bevalt bij de klant waar hij nu zit? Je mag niet alleen er niet naar overstappen, je mag er ook een jaar lang niet meer werken, via concurrenten. Heb genoeg verhalen gehoord waarbij collega's overstapten naar de concurrent, en vervolgens bij de klant per direct weg moesten.
Maar er is meer dan die ene klant. Het is en blijft namelijk een klant en CGI is en blijft je werkgever. Als je zo ontevreden bent met CGI, dan kent Nederland genoeg andere plekken waar je leuk werk kan vinden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf waar je woont en waar je die nieuwe baan wilt vinden. In de randstad zitten wel heel veel banen maar in de rest van nederland is het toch wat minder makkelijk iets leuks vinden. Waarom denk je dat al die mensen in de file staan niet omdat ze dat zo leuk vinden hoor, maar omdat er in de rest van nederland minder werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2400??? Het doet mij ook goed dat ik het zinkende op tijd heb verlaten. Het is alleen jammer voor de achterblijvers dat de meeste nlmt ratten er nog op zitten

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Waarom zorgen maken?
Elke maand zie ik vakgenoten vertrekken, de competenties zijn versnipperd over OU’s en het toekomstperspectief wordt steeds minder. Niet alleen kwantitatief maar juist kwalitatief wordt het een steeds groter probleem. De besten, diegenen die goed in de markt liggen en degenen die niet met zich laten sollen vertrekken en masse. Bij de achterblijvers is er een groot gebrek aan vertrouwen en, op een enkele uitzondering na, is er geen enkel engagement. Daarom maak ik me zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

ook ik word er toch stiekem een beetje triest van. Vroeger had je meer het "wij"gevoel, en het idee samen iets op te bouwen. Een onderneming. Iedereen was gelijk behalve in het basissalaris. Samen vieren, samen janken. Nu heb ik het idee dat alleen voor een stel aandeelhouders(nee, niet wij), en durfkapitalisten te doen. Als }:O }:O

dit bedrijf heeft best potentie, vooral qua kennis, kennisdeling en schaalbaarheid, maar de manier waarop met mensen om me heen is en wordt omgesprongen en het volslagen gebrek aan echt ondernemerschap (de kreet Sales Prevention Team als eens langs horen komen?) kosten deze SBU nog eens de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

peter00 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:20:
ook ik word er toch stiekem een beetje triest van. Vroeger had je meer het "wij"gevoel, en het idee samen <>
Dat Wij en Samen gevoel is inderdaad compleet weg, maar dat begon bji het laatste Logica al. Als je nooit meer samen iets doet, seminartje, training etc etc. dan krijg je geen wij terug. Het probleem dat CGI NL niet kan investeren in een team en net zoals Logica totaal in excel mgt blijft steken is in combinatie met sales prevention redelijk dodelijk denk ik ;) (sales prevention team als term kende ik nog niet, de praktijken van CGI in die richting wel bij een tweetal banken mogen aanzien helaas).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:48:
[...]

Elke maand zie ik vakgenoten vertrekken, de competenties zijn versnipperd over OU’s en het toekomstperspectief wordt steeds minder.
Juist. Toekomstperspectief voor de individuele medewerker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik denk dat er nog genoeg mogelijkheden zijn om je vakgenoten te zien. Ik krijg haast elke week wel mailtjes met uitnodigingen voor practice sessies, er is bij ons elke maand een borrel en ook worden er nog steeds trainingen gegeven.

Dat ik er voor kies om na werktijd niet vanuit Groningen naar Nieuwegein of Rotterdam te rijden, dat is mijn eigen keus. ;) Vooral een praktische, ik zou sommige sessie heel graag remote bijwonen... maar dat is bijna nooit mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:13:
Ik ben afgelopen januari begonnen, op onze introductiebijeenkomst werd gezegd dat er in januari meer joiners dan leavers waren en dat het voor de komende maanden ook zo leek.
Klopt. De maand januari is weer eens een groei maand. Qua BTB ziet het er ook goed uit. Kortom we gaan weer groeien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:24:
[...]

Juist. Toekomstperspectief voor de individuele medewerker dan.
Tis maar net hoeveel energie je er zelf in stopt. Ik merk om me heen dat er wel degelijk toekomstperspectief voor de individu is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:35:
[...]

Dat Wij en Samen gevoel is inderdaad compleet weg, maar dat begon bji het laatste Logica al. Als je nooit meer samen iets doet, seminartje, training etc etc. dan krijg je geen wij terug. Het probleem dat CGI NL niet kan investeren in een team en net zoals Logica totaal in excel mgt blijft steken is in combinatie met sales prevention redelijk dodelijk denk ik ;) (sales prevention team als term kende ik nog niet, de praktijken van CGI in die richting wel bij een tweetal banken mogen aanzien helaas).
Ik heb geregeld etentjes met het team waar ik lid van ben. Daarnaast is de (virtuele) practice waar ik onderdeel van ben een bloeiende community. Afgelopen meeting was er eentje met alle vestigingen tegelijk in 1 virtuele meeting. Een aantal kleine haperingen opgetreden maar voor de rest is dat prima verlopen.
@franssie. Het beeld wat jij schetst komt dus niet overeen met hoe ik het ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Goed te lezen dat er in andere practices dus wel dingen worden georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:09:
[...]

Klopt. De maand januari is weer eens een groei maand. Qua BTB ziet het er ook goed uit. Kortom we gaan weer groeien :-)
B2B, Book to bill, is een indicator voor omzetgroei op de korte termijn. Het betekent dat je werkvoorraad toeneemt. In de markt van CGI is er een vrij sterke relatie tussen omzet en beschikbaar personeel. Wellicht dat een soortgelijke statistiek voor de inflow/outflow van mensen ook relevant is.

Wat betreft de huidige werknemer, zowel optie 1 als optie 3, is een werkvoorraad die sneller stijgt dan het personeelsbestand een heel goed teken. Het betekent dat er een toenemende schaarste aan mensen is. Dat zou zich moeten vertalen in meer (arbeidsvoorwaardelijke) mogelijkheden, en voor de optie 3 werknemers ook dat CGI zich wat soepeler kan opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
snelkeuze0017 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:54:
[...]

Je moet wel eerst overal doorheen klikken om de test te kunnen doen. Das wel jammer. Maar je kunt in 11 minuten je de 100% score halen :-)
Wel oppassen dat je niet te snel doorklikt, anders mis je de eerste vraag. (Maak niet zoveel uit 80% is voldoende). 8)7

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:13:
[...]

Tis maar net hoeveel energie je er zelf in stopt. Ik merk om me heen dat er wel degelijk toekomstperspectief voor de individu is
Dan hoor ik graag wat verhalen. Ik zie nog steeds een dikke glazen plaat bovenop level 3 ijkpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
DeZaag schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:52:
[...]
Indien de klant jou zo graag wil overnemen, valt er toch wel wat te regelen? CGI is daar uiteraard niet happig op, maar ik ken genoeg recente voorbeelden waarbij dit wel is gebeurd.
CGI heeft halsstarrig geweigerd, en mij meermalen verteld dat NIEMAND naar de klant mag overstappen, en dat daar GEEN ENKELE uitzondering op wordt gemaakt.
Dat er aan andere medewerkers een heel ander verhaal wordt verteld, maakt het voor mij alleen nog maar zuurder dat mij een geweldige carrièrestap door de neus is geboord.

Voor degenen die zich (terecht) afvragen waarom ik nog steeds bij CGI in dienst ben: omdat ik hoop dat een overstap naar de klant toch nog een keer mogelijk wordt. Als ik eerst ontslag moet nemen en een jaar ergens anders moet werken, zal dat een moeilijke zaak worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 14:46
Lurker1 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:53:
[...]

CGI heeft halsstarrig geweigerd, en mij meermalen verteld dat NIEMAND naar de klant mag overstappen, en dat daar GEEN ENKELE uitzondering op wordt gemaakt.
Dat er aan andere medewerkers een heel ander verhaal wordt verteld, maakt het voor mij alleen nog maar zuurder dat mij een geweldige carrièrestap door de neus is geboord.
Het is niet een verhaal dat wordt verteld, ik ken mensen die het afgelopen jaar zijn overgestapt naar de klant. Het is dan wel telkens de klant die eveneens het gesprek aan gaat met CGI omtrent de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet dat de overstap naar de klant compleet geblokkeerd zou moeten zijn.

Echter, de klant zal zowieso het gesprek aan moeten gaan. En bereid zijn de argumenten kracht bij te zetten mocht dat noodzakelijk zijn.

Als ze niet zo tevreden zijn over CGI als leverancier zal dat wat gemakkelijker te realiseren zijn (door het stellen van nieuwe voorwaarden). Als het contract met CGI afloopt ook, want dan kunnen ze ook nieuwe voorwaarden stellen bij evt. verlenging, w.o. condities voor verval relatiebeding bij overname van CGI consultants.

Misschien verloopt eea ook wat soepeler als de klant je op een andere positie inzet. Denk aan promotie, een andere projectteam e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Hoe hoog is het boetebedrag om het relatiebeding af te kopen? Oftewel, welke schadevergoeding zal de rechter aan CGI toewijzen indien het relatiebeding overtreden wordt?
Daarmee is uit te rekenen, hoe duur het afkopen van je loonslavernij zal zijn. Misschien wil jouw klant wel jouw nieuwe werkgever worden tegen zo'n afkoopsom.

En wederom verandert het topic naar 'Vertrekken bij CGI'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Voor degenen die zich (terecht) afvragen waarom ik nog steeds bij CGI in dienst ben: omdat ik hoop dat een overstap naar de klant toch nog een keer mogelijk wordt. Als ik eerst ontslag moet nemen en een jaar ergens anders moet werken, zal dat een moeilijke zaak worden...
Als jij als wc-schoonmaker bij de klant in dienst wil treden, dan kan men wel NJET zeggen, maar dat zal voor een rechter geen stand houden (want geen dienst die CGI levert ergo niet in het vaarwater van CGI).
Als jij in je huidige rol wilt overstappen of naar een rol die CGI ook levert volgens haar portfolio .... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Hmm als je optie 3 bent zou je kunnen overwegen over te stappen naar member 1e klas. Ik zou wel op een jaar contract aandringen ..... (grin) en daarna over een nieuw vast contract praten ....

[ Voor 7% gewijzigd door erinaceus op 27-01-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:53:
[...]

Dan hoor ik graag wat verhalen. Ik zie nog steeds een dikke glazen plaat bovenop level 3 ijkpunt.
precies!

ik zou pleiten voor een meer glijdende schaal, over alle levels heen. Zodat techneuten zonder management aspiraties ook verder kunnen. Maar ook dat L1/L2 die goed zijn gegroeid op bijna alle next-level requirements ook beloond kunnen worden naar werken. KPI's horende bij dat nivo kunnen dan geleidelijk worden ingevoerd. Nu is het alles of niets IMO.

Ik ken genoeg goede L3 collega's die meer waard zijn voor het bedrijf dan L4 bankzitters en faxmanagers. Stuk voor stuk lopen ze tegen het ijkpunt aan, en heeft iedere extra inspanning totaal geen zin. Daar moeten we vanaf, zodat de echt goeden die extra meter blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doen ze niet een level minder? Dus max level 5. Je hebt dan nog 2 lagen managers ipv 3. En dan het plafond voor level 2 en 3 omhoog, en de loonschaal van level 3 deels overlappend met level 4.

Want waarom zou een echt goede consultant minder betaald moeten worden dan het middenkader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:43:
Want waarom zou een echt goede consultant minder betaald moeten worden dan het middenkader?
dat is de vraag die ons allen bezighoudt..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij niet meer... O-)

Want met een loonstijging van ca. 20% (agv. combinatie van periodieken, prestatieboni en inflatiecorrecties) in de laatste 2 jaar hoor je mij niet meer mopperen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Laatst online: 17-09-2023
[...]

Dat vertellen ze mij ook steeds. En dat gaat me niet tegenhouden om toch te vertrekken.

Je hoeft geen ontslag te nemen. Als je een half jaar weg bent bij je klant, en je hebt geen verdere contacten met die klant, dan kun je na een half jaar al overstappen zonder gedoe met je relatiebeding. Je klant moet daar natuurlijk wel mee akkoord gaan. En dan moet je bij CGI aangeven dat je niet meer voor die klant wilt werken, dat je een andere klus wilt. Ik geef toe dat het een uitdaging is om dat zo te kunnen regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Logiecaan op 27-01-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Op het Intranet staat er bij NL Tools een Autozoeker van Athlon. Hiermee kun je de actuele leaseprijzen opvragen. Prijzen zijn lager t.o.v. de laatst beschikbare gegevens in november jl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:43:

En dat is een heel goed punt. Het gaat uiteindelijk om toegevoegde waarde van een individu aan de hele organisatie. Nou is toegevoegde waarde niet altijd even makkelijk te kwantificeren (het is niet alleen geld, omzet, etc), maar desalniettemin draait het daar wel om. Of je nou billable bent of niet.

Dus er is geen enkele reden waarom een goede consultant minder krijgt dan het middenkader. Overigens zijn er zat voorbeelden bij CGI van consultants die (veel) meer verdienen dan hun managers.

Andere vraag: als iemand nu veel toegevoegde waarde heeft door actuele kennis, vaardigheden en talent, maar over 5 jaar niet meer doordat de markt dan andere kennis, vaardigheden en talent vraagt......wat doe je dan met zijn/haar salaris?

[ Voor 3% gewijzigd door Eddo-79 op 27-01-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESPACE schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:56:
Op het Intranet staat er bij NL Tools een Autozoeker van Athlon. Hiermee kun je de actuele leaseprijzen opvragen. Prijzen zijn lager t.o.v. de laatst beschikbare gegevens in november jl.
Ga je kijken:

Melding:

In de samenwerkingsafspraken tussen uw organisatie en Athlon Car Lease is vastgelegd dat de calculator functie momenteel niet voor u beschikbaar is. (-801)

:( Heb wel 6 maanden geleden een nieuwe auto gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:04

Reneger

Wie? IK?

En die autozoeker snap ik ook nog niet geheel (Maar dat kan aan het gebrek aan koffie liggen)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:07:
[...]

Ga je kijken:

Melding:

In de samenwerkingsafspraken tussen uw organisatie en Athlon Car Lease is vastgelegd dat de calculator functie momenteel niet voor u beschikbaar is. (-801)

:( Heb wel 6 maanden geleden een nieuwe auto gekregen.
Tool is blijkbaar nog niet actief.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
peter00 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:58:
stuur een mailtje naar NL ALL of een complete BU . Dat mag je niet, maar je krijgt wel bruikbare info terug 8)
en je moet t durven
Het is nog makkelijker. Als je "NL All" in het adres zet, verteld Foutlook dat het vandaag naar 2868 ontvangers gaat.
Je zou dit elke maand ff kunnen doen en dat levert dan hele mooie statistieken op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Autozoeker <> Calculator. Je probeerde iets dat bedoeld is voor de wagenparkbeheerder.
En die autozoeker snap ik ook nog niet geheel (Maar dat kan aan het gebrek aan koffie liggen)....
Het werkt juist heel eenvoudig. Met één druk op de knop vind je bijvoorbeeld alle auto's op 'Fiscale bijtelling'. Neem nog een kop koffie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Reneger schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:31:
dr staat niet zo heel veel keuze in. Alles blank laten en dan een narrow-down doen. Anders selecteert ie nooit wat.

weet iemand of je ook een duurdere wagen mag uitzoeken dan de default (?) bovengrens voor je level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:04

Reneger

Wie? IK?

T was meer dat de levelselectie mij even onduidelijk was. Maar na een dubbele espresso werd het toch een stuk duidelijker.

Geen wijziging in aanbod. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

snelkeuze0017 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:44:
[...]

Het is nog makkelijker. Als je "NL All" in het adres zet, verteld Foutlook dat het vandaag naar 2868 ontvangers gaat.
Je zou dit elke maand ff kunnen doen en dat levert dan hele mooie statistieken op :-)
Correct. Wat je nog mist is de scheiding het aantal Onrendabelen van het werkvee. ook daar zijn truukjes voor. Wat je er verder nog moet afhalen zijn de functionele adressen.

[ Voor 6% gewijzigd door peter00 op 28-01-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:30:
[...]

dr staat niet zo heel veel keuze in. Alles blank laten en dan een narrow-down doen. Anders selecteert ie nooit wat.

weet iemand of je ook een duurdere wagen mag uitzoeken dan de default (?) bovengrens voor je level?
Ok net even gekeken maar idd weinig keuze. Even afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddo-79 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:24:
[...]

En dat is een heel goed punt. Het gaat uiteindelijk om toegevoegde waarde van een individu aan de hele organisatie. Nou is toegevoegde waarde niet altijd even makkelijk te kwantificeren (het is niet alleen geld, omzet, etc), maar desalniettemin draait het daar wel om. Of je nou billable bent of niet.

Dus er is geen enkele reden waarom een goede consultant minder krijgt dan het middenkader. Overigens zijn er zat voorbeelden bij CGI van consultants die (veel) meer verdienen dan hun managers.

Andere vraag: als iemand nu veel toegevoegde waarde heeft door actuele kennis, vaardigheden en talent, maar over 5 jaar niet meer doordat de markt dan andere kennis, vaardigheden en talent vraagt......wat doe je dan met zijn/haar salaris?
Je zorgt als bedrijf dat iemand bijgeschoold wordt zodat hij/zij altijd zijn of haar waarde kan behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:28:
[...]

Je zorgt als bedrijf dat iemand bijgeschoold wordt zodat hij/zij altijd zijn of haar waarde kan behouden
Ja, als je de medewerker centraal stelt wel ja. Als men de produktiemiddelen centraal stelt, zoals nu ("Jullie zijn onze grootste assets" ), dan kun je een economisch afgeschreven produktiemiddel beter vervangen door een moderner exemplaar.

Ze denken dat het runnen van een kennisbedrijf hetzelfde is als een produktiebedrijf: "Intel gaat toch ook niet zelf Haswell chipsmachines ombouwen tot Maxwell? ". Kortzichtig, maar dat krijg je bij horizontale instroom vanuit die sector. Het is goedkoper te recruiten dan om te scholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat detacheringsbedrijven vroeger (pre-2007) flink waarde toevoegden aan hun werknemers. Door training, job rotation en nevenactiviteiten (SIGs, interne tool-ontwikkeling etc.) groeide je bij een detacheerder vaak meer dan als je dezelfde periode zou doorbrengen op een vaste werkplek.

Ik vrees dat daar door de crisis verandering in is gekomen. Job rotation werd "blijf zo lang mogelijk op je project", training werd afgebouwd naar nul en nevenactiviteiten stierven een langzame door omdat ze geen enkel declarabel uur mochten kosten en er voor een pizzakoerier 's avonds ook geen budget meer was. Gevolg is dat je niet sneller, misschien zelfs minder snel groeit dan je vakgenoot met de vaste werkplek.

Aan de andere kant hebben technische vaardigheden een beperkte houdbaarheid (en misschien is die wel steeds korter). Als je nu iemand aanneemt die goed is in een gewilde technologie (denk aan Angular.JS, Java of AWS) en hem vijf jaar hetzelfde werk laat doen, is zijn skillset over 5 jaar waarschijnlijk minder waardevol dan nu.

Dit kun je op macro-niveau bekijken. In plaats van waarde toe te voegen aan de populatie zijn detacheerders waarde aan het onttrekken. Daarmee ondermijnen ze hun eigen economische bestaansrecht.
Ze denken dat het runnen van een kennisbedrijf hetzelfde is als een produktiebedrijf: "Intel gaat toch ook niet zelf Haswell chipsmachines ombouwen tot Maxwell? ".
Het grappige van dit voorbeeld is dat Intel dat wel doet. Soms krijgen machines een upgrade. Maar er wordt ook met rollen geschoven, de meest kritische stappen van het nieuwe proces doe je op nieuw gekochte machines, de vorige leading edge machines krijgen een functie in de subkritische processtappen.

[ Voor 16% gewijzigd door t_captain op 28-01-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zo, net even het meest recente instemmingsverzoek gelezen en een reactie naar de OR gestuurd. Ik raad iedereen die een beetje tijd heeft aan om dit ook te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

goede tip. is inderdaad wel een reactie waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Zo, net even het meest recente instemmingsverzoek gelezen en een reactie naar de OR gestuurd. Ik raad iedereen die een beetje tijd heeft aan om dit ook te doen.
Ik krijg de indruk dat het geheel al is afgekaart. Het zal me niet verbazen als ze er vandaag al mee instemmen. Wat zijn je grieven?

Ik vind het vreemd dat huidig '3-Boven verwachting' in de toekomst 'Meets Expectations (ME)' wordt. Er wordt dus standaard van je verwacht dat je boven je objectives presteert. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Let ook even op ziekte, joiners en waar je aan moet voldoen om ooit boven de middelmatigheid van je level uit te komen. Nog los van het meetellen van culuurwaarden in je beoordeling. De beoordeling wordt nogal subjectief daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 13:17

avotar

P0werd by Black Coffee

peter00 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:33:
Let ook even op ziekte, joiners en waar je aan moet voldoen om ooit boven de middelmatigheid van je level uit te komen. Nog los van het meetellen van culuurwaarden in je beoordeling. De beoordeling wordt nogal subjectief daarmee
Daarmee suggereer je dat dat nu niet het geval is.
Niet mijn perceptie.
In mijn perceptie was je toch al overgeleverd aan de willekeur van je op dat moment al dan niet goed functionerende TL.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Leuke tegenstrijdigheid. Boven verwachting is de verwachting. Past goed bij onze samenleving waarin iedereen bovengemiddeld is ;)

Serieus, als "3" tot "4" wordt gemaakt, dan is het gewoon bedoeld om de toekomstige loonontwikkeling af te remmen. Als je van mening bent dat het de laatste jaren wel erg hard is gegaan met de beloning en dat het allemaal wel wat minder mag, kun je het met zo'n wijziging eens zijn.

Ziekteverzuim mag imho nooit een beoordelingspunt zijn. Extra punten voor een hoog aantal declarabele uren, allez. Maar een laag ziekteverzuim tot beoordelingspunt maken, is discriminerend jegens vrouwen, oudere werknemers en mensen met een chronische ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

avotar schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:35:
In mijn perceptie was je toch al overgeleverd aan de willekeur van je op dat moment al dan niet goed functionerende TL.
dan heb ik geboft de afgelopen jaren. Mijn TL/PL waren altijd uiterst redelijk en hebben mij alleen op afspraken afgerekend. Uitstekend management IMHO.
t_captain schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:37:
Serieus, als "3" tot "4" wordt gemaakt, dan is het gewoon bedoeld om de toekomstige loonontwikkeling af te remmen.
de spijker op zn kop. Maar dat durven ze niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat openheid over de loonruimte sowieso het grootste verbeterpunt is. Je moet werknemers geen gouden bergen in het vooruitzicht stellen (tenzij je die inderdaad kunt bieden). Wees gewoon eerlijk over wat iemand over 1, 3, 5, 10 jaar kan verwachten. Wees bereid om te motiveren waarom er niet meer in het vat zit.

De mensen die besluiten om aan boord te blijven, zullen meer loyaliteit en respect ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Dit kun je op macro-niveau bekijken. In plaats van waarde toe te voegen aan de populatie zijn detacheerders waarde aan het onttrekken. Daarmee ondermijnen ze hun eigen economische bestaansrecht
Je ziet het binnen ons bedrijf gebeuren. Kijk bijvoorbeeld naar de ontwikkeling van ERP skills. Ooit waren we een sterke leidende speler in deze markt en deden we dit werk bij toonaangevende bedrijven. Deze markt ontwikkelt zich tegenwoordig rondom nieuwe Innovatieve Producten, User Experience Design, Mobility, In Memory Computing en Cloud. Het sluit naadloos aan bij de CGI thema's. Het zijn zaken waar klanten in relatie tot ERP nadrukkelijk mee bezig zijn.

Echter, er wordt vanuit een heel korte termijn visie niet in deze skills geïnvesteerd. Er wordt door CGI maximaal gemolken op klassieke ERP skils die inmiddels commodity zijn geworden. Collega's die verder willen en potentie hebben, vertrekken. Het bestaansrecht van ERP bij CGI is zienderogen aan het verdwijnen. En dat is doodzonde als je ziet waar onze klanten zonder ons mee bezig zijn en als je ziet waar onze oud-collega's opduiken.

[ Voor 3% gewijzigd door ESPACE op 28-01-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik trok het betoog breder dan CGI want het is imho een sectorbreed probleem. Je voorbeelden van de ERP gerelateerde thema's illustreren het uitstekend.

Als bedrijf zit je aardig in de knel. Aan de ene kant vraagt de markt om een steeds goedkopere tussenlaag. Aan de andere kant raak je door alle bezuinigingen meer en meer je onderscheidend vermogen kwijt, waardoor je alleen maar meer last van prijsdruk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ESPACE schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:28:
[...]

Ik krijg de indruk dat het geheel al is afgekaart. Het zal me niet verbazen als ze er vandaag al mee instemmen. Wat zijn je grieven?
Gaat me te ver om die hier te benoemen maar ik vermoed dat jij ze ook wel ziet.
t_captain schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:37:
Leuke tegenstrijdigheid. Boven verwachting is de verwachting. Past goed bij onze samenleving waarin iedereen bovengemiddeld is ;)

Serieus, als "3" tot "4" wordt gemaakt, dan is het gewoon bedoeld om de toekomstige loonontwikkeling af te remmen. Als je van mening bent dat het de laatste jaren wel erg hard is gegaan met de beloning en dat het allemaal wel wat minder mag, kun je het met zo'n wijziging eens zijn.
Zet dat dan ook even op de mail. 5 of 10 reacties is wat anders dan dat ze weer hetzelfde verhaal van dezelfde persoon horen. Een OR heeft dat soort feedback gewoon heel hard nodig!

[ Voor 51% gewijzigd door Wijnands op 28-01-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Laatst online: 17-09-2023
Wijnands schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:17:
[...]
Zet dat dan ook even op de mail. 5 of 10 reacties is wat anders dan dat ze weer hetzelfde verhaal van dezelfde persoon horen. Een OR heeft dat soort feedback gewoon heel hard nodig!
Tja Wijnands, het verleden heeft geleerd wat ze daar mee doen.Geen stelling nemen (of peiling uitvoeren) over de grootste AV actie in jaren. Kortom niet eens meer raadplegen. Geen stelling nemen voor wat betreft de uitsluiting van optie 3 members m.b.t. salarisverhoging. Althans, dat is mijn gevoel na jouw vertrek uit de OR.

De beslissing voor wat betreft de actie "3 wordt 4" is allang genomen en geformaliseerd in epms. Ik durf hier dus wel te stellen dat de OR ook hier weer zonder morren mee akkoord gaat. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Klein beetje ironische humor om te lachen van mijn kant. Op intranet staat in een van de meest recente nieuwsberichten een link naar ons laatste CGI Vision document. Geinteresseerd als ik ben, selecteer ik direct Hoofdstuk 6: "Career" en krijg dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/jigcvdts9/Capture.png

Spreken we hier van een bewussie? :+

[ Voor 5% gewijzigd door JohnnyBravo op 28-01-2015 15:42 ]

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:08:
Ik trok het betoog breder dan CGI want het is imho een sectorbreed probleem. Je voorbeelden van de ERP gerelateerde thema's illustreren het uitstekend.

Als bedrijf zit je aardig in de knel. Aan de ene kant vraagt de markt om een steeds goedkopere tussenlaag. Aan de andere kant raak je door alle bezuinigingen meer en meer je onderscheidend vermogen kwijt, waardoor je alleen maar meer last van prijsdruk krijgt.
Alleen de grote detacheerders hebben er last van omdat daar visieloos kader zit. Uit ervaring weet ik dat het niet een sectorbreed probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met "sectorbreed" bedoelde ik inderdaad de directe concurrenten. Cap, Sogeti, Atos, Ordina.

Ik zie de oorzaak echter niet in het management, want dan zou ik meer verschil tussen de bedrijven verwachten. Ik zie de oorzaak in (historisch) hogere overheadkosten t.o.v. de kleinere partijen. Daardoor zijn de grote jongens meer in de knel gekomen tussen loonkosten (vasthouden goed en ervaren personeel) en T&M tarieven. En dan kom je in een neerwaarste spiraal van bezuinigen, gebrek aan loonruimte, gebrek aan training & ontwikkeling, ontevreden werknemers, vertrekkende werknemers, verlies van kwaliteit en onderscheidend vermogen, meer prijsdruk.

Ik vind dat je het senior management wel degelijk op de ontstane situatie kunt aankijken. Maar het feit dat grote bedrijven meer last hebben dan kleinere betekent imho niet dat bij de laatste meer visie zit. De duimschroef is gewoon nog niet tot het punt aandedraaid dat de kleine bedrijven in dezelfde situatie zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kleinere bedrijven krijgen het wel voor elkaar om hogere tarieven binnen te halen. In de regel vissen ze in de zelfde vijver, maar met een goede verkoopstrategie en vaak goed opgeleide mensen kom je net even wat verder....bij cmg lukte dat in het verleden ook. Het grootste verschil tussen cgi en cmg is de visie van het kader. De markt had toen ook z'n up's en down's. Er is overigens weinig verschil te zien in werkwijze bij de grote detacheerders. Dus ik weet niet wat voor verschil je zou verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:01:
De kleinere bedrijven krijgen het wel voor elkaar om hogere tarieven binnen te halen. In de regel vissen ze in de zelfde vijver, maar met een goede verkoopstrategie en vaak goed opgeleide mensen kom je net even wat verder....
Ik denk dat het genuanceerder ligt. Wat ik al jaren observeer is dat de grotere IT bedrijven drijven op mantelcontracten met grotere organisaties. Daar wordt het grootste deel van de sales-inspanning op gericht. Sinds de klad in de tarieven zit zie je dat in die mantelcontracten de prijzen over de volle breedte naar beneden gaan. Zo wordt het nu eenmaal onderhandeld. Veel mantelcontracten maken niet eens onderscheid naar vakgebied / competentie, alleen naar rol en senioriteit.

Gevolg: ook de tarieven voor schaarse competenties zakken mee. De grote IT bedrijven raken de goede mensen op die schaarsere competenties kwijt (laag tarief != marktconforme beloning). De kleinere bedrijven richten zich specifiek op de schaarse competenties. Omdat zij wel de juiste mensen leveren kunnen ze marktconforme tarieven vragen en navenant belonen / opleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:18
Lijkt mij dat CGI zich dan wat meer op het Midden bedrijf moet gaan richten.
Daar zal ook wel genoeg ruimte zitten om herbruikbare proposities in te zetten.
Alleen zal sales hier meer bezig mee moeten zijn. Maar om die bedrijven te overtuigen om voor een groot IT bedrijf te gaan, zal lastig zijn.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
SPee schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:00:
Lijkt mij dat CGI zich dan wat meer op het Midden bedrijf moet gaan richten.
Daar zal ook wel genoeg ruimte zitten om herbruikbare proposities in te zetten.
Alleen zal sales hier meer bezig mee moeten zijn. Maar om die bedrijven te overtuigen om voor een groot IT bedrijf te gaan, zal lastig zijn.
CMG kun je niet bepaald een kleintje noemen. En in de oude CMG tijd zaten we juist heel vaak bij de middelgrote bedrijven. En dat leverde ook behoorlijk wat op. Ook in moeilijke tijden. CMG/Logica(CMG) in het Zuiden lukte het ook in slechte tijden altijd om goede marges te halen, juist doordat ze lang vast wisten te houden aan opdrachten bij de middelgrote partijen. Maar dat hield helaas op toen van bovenaf besloten werd dat er met die middelgrote bedrijven geen zaken meer gedaan mochten worden. De afgelopen jaren zijn het de middelgrote ICT consultancy bedrijven die met die opdrachten aan de haal zijn gegaan (omdat "wij" ze niet meer wilden, maar ook doordat goede managers naar die bedrijven zijn overgestapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

timag schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:04:
[...]

Ik denk dat het genuanceerder ligt. Wat ik al jaren observeer is dat de grotere IT bedrijven drijven op mantelcontracten met grotere organisaties. Daar wordt het grootste deel van de sales-inspanning op gericht. Sinds de klad in de tarieven zit zie je dat in die mantelcontracten de prijzen over de volle breedte naar beneden gaan. Zo wordt het nu eenmaal onderhandeld. Veel mantelcontracten maken niet eens onderscheid naar vakgebied / competentie, alleen naar rol en senioriteit.

Gevolg: ook de tarieven voor schaarse competenties zakken mee. De grote IT bedrijven raken de goede mensen op die schaarsere competenties kwijt (laag tarief != marktconforme beloning). De kleinere bedrijven richten zich specifiek op de schaarse competenties. Omdat zij wel de juiste mensen leveren kunnen ze marktconforme tarieven vragen en navenant belonen / opleiden.
Scherpe analyse. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eigen ervaring:

Bij CGI/Logica werd ik als SAP-er gepushed om me te richten op nieuwe technologie waarvoor bij de klanten nauwelijks vraag was. Je kreeg dus als consultant nauwelijks de kans om daar praktijkervaring in op te doen. Mijn eigen vakgebied werd weggezet als commodity. Maar ik had altijd het gevoel dat daar wel markt voor was.

Inmiddels zit ik niet meer bij een consultancybedrijf, maar zie bij mijn huidige werkgever (en dat is best een grote club) veel externen rondlopen met diepgaande ervaring in juist die commodities en zie dat er wel word gekeken naar nieuwe technologie, maar dat er niet zoveel mee wordt gedaan. Slechts sporadisch wordt er een project opgestart om dit in te kunnen zetten. Die consultants zijn vaak of van middelgrote consultancybedrijven of het zijn zelfstandigen. Je ziet bij elk project dezelfde consultants weer terugkomen dus mensen worden hier duidelijk gevraagd op competentie.

Je zou haast durven te beweren dat Logica (en volgens mij elke grote detacheerder) teveel probeert technologie richting de klanten te duwen waar deze niet op zitten te wachten en zich te weinig richt op de zgn commodities waar wel vraag naar is. Bij middelgrote en kleine detacheerders ligt dat volgens mij vaker andersom en krijgen de consultants daardoor ook de kans om diepgaande ervaring op te doen waardoor deze EN sneller aan de bak komen EN een hoger tarief kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Logiecaan schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:35:
[...]

Tja Wijnands, het verleden heeft geleerd wat ze daar mee doen.Geen stelling nemen (of peiling uitvoeren) over de grootste AV actie in jaren. Kortom niet eens meer raadplegen. Geen stelling nemen voor wat betreft de uitsluiting van optie 3 members m.b.t. salarisverhoging. Althans, dat is mijn gevoel na jouw vertrek uit de OR.

De beslissing voor wat betreft de actie "3 wordt 4" is allang genomen en geformaliseerd in epms. Ik durf hier dus wel te stellen dat de OR ook hier weer zonder morren mee akkoord gaat. :'(
Steek Wijnands niet teveel veren in de kont.... Want zo heel veel is er ook alweer niet veranderd sinds hij uit de OR is.... Ik denk dat de kentering is ingezet na het vertrek van de vorige voorzitter... Na elk volgend vertrek/wisseling is het steeds minder geworden naar mijn idee...

Is overigens niet bedoeld als aanval op Wijnands.... Meer een stukje duiding in deze groep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb ook fouten gemaakt en ga er vast nog veel meer maken. ;) Een ding wat je me niet snel zal kunnen verwijten is onverschilligheid. :)

Pagina: 1 ... 188 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.