Je hoeft de termijn die CGI je geeft NIET te accepteren. Jouw salaris dient binnen de drie dagen volgend op de afgegeven datum gestort / uitbetaald te zijn. Op dag 4 begint de wettelijke verhoging. Je moet CGI wel in gebreke stellen en sommeren tot uitbetaling, danwel voorschot over te gaan. Een rechter zal in deze moderne tijd van internetbankieren, digitale salarisverwerking, vergaande HR systemen al gauw overgaan tot het toekennen van de wettelijke rente en de wettelijke verhoging. Hij kan het wel matigen. Maar dat is zijn discretie.Klopt. Ware het niet dat je ze eerst een termijn moet geven waarin ze alsnog het salaris over kunnen maken, dan moet je het ze aanzeggen en alles in gang zettten. Feitelijk hebben ze met alle termijn ongeveer 10 werkdagen dat ze te laat mogen zijn met het betalen van je salaris. In de posts van ongeveer een jaar geleden staat dit ook al eens uiteengezet.
Precies. Er staan hier geen beursgevoelige cijfertjes, laten we t niet overdrijven.tp2 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:38:
[...]
Transparantie is toch één van de kernwaarden
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Ik heb bij het indienen van mijn ontslag aangegeven dat ik verwacht dat mijn salaris op de normale wijze wordt uitbetaald aan het einde van mijn diensttijd. Verrekenen van allerlei zaken kunnen ze achteraf ook best doen, zelfs als CGI nog geld van mij krijgt. Ze mogen mij dan gewoon een rekening sturen en die zal ik dan ook gewoon betalen. Maar salaris moet gewoon worden doorbetaald.Anoniem: 107930 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:36:
[...]
Je hoeft de termijn die CGI je geeft NIET te accepteren. Jouw salaris dient binnen de drie dagen volgend op de afgegeven datum gestort / uitbetaald te zijn. Op dag 4 begint de wettelijke verhoging. Je moet CGI wel in gebreke stellen en sommeren tot uitbetaling, danwel voorschot over te gaan. Een rechter zal in deze moderne tijd van internetbankieren, digitale salarisverwerking, vergaande HR systemen al gauw overgaan tot het toekennen van de wettelijke rente en de wettelijke verhoging. Hij kan het wel matigen. Maar dat is zijn discretie.
Tja...DeZaag schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:26:
Verwonderlijk hoeveel details hier gedeeld worden die men 'binnenskamers' dient te houden...
Jaar geleden was het nog veel erger.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
dit soort verwachtingen moet je managen. Ik kan je op een briefje geven dat wat ze "kunnen en zouden moeten doen" nog niet gelijk staat aan wat er werkelijk gebeurt. Een normaal mens verwacht ook dat als je twintig jaar bent uitgemolken je zonder heel veel problemen naar een klant kunt overstappen. De werkelijkheid is HEEL anders.Een normaal mens verwacht ook dat een werkgever begrijpt hoe afhankelijk je bent van die maandelijkse salarisstorting, dat verrekening best achteraf kan door een incasso oid. De werkelijkheid is dat jij bij een verrekening een risicoloze bank-van-lening bent voor CGI.
vinden ze t gek dat MSAP score voor respectvol behandeld worden zo achterblijft. Ben ik nou zo slim of zijn die spreadsheettijgers nou zo dom?
wees dus voorzichtig met je verwachtingen. Zie mijn onderschrift, Hanteer je dat, kan het alleen maar meevallen.
vinden ze t gek dat MSAP score voor respectvol behandeld worden zo achterblijft. Ben ik nou zo slim of zijn die spreadsheettijgers nou zo dom?
wees dus voorzichtig met je verwachtingen. Zie mijn onderschrift, Hanteer je dat, kan het alleen maar meevallen.
Nou ik zou de brief voor in gebreke stelling alvast klaar leggen. En vermelden dat ze ten minste het wettelijk minimum moeten uitkeren. Het probleem is waar je de brief heen moet sturen ....Ik heb bij het indienen van mijn ontslag aangegeven dat ik verwacht dat mijn salaris op de normale wijze wordt uitbetaald aan het einde van mijn diensttijd.
Veel success
Overigens heb ik de verbazing die ik hierboven ergens heb netjes doorgespeeld naar Security.Wijnands schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:48:
[...]
Tja...
Jaar geleden was het nog veel erger.
Ik las je mailtje bericht verkeerd... Dacht dat je ze op de hoogte had gesteld van wat hier besproken werd... Daar heeft Jeroen het namelijk over.... Toch..??Reneger schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:50:
[...]
Overigens heb ik de verbazing die ik hierboven ergens heb netjes doorgespeeld naar Security.
Anoniem: 107930
"normale termijn" moet je niet zeggen. Je moet een harde datum (eindtermijn) geven, let even op dat die billijk is... 14 dagen is redelijk. Dat staat juridisch sterker.Nou ik zou de brief voor in gebreke stelling alvast klaar leggen. En vermelden dat ze ten minste het wettelijk minimum moeten uitkeren. Het probleem is waar je de brief heen moet sturen ....
Veel success
Geef aan na welke datum je CGI in gebreke gaat stellen, een loonvorderingsprocedure start en aanspraak zal maken op de wettelijke rente en wettelijke verhoging.
Je mag het sturen per Email (is geaccepteerd). Stuur het naar de centrale HR Services mail in het NEDERLANDS! Als ze klagen dat het in het Engels moet, dan weiger je beleefd. De juridische basis voor Nederlands recht is nog altijd de voertaal Nederlands. Geef aan dat ze dan de brief naar de eerste beste NL-sprekenede manager kunnen doorzetten. Zet ook je manager in de TO: en zijn manager in de TO: en zet Henk (HR directeur ook in de TO:)
In ieder geval krijg je een HR_CASE nummer en dat is het bewijs dat jouw brief is ontvangen en geaccepteerd.
Sterker, volgens mij is je arbeidscontract ook in het Neidahlans. Opzouten met dat Engels.
Laat ik nou in eerste instantie spreadsheethijgers lezen.peter00 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:51:
Ben ik nou zo slim of zijn die spreadsheettijgers nou zo dom?
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
De officiële lezing is dat CGI een puike prestatie heeft neergezet, omdat in de MSAP het cijfer voor respectvol behandeld worden met 13% is gestegen.peter00 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 07:51:
vinden ze t gek dat MSAP score voor respectvol behandeld worden zo achterblijft.
Ja, dat is nogal wiedes: de mensen die zich het meest onrespectvol behandeld voelden, zijn vorig jaar massaal vertrokken. Dat noemt men het interpreteren van statistieken in eigen voordeel.
Anoniem: 537715
Tja... het bedrijf moet ook verder....Lurker1 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:22:
[...]
De officiële lezing is dat CGI een puike prestatie heeft neergezet, omdat in de MSAP het cijfer voor respectvol behandeld worden met 13% is gestegen.
Ja, dat is nogal wiedes: de mensen die zich het meest onrespectvol behandeld voelden, zijn vorig jaar massaal vertrokken. Dat noemt men het interpreteren van statistieken in eigen voordeel.
Dat vind ik niet terecht. Er wordt wel degelijk meer aandacht besteed aan het netter behandelen van members. Natuurlijk lukt dat niet overal even goed maar er is aandacht voor
Ik sprak laatst een oud collega en die vertelde mij dat de tent rap leegloopt.
S.S. CGI [speelt opzwellende muziek .... "will go on"......] camera pans to the night sky... in de verte dramatisch beeld van mooie schitterende sterren... achtersteven omhoog.. Voorzitter van de OR "Niets aan de hand.... blijft u doorspelen.... er zijn genoeg reddingsvesten en -boten"...... dan worden ineens de krachten de romp teveel... het schip breekt doormidden.... liefdevol horen wij... [Sake!....] ..en dan terug........[Serge!]...... de handen slippen uit elkaar.... en dan de transitie naar zwart.... eindcredits inzetten..zwellende jostiband muziek en.... SCORE!
Oscarnominaties..... Beeldje... Klaar.
S.S. CGI [speelt opzwellende muziek .... "will go on"......] camera pans to the night sky... in de verte dramatisch beeld van mooie schitterende sterren... achtersteven omhoog.. Voorzitter van de OR "Niets aan de hand.... blijft u doorspelen.... er zijn genoeg reddingsvesten en -boten"...... dan worden ineens de krachten de romp teveel... het schip breekt doormidden.... liefdevol horen wij... [Sake!....] ..en dan terug........[Serge!]...... de handen slippen uit elkaar.... en dan de transitie naar zwart.... eindcredits inzetten..zwellende jostiband muziek en.... SCORE!
Oscarnominaties..... Beeldje... Klaar.
Mjah... Staatssecretaris van Rijn heeft ook last van het syndroom.Wijnands schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:59:
Dat vind ik niet terecht. Er wordt wel degelijk meer aandacht besteed aan het netter behandelen van members. Natuurlijk lukt dat niet overal even goed maar er is aandacht voor
Het mag niet, maar ze doen het toch. Het is een asociale standaard CGI werkwijze die niet getuigd van goed werkgeverschap! De juridische strijd aanbinden over het niet uitbetalen van je salaris heeft niet zoveel zin. Na je uit dienst treden zullen ze een eindafrekening maken en je resterende salaris overmaken.Ik heb bij het indienen van mijn ontslag aangegeven dat ik verwacht dat mijn salaris op de normale wijze wordt uitbetaald aan het einde van mijn diensttijd. Verrekenen van allerlei zaken kunnen ze achteraf ook best doen, zelfs als CGI nog geld van mij krijgt. Ze mogen mij dan gewoon een rekening sturen en die zal ik dan ook gewoon betalen. Maar salaris moet gewoon worden doorbetaald.
Ze maken misbruik van het feit dat de periode tussen salarisbetaling in de laatste maand en uitbetaling eindafrekening in de daarop volgende maand te kort is om naar de rechter te stappen. Tegen de tijd dat je voor de rechter staat en gelijk krijgt, zullen ze de eindafrekening al verwerkt en betaald hebben.
Hou er maar vast rekening mee bij het betalen van je hypotheek op de eerste dag van de maand dat je uit dienst bent.
It always seems impossible until it's done.
Nou @ESPACE = mij is het wel gelukt en ik heb mijn recht verhaald op CGI en gekregen: wettelijke verhoging EN wettelijke rente :-)ESPACE schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:03:
[...]
Het mag niet, maar ze doen het toch. Het is een asociale standaard CGI werkwijze die niet getuigd van goed werkgeverschap! De juridische strijd aanbinden over het niet uitbetalen van je salaris heeft niet zoveel zin.
Op het moment dat je je ontslag aanzegt is het al mogelijk om een proforma eindafrekening klaar te zetten.ESPACE schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:03:
[...]
Ze maken misbruik van het feit dat de periode tussen salarisbetaling in de laatste maand en uitbetaling eindafrekening in de daarop volgende maand te kort is om naar de rechter te stappen. Tegen de tijd dat je voor de rechter staat en gelijk krijgt, zullen ze de eindafrekening al verwerkt en betaald hebben.
Weet je wat namelijk krom is.. Het teveel betaalde vakantiegeld corrigeren ze meteen wel op de een voor laatste loonuitbetaling. Dus kom niet bij mij aan van... het kan niet. Je hebt als werkgever een uitbetalingsverplichting voor het loon aan je werkgever. Het risico dat de lease maatschappij of iets dergelijks de gegevens voor jouw verwerking niet op tijd aanlevert is geen argument om de afrekening te vertragen. Dat moet je juridisch scherp krijgen... De bank verleent ook geen uitstel van hypotheekbetaling omdat jouw loon nog niet binnen is. nogmaals... Blijf scherp.. wijs de werkgever op de verplichtingen conform het Burgerlijk Wetboek, de arbeidsvoorwaarden en goed werkgeverschap. Jij bewijst de werkgever toch ook goed werknemer door op tijd je timesheets in te dienen?
Een spoedbetaling kan tegenwoordig ook. Alsook een voorschot. De arbeidsvoorwaarden geven gewoon de termijn aan. Die zijn onderdeel van het juridisch kader. Je hoeft niet perse voor de rechter te staan. Om je recht te verhalen is een rechter niet altijd nodig. Alleen een rechtsbijstandsverzekering :-)
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 107930 op 06-02-2015 11:20 ]
Het is je niet gelukt te voorkomen dat je salaris de laatste maand niet werd uitbetaald. Pas later is het is het uitbetaald. Nadat het kwaad is geschied, is het je gelukt een verhoging met rente te krijgen. Het was voor CGI geen aanleiding om de procedure te wijzigen.Nou @ESPACE = mij is het wel gelukt en ik heb mijn recht verhaald op CGI en gekregen: wettelijke verhoging EN wettelijke rente :-)
Vanuit dat perspectief begrijp ik je... Wat veel ex-werknemers nalaten is beroep doen op hun recht(en). Dus CGI komt financieel straffeloos door de eigen procedure. Mijn doelstelling was ook niet om een procedure te laten wijzigen, maar om mijn recht te halen.ESPACE schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:16:
[...]
Het is je niet gelukt te voorkomen dat je salaris de laatste maand niet werd uitbetaald. Pas later is het is het uitbetaald. Nadat het kwaad is geschied, is het je gelukt een verhoging met rente te krijgen. Het was voor CGI geen aanleiding om de procedure te wijzigen.
Ach, ik wist dat het ging gebeuren. Had er (mbt reserves) rekening mee gehouden. Heb bij mijn rechtsbijstand gevraagd hoeveel moeite het was en besloten er (los van de wat dreigende mailtjes) geen energie in te steken. Aan de andere kant zijn CGI medewerkers die bij mij op intake komen bij voorbaat kansloos, tenzij ik ze over kan halen over te stappen naar mijn werkgever.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
tja, daar heb ik vaak voor gewaarschuwd, dat verlies aan goodwill. Je bent niet de enige Janoz. Ik hoor t vaker van ex CGI-ers. Je komt daar vaak alleen nog binnen op persoonlijke titel
"Ervaring weggaan bij CGI (deel 248) " lijkt inmiddels een meer gepaste titel gezien de laatste pagina's
overigens zijn we weer gekrompen. Net weer mijn maandelijkse analyse gedraaid. Als er geen openheid gegeven wordt, creëer ik die wel.
"Ervaring weggaan bij CGI (deel 248) " lijkt inmiddels een meer gepaste titel gezien de laatste pagina's
overigens zijn we weer gekrompen. Net weer mijn maandelijkse analyse gedraaid. Als er geen openheid gegeven wordt, creëer ik die wel.
Persoonlijk kan ik dit hoofdstuk inmiddels positief afsluiten. De collega’s van wagenparkbeheer hebben met me meegedacht en een aanbod gedaan dat mijn verwachting overtreft. Ook begrijp ik dat de HR director bezig is met Payroll over de wijze van verrekenen van de leaseboete. Een mooie positieve noot zo voor het weekend!
Heel positief voor de personen die er nog gebruik van kunnen maken.ESPACE schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:20:
Persoonlijk kan ik dit hoofdstuk inmiddels positief afsluiten. De collega’s van wagenparkbeheer hebben met me meegedacht en een aanbod gedaan dat mijn verwachting overtreft. Ook begrijp ik dat de HR director bezig is met Payroll over de wijze van verrekenen van de leaseboete. Een mooie positieve noot zo voor het weekend!
Maar net zoals overal is het kalf ondertussen al verdronken, gereïncarneerd en opnieuw verdronken.
Er zijn genoeg ex-medewerkers die met een negatief gevoel weg gegaan zijn of zich genaaid voelen.
Persoonlijk zou ik nooit meer iemand adviseren iemand van CGI aan te nemen en de accountmanager niet eens meer een gesprek geven. CGI heeft mij dan wel voor 500 euro genaaid maar ze hebben zichzelf voor een veelvoud daarvan genaaid.
Ik vond de procedure "uit dienst" ook niet prettig.
De leaseauto, de manier waarop vakantiegeld wordt uitbetaald (waardoor je tussen juli en december negatief staat), maken samen met het gebrek aan ATV-dagen en het gebrek aan 13e maand een situatie waarin het financieel een drempel kan zijn om te vertrekken. Ik heb jaren geleden de indruk gekregen dat die situatie met opzet is geschapen, en die indruk heb ik eigenlijk nooit van me af kunnen zetten.
Ook vanuit de optiek van een subcontractor ben ik niet zo gecharmeerd van de manier waarop (toen nog Logica) zaken doet / deed. Dat ging over een paar onredelijke bepalingen in de inkoopvoorwaarden.
Dat neemt niet weg dat CGI een groot aantal capabele consultants in dienst heeft. Om die reden zou ik een klant niet zomaar adviseren tegen het inhuren via CGI.
De leaseauto, de manier waarop vakantiegeld wordt uitbetaald (waardoor je tussen juli en december negatief staat), maken samen met het gebrek aan ATV-dagen en het gebrek aan 13e maand een situatie waarin het financieel een drempel kan zijn om te vertrekken. Ik heb jaren geleden de indruk gekregen dat die situatie met opzet is geschapen, en die indruk heb ik eigenlijk nooit van me af kunnen zetten.
Ook vanuit de optiek van een subcontractor ben ik niet zo gecharmeerd van de manier waarop (toen nog Logica) zaken doet / deed. Dat ging over een paar onredelijke bepalingen in de inkoopvoorwaarden.
Dat neemt niet weg dat CGI een groot aantal capabele consultants in dienst heeft. Om die reden zou ik een klant niet zomaar adviseren tegen het inhuren via CGI.
En even tussendoor. Iemand die erg tevreden is bij CGI, voldoende support krijgt vanuit de lijn, prima behandeld is met alle arbeidsvoorwaarden, veel kans ziet voor ontwikkeling, en er voorlopig dus echt niet weg wilt
Dit is toch echt zo bij 9 van de 10 bedrijven. Het vakantie geld (vaak zelfs al in Mei uitbetaald) is grotendeels een voorschot op toekomstig salaris. Dat je dat bij vertrek terug moet betalen is normaal, al moet je dat alleen volledig terug betalen als je al je vakantie dagen al hebt opgenomen natuurlijk.t_captain schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:36:
<>de manier waarop vakantiegeld wordt uitbetaald (waardoor je tussen juli en december negatief staat), maken samen met het gebrek aan ATV-dagen<>
Ha ook goed om te horen dat het niet alleen maar kommer en kwel is.Mephisteus schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:12:
En even tussendoor. Iemand die erg tevreden is bij CGI, voldoende support krijgt vanuit de lijn, prima behandeld is met alle arbeidsvoorwaarden, veel kans ziet voor ontwikkeling, en er voorlopig dus echt niet weg wil
[ Voor 26% gewijzigd door franssie op 06-02-2015 14:18 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bij mijn vorige werkgevers kreeg je in mei de uitbetaling van het vakantiegeld dat je van mei vorig jaar tot mei dit jaar opgespaard had en was dit nooit een voorschot. Dus volgens mij is dit best een rare regeling.franssie schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:17:
[...]
Dit is toch echt zo bij 9 van de 10 bedrijven. Het vakantie geld (vaak zelfs al in Mei uitbetaald) is grotendeels een voorschot op toekomstig salaris. Dat je dat bij vertrek terug moet betalen is normaal, al moet je dat alleen volledig terug betalen als je al je vakantie dagen al hebt opgenomen natuurlijk.
Uiteindelijk maakt het niet uit en krijg je ook bij je nieuwe werkgever meestal weer vakantiegeld die als het goed is de terugbetaling compenseert.
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
Sluit me volledig bij je aanMephisteus schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:12:
En even tussendoor. Iemand die erg tevreden is bij CGI, voldoende support krijgt vanuit de lijn, prima behandeld is met alle arbeidsvoorwaarden, veel kans ziet voor ontwikkeling, en er voorlopig dus echt niet weg wilt
De meeste bedrijven betalen vakantiegeld uit dat is opgebouwd in het verleden en niet zoals bij CGI vooruit. Je bouwt dus vakantiegeld op per maand wat dan ook altijd matcht met het salaris dat je verdiende in die maand. Dan heb je dus ook niet dat je bij een salarisverhoging in het 2e deel van het jaar achteraf in december weer wordt gecompenseerd.bat266 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:28:
[...]
[...]
Bij mijn vorige werkgevers kreeg je in mei de uitbetaling van het vakantiegeld dat je van mei vorig jaar tot mei dit jaar opgespaard had en was dit nooit een voorschot. Dus volgens mij is dit best een rare regeling.
Uiteindelijk maakt het niet uit en krijg je ook bij je nieuwe werkgever meestal weer vakantiegeld die als het goed is de terugbetaling compenseert.
Ah, my bad dan.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zulke geluiden moeten er natuurlijk ook zijn!Mephisteus schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:12:
Uit belangstelling: waar sta je ongeveer in je loopbaan? (starter, paar jaar onderweg, wat ouder) en hoe lang werk je ongeveer bij CGI?
Ik vind het interessant om te zien welke groepen zich bij CGI goed thuisvoelen.
Ik heb voor drie werkgevers gewerkt. LogicaCMG / Logica was de enige die het vakantiegeld deels vooruit betaalde. Bij de andere twee was het achteraf.franssie schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:17:
[...]
Dit is toch echt zo bij 9 van de 10 bedrijven. Het vakantie geld (vaak zelfs al in Mei uitbetaald) is grotendeels een voorschot op toekomstig salaris. Dat je dat bij vertrek terug moet betalen is normaal, al moet je dat alleen volledig terug betalen als je al je vakantie dagen al hebt opgenomen natuurlijk.
Bij CGI sta je met je saldo vakantiegeld tussen -0.5 en +0.5 maandloon. Tel daar een leaseauto vanaf (inleverboete, of eventueel een bonus voor collega die de auto overneemt).
Het contrast was vooral groot met ASML. Afhankelijk van de tijd in het jaar stond je daar altijd tussen +0.5 en +1.5 maandloon positief (vakantiegeld en 13e maand), geen leaseauto, een aanzienlijk groter vakantiesaldo vanwege de ATV-dagen en een winstdeling die pro rato uitkeert ook als je uit dienst gaat in een bepaald jaar.
Over het vakantiegeld hoor je mij niet klagen. Het was mooi toen ik in april in dienst kwam (22 maanden vakantiegeld) en vervelend toen ik in februari uit dienst ging (3 maanden vakantiegeld). Voor de rest maken ze het enkel zichzelf lastig. (Nacalculatie in december vanwege loonstijging en gedoe wanneer je geld moet hebben van mensen die na juni uit dienst gaan)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Aan de andere kant: als je altijd achteraf vakantiegeld krijgt heeft de werkgever het rentevoordeel, nu is dat gelijkwaardig verdeeld. Alles heeft twee kanten...
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Jij bent dat? want dat is me niet duidelijk uit je posting :-)Mephisteus schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:12:
Dat is bij mijn nieuwe werkgever opgelost. Vakantiedagen worden per maand opgebouwd. Vakantiegeld wordt per maand uitgekeerd. Leaving and joining has never been easier (geen verrekening, behalve eventuele trainingen..) ... I don't want to leave :-)franssie schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:17:
[...]
poolauto's neem ik alleen maar....
Anoniem: 539272
Ben zelf al een tijdje weg bij CGI en heb weer rust gevonden. Lees nog steeds de rubriek om op de hoogte te blijven. Hoe meer ik hier lees, hoe meer ik me realiseer dat CGI voor "members" (wat is dat toch een denigrerend woord, je kunt het zo vervangen door loonslaven), een heel erg naar bedrijf is geworden om voor te werken. BAH.
Klinkt als bindingsangst van 2 kantenAnoniem: 107930 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:35:
[...]
Dat is bij mijn nieuwe werkgever opgelost. Vakantiedagen worden per maand opgebouwd. Vakantiegeld wordt per maand uitgekeerd. Leaving and joining has never been easier (geen verrekening, behalve eventuele trainingen..) ... I don't want to leave :-)
poolauto's neem ik alleen maar....
Kan mij voorstellen dat je dat als bindingsangst ziet als je sadomasochistische instrumenten zoals lease-inleverboete, eindafrekeningen, etc gewend bent.
Anoniem: 275330
CGI is GEEN naar bedrijf om voor te werkenAnoniem: 539272 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:55:
Ben zelf al een tijdje weg bij CGI en heb weer rust gevonden. Lees nog steeds de rubriek om op de hoogte te blijven. Hoe meer ik hier lees, hoe meer ik me realiseer dat CGI voor "members" (wat is dat toch een denigrerend woord, je kunt het zo vervangen door loonslaven), een heel erg naar bedrijf is geworden om voor te werken. BAH.
Hangt er erg vanaf waar je werkt, met wie je te maken hebt en wat je verwachtingen zijn. Bij elk bedrijf gaan er regelmatig mensen weg die het er naar vonden omdat het niet matched. Vaak wordt daar een voor beide partijen werkbare opossing gezocht en gevonden.Anoniem: 275330 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:56:
[...]
CGI is GEEN naar bedrijf om voor te werken.
Dus inderdaad, bij CGI kun je zeker goed werken, en niet iedereen vindt het naar. Maar die zich er na de overname niet meer thuisvoelen (en dat zijn er wel bovengemiddeld veel, niet alleen de 10 mensen die in dit topic posten) worden gefrustreerd in het proces van afscheid nemen - en dat is zeker NAARgeestig te noemen. Niet iedereen wil een vechtscheiding ipv een nette echtscheiding.
Ik vermaak me er ook nog steeds uitermate goed. Ook na de overname.
ik vermaak me d'r ook goed hoor. Zo goed dat ik zo aan het werk ga.
Het is niet allemaal kommer en kwel. In mijn geval omdat ik zelfstandig genoeg ben om mijn eigen weg te zoeken en vooral omdat ik al een paar jaar achter elkaar ontzettend leuke klussen heb weten te scoren. Wat ook heeft geholpen dat ik bijna altijd ontzettend capabel, eerlijk en hardwerkend direct management heb gehad. Ook de collega's waarmee ik heb gewerkt hebben aan mijn arbeidsvreugd toegevoegd. Er zijn heel veel dingen die hier gewoon goed gaan, laten we eerlijk zijn.
Het zijn de lagen daarboven die het verzieken met ondoordachte, oneerlijke (soms hypocriete) maatregelen en beleid. Het ontmenselijkende spreadsheet-management. Het onredelijke. Nemen maar nooit geven. Het niet willen luisteren naar suggesties. En dat blijf ik ventileren, ook rechtstreeks naar de betrokkenen.
Het zijn de lagen daarboven die het verzieken met ondoordachte, oneerlijke (soms hypocriete) maatregelen en beleid. Het ontmenselijkende spreadsheet-management. Het onredelijke. Nemen maar nooit geven. Het niet willen luisteren naar suggesties. En dat blijf ik ventileren, ook rechtstreeks naar de betrokkenen.
Het lijkt op een cult... onderste lagen.. happy... happy... on the Electric Cool Aid Acid....
Da's al lang geleden weg bezuinigd. Tegenwoordig is er alleen nog maar matige koffie.Anoniem: 107930 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:56:
Het lijkt op een cult... onderste lagen.. happy... happy... on the Electric Cool Aid Acid....
Anoniem: 539553
Stockholmsyndroompje?!?!?Anoniem: 275330 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:56:
[...]
CGI is GEEN naar bedrijf om voor te werken.
De koffie uit de Maas automaten is slootwater drab.Wijnands schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:19:
[...]
Da's al lang geleden weg bezuinigd. Tegenwoordig is er alleen nog maar matige koffie.
Dat is het zeker.
Iemand nog wat gehoord over het meenemen van het oude pensioen bij Zwitserleven naar NN trouwens?
Iemand nog wat gehoord over het meenemen van het oude pensioen bij Zwitserleven naar NN trouwens?
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Dat is niet mogelijk. ZL vraagt er een flinke fee voor die CGI niet wil betalen. (Als je van wg verandert is het natuurlijk een ander verhaal)SithWarrior schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:18:
Meenemen kan, maar waarom zou je? Die vraag is niet eenvoudig met ja of nee te beantwoorden.
Ja, 1 dossier is overzichtelijker.
Nee, beide zijn beleggingen. Dus risicospreiding zegt laat het zoals het is.
Misschien geeft 1 groot potje een beter rendement...
Zeg het maar.
btw. kosten van overzetten spelen mee, maar dat is ook zo bij wisselen van werkgever.
Ja, 1 dossier is overzichtelijker.
Nee, beide zijn beleggingen. Dus risicospreiding zegt laat het zoals het is.
Misschien geeft 1 groot potje een beter rendement...
Zeg het maar.
btw. kosten van overzetten spelen mee, maar dat is ook zo bij wisselen van werkgever.
[ Voor 13% gewijzigd door Surpherman op 08-02-2015 21:05 . Reden: *btw ]
Hoezo, Nee is toch gewoon Nee?Surpherman schreef op zondag 08 februari 2015 @ 21:02:
Meenemen kan, maar waarom zou je? Die vraag is niet eenvoudig met ja of nee te beantwoorden.
Ja
Nee, niks principes, het kan niet.
Tsss, nog eens goed lezen. En idd ZL is niet verplicht mee te werken aan overdracht.
Anyway, mijn persioenleeftijd staat nog niet vast. Tegen de tijd dat ik 270 jaar oud ben
, is er vast wel weer een andere regeling.
Anyway, mijn persioenleeftijd staat nog niet vast. Tegen de tijd dat ik 270 jaar oud ben
[ Voor 45% gewijzigd door Surpherman op 08-02-2015 21:28 ]
Tegen die tijd mag je in Griekenland je laatste dagen slijten met je ...... in het zand aan zee. Tegen die tijd is dat land al lang van ons en onderdeel van je pensioenSurpherman schreef op zondag 08 februari 2015 @ 21:26:
Tsss, nog eens goed lezen. En idd ZL is niet verplicht mee te werken aan overdracht.
Anyway, mijn persioenleeftijd staat nog niet vast. Tegen de tijd dat ik 270 jaar oud ben, is er vast wel weer een andere regeling.

[ Voor 7% gewijzigd door erwindus op 09-02-2015 10:10 ]
Daarom zit er in mijn rugzak nu een filterhouder en een pot echte koffie.Anoniem: 107930 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 18:11:
[...]
De koffie uit de Maas automaten is slootwater drab.
Daarom zit ik bij een klant met goeie koffie...
Dubbele espresso + een ristretto er bovenop...

Ik zit nu een aantal dagen in RM te zoeken maar... dat valt nog niet mee zeg.
Het zoeken in RM gaat wel maar het vinden.........;-)
Anoniem: 505320
Een aantal dagen? ... Er staat bijna niets in!Wijnands schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:29:
Ik zit nu een aantal dagen in RM te zoeken maar... dat valt nog niet mee zeg.
Ik wil graag weg bij mijn huidige klant, en CGI wil me daar ook graag weghebben (op termijn), maar dan moet er natuurlijk wel iets anders zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 505320 op 09-02-2015 13:34 ]
Nee en dus elke dag opnieuw.
Ik had ook al de indruk dat er in LARA meer stond dan in RM. Gelukkig nu niet nodig, maar als je op de bank zit is het wel handig dat je ook weet welke klussen er beschikbaar zijn.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Niet alleen als je op de bank zit. Ook als je op een doorlopend project zit kan er een moment komen waarop je zelf een overstap initieert. Bijvoorbeeld omdat het tijd wordt om wat nieuwe dingen te leren, en je huidige project in een fase zit waarin je goed kunt overdragen.
Ik zweer je dat peter00 hier wel een valide, edoch cynische reden voor weet te bedenken, waarom dat zo is. En ik ook wel. Of ben ik nu te zwartgallig?elsinga schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:57:
Ik had ook al de indruk dat er in LARA meer stond dan in RM. Gelukkig nu niet nodig, maar als je op de bank zit is het wel handig dat je ook weet welke klussen er beschikbaar zijn.
Ja hoor en ik kan dat ook, in het kader van betere fit tussen werknemer en cgi zijn de externe systemen om aan een andere klus/baan te komen beter en is er ook meer te vinden.

Ik heb nog nooit iets via LARA gekregen. Laat staan via RM... (Ik zou niet eens weten hoe ik moet zoeken binnen RM...)

No worries, daar zijn hele elearning trainingen aan gewijd (en ze staan ook nog is in excelsheet vorm op de M&R sharepoint)
@Reneger, heb je die tele-presentaties van die canadese mevrouw daarover neit bijgewoond? 
Ik ben opgehouden met op iets anders zoeken dan alleen BU Nederland. Leuk, dat zoeken op competences en/of plaatsen, maar de hoeveelheid aanvragen is niet zo groot en ze doornemen is veel minder werk dan elke keer weer het filter zetten.
Ik ben opgehouden met op iets anders zoeken dan alleen BU Nederland. Leuk, dat zoeken op competences en/of plaatsen, maar de hoeveelheid aanvragen is niet zo groot en ze doornemen is veel minder werk dan elke keer weer het filter zetten.
Half. Ik was billable en midden in opleveringen / vakantie in die periode.elsinga schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:09:
@Reneger, heb je die tele-presentaties van die canadese mevrouw daarover neit bijgewoond?
hier dito. Trillende handen en hoofdpijn als ik t niet krijg. Alles beter dan dat Maaswater in de burelen van CGI. Je zou d'r verdorie thee van gaan drinken....Reneger schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:49:
Daarom zit ik bij een klant met goeie koffie...
Nee hoor. Cynisme is een vorm van realisme.snelkeuze0017 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:34:
Ik zweer je dat peter00 hier wel een valide, edoch cynische reden voor weet te bedenken, waarom dat zo is. En ik ook wel. Of ben ik nu te zwartgallig?
mijn gok is dat de PL's & delivery managers een hele andere view hebben van de pijplijn. In RM staan dan alleen de niet direct of slecht vervulbare klussen.
Zo werkt het nog steeds, kennissen zijn belangrijker dan kennis. Je moet je netwerk, ook je collega's binnen CGI, aanspreken voor vervolgklussen. Zorg dat je op de radar staat, dat ze het eerst aan JOU denken als er iets langskomt. Het gaat er niet om hoe ze je kennen, ALS ze je maar kennen. Doe dat alleen niet als je al op de bank dreigt te komen, maar maak een plan, en begin daar minstens drie maanden van tevoren mee. Hou in je achterhoofd dat je ZZP-er in loondienst bent, dan valt alles op z'n plek. Just my 2 cents.
Tja, als je toch al je eigen klussen moet scoren, waarom zou je dan niet een echte ZZP'er worden? Er zijn brokers die ook een basissalaris doorbetalen bij idleness (wordt uiteraard gefinancierd door een extra inhouding op je uurtarief), dus voor de zekerheid van inkomen hoef je ook niet in loondienst te blijven. Idem voor de opleidingen.
Ik werk bewust niet voor mezelf, omdat ik geen zin heb in al dat netwerken voor werk. Als dat nu toch nodig is...
Ik werk bewust niet voor mezelf, omdat ik geen zin heb in al dat netwerken voor werk. Als dat nu toch nodig is...
Dat gevoel had ik bij LARA ook al.peter00 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 05:45:
[...]
mijn gok is dat de PL's & delivery managers een hele andere view hebben van de pijplijn. In RM staan dan alleen de niet direct of slecht vervulbare klussen.
Ik moet zeggen dat de site van NN er erg overzichtelijk uitziet. Wat een verademing ten opzichte van ZL.
Aankooporder van het pensioen wordt inmiddels verwerkt.
Aankooporder van het pensioen wordt inmiddels verwerkt.
ik heb een broertje dood aan cold sales, inclusief leuren bij andere klanten. Als ik eenmaal binnen ben red ik me wel. Denk dat dat ook verwacht wordt van een lid > L2. Het vervelende is dat de spoeling wat dun aan het worden is als je zoekt naar klussen buiten je eigen kring en je moet vertrouwen op de CGI administratie.elsinga schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 07:18:
Tja, als je toch al je eigen klussen moet scoren, waarom zou je dan niet een echte ZZP'er worden? Er zijn brokers die ook een basissalaris doorbetalen bij idleness (wordt uiteraard gefinancierd door een extra inhouding op je uurtarief), dus voor de zekerheid van inkomen hoef je ook niet in loondienst te blijven. Idem voor de opleidingen.
Dat moet het wel zijn hè? Het is natuurlijk onmogelijk dat normaal weldenkende mensen een andere mening dan jij hebben en het wel naar hun zin hebben bij CGI...
Ben je nou echt zo onzeker over je keuze dat je hier continue terug moet komen voor bevestiging dat CGI wel degelijk in en in slecht is en dat je voor iedereen die dat niet vind excuses probeert te bedenken?
Ik sluit me zelf volledig aan bij Mephisteus en Postman37, ook ik heb het goed naar mijn zin binnen CGI. Natuurlijk kom ik ook negatieve dingen tegen, maar over het algemeen valt daar dan goed over te praten met mijn TL/PL/whatever of zijn het kleine dingetjes die niet echt boeiend zijn.
Ik zit nu zo'n 3,5 jaar bij Logica/CGI en ben er als starter begonnen en heb continue tegen recruiters kunnen zeggen dat ik geen interesse in een overstap heb omdat ik elke keer weer aan het groeien was in mijn carrière.
Het lijkt er wel op dat het binnen het bedrijf veel verschil kan maken waar je zit. Zie hier vaak genoeg negatieve berichten over lijnmanagement waar ik me totaal niet in kan vinden.
En ja, het is als starter makkelijker om te groeien dan als senior, maar ook als senior zie ik voldoende mogelijkheden binnen mijn OU/practice.
Ik heb zelf de indruk, geen idee of dat klopt, dat een hoop van de chronische mopperaars ver buiten de randstad zitten. Wat ik lees lijken het wel 2 verschillende bedrijven af en toe.
Ach ja het zijn er slechts een handvol die hier te pas en te onpas hun ongezouten mening uiten.Wijnands schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:10:
Ik heb zelf de indruk, geen idee of dat klopt, dat een hoop van de chronische mopperaars ver buiten de randstad zitten. Wat ik lees lijken het wel 2 verschillende bedrijven af en toe.
Gelukkig heeft het overgrote deel het wel naar hun zin bij CGI.
Anoniem: 503454
Ik heb het ook best naar mijn zin, maar daar moet ik zelf wel veel voor doen.Anoniem: 537715 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:14:
Ach ja het zijn er slechts een handvol die hier te pas en te onpas hun ongezouten mening uiten.
Gelukkig heeft het overgrote deel het wel naar hun zin bij CGI.
Om nou te zeggen dat het overgrote deel het echt naar hun zin heeft lijkt mij, gezien de verloop cijfers, ook niet helemaal waar.
Laten we hopen dat het tij keert voor de wal bereikt wordt.
Ik ben dan alleen wel nieuwsgierig of de MSAP scores mijn theorie kunnen bevestigen. Als dat zo is dan kan er wat aan gedaan worden
[ Voor 22% gewijzigd door Wijnands op 10-02-2015 10:18 ]
Ik denk juist dat ontevredenheid in de Randstad zit. Groningen wordt de grootste vestiging als het verloop zo doorgaat. Heeft volgens mij ook het laagste aantal bankzitters.
Keerzijde is dat buiten de Randstad minder banen zijn, dat maakt wel uit. Je bent eerder en langer trouw aan je werkgever.In de Randstad wordt aantoonbaar hoger beloond voor hetzelfde werk. (Ja echt waar, zelfd binnen CGI!). Dat heeft ook een vraag-aanbod reden.
ennuh..ook ik heb t op mn werk zelf wel naar mn zin hoor. En ja, ook mijn lijnmanagement is meer dan ok.
Keerzijde is dat buiten de Randstad minder banen zijn, dat maakt wel uit. Je bent eerder en langer trouw aan je werkgever.In de Randstad wordt aantoonbaar hoger beloond voor hetzelfde werk. (Ja echt waar, zelfd binnen CGI!). Dat heeft ook een vraag-aanbod reden.
ennuh..ook ik heb t op mn werk zelf wel naar mn zin hoor. En ja, ook mijn lijnmanagement is meer dan ok.
VestigingHeerlen, daar moet je wezen met betrekking tot laag verloop en member tevredenheid.
Hahaha... Sorry Jeroen, maar ik lach je nu in je gezicht uit...Wijnands schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:10:
Als de MSAP cijfers stijgen dan kan dat twee redenen hebben:Wijnands schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:18:
Ik ben dan alleen wel nieuwsgierig of de MSAP scores mijn theorie kunnen bevestigen. Als dat zo is dan kan er wat aan gedaan worden
- De mensen die ontevreden zijn gaan uit dienst
- De mensen worden werkelijk tevredener
"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx
Die zin wekt de suggestie dat het oneerlijk zou zijn.peter00 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:31:
Ik neem aan dat CGI in dure landen zoals Zweden ook meer betaalt dan in goedkopere landen zoals Estland of Tsjechie.
Twee quotes van numbeo.com:
You would need around 53,931.02Kč (18,362.15kr) in Prague to maintain the same standard of life that you can have with 35,000.00kr in Stockholm (assuming you rent in both cities). This calculation uses our Consumer Prices Including Rent Index.
You would need around 3,278.76€ in Groningen to maintain the same standard of life that you can have with 3,800.00€ in Amsterdam (assuming you rent in both cities). This calculation uses our Consumer Prices Including Rent Index.
Nee hoor, Ik woon gewoon in DelftWijnands schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:10:
Nou jongens, heel simpel. Ik heb het mis!
Denk ik ook, Jeroen. Ik werk voor vestiging Groningen en ben zeker niet ontevreden. Uiteraard kunnen er dingen beter, maar dat is overal zo. Ik wordt regelmatig benaderd, maar overstappen is tot nu toe niet interessant gebleken.
Het gras bij de buren *is* niet groener, het lijkt alleen maar zo door de lichtinval. En sta je eenmaal in het gras van de buren, dan zie je dat ook. Wet van behoud van ellende heet dat ook wel, overal is wel wat om over te klagen.
Het gras bij de buren *is* niet groener, het lijkt alleen maar zo door de lichtinval. En sta je eenmaal in het gras van de buren, dan zie je dat ook. Wet van behoud van ellende heet dat ook wel, overal is wel wat om over te klagen.
T gras lijkt misschien wel groener, maar hoeveel stront is er verborgen onder dat laagje groen?
CGI kan tevreden zijn: één en al positivisme op dit forum. Nu de krimp nog zien om te draaien in groei.
..... maar ik ben nu eenmaal geen koe.Reneger schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:16:
T gras lijkt misschien wel groener .......
De starters die klagen over de kritische geluiden, moeten waarschijnlijk nog wat verder groeien om materie van meer kanten te kunnen bekijken.
De fratsen die CGI de afgelopen jaren heeft uitgehaald kom je bij niet veel andere bedrijven tegen. Het staat heel ver af van de waarden waar het bedrijf ooit voor stond.
Het zegt enerzijds iets over CGI NL, maar anderzijds zegt het ook iets over de grote groep collega's die het laten gebeuren en de confrontatie niet aandurven. Velen zijn ontevreden maar zwijgen. Vaak omdat men zich binnen CGI afhankelijk voelt.
Met de voeten wordt duidelijk gemaakt wat men er van vindt. Dat spreekt boekdelen! Als de economie en de arbeidsmarkt wat aantrekt zal nog veel meer vertrekken.
Het zegt enerzijds iets over CGI NL, maar anderzijds zegt het ook iets over de grote groep collega's die het laten gebeuren en de confrontatie niet aandurven. Velen zijn ontevreden maar zwijgen. Vaak omdat men zich binnen CGI afhankelijk voelt.
Met de voeten wordt duidelijk gemaakt wat men er van vindt. Dat spreekt boekdelen! Als de economie en de arbeidsmarkt wat aantrekt zal nog veel meer vertrekken.
Kom net een collega tegen die na een tijdje op ander gras tot de conclusie was gekomen dat het totaal niet groen was en die bij ons terug is.
terug met een hoger salarisWijnands schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:21:
Kom net een collega tegen die na een tijdje op ander gras tot de conclusie was gekomen dat het totaal niet groen was en die bij ons terug is.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Dat heb ik nooit een probleem gevonden. Onbetaald verlof kun je altijd nemen, meer geld is meestal een probleem.peter00 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:44:
ja, en minder vakantiedagen.
Ja. Nogal. Dat vind ik erg oneerlijk. Iemand uit zuid NL die in het westen "mag" klussen krijgt niet meer, terwijl omgekeerd dat wel is. Ik heb regelmatig gezien op regionale klussen dat er dure jongens uit t westen zitten en bij Randstadklussen dat er onderbetaalde boeren zitten. Ja, dat vind ik oneerlijk, voor het zelfde werk. En helemaal als dat langdurig is. Vraag en aanbod gelden alleen als CGI anders mensen kwijt raakt, heeft geen hol te maken met lokale levenskosten. Een L3 PM in Rotjeknor beurt (want verdienen wil ik t niet noemen) wel 200 euro meer dan in Grun of Heerlen.t_captain schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:50:
[...]
Die zin wekt de suggestie dat het oneerlijk zou zijn.
iets met appels en peren.Ik neem aan dat CGI in dure landen zoals Zweden ook meer betaalt dan in goedkopere landen zoals Estland of Tsjechie.

Beetje calimero effect, niemand die je dwingt om in het zuiden te gaan zitten.peter00 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:53:
[...]
Ja. Nogal. Dat vind ik erg oneerlijk. Iemand uit zuid NL die in het westen "mag" klussen krijgt niet meer, terwijl omgekeerd dat wel is. Ik heb regelmatig gezien op regionale klussen dat er dure jongens uit t westen zitten en bij Randstadklussen dat er onderbetaalde boeren zitten. Ja, dat vind ik oneerlijk, voor het zelfde werk. En helemaal als dat langdurig is. Vraag en aanbod gelden alleen als CGI anders mensen kwijt raakt, heeft geen hol te maken met lokale levenskosten. Een L3 PM in Rotjeknor beurt (want verdienen wil ik t niet noemen) wel 200 euro meer dan in Grun of Heerlen.
[...]
iets met appels en peren.
ik heb dr zelf geen last van hoor, ik zit al aan m'n eind/ijkpunt. Ik moet t collega's wel uitleggen, net als het hogere tarief bij de klant. Die willen ineens boeren uit de provincie hebben of lagere tarieven (lees: marge voor CGI). Kom je aan met je hoge(re) salaris/salaris. Ik kies voor t eerste als ik mijn projecten zo winstgevend mogelijk wil maken maar zeker als ik zo'n opmerking als hierboven van een niet-zo-solidaire collega.
Dit topic is gesloten.