Ervaring werken bij CGI (deel 5) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 181 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.023.060 views

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:30:
[...]

Ca.400 medewerkers op pak hem beet 2800 vind ik geen kleine minderheid :(.
Wijnands schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:22:
[...]
Ik heb in die periode met vele tientallen, misschien wel meer dan honderd, collega's gesproken hierover. Overgrote meerderheid zag de 2e versie als goed genoeg, sommige zelfs als een behoorlijke stap voorwaarts. Een kleine minderheid zag er niets in en tekende niet. Er zijn toen ook enkele overijverige managers op de vingers getikt omdat ze probeerden een 100% score te halen op hun spreadsheet.

wat er na november 2013 is gebeurd heb ik veel minder zicht op.
400 is best groot, maar 100 * (400/2800) = 14% is dan weer een kleine minderheid. En op dit moment ligt de verhouding op ongeveer 13%.

Mijn ervaring met mensen die wel getekend hebben is dat ze aangeven dat het beter was dan het eerdere voorstel en ze bang waren dat het toch niet beter ging worden. En inderdaad er is door managers (en een deel van TL's) veel druk uitgeoefend om je toch te laten tekenen. Opmerkingen als "commitment naar het bedrijf', "We investeren alleen nog in optie 1 members", "je gelooft niet in de droom" komen allemaal voorbij. Recent heb ik persoonlijk nog van een optie 1 member gehoord dat het voor hem voelde dat hem "het mes op de keel" werd gezet. En ik krijg nog steeds dit soort dingen te horen van optie 3 members.

Er is ook regelrechte onzin verteld over mobiliteit. Een groot deel van de mensen die niet aan de nieuwe voorwaarden voldeden en wel al in een lease auto zaten is bijvoorbeeld verteld dat ze pech hadden. Maar juridisch kun je gewoon aanspraak blijven maken op die leasebak. Iets dat HR overigens nu wel lijkt te begrijpen en dat verklaart het milde standpunt dat ze op dat vlak nu lijken in te nemen.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:30:
[...]

Ca.400 medewerkers op pak hem beet 2800 vind ik geen kleine minderheid :(.
Nee, maar in de groepen mensen die ik gesproken had lag dat een stuk lager, denk dat het eerder rond de 5 a 7% lag.

Punt wat ik wilde maken, je kan doen alsof "we" toen met z'n allen de barricades op hadden gemoeten maar zo heel ontevreden waren veel mensen toen niet.
Wat ik nu om me heen hoor is het vooral vakantiedagen waar de schoen wringt voor de mensen. Persoonlijk vraag ik me af of dat al niet wat beter wordt bij een makkelijker systeem om te zien hoe je ervoor staat.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:46:
Ik kan me niet herinneren of de verzekering in het lopende polisjaar duurder werd, volgens mij liep bij mij de premie gewoon door.

Als je overstapt naar een andere collectieve werknemersverzekering, kun je wel midden het jaar overstappen. Anders moet je hem uitzitten tot het nieuwe jaar.
Dit is juist. Ik heb nu een VEEL Goedkopere zorgverzekering incl aanvullende verzekering via mijn nieuwe werkgeverscollectief. De procedure heet Royeren en kan alleen bij overstap naar een andere werkgeverscollectief. In mijn geval is de premie ruim 35 per maand goedkoper bij gelijkblijvende dekking ook aanvullend, wel een andere verzekeraar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:01:
[...]

Dit is juist. Ik heb nu een VEEL Goedkopere zorgverzekering incl aanvullende verzekering via mijn nieuwe werkgeverscollectief. De procedure heet Royeren en kan alleen bij overstap naar een andere werkgeverscollectief. In mijn geval is de premie ruim 35 per maand goedkoper bij gelijkblijvende dekking ook aanvullend, wel een andere verzekeraar.
Bij welke zorgverzekeraar is dat als ik vragen mag? 35 euro is namelijk wel een aanzienlijk bedrag...

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Wijnands schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:59:
Punt wat ik wilde maken, je kan doen alsof "we" toen met z'n allen de barricades op hadden gemoeten maar zo heel ontevreden waren veel mensen toen niet.
Wat ik nu om me heen hoor is het vooral vakantiedagen waar de schoen wringt voor de mensen. Persoonlijk vraag ik me af of dat al niet wat beter wordt bij een makkelijker systeem om te zien hoe je ervoor staat.
Correct. De inname van de commitment/loyaliteit/anciennitieitsdagen doen met afstand het meeste zeer. Veel meer dan de verlaging van onkosten. Na de vakantiedagen op nummer twee het vreselijk karige pensioen. De rest is niet beter of slechter dan gebruikelijk om ons heen. Ja, misschien de zorgverzekering. Die is best compleet.Niks te klagen

vwb terugkopen van die vakantiedagen: is ontzettend duur, als je bedenkt dat je in principe er niet voor of achteruit op zou moeten gaan tov de oude situatie. Bijkopen van 5 dagen scheelt je zomaar 12-1500 bruto. Dat zie ik nog niet zomaar gecompenseerd door de nieuwe regeling.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
peter00 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:58:
[...]

Correct. De inname van de commitment/loyaliteit/anciennitieitsdagen doen met afstand het meeste zeer. Veel meer dan de verlaging van onkosten. Na de vakantiedagen op nummer twee het vreselijk karige pensioen. De rest is niet beter of slechter dan gebruikelijk om ons heen. Ja, misschien de zorgverzekering. Die is best compleet.Niks te klagen

vwb terugkopen van die vakantiedagen: is ontzettend duur, als je bedenkt dat je in principe er niet voor of achteruit op zou moeten gaan tov de oude situatie. Bijkopen van 5 dagen scheelt je zomaar 12-1500 bruto. Dat zie ik nog niet zomaar gecompenseerd door de nieuwe regeling.
Je vergeet de enorme stijging van pensioen kosten voor de wat oudere medewerkers, wat op geen enkele manier gecompenseerd wordt. De jongeren hebben er nu niet direct last van, maar dat komt vanzelf, als je eventuele salaris verhogingen meer dan in rook ziet opggaan bij een pensioen staffel stijging...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:39:

Bij welke zorgverzekeraar is dat als ik vragen mag? 35 euro is namelijk wel een aanzienlijk bedrag...
Polis bij ZilverenKruis/Achmea incl tandarts ** is 81 euro
Polis bij Agis was 116 euro incl tandarts **

Bij beiden eigen risico + vrijwillig eigen risico.

CGI heeft een soort van reciprocale afspraak met Agis. Elk jaar zegt men, wordt de Agis zorgverzekering ge-evalueerd, en als beste bevonden, maar volgens mij is dat een wassen neus. Bedenk dat Agis ook klant is van CGI.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:22:
[...]

Polis bij ZilverenKruis/Achmea incl tandarts ** is 81 euro
Polis bij Agis was 116 euro incl tandarts **

Bij beiden eigen risico + vrijwillig eigen risico.

CGI heeft een soort van reciprocale afspraak met Agis. Elk jaar zegt men, wordt de Agis zorgverzekering ge-evalueerd, en als beste bevonden, maar volgens mij is dat een wassen neus. Bedenk dat Agis ook klant is van CGI.
Agis is niet meer dat is nu Zilverenkruis/Achmea. Wij zitten nu vanuit CGI dus ook bij ZK/ACH

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
[...]
Hoe kan het dan dat 80% van de collega's tegen het eerste voorstel heeft gestemd? Zo heel veel anders dan het tweede voorstel was het niet.
Ik kan gewoonweg niet geloven dat de daling van het aantal tegenstemmers werd veroorzaakt door de verbetering van het voorstel. Die verbetering was miniem. Ik denk dat de meeste mensen gewoon van het gezeur af wilden zijn, en daarom uiteindelijk maar getekend hebben voor slechtere arbeidsvoorwaarden.

EEUWIG ZONDE!!!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik begin opeens heel bezorgd te raken. We komen zo in een situatie dat er maar iets verkeerd begrepen hoeft te worden of de vlam slaat in de pan.
Ik heb in die periode met vele tientallen, misschien wel meer dan honderd, collega's gesproken hierover. Overgrote meerderheid zag de 2e versie als goed genoeg, sommige zelfs als een behoorlijke stap voorwaarts.
Als het tweede wat je zegt klopt, waarom raak je dan opeens bezorgd wanneer voor de Optie 3 groep een eerste teken van een rechtvaardige oplossing op de radar verschijnt? En wat zegt je bezorgdheid nog meer?

Het beloningsbeleid, in zowel de oude als in de nieuwe arbeidsvoorwaarden, is gebaseerd op beschikbaar budget en individuele performance. Je kunt het nalezen op de OR-site (2007.02 IV - Beloningsbeleid). Vind je niet dat de oude arbeidsvoorwaarden en in het bijzonder het beloningsbeleid zoals is vastgelegd in 2007, gerespecteerd moet worden? Vind je het niet onrechtvaardig wanneer deze groep, ongeacht hun perfomance, wordt uitgesloten van het salarisbudget? Ik hoopte dat je een rechtvaardige oplossing zou toe juichen. Of vergis ik me?

It always seems impossible until it's done.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:26

franssie

Save the albatross

@Espace, scherp. Ik denk dat de verwarring bestaat over de voorruitgang ten opzichte van wat. Versie 1 was een schok voor vele oud gedienden, versie twee was een mindere schok (want al iets gewend aan 1 en niet kunnen rekenen, schrikbarend hoevelen dat gewoon echt niet kunnen) en iets betere uitbetaling van rechten (o.a. A-dagen).
Een redelijke groep ging inderdaad vooruit, maar dat deden ze ook al in versie 1 maar zagen ze dat niet altijd even scherp.
Een aantal koos alsnog voor optie 1 of nam ontslag. Geen idee hoe deze groepen zich verhouden.

Hoe dan ook, steeds meer optie 1 mensen realiseren zich nu pas wat het betekent wat ze toen tekenden en dat gaat veel erger worden als hun pensioen premie/bijdrage sterk gaat stijgen) maar niet iedereen werkt in de financiële sector (en ook daar kunnen velen niet rekenen).

probleem is mijns inziens voornamelijk - vlam in de hete olie of niet - dat CGI NL nog steeds geen duidelijk verhaal heeft, intern noch extern over wat het nu wil worden en zijn, en dat had na twee jaar wel gemogen. Hoe kan je je als werknemer thuisvoelen bij een bedrijf zonder indentiteit?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Iemand die nieuwe resourcing tool al bekeken? Het zoeken naar nieuwe opdrachten is er niet echt op vooruit gegaan. Dan maar door alle pagina's heen worstelen. Denk trouwens dat de heren en dames resourcers wat betere omschrijvingen mogen gaan gebruiken in de description van de opdrachten. Ik mis overigens sowieso de e-mail notificaties :(.Dan was LARA toch beter. Net als timenet voorheen.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 13:51

elsinga

=8-)

Kun je in de nieuwe resourcetool ook een standaard zoekopdracht opslaan? Ik zag dat zo snel niet... En om elke keer weer de juiste werklocaties en zo te moeten selecteren is niet fijn...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 16:55

Reneger

Wie? IK?

@Perenor: De Resource mensen zijn er zelf ook niet geheel content mee, van wat ik heb opgevangen. LARA was zo slecht nog niet!

Verwijderd

Reneger schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:55:
@Perenor: De Resource mensen zijn er zelf ook niet geheel content mee, van wat ik heb opgevangen. LARA was zo slecht nog niet!
Tja het is niet zo vreemd. Er zijn veel meer mensen (nog) niet content met de tool:
Stukje uit de OR nieuwsbrief:
" De nieuwe RM tool wordt in Europa nog nagenoeg niet gebruikt, hoewel onze Europese collega’s toch jaloers zijn op en hoe wij de voorloper LARA gebruiken"
LARA was dus zo gek nog niet.....

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:54

avotar

P0werd by Black Coffee

Wie een paar jaar geleden had geroepen dat LARA nog eens gemist zou worden, zou voor gek zijn verklaard :+

[ Voor 4% gewijzigd door avotar op 27-11-2014 11:06 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

als iemand me 5 jaar geleden had verteld dat we dit jaar met eenderde van de leden de tent zouden runnen had ik m ook voor gek verklaard. m'n onderschrift is links en rechts ingehaald door de realiteit.

• Wijnands
Ben ik de enige die volledig verdwaald in die presentatie van Sake? Ik krijg sowiso steeds meer een allegie tegen die tegeltjes layout.

Verwijderd

Wijnands schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:29:
Ben ik de enige die volledig verdwaald in die presentatie van Sake? Ik krijg sowiso steeds meer een allegie tegen die tegeltjes layout.
Nee, is alles behalve overzichtelijk en krijg constant het gevoel dat ik informatie mis. Doe mij dan maar gewoon een simpele Powerpoint, dat is veel overzichtelijker.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Metro-Style/Modern UI FTW! :Y)

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb niet snel last van bewegingsziekte maar begon nu wel wat duizelig te worden ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Nou je bent niet de enige kan ik je verzekeren. Ik heb er net doorheen geklikt maar heb werkelijk geen idee wat de juiste volgorde zou moeten zijn. Daarnaast kwam de inhoud ook niet duidelijk genoeg over..... Maar goed dat is alleen voor Intern gebruik. Gaan we dus niet hier bespreken :-)

• Wijnands
Jij durft! Komt zeker omdat je vandaag ruim 100km verderop zit. ;)

• ESPACE
Tip: Het is standaard PowerPoint. Druk na het openen van de presentatie op de <Page Down> toets en herhaal dit telkens als je de dia hebt gelezen om sequentieel door de presentatie te gaan.

• Wijnands
Ha, dank. Inderdaad, ik had nog geen 3e van dat ding gelezen. Ik haat metroUI.!! :r

Verwijderd

ESPACE schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:59:
Tip: Het is standaard PowerPoint. Druk na het openen van de presentatie op de <Page Down> toets en herhaal dit telkens als je de dia hebt gelezen om sequentieel door de presentatie te gaan.
Maar als je dat doet klappen sommige dingen nog steeds niet open, dus loop je nog het risico iets missen.

Verwijderd

Andere vraag. NL Weblinks(webmail) is de laatste dagen niet vooruit te branden. Wat een trage boel.....
Bij jullie ook?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 14:00 ]

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06 12:20
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:58:
Andere vraag. NL Weblinks(webmail) is de laatste dagen niet vooruit te branden. Wat een trage boel.....
Bij jullie ook?
Niet heel veel langzamer als normaal....

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Wijnands schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:54:
[...]

Jij durft! Komt zeker omdat je vandaag ruim 100km verderop zit. ;)
Ik zit ~20km van Hoofddorp ;)

Volgende week zie je me wel weer met de borrel ofzo ;)

• Logiecaan
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:58:
Bij jullie ook?
Het is niet voor uit te branden. Ik kan niet eens een mail openen :(

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Mail via weblinks? Waarom in godsnaam?

Gewoon https://mail.logica.com/owa werkt veel schneller!

• ESPACE
Via OWA kun geen links naar het Intranet openen en moet je binnen no-time opnieuw inloggen.

Er komt op dit moment rook uit de NL Weblinks servers. Sake stuurde een mail naar NL ALL. De mail bevat een link naar een Powerpoint presentatie (11.358.486 bytes groot) op Intranet.

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Binnen no-time opnieuw inloggen? Niet als je aanvinkt dat het een particuliere computer is....

Verwijderd

[...]
Hier worden de feiten wel aardig verdraaid. Er werd van OR een nieuwe achterban raadpleging verwacht waar men anoniem een mening zou kunnen geven. Gezien het leegstromen van cgi zou dat een heel ander beeld hebben gegeven. De OR heeft nooit duidelijk gegeven waarom zij geen achterbanraadpleging heeft gehouden nadat een grote meerderheid tegen het eerste plan heeft gestemd

Verwijderd

Logiecaan schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:45:
[...]

Het is niet voor uit te branden. Ik kan niet eens een mail openen :(
Performance is weer ok!

• Surpherman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-02 14:56
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:40:
[...]

Maar als je dat doet klappen sommige dingen nog steeds niet open, dus loop je nog het risico iets missen.
Ik heb 'm bekeken met libreoffice, dan krijg je ook even (heel kort maar lang genoeg) de totale slideset te zien. Daarna werkt t zoals in PP.
Door het overzicht weet je zeker dat je niets gemist hebt, maar eigenlijk heb je dat ook niet als je de set niet bekijkt. :+

Verwijderd

Surpherman schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 09:33:
[...]

Ik heb 'm bekeken met libreoffice, dan krijg je ook even (heel kort maar lang genoeg) de totale slideset te zien. Daarna werkt t zoals in PP.
Door het overzicht weet je zeker dat je niets gemist hebt, maar eigenlijk heb je dat ook niet als je de set niet bekijkt. :+
Gniffel ;-) Daar doe je de mensen die uiterst veel inspanning hebben geleverd om het er visueel prachtig uit te laten zien toch echt wat te kort mee >:) 8)7 |:( :F 8)

• Surpherman
Er is in elk geval weer een KPI gescoord op communicatie. Het lijkt mij ook een uitbesteding aan een marketing/communicatie bureautje, dus ook de naamsbekendheid is weer een beetje gestegen.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Surpherman schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:03:
Er is in elk geval weer een KPI gescoord op communicatie. Het lijkt mij ook een uitbesteding aan een marketing/communicatie bureautje, dus ook de naamsbekendheid is weer een beetje gestegen.
Het gaat er niet om HOE ze je kennen, ALS ze je maar kennen.

"klaverblad ENERGY" , dat idee.. _O-

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:25:
[...]

Hier worden de feiten wel aardig verdraaid. Er werd van OR een nieuwe achterban raadpleging verwacht waar men anoniem een mening zou kunnen geven. Gezien het leegstromen van cgi zou dat een heel ander beeld hebben gegeven. De OR heeft nooit duidelijk gegeven waarom zij geen achterbanraadpleging heeft gehouden nadat een grote meerderheid tegen het eerste plan heeft gestemd
Er worden helemaal geen feiten verdraaid. Ik geef alleen mijn realiteit van toen weer. Waarom de OR ervoor gekozen heeft om geen 2e raadpleging te houden weet ik ook niet goed, dat besluit is genomen toen ik al geen lid meer was en slechts als adviseur mocht helpen om de losse eindjes weg te werken.
Surpherman schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:03:
Volgens mij zit er een kleine afdeling in de Filipijnen die dit soort dingen in elkaar draait voor wie wil.

[ Voor 20% gewijzigd door Wijnands op 28-11-2014 10:52 ]

• Perenor
Wijnands schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:51:
[...]
Er worden helemaal geen feiten verdraaid. Ik geef alleen mijn realiteit van toen weer. Waarom de OR ervoor gekozen heeft om geen 2e raadpleging te houden weet ik ook niet goed, dat besluit is genomen toen ik al geen lid meer was en slechts als adviseur mocht helpen om de losse eindjes weg te werken.
[...]
En helaas voor ons was je op dat moment geen lid meer. Want ik heb het idee dat daardoor een bepaalde persoon of groep personen de overhand heeft gekregen. Er waren er nameliijk die bepaalde wijzigingen die doorgevoerd zouden worden heel normaal vonden en de oude AV niet meer van "deze tijd". Dat heb ik regelmatig mogen (aan)horen. Waarbij er aan voorbij gegaan werd dat dat onze rechten waren die we in vele jaren hadden opgebouwd. Maar goed, we leven nu een jaar verder, en we moeten maar roeien met de riemen die we hebben.

• Wijnands
Ach, tenzij er een bedrijf langskomt wat me een reeel carriereperspectief biedt, een fijne werkplek en een betere leaseauto, ben ik van plan om me de eerst volgende mogelijkheid weer kandidaat te stellen voor de OR.

• ESPACE
Perenor, niemand was afhankelijk van de OR bij het zetten en het kruisjes bij Optie 1. Dit is ieders vrijwillige en individuele keuze geweest. Het hoefde niet, het mocht. Het kon ook bij Optie 3. Beide keuzes dienen door CGI gerespecteerd te worden. De nieuwe arbeidsvoorwaarden heb je enkel aan jezelf te danken.

En ook is gebleken dat CGI een OR heeft die het verdient. Als in een raadpleging eerst ruim 80% tegen is en na een kleine verschuiving op aandringen van de OR (binnen hetzelfde budget) uiteindelijk 80% wel tekent hebben ze het het net als Marcel Hermsen uitstekend gedaan! Toch?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ESPACE schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:28:
Als in een raadpleging eerst ruim 80% tegen is en na een kleine verschuiving op aandringen van de OR (binnen hetzelfde budget) uiteindelijk 80% wel tekent hebben ze het het net als Marcel Hermsen uitstekend gedaan! Toch?
Pyrrusoverwinning.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Perenor
Perenor, niemand was afhankelijk van de OR bij het zetten en het kruisjes bij Optie 1. Dit is ieders vrijwillige en individuele keuze geweest. Het hoefde niet, het mocht. Het kon ook bij Optie 3. Beide keuzes dienen door CGI gerespecteerd te worden. De nieuwe arbeidsvoorwaarden heb je enkel aan jezelf te danken.

En ook is gebleken dat CGI een OR heeft die het verdient. Als in een raadpleging eerst ruim 80% tegen is en na een kleine verschuiving op aandringen van de OR (binnen hetzelfde budget) uiteindelijk 80% wel tekent hebben ze het het net als Marcel Hermsen uitstekend gedaan! Toch?
Ik ben het met je eens dat beide keuzes gerespecteerd dienen te worden. Echter vind ik het recht door de bocht om te zeggen dat je de nieuwe arbeidsvoorwaarden enkel aan jezelf te danken hebt. Je weet niet hoe bepaalde practice en team leads hun mensen hebben proberen te beïnvloeden om toch maar te tekenen. En als daarbij vervolgens ook nog eens blijkt dat vrijwel niemand in je directe omgeving weerstand biedt en degenen die dat wel doen op hun "negatieve attitude" gewezen worden, dan wordt het toch heel wat lastiger om niet te tekenen. Uiteindelijk moeten die managers voor je opdrachten zorgen, en die hou je dan toch liever te vriend.

Verwijderd

Je vergeet in deze dat wanneer de OR instemt met een wijzgingsverzoek, dit gevolgen heeft voor de rechtspositie van de individuele werknemer. Dus men was dus weldegelijk afhankelijk van de OR. De OR heeft sindsdien ook niets gedaan voor de optie 3 stemmers(ik heb er nooit iets van gezien of gehoord) terwijl zij(de optie 3 stemmers) toch onderdeel zijn van de achterban van de OR.

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:10:
[...]

Die hoor ik vaker. Staat me bij dat ze in Belgie ook met zoiets bezig waren voor de overname.

• Wijnands
Nou weet ik niet wat je met deze quote wil zeggen maar ik bedoelde de overname van Logica door CGI

Verwijderd

Deze maand PPP maand. Ben benieuwd..Nog zo eentje net als vorig jaar en ik ben tevrede :-)

• erinaceus
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-07 08:55
Deze maand PPP maand. Ben benieuwd..Nog zo eentje net als vorig jaar en ik ben tevrede :-)
Spoiler ... http://dilbert.com/dyn/st...0/233623/233623.strip.gif

• Surpherman
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:07:
Er is geen jubel geweest over een extra percentage... dus reken maar op het gegarandeerde deel. Kan het eventueel meevallen.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Surpherman schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:37:Er is geen jubel geweest over een extra percentage... dus reken maar op het gegarandeerde deel. Kan het eventueel meevallen.
Volgens mijin oude berekensheet is het dus max 75% van 2% wat je in december gaat krijgen.

Verwijderd

Woudloper schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:09:
[...]

Volgens mijin oude berekensheet is het dus max 75% van 2% wat je in december gaat krijgen.
Das niet helemaal waar. Tis ook nog afhankelijk van je eigen performance.
Zo had ik namelijk vorig jaar een PPP van 3.75% van mn jaarsalaris.

• Perenor
Woudloper schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:09:
[...]
Zou dat niet minimaal 75% moeten zijn O-)

Verwijderd

Tja de keuze was niet gering maar we gaan wederom naar een pensioenaanbieder die flink wat op zn kerfstok heeft zitten....

• SithWarrior

SithWarrior

CGI perspectives mail, is dat legitiem of spam/socical engineering? Iemand daar een idee/mening bij?

Verwijderd

Naar mijn mening is het spam.

• SithWarrior

SithWarrior

Het is een test/awareness voor phising mail (ik heb geprobeerd in te loggen met een valse id en wachtwoord).

Erg flauw, ik heb toch zeker 10 min zitten analyseren of dit legetiem was, en een mail naar security gestuurd met dezelfde vraag.

Daar gaat nu nog een mail overheen, of ze daar niks beters te doen hebben, ik igg wel namelijk.

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:02
SithWarrior schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:08:
Het is een test/awareness voor phising mail (ik heb geprobeerd in te loggen met een valse id en wachtwoord).

Erg flauw, ik heb toch zeker 10 min zitten analyseren of dit legetiem was, en een mail naar security gestuurd met dezelfde vraag.

Daar gaat nu nog een mail overheen, of ze daar niks beters te doen hebben, ik igg wel namelijk.
Dit gebeurt ook bij mijn klant, en ja, het is wel degelijk nuttig, dus ben het niet met je eens voor wat betreft het laatste.

• Wijnands
SithWarrior schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:08:
Dan vraag ik me af waarom het komt van een vage registrant in Roubaix. Als je zoiets test dan lijkt het me handiger om de website ergens te hosten waar je wel controle over hebt en niet in zee te gaan met ovh.net, wat een bekend spammers nest is.

Registry Registrant ID:
Registrant Name: Maret Vincent
Registrant Organization:
Registrant Street: cgiperspectives.com, office #7681931, c/o OwO, BP80157
Registrant City: 59053
Registrant State/Province:
Registrant Postal Code: Roubaix Cedex 1
Registrant Country: FR
Registrant Phone: +33.899498765
Registrant Phone Ext:
Registrant Fax:
Registrant Fax Ext:
Registrant Email: mz8btjcmsyk4rmlq15ry at v.o-w-o.info

mail en webserver zijn beide: 92.222.7.188 en da's van:

role: OVH Technical Contact
address: OVH SAS
address: 2 rue Kellermann
address: 59100 Roubaix
address: France
admin-c: OK217-RIPE
tech-c: GM84-RIPE

Ga je iets verder googlen dan kom je connecties tegen met meer vage domein namen en minstens een soortgelijke actie voor GDF Suez. Lijkt mij te veel werk voor een phising awareness actie.

Overigens krijg ik vrijwel niets te zien op de site maar dat kan komen omdat ik mijn firefox regelt dicht heb getimmerd.

[ Voor 54% gewijzigd door Wijnands op 03-12-2014 11:37 ]

• Perenor
Ik vertrouwde die mail van CGI perspectives ook al niet.

Iemand de mail van NL Communicatie HR NL daarstraks binnen zien komen? Ambitieuze plannen...

[ Voor 78% gewijzigd door Perenor op 03-12-2014 11:17 ]

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Laten ze eerst maar de huidige medewerkers proberen vast te houden. De optie 3 stemmers stromen langzaam uit en het zal niet minder worden.

Ik denk ook dat de KPI voor instroom ver achterloopt.

[ Voor 17% gewijzigd door Donde op 03-12-2014 11:29 ]

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• Perenor
Donde schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:28:
Laten ze eerst maar de huidige medewerkers proberen vast te houden. De optie 3 stemmers stromen langzaam uit en het zal niet minder worden.

Tja, ik heb nog steeds niks concreets gezien in het kader van retentie. Wordt tijd dat ze daar eens wat aan gaan doen, op het gebied van primaire en secondaire beloning.

Verwijderd

621 * 2500 = EUR 1.552.500. Plus nog eens Friends@Work ... Wauw!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 11:41 ]

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:40:
621 * 2500 = EUR 1.552.500. Plus nog eens Friends@Work ... Wauw!
Wordt geen woord geroepen over Friends@Work. Misschien een verschuiving van het potje ?

• SithWarrior

SithWarrior

Wijnands schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:49:
[...]

Ga je iets verder googlen dan kom je connecties tegen met meer vage domein namen en minstens een soortgelijke actie voor GDF Suez. Lijkt mij te veel werk voor een phising awareness actie.

Overigens krijg ik vrijwel niets te zien op de site maar dat kan komen omdat ik mijn firefox regelt dicht heb getimmerd.
Het is er toch echt 1.

Verwijderd

Donde schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:28:

Ja ik ben ook met stomheid geslagen. Ben een optie 1 maar dit slaat toch werkelijk alles?
Wat voor signaal geef je nu af als NL Board richting de (trouwe) medewerkers??

Dit is een actie om de stoplichten voor de Recruitment KPI op groen te krijgen. Op deze manier kan je er zeker van zijn dat er mensen binnen gaan komen die weinig zullen gaan toevoegen. Bahhhh 8)7 8)7

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

PPP is een stuk minder dan vorig jaar. zal zo uitrekenen hoeveel % het is.

Verwijderd

peter00 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:38:
Nee hoor, evenveel.... 0 ;)

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-11 13:51

elsinga

=8-)

Hoorde van mijn TL dat de PPP alleen de garantie wordt. Niet onverwacht.

En ik krijg zo weinig fishing mails op mijn account dat ik die nep mail gewoon heb geopend. Wat ik privé bijna nooit doe, ik gebruik per bank bijvoorbeeld een apart mailadres, dus elke bankmail aan mijn privé adres (of een ander fout adres) is verdacht. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Surpherman
Ik heb m ook geopend. Zit nog te wachten op de melding, dat ik een van de gelukkige 500 ben.

Goede awareness training.

Verwijderd

Ja ze moeten ergens het geld vandaan halen om nieuwe medewerkers aan te trekken....

Verwijderd

Waar kan je dat vinden?

• Perenor
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:36:
[...]
Ja ik ben ook met stomheid geslagen. Ben een optie 1 maar dit slaat toch werkelijk alles?
Wat voor signaal geef je nu af als NL Board richting de (trouwe) medewerkers??

Dit is een actie om de stoplichten voor de Recruitment KPI op groen te krijgen. Op deze manier kan je er zeker van zijn dat er mensen binnen gaan komen die weinig zullen gaan toevoegen. Bahhhh 8)7 8)7
Nog afgezien van het feit dat wat er aan de voorkant binnenkort, wellicht even snel aan de achterkant er uit gaat, als ze niet snel wat aan een goed retentiebeleid gaandoen. Ik zou het trouwens kwalijk vinden als de friends@work regeling nu opeens niet meer toegepast wordt, om de instapbonus voor nieuwe medewerkers te bekostigen. Maar misschien is het weer eens een staaltje van slechte communicatie (door de helft vergeten mee te delen) en blijft de friends@work ook gewoon gelden.

• Surpherman
vwb retentie: Er wordt toch echt wel wat gedaan: Pensioenverbetering, ziektekostenpremie bijna gelijk, betere leasekosten, F@W. Zeuren over alle fouten is heel leuk, maar een hogere xPP moeten we samen doen.
Als optie 3 heb ik weinig boodschap aan de xPP, maar die optie heb ik juist uit loyaliteit gekozen. Geloven, doe ik ergens anders.

Verwijderd

Surpherman schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:48:
vwb retentie: Er wordt toch echt wel wat gedaan: Pensioenverbetering, ziektekostenpremie bijna gelijk, betere leasekosten, F@W. Zeuren over alle fouten is heel leuk, maar een hogere xPP moeten we samen doen.
Als optie 3 heb ik weinig boodschap aan de xPP, maar die optie heb ik juist uit loyaliteit gekozen. Geloven, doe ik ergens anders.
Tja als je hier al blij mee moet gaan zijn. Kinderhand is gevuld....
HR maakt hier wederom een slechte beurt...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://image-store.slidesharecdn.com/9f2e78b6-3c3d-4873-822f-f8d62d284d90-medium.jpeg

Verwijderd

ben al 3 maanden weg, ben benieuwd hoe ze de AV aan het verbeteren zijn om mensen te behouden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:54:
ben al 3 maanden weg, ben benieuwd hoe ze de AV aan het verbeteren zijn om mensen te behouden :)
Voor bestaande mensen worden ze nagenoeg niet beter. Wel voor nieuwe joiners....

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

1.5% #YOLO

:-/

• Wijnands
Surpherman schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:48:
Betere leasekosten? :?

Retentie begint bij perspectief en dat zie ik vrijwel niet verbeteren.

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:14:
[...]

Betere leasekosten? :?

Het begint nu echt op een noodgreep vanuit NL Board te lijken om maar te kunnen voldoen aan de eis van Canada om groei (in aantal) te realiseren.
Lijkt mij geen verstandige actie....

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-10 07:19

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Wat betreft CGI Perspectives: CGI phishing awareness campaign.

Mijn excuses aan degene wiens referral key uit de url ik heb gebruikt. Deze begon met "8a025..." en heb ik gevonden op urlquery.net. Mocht jij dit zijn geweest: bij dezen heb je het bewijs dat jij het niet bent geweest, mocht je er op aangesproken worden. :')

P.s.
Privacy note: this message is part of a simulated and anonymous exercise run by CGI Enterprise Security. No user ID or credentials you may have entered as part of this campaign have been stored or recorded

[ Voor 28% gewijzigd door SindaPaus op 03-12-2014 15:22 . Reden: Privacy note van de gelinkte pagina. ]

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

• Wijnands
Of wellicht hebben we in Nederland besloten dat we zoveel mensen nodig hebben. Ik vind de grote actie op recruitment niet vreemd, dat hebben we al eerder gedaan en dat doen zat andere bedrijven en organisaties ook.

Een van de gekozen middelen vind ik niet slim en zorgt voor scheve gezichten.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 22:19
leuk phising idee. wilde het zien dus ingelogd met onzin gegevens (dood/verderf)

Star Citizen Referral Code

Verwijderd

Wijnands schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:25:
Of wellicht hebben we in Nederland besloten dat we zoveel mensen nodig hebben. Ik vind de grote actie op recruitment niet vreemd, dat hebben we al eerder gedaan en dat doen zat andere bedrijven en organisaties ook.

Een van de gekozen middelen vind ik niet slim en zorgt voor scheve gezichten.
Kwaliteit vs Kwantiteit. Met deze recruitment tactiek kies je duidelijk voor dat laatste.
Scheve gezichten is nog zacht uitgedrukt. Dit is de beloning die je krijgt voor ondertekenen van de nieuwe AV >:) >:) _/-\o_ :+ 8)7

• snelkeuze0017
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:30:
Scheve gezichten is nog zacht uitgedrukt. Dit is de beloning die je krijgt voor ondertekenen van de nieuwe AV
Ik heb van Henk Zeilstra gehoord dat HR erg geschrokken is hoe de hele AV situatie in hun gezicht geëxplodeerd is. En dat dit slechts moeilijk op te lossen is. Iets met geit en kool (meerdere van allebei)

• Surpherman
Wijnands schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:14:
Tis jammer dat het spam was: "Perspectives": discover what you can achieve and become within CGI!"

Er staan imho best heel redelijke perspectief elementen in.

Verwijderd

PPP 1,5%? Dat is dan per maand precies (bruto) het verschil van onkostenvergoeding tussen optie 1 en optie 3. De andere voordelen waaraan ik als optie 3 vast heb weten te houden zijn dus mijn optie 3 PPP. Dank je Sake, ik ga een goede kerst tegemoet!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 14:51 ]

• Perenor
Ja, met name de mensen die al wat langer voor ons bedrijf werken, en die getekend hebben, hebben spijt als haren op hun hoofd dat ze dat ooit gedaan hebben. Want die beginnen er langzaam op achteruit te gaan. Mensen die minder lang voor het bedrijf werken, hebben er minder last van, want die zullen er flink(er) op vooruit gegaan zijn. Zo gaat het er steeds meer op lijken dat het bedrijf liever nieuwe mensen heeft, en die oude garde liever kwijt dan rijk is.

• peter00
  • Niet online

peter00

BCF5

Perenor schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:56:
Ja, met name de mensen die al wat langer voor ons bedrijf werken, en die getekend hebben, hebben spijt als haren op hun hoofd dat ze dat ooit gedaan hebben. Want die beginnen er langzaam op achteruit te gaan. Mensen die minder lang voor het bedrijf werken, hebben er minder last van, want die zullen er flink(er) op vooruit gegaan zijn. Zo gaat het er steeds meer op lijken dat het bedrijf liever nieuwe mensen heeft, en die oude garde liever kwijt dan rijk is.
zo ervaar ik t ook. Uitmelken tot je naar t slachthuis kunt }:O

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:18
@Perenor: We hebben er in het verleden lange discussies over gehad, maar dat is inderdaad de kant die het met CGI (en Cap, Atos, etc.) heen gaat. Detachering is een commodity en als je in die markt wilt blijven bestaan met een zekere overhead en marge, dan moet je personeel niet almte duur zijn.

• franssie

franssie

Save the albatross

peter00 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:03:
[...]
Uitmelken tot je naar t slachthuis kunt }:O
Herkenbaar.

Verwijderd

Perenor schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:56:
Eensch....

• Logiecaan
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:54:
Pensioen wordt aangepakt, eindelijk. Maar geen structurele veranderingen. Wel begint het er op te lijken dat optie 3 members weer iets meer serieus genomen gaan worden. Hoewel dat niet voor iedereen geldt :(

Verwijderd

Logiecaan schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:15:
[...]

Pensioen wordt aangepakt, eindelijk. Maar geen structurele veranderingen. Wel begint het er op te lijken dat optie 3 members weer iets meer serieus genomen gaan worden. Hoewel dat niet voor iedereen geldt :(
Iets meer serieus? Waar doel je dan op als ik vragen mag?

Begin van de HR mail zegt eigenlijk wel genoeg.
Beste Member (optie 1), Collega (Optie 3) :-)

er heerscht verdeeldheid :-)

• Perenor
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:19:
[...]

Damn, daar had ik over heen gelezen :)

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:19:
[...]

Ha! Was ook het eerste wat mij opviel. :+

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ah, het is weer koukleumen in Headvillage?

* Reneger zit warmpjes bij de klant :)

Verwijderd

Reneger schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:54:
Ah, het is weer koukleumen in Headvillage?

* Reneger zit warmpjes bij de klant :)
Ik heb vanuit het WIS vernomen dat het geen storing is maar een besparing om de nieuwe joiner bonus te kunnen bekostigen.
Pagina: 1 ... 181 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.