Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 183 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.022.723 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:10:
[...]

Die afdeling laat zich niet makkelijk vinden.
Gewoon het SSC bellen en dan heb je in het keuze menu de optie voor de salarisadministratie.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
Eddo-79 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:28:
[...]

Nu is JAVA etc hot en happening en over 2 jaar een commodity en dan kelderen de tarieven daarvoor ook weer en dus ook de salarissen.

Maar iemand die nog op het salaris van toen zit, draai je nu minder marge op. Laat staan als die persoon van billable naar non-billable is gegaan.
Gelukkig heb je in die jaren ook weer een klein stapje gezet in functieniveau en heb je wat ervaring met opkomende technologie zoals Java 8 of Scala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:39:
[...]

Gelukkig heb je in die jaren ook weer een klein stapje gezet in functieniveau en heb je wat ervaring met opkomende technologie zoals Java 8 of Scala.
Want bij onze klanten heb je altijd te maken met allerlei opkomende technologieën.
Daarbij is omscholen of bijspijkeren altijd erg twijfelachtig.

Ik herinner me een tijd dat iedereen overmoest naar Rational Rose. Dat was het nieuwe hot item.
Of Cobol :)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je vakinhoudelijke ontwikkeling moet komen van de klant, waar zit de toegevoegde waarde van CGI dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 10 december 2014 @ 07:36:
Als je vakinhoudelijke ontwikkeling moet komen van de klant, waar zit de toegevoegde waarde van CGI dan in?
Fundamentele practice ontwikkeling staat bij CGI helemaal stil. Je mag alleen op cursus - of liever nog een e-study in je eigen tijd - als je dat van de bank brengt. De rest moet van de klant komen.
CGI is niets meer, maar vaak wel minder, dan een ict uitzendbureau (met een enorme overhead).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik had verwacht dat de cursusbudgetten inmiddels weer waren teruggekeerd jaren van afwezigheid. De afgelopen maanden waren er wat positieve geluiden daarover.

Zonder practice ontwikkeling zit je eigenlijk in hetzelfde schuitje als een werknemer van een wikkekeurige detacheerder, payroller, of een ZZP-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:35
t_captain schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:20:
Ik had verwacht dat de cursusbudgetten inmiddels weer waren teruggekeerd jaren van afwezigheid. De afgelopen maanden waren er wat positieve geluiden daarover.

Zonder practice ontwikkeling zit je eigenlijk in hetzelfde schuitje als een werknemer van een wikkekeurige detacheerder, payroller, of een ZZP-er.
Dat zijn ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Jep. Ik heb het verzoek gekregen om een plan op te stellen voor cursussen dit FY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:20:

Natuurlijk, maar zonder een directe toepasbaarheid of de willingness om er buiten de werkuren zelf mee te experimenteren hebben een groot aantal cursusen maar een beperkt nut / waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Reneger schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:30:
Jep. Ik heb het verzoek gekregen om een plan op te stellen voor cursussen dit FY.
Ik ook. Zou alleen niet weten waar ik moet beginnen. Kan sowiso wel wat bijscholing gebruiken voor produkten van fabrikanten waar ik veel mee werk.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 15:56
En dat is altijd het argument van de manager, terug te brengen tot die excel berekening van KPI's
(investering x, rendement y)

Het enige wat vergeten wordt is het stukje dat niet zo goed onder te brengen is in die excelsheet:
- Plezier van je werknemer
- Algeheel opleiding niveau van je werknemer
- Toekomstige kennis opbouwen
avotar schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:17:
[...]

Natuurlijk, maar zonder een directe toepasbaarheid of de willingness om er buiten de werkuren zelf mee te experimenteren hebben een groot aantal cursusen maar een beperkt nut / waarde.

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ongelofelijk, dat pakje bij Pronk heeft nog steeds de status "nog niet bekend". Geen chocolade letter dus :'(.

Verwijderd

Oliebollen?

Herstel. Een oliebol?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 14:13 ]

• LowLevel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Krijg hier net een kertgeschenk van de client op mijn bureau bezorgd. Dat is al meer dan ik in vier jaar van deze toko heb gezien.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
LowLevel schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:33:
Krijg hier net een kertgeschenk van de client op mijn bureau bezorgd. Dat is al meer dan ik in vier jaar van deze toko heb gezien.
Kreeg net ook een bericht van de familie dat er een pakket was bezorgt :*)

Verwijderd

Nee, een pak om oliebollen mee te maken. Moet je natuurlijk wel in je eigen tijd doen ;)

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
Dat pakje is weer afdeling-specifiek ofzo?
*weet van niks*

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Hier ook nog geen pakje. Nou ja, wel pakjes, maar niet van CGI. De overeenkomst: voor alle pakjes moet ik zelf betalen. :)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Verwijderd

Zes Twee Een : Friends@Work blijft van kracht.

Kosten voor CGI: 621 maal (2500 [tekenbonus] + 2750 [aanbrengbonus]) = 3.260.250 euro

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 19:17

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:40:

Kosten voor CGI: 621 maal (2500 [tekenbonus] + 2750 [aanbrengbonus]) = 3.260.250 euro
Voor het gemak ga je er vanuit dat de 621 personen allemaal via friends@work binnen komen en niet via andere wegen (zoals ook in de mail staat).

Verwijderd

Ik krijg een magere ppp en een joiner een dikke bonus

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:48:
Ik krijg een magere ppp en een joiner een dikke bonus
De joiner krijgt in December ook PPP.

• Wijnands
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:40:

Nee. De bonus geld alleen voor mensen die in het eerste kwartaal van kalenderjaar 2015 gaan starten. Dat zullen er nooit 621 zijn. In het meest ideale geval worden die 621 netjes uitgesmeerd over de rest van FY2015 en zullen er dus 207 nieuwe collega's voor die bonus in aanmerking komen en praten we hooguit over 517k.

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:15:
[...]

Nee. De bonus geld alleen voor mensen die in het eerste kwartaal van kalenderjaar 2015 gaan starten. Dat zullen er nooit 621 zijn. In het meest ideale geval worden die 621 netjes uitgesmeerd over de rest van FY2015 en zullen er dus 207 nieuwe collega's voor die bonus in aanmerking komen en praten we hooguit over 517k.
207 nieuwe medewerkers in 3 maanden? Yeah right keep on dreaming. Vorig jaar stond de top op max 80 in 1 maand.....

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:38:
[...]

207 nieuwe medewerkers in 3 maanden? Yeah right keep on dreaming. Vorig jaar stond de top op max 80 in 1 maand.....
3x80 is 240... volgens excel zou het dus haalbaar moeten zijn :)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:38:
[...]

Vorig jaar stond de top op max 80 in 1 maand.....
Ik weet niet in welke tijdmachine jij bent gestapt, maar voor zowel het vorige fysieke jaar als het FY is 80 nog iets te hoog gegrepen voor een enkele maand... ;)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• revert
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-05-2022
Bonus regeling is alweer uit de mail geschrapt, Mooi dat zo'n recall niet werkt via weblinks :)

Verwijderd

SithWarrior schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:02:
[...]

Ik weet niet in welke tijdmachine jij bent gestapt, maar voor zowel het vorige fysieke jaar als het FY is 80 nog iets te hoog gegrepen voor een enkele maand... ;)
Meen me te herinneren dat ergens september van dit jaar er rond de 80 nieuwe medewerkers zijn bijgekomen. Maar kan het natuurlijk ook te hoog hebben ingeschat ;-)

Verwijderd

revert schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:05:
Bonus regeling is alweer uit de mail geschrapt, Mooi dat zo'n recall niet werkt via weblinks :)
Hahah echt? Ik zag de recall wel maar niet de moeite genomen om de verschillen te bekijken..
Pfff lekkere blunder :-)

• Perenor
Ik heb beide versies net gelezen, via webmail inderdaad. WTF. Het hele bonus verhaal inderdaad eruit geschrapt, inclusief het Friends@Work.

De PPP viel trouwens inderdaad erg tegen. Waarschijnlijk omdat we in Nederland de targets niet gehaald hebben. Vind je het gek dat we de geplande omzet niet halen, als billable personeel blijft vertrekken. Wat die ex-collega's niet zonder reden doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Perenor op 11-12-2014 18:41 ]

• Wijnands
revert schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:05:
MOOI!

Heeft boos worden bij de juiste mensen in de buurt toch nog enig zin.

Wat een dag weer, 4.5 uur in de auto. Collega die de concentratie werkplekken een prima plek vind om heel lang te gaan bellen. 8)7
Denk dat ik binnenkort 's slaande ruzie ga krijgen op een van onze kantoren.

[ Voor 26% gewijzigd door Wijnands op 11-12-2014 20:38 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Ruzie om het bellen op een concentratie werkplek? Gedoseerd boos worden werkt beter.
En om die joiner-bonussen, tja, pijnlijk en wederom (...) te genânt, linkom en rechtom werkt het niet.
Iemand heeft heel veel betonnen platen weten te slijten in Hoofddorp en Rotterdam :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:10
bakkerl schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:43:
[...]

Voor het gemak ga je er vanuit dat de 621 personen allemaal via friends@work binnen komen en niet via andere wegen (zoals ook in de mail staat).
Jij gelooft dat we dat aantal gaan halen? _O-

Ik vroeg laatst aan mijn broertje "wil jij niet bij mij werken?" Ik kreeg dezelfde vraag terug :Y)
Dus voor ITers is meer dan genoeg vraag. Nu het aanbod verbeteren.

@Wijnands, dan wil je niet bij mij bij de klant zijn. Daar hebben we een drukke product owner die luid tegen anderen haar verhalen vertelt. En anders wordt er geregeld met nerfguns geschoten. En druk overleg bij de buro's is ook niet vreemd. Dat is soms best wel druk.

[ Voor 12% gewijzigd door SPee op 11-12-2014 21:47 ]

let the past be the past.

• Wijnands
Prima toch als je nerf-gun tester bent of inderdaad manager bent. Als je een stuk moet schrijven is het minder handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:33:
[...]

MOOI!

Heeft boos worden bij de juiste mensen in de buurt toch nog enig zin.

Wat een dag weer, 4.5 uur in de auto. Collega die de concentratie werkplekken een prima plek vind om heel lang te gaan bellen. 8)7
Denk dat ik binnenkort 's slaande ruzie ga krijgen op een van onze kantoren.
Werd erg gewaardeerd zeker toen je hem wegstuurde of met je vinger naar je voorhoofd wees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik hoorde de reclame van CGI op BNR, dat ze 621 mensen zochten. Raar, want eerst werd iedereen weggejaagd.

Dus wie wil er nog vrijwillig bij zijn zinnen bij CGI gaan werken dan? Degenen net van de schoolbanken die niet weten wat voor historie CGI heeft?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Motrax schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:47:
Dus wie wil er nog vrijwillig bij zijn zinnen bij CGI gaan werken dan?
:W (vanaf 1 januari)

en nee, niet net van school, en ja ik heb vooraf dit topic gelezen :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Niet te zuur Motrax, het mag dan wel wat allemaal minder zijn geworden, vergeleken met de markt doen we het ook weer niet zo slecht hoor. Na de laatste meetings met mijn eigen team en practices heb ik er wel weer vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:38:
[...]

Werd erg gewaardeerd zeker toen je hem wegstuurde of met je vinger naar je voorhoofd wees?
Dat zeg ik, ik ga binnenkort echt serieus ruzie krijgen.

Probleem is, je hebt mensen die geconcentreerd aan iets bezig zijn en je hebt mensen die vooral met communicatie met collega's bezig zijn. Beide meestal nuttige taken maar het gaat slecht samen.

Ben ook nog steeds jaloers hoe ze de kantoren bij IBM inrichten met stilte werkplekken. Of ons kantoor in Stockholm.
P_de_B schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:03:
[...]

Dan weet je duidelijk waar je aan begint. Welkom!

[ Voor 18% gewijzigd door Wijnands op 12-12-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Motrax schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:47:
Ik hoorde de reclame van CGI op BNR, dat ze 621 mensen zochten. Raar, want eerst werd iedereen weggejaagd.

Dus wie wil er nog vrijwillig bij zijn zinnen bij CGI gaan werken dan? Degenen net van de schoolbanken die niet weten wat voor historie CGI heeft?
Nou, nou, nou... Ik weet niet in welke hoek jij zit, maar:

Ik zit nu bijna 4 jaar bij CGI/Logica
Ik ben er nooit netto op achteruit gegaan. Een aantal collega's om mij heen evenmin. Dat is en blijft toch het terugkomende mierenneukpunt in dit topic.

Het belangrijkste voor mij: Ik heb altijd leuk werk gehad, zowel vanuit interne projecten als externe klussen. En nog steeds, dit lijkt alleen maar zo aan te houden!

Vanuit "onze" OU worden er regelmatig leuke bijeenkomsten georganiseerd. Mensen die wat hebben bereikt worden hiervoor ook bedankt, met een flesje wijn oid. Het zijn kleine zaken, maar het helpt wel!

Ik werk nog steeds, na die bijna 4 jaar, met veel plezier voor CGI.

(Kleine kantnoot: IK had de hele periode schijt aan alle reorganisaties. Ik heb het geluk dat ik in een hoek zit waar meer dan voldoende werk in zit.
Daarnaast heb ik altijd wel goede beoordelingen gehad. Maar andere kant, dat heb je uiteindelijk ook zelf in de hand.)
P_de_B schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:03:
[...]

Alvast welkom!

[ Voor 8% gewijzigd door Reneger op 12-12-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk nu bijna 15 jaar bij CGI, en haar voorlopers, en heb het ook altijd behoorlijk naar mijn zin gehad. Als je veel bij de klant zit heb je weinig last van je consultancy moederbedrijf. Over het algemeen heb ik altijd gekregen wat ik wilde maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik niet zoveel verlang. Als je ambities niet te hoog liggen en je gewoon werkt voor je pay check is CGI altijd een prima bedrijf voor mij geweest.
Afspraken worden van beide kanten nagekomen, daar gaat het om binnen onze zakelijke overeenkomst.

Dat mag ook wel eens verteld worden.

Of ik nog een keer voor CGI zou kiezen? Dat weet ik niet, ik vrees dat ik als jongeling CGI helemaal niet zou kennen. Ik zou dan eerder voor een van de echt grote jongens gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Reneger schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:02:
[...]...
Ik zit nu bijna 4 jaar bij CGI/Logica
Ik ben er nooit netto op achteruit gegaan. Een aantal collega's om mij heen evenmin.
*O*

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Even voor de duidelijkheid: ik werk niet bij CGI en heb er ook nooit gewerkt.

Maar als ik zoek naar een nieuwe werkgever en op zoek ga naar bepaalde ervaringen: dit topic mag dan wel een mierenneuktopic zijn, het geeft wel aan hoe de sfeer is en hoe de houding van de werkgever is.

En dan blijft er 1 vraag overeind:
Wat maakt CGI nu zo onderscheidend van de rest va markt of in ieder geval van de andere detacheerders?

Edit: had de tussentijdse reacties niet gezien.
empheron schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:08:
Niet te zuur Motrax, het mag dan wel wat allemaal minder zijn geworden, vergeleken met de markt doen we het ook weer niet zo slecht hoor. Na de laatste meetings met mijn eigen team en practices heb ik er wel weer vertrouwen in.
Fijn om te lezen d:)b

[ Voor 32% gewijzigd door Motrax op 12-12-2014 10:03 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

@Motrax: Sorry, maar hoe kan jij een oordeel vellen over de sfeer binnen een bedrijf, puur en alleen gebaseerd op publiekelijk forum, waarvan bekend is dat er voornamelijk de negatieve zaken geventileerd worden?

Just my 2 eurocentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddo-79
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 13:15
En nog wat centjes: er is een relatief kleine groep mensen op dit forum aanwezig, waarbij voornamelijk ex-collega's een negatieve boodschap brachten.

Een paar collega's brengen een cynisch-realistische boodschap en een paar kijken er wat positiever naar.

Onderaan de streep moet je je eigen beeld vormen en niet alleen afgaan op een forum.

Met deze vraag heb je wel een goede vraag:

Wat maakt CGI nu zo onderscheidend van de rest va markt of in ieder geval van de andere detacheerders?

Het antwoord is makkelijk: dat verschilt per persoon die je het vraagt. Een ieder heeft zijn eigen redenen om het wel of niet leuk te vinden. Is er een generieke boodschap waarom CGI onderscheidend is? Ja.
Straalt CGI NL die boodschap uit? Nee, nog niet en die verandering duurt ook nog ff.

[ Voor 10% gewijzigd door Eddo-79 op 12-12-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[b][message=43395811,noline]

Het antwoord is makkelijk: dat verschilt per persoon die je het vraagt. Een ieder heeft zijn eigen redenen om het wel of niet leuk te vinden. Is er een generieke boodschap waarom CGI onderscheidend is? Ja.
Straalt CGI NL die boodschap uit? Nee, nog niet en die verandering duurt ook nog ff.
*O* d:)b precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die poppetjes zijn natuurlijk ook niet de beste reclame voor CGI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:23:
Die poppetjes zijn natuurlijk ook niet de beste reclame voor CGI...
had ik dan dit moeten posten? ;)

Afbeeldingslocatie: http://makeameme.org/media/created/THIS-MAKES-ME.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Wijnands schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:33:
[...]

Dat zeg ik, ik ga binnenkort echt serieus ruzie krijgen.

Probleem is, je hebt mensen die geconcentreerd aan iets bezig zijn en je hebt mensen die vooral met communicatie met collega's bezig zijn. Beide meestal nuttige taken maar het gaat slecht samen.

Ben ook nog steeds jaloers hoe ze de kantoren bij IBM inrichten met stilte werkplekken. Of ons kantoor in Stockholm.
Het zijn meestal de mensen die het eerste niet hoeven te doen of niet te veel stilte om zich heen nodig hebben, die het van anderen niet begrijpen of niet accepteren.
Gelukkig kan ik goed werken met een koptelefoon, anders zou ik ook gek worden in een kantoortuin.

Maar ik zou er gewoon wat van zeggen, die ruimtes zijn er niet voor niets en waarschijnlijk beseft die bellende meneer niet eens wat voor overlast hij veroorzaakt.
Eddo-79 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:12:
En nog wat centjes: er is een relatief kleine groep mensen op dit forum aanwezig, waarbij voornamelijk ex-collega's een negatieve boodschap brachten.

Een paar collega's brengen een cynisch-realistische boodschap en een paar kijken er wat positiever naar.

Onderaan de streep moet je je eigen beeld vormen en niet alleen afgaan op een forum.

Met deze vraag heb je wel een goede vraag:

Op dat schoteltje wil ik ook wel een dubbeltje leggen.

Ik ben het met je eens. Maar het grootste gedeelte van de reageerder hier zijn juist de oudgedienden die het bedrijf in de laatste 10 jaar diep hebben zien wegzakken en nu langzaam maar zeker de opleving zien, maar die veel te traag zien gaan.
Buiten hoe andere ingrepen hebben uitgepakt voor individuen, als je kijkt naar wat je nu aangeboden krijgt als je in dienst komt bij CGI is dat behoorlijk concurerend als je dat vergelijkt met de andere groten binnen Nederland.
Het verschil in topics tussen de verschillende werkgevers is alleen de mondigheid (én daarmee ook betrokkenheid imho) van de medewerkers.

En ja, ik ben een ex-collega, en ja, ik ben teleurgesteld weggegaan. Maar uiteindelijk kwam dat door én bepaalde individuen waar ik niet omheen kon en het feit dat ik de opmars te traag vond bij alles wat ik al gezien had.

Ik hoop ook van harte dat het CGI heel goed zal gaan en zou ik nu tussen de groten een keuze moeten maken, zou CGI mijn tweede keus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
avotar schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:34:
[...]

Het zijn meestal de mensen die het eerste niet hoeven te doen of niet te veel stilte om zich heen nodig hebben, die het van anderen niet begrijpen of niet accepteren.
Management is over het algemeen een communicatiewerker die veelal thuis ook een goede werkruimte hebben. Die kunnen zich er slecht in verplaatsen.
Het verschil in topics tussen de verschillende werkgevers is alleen de mondigheid (én daarmee ook betrokkenheid imho) van de medewerkers.
Ik denk dat je daarr een spijker op z'n kop slaat. Bijna iedereen, ook een groot deel van de zgn "optie 3 kiezers" is echt betrokken bij dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Ik lees in dit forum toch zelden stukken die niet waar zijn. Of je aan een feitelijke boodschap een negatieve waarde toekent, is behoorlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me overbodig om optie 3 collega's apart in je constatering op te nemen. Optie 3ers zijn net zo betrokken bij CGI als optie 1ers. Beiden hebben op basis van hun (toekomstige) loonstrookje een beslissing genomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:42:
Het lijkt me overbodig om optie 3 collega's apart in je constatering op te nemen. Optie 3ers zijn net zo betrokken bij CGI als optie 1ers. Beiden hebben op basis van hun (toekomstige) loonstrookje een beslissing genomen!
Je hebt volkomen gelijk!
Surpherman schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:41:
Ik lees in dit forum toch zelden stukken die niet waar zijn. Of je aan een feitelijke boodschap een negatieve waarde toekent, is behoorlijk persoonlijk.
Ik lees ook posts die getuigen van slecht lezen of iets interpreteren met een enorme lading achterdocht. Maar dat is gelukkig flink minder geworden.

[ Voor 36% gewijzigd door Wijnands op 12-12-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Het geheim van het PostNL pakketje is opgelost: Een doosje lekkers :Y)
En Sake is (als optie 3 geval) trots op mij 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door snelkeuze0017 op 12-12-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Zoethoudertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Bij mij wel, nog steeds geen volgbaar pakje. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
snelkeuze0017 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:08:
Het geheim van het PostNL pakketje is opgelost: Een doosje lekkers :Y)
Nou kan ik me nog de logo-chocolade herinneren vlak na de overname en die waren toch wel heel erg lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:43

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

elsinga schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:50:
Bij mij wel, nog steeds geen volgbaar pakje. ;)
Hier hetzelfde. Het zal wel heel ambachtelijk lekkers zijn. ;)

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:42:
Optie 3 zijn doorgaans werknemers die al wat langer bij het bedrijf werken (en daardoor meer zouden lijden onder sommige aanpassingen), en bovendien niet hebben gekozen voor een snelle aftocht met 1x gegagandeerd PPP. In mijn perceptie zijn het misschien wel de meest loyale mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
t_captain schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:57:
[...]
Optie 3 zijn doorgaans werknemers die al wat langer bij het bedrijf werken (en daardoor meer zouden lijden onder sommige aanpassingen), en bovendien niet hebben gekozen voor een snelle aftocht met 1x gegagandeerd PPP. In mijn perceptie zijn het misschien wel de meest loyale mensen.
Misschien wel, maar die loyaliteit wordt wel steeds minder door oa het uitsluiten van salarisverhogingen (2 keer al) en de manier waarop tot dusver management met deze groep communiceert. Laatste voorbeeld de PPP email van vandaag. Ik krijg geen PPP, hoef ik echt niet aan herinnerd te worden. Ze weten wie we zijn, communiceer dan ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 09:14
"Met CGI kun je zoveel dingen doen" - Peter Jackson.

(totaal uit z'n verband gerukt, hehe)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Ah, bij mij wordt het doosje morgenvroeg geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ik word toch nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

De doos heeft een rode kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Als je die niet kunt bedwingen, kun je op twitter zoeken naar CGI_NL, daar hebben collega's foto's van de ontvangst naar toegestuurd. Ziet er inderdaad goed uit.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Oh, dat ziet er wel netjes uit! #magookweleensgezegdworden

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

inderdaad. leuk pakket!

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Inderdaad, leuk pakket :)

[ Voor 40% gewijzigd door Perenor op 13-12-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Op jou ook al? ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Op mij is 'ie trotser! ;)

Anyway, leuk pakketje, efficient gebruik van midddelen door niet voor het echte spul te gaan en een stuk nuttiger dan die prikkertjes. Ben er eigenlijk wel echt blij mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

En als mumber krijg je nog een extra brief waarin Sake nog eens wil benadrukken dat er voor jou ook waardering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:05
Is Sake een optie 3 geval?

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Net dat ik dit topic bijlees, gaat de deurbel.

Leuk pakketje :) En inderdaad, een stuk beter dan die prikkertjes. Enneuh @Wijnands: Op mij is hij nog trotser. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja, op jou zijn ze zo trots dat je nu al 2 flesssen binnen hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

En ik drink bijna geen wijn... 8)7

(Maar ze komen echt wel op :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

bakkerl schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:31:
[...]

En als mumber krijg je nog een extra brief waarin Sake nog eens wil benadrukken dat er voor jou ook waardering is.
Fijn. Goed dat er weer eens waardering wordt uitgesproken.

Maar van trots alleen koop ik geen brood. Er moet toch veel meer gebeuren om mijn vertrouwen weer terug te winnen. In een brief toezeggen dat volgend jaar gewoon opnieuw een besluit zal worden genomen, zegt mij niet zoveel. Hard werken moet gewoon met harde pegels worden gewaardeerd. Mijn klus bevalt me, ik heb geen haast, maar voor CGI blijf ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Vandaahl schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 16:44:
[...]
Maar van trots alleen koop ik geen brood. Er moet toch veel meer gebeuren om mijn vertrouwen weer terug te winnen.
Mijn klus bevalt me, ik heb geen haast, maar voor CGI blijf ik niet.
Datzelfde geldt ook voor mij. Het is een opsteker dat CGI eindelijk haar waardering uitspreekt voor de meest trouwe werknemers, maar jaar na jaar na jaar ondanks een hoge klantwaardering niet eens een inflatiecorrectie krijgen, is niet tot in de eeuwigheid vol te houden. Behalve misschien als je in het verleden een torenhoog salaris hebt opgebouwd, maar dat geldt voor mij zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
bakkerl schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:31:
Akkoord. Maar als je de brief voor de 2e keer leest, ontdek je dat Sake geen afstand neemt van de tweedeling. En hij er dus achterstaat. Hij doet ook geen enkele toezegging om deze tweedeling in de toekomst te voorkomen. Maw, de brief is gewoon een vriendelijke "je moet niet zo zeuren en anders rot je maar op". })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Helemaal met je eens! Ik blijf toch weer achter met het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen. Dat zal vast niet de bedoeling zijn, maar het komt toch steeds neer op op zolang mogelijk van je profiteren tot je vertrekt. Helaas is de ontvangen wijn nu al weer zuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Dat is een farce! Als Sake meent wat hij heeft geschreven aan alle collega's met de oude arbeidsvoorwaarden, dan had hij hen naar hun prestaties beloond. |:(

[YouTube: http://youtu.be/03LUn5TQ4W8]

[ Voor 5% gewijzigd door ESPACE op 14-12-2014 09:23 ]

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semperfun
  • Laatst online: 22-01-2021
Er staat nota bene in 2 opeenvolgende alinea's:

We hebben besloten jullie dit jaar als groep buiten te sluiten en dit wordt niet teruggedraaid.

gevolgd door

Het is niet de bedoeling geweest dat members die niet voor de nieuwe arbeidsvoorwaarden getekend hebben, worden buitengesloten (of zich buitengesloten voelen).

Does not compute...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het is wel de bedoeling om een groep buiten te sluiten, maar het is niet de bedoeling dat de groep zich buitengesloten voelt.

Voor iemand die zelf in die groep zit, is het wellicht onlogisch. Voor wie in een management-spagaat zit tussen retation targets en geldgebrek, moet het toch maar optellen. Kwestie van het initiële gevoel van onjuistheid onderdrukken en de booschap blijven herhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

De managers met de dik betaalde salarissen moeten zich maar eens realiseren waar de inkomsten vandaan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mumber9
  • Laatst online: 23-12-2022
Wees nou niet zo naief, zeg ik als optie3 lid. Sinds het begin van de AV discussie heeft CGI duidelijk gemaakt dat het de bedoeling is het werknemersbestand `op te schonen`. Want CGI (of dat nou Canada of NL is maakt nog niet eens zoveel uit) heeft geconcludeerd dat het huidige werknemersbestand van CGI NL onderdeel van het probleem is. En deze boodschap is tot op de dag van vandaag, ook in de brief van Sake aan de optie-3 groep te lezen. Je moet soms wel tussen de regels door lezen, maar voor de goede verstaander is de boodschap eigenlijk heel duidelijk. Bovendien is de cultuur en de managementfilosofie van CGI Canada er een van : let's compromise and do it our way, comply or leave. Dus je kiest voor optie 1 of je kiest er voor om niet mee te doen. U kent de boodschap "geloven in de CGI droom"? Optie 3 gelooft niet in de droom, wil er dus blijkbaar niet bij horen en moet dus maar vertrekken, aldus de redenering van CGI.
Lees de optie3-brief van Sake. Het staat er gewoon. U dient zich te bekeren tot de CGI droom en alsnog te keizen voor optie 1. Zo niet dan wacht u de definitieve nullijn. Dat de AV hervorming voor bepaalde groepen binnen het personeelsbestand nogal negatief uitpakt is blijkbaar ingecalculeerd en is dus blijkbaar de bedoeling geweest.

Maar niet getreurd, er zijn meer werkgevers dan CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semperfun
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik ben ook optie 3 en heb ook nooit gedacht dat we niet 'anders' behandeld zouden worden en dat er geen druk zou blijven om over te stappen naar optie 1.

Ben alleen verbaasd dat men ook voor ons met 'leuke' dingen komt (Efteling/meer cursussen/kerstpakket) en dan toch die rare brief stuurt; ik zou zeggen: hou de rust zoveel mogelijk in de tent. Daar is iedereen mee gediend (ik denk er zelf ook liever zo min mogelijk over na en concentreer me liever op m'n -nog altijd- erg leuke werk/collega's).

En ik kan niet zo goed tegen het idee dat ze verwachten dat we er 'intrappen'... (Het was allemaal eigenlijk alleen maar slechte 'communicatie' (vooral van de members: jullie begrepen ons verkeerd),...)

Net als boven is iig m'n oorspronkelijke plezier in het pakketje flink verpest. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Welke brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Die brief is gestuurd naar aanleiding van een gesprek dat een paar optie 3 collegas heeft gehad met Henk van HR waarin aangegeven werd hoe deze zich behandeld voelen door CGI. Na dit gesprek hebben ook nog een groot aantal optie-3 collegas op uitnodiging een mail gestuurd met een toelichting waarom zij niet getekend hebben. Ik heb de brief nu 3 maal gelezen en snap nog steeds niet wat Sake probeert duidelijk te maken. Het was geen goede brief, ik had beter gehoopt, maar de nu blijkt standaard CGI manier van communiceren, vrij inhoudsloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ah, dit komt dus na de dialoog van Henk van Novembe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Vandaahl schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:49:
De managers met de dik betaalde salarissen moeten zich maar eens realiseren waar de inkomsten vandaan komen!
En dat irriteert me eigenlijk nog het meest; heb regelmatig de opmerking horen vallen tegen level 3+ collega's dat ze te duur zijn of worden (zeg maar seniors vanaf een 4K per maand). En dat zegt dan zo'n manager van practice leader+ niveau met een salaris waar een van ons alleen maar van kan dromen. Over te duur gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Als je ooit betrokken bent geweest bij de commerciële kant van ons werk en je beseft dat je daar capabele mensen voor nodig hebt, dan besef je denk ik ook wel dat dit een beetje een zure reactie is. Het feit dat jij hun salaris verdiend (met het werk wat zij eerst voor jou hebben geacquireerd!) doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hoop midden management is lang niet meer zo dik betaald als vroeger.

net even de brief van Sake doorgelezen. Best netjes. Sowiso dat ze dit communiceren en dat het niet doodgezwegen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk presentje van CGI. Dit heeft mij positief verrast. Mag ook wel eens gezegd worden.

Anders dingetje.Zorgverzekering.
Is het jullie ook opgevallen dat de premie zoals die in het polisblad staat vermeld niet overeenkomt met de premie zoals die wordt afgebeeld op de website van www.zk.nl/cgi ??
We betalen blijkbaar teveel. 2,25 op maandbasis.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
Sorry hoor Wijnands, maar best netjes is gewoonweg onzin

Ik sluit me aan bij anderen, de mededeling is: nee hoor, sorry hoor, we hopen dat jullie het niet erg vonden, we zeiden het gewoon een beetje verkeerd en we willen toch echt dat jullie je ook goed voelen...maar o ja, voor volgend jaar kunnen we niet alleen niet toezeggen dat er salaris ruimte is, maar we vermelden er vrolijk bij dat we nog steeds onderscheid maken tussen de optie 1 en de optie 3 groep bij het bepalen of er salaris ruimte is. (iets wat nog steeds verdacht veel lijkt op discriminatie)

Optie 1 zou ook eens moeten bedenken wat er met hun salaris verhoging gebeurd zou zijn, als optie 3 een evenredig deel gekregen zou hebben....

Een andere manier (maar dat was natuurlijk vanaf dag 1 al duidelijk) om het te bekijken is dat dit gewoonweg de nieuwe management manier is om aan collectief ontslag te doen, maar dan zonder alle heisa er om heen.

Gaat het niet lekker, dan komen we met nieuwe arbeidsvoorwaarden, waarvan we zeggen dat die neutraal of zelfs beter zijn (aantoonbaar niet waar, en wordt later ook erkend) en als je dan de nieuwe arbeidsvoorwaarden niet tekent, dan krijg je gewoonweg ook niets meer...waardoor je vanzelf wel weg gaat.

Resultaat, je hebt keurig via een mooie maas in de wet, de geldende wetgeving op collectief ontslag ontlopen, je volledig niet gehouden aan iets wat ik zou noemen "maatschappelijk verantwoord ondernemen", je liegt op allerlei gebieden en moet jezelf in kronkels gooien om het nog ergens op te laten lijken...

Denkt men nou echt dat de werknemers domme sukkels zijn...misschien wordt het tijd dat je je werknemers gaat behandelen als hoog opgeleide werknemers

En wat dan vervolgens nog stuitender is:
We verwachten natuurlijk wel dat je je volledig inzet en met volle kracht voor CGI gaat...we belonen je verder natuurlijk helemaal niet, maar dat is dan toch volstrekt logisch ???

Ik verwacht niet veel van werkgevers meer, maar een normale respect voor arbeidscontracten en een normale aanpassing van loon naar werken (lees minimaal inflatie correctie) lijkt mij een basis voorwaarde

Misschien dat optie 3 als geheel maar gewoon een weekje moet gaan staken dan gaat optie 1 dat vanzelf ook voelen in PPP en salaris ruimte....
Wijnands schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:14:
Hoop midden management is lang niet meer zo dik betaald als vroeger.

net even de brief van Sake doorgelezen. Best netjes. Sowiso dat ze dit communiceren en dat het niet doodgezwegen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

snelkeuze0017 schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:05:
Als je ooit betrokken bent geweest bij de commerciële kant van ons werk en je beseft dat je daar capabele mensen voor nodig hebt, dan besef je denk ik ook wel dat dit een beetje een zure reactie is. Het feit dat jij hun salaris verdiend (met het werk wat zij eerst voor jou hebben geacquireerd!) doet daar niets aan af.
Salarissen van het waterhoofd worden bij de meeste bedrijven bepaald op basis van het aantal leden van de vereniging of de omzet / winst. IMHO is het basissalaris van de gemiddelde spreadsheetridder nog steeds op niveau 7000+ man, want wie van degenen die er toen ook al zaten zou accepteren dat zijn/haar salaris met 50%+ zou zijn gereduceerd?

Welke acquisitie? LARA was toen het nog gebruikt werd op z'n zachtst gezegd nogal leeg. We zijn van 7000 naar 2600 man "gegroeid".De echte ondernemers die m.i. hun geld WEL echt waard zijn, waren de eersten die het schip verlieten omdat ze zich niet lieten ringeloren door Logica (ja, Logica, niet CGI).

De meest capabele collega's die inhoudelijk iets bijdragen aan het acquisitie en offerteproces zijn collega's zoals jij en ik, en niet de vergadertijgers die er alleen naar risico's en rendabiliteitsberekeningen kijken. Die geen idee hebben hoe ONDERNEMEN nou echt werkt. Kom mij alsjeblieft niet aan met de capaciteiten van ons commerciële apparaat. 99% van die leden is er horizontaal ingerold via de een of andere golfbaan en kan voornamelijk goed praten.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijsbeer pigu: _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Laatst online: 21-11-2019
Wat CGI zich blijkbaar niet realiseert, is dat de discriminatie van de optie-3-medewerkers ook niet bevorderlijk is voor het imago richting klant. Ik heb heus de professionaliteit om niet continu bij de klant op CGI te gaan zitten afgeven, maar net zoals iedereen heb ik het weleens met directe collega's over zaken als salaris etc.
Als men dan bij de klant hoort dat ik ondanks mijn goede prestaties al jaren geen salarisverhoging heb ontvangen, slaat men steil achterover. Het zet zelfs kwaad bloed, omdat CGI wel mijn tarief heeft verhoogd onder het mom van "dat is nodig om hem een salarisverhoging te kunnen geven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[b][message=43407891,noline]Het zet zelfs kwaad bloed, omdat CGI wel mijn tarief heeft verhoogd onder het mom van "dat is nodig om hem een salarisverhoging te kunnen geven".
Da's een beetje dom. :)

Iemand de bubbles al open getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
_/-\o_
IjsbeerPigu schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:55:

Ik sluit me aan bij anderen, de mededeling is: nee hoor, sorry hoor, we hopen dat jullie het niet erg vonden, we zeiden het gewoon een beetje verkeerd en we willen toch echt dat jullie je ook goed voelen...maar o ja, voor volgend jaar kunnen we niet alleen niet toezeggen dat er salaris ruimte is, maar we vermelden er vrolijk bij dat we nog steeds onderscheid maken tussen de optie 1 en de optie 3 groep bij het bepalen of er salaris ruimte is. (iets wat nog steeds verdacht veel lijkt op discriminatie)

Optie 1 zou ook eens moeten bedenken wat er met hun salaris verhoging gebeurd zou zijn, als optie 3 een evenredig deel gekregen zou hebben....

Een andere manier (maar dat was natuurlijk vanaf dag 1 al duidelijk) om het te bekijken is dat dit gewoonweg de nieuwe management manier is om aan collectief ontslag te doen, maar dan zonder alle heisa er om heen.

Gaat het niet lekker, dan komen we met nieuwe arbeidsvoorwaarden, waarvan we zeggen dat die neutraal of zelfs beter zijn (aantoonbaar niet waar, en wordt later ook erkend) en als je dan de nieuwe arbeidsvoorwaarden niet tekent, dan krijg je gewoonweg ook niets meer...waardoor je vanzelf wel weg gaat.

Resultaat, je hebt keurig via een mooie maas in de wet, de geldende wetgeving op collectief ontslag ontlopen, je volledig niet gehouden aan iets wat ik zou noemen "maatschappelijk verantwoord ondernemen", je liegt op allerlei gebieden en moet jezelf in kronkels gooien om het nog ergens op te laten lijken...

Denkt men nou echt dat de werknemers domme sukkels zijn...misschien wordt het tijd dat je je werknemers gaat behandelen als hoog opgeleide werknemers

We verwachten natuurlijk wel dat je je volledig inzet en met volle kracht voor CGI gaat...we belonen je verder natuurlijk helemaal niet, maar dat is dan toch volstrekt logisch ???

Ik verwacht niet veel van werkgevers meer, maar een normale respect voor arbeidscontracten en een normale aanpassing van loon naar werken (lees minimaal inflatie correctie) lijkt mij een basis voorwaarde

Misschien dat optie 3 als geheel maar gewoon een weekje moet gaan staken dan gaat optie 1 dat vanzelf ook voelen in PPP en salaris ruimte....
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IjsbeerPigu schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:55:

[...]
Beetje calimero gedrag dit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IjsbeerPigu
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:49:
[...]

Beetje calimero gedrag dit.......
Zie...het werkt...
Pagina: 1 ... 183 ... 191 Laatste