Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 186 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.703 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:07:
[...]

Niet noodzakelijk. Ik heb in de planning om te stoppen met het zitten in krappe lawaaige kantoortuinen die contra productief werken in een onaangenaam gebouw. Verder ga ik zwaar minderen in het accepteren van geen ondersteuning en scholing.
Als ons verlaten daarvoor nodig is dan moet dat dan maar.
Www.monsterboard.nl
Scheelt je een hoop frustratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Levert alleen nooit zoveel op monsterboard. Morgen eerste echte werkdag van het jaar. Kijk er alweer naar uit! Een dagje in een kantoor met 40 flexplekken waar dan weer 55-60 man zit. Vrijdag was het er 24.8 graden warm. Ben benieuwd hoe het morgen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 04-01-2015 18:12 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 21:46
Paar ideeën voor een mooi kantoor hoe het ook kan, Google kantoor in Tel Aviv: http://officesnapshots.co...e-tel-aviv-office-design/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:55

Reneger

Wie? IK?

@Wijnands: Nog steeds zo'n drama daar dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
NielsHarley schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:19:
Paar ideeën voor een mooi kantoor hoe het ook kan, Google kantoor in Tel Aviv: http://officesnapshots.co...e-tel-aviv-office-design/
There is clear separation between the employees traditional desk based work environment and those communication areas, granting privacy and focus when required for desk based individual working and spaces for collaboration and sharing ideas.

dat dus! _/-\o_
Reneger schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:20:
@Wijnands: Nog steeds zo'n drama daar dus...
Met het kerst reces van 3 grote klanten in de regio en de druk op mensen om maar scrum master te worden... Het is er niet beter op geworden! :(

[ Voor 22% gewijzigd door Wijnands op 04-01-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:59:
Levert alleen nooit zoveel op monsterboard. Morgen eerste echte werkdag van het jaar. Kijk er alweer naar uit! Een dagje in een kantoor met 40 flexplekken waar dan weer 55-60 man zit. Vrijdag was het er 24.8 graden warm. Ben benieuwd hoe het morgen is.
En je overweegt dan niet smart te gaan werken vanuit huis?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op maandag 05 januari 2015 @ 05:59:
[...]

En je overweegt dan niet smart te gaan werken vanuit huis?
Nee.
1. Thuis relax ik, een goede scheiding werk/prive is heel belangrijk voor mij
2. ik heb hier ook niet echt ruimte

Verder vind ik dat het bedrijf mag onderstrepen dat mijn werk belangrijk is door een fatsoenlijke werkplek ter beschikking te stellen

[ Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 05-01-2015 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

@wijnands :

probeer deze eens. Werkt voor mij geweldig. Je hoort bijna niks meer in een kantoortuin. Ook heel prima in het vliegtuig, trein of auto (als je niet zelf stuurt uiteraard)

kost wat, maar je wil nooit meer zonder. d:)b

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Werkt dat dan ook voor spraak filteren? Dingen zijn meestal heel goed voor motorgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik zeg: Gewoon Ome Henk kneiterhard over de speakers aanzetten zodra er iemand naast je zit te bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon die oordoppen kopen en gezellig luidkeels meezingen met ome Henk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:53:
Werkt dat dan ook voor spraak filteren? Dingen zijn meestal heel goed voor motorgeluid.
Heb ook zo'n koptelefoon en mijn ervaring is dat het perfect werkt voor monotone geluiden, maar dat frequent wisselende tonen hooguit gedempt worden maar zeker niet uitgedoofd. Gebruik je 'm met muziek, dan ben je de 'zeurende' buurman nagenoeg kwijt. zonder muziek vrees ik dat je nog steeds geroezemoes blijft horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend een brief ontvangen over het stopzetten van de WGA hiaatverzekering (WIA). Iemand een idee of hier een nieuwe verzekering voor in de plaats gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
Ik heb zelf die Bose ook gekocht toen ik in Dubai was voor mn werk. Kan je vertellen dat ze het heel goed doen. Ook de geroezemoes wordt door de Active Noise Cancelation weggewerkt; heb dat destijds in de Dubai Mall in een drukke winkel uitgeprobeerd... Wat een stilte ineens :D

Maar het zal inderdaad een semi-schreeuwende buurman niet wegfilteren.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

klopt. is vooral goed voor monotone geluiden, zoals motor, ventilator, turbine, etc. Maar toch vind ik m uitstekend werken in een kantoortuin. De demping maakt een wereld van verschil en muziek heel zachtjes aan drukt dat nog verder naar de achtergrond. Die ene schreeuwlelijk blijft er doorheen komen, maar dat heb je ook in een hok met open deur. Het is alleen een stuk minder hinderlijk.

Probeer t gewoon eens uit van een collega. Je zult versteld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb de vorige wel 's geprobeerd. Matig voor gesprekken en ook voor muziek hield 't niet over. Mijn Beyerdynamic doet het ook redelijk voor geroezemoes maar is nutteloos voor hard pratende managers. Aan de positieve kant.. muziek klinkt zalig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

de vorige over-ear versie was ook dramatisch slecht qua geluidskwaliteit. De on-ear is (VEEL) beter, maar valt af als je je hoofd veel beweegt, en is een stuk duurder. Nadeel van over-ear is die zweet-oren die je dr van oploopt als je er lang mee zit.

Tegen lawaaiig management helpt zelfs geen eigen hok, een headset dus al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip:
Zoek een kamer aan zee. 8) Het gekrijs van de zeemeeuwen past prima bij het geluid van de branding. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Afgelopen weekend een brief ontvangen over het stopzetten van de WGA hiaatverzekering (WIA). Iemand een idee of hier een nieuwe verzekering voor in de plaats gaat komen?
Zonder communicatie van HR is het gissen? Waarschijnlijk iets bij Nationale Nederlanden. Net als de toekomstige pensioenregeling. De pensioenverzekering bij Zwitserleven is overigens al een paar maanden geleden beëindigd. De verschuldigde pensioenpremie wordt al een tijdje gestald op de bankrekening van CGI om later vereffend te worden. Best wel vreemde gang van zaken.

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:04:
gewoon die oordoppen kopen en gezellig luidkeels meezingen met ome Henk :+
Kijk, ik wil mensen best wel een beetje klieren, maar ik denk dat luidkeels meezingen in mijn geval zal resulteren in een hoop geklaag...

* Reneger heeft een el-cheapo Sennheiser HD201 en genoeg muziek voor noodgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Het begint met communicatie.
Het nadeel van werken in een kantoortuin is dat je rekening moet houden met elkaar en een bepaalde mate van tolerantie moet opbouwen voor het lawaai van anderen.
En vaak realiseren anderen zich niet hoeveel lawaai ze maken.
Want laten we wel wezen, de meeste mensen in de IT zijn niet aangenomen op basis van hun empathische skills.

Geef het aan als je je stoort aan het gedrag van anderen, tenzij je natuurlijk voelt dat je onredelijk bent.... ga dan inderdaad naar andere maatregelen kijken.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[b][message=43518128,noline]

Geef het aan als je je stoort aan het gedrag van anderen, tenzij je natuurlijk voelt dat je onredelijk bent.... ga dan inderdaad naar andere maatregelen kijken.
Ik stond laatst met open mond te kijken naar een collega die zeer geergerd was over 2 mensen die heel even met elkaar stonden te praten bij een buro. Hij kon het telefoongesprek wat 'ie al een half uur aan het voeren was op een substantieel volume niet zo goed meer volgen.

Vandaag maar 's uitwijken naar een andere locatie. Gisteren 54 man op 40 buro's en defecte ventilatie. 24 graden en muf daar krijg je knap hoofdpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:52

elsinga

=8-)

Jeroen, in Groningen is er over het algemeen voldoende ruimte. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 07:20:
[...]

Ik stond laatst met open mond te kijken naar een collega die zeer geergerd was over 2 mensen die heel even met elkaar stonden te praten bij een buro. Hij kon het telefoongesprek wat 'ie al een half uur aan het voeren was op een substantieel volume niet zo goed meer volgen.
Ik denk dat ik weet wie je bedoeld. Daar heb ik eerder dat soort dingen mee gehad, alsof we voor 2 minuten overleg in een hok moeten duiken...
Vandaag maar 's uitwijken naar een andere locatie. Gisteren 54 man op 40 buro's en defecte ventilatie. 24 graden en muf daar krijg je knap hoofdpijn van.
ARNHEIM is meestal zat plaats. Zoals Elsinga zegt: Groningen, plek zat. Rotterdam zijn altijd wel vrije bureaus te vinden. Eindhoven idem. Heerlen geen idee. Hoofddorp lijkt de enige dramaplek te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Reneger schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:10:
[...]

Ik denk dat ik weet wie je bedoeld. Daar heb ik eerder dat soort dingen mee gehad, alsof we voor 2 minuten overleg in een hok moeten duiken...

[...]
Oplossing is dus om die collega met lichte dwang in een hok te drukken, sommigen begrijpen het echt niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat m dan wel zijn nietmachine houden... De gevolgen kunnen anders ernstig zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
elsinga schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 07:54:
Jeroen, in Groningen is er over het algemeen voldoende ruimte. ;)
Dan ga je gezellig bij de tibco mannen zitten.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Geen idee of er bij de Tibco mannen plek is in Groningen, maar in het deel waar de managers zitten is meer dan plek genoeg. Ikzelf heb er nooit een probleem, ben bijna altijd de eerste die binnen (en weer weg ;) ) is. Maar de hele dag is er altijd wel een plek te vinden.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Reneger schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:10:
[...]

Ik weet wel zeker dat je de juiste voor je hebt want je was er zelf bij.
[...]

ARNHEIM is meestal zat plaats. Zoals Elsinga zegt: Groningen, plek zat. Rotterdam zijn altijd wel vrije bureaus te vinden. Eindhoven idem. Heerlen geen idee. Hoofddorp lijkt de enige dramaplek te zijn...
Dat is inderdaad op dit moment de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
Ik zou willen dat meer managers aan "exemplify our core values" echt waarde zouden hechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IjsbeerPigu schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:24:
Ik zou willen dat meer managers aan "exemplify our core values" echt waarde zouden hechten...
Ik zou minder managers willen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Joh. Had je wat anders verwacht dan een dubbele moraal? Dat zie je al bij puntje "vervoer" : wij op een elektrische fiets of NS 3e klasse, en het Glazen Plafond in 200g/km. Ondoorzichtige PPP verdeelsleutel. Pensioenregelingen. Parkeer- en bureauplekken.

All pigs are equal. Yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat noemen we geen moraal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Huh?
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:25:
[...]

Ik zou minder managers willen....
Las ik toevallig wat over. http://www.bbc.com/capita...0106-whos-the-boss-nobody ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Wijnands op 07-01-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

ESPACE schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:46:
Zonder communicatie van HR is het gissen? Waarschijnlijk iets bij Nationale Nederlanden. Net als de toekomstige pensioenregeling. De pensioenverzekering bij Zwitserleven is overigens al een paar maanden geleden beëindigd. De verschuldigde pensioenpremie wordt al een tijdje gestald op de bankrekening van CGI om later vereffend te worden. Best wel vreemde gang van zaken.
Eeeh serieus?
* Want wat gebeurd er met de rente die getrokken wordt en met de potentieel gemiste rendementen?
* En wat vind de Belastingdienst er van? Er wordt namelijk wel bruto van je salaris ingehouden, maar wordt niet besteed waar het voor is bedoeld (okay hoe moet de BD hier achter komen, maar toch)
* En wat gebeurd er als CGI in de tussentijd failliet gaat (hint: naar dat geld kan je fluiten)

Staat er in je contract iets over de pensioenregeling? Zo ja, dan komt CGI verplichtingen uit je contract niet na...

Imho best serieus.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Motrax schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:45:
[...]
* En wat gebeurd er als CGI in de tussentijd failliet gaat
Als ik op die manier onder mijn relatiebeding uit kan komen, lijkt me dat een ideaal scenario!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:11:
[...]

Als ik op die manier onder mijn relatiebeding uit kan komen, lijkt me dat een ideaal scenario!
Zou ik voorzichtig mee zijn: Als CGI je pensioen gebruikt om het gat te dempen, kan dat nog wel eens duurder zijn dan een aftrekbare afkoopsom betalen

by the way: met achterstallige pensioenaanspraken sta je redelijk bovenaan de lijst met crediteuren bij een faillisement

*mompelt iets over kale kip*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Want wat gebeurd er met de rente die getrokken wordt en met de potentieel gemiste rendementen?
* En wat vind de Belastingdienst er van? Er wordt namelijk wel bruto van je salaris ingehouden, maar wordt niet besteed waar het voor is bedoeld (okay hoe moet de BD hier achter komen, maar toch)
* En wat gebeurd er als CGI in de tussentijd failliet gaat (hint: naar dat geld kan je fluiten)

Staat er in je contract iets over de pensioenregeling? Zo ja, dan komt CGI verplichtingen uit je contract niet na...

Imho best serieus.
In de pensioenregeling staat duidelijk dat als de werkgever de verschuldigde premie niet overmaakt, deze ook niet belegd wordt. Er worden wel boetekosten gemaakt, maar de vraag is of CGI deze op zich neemt, of dat het van jouw maandelijkse premie (extra) wordt ingehouden. Dit is iets wat de OR moet uitzoeken en waar je de rechtsbijstand moet inschakelen. Als veel minder van jouw maandelijkse premie belegd wordt omdat de werkgever de premie gestald heeft op een rekening ipv de premie netjes afdragen aan de pensioenverzekeraar.
http://www.arbeidsrechter...toezegging-door-werkgever

De belastingdienst ziet de pensioenpremie niet in het lopende jaar. Pas na een jaar ziet de belastingdienst de factor A. De factor A is de opbouw van de pensioen. Het is uitgesteld loon, wordt nu niet belast. Interesseert de belastingdienst niet. Pas bij pensioenuitkering.
De factor A limiteert wel de inleg in dat jaar aan pensioenpremie, maar bij CGI is de factor A zeer laag. m.a.w. slecht pensioen

Als CGI failliet gaat is de pensioenverzekeraar degene die een claim moet leggen. Jij als werknemer kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Over pensioenen gesproken. Alle voor mij bereikbare plaatsen voor de bijeenkomst zijn vol!
Zou er wel bij willen zijn, maar ga toch echt niet naar de andere kant van het land (heb niet eens gekeken of die wel beschikbaar zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Vandaahl schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:29:
Over pensioenen gesproken. Alle voor mij bereikbare plaatsen voor de bijeenkomst zijn vol!
Zou er wel bij willen zijn, maar ga toch echt niet naar de andere kant van het land (heb niet eens gekeken of die wel beschikbaar zijn...)
Ik zou gewoon naar de locatie gaan die voor jou het handigste is. Over het algemeen komen er toch nog mensen niet opdagen. In het ergste geval moet je staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

In Groningen is er al een extra bijeenkomst, twee weken voor de originele. Ben je laat met aanmelden, ben je dus vroeger aan de beurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
[quote]Wijnands schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:38:
[...]

Huh?

Lijkt me duidelijk:
Het is een nieuw arbeidsvoorwaarden pakket, geen verslechtering...en vervolgens nog geen jaar later melden dat het toch een verslechtering is

Er is nog meer...maar dat blijft maar beter binnenshuis. Kan regelrecht stellen, dat de core value eerlijkheid met de voeten getreden wordt en daar is papieren bewijs van (en nee dat betreft niet ex-management)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
IjsbeerPigu schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:58:
[quote]Wijnands schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:38:
[...]
Er is nog meer...maar dat blijft maar beter binnenshuis. Kan regelrecht stellen, dat de core value eerlijkheid met de voeten getreden wordt en daar is papieren bewijs van (en nee dat betreft niet ex-management)
Hear hear. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
... Kan regelrecht stellen, dat de core value eerlijkheid met de voeten getreden wordt en daar is papieren bewijs van (en nee dat betreft niet ex-management)
Je vergist je. Fairness is al lange tijd geen core value meer!

http://www.cgi.com/en/overview/constitution

Tegenwoordig hebben we een droom. Een droom die het NL MT op Noord Koreaanse wijze heeft geïmplementeerd en het over grote deel van het werkvolk gelaten over zich heen heeft laat komen. De MSAP scores en het personeelsverloop tonen aan dat het NL MT er nog niet in is geslaagd het principe Enjoyment waar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig hebben we een droom. Een droom die het NL MT op Noord Koreaanse wijze heeft geïmplementeerd en het over grote deel van het werkvolk gelaten over zich heen heeft laat komen.
De grote leider van CGI is ook een god en poept niet? *LOL*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFL... Heeft iedereen zijn kapsel ook al overgenomen?

In Noord Korea moet iedereen nl hetzelfde kapsel hebben als de grote leider...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:39:
[...]

De grote leider van CGI is ook een god en poept niet? *LOL*
In die droom is die dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:41:
ROFL... Heeft iedereen zijn kapsel ook al overgenomen?
Verklaar je nader.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

ESPACE schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:37:
[...]

[...]
Maar wel
Objectivity and integrity: We always act honestly and ethically. We never seek to gain undue advantages and we avoid conflicts of interest, whether real or perceived.
Respect: In all we do, we are respectful of our fellow members, clients, business partners and competitors. As a global company, we recognize the richness that diversity brings to the company and welcome this diversity while embracing the overall CGI business culture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
Hear, hear

Dus we willen eigenlijk gewoon collectief ontslag, maar ja dat kost teveel en we kunnen er niet uitgooien wie we er willen uitgooien (lees de te dure consultants)

De nieuwe manier (geweldige advocaat die dit verzonnen heeft):
- We geven ze nieuwe arbeidsvoorwaarden, waarbij we benadrukken dat het geen verslechtering is
- Dan gaan we de groep die niet tekent continu uitsluiten van salarisverhoging
- Net zo lang tot ze het allemaal zat zijn en uit zichzelf weg gaan

Voila...collectief ontslag uitgevoerd. Dat dit niet in de geest van de wet over collectief ontslag is, daar zullen we ons maar niet zo druk over maken...dat heeft namelijk niets met maatschappelijk verantwoord ondernemen te maken laat staan met "We always act honestly and ethically."

Dat je daarmee je eigen gemaakte afspraken over arbeidsvoorwaarden en het onderling gesloten contract simpelweg negeert en niet naleeft.....tja, waar zal dat dan onder vallen

Once again: (En in de MSAP komt dat veelvuldig terug) We zijn niet dom, behandel ons ook niet zo, we zien dat allemaal ook wel

En als je dan toch afscheid wil nemen, wees dan ook mans genoeg om de mensen die je niet meer wilt hebben, vrij te laten gaan...dat is toch wel zo netjes

(maar op de een of andere manier zijn ze daar wel bang voor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voorspel dat CGI na 1 juli 2015 een ontslagronde/reorganisatie zal uitvoeren. De wetgeving verandert per 1 juli a.s. en de kantonrechtersformule wordt vervangen door een (veel goedkopere) transitievergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Beetje een constructie a la België.

Doet me denken aan toen PinkRoccade TAS overnam.
TAS zat in de groei en zat heel goed in de Telecom, wat in 2001 echt de place to be was.

Ze namen het bedrijf over, duwden iedereen de nieuwe voorwaarden door de strot en ontsloegen vervolgens iedereen van TAS waar nog maar van dachten dat ze er eigenlijk niets mee konden.
Oftewel, ze namen een bedrijf van 1500 man over om er binnen afzienbare tijd 1000 man weer uit te gooien. Alleen voor de markt en de positie.

(dat het achteraf in hun gezicht ontplofte vanwege de telecoom markt die op zijn gat ging... och).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:04:
Ik voorspel dat CGI na 1 juli 2015 een ontslagronde/reorganisatie zal uitvoeren. De wetgeving verandert per 1 juli a.s. en de kantonrechtersformule wordt vervangen door een (veel goedkopere) transitievergoeding.
Laat maar komen die transitievergoeding! Bij ontslag komt het relatiebeding toch ook te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:01:
[...]

Laat maar komen die transitievergoeding! Bij ontslag komt het relatiebeding toch ook te vervallen?
transitievergoeding is zelfs als je 20 jaar voor het bedrijf hebt gewerkt maar een schijntje van de kantonrechtersformule, dus maak je geen illusies. Pak de rekenregels er maar eens bij.

En geloof mij maar dat het beding gewoon blijft staan, want alle "verbeteringen" van de laatste jaren zijn vooral vanuit werkgeversperspectief. U wordt genaaid. Wie op de Werkgeverspartij of de lobby van de Rechterlijke macht heeft gestemd krijgt wat ze verdienen. Da's niet veel als werknemer.Tijd voor verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Het grootste probleem van de aanstaande wetswijziging is dat het concept van aansprakelijkheid wordt losgelaten.

De kantonrechtersformule is ooit ingevoerd om de uitspraken in verschillende ontslagzaken en door verschillende rechters op een lijn te brengen. Het onderliggende principe is dat de werkgever het contract ontbindt en daardoor schadeplichtig is. De schade is (een redelijke inschatting van) het misgelopen loon t.g.v. het ontslag.

Bij de transitievergoeding verdwijnt het principe dat de ontbindende partij de schade moet betalen. Het ontbinden van een arbeidsovereenkomst OT wordt op dezelfde manier gezien als het niet verlengen van een overeenkomst BT; alleen wordt er in de context van "goed werkgeverschap" een vergoeding aan gekoppeld. Qua bedrag moet een gemiddelde consultant denken aan een euro of 1000 per dienstjaar.

Reredeneerd vanuit een werknemer met een sterke positie op de arbeidsmarkt, wat heeft loondienst je nog te bieden? En als je in loondienst gaat werken, zet dan een aanvullende clausule over de ontbindingsvergoeding in je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

t_captain schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:37:
Geredeneerd vanuit een werknemer met een sterke positie op de arbeidsmarkt, wat heeft loondienst je nog te bieden? En als je in loondienst gaat werken, zet dan een aanvullende clausule over de ontbindingsvergoeding in je contract.
wat mij betreft opnieuw onderschrijven van de basisprincipes van beide genoemde politieke partijen:
  • Iedereen ondernemer. of ZZP-er (wat hetzelfde is op werknemersnivo.). U moet kiezen. 90% van de bevolking is daar alleen al intellectueel niet toe in staat.
  • Flexibiliteit op de arbeidsmarkt is goed voor de economie (terwijl Rijnlandse stabiliteit dat juist is, zo is gebleken uit talloze studies ). IMO is juist stabiliteit en voorspelbaarheid van pappa's baan een van de meest invloedrijke factoren voor een stabiel gezin. Een koopwoning voor een werknemer is volgens Wientjes een gotspe, wat een beetje aangeeft dat een stabiele maatschappij de werkgevers zal jeuken.
onder de streep is de arbeidsmarkthervorming waar we in geslachtofferd worden niets anders dan een verdeel-en-heers strategie van de werkgevers door net te doen of ZZPer in loondienst een subsituut is voor gewone loondienst. Exit bonden, exit organisatie, exit zekerheid. Minder kosten en risico voor de werkgevers, meer mogelijkheden (ontslag, "verjonging", ontduiken pensioenverplichtingen) , onevenredig veel meer risico's bij de werknemers zonder dat daar iets tegenover staat.

Het probleem om dit te laten werken is dat dit tweezijdig moet zijn. In Angelsaksische landen kun je zonder problemen de werkgever zoeken die het beste voor je is, al is het een klant. De arbeidsmarkt bij ons is dus eenzijdig geliberaliseerd, en niet in ons voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik richt mijn visie op de hoogopgeleide werknemers; dat is volgens mij 20 of 25% van het totaal. Dat zijn mensen die wel in staat moeten zijn om te kiezen (en de keuze hebben)

De keuze om niet meer in loondienst te werken is er een waarin je eenzijdige flexibilisering omruilt voor tweezijdige flexibilisering. Een sociaal systeem dat steeds verder wordt uitgekleed (zowel door de overheid om de maatschappelijke kosten te beheersen als door de werkgevers die steeds meer flexibiliteit in inzet en beloning eisen) ruil je in tegen een passende compensatie voor je diensten en je flexibiliteit.

De verliezers zijn de mensen met een modale baan. Qua netto inkomen uitgekleed tot minimumniveau (inkomensnivellering is extreem doorgeslagen bij gezinsinkomens 0 - 50k). Met uitzondering van bepaalde gevraagde beroepsgroepen niet veel keuze om elders of anders te werken. Als ze ZZP-er worden, is de vraag/aanbod verhouding te slecht om de flexibiliteit goed te monetariseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Bedoel je nu dat 20-25% van alle werkende mensen hoogopgeleid (>HBO) zijn? Zo ja, dan denk ik dat je dat schromelijk overschat eerlijk gezegd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik had me verkeken, het aandeel is hoger: http://www.trendsinbeeld.minocw.nl/grafieken/3_1_2_31.php

Je spreekt van hoogopgeleid vanaf een HBO-diploma. Het aandeel in de beroepsbevolking is inmiddels dik 30% (en stijgt naar 40+% als generatie Y langzaam maar zeker de arbeidsmarkt overneemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
Arfman schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:12:
Bedoel je nu dat 20-25% van alle werkende mensen hoogopgeleid (>HBO) zijn? Zo ja, dan denk ik dat je dat schromelijk overschat eerlijk gezegd.
Onderschat, eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Dat blijkt maar weer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Nu online
Iemand al toegang tot de nieuwe lease-auto bestelomgeving? Ik ben benieuwd of de prijzen 'weer' gestegen zijn. En of het aanbod nog gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

marcelmg2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:57:
Iemand al toegang tot de nieuwe lease-auto bestelomgeving? Ik ben benieuwd of de prijzen 'weer' gestegen zijn. En of het aanbod nog gewijzigd is.
je krijgt pas toegang als je eraan toe bent, zelfde type mushroom management als met de LARA vervanger. Hoe minder we weten, hoe minder we kunnen zeiken. Zo sterft die prijzendiscussie onder het werkvee een zachte dood.
t_captain schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:05:
Ik richt mijn visie op de hoogopgeleide werknemers; dat is volgens mij 20 of 25% van het totaal. Dat zijn mensen die wel in staat moeten zijn om te kiezen (en de keuze hebben)
hoho. Ik ken genoeg HBO-ers en academici die niet kunnen of willen kiezen. Je maakt mij ook niet wijs dat je de ins en outs van je hypotheek snapt. Doe ik ook niet en ik heb economie gestudeerd. Voor een groot aantal financiele produkten moet je actuariaat in je portefeuille hebben. De meeste mensen willen dat elementaire bestaanszaken "goed geregeld zijn" zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken of ze wel de goede keuze hebben gemaakt. De hoeveelheid producten waarvoor men gedwongen wordt te kiezen stijgt de laatste jaren exponentieel met als gevolg keuzestress: mensen kiezen gewoon niet of niet meer rationeel (kijk maar naar het lage aantal overstappers in de zorg of energieleverancier, waar toch veel winst valt te halen). Het kost bovendien achterlijk veel tijd als je al je alternatieven moet gaan beoordelen en door het commerciele gelul heen moet prikken voor wat voor jou echt belangrijk is.

Dat is wat er bij het verschuiven van risico's gebeurt: "U heeft zelf deze keuze gemaakt in het verleden, dan had u maar beter moeten lezen". Ik heb t gvd een hypotheekadviseur horen zeggen tegen me toen ik een woekerpolis wilde oversluiten.

Het punt is dat we worden gedwongen te kiezen voor complexe producten en situaties die zoals hierboven georeerd, die 90% van de mensen niet snapt of kan overzien. Een groot deel van de bevolking moet zelfs tegen zichzelf in bescherming worden genomen, want die gaan eerder voor een BMW of vakantie die net uitkan dan voor een inleg in pensioen. Gewoon omdat die het lange termijn probleem niet zien.

IMO moeten een tal basisvoorzieningen gewoon goed geregeld zijn voor iedereen, zonder dat je de keuzeboemerang na een paar jaar recht in je smoelwerk krijgt. Die verantwoordelijkheid kun je niet volledig bij de burger of werknemer neerleggen.

Ik heb niks tegen vrije markt, zolang het niet gaat over complexe produkten waar kennis macht is (over mijn portemonnee). Het lijkt erop dat onze werkgever dit spelletje aan het meespelen is en ons op deze manier eenzijdig uit probeert te knijpen. Pensioen, vakantiediefstal en variabilisering bassissalaris (PPP), auto niet meer als onderdeel van de arbeidsvoorwaarden zien zijn hier mooie voorbeelden van.

Over foute keuzes gesproken: Als ik een jaar geleden had overzien dat optie 1 zoveel leugens zou meebrengen was ik optie 3 gebleven. Gewoon, omdat je niet goed kon overzien wat het zou brengen, heb je maar vertrouwd op de uitgesproken goede bedoelingen van het moederbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die lease-site vind ik hoogst merkwaardig. Een systeem met toegang op uitnodiging is ingewikkelder te bouwen dan een een oudige LDAP koppeling. Men heeft dus bewust moeite gestoken om de leaseprijzen minder zichtbaar te maken.

Heeft iemand een betere verklaring dan peter00? Zo niet, dan vrees ik dat obscuriteit inderdaad het doel was. Members zouden er verstandig aan doen om dit te ondermijnen door zo nu en dan wat te cope/pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
peter00 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:42:
[...]
Over foute keuzes gesproken: Als ik een jaar geleden had overzien dat optie 1 zoveel leugens zou meebrengen was ik optie 3 gebleven. Gewoon, omdat je niet goed kon overzien wat het zou brengen, heb je maar vertrouwd op de uitgesproken goede bedoelingen van het moederbedrijf.
En zo zijn er velen die na alle misleidende praatjes van CGI hebben gedacht "Ach, ze zullen wel het beste met me voorhebben."
Eeuwig zonde, want met meer optie-3-medewerkers hadden we veel sterker gestaan in de discussie die nu loopt om ook de "afvalligen" in de toekomst weer een loonsverhoging te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
t_captain schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:32:
Die lease-site vind ik hoogst merkwaardig.
Wat ik aan de vorige lease-site merkwaardig vond, is dat de applicatie niet zelf het juiste bijtellingspercentage op elke auto toepaste. Ik neem aan dat dat nu wel goed is geregeld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:43:
Ik neem aan dat dat nu wel goed is geregeld???
Assumption is the mother of all fuckups. En zeker bij ons bedrijf. Zie mijn onderschrift. Als het niet zwart op wit staat is het NIET geregeld. Als het wel zwart op wit staat, lees de kleine letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
t_captain schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:32:
Die lease-site vind ik hoogst merkwaardig. Een systeem met toegang op uitnodiging is ingewikkelder te bouwen dan een een oudige LDAP koppeling. Men heeft dus bewust moeite gestoken om de leaseprijzen minder zichtbaar te maken.

Heeft iemand een betere verklaring dan peter00? Zo niet, dan vrees ik dat obscuriteit inderdaad het doel was. Members zouden er verstandig aan doen om dit te ondermijnen door zo nu en dan wat te cope/pasten.
Vermoedelijk is het iets genuanceerder. Met de regel: "Overige members ontvangen binnenkort informatie over de toegang tot leaseprijzen buiten de bestelperiode.", wordt aangegeven dat alleen het echte bestelformulier aan de kandidaat-lessees wordt gegeven. Dat klinkt wel logisch.
Het is alleen even wachten op de informatie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByeByeCGI
  • Laatst online: 16-09-2022
Voor de geinteresseerden; CGI 2014 annual review te downloaden op http://www.cgi.com/en/2014-ar

Revenue of CA$10.5 billion and backlog of CA$18.2 billion
• Project delivery 95% on time and within budget
• 9/10 client satisfaction score
• 5th largest independent IT and business process services company
• 68,000 professionals
• 400 offices
• 40 countries
• 140 CGI-built business and IT solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

Inabubble schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 16:38:
[...]

Vermoedelijk is het iets genuanceerder. Met de regel: "Overige members ontvangen binnenkort informatie over de toegang tot leaseprijzen buiten de bestelperiode.", wordt aangegeven dat alleen het echte bestelformulier aan de kandidaat-lessees wordt gegeven. Dat klinkt wel logisch.
Het is alleen even wachten op de informatie :?
Dat lees ik als: je ontvangt wanneer en hoe je toegang krijgt. M.a.w. krijg je zoiets als: "drie maanden voor einde lease kan je zo en zo een login krijgen en de site bezoeken. Zodra de auto besteld is, vervalt de toegang". Dus niet dat je de tarieven zelf krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

peter00 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:58:
[...]

Assumption is the mother of all fuckups......... Als het niet zwart op wit staat is het NIET geregeld. Als het wel zwart op wit staat, lees de kleine letters.
Dit zou mijn uitspraak kunnen zijn..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
tp2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:46:
[...]

Dat lees ik als: je ontvangt wanneer en hoe je toegang krijgt. M.a.w. krijg je zoiets als: "drie maanden voor einde lease kan je zo en zo een login krijgen en de site bezoeken. Zodra de auto besteld is, vervalt de toegang". Dus niet dat je de tarieven zelf krijgt.
Nee. Er staat duidelijk 'buiten' de bestelperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
ByeByeCGI schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 19:42:
Voor de geinteresseerden; CGI 2014 annual review te downloaden op http://www.cgi.com/en/2014-ar

Revenue of CA$10.5 billion and backlog of CA$18.2 billion
• Project delivery 95% on time and within budget
• 9/10 client satisfaction score
• 5th largest independent IT and business process services company
• 68,000 professionals
• 400 offices
• 40 countries
• 140 CGI-built business and IT solutions
Dat zijn geen slechte cijfers.

Vooral het orderboek t.w.v. 1.75 jaaromzet is een knappe prestatie in de IT consultancy markt.
Tel daarbij de 140 eigen solutions en de goede cijfers voor project delivery, en je hebt zo op het oog een knap bedrijf.

Waar ik wel een beetje mee zit, is de omzet/capita. De andere bulletpoints suggereren dat CGI veel meer is dan een uur-factuur club, maar toch zet men slechts EUR 104k / werknemer om (jaargemiddelde koers CAD/EUR) of 110k tegen de actuele koers. Dat soort bedragen haal ik in mijn eentje met T&M werk ook; waar zit dan de meerwaarde van die projecten en solutions? En de omzet die met subcontractors wordt gegenereerd?

Dat kerngetal moet echt omhoog als CGI de turnaround tot een succes wil maken. EUR 130k/capita is een goede start, streven moet boven de 150 liggen. Anders blijf je in dat cirkeltje rondlopen van te weinig budget voor goede arbeidsvoorwaarden, onvrede, personeelsverloop en dalende omzet. NL zit vrij ver in die spiraal en mag als waarschuwing voor het hoofdkantoor worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Denk dat je nu een denkfoutje maakt. Dit zijn cijfers voor groep dus ook voor lage lonen landen zoals Azie, Polen, de delivery centers in achterstandsgebieden van de USA, etc.

Ja, solide cijfers inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb even het financial report geopend.

Dit staat er voor Central & Eastern Europe (lees: voornamelijk NL+DE, hoe we ineens in oost-europa terecht zijn gekomen is me onduidelijk ;) )
3.4.6. CEE
Revenue in our CEE segment was $1,063.5 million, an increase of $59.6 million or 5.9% over fiscal 2013. On a constant currency basis, revenue decreased by $35.2 million or 3.5%. The decrease in revenue was mostly due to lower work volumesdue to the completion of projects within the telecommunication and utilities vertical market as well as the run-off of low margin business as previously described.
For fiscal 2014, revenue coming from the Netherlands and Germany accounted for 87% of this segment while CEE’s top two vertical markets were MRD and government, which together accounted for approximately 57% of its revenue.
Dat betekent dat er in NL+DE een omzet van 925 milioen CAD is gedraaid. CGI hanteert een jaargemiddelde wisselkoers van 1.47 ; dan kom ik op een jaaromzet NL+DE van EUR 630 M.

Werknemers per land laten zich in jaarverslag en financial report helaas niet vinden, ik moet dus gaan schatten. Hoeveel werknemers had CGI NL gemiddeld in het boekjaar 2014 (okt 2013 t/m sep 2014)? Dat moeten er meer dan 3000 zijn, waarschijnlijk zelfs 3500. Daar komt Duitsland (volgens het annual report ook een van de 2 grootste markten in CEE) bovenop. Al met al moet die omzet per hoofd in NL en DE ergens in de range 100k - 130k vallen. Stukje hoger dan globaal, maar niet schrikbarend.

[ Voor 95% gewijzigd door t_captain op 09-01-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Tijd voor een verdere verslechtering van de arbeidsvoorwaarden, dus. Dan wordt het allemaal nog net iets steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Lurker1 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:07:
[...]

Tijd voor een nieuwe verslechtering van de arbeidsvoorwaarden, dus. Dan wordt het allemaal nog net iets steviger.
de enige verslechtering die ons te wachten staat op dit moment (pensioen laat ik nog in het midden) is het vervallen van de PPP garantie. ik Geloof dat die threshold iets van 350 is. Bij teruglopen van 100 naar 0% garantie levert dat ieder jaar 600 minder op, da's toch 50 euro per maand. Dit jaar dus 350 als de zaak geen verlies draait, want ik begreep dat het halen van die drempel geen kattepis is.

wat aan de andere kant wel aardig is dat je weinig meer hoort over mobiliteit, en dan vooral het weigeren van een auto door een HR spreadsheetridder in een 200 g/km SUV vanwege quasi-groen geleuter; ik heb althans nog niemand gehoord die een auto is geweigerd. Jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
peter00 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:42:
[...]

wat aan de andere kant wel aardig is dat je weinig meer hoort over mobiliteit, en dan vooral het weigeren van een auto door een HR spreadsheetridder in een 200 g/km SUV vanwege quasi-groen geleuter; ik heb althans nog niemand gehoord die een auto is geweigerd. Jullie wel?
Ik ken meerdere voorbeelden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

werken die nog bij de tent? billables?

ik zou meteen klaar zijn. Heb ik trouwens ook geventileerd. Einde auto is Einde CGI. Dat daar meteen helderheid over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Klopt. De leaseauto compenseert nog voor een deel de onder-marktconforme salarissen. Als ze die ook nog gaan afnemen, zal de emmer voor veel mensen gaan overlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
peter00 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:56:

ik zou meteen klaar zijn. Heb ik trouwens ook geventileerd. Einde auto is Einde CGI. Dat daar meteen helderheid over is.
Werken er nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lurker1 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:58:
Klopt. De leaseauto compenseert nog voor een deel de onder-marktconforme salarissen. Als ze die ook nog gaan afnemen, zal de emmer voor veel mensen gaan overlopen.
Toen ik met vijf jaar werkervaring instroomde bij LogicaCMG, leverde ik 5000 euro aan jaarsalaris in en een winstdelingsregeling die gemiddeld 1000 a 2000 euro per jaar waard was. Dat verschil werd goedgmaakt door onkostenvergoeding, leaseauto en zorgverzekering.

Onder de streep was het vooral een keuze voor professionele groei en afwisseling in mijn werk. Hoewel het een kleine vijf jaar later tijd was voor een volgende stap, denk ik nog altijd dat ik indertijd goed heb gekozen om bij de voorloper van CGI te gaan werken.

Ook voor CGI heeft mijn keuze lucratief uitgewerkt, ik gok dat ik in totaal 80% meer aan omzet heb opgeleverd dan ik aan loonkosten en werkgeverslasten heb gekost.

Met een onzekere auto, grotendeels vervallen onkostenvergoeding, en uitgeklede zorgverzekering had ik de stap niet gezet. Ik zal niet de enige zijn die zo denkt. Met andere woorden, het zal heel moeilijk zijn geworden om mensen horizontaal binnenhalen die al een goede baan hebben. Resteren de starters en de mensen die wat meer moeite hebben om hun draai te vinden op de arbeidsmarkt.

Er is een gezegde, "wie het onderste uit de kan wil hebben, valt het lid op de neus".

Met het AV-beleid lijkt men de grenzen van dat gezegde te willen verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Maar als CGI zich meer wil gaan richten op goedkope arbeidskrachten, waarom heeft men dat dan niet open en eerlijk gecommuniceerd? Waarom heeft men ons bij de introductie van de nieuwe arbeidsvoorwaarden een rad voor ogen gedraaid door te schermen met nietszeggende kreten als "moderner" en "flexibeler"? Het woord "goedkoper" is toch veel duidelijker?

[ Voor 7% gewijzigd door Lurker1 op 09-01-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
peter00 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:56:
Ja en ja. staat me eentje bij die een langdurige opdracht op een kleine 20 minuten fietsen van zijn huis heeft. Voorbeelden die ik ken zijn overwegend dat soort gevallen, ik heb nog niets gehoord van mensen die op 1000 of 2000km verschil geen auto hebben gekregen.
Dat roepen een hoop mensen en ik weet er ook een paar die dit ook daadwerkelijk gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Lurker1: Hebben ze geleerd van VNO-NCW ?

Modern en flexibel betekent dat je de bedrijfsrisico's naar de werknemer wil verleggen, zonder daarvoor de compenseren. Misschien is naief wel belangrijker dan goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Wijnands schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:52:
[...]
Voorbeelden die ik ken zijn overwegend dat soort gevallen, ik heb nog niets gehoord van mensen die op 1000 of 2000km verschil geen auto hebben gekregen.
Ik vraag me vooral af hoe je dat zou moeten en kunnen meten. We houden niks bij in een tool. Ik vind woon > werkverkeer als in jou huis > klant geen sterke om een hele onderbouwing op te doen die veel hout snijdt.

Voorbeeld, je zit bij klant X in plaats X maar 2 keer per week werk je bij CGI kantoor X in regio X. Dan ga je al de bieten brug op met een bovengenoemde berekening.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Voor wat betreft de onkosten vergoeding die bij CGI van 91 euro terug is gebracht naar 30 euro 'a.g.v. nieuwe wetgeving:

Mijn nieuwe werkgever keert nog steeds een netto onkosten vergoeding uit van 110 euro per maand. Volgens onze accountant is dat ook geen probleem zolang het bedrijf maar kan aantonen dat deze onkosten ook aannemelijk en onderbouwd zijn en dat hebben ze kunnen aan tonen en de belastingdienst is hier mee akkoord gegaan.De nieuwe wet heeft geen nadelig effect gehad voor ons in ieder geval. Overigens kunnen eventuele uitjes met het bedrijf, die in principe ook onder deze regeling vallen, onder het mom van teambuilding uitgesloten worden van de regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
waldkorn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:06:
Voor wat betreft de onkosten vergoeding die bij CGI van 91 euro terug is gebracht naar 30 euro 'a.g.v. nieuwe wetgeving:

Mijn nieuwe werkgever keert nog steeds een netto onkosten vergoeding uit van 110 euro per maand. Volgens onze accountant is dat ook geen probleem zolang het bedrijf maar kan aantonen dat deze onkosten ook aannemelijk en onderbouwd zijn en dat hebben ze kunnen aan tonen en de belastingdienst is hier mee akkoord gegaan.De nieuwe wet heeft geen nadelig effect gehad voor ons in ieder geval. Overigens kunnen eventuele uitjes met het bedrijf, die in principe ook onder deze regeling vallen, onder het mom van teambuilding uitgesloten worden van de regeling.
Tsja, maar met het accepteren van de nieuwe AV zijn de members ook accoord gegaan met het verlagen van de onkosten vergoeding.

Ben benieuwd wat ze aan het einde van deze maand doen met alle optie 3 klanten. Want die hebben daar niet voor getekend. Ik ga er in elk geval tegen in beroep als ze dit doen, want er staat in oude AV heel eenvoudig 91 euro netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waldkorn
  • Laatst online: 22-06-2023
Logiecaan schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:19:
[...]

Tsja, maar met het accepteren van de nieuwe AV zijn de members ook accoord gegaan met het verlagen van de onkosten vergoeding.

Ben benieuwd wat ze aan het einde van deze maand doen met alle optie 3 klanten. Want die hebben daar niet voor getekend. Ik ga er in elk geval tegen in beroep als ze dit doen, want er staat in oude AV heel eenvoudig 91 euro netto.
Dat is ook zo. Alleen werd het destijds zo gebracht dat CGI niet meer MOCHT vergoeden (tenzij men 80% belasting zou afdragen) van de belastingdienst en dat de vergoeding om die reden werd verlaagd. Ik kan me voorstellen dat je dat als werknemer dan eerder accepteert omdat er fiscale wetgeving aan ten grond slag ligt. Echter blijkt die er helemaal niet te zijn. We zijn dus destijds ook op dat punt voorgelogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
waldkorn schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:31:
[...]

Dat is ook zo. Alleen werd het destijds zo gebracht dat CGI niet meer MOCHT vergoeden (tenzij men 80% belasting zou afdragen) van de belastingdienst en dat de vergoeding om die reden werd verlaagd. Ik kan me voorstellen dat je dat als werknemer dan eerder accepteert omdat er fiscale wetgeving aan ten grond slag ligt. Echter blijkt die er helemaal niet te zijn. We zijn dus destijds ook op dat punt voorgelogen.
Er staat in de AV dat het verschil gebruteerd wordt bij eventuele wettelijke aanpassing (wat inderdaad niet het geval is). De onkostenvergoeding blijft dus gewoon €91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
Bizzar om te lezen (in het vandaag pas gepubliceerde verslag van de OR vergadering van augustus jl.) dat de OR het acceptabel vindt dat een gehele groep wordt uitgesloten van het salarisbudget en niet meer volgens het door hen zelf ingestemde beloningsbeleid op basis van performance wordt beloond.

Ook volgens de oude voorwaarden dienen collega's beloond te worden op basis van hun performance. Dat is gewoon een gemaakte afspraak die gerespecteerd dient te worden. Bijvoorbaat deze gehele groep bewust uitsluiten van het salarisbudget heeft niets te maken met management discretion maar is een directiebesluit dat in strijd is met goed werkgeverschap.

Wat een OR dat hiertegen niet in het geweer kwam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

is de optie3 groep niet groot genoeg om een aparte vertegenwoordiger in de OR te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Goed punt... Ik zou het toejuichen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
bakkerl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:15:
is de optie3 groep niet groot genoeg om een aparte vertegenwoordiger in de OR te krijgen?
Op zich wel. Echter momenteel werkt de OR met regionale vertegenwoordiging. Ik zie dat niet snel veranderen in iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De huidige OR(-voorzitter) is een ja-knikker richting de bestuurder, dat is nu wel duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Wijnands schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:18:
[...]

Op zich wel. Echter momenteel werkt de OR met regionale vertegenwoordiging. Ik zie dat niet snel veranderen in iets anders.
Er is ook een aparte TL vertegenwoordiger.. dus zo regionaal si het niet
(en ik meen me te herinneren ook een voor de secretaresses)..

Kan het mis hebben.. Er is natuurlijk geen mooi overzichtje te vinden op de OR site wie welke groep tegenwoordig vertegenwoordig doet.

[ Voor 12% gewijzigd door bakkerl op 09-01-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:19:
De huidige OR(-voorzitter) is een ja-knikker richting de bestuurder, dat is nu wel duidelijk!
De manier waarop dit genotuleerd is doet mij vermoeden dat hier een aardige discussie over is geweest. Mogelijk een (nipte) stemming. Dat er vervolgens een standpunt naar buiten toe wordt gepresenteerd is standaard voor de manier van werken van een OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hoeft de OR haar beslissingen niet te beargumenteren? In de politiek zie je toch ook openbare discussies. Hier vindt alles achter 'gesloten deuren' plaats. En kom nu niet dat OR vergaderingen openbaar zijn ... ik zit fulltime bij de klant!
Pagina: 1 ... 186 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.